Medion 42073 Tv kaart (Philips 7134 Chipset)

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 33.424 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Gebruik makende van:

- De laatste DirectX
- Het programma FTEdit om hiermee het bestand Freq.tbl van de standaard software te overschrijven
- Goede ijzeren nieuwe COAX plugs

... heb ik ALLE kanalen superscherp! Echt supergaaf. :)

Een ding... let bij FTEdit wel op dat je de exacte frequenties op geeft, dus...
- geen 511 maar 511,00
- geen 511,1 maar 511,10

Verwijderd

Hier alle frequenties voor COGAS twente.

Zoek het bestand program op in de directory DSCALER, en kopieer onderstaande waarden in program.txt

Name: Nederland 1
Freq: 175000
Chan: 0
Active: 1
Form: 0
Name: Nederland 2
Freq: 203000
Name: Nederland 3
Freq: 217000
Name: rtl 4
Freq: 767000
Name: rtl 5
Freq: 781000
Name: sbs 6
Freq: 721000
Name: yorin
Freq: 471000
Name: veronica
Freq: 837000
Name: MTV
Freq: 751000
Name: net 5
Freq: 641000
Name: nickelodeon
Freq: 571000
Name: discovery
Freq: 697000
Name: animal planet
Freq: 740000
Name: national geographic
Freq: 791000
Name: canvas ketnet
Freq: 541000
Name: vrt tv
Freq: 529000
Name: bbc 1
Freq: 501000
Name: bbc 2
Freq: 511250
Name: tv oost
Freq: 225000
Name: lokaal 1
Freq: 189250
Name: cogas info
Freq: 519000
Name: canal+ 1
Freq: 627000
Name: canal+ 2
Freq: 809000
Name: ard
Freq: 182000
Name: ndr 3
Freq: 196000
Name: wdr 3
Freq: 487000
Name: zdf
Freq: 210000
Name: tv 5
Freq: 651000
Name: trt
Freq: 581500
Name: lokaal 2
Freq: 851000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:47
Ik kom er maar niet uit met Fly2000TV,

Mijn Radio is enorm zacht, zelfs al zet ik de audigy 2 op 100% volume, hoor ik een beetje geluid. en mijn tv is kan aan het ruisen (van Fly2000TV :P )

weet iemand hier raad mee? dank u :)

edit\ ok TV ontvangst heb ik, maar nu weer geen radio :P

[ Voor 12% gewijzigd door Beerkeeper op 12-09-2004 08:57 ]

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 15:31
FoutTM schreef op 12 september 2004 @ 08:45:

Mijn Radio is enorm zacht, zelfs al zet ik de audigy 2 op 100% volume, hoor ik een beetje geluid. en mijn tv is kan aan het ruisen (van Fly2000TV :P )

Je zou, afgaande op je verhaal, haast zeggen dat je maar 1 coax kabel in je kaart geprikt hebt, òf in de TV, òf in de radio-tuner. Je gebruikt neem ik aan gewoon allebei de coax-aansluitingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
ESteg schreef op 12 september 2004 @ 09:47:
[...]

Je zou, afgaande op je verhaal, haast zeggen dat je maar 1 coax kabel in je kaart geprikt hebt, òf in de TV, òf in de radio-tuner. Je gebruikt neem ik aan gewoon allebei de coax-aansluitingen?
ja, ik heb ze gewoon allebei erin geport :P

met TVFM Tuner kan ik ze wel allebei aanspreken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb thuis een andere coax kabel gevonden. ff aangelosten radio, wat een geluid _/-\o_ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:34

ThaHandy

Discovery Channel

FoutTM schreef op 12 september 2004 @ 08:45:

kan jij met de huidige driver voor de MD42073 tv kijken via de WDM driver en/of de TV tuner?

zelf gebruik ik de v2.3.0.0. 7134 driver van fly2000 site, zie sig. (LifeView FlyPrime30_33_34 (and clones))
icm. de TV-tuner en de MD5044/MD2819/42073

NOTE: met de v2.3.0.0. kan je niet meet TV kijken via de WDM. dus met TVFM zal het niet meer werken, maar werkt 100% met fly2000 TV en radio :)

[ Voor 9% gewijzigd door ThaHandy op 16-09-2004 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:40
Bij mij heb ik het idee dat ik met Fly 2000 een betere beeldskwaliteit heb dan met dat meegeleverd TVFM Tuner, alleen ik heb bij TVFM Tuner wel geluid en bij Fly 2000 krijg ik geen geluid....

Ik heb alleen maar last van ruis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 20:36
TVFM werkt bij mij goed nu, heb zelf de zenderlijst aangepast met progmagic nu pakt die alle zenders wel _/-\o_

Ik las hier in dit topic dat ik met fly2000tv canal + kan decoderen maar hoe werkt dit precies :?

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe moet je dat audio kabeltje aansluiten ik krijg met geen mogenlijkheid geluid uit line in zet ik mijn versterker op de kaart dan wel wie weet de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 14:55
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 18:57:
hoe moet je dat audio kabeltje aansluiten ik krijg met geen mogenlijkheid geluid uit line in zet ik mijn versterker op de kaart dan wel wie weet de oplossing?
weet je zeker dat je volume van je line in open staat en dat ook het mute finkje niet aan staat?

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roger_Rabbit schreef op 13 september 2004 @ 15:57:
Ik las hier in dit topic dat ik met fly2000tv canal + kan decoderen maar hoe werkt dit precies :?
kan dat? dan wil ik dat ook wel O-)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 18:57:
line-out van Tvkaart naar de Line-in van geluidskaart
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 20:11:
[...]

kan dat? dan wil ik dat ook wel O-)
canal+ en 713x chip = NOGO
meschiendat je met fly2000 bijna stil beeld hebt, maar iig ik krijg het niet voorelkaar

[ Voor 31% gewijzigd door ThaHandy op 13-09-2004 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alles staat vol open qau volume maar als ik me discman eraan hang doet ie het ook niet het kabeltje is goed getest dus ik hoop niet dat me poortje is opgeblazen want dan ge ik terug tis de eerste keer dat ik het pootje gebruik
ik heb trouwens een asus a7n8x-e deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Mijn afstandsbediening doet het niet. :( Alles werkt perfect, behalve de afstandsbediening. Heeft ie het wel gedaan... nou ja en nee. Hij heeft het een keertje gedaan. Heel raar dus. Nieuwe batterijen helpt niet.
- Heeft iemand anders wellicht ook problemen?
- Hoe kom ik erachter of het de kaart is of de afstandsbediening?
- Welke zijn compatible zodat ik er anders gewoon eentje koop?
- Kan ik Medion eventueel de afstandsbediening opsturen, i.p.v. terug naar Aldi te gaan? (want dan moet ik de hele kaart eruit slopen voor een nieuwe terwijl het allemaal perfect werkt! :()
- Tips? Suggesties? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ervaringen van de TV Kaart in combinatie met SP2 onder Windows XP?
Ik gebruik de kaart met ChrisTV (erg mooi programma trouwens), maar de kaart zorgt regelmatig voor vastlopers van het systeem. De pc sluit dan opeens af, zonder een reboot.
Ik heb geen idee of dit aan de kaart ligt of aan de software. Iemand suggesties?

Overigens heb ik ook al een andere driver geprobeerd dan de standaard driver. Voor info kijk op:
http://forum.computeridee...s/3/11842.html?1069773142
Voor download van deze alternatieve driver kijk op:
http://www.directx.nl/tv-card/#drivers

Maar goed... ik word gek van de vastlopers. Wie weet hier iets op?

Arjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barca schreef op 13 september 2004 @ 22:34:
Mijn afstandsbediening doet het niet. :( Alles werkt perfect, behalve de afstandsbediening. Heeft ie het wel gedaan... nou ja en nee. Hij heeft het een keertje gedaan. Heel raar dus. Nieuwe batterijen helpt niet.
- Heeft iemand anders wellicht ook problemen?
- Hoe kom ik erachter of het de kaart is of de afstandsbediening?
- Welke zijn compatible zodat ik er anders gewoon eentje koop?
- Kan ik Medion eventueel de afstandsbediening opsturen, i.p.v. terug naar Aldi te gaan? (want dan moet ik de hele kaart eruit slopen voor een nieuwe terwijl het allemaal perfect werkt! :()
- Tips? Suggesties? :?
misschien omdat je sp2 hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:09

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Voor de afstandsbediening moet er bij de TVFM software van 2003 een programmaatje gestart worden om de signalen op te vangen en te verwerken. Bij installatie van TVFM gaat dat ding automatisch in de Startup, heb je dat nog draaien?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 23:09:
Zijn er ervaringen van de TV Kaart in combinatie met SP2 onder Windows XP?
Ik gebruik de kaart met ChrisTV (erg mooi programma trouwens), maar de kaart zorgt regelmatig voor vastlopers van het systeem. De pc sluit dan opeens af, zonder een reboot.
Ik heb geen idee of dit aan de kaart ligt of aan de software. Iemand suggesties?

Overigens heb ik ook al een andere driver geprobeerd dan de standaard driver. Voor info kijk op:
http://forum.computeridee...s/3/11842.html?1069773142
Voor download van deze alternatieve driver kijk op:
http://www.directx.nl/tv-card/#drivers

Maar goed... ik word gek van de vastlopers. Wie weet hier iets op?

Arjan
Ik had al eerder iemand beloofd nieuwe drivers te maken op mijn homepage, maar thuis op mijn A7N8X met deze kaart van de ALDI voor 35 euro, en die zelf inelkaar geflansde driver werkt alles perfect en ik heb dus nu bijna al een jaar lang diezelfde driver van mij. Als het bij mij thuis nou niet werkte was ik wel doorgegaan.

Ook ik had al die problemen, maar jah, problemen zijn vaak moeilijk herhaalbaar. Als de mensen nou is persoonlijk bij mij gingen klagen zoals ik bij medion toendertijd vertelde dat ze mensen die met het probleem blijven zitten moeten doorsturen. Er is tot nu toe maar 1 iemand die bij mij heeft geklaagd, maar medion stuurt klagers niet door en kan ze ook niet helpen, omdat ze geen inzage in de ontwikkellaar van de driver hebben.

Ik voel me nu te moe om opnieuw die drivers die je hier noemt op te gaan zetten, het is vrijwilligers werk, en geld verdienen gaat nu voor. Bovendien krijg ik deze maand een andere baan, en worden alle software projecten stil gezet en de source code's en cd's in de cd vernietiger (lees magnetron) gedaan.

Ik maak alleen nog het project af dat met je kaart kan werken om je pc als huiskamer mediacentre te gebruiken. Dat was het laatste waar ik mee begonnen was deze maand.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

DeBolle schreef op 14 september 2004 @ 17:20:
Voor de afstandsbediening moet er bij de TVFM software van 2003 een programmaatje gestart worden om de signalen op te vangen en te verwerken. Bij installatie van TVFM gaat dat ding automatisch in de Startup, heb je dat nog draaien?
Dit was dus inderdaad het probleem. Ik had de link naar "QuickTV.exe" uit OPSTARTEN verwijderd omdat dat icoontje me irriteerde. DeBolle!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ THANKS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Ik maak alleen nog het project af dat met je kaart kan werken om je pc als huiskamer mediacentre te gebruiken. Dat was het laatste waar ik mee begonnen was deze maand
Dat zou ik erg op prijs stellen. :)

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

was ik net van plan om die kaart te gaan kopen kan ik hem niet op de site van lidl en aldi niet meer vinden
was hij maar tot gister te koop of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn jullie ervanringen met andere software dan TMFM Funer? Ik heb nu 4 programma's gebruikt: ChrisTV, DSCaler, TVFM Tuner en FLY2000TV en met de meeste software ontstaan problemen bij het scannen van de zenders of het opnemen van de stream. De CPU belasting is bij het opnemen steeds erg hoog, behalve bij DSCaler en de pc stopt dan meestal en sluit vanzelf af.
Ik heb zojuist de drivers nog eens opnieuw geinstalleerd (de alternatieve drivers van Pieter_Post), maar de Uninstall.exe die op de Medion cd-rom staat geeft een foutmelding helaas. Hij adviseert dat eerst te doen, maar dat lukt dus niet.
Of de driver nu beter gaat werken weet ik niet. Feit is wel dat ik tot nu toe enorm veel vastlopers heb, in alle beschreven programma's. Moet dus bijna wel aan drivers liggen. Misschien de combinatie met SP2?
Heeft Philips geen recente drivers ofzo?

Ik gebruik WinXP Pro met SP2, 512 DDR intern geheugen, geen continu virusscan aan maar wel ZoneAlarm.

Arjan

• Beerkeeper
Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 20:55:
Wat zijn jullie ervanringen met andere software dan TMFM Funer? Ik heb nu 4 programma's gebruikt: ChrisTV, DSCaler, TVFM Tuner en FLY2000TV en met de meeste software ontstaan problemen bij het scannen van de zenders of het opnemen van de stream. De CPU belasting is bij het opnemen steeds erg hoog, behalve bij DSCaler en de pc stopt dan meestal en sluit vanzelf af.
Ik heb zojuist de drivers nog eens opnieuw geinstalleerd (de alternatieve drivers van Pieter_Post), maar de Uninstall.exe die op de Medion cd-rom staat geeft een foutmelding helaas. Hij adviseert dat eerst te doen, maar dat lukt dus niet.
Of de driver nu beter gaat werken weet ik niet. Feit is wel dat ik tot nu toe enorm veel vastlopers heb, in alle beschreven programma's. Moet dus bijna wel aan drivers liggen. Misschien de combinatie met SP2?
Heeft Philips geen recente drivers ofzo?

Ik gebruik WinXP Pro met SP2, 512 DDR intern geheugen, geen continu virusscan aan maar wel ZoneAlarm.

Arjan
dan is Showshifter (www.showshifter.com) iets voor jou! :)

Verwijderd

Waarom dan juist dat progje? Gaat dat beter om met geheugen ofzo?
FoutTM schreef op 15 september 2004 @ 14:54:
[...]

dan is Showshifter (www.showshifter.com) iets voor jou! :)

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 20:38:
was ik net van plan om die kaart te gaan kopen kan ik hem niet op de site van lidl en aldi niet meer vinden
was hij maar tot gister te koop of zo?
vaak totdat ze op zijn :)

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
DeBolle schreef op 14 september 2004 @ 17:20:
Hey, ik heb het zelfde probleem. Alles werkt hehalve de afstandsbediening 8)7
Maar dat komt niet door wat je hierboven beschrijft.
Waat iemand nog meer oplossingen, of waar het aan kan liggen :? ???

-----

De afstands bediening werkt wel volgens mij. Ik heb het bekeken met een digitale camera of ik iets zag, en hij send wel snelle puls signalen uit...

[ Voor 15% gewijzigd door don spike op 16-09-2004 00:58 ]

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Heeft iemand deze kaart al getest met Windows MCE v. 2004?

Als het niet compatibel is (zoals erg veel tv-kaarten) is dat wel jammer.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 22:31:
alles staat vol open qau volume maar als ik me discman eraan hang doet ie het ook niet het kabeltje is goed getest dus ik hoop niet dat me poortje is opgeblazen want dan ge ik terug tis de eerste keer dat ik het pootje gebruik
ik heb trouwens een asus a7n8x-e deluxe
ik ook :)

line in kostte me ook wat moeite maar dat is omdat ik steeds verkeerd zat te zoeken :)

gebruik je heel toevallig de digitale uitgang van je moederbord?

Zorg ervoor dat je de nieuwste nForce drivers hebt van de nvidia site. Ga dan naar de NV mixer en kies bij Invoer voor Line In en (alleen als je speakers of versterker aan de spdif uitgang hangt) kies je voor invoer digitaliseren.

Moet werken.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Is dit dezelfde TV kaart als in de media 2.4 gigaherz pc? Zoja, zou wel mooi zijn :P Dat is zo'n combi geval (modem, tv-kaart) :)

|>

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 21:27
Is het dan niet mogelijk om gewoon met dat proggie dat je erbij krijgt te kijken?? Ik hoop het eigenlijk niet want bij mij dat is dat verschrikkelijk slecht: hij stottert verschrikkelijk! :( Geluid is wel gewoon goed maar beeld.... En hij vraagt bij mij steeds om de driver/prog creativeprojects(?) weet iemand hier meer van??

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 00:30
thecompany schreef op 16 september 2004 @ 18:22:
Is het dan niet mogelijk om gewoon met dat proggie dat je erbij krijgt te kijken?? Ik hoop het eigenlijk niet want bij mij dat is dat verschrikkelijk slecht: hij stottert verschrikkelijk! :( Geluid is wel gewoon goed maar beeld.... En hij vraagt bij mij steeds om de driver/prog creativeprojects(?) weet iemand hier meer van??
Probeer DScaler eens: http://deinterlace.sourceforge.net/

• don spike
  • Nu online
Bij mij werkt alleen de afstandbediening nog niet :(. Voor de rest werkt gewoon alles. Het programma QuickTV draaid gewoon, en uit de afstandbediening komen signalen (getest met digitale camera) dus de batterijen zijn ook nog goed.
Maar ik krijg hem niet aan de praat :|.

Weet iemand waar dit aan kan liggen???
Of heeft iemand nog tips of Suggesties? :?

Ik heb trouwens gewoon winXP met sp1 (en volgens mij ook sp2)

Verwijderd

don spike schreef op 16 september 2004 @ 23:03:
Bij mij werkt alleen de afstandbediening nog niet :(. Voor de rest werkt gewoon alles. Het programma QuickTV draaid gewoon, en uit de afstandbediening komen signalen (getest met digitale camera) dus de batterijen zijn ook nog goed.
Maar ik krijg hem niet aan de praat :|.

Weet iemand waar dit aan kan liggen???
Of heeft iemand nog tips of Suggesties? :?

Ik heb trouwens gewoon winXP met sp1 (en volgens mij ook sp2)
is die ontvanger goed aangesloten en richt je de AB richting de oog?

• don spike
  • Nu online
Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 23:35:
[...]

is die ontvanger goed aangesloten en richt je de AB richting de oog?
Ja hij is goed aangesloten. Dat ontvanger zit in de juiste poort/conector op de pc-tvkaart.

Beter richten dan ik nu doe gaat niet. Ik heb de afstand bediening er voor liggen, dus daar kan het ook niet aan liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Laatst online: 11-09 20:36
Mijn afstandbediening werkt soms ook niet goed, even iets aan het kabeltje wiebelen en hij werkt weer, niet echt een best kabeltje wat erbij zit maar ja wat wil je ook voor dat geld.

En er zit nog 3 jaar garantie op ook dus je kan er altijd mee terug. :Y)

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo! Heeft iemand een duidelijk antwoord over het intern via PCI meesturen van het geluid? Of is dit iets wat nooit kan bij TV-kaarten?

Bedankt, Daan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 16:43

DaOverclocker

Overclocker for life...

Mijn Aldi tv kaart van 2 a 3 jaar terug werkt nu ineens heel goed met de nieuwe Dscaler. Het programma wat er destijds bijzat werkte voor geen meter, en geen enkel ander programma kon met de philips chip omgaan. heb het ding al die tijd nooit gebruikt, maar nu eindelijk kan ik hem wel weer gebruiken!! komt nog goed beeld vanaf hier. Heb dus geen afstandsbediening erbij.

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 11:54:
Hallo! Heeft iemand een duidelijk antwoord over het intern via PCI meesturen van het geluid? Of is dit iets wat nooit kan bij TV-kaarten?

Bedankt, Daan
Ik heb het eigenlijk nooit gezien bij een tvkaart dat het intern of via de pci geregeld wordt. Als er een line out op zit kan je er vergif op innemen dat het via de line in van je computer moet.

Er is wel iets op te bedenken als je kan solderen. Als je nog een vrije cdrom ingang op het moederbord hebt. Ik had een stapel 3.5" jack naar jack kabels liggen en een stapel cdrom kabeltjes. Van allebei één doormiddengeknipt en de uiteinden aan elkaar gesoldeerd.

(even op internet gezocht wat links en rechts van een jackplug was)

Nu heb ik dat kabeltje vanuit de tvkaart direct naar binnen in de kast lopen en daar op het moederbord in een vrije cdrom aansluiting gestoken. Kwartiertje werk en een prima methode als je line in bezet is.

Verwijderd

weet iemand met welke programma's ik een DVD bestand(Mpeg) op m'n PC kan verkleinen zodat hij op één DVD past

• SyphOn
Ik krijg die girder plugin niet goed aan het werken.

Is er iemand die mij even kan helpen? want het stukje uitleg wat bij die plugin zit, snap ik al niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 01:34:
weet iemand met welke programma's ik een DVD bestand(Mpeg) op m'n PC kan verkleinen zodat hij op één DVD past
crosspost
utfs
http://www.google.nl/sear...nl&ie=UTF-8&q=dvd+fit&lr=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand waar de software voor die md42073 kan downloaden? ik ben mijn cd kwijt :( die medion site vind ik helemaal niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MARTIJN_
  • Laatst online: 17:26

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 11:54:

Bedankt, Daan
saa7133/34/35 chip's kunnen de audio over de pci sturen, in Fly2000tv kun je dat instellen bij settigs -> audio ->render audio stream through internal adc at playback.
Als je audio via de pci bus gebruikt heb je wel kans dat de audio en beeld uit sync gaan lopen.

PGEQRZEM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag willen opnemen met mijn tv kaartje maar de tvfm software die er bij zit werkt echt voor geen meter. Als ik een tijd instel wanneer die moet lopen. Neemt hij niets op. hij opent wel tvfm tuner en gaat naar het kanaal wat ik op wilde nemen maar dat is dan ook alles.
Tevens heb ik fly2000 tv geprobeerd maar hier heb ik geen geluid en met ShowShifter krijg ik geen enkele zender terwijl wanneer hij automatisch zoek ze wel voorbij zie springen.

Verwijderd

Door Deikke - vrijdag 10 september 2004 11:01

Naar aanleiding van een reply in een ander topic heb ik besloten mijn probleem hier even te posten.

Ik heb woensdag j.l. een tvkaartje gehaald in de hoop om radio te gaan beluisteren achter mijn pctje. Bij het installeren van dit kaartje kapt de installer er ineens mee met een foutmelding. (iets met Failed(SAA*****) ofzoiets, als je het wilt weten dan kijk ik het wel ff na).

Toen ik de driver handmatig met windows (XP) wou installeren, zei windows naderhand dat de gegevens onjuist zijn in die driver (of kaart).

Vele drivers gedownload van Medion en Avermedia maar deze hadden precies dezelfde files en ook dezelfde error.

In de handleiding staat iets over een driver "tvstation_saa7134_mk3.inf", maar deze bestaat niet op mijn cd die ik erbij heb gekregen, en deze heb ik ook nergens op internet kunnen vinden.

Daarnaast staat er iets over een driver genaamd "phtvtune.inf", maar deze geeft de bovenstaande error (verkeerde gegevens), net zoals alle andere .inf files op de cd.

Mijn andere PCI kaarten eruit halen/kaart in andere PCI slot steken hielp ook niks.

Ook een reinstall van windows XP hielp niet

Mijn verdere systeemspecs:
AMD AXP 2800+ (niet overgeklokt oid)
MSI K7N2-Delta ILSR
Creative Live! Soundblaster 5.1 Digital
2xHDD + 1x DVDRW
Ati Radeon 9800 Pro (van Sapphire)
en natuurlijk de TVKaart (welke van Avermedia is)

Weet iemand een oplossing, of heeft iemand de driver "tvstation_saa7134_mk3.inf" wel op zijn cd staan?

Avorens bedankt.
ik kwam bovenstaande ergens tegen in dit onderwerp, maar werd jammer genoeg niet beantwoord. Nou heb ik hetzelfde probleem, op alle drivers die van de cd, en die ik al van internet gedownload heb, geeft ie bij installatie aan, dat ie fout heeft tijdens installeren, en staat er onder, "toegang geweigerd".
Ik ben niet zo expert :/ in dit soort dingen, ik dacht een kaart in pc zetten en installeren kan ik ook nog wel, maar nou komen er toch wel meer problemen bij. Ook ik heb een AMD, een athlon dan, bij de systeemeisen staat pentium III. Kan het daar aanliggen? Want dan breng ik het ding morgen nog terug.
bedankt alvast.
GdM

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:09

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Nee, Intel of AMD maakt echt niet uit. Voor de installatie kun je nog eens kijken naar een eerder bericht van mij in deze thread, DeBolle in "Medion 42073 Tv kaart (Philips 7134 Chip..."

Als aanvulling hierop nog dat bij mij de kaart een eigen IRQ (22) heeft in Device Manager. Naar verluidt geven gesharede IRQ's problemen, is dat bij jou het geval zet de kaart dan in een ander PCI slot.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 19:10

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 21:12:
weet iemand waar de software voor die md42073 kan downloaden? ik ben mijn cd kwijt :( die medion site vind ik helemaal niets
Welke software heb je precies nodig? Misschien kan ik het je mailen, anders kan ik een kopie van het CD'tje op laten sturen...

Verwijderd

Bastiaan schreef op 23 september 2004 @ 09:11:
[...]

Welke software heb je precies nodig? Misschien kan ik het je mailen, anders kan ik een kopie van het CD'tje op laten sturen...
de cd die erbij zat... de drivers.. TVFM.. als je een kopie kan opsturen heel graag dan kan ik wel een vergoeding overmaken:D
alvast bedankt *ik mail je wel voor adres

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Fly2000tv is ook een erg relaxed programma voor deze chipset, goede functies en erg stabiel.

Daarbij nog een tip als je niet extern wil doorlussen: met een standaard cdrom kabeltje kan je bovenop je kaart ook de line-out pakken en naar de AUX van je soundblaster lussen, stukje netter dan buitenom.

Verwijderd

De MD2819 is identiek aan de MD42073. Beide kaartjes heb ik in handen gehad. Ook de bijgeleverde drivers zijn gelijk.

Overigens is een tijdje geleden in het draadje over de MD2819 al gemeld dat de kaart de AVerTV Studio 303P van AverMedia is.
Op avermedia.com kan het bijbehorende programma worden gedownload. Hier zitten recentere drivers bij dan die van Medion.

Verwijderd

Ik heb dus ook die MD 42073 en ik ben nog op zoek naar het juiste progje om normaal TV te kunnen kijken en de kanalen goed(!) in te kunnen instellen.
Ik krijg het niet voor mekaar.

Wat heb ik al geprobeerd:

. ShowShifter > Hier is het beeld echt uber slecht mee. (strepen)
. Dscaler > Geen beeld.
. TVFM Tuner > Perfect beeld en geluid, maar hier kan ik de kanalen niet goed vinden.

Mijn voorkeur gaat uit naar TVFM Tuner want qua interface is ie voor mijn mede huisgenoten (vrouw & kiddo's) het duidelijkst en -ook wel leuk- de afstandsbediening werkt.
Maar: In TVFM Tuner kun je bij de intellingen kiezen uit 3 'soorten' Nederland.

1. Nederland (PAL-B/G)
2. Nederland-1 (PAL-B/G)
3. Nederland-2 (PAL-B/G)
(Er is ook nog keuze uit Antenne of CATV (Kabel) per PAL-B/G)

Op alle 3 de 'kanalen' of soorten PAL-B/G kan ik niet alle 34 zenders vinden.
De ene heeft RTL4 niet, de andere DC en NGC niet en de derde kan RTL 5 niet vinden. Het combineren van de verschillende PAL-B/G is niet mogelijk. Ook het groeperen niet.

Heeft iemand een idee welke PAL-B/G ik zou moeten kiezen (Casema, Den Haag) of hoe ik dit anders op kan lossen?
Of; Heeft iemand een goed alternatief voor een soortgelijk progje als TVFM ?Tuner/ShowShifter?

• Emcee
  • Laatst online: 13:33
Je kunt de kanalen handmatig instellen met het programma FTedit (http://www25.brinkster.com/progmagic/), even vantevoren ergens de zenderindeling van je kabelaansluiting opzoeken en daarna even handmatig de zenders+freq. inkloppen. Deed het bij mij perfect, 5 min werk.
Het bestand waar deze gegevens inkomen is freq.tbl.
Misschien kun je ook een van de freq.tbl's van een andere gebruiker downloaden:
http://www.cafe-b52.nl/tvfmtuner/
en nog wat meer freq.tbl's:
http://home.student.utwente.nl/m.h.tenberge/tvfm/

Ik heb de md2819 kaart en gebruik tvfm vooral voor het opnemen van programma's, als ik alleen wil kijken gebruik ik vaak dscaler.

[ Voor 23% gewijzigd door Emcee op 23-09-2004 19:21 ]

Verwijderd

@Ecmee : 8) tjeers!

Top tooltje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
Bedank mij niet, maar de maker van het tooltje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Heeft iemand misschien een girder .gml file om Dscaler met je medion AB te besturen?? Hoef ik niet al die knopjes te gaan linken....

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:58

KingCrash

Angry Rabbit

Eastside schreef op 24 september 2004 @ 14:15:
Heeft iemand misschien een girder .gml file om Dscaler met je medion AB te besturen?? Hoef ik niet al die knopjes te gaan linken....
Dat zou idd een handig iets zijn, ben al tijdje aan het prutsen geweest, maar het lukt nog niet helemaal

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Ik maak alleen nog het project af dat met je kaart kan werken om je pc als huiskamer mediacentre te gebruiken. Dat was het laatste waar ik mee begonnen was deze maand.
pp, hoe is de stand van zaken?
maak je een driver voor windows mce of begrijp ik het verkeerd?

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien wel weer domme vraag, maar je kan er toch gewoon mee opnemen toch? en waar zet die kaart het dan in om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen met girder? Ik heb dit geinstaleer + de plugin voor de 7134 chipset maar ik krijg em niet aan de praat.
Wanneer ik de plugin selecteer en op settings druk zie ik de blokjes wel verspringen. Maar ik kan hem niet laten leren.
Tevens staat mijn klaart ook niet in het drop down schermpje. Dit zou volgens mij wel moeten.
Wie o wie heeft grider wel met dit medion kaartje aan de praat?

Ik heb nu alle knoppen geprogrameerd maar het lijkt wel of hij op tilt slaat. net of blijft hij de toetsen indrukken. Dus girder flikkert om het leven

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2004 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 22:46:
Kan iemand mij helpen met girder? Ik heb dit geinstaleer + de plugin voor de 7134 chipset maar ik krijg em niet aan de praat.
Wanneer ik de plugin selecteer en op settings druk zie ik de blokjes wel verspringen. Maar ik kan hem niet laten leren.
Tevens staat mijn klaart ook niet in het drop down schermpje. Dit zou volgens mij wel moeten.
Wie o wie heeft grider wel met dit medion kaartje aan de praat?

Ik heb nu alle knoppen geprogrameerd maar het lijkt wel of hij op tilt slaat. net of blijft hij de toetsen indrukken. Dus girder flikkert om het leven
Allereerst sorry voor de kick ;)

Ik heb het zelfde probleem en heb het nog steeds niet op kunnen lossen?

Iemand die de AB wel met girder aan het werk heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb em eindelijk aan de praat
ik heb de plug in gedownload van grider (zie start post) en deze in de plug-in dir gegooid.
Toen heb ik girder geopend en de plugin geselecteerd en toen girder afgesloten. Als je dit niet doet (was bij mij wel zo) zie je de keuzes niet als je settings aan klikt in het plug-in menu. Het kan zijn dat je girder vaker af moet sluiten. (bij mij was et 2 keer).
Als je een selectie kan maken de juiste pakken (ik geloof aver media).
En programeren met die handel.

Alleen heb ik nu een ander probleem. Als je op wil nemen moet je dat quick tv hebben draaien maar deze interpeteerd ook de ir signalen dus gaan girder en tvfm tuner samen programma's uitvoeren.
Dat kan niet de bedoeling zijn. Is er een manier zodat ik nog wel op kan nemen maar geen problemen heb met quicktv. Dus is er eeen manier zodat quick-tv geen signalen meer oppikt

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2004 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Er is nieuwe software uit van Avermedia! Te downloaden op hun site, www.avermedia.com. De md42073 of md2819 is eigenlijk een 303p. De nieuwe software ziet er hetzelfde uit maar heeft veel meer opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
Heb de nieuwe drivers even gedownload, 200 mb (!) 8)7
terwijl de oude 303p drivers die ik had slechts 10mb waren, zal ze straks eens installeren.

@Chi Sung
Kun je niet quicktv standaard uitzetten en dan als je quicktv wilt gebruiken deze starten via girder. Waarna je de a.b. gewoon in quicktv kan gebruiken

[ Voor 36% gewijzigd door Emcee op 03-11-2004 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Emcee schreef op 03 november 2004 @ 15:34:
Heb de nieuwe drivers even gedownload, 200 mb (!) 8)7
terwijl de oude 303p drivers die ik had slechts 10mb waren, zal ze straks eens installeren.

@Chi Sung
Kun je niet quicktv standaard uitzetten en dan als je quicktv wilt gebruiken deze starten via girder. Waarna je de a.b. gewoon in quicktv kan gebruiken
200 mb komt omdat directx9 en acrobat reader (in meerdere talen) erbij zitten. Zonder deze troep is de software 50 mb, nog 5x zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Heeft iemand een directe link naar de nieuwe drivers/software van deze kaart, want de site van avermedia is zo traag dat ik niet bij het downlaod gedeelte kom :X

Hopelijk lossen deze drivers ook het probeelm met mijn USB op, als ik tv kijk via de kaart valt op random momenten mijn USB uit, helemaal NIKS doet hett dan meer via USB, alleen een reboot helpt dan :(

[ Voor 39% gewijzigd door StarLite op 10-11-2004 19:38 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kom je op de AverMedia site bij de downloads? Ik zie niks staan hoor op de download-pagina.

Arjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor windows xp:
http://www.avermedia.com/...media.com/software/AVerTV 303P v5.2.0.21a.zip&Product=AVerTV 303P/AVerTV Studio303P Ver.5.2.0.21a Multi-Language&OS=Windows XP

(303p versie van de drivers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een week geleden dit kaart gekocht en voor de mensen die niet alle kanalen kunnen vinden met standaard programma TVFM Tuner, een antenne versterker helpt!Tenminste bij mij dan hoeft niet bij iedereen te zijn natuurlijk.

Maar ja wat ik eigenlijk wou vragen is als ik nou naar site van medion ga en in hun service center
hun eigen md nummer intyp dan kan ik nix vinden, er staat dan ''geen zoek resultaten gevonden'' .
Ik wil namelijk hier kijken of ik updates enzow kan downloaden voor TVFM Tuner(orginele site van dit programma kan ik ook niet vinden met google enzzz) .

Het lijkt wel of ze bij medion niks van hun eigen product afweten. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 02:42:
Ik heb een week geleden dit kaart gekocht en voor de mensen die niet alle kanalen kunnen vinden met standaard programma TVFM Tuner, een antenne versterker helpt!Tenminste bij mij dan hoeft niet bij iedereen te zijn natuurlijk.

Maar ja wat ik eigenlijk wou vragen is als ik nou naar site van medion ga en in hun service center
hun eigen md nummer intyp dan kan ik nix vinden, er staat dan ''geen zoek resultaten gevonden'' .
Ik wil namelijk hier kijken of ik updates enzow kan downloaden voor TVFM Tuner(orginele site van dit programma kan ik ook niet vinden met google enzzz) .

Het lijkt wel of ze bij medion niks van hun eigen product afweten. :?
Als je een paar posts naar boven leest staat precies wat jij zoekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Zijn er nog meer mensen met problemen met deze kaart icm met een MSI K8TNeo bordje of een K8T800 chipset?
Als ik TV kijk is er een grote kans dat na een tijdje [soms direct, soms na een uur] mijn hele PC gewoon vsatloopt of reboot, heb al 5 verschillende drivers geprobeerd maar het blijft bagger. :(

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
StarLite schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 18:12:
Zijn er nog meer mensen met problemen met deze kaart icm met een MSI K8TNeo bordje of een K8T800 chipset?
Als ik TV kijk is er een grote kans dat na een tijdje [soms direct, soms na een uur] mijn hele PC gewoon vsatloopt of reboot, heb al 5 verschillende drivers geprobeerd maar het blijft bagger. :(
Ook als je met dscaler kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

SyphOn schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 10:27:
[...]

Ook als je met dscaler kijkt?
Jah, ook DScaler en flyTV kunnen de pc laten vastlopen. Ik heb het gevoel dat het een incomptibiliteit is tussen mijn mobo en dit kaartje, alleen niemand anders schijnt er last van te hebben...

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:45

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

StarLite schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 18:12:
Ik heb met dit kaartje en een MSI KT133a mobo ook een vergelijkbaar probleem:

Als ik de software voor de tv-kaart start, geeft hij 2 seconden beeld, daarna staat het beeld compleet stil. Geluid gaat wel gewoon door. Beeld is ook niet terug te krijgen.
Andere software (ChrisTV bijv.) resulteert in hetzelfde of geen beeld, of een compleet vastlopend systeem.. Echter had ik hier geen problemen mee bij mijn vorige XP-installatie, dus het moet iets softwarematigs zijn, ik heb echter geen idee wat.. Raak de hoop op het werkend krijgen inmiddels wat kwijt.. :/

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik heel erg jammer vind, is dat mijn tv kaart niet goed werkt met mijn webcam (creative NX pro). Msn+Webcam+TV lukt niet :( . En als ik msn+webcam doe, en daarna webcam afsluit en dan tv wil kijken, moet ik msn afsluiten en dan tv software openen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Ik krijg geen geluid bij mij pctv tuner, niet met showshifter en ook niet met avertv.... hoe kan dat? Je hoeft dat line in kabeltje tog niet aan te sluiten: Audiokabel van boxen in line in-> tvkaart-> line out naar geluidskaart? Bij dvds met showshifter krijg ik wel geluid... Hoe kan dit heb ik iets verkeerds gedaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

thecompany schreef op zondag 02 januari 2005 @ 13:09:
Ik krijg geen geluid bij mij pctv tuner, niet met showshifter en ook niet met avertv.... hoe kan dat? Je hoeft dat line in kabeltje tog niet aan te sluiten: Audiokabel van boxen in line in-> tvkaart-> line out naar geluidskaart? Bij dvds met showshifter krijg ik wel geluid... Hoe kan dit heb ik iets verkeerds gedaan??
hoeft niet, kan. Als de software internal ADC ondersteund hoeft het niet , maar das een ander verhaal

geluidskaart-> line out-> speakers
geluidskaart -> line in -> op de line out van TV kaart

[ Voor 8% gewijzigd door ThaHandy op 02-01-2005 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Maar ik krijg nog steeds geen geluid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
thecompany schreef op zondag 02 januari 2005 @ 13:36:
Maar ik krijg nog steeds geen geluid...
Heb je de line-in nog op mute staan? Controleer dat even bij eigenschappen van je geluiskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lichte kick van dit topic, maar met een goede reden:

Kan iemand mij vertellen of dit beestje in XP MCE gaat werken, en dan al dan niet gecertificeerd is? Ik zie wel in http://www.microsoft.com/...er/partners/hardware.mspx staan dat Avermedia gecertificeerde producten heeft ( http://www.aver.com/oem/ ), maar ik vroeg me dus af of iemand MCE met dit kaartje goed aan de praat heeft gekregen (inclusief RC bij voorkeur enzo :P )

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

geen mpeg encoder chip, geen ondersteuning
als die medion kaarten hebben dat niet :)
zie mce topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een schopje :)

heeft iemand misschien de drivers voor deze kaart

(Medion TV-Kaart met Philips SAA7134 Decoder)

en zou ze even online willen zetten
bij voorbaat dank
NaKje

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Er staan drivers op de site van avermedia. Je moet de 303P drivers hebben iirc :)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alleen installeert tie me kaart alsnog niet maar toch bedankt
of ik moet wat verkeerds doen

als ik me pc laat zoeken naar drivers in de (chinese tekens)\Driver map
dan zit daar geen driver
en die driverinstallation.exe doet ook vrij weinig
(chinese tekens)\AP Installation\setup.exe

geeft een fout 'eror reading installation file'

en dan heb ik de AVerTV 303P ( AP5.2.0.21a, Driver2.3.5.18).rar
geleeched

wat doe ik dan verkeerd ?

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 00:55 . Reden: aanvulling + vraagje :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen aub??

Als ik dat programmaatje van progmagic gebruik, mijn freq.tbl overwrite dan kan ik TVFM tuner niet meer opstarten!

dan geeft ie namelijk een error iets met multiple country code ofzoiets
iemand anders ook problemen hiermee gehad?
pleeeaasse help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
ZO he! ff kickje, ik heb die nieuwe drivers en software geinstalleerd van avermedia. Wat een verbetering! Is zeker een aanrader.

Ik zit echt met een probleempje, ik heb een widescreen tft, Acer AL1916W, en als ik fullscreen kijk dan zie ik dus het hele beeld gevuld. Nou is dat niet zo erg met divx en dvds maar als ik tv kijk wordt dat uitgezonden in 4:3. Dan krijg je dikke platte mensen :+
Normaal gesproken op een breedbeeld tv zoom tie het automatisch in maar dat gebeurt dus nu niet. Iemand een oplossing?

Ik gebruik overigens de standaard tvfm tuner/ avertv programma wat voor de rest perfect werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Spider_NL op 23-03-2006 22:12 ]

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik hoop niet dat ik dit topic al te veel omhoog kick, maar ik zit met een probleem.

Sinds kort een nieuwe videokaart (MSI Geforce 6600 GT) doordat de oude kapot is gegaan Geforce 4200.

Windows is hierna ook opnieuw geinstalleerd dus kunnen oude drivers niet echt een probleem zijn.

Alles braaf gedaan zoals het moet maar de tv kaart werkt niet terwijl deze met de rest van het systeem en de uode videokaart wel goed deed werken. Wat zou hier het probleem kunnen zijn?

Ook dscaler werkte niet (naar mijn idee was dit de moeite waard om te proberen). Het gaat hier om de kaart als in het topic.

Misschien weet iemand wat het probleem hier is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry voor de kick ik vond het geen nieuw topic waard ;)

Ik ben dus op zoek naar de tv software van de 42073 versie. Ik heb bij avermedia gezocht maar kan het niet vinden. Hierboven staat de 303p versie maar die vind ik niet meer.

Weet iemand waar ik de laatste driver en software kan krijgen?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Wat mega toevallig dat iemand dit topique net een schopje heeft gegeven, want dat wilde ik ook gaan doen. ;)

Binnenkort schaf ik een nieuwe PC aan. Ik ben al enige tijd bezig met het lezen van reviews en het afwegen van de verschillende keuzes. Ik zal Vista gaan draaien op de nieuwe PC. Weinig van de meuk die ik nu in mijn PC heb zal nog bruikbaar zijn, maar er is één onderdeel die ik gewoon graag mee wil nemen naar mijn nieuwe PC. Jawel, ik ben nog steeds super tevreden met mijn "Medion 42073 Tv kaart (Philips 7134 Chipset)".

Mijn vraag is dus, is de kaart compatible met Vista of weet iemand de nieuwste drivers te vinden waardoor hij dat misschien wel wordt? Ik heb die helaas (net als de beste man hierboven) niet kunnen vinden. Mijn backups DVD met wat drivers leert mij dat ik nu "AVerTV 303P v5.2.0.21a" heb.

P.S. Michael ik wil je gerust mijn AVerTV 303P v5.2.0.21a drivers sturen, PM me maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 09:27

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

hmmm, ik heb hem ook en ben laatst geruchten tegengekomen dattie onder MCE 2005 aan de praat te krijgen is. weet iemand daar meer van?

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

* Barca maakt gebruik van zijn eenmalige schopje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:52
Barca schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 17:14:
Wat mega toevallig dat iemand dit topique net een schopje heeft gegeven, want dat wilde ik ook gaan doen. ;)

Binnenkort schaf ik een nieuwe PC aan. Ik ben al enige tijd bezig met het lezen van reviews en het afwegen van de verschillende keuzes. Ik zal Vista gaan draaien op de nieuwe PC. Weinig van de meuk die ik nu in mijn PC heb zal nog bruikbaar zijn, maar er is één onderdeel die ik gewoon graag mee wil nemen naar mijn nieuwe PC. Jawel, ik ben nog steeds super tevreden met mijn "Medion 42073 Tv kaart (Philips 7134 Chipset)".

Mijn vraag is dus, is de kaart compatible met Vista of weet iemand de nieuwste drivers te vinden waardoor hij dat misschien wel wordt? Ik heb die helaas (net als de beste man hierboven) niet kunnen vinden. Mijn backups DVD met wat drivers leert mij dat ik nu "AVerTV 303P v5.2.0.21a" heb.

P.S. Michael ik wil je gerust mijn AVerTV 303P v5.2.0.21a drivers sturen, PM me maar even.
Kan kort zijn heb deze kaart van de Aldi. En hij is compatible met windows Vista. Ik kon er via Dscaler mee kijken in Vista :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Termi schreef op maandag 15 januari 2007 @ 17:05:
Kan kort zijn heb deze kaart van de Aldi. En hij is compatible met windows Vista. Ik kon er via Dscaler mee kijken in Vista :).
Bedankt voor je reactie. Ik heb geen idee wat Dscaler is dus heb dat maar even opgezocht. Zo te zien is dat dus een (van de vele waarschijnlijk) alternatief programma voor AverTV. Heb je ook ervaring met AverTV in Vista? En wat is de reden waarom jij Dscaler gebruikt? (Kortom, wat zijn de voor- en nadelen t.o.v. AverTV?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:52
Barca schreef op maandag 15 januari 2007 @ 22:51:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik heb geen idee wat Dscaler is dus heb dat maar even opgezocht. Zo te zien is dat dus een (van de vele waarschijnlijk) alternatief programma voor AverTV. Heb je ook ervaring met AverTV in Vista? En wat is de reden waarom jij Dscaler gebruikt? (Kortom, wat zijn de voor- en nadelen t.o.v. AverTV?)
Dscaler:
Gebruik:
  • Installatie: Programma zelf vrij simpel, installeert het :). Tv kaart wordt gedecteerd automatisch, als je drivers geinstalleerd hebt. Kanalen zijn voor veel regio's bekend, die worden dan automatisch gescand en gepakt. Gedaan in 2 minuten totaal :).
  • Gebruik:Top! Dscaler gebruikt met Televisiegids 11 Mbyte, Cpu gebruik ongeveer 5%. Het programma werk zelf echt goed. Nog nooit problemen, priority geef ik gewoon aan Dscaler boven alles.
  • Extra's: TV-gids mogelijk door middel van XML (EPG), daarnaast uitgebreide keuze in beeldformaat, resolutie, filters, teletekst :).
  • Nadeel: Geen recording mogelijk, is altijd al in betafase geweest terwijl het programma zelf goed draait. Maar ik kijk alleen tv dus dat is prima. In Vista kan je niet icm Aero gebruiken, dit vond ik zelf zeer jammer. Dit komt omdat ze beiden de d3d gebruiken :(.
Ik draai toch XP, omdat ik niet momenteel nog niet veel extra's heb aan vista. En mijn pc alleen maar trager wordt. Ik draai het programma nu al 4 jaar geloof ik :X.
Ik had zelf ook met MCE gespeeld, maar dit was zo zwaar. Ik zapte, duurde echt 2 sec voordat er uberhaupt iets gebeurde :(. Nu ik zap, bam zender, je ziet zelfs dat hij nog de zender goed moet tunen :).

[ Voor 6% gewijzigd door Termi op 17-01-2007 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Ik wil nog even op dit topique reageren, eigenlijk "for future reference" voor iedereen die wellicht overgaat naar Vista en de TV kaart ook net als mij niet aan de praat krijgt.

Op zich detecteert Windows Vista zelf de drivers voor de TV kaart, daar hoef je niets aan te doen. Installeer echter niet AverTV want als je die installeert, overschrijft deze ook de door Vista automatisch geinstalleerde drivers. Kortom; AverTV werkt niet in samenwerking met Vista. Ik heb nu (met dank aan Termi, zie hierboven) het programma DScaler geinstalleerd en die werkt dus wel goed op Vista. Jammer is wel dat ik niet zo heel erg te spreken ben over DScaler; ik vond AverTV fijner werken. Maar gelukkig is er dus wel in ieder geval een oplossing voor iedereen die de TV kaart onder Vista wil gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook betreffende TV kaart, en Dscaler draait op zich wel (ik heb alleen nog geen coax naar mijn pc getrokken).
Het vreemde is echter dat de kaart in Media Center van Vista niet herkend wordt. Als ik in Media Center naar Tasks>Settings>TV>Set up TV signal doe, dan krijg ik de melding "Tuner not found".
Komt dit omdat de kaart niet gecertificeerd is voor Media Center, of doe ik wat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 19:43
Zover ik weet werkt MCE alleen met TV-tuners met ingebouwde MPEG encoder, en dat heeft deze dus niet...

Dat dan weer wel......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me al het lazarus gezocht op de Microsoftsite en op google naar een lijst met TV-kaarten die op vista MC draaien, maar ik kan het niet vinden. Bestaat deze lijst, en waar staat deze dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

even een kickje.

Ik ga eind deze week denk ik een MCE opzetten rondom een Pentium Celeron 2Ghz s478.
Niet heel erg denderend maar ik hoef toch geen HD weergave etc.

anyways, waarom ik dit topic kick: ik heb dezelfde tv kaart.
MS ondersteunt deze kaart niet uit zich zelf maar kwam ergens de tip tegen het te proberen met "mce encoder van Cyberlink". Heeft iemand dat al gedaan met deze kaart? Je gaat dan gok ik softwarematig mpeg2 processen. De celeron 2 zal daarvoor misshcien wat laf zijn maar we zien wel.

ik vermoed dat het gaat om deze plugin:
http://www.cyberlink.com/winxp_plugin/2006/enu/index.jsp

Als ik het dit weekend ga testen zal ik mijn bevindingen posten maar was op voorhand al nieuwsgierig.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
Hallo, daar.

Leuk dat casema weer eens de frequenties van de zenders heeft veranderd en ik ftedit kwijt ben, de link werkt niet meer. heeft iemand het progje nog toevalig waarmee je de frequenties handmatig in een freq.tbl kunt vullen?

bedankt

edit: de site deed het nu het weer wel.

[ Voor 11% gewijzigd door renbull op 03-04-2007 21:48 ]

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Pagina: 1 2 3 Laatste