Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n
Verwijderd
U zijt gewaarschuwd.
http://www.twitch.tv/jannustitannus
ik moet er ook nog 2 van de 5, weet alleen niet in welke landen ik moet zoeken...
heb ff rond zitten zoeken:
http://www.strategyplanet...WorldDominationScreen.doc
daar staat wat je nodig hebt!
ook de notority requirments.
[ Voor 40% gewijzigd door TepelStreeltje op 31-10-2004 16:22 ]
Battle.net Spud#2543
Verwijderd
Verwijderd
1) Om ongelofelijk veel cash te krijgen (bouw wel groot depot voor al je goud)
--> Laat die maid (kamermeisje) lopen (dat kan uren lang!); ga eerst heel erg veel geld trekken in arabie (mijn top is 22500 per minuut).
Ik spaarde zo 2 miljoen bij elkaar waar je makkelijk op kunt teren.
Gevolg is wel dat zodra je de maid pakt/ondervraagd er een legio Enemy Agents op jouw eiland gedropt worden. Echt veel (had er twintig in een keer, dit waarschijnlijk vanwege de heat op max in arabie)
2) Voor heel veel minions in het begin
--> Bouw gewoon gigantische zaal barracks, pomp het vol met lockers (pas op voor inbouwen van je minions,.... het zijn paniekerige gastjes) En trek ze snel vol door gewoon veel geld daar aan uit te geven via de minions recruitment scherm(2k per 10 sec).
3) Base defence
--> Aan de ingang van jouw basis moet je een klein corridor bouwen (twee tegels diep ofzo, en uit de weg van je reguliere gang), zet daar een deur in. Zet die deur (dubbelklik erop) op toegang door jouw "Evil Genius Self Only". Dan gaat jouw Henchman daar staan de boel te bewaken. Helpt echt als enemy agents jouw toko binnenwandelen, zet dan alarm op yellow (or red naar gelang hoeveel agents) en hakken maar!
Greets,
InDeWarris
Verwijderd
De ingangen maak ik tegenwoordig als gangencomplex met meerdere blower/killer combi's, meestal een stuk of 3. Er komt niemand doorheen! Hoeveel agenten er ook een aanval doen, de meerdere combi's nekt ze allemaal. Overigens scheelt het een stuk door je stelende mannetjes op de wereldkaart zo laag mogelijk per alliantie te houden. De combi van 4x 2 snipers en 2 spindoctors in de meest opbrengende landen levert constant rond de 16000 de minuut op (meer met moneymakingmachine en stockmarketwatcher), daar kun je prima van leven. De heat per alliantie is tevens zo laag dat je slechts zelden soldiers of veterans langs krijgt (alleen na grote AoI).
die eerste tip had ik zelf ook al gedaan.Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 09:17:
TIPS:
1) Om ongelofelijk veel cash te krijgen (bouw wel groot depot voor al je goud)
--> Laat die maid (kamermeisje) lopen (dat kan uren lang!); ga eerst heel erg veel geld trekken in arabie (mijn top is 22500 per minuut).
Ik spaarde zo 2 miljoen bij elkaar waar je makkelijk op kunt teren.
Gevolg is wel dat zodra je de maid pakt/ondervraagd er een legio Enemy Agents op jouw eiland gedropt worden. Echt veel (had er twintig in een keer, dit waarschijnlijk vanwege de heat op max in arabie)
2) Voor heel veel minions in het begin
--> Bouw gewoon gigantische zaal barracks, pomp het vol met lockers (pas op voor inbouwen van je minions,.... het zijn paniekerige gastjes) En trek ze snel vol door gewoon veel geld daar aan uit te geven via de minions recruitment scherm(2k per 10 sec).
3) Base defence
--> Aan de ingang van jouw basis moet je een klein corridor bouwen (twee tegels diep ofzo, en uit de weg van je reguliere gang), zet daar een deur in. Zet die deur (dubbelklik erop) op toegang door jouw "Evil Genius Self Only". Dan gaat jouw Henchman daar staan de boel te bewaken. Helpt echt als enemy agents jouw toko binnenwandelen, zet dan alarm op yellow (or red naar gelang hoeveel agents) en hakken maar!
Greets,
InDeWarris
had 99 workers, waarvan 3 in men basis om beetje bouwen, EN men henchman aant stelen in de $9 landen (eentje in USA, arabia, europa en eentje in azie)
kreeg 40K per minuut binnen
lekker uurjte of 6 laten draaien en tel uit je winst.
daarna ALLE minions terug roepen, en half uurtje wachten tot de heat naar beneden is gegaan.
ik ben gestop bij 6M
(hoewel dit wel op was op eiland 2
setjes traps werkt veel beter heb ik gemerkt.
als je een combo maakt (nefarius ofzo) dan krijg je daar geld voor
hoe meer traps achter elkaar, hoe meer geld.
Die John Steel is idd ERG irritant!
steeds capture ik em en ondervraag em in een mixmachine, maar hij blijft terug komen...
gelukkig heb ik rambo nog niet gehad (dirk masters heettie geloof ik?)
maar heb al wel men doomsday wapen af
maar moest dus nog diplomats weg sturen.
moet dus nog zooi plotten.
Martial artists zijn het allebeste in geld binnehalen.
en Playboys zijn het beste in heat naar beneden gooien.
dus zet je 3martial artists in een land, met 5 playboys, dan zit je (volgens mij) altijd goed.
geen heat, en toch geld.
belangerijk is alleen dat je ze niet allemaal in 1 keer stuurt, maar steeds een paar...
het valt namelijk op als je ineens een troep mannetjes een land in gooit
(persoonllijk gooi ik altijd 30man tegelijkertijd zon land in.
men basis kan gemakkelijk 6 veterans aan.
heb geld zat om overal turrets neer te zetten, en die gasten aan snot te schieten
Battle.net Spud#2543
Ik heb hetzelfde gedaan omdat Jet Li mij het faillisement in hielp door continue iedereen neer te meppen. Erg frustrerend als je na 2 weken spelen opeens helemaal aan de grond zit en niet meer verder kan, geen geld hebt en weet dat je voor de openstaande missies nooit genoeg minions getrained krijgt omdat ze afgeslacht worden voordat ze in de heli zitten... En dat is pas op eiland 1, waardoor je er eigenlijk niks tegen kan doen.
Hmm, als ik het zo lees, vind ik het niet gek dat ik het al weer een tijdje niet meer speel... Leuk spel, leuk concept, te hoog irritatiegehalte. Ik wacht wel op de patch, kijken of dat betere balans in het spel brengt.
Verwijderd
"Evil Genius EU v1.01 Patch – November 12, 2004
A new patch has been created for Evil Genius™ PC European version. The files are available for download at the Vivendi Universal Games website.
Evil Genius v1.01 Patch – November 11, 2004
A new patch has been created for Evil Genius™ PC. The files are available for download at the Vivendi Universal Games website. "
http://vugames.com/downlo...tformId=496&mediaid=13280
Verwijderd
Deze patch is ook alleen te vinden op de US site, niet op de UK site.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2004 09:57 ]
you should not attack your enemy before fully understanding his potentials
Verwijderd
Verwijderd
Die loyalty vind ik nog niet zo erg dan rotten ze tenminste op en kan ik verse kweken.
Maar als ineens 99% van mijn mannetjes een beetje achter hun hoofd staat te krabben schiet er dus helemaal niets meer op.
Zijn er bepaalde truukjes of items waarvan ze hun attention en of loyalty behouden of bijvullen?
B.V.D
Ruim die lijkzakken eens op.Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 16:11:
Hoe komt het dat van mijn minions de loyalty en attention zo snel leegstroomt?
Die loyalty vind ik nog niet zo erg dan rotten ze tenminste op en kan ik verse kweken.
Maar als ineens 99% van mijn mannetjes een beetje achter hun hoofd staat te krabben schiet er dus helemaal niets meer op.
Zijn er bepaalde truukjes of items waarvan ze hun attention en of loyalty behouden of bijvullen?
B.V.D
Verwijderd
Je zal het toch op moeten ruimen. Anders blijf je het houden hoor, probeer eens altijd te draaien op yellow ipv red alert. En dan met veiligheidscamera's in je basis. Dan hoeven je sentry guns niet meer constant te ratelen.Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 16:37:
Is dat het! ah maar dat gaat lastig worden aangezien en nu zo'n 500 liggen mijn sentryguns ratelen achter elkaar door dus het wordt moeilijk om het voor te blijven en als ze met zo'n zak lopen gooien ze hem gewoon neer om ook er dom bij te gaan staan.
Al zou het wel eens te laat kunnen zijn voor jouw game
Overigs, heb ik volgens mij nog maar 40 vijanden gedood in het hele spel. Spindoctors zijn veel effectiever dan guards, en werken ook op superagents
[ Voor 36% gewijzigd door Belgar op 13-12-2004 14:34 ]
...Als het maar werkt
Verder kun je allerlei loot die je hebt gestolen uit je strongroom verplaatsen en ergens op de gang neerzetten op plaatsen waar veel minions zijn of langskomen, bijv in de control room of in een kantine.
Als je last hebt van teveel vijanden in je basis:
Doe het een tijdje wat rustiger aan, kijk op de world map waar je heat hoog is en stuur meer valets of spin doctors naar die plaatsen en verminder de aanwezigheid van guards e.d..
Om aanwezige enemy agents af te leiden kun je ook ergens anders in de berg nog een base entrance plaatsen met een doodlopende gang erachter, deurtje erin die je op security 3 zet. Dat houdt ze vaak wel een hele tijd bezig.
Als je de lijkzakken niet kwijtkunt en je basis heeft geen plaats meer voor meer freezers, bouw dan een paar topside shacks met freezers erin buiten je basis. Kost wat geld, maar even aangenomen dat je toch genoeg geld op de bank hebt moet je dat best kunnen missen.
Topside shacks zijn ideaal daarvoor omdat de meeste doden toch aan de ingang van je basis vallen.
Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.
Houdt er dan wel rekening mee dat freezer racks veel 'heat' veroorzaken, dus liefst als tijdelijke oplossing gebruiken. Makkelijker is dus nog om gewoon geen doden te maken.Gunp01nt schreef op maandag 13 december 2004 @ 14:44:
Als je de lijkzakken niet kwijtkunt en je basis heeft geen plaats meer voor meer freezers, bouw dan een paar topside shacks met freezers erin buiten je basis. Kost wat geld, maar even aangenomen dat je toch genoeg geld op de bank hebt moet je dat best kunnen missen.
Topside shacks zijn ideaal daarvoor omdat de meeste doden toch aan de ingang van je basis vallen.
...Als het maar werkt
En dan Pop-up traps erin, dat houdt ze nog langer bezigGunp01nt schreef op maandag 13 december 2004 @ 14:44:
Om aanwezige enemy agents af te leiden kun je ook ergens anders in de berg nog een base entrance plaatsen met een doodlopende gang erachter, deurtje erin die je op security 3 zet. Dat houdt ze vaak wel een hele tijd bezig.
Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n
Verwijderd
Hmm blijkbaar kon ik dus nog geen eiland kopen terwijl ik alles ok had. Maar nu kon het ineens wel en ben dus nu op eiland 2 bezig.daves2hd schreef op maandag 13 december 2004 @ 00:39:
bij je world dommination screen. lekker grote button boven je notirity balk
Ik heb alleen geen corridor gebouwd en als dus nu iets vlam vat moet ik het snel verkopen.
ik heb welleens m'n gangen moeten verleggen. alles weg halen een save gedoe buiten trguf bouwen. zorgen dat er geld ligt en minions buiten zijn
oh als je naar eiland 2 gaat gewoon alle spul van eiland 1 sellen, alle dingen en de kamers eruit slopen = cash
Verwijderd
nope, je krijgt er wel gewoon geld voor.Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 11:24:
? je krijgt helemaal geen geld terug van dingen "verkopen'' aangezien ze dus alles gewoon weggooien.
75 of 50 procent geloof ik...
tis dus wel slim om voordat je naar het nieuwe eiland gaat alles te verkopen.
zeker je lab, die machines daar kosten 40K tot 80K per stuk
zorg wel dat je genoeg geld hebt voor het 2e eiland...
een compleet nieuwe basis uit de grond stampen kost je ERG veel geld (en plannen...)
mijn base op het 2e eiland kostte me ruim 2M om op te zetten.
(uiteindelijk zat er voor ruim 5M aan stuff in...
Battle.net Spud#2543
Ik snap niet wat ik moet doen, waar ik op moet wachten of wat ik vergeten ben
[edit]Ok, antwoord stond al in dit topic
[ Voor 13% gewijzigd door IceStorm op 25-01-2005 12:51 ]
De rest boeid me gewoon niet meer lijkt wel
www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe
Maar nu zit ik met een serieus probleem "Jet Chan" genaamt (zo'n Bruce Lee figuur). Deze ramt m'n hele basis aan stront. Kan er niet veel aan doen eigelijk, m'n cells zijn al gesloopt door hem.
Ik had eerder al een bezoek van Mamba <nog iets met een m> (Zo'n bruine vrouw in een bikini). Maar deze is vanzelf weg gegaan na een paar keer in de mixer gezeten te hebben.
Nu heb ik in een walkthrough al gezien dat ik een dojo moet maken om hem te verslaan. Maar die kan ik nog niet maken (moet zeker via research komen?).
Wat moet ik nu doen?
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Enige manier om daar te komen is om gewoon veel te researchen, het komt vanzelf
als zen smart leeg zijn, dan wordite buiten de basis gebracht, en KAN hij vertrekken.
hij kan ook weer wat vinden met HEAT, en op onderzoek uit gaan
wat ook goed werkt, (als je tenminste geld zat hebt)
zooitje guns neer zetten die elkaar dekken, en ze die super agents laten stunnen.
binnen halve minuut issie kapot, en kan je em in de cell gooien
[ Voor 28% gewijzigd door TepelStreeltje op 09-02-2005 16:09 ]
Battle.net Spud#2543
Trouwens dat researchen ik heb nog maar een paar dingen kunnen onderzoeken, en ik heb iets van 12 technician, 6 scientists en 6 of 8 Physics geleerden rond lopen. Maar hoe kan ik het research nu versnellen? Ik heb een heleboel van die objecten gejat maar ze kijkne er niet echt naar...
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
(ja sorry, kort antwoord
Hoe doe je dat?
Maar om weg te gaan moet je met de evil genius rechts op "the depo klikken" ??
Wat is het depo? Want ik kon het zo niet vinden, al m'n mannetjes waren al weg. Ik had alles verkocht, behalve de laatste stronghold (waar het goud ligt) Die kon ik niet verkopen en die was vol met geld... Gaat dit wel mee verhuizen?
En toen kwam er zo'n aso binnen en die molde m'n Evil genius
Verwijderd
als je naar eiland 2 gaat, zorgen dat je ALLE doomsday-device stukken in je bezit hebt. Zo niet, dan krijg je niet alle overige lab-equipment, en kan je dus ook niet alles researchen wat er te researchen valt.
je kan aantal mensen wat je kan aanpassen in file. maar kan gamespeed ook?
vond de game wel leuk voor 1x maar word te snel saai met snelheid gameplay en zelfde elke keer meer agents. denk neit dat er een deel 2 komt. iig in NL geen groot suc6 geweest