Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:43
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 22:54:
[...]

Deze 2 vragen houden mij ook al bezig vanaf het begin. Heeft iemand hier een uitsluitsel over?
zou erg jammer zijn als het niet kan..... aan de andere kant, had ik maar een (lomp) symbian toestel moeten nemen....

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op marktplaats en tweedehands.nl heb je veel aanbiedeningen van MMC kaarten die werken met Nokia :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn toestel in de carkit. Nu het s'avonds eerder donker wordt heb ik de backlight van mijn 6230 in de carkit op 'altijd aan' gezet. Dat is prima. Echter na enige tijd komt dat klokje in beeld en dat is zwarte letters op een heldere witte achtergrond. Dit is tijdens het rijden ontzettend irritant van het geeft veel te veel licht.

Weet iemand:
- Hoe ik witte letters op zwarte achtergrond krijg bij het klokje.
- Klokje uit kan zetten.
- Meer instelmogelijkheden speciaal voor carkit mode krijg.

Ik heb al een eigen screensaver er in gezet. Maar die verdwijnt ook vanzelf weer en dan komt dat klokje dus weer. Bovendien vind ik de tijd in beeld best wel handig (groot in beeld of rechts bovenin maakt niet zo veel uit)

Voor de duidelijkheid: Ik wil niet iedere keer instellingen moeten maken als ik het toestel in de carkit zet. Dus contrast omlaag zetten is niet handig, want dan is het overdag weer te donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 10:44:
Ik heb een probleem met mijn toestel in de carkit. Nu het s'avonds eerder donker wordt heb ik de backlight van mijn 6230 in de carkit op 'altijd aan' gezet. Dat is prima. Echter na enige tijd komt dat klokje in beeld en dat is zwarte letters op een heldere witte achtergrond. Dit is tijdens het rijden ontzettend irritant van het geeft veel te veel licht.

Weet iemand:
- Hoe ik witte letters op zwarte achtergrond krijg bij het klokje.
- Klokje uit kan zetten.
- Meer instelmogelijkheden speciaal voor carkit mode krijg.

Ik heb al een eigen screensaver er in gezet. Maar die verdwijnt ook vanzelf weer en dan komt dat klokje dus weer. Bovendien vind ik de tijd in beeld best wel handig (groot in beeld of rechts bovenin maakt niet zo veel uit)

Voor de duidelijkheid: Ik wil niet iedere keer instellingen moeten maken als ik het toestel in de carkit zet. Dus contrast omlaag zetten is niet handig, want dan is het overdag weer te donker.
Ik zit met het zelfde, en ben tot de conclusie gekomen dat dit niet mogelijk is. Contrast aanpassen is bij dit toestel niet mogelijk (die optie valt dus al af). De klok kun je niet uit zetten. Deze komt standaard na je screensaver in beeld. Ook kun je hier de kleuren niet van aanpassen. Wat wel kan is de time-out van de screensaver op 59:59 zetten (maximum). Het duurt dan een uur voor je het klokje in beeld krijgt. Persoonlijk vind ik het niet zo heel erg om een keer per twee uur (bij lange ritten moet je toch om de twee uur pauze houden) een keer op het rode knopje te drukken. Dit is in mijn ogen nog steeds de beste oplossing.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guffy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09-2008
XoiN schreef op 02 oktober 2004 @ 10:36:
:( ik zou vandaag mijn contract van orange verlengen blijkt dat hij een dikke 100 euro kost bij verlengen met 1 jaar terwijl hij gratis is bij een nieuwe abbo van 1 jaar.. Is dat de manier van orange om hun klanten te behouden :/
Kwam ik ook achter. Bij BC kwamen ze met deze "oplossing" als je je nummer wilt houden:
- Oude abbo opzeggen, om laten zetten naar prepaid (je houdt je abbo-btg)
- Nieuwe abbo nemen met gratizzz 6230 bij 1 jaar Free30.
- Nummer om laten zetten van prepaid naar nieuwe abbo

Prepaid krijgt dan een nieuw nummer
Heb ut toegepast en werkt perfect. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Guffy schreef op 05 oktober 2004 @ 13:53:
[...]

Kwam ik ook achter. Bij BC kwamen ze met deze "oplossing" als je je nummer wilt houden:
- Oude abbo opzeggen, om laten zetten naar prepaid (je houdt je abbo-btg)
- Nieuwe abbo nemen met gratizzz 6230 bij 1 jaar Free30.
- Nummer om laten zetten van prepaid naar nieuwe abbo

Prepaid krijgt dan een nieuw nummer
Heb ut toegepast en werkt perfect. :*)
Tot wanneer blijft die 1 jaar met Neukia 6230 of K700i bij Belcompany? Iemand enig idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:43
Le0032 schreef op 05 oktober 2004 @ 14:10:
[...]

Tot wanneer blijft die 1 jaar met Neukia 6230 of K700i bij Belcompany? Iemand enig idee? :)
Man bij BC zei; kan elk moment afgelopen zijn :/ :) ik ga hem dus zo maar halen :9 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een probleem ik heb een mp4 bestandje op mn 6230 gezet maar hij kan hem noch afspelen noch verwijderen?????????? HELP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

QuasaR

One ring to rule them all

Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 17:12:
ik heb een probleem ik heb een mp4 bestandje op mn 6230 gezet maar hij kan hem noch afspelen noch verwijderen?????????? HELP!
Heb je de telefoon al een keer aan en uit gezet en daarna opnieuw proberen te verwijderen ?

Daddy of 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik kan wel wat vinden maar niet volledig.
Ik heb een paar spelletjes op mijn pc staan.
Zijn allemaal .jar bestanden. dus ik heb er al .jad van gemaakt. Maar moet ik beide bestanden op de phone zetten?
En hoe zet ik ze erop?
Want met Nokia PC Suite kan ik niet vinden hoe je het erop kan zetten.
En OxyGen krijg ik niet aan de praat met InfraRood. En om nou alleen een kabel te kopen voor een paar spelletjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bthefirst
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 14:09
Xavier schreef op 05 oktober 2004 @ 18:30:
Ik kan wel wat vinden maar niet volledig.
Ik heb een paar spelletjes op mijn pc staan.
Zijn allemaal .jar bestanden. dus ik heb er al .jad van gemaakt. Maar moet ik beide bestanden op de phone zetten?
En hoe zet ik ze erop?
Want met Nokia PC Suite kan ik niet vinden hoe je het erop kan zetten.
En OxyGen krijg ik niet aan de praat met InfraRood. En om nou alleen een kabel te kopen voor een paar spelletjes...
Gebruik alleen de *.jar icm Nokia Application Installer.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn Nokia 6230 ontvangen :)
Eind van de week ontvang ik nog een 256mb MMC card en morgen koop ik ff een cardreader.
Ik moet nog ff wennen aan het toestel enz maar de muziekkwaliteit is erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:50

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 02:00:
Op marktplaats en tweedehands.nl heb je veel aanbiedeningen van MMC kaarten die werken met Nokia :)
Op http://www.ebay.de zijn ze ook veel te vinden, voor een 256MB MMB van Extrememory (ja, die staat op de compatibilitylist) betaal je zo'n €23 ex. verzendkosten. Veel verkopers spreken (mailen) ook Engels en verzenden naar Nederland.

eBay.de is ook dé plek voor goedkope datakabels, headsets (om te solderen), etc.
bthefirst schreef op 05 oktober 2004 @ 19:14:
[...]

Gebruik alleen de *.jar icm Nokia Application Installer.
Succes
Ik ook, in combo met infrarood, en dat werkt goed. Lekker Tetrissen en Pacmannen in de bus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap er niks van mensen...

Het gaat over Puppet Master...
Ik heb het programma op de computer geïnstalleerd, op de telefoon en een verbinding via een COM-poort.
Nu open ik de toepassing op de telefoon. Ik krijg mijn computer in beeld en selecteer die dan ook. Nu krijg ik het bericht "Toegang tot netwerk toestaan?" Daarop selecteer ik "ja". Nu krijg ik bij windows het volgende bericht: "Bluetooth device is connected to the bluetooth serial port". En op de telefoon komt te staan: "connecting to desktop... en negotiating connection..." En dat blijft in beeld staan! Het gaat niet meer weg! Ik kan alleen nog kiezen voor "Back", maar dan begint ie weer van vooraf aan!!
Hoe krijg ik dit nu aan de gang? Ik heb windows XP. Er waren toch mensen die het aan de praat hadden gekregen?

Ben benieuwd... Heb zelf al vanalles geprobeerd, maar ik kom er echt niet uit!!

Heb ook al wat berichten terug gelezen, maar ik kan niks vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reul
  • Laatst online: 07-09 21:22
Ik heb al van meerdere mensen problemen gehoord over Puppetmaster, maar hier loopt ie als een trein. Als het goed is ontvang ik vannacht van Jeffrey Lim mijn serial code en dan kan het BT-en pas echt beginnen :)

Maar als je ergens een probleem mee hebt mail dan even naar jeff@lim.com.au, hij lost het allemaal zo snel mogelijk op.

** Edit: mn code is al binnen, en het loopt nog steeds als een trein :) Heerlijk

[ Voor 12% gewijzigd door reul op 06-10-2004 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hee wisten jullie al dat je in plaats van op je joystick in het midden select drukt, ook op je groene (opneem) toets kan drukken????
dit is echt zo'n opluchting voor mij!
ik werd er echt af en toe gefokt door dat ik omhoog/omlaag ging door dat kuttoetsje.
Ik hoop dat jullie hier ook iets aan hebben!
ps: geleerd van jeffrey lim the puppetmaster!!!!

edit: dit werkt dus niet altijd alleen in java toepassingen volgens mij..... toch handig

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 03:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
nikao schreef op 04 oktober 2004 @ 08:18:
[...]

iemand nog een idee hoe ik het trillen van de phone kan uitzetten tijdens het alarm?
Ik dacht vanochtend rustig gewekt te worden door een relaxt mp3'tje.. maar begint ie daar bij te trillen..grr 8)7
nobody? ..tis ook al een keer eerder in deze thread gevraagd zag ik..zonder antwoord..
vind dit toch wel behoorlijk vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nikao schreef op 06 oktober 2004 @ 07:48:
[...]

nobody? ..tis ook al een keer eerder in deze thread gevraagd zag ik..zonder antwoord..
aan de lader leggen :P dan trilt ie niet
Verder weet ik ook geen oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bthefirst
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 14:09
Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 22:47:
Ik snap er niks van mensen...

Het gaat over Puppet Master...
Ik heb het programma op de computer geïnstalleerd, op de telefoon en een verbinding via een COM-poort.
Nu open ik de toepassing op de telefoon. Ik krijg mijn computer in beeld en selecteer die dan ook. Nu krijg ik het bericht "Toegang tot netwerk toestaan?" Daarop selecteer ik "ja". Nu krijg ik bij windows het volgende bericht: "Bluetooth device is connected to the bluetooth serial port". En op de telefoon komt te staan: "connecting to desktop... en negotiating connection..." En dat blijft in beeld staan! Het gaat niet meer weg! Ik kan alleen nog kiezen voor "Back", maar dan begint ie weer van vooraf aan!!
Hoe krijg ik dit nu aan de gang? Ik heb windows XP. Er waren toch mensen die het aan de praat hadden gekregen?

Ben benieuwd... Heb zelf al vanalles geprobeerd, maar ik kom er echt niet uit!!

Heb ook al wat berichten terug gelezen, maar ik kan niks vinden...
Je moet verbinding leggen m.b.v. je telefoon. Dus nog geen bluetooth verbinding maken, maar Puppetmaster op je telefoon starten, en dan doen wat je normaal ook doet, PC selecteren enzovoort. Probeer anders eens je telefoon uit en aan te zetten, en je pc opnieuw op te starten. Anders installeer PuppetMaster eens opnieuw op je telefoon, komt vrijwel elke dag een nieuwe versie uit...

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bthefirst schreef op 06 oktober 2004 @ 08:57:
[...]

Je moet verbinding leggen m.b.v. je telefoon. Dus nog geen bluetooth verbinding maken, maar Puppetmaster op je telefoon starten, en dan doen wat je normaal ook doet, PC selecteren enzovoort. Probeer anders eens je telefoon uit en aan te zetten, en je pc opnieuw op te starten. Anders installeer PuppetMaster eens opnieuw op je telefoon, komt vrijwel elke dag een nieuwe versie uit...

Succes
Zo heb ik het ook gedaan... maar na PC selecteren blijft ie hangen...
Zal vanavond de boel eens opnieuw installeren. Is wel een idee ja...
Ben benieuwd, en anders maar wachten op de V1.0 versie!!

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb een Nokia 6230, heel mooi toestel maar met volgend probleem. Ik heb een wat spelletjes van het internet af gedownd via p2p en geinstald, de meeste waren goed maar er was ook een bij, als ik die selecteerde dan valt mijn telefoon langzaam uit. een soort inslaap toestand, als ik hem dan weer aan wil zitten met het knopje bovenop, dan gaat ie weer aan zonder codes in te voeren ed. en is ie er weer. wat is dit, en heeft iemand dit ok al meegemaakt. of heb ik nu een virus opgelopen, heb ook nog geen hoge tel rekeningen gehad of iets. wie kan mij er meer over vertellen.

Pat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
  • Laatst online: 05-02-2023
Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 10:10:
Hoi,

Ik heb een Nokia 6230, heel mooi toestel maar met volgend probleem. Ik heb een wat spelletjes van het internet af gedownd via p2p en geinstald, de meeste waren goed maar er was ook een bij, als ik die selecteerde dan valt mijn telefoon langzaam uit. een soort inslaap toestand, als ik hem dan weer aan wil zitten met het knopje bovenop, dan gaat ie weer aan zonder codes in te voeren ed. en is ie er weer. wat is dit, en heeft iemand dit ok al meegemaakt. of heb ik nu een virus opgelopen, heb ook nog geen hoge tel rekeningen gehad of iets. wie kan mij er meer over vertellen.

Pat
Vaag, dit soort dingen heb ik eerder gehoord van klanten en dat toestel stuurde ik dan terug naar Nokia omdat dat bestandje ook niet van de telefoon af te halen is door de persoon zelf dus deed Nokia dit... Terugsturen voor het verwijderen van een bestandje 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:40
MartijnGizmo schreef op 05 oktober 2004 @ 00:05:
[...]

Hmm, toch nog maar wat verder gelezen, en toen vond ik dit op de Nokia site:

[...]

En het heeft nog geholpen ook. 8)7
Op mijn vorige toestel werkte het gewoon, dus het zit niet bij de provider.
Uiteraard heb ik deze instellingen ook gewoon zo ingesteld (Orange MMS), maar het blijft naar de outbox gaan "bericht opgeslagen in outbox voor verzenden" krijg ik dan te zien als ik het naar een 06 nummer wil verzenden en al wat gebeurt : niets. Ja, het bericht komt nogmaals in de outbox te staan.

Wie heeft de gouden tip ?!

Oh ja, in de lijst te kiezen instellingen staan inmiddels zo'n 7 keuzemogelijkheden. Weet iemand hoe ik deze lijst in zijn geheel kan wissen / resetten ??

Help !

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Laatst online: 14:22

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik vind het raar dat die gast van puppetmaster geld gaat vragen voor een prog in alpha fase. Heb hem gisetravond gemeeld voor wat updates van de faq, ik denk dat er wel meer mensen zijn die dingen zullen gaan ontwikkelen hiervoor en die kunnen dan toch gaan dokken voor iets wat in alpha fase is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiceMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-07 10:52
M.v.Veelen schreef op 06 oktober 2004 @ 10:58:
[...]

Oh ja, in de lijst te kiezen instellingen staan inmiddels zo'n 7 keuzemogelijkheden. Weet iemand hoe ik deze lijst in zijn geheel kan wissen / resetten ??
Toets in: *#DELSET# oftewel *#335738#

Voila!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:09
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 08:05:
[...]

Die zijn ook leuk maar het ging om dat achtergrondje met die tandwieltjes enzo.
:'( Heeft iemand de achtergrond al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Wie weet waar je goedkoop een carkit kan krijgen voor de 6230?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choxo
  • Laatst online: 10-11-2023

Choxo

n\o/ne

Mmm, ik heb nu al 2 weken deze mooie telefoon, maar nu krijg ik nog steeds mijn emails niet gechecked. Ik kan wel op het internet dus vermoed ik dat gprs wel werkt. Ik krijg deze error als ik check mail doe :
meldt u aan bij gprs.

×××

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen,

Als ik mijn Time - Out van de screensaver verander naar bijv. 15 minuten of 60 minuten heeft dat geen enkel effect. Hij springt gewoon weer aan op het zelfde moment als anders. Enig idee hoe dit kan en wat ik er aan kan doen?
De tel. uit en aanzetten na het wijzigen heeft ook geen effect.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QuasaR schreef op 05 oktober 2004 @ 17:41:
[...]

Heb je de telefoon al een keer aan en uit gezet en daarna opnieuw proberen te verwijderen ?
wat een stom systeem maar het werkt wel dank je !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Choxo schreef op 06 oktober 2004 @ 16:32:
Mmm, ik heb nu al 2 weken deze mooie telefoon, maar nu krijg ik nog steeds mijn emails niet gechecked. Ik kan wel op het internet dus vermoed ik dat gprs wel werkt. Ik krijg deze error als ik check mail doe :
meldt u aan bij gprs.
Ik heb hetzelfde probleem, op mijn T610 werkt het wel gewoon :(
Je moet iig verbinding via Internet i.p.v. World, maar bij mij werkt het nog niet, misschien bel ik morgen ofzo Orange wel ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choxo
  • Laatst online: 10-11-2023

Choxo

n\o/ne

Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 16:49:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, op mijn T610 werkt het wel gewoon :(
Je moet iig verbinding via Internet i.p.v. World, maar bij mij werkt het nog niet, misschien bel ik morgen ofzo Orange wel ff.
Alleen heb ik proximus, en ik heb via de site de gegevens al enkele malen aangevraagd, maar ik krijg ze nooit doorgestuurd....

×××

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suich
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11-2013
Gisteren mijn 6230 gekregen. Ziet er goed uit. Alleen...als ik "tooninstellingen" kies. start de telefoon weer opnieuw op. Hij heeft het even goed gedaan, maar nu is het over.
Ik heb me suf gezocht of iemand hetzelfde probleem heeft (gehad) maar kon niets vinden. Ik heb hem via T-mobile en firmware 4.28 zit erop. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Heb sinds gisteren de 6230 en mbv deze pagina's op het forum al een hoop geprutst.

Nu ben ik bezig met Oxygen Phone Manager 2.4 en heb een vraag. In de SP staat dat je via Oxygen een spelletje kunt neerzetten in de spelletjes map van de telefoon. Als ik in Oxygen nu klik naar Java en dan Load File to Phone > Java Game dan lijkt het alsof het ding wordt getransferred naar de telefoon, maar als ik in de telefoon kijk dan staat het er niet.

Als ik dan in Oxygen nog een keer de info van de telefoon refresh zegt Oxygen dat het spelletje er wel in staat, maar op de telefoon dus nergens terug te vinden..

Vraag komt eigenlijk kortgezegd hierop neer: Iemand enig idee hoe je met Oxygen een Java spelletje in de spelletjes map van de 6230 zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een simpele meting kwam ik erachter dat de snelheid maar max 25 Kbps ipv van de MSI Bluetooth USB stick die 723Kbps aan moet kunnen ongeveer.

Ligt dit simpelweg aan de telefoon of heb ik soms een instelling ergens verkeerd staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niek_ schreef op 06 oktober 2004 @ 15:31:
[...]

Ik geloof het niet, ik wil em ook heel graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

suich schreef op 06 oktober 2004 @ 19:12:
Gisteren mijn 6230 gekregen. Ziet er goed uit. Alleen...als ik "tooninstellingen" kies. start de telefoon weer opnieuw op. Hij heeft het even goed gedaan, maar nu is het over.
Ik heb me suf gezocht of iemand hetzelfde probleem heeft (gehad) maar kon niets vinden. Ik heb hem via T-mobile en firmware 4.28 zit erop. :|
Ik heb iets dergelijks ook steeds.. maar dan bij het 'Easymenu' van de KPN-simkaart, als ik de voicemail wil instellen. Ook 4.28 hier incl. KPN Hi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Diamond AT schreef op 06 oktober 2004 @ 16:23:
Wie weet waar je goedkoop een carkit kan krijgen voor de 6230?
Mr Handsfree is wel aardig voor €50 ofzow, bij Halfords en MediaMarkt. Ik heb door m'n schoonvader een 3.5mm-jack aan m'n headset laten solderen, en dat hangt nu met een cassette-adapter aan de autoradio. MP3 in de auto én een handsfreeset. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 19:44:
Na een simpele meting kwam ik erachter dat de snelheid maar max 25 Kbps ipv van de MSI Bluetooth USB stick die 723Kbps aan moet kunnen ongeveer.

Ligt dit simpelweg aan de telefoon of heb ik soms een instelling ergens verkeerd staan?
Dat schijnt normaal te zijn, een datakabel of cardreader is de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suich
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11-2013
[
Ik heb iets dergelijks ook steeds.. maar dan bij het 'Easymenu' van de KPN-simkaart, als ik de voicemail wil instellen. Ook 4.28 hier incl. KPN Hi.[/quote]

Hm, ik heb nu eerst een backup gemaakt met PC suite (6.4) en daarna de telefoon terug naar de fabrieksinstellingen gezet en........hij deed het weer! Toen de backup weer opgehaald en hij doet het nog steeds! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Niek_ schreef op 06 oktober 2004 @ 15:31:
[...]

Hier zijn iig vergelijkbare wallpapers te vinden: http://cell.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik met een Hi20 abbonement ook mijn e-mail van een IMAP server bekijken, of moet ik hiervoor nog extra diensten afsluiten? En ik wil dus ook een grote MMC kaart hebben lieft een 512 MB of 1 GB kaart, is dit nu wel of niet mogelijk, zo ja, welke kaart moet ik dan kopen.

Ik heb even *#0000# getypt en dan zie ik het volgende:

code:
1
2
3
4
5
V 04.28
24-06-04
RH- 12
GSM P1.1
(c) NMP

Gaat dat werken i.c.m. met mijn versie?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik met een Hi20 abbonement ook mijn e-mail van een IMAP server bekijken, of moet ik hiervoor nog extra diensten afsluiten?
je kan bij kpn altijd gprs'en maar dan kost het voor de eerste mb 17.85 euro.(vervolgens 5.95 euro per mb).
Bij aanschaf van een nieuw UMTS/GPRS toestel krijgt u standaard de beschikking over UMTS/GPRS. Zonder vaste lasten heeft u toegang tot internet op uw mobiele telefoon. U kunt altijd overstappen op een bundel of abonnement wanneer blijkt dat u intensief gebruik maakt van de dienst.
Zie http://www.kpn.com/kpn/show/id=378883/sc=52eaa5

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de datakabel van stuntprijzen.nl nu wel goed.

Of kun je beter een blue tooth usb-zender halen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 03:26:

Als je veel grote bestanden wilt kopiëren (bijvoorbeeld MP3) zou ik geen bluetooth doen, ik heb het built-in in m'n notebook maar t is enorm traag dus als je 256mb muziek wilt versturen zul je 'even' moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobVee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-08 14:42
Nog even over Orange World... het lijkt me erg leuk en met een Free abonnement kun je voor 6 euro (van je bundel) onbeperkt informatie opvragen via GPRS.

Nu zocht ik in deze tread naar ervaringen van andere Tweakers met de Nokia 6230 i.c.m. Orange World en ik las vooral veel problemen met instellingen etc. omdat de 6230 nog niet ondersteund zou worden.

Welnu, de 6230 wordt (sinds een paar dagen) wel ondersteund door Orange World! _/-\o_

http://www.orange.nl/mijn...eworld/instellen/6230.php

Mijn vraag: wat zijn jullie ervaringen met Orange World op de Nokia 6230?

| Lian Li PC65B | Intel P4 2,4GHz | 512MB PC2700 | Asus P4S8X-X | PoV GeForce FX 5900XT 128MB | L.I.S. 2 Premium VFD | | Maxtor DMP9 120GB 7200RPM 2MB (2x) | Iiyama ProLite E430S-B & E431S-B | Logitech DT Comfort & Z3e 2.1 | HP PS7960 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

je kan hem ook bij telecomforever halen.

Ik had hem besteld, ff via de Rabobank geld overgemaakt. (Dit alles rond de klok van half 6). Het is immers maar 16 euro dus geloofde ik er wel in.
Volgende dag kom ik thuis van school ligt ie er al.

Kabel werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobVee schreef op 07 oktober 2004 @ 09:13:
Nog even over Orange World... het lijkt me erg leuk en met een Free abonnement kun je voor 6 euro (van je bundel) onbeperkt informatie opvragen via GPRS.

Nu zocht ik in deze tread naar ervaringen van andere Tweakers met de Nokia 6230 i.c.m. Orange World en ik las vooral veel problemen met instellingen etc. omdat de 6230 nog niet ondersteund zou worden.

Welnu, de 6230 wordt (sinds een paar dagen) wel ondersteund door Orange World! _/-\o_

http://www.orange.nl/mijn...eworld/instellen/6230.php

Mijn vraag: wat zijn jullie ervaringen met Orange World op de Nokia 6230?
Ik zou het zeker doen voor die 6 euro, ik gebruik het al een aantal maanden en ik ben er erg tevreden mee. Ik heb pas een paar dagen de 6230 dus nog niet echt veel ervaring met World op dit toestel, maar World zelf werkt in ieder geval prima, alleen de mailclient is me nog niet gelukt maar ik ben er vrijwel zeker van dat de klantenservice mij kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 22:32

FlipFluitketel

Frontpage Admin

:? Kun je je telefoon ook inbouwen in je keuken..

Tis namelijk www.stuntprijzen.net ... Bij stuntprijzen.nl kom ik uit op een site voor keukeninbouwapparatuur (of hoe je het ook wil noemen).

Ontopic weer, stuur gewoon een mailtje naar stuntprijzen met de vraag of de kabel nu wel in orde is, 2 maanden geleden was het in ieder geval nog niet in orde en daar kreeg ik na mijn bestelling ook een mailtje over. Ik kon toen kiezen om de bestelling te annuleren of toch zelf proberen om de kabel te fixen, mocht het fout gaan met solderen, kon ik de kabel gewoon terug sturen en zou ik mijn geld ook gewoon terugkrijgen. Ik heb die kabel toen maar zelf gefixed en ding werkt perfect.

[ Voor 38% gewijzigd door FlipFluitketel op 07-10-2004 10:41 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ÜberWicked
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:45
zijn er ook losse toetsenboordjes verkrijgbaar, want bij nieuwe frontjes, krijg je er geen 1 bij.. beetje jammer, en ik wil wel een andere kleur toesten boord als dat mogelijk is...

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ÜberWicked schreef op 07 oktober 2004 @ 11:35:
zijn er ook losse toetsenboordjes verkrijgbaar, want bij nieuwe frontjes, krijg je er geen 1 bij.. beetje jammer, en ik wil wel een andere kleur toesten boord als dat mogelijk is...

:)
Bij www.complaza.nl verkopen ze ze voor 19 euro
En complaza is niet duur, maar nokia is gewoon onwijs duur m.b.t. reserve onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
nikao schreef op 06 oktober 2004 @ 07:48:
iemand nog een idee hoe ik het trillen van de phone kan uitzetten tijdens het alarm?
Ik dacht vanochtend rustig gewekt te worden door een relaxt mp3'tje.. maar begint ie daar bij te trillen..grr

[...]

en we zijn weer een nacht en een keer bruut wakker worden verder :X :| :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg morgen mijn 6230 (een nieuwe).
Nu wil ik er een 1gigh of 512MB MMC indoen... (werkend ;) )

Zijn er al mensen die dat gelukt is? Met welke card? En vooral waar gekocht?

Zijn er ook mensen bij wie de telefoon helemaal goed werkt? Want als ik dit allemaal lees lijkt het erop alsof ik een of ander nieuw besturingsysteem gekocht heb! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn telefoon werkt perfect. En ik heb een Peak 512 mb kaart erin. Gekocht bij Atembo in Delft voor 67 Euro. Werkt supergoed.

Ik heb een zilveren versie, maar ik heb het toetsenbord geruild met iemand die een zwarte had. De telefoons zien er echt goed uit met het nieuwe toetsenbordje! Vooral die zwarte is erg mooi geworden met zo'n zilver toetsenbord, omdat er in die telefoon al wat zilveren accenten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 12:18:
Vooral die zwarte is erg mooi geworden met zo'n zilver toetsenbord, omdat er in die telefoon al wat zilveren accenten zitten.
Pcies, die heb ik ook. Die verkopen ze zo kant en klaar bij de Phonehouse.

Afbeeldingslocatie: http://shop.phonehouse.nl/images/hp_aanbieding01b.png

Is er trouwens al een bijgewerkte lijst met compitabele MMC kaartjes? want ik lees hier dat de nieuwste firmware nog wel n's moeilijk wil gaan doen met kaartjes waar de oudere firmware wel goed mee werkte.
Of kan ik sowieso beter een TraxData 512MB kaartje kopen? omdat die zeker werken, aangezien het gros hier die heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijgen jullie in vredesnaam t batterijklepje open :/
Gaat echt abnormaal zwaar bij mij, ik krijg m gewoon niet open :(

Sorry ik zie dat de vraag al eerder gesteld is :+
Ik ga het ff proberen

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
na veel zoeken in de topics had ik het nog niet gevonden.
ik heb een nokia 6230 versie 3.15

heb er een grotere MMC ingezet.
probleem 1: als ik nu een beltoon op mijn MMC heb staan, en deze selecteer als beltoon, dan krijg ik de standaar nokia tune, hij pakt deze dus niet van mijn MMC af.
zet ik dezelfde beltoon op mijn foon, doet ie het wel.

probleem 2:als ik mijn headset aansluit en lekker een muziekje ga luisteren valt mijn telefoon uit als: ik word gebeld, een smsje krijg, een smsje wil versturen.

zijn dit software problemen? en hoe zijn ze te fixen. en wat zijn de kosten?

heb de telefoon nou 3 maanden in bezit.

Gratje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goodday peepz!

Vraagje, weet iemand een adres waar de BT headsets een leuk prijsje hebben??!

Greetz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiceMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-07 10:52
Gratje schreef op 07 oktober 2004 @ 13:12:
na veel zoeken in de topics had ik het nog niet gevonden.
ik heb een nokia 6230 versie 3.15

heb er een grotere MMC ingezet.
probleem 1: als ik nu een beltoon op mijn MMC heb staan, en deze selecteer als beltoon, dan krijg ik de standaar nokia tune, hij pakt deze dus niet van mijn MMC af.
zet ik dezelfde beltoon op mijn foon, doet ie het wel.

probleem 2:als ik mijn headset aansluit en lekker een muziekje ga luisteren valt mijn telefoon uit als: ik word gebeld, een smsje krijg, een smsje wil versturen.

zijn dit software problemen? en hoe zijn ze te fixen. en wat zijn de kosten?

Dit zijn voor mij ook bekende problemen, mijn MP3 beltoon staat nu in het geheugen van mijn 6230 en dan werkt het wel. Ik weet niet of een nieuwe softwareversie deze problemen verhelpt, misschien dat iemand die een nieuwere versie heeft hier op reageren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nikao schreef op 07 oktober 2004 @ 11:56:
[...]

en we zijn weer een nacht en een keer bruut wakker worden verder :X :| :/
Met de telefoon aan de lader al geprobeerd zoals eerder aangegeven werd?
De trilfunctie wordt meegenomen vanuit je profiel.
Pas dan even een van de profielen aan waarbij de trilfunctie uit staat maar wel geluid aan staat. Noem het profiel "Nacht" of zo..

Btw snap niet waarom het zo erg is aangezien is.
Daar is het een alarm voor en beter bruut wakker worden als helemaal niet :P

En anders Nokia contacten en een suggestie neerleggen voor een toevoeging voor nieuwe firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand misschien nog tips voor het maken van de headsetmod?
Gister bezig geweest maar het is toch wel lastig met zo'n grote soldeerbout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 14:58:
Ook een vraagje mbt de headset van mij... en wel of het ook mogelijk is om iets dergelijks kant en klaar te kopen. /me is nl. niet zo handig :D.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 20:35
Hebben jullie nog steeds moeite met die afspeellijsten maken?
Want ik heb nu een beetje in het programma zitten spelen en het kan heel simpel. (weet niet of dit al bij jullie bekend is hoor)

- Rechtermuisknop in die audio manager --> nieuwe afspeellijst
- Geef hem een naam zoals je hem wilt zien op je telefoon
- Je ziet nu bovenin dat de naam erbij is gekomen met een [-] ervoor, ga daarop staan
- Kies toevoegen, en selecteer de liedjes die je in die playlist wilt hebben
- Dan een mapje maken op je telefoon waar je de liedjes in wilt hebben en in dat mapje gaan staan
- En op overbrengen klikken

Eigenlijk heel simpel. Ik ben ook met al die andere methodes bezig geweest, maar die geven toch vaak een probleem. En ik denk dat nokia het eigenlijk ook op deze manier wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze vraag is al een keer langsgekomen maar ik kan hem met geen mogelijkheid meer vinden.

Als ik synchroniseer dan verplaatst hij de berichten ipv te kopieren.

Dus alle archief berichten over zitten typen van mijn nokia7210 daarna de 6230 gesynced en hoppla alles weg :D

iemand oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiceMan schreef op 07 oktober 2004 @ 14:41:
[...]

Dit zijn voor mij ook bekende problemen, mijn MP3 beltoon staat nu in het geheugen van mijn 6230 en dan werkt het wel. Ik weet niet of een nieuwe softwareversie deze problemen verhelpt, misschien dat iemand die een nieuwere versie heeft hier op reageren?
Ik heb een nieuwe versie (4.28), en de telefoon pakt de mp3-beltoon gewoon als deze op de MMC staat. Dus ik denk dat het inderdaad aan je firmware versie ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff, krijg het niet voor mekaar. Die contactjes pfffff je moet ze net goed hebben willen ze contact maken :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02
Ben echt een hele tijd siemens only (m35/m45/s55) geweest na zoveel gezeik met nokia's te hbeen gehad (8210/3210/etc)
Nu toch een nokia 6230 genomen en heb meteen al problemen.
Als ik via bleutooth bestanden verstuur dan valt de transfer na een poosje uit en gaat de telefoon vaak ook heel gek doen.
bijvoorbeeld dat het scherm langzaam uitvalt en pas na een paar seconden weer terug komt....
Of dat bleutooth uit wordt gezet en als ik hem dan via instellingen aanzet dan zegt ik wel dat ie bleutooth activeerd maar dat doet ie dus niet, moet ik me phoon uit en aan zetten en dan werkt het meestal wel weer.

Ik heb firmware 04.28, is er al een nieuwe versie, heb gelezen over 04.43 en 04.48 ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Laatst online: 13-09 10:42
Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 14:13:
Goodday peepz!

bij een abonnement op de ct geven ze er een gratis bij.. "gratis" dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81
  • Laatst online: 14-09 23:56

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Het is misschien al eens langsgekomen, maar ik heb het niet kunnen vinden in het topic. Vodafone begrijpt mijn vraag niet en op de website zie ik niks. Google brengt ook weinig nieuws, of ik zoek niet goed.

In m´n telefoon staat ´chat & my presence´. Wat is het, en hoe gebruik je het? Als ik iets wil gebruiken krijg ik de boodschap m´n verbinding te controleren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 14:13:
Goodday peepz!

In de mediamarkt van rotterdam kun je de bluetrack G2 voor 59 euro halen, dat is 10 euro goedkoper dan wat er in pricewatch staat op het moment.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 18:24:
[...]

Pfff, krijg het niet voor mekaar. Die contactjes pfffff je moet ze net goed hebben willen ze contact maken :@
lol

Euhm ik heb zo een "3de handje gebruikt". Printje in ene pootje, draadje in andere.
Ik had eerst plaatje op de contactpunten schoon en leeg gemaakt. Daarna gevuld met tin, dus de bout op puntje en dan wat tin erbij. Daarna draadje vertint. Dan in 3de handje gestopt. draadje bij contactpunt en bout erbij en tada klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
[...]

Met de telefoon aan de lader al geprobeerd zoals eerder aangegeven werd?
De trilfunctie wordt meegenomen vanuit je profiel.
Pas dan even een van de profielen aan waarbij de trilfunctie uit staat maar wel geluid aan staat. Noem het profiel "Nacht" of zo..

Btw snap niet waarom het zo erg is aangezien is.
Daar is het een alarm voor en beter bruut wakker worden als helemaal niet :P

En anders Nokia contacten en een suggestie neerleggen voor een toevoeging voor nieuwe firmware
dank!
ander profiel kiezen is inderdaad oplossing.
Vind het wel vreemd dat je dat niet gewoon kan instellen voor het alarm appart.. maar jah.. dan maar iedere avond ander profieltje aanzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enkel in Rotterdam Mediamarkt of gewoon bij elke MM ? Zal toch wel, MM is meestal wel overal beetje zelfde prijzen lijkt me ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen,

Als ik mijn Time - Out van de screensaver verander naar bijv. 15 minuten of 60 minuten heeft dat geen enkel effect. Hij springt gewoon weer aan op het zelfde moment als eerst. Enig idee hoe dit kan en wat ik er aan kan doen?
De tel. uit en aanzetten na het wijzigen heeft ook geen effect.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok mensen, ik kom ff dit topic vervuilen en ik hoop dat er iemand goed Duits kan:

Hier naar wat ik begrijp een handleiding hoe je een internetverbinding opzet via bluetooth.

Endlich möglich: Mit dem K700 und anderen Modellen via Bluetooth kostenlos ins Netz
Diese Anleitung kann auch für Kabel und Infrarot benutzt werden. Ebenfalls ist die Anleitung mit allen neuen Sonyericsson Handy kompatibel, jedoch gibts dann kleine Abweichungen!

Endlich habe ich es nach langen tüfteln geschafft eine kleine Anleitung zu erstellen die es ermöglicht über Bluetooth die Internet Verbindung des PCs zu nutzen um über diese mit dem K700 ins Internet zu kommen. Eine sehr praktische Sache ist das. Bitte befolgt alle Schritte um zu dem gewümschten Ergebnis zu kommen. Sass ne ganze Zeit an dieser Anleitung, hoffe stark Sie funktioniert einwanfrei! Ich empfehle es die Anleitung erst komlett zu lesen dann zu handeln. Das verhindert viele,viele Fehler

Ja,ja ich weiss, die Anleitung ist etwas lang aber anders gehts wirklich nicht. Also entweder ihr schlägt euch jetzt hier durch oder kein free Internet aufm K700, hehe!

BEGINN DER ANLEITUNG
Installieren Sie J2ME SDK Software wahlweise von Sonyericsson oder Java SUN, ist absolut gleichgültig. Die Software ist erhältlich auf www.firasco.de.vu , dort bitte links in der Navigation auf Diverse Downloads klicken und die gewünschte Software auswählen. Die Software dann unbedingt vollständig installieren, es wird fast alles gebraucht!!

So viel zum Softwarepart, jetzt werden die wichtigsten Einstellungen am K700 selber vorgenommen.

Bei mir sehen die Daten wie folgt aus:

Bluetooth ist verbunden auf: COM1
Die IP meines Computers: 192.168.5.5

Ich schreibe Ihnen immer wie es in meinem Fall aussieht, so könnt ihr mir besser folgen und verstehen schneller was ich meine.

Als erstes Erstellen Sie im Ihren K700 ein neues Datenkonto namens wireless.

Das kann gemacht werden indem Sie wie folgt vorgehen:
Verbindungen -> Datenübertragung -> Datenkonto -> Neues Konto

Verwenden Sie nun die folgenden Parameter:
GPRS-Verbindung
Name : wireless
APN-Adresse: frei lassen
Benutzername : frei lassen
Kennwort : frei lassen

Dieses Datenkonto nun sofort abspeichern.

Als nächtes erstellen Sie ein neues Internet Profil namens wireless.

Verbindungen -> Datenübertragung -> Internet-Einstellg. -> Internet-Profile -> Neues Profil

Benutzen Sie hierbei folgende Parameter:
Name: wireless
Verbinden mit: wählen Sie das Datenkonto names wireless (zuvor erstellt)

Diese Einstellungen ebenfalls speichern.

Nun einfach wie folg vorgehen:
Verbindungen -> Datenübertragung -> Internet-Einstellg. -> Internet-Profile -> wireless -> Mehr -> Einstellungen -> Internet-Modus -> WAP

Jetzt tragen Sie bitte unter IP-Adresse Ihre eigene (Netzwerk) IP Adresse ein.
Bei mir sähe es so aus: 192.168.5.5Nun Speichern Sie das Internet-Profil erneut mit diesen Einstellungen.

Jetzt verbinden Sie über Bluetooth den seriellen COM port mit dem K700!

Jetzt aktivieren Sie bitte das erstellte Internet-Profil bzw. setzen Sie es als Standardverbindung.
Dazu auf Verbindungen -> Datenübertragung -> Internet-Einstellg. -> Internet-Profile -> wireless - auswählen

Wichtig: Überprüfen Sie bitte ob im Sonyericsson Mobile Phone Monitor der korrekte COM port freigeschaltet wurde (manchmal nicht nötig). Ich habe den COM1 freigeschaltet, Sie werden Ihren eigenen COM port freischalten müssen, je nach dem welchen Sie dann benutzen.

Als nächtes starten Sie den Connection Proxy welcher automatisch mit dem Programm von Sonyericsson kommt, dem J2ME SDK. Mein Connection Proxy befindet sich unter: Start -> Programme -> Sonyericsson -> J2ME SDK -> Connection Proxy.

Nun setzen Sie dort bitte den richtigen COM port.
Gehen Sie dazu einfach wie folgt vor:
File->Settings->COM1 (ihr persönlicher COM port)
Baud Rate : 57600 (bei erfolg kann dieser erhöht werden)

Drücken Sie nun auf Connect. Der Status sollte sich ändern in Connected to COM1 at 57600 oder ähnliches.
Sollte dies nicht passieren liegt ein Fehler in der Angabe des COM ports vor oder der port ist im Mobile Phone Monitor nicht freigeschaltet . Ansonsten die Bluetooth Verbindung prüfen.

Wenn die Verbindung vom K700 zum PC aufrecht steht, dann starten Sie den Device Explorer welcher mit dem Sonyericsson J2ME SDK automatisch mit installiert wurde. Bei mir befindet sich das Programm hier: Start -> Programme -> Sonyericsson -> J2ME SDK -> Device Explorer.

Automatisch wird das Programm versuchen sich zum K700 zu verbinden. Sollte es erfolgreich verbunden worden sein müssten Sie eine Tabbelarische Struktur der installierten Programme und Spiele sehen die im K700 installiert sind bzw. installiert wurden.

Wenn das nicht passiert überprüfen Sie den COM port. Bedenken Sie das die Freigabe im Mobile Phone Monitor manchmal eine wichtige Rolle spielt!

Gehen Sie ins Menü des Device Explorers und aktivieren Sie die Option welche Serial Networking genannt wird.

Beenden Sie den Explorer und starten Sie diesen erneut da die Veränderung an den Einstellungen erst nach einem Neustart des Programms übernommen werden.

Nun sollte wieder die gewohnte Baumstruktur erscheinen.

Nun können Sie die Verbindung testen. Installieren Sie dazu das Programm Webviewer (ist das beste). Natürlich gibt es auch ein paar andere welche ebenfalls verwendet werden können. Das Programm besteht aus zwei Teilen, habe beide für sie bereitgestellt:

Downloaden Sie:
http://user.7host.com/FIRASCO//WebViewer.jar
und
http://user.7host.com/FIRASCO//WebViewer.jad

Das ist der nötige Browser zum Surfen im Internet. Aus rechtlichen Gründen darf ich nur die Demo Version zur Verfügung stellen. Funktioniert aber trozdem alles!

Nachdem Sie die beiden Dateien gedownloadet haben, plazieren Sie diese bitte in einen neuen, leeren Ordner und gehen Sie zurück zu dem Device Explorer und wählen Sie einfach: File -> Install

Schalten Sie zu dem Ordner mit den beiden Dateien und wählen Sie beiden runtergeladenen Dateien aus. Danach klicken Sie auf installieren. Das Programm sollte nun auf dem K700 sein. Es sollte nun im Device Explorer in der Baumstrucktur bei den anderen Programmen erscheinen.

Wählen Sie im Device Explorer Webviewer->Webviewer. Rechtsklick auf das Programm und dann auf start drücken. Auf dem Handy sollte nun das Programm starten.

Nun geben Sie eine kleine Homepage zum test ein, ambesten http://www.google.com ,beachten Sie das dies ein richtiger WEBbrowser ist und kein WAPbrowser. Somit können Sie alle regulären Seiten öffnen, die Sie sonst auch vom PC öffnen können.

Nach dem eingeben der Seite sollte in der Statusbar Contacting server erscheinen danach werden Sie aufgefordert den Internetzugang für das Programm zu erlauben. Sie müssen bestätigen um weiter zu kommen.

Sie sollten den Status Waiting for Replay sehen gefolg vom download der Seite. Genau wie auf dem Computer.

Anmerkungen:
Wenn das K700 mit dem PC Daten austauscht sollte im Connection Proxy ein Grüner Pfeil erscheinen. Die Datenmenge sollte bei aktivitäten auf dem Zähler wachsen. Wenn es Ihnen möglich ist zu surfen aber Sie sehen den Grünen Pfeil nicht bedeutet das Sie surfen kostenpflichtig über Ihre normale Leitung, das ist falsch. Dann haben Sie einen Fehler gemacht. Das ist nicht das was ich ihnen zeigen möchte. Es ist ganz wichtig das dieses Programm Webviewer, vom Device Manager aus gestartet wird, sonst klappts einfach nicht.

Bitte beachten Sie das es wichtig ist das unser K700 mit dem PC richtig gepaart ist. Ausserdem ist es wichtig das der serielle COM port verbunden ist damit die Verbindung laufen kann. Wie man den seriellen COM port aktiviert kann ich nicht sagen da es überall unterschiedlich ist.

Nun ist es Ihnen möglich unbegrenz und kabellos über die Verbindung Ihres PCs zu surfen und zu chatten. Ebenfalls kann man nun vom Garten aus zb. sein Status bei ebay checken und normal bieten.

Diese Anleitung ist auch verwendbar für Infrarot und Datenkabel, nur gibt es einige kleine Abweichungen!!

Hab einige Tage geopfert bis es nun endlich einwandfrei mit dem K700 funktioniert hat.

Sollte jemand schwerwiegende Probleme haben Mailt mir an firascom@hotmail.com mit einer direkten Antwort kann nicht gerechnet werden da ich oft sehr beschäftigt bin. Bei gelegenheit helfe ich gerne weiter. Ich empfehle das dazugehörige Forum zu benutzen um Fragen zu klären.

Vielen Dank für Ihre Aufmerksamkeit und entschuldigen Sie mich bitte für eventuelle Fehler in den Texten. Da meine Zeit begrenzt ist musste ich mich beeilen, da schleichen Sie halt Fehler ein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 13:35:
Ok mensen, ik kom ff dit topic vervuilen en ik hoop dat er iemand goed Duits kan:

Hier naar wat ik begrijp een handleiding hoe je een internetverbinding opzet via bluetooth.
Duits gebrabbel.
Leuk, maar kun je het nog even vertalen?

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spiller schreef op 08 oktober 2004 @ 13:38:
[...]

Leuk, maar kun je het nog even vertalen?
Nee, dat was juist mijn vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:18
Ik ga dat zeker eens proberen. Zou dat ook denk lukken met msn?

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk vrijwel alles wat een internetverbinding nodig heeft. Je zult alleen een client nodig hebben voor je telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort de 6230, maar nu had ik een vraag....

Deze is als volgt, voor deze telefoon had ik de SE T610 waarmee ik anoniem kon bellen.... (Dit is een optie van de telefoon zelf)

Nu is mijn vraag of dit ook mogelijk is met de 6230??

Modbreak:lees de handleiding aub; het is niet nodig dit soort vragen hier te posten

[ Voor 16% gewijzigd door Korakal op 08-10-2004 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Laatst online: 13-09 10:42
tuurlijk kan dat.. moet je even zoeken in de opties, of in de handleiding kijken. Ook een bepaalde code voor het nummer draaien helpt, maar weet even niet uit m'n hoofd welke dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StanTheMan schreef op 08 oktober 2004 @ 14:36:
tuurlijk kan dat.. moet je even zoeken in de opties, of in de handleiding kijken. Ook een bepaalde code voor het nummer draaien helpt, maar weet even niet uit m'n hoofd welke dat is.
Als het goed is, is dat #31#06.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 14:42:
[...]

Als het goed is, is dat #31#06.......
Ja ik weet dat het die code is, maar vroeg me af of je net zoals bij de T610 dit doormiddel van een optie van de gsm zou kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 14:15:
Ik heb sinds kort de 6230, maar nu had ik een vraag....

Deze is als volgt, voor deze telefoon had ik de SE T610 waarmee ik anoniem kon bellen.... (Dit is een optie van de telefoon zelf)

Nu is mijn vraag of dit ook mogelijk is met de 6230??
Menu --> Instellingen --> Oproepinstellingen --> Identificatie Verzenden --> Nee (voor geheim bellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er nog meer problemen met het installeren van de driver voor de datakabel ? Ik wel.. ik heb quick fix nodig of zo.... wie brengt uitkomst !

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Laatst online: 15:09
Hey mensen, is iemand er al achter waar de achtergrond afbeelding van de nokia uit de SP (met die radertjes enz.) gedownload kan worden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rotaten in fotosjop? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmmz dat is een goede idd ... nu ineens niet zo actief hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 21:04

janklp

FortyTwo Capital

Is bemused er ook voor deze telefoon? Uren gezocht en heb alles nog gevolgd maar hier staakte mijn kennis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:18
Zeker, kijk maar op http://bemused.sourceforge.net/ (staat er gewoon op)

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niek_ schreef op 08 oktober 2004 @ 17:37:
Hey mensen, is iemand er al achter waar de achtergrond afbeelding van de nokia uit de SP (met die radertjes enz.) gedownload kan worden? :)
Afbeeldingslocatie: http://zooi.aogoclan.com/raders.jpg

Afbeeldingslocatie: http://zooi.aogoclan.com/raders2.jpg

wel een tikje blurry, maar ik ben de matigste photoshopper ever ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een extra accu bij mijn 6230 maar is het mogelijk om deze op te laden zonder dat ie in de telefoon zit? Bijvoorbeeld via de bureauhouder ofzo? Heb hier helaas niet over gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar weken een 6230 en ik heb daar vorige week een bluetooth-dongle voor gekocht. berichten en contacpersonen versturen werkt ok, maar als ik grotere (mp3-) bestanden wil versturen "crasht" de telefoon. Ik heb het op meerder computers geprobeerd. Met een motorla en een siemens kan ik wel foutloos communiceren. Ik ben deze klacht hier (en op andere fora) vaker tegengekomen, maar nergens staat een goed antwoord/oplossing (de link in de sp werkt niet meer). Volgende week kan ik firmware 4.28 op m'n foon laten zetten (heb nu 3.15), maar dat schijnt niet veel te helpen.

Is er iemand die dit probleem ook heeft (gehad) en er een oplossing voor weet, of is de bluetooth-ontvanger van mijn telefoon niet in orde en moet ik mijn telefoon omruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

80% gaat het hier over bluetooth......

Misschien kan daar een aparte bluetooth topic voor geopend worden want ik begin er langzamerhand genoeg van te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds vorige week ook een 6230, ben er helemaal blij mee... alleen doen de bellergroepen het absoluut niet; ik heb firmware 4.28 en al tig keer een factory reset gedaan (zowel met de menu functie als het *# verhaal; hij blijft het weigeren...
Volgens mij kan ik nergens "aanzetten" dat de groepen gebruikt moeten worden, maar ik begin zo langzamerhand aan mezelf te twijfelen.... ik kan ook nergens verder iets vinden hierover (dus met deze firmware en toch dit probleem), heb alle topics al gehad en me ook suf gegoogled...
iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 21:04

janklp

FortyTwo Capital

Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 13:49:
80% gaat het hier over bluetooth......

Misschien kan daar een aparte bluetooth topic voor geopend worden want ik begin er langzamerhand genoeg van te krijgen.
Tuurlijk niet, het leukste van deze telefoon is nou gewoon bluetooth. Daar heb je soms hulp bij nodig omdat er in de handleiding niet veel over de pc staat. Hoe je spelletjes speelt en bellersgroepen maakt staat wel in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Januszjes schreef op 09 oktober 2004 @ 16:28:
[...]

Tuurlijk niet, het leukste van deze telefoon is nou gewoon bluetooth. Daar heb je soms hulp bij nodig omdat er in de handleiding niet veel over de pc staat. Hoe je spelletjes speelt en bellersgroepen maakt staat wel in de handleiding.
Tsja, maar wat nu als die bellergroepen niet werken..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
  • Laatst online: 08-09 11:43
hmmmz, ben al bezig geweest met dat duitse stukje tekst, heb op dit moment alleen problemen met mijn bluetooth verbindign.... :/

/edit:

goed, dit verhaal is wel specifiek voor SE telefoons... je hebt er ook een stukje software voor nodig van SE....

[ Voor 34% gewijzigd door qrazi op 09-10-2004 18:46 ]

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een poging tot zoeken gedaan in de 10 vorige topics, maar ik kan niet echt iets vinden.

Ik heb een 6230 met software versie 4.28, en ik merkte vanmiddag dat wanneer ik handmatig een nummer intoets en bel dat ook in mijn telefoonboek staat de telefoon er geen naam bij zoekt. Heb het effe op een andere 6230 met 4.28 geprobeerd en die had hetzelfde probleem.
Beetje heel erg slordig van Nokia.
Iemand enig idee of dit te fixen is?
Of kwestie van software update afwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 13:35:

Endlich möglich: Mit dem K700 und anderen Modellen via Bluetooth kostenlos ins Netz
Diese Anleitung kann auch für Kabel und Infrarot benutzt werden. Ebenfalls ist die Anleitung mit allen neuen Sonyericsson Handy kompatibel, jedoch gibts dann kleine Abweichungen!

Endlich habe ich es nach langen tüfteln geschafft eine kleine Anleitung zu erstellen die es ermöglicht über Bluetooth die Internet Verbindung des PCs zu nutzen um über diese mit dem K700 ins Internet zu kommen. Eine sehr praktische Sache ist das. Bitte befolgt alle Schritte um zu dem gewümschten Ergebnis zu kommen. Sass ne ganze Zeit an dieser Anleitung, hoffe stark Sie funktioniert einwanfrei! Ich empfehle es die Anleitung erst komlett zu lesen dann zu handeln. Das verhindert viele,viele Fehler

Ja,ja ich weiss, die Anleitung ist etwas lang aber anders gehts wirklich nicht. Also entweder ihr schlägt euch jetzt hier durch oder kein free Internet aufm K700, hehe!

BEGINN DER ANLEITUNG
Installieren Sie J2ME SDK Software wahlweise von Sonyericsson oder Java SUN, ist absolut gleichgültig. Die Software ist erhältlich auf www.firasco.de.vu , dort bitte links in der Navigation auf Diverse Downloads klicken und die gewünschte Software auswählen. Die Software dann unbedingt vollständig installieren, es wird fast alles gebraucht!!

So viel zum Softwarepart, jetzt werden die wichtigsten Einstellungen am K700 selber vorgenommen.

Bei mir sehen die Daten wie folgt aus:

Bluetooth ist verbunden auf: COM1
Die IP meines Computers: 192.168.5.5

Ich schreibe Ihnen immer wie es in meinem Fall aussieht, so könnt ihr mir besser folgen und verstehen schneller was ich meine.

Als erstes Erstellen Sie im Ihren K700 ein neues Datenkonto namens wireless.

Das kann gemacht werden indem Sie wie folgt vorgehen:
Verbindungen -> Datenübertragung -> Datenkonto -> Neues Konto

Verwenden Sie nun die folgenden Parameter:
GPRS-Verbindung
Name : wireless
APN-Adresse: frei lassen
Benutzername : frei lassen
Kennwort : frei lassen

Dieses Datenkonto nun sofort abspeichern.

Als nächtes erstellen Sie ein neues Internet Profil namens wireless.

Verbindungen -> Datenübertragung -> Internet-Einstellg. -> Internet-Profile -> Neues Profil

Benutzen Sie hierbei folgende Parameter:
Name: wireless
Verbinden mit: wählen Sie das Datenkonto names wireless (zuvor erstellt)

Diese Einstellungen ebenfalls speichern.

Nun einfach wie folg vorgehen:
Verbindungen -> Datenübertragung -> Internet-Einstellg. -> Internet-Profile -> wireless -> Mehr -> Einstellungen -> Internet-Modus -> WAP

Jetzt tragen Sie bitte unter IP-Adresse Ihre eigene (Netzwerk) IP Adresse ein.
Bei mir sähe es so aus: 192.168.5.5Nun Speichern Sie das Internet-Profil erneut mit diesen Einstellungen.

Jetzt verbinden Sie über Bluetooth den seriellen COM port mit dem K700!

Jetzt aktivieren Sie bitte das erstellte Internet-Profil bzw. setzen Sie es als Standardverbindung.
Dazu auf Verbindungen -> Datenübertragung -> Internet-Einstellg. -> Internet-Profile -> wireless - auswählen

Wichtig: Überprüfen Sie bitte ob im Sonyericsson Mobile Phone Monitor der korrekte COM port freigeschaltet wurde (manchmal nicht nötig). Ich habe den COM1 freigeschaltet, Sie werden Ihren eigenen COM port freischalten müssen, je nach dem welchen Sie dann benutzen.

Als nächtes starten Sie den Connection Proxy welcher automatisch mit dem Programm von Sonyericsson kommt, dem J2ME SDK. Mein Connection Proxy befindet sich unter: Start -> Programme -> Sonyericsson -> J2ME SDK -> Connection Proxy.

Nun setzen Sie dort bitte den richtigen COM port.
Gehen Sie dazu einfach wie folgt vor:
File->Settings->COM1 (ihr persönlicher COM port)
Baud Rate : 57600 (bei erfolg kann dieser erhöht werden)

Drücken Sie nun auf Connect. Der Status sollte sich ändern in Connected to COM1 at 57600 oder ähnliches.
Sollte dies nicht passieren liegt ein Fehler in der Angabe des COM ports vor oder der port ist im Mobile Phone Monitor nicht freigeschaltet . Ansonsten die Bluetooth Verbindung prüfen.

Wenn die Verbindung vom K700 zum PC aufrecht steht, dann starten Sie den Device Explorer welcher mit dem Sonyericsson J2ME SDK automatisch mit installiert wurde. Bei mir befindet sich das Programm hier: Start -> Programme -> Sonyericsson -> J2ME SDK -> Device Explorer.

Automatisch wird das Programm versuchen sich zum K700 zu verbinden. Sollte es erfolgreich verbunden worden sein müssten Sie eine Tabbelarische Struktur der installierten Programme und Spiele sehen die im K700 installiert sind bzw. installiert wurden.

Wenn das nicht passiert überprüfen Sie den COM port. Bedenken Sie das die Freigabe im Mobile Phone Monitor manchmal eine wichtige Rolle spielt!

Gehen Sie ins Menü des Device Explorers und aktivieren Sie die Option welche Serial Networking genannt wird.

Beenden Sie den Explorer und starten Sie diesen erneut da die Veränderung an den Einstellungen erst nach einem Neustart des Programms übernommen werden.

Nun sollte wieder die gewohnte Baumstruktur erscheinen.

Nun können Sie die Verbindung testen. Installieren Sie dazu das Programm Webviewer (ist das beste). Natürlich gibt es auch ein paar andere welche ebenfalls verwendet werden können. Das Programm besteht aus zwei Teilen, habe beide für sie bereitgestellt:

Downloaden Sie:
http://user.7host.com/FIRASCO//WebViewer.jar
und
http://user.7host.com/FIRASCO//WebViewer.jad

Das ist der nötige Browser zum Surfen im Internet. Aus rechtlichen Gründen darf ich nur die Demo Version zur Verfügung stellen. Funktioniert aber trozdem alles!

Nachdem Sie die beiden Dateien gedownloadet haben, plazieren Sie diese bitte in einen neuen, leeren Ordner und gehen Sie zurück zu dem Device Explorer und wählen Sie einfach: File -> Install

Schalten Sie zu dem Ordner mit den beiden Dateien und wählen Sie beiden runtergeladenen Dateien aus. Danach klicken Sie auf installieren. Das Programm sollte nun auf dem K700 sein. Es sollte nun im Device Explorer in der Baumstrucktur bei den anderen Programmen erscheinen.

Wählen Sie im Device Explorer Webviewer->Webviewer. Rechtsklick auf das Programm und dann auf start drücken. Auf dem Handy sollte nun das Programm starten.

Nun geben Sie eine kleine Homepage zum test ein, ambesten http://www.google.com ,beachten Sie das dies ein richtiger WEBbrowser ist und kein WAPbrowser. Somit können Sie alle regulären Seiten öffnen, die Sie sonst auch vom PC öffnen können.

Nach dem eingeben der Seite sollte in der Statusbar Contacting server erscheinen danach werden Sie aufgefordert den Internetzugang für das Programm zu erlauben. Sie müssen bestätigen um weiter zu kommen.

Sie sollten den Status Waiting for Replay sehen gefolg vom download der Seite. Genau wie auf dem Computer.

Anmerkungen:
Wenn das K700 mit dem PC Daten austauscht sollte im Connection Proxy ein Grüner Pfeil erscheinen. Die Datenmenge sollte bei aktivitäten auf dem Zähler wachsen. Wenn es Ihnen möglich ist zu surfen aber Sie sehen den Grünen Pfeil nicht bedeutet das Sie surfen kostenpflichtig über Ihre normale Leitung, das ist falsch. Dann haben Sie einen Fehler gemacht. Das ist nicht das was ich ihnen zeigen möchte. Es ist ganz wichtig das dieses Programm Webviewer, vom Device Manager aus gestartet wird, sonst klappts einfach nicht.

Bitte beachten Sie das es wichtig ist das unser K700 mit dem PC richtig gepaart ist. Ausserdem ist es wichtig das der serielle COM port verbunden ist damit die Verbindung laufen kann. Wie man den seriellen COM port aktiviert kann ich nicht sagen da es überall unterschiedlich ist.

Nun ist es Ihnen möglich unbegrenz und kabellos über die Verbindung Ihres PCs zu surfen und zu chatten. Ebenfalls kann man nun vom Garten aus zb. sein Status bei ebay checken und normal bieten.

Diese Anleitung ist auch verwendbar für Infrarot und Datenkabel, nur gibt es einige kleine Abweichungen!!

Hab einige Tage geopfert bis es nun endlich einwandfrei mit dem K700 funktioniert hat.

Sollte jemand schwerwiegende Probleme haben Mailt mir an firascom@hotmail.com mit einer direkten Antwort kann nicht gerechnet werden da ich oft sehr beschäftigt bin. Bei gelegenheit helfe ich gerne weiter. Ich empfehle das dazugehörige Forum zu benutzen um Fragen zu klären.

Vielen Dank für Ihre Aufmerksamkeit und entschuldigen Sie mich bitte für eventuelle Fehler in den Texten. Da meine Zeit begrenzt ist musste ich mich beeilen, da schleichen Sie halt Fehler ein.
Hierbij de vertaling dmv programma SYSTRAN..

¶This guidance can be used also for cables and infrared.¶Likewise the guidance with all new Sonyericsson Handy is compatibly, however gibts then small deviations!¶

¶Finally I have it to long to fiddle created a small guidance to provide it made possible over Bluetooth the InterNet connection of the PC to use over over these with the K700 into the InterNet to come.¶A very practical thing is that.¶Please all steps obey over to the gewuemschten result to come.¶If ne whole time sat at this guidance, hope strongly you functioned einwanfrei!¶I recommend to read it the guidance only komlett then to act.¶Many, many errors prevent

¶Yes, I white, the guidance is somewhat long however different gehts really not.¶Thus either you pierce you now here or no free InterNet oversize K700, hehe!¶

¶BEGINNING OF THE GUIDANCE
¶If you install software for J2ME SDK alternatively from Sonyericsson or Java SUN, unimportant absolutely.¶The software is available on www.firasco.de.vu < http://www.firasco.de.vu >, there please left in navigation on various Downloads clicks and the desired software selects.¶The software then absolutely completely install, it nearly everything one uses!!¶

¶So much to the software part, now the most important attitudes on the K700 are made.¶

¶With me the data look as follows:¶

¶Bluetooth is connected up:¶COM1
¶The IP of my computer:¶192.168.5.5

¶I write you always like it in my case look, then can follow their me better and understand faster which I mean.¶

¶As the first providing it in its K700 a new data account named wireless.¶

¶Being able to be made by you to proceed as follows:¶
¶Connections - > data communication - > data account - > new account

¶Use now the following parameters:¶
¶GPRS connection
¶Name:¶wireless
¶APN address:¶leave free
¶User name:¶leave free
¶Password:¶leave free

¶This data account now immediately store.¶

¶As close width units you provide a new InterNet profile named wireless.¶

¶Connections - > data communication - > InterNet Einstellg.¶- > InterNet profiles - > new profile

¶Use here the following parameters:¶
¶Name:¶wireless
¶Connect with:¶select the data account of names wireless (before provides)

¶These attitudes likewise store.¶

¶Now simply as follow proceed:¶
¶Connections - > data communication - > InterNet Einstellg.¶- > InterNet profiles - > wireless - > more - > attitudes - > InterNet mode - > WAP

¶Now you register its own (network) IP address please under IP address.¶
¶With me it would look in such a way:¶192.168.5.5Nun memory it the InterNet profile again with these attitudes.¶

¶Now you connect the serial COM haven by Bluetooth with the K700!¶

¶Now you activate please the provided InterNet profile and/or set you it as standard connection.¶
¶In addition on connections - > data communication - > InterNet Einstellg.¶- > InterNet profiles - > wireless - select

¶Importantly:¶Examine please whether in the Sonyericsson mobile Phone monitor the correct COM haven were de-energised (sometimes not necessarily).¶I the COM1 de-energised, you its own COM haven to de-energise will have, depending upon which you then use.¶

¶When close width units start you the Connection Proxy of which with the program of Sonyericsson come automatically, the J2ME SDK. my Connection Proxy is under:¶Start - > programs - > Sonyericsson - > J2ME SDK - > Connection Proxy.¶

¶Now you set there please the correct COM haven.¶
¶Proceed in addition simply as follows:¶
¶File->Settings->COM1 (its personal COM haven)
¶Baud rate:¶57600 (with success this can be increased)

¶Press now on Connect.¶The status should change in Connected ton COM1 RKS 57600 or the like.¶
¶This should does not happen is present an error in the indication of the COM of haven or the haven is not de-energised in the mobile Phone monitor.¶Otherwise the Bluetooth connection examines.¶

¶If the connection from the K700 to the PC stands upright, then you start the DEVICE Explorer of which with the Sonyericsson J2ME SDK with were automatically installed.¶With me is the program here:¶Start - > programs - > Sonyericsson - > J2ME SDK - > DEVICE Explorer.¶

¶The program will try automatically to the K700 to be connected.¶It should have been successfully connected would have you a Tabbelari structure of the installed programs and plays to see in the K700 is installed and/or was installed.¶

¶If happened you do not examine that the COM haven.¶Consider that the release in the mobile Phone monitor an important role sometimes play!¶

¶Go in the menu of the DEVICE Explorers and activating you the option which Serial Networking are called.¶

¶Terminate the Explorer and start you these the change in the attitudes after a restart of the program to be only taken over again there.¶

¶Now again the used tree structure should appear.¶

¶Now you can test the connection.¶Install for it the program Webviewer (is the best).¶Naturally it also few different a which gives to be likewise used can.¶The program consists of two parts, both for it made available:¶

¶Downloaden it:¶
< http://user.7host.com/FIRASCO//WebViewer.jar >
¶and ¶
< http://user.7host.com/FIRASCO//WebViewer.jad >

¶That is the necessary Browser to the Surfen in the InterNet.¶For legal reasons I may make available only the demo version.¶Functioned however trozdem everything!¶

¶After you gedownloadet the two files, place these please into a new, empty file and go you back to the DEVICE Explorer and selecting you simply:¶File - > Install

¶Switch to the file with the two files and select you both down-loaded files.¶Afterwards you click on install.¶The program should be now on the K700.¶It should appear now in the DEVICE Explorer in the Baumstrucktur with the other programs.¶

¶Select in the DEVICE Explorer Webviewer more >Webviewer.¶Right-click on the program and then on start press.¶On the Handy now the program should start.¶

¶Now you enter small homepage to the test, ambesten < http://www.google.com >, consider you the this a correct WEBbrowser are and no WAPbrowser.¶Thus you can open all regular sides, you otherwise also from the PC open can.¶

¶After that should in the status bar Contacting servers enter appear thereafter to become you to the side requested the InterNet entrance for the program to permit.¶They must confirm around further to come.¶

¶They should see the status Waiting for to Replay gefolg from the down load of the side.¶Exactly as on the computer.¶

¶Notes:¶
¶If the K700 with the PC data exchanges should in the Connection Proxy a Green arrow appear.¶The data set should grow with activities on the counter.¶If it is possible for you to surfen however you sees the Green arrow not meant that you surfen over its normal line, that is liable to pay the costs wrongly.¶Then you made an error.¶That is not which I them to show would like.¶It is completely importantly this program Webviewer, by the DEVICE manager is out started, otherwise klappts simply not.¶

¶Please you consider it importantly are that our K700 with the PC are correctly paired.¶In addition it is importantly that the serial COM haven connected is thereby the connection to run can.¶Like one the serial COM haven activated cannot say I it everywhere different is there.¶

¶Now it is to be surfen you possible unbegrenz and slackly over the connection of your PC and to chatten.¶Likewise one can checken now from the garden from e.g. its status with ebay and offer normally.¶

¶This guidance is also usable for infrared and data cables, only there are some small deviations!!¶

¶Have some days sacrificed to it now finally perfectly with the K700 functioned.¶

¶Someone should have serious problems Mailt me firascom@hotmail.com < mailto:firascom@hotmail.com > with a direct answer cannot not be counted I on is often very there busy.¶At opportunity I help gladly.¶I recommend to use the pertinent forum around questions to clarify.¶

¶Thank you for your attention and excuse you me please for possible errors in the texts.¶Is there my time limited had I to hurry, there creeps you for stop error.¶
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.