http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl
Alleen 1 ding....wat is de Nokia software VIES...die makers verdienen echt een NEKSCHOT...BAH BAH BAH!!!!
Ik heb deze foon dus voornamelijk om MP3's op te luisteren. Maar ik wil wel de directory structuur van mne mp3 collectie behouden en wat moet je dan doen? Juist kloten met dat uberranzige "Audio Manager".
Ik heb sinds vandaag een datakabel binnen en daarvoor via bluetooth.
Via bluetooth werkt gewoon niet, het programma hangt alleen maar en geeft memory leak errors. Man hebben ze dat laten maken door een stel apen ofzo damn.
En via datakabel kan ik een playlist maken, maar niet teveel liedjes selecteren hoor, want dan gaat je playlist rot. <- opgelost, je moet gewoon heel lang wachten.
Dusja, elke keer een stel liedjes selecteren in de playlist...1Gb aan muziek...jeuh!!! \o/
Trouwens, waarom mislukt het versturen van een SMS als je lader aangesloten is en zodra je die ontkoppeld werkt het wel.
Yup, Nokia telefoons op zichzelf wel aardig maar de bijbehoordende software is echt zuur.
Niet tevreden dus!
Firmware versie, voor de geintereseerde onder ons:
V 04.28
24-06-04
RH-12
GSM P1.1
(c) NMP.
[ Voor 9% gewijzigd door Lambert op 16-09-2004 23:26 ]
Verwijderd
Hmm, raar hoor... Ik heb net 107MB over gezet met bluetooth en ik heb geen enkel probleem.. Hij hangt niet, geen memory leak errors of wat dan ook..Sletje schreef op 16 september 2004 @ 23:20:
Keb me 1Gb kaartje binnen van het merk Transcent, deze wordt herkent en werkt meteen. (gek he)
Alleen 1 ding....wat is de Nokia software VIES...die makers verdienen echt een NEKSCHOT...BAH BAH BAH!!!!
Ik heb deze foon dus voornamelijk om MP3's op te luisteren. Maar ik wil wel de directory structuur van mne mp3 collectie behouden en wat moet je dan doen? Juist kloten met dat uberranzige "Audio Manager".
Via bluetooth werkt gewoon niet, het programma hangt alleen maar en geeft memory leak errors. Man hebben ze dat laten maken door een stel apen ofzo damn.
En via datakabel kan ik een playlist maken, maar niet teveel liedjes selecteren hoor, want dan gaat je playlist rot. <- opgelost, je moet gewoon heel lang wachten.![]()
Dusja, elke keer een stel liedjes selecteren in de playlist...1Gb aan muziek...jeuh!!! \o/
Trouwens, waarom mislukt het versturen van een SMS als je lader aangesloten is en zodra je die ontkoppeld werkt het wel.
Yup, Nokia telefoons op zichzelf wel aardig maar de bijbehoordende software is echt zuur.
Niet tevreden dus!
V 04.28
24-06-04
RH-12
GSM P1.1
(c) NMP.
Oke, 1 ding moet ik toegeven.. Via bluetooth gaat nou niet bepaald snel, was geloof ik wel half uur bezi met die 107MB..
- Ik maak 2 playlists.
- Voeg wat muziek aan een playlist toe.
- Maak weer een nieuwe playlist.
- CRASH!
- De playlist waar wat aan toegevoegd zie ik alleen de toegevoegde nummers.
- 1 playlist is "invallid", waarschijnlijk door de crash.
Nokia mag iig wat meer aandacht besteden aan de audio manager software.
(ik poste net zo bot omdat ik best pissed was)
[ Voor 7% gewijzigd door Lambert op 17-09-2004 00:29 ]
Kan ook anders; transfer eerst je complete structuur van mp3's naar je MMC, en pas dan de truuk van de playlist uit de FP toe, en voila, je hebt je structuur nogSletje schreef op 16 september 2004 @ 23:20:
Keb me 1Gb kaartje binnen van het merk Transcent, deze wordt herkent en werkt meteen. (gek he)
En via datakabel kan ik een playlist maken, maar niet teveel liedjes selecteren hoor, want dan gaat je playlist rot. <- opgelost, je moet gewoon heel lang wachten.![]()
Niet tevreden dus!
V 04.28
24-06-04
RH-12
GSM P1.1
(c) NMP.
Waar heb jij die 1gig kaart van Transcend vandaan? .. mwah en dan mag ik hope dat je hem niet gekocht heb voor 144 euro zoals in de pricewatch vermeld wordt..
@Piksa: Bij Digitalrevelution voor 116, in de pricewatch staan ze inmiddels voor 107 maar op de website voor 116. Tis zowiezo een vage zaak. Duurde heel lang, anderhalve week terwijl op de website 2 dagen staat. En als je dan belt dan krijg je een mega belachelijke smoes dat de machines bij transcent defect zijn...yeah right.
http://digitalrevolution.nl/index.php?artikelgroep=4686
Bij opusshop zijn ze ook beduidend geodkoper geworden. Alleen toen ik de kaart bestelde was DR goedkoper en het is bekend dat hij werkt op een Nokia.
Pricewatchlink:
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/302
[ Voor 13% gewijzigd door Lambert op 17-09-2004 09:36 ]
Bij Opus zijn ze trouwens goedkoper. Het merk is Traxdata en volgens de 6230 topic op GoT moeten deze ook compatibel zijn (kijk het voor de zekerheid even na). Alleen zie ik dat product niet op hun website staan. Ik heb vaker bij Opus besteld en dat is altijd goed gegaan.
En op pricewatch staan ze trouwens voor 107 bij DR, daar mag je ze ook wel op aanspreken, neem aan dat ze die prijzen zelf veranderen.
Voor de rest raad ik iedereen aan om data via een kaartlezer over te zetten want via BT en de datakabel is het lang wachten.
Even behulpzaam zijn:
Sweex 6 in 1 cardreader (9 euro
Cardreader prijzen algemeen: http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/305
http://www.javamania.nl/j...p?deviceid=81&gameid=3842
iemand hier al ervaring mee?
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl
Verwijderd
Zover ik weet is dat niet mogelijk. (bereik is ook niet zo groot).Sendar schreef op 17 september 2004 @ 11:43:
weet iemand of het mogelijk is om te smsen via bluetooth? Ik had het ergens gelezen, maar kan het niet meer vinden. En helemaal hoe dat dan zou moeten kunnen.
Wat je wel kan doen is visitte kaartjes naar elkaar sturen via bluetooth. Maar dan moet je dus wel vlak bij elkaar in de buurt zijn.
Was wel leuk geweest voor onder de les
Er bestaat een programma waarmee je kunt chatten via BlueTooth en het is zelfs freeware. Enige nadeel is dat je maar met 2 mensen kunt chatten.Sendar schreef op 17 september 2004 @ 12:29:
Jah dat wist ik ook, maar ja ik dacht misschien is het mogelijk met een eenofander programmaatje dat werkt via bluetooth, en dat je dan kan smsen/chatten, maar helaas.
Was wel leuk geweest voor onder de les
http://www.benhui.net/mod...e=Bluetooth&page=bluechat
Daar is ie te vinden, hij is zelfs open source.
[ Voor 10% gewijzigd door QuasaR op 17-09-2004 13:23 ]
Daddy of 3 :)
Nu staat in de startpost nokia media converter maar daarmee kan ik alleen bestanden converteren naar .3gp en niet andersom.
Wie weet een dergelijk programma wat dat wel voor mekaar krijgt
Verwijderd
Verwijderd
geen ervaring mee maar ik zie dat hij ook word, excel, zip en pdf bestanden kan lezen? dat maakt het wel heel erg intressant maar ik betwijfel of dat echt mogelijk is met die client..freddifish schreef op 17 september 2004 @ 10:23:
ik lees net op webwereld over een nieuwe java emailclient:
http://www.javamania.nl/j...p?deviceid=81&gameid=3842
iemand hier al ervaring mee?
Wel nog wat gevonden en getest maar het werkte bij mij niet.
http://groups.google.nl/g...4c%40news.xs4all.nl#link5
Van:Sjoerd (-@-.nl)
Discussies:alt.cellular.nokia
- create a .M3U playlist using your favourite playlistcreator (e.g. winamp)
- open the playlist in a text editor (e.g. notepad)
- add "B:\folder\ " in front of ALL the file names, where "folder" is off
course the name of the folder you're gonna put the files in on your mmc. (it
HAS to be B: , since that's the way the mmc is named in the 6230)
- so you get for example: B:\music\sample.mp3
- save the playlist.
- copy the exact files to the right folder on your MMC using the
cardreader/writer
- insert the mmc back into the 6230 and turn it back on.
- open notepad
- copy this line below into notepad exactly :
cmd /c mkdir "C:\Documents and Settings\USERNAME\Phone Browser\Nokia
6230\PredefPlaylist"
- replace username (and c:\) with your own.
- save the file as a .BAT file
- connect to your phone using bluetooth
- go to the C:\Documents and Settings\USERNAME\Phone Browser\Nokia 6230\ -
folder
- run the batch file
- for a short while the .\PredefPlaylist\ folder will become visible
- copy your .M3U playlist to this folder
- if you start the musicplayer on your 6230, if you did everything right,
you should now be able to select this playlist.
Overigens ziet een Nokia playlist er zo uit: µ-ziq.m3u
#EXTM3U
#EXTINF:243,1 Mu-Ziq - Tango N' Vectif
B:\µ-ZiQ\-ziq - Tango N' Vectif.mp3
#EXTINF:426,7 µ-ziq - Twangle Frent
B:\µ-ZiQ\01 Twangle Frent - µ-Ziq.mp3
#EXTINF:197,02 Brace Yourself (AFX mix) - µ-Ziq
B:\µ-ZiQ\02 Brace Yourself (AFX mix) - µ-Ziq.MP3
#EXTINF:382, U-ziq - Brace Yourself Jason
B:\µ-ZiQ\03 Brace Yourself Jason - µ-Ziq.mp3
#EXTINF:290, u-Ziq - Pine Effect
B:\µ-ZiQ\04 Pine Effect - µ-Ziq.mp3
#EXTINF:367,02 µ-Ziq - Swan Vesta
B:\µ-ZiQ\05 Swan Vesta - µ-Ziq.mp3
Waar B:\ de MMC card is van de Nokia. Dit is dus een ordinaire Winamp m3u playlist layout.
Het programma MobiMB: Mobile Media Browser zou wel fatsoenlijk om moeten kunnen gaan met het MP3 en playlist geweld op het onding. Dit moet ik overigens nog even proberen.
Linkje: http://www.logomanager.co.uk/php/products.php?id=51
@roynaldinho: 3GP to AVI 3.0. Dit programma zou dat kunstje moeten flikken. Er is overigens een nieuwe versie uitgekomen, versie 3. Misschien dat deze eens voor de verandering geen foutmeldingen geeft. Ik heb hem nog niet getest omdat ik hem pas net tegen kom met het zoeken van de link voor je.
http://www.mitsoftware.com/akiles/
Linkje net wat info over die convert proggies: http://www.angelfire.com/pro/nokia3650_3/3gp_to_avi.html
Vandaag mijn 512mb MMC binnen gekregen. Hij wordt gewoon herkend.
Ik heb er nu een 5 mappen met mp3tjes staan met in elke map een m3u (zo een speellijst)
Maar als ik dan kijk in de music player kan ik niks afspelen..
Wat doe ik fout?
Want ik doe het zo:
[afbeelding] Mp3 in mappen op je MMC afspelen:
Upbeat spreekt: dé oplossing om Mp3-tjes die in diverse mappen op je MMC staan toch in de Music Player af te spelen! Gelezen op de howardforums:
• Maak per cd (ik zeg maar wat) een mapje op je MMC
• In de Audio Manager van PC Suite maak je per cd en mapje een playlist
• Zet iedere playlist (ook met de Audio Manager) in de bijbehorende map van de cd op je MMC (via BT of kabeltje of IR)
• Dan via Music Player > opties > lijst met opnames > opties > lijst opns wijz. kan je kiezen uit de verschillende playlists!
• Je kan trouwens gewoon doorspoelen in tracks door de 5-way toets naar beneden ingedrukt te houden! (met dank aan Jimster).
N.B. Als je je radio of MP3-speler nog aan hebt staan terwijl je telefoon op het hoofdscherm staat, kun je deze eenvoudig uitzetten door even de rode knop ingedrukt te houden (met dank aan viedec voor deze tip).
[ Voor 5% gewijzigd door Xavier op 17-09-2004 17:15 ]
Al een xtje uitgezet? Eerst geformat door phone? En een naam gegeven?Xavier schreef op 17 september 2004 @ 17:15:
GRRRR....
Vandaag mijn 512mb MMC binnen gekregen. Hij wordt gewoon herkend.
Ik heb er nu een 5 mappen met mp3tjes staan met in elke map een m3u (zo een speellijst)
Maar als ik dan kijk in de music player kan ik niks afspelen..
Wat doe ik fout?
Want ik doe het zo:
[...]
Maar bestaan er nu ook programma's voor de pc
die dus een schermpje geven wanneer je word gebeld
en met welk nummer, en met sms enzo ?
Dat zou natuurlijk wel cool zijn !
net dus geformat met de telefoon, naam gegeven.Xavier schreef op 17 september 2004 @ 17:47:
Ja al keertje uitgezet. Ik heb hem wel geformat door Windows... Naam ookal gegeven.
- werkte niet
De playlist in de root gezet en de muziek in een folder.
- werkt niet
muziek in een map playlist in die map.
- werkt ook niet....
Kheb bij orange de nokia 6230 besteld bij het verlengen van mn abbo ... afgelopen zaterdag gedaan .. we zijn nu een zaterdag verder en nog geen pakketje gehad
Verwijderd
mijn telefoon lijkt de pc niet te vinden, mijn mijn bemused server de telefoon wel
edit; heb hem al aan de praat,
tips van mijn kant;
zorg dat je op je computer aan hebt staan dat hij herkent kan worden door bleutooth apperaten (logisch eigenlijk)
zorg dat je een compoort hebt waar de inkomende data naar toe gaat, en connect daarop....
voor de mensen die ook vast lopen

werkt wel leuk trouwens dat bemused
[ Voor 53% gewijzigd door Flappiewappie op 18-09-2004 12:21 ]
Hier staat wat
I-mode voor de 6230.
Voor KPN en Hi abbo's

Na wat prutsen ben ik achter deze settings gekomen.
Ga naar het menu Diensten > Instellingen
> Instellingen
> Instellen verbinding
> Actieve dienst instellingen
Kies daarna: (leeg)
Vul daarna de naam e.d. in.
Naam set instellingen: I-mode
Homepage : http://imenu
Proxy's : Inschakelen
primaire proxy :010.010.100.010 Poort : 5080
secundaire proxy : Leeg laten en de Poort ook Leeg laten
gegevensdrager : GPRS
Instellingen drager:
GPRS-toegangspunt : portalmmm.nl
Verificatietype : Normaal
Login-type : Automatisch
Gebruikersnaam : Leeg laten
Wachtwoord: Leeg laten
en tijdens het backuppen van me telefoon gaat ie opeens uit en weer aan...
Ik heb trouwens EINDELIJK mijn bluetooth aan de gang zonder dat de pc vreemd doet (koste me wel een hele dag met formateren en terugzetten van backups en instaleren en configureren van alles)
Maar ik kon nog steeds geen mp3tje van 5 mb overzetten want alle transfers blijven op een willekeurig punt hangen..
Ik zag net iemand met een T610 telefoon en een mac, hij kon via het programma Clicker via bluetooth zijn itunes, quicktime, mail etc. beheren.
Is er ook zo'n programma'tje voor de pc dat werkt met de nokia 6230? Et lijkt me erg handig!
grtz
Maar nu krijg ik elke keer als ik dat gedaan heb een verzameling met vreemde bestanden en mappen op mn kaart ipv die mp3/aac bestanden. ik draai win xp pro met sp1, en die moet toch door kunnen hebben dat op die 512mb geen 6 bestanden passen met een gezamelijk grootte van 13 gb. (alhoewel dat wel aardig zou zijn) iemand enig idee waar dit mee te maken zou kunnen hebben?
[ Voor 7% gewijzigd door Korakal op 20-09-2004 00:35 ]
Merry men, let the quest for the holy grail begin :)
Ik hoop dat ik het beetje duidelijk uit kan leggen.
Wanneer ik een playlist van liedjes wil kiezen zie ik alleen nog oude playlists staan die vroeger op mijn kaartje stonden. Als ik die aanklik zegt ie "ongeldige lijst met opnamen". Maar daardoor kan ik ook niet zeggen waar mijn playlists/mp3's wel staan, want ik kom niet meer verder in dat menu.
Wanneer ik in dat menu op een cijfertje, groen of rode toets druk reset mijn telefoon.
Ik heb software versie 3.15
Is hiet toevallig en oplossing voor? Ik heb heel de telefoon al naar fabrieksinstellingen terug gezet, maar helpt niets.
Of nieuwe firmware in laten flashen bij servicepoint?
Verwijderd
Ik heb dit net ook uitgezocht, ik heb het zo gedaan:roynaldinho schreef op 17 september 2004 @ 14:33:
Vraagje, ik al ff aant zoeken, kost wat tijd door 11 topics heen bladeren, maar ik wil de filmpjes die ik heb gemaakt met me 6230 converteren van .3gp naar .avi of .mpg.
Nu staat in de startpost nokia media converter maar daarmee kan ik alleen bestanden converteren naar .3gp en niet andersom.
Wie weet een dergelijk programma wat dat wel voor mekaar krijgt
Eerst de 3gp converteren naar raw .avi met programmatje op http://www.mitsoftware.com/akiles/, en dan (tip in het forum van die 3gp-avi site) met Virtualdub op http://virtualdub.sourceforge.net/ comprimeren naar whatever je wilt, als je maar de juiste codecs hebt, en die kun je volgens het forum halen op http://codecs.necromancers.ru/. Allemaal freeware! Wel een beetje spartaans, maar voor een tweaker moet het te doen zijn. Mij is is ook gelukt!
Oja, van een 3gp van 427KB krijg ik een 35MB (!!) .avi file, en dan afhankelijk van de codec na compresse een stuk kleiner. Ik kwam met die 427 KB uitendelijk op een 2MB divx uit....
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2004 01:25 . Reden: ik vergeet de helft altijd. ]
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde probleem, zelfs als ik via oc suite connect en mijn afspeellijsten wil kijken blijft pc suite hangenRalpy schreef op 19 september 2004 @ 00:57:
ik heb nu een vreemd probleem.
Ik hoop dat ik het beetje duidelijk uit kan leggen.
Wanneer ik een playlist van liedjes wil kiezen zie ik alleen nog oude playlists staan die vroeger op mijn kaartje stonden. Als ik die aanklik zegt ie "ongeldige lijst met opnamen". Maar daardoor kan ik ook niet zeggen waar mijn playlists/mp3's wel staan, want ik kom niet meer verder in dat menu.
Wanneer ik in dat menu op een cijfertje, groen of rode toets druk reset mijn telefoon.
Ik heb software versie 3.15
Is hiet toevallig en oplossing voor? Ik heb heel de telefoon al naar fabrieksinstellingen terug gezet, maar helpt niets.
Of nieuwe firmware in laten flashen bij servicepoint?
heb jij dezelfde software versie als mij? (3.15)Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 04:29:
[...]
Ik heb precies hetzelfde probleem, zelfs als ik via oc suite connect en mijn afspeellijsten wil kijken blijft pc suite hangen
want ik heb het idee dat het gewoon een soort van bug is, ik zal maandag eens naar service point gaan om hem te laten flashen.
van de week even een 1gig mmc kaartje kopen (104euro, ebay (nieuw en incl. verzend kosten)) ... van et merk atp ... schijn 1 van de betere/beste te zijn. ...
[ Voor 6% gewijzigd door Tristan op 19-09-2004 13:17 ]
Verwijderd
Dat had ik in het begin ook, maar ik kon wel gewoon via Bluetooth bij mijn Afspeellijsten komen en ze daar verwijderen.. Ton gebruikte ik geloof ik PC Suite 6.1.. Suc6 in iedergeval, moet dus wel willen. Ik heb ook 3.15.Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 04:29:
[...]
Ik heb precies hetzelfde probleem, zelfs als ik via oc suite connect en mijn afspeellijsten wil kijken blijft pc suite hangen
Verwijderd
Ik heb zo'n DKU-2 kabel gekocht voor mijn Nokia 6230... echter wordt mijn nokia 6230 alleen herkend door Nokia PC Suite als ik de telefoon aansluit op de kabel en de pc opnieuw opstart.
Staat me pc aan, en ik stop dan me kabel er in, dan herkend het programma me telefoon niet. Op geen enkele manier. Hoe kan ik dit oplossen?
PC SUITEirongangster schreef op 18 september 2004 @ 21:58:
Hey,
Ik zag net iemand met een T610 telefoon en een mac, hij kon via het programma Clicker via bluetooth zijn itunes, quicktime, mail etc. beheren.
Is er ook zo'n programma'tje voor de pc dat werkt met de nokia 6230? Et lijkt me erg handig!
grtz
http://www.nokia.nl/nl/support/serviceP.htmlVerwijderd schreef op 19 september 2004 @ 17:19:
Weet iemand waar ik er nieuwe firmware op kan laten zetten?
30sec zoeken denk....
Verwijderd
Maar er zijn maar een aantal gsm's die proximus vrijgeeft om vodafoon life te gebruiken,
kan je op een of andere manier de 6230 omtoveren tot een vodafone live gsm ..???
Zoals bij die kleine tut. over Imode met de 6230, maar met vodafone life..
...
Thanx
Een nieuwe uitdaging...
Dat weet ik, maar zoiets bedoel ik niet. Hiermee kan je alleen bestanden beheren op je fone en sms'en enzo. Neem voor de gein is een kijkje op die site van clicker dan weet je wat ik bedoel.
en hoeveel Hz
[ Voor 20% gewijzigd door Tristan op 19-09-2004 18:46 ]
Iemand een idee?
Is niet te zeggen. Niemand weet hoe goed jouw oren zijn. Niemand weet hoeveel kwaliteit je in wilt leveren voor kwantiteit. Dus zelf proberen!Piksa schreef op 19 september 2004 @ 18:38:
wat is de beste bit-rate voor een mp3 op je telefoon ... 192, 128?
edit:
en hoeveel Hz
* marteltor heeft net even een 256 mb traxdata mmc besteld
[ Voor 5% gewijzigd door marteltor op 19-09-2004 22:25 ]
MMC kaart een naam geven -> telefoon even uit en weer aan zetten -> geheugenkaart is nu te zien via bluetooth places.
* Tristan heeft atp 1gig mmc besteld =)
Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.
zucht, steun, kreun, lees spElmarNieser schreef op 20 september 2004 @ 00:17:
Weet iemand waar ik een msn client kan vinden voor deze phone ?

Dit zou ik graag ook willen weten.Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 21:47:
Met V3.15 en eerder hoorde je bij het bellen naar een Orange nummer niet dat de telefoon (toon die je normaal hoort als je iemand belt) over ging.
Weet iemand of dat met softwareversie 4.28 al is opgelost?
Iemand met 4.28 en Orange die hier antwoord op kan geven?
kheb 4.28 en Orange, en ik heb dat niet, ik weet alleen niet of hij dat daarvoor ook al deed, want ik heb hem gekocht met 4.28martijn007 schreef op 20 september 2004 @ 07:52:
[...]
Dit zou ik graag ook willen weten.
Iemand met 4.28 en Orange die hier antwoord op kan geven?
Hier staat wat
Verwijderd
bemused?irongangster schreef op 18 september 2004 @ 21:58:
Hey,
grtz
http://elektron.its.tudelft.nl/~jkohne76/
Maar 2 dagen na aankoop wou ik een SD (zelf heb ik natuurlijk een mmc) kaart gebruiken om er wat mp3 op te zetten voor een vriend (die heeft een sharp GX30), maar toen gaf ie de melding dat de kaart geformateerd moest worden. Niet gedaan, en na een paar dagen probeerde ik het opnieuw met dezelfde SD, en toen kon ik bij de originele bestanden komen zonder enige formatatie. Beetje vreemd dus.
Maar goed, hij werkt nu perfect, en ik snap niet waarom ik in hemelsnaam uren heb gestoken in het via bluetooth overzetten van mp3. CARDREADERS RULE!
maar voor het installeren van toepassingen heb ik natuurlijk nog mn BTdongle
Verwijderd
Heeft iemand onlnags uitgevonden wat je het beste kunt doen als je deze phone wilt kopen met abonnement? wat si dan voordelig wie heeft de beste aanbieding etc ?
ik heb tot nu toe gevonden :
op: http://ww.gsm.nl/
6230 (wit)
Hi 25 2 jr dan krijg je zelfs nog 29 euri gestort op je rekening!
iemand beter aanbod gezien?
Bij de belcompany dus 360 euro voor de telefoon met 375 euro te goed
Verwijderd
Alle sms berichten die ik verstuur slaat hij automatisch op, en ik kan nergens vinden hoe ik dit moet uitzetten, iemand een idee?
Verwijderd
Kan niet?! Lekker onhandig?! Moet je 'm dan elke keer zelf legen, hij raakt toch een keer vol? Is daar geen java voor te schrijven ofzo?Maeslant schreef op 20 september 2004 @ 12:25:
dit kan niet ..
In je inbox zet je 136 berichten (geloof ik) en dan slaat hij maar 1 bericht op in de verzonden items
[ Voor 13% gewijzigd door Tristan op 20-09-2004 13:11 ]
Dit heb ik dus ook, maar bij mij slaat hij 3 verzonden berichten opMaeslant schreef op 20 september 2004 @ 13:01:
Truukje
In je inbox zet je 136 berichten (geloof ik) en dan slaat hij maar 1 bericht op in de verzonden items
Je hebt toestaan - niet toestaan in 2 uitvoeringen: zowel bij je inbox als bij je verzonden items.Piksa schreef op 20 september 2004 @ 13:10:
zie trouwens net een optie in de instelling van tekstberichten 'overschrijven in verz. items.' ... toegestaan -> niet toegestaan ... denk als je hem op niet toegestaan zet dat tie het dan niet meer opslaat. ... of heeft dat met dubbele smsjes te make?
Inbox: niet toestaan
Verzonden: niet toestaan
Er worden geen berichten overschreven, je box raakt langzaam vol en je zult handmatig berichten moeten verwijderen.
Inbox: niet toestaan
Verzonden: toestaan
Je verzonden items blijft zo goed als leeg, je inbox raakt vol. Op een gegeven moment zul je je inbox moeten legen.
Inbox: toestaan
Verzonden: niet toestaan
Hetzelfde als hierboven, maar dan andersom
Inbox: toestaan
Verzonden: toestaan
Je boxen raken nooit vol. In mijn geval worden er drie berichten in mijn verzonden items opgeslagen. De rest in mijn Inbox, deze zit wel helemaal vol, maar nooit té vol, aangezien hij ze automatisch wist
Verwijderd
De één vindt het handig, de ander juist weer niet.Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 15:06:
Als ik een nieuwe sms begin (links drukken) dan blijkt altijd de vorige verstuurde sms nog in de sms-editor te staan, die ik dus steeds eerst moet wissen. Kan dat ook anders?
Ik wis altijd de tekst meteen na het sturen van de SMS.
opties - tekst wissen
of natuurlijk 200 x op wis drukken....
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Verwijderd
Ik heb op het forum gekeken, en andere mensen hebben een vergelijkbaar probleem, maar een echte oplossing is volgens mij nog niet gegeven.
Ik heb zelf de kaarten op verschillende manieren geformatteerd (de aanwijzingen gevolgd om in FAT16 te formatteren), in DOS, met XP disk management, en met 7tools partition manager. Met dit laatste programma ook de oplossing geprobeerd die gegeven werd op het Nokia N-Gage forum voor een corrupte partition table.
Formatteren op een ander telefoon lukt ook niet want geen enkele 6230 herkent de kaarten nog.
Het lijkt me dat het aan de manier van formatteren ligt, aangezien twee mmc kaarten exact hetzelfde probleem opleverden. Wie weet of ik deze kaarten nog kan gebruiken in de 6230?
Verwijderd
Verwijderd
Goeie gsm , toch ? ! ! !
Zo even 11 delen met problems enz.. over de gsm , voorspelt veel goeds
Verwijderd
Maar WAT ME IS OPGEVALLEN; zijn scherm is veel helderder, en de kleuren zijn mooier, en het wit is witter' ligt het aan mij omdat ik v3.15 heb, of aan wat ligt het dan?
Om bij deze dan nog een probleem ivm 6230 vast te leggen ...
Greetingz help!?
Same herePinobigbird schreef op 20 september 2004 @ 15:17:
[...]
De één vindt het handig, de ander juist weer niet.
Ik wis altijd de tekst meteen na het sturen van de SMS.
opties - tekst wissen
of natuurlijk 200 x op wis drukken....
Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 17:15:
Tof tof, een forum , (DEEL11) met problemen over de 6230;
Goeie gsm , toch ? ! ! !
Volgens mij snap jij het niet helemaal...

En mag ik ook de meerwaarde van deze ultieme post van jou weten?
Ok, ik lees nu dat je hem dus wel zelf hebt. Dacht dat je ff lekker liep te trollen... En ja ik weet.. gij zult niet reageren op trolls
[ Voor 17% gewijzigd door UltraSub op 20-09-2004 17:46 ]
Heb jij die sitecom zonder antenne (cn500) ?Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 17:13:
Ik heb zoals nog een paar hier het probleem dat als ik een mp3 overzet dat hij op +/-80% blijft hangen. Kleine mp3 (1mb) of een grote (5mb) maakt niet uit. Heb nu nog de standaard MMC erin. Ruimte is er iig nog genoeg vrij. Zowel Suite 6.1 als via het proggie van de sitecom dongle geprobeerd. Iemand enig idee?
zoja, dan zou ik hem terug brengen.
Ik had de versie van de cdrom maar al overgeslagen en de laatste driver geprobeerd van het internet en ik had die problemen ook. Ik had nog veeel meer problemen en ben naar de dixons gegaan en heb 5 euro bijgelegd voor een 100m trust BT dongle.
Ik had geen goede verwachtingen van Trust maar dit werkt prima!
Verwijderd
Op de reparatiebon staat dat er iets met de batterij was... (ik had last van uitvallers)
Nieuwe firmware zit er iig wel op!
ik heb daarin een backup gemaakt van alle inkomende en uitgaande smsjes. Nu moet ik echt mijn pc opnieuw installeren en ik ben benieuwd waar het bestand staat waar waar Nokia phone editor dit opslaat?
En is dit achteraf nog te importeren?
Zou het zonde vinden om het allemaal kwijt te raken.
Je kan hier beter niets zetten....
Verwijderd
Verwijderd
Maar WAT ME IS OPGEVALLEN; zijn scherm is veel helderder, en de kleuren zijn mooier, en het wit is witter' ligt het aan mij omdat ik v3.15 heb, of aan wat ligt het dan?
Greetingz help!?
Zeker via een bluetooth verbinding naar je telefoon?Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 19:18:
ik heb een probleem met verzenden via bt als ik een aflevering van the simpsons wil verzenden zegt hijhalverwegen dat er onvoldoende geheugen is terwijl ik nog 20 mb vrij heb in mijn mmc kent iemand dit probleem ???????
Hij slaat dan eerst het bestand op, op je telefoon en dan moet jij zeggen waar je hem wilt plaatsen, aangezien je telefoon ongeveer 8mb geheugen heeft komt die niet op je telefoon. Je kan helaas niet instellen dat die de opgehaalde bestanden direct op je mmc moet zetten.
Als je, je telefoon via je pc & nokia phone browser connect dan kan op je mmc en dan kan je hem direct kopieëren.
Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 17:18:
Nou ja ik heb de gsm wel, maar een vriend heeft ook een nieuwe gekocht en met versie 4.28 (?!) als ik me niet vergis...
Greetingz help!?
![]()
In plaats van dom je vraag na 2uur weer te herhalen lees je beter eens de topics door. Dat "probleem" is al diverse malen voorbijgekomen dus zoek maar ff of zo.Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 19:24:
Nou ja ik heb de gsm wel, maar een vriend heeft ook een nieuwe gekocht en met versie 4.28 (?!) als ik me niet vergis...
Greetingz help!?
![]()
![]()
![]()
![]()
[ Voor 29% gewijzigd door FlipFluitketel op 20-09-2004 19:54 ]
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
fout knopje

[ Voor 114% gewijzigd door FlipFluitketel op 20-09-2004 19:54 ]
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Net nog een beetje lopen klooien met Bluetooth, helaas kan je met de software die bij het Sitecom ding zat niet direct dingen naar je MMC kaartje overzetten. Vanavond of morgen even kijken wat Nokia's software nog voor leuke opties heeft.
[ Voor 5% gewijzigd door Rafe op 20-09-2004 20:53 ]
Verwijderd
Bij Opusshop ja!Area schreef op 20 september 2004 @ 18:52:
Masterwill, waar heb je die traxdata besteld. Bij opusshop? en hoelang heb je erop moeten wachten?
Vrijdag besteld, vandaag (maandag) in huis!
Verwijderd
Ja dus... Kijken maar of ik hem nog kan ruilen.Hennie-M schreef op 20 september 2004 @ 18:16:
[...]
Heb jij die sitecom zonder antenne (cn500) ?
Ik had de versie van de cdrom maar al overgeslagen en de laatste driver geprobeerd van het internet en ik had die problemen ook. Ik had nog veeel meer problemen en ben naar de dixons gegaan en heb 5 euro bijgelegd voor een 100m trust BT dongle.
Verwijderd
Mijn volgende vraag is bij sommige films die ik wil converteren loopt het nokia multimedia converter programma steeds vast. note dit is niet bij alle films
kan iemand mij helpen met deze vragen?
Is een datakabel stabieler / sneller dan een BT dongle of maakt dit niet zo veel uit? Ik heb de startpost doorgelezen, maar kon hier niet echt informatie over vinden... en om nou alle 11 andere topics door te spitten..... Iemand een goeie tip!?
Verwijderd
Had ik ook, moet je gewoon je film in 10 stukken hakken, vermijdt je ook het probleem dat je alles weer vanaf het begin moet kijken.Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 23:11:
ik heb twee vragen bij mijn nokia 6230 als ik een film afspeel loopt het geluid en beeld na een paar minuten niet meer gelijk. Ik heb de nieuwste filmware er op staan. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Mijn volgende vraag is bij sommige films die ik wil converteren loopt het nokia multimedia converter programma steeds vast. note dit is niet bij alle films
kan iemand mij helpen met deze vragen?
Ik gebruik hiervoor River Past video slice ( geen freeware, maar op mIrc zo gevonden )
Je geluid loopt, als je de stukjes even appart convert, ook meteen gelijk met het beeld. Ik zou ook niet nokia multimedia converter gebruiken om naar .3gp om te zetten maar, PVauthor (ook met mIrc zo gevonden) nmlk veel beter beeld.
Opusshop owned. er stond 3-5 bij me cardreader de rest was 1-3 dagen maar had het de volgende dag nog in huis allesArea schreef op 20 september 2004 @ 18:52:
Masterwill, waar heb je die traxdata besteld. Bij opusshop? en hoelang heb je erop moeten wachten?
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Verwijderd
Sorry hoor maar de eerste 2 delen gaan alleen over wanneer hij nou eindelijk op de markt komt en vervolgens een deel over iedereen die roept 'ik heb er 1'. dan een deel over waar hij het goedkoopste is, vervolgens een deel over leuke toepassingen als bemused en msn, Dan een heleboel herhalingen van dezelfde problemen waarvan het overgrote deel in de startpost staat. Er zijn wel wat kleine bugjes maar echt grote problemen zijn er niet.Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 17:15:
Tof tof, een forum , (DEEL11) met problemen over de 6230;
Goeie gsm , toch ? ! ! !
Het is niet zo dat een forum alleen over problemen gaat! In tegendeel zelfs, er zijn een hoop leuke toepassingen mogelijk. Neem nou bijvoorbeeld bemused, lastig om in te stellen maar leuk als je het werkend hebt. MSN op je phone is ook een leuk onderwerp.
Kweenie of dat nou wel de oorzaak is, wie je dat ook heeft mogen wijs maken... De CN500 is een klasse 2, de CN502 (met antenne) is een klasse 1 (met dien verstande dat een klasse 1 meer reikwijdte heeft). Mijn pa heeft de CN-500 zonder troubles aan de praat met PCSuite 6 en Firmware 3.15 op de foon. Hij heeft er al van alles mee gedaan, variërend van foto's tot MP3's en de Headset service. Toegegeven: hij gebruikt de dongle op z'n laptop (is sneller dan IrDA) en dan heeft ie de foon doorgaans wel dicht in de buurt. Maar ik heb 'm wel eens op zo'n 4 mtr. afstand gehad (ik had z'n BT dongle in mijn pc, hij had z'n foon) en het werkte nog steeds. Bovendien staat de CN-500 toch ook als 'werkend' in een van de SP's van dit forum (naja, deze 11 topics) vermeld?Hennie-M schreef op 20 september 2004 @ 18:16:
[...]
owjah: hij heeft nu de Built-In ondersteuning van MS in WinXP SP2, maar daarvoor gewoon de WIDCOMM softwareversie die op de cd-rom van sitecom stond. allebei werkt(e) goed (Heb m sindsdien nog nie horen klagen dus zal nog steeds wel zo zijn).
XP met SP2 toevallig?Hennie-M schreef op 20 september 2004 @ 18:16:
[...]
Hier staat wat
Verwijderd
bedankt n44dVerwijderd schreef op 21 september 2004 @ 01:31:
[...]
Had ik ook, moet je gewoon je film in 10 stukken hakken, vermijdt je ook het probleem dat je alles weer vanaf het begin moet kijken.
Ik gebruik hiervoor River Past video slice ( geen freeware, maar op mIrc zo gevonden )
Je geluid loopt, als je de stukjes even appart convert, ook meteen gelijk met het beeld. Ik zou ook niet nokia multimedia converter gebruiken om naar .3gp om te zetten maar, PVauthor (ook met mIrc zo gevonden) nmlk veel beter beeld.
Verwijderd
Ik draai zelf Win2k met de laatste sp. De dongle heb ik geïnstalleerd met de drivers op de cdrom. Met synchroniseren en kleine bestanden (foto's) heb ik geen problemen.csteelooper schreef op 21 september 2004 @ 09:54:
[...]
Kweenie of dat nou wel de oorzaak is, wie je dat ook heeft mogen wijs maken... De CN500 is een klasse 2, de CN502 (met antenne) is een klasse 1 (met dien verstande dat een klasse 1 meer reikwijdte heeft). Mijn pa heeft de CN-500 zonder troubles aan de praat met PCSuite 6 en Firmware 3.15 op de foon. Hij heeft er al van alles mee gedaan, variërend van foto's tot MP3's en de Headset service. Toegegeven: hij gebruikt de dongle op z'n laptop (is sneller dan IrDA) en dan heeft ie de foon doorgaans wel dicht in de buurt. Maar ik heb 'm wel eens op zo'n 4 mtr. afstand gehad (ik had z'n BT dongle in mijn pc, hij had z'n foon) en het werkte nog steeds. Bovendien staat de CN-500 toch ook als 'werkend' in een van de SP's van dit forum (naja, deze 11 topics) vermeld?
owjah: hij heeft nu de Built-In ondersteuning van MS in WinXP SP2, maar daarvoor gewoon de WIDCOMM softwareversie die op de cd-rom van sitecom stond. allebei werkt(e) goed (Heb m sindsdien nog nie horen klagen dus zal nog steeds wel zo zijn).
//edit
Heb nieuwste drivers erop gezet, met PC Suite werkt het (nog) niet, maar als ik met het file transfer proggie van Sitecom mp3s overzet werkt het nu gelukkig wel.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2004 14:40 ]
Het valt mij op dat er veel spelletjes zijn te krijgen voor dit telefoontje maar zijn er ook mensen die ervaringen hebben met leuk en/of handige applicaties, zo ja wat dan zoal?
Voor Korakel: Nice job
Verwijderd
Zorg dat je goed dat pin ding naar beneden drukt en het klep ding in zijn geheel (ik druk meestel ff mee tegen dat riggel ding onder de camera lens) omhoog duwen. Maar inderdaad bij mij ging hij eerst ook erg lastig open. Nu gaat dat al stukken makkelijker.Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 14:57:
Ik heb nogal grote moeite met hem open te krijgen. Nou weet ik dat er hier op het topic eens een postings over hebben gestaan hoe dit het beste gaat, alleen kan ik die niet meer vinden. Als iemand die tips nog voor mij heeft dan graag.
Verwijderd
Dit topic is gesloten.