Je tomtom is geregged aan je Tungsten als het goed is. Dat werkt niet meer op een ander apparaatAnoniem: 131106 schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 14:07:
Is het mogelijk om tomtom voor een pda (Tungsten T3), over te zetten op een mini-sd kaartje en vervolgens te draaien op een t-mobile sda of orange c500??
Of moet je per se een mobile versie van tomtom hebben?
Heb hier namelijk tomtom voor de tungsten en zou het fijn vinden als ik dus zonder extra kosten te maken, het kan gebruiken op mijn sda die in bestelling staat.
Anoniem: 50159
Sorry vraag verkeerd begrepen. Wat hier stond was blaat.. volgens mij is dit niet mogelijk.Anoniem: 29544 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 18:59:
is het iemand gelukt om je huidige snelheid, ( bij je gps setting ( stel gps in )kun je zien hoe hard je rijdt op dat moment) te krijgen in je navigeerscherm, dus tijdens het volgens van een route. bij tomtom3 heb ik het weleens erbij zien staan.
Is het misschien wél mogelijk om de huidige straat te zien in je navigatiescherm? Bij mij toont ie rechtsboven de volgende snelweg en helemaal onderin zie je dat nog eens of zie je de straatnaam van de volgende straat... kun je die naam onderin aanpassen naar de huidige straatnaam?
[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 50159 op 29-12-2004 23:04 ]
Anoniem: 104397
Als er geen route is, wordt de huidige straat aangegeven.Anoniem: 50159 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 23:02:
[...]
Sorry vraag verkeerd begrepen. Wat hier stond was blaat.. volgens mij is dit niet mogelijk.
Is het misschien wél mogelijk om de huidige straat te zien in je navigatiescherm? Bij mij toont ie rechtsboven de volgende snelweg en helemaal onderin zie je dat nog eens of zie je de straatnaam van de volgende straat... kun je die naam onderin aanpassen naar de huidige straatnaam?
Ik heb nu een paar dagen met InZane in de auto gezeten met 2x tomtom mobile aan, ik zelf op een nokia 6600 met tomtom gps muis en InZane op z'n 6260 met Tfac Bt30 gps muis. Ik merk geen verschil tussen beide telefoon, behalve dat het geluid uit de 6260 wat scheller klinkt dan uit de 6600. Het werkt allemaal naar behoren verder. Als je tomtom koopt moet je er wel even op letten dat het op een MMC kaartje wordt geleverd en in de 6260 gaan RS-MMC kaartjes. Je moet het dus wel kopieren op een RS-MMC, voordat het te gebruiken is.ND schreef op woensdag 29 december 2004 @ 11:26:
[...]
Hmm wist nog niet dat 6260 geschikt was voor TTm. Maar dat maakt em voor mij weer interessanter aangezien ik aan het kiezen ben tussen de 6260 en de nog te komen mpx220. Wat zijn je verdere ervaringen met TTm3 op de 6260? (noemenswaardigheden/minpunten etc)
Ik volg het topic nu al van het begin en ik weet dat je de gedownloade POIs moet plaatsen in de Benelux map. Ik heb er nu gedownload van POI PLace.. van een bepaalde bank.
Die file "bank.ov2" samen met de .bmp heb ik dus in die map gezet.
Hoe maak ik die nu zichtbaar? Of hoe kan ik daar nu naar navigeren? Ik zie ze nergens in mijn kaartje namelijk.
Hoe maak ik die nu zichtbaar? Of hoe kan ik daar nu naar navigeren? Ik zie ze nergens in mijn kaartje namelijk.
Anoniem: 104397
Je moet ook aangeven dat je ze wil zien (niet alle POI worden standaard weergegeven)Anoniem: 50159 schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 13:37:
Ik volg het topic nu al van het begin en ik weet dat je de gedownloade POIs moet plaatsen in de Benelux map. Ik heb er nu gedownload van POI PLace.. van een bepaalde bank.
Menu:5-6-5-1
Ik heb echt hulp nodig want ik kom er niet meer uit.
Ik heb een Orange SPV C500
Met daarop TomTom Mobile geinstalleerd
Tevens heb ik de trafficpatch gedraait
TomTom Mobile start op helemaal geconfigureerd geeft ook netjes op het scherm mijn thuis locatie aan.
Ik heb een GPS Ontvanger FAC BT-30
Me telefoon verteld mij dat ik een Bluetooth connectie heb met dit apperaat.
Alleen wanneer ik TomTom opstart blijft de melding in beeld.
All XX geen bruikbaar GPS signaal.
Me GPS receiver knippert groen dat die dus een positie heeft maar verder helemaal niks maar TomTom doet niks iemand enig idee wat ik nog kan proberen?
Toevoeging. De GPS ontvanger is niet constant blauw dit ongeveer een paar seconden en daarna knippert die weer blauw na het knipperen is die weer blauw etc etc.
Ik heb een Orange SPV C500
Met daarop TomTom Mobile geinstalleerd
Tevens heb ik de trafficpatch gedraait
TomTom Mobile start op helemaal geconfigureerd geeft ook netjes op het scherm mijn thuis locatie aan.
Ik heb een GPS Ontvanger FAC BT-30
Me telefoon verteld mij dat ik een Bluetooth connectie heb met dit apperaat.
Alleen wanneer ik TomTom opstart blijft de melding in beeld.
All XX geen bruikbaar GPS signaal.
Me GPS receiver knippert groen dat die dus een positie heeft maar verder helemaal niks maar TomTom doet niks iemand enig idee wat ik nog kan proberen?
Toevoeging. De GPS ontvanger is niet constant blauw dit ongeveer een paar seconden en daarna knippert die weer blauw na het knipperen is die weer blauw etc etc.
[ Voor 12% gewijzigd door cool0 op 31-12-2004 15:46 ]
Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend
Daar zou dan Bank bij moeten staan? Die zie ik er helaas niet bij staan. Suggesties?Anoniem: 104397 schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 14:16:
[...]
Je moet ook aangeven dat je ze wil zien (niet alle POI worden standaard weergegeven)
Menu:5-6-5-1
Anoniem: 130095
TTM kan een beperkt aantal POI in een keer weergeven. Verwijder de POI's die je minder belangerijk vindt, een voor een tot je de POI van de bank ziet verschijnen.Anoniem: 50159 schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 17:28:
[...]
Daar zou dan Bank bij moeten staan? Die zie ik er helaas niet bij staan. Suggesties?
Een review van TomTom mobile op de fiets ism Qtek 8080
Ik heb van mijn bedrijf de opdracht gekregen om tomtom mobile ism met de qtek 8080 telefoon (met bluetooth) eens te proberen. Aangezien ik geen auto heb, maar een fiets, was dit voor mij dan ook een uitdaging om es te proberen hoe TomTom mobile daarop reageert
Als je in een normale straat rijdt of fietst zou dat toch niets uit moeten maken (zou je denken)
Proef1
Starten vanaf een fietspad en navigeren naar mijn werk (enkele kilometers verderop)
Het duurt zo'n 3 minuten voordat er een gps signaal wordt opgepikt, maar het navigeren werkt dan goed (denk ik) ALs ik echter vanaf het fietspad op de straat kom, gaat TomTom mobile binnen enkele minuten de mist in. In rijdt mijn hele dorp in de rondte, straat in straat uit. Echter toen ik mijn halve dorp had gezien (en nog bij lange na niet op de plek van bestemming was) viel het GPS signaal weg. Na enkele minuten wachten had ik weer een GPS signaal, en kon ik weer verder. TomTom mobile ging nu weer zwaar de mist in. Het pakket beweerde dat ik in allerlei (normale) straten was, waar ik helemaal niet was. TomTom mobile ging op die manier flink de mist in. Afstappen midden in een straat en wachten totdat TomTom Mobile mij weer gevonden had in de juiste straat was de enige remedie. Na 5 minuten weer verder maar niet zonder slag of stoot. Ik moest afslaan op punten waar een fietser (EN EEN AUTO!!!!) helemaal niet af KON slaan, rechtdoor waar ook daar dat HELEMAAL niet kon (niks geen nieuwbouw wat TomTom Mobile misschien niet kende). Uiteindelijk zonder TomTom Mobile maar naar werk gefietst en hard gelachen om dit waardeloze systeem
Proef 2
Volgens de beschrijving bij het pakket van mijn telefoon en TomTom Mobile duurt het max 45 minuten voordat TomTom Mobile een GPS signaal heeft opgepikt. Dat merkte ik. Na 15 minuten!!!!! had ie eindelijk een bruikbaar signaal opgepikt. "Over 30 meter linksaf". Ok ik ga over 30 meter linksaf. "Probeer om te keren". Ik moest toch linksaf??? Tom Tom Mobile zei regelmatig dat ik moest afslaan, en 20 meter verderop weer dat ik dan moest omkeren
Proef 3
Tom Tom Mobile doet er 5 minuten over om mij te vertellen dat hij een GPS signaal heeft.
Ik moet weer afslaan, en direct weer omkeren in doodnormale straten. Ik houdt vol, maar kom uiteindelijk op de plek van bestemming.
Conclusie: Tom Tom Mobile + bluetooth GPS ontvanger is ontworpen voor in de auto, maar als het in normale straten op een fiets gewoon niet werkt snap ik niet hoe dit in een auto wel zou kunnen werken
* Het zegt dat ik in hele andere straten ben, ik moet wachten en hopen dat TomTom Mobile zo slim is er achter te komen dat ik in een hele andere straat zit (en niet één die 200 meter of meer verderop zit)
* Ik moet afslaan op punten waar zelfs een auto (waarvoor dit pakket is ontworpen) helemaal niet af KAN slaan ("sla nu linksaf")
* Als ik wel linksaf kan (als auto zijnde) en ik dus ook linksaf ga moet ik weer terug.
Heb al meerdere keren op een kruispunt rondjes gereden omdat ik van TomTom Mobile iedere keer terug moest. (dan staan mensen je raar aan te kijken)
Ik wens iedereen die dit pakket wil gaan gebruiken veel succes, maar ik denk niet dat je snel op de plaats van bestemming aankomt.
Gasbriel Knight
Ik heb van mijn bedrijf de opdracht gekregen om tomtom mobile ism met de qtek 8080 telefoon (met bluetooth) eens te proberen. Aangezien ik geen auto heb, maar een fiets, was dit voor mij dan ook een uitdaging om es te proberen hoe TomTom mobile daarop reageert
Als je in een normale straat rijdt of fietst zou dat toch niets uit moeten maken (zou je denken)
Proef1
Starten vanaf een fietspad en navigeren naar mijn werk (enkele kilometers verderop)
Het duurt zo'n 3 minuten voordat er een gps signaal wordt opgepikt, maar het navigeren werkt dan goed (denk ik) ALs ik echter vanaf het fietspad op de straat kom, gaat TomTom mobile binnen enkele minuten de mist in. In rijdt mijn hele dorp in de rondte, straat in straat uit. Echter toen ik mijn halve dorp had gezien (en nog bij lange na niet op de plek van bestemming was) viel het GPS signaal weg. Na enkele minuten wachten had ik weer een GPS signaal, en kon ik weer verder. TomTom mobile ging nu weer zwaar de mist in. Het pakket beweerde dat ik in allerlei (normale) straten was, waar ik helemaal niet was. TomTom mobile ging op die manier flink de mist in. Afstappen midden in een straat en wachten totdat TomTom Mobile mij weer gevonden had in de juiste straat was de enige remedie. Na 5 minuten weer verder maar niet zonder slag of stoot. Ik moest afslaan op punten waar een fietser (EN EEN AUTO!!!!) helemaal niet af KON slaan, rechtdoor waar ook daar dat HELEMAAL niet kon (niks geen nieuwbouw wat TomTom Mobile misschien niet kende). Uiteindelijk zonder TomTom Mobile maar naar werk gefietst en hard gelachen om dit waardeloze systeem
Proef 2
Volgens de beschrijving bij het pakket van mijn telefoon en TomTom Mobile duurt het max 45 minuten voordat TomTom Mobile een GPS signaal heeft opgepikt. Dat merkte ik. Na 15 minuten!!!!! had ie eindelijk een bruikbaar signaal opgepikt. "Over 30 meter linksaf". Ok ik ga over 30 meter linksaf. "Probeer om te keren". Ik moest toch linksaf??? Tom Tom Mobile zei regelmatig dat ik moest afslaan, en 20 meter verderop weer dat ik dan moest omkeren
Proef 3
Tom Tom Mobile doet er 5 minuten over om mij te vertellen dat hij een GPS signaal heeft.
Ik moet weer afslaan, en direct weer omkeren in doodnormale straten. Ik houdt vol, maar kom uiteindelijk op de plek van bestemming.
Conclusie: Tom Tom Mobile + bluetooth GPS ontvanger is ontworpen voor in de auto, maar als het in normale straten op een fiets gewoon niet werkt snap ik niet hoe dit in een auto wel zou kunnen werken
* Het zegt dat ik in hele andere straten ben, ik moet wachten en hopen dat TomTom Mobile zo slim is er achter te komen dat ik in een hele andere straat zit (en niet één die 200 meter of meer verderop zit)
* Ik moet afslaan op punten waar zelfs een auto (waarvoor dit pakket is ontworpen) helemaal niet af KAN slaan ("sla nu linksaf")
* Als ik wel linksaf kan (als auto zijnde) en ik dus ook linksaf ga moet ik weer terug.
Heb al meerdere keren op een kruispunt rondjes gereden omdat ik van TomTom Mobile iedere keer terug moest. (dan staan mensen je raar aan te kijken)
Ik wens iedereen die dit pakket wil gaan gebruiken veel succes, maar ik denk niet dat je snel op de plaats van bestemming aankomt.
Gasbriel Knight
Gasbriel, ik weet niet hoe het kan dat je test zo negatief uitviel maar het strookt totaal niet met mijn, en andere, ervaringen. Het lijkt mij er echt op dat er iets mis was met je GPS ontvanger, de constante foute locaties en de lange tijd tot een fix komen mij een beetje vreemd voor.
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Anoniem: 79879
Ik heb tot nu toe ook nog geen problemen gehad met mijn tomtom mobile,
Gebruik hem ook wel eens op plaatsen waar ik de weg weet,
ttm stuurt mij gewoon de goede kant op.
Ik denk eerder dat jij de verkeerde bestemming ingegeven hebt,
ja dan kom je er niet.
Gebruik hem ook wel eens op plaatsen waar ik de weg weet,
ttm stuurt mij gewoon de goede kant op.
Ik denk eerder dat jij de verkeerde bestemming ingegeven hebt,
ja dan kom je er niet.
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 79879 op 01-01-2005 17:27 ]
Anoniem: 131450
ik heb ttm werkend op mijn c500
navigatie gaat prima, traffic werkt ook.
Wat we echter niet lukt is om POI's in beeld te krijgen
En ja eea staat aan natuurlijk, er staat een rood kruis door "geen nuttige plaatsen" en een vinkje bij benzinestation in menu 5651
Ik kan langs 100 benzinestations rijden maar ik krijg geen melding
Wat doe ik fout?
En ja eea staat aan natuurlijk, er staat een rood kruis door "geen nuttige plaatsen" en een vinkje bij benzinestation in menu 5651
Wat doe ik fout?
Heb je in menu 5654 (waarschuw als plaats nabij) daar de juiste instellingen staan?Anoniem: 131450 schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 19:51:
ik heb ttm werkend op mijn c500
Wat doe ik fout?
Ik heb alle nuttige plaatsen nu uitgezet en toch blijf ik die niet zien. Waarschijnlijk is er iets verkeerd gegaan.Anoniem: 130095 schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 13:50:
[...]
TTM kan een beperkt aantal POI in een keer weergeven. Verwijder de POI's die je minder belangerijk vindt, een voor een tot je de POI van de bank ziet verschijnen.
Wat heb ik gedaan...
Ik heb de poi van kbc gedownload (Belgische Bank) en heb die samen met de .bmp in de E:\Benelux-F-Map gezet. Dat is de map waar Benelux ni geinstalleerd is (origineel TOMTOM)
Daarna heb ik die aan willen zetten, maar toch zie ik hem niet.
Ik heb die twee files via de Nokia tool gecopieerd en heb in de instellingen afgezet dat die Nokia tool de files mag aanpassen. Misschien moet ik het nog eens doen, maar dan rechtstreeks op het geheugenkaartje kopieren via een MMC lezertje. Wat denken jullie?
Lamaar... heb het met mijn geheugenkaart lezer gecopieerd en het werkt SUBLIEM!
Nu alleen nog even testen of de stemmen niet te traag worden.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 50159 op 01-01-2005 23:48 ]
Ik snap het niet hoor. Ik heb TTM nu al een tijdje en het werkt echt uitzonderlijk. Ook met de fiets... ook getest. En inderdaad, wanneer je gewoon fiets waar een auto ook kan komen dan is er niks aan de hand. Routes gepland en perfect voor de deur afgezet. Super handig. Ik snap dus niet waar jij die rare bevindingen vandaan hebt.Gabriel_Knight schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 14:36:
Een review van TomTom mobile op de fiets ism Qtek 8080
Gasbriel Knight
Als je gaat fietsen op echte fietspaden dan heb je kans dat die niet op de kaart staan.. dan blijf je perfect op je positie al gaat het navigeren dan natuurlijk niet.
Voor de kopers die nog zitten te twijfelen om een TTM te nemen.... gewoon doen. Het is een perfecte investeringen en het werkt echt subliem.
Het enige minpuntje vind ik: als je aan het navigeren bent zie je onderin de straatnaam van de volgende straat... ik zou graag gezien hebben dat je de huidige straatnaam kon zien. Maar ja.
Ook nog ff op inhaken:Gabriel_Knight schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 14:36:
Gasbriel Knight
Ben nu vanuit Gelderland naar diverse plaatsen bij mij in de buurt geweest, maar ook deze navigatie gebruikt naar: Amsterdam, Den Haag, Utrecht, Oisterwijk, Harderwijk, Beilen, Enschede, Dodewaard, Renkum, Oss, Arnhem, Apeldoorn en nog een aantal plekken en ben slechts 1x niet goed uitgekomen vanwege een wegonderbreking die sinds kort van kracht was !
Ik weet niet waar jij naartoe wilde, maar ik heb tot nu toe geen enkele negatieve reactie over dit pakket gehoord.
Just my two cents.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Dat denk ik ook. Ik heb de originele TomTom BT GPS, ik heb met de brommer een keer een route gereden met de ontvanger in mijn jaszak. 3 streepjes ontvangst en meteen een fix, (na 20 sec.)P_de_B schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 14:48:
Gasbriel, ik weet niet hoe het kan dat je test zo negatief uitviel maar het strookt totaal niet met mijn, en andere, ervaringen. Het lijkt mij er echt op dat er iets mis was met je GPS ontvanger, de constante foute locaties en de lange tijd tot een fix komen mij een beetje vreemd voor.
TomTom ging 1x de mist in door over een sloot linksaf te moeten....
Als je vervolgens de snelwegen en prov.wegen vermijdt dan stuurt hij je zonder omwegen van A naar B (in mijn geval wel). Dit natuurlijk niet over fietspaden. Maar als je eenmaal op een fietspad zit dan neemt TTM dit pad wel mee in de herberekening van je route.
Het pakket is ook niet ontworpen voor de fiets.
Ik ga in Februari op ski vakantie naar Oosterijk nu heb ik de mappen duitsland oosterijk etc allemaal is het mogelijk om een directe route te nemen of moet ik van grens tot grens met een online route planner voorbereken?
Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend
Je hebt ook "hoofdwegen van europa", dus installeer je NL, hoofdwegen-van-europa, en land van bestemming. BEn je klaar
Wel wisselen na de grens. Nederland hoeft eigenlijk niet eens, want je weet wel hoe je nederland uitkomt, en of je nou alleen de hoofdwegen-van-europa-nederland versie hebt of de normale, hij rijdt toch wel over de hoofdwegen.
[ Voor 46% gewijzigd door Stefke op 03-01-2005 14:57 ]
jonges, we zitten alweer dik over de 1000 posts heen. Wie maakt er een nieuwe startpost?
Ik ben bang dat ondanks dat meerdere mensen zeggen dat je de kaarten van ttnavigator kunt gebruiken op ttmobile, dat dit helaas toch niet mogelijk is buiten major roads europe.
Dit moet ik helaas concluderen na herhaaldelijk proberen.
Mocht iemand werkelijk op ttmobile benelux de ttnavigator map france of een andere hebben draaien. Hoe heb je dit dan voor elkaar gekregen?
De mre kun je gewoon kopieren naar en willekeurige dir en het werkt. een ttmobile map kun je ook gewoon kopieren en het werkt..... ttnavigator maps, geen idee ik krijg het niet aan de praat.
Mocht iemand werkelijk op ttmobile benelux de ttnavigator map france of een andere hebben draaien. Hoe heb je dit dan voor elkaar gekregen?
De mre kun je gewoon kopieren naar en willekeurige dir en het werkt. een ttmobile map kun je ook gewoon kopieren en het werkt..... ttnavigator maps, geen idee ik krijg het niet aan de praat.
Ik heb het vanmorgen nog gedaan met de kaart van ParijsMafketel schreef op maandag 03 januari 2005 @ 16:07:
Ik ben bang dat ondanks dat meerdere mensen zeggen dat je de kaarten van ttnavigator kunt gebruiken op ttmobile, dat dit helaas toch niet mogelijk is buiten major roads europe.
Het lukt dus wel. Je moet niet de kaarten domweg kopieeren maar ze installeren met de setup van TomTomNavigator. Kies in de setup voor "Een andere locatie" en vervolgens voor "CF kaart" (oid) je kunt ze dan installeren het het werkt
Ik heb alleen Tomtom mobile benelux en de aparte landen ik heb geen hoofdwegen van europa of zitten die bij de benelux versie?stefijn schreef op maandag 03 januari 2005 @ 14:50:
Je hebt ook "hoofdwegen van europa", dus installeer je NL, hoofdwegen-van-europa, en land van bestemming. BEn je klaarWel wisselen na de grens. Nederland hoeft eigenlijk niet eens, want je weet wel hoe je nederland uitkomt, en of je nou alleen de hoofdwegen-van-europa-nederland versie hebt of de normale, hij rijdt toch wel over de hoofdwegen.
Ik kan de benlux wel domweg kopieren...P_de_B schreef op maandag 03 januari 2005 @ 16:10:
[...]
Ik heb het vanmorgen nog gedaan met de kaart van Parijs![]()
Het lukt dus wel. Je moet niet de kaarten domweg kopieeren maar ze installeren met de setup van TomTomNavigator. Kies in de setup voor "Een andere locatie" en vervolgens voor "CF kaart" (oid) je kunt ze dan installeren het het werkt
maar ik had het ook al via de setup van tom tom geprobeerd en dat werkte dus ook niet. Daarom vroeg ik het mij af hoe anderen het wel voor elkaar hadden gekregen en ik van de meesten(topic iets te groot om echt alles gelezen te hebben) hebben het alleen over dat ze de mre ernaast hebben geinstalleerd. Dus vandaar dat ik de conclusie trok dat het toch niet kon.
ps ik heb geen cfkaart lezer dus moet ik het ergens op de pc zetten en dan alsnog handmatig naar de telefoon storagecard kopieren
Je kunt via de setup van TomTom ook naar een directory op de PC kopieeren, doe dit en kopieeer daarna de map naar de root van de MMC kaart.
Let op het XXX Navigator Map formaat van de map, waarbij XXX de naam is.
Die zaten bij mijn TomTom Navigator 3 cd (in de directory mre) ik weet niet of ze ergens anders bij zittencool0 schreef op maandag 03 januari 2005 @ 16:22:
[...]
Ik heb alleen Tomtom mobile benelux en de aparte landen ik heb geen hoofdwegen van europa of zitten die bij de benelux versie?
dat had ik idd gedaan..... overigens is de naam van de map niet belangrijk......P_de_B schreef op maandag 03 januari 2005 @ 17:11:
Je kunt via de setup van TomTom ook naar een directory op de PC kopieeren, doe dit en kopieeer daarna de map naar de root van de MMC kaart.
en je kunt de naam ook gewoon veranderen tussendoor... je raakt alleen je thuisadres kwijt zo te zien
Zou toch niet moeten kunnen, want je moet die kaarten toch activeren voor het apparaat waar ze op draaien?P_de_B schreef op maandag 03 januari 2005 @ 16:10:
[...]
Ik heb het vanmorgen nog gedaan met de kaart van Parijs![]()
Ik gebruik al maanden ( voor dat ik c500 heb) ttm op mijn PPC, ik heb verschillende kaarten van Europa gewoon gekopieerd op de mini SD van C500 en het werkt.Mafketel schreef op maandag 03 januari 2005 @ 16:07:
Het einge waarop je moet letten is het xxx.mid bestand in de map van de kaart. Voor PPC moet je een aangepast xxx.mid bestand gebruiken. voor de C500 je kunt het originele bestand gebruiken. Hoe het in details moet lees verder in de afgelopen posten.
Ja dat ken ik. Werkt helaas niet op Palm, tenminste dat lukt mij nietAnoniem: 130095 schreef op maandag 03 januari 2005 @ 18:28:
[...]
Ik gebruik al maanden ( voor dat ik c500 heb) ttm op mijn PPC, ik heb verschillende kaarten van Europa gewoon gekopieerd op de mini SD van C500 en het werkt.
Het einge waarop je moet letten is het xxx.mid bestand in de map van de kaart. Voor PPC moet je een aangepast xxx.mid bestand gebruiken. voor de C500 je kunt het originele bestand gebruiken. Hoe het in details moet lees verder in de afgelopen posten.
ok dan weet ik nu hoe het zit...........Anoniem: 130095 schreef op maandag 03 januari 2005 @ 18:28:
[...]
Ik gebruik al maanden ( voor dat ik c500 heb) ttm op mijn PPC, ik heb verschillende kaarten van Europa gewoon gekopieerd op de mini SD van C500 en het werkt.
de mid filletjes zijn niet correct......
en voor diegene die ergens ver weg in een post aangaf dat je de mid files moest overschrijven door die van de mre..... dat is dus niet juist..
Bedankt voor het duidelijk maken....... en ik ga weer verder prutsen
Dit staat er ook:Mafketel schreef op maandag 03 januari 2005 @ 20:59:
[...]
ok dan weet ik nu hoe het zit...........
de mid filletjes zijn niet correct......
en voor diegene die ergens ver weg in een post aangaf dat je de mid files moest overschrijven door die van de mre..... dat is dus niet juist..
Bedankt voor het duidelijk maken....... en ik ga weer verder prutsen
Kijk eens of er in de map een bestand xxx.old.mid aanwezig is.
Als dat bestand wel aanwezig is, de naam veranderen naar xxx.mid.
( xxx = landnaam)
Een grote kans dat de kaart dan zichtbaar wordt.
alleen stonden die er helaas nietAnoniem: 79879 schreef op maandag 03 januari 2005 @ 21:20:
[...]
Dit staat er ook:
Kijk eens of er in de map een bestand xxx.old.mid aanwezig is.
Als dat bestand wel aanwezig is, de naam veranderen naar xxx.mid.
( xxx = landnaam)
Een grote kans dat de kaart dan zichtbaar wordt.
Anoniem: 113975
Is er iemand die de kernpunten heeft bijgehouden van dit topic? Je ziet steeds dat mensen geïrriteerd reageren, omdat ze de indruk hebben dat iemand niet eerst even (nou ja EVEN) dit hele topic heeft doorgelezen. Daarnaast is er natuurlijk de mogelijkheid om te zoeken in dit topic, maar ik lees ook af en toe dat er zaken in dit topic staan die niet juist blijken te zijn, dus dan kun je lezen wat je wilt, maar wordt je toch op het verkeerde been gezet. Het zou dus handig zijn als iemand, die alles nauwkeurig heeft bijgehouden, die informatie beschikbaar zou stellen aan de hele goegemeente.
Maar de vraag is dus: is er zo iemand?
Maar de vraag is dus: is er zo iemand?
En wellicht is het dan een goed idee om die meteen bijeen te gieten in een nieuwe startpost.
Goed punt. Mag iedereen nieuwe posts starten en oude sluiten, of hebben we daar een moddereter voor nodig?Anoniem: 50159 schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 09:06:
En wellicht is het dan een goed idee om die meteen bijeen te gieten in een nieuwe startpost.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Anoniem: 133356
Een paar tips op een rijtje voor Nokia 6600 en flitspaal bestand:
- Een stotterende stem kan voorkomen worden door van www.flitspaal.nu het GPX bestand te downloaden en via het POI programma (http://www.dnote.nl/pda/poi/PoiEdit/) om te zetten naar .ov2. De wegnamen en plaatsnamen zijn dan niet aanwezig in het bestand, alleen nummers van de flitspalen. Hierdoor is het bestand een stuk kleiner en hapert de stem niet.
- Daarnaast kun je de POI uitzetten, maar de waarschuwingen aanzetten. Herberekenen van de kaart verloopt dan vlot.
- Het POI bestand (bijvoorbeeld van flitspaal) kun je alleen via een cardreader op de Tomtom mobile MMC zetten, doe je dit via Nokia PC suite dan zijn de POI niet zichtbaar. (Het binary bestand wordt vervormd door PC suite).
- Een stotterende stem kan voorkomen worden door van www.flitspaal.nu het GPX bestand te downloaden en via het POI programma (http://www.dnote.nl/pda/poi/PoiEdit/) om te zetten naar .ov2. De wegnamen en plaatsnamen zijn dan niet aanwezig in het bestand, alleen nummers van de flitspalen. Hierdoor is het bestand een stuk kleiner en hapert de stem niet.
- Daarnaast kun je de POI uitzetten, maar de waarschuwingen aanzetten. Herberekenen van de kaart verloopt dan vlot.
- Het POI bestand (bijvoorbeeld van flitspaal) kun je alleen via een cardreader op de Tomtom mobile MMC zetten, doe je dit via Nokia PC suite dan zijn de POI niet zichtbaar. (Het binary bestand wordt vervormd door PC suite).
He ik zit met een probleem waar meerdere mensen mee zitten (volgens mij).
Ik heb dus TTM op mijn geheugenkaart gezet, heb btw een nokia 6260.
De indeling ziet er nu als volgt uit:
e:\2577
e:\tomtom
e:\Benelux Navigator Map
e:\System\apps\ttmobile
Nu start hij wel tomtom op, dus linkje in het menu, maar hij vind geen kaarten.
Nu is mijn vraag, heb ik wel het juiste aantal bestanden erin (in de benelux map) staan?
benelux.mid
benelux.pna
cline.dat
cname.dat
cnode.dat
faces.dat
mapinfo.dat
poi.dat
setup.dat
Ik heb het hele topic doorgelezen, maar ben dit nog niet tegengekomen, iemand die mijn vraag kan beantwoorden?
Ik heb dus TTM op mijn geheugenkaart gezet, heb btw een nokia 6260.
De indeling ziet er nu als volgt uit:
e:\2577
e:\tomtom
e:\Benelux Navigator Map
e:\System\apps\ttmobile
Nu start hij wel tomtom op, dus linkje in het menu, maar hij vind geen kaarten.
Nu is mijn vraag, heb ik wel het juiste aantal bestanden erin (in de benelux map) staan?
benelux.mid
benelux.pna
cline.dat
cname.dat
cnode.dat
faces.dat
mapinfo.dat
poi.dat
setup.dat
Ik heb het hele topic doorgelezen, maar ben dit nog niet tegengekomen, iemand die mijn vraag kan beantwoorden?
om te beginnen......
werkt je kaart niet..... dan ligt het aan de xxx.mid file. (correct if i'm wrong) dit komt omdat er een versie van ttnavigator met andere xxx.mid bestanden werkte.
voor flitspalen en andere dingen..... poi editor..... www.flitspaal.nu
Chrasher in "TomTom Mobile BeNeLux"
maar je kunt de poi weergave uitzetten en alleen een waarschuwing bij nadering selecteren, dit maakt het een stuk rapper.
Helaas zover als ik weet kun je nog geen eigen geluiden als waarschuwing ingeven.
om ttm op spv-c500 werkend te krijgen moet je de traffic upgrade downloaden en installeren
http://support.tomtom.com/traffic/software/ttm_sp.zip
404error in "TomTom Mobile BeNeLux"
verder kun je de boel uitdunnen door alle taal bestanden er uit te gooien.. data15 is eva en verder staat er in de .vif bestanden beschreven wat wat is.
tomtom dir is voor wince en \System\apps\ttmobile is voor de nokia's
verder heb ik begrepen (maar niet van het forum) :
Dat ttnavigator meerdere via's kent en mobile maar 1
Dat ttnavigator de besteming niet op dezelfde kaart hoeft te liggen als het vertrekpunt.Dat ttnavigator de kaarten kan wisselen zonder de aplicatie af te sluiten.
en verder weet ik het nu niet zo snel meer
werkt je kaart niet..... dan ligt het aan de xxx.mid file. (correct if i'm wrong) dit komt omdat er een versie van ttnavigator met andere xxx.mid bestanden werkte.
voor flitspalen en andere dingen..... poi editor..... www.flitspaal.nu
Chrasher in "TomTom Mobile BeNeLux"
maar je kunt de poi weergave uitzetten en alleen een waarschuwing bij nadering selecteren, dit maakt het een stuk rapper.
Helaas zover als ik weet kun je nog geen eigen geluiden als waarschuwing ingeven.
om ttm op spv-c500 werkend te krijgen moet je de traffic upgrade downloaden en installeren
http://support.tomtom.com/traffic/software/ttm_sp.zip
404error in "TomTom Mobile BeNeLux"
verder kun je de boel uitdunnen door alle taal bestanden er uit te gooien.. data15 is eva en verder staat er in de .vif bestanden beschreven wat wat is.
tomtom dir is voor wince en \System\apps\ttmobile is voor de nokia's
verder heb ik begrepen (maar niet van het forum) :
Dat ttnavigator meerdere via's kent en mobile maar 1
Dat ttnavigator de besteming niet op dezelfde kaart hoeft te liggen als het vertrekpunt.Dat ttnavigator de kaarten kan wisselen zonder de aplicatie af te sluiten.
en verder weet ik het nu niet zo snel meer
Ik heb een SPV c500 met een TFAC BT-30 muis. Ik denk dat heel veel mensen deze combinatie hebben. De TFAC muis is hetzelfde als de Rikaline, de Leadtek, etc.
Na het doorlezen van alle 42 pagina's van het forum kom ik tot de volgende installatiehandleiding:
1. maak de mini SD kaart leeg
2. installeer Tom Tom Mobile met behulp van een kaartlezer/schrijver als volgt:
storagecard\TomTomMobile\ (met daarin de folders 2577, System en TomTom)
storagecard\Benelux Navigator Map\
3. voer de trafficpatch uit (installeren op de STORAGE CARD en niet op de STORAGE!)
4. vink COM6 en COM7 poort uit
5. start telefoon opnieuw op
6. vink COM6 en COM7 poort aan
7. start telefoon opnieuw op
8. pair het toestel met de GPS ontvanger (pincode 0000 of geen pincode, afhankelijk van GPS muis)
9. start Tom Tom Mobile opnieuw op
Volgende stappen zijn eventueel het verwijderen van onnodige bestanden of het toevoegen van Points of Interests. Daar zijn echter al vele handleidingen voor.
Wil iedereen reageren als bovenstaande NIET klopt?
Na het doorlezen van alle 42 pagina's van het forum kom ik tot de volgende installatiehandleiding:
1. maak de mini SD kaart leeg
2. installeer Tom Tom Mobile met behulp van een kaartlezer/schrijver als volgt:
storagecard\TomTomMobile\ (met daarin de folders 2577, System en TomTom)
storagecard\Benelux Navigator Map\
3. voer de trafficpatch uit (installeren op de STORAGE CARD en niet op de STORAGE!)
4. vink COM6 en COM7 poort uit
5. start telefoon opnieuw op
6. vink COM6 en COM7 poort aan
7. start telefoon opnieuw op
8. pair het toestel met de GPS ontvanger (pincode 0000 of geen pincode, afhankelijk van GPS muis)
9. start Tom Tom Mobile opnieuw op
Volgende stappen zijn eventueel het verwijderen van onnodige bestanden of het toevoegen van Points of Interests. Daar zijn echter al vele handleidingen voor.
Wil iedereen reageren als bovenstaande NIET klopt?
[ Voor 7% gewijzigd door nathalia op 05-01-2005 12:56 ]
Mazda MX-30
De stappen 'start telefoon opnieuw op' zijn volgens mij niet nodig, het paren van de GPS gaat met een pincode die afhankelijk is van het merk en type, bij mijn Holux was dat 6268. Je noemt niet dat het om de traffic patch gaat.
is er iemand die als startpost van deel 2 een soort FAQ in elkaar wil steken? dat lijkt me erg handig aangezien er in dit deel vaak dezelfde vragen voorbij komen...
Anoniem: 71987
Ik heb het ooit werkend gehad, toen ging GPS ontvanger kapot, nieuwe gehaald en nu werkt het niet meer.
Alles opnieuw erop gezet.
volgens stappenplan dat ergens in dit topic staat:
==================================================
Kaart leeggemaakt.
TTM erop gezet, en in telefoon gemikt.
Telefoon aan, en pairen met gps, hernoemd naar (tomtom wireless gps)
bluetooth uitgezet.
telefoon reboot
bluetooth aan
setup uit ttm_sp.zip gerunned en uitgevoerd
telefoon reboot (bluetooth stond nog steeds aan)
Programma opgestart, en programma weer uitgezet.
compoorten uitgevinkt
telefoon reboot
compoorten aangevinkt
apparaat toevoegen, hernoemen naar tomtom wireless gps
TOM TOM OPSTARTEN EN HIJ DOET HETTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT!!!!!!!!!!!!!!!
=======================================================
Ik heb nu dus precies hetzelfde gedaan, maar nu blijft hij aangeven dat er geen beschikbaar GPS signaal is
Het gaat om TomTom Mobile / Rikaline 6030 / T-Mobile SDA
iemand een idee??
Alles opnieuw erop gezet.
volgens stappenplan dat ergens in dit topic staat:
==================================================
Kaart leeggemaakt.
TTM erop gezet, en in telefoon gemikt.
Telefoon aan, en pairen met gps, hernoemd naar (tomtom wireless gps)
bluetooth uitgezet.
telefoon reboot
bluetooth aan
setup uit ttm_sp.zip gerunned en uitgevoerd
telefoon reboot (bluetooth stond nog steeds aan)
Programma opgestart, en programma weer uitgezet.
compoorten uitgevinkt
telefoon reboot
compoorten aangevinkt
apparaat toevoegen, hernoemen naar tomtom wireless gps
TOM TOM OPSTARTEN EN HIJ DOET HETTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT!!!!!!!!!!!!!!!
=======================================================
Ik heb nu dus precies hetzelfde gedaan, maar nu blijft hij aangeven dat er geen beschikbaar GPS signaal is
Het gaat om TomTom Mobile / Rikaline 6030 / T-Mobile SDA
iemand een idee??
@ankasaa
Waar staat "geen bruikbaar gps signaal"?
Op je opstart scherm of bij je gps status.
Waar staat "geen bruikbaar gps signaal"?
Op je opstart scherm of bij je gps status.
Pamas:
In scherm van TTmobile staat: Al <tijd> geen bruikbaar GPS signaal
Als ik kijk bij " Stel GPS in" dan zegt hij: Geen GPS-apparaat!
Ik hoop dat je hier wat mee kan
In scherm van TTmobile staat: Al <tijd> geen bruikbaar GPS signaal
Als ik kijk bij " Stel GPS in" dan zegt hij: Geen GPS-apparaat!
Ik hoop dat je hier wat mee kan
<kan niet editten>
PS
Als ik trouwens mn GPS ontvanger wil pairen dan is alleen de 1e keer de code 0000 en daarna werkt dat niet en lukt het alleen zonder code en dan schijnt het niet goed te werken
Ik weet dus niet waarom hij de ene keer wel kan pairen met 0000 en de andere keer niet....
PS
Als ik trouwens mn GPS ontvanger wil pairen dan is alleen de 1e keer de code 0000 en daarna werkt dat niet en lukt het alleen zonder code en dan schijnt het niet goed te werken
Ik weet dus niet waarom hij de ene keer wel kan pairen met 0000 en de andere keer niet....
Anoniem: 50437
Hallo,
het is me gelukt! Ik heb het alle posts gelezen! Nou is mijn vraag:
is er een activeringscode nodig voor de software? Jullie spreken allemaal over de gps-ontvanger, maar niet over de software, die dus al in jullie bezit is. Kan je deze software gewoon meerdere malen gebruiken?
het is me gelukt! Ik heb het alle posts gelezen! Nou is mijn vraag:
is er een activeringscode nodig voor de software? Jullie spreken allemaal over de gps-ontvanger, maar niet over de software, die dus al in jullie bezit is. Kan je deze software gewoon meerdere malen gebruiken?
Astro175
is er een activeringscode nodig voor de software? nee
Kan je deze software gewoon meerdere malen gebruiken? ja
is er een activeringscode nodig voor de software? nee
Kan je deze software gewoon meerdere malen gebruiken? ja
RIKALINE 6030 met een T-mobile SDAAnoniem: 79879 schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 17:38:
welke ontv. heb je?
Als ik hem pair zonder code dan is hij na opstarten en afsluiten tomtom weg uit lijst met apparaten, maar pairen met 0000 lukt niet altijd.
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 71987 op 04-01-2005 18:37 ]
ok, pamas bedankt!
ik lees dat je betrouwbaar via UKTEC een originele TT gps kan betsellen maar dat de aansluiting niet in de auto past. Kan je dan wel gewoon via Tomtom zelf een lader bestellen?
Er is ook een duits adres die via ebay voor zo'n 120 euro deze gps verkoopt. Weet iemand of die wel goede opladers heeft?
ik lees dat je betrouwbaar via UKTEC een originele TT gps kan betsellen maar dat de aansluiting niet in de auto past. Kan je dan wel gewoon via Tomtom zelf een lader bestellen?
Er is ook een duits adres die via ebay voor zo'n 120 euro deze gps verkoopt. Weet iemand of die wel goede opladers heeft?
Probeer dit eens (In deze volgorde):
Verwijder je Bluetooth apparaat uit je C500.
Zet com 6 en 7 uit en druk op "Done".
Daarna com 6 en 7 weer aanzetten en op "Done" drukken.
Daarna pairen.
Wat staat er dan bij "stel gps in"?
Ok ga ik nu proberen, heb jij een idee waarom ik de ene keer de gps ontvanger wel met 0000 kan pairen en de andere keer niet (zonder pincode werkt hij niet goed zegt de shop waar ik hem gehaald heb)Anoniem: 79879 schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 18:36:
[...]
Probeer dit eens (In deze volgorde):
Verwijder je Bluetooth apparaat uit je C500.
Zet com 6 en 7 uit en druk op "Done".
Daarna com 6 en 7 weer aanzetten en op "Done" drukken.
Daarna pairen.
Wat staat er dan bij "stel gps in"?
GPS ontvanger is bezig met fix zoeken (lijkt dus goed), maar er is nog geen GPS apparaat gevonden (ben nu weer verbonden zonder code in te voeren)
Bij Stel GP in staat: nog steeds geen GPS apparaat.
Lampje houdt na minuutje op met knipperen als ik nu bij apparaten kijk is hij weg uit de lijst met apparaten....Misschien dat als ik pair met 0000 (wat dus bijna nooit werkr) dat hij het wel blijft doen......
nog ideeen om 0000 te laten pairen Pamas?
!<EDIT>!
Ik denk dat bij installatie van TomTom Traffic update even vermeldt moet worden dat die op de STORAGE CARD geinstalleerd moet worden in niet op de STORAGE!
Of ik moet er overheen gelezen hebben. Toen ik hem op SC installeerde ging ie meteen als een trein.
tnx
[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 71987 op 04-01-2005 20:07 ]
Hey nu kunnen we flitspalen voor TTM downloaden by POIplace en bij Flitspaal.nu
Wat is jullie voorkeur? Qua up-to-date.. en andere zaken?
Anoniem: 14656
Weet iemand toevallig of de Emtac Bluetooth GPS III Receiver goed werkt Voor TomTom mobile? i.c.m een T-mobile SDA. Voor TomTom mobile?
Nou ik ben benieuwd. Ik heb de TFAC Bluetooth GPS ontvanger BT-30 en een 512 mini SD kaartje besteld.
Anoniem: 80564
Zodeju, was ik wel een paar uurtjes zoet mee, dit hele topic in 1 x door te lezen
Over 2 weken kan ik mijn telefooncontract verlengen en een mooi nieuw toestelletje uitzoeken.
Ik heb mijn oog op de 6670 laten vallen. Iemand al ervaring met de 6670 en TT-Mobile?
Over 2 weken kan ik mijn telefooncontract verlengen en een mooi nieuw toestelletje uitzoeken.
Ik heb mijn oog op de 6670 laten vallen. Iemand al ervaring met de 6670 en TT-Mobile?
Nou ik heb het vanochtend nog ff getest naar mn werk en het werkte goed (hij wilde alleen dat ik een andere route nam:S)
Ik heb wel last van het volgende:
als ik in mn auto stap en de ontvanger aan doe en ik kijk bij Stel GPS in. staat er wel wat satelieten, maar ze zijn grijs en het duurt tussen de 5 a 10 minuten voordat ze blauw worden en TTmobile er dus iets mee kan.
Verder als ik door een tunnel rij duurt het weereen paar minuten voordat het van grijze balkjes overgaat in blauwe balkjes....
kan ik dit versnellen???
Ik heb wel last van het volgende:
als ik in mn auto stap en de ontvanger aan doe en ik kijk bij Stel GPS in. staat er wel wat satelieten, maar ze zijn grijs en het duurt tussen de 5 a 10 minuten voordat ze blauw worden en TTmobile er dus iets mee kan.
Verder als ik door een tunnel rij duurt het weereen paar minuten voordat het van grijze balkjes overgaat in blauwe balkjes....
kan ik dit versnellen???
Je hebt waarschijnlijk een warmtewerende voorruit. Deze houdt dus ook GPS signalen tegen; als het goed is heb je links onder bij je ruit een ruimte waar deze warmtewerende laag niet zit, plaats hem daar eens en kijk hoe ie het doet.
Als dat niet werkt, probeer hem op een of andere manier achter je spiegel te plakken; bij mijn peugeot 306 had ik toen binnen 3 minuten een fix, terwijl als ik hem midden op het dashboard plaatste ik een half uur moest rondrijden.
Als dat niet werkt, probeer hem op een of andere manier achter je spiegel te plakken; bij mijn peugeot 306 had ik toen binnen 3 minuten een fix, terwijl als ik hem midden op het dashboard plaatste ik een half uur moest rondrijden.
Ik ga eens kijken. Ik heb trouwens een Citroen C2, weet iemand waar er geen warmtewerende zooi zit... of zit het er helemaal niet?Krypt schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 07:59:
Je hebt waarschijnlijk een warmtewerende voorruit. Deze houdt dus ook GPS signalen tegen; als het goed is heb je links onder bij je ruit een ruimte waar deze warmtewerende laag niet zit, plaats hem daar eens en kijk hoe ie het doet.
PS bij tweede tunnel (maastunnel in R'dam) was er bij 1e stoplicht alweer een signaal. (gps ontvanger zat nog steeds op zelfde plek (in binnenzak :); kon hem zo snel nergens vast leggen)
Ik wacht meestal tot ik een fix heb (zo'n 30 a 50 sec.) en ga dan pas rijden.
Als ik meteen ga rijden duurt het vaak een stuk langer voordat er een fix is.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 79879 op 05-01-2005 09:58 ]
Anoniem: 78500
weet iemand kaarten of een ander navigatie programma voor amerika? ik zoek navigatie voor de staat california en voor de staat nevada
Alturion heb ik weleens gezien voor AmerikaAnoniem: 78500 schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 10:37:
weet iemand kaarten of een ander navigatie programma voor amerika? ik zoek navigatie voor de staat california en voor de staat nevada
Ik probeer vanavond nog even om alles van TOMTOM eraf te gooien, heb namelijk wel een avondje zitten prutsen, dus wie weet heb ik iets verziekt.Anoniem: 79879 schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 09:58:
Ik wacht meestal tot ik een fix heb (zo'n 30 a 50 sec.) en ga dan pas rijden.
Ik geging dus vanavond met:
Alles eraf
Bluetooth apparaten weg.
TTM erop
TTM_SP erop
COM 6 +COM 7 aan (als ze al aanstonden dan eerst uit zetten DONE en dan pas aanzetten)
pairen met gps ontvanger
KLAAR.
Dit is de beschrijving zoals het bij mij heeft gewerkt, dus dit is misschien ook wel makkelijk voor iemand die het ook wil proberen.
PS
Weet iemand of het echt NOODZAKELIJK is om de ontvanger "TomTom Wireless GPS" te noemen??
greetz
Volgens mij wel, omdat TomTom zoekt naar een bluetooth device met specifiek die naam. Hij scant niet gewoon je compoorten af of ie daar misschien iets GPS-igs vindt.Anoniem: 71987 schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 13:01:
[...]
PS
Weet iemand of het echt NOODZAKELIJK is om de ontvanger "TomTom Wireless GPS" te noemen??
Alleen als je TomTom ook op je StorageCard hebt staan natuurlijkAnoniem: 71987 schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 18:45:
[...]
Ik denk dat bij installatie van TomTom Traffic update even vermeldt moet worden dat die op de STORAGE CARD geinstalleerd moet worden in niet op de STORAGE!
Of ik moet er overheen gelezen hebben. Toen ik hem op SC installeerde ging ie meteen als een trein.
tomtom heeft ook USA en Canada kaarten.Anoniem: 78500 schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 10:37:
http://www.tomtom.com/pro...=33&Section=33&Language=5
Anoniem: 71987 schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 13:01:
[...]
PS
greetz
Ik heb "Rikaline Bluetooth GPS" laten staan.VisaRider schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 13:51:
[...]
Volgens mij wel, omdat TomTom zoekt naar een bluetooth device met specifiek die naam. Hij scant niet gewoon je compoorten af of ie daar misschien iets GPS-igs vindt.
Hij doet het gewoon hoor.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 79879 op 05-01-2005 17:15 ]
Ik heb net ook even Rikaline Bluetooth GPS laten staan en dan doet hij het ook gewoon.
Ik heb nog wel steeds dat het echt een eeuwigheid duurt voordat er een GPS signal 'blauw' wordt.
Er waren net bijvoorbeeld 9 a 10 grijze balken en niet 1 werd er blauw.
Of het nou aan Tomtom ligt of de ontvanger weet ik niet echt
Als die balken grijs blijven dan is het Bluetooth lampje op de ontvanger wel de hele tijd aan, er brandt dan dus constant een blauw lampje op de gps ontvanger
Ik heb nog wel steeds dat het echt een eeuwigheid duurt voordat er een GPS signal 'blauw' wordt.
Er waren net bijvoorbeeld 9 a 10 grijze balken en niet 1 werd er blauw.
Of het nou aan Tomtom ligt of de ontvanger weet ik niet echt
Als die balken grijs blijven dan is het Bluetooth lampje op de ontvanger wel de hele tijd aan, er brandt dan dus constant een blauw lampje op de gps ontvanger
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 71987 op 05-01-2005 17:32 ]
Anoniem: 131868
pff heb hele topic door gelezen en alles geprobeerd, maar krijg hem niet aan de praat! ik heb een rikaline Gps ontvanger (bluetooth ) en een T-mobile SDA.
eerst Tomtom op me storage card gezet
toen die TTM_SP geinstalleerd ook op me storage card
vervolgens gepaired met GPS..
maar krijg bij GPS Status: Geen GPS apparaat!!
com6 en com7 staan ook aan...
iemand enig idee?
iemand enig idee?
Deze volgorde aanhouden!Anoniem: 131868 schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 19:37:
pff heb hele topic door gelezen en alles geprobeerd, maar krijg hem niet aan de praat! ik heb een rikaline Gps ontvanger (bluetooth ) en een T-mobile SDA.
iemand enig idee?
(angkassa heeft dezlfde apparaten als jij.)
Dan moet het werken.
Anoniem: 71987 in "TomTom Mobile BeNeLux"
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 79879 op 05-01-2005 19:44 ]
Anoniem: 98265
even een vraagje tussendoor...
ik heb de software van tomtom al eens tegengekomen op een lan, is een persoon die deze dan download in de mogelijkheid deze SW perfect te gebruiken in een PDA als een normale tomtom? (moet je deze dan op een SD card zetten ofzo?)
zou zonde zijn van m'n betaalde centjes
Mvg & bedankt
ik heb de software van tomtom al eens tegengekomen op een lan, is een persoon die deze dan download in de mogelijkheid deze SW perfect te gebruiken in een PDA als een normale tomtom? (moet je deze dan op een SD card zetten ofzo?)
zou zonde zijn van m'n betaalde centjes
Mvg & bedankt
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 98265 op 05-01-2005 19:48 ]
Iemand?
Anoniem: 50159 schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 20:10:
Hey nu kunnen we flitspalen voor TTM downloaden by POIplace en bij Flitspaal.nu
welke van de twee heb je nu op je mobiel ?!
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 130095 op 05-01-2005 22:04 ]
Dit moet dus een goede zijn?
http://www.i-con.nl/pd13101271.htm?categoryId=66
Hoe hebben jullie dat nu opgelost met de tomtom gps power?
-------
I've got it.
Ik haal ze gewoon hier
http://www.tomtom.com/pro...y=1&Product=23&Language=1
Of de gps + toebehoren etc:
http://www.handnav.co.uk/product_details.php?id=228
-------
I've got it.
Ik haal ze gewoon hier
[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 80564 op 06-01-2005 00:28 ]
Ik heb de flitspalen van POIPlaxe en flitspaal.nu beiden geprobeerd. De palen die ik ken staan er allemaal op, maar ik vraag me af wel beter up-to-date zijn?Anoniem: 130095 schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 22:02:
[...]
welke van de twee heb je nu op je mobiel ?!
Even een dom vraagje:
hoe zet je com6 en com7 uit op de nokia 6600???
Bij www.deshop.nl is de TFAC bluetooth gps ontvanger te koop voor 107 euro. Ik wil hem gaan kopen om op mijn nokia 6600 TTM te draaien. Heb ik dan die gps patch nodig? Zo ja, waar haal ik die en waar installeer ik die?
Of is het niet verstandig om deze combinatie te kopen?
hoe zet je com6 en com7 uit op de nokia 6600???
Bij www.deshop.nl is de TFAC bluetooth gps ontvanger te koop voor 107 euro. Ik wil hem gaan kopen om op mijn nokia 6600 TTM te draaien. Heb ik dan die gps patch nodig? Zo ja, waar haal ik die en waar installeer ik die?
Of is het niet verstandig om deze combinatie te kopen?
@angkassa: een C2 heeft een warmtewerende voorruit dit is de oorzaak voor de lange tijd tot een fix. Volgens mij zit er achter de binnenspiegel een stukje zonder folie.
Eergisteren ben ik vanuit Noord Nederland naar Boulogne in Frankrijk gereden met TomTom Mobile en ik moet zeggen dat TomTom het prima gedaan heeft. Ik heb tot in de buurt van Boulogne de Major roads of Europe kaart gebruikt en nabij mijn eindbestemming heb ik de kaart van Parijs e.o. gebruikt. Het enige puntje van kritiek is de late waarschuwing bij een intressant punt (een restaurant in mijn geval) maar verder dik tevreden. In het gebruik doet TomTom niet echt onder voor een dure VDO Dayton oid.
Dit topic wordt wel een beetje onoverzichtelijk, eigenlijk tijd voor een nieuwe. Het is alleen wel heel veel werk om dit topic door te nemen en de interessante punten er uit te halen. Misschien dat we dat samen kunnen doen? Als iemand een tip uit het topic heeft (bijv. flitspalen toevoegen, werken met andere GPS ontvangers, andere kaart gebruiken, welke toestellen het werkt) mag hij of zij hem wel naar mij mailen (zie profiel) Ik wil dan best de boel samenbakken tot een nieuwe topicstart.
Eergisteren ben ik vanuit Noord Nederland naar Boulogne in Frankrijk gereden met TomTom Mobile en ik moet zeggen dat TomTom het prima gedaan heeft. Ik heb tot in de buurt van Boulogne de Major roads of Europe kaart gebruikt en nabij mijn eindbestemming heb ik de kaart van Parijs e.o. gebruikt. Het enige puntje van kritiek is de late waarschuwing bij een intressant punt (een restaurant in mijn geval) maar verder dik tevreden. In het gebruik doet TomTom niet echt onder voor een dure VDO Dayton oid.
Dit topic wordt wel een beetje onoverzichtelijk, eigenlijk tijd voor een nieuwe. Het is alleen wel heel veel werk om dit topic door te nemen en de interessante punten er uit te halen. Misschien dat we dat samen kunnen doen? Als iemand een tip uit het topic heeft (bijv. flitspalen toevoegen, werken met andere GPS ontvangers, andere kaart gebruiken, welke toestellen het werkt) mag hij of zij hem wel naar mij mailen (zie profiel) Ik wil dan best de boel samenbakken tot een nieuwe topicstart.
Je kunt toch zelf de afstand aangeven.P_de_B schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 12:35:
Het enige puntje van kritiek is de late waarschuwing bij een intressant punt (een restaurant in mijn geval)
Is het niet tijd voor Deel II? Hier zou dan een uitgebreide uitlegstartpost ook erg gewenst zijn
. Ik heb het namelijk min of meer doorgelezen maar het word echt teveel door al die 15-dubbele vragen die iedereen telkens aan het stellen is, dan is het doorlezen ook geen lol meer aan
.
404Error, Pamas of iemand anders die er erg veel van weet, voel je geroepen!
.
Alvast erg bedankt voor alle moeite (uitleggen) en misschien de startpost?

404Error, Pamas of iemand anders die er erg veel van weet, voel je geroepen!
[ Voor 23% gewijzigd door flipjevandejam op 06-01-2005 13:53 ]
Dan heb ik dat nog niet goed bekeken. Ik heb het nog niet zo langAnoniem: 79879 schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 13:00:
[...]
Je kunt toch zelf de afstand aangeven.
Als je de gps module + oplader bij tomtom haalt zit je inclusief verzendkosten zo rond de 180 euro.Anoniem: 80564 schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 00:15:
Dit moet dus een goede zijn?
-------
I've got it.
Ik haal ze gewoon hier![]()
Hierro verkopen ze het hele pakket al voor 255 inclusief verzendkosten.
http://www.citypc.nl/product.html?zoek=11270
Ik vraag me af op het de moeite is, om voor die 75 euro een illegale versie te gebruiken
Heeft iemand het pakket ergens nog goedkoper gezien?
Hier is hij 252,38 euro incluseif verzendkosten
http://www.progress.nl/
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 80564 op 06-01-2005 17:29 ]
Kijk eens 2 posts boven de jouweflipjevandejam schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 13:45:
Is het niet tijd voor Deel II? Hier zou dan een uitgebreide uitlegstartpost ook erg gewenst zijn![]()
. Ik heb het namelijk min of meer doorgelezen maar het word echt teveel door al die 15-dubbele vragen die iedereen telkens aan het stellen is, dan is het doorlezen ook geen lol meer aan
.
404Error, Pamas of iemand anders die er erg veel van weet, voel je geroepen!.
Daar staat (waarschijnlijk) de nieuwe startpostmaker.
P_de_B in "TomTom Mobile BeNeLux"
Staat bij "wijzig voorkeuren" > "onderhoud nuttige plaatsen" > "waarschuw als plaats nabij"P_de_B schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 15:24:
[...]
Dan heb ik dat nog niet goed bekeken. Ik heb het nog niet zo langZal eens zoeken.
Daar kun je je nuttige plaats selecteren en de afstand waarop de waarschuwing weergegeven moet worden instellen.
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 79879 op 06-01-2005 17:16 ]
Voor monteren in C2 is dit misschien handig:
er zit (bij mij in ieder geval) in het dak/plafond een ruimte waar een microfoon van een carkit kan worden geplaatst. Hij ligt dan tussen het dak van metaal en wat je ziet als je naar boven kijkt.
Ik weet niet of de signalen goed door een dak heen komen.....
Anders kan je hem ook achterin bij 1 van de zij raampjes hangen, daar zit wel een mooi stukje
er zit (bij mij in ieder geval) in het dak/plafond een ruimte waar een microfoon van een carkit kan worden geplaatst. Hij ligt dan tussen het dak van metaal en wat je ziet als je naar boven kijkt.
Ik weet niet of de signalen goed door een dak heen komen.....
Anders kan je hem ook achterin bij 1 van de zij raampjes hangen, daar zit wel een mooi stukje
Anoniem: 131868
ik heb mijn T-mobile SDA met Rikalin 6030 GPS ook werkend..
tomtom kijkt naar hoofdletters in je GPS naam, dus je moet echt TomTom Wireless GPS hebben anders doet ie het niet!!
tomtom kijkt naar hoofdletters in je GPS naam, dus je moet echt TomTom Wireless GPS hebben anders doet ie het niet!!

Anoniem: 78500
weet iemand of deze maps onder tomtom mobile werken?
net als de tomtom 3 kaarten voor de pda en de tomtom2 niet, ik weet niet op welke versie deze kaarten zijn gebazeerd
net als de tomtom 3 kaarten voor de pda en de tomtom2 niet, ik weet niet op welke versie deze kaarten zijn gebazeerd
Ok tot zover heb ik voor een eventuele nieuwe startpost de volgende zaken:
• Welke telefoons worden ondersteunt
• Kan ik een bestaande BT GPS ontvanger gebruiken? Hoe en welke?
• Hoe kan ik andere kaarten toevoegen, hoe kan ik TT3 kaarten toevoegen
Je kunt TomTom Navigator 3 kaarten gebruiken. Installeer de kaart met het installer programma van TomTom Navigator in de root van je geheugenkaart en de volgende keer zal TomTom Mobile een keuzemenu laten zien met de geinstalleerde kaarten. Je moet voor grensoverschrijdend verkeer wel wisselen van kaart. Je kunt voor het navigeren naar een plaats eerst de Major roads of Europe kaart gebruiken en in de buurt van de bestemming overschakelen naar een detailkaart van de omgeving.
• Flitspalen en andere POI's toevoegen. Waar POI's te downloaden
• Verkeersinformatie hoe en wat (TomTom traffic)
• Welke bestanden kan ik verwijderen om ruimte vrij te maken
Om extra ruimte vrij te maken op je geheugenkaart kun je een hoop bestanden (zoals buitenlandse stemmen) verwijderen.
Nederlandse stemmen:
DATA14.CHK (Bram)
DATA15.CHK (Eva)
In het mapje TomTom zijn alleen de volgende bestanden van belang:
ttgpseng.exe
TomTom Mobile.exe
nldm.vif
nldf.vif
Data.chk
data15.chk
data14.chk
navigator.cfg
De overige bestanden kun je verwijderen. Op een Symbian series 60 telefoon is ook het mapje 2577 niet nodig.
• Verschillen met Route66
Chrasher in "Route 66 Mobile Symbian S60"
Als we nu even proberen de antwoorden op in ieder geval bovenstaande vragen beantwoordt te krijgen hebben we misschien ooit nog een nieuw topic
Wie voelt zich dus geroepen een vraag (gedeeltelijk) te beantwoorden? Eventuele nieuwe tips/vragen zijn natuurlijk van harte welkom.
• Welke telefoons worden ondersteunt
• Kan ik een bestaande BT GPS ontvanger gebruiken? Hoe en welke?
• Hoe kan ik andere kaarten toevoegen, hoe kan ik TT3 kaarten toevoegen
Je kunt TomTom Navigator 3 kaarten gebruiken. Installeer de kaart met het installer programma van TomTom Navigator in de root van je geheugenkaart en de volgende keer zal TomTom Mobile een keuzemenu laten zien met de geinstalleerde kaarten. Je moet voor grensoverschrijdend verkeer wel wisselen van kaart. Je kunt voor het navigeren naar een plaats eerst de Major roads of Europe kaart gebruiken en in de buurt van de bestemming overschakelen naar een detailkaart van de omgeving.
• Verkeersinformatie hoe en wat (TomTom traffic)
• Welke bestanden kan ik verwijderen om ruimte vrij te maken
Om extra ruimte vrij te maken op je geheugenkaart kun je een hoop bestanden (zoals buitenlandse stemmen) verwijderen.
Nederlandse stemmen:
DATA14.CHK (Bram)
DATA15.CHK (Eva)
In het mapje TomTom zijn alleen de volgende bestanden van belang:
ttgpseng.exe
TomTom Mobile.exe
nldm.vif
nldf.vif
Data.chk
data15.chk
data14.chk
navigator.cfg
De overige bestanden kun je verwijderen. Op een Symbian series 60 telefoon is ook het mapje 2577 niet nodig.
• Verschillen met Route66
Chrasher in "Route 66 Mobile Symbian S60"
Als we nu even proberen de antwoorden op in ieder geval bovenstaande vragen beantwoordt te krijgen hebben we misschien ooit nog een nieuw topic
• downloaden kan bij http://poiplace.oabsoftware.nl/index.php en http://www.flitspaal.nu/P_de_B schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 08:33:
• Om ruimte vrij te maken op Windows telefoons kun je ook het mapje "system" weglaten.• Welke bestanden kan ik verwijderen om ruimte vrij te maken
Die is nl alleen voor Symbian telefoons.
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 79879 op 07-01-2005 09:56 ]
Misschien is het handig alternatieven te noemen voor Tomtom Traffic als die er zijn?
Verder waar je het pakket het goedkoopst kan halen (link naar Pricewatch?)
Ik zou overigens het BT GPS gedeelte erg "groot" maken, aangezien veel mensen hier volgens mij in geïnteresseerd zijn.
Verder waar je het pakket het goedkoopst kan halen (link naar Pricewatch?)
Ik zou overigens het BT GPS gedeelte erg "groot" maken, aangezien veel mensen hier volgens mij in geïnteresseerd zijn.
JAAnoniem: 78500 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 08:23:
weet iemand of deze maps onder tomtom mobile werken?
Deze mappen zijn geschikt voor tomtom navigator 3 en later, voor zowel de PDA en de tomtom mobile.
volgens mij zijn deze kaarten niet compatibel met eerdere versies van tomtom voor de PDA. Eerdere versies van tomtom mobile bestaan nog niet
Iemand zin om een nieuwe startpost te maken met een heldere uitleg, specs en feats?
Ik ben bezigXandrios schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 13:20:
Iemand zin om een nieuwe startpost te maken met een heldere uitleg, specs en feats?

Ik heb nog een TR ingediend afgelopen week met wat vraagjes voor een nieuwe startpost, heb je die gelezen?
net gedaan, deze kan dichtXandrios schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 13:20:
Deel 2
[ Voor 15% gewijzigd door Byte_Me op 07-01-2005 16:16 ]
nou begrijp ik jeP_de_B schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 13:21:
[...]
Ik ben bezigVervelend alleen dat ik tussendoor ook nog aan het werk moet
Ik heb nog een TR ingediend afgelopen week met wat vraagjes voor een nieuwe startpost, heb je die gelezen?

Ik denk dat we nog even moeten wachten met sluiten,
totdat echt zeker is wat nu deel 2 wordt.
Ik vind het namelijk wel een beetje lullig dat P_de_B druk bezig is om een startpost te maken.
En dat dan plotseling een ander (met de beste bedoelingen overigens) er al een gemaakt heeft.
[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 79879 op 08-01-2005 01:22 ]
Toch niet zo'n punt, we kunnen toch aanvullingen in de startpost in deel 2 posten, en de OP kan dan de startpost aanvullen? Ik neem aan dat een startpost ook gewoon editable is...Anoniem: 79879 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 16:44:
[...]
Ik denk dat we nog even moeten wachten met sluiten,
totdat echt zeker is wat nu deel 2 wordt.
Ik vind het namelijk wel een beetje lullig dat P_de_B druk bezig is om een startpost te maken.
En dat dan plotseling een ander (met de beste bedoelingen overigens) er al een gemaakt heeft.
Ze zijn er onderling al uitgekomen, 
dus op naar Deel 2P_de_B schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 16:17:
edit: laten we deze maar openhouden, als ik m'n ts nog af krijg mail ik wel iets naar de huide topicstarter.
Goed, dan gaan we hier verder: Het grote TomTom Mobile topic deel 2
Zodra P_de_B z'n startpost klaarheeft, maakt hij een deal met Byte_Me
Zodra P_de_B z'n startpost klaarheeft, maakt hij een deal met Byte_Me
Dit topic is gesloten.