Medion 42073 Tv kaart (Philips 7134 Chipset)

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 33.400 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216551

ik snap er niks van ik heb zo een tv tuner kaart 7134
maar wat ik ook doe hij doet het niet bij mij ik krijg steeds als ik iets download dll bestanden en ik zie hem ook niet in hardware staan de afstandbediening doet het wel het programma voor tv te kijken heb ik ook maar die geeft aan dat er geen tv tuner is wie o wie kan mij helpen met dit probleem
bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53610

Anoniem: 216551 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 23:07:
ik snap er niks van ik heb zo een tv tuner kaart 7134
maar wat ik ook doe hij doet het niet bij mij ik krijg steeds als ik iets download dll bestanden en ik zie hem ook niet in hardware staan de afstandbediening doet het wel het programma voor tv te kijken heb ik ook maar die geeft aan dat er geen tv tuner is wie o wie kan mij helpen met dit probleem
bvd
Heb je beide drivers geinstalleerd ? Een voor de kaart en een voor de wdm tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoi dat lukt mij niet maar ik denk niet dat ik die heb geinstalleerd waar kan ik dat vinden ik heb wel een cd ervan maar daar kom ik niet wijs uit op dat gebied ben ik wel een leek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De installatie gaat heel eenvoudig als je via device manager update driver aanklikt, kiezen voor zelf aanwijzen en dan via "have disk" naar de juiste locatie sturen. Dit gaat voor beide delen (eerst de kaart en dan de bijbehorende wdm tuner) via dezelfde driver software. Meer uitleg te vinden op de Medion site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tja mijn duits is niet al te best wat je nog meer verteld daar weet ik echt helemaal niet van wat je bedoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tjonge waarempel tis me gelukt
hartstikke bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kan ik nog meer zenders ontvangen of alleen maar de normale zenders
bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216551 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 13:26:
tja mijn duits is niet al te best wat je nog meer verteld daar weet ik echt helemaal niet van wat je bedoeld
Je kunt gewoon switchen naar Engels (International aanklikken) op de site, dus dat zou niet echt een probleem mogen zijn.

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 53610 op 20-04-2007 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja het is me gelukt maar nu heb ik toch nog 1 vraag kan ik meerdere zenders ontvangen en zoja hoe stel ik die dan in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Anoniem: 216551 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 13:54:
kan ik nog meer zenders ontvangen of alleen maar de normale zenders
bvd
U bedoelt?

(en wat denkt u zelf?)

[ Voor 9% gewijzigd door kaajee op 20-04-2007 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zenders zoals film 1 die wat achter een decoder zitten kan ik die ook ontvangen zal wel niet maar misschien is er een manier voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Anoniem: 216551 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 14:19:
zenders zoals film 1 die wat achter een decoder zitten kan ik die ook ontvangen zal wel niet maar misschien is er een manier voor
Ja, betalen (den lukt het nog niet rechstreeks hoor, wel weer met een decoder....)

[ Voor 12% gewijzigd door kaajee op 20-04-2007 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nouja dat is ook niet zo erg bedankt in elk geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

je hebt toch, hoe heet het, video2000? Sky2000? "nog iets" 2000 in ieder geval. Daar kun je softwarematig mee decoden. Schijn je alleen geen geluid te hebben. Wel randje GoT policy gok ik ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jazzper schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 14:59:
je hebt toch, hoe heet het, video2000? Sky2000? "nog iets" 2000 in ieder geval. Daar kun je softwarematig mee decoden. Schijn je alleen geen geluid te hebben. Wel randje GoT policy gok ik ;)
Dat was inderdaad zo met de oude decodering. Nu gebruiken bijna alle betaalzenders een andere (nog) niet gekraakte encryptie, dus dat gaat (voorlopig) nog niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoe heet dat progje dan precies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Als ik het wist had ik het wel genoemd ;)

(maar misschien weten anderen het)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tja afwachten maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Of je gaat gewoon zelf op zoek.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245058

Ik heb al lang een geluidsprobleem met de md 42073

Wanneer ik een koptelefoon aansluit op de line out van de TV kaart dan is het geluid prima.

Sluit ik de TV kaart audiokabel aan op de line in van mijn ALDI PC MD3000 (onboard CMI8738) dan heb ik live geen geluid. Alleen als ik time shift gebruik dan hoor ik het geluid wel goed.
Ook het afspelen van opnamen gaat met goed geluid.

weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Anoniem: 245058 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 09:58:
Ik heb al lang een geluidsprobleem met de md 42073

Wanneer ik een koptelefoon aansluit op de line out van de TV kaart dan is het geluid prima.

Sluit ik de TV kaart audiokabel aan op de line in van mijn ALDI PC MD3000 (onboard CMI8738) dan heb ik live geen geluid. Alleen als ik time shift gebruik dan hoor ik het geluid wel goed.
Ook het afspelen van opnamen gaat met goed geluid.

weet iemand een oplossing?
Dat moet gewoon in je Windows geluids instellingen/mixer zitten. Daar staat vast wat gedempt oid......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245058

Was het maar zo simpel. Ik heb alle mogelijkheden van mixer uitgeprobeerd. Geen van de kanalen is gedempt.

Wat ook opvallend is: de speaker volumeslider is of geen volume of maximaal.

De onboard geluidschip is: CMI8738 6CH met spdif functie.

In TVFM tuner staat live op lijningang en opnemen staat op line ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdacier
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2022
Ik wil jullie allemaal even laten weten dat deze kaart werkt onder vista MC. Je moet idd de Cyberlink MCE encoder of de Mainconcept MCE encoder gebruiken. Zelf draai ik nu ook met MC heb alleen problemen met opnemen, hoewel mijn broertje met dezelfde kaart en vista geen problemen met opnemen heeft.

Voor de luie mensen onder ons lees hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

De MCE encoder is niet gratis en geeft wel een logotje linksboven in beeld weer, maar die valt zo goed als altijd over het RTL4/5/6/7/8/9/10/11/12/whatever logo heen en valt totaal niet op verder.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119722

Door ruil verkregen. Een Medion TV kaartje met FM tuner (7134)
uit zo'n ALDI/ MEDION PC.De Creatix CTX908_V3 Dit is een zgn "combo"kaart waarop ook een v9x modem zit.

Afbeeldingslocatie: http://cassy.dfmk.hu/~cassy/drivers/TV/www.bttv-gallery.de/molt-bo-000_0166.jpg-medion-ctx918_v2_a.jpg

Nu gaat dat ding wel werken in een gewoon PCI slot, maar met opgebouwde v9x modem niet. Nou hoeft dat ook niet, maar ik wil er geen problemen door krijgen. Om het modem wel aan het werken te krijgen zou het PCI slot 2 IRQ's moeten uitdelen. Hoe ga ik daarachter komen of mijn PCI slot op mijn mobo (ASUS K8N) dat kan, of hoe kan ik eea zelf realiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Anoniem: 119722 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 19:27:
Door ruil verkregen. Een Medion TV kaartje met FM tuner (7134)
uit zo'n ALDI/ MEDION PC.De Creatix CTX908_V3 Dit is een zgn "combo"kaart waarop ook een v9x modem zit.

[afbeelding]

Nu gaat dat ding wel werken in een gewoon PCI slot, maar met opgebouwde v9x modem niet. Nou hoeft dat ook niet, maar ik wil er geen problemen door krijgen. Om het modem wel aan het werken te krijgen zou het PCI slot 2 IRQ's moeten uitdelen. Hoe ga ik daarachter komen of mijn PCI slot op mijn mobo (ASUS K8N) dat kan, of hoe kan ik eea zelf realiseren?
Dan installeer je dat ding toch gewoon. Windows zal komen met de wizard nwe. hardware met minimaal 2 nwe devices, waarvan je er één, de tuner installeert en het modem gewoon niet. Dan zal die wel in apparaatbehheer met een geel uitroepteken (blijven) staan, maar is niet ge-installeerd en heeft dan dus ook geen IRQ.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05:10

TommyGun

Stik er maar in!

Flinke kick...

Iemand enig idee of dat er een beter beeld te genereren is met een andere driver dan die van de Medion site?

En wellicht dat iemand nog een remote control met kabeltje heeft liggen?

Bedankt.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-07 01:14
Sorry dat ik dit oude topic weer open, maar in het begin wordt ene plugin genoemt om de afstandsbediening in andere software te gebruiken ("girder plugin"). Deze site is echter offline. waar kan ik dit alsnog vinden?

Heb deze kaart voor 5 euro op een rommelmarkt gekocht (opbrengst voor een goed doel) en heb goed beeld en geluid met windows media center (win7). Alleen geen remote dus.

Iemand de file / link voor mij??????

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:08
arjan1995 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 21:19:
Sorry dat ik dit oude topic weer open, maar in het begin wordt ene plugin genoemt om de afstandsbediening in andere software te gebruiken ("girder plugin"). Deze site is echter offline. waar kan ik dit alsnog vinden?

Heb deze kaart voor 5 euro op een rommelmarkt gekocht (opbrengst voor een goed doel) en heb goed beeld en geluid met windows media center (win7). Alleen geen remote dus.

Iemand de file / link voor mij??????

bedankt!
http://mp3scan.narod.ru/saa713x.zip
Pagina: 1 2 3 Laatste