Door Deikke - vrijdag 10 september 2004 11:01
Naar aanleiding van een reply in een ander topic heb ik besloten mijn probleem hier even te posten.
Ik heb woensdag j.l. een tvkaartje gehaald in de hoop om radio te gaan beluisteren achter mijn pctje. Bij het installeren van dit kaartje kapt de installer er ineens mee met een foutmelding. (iets met Failed(SAA*****) ofzoiets, als je het wilt weten dan kijk ik het wel ff na).
Toen ik de driver handmatig met windows (XP) wou installeren, zei windows naderhand dat de gegevens onjuist zijn in die driver (of kaart).
Vele drivers gedownload van Medion en Avermedia maar deze hadden precies dezelfde files en ook dezelfde error.
In de handleiding staat iets over een driver "tvstation_saa7134_mk3.inf", maar deze bestaat niet op mijn cd die ik erbij heb gekregen, en deze heb ik ook nergens op internet kunnen vinden.
Daarnaast staat er iets over een driver genaamd "phtvtune.inf", maar deze geeft de bovenstaande error (verkeerde gegevens), net zoals alle andere .inf files op de cd.
Mijn andere PCI kaarten eruit halen/kaart in andere PCI slot steken hielp ook niks.
Ook een reinstall van windows XP hielp niet
Mijn verdere systeemspecs:
AMD AXP 2800+ (niet overgeklokt oid)
MSI K7N2-Delta ILSR
Creative Live! Soundblaster 5.1 Digital
2xHDD + 1x DVDRW
Ati Radeon 9800 Pro (van Sapphire)
en natuurlijk de TVKaart (welke van Avermedia is)
Weet iemand een oplossing, of heeft iemand de driver "tvstation_saa7134_mk3.inf" wel op zijn cd staan?
Avorens bedankt.
ik kwam bovenstaande ergens tegen in dit onderwerp, maar werd jammer genoeg niet beantwoord. Nou heb ik hetzelfde probleem, op alle drivers die van de cd, en die ik al van internet gedownload heb, geeft ie bij installatie aan, dat ie fout heeft tijdens installeren, en staat er onder, "toegang geweigerd".
Ik ben niet zo expert

in dit soort dingen, ik dacht een kaart in pc zetten en installeren kan ik ook nog wel, maar nou komen er toch wel meer problemen bij. Ook ik heb een AMD, een athlon dan, bij de systeemeisen staat pentium III. Kan het daar aanliggen? Want dan breng ik het ding morgen nog terug.
bedankt alvast.
GdM