Hallo 404 ik zag je bericht elders in dit topic staan. Ik heb nu ook bij UKtek een receiver gekocht. Ik vroeg me alleen af of de lader een EU-plug heeft. Zo niet, welke oplossing heb jij hiervoor bedacht. Ik hoor graag van je vmb2atthotmailpuntcom.404error schreef op 24 oktober 2004 @ 00:51:
[...]
Op eBay kun je hem bij uktec kopen voor 89 pond plus 8 pond verzendkosten. Daar heb ik die van mij vandaan. Hij levert snel, ik had hem binnen een week in huis!
Zou je me ALSJEBLIEFT de stappen die gevolg moeten worden willen voorkauwen ?404error schreef op 04 november 2004 @ 23:23:
[...]
De handleiding die je volgt is voor TomTom Mobile met update met de ORIGINELE ontvanger.
Een aantal posts hierboven kun je vinden hoe je het moet doen met een andere ontvangers moet... (dan moet je dus ook de patch erbij installeren)
Danwel een link naar welke post je bedoelt ?????????????
Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.
Bedoel je deze stappen:BYM schreef op 05 november 2004 @ 11:03:
[...]
Zou je me ALSJEBLIEFT de stappen die gevolg moeten worden willen voorkauwen ?
Danwel een link naar welke post je bedoelt ?????????????
![]()
![]()
- De Storage kaart leeg gemaakt
- TTM geïnstalleerd
- patch uitgevoerd
- COM7 en COM8 poort uitgevinkt en vervolgens weer aangevinkt (vervolgens moet je het toestel weer opnieuw pairen met je GPS ontvanger)
- TTM weer opgestart (uiteraard buitenshuis voor optimale ontvangst) en daarna even geduld hebben (+/- 2 minuten) en toen had ik ontvangst.
Tip: in het voorkeuze menu moet je tijdens het opstarten bij GPS instellingen activiteit zien!!
COM7 iig aan laten staan!!
(Dat is 6 posts hierboven?!?, en staat nu al 3 keer vermeld in dit topic. LEZEN)
De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica
Ok, dan had ik het dus WEL bij het juiste eind, ik zag namenlijk door de meerdere posts het bos niet meer en kreeg voor mijn gevoel niet genoeg bevestiging.404error schreef op 05 november 2004 @ 11:51:
[...]
Bedoel je deze stappen:
- De Storage kaart leeg gemaakt
- TTM geïnstalleerd
- patch uitgevoerd
- COM7 en COM8 poort uitgevinkt en vervolgens weer aangevinkt (vervolgens moet je het toestel weer opnieuw pairen met je GPS ontvanger)
- TTM weer opgestart (uiteraard buitenshuis voor optimale ontvangst) en daarna even geduld hebben (+/- 2 minuten) en toen had ik ontvangst.
Tip: in het voorkeuze menu moet je tijdens het opstarten bij GPS instellingen activiteit zien!!
COM7 iig aan laten staan!!
(Dat is 6 posts hierboven?!?, en staat nu al 3 keer vermeld in dit topic. LEZEN)
Even die stapjes doornemend, volgens mij heb ik helemaal geen te installeren bestanden, ik kan het slechts op mijn mini sd kaart zetten en het programma opstarten
Ik ga vanavond nog wel eens proberen, kijken of het me lukt, wordt er moedeloos van
Het zijn idd allemaal bmp's. Ze zijn in de plattegrond wel mooi te zien. Ik test het zo weer even uit.Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 22:10:
Ja, ze zijn zichtbaar in een route.
Je kunt ook nog een waarschuwing instellen.
bv 200 meter voor de flitspaal,
dan hoor je bv een sirene of piepjes.
En wordt er aangegeven in de hoek van je display hoeveel meter nog tot de flitspaal..
Let op
Het moeten wel bmp icoontjes zijn, anders worden ze niet gezien.
Waar kan ik die melding precies instellen? Heb mij rot lopen zoeken! Dat vind ik tegelijk een nadeel aan TT, de menu's zien er mooi uit, alleen zijn ze erg onoverzichtelijk.
Patch: 404error in "TomTom Mobile BeNeLux"BYM schreef op 05 november 2004 @ 13:31:
Even die stapjes doornemend, volgens mij heb ik helemaal geen te installeren bestanden, ik kan het slechts op mijn mini sd kaart zetten en het programma opstarten![]()
Ik ga vanavond nog wel eens proberen, kijken of het me lukt, wordt er moedeloos van
[ Voor 25% gewijzigd door Smarron op 05-11-2004 13:35 ]
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Ik bedoel niet die update .........., ik bedoel tt zelf, daar heb ik niks van te installeren , die update kan ik wel installerenSmarron schreef op 05 november 2004 @ 13:34:
[...]
Het zijn idd allemaal bmp's. Ze zijn in de plattegrond wel mooi te zien. Ik test het zo weer even uit.
Waar kan ik die melding precies instellen? Heb mij rot lopen zoeken! Dat vind ik tegelijk een nadeel aan TT, de menu's zien er mooi uit, alleen zijn ze erg onoverzichtelijk.
[...]
Patch: 404error in "TomTom Mobile BeNeLux"
Verwijderd
Menu>5 wijzig voorkeuren>6 volgende>5 onderhoud nuttige plaatsen>4 waarschuw als plaats nabij is.Smarron schreef op 05 november 2004 @ 13:34:
[...]
Het zijn idd allemaal bmp's. Ze zijn in de plattegrond wel mooi te zien. Ik test het zo weer even uit.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2004 17:19 ]
Verwijderd
Ik heb gewoon TTM op mijn kaartje gezet.BYM schreef op 05 november 2004 @ 13:31:
[...]
Ok, dan had ik het dus WEL bij het juiste eind, ik zag namenlijk door de meerdere posts het bos niet meer en kreeg voor mijn gevoel niet genoeg bevestiging.
Even die stapjes doornemend, volgens mij heb ik helemaal geen te installeren bestanden, ik kan het slechts op mijn mini sd kaart zetten en het programma opstarten![]()
Het kaartje in mijn C500 gedaan.
Toen werd er iets gevraagd over installeren, ik heb ok geklikt.
Daarna stond de snelkoppeling direkt in het startmenu.
En daarna ben ik nog twee dagen bezig geweest om ook gps aan de gang te krijgen.
(met de instellingen gepost door 404error
edit:
deze instellingen werken waarschijnlijk alleen met een originele TomTom muis.
deze instellingen werken waarschijnlijk alleen met een originele TomTom muis.
Dat lukte dus niet.
Toen kwam mijn redder doctor yes
Die heb ik opgevolgd.
En het werkte.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2004 21:25 ]
Nou Pamas, volgens mij koste het jou toch een dag of 2...Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 17:47:
[...]
Ik heb gewoon TTM op mijn kaartje gezet.
Daarna stond de snelkoppeling gelijk in het startmenu.
Daarna de instellingen die hierboven genoemd zijn gedaan.
En het werkte.
Maar ja, we hebben die update dan natuurlijk ook wel aan jou te danken!!!
Verwijderd
Ja, je hebt gelijk. Ik was een beetje kort door de bocht.404error schreef op 05 november 2004 @ 18:20:
[...]
Nou Pamas, volgens mij koste het jou toch een dag of 2...![]()

ik heb mijn vorige post gelijk aangepast

Ik heb gewoon gezocht op google naar "TomTom Mobile Traffic download" oid.404error schreef op 05 november 2004 @ 18:20:
En ben toen al die sites gaan bekijken.
Toen vond ik die Franse site met de update.
Ik denk dat wij een hoop mensen blij gemaakt hebben. (jij, omdat je hem hebt getest en gepost)
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2004 21:49 ]
Thnx, ik heb het kunnen vinden! Zometeen even uitproberen.Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 17:16:
Menu>5 wijzig voorkeuren>6 volgende>5 onderhoud nuttige plaatsen>4 waarschuw als plaats nabij is.
Wat gaaaf !! Net een miniroute gereden met 2 flitspalen op de weg. Werkt perfect! Leuk piepje ingesteld, echt geweldig!
[ Voor 23% gewijzigd door Smarron op 05-11-2004 19:08 ]
Ok, ik heb dus het volgende stappenplan uitgevoerd :Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 17:47:
[...]
Ik heb gewoon TTM op mijn kaartje gezet.
Daarna stond de snelkoppeling gelijk in het startmenu.
Daarna de instellingen die hierboven genoemd zijn gedaan.
En het werkte.
Royaltek BT1000 aangezet, en gepaired met SPV C500.
(Niet hernoemd naar tomtomwireless gps want dat schijnt dus niet te hoeven volgens de posts uit dit topic.)
kaart leeg gemaakt.
ttmobile erop gezet.
ttm_sp.zip uitgepakt, en gerunned en geinstalleerd.
Compoorten 6& 7 uitgevinkt, en DONE geklikt.
Compoorten 6&7 weer aangevinkt.
Royaltek BT1000 verwijderd, en opnieuw gepaired, wederom onder z'n eigen naam.
Naar de auto gelopen, Royaltek BT1000 op het dashboard gelegd en aangezet, en
gewacht tot hij groen ging knipperen wat betekent dat hij een fix heeft.
Tomtommobile opgestart en ruim 6 minuten gewacht zonder resultaat

Ik ga nu de zooi eraf halen, en kijken of hernoemen naar tomtomwireless gps wel gaat werken en anders weet ik het niet meer
Verwijderd
Heb je de gps patch ook gebruikt?
Start na het pairen je telefoon eens opnieuw op.
Zet eerst je muis aan en daarna TomTom.
Mischien helpt dat?
Mischien helpt dat?
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2004 19:38 ]
Hoe zit het met geluid van instructies heren?
Toen ik probeerde met POI, Eva had last van stoter buien
En mijn Falcom Nav-1 GPS werkt nog steeds niet
dus ik heb een Royaltek erbij nu.
Als je van plan bent om een GPS reciever te kopen, neem i.i.g. geen Falcom
En mijn Falcom Nav-1 GPS werkt nog steeds niet

Verwijderd
Stoter buien kunnen ook lekker zijn.Reptile-X schreef op 05 november 2004 @ 19:31:
Ik denk dat BYM blij is te lezen dat jij ook een Royaltek hebt.Reptile-X schreef op 05 november 2004 @ 19:31:
En mijn Falcom Nav-1 GPS werkt nog steeds nietdus ik heb een Royaltek erbij nu.
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2004 19:37 ]
Hmm ik gebruik het met Nokia 6600 en hij heeft andere telefoon, maar ik hoop dat het voor hem werkt.
Ik weet hoe frustrerend het is als het niet werkt
* Reptile-X kijkt naar zijn Falcom
Ik weet hoe frustrerend het is als het niet werkt
* Reptile-X kijkt naar zijn Falcom
Die patch is dat gedeelte wat hier moet staan ? => \System\Apps\TTMOBILE ?Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 19:30:
Heb je de gps patch ook gebruikt?
Mischien helpt dat?
Jep, been there, done that
Muis staat bijna hele tijd aan dus die staat zowieso als eerste aan, zometeen ff andersom proberen.
Wat ik wel vaag vindt is dat mijn telefoon WEL die gps vindt, maar dat never ever ooit dat blauwe lampje op die bluetooth muis gaat knipperen of branden ten teken dattie gepaired staat
Wat ik ook vaag vindt is dat als hij hem herkend als BluegpsXXX (Royaltek rbt1000 eigenaren kunnen jullie dit verifieren ?), hij hem laat staan, maar zodra ik hem hernoem naar tomtomwirelessgps mikt ie hem eruit
[ Voor 49% gewijzigd door BYM op 05-11-2004 20:01 ]
Verwijderd
Ik heb een GlobalSat BT 308 GPS receiver. Pairen lukt ook. Nu zie mijn telefoon hem wel maar ik krijg geen actieve verbinding.
Let op !!!! dit is puur alleen de BT verbinding, met mijn mobile telefoon dus niet i.c.m. TTM
Weet iemand waarom mijn deze receiver niet met mijn Nokia 6600 communiceert ?
Let op !!!! dit is puur alleen de BT verbinding, met mijn mobile telefoon dus niet i.c.m. TTM
omdat ie niet gebrukt wordt. Ik krijg pas een active verbinding met mn BT GPS op het moment dat een navigatie programma deze gebruikt.Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 20:00:
Ik heb een GlobalSat BT 308 GPS receiver. Pairen lukt ook. Nu zie mijn telefoon hem wel maar ik krijg geen actieve verbinding.
Ja dat klopt "BlueGPS XXXXXX" die Xjes zijn combinaties van letters en cijfers.BYM schreef op 05 november 2004 @ 19:56:
Wat ik ook vaag vindt is dat als hij hem herkend als BluegpsXXX (Royaltek rbt1000 eigenaren kunnen jullie dit verifieren ?)
Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 19:34:
Ik denk dat BYM blij is te lezen dat jij ook een Royaltek hebt.
Owkej dan klopt dat gedeelte ook, gaat bij jou dat blauwe lampje meteen al branden bij het pairen of pas als je tttm opstart >>>????Reptile-X schreef op 05 november 2004 @ 20:06:
[...]
Ja dat klopt "BlueGPS XXXXXX" die Xjes zijn combinaties van letters en cijfers.
Ik heb ze al gepaired, maar blauwe ledje knippert wanneer TomTom gestart is.
offtopic:
Een tip voor je, gebruik edit knop als je niet twee keer achter elkaar wilt posten anders worden de moderators niet blij
Een tip voor je, gebruik edit knop als je niet twee keer achter elkaar wilt posten anders worden de moderators niet blij
Nieuwste stappenplan :
Kaart leeggemaakt.
TTM erop gezet, en in telefoon gemikt.
Telefoon aan, en pairen met gps, hernoemd naar (tomtom wireless gps)
bluetooth uitgezet.
telefoon reboot
bluetooth aan
setup uit ttm_sp.zip gerunned en uitgevoerd
telefoon reboot (bluetooth stond nog steeds aan)
Programma opgestart, en programma weer uitgezet.
compoorten uitgevinkt
telefoon reboot
compoorten aangevinkt
apparaat toevoegen, hernoemen naar tomtom wireless gps
TOM TOM OPSTARTEN EN HIJ DOET HETTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!
JJJJIIIIIIIIIEEEEEEEEEEEEHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!
Kaart leeggemaakt.
TTM erop gezet, en in telefoon gemikt.
Telefoon aan, en pairen met gps, hernoemd naar (tomtom wireless gps)
bluetooth uitgezet.
telefoon reboot
bluetooth aan
setup uit ttm_sp.zip gerunned en uitgevoerd
telefoon reboot (bluetooth stond nog steeds aan)
Programma opgestart, en programma weer uitgezet.
compoorten uitgevinkt
telefoon reboot
compoorten aangevinkt
apparaat toevoegen, hernoemen naar tomtom wireless gps
TOM TOM OPSTARTEN EN HIJ DOET HETTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!
JJJJIIIIIIIIIEEEEEEEEEEEEHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!
Verwijderd
Ik ben blij voor je.
Ik weet hoe het is, wanneer het bij anderen wel lukt.
Maar niet bij jezelf.
tipje, maar Mischien weet je het al.
• wanneer je TomTom start, zet deze BT zelf aan.
idem bij afsluiten.

Ik weet hoe het is, wanneer het bij anderen wel lukt.
Maar niet bij jezelf.

idem bij afsluiten.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2004 21:21 ]
Jajaja precies , nou ik hoop maar dat het bij iedereen 3x zo snel gaat werken als bij mijVerwijderd schreef op 05 november 2004 @ 20:39:
Ik ben blij voor je.[afbeelding]
Ik weet hoe het is, wanneer het bij anderen wel lukt.![]()
Maar niet bij jezelf.![]()
idem bij afsluiten.
En idd, dat van die bluetooth wist ik al maar toch bedankt voor de tip, jij (en 404 ook trouwens) hebben me geweldig geholpen !!!!
Iemand misschien al enige info over of en eventueel wanneer er support komt voor Symbian 6.1 toestellen? Ik wil graag TomTom op m'n Ngage... zoveel verschil kan er toch niet zijn?
Support van TomTom geeft alleen de standaard reactie (wij kunnen niet garanderen maar hou website in de gaten blahblah)... Misschien heeft iemand ergens rumours gehoord of zo?
Support van TomTom geeft alleen de standaard reactie (wij kunnen niet garanderen maar hou website in de gaten blahblah)... Misschien heeft iemand ergens rumours gehoord of zo?
Ik heb zelf ook N-Gage naast mijn 6600, probleem is N-Gage heeft maar 3,4mb interne geheugen en daar heeft het mee te maken.
Dat is tenminste wat ik begreep.
Dat is tenminste wat ik begreep.
Verwijderd
Bij stotteren de de spraakaanwijzigen ook.Reptile-X schreef op 05 november 2004 @ 19:31:
Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?
Verwijderd
Ik heb ergens gelezen dat de gps-patch alleen bij symbian toestellen werkt.
De originele bestanden heb ik dan ook terug gezet.
Mijn muis wordt nog steeds keurig gevonden door tomtom mobile.
Het blijkt dat na het installeren van de Traffic-update,
de meeste gps-muizen werken met tomtom mobile.
De originele bestanden heb ik dan ook terug gezet.
Mijn muis wordt nog steeds keurig gevonden door tomtom mobile.
edit:
Wanneer je een C500 hebt, kun je het hele mapje System verwijderen.
daarin staat nl alleen symbian software. Scheelt toch weer 1 mb.
Wanneer je een C500 hebt, kun je het hele mapje System verwijderen.
daarin staat nl alleen symbian software. Scheelt toch weer 1 mb.
Het blijkt dat na het installeren van de Traffic-update,
de meeste gps-muizen werken met tomtom mobile.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 14:25 ]
Verwijderd
Is er geen site waar je die bluetooth gps receivers kan vergelijken op prijs, kwaliteit en technische gegevens? En zijn er trouwens geen receivers die niet op batterijen werken?
Gedeeltelijk antwoord op je vraag: Ik heb zelf de Rikaline 6030 en die werkt perfect. Komt over het algemeen goed uit de testen. Het ontvangertje heeft een oplaadbare baterij. Je kan hem opladen via 220, of gewoon in de auto. Stekkertjes zitten erbij. Hij heeft mij 139 Neuro gekost bij http://www.i-con.nl./ en dat is volgens mij niet duur. Nee ik heb geen aandelen in dat bedrijfVerwijderd schreef op 06 november 2004 @ 12:53:
Is er geen site waar je die bluetooth gps receivers kan vergelijken op prijs, kwaliteit en technische gegevens? En zijn er trouwens geen receivers die niet op batterijen werken?
Verwijderd
Ik heb ook de Rikaline 6030, ben er ook tevreden over.
Kan niet zeggen of hij beter of slechter is dan andere muizen.
Omdat ik geen vergelijkingsmateriaal heb.
hier staat de muis getest
http://www.smartphone-club.nl/content.php?id=3125
Kan niet zeggen of hij beter of slechter is dan andere muizen.
Omdat ik geen vergelijkingsmateriaal heb.
hier staat de muis getest
http://www.smartphone-club.nl/content.php?id=3125
Damn, de Rikaline 6030 is gewoon dezelfde als de Leadtek die bij TTM wordt geleverd. Vandaar dat het verbinden hier zo simpel ging.
Wat hebben mijn mede eigenaren betaald voor de Royaltek RBT 1000 eigenlijk ???
Over vergelijkingen kan ik je zeggen dat je zelf beter achteraan kan gaan, want niet alle GPS recievers werken met TTMobile.Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 12:53:
Ik adviseer je even op Ebay.nl te rond kijken prijs is daar redelijk, wel “Beschikbaar voor Nederland” kiezen in zoek opdracht.
Over een Bluetooth GPS reciever zonder batterijen kan ik je wel vertelen dat Falcom eentje heeft die met bron spanning van +8 tot +32 V DC werkt, maar aangezien dat mijn Falcom muis met batterij niet werkt met TTMobile zal deze ook niet werken.
Het zier er wel geinig uit, maar waarschijnlijk heb je er niets aan:
http://www.falcom.de/e/e-body-produkte-navib.html
Het kost ook maar in de buurt van 80 euro op Ebay.
Ik ben nog op zoek naar een bluetooth gps.
Zag volgend advertentie op marktplaats staan
http://www.marktplaats.nl...hp3%3Fq%3Dbluetooth%2Bgps
Zou dit iets zijn???
Zag volgend advertentie op marktplaats staan
http://www.marktplaats.nl...hp3%3Fq%3Dbluetooth%2Bgps
Zou dit iets zijn???
Ik zou toch gewoon de TomTomMobile/Leadtek/Rikaline (exact hetzelfde apparaat) nemen. Deze is al voor € 139,- nieuw te krijgen. Dan weet je zeker dat het gaat werken. Of je moet ervaringen zien van anderen dat het wel goed werkt, anders is het risico wel groot dat het niet samen gaat werken.
Ga ik ook meteen ff doen (maar sinds ik mapopolis heb verwijderd heb ik opeens loads aan space over !! 512mbVerwijderd schreef op 06 november 2004 @ 23:50:
Ik heb nu de map System (1 Mb) verwijderd.
En alle buitenlands gesproken talen (13Mb)
Is toch weer 14Mb extra ruimte op m'n Storage Kaartje.
edit:
Shit, weer vergeten te editen
Ik wist dat ik er 1 vergeten was ja. Zou het dus echt daaraan liggen dat het connecten met deze Leadtek-look-a-likes zo makkelijk gaat bij TTM ??Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 23:44:
De TFAC BT-30 is ook weer hetzelfde als de Rikaline en Leadtek
[afbeelding]
Verwijderd
Ik heb ook maar een kaartje van 512 MB besteld.Smarron schreef op 07 november 2004 @ 00:17:
[...]
Ga ik ook meteen ff doen (maar sinds ik mapopolis heb verwijderd heb ik opeens loads aan space over !! 512mb)
Ik denk het niet,[...]
Ik wist dat ik er 1 vergeten was ja. Zou het dus echt daaraan liggen dat het connecten met deze Leadtek-look-a-likes zo makkelijk gaat bij TTM ??
met de originele TomTom muis moet je toch andere instellingen gebruiken.
bv Com 7 uit, geen gps-device instellen.
Net even uitgezocht.Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 23:50:
Ik heb nu de map System (1 Mb) verwijderd.
En alle buitenlands gesproken talen (13Mb)
Is toch weer 14Mb extra ruimte op m'n Storage Kaartje.
edit:
Shit, weer vergeten te editen
DATA14.CHK = Bram
DATA15.CHK = Eva
De rest zou dus verwijdert kunnen worden
Beter, dat scheelt best wel op zo'n geheugenkaartje. Heb ook alle *.chk bestanden verwijderd, behalve Data.chk en data00.chk. Kunnen die ook weg?PenguinPower schreef op 07 november 2004 @ 05:03:
[...]
Net even uitgezocht.
DATA14.CHK = Bram
DATA15.CHK = Eva
De rest zou dus verwijdert kunnen worden
Ik neem aan dat data04.22k en data05.22k dan ook weg kunnen? (zullen wel bij stem 4 en 5 horen toch?).
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
ja klopt data04.22k en data05.22k kunnen ook weg en ook data00.chkMarzman schreef op 07 november 2004 @ 05:28:
[...]
Beter, dat scheelt best wel op zo'n geheugenkaartje. Heb ook alle *.chk bestanden verwijderd, behalve Data.chk en data00.chk. Kunnen die ook weg?
Ik neem aan dat data04.22k en data05.22k dan ook weg kunnen? (zullen wel bij stem 4 en 5 horen toch?).
Data.chk niet. Die heeft ie nodig (gecheckt door tomtom mobile te runnen en vervolgens het bestand proberen te verwijderen, dan zegt ie dat ie in gebruikt is)
Verwijderd
Ik heb alleen dit laten staan in het mapje "tomtom":
ttgpseng.exe
TomTom Mobile.exe
nldm.vif
nldf.vif
Data.chk
data15.chk
data14.chk
navigator.cfg
ttgpseng.exe
TomTom Mobile.exe
nldm.vif
nldf.vif
Data.chk
data15.chk
data14.chk
navigator.cfg
edit:
navigator.cfg erbij gezet
navigator.cfg erbij gezet
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 14:53 ]
Er is er maar een de beste en dat is de Fortuna Clip-On Bluetooth GPS met XT - (SiRF Xtrac) and ST - (Standard mode) Switchable (Fortuna Patent Pending)Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 12:53:
http://www.fortuna.com.tw/Clip-On%20Bluetooth%20GPS.htm
Verwijderd
Welke bestanden zijn de Engels gesproken? Die wil ik namelijk wel ff houden voor wat afwisseling
data04.chk
data05.chk
data04.22k
data05.22k
zijn voor engels
Is al eerder langsgekomen
data05.chk
data04.22k
data05.22k
zijn voor engels
Is al eerder langsgekomen
Verwijderd
Op de site van TomTom kan je zelf een aantal andere talen en stemmen downloaden.
Je moet daar maar eens kijken. Zitten best leuke versies bij:
http://www.tomtom.com/addons/index.php?Language=5
Waarschuwing: Verwijder de navigator.cfg niet!Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 08:01:
Ik heb alleen dit laten staan:
ttgpseng.exe
TomTom Mobile.exe
nldm.vif
nldf.vif
Data.chk
data15.chk
data14.chk
Hier staan je instellingen in, en tomtom mobile maakt navigator.cfg gewoon weer aan de eerst volgende keer, en kan je overnieuw beginnen. Inclusief GPS configuratie die hij niet meer herkend.
Het mapje 2577 mocht bij mij ook weg.. dan werkte het gewoon... dus autorun.exe heeft ook geen functie.
Die zijn volgensmij alleen voor navigator!?Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 13:47:
Op de site van TomTom kan je zelf een aantal andere talen en stemmen downloaden.
[ Voor 63% gewijzigd door PenguinPower op 07-11-2004 15:07 ]
Grappig om even mee te spelen, maar ik denk dat ik er maar één stem gebruik. Vind de orginele "mannelijk" tot nu toe nog steeds het duidelijkst klinken dus ik denk dat ik hem toch daar op laat staan en de rest er af gooiVerwijderd schreef op 07 november 2004 @ 13:47:
/▌
Als je die twee bestandjes upload die in de zip in de map voice zitten werkt het gewoon. Die .vif moet je alleen even hernoemen want die heet in al die extra stemmen hetzelfde.
offtopic:
ik had mijn vorige post kunnen editten ja
[ Voor 40% gewijzigd door Marzman op 07-11-2004 15:26 ]
/▌
Verwijderd
Ik heb ook even 2 stemmen er in gezet, wel grappig (ome Laurus & neef Stanley)Marzman schreef op 07 november 2004 @ 15:24:
[...]
Als je die twee bestandjes upload die in de zip in de map voice zitten werkt het gewoon. Die .vif moet je alleen even hernoemen want die heet in al die extra stemmen hetzelfde.
offtopic:
ik heb die .vif gewoon weggelaten bij de 2e stem.
Ze werken gewoon.
Maar de stem van Bram blijft het best.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2004 15:47 ]
Als jij gelukkig bent bij een mannestem......Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 15:46:
[...]
Ik heb ook even 2 stemmen er in gezet, wel grappig (ome Laurus & neef Stanley)
ik heb die .vif gewoon weggelaten bij de 2e stem.
Ze werken gewoon.
Maar de stem van Bram blijft het best.
Geef mij maar eva hoor
Ik zie het al... had de verkeerde gedownload (van tomtom navigator ipv go) daar stonden alleen cab files in waar geen chk bestanden in stonden.... begreep er al niets van...
Heeft iemand al custom color styles? Lijkt hier niet te werken op TTM
[ Voor 16% gewijzigd door PenguinPower op 07-11-2004 17:03 ]
Verwijderd
Bram praat iets sneller, dat vind ik toch iets beter klinken.PenguinPower schreef op 07 november 2004 @ 16:24:
[...]
Als jij gelukkig bent bij een mannestem......
Geef mij maar eva hoor
Heeft iemand al custom color styles? Lijkt hier niet te werken op TTM
Ik heb even gekeken naar Custom color styles.
Maar ik kan geen .clr bestandje vinden in TomTom Mobile.
Dus ik denk dat het niet werkt
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2004 19:51 ]
Verwijderd
damn..wil me maar niet lukken met die stemmen..
wat doe ik nou fout??upload van de stem-neef stanley->map vioce>addon>.vif bestand en .dat bestand naar me map tomtom op me 6600..
maar als ik bij stem ga kijken,dan zie ik special 12 staan zonder nl vlag,en geen geluid tijdens test..
heb naam verandering(stanley.vif) geprobeert,maar wou ook niet werken..
alle hulp is welkom
wat doe ik nou fout??upload van de stem-neef stanley->map vioce>addon>.vif bestand en .dat bestand naar me map tomtom op me 6600..
maar als ik bij stem ga kijken,dan zie ik special 12 staan zonder nl vlag,en geen geluid tijdens test..
alle hulp is welkom
Verwijderd
Ik heb dit ergens gelezen:Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 21:45:
damn..wil me maar niet lukken met die stemmen..
alle hulp is welkom
let op, deze werken niet op Series60. Deze kunnen max 16kHz geluiden aan.
GO en MOBILE for Samrtphone kunnen 22kHz aan.
ik weet niet hoeveel kHz de stemmen zijn, maar het kan er iets mee te maken hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2004 23:16 ]
Verwijderd
kee thanks voor je reply..Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 23:15:
[...]
Ik heb dit ergens gelezen:
let op, deze werken niet op Series60. Deze kunnen max 16kHz geluiden aan.
GO en MOBILE for Samrtphone kunnen 22kHz aan.
ik weet niet hoeveel kHz de stemmen zijn, maar het kan er iets mee te maken hebben.
ben nog wat uurtjes wezen klooien,maar ben helaas geen stap verder gekomen..
zal afwachten wanneer er een oplossing/andere stemmen te vinden zijn..
Verwijderd
Nu heb ik alles al geprobeerd, maar krijg het gewoon niet werkend met een Emtac Trine BT GPS.
Iemand het al werkend gekregen met een Emtac GPS ?
Iemand het al werkend gekregen met een Emtac GPS ?
Verwijderd
Ik heb ook een EMTAC CRUX 2 , Krijg het ook niet voor elkaar
heb wel verbinding met de gps
maar tomtom kan geen gps apparaat vinden
heb wel verbinding met de gps
maar tomtom kan geen gps apparaat vinden
Verwijderd
Het zou aan de snelheid kunnen liggen...
Op welke snelheid draaien die tomtom muizen ?
de Emtacs draaien op 4800
Op welke snelheid draaien die tomtom muizen ?
de Emtacs draaien op 4800
Een vraagje, als je bv de benelux en frankrijk map op je telefoon heb, kun je dan navigeren van amsterdam naar paris? Met andere woorden, zijn dan beide mappen actief? Bij route 66 kan dit namelijk niet
Wordt mee getest.. nog niet leverbaar.Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 14:05:
is er al iets meer bekend bij iemand over tomtom go voor de SE P9101 ?
Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.
volgens mij kan dat niet, je moet na het opstarten een kaart selecteren. je kunt natuurlijk wel hoofdwegen van europa erop zetten en gebruiken voor de lange stukken, en dan in de buurt van parijs aangekomen omschakelen naar de kaart van frankrijk.Maite schreef op 08 november 2004 @ 14:18:
Een vraagje, als je bv de benelux en frankrijk map op je telefoon heb, kun je dan navigeren van amsterdam naar paris? Met andere woorden, zijn dan beide mappen actief? Bij route 66 kan dit namelijk niet
In hoeverre kun je TomTom gebruiken als je nog geen GPS-ontvanger hebt? Kun je dan toch (op een gebruiksvriendelijke manier) een route plannen of een locatie met de hand zoeken?
Hoe stel je je dat voor dan? TomTom is erop gebaseerd real time informatie te geven over waar jij je op dat moment bevindt. Zonder GPS informatie gaat dat niet lukken.
Je kan uiteraard wel een route ingeven en hem als demo afdraaien. Maar zodra jij en de demo van elkaar gaan afwijken klopt er al niets meer van..
Je zal dus ALTIJD een GPS ontvanger moeten hebben.
Je kan uiteraard wel een route ingeven en hem als demo afdraaien. Maar zodra jij en de demo van elkaar gaan afwijken klopt er al niets meer van..
Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.
nee hoor, kan prima zonder. dan moet je met de cursor zelf de route volgen. maar dan is het niet echt een navigatiesysteem meer, maar eerder een dynamische kaart.
Verwijderd
Hoe draai je hem als demo af dan?Majestic schreef op 08 november 2004 @ 15:38:
Hoe stel je je dat voor dan? TomTom is erop gebaseerd real time informatie te geven over waar jij je op dat moment bevindt. Zonder GPS informatie gaat dat niet lukken.
Demo functie zit er volgens mij niet in.
Ik heb vandaag zonder de gps een route gepland, echter zonder gps informatie berekend hij de route niet eens ...
Ik vraag me trouwens af of het mogelijk is om de weg te zien waar je rijdt, zonder dat je een route gebruikt.
Ik vraag me trouwens af of het mogelijk is om de weg te zien waar je rijdt, zonder dat je een route gebruikt.
Er zit een functie plan van A naar B op. Die kun je dan gebruiken. Staan gewoon de aanwijzingen onder elkaar. Een beetje als zo'n internet routeplanner.BYM schreef op 08 november 2004 @ 20:41:
Ik heb vandaag zonder de gps een route gepland, echter zonder gps informatie berekend hij de route niet eens ...
Verwijderd
Ja, dat is mogelijk.BYM schreef op 08 november 2004 @ 20:41:
...
Zet gewoon je muis aan en ga rijden.
Dan zie je waar je rijdt op je schermpje.
Verwijderd
Waarom zou je willen navigeren terwijl je je niet verplaatst? Alleen om te demo-en denk
ik dan?
ik dan?
TT is best te gebruiken zonder GPS. Om maar een voorbeeld te geven: ik was enkele weken geleden verdwaald (op de fiets). Had TT bij me, maar de ontvnger lag thuis. Ff route gepland van de huidige straat naar mijn thuisadres en ik was in no time thuis
Moet je wel inzoomen op de kaart en de aangegeven route volgen.
De nokia 7610 kan blijkbaar meerdere BT connecties aan. Maar als ik mijn BT headset gebruik terwijl TT verbinding heeft met de GPS ontvanger is de geluidskwaliteit heel slecht. Is dat normaal?
De nokia 7610 kan blijkbaar meerdere BT connecties aan. Maar als ik mijn BT headset gebruik terwijl TT verbinding heeft met de GPS ontvanger is de geluidskwaliteit heel slecht. Is dat normaal?
(bb) || !(bb)
Hoera!! Vandaag m'n gpsmuis (originele TOMTOM) via UKTECH (op Ebay) ontvangen. Goede en snelle service mensen! Een aanrader.
Hier stond iets doms......._VpS_ schreef op 09 november 2004 @ 13:29:
TT is best te gebruiken zonder GPS. Om maar een voorbeeld te geven: ik was enkele weken geleden verdwaald (op de fiets). Had TT bij me, maar de ontvnger lag thuis. Ff route gepland van de huidige straat naar mijn thuisadres en ik was in no time thuisMoet je wel inzoomen op de kaart en de aangegeven route volgen.

[ Voor 28% gewijzigd door Chrasher op 09-11-2004 20:42 ]
PSN-id: Chrasher
Jongen, ik heb het over de TT Mobile. Ga gewoon naar Volgende vanuit het hoofdmenu en klik dan op de eerste optie: Van A naar B. Klaar, hij plant een route. Het enige wat je niet kunt zonder GPS is realtime de route volgen.
(bb) || !(bb)
Oeps sorry, was ik helemaal vergeten. Mijn excusses!

PSN-id: Chrasher
Verwijderd
Ik heb dit opgelost door alle talen, data00.22k t/m data14.22k en data16.22k t/m data28.22k, te verwijderen (data15 is Eva zoals eerder genoemd). Verwijder ook alle chk files met hetzelfde nummer en haal ook de buitenlandse *.vif files weg. Deze staan in de map 'TomTom'. Dan blijft er 64Mb aan ingenomen ruimte over.Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 08:51:
[...]
Bij stotteren de de spraakaanwijzigen ook.
Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?
Dan zul je zien dat eva op spraakles is geweest en niet meer stotterd.
Je kunt er niet vroeg genoeg bij zijn!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 21:49 ]
Verwijderd
Vandaag ook mijn TomTom GPS Receiver opgehaald bij het postkantoor.
Gegeven door mijn ongeduld. Alles uitgepakt en navigerend bij het postkantoor weggereden.
Reciever besteld bij UKtec via Ebay. (die heeft al aardig wat klanten hier.)
Perfecte transactie, alleen zat er geen 5 V autolader bij wel een stekkertje met een RJ plug.
Heeft iemand een goedkope oplossing voor de autolader ????
Gegeven door mijn ongeduld. Alles uitgepakt en navigerend bij het postkantoor weggereden.
Perfecte transactie, alleen zat er geen 5 V autolader bij wel een stekkertje met een RJ plug.
Verwijderd
Weet iemand misschien ook hoe je TomTom weer van je kaartje verwijderd??
Ik gebruik een Nokia6600, en met FExplorer, Filemanager en PC-Suite lukt het me niet.
Ik krijg iedere keer de melding "acces denied".
Ook al geprobeerd me kaart te formateren, maar TomTom blijft er gewoon opstaan.
alvast bedankt voor de goede adviezen!!
Greetsz,
Ski....
Ik gebruik een Nokia6600, en met FExplorer, Filemanager en PC-Suite lukt het me niet.
Greetsz,
Ski....
Probeer het eens via je Windows Verkenner. De bestanden zijn namelijk op de 1 of andere manier "alleen lezen" geworden en kunnen niet via de telefoon zelf worden verwijderd. Dit was bij mij iig wel zo.Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 23:15:
Weet iemand misschien ook hoe je TomTom weer van je kaartje verwijderd??
Greetsz,
Ski....
Verwijderd
Ook ebay.Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 22:46:
Vandaag ook mijn TomTom GPS Receiver opgehaald bij het postkantoor.
voor 9.99 gbp heb ik er een gekocht.
De stekker van die lader is iets groter dan de stekker van de autolader voor de telefoon. Zou het werken als je een grotere stekker die op die ontvanger past vastsoldeert aan een autolader?
(bb) || !(bb)
Verwijderd
Geprobeerd....Smarron schreef op 10 november 2004 @ 01:22:
[...]
Probeer het eens via je Windows Verkenner. De bestanden zijn namelijk op de 1 of andere manier "alleen lezen" geworden en kunnen niet via de telefoon zelf worden verwijderd. Dit was bij mij iig wel zo.
Alleen de bestanden in de mappen kunnen worden verwijderd...
De mappen zelf (TomTom enzo) blijven staan.
we blijven het gewoon proberen....
mzzl,
Ski....
Verwijderd
Maar is er nu niemand die een Emtac BT GPS werkend heeft met Tomtom Mobile ?
Kan het me bijna niet voorstellen.
Ik heb een Crux en een Trine geprobeerd, beide werken niet.
Ik zal eens kijken of ik iemand kan vinden met een tomtom BT
Kan het me bijna niet voorstellen.
Ik heb een Crux en een Trine geprobeerd, beide werken niet.
Ik zal eens kijken of ik iemand kan vinden met een tomtom BT
Verwijderd
Ik heb het laatst ook nog eens bij iemand gedaan,
ging in 1 keer goed. Dit was wat ik deed.
Verwijder je gps-device eens uit je telefoon.
Wanneer je Com 6 en 7 aan hebt staan. Zet ze eens uit en druk op "done".
Start je tel. opnieuw. (Is volgens mij niet nodig, maar voor de zekerheid)
Zet daarna Com 6 en 7 weer aan en direkt daarna moet je pairen.(pin 0000)
Start daarna tomtom mobile, grote kans dat ie het dan doet.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 07:42 ]
Verwijderd
je kan in tomtom wel een route van amsterdam naar parijs plannen als je de hoofdwegen van europa erop zet, dan mis je wel de binnen wegen maar heb je wel de route over de snelweg.
hoe heeft iedereen betaald aan uktec? ik kreeg een iban die niet bestond volgens de bank en telebankieren. omdat ik geen creditkaart bezit heb ik em nu van marktplaats voor minder en sneller maar ik ben wel benieuwd hoe andere die gast betalen.
heeft iemand een manier om voor niks tomtom traffic updates te krijgen?
bijvoorbeeld met behulp van de gratis route 66 TMC moet iets mogelijk zijn zou je zeggen...
hoe heeft iedereen betaald aan uktec? ik kreeg een iban die niet bestond volgens de bank en telebankieren. omdat ik geen creditkaart bezit heb ik em nu van marktplaats voor minder en sneller maar ik ben wel benieuwd hoe andere die gast betalen.
heeft iemand een manier om voor niks tomtom traffic updates te krijgen?
bijvoorbeeld met behulp van de gratis route 66 TMC moet iets mogelijk zijn zou je zeggen...
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2004 14:39 ]
Verwijderd
Weet iemand waar ik de duitsland map voor ttm kan krijgen ik heb al geprobeerd om hem van de tt3 dvd te halen maar krijg hem niet aan de praat.
Verwijderd
Points of interest
Ik heb vierkante ogen van de hele topic doorlezen. Zou iemand samenvattend kunnen posten wat precies de procedure is voor het toevoegen van waarschuwingen voor snelheidscontroles in TomTom Mobile met een nokia 6600 zonder de problemen met de stemmen die meerdere mensen hebben. (Welke software, hoe te installeren en hoe handig te updaten)
Thxs!
Ik heb vierkante ogen van de hele topic doorlezen. Zou iemand samenvattend kunnen posten wat precies de procedure is voor het toevoegen van waarschuwingen voor snelheidscontroles in TomTom Mobile met een nokia 6600 zonder de problemen met de stemmen die meerdere mensen hebben. (Welke software, hoe te installeren en hoe handig te updaten)
Thxs!
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2004 21:54 ]
Verwijderd
TomTom Mobile en Andere GPS ontvangers.
Ik heb vandaag mijn holux GR-230 binnen gekregen. Werkt prima onder TomTom 3 op de iPaq. Op de C500 of Nokia 6600 krijg ik geen verbinding.
Na lang zoeken en mailen kreeg ik onderstaand bericht:
No way....
Der PIN der MAus muß für TomTom zwingend 0000 sein....
habe mir inzwischen ne Royaltek RTB 1000 besorgt...null Probleme
mit Tom Tom und auch nicht bei Route 66
Een GPS ontvanger moet dus als pincode 0000 hebben. Mischien kunnen mensen die een goed werkende ontvanger hebben dit bevestigen?
Ik heb holux net een mailtje gestuurd of de default code van 6268 is aan te passen in 0000. Als iemand anders hiervoor een oplossing heeft hoor ik dit graag!
Ik heb vandaag mijn holux GR-230 binnen gekregen. Werkt prima onder TomTom 3 op de iPaq. Op de C500 of Nokia 6600 krijg ik geen verbinding.
No way....
Een GPS ontvanger moet dus als pincode 0000 hebben. Mischien kunnen mensen die een goed werkende ontvanger hebben dit bevestigen?
Ik heb holux net een mailtje gestuurd of de default code van 6268 is aan te passen in 0000. Als iemand anders hiervoor een oplossing heeft hoor ik dit graag!
Verwijderd
Zou je er een link van willen plaatsen alsjeblieftVerwijderd schreef op 10 november 2004 @ 14:58:
[...]
Ook ebay.
voor 9.99 gbp heb ik er een gekocht.
Verwijderd
Ik heb inderdaad pin 0000 gebruikt. (Rikaline 6030)Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 22:20:
TomTom Mobile en Andere GPS ontvangers.
No way....
Heb je dit gedaan:
Zet daarna Com 6 en 7 weer aan en direkt daarna moet je pairen.(pin 0000 of geen pin!)
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 14:57 ]
Verwijderd
De pin is niet 0000 maar 0183. Met 0000 krijg ik de melding dat ie niet gepaired kan worden.Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 09:56:
Ik heb het laatst ook nog eens bij iemand gedaan,
Moet de naam ook nog gewijzigd worden in tomtom wireless gps ?
Verwijderd
Bij mij hoefde dat niet, bij anderen wel.Verwijderd schreef op 12 november 2004 @ 08:20:
[...]
De pin is niet 0000 maar 0183. Met 0000 krijg ik de melding dat ie niet gepaired kan worden.
Moet de naam ook nog gewijzigd worden in tomtom wireless gps ?
Probeer het eens.
Pairen lukte bij mij ook zonder dat ik een code ingaf.
Probeer dat ook eens.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 09:53 ]
Dit topic is gesloten.