All done.
Anoniem: 94640
nieuws: VIA brengt GPL-software uit voor demonstratie cpu-feature
Overigens zegt VIA dat dit niet het laatste GPL-programma zal zijn dat het programma uitbrengt.
Programma --> Bedrijf
Overigens zegt VIA dat dit niet het laatste GPL-programma zal zijn dat het programma uitbrengt.
Programma --> Bedrijf
nieuws: VIA brengt GPL-software uit voor demonstratie cpu-feature
naar verluidteen methode die naar verluid grondiger is dan
oh jee, ik zie er een 
meuktracker: NiBiTor 1.6
'Dit programma geen voorheen door het leven onder de naam'
moet zijn:
'Dit programma ging voorheen door het leven onder de naam'
asjeblieft
meuktracker: NiBiTor 1.6
'Dit programma geen voorheen door het leven onder de naam'
moet zijn:
'Dit programma ging voorheen door het leven onder de naam'
asjeblieft
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
In nieuws: Pyramat PM300-geluidsmeubel getest
wordt melding gemaakt van een stereoketen. Bij mijn weten is dit een vlaamse uitdrukking, en is het correct nederlands: "stereotoren" of stereo-installatie". "audio-installatie" kan natuurlijk ook
wordt melding gemaakt van een stereoketen. Bij mijn weten is dit een vlaamse uitdrukking, en is het correct nederlands: "stereotoren" of stereo-installatie". "audio-installatie" kan natuurlijk ook
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
nieuws: Anandtech bekijkt Shuttle SB81P-barebone
efficienter --> efficiënter[...] in andere Shuttle barebones, maar is een stukje groter en gaat efficienter om met het afvoeren van warmte. [...]
nauwlijks --> nauwelijksIn de meeste benchmarks doet de SB81P nauwlijks onder voor moederborden met de i925X-chipset.
'ergens aan uit moeten geven' --> 'ergens anders aan uit moeten geven'Wil je een laag prijskaartje en een ultrastille barebone dan zul je je geld dus ergens aan uit moeten geven.
[ Voor 24% gewijzigd door dennisvz op 20-09-2004 17:07 ]
meuktracker: iRiver iFP-series
Firmware updates / iRiver iMP-series
Maar de firmwares zijn voor de iFP-seriesOp de website van iRiver zijn diverse nieuwe firmwares voor de iMP-series MP3-speler te vinden
Inconsitentie tussen kop van nieuws: Wikipedia bereikt mijlpaal van een miljoen artikels en de body van de tekst in schrijfwijze:
In de kop is als meervoud van 'artikel' 'artikelen' gebruikt, terwijl in de tekst 'artikels' gebruikt is. Beide vormen mogen volgens Van Dale (hoewel ik de eerste prefereer), maar het door elkaar gebruiken mag niet.
In de kop is als meervoud van 'artikel' 'artikelen' gebruikt, terwijl in de tekst 'artikels' gebruikt is. Beide vormen mogen volgens Van Dale (hoewel ik de eerste prefereer), maar het door elkaar gebruiken mag niet.
[ Voor 8% gewijzigd door ATS op 20-09-2004 22:07 ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Infiniumindruk van de strategie die Infirnium Labs volgt
[q]Hij heeft het formaat van een kleine medium ATX-kast.[/q]
Misschien persoonlijk, maar dat noem ik miditower, of standaard desktop (weet zo nog niet wat het is). Anders zou "gemiddelde" ook nog beter zijn, ik weet ook heel goed dat er veel Engels in de Nederlandse taal komt, maar als "gemiddelde" al niet meer kan vraag ik me af waar we naar op weg zijn
edit:
Is eigenlijk een "suggestie voor een andere stijl", sorry.
Ik twijfel of het zo kan/mag, maar het staat imho wel vaag omdat er maar één FireWire poort is terwijl er wel "poorten" staat op het einde.Aan de achterkant is ruimte voor drie verschillende videoaansluitingen, analoge en digitale audioaansluitingen, een telefoon-, 100Mbit-, ADSL- en kabelmodemaansluiting, een FireWire- en vier USB 2.0-poorten.
[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 20-09-2004 23:26 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
nieuws: AMD neemt 60 processorontwerpers over van Sun
" Op de nieuwe afdeling werken negentig man, zestig waarvan er rechtstreeks afkomstig zijn van Sun. "
Dat moet zijn "..., waarvan er zestig ..." of "..., daarvan komen er zestig rechtstreeks van Sun"
" Op de nieuwe afdeling werken negentig man, zestig waarvan er rechtstreeks afkomstig zijn van Sun. "
Dat moet zijn "..., waarvan er zestig ..." of "..., daarvan komen er zestig rechtstreeks van Sun"
Ceci n'est pas une signature!
Tjek
Nee, klopt wel. Medium stond daar eigenlijk tijdelijk, maar is er toch door geslipt.
[...]
Misschien persoonlijk, maar dat noem ik miditower, of standaard desktop (weet zo nog niet wat het is). Anders zou "gemiddelde" ook nog beter zijn, ik weet ook heel goed dat er veel Engels in de Nederlandse taal komt, maar als "gemiddelde" al niet meer kan vraag ik me af waar we naar op weg zijn
edit:
Poort achter FireWire is iig goed, dus ook aangepast[...]
Ik twijfel of het zo kan/mag, maar het staat imho wel vaag omdat er maar één FireWire poort is terwijl er wel "poorten" staat op het einde.
Aangepast naar "waarvan er zestig..."vehpol schreef op 21 september 2004 @ 01:06:
nieuws: AMD neemt 60 processorontwerpers over van Sun
nieuws: HyperTransport finegetuned voor topsnelheden
..biedt dit moederbord volgens hem uitstekende mogelijkheden voor gebruikers die nog PC3200-geheugen liggen <-> hebben en dit niet meteen wensen te vernieuwen.
Kater? Eerst water, de rest komt later
Een betere zinsbouw zou zijn:
1:1 wordt uitgesproken als 1 op 1, dus krijg je 'op' twee keer kort na elkaar.Hoewel het geheugen op 1:1 draaien nog betere prestaties geeft...
Een betere zinsbouw zou zijn:
Hoewel het 1:1 laten draaien van het geheugen nog betere prestaties geeft...
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
http://www.tweakers.net/nieuws/34299
Ik weet het, ouwe koeien maarjaBij iedere Cipher Shield harddisk worden twee keys meegeleverd, maar mensen die bang zijn om die allebei kwijtraken, kunnen het product op internet te registreren, zodat een vervangende key aanvraagd kan worden.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
De foutjes uit de nieuwsjes:
nieuws: Tom's Hardware bespreekt beveiligde externe harddisk
zijn aangepast
.
nieuws: Tom's Hardware bespreekt beveiligde externe harddisk
zijn aangepast
Ik kan wel beloven beter mijn best te doen, maar ik kan niet beloven dit ook te bewerkstelligen
intensieve...waarop geheugenintesieve applicaties...
nieuws: Quantum vindt snelheid tapestreamers voldoende
deDe nieuwe marketingdirecteur van Quantum heeft verklaard dat het zoektocht naar de hoogste snelheid...
[ Voor 3% gewijzigd door De Nelis op 21-09-2004 15:21 ]
time is infinite, but each week is ten hours short..
In nieuws: Sun gaat zich opnieuw op storagemarkt wagen
2e alinea:
Of we hebben een vlaamse nieuwsredacteur
, maar dan nog.
2e alinea:
Dit is een Vlaamse uitdrukking, en geen Nederlandse. Dit is me al eerder opgevallen in andere nieuwsposts, en ik moet eerlijk zeggen: noem me maar een mierekneuker, maar het stoort me gewoon. Alsof het letterlijk van een vlaamse site af is geript zonder er verder veel aandacht aan te besteden....een functionaliteit die men gewoonlijk enkel bekomt met serversoftware en...
Of we hebben een vlaamse nieuwsredacteur
[ Voor 3% gewijzigd door The Eagle op 21-09-2004 15:43 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ja, Yoeri Lauwers (de auteur van dat stuk) is Vlaming (net als ikzelf trouwens). Dus het is wel mogelijk dat er af en toe een Vlaams-Nederlands woord of dito constructie in de nieuwspost sluipt. Niks letterlijk van een Vlaamse site afgeript dus, daar doen we sowieso niet aan
.
Ik ga iig even fixen.
Ik ga iig even fixen.
nieuws: Onder de motorkap van de Phantom-spelcomputer
Tekst onder het 2de plaatje
Binnekant -> binnenkant
Tekst onder het 2de plaatje
Binnekant -> binnenkant
reviews: Apple iPod Mini review - 5e alinea
Daarbij moeten we dan denken aan bijvoorbeeld een geavnaceerde klok met alarmfunctie, de mogelijkheid om contactpersonen in de iPod (via Outlook/Palm Desktop vCards) op te slaan
Anoniem: 34169
Ipod mini review, 2e pagina
Onder het kopje design:
Ipod mini review, 5e pagina
Onder het kopje design:
De mini is nogal langwerpig (van vorm),De Mini nogal langwerpig van vorm,
Een niet-werkende smilie is niet zo netjesOfficieel kost deze maar liefst 339 euro :x

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 34169 op 21-09-2004 22:01 ]
Ipod mini review, 2e pagina
Onder het kopje Accessoires & design:
Onder de eerste foto op dezelfde pagina:
Laatste zin van diezelfde alinea:
Ipod mini review, 3e pagina
Laatste alinea, middenin:
Tweede alinea (onder de foto):
Onder het kopje Accessoires & design:
garaniebewijzen -> garantiebewijzenIn het linkergedeelte vinden we de benodigde software, handleiding/garaniebewijzen
Onder de eerste foto op dezelfde pagina:
resultate Ook doen -> resultaten. Ook doenZo levert het standaard setje oordopjes nu niet bepaald indrukwekkende resultate Ook doen
Laatste zin van diezelfde alinea:
enige oefening., waarna -> enige oefening, waarna (punt weg)Overigens valt dat erg mee - het correct gebruiken van de houder vereist enige oefening., waarna het vertrouwd gaat aanvoelen
Ipod mini review, 3e pagina
Laatste alinea, middenin:
verandert -> veranderdDit specifieke onderdeel is sinds 2001 nauwelijks verandert, waardoor
Tweede alinea (onder de foto):
Komma tussen 'aan' en 'dat' verwijderen, toevoegen tussen 'zit' en 'maar'Apple geeft aan, dat de accu binnen het uur op 80% van zijn maximale capaciteit zit maar ons reviewmodel maakte dit niet waar.
[ Voor 97% gewijzigd door Eegee op 21-09-2004 22:38 ]
op deze pagina reviews: BenchDB Update: Maxtor DiamondMax 10 en meer
in regel 9 staat ;
in regel 9 staat ;
en ik denk dat het RocketRAID 1820A moet zijn .De belangrijkste verbetering in de RocketRAID 1280A is de toevoeging van ....
reviews: Apple iPod Mini review
(3 regels onder het tweede plaatje)
"Daarbij moeten we dan denken aan bijvoorbeeld een geavnaceerde klok met alarmfunctie"
geavnaceerde = > geavanceerde
(3 regels onder het tweede plaatje)
"Daarbij moeten we dan denken aan bijvoorbeeld een geavnaceerde klok met alarmfunctie"
geavnaceerde = > geavanceerde
Ceci n'est pas une signature!
nieuws: IBM heeft de trouwste klanten in de it-sector
Ook Sun heeft last van dit fenomeen, waarbij klanten aangeven dat ze andere bedrijven in de gaten houden en overwegen om over te stappen naar de concurrentie.
Ook Sun heeft last van dit fenomeen, waarbij klanten aangeven dat ze andere bedrijven in de gaten houden en overwegen om over te stappen naar de concurrentie.
Yesterday Is History. Today Is A Gift. Tomorrow Is Mystery
meuktracker: Nero Burning ROM 6.3.1.25
"Er is nog geen update verschenen voor het tweede paket"
paket ---> pakket
"Er is nog geen update verschenen voor het tweede paket"
paket ---> pakket
nieuws: AMD en IBM verlengen technologische overeenkomst
Al gefaixt
Foundries misschien?de nieuwe overeenkomst kan AMD nu ook fondries van andere partijen gebruiken op zijn 90- en 65nm-chips, die ook gebruikmaken van IBM’s technologie.
Al gefaixt
[ Voor 7% gewijzigd door NitroX infinity op 22-09-2004 22:30 ]
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Nog even foundries => foundry's gedaan.
uh, Steve?
's is bezittelijk. ies is meervoud, ben ik vrij zeker van.
(Het gaat hier immers om een Engels woord)
's is bezittelijk. ies is meervoud, ben ik vrij zeker van.
(Het gaat hier immers om een Engels woord)
[ Voor 24% gewijzigd door NitroX infinity op 22-09-2004 23:21 ]
Engelse leenwoorden worden behandeld zoals 'echte' Nederlandse woorden:
- baby >> baby's
- hobby > hobby's
- foundry > foundry's
Ah, leenwoorden
nieuws: Specificaties en foto's nieuwe Fujifilm-producten gelekt
Specificaties en foto's nieuwe Fujifilm-produkten gelekt
en
...van de nieuwste produkten uitgelekt.
Producten wordt met een c geschreven sinds de nieuwe spelling zoveel jaren terug, als ik mij niet vergis.
Specificaties en foto's nieuwe Fujifilm-produkten gelekt
en
...van de nieuwste produkten uitgelekt.
Producten wordt met een c geschreven sinds de nieuwe spelling zoveel jaren terug, als ik mij niet vergis.
If you come here... you'll find me... I promise
Klopt, had ik net al aangepast. Thanks
.
nieuws: Nieuwe handheld-consoles zijn Sony en Nintendo te snel af
)
geeft de beelden van -> geeft de beelden met (ze moeten samen immers het beeld weer gaan geven, de een berekent hem, en de ander geeft hem weer...Het 2,8"-beeldscherm met een resolutie van 320x240 geeft de beelden van de nVidia GoForce 3D 4500 weer.
Niet eens. Het scherm geeft de beelden weer, de videochip 'maakt' ze. Dus kan je zeggen dat het scherm het beeld van de videochip (als in: gegenereerd door de videochip) weergeeft.GJ-tje schreef op 23 september 2004 @ 12:47:
nieuws: Nieuwe handheld-consoles zijn Sony en Nintendo te snel af
[...]
geeft de beelden van -> geeft de beelden met (ze moeten samen immers het beeld weer gaan geven, de een berekent hem, en de ander geeft hem weer...)
*eens met Steve*
Maar dat moet ook wel, anders had ik het wel anders opgeschreven
Maar dat moet ook wel, anders had ik het wel anders opgeschreven
nieuws: Google beschuldigd van steunen Chinese internetcensuur
Dat moet dus IN opspraak zijn... Chinese regering ondervindt. Al eerder kwam Yahoo is opspraak,...
offtopic:
Nooit gedacht trouwens dat ik hier ooit nog een reply zou posten
Nooit gedacht trouwens dat ik hier ooit nog een reply zou posten
[ Voor 23% gewijzigd door RammY op 23-09-2004 15:20 ]
Deze advertentieplaats is te huur!
allebei fixed
[ Voor 45% gewijzigd door Dries Arnolds op 23-09-2004 16:23 ]
reviews: BenchDB Update: Areca SATA RAID-adapters onder de eerste foto:
Volgens mij past er slechts 1 opAndere in het oog springende features zijn ondersteuning voor een battery backup unit, de mogelijkheid om een LCD-scherm aan te sluiten, optionele support voor de eerder genoemde multi-lane bekabeling, het gebruik van een dubbel uitgevoerd BIOS waarmee het risico van een mislukte BIOS update wordt geëlimineerd en de mogelijkheid om een battery backup unit aan te sluiten.
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Bij de Areca-dinges review (RAID controller):
In dit artikel vind je informatie
Die "Dit artikel" linkt echter door naar de review overzichtpagina en niet naar het artikel zelf. Das natuurlijk niet helemaal goed.
In dit artikel vind je informatie
Die "Dit artikel" linkt echter door naar de review overzichtpagina en niet naar het artikel zelf. Das natuurlijk niet helemaal goed.
nieuws: Steeds meer P2P-gebruikers op besloten netwerken
Meer- en enkelvoud door elkaar.Om controles te ontlopen zoekt men tegenwoordig zijn heil in beveiligde netwerken, waar [.] verbinding[.] niet af te luisteren zijn en IP-adressen verborgen worden.
GecorrigeerdPcDealer schreef op 24 september 2004 @ 12:47:
nieuws: Steeds meer P2P-gebruikers op besloten netwerken
[...]
Meer- en enkelvoud door elkaar.
Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]
reviews: Tweakers.net serverpark
Dual Intel Xeon 2,4GHz)
Ik denk dat het haakje achter GHz weg moet.. (mierenneuken ok, maar daar is dit topic toch voor)
Dual Intel Xeon 2,4GHz)
Ik denk dat het haakje achter GHz weg moet.. (mierenneuken ok, maar daar is dit topic toch voor)
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!
Anoniem: 106525
meuktracker: PHP 4.3.9
Ik neem aan dat dit niet-kritieke nugs moeten zijn...In deze versie zijn vijftig niet-critische bugs opgelost
http://www.tweakers.net/nieuws/34399
Verder is de barebone uitgerust met een groot scala aan featuers
-> features
Verder is de barebone uitgerust met een groot scala aan featuers
-> features
Dat soort foutjes sluipen er altijd in als je even met wat anders bezig bent.

Fixed.
offtopic:
Een reactie hier werkt over het algemeen sneller dan eentje bij het artikel.
[ Voor 17% gewijzigd door Rafe op 24-09-2004 16:34 ]
Anoniem: 106525
Rafe schreef op 24 september 2004 @ 16:31:
offtopic:
offtopic:
Ik merk het
Ik merk het
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 106525 op 24-09-2004 16:46 ]
nieuws: Gratis computer bij aanschaf fiets van de baan -- Update
Volens 4u-com is daarvan geen sprake en wordt de pc als bonus bij de fiets weggegeven.
18327
nieuws: Europese Raad stelt beslissing over softwarepatenten uit
gestemt --> gestemdMinister Brinkhorst, die in mei nog vóór de softwarepatenten had gestemt
on my way18327 schreef op 24 september 2004 @ 18:07:
[...]
gestemt --> gestemd
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
Nugs?Anoniem: 106525 schreef op 24 september 2004 @ 16:28:
meuktracker: PHP 4.3.9
[...]
Ik neem aan dat dit niet-kritieke nugs moeten zijn...
nieuws: 90nm-versie van Athlon 64 3500+ getest
...dezelfde problemen kamt als Intel bij de overstap...
Slechte haardag of zo ??
...dezelfde problemen kamt als Intel bij de overstap...
Slechte haardag of zo ??
edit:
al gefixed
al gefixed
[ Voor 10% gewijzigd door Iblies op 24-09-2004 20:42 ]
Iblies, ik heb inderdaad een slechte haardag (al jaren
). Het is ondertussen verbeterd
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
"Een promovendus van de Technische Universiteit Eindhoven heeft echter in een recent onderzoek aangetoond dat in de afgelopen eeuw patenten de verdere ontwikkeling van bepaalde uitvindngen hebben geblokkeerd."
uitvindngen ---> uitvindingen
"Een promovendus van de Technische Universiteit Eindhoven heeft echter in een recent onderzoek aangetoond dat in de afgelopen eeuw patenten de verdere ontwikkeling van bepaalde uitvindngen hebben geblokkeerd."
uitvindngen ---> uitvindingen
nieuws: 90nm-versie van Athlon 64 3500+ getest
"De processor wordt vergeleken met een 130nm Athlon 64 3500+ die in 130nm is gebakken"
"De processor wordt vergeleken met een 130nm Athlon 64 3500+ die in 130nm is gebakken"
Weliswaar veel ervaring.. maar?Areca is een naar ons idee tamelijk onbekende Taiwanese fabrikant met weliswaar veel ervaring op het gebied van RAID-controllers.
Vage zin
oplossing -> oplossingenHet bedrijf concentreert zich voornamelijk op externe RAID-oplossing
[niet zeker]bedrijf reeds zijn vier en acht poorts SATA RAID-adapters
vier- en achtpoorts. Of iig iets anders denk ik, deze constructie kan "afaik" alleen met een streepje erbij.
[/niet zeker]
+rPCI-X-adapter werd geleved
Voor mijn gevoel, zou het half-length formaat moeten zijn (streepje verplaatsen dus), maar ik ben weer eens niet zeker.half length-formaat
Eigenlijk hetzelfde, ik twijfel.biedt voor zijn SATA RAID-adapters.
^^indrukwekkende serie van SATA RAID-adapters
[q]goede performance scaling aan de dag zullen leggen[/q]
Ik begrijp wat het ongeveer moet betekenen, maar dit spreekwoord ken ik echt niet, en op http://www.spreekwoord.nl/ kan ik het ook niet vinden. Maar dat kan nog komen omdat ik het domweg niet kende. Er staat me wel iets bij dat een dergelijk spreekwoord bestond, maar volgens mij ging het net iets anders.
Paar duizend resultaten op google, dan zal het wel goed zijn
gebaseerdeOnze ervaring is dat de RAID 5-prestaties van IOP303-gebaseerd RAID-adapters
Pagina 3 :
-heidzullen de specificaties op de eerste pagina duidelijkheid gemaakt hebben
ijzersterk packagehebben dat de ARC-1120 een ijzersterk package heeft
Is iig voor mij niet direct duidelijk.
[ Voor 98% gewijzigd door Mentalist op 25-09-2004 02:58 ]
meuktracker: Mandrakelinux 10.1 Community
mirrorserver -> mirrorserversDe distributie is aangekomen bij Community-versie 10.1 en kan al enkele dagen gedownload worden vanaf verschillende mirrorserver.
Wat doet dat steve is gek daar??Via een persbericht heeft Mandrakesoft hun nieuwste versie van Mandrakelinux geïntroduceerd. De distributie is aangekomen bij Community-versie 10.1 en kan al enkele dagen gedownload worden vanaf verschillende mirrorserver. Mandrakelinux 10.1 Community is verspreid over een drietal iso-images en wordt geleverd met onder meer KDE 3.2.3, Gnome 2.6, Mozilla, OpenOffice.org en GIMP 2.0. De volgende download zijn hieronder voor je klaargezet: Steve is gek \o/.
Mandrakelinux 10.1 Community cd1
Mandrakelinux 10.1 Community cd2
Mandrakelinux 10.1 Community cd3
(Je moet de tekst selecteren om het te zien.)
[ Voor 8% gewijzigd door markvt op 25-09-2004 19:11 ]
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Zal wel een grapje zijn denk ik...markvt schreef op 25 september 2004 @ 19:09:
[...]
Wat doet dat steve is gek daar??
Don't like to be rude... Maar ergens klopt die zin wel hoor

Het wordt steeds leuker. ;->GJ-tje schreef op 25 september 2004 @ 19:37:
Zal wel een grapje zijn denk ik...
Don't like to be rude... Maar ergens klopt die zin wel hoor![]()
[ Voor 10% gewijzigd door Olaf van der Spek op 25-09-2004 19:45 ]
Gefikst... wat de tekst betreft dan toch, ik denk dat ik straks ook maar even 'iemand' moet gaan fixenmarkvt schreef op 25 september 2004 @ 19:09:
[...]
Wat doet dat steve is gek daar??
Rest ga ik even naar kieken.
Kleine algemene opmerking:
Ongeveer iedere mod, met ietzondering van ehh, niemand
schijnt te zijn vergeten dat dingen als 'aantal' of 'drietal' enlvoud zijn.
dus: 'een aantal mensen is weg' en niet 'een aantal mensen zijn weg'
'een drietal moederborden is getest' en niet 'een drietal moederborden zijn getest'
Ik vergeet meestal te reageren, dus een lange reply typen is zonde van je tijd
excuses daarvoor...
Ongeveer iedere mod, met ietzondering van ehh, niemand
dus: 'een aantal mensen is weg' en niet 'een aantal mensen zijn weg'
'een drietal moederborden is getest' en niet 'een drietal moederborden zijn getest'
Ik vergeet meestal te reageren, dus een lange reply typen is zonde van je tijd
excuses daarvoor...
[ Voor 46% gewijzigd door ernst op 26-09-2004 17:49 ]
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
Mod? Dit topic gaat voor alle duidelijkheid over de Frontpage, dus over nieuws, meuk, reviews et cetera. Dus nieuwsposters, redacteuren, meukposters en reviewers.
Maar het hoeft niet eens fout te zijn. 'Een aantal mensen zijn' is aanvaardbaar als de nadruk op 'mensen' ligt. Als je het specifiek hebt over een aantal (over het feit dat er meerdere mensen zijn, bijvoorbeeld), is enkelvoud het beste. En als je precies drie moederborden bedoelt, is het inderdaad enkelvoud, maar als de '-tal' duidt op 'ongeveer', is meervoud meer dan aanvaardbaar. Zie ook: http://taalunieversum.org/taal/advies/vraag/16/
Dit topic is overigens bedoeld voor specifieke fouten en niet voor algemene opmerkingen of discussies, dus mail maar als je hier nog wat aan toe te voegen hebt
.
Maar het hoeft niet eens fout te zijn. 'Een aantal mensen zijn' is aanvaardbaar als de nadruk op 'mensen' ligt. Als je het specifiek hebt over een aantal (over het feit dat er meerdere mensen zijn, bijvoorbeeld), is enkelvoud het beste. En als je precies drie moederborden bedoelt, is het inderdaad enkelvoud, maar als de '-tal' duidt op 'ongeveer', is meervoud meer dan aanvaardbaar. Zie ook: http://taalunieversum.org/taal/advies/vraag/16/
Dit topic is overigens bedoeld voor specifieke fouten en niet voor algemene opmerkingen of discussies, dus mail maar als je hier nog wat aan toe te voegen hebt
http://www.tweakers.net/meuktracker/cat/81
laatste zin:
laatste zin:
herkent -> herkendNa het upgraden worden meer soorten media door de drive herkent:
Eegee> welk meukje bedoel je precies?
Je linkt nu naar de categorie Firmware Updates en dat zijn nogal veel meukjes
.
Je linkt nu naar de categorie Firmware Updates en dat zijn nogal veel meukjes
Everything is awesome!
Everything is cool when you're part of a team.
Everything is awesome when we're living our dream.
O+
Aangepast (het ging over de laatste meukpost fee-tje
)
In nieuws: Plextor kondigt PX-716A quad speed dual layer drive aan
In de laatste zin is er sprake van "buffer onderruns". Dat lijkt me nou niet helemaal correct; dit is een halve vertaling naar het nederlands, of een engelstalige teipvaud
In de laatste zin is er sprake van "buffer onderruns". Dat lijkt me nou niet helemaal correct; dit is een halve vertaling naar het nederlands, of een engelstalige teipvaud
In http://www.tweakers.net/meuktracker/7387 staat:
De broncode is op dit moment nog niet beschikbaar.
Die broncode is wel beschikbaar (linkje staat in first-post).
Oeps, sorry nieuwsposters, zal voortaan beter de link checken 
Weer een meukje:
meuktracker: ATi Catalyst 4.91 hotfix
Laatste zin:
Weer een meukje:
meuktracker: ATi Catalyst 4.91 hotfix
Laatste zin:
latten -> latenDe release notes latten ons het volgende weten:
nieuws: Overklokkers slechten 6GHz-barrière met 3,6GHz Pentium 4
nieuws: IBM bereidt groot offensief op RFID-gebied voor
- kommaOm het gebruikte moederbord - een Asus P5P800 met i865-chipset - zo ver te krijgen[.] moest de northbridge wel worden voorzien van een 156 Watt peltier met waterkoeling, werden de geheugenrepen uitgerust met een voltage booster en werd er ook nog gesoldeerd om het AGP-voltage te verhogen.
- mobiele sensornetwerkenIBM zal vandaag bekendmaken dat het bedrijf de komende vijf jaar 250 miljoen dollar en 1.000 werknemers wil investeren in een business unit die zich bezighoudt met de ondersteuning van producten en diensten op het gebied van mobielesensornetwerken.
- same shitHet bedrijf wil hen namelijk duidelijk maken dat RFID slechts een van de opties is binnen het gamma van de mobielesensortechnologie.
[ Voor 45% gewijzigd door PcDealer op 27-09-2004 19:42 ]
nieuws: Entertainment op eenzame hoogte met 550 PowerPC-cpu's
"Om dit met succes te kunnen serveren worden in het vliegtuig twee gigabit-netwerken aangelegd dia via glasvezel met elkaar verbonden zijn."
dia via ---> die via
"Om dit met succes te kunnen serveren worden in het vliegtuig twee gigabit-netwerken aangelegd dia via glasvezel met elkaar verbonden zijn."
dia via ---> die via
Komma is daar niet noodzakelijk en het is wel degelijk 'mobielesensornetwerken' (omdat de 'mobiele' slaat op de sensor, niet op het netwerk). Rest ga ik even naar kijken.PcDealer schreef op 27 september 2004 @ 19:09:
nieuws: Overklokkers slechten 6GHz-barrière met 3,6GHz Pentium 4
[...]
- komma
[...]
- mobiele sensornetwerken
[...]
- same shit
Aangeverchanged. Meteen wat kleine spelfouten uit de tekst gehaald.jan-marten schreef op 27 september 2004 @ 15:28:
In http://www.tweakers.net/meuktracker/7387 staat:
nieuws: Optische techniek biedt uitzicht op terabyte-dvd's
Normaal wordt er op een dvd-schijf door middel van kleine putjes data opgeslagen, dat die later wordt gelezen met een laser.
Normaal wordt er op een dvd-schijf door middel van kleine putjes data opgeslagen, dat die later wordt gelezen met een laser.
De sinne skynt al ieuwen oer ûs lân, bringt de iere moarn. Eltse dei op nij.
Join de Nederlânse Kreft Kei
nieuws: Windows XP Starter Edition ook naar Rusland
maar is het zal niet China zijn, aldus Microsoft.
maar is het zal niet China zijn, aldus Microsoft.
De sinne skynt al ieuwen oer ûs lân, bringt de iere moarn. Eltse dei op nij.
Join de Nederlânse Kreft Kei
nieuws: Google zoekt in internationale treinplanner
.
Ik zou de 's' maar weghalenNaast een rekenmachine en spellingscontrole voor de Nederlandse uitvoering,
* Yoeri gaat fixen
Correct me if im wrong, maar moet wordt geen worden zijn. Putjes is meervoud.koppie peest schreef op 27 september 2004 @ 23:35:
nieuws: Optische techniek biedt uitzicht op terabyte-dvd's
beetje dubieus, het is de data die gelezen wordt, maar de laser scant de putjes...
ik ga de zin ff verbouwen
ik ga de zin ff verbouwen
In nieuws: Vraag naar nieuwe computers groeit bij bedrijfsleven
1)
Ook werden in het bedrijfsleven als gevolg van het milenniumprobleem minder computers verkocht.
3)
"In 2002 echter, steeg de vraag slechts met een schamele 1,9 procent.
5)
1)
2)Tot nu toe was het zo dat voornamelijk consumenten ervoor zorgden dat de pc-markt niet volledig instortte
Voorstel:Ook werd nog steeds als gevolg van het milleniumprobleem minder computers verkocht in het bedrijfsleven
Ook werden in het bedrijfsleven als gevolg van het milenniumprobleem minder computers verkocht.
3)
4)Volgens onderzoeksbureau IDC lijkt het er nu echter op dat de bedrijven hun computers uit de vorige eeuw gaan vervangen voor nieuwe exemplaren
Echter en slechts vormt een hele vreemde combinatie. Mijn voorstel:In 2002 steeg de vraag echter slechts met een schamele 1,9 procent
"In 2002 echter, steeg de vraag slechts met een schamele 1,9 procent.
5)
Hoewel het er dit jaar dus nog positief uitziet,.....Hoewel het dit jaar er dus nog positief uitziet, ...
* Yoeri gaat fixen
Woei! Dat is snel
meuktracker: Lite-On SOHW-832S(X) 0B?
De download link verwijst naar de 451s firmware. Die moet veranderd worden naar:
http://www.liteonit.com/o...m=DR8VS0B&Model=SHOW-832S
De download link verwijst naar de 451s firmware. Die moet veranderd worden naar:
[ Voor 4% gewijzigd door Tutti-frutti op 28-09-2004 11:52 ]
On my wayTutti-frutti schreef op 28 september 2004 @ 11:52:
meuktracker: Lite-On SOHW-832S(X) 0B?
meuktracker: Google Toolbar 2.0.114.5
Moet die engelse versie ook niet 2.0.114.5 zijn?Hieronder staan twee directe links naar de nieuwe versie:
Google Toolbar 2.1.114.5 Engels
Google Toolbar 2.0.114.5 Nederlands
Pierre - Motormedia.nl - Motor-Forum.nl - Motorshopper.nl - Motormeuk.nl - Motorstek.nl
nieuws: Philips voorstander van softwarepatenten
"Deze dreiging lijkt puur en alleen om de EU onder druk te zetten, aangezien er nog steeds geen patenten van kracht zal zijn op de software in Europa als het niet mogelijk is om patenten aan te vragen."
Wat staat daar dan?
M.a.w. deze zin loopt niet echt
"Deze dreiging lijkt puur en alleen om de EU onder druk te zetten, aangezien er nog steeds geen patenten van kracht zal zijn op de software in Europa als het niet mogelijk is om patenten aan te vragen."
Wat staat daar dan?
nieuws: Vraag naar nieuwe computers groeit bij bedrijfsleven
"In 2002 steeg de vraag daarnetegen slechts met een schamele 1,9 procent."
daarnetegen ---> daarentegen
Anoniem: 94210
nieuws: Eerste 3DMark05-scores gemeld - update
Maar in de tabel staat: ATi Radeon X800 XT PR (Catalyst 4.10)De hoogste score werd behaald door ATi’s Radeon X800 XT PT met de nieuwste Catalyst 4.10-drivers
Edskes schreef op 29 september 2004 @ 00:11:
nieuws: Vraag naar nieuwe computers groeit bij bedrijfsleven
Done en done.Anoniem: 94210 schreef op 29 september 2004 @ 10:37:
nieuws: Eerste 3DMark05-scores gemeld - update
[...] Maar in de tabel staat: ATi Radeon X800 XT PR (Catalyst 4.10)
Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]
nieuws: DPC: Haal een deeltjesversneller in huis
...ongelofelijk...Dit lijkt onmogelijk, maar bedenk dat een neutrino een bijzonder deeltje is: het is zo klein, dat de kans ongelovelijk klein is dat een neutrino ergens tegenop botst.
[ Voor 5% gewijzigd door Hark_k op 29-09-2004 13:33 ]
Die ga ik zometeen meenemen (staan nog wat andere foutjes in dat artikel), thanks
.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Wat we niet in dit topic willen zien:
Wat we niet in dit topic willen zien:
- Opmerkingen over de inhoud van de teksten;
- Suggesties voor een andere stijl of alternatieve manier van schrijven voor correcte teksten;
- Opmerkingen over plaatjes, lay-out, enzovoorts;
- Fouten in teksten die niet van de redactie komen (alle statische teksten, bijvoorbeeld op het inlogscherm, indexpagina van de pricewatch, etc.);