nieuws: Gemeenten A7-project: 'OSS kan geld besparen'
Tweede regel "source" -> "open source".
Tweede regel "source" -> "open source".
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
De sinne skynt al ieuwen oer ûs lân, bringt de iere moarn. Eltse dei op nij.
Join de Nederlânse Kreft Kei
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Moet zijn: 2.0.52De ontwikkelaars van de Apache HTTP server hebben versie 2.0.51 uitgebracht.
[ Voor 31% gewijzigd door JoetjeF op 29-09-2004 21:35 ]
Marktleider was beter geweest...Dit is een marktsegment waarin Sony markleider is.
[ Voor 10% gewijzigd door Wildfire op 29-09-2004 23:25 ]
Moet dat niet zijn van VIA?De southbridge is afkomstig van bij VIA en voorziet in SATA-verbindingen, Gigabit Ethernet en FireWire.
Is Netware dan een OS? Ik meende dat het slechts een 'schil' is binnen een ander OS (Windows, Linux, Unix). Is dat correct?Rafe schreef op 29 september 2004 @ 22:07:
Fixed. NetWare staat niet tussen de lijst van operating systems die ik kan aanvinken.
..hebben?De GammaChromes zullen een ingebouwde HSI (high-speed interconnect) bridge chip voor PCIe-verbindingen.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Done.Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 17:32:
Nieuwlinks donderdag 30 september
K-Litre Mega Codec Pack 1.12 -> K-Lite Mega Codec Pack 1.12
GefikstM55 schreef op 30 september 2004 @ 17:43:
nieuws: Eerste S3 GammaChrome 3d-kaarten in vierde kwartaal
" De GammaChromes zullen een ingebouwde HSI (high-speed interconnect) bridge chip voor PCIe-verbindingen.""
moet zijn
" De GammaChromes zullen een ingebouwde HSI (high-speed interconnect) bridge chip voor PCIe-verbindingen hebben"
werkwoord mist dus
Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]
Punt teveel. (Nog net geen kommaneuken...[knip]die op vrijwel iedere moderne autoradio aanwezig is.. Het voordeel van deze constructie is[knip]
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Verwijderd
...is naar verluid omdat het bedrijf eraan twijfelt...
Reden: deze uitdrukking komt af van "zoals het verluidt". "verluiden", "Ik verluid", "hij/het verluidt"....is naar verluidt omdat het bedrijf eraan twijfelt...
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2004 22:43 ]
Mogelijke fix :Beide chipsets hebben twintig PCI Express-lanes, wat in de praktijk er op neer komt dat de meeste makers van moederborden er voor zullen kiezen om één PCI Express x16-slot en vier PCI Express x1-sloten.
Of :Beide chipsets hebben twintig PCI Express-lanes, wat in de praktijk er op neer komt dat de meeste makers van moederborden er voor zullen kiezen om één PCI Express x16-slot en vier PCI Express x1-sloten te plaatsen.
Of verzin zelf iets betersBeide chipsets hebben twintig PCI Express-lanes, wat in de praktijk er op neer komt dat de meeste makers van moederborden zullen kiezen voor één PCI Express x16-slot en vier PCI Express x1-sloten.
Of "hebben" toevoegen, zou ook kunnen, al staat dit imho ietsje netter.Beide northbridges beschikking beschikken over een geïntegreerde grafische core, genaamd Kaleidoscope.
"genaamd Kaleidoscope" stond dus al eerder in de nieuws0l, dit komt een beetje dubbelop over, al is het een andere chip...behalve dan dat de RS690 een geïntegreerde grafische core zal hebben, genaamd Kaleidoscope.
[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 01-10-2004 00:36 ]
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
'Zowat' is spreektaal en komt niet in de Van Dale voorZowat alle fabrikanten, met uitzondering van Samsung, hadden sinds 2002 de garantieperiode van drie naar één jaar teruggebracht.
Als je een extra '+' in de zoekopdracht plaatst niet neeMarco K schreef op 01 oktober 2004 @ 15:38:
nieuws: Samsung verhoogt garantie op harde schijven naar vijf jaar
Begin 2e alinea:
[...]
'Zowat' is spreektaal en komt niet in de Van Dale voor
[ Voor 47% gewijzigd door Upquark op 01-10-2004 16:33 ]
Hmm..Steve schreef op 01 oktober 2004 @ 16:22:
[...]
Als je een extra '+' in de zoekopdracht plaatst niet nee. 'zowat' komt gewoon zonder opmerking voor in Van Dale.
[ Voor 14% gewijzigd door Hark_k op 01-10-2004 16:40 ]
[ Voor 3% gewijzigd door LauPro op 01-10-2004 18:22 ]
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
[ Voor 29% gewijzigd door Alphega op 01-10-2004 18:42 ]
Afaik : officiële..nog geen officiele uitspraak..
"bekend" en "raakte" moeten volgens mij 2 aparte woorden zijn..wijzigden toen bekendraakte dat..
Ik kan me vergissen, maar volgens mij is het met de scepter zwaaien.. Die plak is wat lastiger, maar ik zou zeggen iets van '..er met de plak vandoor gaat'..en ook in de verschillende game-tests is het steeds een Sempron-chip die de plak zwaait.
Kater? Eerst water, de rest komt later
Achter "Real-mediabestanden" moet de zin wat anders...Real Alternative installeert alleen de codecs van Real zodat Real-mediabestanden zonder een mediaspeler van het bedrijf moet worden geïnstalleerd.
[ Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 02-10-2004 15:45 ]
Zou je ook dit voortaan in een apart topic willen melden? Wel aangepast nu, net als al het overige trouwens.LauPro schreef op 01 oktober 2004 @ 18:13:
http://www.tweakers.net/images?Cat=&Query=msn+7
Dit moet MSN Messenger zijn. MSN is het MicroSoft Network en niet de client.
Is het niet een Belgisch spreekwoord dan? Want ik heb het hier in Nederland nog nooit gehoord. Anyway, wat er nu staat is ook correctYoeri schreef op 02 oktober 2004 @ 16:27:
"De plak zwaaien" is wel degelijk juist hoor
http://www.spreekwoord.nl/
[ Voor 38% gewijzigd door Ids Lupo op 02-10-2004 18:44 ]
'Geüpdatet' is juist. Je had ook best even het editknopje kunnen gebruiken in plaats van drie keer na elkaar te posten...koppie peest schreef op 02 oktober 2004 @ 18:00:
nieuws: Microsoft wil eigen antispywareprogramma uitbrengen
geüpdatet ? geupdated ? ge-updated? opgedatumd
geactualiseerd
moet van zijn..en ook een aantal an hun andere koelers..
Sign here against sigs
Moet ECS zijnECL is wel vaker de eerste die producten, die nog niet officieel aangekondigd zijn, op zijn website heeft staan.
- scepter , of hoe gaat dat gezegde...In 3DMark2001 en 3DMark03 weet de Sempron dit echter recht te zetten en ook in de verschillende game-tests is het steeds een Sempron-chip die de plak zwaait.
[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 03-10-2004 10:02 ]
hantheman.tk in "Spel- en typefoutjes - deel 8"PcDealer schreef op 03 oktober 2004 @ 10:01:
nieuws: Veertien Intel Celeron D- en AMD Sempron-cpu's vergeleken
[...]
- scepter , of hoe gaat dat gezegde...
* PcDealer = scheel
[ Voor 28% gewijzigd door PcDealer op 03-10-2004 10:28 ]
spraakherkenningGates sprak zijn verbazing uit dat bepaalde veelbelovende technieken zoals spraakherkening nog niet massaal zijn opgepakt en toegepast in producten.
Als je een keertje in de buurt komt ga ik je oortjes een beetje droogmakenHarm schreef op 30 september 2004 @ 14:05:
[...]
Is Netware dan een OS? Ik meende dat het slechts een 'schil' is binnen een ander OS (Windows, Linux, Unix). Is dat correct?
De rest is aangepast.
Restantje van een eerdere versie zo te zien.Dit biedt verschillende voordelen, waaronder het feit dat er ruimte bespaard kan worden op de kaart. De AX800XT/2DT is past dan ook in één slot.
VooraleerVooraleer hij kon gaan testen kreeg de reviewer echter te maken met een computercrash en bijhorend blauw scherm toen hij de meegeleverde software SmartDoctor wou installeren.
Er is werk aan de winkel of werk te verrichten of [enz.]Er is dus nog wat werk aan de compatibiliteit met Windows XP en de drivers.
Open deur: Natuurlijk kan je besluiten of iets goed is naar aanleiding van benchmarks.Vervolgens ging hij toch aan het testen met software als 3DMark03, Call of Duty, Painkiller, Aquamark 3, UT2003 en natuurlijk ook Doom 3. Hieruit kon hij besluiten dat deze kaart zeker enkele positive eigenschappen heeft, waaronder de afmetingen en de lage geluidsproductie.
[ Voor 68% gewijzigd door JumpStart op 04-10-2004 13:27 ]
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
fixedJumpStart schreef op 04 oktober 2004 @ 13:19:
nieuws: Asus AX800XT/2D PCIe-videokaart nader bekeken
1e alinea
Restantje van een eerdere versie zo te zien.
er mist nu nog watWat betreft de gpu-kwaliteit presteert deze kaart ongeveer gelijk aan de AGP-versie
- beschuldigingVolgens Kodak is dit gelijk aan de werkwijze van Java. Sun ontkent Kodaks beschuldigen en beweert dat Java geen inbreuk heeft gemaakt op Kodaks patenten, [...]
palmOne introduceert Tungsten T5
Wat is nu de schrijfwijze gehanteerd door T.net?PalmOne heeft de Tungsten T5 officieel aangekondigd, [...]
Indien correct Nederlands, dan niet beter los te schrijven?Bij Hexus kreeg men een PCI Express-videokaart in handen, meerbepaald de Asus Extreme AX800XT/2DT, [...]
[ Voor 54% gewijzigd door PcDealer op 04-10-2004 14:25 ]
Verwijderd
te behoeden voor ongewenste toegang van personen of computersZoneAlarm Pro tracht een Windows-computer te behoeden van ongewenste personen.
Er is een beetje gevogeld met de volgorde van volgendeWel staat de voglende screenshot voor je geserveerd:
Dit lijkt me beter:Nieuwe klanten krijgen direct de hogere snelheden, Motorola, Thomson of Terayon type TJ720 modem gebeurt dit binnenkort.
of iets in die geestNieuwe klanten krijgen direct de hogere snelheden, bestaande klanten met een Motorola, Thomson of Terayon type TJ720 modem volgen binnenkort.
[ Voor 8% gewijzigd door Hark_k op 04-10-2004 23:50 ]
Everything is awesome!
Everything is cool when you're part of a team.
Everything is awesome when we're living our dream.
O+
[ Voor 7% gewijzigd door 0rbit op 05-10-2004 09:01 ]
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
Steve in "Spel- en typefoutjes - deel 8"Mr_Atheist schreef op 05 oktober 2004 @ 09:00:
nieuws: Windows Embedded-versie voor kassasystemen
"Veel oude systemen waren namelijk ontworpen voor terminals waarvan de software nooit geüpdatet werd"
Dat is volgens mij geen correct Nederlands.
"Veel oude systemen waren namelijk ontworpen voor terminals waarvan de software nooit vernieuwd wordt"
beetje aangepastfeekless schreef op 05 oktober 2004 @ 09:30:
- nieuws: 'Huidige antivirustechnologie te traag'
Gebruikers die heel vaak online zijn en zeer veel contactpersonen hebben afsluiten van het netwerk kan in dat geval de verspreiding van de malware tegengaan, aldus de onderzoekers. Rare zin
Verwijderd
Geüpdatet is toch echt wel fout hoor, wat Steve ook zegt.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 11:35 ]
http://taalunieversum.org/taal/advies/tekst/31Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 11:33:
[...]
Geüpdatet is toch echt wel fout hoor, wat Steve ook zegt.
N.m.m. gebruik je het Engelse werkwoord 'update' en ga je vervolgens vernederlandsen. Dan krijg je geüpdate of liever ge-update.
Het blijft natuurlijk gerommel met dat Engels-Nederlands maar geüpdatet is wel de slechtste oplossing die ik ooit heb gezien of gehoord. Jakkes!
Verwijderd
Getverderrie, mijn geloof in de mensheid is weer afgenomen. Wie zegt er in 's hemelsnaam ooit geupdatet? Ik hoor het nooit.Yoeri schreef op 05 oktober 2004 @ 11:37:
http://taalunieversum.org/taal/advies/tekst/31
klik... druk CTRL+F... zoek naar 'updaten'
of scroll helemaal naar onderen, op de vijfde regel onderaan te beginnen staat de correcte vervoeging
Engelse leenwoorden worden gewoon vervoegd volgens de nederlandse regels
Infinitief: updaten
stam: update
tweede persoon enkelvoud: stam +t: updatet
verleden tijd: updatete
en dus: geüpdatet is wèl correct
[ Voor 66% gewijzigd door Steve op 05-10-2004 12:22 ]
Verwijderd
Ah, dat is beter... ;-)Steve schreef op 05 oktober 2004 @ 12:14:
Naja, zo hoort het in ieder geval volgens de regels (en in ieder geval liever dan een foute, inconsistente vorm als 'ge-update'), maar hoe dan ook is het beter om een Nederlands alternatief te kiezen als dat er is (in dit geval 'vernieuwd'), dus heb ik dat even aangepast. Maar eigenlijk is dit topic voor fouten en niet voor stijlkwesties.
Daar heb je gelijk in, zo had ik het nog niet bekeken.Xenna: je moet het natuurlijk niet uitspreken als 'ge-up-dee-tet', maar gewoon als 'ge-up-deet'. 'update' spreek je al uit als 'updeet', dus een extra t erachter maakt niet uit voor de uitspraak. Je kan wel argumenteren dat je op het eerste gezicht 'geüpdate' zou schrijven, maar het Nederlands is allerminst fonetisch geschreven...
Dat valt erg mee, al is het natuurlijk wel zaak om beide varianten uit te proberen en dan de hits te vergelijken. In dit geval wint "ik word" het dan nog ruim (nou ja, niet ruim genoeg naar mijn zin).In ieder geval zijn Google-hits niet echt betrouwbaar voor de spelling van iets, want ik kan ook wel meer dan 30 000 hits tonen voor "ik wordt": http://www.google.com/sea...&btnG=Google+zoeken&meta=
Moet waarschijnlijk "CPU RightMark heeft RightMark Memory Analyzer bijgewerkt naar versie 3.41." zijn.CPU RightMark RightMark Memory Analyzer bijgewerkt naar versie 3.41.
Verwijderd
Het betreft hier de EOS 20D ipv EOS-D20. Zoals ook op de foto te zienCanon bracht twee nieuwe camera's naar de Photokina, te weten de EOS-1Ds Mark II en de EOS-D20
meuk: RightMark Memory Analyzer 3.41
<CTRL-RIGHT><CTRL-RIGHT><CTRL-RIGHT>CPU RightMark RightMark heeft Memory Analyzer bijgewerkt naar versie 3.41.
"ontwikkelt" dusIn een artikel op Infoworld wordt gesteld dat Microsoft momenteel verschillende Windows-versies ontwikkeld die slechts een beperkte functionaliteit bevatten.
Bloemen scheiden het gras in de tuin.
[ Voor 25% gewijzigd door Bosmonster op 05-10-2004 13:33 ]
Mijn excuus. Volgens http://www.onzetaal.nl/advies/display.html heb je helemaal gelijk. Nooit te oud om te lerenSteve schreef op 04 oktober 2004 @ 16:13:
Ik ga even kijken. "royalty's" is correct
Knockwurst.
is -> nog ?De PCI Express-standaard levert namelijk niet alleen meer bandbreedte dan de AGP-standaard, maar is belangrijker, ook symmetrisch wat inhoud dat gegevens net zo snel naar het systeemgeheugen verstuurd kunnen worden als opgehaald.
En ook nog: inhoud->inhoudtDe Cowboy schreef op 05 oktober 2004 @ 17:38:
http://www.tweakers.net/nieuws/34545
[...]
is -> nog ?
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
[ Voor 48% gewijzigd door Ids Lupo op 05-10-2004 22:17 ]
Ik mag toch hopen dat een fout als "ik ben de enigste thuis die niet gestudeerd heeft" (i.p.v. 'de enige') niet tot norm verheven wordt, omdat toevallig een meerderheid van het volk die fout maakt.Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 12:30:
[...]
De theorie past zich in de taal nl. aan de realiteit aan en niet omgekeerd (binnenkort zal ongelovelijk wel in de Van Dale worden opgenomen).
Moet 'had' zijn ipv 'hard'.In juli hard AMD de prijzen van de Athlon 64 al naar beneden en die van de Athlon 64 FX en Athlon XP naar boven bijgesteld.
Is verbeterd.YouKnow schreef op 06 oktober 2004 @ 09:11:
nieuws: Prijsverlagingen Athlon 64-reeks verwacht op 15 oktober
Prijsverlagingen Athlon 64-reeks verwacht op 15 oktober
[...]
Moet 'had' zijn ipv 'hard'.
inhoud->inhoudtDe PCI Express-standaard levert namelijk niet alleen meer bandbreedte dan de AGP-standaard, maar is belangrijker, ook symmetrisch wat inhoud dat gegevens net zo snel naar het systeemgeheugen verstuurd kunnen worden als opgehaald.
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
on my wayTwee Dee schreef op 06 oktober 2004 @ 09:29:
Misschien is over mijn post heen gelezen?
Dan maar nog een keer een volledige melding...
http://www.tweakers.net/nieuws/34545
[...]
inhoud->inhoudt
Import van EVs
Doe eens een voorstelLuiaard schreef op 06 oktober 2004 @ 10:02:
nieuws: KPN onderzoekt mogelijke ADSL-opvolgers
"KPN onderzoekt mogelijke ADSL2-opvolgers"
Het lijkt uit deze kop alsof KPN opvolgers zoekt voor ADSL2, terwijl uit het bericht blijkt dat het gaat om opvolgers van ADSL, ook wel ADSL2 genaamd.
[ Voor 5% gewijzigd door Cookie op 06-10-2004 10:38 ]
KPN onderzoekt mogelijke opvolgers ADSL
Import van EVs
Verwijderd
*kick* ?Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 13:07:
reviews: Photokina 2004: Digitale SLR's
Het betreft hier de EOS 20D ipv EOS-D20. Zoals ook op de foto te zien
Nee, maar ik misinterpreteerde je probleem met de headline, en dacht daarnaast dat VDSL en ADSL 2a als opvolgers van ADSL2 genoemd werden in het bronartikel:Luiaard schreef op 06 oktober 2004 @ 11:04:
[...]
KPN onderzoekt mogelijke opvolgers ADSL
Zo moeilijk is dat niet
Ik zal het ff aanpassen.Volgens Jan Wildeboer, manager Strategie & Business Development van het Vaste Net van KPN, onderzoekt zijn bedrijf momenteel twee varianten als opvolger voor de huidige 'ADSL2':
Volgens mij moet dat in de schappen zijn.Windows XP Media Center Edition 2005 op de schappen.
Everything is awesome!
Everything is cool when you're part of a team.
Everything is awesome when we're living our dream.
O+
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Moet zijn:Tom's Hardware Guide geeft ondertussen alweer het vierde deel van de VGA Charts uitgebracht
[ Voor 6% gewijzigd door ErA op 06-10-2004 18:05 ]
SSE3zullen er nieuwe SS3-instructies
beperktBovendien is de hoeveelheid bandbreedte beperkte.
[ Voor 38% gewijzigd door Mentalist op 06-10-2004 19:13 ]
Fout moge hopelijk duidelijk zijnTen opzichte van vier maanden geleden is hun mening hierover dus niet verandert.
If the world wouldn't suck, we'd all fall off
[ Voor 2% gewijzigd door Harm op 06-10-2004 20:34 . Reden: BTW ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq