TomTom Mobile BeNeLux

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 18.238 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 12:03
Niet veel over de nieuwe TomTom Mobile gezien hier, dus ik post even wat details :)

TomTom Mobile
bron: http://www.tomtom.nl

Afbeeldingslocatie: http://www.tomtom.nl/lib/img/boxshots/box_mobile_promobox_home.jpg

- Details -

- Complete autonavigatieoplossing op uw smartphone
- Kleinste en lichtste Bluetooth GPS ter wereld
- Moeiteloze installatie, alles is al geladen op een plugin geheugenkaart
- Heldere 3D-kaarten en duidelijk gesproken instructies leiden u van deur tot deur
- Extra informatie met duizenden nuttige plaatsen (restaurants, hotels,
parkeren...)
- Deur-tot-deurnavigatie met behulp van huisnummers
- Favoriete bestemmingen: u bereikt snel en veilig uw favoriete plaatsen door
middel van sneltoetsen (b.v. u toetst 123= thuis; uw terugweg wordt
automatisch berekend)
- Persoonlijke nuttige plaatsen: voeg uw eigen plaatsen toe en laat u
waarschuwen als u in de buurt van een nuttige plaats bent, bijvoorbeeld de
woning van een vriend, een bedrijfslocatie, een benzinestation of een hotel
- U kunt gewoon telefoontjes blijven ontvangen; als er wordt gebeld, blijven de
visuele instructies zichtbaar maar worden de gesproken instructies tijdelijk
uitgeschakeld
- Inclusief TomTom Wireless GPS-ontvanger, samen met een kaart van uw land of
gebied
- Werkt met Nokia 6600, Orange SPV-E200 en Qtek 8080, en binnenkort met nog
meer telefoons
- Vooraf geïnstalleerde geheugenkaart die opnieuw kan worden gebruikt;
dezelfde kaart kan bij een upgrade in een nieuwe compatibele telefoon worden
geplaatst

- Screenshots -

Afbeeldingslocatie: http://www.tomtom.nl/lib/img/screenshots/mob_nl_1.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.tomtom.nl/lib/img/screenshots/mob_nl_3.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.tomtom.nl/lib/img/screenshots/mob_nl_4.gif

- Inhoud Pakket -

Afbeeldingslocatie: http://www.tomtom.nl/images/inbox_mob1.jpg
1. TomTom Wireless GPS-ontvanger
2. Geheugenkaart met vooraf geïnstalleerde applicatie en kaart
3. Gebruikershandleiding op cd, voor de software en de GPS-ontvanger
4. Oplaadkabel om GPS-ontvanger via de sigarettenaansteker op te laden
5. Poster met installatie-instructies en een verkorte handleiding

Prijs: € 299,-

Voor meer info kijk op http://www.tomtom.nl

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Klinkt veelbelovend.
Hopelijk wordt ook de SE P900/910 ondersteund.

Maar met (praktisch) hetzelfde OS als de Nokia 6600 moet dat goedkomen. :*)

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• whiteclear
zal wel moeten, als het een S60 is lijkt me dat het goed komt :)

Anoniem: 113948

Nee, helaas de P900/P910 en dus de UIQ interface wordt niet ondersteund. Het pakket
zal alleen werken op Series 60 toestellen met Symbian 7.0 en Windows smartphone
toestellen. Dus alleen de Nokia 6600, Nokia 7610 (met een omweg, omdat je de BT aan
moet zetten als je het programma start en de normale MMC kaart niet in de 7610 past),
wellicht ook 6260, Orange SPV e200, Qtek 8080, Qtek 8060. Daar zal men het mee
moeten doen. Daarnaast is het niet mogelijk om het pakket te gebruiken zonder de
TomTom Wireless GPS. Een andere GPS gebruiken gaat niet. De beveiliging van het
programma is de link met deze GPS. Als je het in de winkel komt dan kan je het zo in
je toestel stoppen en kan je gelijk navigeren. Je hoeft niks te installeren, gewoon erin
en BT GPS ontvanger aan en gaan met de banaan.

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Persoonlijk vind ik dat ze dan de plank een klein beetje misslaan.
De P900/P910 wordt door vele gezien als de (bijna) ideale Smartphone. Om deze nu NIET te ondersteunen... :(

* Majestic heeft een P910 in bestelling staan..

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 09:33

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Dat je persé die "TomTom Wireless GPS" moet hebben die in het pakket zit vind ik wel een beetje krom.
Stel je hebt eerder een andere dure BT gekocht.... dan kan je die net zo goed weer verkopen :S

[ Voor 9% gewijzigd door markklok op 16-09-2004 11:58 ]

Legion 7i i9 3080 32gb

ja, dat kan! Alleen de beveiliging is nu stukken beter.

En Majestic maak je niet druk. Ondersteuning voor UIQ zal ooit wel komen. Het pakket
dat je nu koopt voor TomTom mobile is speciaal geschikt voor MS smartphone en voor
series 60, maar dat komt vooral door de resolutie van het scherm en manier waarop
je het pakket bedient. Bij UIQ gaat dat totaal anders en moet je ook een ander pakket
brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Ik heb inmiddels gezien dat een versie voor UIQ op stapel staat. Er wordt al getest en de resultaten zijn hoopgevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:09
Majestic schreef op 24 september 2004 @ 15:25:
Ik heb inmiddels gezien dat een versie voor UIQ op stapel staat. Er wordt al getest en de resultaten zijn hoopgevend.
Ooh waar heb jij dat gezien, vertel meer :9~
Hoe ziet het eruit? etc.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:02

404error

Page Not Found

...

[ Voor 98% gewijzigd door 404error op 01-10-2004 16:36 ]

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Anoniem: 79879

Waarom werkt de software niet op e C500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error

404error

Page Not Found

Anoniem: 79879 schreef op 25 september 2004 @ 23:07:
Waarom werkt de software niet op e C500?
Schijnt een probleempje met de BT te zijn. Er wordt aan een update gewerkt die volgens TomTom "soon" uitkomt.

Anoniem: 34510

En ???????? kan er al iemand iets vertellen over de werking?

Is het stemgeluid van die sensuele dame een beetje duidelijk ? Kan hij adressen makkelijk vinden .. reageert hij snel genoeg of pas nadat je de afslag voorbij bent?
Zijn de kaarten identiek aan de PDA versies of zijn het aangepaste, nieuwere kaarten ....

ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Anoniem: 34510 schreef op 30 september 2004 @ 21:28:
En ???????? kan er al iemand iets vertellen over de werking?

Is het stemgeluid van die sensuele dame een beetje duidelijk ? Kan hij adressen makkelijk vinden .. reageert hij snel genoeg of pas nadat je de afslag voorbij bent?
Zijn de kaarten identiek aan de PDA versies of zijn het aangepaste, nieuwere kaarten ....

ben benieuwd...
Ga naar http://www.tomtom.nl voor een demo filmpje van het programma in aktie :)

[ Voor 36% gewijzigd door whiteclear op 01-10-2004 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 20:36
Correctie: Het is een MMC (MultiMedia Card) door een edit overbodig

Heb trouwens ook zitten kijken naar deze versie; maar haak toch af door het feit dat je hem alleen kunt gebruiken met de tomtom gps module.

Zelf heb ik nu Route66 op mijn 6600 staan icm de tomtom module van mijn broer (helaas moet ie hem terug hebben :)), maar route66 blijft zeker erop staan en ben zeker van plan om een gps module voor mezelf te kopen. Voordeel is dat ie ook traffic info kan ophalen (TMC), nadeel is dan wel dat ie alles ophaalt voor de benelux en het niet echt zo up-to-date is.

[ Voor 3% gewijzigd door Krypt op 01-10-2004 00:10 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Laatst online: 28-05 18:18

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Heb nu de nieuwe TomTom Mobile al een paar weken kunnen testen op mijn Nokia 6600, zowel in de auto, op de fiets als tijdens het lopen. Ben er tot nu toe zeer tevreden over. :)

In het pakket zitten de volgende onderdelen:
- 128Mb geheugenkaart met kant en klare TomTom software
- TomTom GPS-ontvanger (volgens hun de kleinste die er bestaat)
- Autolader voor de GPs-ontvanger
- CD met handleiding
- verkorte handleiding op poster.

Prijs van deze set ligt tussen de 265 (online) en 299 Euro.

Of die GPS-ontvanger de kleinste is weet ik niet, maar hij is veel kleiner als de 6600 en past gemakkelijk in je broek of jaszak:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hermanie/jpg/voorkant.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hermanie/jpg/zijkant.jpg

Je stopt het MMC-kaartje in de telefoon en je kan direct aan de slag. :Y) Even de taal instellen, verbinding maken mat de GPS-module en als die contact heeft (allereerste keer duurt het even) dan kan je meteen je eerste route plannen.

Het programma beslaat zo'n 100Mb op het 128Mb MMC-kaartje, maar bevat dan ook nog vele gesproken talen. Als je de talen die je niet gebruikt allemaal weghaald dan hou je ongeveer 65Mb over. Het kopiëren van het gehele pakket naar een ander MMC-kaartje werkte bij mij zonder problemen. Dit vind ik wel een heel groot pluspunt! _/-\o_

Verder is de software zeer gemakkelijk in gebruik. Je kan merken dat deze versie speciaal gemaakt is voor de resolutie van dit telefoonscherm. Het menu is zeer duidelijk en makkelijk in gebruik. Alle menupunten hebben sneltoetsen (cijfers die er netjes voorstaan) zodat je nog sneller je instellingen kan wijzigen.

Accu van GPS-ontvanger gaat zo'n 5 tot 6 uur mee, en is natuurlijk in de auto direct bij te laden.

Een aantal punten die mij zijn opgevallen:
- Het geluid is zeer duidelijk. In de auto is het goed hoorbaar, zelfs op de fiets met de telefoon in mijn jaszak (niet dichtgeritst) is het nog te verstaan.

- Software rekent zeer snel een nieuwe route uit, mocht je een andere afslag nemen. Binnen 5 seconden weet hij meestal al hoe je verder moet rijden.

- Afhankelijk van je snelheid, worden de afslagen van 1200 mtr tot 50 mtr van te voren aangegeven. Toen ik op de fiets was viel het me op dat pas 100 of 50 meter voor een kruispunt werd aangegeven dat ik af moest slaan. In de auto was dit veel eerder (afhankelijk van de snelheid). Ook wordt niet bij elk kruispunt aangegeven dat je rechtdoor moet, alleen bij grote kruispunten. Telefoon zit gelukkig niet voor alle akkefietjes tegen je te praten.

- Ook wordt er automatisch in en uit-gezoomd op de kaart, afhankelijk van de snelheid waarmee je je verplaatst. Rij je langzaam in de stad, dan wordt er ingezoomd zodat belangrijke straatnamen al zichtbaar zijn. Op de snelweg heb je een wat groter overzicht. Je kan ook tussendoor in en uit-zoomen om de route wat beter te bekijken.

- Software zit tjokvol met handige bestemmingen, zoals: benzinestations, geldautomaten, hotels, restaurants, bezienzwaardigheden, parkeergelegenheden, garages, bioscopen, campings, ziekenhuizen, golfbanen, tennisbanen, cafe's, wikelcentra, en nog veel meer.....
Ben je ergens op bezoek/vakantie en je wilt naar een speciale bestemming in de buurt: start je TomTom op, selekteer de betreffende categorie en je krijgt een hele lijst te zien op volgorde van afstand vanaf je huidige lokatie. Super handig! :Y)

- Route's zijn op meerdere manieren te plannen: direct, alternatief, via andere lokatie

- Alle geplande bestemmingen zijn in je favorieten te plaatsen voor snel gebruik.

- Op de kaart is aan te geven of je sommige bestemmings-categoriën wel of niet wil zien. Bijvoorbeeld kan je instellen dat alle benzine stations en parkeerplaatsen altijd op de kaart wil zien. Ook is het mogelijk om een alarm af te laten gaan als je binnen een bepaalde afstand (instelbaar) van een benzinestation (of andere lokatie) bent.

Al met al ben ik er zeer tevreden over. Zonder de GPS-ontvanger is het programma alleen te gebruiken om via de kaart bestemmingen op te zoeken. Het is dan dus mogelijk om een lokatie met wat zoek en scrollwerk toch te vinden als je onderweg bent.

Mischien nog een enkel minpuntje:
- Het was handig geweest als je ook de telefoon aan die autolader kon aansluiten, alhoewel mijn telefoon het tot nu toe gemakkelijk heeft volgehouden.
- Volgens TomTom kan het pakket niet samenwerken met andere GPS-ontvangers. (heb ik verder niet kunnen uitproberen). Dit is dus de kopiëer beveiliging.

Als er nog vragen van jullie zijn, stel ze gerust. B)

[ Voor 7% gewijzigd door Chrasher op 09-10-2004 11:17 ]

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-05 22:21
Kerel, dat klinkt super wat je daar vertelt! Ben enthousiast geworden na het lezen van je verhaal. Kun je misschien eens wat 'live' screenshots posten? Dat zou een mooie aanvulling zijn op je verhaal hierboven. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 20:53
ik ben wel benieuwd naar de kwaliteit van dat GPS gevalletje. Ik heb zelf een leadtek, en die is echt super, werkt zelfs binnenshuis. Een vriend van me heeft een andere (fortuna geloof ik) en die stopt er al mee als ie hem in zijn zak steekt, dus daar zit toch een hoop verschil tussen. Origens gebruik ik zelf Route 66 en dat bevalt me ook erg goed, ik ben wel benieuwd naar de verschillen tussen de twee pakketten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De GPS ontvanger van TomTom is samen met de Leadtek, Ricaline, Royaltek en Emtac de beste op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 12:26

Ross

Live Life

Top uiteg man. Nu nog ff wachten op de versie die is geschikt voor de p910i.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Chrasher schreef op 09 oktober 2004 @ 10:48:
Als er nog vragen van jullie zijn, stel ze gerust. B)
Vraag :)

Hoe zit het met de battery duur van je telefoon? Het licht van het scherm kost nogal wat stroom volgens mij. Blijft het scherm dus aan tijdens de rit of gaat het licht uit?

Heb je ook een houder voor je 6600 in je auto zitten? Zo ja, waar vandaan?

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

@jobcohen: Screenshots kan je het beste op de site zelf bekijken. Als ik een direct shot van mijn schermpje maak, zitten er allemaal strepen op.

@Byte_Me: GPS-ontvanger werkt ook bij mij thuis, maar de kamer waar ik in sta moet dan wel in de buurt van een raam of buitenkant van gebouw zijn. Als ik onder in de kelder sta dan heeft hij geen ontvangst meer.
Bedenk wel dat als ik eenmaal weer buiten ben het contact vrij snel weer gelegd is. Volgens mij zullen de meeste GPS-ontvangers niet meer werken in extreme omstandigheden.

@-Marshal-: Het licht van het scherm blijft tijdens gebruik van TomTom gewoon aan staan. Wat betreft de levensduur, heb ik de telefoon nog niet langer dan zo'n 3 uur aan laten staan met TomTom actief. Accu was toen nog niet half leeg (bedenk wel dat ik hem de avond ervoor al opgeladen had). Ik heb wel de lichtintensiteit standaard op 50% staan van mijn telefoon. s'Avonds zou je dat zelf minder kunnen zetten.

Een houder heb ik niet, maar heb wel een goedkoop standaard telefoonhoesje (met doorzichtige voorkant) die ik ga voorzien van stevig klitteband. Dan kan ik hem zowel in de auto als op de fiets vastzetten.
In de auto heb ik vooral op de spraak van het pakket gereden en alleen op sommige momenten op het display gekeken (telefoon lag gewoon beneden in een open opbergvak). Het is eigenlijk zelden nodig om op het scherm te kijken. In de meeste gevallen wordt de route zeer duidelijk aangegeven. Er wordt zelfs gezegd of je links of rechts moet voorsorteren voordat je bij een bepaald kruispunt bent. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Chrasher op 09-10-2004 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:06
404error schreef op 26 september 2004 @ 15:57:
[...]

Schijnt een probleempje met de BT te zijn. Er wordt aan een update gewerkt die volgens TomTom "soon" uitkomt.
Hoe kom je aan deze informatie mbt de SPV C500? Ik kreeg deze mail terug:

Hartelijk dank voor uw e-mail aan TomTom.

Helaas kunnen wij u nog niet garanderen dat wij de SPV C500 voor TomTom Mobile gaan ondersteunen.
Wij adviseren u om hiervoor de compatibility-lijst op onze website in de gaten te houden.

Onze excuses voor het ongemak.

Wij vertrouwen erop dat u voldoende door ons bent geinformeerd.
Mocht u vragen of suggesties hebben, dan horen wij dat graag.

Vriendelijke groeten,

TomTom Supportteam

[ Voor 9% gewijzigd door Kitser op 13-10-2004 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
wat ik trouwens wel vaag vind is dat al deze pakketten (tomtom en route66) inc MMC worden verkocht. die krijg je dus al bijna vol, terwijl de meeste mensen vast nog wel wat extra dingen op hun mmc willen zetten. je kunt er beter een losse bijkopen met de grootte die je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Omdat ik van de week de mogelijkheid heb gehad om ook Route66 benelux 2005 te testen (zie: Chrasher in "Route 66 Mobile Symbian S60" ), zet ik hier nog even wat nieuwe ervaringen/aanvullingen neer over TomTom-Mobile.

Tijdens het vergelijken ben ik op een aantal puntjes gekomen, waarvan ik eerst niet dacht dat dit belangrijk zou zijn om te vermelden. Maar na het werken met Route66 ben ik TomTom nog meer gaan waarderen. :)

Hier zijn nog een aantal punten waardoor TomTom-Mobile tijdens deze test volgens mij met kop en schouders boven Route66 uitstak.

- Snelheid van het berekenen van de route en het updaten van de realtime kaart(en) onderweg. TT-M doet dit met een gemiddelde van 3 a 4 fps, Route66 haalt maar 1 frame per 2 a 3 sec. Een rit van Den Haag naar Emmen werd door TT in 8 seconden berekend, Route66 deed daar meer dan 25 seconden over.

- Informatie die op het scherm wordt weergegeven tijdens het rijden en het automatisceh inzoomen van de kaart. Bij Route66 had ik na een blik op de kaart geen enkel idee waar ik was of waar ik naartoe moest. Er werd teveel ingezoomd waardoor ik vaak het kruispunt nog niet kon zien als ik voor een stoplicht stond.
TT-Mobile zoomt veel verder uit waardoor je altijd een goed overzicht hebt.

Bij Route66 is er geen extra info beschikbaar bij gebruik van de kaart (2D of 3D), TT-Mobile heeft een kader onderin het scherm waarvan de belangrijkste informatie duidelijk leesbaar is.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hermanie/gif/3dkaart.gif

Je kan onderweg dus altijd zien hoever het nog is naar de volgende afslag/rotonde en welke kant je dan op moet. Deze afstand wordt tot 5 meter nauwkeurig weergegeven. Mocht je dus de spraak missen dan is 1 blik op het scherm voldoende. _/-\o_
Route66 kan ook deze info (gedeeltelijk) weergeven, maar dan heb je geen kaart op het scherm, alleen maar iconen.

Ook is het mogelijk om rechtsbovenin een kadertje weer te geven met info over de volgende afslag-nummer/snelweg/doorgaande weg waar je naartoe moet. Indien je dus op de snelweg rijdt, zie je daar al direct staan welke afslag je moet nemen. Deze info is direct vanaf het begin zichtbaar, ook al is de afslag pas 50Km verderop.

Ik vond dit toch nog zeer relevante info, waar je eigenlijk alleen achterkomt als je de twee verschillende programma's in de praktijk kan testen.

Tot slot is het ook nog mogelijk om TT-Mobile te upgraden met actuele of interessante POI's (Nuttige plaatsen), net zoals dat ook kon met sommige andere TomTom versies.
Op www.flitspaal.nu kan je na registratie bestanden downloaden die de lokaties bevatten van vaste flitspalen voor zowel snelheid als roodlicht controle.
Kopiëer ze naar de juiste map, selecteer ze bij het onderdeel "nuttige plaatsen" en koppel ze eventueel aan een alarmsignaal als ze binnen ...... meter van je route komen. Werkt perfect! :Y)
Houdt er wel rekening mee, dat bij gebruik van de waarschuwingen bij "nuttige plaatsen" TT-Mobile duidelijk wat trager wordt met updaten van de kaart, maar nog steeds veel sneller dan Route66. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Chrasher op 14-10-2004 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Chrasher schreef op 14 oktober 2004 @ 20:28:
- Informatie die op het scherm wordt weergegeven tijdens het rijden en het automatisceh inzoomen van de kaart. Bij Route66 had ik na een blik op de kaart geen enkel idee waar ik was of waar ik naartoe moest. Er werd teveel ingezoomd waardoor ik vaak het kruispunt nog niet kon zien als ik voor een stoplicht stond.
TT-Mobile zoomt veel verder uit waardoor je altijd een goed overzicht hebt.
precies wat mij irriteert aan route66
Bij Route66 is er geen extra info beschikbaar bij gebruik van de kaart (2D of 3D), TT-Mobile heeft een kader onderin het scherm waarvan de belangrijkste informatie duidelijk leesbaar is.
dat zag ik al aan de screenschots en ziet er idd wel erg handig uit

[afbeelding]
Je kan onderweg dus altijd zien hoever het nog is naar de volgende afslag/rotonde en welke kant je dan op moet. Deze afstand wordt tot 5 meter nauwkeurig weergegeven. Mocht je dus de spraak missen dan is 1 blik op het scherm voldoende. _/-\o_
Route66 kan ook deze info (gedeeltelijk) weergeven, maar dan heb je geen kaart op het scherm, alleen maar iconen.

Ook is het mogelijk om rechtsbovenin een kadertje weer te geven met info over de volgende afslag-nummer/snelweg/doorgaande weg waar je naartoe moet. Indien je dus op de snelweg rijdt, zie je daar al direct staan welke afslag je moet nemen. Deze info is direct vanaf het begin zichtbaar, ook al is de afslag pas 50Km verderop.

Ik vond dit toch nog zeer relevante info, waar je eigenlijk alleen achterkomt als je de twee verschillende programma's in de praktijk kan testen.

Tot slot is het ook nog mogelijk om TT-Mobile te upgraden met actuele of interessante POI's (Nuttige plaatsen), net zoals dat ook kon met sommige andere TomTom versies.
Op www.flitspaal.nu kan je na registratie bestanden downloaden die de lokaties bevatten van vaste flitspalen voor zowel snelheid als roodlicht controle.
Kopiëer ze naar de juiste map, selecteer ze bij het onderdeel "nuttige plaatsen" en koppel ze eventueel aan een alarmsignaal als ze binnen ...... meter van je route komen. Werkt perfect! :Y)
Houdt er wel rekening mee, dat bij gebruik van de waarschuwingen bij "nuttige plaatsen" TT-Mobile duidelijk wat trager wordt met updaten van de kaart, maar nog steeds veel sneller dan Route66. :)
klinkt allemaal erg handig, dan denk ik idd dat tomtom beter is dan route66

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit kwam ik tegen:

Afbeeldingslocatie: http://www.tomtom.com/lib/img/boxshots/box_mobile_promobox_home.jpg

Win nu via TomTom een Windows smartphone met navigatie software!

Via de onderstaande link kan je een Orange SPV e200 winnen met een TomTom Mobile smartphone pakket. De prijsvraag is heel simpel. Er moet namelijk gekozen worden in welke stad er wordt gereden door het getoonde toestel en daarnaast moet men een slagzin invullen.

Simpeler kan het niet!!

Als je een kans wil maken kijk dan op de pagina, die men via de onderstaande link kan bereiken.

http://www.tomtom.com/products/product.php?ID=23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 12:26

Ross

Live Life

Dat is nou precies wat ik wilde hebben, flitspalen notificatie en navigatie. Gaaf man. Kan niet wachten op de versie voor P910i. Schiet op TOM.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
heeft iemand ergens al de software los gezien? ik heb nl al een GPS ontvanger, en ik heb al een geheugenkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De software is niet los beschikbaar, en komt ook niet los beschikbaar... Dit in verband met het feit dat de software alleen met de tomtom gps module gebruikt kan worden (bij wijze van kopieerbeveiliging...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
dat is wel jammer, want die GPS module van Tomtom (die volgens hun de kleinste is) vind ik veel te groot. en ik betwijfel of ie beter is dan de mijne (leadtek, een vd beste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103338

Het schijnt dat je die tomtom software ook wat kan editten enzo. (heb echt een id hoe) Mijn broer had namelijk een programmeur op zijn werk de trail beveiliging dr af laten halen, en gelijk ook de flitspalen op de kaart zetten. T was een beetje een vaag verhaal van mn broer, maar het is dus mogelijk iig.
edit:
Ik zal het wel niet helemaal goed begrepen hebben ofzo.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 103338 op 15-10-2004 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
MikeyMan schreef op 15 oktober 2004 @ 16:30:
De software is niet los beschikbaar, en komt ook niet los beschikbaar... Dit in verband met het feit dat de software alleen met de tomtom gps module gebruikt kan worden (bij wijze van kopieerbeveiliging...)
Ook andere GPS modules kunnen gebruikt worden en TomTom is voor de zakelijke markt los verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Laatst online: 27-05 20:36
Volgens mij ben je in de war met de PPC uitvoering; dit is de Mobile uitvoering op smartphones geinstalleerd kan worden, en die versie schijnt dus alleen met de tomtom module te werken.

Ik ben het pakket niet los tegengekomen..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is er ook niet los. Je kan het alleen met TomTom GPS module krijgen. Daarnaast is
de TomTom ontvanger van binnen gewoon een leadtek. Dus dan heb je een beetje
het idee wat het verschil in ontvangst is. Ik heb met Route66 en TomTom gereden en
ik kan niet anders zeggen, dan dat ik op elk moment voor TomTom zou kiezen. Het is
vele malen beter dan Route66 op veel vlakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error

404error

Page Not Found

Oké, ik heb nu ook TomTom Mobile (iets minder legale wijze, maar ja, je moet wat als je de ontvanger en alles al hebt) , nog even wachten tot de volledige ondersteuning voor de C500 er is! Ik heb al wel wat zitten spelen en het blijkt dat ik de kaarten van mijn Tomtom3 DVD ook in mobile kan laden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

vgouw schreef op 15 oktober 2004 @ 16:49:
[...]

Ook andere GPS modules kunnen gebruikt worden en TomTom is voor de zakelijke markt los verkrijgbaar.
Nou, ik werk bij een leverancier en heb vrij vaak contact met tomtom zelf, en dat is niet wat ze ons vertellen iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82691

404error schreef op 17 oktober 2004 @ 13:43:
Oké, ik heb nu ook TomTom Mobile (iets minder legale wijze, maar ja, je moet wat als je de ontvanger en alles al hebt) , nog even wachten tot de volledige ondersteuning voor de C500 er is! Ik heb al wel wat zitten spelen en het blijkt dat ik de kaarten van mijn Tomtom3 DVD ook in mobile kan laden!
Modbreak:Geen warez hier :/

[ Voor 18% gewijzigd door intoxicated op 17-10-2004 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan je nu vast zeggen dat dat niet gaat werken. Dat weet ik uit ervaring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113948 schreef op 17 oktober 2004 @ 20:55:
Ik kan je nu vast zeggen dat dat niet gaat werken. Dat weet ik uit ervaring ;)
misschien is er iets tegen te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nope, helaas niet. Het is niet voor iets dat deze beveiliging erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
<!--zou je me even kunnen mailen waar je hem gevonden hebt?-->
Modbreak:I don't think so jim

[ Voor 5% gewijzigd door moto-moi op 17-10-2004 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-02 19:34
Zou je mij ook kunnen mailen op slimmeharrie@dommedodo.de? Bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door moto-moi op 17-10-2004 23:05 ]

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

De mensen met modbreaks hierboven mogen allemaal hun mail checken. Warez uitwisselen doen we hier dus niet :/

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-05 17:42
Wel grappig dat interessante informatie over het feit dat maps compatible zijn, meteen warez gedrag oproept :p

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59602

Okay, andere vraag, heb de Nokia N-Gage nergens voorbij zien komen, terwijl die toch ook met het Symbian 60 OS is uitgerust? Eveneens als zijn Bluetooth ondersteuning... M.a.w. ook geschikt voor de N-Gage?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 59602 op 18-10-2004 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-02 19:34
Als iemand mij kan vertellen hoe ik mijn eigen bericht edit, dan wil ik dat uiteraard doen. Ik heb namelijk geen flauw idee hoe ik dat doe (ik ben een andere forum-type gewend). Bedankt!

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59602

azt33 schreef op 18 oktober 2004 @ 00:16:
Als iemand mij kan vertellen hoe ik mijn eigen bericht edit, dan wil ik dat uiteraard doen. Ik heb namelijk geen flauw idee hoe ik dat doe (ik ben een andere forum-type gewend). Bedankt!
D.m.v. de EDIT MESSAGE button?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:11

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Anoniem: 59602 schreef op 18 oktober 2004 @ 00:05:
Okay, andere vraag, heb de Nokia N-Gage nergens voorbij zien komen, terwijl die toch ook met het Symbian 60 OS is uitgerust? Eveneens als zijn Bluetooth ondersteuning... M.a.w. ook geschikt voor de N-Gage?
N-Gage is Symbian OS 6.1 Series 60 en Nokia 6600 is Symbian OS 7.0 Series 60 dus ik denk dat het daar mee te maken heeft, maar 7610 is ook 7.0 die zou ook met TomTom Mobile moeten werken.

azt33 je kan je bericht wijzigen door Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif te klikken in je eigen berichten rechts bovenin.

[ Voor 2% gewijzigd door Reptile-X op 18-10-2004 02:35 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinPower
  • Laatst online: 28-05 08:47

PenguinPower

May the SOURCE be with you

MikeyMan schreef op 15 oktober 2004 @ 16:30:
Ik las net dat een forumbezoeker van smartphone-club.nl het wel is gelukt.
TT Mobile even geprobeerd op mijn e200 met Rikaline 6030 GPS en het werkt...
In eerste instantie niet, maar nadat ik de BT GPS op de telefoon de naam "TomTom Wireless GPS" gegeven had deed TT het direct.

Jammer dat ik hem volgende week inruil voor een c500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:51

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Dit kan nog makkelijker ;). PoiEdit van Dnote www.dnote.nl kan automatisch syncen met flitspaal.nu en de files op de juiste plaats zetten op je CF kaart.

Scheelt een paar handmatige stappen.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error

404error

Page Not Found

Andere BT GPS ontvangers worden wel ondersteund.

Drivers voor de volgende ontvangers zitten in de software:

SysOnChip Serial GPS
SysOnChip GPS
CF Plus StreetNav iGPS
Scania Falcom A3D
Rikaline GPS-6010
PRETEC CompactGPS-LP
PRETEC CompactGPS
Pocket Track
Pocket CoPilot
GPS Jacket
Pharos iGPS-180
NAVMAN GPS100
NAVMAN GPS3000
NAVMAN GPS1000
Holux GM-270 CF
Holux GM-210
Holux GM-200
Haicom GPS
GNS gpsCard CF II
Garmin GPSIII
Garmin GPS12
Garmin Etrex
Emtac Wireless GPS
Emtac GPSJAQ
Emtac CRUX GPS
Destinator GPS
DeLORME TripMate
Ambicom GPS-CF
TomTom GPS (iPAQ Sleeve)
TomTom Navigator GPS
Simulator SysOnChip GPS port
CF_CARD GENERIC EMTAC GPSJAQ CFGPS
Rikaline 6030

Deze staan allemaal in de driver code. Om ze te laten werken moet je ze als BT naam "TomTom Wireless GPS" geven.

P.S. Warez request mogen hier niet en ik ga er niet op in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

OK, dus de enige beveiliging die ingebouwd is heeft te maken met de controle op de "naam" van de GPS-ontvanger die de software ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]

OK, dus de enige beveiliging die ingebouwd is heeft te maken met de controle op de "naam" van de GPS-ontvanger die de software ziet?[quote]

bij mij werkt dat dus niet!
ik gebruik een nokia 7610 en heb mijn naam veranderd bij bluetooth in TomTom Wireless GPS. Maar de software schijnt hem niet te zien want er komt geen bluetooth verbinding tot stand. Dit in tegenstelling tot Route 66 dat wel werkt op mijn GSM. Hier zie ik dat het blauwe lampje van de gps muis constant blijft branden dat dus duidt op een verbinding.
Overigens zie ik in het menu van route 66 nog gewoon de oude naam van mijn gps muis staan, terwijl ik hem in het telefoon menu wel heb veranderd in TomTom.

Ik zie verder in tomtom mobile geen optie om een gps aan te wijzen. Wie weet hoe ik dit voor elkaar krijg?

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 82691 op 18-10-2004 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Helaas is mijn 6600 ter reparatie op het moment (accu werd niet meer geladen), dus ik kan nu verder niets uitproberen.

Wat ik wel gezien heb is een apart bestand in de TomTom map: "ttgpseng.exe"
Mischien kan je eens proberen om dit programma eens via de telefoon op te starten. Hierin staan dus ook al die andere modules die genoemd werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error

404error

Page Not Found

[quote]Anoniem: 82691 schreef op 18 oktober 2004 @ 20:50:
[quote]

OK, dus de enige beveiliging die ingebouwd is heeft te maken met de controle op de "naam" van de GPS-ontvanger die de software ziet?
bij mij werkt dat dus niet!
ik gebruik een nokia 7610 en heb mijn naam veranderd bij bluetooth in TomTom Wireless GPS. Maar de software schijnt hem niet te zien want er komt geen bluetooth verbinding tot stand. Dit in tegenstelling tot Route 66 dat wel werkt op mijn GSM. Hier zie ik dat het blauwe lampje van de gps muis constant blijft branden dat dus duidt op een verbinding.
Overigens zie ik in het menu van route 66 nog gewoon de oude naam van mijn gps muis staan, terwijl ik hem in het telefoon menu wel heb veranderd in TomTom.

Ik zie verder in tomtom mobile geen optie om een gps aan te wijzen. Wie weet hoe ik dit voor elkaar krijg?
Misschien komt dit omdat het met de originele ontvanger en een 7610 ook niet werkt?

De enige 2 toestellen waarop het werkt zijn de 6600 en de E200, geen andere modellen met hetzelfde besturingssysteem.

Voor de E200 schijnt het iig wel te werken, volgens het draadje op Modaco dat hierover loopt. Ik heb zelf een c500 dus kan het niet uitproberen.

Ik doe het nu dus nog maar met Mapopolis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik wel gezien heb is een apart bestand in de TomTom map: "ttgpseng.exe"
Mischien kan je eens proberen om dit programma eens via de telefoon op te starten. Hierin staan dus ook al die andere modules die genoemd werden.
Ik heb geprobeerd ttgpseng.exe op te starten zowel op mijn nokia 7610 als op mijn windows xp pc. maar op allebij wil hij niet opstarten. op windows is het geen gelde win32 toepassing en op de nokia is het een onbekende bestandsindeling.
ik kan er dus helaas niets mee.
hoe weet je dat als die gps modules hierin staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

De GPS-modules kwam ik in het bestand tegen door het met een oude Norton-text-viewer te bekijken. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chrasher schreef op 18 oktober 2004 @ 23:30:
De GPS-modules kwam ik in het bestand tegen door het met een oude Norton-text-viewer te bekijken. :Y)
ja ik probeerde het met notepad. maar alleen maar vage tekens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanochtend nog een keer goed uitgeprobeerd.
Mijn nokia 7610 in de auto en tomtom mobile geactiveerd...... maar geen gps signaal. Mijn gps heet nu TomTom Wireless GPS maar deze krijgt geen verbinding, want het blauwe lampje van de gps blijft knipperen inplaats van contstant blauw te branden (zoals wel bij route 66) Het lijkt er wel op dat hij verbinding probeerd te maken want soms blijft het blauwe lampje voor een paar seconden constant blauw en gaat dan weer knipperen. Na enkele seconden herhaalt zich dit...

Met route66 als ik die opstart werkt het direct! maar bij tomtom dus geen geldig gps signaal. Toch een beveiliging vermoed ik. Helaas.....
of iemand moet nog een idee hebben om iets in de software in te stellen?

Er had nog iemand een opmerking over de 7610 dat die niet zou werken..... ik heb er wat over gelezen, maar dit zou opgelost moeten zijn als je maar voordat je tomtom start bluetooth aan hebt staan. anders werkt hij inderdaad niet. Maar volgens mij is de 7610 ook kwa software identiek aan de nokia 6600.
Het lijkt mij haast niet dat dit het kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Als je nu eens verbinding maakt met die GPS-module voordat je TomTom opstart?
Als gepaard apparaat verbinden (code: 0000) en dan TomTom opstarten?
(die code 0000 gebruikte mijn TomTom GPS module)

[ Voor 15% gewijzigd door Chrasher op 19-10-2004 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chrasher schreef op 19 oktober 2004 @ 09:48:
Als je nu eens verbinding maakt met die GPS-module voordat je TomTom opstart?
Als gepaard apparaat verbinden (code: 0000) en dan TomTom opstarten?
(die code 0000 gebruikte mijn TomTom GPS module)
Ja. dat had ik al gedaan. Vergeten erbij te vermelden...
Ik heb hem ook ingesteld op vertrouwd apparaat e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Anoniem: 82691 schreef op 19 oktober 2004 @ 08:48:
Vanochtend nog een keer goed uitgeprobeerd.
Mijn nokia 7610 in de auto en tomtom mobile geactiveerd...... maar geen gps signaal. Mijn gps heet nu TomTom Wireless GPS maar deze krijgt geen verbinding, want het blauwe lampje van de gps blijft knipperen inplaats van contstant blauw te branden (zoals wel bij route 66) Het lijkt er wel op dat hij verbinding probeerd te maken want soms blijft het blauwe lampje voor een paar seconden constant blauw en gaat dan weer knipperen. Na enkele seconden herhaalt zich dit...

Met route66 als ik die opstart werkt het direct! maar bij tomtom dus geen geldig gps signaal. Toch een beveiliging vermoed ik. Helaas.....
of iemand moet nog een idee hebben om iets in de software in te stellen?

Er had nog iemand een opmerking over de 7610 dat die niet zou werken..... ik heb er wat over gelezen, maar dit zou opgelost moeten zijn als je maar voordat je tomtom start bluetooth aan hebt staan. anders werkt hij inderdaad niet. Maar volgens mij is de 7610 ook kwa software identiek aan de nokia 6600.
Het lijkt mij haast niet dat dit het kan zijn.
precies wat ik heb. leadtek GPS, nokia 6600, GPS is gepaard, geautoriseerd en heet TomTom Wireless GPS. niks, noppes, nada. zelfde effect met het BT verbindingslampje.

Ik dacht eigenlijk dat al die BT GPS dingen volgens dezelfde standaard werkten. kennelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107659

Begrijp ik het nou goed en werkt tomtom mobile alleen met een BT GPS receiver, of kun je ook gewoon een wired GPS receiver gebruiken?? Ik wil hem toch alleen in de auto gebruiken dus draadloos maakt me niet veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kun jij een wired gps receiver aansluiten op je telefoon dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bijv. Haicom HI 203E GPS muis compleet met kabelset (www.gpsplaza.nl)

Met O2 XDA aansluiting moet ie het doen op mijn qtek, als het goed is tenminste.
toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Das voor een pocket pc... Daar heb je tomtom3 voor nodig ipv tomtom Mobile... als ik het goed begrijp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Byte_Me schreef op 19 oktober 2004 @ 12:32:
[...]

precies wat ik heb. leadtek GPS, nokia 6600, GPS is gepaard, geautoriseerd en heet TomTom Wireless GPS. niks, noppes, nada. zelfde effect met het BT verbindingslampje.

Ik dacht eigenlijk dat al die BT GPS dingen volgens dezelfde standaard werkten. kennelijk niet.
Misschien merkt tomtom mobile wel dat we hem voor de gek houden d.m.v. de aangepaste naam en ziet hij dat we gewoon een ander merk bluetooth gps proberen te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57691

er schijnt voor beta testers een c500 fix te zijn uitgegeven waarmee TT-mobile ook op je c500 werkt.

iemand hier die tot de beta testers behoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
op ebay zijn wel losse tomtom GPS modules te koop O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de komende weken zal er wel wat gaan komen voor de C500. Dat kan niet
anders.

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 113948 op 20-10-2004 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122788

In welke directory moet je die maps zetten dan? Bij mij geeft ie aan dat ie geen kaarten heeft gevonden. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122788 schreef op 19 oktober 2004 @ 22:57:
[...]

In welke directory moet je die maps zetten dan? Bij mij geeft ie aan dat ie geen kaarten heeft gevonden. :|
je moet in de hoofddir van je mmc kaartje een map aanmaken met als naam Benelux-map
In deze map moet je alle bestanden kopieren van de map benelux van tomtom3

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weet iemand hoe ik zorg dat ik een executeable bestand kan starten vanaf het "begin"-menu.

ik moet nu iedere keer verkenner opstarten, om vervolgens die bestanden te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57691 schreef op 20 oktober 2004 @ 01:20:
weet iemand hoe ik zorg dat ik een executeable bestand kan starten vanaf het "begin"-menu.

ik moet nu iedere keer verkenner opstarten, om vervolgens die bestanden te starten.
vreemd. bij mij staat hij direct in het menu (nokia 7610). heb je wel alles zo gekopieerd naar je kaartje als het in de map stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

---------------------------------------
Geachte heer Janssen,

Hartelijk dank voor u email aan TomTom Customer Support.

De Nokia 7610 staat niet op de lijst. Wij hebben geen indicatie wanneer en of deze Nokia later op de compatibiliteitslijst verschijnt.

Wij hopen uw vraag voldoende beantwoord te hebben.
Met vriendelijke groet,

TomTom Customer Support Team
--------------------------------------

tja hier ik dus niet veel aan...... moet ik zeker een nokia 6600 gaan kopen en mijn 7610 doorverkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog wat ontdekt.
Nog even terug over de bluetooth gps die zich voor moet doen als TomTom Wireless GPS. Als ik naar de blauwe status led op mijn gps kijk dan zie ik dat de telefoon wel degelijk verbinding probeert te maken met de gps als ik tomtom open heb staan. Ik zie namelijk de blauwe led voor enkele sec constant blauw blijft en dan weer overgaat tot knipperen (geen verbinding). dan na 10 sec hetzelfde ritueel.

Ik ben er nu bijna zeker van dat er echt een beveiliging in moet zitten in tomtom mobile. Het wil gewoon niet werken op mijn nokia 7610 met Efac bluetooth muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-05 16:06
hier werkt het met de zelfde hardware ook niet. Heb wel een paar minpuntjes gevonden tegen over route66.

- Geen toegang tot je contactpersoon-gegevens
- geen mogelijkheid om direkt te bellen (Restaurants, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Laatst online: 22-05 16:02
Weet iemand hoe de verschillende mappen op de kaart moeten komen te staan ?

Want ik blijf de no cards found melding krijgen.

Misschine iemand een screenshotje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
ik begin toch route 66 de betere navigator te vinden, al heb ik het nog niet helemaal eerlijk kunnen testen omdat ik bij tomtom geen gps heb. het leek mij erg handig om bij tomtom een adres op te zoeken, omdat je namelijk tijdens het intoetsen alle mogelijkheden al voorgeschoteld krijgt. maar toch werkt route 66 sneller omdat je alleen de straatnaam hoeft in te toetsen, ipv plaatsnaam, straatnaam, huisnummer. ook denk ik dat route 66 een betere kaartdekking heeft van nederland. tomtom is alleen geschikt voor autonavigatie, route66 ook voor voetgangers/fietsers. en die kaart van route66 is volgens mij niet zonder reden 3 keer zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Route66 voor fietsers is zeer overdreven. Ik heb hier alleen de route66 mobile getest en deze geeft net zo veel/weinig fietspaden aan als TomTom. Het enige verschil is dat je een route kan plannen voor een fietser, helaas wordt je dan toch vooral over de doorgaande wegen gestuurd. |:(

Als ik TomTom op de fiets gebruik en een tussendoorweggetje pak (fietspad), heeft hij meestal binnen 5 seconden door waar ik ben en gaat meteen een nieuwe route plannen. Indien de weg niet bekend is, zal hij wachten tot ik weer op een bekende weg kom (dit kan ook een fietspad zijn, alleen zal TomTom altijd plannen voor een auto).
Met Route66 duurt het vaak veel te lang voordat hij een nieuwe route heeft berekend, en zal ik met de fiets heel vaak om moeten rijden als ik de voorgestelde route aanhoud. Ten tweede, als je de spraak niet kan verstaan (op de fiets is dat wat moeilijker) dan heb je op de kaart geen idee waar je bent, laat staan welke afslag je moet nemen. Dit zie je pas binnen 50 mtr van het kruispunt. Op de fiets is dit niet zo'n groot probleem, maar ik vind het zeer frusterend.

Ik heb beide paketten (de mobile versies) uitgebreid kunnen vergelijken op de fiets (in de stad), en TomTom steekt daar met kop en schouders bovenuit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13197

Ik heb die flitspalen file via de utility van Dnote gedownload.
In dit geval alle flitspalen.
Zodra ik deze in de benelux-map zet, dan loopt de software voor geen meter meer.
Gesproken instructies hakkelen. De schermupdates gaan niet meer zo snel.
Heb een 7610.
Heeft nog iemand ervaring met de flitspalen file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13197 schreef op 21 oktober 2004 @ 10:38:
Ik heb die flitspalen file via de utility van Dnote gedownload.
In dit geval alle flitspalen.
Zodra ik deze in de benelux-map zet, dan loopt de software voor geen meter meer.
Gesproken instructies hakkelen. De schermupdates gaan niet meer zo snel.
Heb een 7610.
Heeft nog iemand ervaring met de flitspalen file?
jij hebt een nokia 7610 zeg je. Werkt die dan met je bluetooth gps muis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb zelf een tomtom gps module.
Gekocht via Ebay.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13197 schreef op 21 oktober 2004 @ 10:54:
Heb zelf een tomtom gps module.
Gekocht via Ebay.de
Oke, en jij kan mij garanderen dat dus jou nokia 7610 in combinatie met de tomtom bluetooth gps muis en tomtom mobile wel werkt?

als dat zo is ga ik mijn gps muis verkopen en de tomtom kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115517

Ik heb een nokia 7610 met tomtom mobile benelux erop alleen zonder gps ontvanger.
Nou lees ik dus dat mensen met deze telefoon gewoon tomtom mobile kunnen gebruiken, alleen als ik tomtom opstart lijkt het wel of die niet op mijn toetsen reageert.
Heeft iemand hier een oplossing voor??

Edit: Hij herkent de knoppen wel alleen moet ik nadat ik een toets heb ingedrukt op rood drukken en dan via de menu knop lang ingedrukt houden weer tomtom selecteren en dan gaat die naar het scherm dat je geselecteerd hebt.
Bij navigatie invoeren is het dus onmogelijk een plaats in te voeren aangezien je na elke toetsdruk weer terug naar de desktop moet en dan weer open programma kiezen. Hierdoor kan je dus nooit een 2de, 3de of 4de letter op een toets bereiken.
Heeft iemand hier ervaringen mee en/of heeft iemand hier oplossingen voor??
Zou je zeer dankbaar zijn.

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 115517 op 21-10-2004 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gerben: Ja ik kan je garanderen dat het werkt met de TomTom GPS module

superegel: Zet bluetooth van te voren aan.. Dat werkt bij mij althans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

Ik ben er nu bijna zeker van dat er echt een beveiliging in moet zitten in tomtom mobile. Het wil gewoon niet werken op mijn nokia 7610 met Efac bluetooth muis.
Jouw Efac gps komt niet voor in de Tomtom driver lijst die je op pag. 3 van deze topic kunt zien. Ben erg benieuwd of de gps'jes die wél in de lijst staan gewoon werken met Tomtom als je de gps renamed.

Is er trouwens nog steeds niemand die Tomtom op een mini-sd card heeft overgezet om te proberen of het werkt op zijn C-500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733 schreef op 21 oktober 2004 @ 14:24:
[...]

Jouw Efac gps komt niet voor in de Tomtom driver lijst die je op pag. 3 van deze topic kunt zien. Ben erg benieuwd of de gps'jes die wél in de lijst staan gewoon werken met Tomtom als je de gps renamed.

Is er trouwens nog steeds niemand die Tomtom op een mini-sd card heeft overgezet om te proberen of het werkt op zijn C-500?
Foutje. het was een Tfac bluetooth muis, maar die komt inderdaad ook niet op het lijstje voor helaas.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 82691 op 22-10-2004 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Laatst online: 22-05 16:02
Hmmmm. erg kjammer dat hij niet werkt met een gewone wired gps muis.

Want TomTom start wel gewoon op op een SPV ( jeweetwel die oude)

Ben benieuwd of tomtom dat nog gaat wijzigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124172

Anoniem: 38733 schreef op 21 oktober 2004 @ 14:24:
[...]

Jep en werkt gewoon. Echter heb ik nog geen GPS en dat werkt ook nog niet met de c500. Dus dat is nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jep ik w8 ook nog op die patch ... frustrerend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
ik zou het een ideale aanvulling vinden op m'n c500! mijn gevoel voor richting is net zo sterk ontwikkeld als bij een dwergkonijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jep en werkt gewoon. Echter heb ik nog geen GPS en dat werkt ook nog niet met de c500.
Ik begrijp btw nog steeds niet waarom er een tomtom/gps issue zou moeten zijn op de C500. De C500 dient gewoon te werken volgens de Windows Mobile/bluetooth standaard (en dát het werkt bewijst Mapopolis, Copilot en nog enkele werkende navigatie programma's op de C500).
Wat dat betreft hoeft het programma niet anders te zijn dan voor een andere Windows mobile smartphone als bijv. de spv200. Als je een nieuwe computer aanschaft hoef je ook geen andere programma's aan te schaffen, zolang je maar met hetzelfde besturingssysteem draait.

Ik heb eerder een vermoeden dat Tomtom een manier aan het uitvogelen is om idd enkel háár GPS te doen laten werken, en de C500 als proefkonijn dient voor toekomstige Tomtom uitgaves. :/

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 21-10-2004 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zou best kunnen, buiten de software zijn ze zich idd erg gaan richten op totaal pakketjes. Nu kan ik me TomTom-GO nog wel voorstellen, maar ik vind dat je wel de keuze moet hebben om een andere gps muis te gebruiken voor je pda of telefoon. Zeker gezien er nog al aardig wat mensen zijn die al een gps muis hebben.

Zo sporen ze volgens mij juist mensen aan om op alternatieve wijze de software te vinden en werkend te krijgen. Als ze de software los aanbieden denk ik dat er toch aardig wat mensen gebruik van willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82691 schreef op 21 oktober 2004 @ 14:46:
[...]

Foutje. het was een Tfac bluetooth muis, maar die komt inderdaad ook niet op het lijstje voor helaas. Nou dan ga ik hem toch maar verkopen en een TomTom aanschafen. Iemand nog interesse toevallig in mijn Tfac? lol
Volgens mij is die Tfac muis dezelfde als de Rikaline 6030 ;)
En die komt wel in het lijstje voor.
Afbeeldingslocatie: http://www.mobinav.net/contents/media/t%5F0905TFCGPSBT30.jpg Afbeeldingslocatie: http://pocketpcclub.pdashop.nl/image.php?id=4143

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 79879 op 22-10-2004 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ze de software los aanbieden denk ik dat er toch aardig wat mensen gebruik van willen maken.
Ja, en zéker als het ook nog eens op een CD-rom zou staan ipv op een sd-kaartje, dit kan de prijs nog eens verder drukken. Ik zet Tomtom namelijk liever zélf op bijv. een 512mb sd-kaartje, zodat ik niet elke keer van kaart hoef te wisselen als ik Tomtom wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79879 schreef op 22 oktober 2004 @ 00:16:
[...]

Volgens mij is die Tfac muis dezelfde als de Rikaline 6030 ;)
En die komt wel in het lijstje voor.
[afbeelding] [afbeelding]
Ja Pamas, dat klopt. Technisch zijn ze exact hetzelfde. Helaas is alleen de naam die hij afgeeft tijdens een bluetooth sessie wel verschillend. En het veranderen van naam was voor mij dus helaas niet genoeg. Ik heb vandaag de TomTom gps besteld. Als hij morgen binnen is en ik hem heb getest laat ik het hier nog wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand of de ASUS BT GPS kit die ze bij de MyCom verkopen werkt met TTM.

Ik krijg hem niet aan de praat, maar wellicht doe ik iets fout. Heeft iemand ervaring met deze GPS kit. Met de gewone TomTom 3 versie doet ie het super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107659 schreef op 22 oktober 2004 @ 09:48:
Weet iemand of de ASUS BT GPS kit die ze bij de MyCom verkopen werkt met TTM.

Ik krijg hem niet aan de praat, maar wellicht doe ik iets fout. Heeft iemand ervaring met deze GPS kit. Met de gewone TomTom 3 versie doet ie het super.
Heb je de naam van je GPS in je tel. veranderd in "TomTom Wireless GPS"

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 79879 op 22-10-2004 11:47 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.