Is dit dezelfde TV kaart als in de media 2.4 gigaherz pc? Zoja, zou wel mooi zijn
Dat is zo'n combi geval (modem, tv-kaart)
|>
|>
Probeer DScaler eens: http://deinterlace.sourceforge.net/thecompany schreef op 16 september 2004 @ 18:22:
Is het dan niet mogelijk om gewoon met dat proggie dat je erbij krijgt te kijken?? Ik hoop het eigenlijk niet want bij mij dat is dat verschrikkelijk slecht: hij stottert verschrikkelijk!Geluid is wel gewoon goed maar beeld.... En hij vraagt bij mij steeds om de driver/prog creativeprojects(?) weet iemand hier meer van??
Verwijderd
is die ontvanger goed aangesloten en richt je de AB richting de oog?don spike schreef op 16 september 2004 @ 23:03:
Bij mij werkt alleen de afstandbediening nog niet. Voor de rest werkt gewoon alles. Het programma QuickTV draaid gewoon, en uit de afstandbediening komen signalen (getest met digitale camera) dus de batterijen zijn ook nog goed.
Maar ik krijg hem niet aan de praat.
Weet iemand waar dit aan kan liggen???
Of heeft iemand nog tips of Suggesties?![]()
Ik heb trouwens gewoon winXP met sp1 (en volgens mij ook sp2)
Ja hij is goed aangesloten. Dat ontvanger zit in de juiste poort/conector op de pc-tvkaart.Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 23:35:
[...]
is die ontvanger goed aangesloten en richt je de AB richting de oog?
Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB
Verwijderd
Ik heb het eigenlijk nooit gezien bij een tvkaart dat het intern of via de pci geregeld wordt. Als er een line out op zit kan je er vergif op innemen dat het via de line in van je computer moet.Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 11:54:
Hallo! Heeft iemand een duidelijk antwoord over het intern via PCI meesturen van het geluid? Of is dit iets wat nooit kan bij TV-kaarten?
Bedankt, Daan
Verwijderd
crosspostVerwijderd schreef op 18 september 2004 @ 01:34:
weet iemand met welke programma's ik een DVD bestand(Mpeg) op m'n PC kan verkleinen zodat hij op één DVD past
Verwijderd
saa7133/34/35 chip's kunnen de audio over de pci sturen, in Fly2000tv kun je dat instellen bij settigs -> audio ->render audio stream through internal adc at playback.Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 11:54:
Hallo! Heeft iemand een duidelijk antwoord over het intern via PCI meesturen van het geluid? Of is dit iets wat nooit kan bij TV-kaarten?
Bedankt, Daan
PGEQRZEM
Verwijderd
Verwijderd
ik kwam bovenstaande ergens tegen in dit onderwerp, maar werd jammer genoeg niet beantwoord. Nou heb ik hetzelfde probleem, op alle drivers die van de cd, en die ik al van internet gedownload heb, geeft ie bij installatie aan, dat ie fout heeft tijdens installeren, en staat er onder, "toegang geweigerd".Door Deikke - vrijdag 10 september 2004 11:01
Naar aanleiding van een reply in een ander topic heb ik besloten mijn probleem hier even te posten.
Ik heb woensdag j.l. een tvkaartje gehaald in de hoop om radio te gaan beluisteren achter mijn pctje. Bij het installeren van dit kaartje kapt de installer er ineens mee met een foutmelding. (iets met Failed(SAA*****) ofzoiets, als je het wilt weten dan kijk ik het wel ff na).
Toen ik de driver handmatig met windows (XP) wou installeren, zei windows naderhand dat de gegevens onjuist zijn in die driver (of kaart).
Vele drivers gedownload van Medion en Avermedia maar deze hadden precies dezelfde files en ook dezelfde error.
In de handleiding staat iets over een driver "tvstation_saa7134_mk3.inf", maar deze bestaat niet op mijn cd die ik erbij heb gekregen, en deze heb ik ook nergens op internet kunnen vinden.
Daarnaast staat er iets over een driver genaamd "phtvtune.inf", maar deze geeft de bovenstaande error (verkeerde gegevens), net zoals alle andere .inf files op de cd.
Mijn andere PCI kaarten eruit halen/kaart in andere PCI slot steken hielp ook niks.
Ook een reinstall van windows XP hielp niet
Mijn verdere systeemspecs:
AMD AXP 2800+ (niet overgeklokt oid)
MSI K7N2-Delta ILSR
Creative Live! Soundblaster 5.1 Digital
2xHDD + 1x DVDRW
Ati Radeon 9800 Pro (van Sapphire)
en natuurlijk de TVKaart (welke van Avermedia is)
Weet iemand een oplossing, of heeft iemand de driver "tvstation_saa7134_mk3.inf" wel op zijn cd staan?
Avorens bedankt.
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
Welke software heb je precies nodig? Misschien kan ik het je mailen, anders kan ik een kopie van het CD'tje op laten sturen...Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 21:12:
weet iemand waar de software voor die md42073 kan downloaden? ik ben mijn cd kwijtdie medion site vind ik helemaal niets
Verwijderd
de cd die erbij zat... de drivers.. TVFM.. als je een kopie kan opsturen heel graag dan kan ik wel een vergoeding overmaken:DBastiaan schreef op 23 september 2004 @ 09:11:
[...]
Welke software heb je precies nodig? Misschien kan ik het je mailen, anders kan ik een kopie van het CD'tje op laten sturen...
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door Emcee op 23-09-2004 19:21 ]
Goodgoan!
Dat zou idd een handig iets zijn, ben al tijdje aan het prutsen geweest, maar het lukt nog niet helemaalEastside schreef op 24 september 2004 @ 14:15:
Heeft iemand misschien een girder .gml file om Dscaler met je medion AB te besturen?? Hoef ik niet al die knopjes te gaan linken....
Angry Rabbit
pp, hoe is de stand van zaken?Ik maak alleen nog het project af dat met je kaart kan werken om je pc als huiskamer mediacentre te gebruiken. Dat was het laatste waar ik mee begonnen was deze maand.
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2004 23:10 ]
Allereerst sorry voor de kickVerwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 22:46:
Kan iemand mij helpen met girder? Ik heb dit geinstaleer + de plugin voor de 7134 chipset maar ik krijg em niet aan de praat.
Wanneer ik de plugin selecteer en op settings druk zie ik de blokjes wel verspringen. Maar ik kan hem niet laten leren.
Tevens staat mijn klaart ook niet in het drop down schermpje. Dit zou volgens mij wel moeten.
Wie o wie heeft grider wel met dit medion kaartje aan de praat?
Ik heb nu alle knoppen geprogrameerd maar het lijkt wel of hij op tilt slaat. net of blijft hij de toetsen indrukken. Dus girder flikkert om het leven
Verwijderd
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2004 20:11 ]
[ Voor 36% gewijzigd door Emcee op 03-11-2004 15:36 ]
200 mb komt omdat directx9 en acrobat reader (in meerdere talen) erbij zitten. Zonder deze troep is de software 50 mb, nog 5x zoveel.Emcee schreef op 03 november 2004 @ 15:34:
Heb de nieuwe drivers even gedownload, 200 mb (!)![]()
terwijl de oude 303p drivers die ik had slechts 10mb waren, zal ze straks eens installeren.
@Chi Sung
Kun je niet quicktv standaard uitzetten en dan als je quicktv wilt gebruiken deze starten via girder. Waarna je de a.b. gewoon in quicktv kan gebruiken
[ Voor 39% gewijzigd door StarLite op 10-11-2004 19:38 ]
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Als je een paar posts naar boven leest staat precies wat jij zoekt!Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 02:42:
Ik heb een week geleden dit kaart gekocht en voor de mensen die niet alle kanalen kunnen vinden met standaard programma TVFM Tuner, een antenne versterker helpt!Tenminste bij mij dan hoeft niet bij iedereen te zijn natuurlijk.
Maar ja wat ik eigenlijk wou vragen is als ik nou naar site van medion ga en in hun service center
hun eigen md nummer intyp dan kan ik nix vinden, er staat dan ''geen zoek resultaten gevonden'' .
Ik wil namelijk hier kijken of ik updates enzow kan downloaden voor TVFM Tuner(orginele site van dit programma kan ik ook niet vinden met google enzzz) .
Het lijkt wel of ze bij medion niks van hun eigen product afweten.
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Ook als je met dscaler kijkt?StarLite schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 18:12:
Zijn er nog meer mensen met problemen met deze kaart icm met een MSI K8TNeo bordje of een K8T800 chipset?
Als ik TV kijk is er een grote kans dat na een tijdje [soms direct, soms na een uur] mijn hele PC gewoon vsatloopt of reboot, heb al 5 verschillende drivers geprobeerd maar het blijft bagger.
Jah, ook DScaler en flyTV kunnen de pc laten vastlopen. Ik heb het gevoel dat het een incomptibiliteit is tussen mijn mobo en dit kaartje, alleen niemand anders schijnt er last van te hebben...
\o/
Ik heb met dit kaartje en een MSI KT133a mobo ook een vergelijkbaar probleem:StarLite schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 18:12:
Zijn er nog meer mensen met problemen met deze kaart icm met een MSI K8TNeo bordje of een K8T800 chipset?
Als ik TV kijk is er een grote kans dat na een tijdje [soms direct, soms na een uur] mijn hele PC gewoon vsatloopt of reboot, heb al 5 verschillende drivers geprobeerd maar het blijft bagger.
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Verwijderd
hoeft niet, kan. Als de software internal ADC ondersteund hoeft het niet , maar das een ander verhaalthecompany schreef op zondag 02 januari 2005 @ 13:09:
Ik krijg geen geluid bij mij pctv tuner, niet met showshifter en ook niet met avertv.... hoe kan dat? Je hoeft dat line in kabeltje tog niet aan te sluiten: Audiokabel van boxen in line in-> tvkaart-> line out naar geluidskaart? Bij dvds met showshifter krijg ik wel geluid... Hoe kan dit heb ik iets verkeerds gedaan??
[ Voor 8% gewijzigd door ThaHandy op 02-01-2005 13:31 ]
Heb je de line-in nog op mute staan? Controleer dat even bij eigenschappen van je geluiskaart.thecompany schreef op zondag 02 januari 2005 @ 13:36:
Maar ik krijg nog steeds geen geluid...
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 22:02 ]
\o/
Verwijderd
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 00:55 . Reden: aanvulling + vraagje :P ]
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Spider_NL op 23-03-2006 22:12 ]
"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"
Verwijderd
Verwijderd
Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)
Kan kort zijn heb deze kaart van de Aldi. En hij is compatible met windows Vista. Ik kon er via Dscaler mee kijken in VistaBarca schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 17:14:
Wat mega toevallig dat iemand dit topique net een schopje heeft gegeven, want dat wilde ik ook gaan doen.
Binnenkort schaf ik een nieuwe PC aan. Ik ben al enige tijd bezig met het lezen van reviews en het afwegen van de verschillende keuzes. Ik zal Vista gaan draaien op de nieuwe PC. Weinig van de meuk die ik nu in mijn PC heb zal nog bruikbaar zijn, maar er is één onderdeel die ik gewoon graag mee wil nemen naar mijn nieuwe PC. Jawel, ik ben nog steeds super tevreden met mijn "Medion 42073 Tv kaart (Philips 7134 Chipset)".
Mijn vraag is dus, is de kaart compatible met Vista of weet iemand de nieuwste drivers te vinden waardoor hij dat misschien wel wordt? Ik heb die helaas (net als de beste man hierboven) niet kunnen vinden. Mijn backups DVD met wat drivers leert mij dat ik nu "AVerTV 303P v5.2.0.21a" heb.
P.S. Michael ik wil je gerust mijn AVerTV 303P v5.2.0.21a drivers sturen, PM me maar even.
Bedankt voor je reactie. Ik heb geen idee wat Dscaler is dus heb dat maar even opgezocht. Zo te zien is dat dus een (van de vele waarschijnlijk) alternatief programma voor AverTV. Heb je ook ervaring met AverTV in Vista? En wat is de reden waarom jij Dscaler gebruikt? (Kortom, wat zijn de voor- en nadelen t.o.v. AverTV?)Termi schreef op maandag 15 januari 2007 @ 17:05:
Kan kort zijn heb deze kaart van de Aldi. En hij is compatible met windows Vista. Ik kon er via Dscaler mee kijken in Vista.
Dscaler:Barca schreef op maandag 15 januari 2007 @ 22:51:
[...]
Bedankt voor je reactie. Ik heb geen idee wat Dscaler is dus heb dat maar even opgezocht. Zo te zien is dat dus een (van de vele waarschijnlijk) alternatief programma voor AverTV. Heb je ook ervaring met AverTV in Vista? En wat is de reden waarom jij Dscaler gebruikt? (Kortom, wat zijn de voor- en nadelen t.o.v. AverTV?)
[ Voor 6% gewijzigd door Termi op 17-01-2007 00:21 ]
Verwijderd
Dat dan weer wel......
Verwijderd
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
[ Voor 11% gewijzigd door renbull op 03-04-2007 21:48 ]
Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5
Verwijderd
Verwijderd
Heb je beide drivers geinstalleerd ? Een voor de kaart en een voor de wdm tuner.Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 23:07:
ik snap er niks van ik heb zo een tv tuner kaart 7134
maar wat ik ook doe hij doet het niet bij mij ik krijg steeds als ik iets download dll bestanden en ik zie hem ook niet in hardware staan de afstandbediening doet het wel het programma voor tv te kijken heb ik ook maar die geeft aan dat er geen tv tuner is wie o wie kan mij helpen met dit probleem
bvd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Je kunt gewoon switchen naar Engels (International aanklikken) op de site, dus dat zou niet echt een probleem mogen zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 13:26:
tja mijn duits is niet al te best wat je nog meer verteld daar weet ik echt helemaal niet van wat je bedoeld
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2007 13:57 ]
Verwijderd
U bedoelt?Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 13:54:
kan ik nog meer zenders ontvangen of alleen maar de normale zenders
bvd
[ Voor 9% gewijzigd door kaajee op 20-04-2007 14:20 ]
Verwijderd
Ja, betalen (den lukt het nog niet rechstreeks hoor, wel weer met een decoder....)Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 14:19:
zenders zoals film 1 die wat achter een decoder zitten kan ik die ook ontvangen zal wel niet maar misschien is er een manier voor
[ Voor 12% gewijzigd door kaajee op 20-04-2007 14:22 ]
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Verwijderd
Dat was inderdaad zo met de oude decodering. Nu gebruiken bijna alle betaalzenders een andere (nog) niet gekraakte encryptie, dus dat gaat (voorlopig) nog niet lukken.Jazzper schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 14:59:
je hebt toch, hoe heet het, video2000? Sky2000? "nog iets" 2000 in ieder geval. Daar kun je softwarematig mee decoden. Schijn je alleen geen geluid te hebben. Wel randje GoT policy gok ik
Of je gaat gewoon zelf op zoek.........Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 17:10:
tja afwachten maar
Verwijderd
Dat moet gewoon in je Windows geluids instellingen/mixer zitten. Daar staat vast wat gedempt oid......Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 09:58:
Ik heb al lang een geluidsprobleem met de md 42073
Wanneer ik een koptelefoon aansluit op de line out van de TV kaart dan is het geluid prima.
Sluit ik de TV kaart audiokabel aan op de line in van mijn ALDI PC MD3000 (onboard CMI8738) dan heb ik live geen geluid. Alleen als ik time shift gebruik dan hoor ik het geluid wel goed.
Ook het afspelen van opnamen gaat met goed geluid.
weet iemand een oplossing?
Verwijderd
\o/
Verwijderd
Dan installeer je dat ding toch gewoon. Windows zal komen met de wizard nwe. hardware met minimaal 2 nwe devices, waarvan je er één, de tuner installeert en het modem gewoon niet. Dan zal die wel in apparaatbehheer met een geel uitroepteken (blijven) staan, maar is niet ge-installeerd en heeft dan dus ook geen IRQ.......Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 19:27:
Door ruil verkregen. Een Medion TV kaartje met FM tuner (7134)
uit zo'n ALDI/ MEDION PC.De Creatix CTX908_V3 Dit is een zgn "combo"kaart waarop ook een v9x modem zit.
[afbeelding]
Nu gaat dat ding wel werken in een gewoon PCI slot, maar met opgebouwde v9x modem niet. Nou hoeft dat ook niet, maar ik wil er geen problemen door krijgen. Om het modem wel aan het werken te krijgen zou het PCI slot 2 IRQ's moeten uitdelen. Hoe ga ik daarachter komen of mijn PCI slot op mijn mobo (ASUS K8N) dat kan, of hoe kan ik eea zelf realiseren?
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
http://mp3scan.narod.ru/saa713x.ziparjan1995 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 21:19:
Sorry dat ik dit oude topic weer open, maar in het begin wordt ene plugin genoemt om de afstandsbediening in andere software te gebruiken ("girder plugin"). Deze site is echter offline. waar kan ik dit alsnog vinden?
Heb deze kaart voor 5 euro op een rommelmarkt gekocht (opbrengst voor een goed doel) en heb goed beeld en geluid met windows media center (win7). Alleen geen remote dus.
Iemand de file / link voor mij??????
bedankt!
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq