Spel- en typefoutjes - deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 4.118 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:15
Pinobigbird mist alleen de echte fout in die zin: ik zou 'bestrijden' veranderen in 'beschermen' :D

Nog steeds in dit artikel dus: nieuws: Malwareschrijvers gebruiken open-sourcetactieken

[ Voor 65% gewijzigd door Wilke op 10-09-2004 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ook done :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101527

Of het nou HET modem (mijn voorkeur) of DE modem is, beide variaties in *een* zin gebruiken is i.i.g. niet goed:

Wie een modem heeft die niet compatibel is met EuroDocsis 2.0, kan die gratis inruilen voor een compatibel modem.

Dus of: Wie een modem heeft dat niet compatibel is met EuroDocsis 2.0, kan het gratis inruilen voor een compatibel modem.

Of: Wie een modem heeft die niet compatibel is met EuroDocsis 2.0, kan die gratis inruilen voor een compatibele modem.

nieuws: Telenet zet EuroDocsis 2.0 in voor 6,6Mbps-abo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 16:13

Steve

Krokodil \o/

Gefikst. En als auteur van dat artikel kan ik je verzekeren dat het een tikfout was en geen verhaspeling van beide vormen, aangezien ik 'het modem' afschuwelijk vind klinken :).

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

http://www.tweakers.net/nieuws/34210
We houden natuurlijk wel een slag in de arm
slag om de arm

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

meuktracker: PowerShot S1 IS 1.0.2.0
Het cahngelog van firmwareversie
Is 't niet 'de' :+

Steve schreef op 10 september 2004 @ 21:34:
Gefikst. En als auteur van dat artikel kan ik je verzekeren dat het een tikfout was en geen verhaspeling van beide vormen, aangezien ik 'het modem' afschuwelijk vind klinken :).
Freud zou zeggen dat je onderbewustzijn er anders over denkt ;-)

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:42

Piggen

Lekker bakkie

reviews: Archos AV420 portable video recorder review
We kunnen natuurlijk om het ruimbemeten tft-scherm van de AV420 heen.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat daar een "niet" tussen moet :)

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-06 08:17
nieuws: Minirobot kan over water lopen
Ondanks het feit dat de minirobo slechts een prototype is,
mist wat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 20:27

Mentalist

[avdD]

Er staat nu wel changelog, maar ik vraag me eigenlijk af of het ook niet "de" moet zijn.. Voor mijn gevoel wel, maar ik ben geen taaldeskundige :P. Kan het ook niet op vandale.nl vinden.

Wat anders mierenneuken op het zelfde bericht :
Canon heeft nieuwe firmware uitgebracht voor de PowerShot S1 IS
Is volgens mij hetzelfde als "ik heb nieuwe huis gekocht".. Moet nog een lidwoord bij lijkt me :)

Maar nogmaals ik ben geen taaldeskundige (anders krijg ik zo weer op m'n donder dat dit gewoon goed is :+), het valt me wel op dat het vreemd gaat lopen met al die Engelse woorden (nu ik erop let..).

[ Voor 15% gewijzigd door Mentalist op 12-09-2004 01:21 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Of het nou 'het changelog' of 'de changelog' is, heeft onze spellingsdeskundige * Anoniem: 52434 daar ooit eens iets over geschreven in het crewforum. Sindsdien is daar ook niks meer aan veranderd:
Mark Timmer schreef op 09 augustus 2002 @ 14:55:
Yup. En dat is "de log".

Dat is trouwens een "toestel om de snelheid van een schip te bepalen", dus niet hetzelfde.

Of het de of het is weet ik persoonlijk niet. Het enige wat ik kan bedenken is dat het een "veranderingenlijst" is, dan zou het 'de changlog' zijn. Of een "logboek", en dan is het weer "het changelog". Van mij mag het dus allebei, maar aangezien dat niet netjes is moeten we er gewoon eentje aanhouden.

En dat is al een tijdje "het changelog" :)
W3ird_N3rd schreef op 12 september 2004 @ 01:20:
[...]

Is volgens mij hetzelfde als "ik heb nieuwe huis gekocht".. Moet nog een lidwoord bij lijkt me :)

Maar nogmaals ik ben geen taaldeskundige (anders krijg ik zo weer op m'n donder dat dit gewoon goed is :+), het valt me wel op dat het vreemd gaat lopen met al die Engelse woorden (nu ik erop let..).
Firmware is een soortnaam, netzoals hardware en software. Je schrijft toch ook niet 'een hardware'? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Robin Vreuls schreef op 12 september 2004 @ 02:24:
Of het nou 'het changelog' of 'de changelog' is, heeft onze spellingsdeskundige * Anoniem: 52434 daar ooit eens iets over geschreven in het crewforum. Sindsdien is daar ook niks meer aan veranderd:

[...]
Op een dingetje na klopt het wel : de vergelijking met "logboek" werkt niet, omdat je dan "het" gebruikt vanwege het woord "boek", en "boek" op zich heeft niets met de log te maken. Er is geen oplossing in dat geval :)
[...]
Firmware is een soortnaam, netzoals hardware en software. Je schrijft toch ook niet 'een hardware'? :+
Hardware is in dat geval meervoud.. Oid. Ik heb nieuwe bloemen gekocht. Ik heb nieuwe bloem gekocht. Dan moet het volgens mij toch zijn : ik heb een nieuwe bloem gekocht.

Ik heb ook nieuwe huizen gekocht. Maar "ik heb nieuw(e? andere discussie) huis gekocht". Hardware is een vaag woord (ben dus geen taaldeskundige en dit is ook een Engels woord), maar het kan iig meervoud zijn, en dan is een lidwoord niet nodig. En het is "de hardware" ;)

Firmware is overigens (afaik) wel enkelvoud, omdat het meervoud "firmwares" is (toch?). En hardwares bestaat niet (ook weer afaik 8)7) :P

[ Voor 15% gewijzigd door Mentalist op 12-09-2004 03:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-06 20:08

zomertje

Barisax knorretje

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Nog even over die de/het-discussie: standaard krijgen de meeste Engelse leenwoorden 'de' als lidwoord. Maar gaandeweg kan 'het' als lidwoord soms als beter ervaren worden. Dit is zo bij bijvoorbeeld 'topic': 'het topic' vindt iedereen tegenwoordig toch veel beter klinken dan 'de topic'. Zo zou je 'het changelog' ook kunnen rechtvaardigen. Je kan natuurlijk argumenteren dat 'log' ook een Nederlands woord is, maar volgens mij is de band met dat woord te vaag. Ik denk dat we het hele woord als een Engels leenwoord beschouwen.
W3ird_N3rd schreef op 12 september 2004 @ 03:35:
Hardware is in dat geval meervoud.. Oid. Ik heb nieuwe bloemen gekocht. Ik heb nieuwe bloem gekocht. Dan moet het volgens mij toch zijn : ik heb een nieuwe bloem gekocht.

Ik heb ook nieuwe huizen gekocht. Maar "ik heb nieuw(e? andere discussie) huis gekocht". Hardware is een vaag woord (ben dus geen taaldeskundige en dit is ook een Engels woord), maar het kan iig meervoud zijn, en dan is een lidwoord niet nodig. En het is "de hardware" ;)

Firmware is overigens (afaik) wel enkelvoud, omdat het meervoud "firmwares" is (toch?). En hardwares bestaat niet (ook weer afaik 8)7) :P
'Firmware' valt in hetzelfde rijtje als hardware, software et cetera. Ze worden beschouwd als soortnaam en hebben dus niet echt een meervoud. En aangezien het een soortnaam is, is een lidwoord niet noodzakelijk. Vergelijk maar met 'snoep' of 'hout': 'ik heb gisteren snoep gegeten' of 'ik heb gisteren hout gezaagd'. Een lidwoord kan er wel bij, maar alleen als je concreet op bepaalde firmware doelt: 'Canon heeft de langverwachte firmware uitgebracht.' En ook hier kan je weer vergelijken met 'snoep': 'Het snoep dat je daar kan vinden, is niet lekker.'

En in zo'n geval is het woord volgens mij geen meervoud, net als 'hardware'; je zegt immers niet 'de hardware die ik gisteren gekocht heb, doen hun werk uitstekend.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

nieuws: KDE krijgt ondersteuning voor Gecko-engine
• Foudation -> Foundation ;)
• dien ten gevolge -> dientengevolge
Overigens vermoed ik dat in de zin met 'dientengevolge' oorzaak en gevolg nogal zijn verwisseld, maar dat terzijde ;)

[ Voor 7% gewijzigd door intoxicated op 12-09-2004 11:33 ]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-06 10:23
Overigens vermoed ik dat in de zin met 'dientengevolge' oorzaak en gevolg nogal zijn verwisseld, maar dat terzijde
Het is een beetje kip-ei verhaal, maar 'vroeger' werkte sites minder goed in Mozilla dan tegenwoordig.. deels zal dit komen omdat Moz. verbeterd is, maar ik ben er ook van overtuigd dat het toenemend gebruik van Moz. er voor heeft gezorgd dat websites ontwikkelaars ook vaker met Mozilla testen. Bijvoorbeeld de NS en Rabobank hebben hun site aangepast zodat ie ook in Mozilla goed werkt.
Ik heb het dus niet omgedraaid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:43

Acheron

updatepack.nl

http://www.tweakers.net/meuktracker/cat/77

".. nu is 2.0.4.0 beta alweer ..." (regel 2), moet zijn 2.0.5.0 beta

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76218

nieuws: Roundup van Socket 939-moederborden
De winnaar van dit vergelijkerg duur bord.
Err.. ;)

Zelfde nieuwspost.
euitgebreide
en
...niet de meest nd warenonderzoek is dan ook...
nd?
De volgende moederborden passeren de revu: ...
Revue.

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 76218 op 12-09-2004 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81877

Uhm van dale geeft alle woorden weer die in de Nederlandse spraak worden gebruikt. Zo ook enigste, komkommertijd, enzovoort en ook is groter als en als mij enzovoort opgenomen in de dikke. Ook nieuwe woorden die zijn ontstaan in het Nederlandse taalgebruik door politici, popsterren enzovoort.

Dat wil echter nog niet zeggen dat het correct Nederlands is. Het groene boekje geeft dat wel weer. Dus nu is dan de vraag, waar ligt de grens, want als komkommertijd mag i.p.v. kommertijd, waarom mag word dan niet als er wordt zou moeten staan.

mijn 2 eurocent vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Kommertijd staat niet de VD. Komt bij dat ik dat woord niet ken, waarom zouden we het dan gebruiken? :? Onzetaal.nl heeft trouwens ook over komkommertijd en niet over een andere vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Volgens mij leeft peppie12 de nodige jaren terug in de tijd :). Taal is hard aan verandering onderhevig. Je hebt enerzijds grammaticale kwesties (daarom zijn hij word en groter als gewoon fout, omdat er duidelijke regels voor zijn) en anderzijds de betekenis van woorden, waar geen harde regels voor zijn en de meeste verandering optreedt. Ooit was het misschien 'kommertijd', maar door de jaren heen is 'komkommertijd' een zeer breed aanvaard begrip geworden. Iedereen en alles gebruikt het.

Laten we er even ome Google bij halen: 67 hits voor kommertijd en 11.800 hits voor komkommertijd. Kortom: zowat alle sprekers van het Nederlands gebruiken en begrijpen 'komkommertijd' en het overgrote merendeel zal wellicht niet aan de nieuwsarme periode denken bij 'kommertijd', of zal denken dat het 'komkommertijd' is waar per ongeluk een stukje bij vergeten is. En omdat we hedendaags Nederlands willen brengen en geen Nederlands van jaren terug, blijft het wat mij betreft gewoon zo :).

Overigens: volgens mij staat 'komkommertijd' gewoon in het Groene Boekje. Heb er hier geen bij de hand, maar het staat in ieder geval in de woordenlijst van Piet Tutelaers en die is vrijwel identiek aan het Groene Boekje. 'Kommertijd' staat er niet in.

[ Voor 21% gewijzigd door Steve op 12-09-2004 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
O ja, ik heb ook wat spelfoutjes nog aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Hierbij wordt gekeken naar de meegeleverde extra's de indeling van het bord
Komma na "extra's" zou iets makkelijker lezen ;)

Zelfde bericht :
Het enige minpuntje bij dit bord is de plaatsing van twee SATA-aansluitingen tussen het AGP-slot en de socket voor de CPU.

[ Voor 32% gewijzigd door Mentalist op 12-09-2004 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
In de BBG:
> Daar komt nog bij dat AMD drie keer zoveel garantie op zijn boxed-processors geeft.

zoveel? -> zo lang

> die iets minder krachtige is

krachtige?

> om gebruikt te kunnen maken

gebruikt?

> Er kan is plaats voor een

kan is?

> de helft van zijn pipelines uitgeschakeld zijn.

de helft is meervoud: zijn -> is

> 5.1-onboardgeluid

5.1 channel onboard geluid staat iets netter

> blijkt dat er twee moederborden eruit springen

er ... eruit

> Met de keuze van een behuizing, doe je normaal gesproken enkele computers mee.

Dit loopt IMO niet lekker: Met ... doe je mee.

> De LifeStyle Sonata met de pianozwarte afwerking en heeft verder

> maken we dan daar ook gebruik van.

daar dan?

> verschenen van zestal verschillende

een zestal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

nieuws: Microsoft introduceert maandag Virtual Server 2005
De softwaregigant zal Virtual Server op drie doelgebieden richten, testen en ontwikkeling, verplaatsen van applicatieservers en als productieserver voor diagnose van infrastructuurgebruik.
- dubbele punt

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surehand
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-05 13:59
en beide pakketten zullen binnen dertig beschikbaar zijn
dertig dagen wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
* Yoeri gaat ff fixen

OlafvdSpek: Het zou leuk zijn als je de volgende keer vermeldt bij welk systeem elke fout voorkomt ;)

Edit: alles fixed tot hier

[ Voor 76% gewijzigd door Yoeri op 13-09-2004 08:48 ]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03 15:56

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

en beide pakketten zullen binnen dertig beschikbaar zijn
Dat zal wel 30 dagen zijn?

edit:

Ok, Surehand heeft dit dus al 8:18 gemeld... Er zijn een hoop mensen nog niet wakker, waaronder ondergetekende..

[ Voor 36% gewijzigd door Marlibica op 13-09-2004 08:48 ]

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
En Yoeri heeft het 8:41 al gefixt... :z ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surehand
nieuws: Intel Xeon 3,6GHz versus AMD Opteron 250 databasetest
De mannen van AnandTech hebben een vergelijking gepubliceert tussen
gepubliceerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 01:14
In het meukje over SPAMfighter 2.95 staat:
Het Deense SPAMfighter heeft een anti-spamfilter gemaakt voor Outlook en Outlook Express...
Een anti-spamfilter lijkt mij een filter tegen anti-spam. Een spamfilter lijkt mij juist een filter tegen spam. Is dit fout gegaan bij het tikken van dit bericht of is schiet mijn talenknobbel (weer eens) te kort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:05

Thyzz

-=leeg=-

nieuws: Digit Life test LaCie Digital Data Bank
....200rpm en een chachegeheugen van 512KB.....
cachegeheugen

[ Voor 20% gewijzigd door Thyzz op 13-09-2004 16:01 ]

5325wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Zelfde bericht op het eind :
Digit Life concludeert uiteindelijk dat de combinatie van design, formaat en snelheid de drive toch tot een gewild item maakt
Punt. :)
Toch wil dit niet zeggen dat dat snelheidsverschil zaligmakend is, omdat LaCie ook versies van de Digital Data Bank verkoopt met alleen USB2.0 die een stuk goedkoper zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Mentalist op 13-09-2004 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ids Lupo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09-2022

Ids Lupo

ABC..... DEF

nieuws: Spraakherkenningsoftware IBM wordt open-source

Het bedrijf zou hopen dat dit de ontwikkeling van de software zou versnelt, zodat het een voorsprong krijgt op concurrenten.

Spraakverwarringssoftware ? Ik snij er geen hout van !

De sinne skynt al ieuwen oer ûs lân, bringt de iere moarn. Eltse dei op nij.
Join de Nederlânse Kreft Kei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-06 20:10
nieuws: AMD breidt lijn Geode NX embedded processors uit

Begin 2e alinea: 6Ghz lijkt me niet te kloppen

edit:

Reedsch aangepast :)

[ Voor 26% gewijzigd door Jack Flushell op 14-09-2004 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
  • Laatst online: 01-01-2022
nieuws: Digitaal notitieblok ter hand genomen

"Verder kan de Mobile NoteTaker, wanner hij is aangesloten op een Windows-pc, gebruikt worden om in Microsofts Office-suite handgeschreven notities te maken."
wanner ---> wanneer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06 13:32

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

nieuws: Kleine brandstofcel voor notebooks ontwikkeld

sodium borohydride -> de nederlandse vertaling van sodium is natrium, of je borohydride of boorhydride schrijft weet ik niet zeker, maar ik neig naar het laatste.
Ik zou dus natriumboorhydride schrijven.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 18:02

Luke!

#Treinbaas
nieuws: TomTom Go GPS-navigatiesysteem getest
1e alinea: "halfjaar" -> "half jaar"
7e alinea: "vijf of meerdere" -> "vijf of meer"
8e alinea: "De reviewer kan er in ..." -> "De reviewer kan in ..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 12:29

Jurroon

is having fun

spelfoutjes in nieuwjes:

nieuws: Digit Life test LaCie Digital Data Bank
nieuws: Spraakherkenningsoftware IBM wordt open-source
nieuws: Digitaal notitieblok ter hand genomen
nieuws: Kleine brandstofcel voor notebooks ontwikkeld

zijn gefikst.

Even een paar opmerkingen:

sodium borohydride ==> natrium boriumhydride

halfjaar staat zo in van Dale en ik neem aan dat je de laatste alinea bedoeld met De reviewer kan er in ..." -> "De reviewer kan in ...". Dat heb ik zo laten staan vanwege schrijverstijl.

Allemaal nog bedankt voor het melden :).

Ik kan wel beloven beter mijn best te doen, maar ik kan niet beloven dit ook te bewerkstelligen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Het element heet in het Nederlands 'boor', dus zal ik er nu even 'natrium-boorhydride van maken :). En meteen ook gebruik gemaakt >> gebruikgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er wordt in bovenstaand nieuwsbericht ca. 300 keer het Nederlandse woord 'map' gebruikt als vertaling van het Engelse woord 'map'. Dat is in de context van een navigatiesysteem natuurlijk een beetje vreemd.

Zo'n ding noemen wij in Nederland nl. een landkaart of simpelweg een 'kaart'.

PS: Misschien dat het in Belgie anders is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Anoniem: 101527 schreef op 14 september 2004 @ 18:26:
Wees gerust, een kaart is in België een kaart. Heb de auteur van het artikel (een Rotterdammer...) even ingelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:04

Haan

dotnetter

meuktracker: Mozilla Firefox 1.0 preview release
Eerder al berichtten we al over de Release Candidate van de Preview Release en nu heeft deze webbrowser zich ontdaan van de RC-status en blijft dus alleen de subtitel 'Release Candidate' over.
Ik neem aan dat dat laatste Preview Release zou moeten zijn?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

nieuws: Sound Blaster Audigy 2 NX review
Deze kaart is er vooral voor gebruikers die niet zo bedreven zijn in het tweaken en dus liever geen kaarten in hun pc inbouwen, of gebruikers die geen pci-slot meer op overschot hebben, [...]
- in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisvz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 17:21

dennisvz

Intentionally left blank

meuktracker: Mozilla Thunderbird 0.8
[...] Thunderbird is een gratis, open-source- en crossplatform e-mail- en newsgroupclient met features als een junkmailfilter, spellingscontrole en de mogelijkheid om de functionaliteit verder uit te breiden met behulp van extensions. [...]
Zonder de 's'.

---

meuktracker: Mozilla Firefox 1.0 preview release
[...] Eerder al berichtten we al over de Release Candidate van de Preview Release en nu heeft deze [...]
De link op "Release Candidate" in voorgaande zin heeft de url "http://www.tweakers.net/URL". Ik mag aannemen dat deze zou moeten verwijzen naar de Preview Release RC1 van Firefox (dus deze link: meuktracker: Mozilla Firefox 1.0 preview release RC1 ).

[ Voor 45% gewijzigd door dennisvz op 14-09-2004 21:56 . Reden: in een typefoutreport zelf een typfout maken :X ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
All done.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

nieuws: Micron produceert 288Mbit RLDRAM II geheugen
Het RLDRAM II-geheugen heeft een latency van 20ns[.] wat twintig procent lager is dan de 25ns van de eerste versie van RLDRAM en circa tweemaal zo laag[ als de latency van normaal DDR-geheugen.
- komma
- stel dat de latency van DDR zo'n 40ns is, dan zou RLDRAMII 200% lagere latency hebben? Of wordt de heflt bedoelt?

nieuws: StorCase introduceert 1U storagebehuizing met 10 bays
De storagebehuizingen van StorCase gaan vergezeld van een zevenjarige garantietermijn.
- zevenjarig, zou ik hier van maken (lastig dat NL :/ ), toch :?

[ Voor 56% gewijzigd door PcDealer op 15-09-2004 07:19 ]

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
dit gaan we even fixen

volgens mij is het toch echt zevenjarige garantietermijn... deze laat ik nog even staan dus, moet ff gecheckt worden

[ Voor 74% gewijzigd door Yoeri op 15-09-2004 09:36 ]

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Termijn is niet onzijdig, dus het bijvoeglijk naamwoord wordt gewoon verbogen. "Zevenjarige" is dus goed :).

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

meuktracker: ClearInfo 0.50 RC2
Het programma kan verschillende systeemwaarden kan uitlezen, zoals onder andere de systeemtemperaturen, CPU gegevens en geheugen gebruik.
De vetgedrukte kan weggelaten worden, of de eerste kan veranderen in dat, met een komma er achter...

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
on it

• Kanarie
  • Laatst online: 22:18

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

nieuws: Razer introduceert DiamondBack-muis met 1600dpi
De DiamondBlack-muis maakt gebruik van een optische sensor met een resolutie van 1600dpi.
De DiamondBlack-muis ipv DiamondBack-muis

[ Voor 41% gewijzigd door Kanarie op 15-09-2004 18:33 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

nieuws: Razer introduceert DiamondBack-muis met 1600dpi <-- Volgens mij doen jullie het expres, van Razer overal Razor maken, of niet soms :P?

[edit]
Nu nog de tekst zelf en de bron :P

[ Voor 18% gewijzigd door eamelink op 15-09-2004 19:23 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

nieuws: Onderzoek naar duurdere downloads Britse iTunes-klanten
Zij betalen namelijk een prijs van 79p of 120 eurocent per liedje, terwijl de Fransen en Duitsers slecht[.] 99 eurocent per muziekstuk betalen.
- slechts
haribold schreef op 15 september 2004 @ 11:22:
Termijn is niet onzijdig, dus het bijvoeglijk naamwoord wordt gewoon verbogen. "Zevenjarige" is dus goed :).
Okz!

• 4AMD
reviews: Verslag van Dealer Info Dagen 2004

"Deze beschikken over een ingebouwd LCD-schermpje waarop informatie zoals tijd, temperatuur en het wel of niet draaien van vantilators getoond kan worden."
---> ventilatoren

"Xitac Electronics toonde een laag geprijsde DiVX-speler op Apple-design geïnspireerde behuizing van Tsunami. "
DiVX ---> DivX

nieuws: 'Solaris 10 nog dit jaar open source'

"Daarnaast zal DTrace zal zorgen voor het automatisch controleren van veel standaard problemen."
zal ---> weghalen (dubbel)

[ Voor 53% gewijzigd door 4AMD op 15-09-2004 21:08 ]

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 20:48

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

nieuws: Foto's Sun UltraSparc Niagara-chip op moederbord (Foto's Sun UltraSparc Niagara-chip op moederbord)

"De Niagara-chip zal namelijk vermoedelijk beschikken over een quad-channel DDR2-geheugeninterface zodat een maximum van 32GB RAM-geheugen mogelijk zal zijn." => "zodat" lijkt me hier niet correct - ik zie niet in op welke manier het aantal kanalen samenhangt met de maximale hoeveelheid geheugen :). Je kunt tenslotte ook geen dubbele hoeveelheid geheugen kwijt als je dual-channel gebruikt of zo :).

Beetje dubieus of dit een spelfout is, hangt er een beetje vanaf hoe je het bekijkt - ik vond het wat overdreven om er een compleet nieuw topic over te openen ;).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Steve schreef op 14 september 2004 @ 18:31:
[...]
Wees gerust, een kaart is in België een kaart. Heb de auteur van het artikel (een Rotterdammer...) even ingelicht.
Blijkbaar interesseert het onderscheid de auteur niet zoveel, want er staat 2 dagen later nog steeds 'mappen'. Zijn er bepaalde artikelen waarvoor spellingscorrecties genegeerd worden, want ik heb weinig zin om hier voor de kat z'n k*t te gaan posten...

• Surehand
nieuws: Worm met netwerksniffer zoekt naar wachtwoorden
Van zodra een computer geïnfecteerd is
Van kan hier weg, denk ik

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Ik ga even fixen

Wees overigens gerust, spelfouten worden niet doelbewust genegeerd ;)

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03 15:56

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Met behulp van NetBEUI-functies en een ingebouwde sniffer
Is dat niet misschien NetBIOS ? NetBEUI is een protocol, net als TCP/IP. Ik kan me niet voorstellen dat een virus gebruik maakt van een ander protocol om te snuffelen op een TCP/IP netwerk.. Correct me if I'm wrong

[ Voor 3% gewijzigd door Marlibica op 16-09-2004 09:49 ]

Sign here against sigs

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

meuktracker: JoyMouse 2.3

Heeft als titel, dat het V2.2 is, maar is V2.3.

Tevens is (zoals ik aldaar al meldde) geen freeware meer, maar shareware.
30 dagen Trial, daarna $29,95...

Aldus het tooltje...

Marlibica schreef op 16 september 2004 @ 09:48:

Is dat niet misschien NetBIOS ? NetBEUI is een protocol, net als TCP/IP. Ik kan me niet voorstellen dat een virus gebruik maakt van een ander protocol om te snuffelen op een TCP/IP netwerk.. Correct me if I'm wrong
Volgens mij staat NETBEUI voor 'NETBios Extended User Interface', dus het zou best kunnen dat een worm daar gebruik van maakt. Aan de andere kant zou het meer voor de hand liggen dat hij gewoon TCP/IP gebruikt, maar dat is meer een inhoudelijke discussie die niet veel meer met spelling of taalfouten te maken heeft.

• feej
  • Laatst online: 05-06 15:55

feej

giraffemeisje

* feej fix0rt.
This worm spreads via network shares, using NetBEUI functions to get available lists of user names and passwords.
Is dus wel goed ;).

[ Voor 75% gewijzigd door feej op 16-09-2004 12:37 ]

Everything is awesome!
Everything is cool when you're part of a team.
Everything is awesome when we're living our dream.
O+

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:30

Zoefff

❤ 

nieuws: Canon brengt A4-printer uit met acht kleuren
De tweede printer is vooral opvallend vanwege zijn zuinigheid: met een inktdruppel van een picoliter (10-12 liter) kan een oppervlak van 9600x2400 pixels afdrukken.
Klopt niet helemaal. Moet zijn:

... kan hij ... afdrukken

of

... kan ... afgedrukt worden

Maar niet

... kan ... afdrukken :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-04 11:57
Zoefff schreef op 16 september 2004 @ 13:50:
nieuws: Canon brengt A4-printer uit met acht kleuren

[...]

Klopt niet helemaal. Moet zijn:

... kan hij ... afdrukken

of

... kan ... afgedrukt worden

Maar niet

... kan ... afdrukken :)
Aangepast

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

meuktracker: Overclockulator 1.1.1b
Overclockulator stelt je in staat om verschillende gegevens van je computer uit te rekenen. Door het invullen van de verschillende velden - het aantal fans, harde schijven, branders en USB-apparaten - wordt het totaal aantal Watts berekend dat het systeem nodig heeft.
Ik weet niet waar ik deze moet zetten, doe hem toch maar hier, omdat een nieuw topic voor dit mij overbodig lijkt. Het vetgedrukte klopt namelijk niet. Watts bestaat namelijk niet. Vermogen bestaat wel, en dat wordt uigedrukt in Watt (W)... ;)

• Jurroon

Jurroon

is having fun

Anoniem: 101527 schreef op 14 september 2004 @ 18:26:

Er wordt in bovenstaand nieuwsbericht ca. 300 keer het Nederlandse woord 'map' gebruikt als vertaling van het Engelse woord 'map'. Dat is in de context van een navigatiesysteem natuurlijk een beetje vreemd.

Zo'n ding noemen wij in Nederland nl. een landkaart of simpelweg een 'kaart'.

Anoniem: 101527 schreef op 16 september 2004 @ 08:05:
[...]
Blijkbaar interesseert het onderscheid de auteur niet zoveel, want er staat 2 dagen later nog steeds 'mappen'. Zijn er bepaalde artikelen waarvoor spellingscorrecties genegeerd worden, want ik heb weinig zin om hier voor de kat z'n k*t te gaan posten...
Overtrokken reacties zijn blijkbaar een sterk punt van jouw zijde. Granted, ik heb niet à la minute gereageerd op de door jou aanbevolen wijzigingen - een leven naast T.net blijkt soms net iets belangrijker te zijn - en eerlijk gezegd kan het onderscheid me in dit geval niet zoveel schelen omdat duidelijk is wat er wordt bedoeld. Uiteraard stellen we als nieuwscrew opmerkingen van jou en anderen op prijs, omdat hiermee Tweakers.net als geheel mee geholpen wordt, alleen de manier kan wel eens anders ;).

Ik sluit af met de mededeling dat drie keer het woord 'mappen' is veranderd en mocht er enig reactie zijn op het bovenstaande, ontvang ik dit graag via e-mail :).

Ik kan wel beloven beter mijn best te doen, maar ik kan niet beloven dit ook te bewerkstelligen

• Jurroon

Jurroon

is having fun

GJ-tje schreef op 16 september 2004 @ 17:41:
meuktracker: Overclockulator 1.1.1b

[...]
Ik weet niet waar ik deze moet zetten, doe hem toch maar hier, omdat een nieuw topic voor dit mij overbodig lijkt. Het vetgedrukte klopt namelijk niet. Watts bestaat namelijk niet. Vermogen bestaat wel, en dat wordt uigedrukt in Watt (W)... ;)
fixs ;).

• Upquark
  • Laatst online: 10-02 07:05
nieuws: Tom's Hardware bespreekt beveiligde externe harddisk

Topictitel: Tom's Hardware bespreekt externe harddiskbeveiliging.

Moet worden: ... externe-harddiskbeveiliging (met streepje dus).

'Externe' hoort namelijk bij harddisk, en niet bij beveiliging.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Upquark schreef op 16 september 2004 @ 18:42:

Topictitel: Tom's Hardware bespreekt externe harddiskbeveiliging.

Moet worden: ... externe-harddiskbeveiliging (met streepje dus).

'Externe' hoort namelijk bij harddisk, en niet bij beveiliging.
Meer zelfs: externeharddiskbeveiliging. Maar 'beveiliging externe harddisks' is veel eenvoudiger en dat is het dan ook geworden :).

• dennisvz

dennisvz

Intentionally left blank

In hetzelfde artikel als hierboven gemeld, een andere fout:
Men claimt dat de encryptie geen direct effect heeft op de prestaties, maar aangezien Tom's Hardware geen vergelijking maakt met een onbeveligde externe 2,5"-harddisk is dat moeilijk na te gaan.
Onbeveligde --> Onbeveiligde

Daarnaast heb ik het idee dat de auteur van het artikel niet heeft kunnen kiezen in de volgende passage:
De geteste versie is een 40GB 2,5" harddisk met 40-bits versleuteling. Mocht dit niet veilig genoeg zijn dan is ook 64-bit, 128bit DES of 192 bit TDES mogelijk.
Ik doel hierbij op het wel of niet plaatsen van een koppelteken en/of spatie tussen het getal en het woord 'bits' (bij 40 bijvoorbeeld wel, en bij 64, 128 en 192 niet). Ook is het de ene keer 'bits' en de andere keer 'bit'. Enige consistentie zou geen kwaad kunnen.

<edit>
Nu weet ik niet of ik doordraaf, maar ik zeg het toch:
De installatie is simpel en de beveiliging is in orde: de drive verdwijnt uit de device-list van WIndows zodra de key verwijderd wordt.
de 'I' van Windows mag met een kleine letter.
Men claimt dat de encryptie geen direct effect heeft op de prestaties [...]
In de eerste alinea had men het over 'versleuteling', in de tweede alinea, zoals hierboven een voorbeeld van te zien is, is het ineens 'encryptie'. Volgens mij hebben beide woorden dezelfde betekenis, dus een gelijk woordgebruik zou het alleen maar ten goede komen, lijkt me. Hierbij maakt het dus niets uit welk woord gebruikt wordt, omdat beide woorden correct Nederlands zijn.

[ Voor 78% gewijzigd door dennisvz op 16-09-2004 19:14 ]

• Harm
  • Niet online
dennisvz schreef op 16 september 2004 @ 19:06:
[...]

In de eerste alinea had men het over 'versleuteling', in de tweede alinea, zoals hierboven een voorbeeld van te zien is, is het ineens 'encryptie'. Volgens mij hebben beide woorden dezelfde betekenis, dus een gelijk woordgebruik zou het alleen maar ten goede komen, lijkt me. Hierbij maakt het dus niets uit welk woord gebruikt wordt, omdat beide woorden correct Nederlands zijn.
Voor de afwisseling kunnen beide woorden gebruikt woorden en dat lijkt mij verder geen enkel probleem :) . De rest van je opmerkingen heb ik aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

meuktracker: Shadermark 2.1 build 125
Verder moeten bezitters van een ATi kaart gebruik maken van Catalyst-driverversie 4.9 en voor nVidea bezitters wordt WHQL 66.31 aangeraden.
nVidia! Ziet er nogal uit als een noob-foutje. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 17-09-2004 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisvz

dennisvz

Intentionally left blank

meuktracker: FirePanel XP 1.5.1720
Zo wordt het onder andere mogelijk om zogenaamde rules aan te maken, statistieken bij te hoeden en een packet sniffer.
hoeden --> houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-06 10:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
reviews: Verslag van Dealer Info Dagen 2004

Hoewel er over smaak niet valt te twisten, kunnen we zonder terughoudendheid zeggen dat het stempel 'smakeloos' bij een niet onaanzienlijk deel van de getoonde behuizingen van toepasing is.

toepassing dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

nieuws: Microsoft richt pijlen niet langer op Linux in het algemeen

de claim dat de 'total cost of ownership' lager is bij Microsoft is al beter doorgekomen bij consumenten.

is-je teveel.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
John_Finch schreef op 17 september 2004 @ 16:12:
nieuws: Microsoft richt pijlen niet langer op Linux in het algemeen

de claim dat de 'total cost of ownership' lager is bij Microsoft is al beter doorgekomen bij consumenten.

is-je teveel.
Dat begrijp ik niet echt :?

Ik denk dat die zin zo bedoelt is:

"de claim dat de 'total cost of ownership' lager is bij Microsoft"

die claim dus, die "is al beter doorgekomen bij consumenten."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Kommaatje geplaatst en geen is weggehaald. Niet nodig namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
meuktracker: CloneCD 5.0.2.2
Na een korter bètaperiode heeft Slysoft gisteren versie 5.0.2.1 uitgegeven ...
Die zin loopt niet lekker.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

• haribold
  • Niet online
Een en ander aangepast :)...

• 4AMD
nieuws: 'JPEG of death'-hoax na 10 jaar werkelijkheid

"maar het uitvoeren van willkeurige code is wel mogelijk"
willkeurige ---> willekeurige

• Harm
  • Niet online
Done.

• dennisvz

dennisvz

Intentionally left blank

Onder het mom van miereneukerij:

nieuws: Nikon introduceert vier nieuwe digitale camera's
De Nieuwe range van Nikon begint met [...]
'Nieuwe' --> 'nieuwe'
[...] voor de broodnodige geheugenuitbreiding.De camera is vooral [...]
Spatie na het einde van de zin.

Anoniem: 31180

Nieuwslinks vrijdag 17 september

Precott -> Prescott

• Harm
  • Niet online
Done.

• Ids Lupo

Ids Lupo

ABC..... DEF

nieuws: Microsoft controleert licenties bij downloads van site

Microsoft is niet in de veronderstelling dat mensen die bewust een illegale Windows-versie gebruike mee

de n is illegaal gebruikt geworden

• Harm
  • Niet online
Done.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

nieuws: DPC laat DC-wereld wederom versteld staan
Door de ongebruikte capaciteit van hun computer in te gebruiken voor een gedistribueerd simulatieprogramma, krijgt de non-profit organisatie The Rothberg Institute aanmerkelijk meer informatie binnen dan voorheen.
in te gebruiken -> in te zetten
In onderstaande grafiek, waarin de dagelijkse score van de vier beste teams staat tegenover de dagen van de afgelopen maand, is het begin van de stampede is goed te zien in de twee pieken.
staat -> staan
is -> kan foetsie (de vetgedrukte dan)
De tweede piek, op 31 augustus, markeert de dag waarop alle deelnemers hun gespaarde buffers flushen.
flushen -> flushten (31 Augustus is al geweest immers ;))
Hoewel Team Caffeine lange tijd de eeuwige nummer twee was, lijkt het erop dat zij dit toch niet weten vol te houden aangezien het Kletskoppen-team met rasse schreden naderbij komt.
Correct me if I'm wrong, maar moet dat geen rassenschreden zijn? :? Of rasseschreden? :?

[ Voor 65% gewijzigd door CH4OS op 18-09-2004 17:57 ]

• Harm
  • Niet online
Done :) .

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hoewel Team Caffeine lange tijd de eeuwige nummer twee was, lijkt het erop dat zij dit toch niet weten vol te houden aangezien het Kletskoppen-team met rasse schreden naderbij komt.
Correct me if I'm wrong, maar moet dat geen rassenschreden zijn? :? Of rasseschreden? :?

Die ook al gezien?
Linkie: nieuws: DPC laat DC-wereld wederom versteld staan

GJ-tje schreef op 18 september 2004 @ 17:58:
You're wrong ;)

• Harm
  • Niet online
Het is gewoon rasse schreden :) .

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:42

Pinobigbird

doesn't share food!

Van bijna elk distributed computing-project worden van alle teams en individuele deelnemers statistieken bijhouden die aangeven hoeveel tijd of processorkracht aan het project is besteed.
bijgehouden

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• Harm
  • Niet online
Aangepast.

• 4AMD

Sinds de aankondiging in het DPC-forum hebben zo'n 800 nieuwe mensen de helpende hand toegestoken.
mensen ---> leden

• Ids Lupo

Ids Lupo

ABC..... DEF

meuktracker: CleanCache 2.15

Dit programma is bedoelt

Hier staat onbedoeld een 't' ipv een d

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wat we niet in dit topic willen zien:
  • Opmerkingen over de inhoud van de teksten;
  • Suggesties voor een andere stijl of alternatieve manier van schrijven voor correcte teksten;
  • Opmerkingen over plaatjes, lay-out, enzovoorts;
  • Fouten in teksten die niet van de redactie komen (alle statische teksten, bijvoorbeeld op het inlogscherm, indexpagina van de pricewatch, etc.);
Open voor dit soort dingen dus een apart topic!