Toon posts:

[xp] Audigy 2 zs drivers niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
specs: Windows xp sp1, athlon 2200+, asus a7v333, gforce 4 ti4200 en dus audigy 2 ZS.

Het probleem is , dat elke keer als ik de drivers installeer de melding dat er nieuwe hardware is gevonden blijft komen, de drivers werken ook niet. :S.
Ik heb de kaart al in een ander pci slot gedaan, geen effect. Ook de nieuwste drivers van internet maken geen verschil. Windows detecteert de audigy 2 zs dus wel.

Ik heb al gezocht, maar in die topics kan ik niet echt een oplossing vinden. Ik zal hier zo de links neerzetten.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/741306/
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/630294/
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/654635//

Weet iemand hier de oplossing voor?:|

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 14:27 ]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:01
Welke drivers heb je geprobeerd? Die van internet zijn toch enkel updates dus geen driver opzich? (heb overigens zelf geen ervaring met de audigy, maar zie wel eens wat voorbij komen hier :+ ). De gewone installatie CD met alles er op en er aan zou als het goed is moeten werken (gewoon via autorun, etc), of is dat ook hetgene dat je hebt gedaan?

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de drivers als eerste van de cd(1.84.20) proberen te installeren. Dan rebooten natuurlijk, en dan geeft windows weer aan van nieuwe hardware gevonden, en ik krijg errors van de drivers :X

Ook irq 5 aan het pci slot waar de audigy 2 zs in zit geven heeft geen effect.

Als ik diagnostics van de driver doe, dan is de hardware detectie gelukt, maar wave, midi, mixer e.d. mislukken. Dus het is een software matig probleem?

Als ik de drivers van de cd heb geinstalleerd en dan start ik de pc opnieuw op, krijg ik de fout: can't execute drivers, en daarna nog een fout van de driver: het audioapparaat dat deze toepassing gebruikt is niet gevonden, deze toepassing wordt gesloten.
Lekker is dit :'(.
Nog een update:
Windows geeft aan dat de drivers niet zijn geinstalleerd, terwijl ik de drivers wel heb geinstalleerd. :X :?

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 20:06 ]

Verwijderd

Volgens mij is er een conflict tussen je onboard van je A7V333 en je Audigy. Zet je onboard eens uit en probeer het opnieuw. Sommige Soundblasterkaarten lopen niet lekker samen met de onboard geluidskaart op een A7V333.

Verwijderd

Topicstarter
de onboard geluidskaart staat uit dmv een jumper op 't moederbord. (kan ik nog wel een x checken zometeen). In de bios kan ik iig niks vinden over de onboard geluidskaart dus ik neem aan dat hij al uit staat door die jumper. Ook staat de onboard geluidskaart niet in apparaatbeheer volgens mij.

Ok, ik heb wat dingen proberen te wijzigen in de bios, pci 2.1 compliant, irq 5, maar het heeft ook geen effect. Ik heb nu de drivers geinstalleerd, als de pc dan opstart krijg ik een probleem met asusprobe, rivatuner, norton antivirus 2004, en de creative drivers kan ik niet openen, dan geeft hij de foutmelding:
Het audioapparaat dat door deze toepassing is niet gevonden, de toepassing wordt gesloten.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 13:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, met de search ben ik nu dit tegen gekomen, ik hoop echt dat het nu eindelijk opgelost zal zijn. Ik ga de drivers zo __weer__ opnieuw installeren.

If you receive the message DATA INVALID on install of the Audigy Soundcard, do the following:

Found this whilst looking for a solution to my Audigy 2 installation problem.

This error appears to be due to a protection problem in the Windows registry and can occur with a variety of drivers especially soundcards.

To fix the problem go to the RegEdit exe in your Windows System folder. Navigate to:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlset\ENUM\PCI

and you will see a number of keys of the form"VEN_xxx", where xxxx are strings like

"1102&DEV_0004&SUBSYS_00011103&REV_04". Under each of these folders will be another folder with a long numerical name. Open each folder and look for the "DeviceDesc" which matches the hardware you are trying to install. Right click on "VEN_xxxx" for that device and select "Permissions" and then tick "Allow" for "Full Control". Close Regedit and then continue with the installation of the sound card.

Ok gedaan, dan lijkt het alsof de driver werkt, ja hij installeert ja hij laadt, na nog een keertje rebooten krijg ik nog steeds 2 fouten ofzo :Z
EN bovenal heb ik NOG geen geluid :(
Fijn joh dat creative echt een top merk :r :r :r :r :r :r :r :r :r

asus probe ge-uninstalleerd en rivatuner niet meer laten opstarten, nu heb ik iig geen foutmeldingen meer. maar toch krijg ik er geen geluid uit :X

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 19:25 ]

Verwijderd

Heb je al een BIOS-reset gedaan? Zie trouwens in je sig dat je een FortissimoII hebt (gehad). Zijn de drivers van die kaart wel goed verwijdert?
Heb hier nooit problemen gehad met een Soundblaster/Creative kaart op een A7V333. Heb je trouwens al geprobeerd wat er gebeurd met een clean install van WinXP?

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-08 13:15
Probeer hetvolgende eens:
Alle geinstalleerde software/drivers van Creative uninstalleren, en dan HIER de auto-update proberen.

oisd.nl

Verwijderd

Topicstarter
DapinododiadeaL schreef op 12 september 2004 @ 01:14:
Probeer hetvolgende eens:
Alle geinstalleerde software/drivers van Creative uninstalleren, en dan HIER de auto-update proberen.
Hmm, maar dat zijn updates? Dus ik heb de updates geinstalleerd, No effect at all.
't waren ook alleen maar eax updates.
Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 00:55:
Heb je al een BIOS-reset gedaan? Zie trouwens in je sig dat je een FortissimoII hebt (gehad). Zijn de drivers van die kaart wel goed verwijdert?
Heb hier nooit problemen gehad met een Soundblaster/Creative kaart op een A7V333. Heb je trouwens al geprobeerd wat er gebeurd met een clean install van WinXP?
Nog geen bios reset gedaan.. De drivers van de fortissimo II heb ik gewoon verwijdert bij software in config. scherm, en daarna de map in program files ook gewoon verwijdert, lijkt me dat die wel goed weg zijn. Clean install is denk ik m'n laatste redmiddel, dat doe ik liever niet. :O Maargoed, als 't helpt..

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 12:09 ]

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-08 13:15
Hmm, maar dat zijn updates? Dus ik heb de updates geinstalleerd, No effect at all.
't waren ook alleen maar eax updates.
Klopt, ik installeer al die proggies van creative nooit, werken nooit 100% lekker bij mij. :X
Alleen met die EAX (drivers.. toch ?) werkt alles hier goed, overigens toen ik na het installeren daarvan nog een keer naar die updatesite ging hadden ze nog een EAX update voor de vorige ;)
Dus misschien nog een keer de update site bezoeken ? (Ik ging daar gewoon na elke reboot kijken, totdat ze geen updates meer hadden.)

oisd.nl

Verwijderd

Topicstarter
DapinododiadeaL schreef op 12 september 2004 @ 12:22:
[...]

Klopt, ik installeer al die proggies van creative nooit, werken nooit 100% lekker bij mij. :X
Alleen met die EAX (drivers.. toch ?) werkt alles hier goed, overigens toen ik na het installeren daarvan nog een keer naar die updatesite ging hadden ze nog een EAX update voor de vorige ;)
Dus misschien nog een keer de update site bezoeken ? (Ik ging daar gewoon na elke reboot kijken, totdat ze geen updates meer hadden.)
Na reboot:
Status: No updates are necessary for your Creative product.
Your system already has the latest versions installed.

Edit: het klinkt misschien stom, maar ik kan ook een andere boxenset proberen, deze(creative inspire t7700) is nieuw en ik heb er nog geen muziek uit gehoord...je weet maar nooit toch? :?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 12:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, heel erg leuk, je pakt de goedkoopste philips pc speaker uit je huis, je doet 1 stekkertje erin, de 2e speaker sluit je niet aan...
en wat hoor je? gewoon muziek/geluid..!! :? 8)7 |:(

Dus? Creative inspire T7700 is dood?..... ik heb hier helaas niks dat 5.1 ondersteund behalve de audigy..maargoed..ik ga nog ff verder testen.
8)7
Maar het eerste probleem, van dat herkennen lag wel aan de audigy drivers, dat is dus opgelost met die registry verandering.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 13:07 ]

Verwijderd

Ik ben er ook een tijd mee bezig geweest. Ik heb het inmiddels meegemaakt met een SB live 5.1 en een een gewone live. Alle sloten geprobeert, diverse drivers en (bios)settings. Mocht allemaal niet baten.

Met de instalatie van de KX drivers was het klusje zo geklaard. Het is even zoeken en prutsen met de instellingen, maar als het werkt, dan werkt het ook zoals het moet.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, na meer dan 48 uur, is het dan toch opgelost:
Probleem 1: audidy drivers niet herkend; windows gaf na reboot weer aan dat er nieuwe hardware gevonden was.
Oplossing 1: zie de register verandering hierboven in 't topic.

Probleem 2: Geen geluid uit Inspire T7700.
Oplossing 2: Beetje frotten aan 't stekkertje van de afstandsbediening in de subwoofer en tadaa, je hoort geluid.

Verder, in vergelijking met m'n oude audio setup, is er veel verbetering te horen, nu al, terwijl ik alleen muziek geluisterd heb. Het klinkt zuiverder. Hoge tonen zijn beter. En natuurlijk veel meer bass.
Oude specs: Hercules Fortissimo II, Philips A2500 ( wit, ronde subwoofer, ronde sattelites)
Nieuwe specs: Audigy 2 ZS, Inspire T7700

Topic closed? })
Pagina: 1