nieuws: Tom's Hardware bespreekt beveiligde externe harddisk
In hetzelfde artikel als hierboven gemeld, een andere fout:
Men claimt dat de encryptie geen direct effect heeft op de prestaties, maar aangezien Tom's Hardware geen vergelijking maakt met een onbeveligde externe 2,5"-harddisk is dat moeilijk na te gaan.
Onbeveligde --> Onbeveiligde
Daarnaast heb ik het idee dat de auteur van het artikel niet heeft kunnen kiezen in de volgende passage:
De geteste versie is een 40GB 2,5" harddisk met 40-bits versleuteling. Mocht dit niet veilig genoeg zijn dan is ook 64-bit, 128bit DES of 192 bit TDES mogelijk.
Ik doel hierbij op het wel of niet plaatsen van een koppelteken en/of spatie tussen het getal en het woord 'bits' (bij 40 bijvoorbeeld wel, en bij 64, 128 en 192 niet). Ook is het de ene keer 'bits' en de andere keer 'bit'. Enige consistentie zou geen kwaad kunnen.
<edit>
Nu weet ik niet of ik doordraaf, maar ik zeg het toch:
De installatie is simpel en de beveiliging is in orde: de drive verdwijnt uit de device-list van WIndows zodra de key verwijderd wordt.
de 'I' van Windows mag met een kleine letter.
Men claimt dat de encryptie geen direct effect heeft op de prestaties [...]
In de eerste alinea had men het over 'versleuteling', in de tweede alinea, zoals hierboven een voorbeeld van te zien is, is het ineens 'encryptie'. Volgens mij hebben beide woorden dezelfde betekenis, dus een gelijk woordgebruik zou het alleen maar ten goede komen, lijkt me. Hierbij maakt het dus niets uit welk woord gebruikt wordt, omdat beide woorden correct Nederlands zijn.
[
Voor 78% gewijzigd door
dennisvz op 16-09-2004 19:14
]