Medion 42073 Tv kaart (Philips 7134 Chipset)

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 33.404 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:28
*** Het Medion MD 42073 topic ***

Info over de MD 42073
• Chipset: Philips 7134
• S-Video
• Composiet
• audio-in
• audio-uit
• Remote control plug
• Coax in, voor de TV kabel
• Coax in, voor de FM kabel (bijgeleverd)

Bijgeleverde kabels/boekjes
• Afstandsbediening met 36 knoppen
• 2x AAA batterijen
• Handleiding Nederlands
• Software CD met TVFM Tuner en drivers
• 1x 3,5mm jackplug man<->man kabel

Extra's op het internet

Frequentie Edit
Met deze software kan je je frequentie tabellenlijst aanpassen zodat je zo helder mogelijk beeld kan genereren :) i.c.m. TVFM Tuner.

DScaler
Een vervanger voor TVFM Tuner, dit is een goede programma om helder beeld te krijgen. :7

ShowShift
Ook een vervanger voor TVFM Tuner, hiermee kan je ook heel handig mee opnemen, en word direct gecomprimeerd naar DivX :7

Girder
Een programma om je afstandsbediening aan de praat te krijgen, dmv deze plugin

Pics!!!!11(door Rightone)

Afbeeldingslocatie: http://netherlands.servicez.org/tvkaart3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://netherlands.servicez.org/tvkaart5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://netherlands.servicez.org/tvkaart6.jpg

IeniemienieFAQ

:? Hoe zit het met de compatibiliteit?
Met de compatibiliteit zit het wel snor, bij mij pakte hij hem na de tweede keer (eerste keer viel mijn pc uit) maar daarna was het goedje zo geinstalleerd, bij mij was er geen vaste handeling nodig

:? En wat van het beeldkwaliteit?
Over de beeldkwaliteit ben ik zeer te spreken over zo'n budget. Hij ontvangt alle kanalen goed die ik ook normaal op de tv ontvang, composiet heeft wel wat dikke balken om het beeld heen, en S-Video kan ik nog niet uittesten vanwege het gebrek van een s-video kabeltje :P

:? Het opnemen van je TV vreet toch geen hele CPU he?
Ik moet je helaas teleurstellen, dit is dus wel het geval bij het progje TVFM Tuner, bij DScaler ondervond ik hetzelfde probleem, en bij ShowShift was het verholpen en kon ik met gemak afleveringen opnemen met hoge beeldkwaliteit.

Deze mini-faq is geschreven door FoutTM, en is niet verantwoordelijk voor de inhoud of eventuele schade die verricht kan worden door de mini-FAQ :+

[center]Modbreak:

Dit topic is afgesplitst van het centrale ALDI/LIDL bouwmarkt aanbiedingen topic. Hier kan dus verder worden gediscusseerd over de Medion tv kaart, let wel, de 42073 versie. Voor de 2819 versie is er een apart topic:
Ervaring MD2819 TV-kaart (=Aldi 8-10-2003) :)

Play[/center]

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 18:08 ]

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:59
@ aldi vanaf 8 September

Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_37/BILD05.JPG

PC/TV-radiokaart met teletekst
• PC en radio/TV tegelijk
• stereogeluid
• Philips chipset
• incl. afstandsbediening
• eenvoudig te installeren
per stuk
36.99

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 18:08 ]

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
denk dat ik mijn PCTV ga vervangen tot dat heerlijke speeltje, ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:57
Venxir schreef op 05 september 2004 @ 00:45:
@ aldi vanaf 8 September

[afbeelding]

• stereogeluid
• Philips chipset
per stuk
36.99
wat voor chipset zit er op dat ding? anders moest ik ook maar eens zn ding aanschaffen ;);)

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou een Philips SAA7133HL of SAA7134HL verwachten op dergelijke budgetkaartjes met Philips chipset, maar als iemand even wil kijken zullen er een hoop mensen daar dankbaar voor zijn denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-06 13:21
Venxir schreef op 05 september 2004 @ 00:45:
@ aldi vanaf 8 September

[afbeelding]

• stereogeluid
• Philips chipset
per stuk
36.99
Klink wel interessant voor die prijs. :)
* Joen is woensdag vrij dus gaat misschien langs om er even naar te kijken.
Kopen weet ik nog niet. Het is ok niet dat ik em direct superhard nodig heb en wat te doen als ie niet goed blijkt te werken op mn systeem (W2K Pro NL SP4 op een AsRock K7S8X).

[ Voor 3% gewijzigd door Joen op 05-09-2004 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

wat voor chipset zit er op dat ding? anders moest ik ook maar eens zn ding aanschaffen ;);)
SAA7134.
Je bedoeld om met FlyTV2000 Canal+ te kunnen bekijken. Dat kan. 8)
Hoop voor jullie wel dat de drivers zijn aangepast want daar waren veel problemen mee. Ook aanvankelijk ruis en streperige ontvanst.
Daarna,dus nu, veel plezier van gehad. Zoals de startreks, en allerlei andere educatieve films O-) , capturen en dan een stuk of 6 op dvd zetten.
Kijk ff in het topic over deze kaart.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Hmmm, ik zocht anders naar een informatienummer van Aldi, maar kan em nergens vinden. :/ :?
Weet iemand misschien een algemeen telefoonnummer van de Aldi?

Ik denk dat ik die RTV-kaart toch maar niet ga kopen gezien de reacties in da topic waarnaar mowa linkt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:57
mowa schreef op 05 september 2004 @ 12:16:
[...]

SAA7134.
Je bedoeld om met FlyTV2000 Canal+ te kunnen bekijken. Dat kan. 8)
Hoop voor jullie wel dat de drivers zijn aangepast want daar waren veel problemen mee. Ook aanvankelijk ruis en streperige ontvanst.
Daarna,dus nu, veel plezier van gehad. Zoals de startreks, en allerlei andere educatieve films O-) , capturen en dan een stuk of 6 op dvd zetten.
Kijk ff in het topic over deze kaart.
dus gewoon een kaartje zonder geouweh0er. ik luister namelijk ontzettend veel radio als ik achter mijn computertje zit.. nu kun je zeggen, ja, livestream, maar goed, niet iedere zender heeft die...

verder, ik zie staan dat je hiermee ook DVB-T (digitenne) kan kijken.. heeft iemand dat al getest?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet je dan alsnog je kabelaansluiting op de compu regelen of gaat dat via internet?
rozndaal schreef op 05 september 2004 @ 12:58:
[...]

dus gewoon een kaartje zonder geouweh0er. ik luister namelijk ontzettend veel radio als ik achter mijn computertje zit.. nu kun je zeggen, ja, livestream, maar goed, niet iedere zender heeft die...

verder, ik zie staan dat je hiermee ook DVB-T (digitenne) kan kijken.. heeft iemand dat al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Een TV-kaart die internet nodig heeft? :? 8)7
Ehm, voor de nieuwste drivers misschien. ;) :P
Nee, een CAI- of antenne aansluiting heeft ie wel nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
Is die tv-kaart een goede koop? want ik wil er wel 1 hebben, want de oude heeft een Brooktree 878 chipset 8)7

En heeft hij ook S-Video? dat had mijn oude kaart wel, maar ik zie alleen composiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FoutTM schreef op 05 september 2004 @ 16:51:
Is die tv-kaart een goede koop? want ik wil er wel 1 hebben, want de oude heeft een Brooktree 878 chipset 8)7

En heeft hij ook S-Video? dat had mijn oude kaart wel, maar ik zie alleen composiet
Philips SAA :9~ : [rml][ TV Kaart(en)]De Kwaliteit ervan[/rml]

Ik zie toch echt een Svideo zitten:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/40657/full.jpg
Line-Out en A/B kan ook wat anders zijn, maar zo steekt iig de mijne in elkaar ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
Dus volgens jou kan ik nauwelijks mijn geld verspillen? ok, even aan mijn oom vragen of hij er eentje mee wilt vissen de woensdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
heb effe een vraagje over die tv kaart kun je daar ook canal+ mee kijken en eventueel opnemen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

mtenbos schreef op 05 september 2004 @ 21:30:
heb effe een vraagje over die tv kaart kun je daar ook canal+ mee kijken en eventueel opnemen??
Als je een Canal+ decoder hebt en die op je kaartje aansluit wel ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:59
Het betreft volgens het plaatje van de aldi de: Philips SAA7134**

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op 05 september 2004 @ 21:31:
[...]

Als je een Canal+ decoder hebt en die op je kaartje aansluit wel ;)
Bestaan er eigenlijk nog tv kaarten waarmee je canal plus kan bekijken zonder normale decoder of niet meer? Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 16:42:
[...]

Bestaan er eigenlijk nog tv kaarten waarmee je canal plus kan bekijken zonder normale decoder of niet meer? Weet iemand dat?
Je moet dan een kaart nemen waar geen Philips chipset in zit. Voor Philips chips werken de programma's om canal + mee te decoderen niet.

Ik vind het trouwens niet zo zinnig om canal+ op die manier te decoderen aangezien het beeld best slecht is en ook is het zonder geluid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over die TV kaart:

Het zal wel een stomme vraag zijn maar ik wilde het toch ff bevestigd zien, maar die S-video en composiet zijn (TV)OUT toch? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Laatst online: 26-07 12:32
Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 20:42:
Even over die TV kaart:

Het zal wel een stomme vraag zijn maar ik wilde het toch ff bevestigd zien, maar die S-video en composiet zijn (TV)OUT toch? B)
Nee deze kaart (als het dezelfde is als de vorige keer) heeft alleen ingangen

Afbeeldingslocatie: http://img26.exs.cx/img26/1173/Image373.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Het geluid van de TV-zenders: gaat dat via de audio-uit van de TV-kaart naar de line-in van je geluidskaart of gaat dat softwarematig naar je geluidskaart?
Mijn line-in van mn geluidskaart is niet helemaal meer 100% namelijk: beetje mono op alleen rechts :/
Of is die audio-uit op de TV-kaart ergens anders voor?

En waar kan ik een lijstje vinden met software die hier bij zou kunnen werken en niet op de meegeleverde cd-rom zal staan?

* Joen twijfelt nog steweds of hij de kaart moet aanschaffen of toch een keer een Pinnacle kaart moet kopen als hij dan toch een TV-kaart zou willen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
Het geluid moet naar de line-in van je pc, en er zijn programma's genoeg die werken met deze kaart/chipset. zie ook aldimd2819

[ Voor 31% gewijzigd door Emcee op 06-09-2004 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenM_tbs schreef op 06 september 2004 @ 21:23:
Het geluid van de TV-zenders: gaat dat via de audio-uit van de TV-kaart naar de line-in van je geluidskaart of gaat dat softwarematig naar je geluidskaart?
Mijn line-in van mn geluidskaart is niet helemaal meer 100% namelijk: beetje mono op alleen rechts :/

En waar kan ik een lijstje vinden met software die hier bij zou kunnen werken en niet op de meegeleverde cd-rom zal staan?

/me twijfelt nog steweds of hij de kaart moet aanschaffen of toch een keer een Pinnacle kaart moet kopen als hij dan toch een TV-kaart zou willen :p
Ik heb deze kaart een hele tijd terug gekocht toen er nog geen afstand bedining bij zat maar ik had er ook een kleinkabeltje bij geloof 4 aderig wat ik intern op mijn geluidskaart kon aansluiten, hij lijkt erg veel op zo'n kabel wat tussen je cd speler en je geluidskaart zit. Als het poortje niet goed is heb je als het goed is ook nog die mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RudiVader schreef op 07 september 2004 @ 09:35:
Ook misschien een leuke aanbieding bij de kijkshop:
[afbeelding]

- 15" XGA TFT beeldscherm
- Intel celeron 2,4 GHz processor
- 256 Mb DDR intern geheugen
- 40 gigabite harddisk
- DVD +/- brander
- 2 jaar pick up en return garantie
- Incl. luxe Italiaans design draagtas t.w.v. e. 39,99

Voor € 889,00

Standaard adviesprijs van Olidata zelf € 999,- en daarvoor ook te koop bij de dealers die op de site genoemd staan.

link
Ziet er wel leuk uit, alleen nooit in me leven een celeron :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenM_tbs schreef op 06 september 2004 @ 21:23:

/me twijfelt nog steweds of hij de kaart moet aanschaffen of toch een keer een Pinnacle kaart moet kopen als hij dan toch een TV-kaart zou willen :p
Op mijn kaartjes zit een plugje die ik op het moederbord kan aansluiten, dus geen ellende met line-in en kabeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg over half uur die tv kaart van aldi, en ik maak dan wel foto's enz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Nadeel van de philips chipset op de ALDI TV kaart is dat je geen gebruik kunt maken van DScaler.

Weet iemand of er nog een andere populaire tv software is die wel met de Medion kaart van de ALDI werkt?

K!TV werkt op Dscaler drivers dus zal ook wel niet werken...
ATV 2000 kan ik niks over vinden of het wordt ondersteunt
MyTV is alleen voor 'BT848/BT878 based TV cards' dus zal ook wel niet werken..

voor de rest heb ik nog weinig enthousiaste reacties gehoord over TV software, behalve BorgTV, maar die site is niet meer in de lucht...

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avoid
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:31
Eastside: Fly2000TV werkt als de brandweer met de SAA1734 chipset.
Zorg er wel voor dat je de laatste versie hebt.
Ik ben er erg tevreden over....

Time flies like an arrow, fruit flies like a banana.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadeel van de philips chipset op de ALDI TV kaart is dat je geen gebruik kunt maken van DScaler.
"Version 4.1.8 beta : Support for SAA713x based cards" :)

Verder kun je eens naar Fly2000TV, WinDVR, ChrisTV etc kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
Dscaler werkt al een tijdje prima hoor met saa7134 kaarten, mijn aldi kaart (md2819) werd zelfs gewoon goed herkend door dscaler (merk en type). De laatste versie van dscaler is versie 4.1.11, is wel een alpha maar werkt over het algemeen goed. Ik gebruik nu zelf versie 4.1.10.

En wat ook handig is bij dscaler is dat er al sommige presets inzitten voor zenderindelingen (die mensen zelf doorgegeven hebben) op die manier heb je meteen al je zenders in de juiste volgorde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die aldi tv kaart, maar mtv en tmf enz kan die niet vinden. Niet alle kanalen zijn goed en wat moet ik nou kiezen, CATV of Antenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Verbeeld ik het me nu of is die TV-kaart van €23,= nu naar €37,= gegaan?
Nog altijd goedkoper dan de meeste kaarten die ik zie (vanaf €60,=), maar wel jammer dat ie in prijs nu omhooh gegaan is.
Maar ik begrijp goed dat Dscaler vooral het populairdere programma is en dat die nu ook deze Philips chipset op die kaart ondersteund?
Dan overweegt * Joen morgen om 8.30 voor de deuren van de Aldi te gaan staan. :P
* Joen is morgen namelijk vrij \\o//

Edit:
Volgens Venxir in "Goedkope aldi/lidl/bouwmarkt/etc AV aanb..." was de prijs een tijdje geleden nog precies het zelfde. Ik zal het me dus wel verbeeld hebben. :P

[ Voor 19% gewijzigd door Joen op 07-09-2004 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenM_tbs schreef op 07 september 2004 @ 20:00:
Verbeeld ik het me nu of is die TV-kaart van €23,= nu naar €37,= gegaan?
Nog altijd goedkoper dan de meeste kaarten die ik zie (vanaf €60,=), maar wel jammer dat ie in prijs nu omhooh gegaan is.
Maar ik begrijp goed dat Dscaler vooral het populairdere programma is en dat die nu ook deze Philips chipset op die kaart ondersteund?
Dan overweegt /me morgen om 8.30 voor de deuren van de Aldi te gaan staan. :P
/me is morgen namelijk vrij \\o//

Edit:
Volgens Venxir in "Goedkope aldi/lidl/bouwmarkt/etc AV aanb..." was de prijs een tijdje geleden nog precies het zelfde. Ik zal het me dus wel verbeeld hebben. :P
Ik heb die kaart al ( ik ken iemand die @ aldi werkt en ze kregen de vracht eerder ) en ik heb die standaard aldi software geinstalleerd. Nou ik scan, hij vind niet alles.
DScaler geinstalleerd, werkt. MAAR ik kan niet de Afstandsbediening gebruiken :| , pfff wat moet ik nu doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:54
Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 20:09:
[...]

Ik heb die kaart al ( ik ken iemand die @ aldi werkt en ze kregen de vracht eerder ) en ik heb die standaard aldi software geinstalleerd. Nou ik scan, hij vind niet alles.
DScaler geinstalleerd, werkt. MAAR ik kan niet de Afstandsbediening gebruiken :| , pfff wat moet ik nu doen
Heeft deze kaart ook een interne audioheader? Want om het buitenlangs aan te gaan sluiten heb ik niet zoveel zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11-2021

ibr

[...]

Bedienen met de pc :)
Ik heb de Medion 8080 XL, daar zit deze kaart ook in. Ik kreeg er een draadloos muisje bij, dusz.. pc aan, muis op de bank en schakelen marr!
(Ik kan btw wel alles vinden, maarja, zal wel aan mij liggen :/ )

Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van een heel aantal regio's zijn er frequentie tabelle te downloaden.
die zijn te vinden in het topic over de vorige kaart.
je kan de frequentie tabellen namelijk ook zelf maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 20:52:
van een heel aantal regio's zijn er frequentie tabelle te downloaden.
die zijn te vinden in het topic over de vorige kaart.
je kan de frequentie tabellen namelijk ook zelf maken.
ja ik had het gezien, maar utrecht staat er niet bij en die van Den Haag werkt niet helemaal goed. En ik weet niet hoe je met die dingen om kunt gaan. Als iemand nou voor mij Utrecht deed... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
[...]

Da's wel jammer ja op zich, maar ik heb ook nog een losse TV en wil de TV-kaart vooral capturen e.d. gebruiken of even snel TV kijken tijdens het werken dus mij maakt het niet zo veel uit dat de afstandsbediening dan niet zo werkt.

Dat ie niet ales vind zou wel eens aan een brakke signaal (door bijvoorbeeld een brakke kabel) kunnen liggen. En je zou natuurlijk kunnen proberen frequenties handmatig in te stellen.
Lizard schreef op 07 september 2004 @ 20:32:
[...]

Heeft deze kaart ook een interne audioheader? Want om het buitenlangs aan te gaan sluiten heb ik niet zoveel zin in.
Dat vroeg ik me dus ook al eerder af. Als ik antwoord kreeg ik dat het bij iemand er wel op zat. Maar of dat bij deze kaart nu ook zo is?
Er wordt dus bedoeld dat je IN je PC een audiokabeltje kunt aansluiten net zoals je dat "vroeger" altijd deed bij CD-Rom-spelers (lees; tegenwoordig is dat bij Cd-Rom-spelers niet speciaal meer nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
[...]

Is het idd de medion 2819 kaart? Wil dit wel even bevestigd zien, misschien hebben ze dit jaar weer een andere kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Het zou fijn zijn als rightone_ dat nog vandaag kon bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emcee schreef op 07 september 2004 @ 22:32:
[...]

Is het idd de medion 2819 kaart? Wil dit wel even bevestigd zien, misschien hebben ze dit jaar weer een andere kaart...
er staat: MD 42073
MSN 50001 5222
09/04

foto's

Afbeeldingslocatie: http://netherlands.servicez.org/tvkaart1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://netherlands.servicez.org/tvkaart2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://netherlands.servicez.org/tvkaart3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://netherlands.servicez.org/tvkaart4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://netherlands.servicez.org/tvkaart5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://netherlands.servicez.org/tvkaart6.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Het oogt mij 1 zonder interne audiokabel? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenM_tbs schreef op 07 september 2004 @ 23:07:
Het oogt mij 1 zonder interne audiokabel? :?
Er zat ook geen kabel ofzo voor dat bij, en je ziet geen aansluitings punt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Da's wel jammer dan. Vooral omdat mn line-in van mn geluidskaart niet al te best is.
Of zou ik ook op softwarematige geluidsaansturing werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welk philips chipset zit op die kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 23:24:
waar ken je dat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Weinig info en geluid via line-out naar line-in op een geluidskaart waarvan al een tijdje alleen het rechter kanaal ( :/ ) het nog doet te samen met een niet zo super ruim budget en nog komende studiekosten doen mij er toe besluiten om de kaart toch maar niet te kopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenM_tbs schreef op 07 september 2004 @ 23:49:
Weinig info en geluid via line-out naar line-in op een geluidskaart waarvan al een tijdje alleen het rechter kanaal ( :/ ) het nog doet te samen met een niet zo super ruim budget en nog komende studiekosten doen mij er toe besluiten om de kaart toch maar niet te kopen. :P
wat voor info wil je dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Die Philips chipset ondersteund ook gewoon audio via de PCI bus, dus kan wel intern. Alleen tot op heden is er alleen FLY2000TV die dit ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07 22:51

Brothar

meester

De MD42073 lijkt me identiek aan MD2819.
Wel een andere verpakking (en uiteraard een andere datum: 09/04).
Misschien dat hier wél andere (en nog betere) software bijzit ...

eagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Maar ik zou dat dan graad via dat Dscaler doen, aangezien je daar veel lovende reacties over hoord. :P

@rightone_:
Die info heb ik al. ;) Nml. of de geluid ook via de interne geluidskaartaansluiting kan lopen ipv buitenom. :p
En verder informatie bedoel ik mee de informatie van een fabrikant zelf.

Nouja, mij gaat het er om dat ie volledig kan opnemen met zaowel geluid als beeld softwarematig via de PCI-bus of desnoods interne geluidskaartaansluiting. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixi0n
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Fixi0n

[DPC]Jaac

ik ben totaal onbekend op het gebied van tv-kaarten, maar is dit nu de moeite waard, of niet...???

je kunt natuurlijk voor de scherpe prijs ook niet alles wensen!!!
maar als de audio wel via een line-out naar je line-in van de geluidskaart kan dan zou t een niet te groot probleem moeten vormen...toch? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Als je op de foto kijkt zie je (rechts) een kort kabeltje liggen, dat is bedoeld om de geluidsuitgang direkt op de line-in van jouw geluidskaart te prikken.
De afstandbediening lijkt een aardig ding, maar na een uurtje zappen verveelde mij dat enorm - door de aansturing is het namelijk alleen goed te gebruiken in de bijgeleverde software.
Ik heb het model van vorig jaar (MD2819) en voor het tv kijken vind ik Dscaler de beste keuze. Zenderkeuze op het scroll wiel van mijn muis en ik ben in tien seconden door alle kanalen :)
Instellen van de zenders is bij de bijgeleverde software lastiger dan ik Dscaler, waar je simpel een kanaal of de frequentie kunt ingeven.
Voor veel meer informatie en software: Ervaring MD2819 TV-kaart (=Aldi 8-10-2003)

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de oude versie van de aldi de MD 5044 dus zonder afstandbedining en ik heb wel de interne audio aansluitingen erop zitten

FF een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://home.t-online.de/home/gunther.mayer/bttv/MD5044-front1a.JPG

Hij is niet echt duidelijk ik kan niet zo snel een betere vinden maar die witte dingen achter de gele video in aansluiting bedoel ik.

Mijn kaartje is trouwens ook blauw en niet groen zoals hij nu is :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
DeBolle schreef op 08 september 2004 @ 00:34:
Als je op de foto kijkt zie je (rechts) een kort kabeltje liggen, dat is bedoeld om de geluidsuitgang direkt op de line-in van jouw geluidskaart te prikken.
De afstandbediening lijkt een aardig ding, maar na een uurtje zappen verveelde mij dat enorm - door de aansturing is het namelijk alleen goed te gebruiken in de bijgeleverde software.
Er is een speciale plugin voor girder zodat je de afstandbediening ook met andere software kunt gebruiken, kost wel wat tijd om in te stellen e.d. maar het werkt verder wel goed.

De md2819 en md42073 lijken me verder aardig hetzelfde, heb hier twee plaatjes staan van beide kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op die chip onder het tuner blok staat een nr

staat iets op van saa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixi0n
  • Laatst online: 09-07-2024

Fixi0n

[DPC]Jaac

als ik het goed begrijp en het zo een beetje resumeer, begrijp ik dat er dus geen problemen zijn, die NIET op te lossen zijn.....

dus wel een product dat de aanschaf waard is....voor iemand die deze info allemaal niet heeft, een stuk minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-07 08:32

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik ben sinds vandaag ook in het bezit van 2 van deze TV-kaartjes. Krijg ze pas zaterdag aangezien een vriendin ze gehaald heeft en die woont niet naast de deur.
Hat topic over het oudere kaartje heb ik even gebookmarked zodat ik op mijn gemak kan bekijken welke software etc. ik nodig heb. Het is idd jammer dat de audio niet binnendoor kan, aan de andere kant gebruik ik mijn line-in niet dusk omt dat wel goed ;)
Heb er 2 gekocht omdat mijn vriendin dan rustig naar de TV kan kijken op haar Pc, en ik eventueel ook. Is er een goed capture programma om op te nemen? Beide Pc's hebben een Benq1620 dvd-writer en dan lijkt me dat zeker handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dscaler alpha voor tv kijken en virtualdub om (via dscaler) te capturen. Werkt perfect. Er zijn ook nog andere programma's maar die zijn over het algemeen niet erg stabiel. Van dscaler moet je de alpha nemen omdat dat de enige versie is die samen kan werken met die philips chip. Is overigens heel stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 23:24:
SAA7134HL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside

Eastside

It's me, TP!!

Kheb m ook ff opgehaald vanochtend, alles werkt op zich prima, beeld is behoorlijk. Software is bagger, maar ben nu bezig dscaler te installeren. Met de aldi software kun je namelijk niet een zender op een programma vastzetten. als ik dan op mijn toetsenbord een 7 indruk, gaat hij naar kanaal 7 ipv naar voorkeuze nr 7. Beetje kloten, alleen via de ch_up ch_dwn fiets hij je voorkeuze zenders af op de door jou gewenste volgorde.

Op het kaartje zit trouwens wel een laspunt voor een interne audio aansluiting, echter er zijn geen pinnetjes opgesoldeerd.

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside

Eastside

It's me, TP!!

DeBolle schreef op 08 september 2004 @ 00:34:Ik heb het model van vorig jaar (MD2819) en voor het tv kijken vind ik Dscaler de beste keuze. Ervaring MD2819 TV-kaart (=Aldi 8-10-2003)
Heb je nog tips / tricks om dscaler aan de praat te krijgen?
Bij mij heeft ie volgens mij niet eens door dat er een tv kaart in zit :S

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eastside schreef op 08 september 2004 @ 13:18:
[...]

Heb je nog tips / tricks om dscaler aan de praat te krijgen?
Bij mij heeft ie volgens mij niet eens door dat er een tv kaart in zit :S
Je hebt toch wel de alpha versie van dscaler ?
Je kunt gewoon de tv-kaart (medion *, zoniet dan saa713*) selecteren. Auto-select gaat fout omdat die medion kaartjes zich niet echt goed kenbaar maken in het OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-07 08:32

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Deze DScaler bedoelen jullie neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i2Paq schreef op 08 september 2004 @ 13:39:
Deze DScaler bedoelen jullie neem ik aan?
Er is dus inmiddels ook een beta versie met saa713x ondersteuning. Eigenlijk bedoel ik deze versie http://sourceforge.net/pr...d=75021&release_id=264674

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
Ook net gekocht hier :) Het programma wat erbij zit is echt prut :| Niet handmatig zenders instellen alleen vraag ik me af of de bijgeleverde AB te gebruiken is met dscaler??

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koe161
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-07 12:34

koe161

koe(c)

Ook gekocht, maar met de meegeleverde software heb ik last van frameloss..
Met Dscaler werkt het echter prima.

Heeft iemand anders hier ook last van?

Specs: AMD Athlon Thunderbird 1200, 768Mb, 2x80Gb HDD in raid 0.

Er is een tijd van werken en een tijd van genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro__
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-01-2008

ro__

WalkDont'Walk.......

Bij mij werkt'ie prima, met standaardsoftware etc.
Ik heb alleen bij de instellingen van Video Source Antenna moeten kiezen i.p.v. CATV en ik had meteen alle zenders klaar staan :)
Opnemen gaat prima en ook de afstandsbediening werkt goed met een goed bereik. Enige wat ik niet kon vinden is hoe ik teletekst weer uit kan zetten met de afst.bed., maar voor de rest niets dan lof voor deze kaart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emcee schreef op 08 september 2004 @ 00:50:
[...]

Er is een speciale plugin voor girder zodat je de afstandbediening ook met andere software kunt gebruiken, kost wel wat tijd om in te stellen e.d. maar het werkt verder wel goed.

De md2819 en md42073 lijken me verder aardig hetzelfde, heb hier twee plaatjes staan van beide kaarten.
welke plugin is dat dan? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag tv kaartje bij de aldi gekocht.
Ik kreeg een blauw scherm bij het opstarten van de computer nadat het kaartje was geïnstalleerd.
Volgens de handleiding dan een andere PCI-port gebruiken.
Maar helaas, dan geen beeld.
Heeft iemand hier ervaring mee en evt een oplossing?

Computer: Dell Dimension 8300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-07 09:17
ro__ schreef op 08 september 2004 @ 14:55:
.......... Enige wat ik niet kon vinden is hoe ik teletekst weer uit kan zetten met de afst.bed., maar voor de rest niets dan lof voor deze kaart!
Gewoon op de power knop drukken

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 16:25:
[...]

welke plugin is dat dan? B)
De saa-713x plugin gemaakt door Valerey Karkachev, in het md2819 topic staat er vanaf hier info over, het girder forum staat ook wat maar die lijkt het nu niet te doen (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside

Eastside

It's me, TP!!

Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 13:37:
[...]

Je hebt toch wel de alpha versie van dscaler ?
Je kunt gewoon de tv-kaart (medion *, zoniet dan saa713*) selecteren. Auto-select gaat fout omdat die medion kaartjes zich niet echt goed kenbaar maken in het OS.
Ik heb de 4.0.1.superseded versie... maar die doet dus niks...

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Ik gebruik Dscaler 4.1.8 (Oct 1 2003 build 4365) sinds vorig jaar - deze versie doet het meteen 100% op die philips SAA chip. Download het van http://www.dscaler.org

Voor de MD2819, de voorgaande versie van dit kaartje, is de volgorde van installeren erg belangrijk, mogelijk is het nog steeds van belang bij deze vernieuwde kaart.
Voor Windows 2000 en XP heb ik het volgende gedaan:
1. kaart in PC doen
2. Windows ontdekt nieuwe hardware, drivers cancellen.
3. In Device Manager zie je een vraagteken, daar via Properties de drivers handmatig installeren en verwijzen naar de CD als source.
4. Hierna verschijnt er in Device Manager NOG een vraagteken, ook die via Properties de drivers handmatig installeren vanaf de CD.
5. Na een reboot zullen er twee nieuwe devices zijn onder Sound, Video and Game controllers, te weten AverMedia, AverTv WDM TvTuner en AverMedia, AverTv WDM Video Capture (7134)
6. Installeer de meegeleverde software of andere software en stel de zenders in.

Voor de beeldkwaliteit is het echt belangrijk dat je goede kabels en connectoren gebruikt. Ik had de mazzel dat ik nog een heel stuk dure coax had liggen van mijn kabelmodem, het verschil met de door mij eerst gebruikte Gamma El Cheapo coax was echt groot.
Daarna heb ik nog aan beide zijden de wat duurdere Hirschmann connectoren gebruikt in plaats van de bekende schroefplaatjes met plastic dopje en sindsdien nooit meer last gehad van welke storing dan ook. RG58U, de bekende ouderwetse Ethernet coax werkt net zo goed of slecht als goedkope coax overigens. Waarschijnlijk gaat hier dan het verschil in impedantie meetellen: TV/Radio heeft 75 ohm nodig, RG58U is 50 ohm.
Let wel, dit zijn *mijn* ervaringen - als jij het beeld prima vindt met tien meter fietslampjessnoer tussen de kaart en de kabel/antenne aansluiting dan heb ik daar vrede mee :)

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:13
Weet niet of het al in dit topic gevraagd is maar goed,

Mijn kaartje en als ik me goed herinner andere kaartjes ook hadden de vorige keer nogal last van een irq conflict. De kaart wou dan niet goed werken als irq gedeeld was met andere kaarten e.d.

Is dat nu niet meer het geval? (dan heel ik een nieuwe, stop deze dan in mijn oude pc of geef hem wel aan mijn zus)

Is software inmiddels verbeterd? (welke versie is het nu?)

mcb1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik ben sinds vandaag ook in het bezit van de pc/tv kaart van de Aldi en ik moet zeggen hij bevalt me tot nu toe prima.

Ik had alleen een probleem met het vinden van de zenders met de bijgeleverde TVFM. Een tijdje aan het klungelen aangeweest. Andere software geprobeerd.

Maar ik heb nu de oplossing en dit kan ook nog wel eens handig zijn voor anderen die niet alle zenders kunnen vinden. :)

Het progje heet 'ProgMagic Kanaalindeling voor MD7134 TVTuner' en je kan het downloaden op http://www.progmagic.cjb.net/

Je kunt hiermee zelfs alle zenders op volgorde zetten. Wel handig is als je een zenderlijst bij de hand hebt natuurlijk.

Groetjes Diaantje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
Ik heb dus ook de TV kaart van Medion, en heb tot nu toe geen problemen :D

de standaard software bevalt goed, behalve dat hij geen Fox kids goed ontvangt. Voor de rest is het een topkaart :Y)

@ Diaantje: Ik kan hem niet downloaden? hij is niet beschikbaar op de server :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FoutTM schreef op 08 september 2004 @ 21:12:
Hé dat is vreemd. Ik heb net nog even gekeken en ik kon hem gewoon downloaden. Misschien kan je het later nog een keer proberen.

Hier nog even de rechtsteekse link om te downloaden:
http://www25.brinkster.com/progmagic/data/ftedit_setup.zip

Ik hoop dat het je nog lukt om te downloaden, want het is een heel handig programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FoutTM schreef op 08 september 2004 @ 21:12:
Ik heb dus ook de TV kaart van Medion, en heb tot nu toe geen problemen :D

de standaard software bevalt goed, behalve dat hij geen Fox kids goed ontvangt. Voor de rest is het een topkaart :Y)

Bij mij discovery ( heel erg ), rtl 4 ( niet zo erg ) en tmf ( beetje erg ). IK heb wel screenshots, ff een host vinden :)

EDIT:

Afbeeldingslocatie: http://rightone.toson.net/RTL4.JPG
Afbeeldingslocatie: http://rightone.toson.net/TMF.JPG
Afbeeldingslocatie: http://rightone.toson.net/Discovery.JPG

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 21:44:
[...]

Bij mij discovery ( heel erg ), rtl 4 ( niet zo erg ) en tmf ( beetje erg ). IK heb wel screenshots, ff een host vinden :)

EDIT:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
@ Diaantje, thx, maar hoe werkt het, bij het opslaan krijg ik telkens fout1 :?

@ hierboven, weird, ik ontvang echt alles zowat scherp, maar hij is nu aan het fijn afstellen, dus ik kan nu geen plaatjes maken. Je hoort nog van me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FoutTM schreef op 08 september 2004 @ 21:55:
[...]

@ hierboven, weird, ik ontvang echt alles zowat scherp, maar hij is nu aan het fijn afstellen, dus ik kan nu geen plaatjes maken. Je hoort nog van me :)
ja bij mij ook alles behalve die 3 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FoutTM schreef op 08 september 2004 @ 21:55:
[...]

Ik heb zelf die fout niet gezien. Ik zou ook niet weten wat dit dan betekent. Ik kan je wel zeggen hoe ik het heb gedaan.

Ik neem aan dat je wel weet hoe je een zenderlijst dan moet maken ;)
Vervolgens heb ik zelf gekozen voor Opslaan als en dan in Program Files\TVFM Tuner. Je moet dan het bestandje Freq.tbl overschrijven. Voor het opslaan is het wel handig als je eerst je TVFM Tuner helemaal uitschakelt en ook dat je van de freq.tbl eerst eerst een backup maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 19:57:

Ik had alleen een probleem met het vinden van de zenders met de bijgeleverde TVFM. Een tijdje aan het klungelen aangeweest. Andere software geprobeerd.

Maar ik heb nu de oplossing en dit kan ook nog wel eens handig zijn voor anderen die niet alle zenders kunnen vinden. :)

Het progje heet 'ProgMagic Kanaalindeling voor MD7134 TVTuner' en je kan het downloaden op http://www.progmagic.cjb.net/

Je kunt hiermee zelfs alle zenders op volgorde zetten. Wel handig is als je een zenderlijst bij de hand hebt natuurlijk.

Groetjes Diaantje _/-\o_
Dat werkt prima! :) Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 22:18:
[...]

Ik heb zelf die fout niet gezien. Ik zou ook niet weten wat dit dan betekent. Ik kan je wel zeggen hoe ik het heb gedaan.

Ik neem aan dat je wel weet hoe je een zenderlijst dan moet maken ;)
Vervolgens heb ik zelf gekozen voor Opslaan als en dan in Program Files\TVFM Tuner. Je moet dan het bestandje Freq.tbl overschrijven. Voor het opslaan is het wel handig als je eerst je TVFM Tuner helemaal uitschakelt en ook dat je van de freq.tbl eerst eerst een backup maakt.
Ik kreeg daarnet ook fout 1, oplossing alle kanalen in FT edit in het bovenste venstertje een voor een nog eens selecteren en dan rechtsonder op opslaan klikken. Blijkbaar saved hij niet gelijk alle info die je in hebt gevoerd correct.

• eviltweaker
  • Laatst online: 26-07 08:54

eviltweaker

DDPEEKIW

Ik heb nu ook die kaart gekocht maar met de orginele software vind ie geen enkele zender.

Maar haal ik de zenderlijst en zet ik die in freq.tbl dan heb ik alle zenders gewoon.

Ik vraag me nu af ofdat er iets mis is met die kaart omdat ie automatisch geen enkele zender vind.

DDPEEKIW

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

hee psst .. kijk ook eens op Ervaring MD2819 TV-kaart (=Aldi 8-10-2003) voor de aldi tv kaart.

• Beerkeeper
het opneemprobleem is verholpen door ShowShift :Y) heerlijke programma die direct converteert naar DivX zonder moeite :D

[ Voor 179% gewijzigd door Beerkeeper op 09-09-2004 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
  • Laatst online: 13:56
Naar aanleiding van een reply in een ander topic heb ik besloten mijn probleem hier even te posten.

Ik heb woensdag j.l. een tvkaartje gehaald in de hoop om radio te gaan beluisteren achter mijn pctje. Bij het installeren van dit kaartje kapt de installer er ineens mee met een foutmelding. (iets met Failed(SAA*****) ofzoiets, als je het wilt weten dan kijk ik het wel ff na).

Toen ik de driver handmatig met windows (XP) wou installeren, zei windows naderhand dat de gegevens onjuist zijn in die driver (of kaart).

Vele drivers gedownload van Medion en Avermedia maar deze hadden precies dezelfde files en ook dezelfde error.

In de handleiding staat iets over een driver "tvstation_saa7134_mk3.inf", maar deze bestaat niet op mijn cd die ik erbij heb gekregen, en deze heb ik ook nergens op internet kunnen vinden.

Daarnaast staat er iets over een driver genaamd "phtvtune.inf", maar deze geeft de bovenstaande error (verkeerde gegevens), net zoals alle andere .inf files op de cd.

Mijn andere PCI kaarten eruit halen/kaart in andere PCI slot steken hielp ook niks.

Ook een reinstall van windows XP hielp niet

Mijn verdere systeemspecs:
AMD AXP 2800+ (niet overgeklokt oid)
MSI K7N2-Delta ILSR
Creative Live! Soundblaster 5.1 Digital
2xHDD + 1x DVDRW
Ati Radeon 9800 Pro (van Sapphire)
en natuurlijk de TVKaart (welke van Avermedia is)

Weet iemand een oplossing, of heeft iemand de driver "tvstation_saa7134_mk3.inf" wel op zijn cd staan?

Avorens bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
Deikke schreef op 10 september 2004 @ 11:01:

In de handleiding staat iets over een driver "tvstation_saa7134_mk3.inf", maar deze bestaat niet op mijn cd die ik erbij heb gekregen, en deze heb ik ook nergens op internet kunnen vinden.
Deze staat er bij mij ook niet op, maar anders probeer je een handmatige installatie met het bestandje cap7134.inf die in de hoofddir staat van de cd, probeer het daar mee is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
  • Laatst online: 13:56
Die heb ik dus ook al geprobeerd, maar windows wil niet zeggen welk bestand hij nu werkelijk instaleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij een linkje naar een REG file die de freq tabel zodanig aanpast dat je de zenderindeling (Wageningen UPC) in 1 keer goed hebt.

http://cellie.homeip.net/TVzendersTuningSpace.reg

Ik heb deze zelf gemaakt, zodanig dat de TV zenders nu op de kanalen (niet freq) 1-30 zitten....

Ik zoek ff de weblink op van de page die uitlegt hoe je je eigen freq tabel kunt maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee of je ook via TVFM in divx of xvid kunt opnemen? Showshifter geeft bij mij belaberde beeldkwaliteit.

Laat maar zitten, ik heb net showshifter geinstalleerd en nu krijg ik ook in tvfm de optie om te capturen in divx 5.1 :)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan de link naar het artikel niet vinden, maar het idee is erg eenvoudig...
De kanalen worden opgeslagen als frequenties in de reg key:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\TV System Services\TVAutoTune\TS0-1]

Stel je voor dat NL1 op freq 216Mhz zit, dan voer je een nieuwe key in (DWORD) ONDER DE BOVENSTAANDE KEY met daarin de HEX waarde van de freqentie in dit geval CDFE600 en als naam het kanaalnummer dat je wilt.

"1"=dword:0cdfe600

De frequentie 184Mhz (NL2) word dan AF79E00 HEX en die voer je dan in als een nieuwe key met de juiste naam. (kanaal)

"2"=dword:0af79e00

Dit herhaal je voor alle frequenties, vervolgens kun je de [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\TV System Services\TVAutoTune\TS0-1] exporteren naar een bestand en weer hergebruiken of aan de nerdy buurjongen verkopen. (Of op T.net posten)

:*)

De omzetting van DEC naar HEX kun je met de calculator uitvoeren op de scientific view.

Meer info hierover is wel op de MS site te vinden, maar daar is het wel erg lang zoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik de afstandsbediening voor andere dingen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11-2021

ibr

Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 19:29:
Hoe kan ik de afstandsbediening voor andere dingen gebruiken?
Dat is nou juist het probleem, je kunt hem nergens anders voor gebruiken :9~
Alleen als er van die aaridge meneertjes komen en dat die dan de hele systeem onderzoeken en dus achter die code komen en dan ervoor een prog maken dat je dan andrere dingen kan besturen... Kortom, koop een draadloze muis ;)

Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ibr schreef op 10 september 2004 @ 21:18:
[...]

Dat is nou juist het probleem, je kunt hem nergens anders voor gebruiken :9~
Alleen als er van die aaridge meneertjes komen en dat die dan de hele systeem onderzoeken en dus achter die code komen en dan ervoor een prog maken dat je dan andrere dingen kan besturen... Kortom, koop een draadloze muis ;)
Heb ik al ;) (logitech mx900 _/-\o_ )
Maar ik iemand zei iets over girder ofzo?! :?, ik weet het niet

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 21:19:
[...]

Heb ik al ;) (logitech mx900 _/-\o_ )
Maar ik iemand zei iets over girder ofzo?! :?, ik weet het niet
Ja klopt, maar het wil niet echt werken hier :P op de CD knop na 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FoutTM schreef op 10 september 2004 @ 22:21:
[...]

Ja klopt, maar het wil niet echt werken hier :P op de CD knop na 7(8)7
die cd knop werkt ook zonder girder hier :)

• Emcee
Je moet wel de juiste plugin voor girder gebruiken, maar het is helemaal niet gezegd dat de plugin wel met deze nieuwe aldi tv kaart gaat werken. Met de oude (md2819) werkt de plugin goed, en aangezien de nieuwe tv kaart volgens mij bijna 100% identiek is moet het met deze kaart ook wel werken. Ik kan het zelf niet proberen aangezien ik de oude kaart heb.
Topic op girder forum: hier

girder plugin

Het installeren/activeren van de plugin was even wat vogelen met girder, want ik kende het programma nog niet zo goed maar heeft niet veel moeite gekost. Het mooie van girder is dat je echt bijna alles kan besturen.
Pagina: 1 2 3 Laatste