Met flets weet ik niet precies wat je nu bedoelt, ik vind het een heel aangenaam scherm om op te kijken. De kijkhoek is inderdaad erg beperkt (toch zeker op mijn widescreen versie), maar ik zou niet weten waarom ik niet recht voor mijn scherm zou zitten
Verwijderd
Geen matches
Staat de backlight van het scherm wel op een vergelijkbare stand?Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 11:58:
Beste mensen,
Ik heb de Acer TM 4000 series bekeken in de winkel,
maar vond het scherm flets.
Vergeleken met de andere laptops die daar stonden was dit een veel vager scherm en de inkijkhoek was heel beperkt.
Is het scherm bij jullie ook zo flets? of valt het allemaal wel mee...
Ik zag het wel bij meer Acers die daar stonden, dus het was niet zo dat het een foutje was...
Verder is het natuurlijk een hele mooie laptop,
maar daardoor was ik wel een beetje afgeknapt...
Verwijderd
Matched: 4001wlmi
Hallo, ik ben momenteel ook de trotse eigenaar van een Acer 4001WLMI 15.4" lappert.
Ik ben alleen dvds aan het branden op netstroom en dvd na dvd gaat mis.. ik brand met clone dvd en nero en met 3 verschillende media geprobeerd.
Het lijkt wel aan firmware te liggen ofzo, als ik brand run ik geen andere programma's.. Weet iemand trouwens waar ik online de drivers kan downloaden? de laatste versies ofzo?
Heeft iemand anders dit probleem al meegemaakt..? Ik baal er zwaar van, voor de rest trouwens een top-laptop!
MVG Marc
Ik ben alleen dvds aan het branden op netstroom en dvd na dvd gaat mis.. ik brand met clone dvd en nero en met 3 verschillende media geprobeerd.
Het lijkt wel aan firmware te liggen ofzo, als ik brand run ik geen andere programma's.. Weet iemand trouwens waar ik online de drivers kan downloaden? de laatste versies ofzo?
Heeft iemand anders dit probleem al meegemaakt..? Ik baal er zwaar van, voor de rest trouwens een top-laptop!
MVG Marc
Verwijderd
Geen matches
ja ik heb aan die knopjes van helderheid gezeten...Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 13:53:
[...]
Staat de backlight van het scherm wel op een vergelijkbare stand?
functie toets en dan nog een... bedoelde je dat?
Verwijderd
Geen matches
daarmee bedoel ik lichter dan de andere, minder echte kleuren...Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 13:49:
Met flets weet ik niet precies wat je nu bedoelt, ik vind het een heel aangenaam scherm om op te kijken. De kijkhoek is inderdaad erg beperkt (toch zeker op mijn widescreen versie), maar ik zou niet weten waarom ik niet recht voor mijn scherm zou zitten
Bij andere laptops waren de kleuren veel 'echter'.....
Ik ben zelf ook geintereseerd in de widescreenversie
en je hebt inderdaad wel gelijk dat je niet schuin voor je scherm zit
heb je ook al eens bedacht dat je andere schijfjes kunt gebruikenVerwijderd schreef op 29 september 2004 @ 14:22:
Hallo, ik ben momenteel ook de trotse eigenaar van een Acer 4001WLMI 15.4" lappert.
MVG Marc
Verwijderd
Geen matches
Ja ik heb andere schijfjes geprobeerd. 3 soorten tot nu toe. Maar het probleem is dat de ene wel goed is en de andere niet.
Er zijn dus ook schijfjes die wel goed gaan.
Aan de filmdvds ligt het niet. Want op mijn desktop gaan ze wel gewoon goed!
Marc
Er zijn dus ook schijfjes die wel goed gaan.
Aan de filmdvds ligt het niet. Want op mijn desktop gaan ze wel gewoon goed!
Marc
Verwijderd
Geen matches
Zaten over de andere schermen misschien een soort van glazen vlies? Sommige vinden het op het eerste gezicht er dan mooier uitzien, maar naarmate je er langer achter zit begint het minder prettig te worden.Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 15:02:
[...]
daarmee bedoel ik lichter dan de andere, minder echte kleuren...
Bij andere laptops waren de kleuren veel 'echter'.....
Ik ben zelf ook geintereseerd in de widescreenversie
en je hebt inderdaad wel gelijk dat je niet schuin voor je scherm zit
Verwijderd
Geen matches
weet iemand of het mogelijk is om de resolutie van de 4001 wlmi in te stellen op 1600x1000 ??? of is hier misschien software voor waar dat mee kan...
Verwijderd
Geen matches
op schermen die er heel helder en kleurrijk uitzagen zat inderdaad zoon soort glazen plaat/vlies. ik ga het nog eens goed bekijken allemaal!Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 19:11:
[...]
Zaten over de andere schermen misschien een soort van glazen vlies? Sommige vinden het op het eerste gezicht er dan mooier uitzien, maar naarmate je er langer achter zit begint het minder prettig te worden.
maar jij verteld dat dat vervelend werkt? wat is hier niet prettig aan dan?
Verwijderd
Geen matches
Vooral bij tekstverwerken en ander officewerk reflecteert het glas soms nogal wat, je ziet bijvoorbeeld je eigen gezicht, hangt ook van de omgevingslicht af. De één merkt het de ander niet of ergert er zich niet aan.
Ik heb de laptop nu een week en ik heb iets heel raars. Als ik gewoon aanhet werken ben in bijv visual studio.net dan hoor ik soms de hd zichzelf uitzetten. Nu heb ik gekeken bij energiebeheer maar daar staat adt hij dat niet mag doen als hij op netstroom zit.
Ik zou niet weten hoe het kan want ik ga er gewoon goed mee om, niet maf laten vallen oid.
Zou dit een voorbode kunnen zjin voor iets wat ik niet wil
?
Ik zou niet weten hoe het kan want ik ga er gewoon goed mee om, niet maf laten vallen oid.
Zou dit een voorbode kunnen zjin voor iets wat ik niet wil
[ Voor 14% gewijzigd door Webgnome op 30-09-2004 23:36 ]
Verwijderd
Geen matches
jou tft scherm is opgebouwd uit 1280x800 pixels, een resolutie van 1600x1000 is gewoon niet mogelijk.Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 21:35:
weet iemand of het mogelijk is om de resolutie van de 4001 wlmi in te stellen op 1600x1000 ??? of is hier misschien software voor waar dat mee kan...
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 16:49 ]
Verwijderd
Geen matches
Ik heb hetzelfde, die klikjes die je soms hoort. Geen flauw idee waarom ie het doet, maar echt last heb ik er niet van.Webgnome schreef op 30 september 2004 @ 23:34:
Ik heb de laptop nu een week en ik heb iets heel raars. Als ik gewoon aanhet werken ben in bijv visual studio.net dan hoor ik soms de hd zichzelf uitzetten. Nu heb ik gekeken bij energiebeheer maar daar staat adt hij dat niet mag doen als hij op netstroom zit.
Zou dit een voorbode kunnen zjin voor iets wat ik niet wil?
Verwijderd
Geen matches
Hallo,
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van de acer travelmate 4001 lmi_ati, maar ik zit nu toch wel reeds met enkele problemen, kunnen jullie mij helpen alsjeblief.
Ik heb windows xp home edition, maar als ik ga naar de acer e manager, dan komt er een foumelding in het genre van, dat ik het rapport kan verzenden om windows te vertellen over dit probleem! Hoe los ik dit op alsjeblief.
En mijn tweede en belangrijkste vraag, ik heb aan de linkerkant zo een geel poortje, hetgeen mijn tv out zou moeten voorstellen, maar als ik deze nu verbind met mijn tv dan komt er niets op mijn tv scherm op het video kanaal, moet ik een instelling wijzigen ofzo, please help me.
mvg
psychopaatje
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van de acer travelmate 4001 lmi_ati, maar ik zit nu toch wel reeds met enkele problemen, kunnen jullie mij helpen alsjeblief.
Ik heb windows xp home edition, maar als ik ga naar de acer e manager, dan komt er een foumelding in het genre van, dat ik het rapport kan verzenden om windows te vertellen over dit probleem! Hoe los ik dit op alsjeblief.
En mijn tweede en belangrijkste vraag, ik heb aan de linkerkant zo een geel poortje, hetgeen mijn tv out zou moeten voorstellen, maar als ik deze nu verbind met mijn tv dan komt er niets op mijn tv scherm op het video kanaal, moet ik een instelling wijzigen ofzo, please help me.
mvg
psychopaatje
Verwijderd
Geen matches
Met die TV-out had ik ook problemen. Even de Omega drivers downloaden en het werkte meteen.
Verwijderd
Geen matches
Ik heb sinds gister een acer 4001 WLMI , het is een mooi apparaat, beetje jammer van het fletse geluid alleen.
Ik heb het volgende probleem wanneer ik een dvd afspeel, al meerdere geprobeerd hapert de film continue om de paar seconden (beeld staat fractie stil, en geluid begint te echoen heel lichtjes).
Zijn dit wat instellingen of ligt het aan voeding, in processen loopt er niks extra mee.
Ik heb het volgende probleem wanneer ik een dvd afspeel, al meerdere geprobeerd hapert de film continue om de paar seconden (beeld staat fractie stil, en geluid begint te echoen heel lichtjes).
Zijn dit wat instellingen of ligt het aan voeding, in processen loopt er niks extra mee.
met welke software speel je die dvd af?
Verwijderd
Geen matches
Hallo,Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 10:40:
Ik heb sinds gister een acer 4001 WLMI , het is een mooi apparaat, beetje jammer van het fletse geluid alleen.
Ligt het niet aan de dvd (krassen?). Zoniet, probeer dan eens de dvd te kopieren naar de vaste schijf, met freeware zoals dvdshrink. Als je het dan niet meer hebt kan je al een aantal zaken uitsluiten. Heb je het wel nog, breng je laptop dan maar zo rap mogelijk terug binnen (want standaar moet je niets aan instellingen op de laptop wijzigen om mooi beeld te hebben). Als je het niet meer hebt, is de kans groot dat er toch iets mis is met de DVD zelf of met de DVD speler, probeer eens een andere dvd, heb je het probleem nog dan denk ik dat er een probleem is met je dvd speler.
Stom dat je beetje pech hebt van in het begin, succes ermee nog
groeten
Verwijderd
Geen matches
http://www.omegadrivers.net/ati/win2k_xp.phpWebgnome schreef op 03 oktober 2004 @ 01:51:
welke drivers heb je gedownload?
Zijn er mensen die zowel op deze laptop als op de Fujitsu Siemens M-1420 hebben gewerkt...
Ik zit namelijk tussen beide te twijfelen en moet t vrij snel weten indien mogelijk
Bvd
PS. Ik heb er op google al naar gezocht maar kon daar niet echt iets van die laptop specifiek vinden...wel hoor ik hier dat er vaak problemen zijn met andere fujitsu siemens systemen maar dit hoeft in mijn ogen niet te betekenen dat dat bij deze versie ook is...
Ik zit namelijk tussen beide te twijfelen en moet t vrij snel weten indien mogelijk

Bvd
PS. Ik heb er op google al naar gezocht maar kon daar niet echt iets van die laptop specifiek vinden...wel hoor ik hier dat er vaak problemen zijn met andere fujitsu siemens systemen maar dit hoeft in mijn ogen niet te betekenen dat dat bij deze versie ook is...
[ Voor 41% gewijzigd door JunkieXP op 04-10-2004 01:22 ]
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
thanx werkt idd perfect
offtopic:
bij ut2k4 had ik bij de normale drivers altijd het idee dat ik op 16bit aan het spelen was oko al stond hij op 32. Met deze omega is dat verledentijd
bij ut2k4 had ik bij de normale drivers altijd het idee dat ik op 16bit aan het spelen was oko al stond hij op 32. Met deze omega is dat verledentijd
klopt het dat de travelmate een verborgen partitie heeft van 2 gb ?
staat in de handleiding.
moet je op alt f10 drukken als je opstart, maar dat werkt niet bij mij.
klopt dit??
staat in de handleiding.
moet je op alt f10 drukken als je opstart, maar dat werkt niet bij mij.
klopt dit??
Verwijderd
Geen matches
Klopt inderdaad dat er een verborgen partitie is, die dient enkel voor de recovery die ook op de cd's staat.
Over die alt f10 weet ik echter niets.
Over die alt f10 weet ik echter niets.
hoe kom ik bij die partitie dan ???
steek je win xp cd in, laat em booten van de cd en ga naar installeren en daar kan je die partitie zien en zelfs verwijderen/formatteren
maar andere manieren weet ik niet om er bij te komen :-)
maar andere manieren weet ik niet om er bij te komen :-)
Zit ik nog steeds met dat irritante keyboard probleem. Nog meer mensen met problemen of met oplossingen ?
webgnome --> met schijfbeheer kan je die schijf wel zien maar niet verwijderen/formatteren,
het keyboard probleem, jah dit is inderdaad iets heel raars, ik begrijp de logica ervan ook niet echt, wat ik wel weetis dat het volgens mij softwarematig is want als ik mijn bios paswoord moet ingeven typt ie nooit eentje te weinig...
het keyboard probleem, jah dit is inderdaad iets heel raars, ik begrijp de logica ervan ook niet echt, wat ik wel weetis dat het volgens mij softwarematig is want als ik mijn bios paswoord moet ingeven typt ie nooit eentje te weinig...
Verwijderd
Geen matches
Ik had tot gister geen problemen met het typen, maar gister begon bij mij ook het wegvalprobleem. Erg vervelend als je lekker door aan t typen bent en je er achter komt dat er ergens halverwege een deel niet staat...
Verwijderd
Geen matches
Ik heb ook zo'n lappi nu wou ik 1GB ram in het dingetje stoppen.
Zitten er twee modules in van 256 of één van 512 ram ?
Alvast bedankt
Zitten er twee modules in van 256 of één van 512 ram ?
Alvast bedankt
Wat is beter 1 x 512 of 2 x 256 en waarom?
Verwijderd
Geen matches
Voor de hand liggend is dat met 1x512 er nog een slot open ligt voor toekomstige upgrades, en bij 2x256 moet je als je wilt upgraden er eentje uitgooien.
Verwijderd
Geen matches
welke harde schijf zit er eigenlijk in dit toestel ? vind er namelijk wijnig info over, enkel dat het 60 GB is ja maar 4200, 5200 staat er niet bij ?
alvast bedankt
alvast bedankt
Verwijderd
Geen matches
dank je
Maar valt wel wat tege
had liever een 5200 gezien !
Kan ik deze dan niet vervangen door een 5200 en van die 4200 als een extra externe harde schijf gebruiken ?
Maar valt wel wat tege
had liever een 5200 gezien !
Kan ik deze dan niet vervangen door een 5200 en van die 4200 als een extra externe harde schijf gebruiken ?
5200 wordt denk ik lastig, ik heb die van mij met een 1600 mhz 2mb proc. en een 80 GB 5400 rpm, en moet zeggen, bijzonder fijn...
Heb hem nu 2 dagen, en ik moet zeggen, hij werkt erg goed, ik heb niet echt vergelijkings materiaal dus kan hem ook niet zo beoordelen.
De volle accu werkte bij mij ruim 5 uur, met muziek luisteren, beetje office, C&C General (1,5 uur). Dus daar heb ik echt helemaal niks over te klagen.
Heb hem nu 2 dagen, en ik moet zeggen, hij werkt erg goed, ik heb niet echt vergelijkings materiaal dus kan hem ook niet zo beoordelen.
De volle accu werkte bij mij ruim 5 uur, met muziek luisteren, beetje office, C&C General (1,5 uur). Dus daar heb ik echt helemaal niks over te klagen.
9.000wp - Atlantic Explorer V4 270 - Itho Amber 120
Mogen hier ook 4500's? Zo ja, heeft iemand er al eentje met Dothan en DVD-/+RW?
Verwijderd
Geen matches
Deze zullen zeer waarschijnlijk nooit gevoerd worden door Acer in de Benelux, enkel dvd/cd-rw combo.racoontje schreef op 08 oktober 2004 @ 22:32:
Mogen hier ook 4500's? Zo ja, heeft iemand er al eentje met Dothan en DVD-/+RW?
nou ja mayhbe dat er devices zijn die niet / niet lekker werken onder linux?Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 00:21:
Waarom zou het niet lukken.
Voor de mensen die graag foto's bekijken van hun "toekomstige" aankoop 
Foto01
Foto02
Foto03
Foto04
Foto05
Foto06
Foto07
Foto08
Foto09
Foto10
Zelf heb ik er een Intel 1,7 Ghz Dothan (735 model) in laten zetten
in combinatie met een 60Gig 7200 rpm schijfje.
Enkel problemen gehad met de sound
(erg slechte kwaliteit, maar niet met een versterker
)
Op te lossen met een headset.
Foto01
Foto02
Foto03
Foto04
Foto05
Foto06
Foto07
Foto08
Foto09
Foto10
Zelf heb ik er een Intel 1,7 Ghz Dothan (735 model) in laten zetten
in combinatie met een 60Gig 7200 rpm schijfje.
Enkel problemen gehad met de sound
(erg slechte kwaliteit, maar niet met een versterker
Op te lossen met een headset.
Dat kan zeker !Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 00:14:
Mss stumme vraag maar kan je dit nog veranderen ?![]()
1.5 naar 1.7 Ghz
In de 4001wlmi kan er maximaal een 2.0 Ghz Dothan in gezet worden ($$$$$$$)
Dothan Prijs t/m 2Ghz
Processor pricelist volgens Intel
Wel moet je een zaak vinden die dit voor je kan regelen.
De-Laptopper.nl is duur, maar na onderzoek voor mij de enigste zaak die laptops kan ombouwen. (en anders hoor ik het wel
[ Voor 8% gewijzigd door Toby-One op 12-10-2004 10:07 ]
wil van de travelmate een image maken en op een verborgen partitie zetten..
de verborgen partitie had ik dus al verwijdert kwam ik achter.
Wat is het makkelijkst programma om een image te maken ?
Dus dat ik gewoon op een image kan dubbelklikken en dat ie dan alles trugzet.
zoiets zeg maar.
bedankt
de verborgen partitie had ik dus al verwijdert kwam ik achter.
Wat is het makkelijkst programma om een image te maken ?
Dus dat ik gewoon op een image kan dubbelklikken en dat ie dan alles trugzet.
zoiets zeg maar.
bedankt
Verwijderd
Geen matches
Dit heeft niet echt veel met de travelmate 4000 serie te maken, zoek eens op image en partitie of open een eigen topic, maar ik denk dat je het wel kan opzoeken.
Een programma ervoor is bijvoorbeeld norton ghost. En om partities te maken als je het nog niet wist partition magic.
Een programma ervoor is bijvoorbeeld norton ghost. En om partities te maken als je het nog niet wist partition magic.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 10:56 ]
Verwijderd
En bovendien kan je dan gezeik krijgen met je garantie, aangezien zij geen officieel servicepartner zijn en de ingreep dusdanig invloed kan hebben op de werking van je notebook, dat in geval van een defect wat ook maar voor een deel te herleiden is naar de ombouw door hun, je kans hebt dat het niet onder garantie valt.Toby-One schreef op 12 oktober 2004 @ 10:04:
[...]
Dat kan zeker !
In de 4001wlmi kan er maximaal een 2.0 Ghz Dothan in gezet worden ($$$$$$$)
Dothan Prijs t/m 2Ghz
Processor pricelist volgens Intel
Wel moet je een zaak vinden die dit voor je kan regelen.
De-Laptopper.nl is duur, maar na onderzoek voor mij de enigste zaak die laptops kan ombouwen. (en anders hoor ik het wel)
Best lullig als je mainboard stuk is ofzo...
Ik ben zeer geintresseerd in de Acer Travelmate 4001WLMi, echter, ik heb nog zeer weinig echte game-benchmarks kunnen vinden ervan.
Wel zag ik een Doom III benchmark met ~ 35FPS in dit topic, maar daar waren de textures e.d. niet eens unpacked, dus niet bepaald vergelijkend dunkt me.
Heeft iemand wellicht een paar 3dmark03 benchmarks van zijn 4001WLMi?
Wel zag ik een Doom III benchmark met ~ 35FPS in dit topic, maar daar waren de textures e.d. niet eens unpacked, dus niet bepaald vergelijkend dunkt me.
Heeft iemand wellicht een paar 3dmark03 benchmarks van zijn 4001WLMi?
Woei, vandaag mijn eerste laptop ooit ontvangen. Acer Travelmate 4501, met 512MB ram.
Tot nu toe erg tevreden, die installatie cd`s heb ik lekker links laten liggen, Doe het liever zelf en installeren, en configureren.
Maar vraag over de batterij, als die op tussen de 1 - 10% zit, kan ik dan zo de power stekker er in doen? of is het beter voor de batterij, dat ie helemaal op is?
Wil die batterij zo goed mogelijk behandelen.
Tot nu toe erg tevreden, die installatie cd`s heb ik lekker links laten liggen, Doe het liever zelf en installeren, en configureren.
Maar vraag over de batterij, als die op tussen de 1 - 10% zit, kan ik dan zo de power stekker er in doen? of is het beter voor de batterij, dat ie helemaal op is?
- JunkieXP
- Registratie: Juli 2004
- Laatst online: 22-09 14:00
Missing the BB10 Flow =)!
/u/118279/JunkieXP_-_RIMpire_Jobs_Memorium_XSmall.png?f=community)
Kan iemand voor mij ff zijn TM 4001Wlmi please door Everest halen dan kank uitgebreide Systeem info zien
http://www.lavalys.hu/downloads/everesthome150.exe
en dan Computer -> Overzicht
rechtsklik in de gegevens en dan alles kopiëren
http://www.lavalys.hu/downloads/everesthome150.exe
en dan Computer -> Overzicht
rechtsklik in de gegevens en dan alles kopiëren
[ Voor 20% gewijzigd door JunkieXP op 14-10-2004 14:09 ]
Verwijderd
Geen matches
Veld Waarde
Computer
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack Service Pack 2
Internet Explorer 6.0.2900.2180 (IE 6.0 SP2)
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Moederbord
CPU Type Mobile Intel Pentium M-A, 600 MHz (6 x 100)
Moederbordnaam Acer TravelMate 4000
Moederbord Chipset Intel Montara-GM+ i855GME
Systeemgeheugen 512 MB (DDR SDRAM)
BIOS Type Phoenix (08/06/04)
Scherm
Video kaart ATI MOBILITY RADEON 9600/9700 Series (Omega 2.5.76) (64 MB)
3D-Versneller ATI Mobility Radeon 9600/9700 (M10/M11)
Monitor Plug en Play-monitor
Multimedia
Geluidskaart Intel 82801DB(M) ICH4(-M) - AC'97 Audio Controller [B-1]
Opslag
IDE apparaat Intel(R) 82801DBM Ultra ATA Storage Controller - 24CA
IDE apparaat Texas Instruments PCIxx21 Integrated FlashMedia Controller
SCSI/RAID apparaat D346PRT SCSI Controller
Harde schijf IC25N060ATMR04-0 (60 GB, 4200 RPM, Ultra-ATA/100)
Optische Station Generic DVD-ROM SCSI CdRom Device
Optische Station Slimtype DVDRW SOSW-852S
SMART Status harde schijf OK
Partities
C: (NTFS) 10001 MB (4055 MB vrij)
D: (NTFS) 47222 MB (7636 MB vrij)
Invoerapparaten
Toetsenbord Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
Muis PS/2-compatibele muis
Netwerk
Netwerkkaart Broadcom 440x 10/100 Integrated Controller
Netwerkkaart Intel(R) PRO/Wireless 2200BG Network Connection (192.168.1.162)
Modem SoftV92 Data Fax Modem with SmartCP
Peripherieapparaten
Printer Automatisch Symantec Fax Starter Edition op JOHN
USB1 apparaat Intel 82801DB(M) ICH4(-M) - USB Controller [B-1]
USB2 apparaat Intel 82801DB(M) ICH4(-M) - Enhanced USB2 Controller [B-1]
Batterij Microsoft Smart Battery
Batterij Microsoft Smart Battery-subsysteem
Computer
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack Service Pack 2
Internet Explorer 6.0.2900.2180 (IE 6.0 SP2)
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Moederbord
CPU Type Mobile Intel Pentium M-A, 600 MHz (6 x 100)
Moederbordnaam Acer TravelMate 4000
Moederbord Chipset Intel Montara-GM+ i855GME
Systeemgeheugen 512 MB (DDR SDRAM)
BIOS Type Phoenix (08/06/04)
Scherm
3D-Versneller ATI Mobility Radeon 9600/9700 (M10/M11)
Monitor Plug en Play-monitor
Multimedia
Geluidskaart Intel 82801DB(M) ICH4(-M) - AC'97 Audio Controller [B-1]
Opslag
IDE apparaat Intel(R) 82801DBM Ultra ATA Storage Controller - 24CA
IDE apparaat Texas Instruments PCIxx21 Integrated FlashMedia Controller
SCSI/RAID apparaat D346PRT SCSI Controller
Harde schijf IC25N060ATMR04-0 (60 GB, 4200 RPM, Ultra-ATA/100)
Optische Station Generic DVD-ROM SCSI CdRom Device
Optische Station Slimtype DVDRW SOSW-852S
SMART Status harde schijf OK
Partities
C: (NTFS) 10001 MB (4055 MB vrij)
D: (NTFS) 47222 MB (7636 MB vrij)
Invoerapparaten
Toetsenbord Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
Muis PS/2-compatibele muis
Netwerk
Netwerkkaart Broadcom 440x 10/100 Integrated Controller
Netwerkkaart Intel(R) PRO/Wireless 2200BG Network Connection (192.168.1.162)
Modem SoftV92 Data Fax Modem with SmartCP
Peripherieapparaten
Printer Automatisch Symantec Fax Starter Edition op JOHN
USB2 apparaat Intel 82801DB(M) ICH4(-M) - Enhanced USB2 Controller [B-1]
Batterij Microsoft Smart Battery-subsysteem
Hartelijk dank 
Is XP Pro zelf geinstalleerd of is dat standaard?
Sorry hebt al gelezen dat t standaard home is dit bericht kan weg
Is XP Pro zelf geinstalleerd of is dat standaard?
Sorry hebt al gelezen dat t standaard home is dit bericht kan weg
[ Voor 34% gewijzigd door JunkieXP op 14-10-2004 16:47 ]
Verwijderd
Geen matches
het is eigenlijk niet zo goed voor de batterij heel leeg te laten want deze zijn Li-ion en hebben niet zo graag dat ze te hard ontladen worden. Ze zijn er eigenlijk voor gemaakt om ze op elk moment dat je wil te laden. Als je het maximum uit de levensduur wil halen raad ik je aan om ze nie te hard te ontladen.-Skyhawk- schreef op 13 oktober 2004 @ 23:29:
Woei, vandaag mijn eerste laptop ooit ontvangen. Acer Travelmate 4501, met 512MB ram.![]()
![]()
Verwijderd
Geen matches
De Dual DVD-RW brander in deze notebook is dit nu wel of geen duallayer brander
en wat is het verschil met de Super Multi DVD-RW uit de 8003
en wat is het verschil met de Super Multi DVD-RW uit de 8003
Dueal dvd-rw word een + & - brander mee aangeduid in deze flaptop of dat van de 8003 is weet ik niet
ik heb een vraagje, ik zie dat jullie t de hele tijd hebben over de Dothan processor van Intel (Centrino), oftewel de 715. alleen als ik naar de acer.nl website ga en daar rondneus, dan is t altijd 705, met ook maar 1MB Cache ipv 2MB.
Hebben jullie 4001 laptops allemaal al Dothan's? Ik belde namelijk net al naar Acer waar ik een vlaming aan de lijn kreeg en toch zei dat er maar 1MB L2 Cache inzit...
Dus als jullie ff je processor kunnen vertellen? Gebruikers weten t vaak beter dan een salesman
Tis een zeer schoon beest overigens, denk dat ik m ga bestellen!
Oh enne, heeft iemand al geprobeerd of Linux er ook op kan?
Hebben jullie 4001 laptops allemaal al Dothan's? Ik belde namelijk net al naar Acer waar ik een vlaming aan de lijn kreeg en toch zei dat er maar 1MB L2 Cache inzit...
Dus als jullie ff je processor kunnen vertellen? Gebruikers weten t vaak beter dan een salesman
Tis een zeer schoon beest overigens, denk dat ik m ga bestellen!
Oh enne, heeft iemand al geprobeerd of Linux er ook op kan?
[ Voor 7% gewijzigd door cazzer22 op 15-10-2004 14:30 ]
Sommige winkels leveren ze idd standaard al met 715 en bij bv www.de-laptopper.nl kan je voor 22 euro al een 1,5 dothan 2 mb cache doen ipv van 1,5 1mb cache
jup, de mijne is ook een 715 met 2mb cache
Ik heb mijne sinds gisteren maar mijn accu laadt nu al niet meer verder op als 96 hoe komt dit?
En hoe werkt dat dichtklappen wel fatsoenlijk...alsk ehm nu dichtklap gaat mijn internet connectie ook weg en dah hebk liever niej
En hoe werkt dat dichtklappen wel fatsoenlijk...alsk ehm nu dichtklap gaat mijn internet connectie ook weg en dah hebk liever niej
[ Voor 42% gewijzigd door JunkieXP op 16-10-2004 12:42 ]
Verwijderd
Geen matches
Hoi,
Heeft iemand evaring met de 4002WLMi die ze bij de laptopper verkopen ?
http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2964
Heeft iemand evaring met de 4002WLMi die ze bij de laptopper verkopen ?
http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2964
Verwijderd
Geen matches
idd juist hetzelfdeWebgnome schreef op 17 oktober 2004 @ 16:32:
is dat niet gewon dezelfde maar dan met een 1,6 ipv een 1,5 ghz?
VOlgens mij ook..als je voor 0,1 GHz € 75,- extra wil betalen moet je dat doen maar t lijky mij vrij zinloos...maja wie ben ik
Verwijderd
Geen matches
Vraagje aan iedereen in deze topic zijn jullie al met al tevreden over jullie ACER
Verwijderd
Geen matches
Ja ik heb 'm ook..cazzer22 schreef op 15 oktober 2004 @ 14:26:
Ik kan zeggen dat ik erg tevreden ben over de laptop.
Toch zijn er een aantal dingen die zeker beter kunnen, waar je eerst niet bij stilstaat.
Mijn punten:
- Geluid aan de voorkant...
(wel handig met gebruik van de microfoon/speakers tegelijk > m.b.t galm)
- Geluid kan niet echt hard en is redelijk uit de speakers...
(zal voor iedereen verschillen > met line out wel gewoon goed!)
- Aansluiting infrarood en de sound plugins aan de voorkant
(bij actief gebruik van de line out voor geluid erg irritant!)
(< oplossing is een usb geluidskaart?)
- 2x USB aan de rechterkant, evenals de ethernet / modem.
Voor mensen die rechtshandig zijn misschien irritant,
door de wirwar van kabels in combinatie met gebruik van een externe muis.
(zit in de weg!)
- Optie voor bluetooth bestaat wel, maar geen installatie
(modules nog niet leverbaar van Acer)
of een interne Dell oplossing voor 100 euro, die misschien niet werkt.
Toch zijn er een aantal dingen die zeker beter kunnen, waar je eerst niet bij stilstaat.
Mijn punten:
- Geluid aan de voorkant...
(wel handig met gebruik van de microfoon/speakers tegelijk > m.b.t galm)
- Geluid kan niet echt hard en is redelijk uit de speakers...
(zal voor iedereen verschillen > met line out wel gewoon goed!)
- Aansluiting infrarood en de sound plugins aan de voorkant
(bij actief gebruik van de line out voor geluid erg irritant!)
(< oplossing is een usb geluidskaart?)
- 2x USB aan de rechterkant, evenals de ethernet / modem.
Voor mensen die rechtshandig zijn misschien irritant,
door de wirwar van kabels in combinatie met gebruik van een externe muis.
(zit in de weg!)
- Optie voor bluetooth bestaat wel, maar geen installatie
(modules nog niet leverbaar van Acer)
of een interne Dell oplossing voor 100 euro, die misschien niet werkt.
- mentalmadnizz
- Registratie: Januari 2003
- Laatst online: 22:34
Deze nick was hip in de 90's.
:strip_exif()/u/75725/plankton.gif?f=community)
Geen matches
Ik heb geprobeerd de sticker rechtsonder te verwijderen, maar ik heb nu dus lijmresten op mn laptop zitten
, er was nog iemand in dit topic met hetzelfde probleem, maar daar is nog steeds geen antwoord op. Heeft iemand nog goede ideeën?
EDIT: ik heb de oplossing al gevonden. gewoon een beetje deodorant op een doekje spuiten en goed poetsen
ook geen plak gevoel meer.
EDIT: ik heb de oplossing al gevonden. gewoon een beetje deodorant op een doekje spuiten en goed poetsen
[ Voor 23% gewijzigd door mentalmadnizz op 18-10-2004 16:54 ]
Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl
Zo vandaag laptop op de zaak hier bestelt + warranty pack
zal morgen of overmorgen binnenkomen
Lookin forward to it 
zal weinig werken worden als hij morgen binnenkomt 0?
zal weinig werken worden als hij morgen binnenkomt 0?
Verwijderd
Geen matches
Heb ook zon mooie Acer, maar updaten naar SP2 (Xp Home) wildie niet.
Kan KB835732: Beveiligingsupdate voor Windows XP & KB828741: Beveiligingsupdate voor Windows XP ook niet installeren en SP2 staat (dus?) niet in mijn Windows Update Lijst. Wil wel graag SP2 want er schijnen dikke Wlan verbeteringen in te zitten.
Heb alles geprobeerd (viruszooi uit, pacthes voor die 2 beveiligingsupdates los downloaden, maar ze willen niet installeren)
Heeft iemand dezelfde problemen of wellicht een oplossing.
Is het een idee om de IT-pack van SP2 te downen en die te installeren?
NB. Mijn buurman heeft precies dezelfde Acer TM 4000 en ook hij kan niet naar SP2.
Kan KB835732: Beveiligingsupdate voor Windows XP & KB828741: Beveiligingsupdate voor Windows XP ook niet installeren en SP2 staat (dus?) niet in mijn Windows Update Lijst. Wil wel graag SP2 want er schijnen dikke Wlan verbeteringen in te zitten.
Heb alles geprobeerd (viruszooi uit, pacthes voor die 2 beveiligingsupdates los downloaden, maar ze willen niet installeren)
Heeft iemand dezelfde problemen of wellicht een oplossing.
Is het een idee om de IT-pack van SP2 te downen en die te installeren?
NB. Mijn buurman heeft precies dezelfde Acer TM 4000 en ook hij kan niet naar SP2.
Ik heb nu ook die laptop, gelukkig ook een Dohran, alleen omdat ik niet tevreden was met de image installatie cd, ik wilde de partities anders, heb ik zelf windows geïnstalleerd en daarna de drivers gedaan. Alleen ééntje kan ik niet vinden cq installeren, de LAN driver, best wel handig voor als je online wilt. ik heb 2 LAN pakketen gedownload, LAn4401 en lan 5788, maar alleen bij lan 5788 vond ik in de map bacs een bestand setup.exe, die niet de juiste bleek te zijn... weet iemand op welke manier ik de LAN drivers moet installeren?
hij heeft die drivers al maar weet alleen niet hoe hij ze moet installeren. doe het volgende:cazzer22 schreef op 20 oktober 2004 @ 20:31:
.. ik heb 2 LAN pakketen gedownload, LAn4401..
- pak de driver uit ( als het een zip/rar is)
- ga naar apparaatbeheer en klik op het uitroepteken bij de netwerkkaart
- rechtermuisknop --> eigenschappen en dan drivers installeren
- druk op bladeren en ga naar de map waar je ge unpackt hebt
- er staat als het goed is een bestand met uitgang .ini (geloof ik)
- dubbelklik en nu zou ie moeten installeren
dan zou het klaar moeten zijn.
Het werkt! nu kan ik weer met de esdoorn (acer) onlinenewpegasus schreef op 21 oktober 2004 @ 12:51:
[...]
hij heeft die drivers al maar weet alleen niet hoe hij ze moet installeren. doe het volgende:
- pak de driver uit ( als het een zip/rar is)
- ga naar apparaatbeheer en klik op het uitroepteken bij de netwerkkaart
- rechtermuisknop --> eigenschappen en dan drivers installeren
- druk op bladeren en ga naar de map waar je ge unpackt hebt
- er staat als het goed is een bestand met uitgang .ini (geloof ik)
- dubbelklik en nu zou ie moeten installeren
dan zou het klaar moeten zijn.
Ik heb pasgeleden een verse install erop gegooid met XP Pro maar nu doet de Screensaver van Acer (die er standaard op staat) het niet meer in widescreen maar snijd hij zegmaar stukken af van de zeikant. Hoe los ik dit op?
Ik heb de alle drivers inclusief de ATI Driver geinstalleerd
Ik heb de alle drivers inclusief de ATI Driver geinstalleerd
Zo hij is gistere op de zaak binnen gekomen
gelijk ff gespeeld ensow
Leuk dingetje 
wel breed maar das wel fijn, voor het typen
lekker snel ook , kortom supers dingetje

wel breed maar das wel fijn, voor het typen
Is het de moeite om meer geld uit te geven aan de breedbeeld versie?
Verwijderd
Geen matches
Mijn ervaring is goed met breedbeeld, kijkt lekkerder 16:10 komt beter overeen met het kijkveld van de gemiddelde mens, is breder en er kan dus meer naast elkaar zonder of minder overlapping.
Je moet wel een resolutie nemen waarmee je op vooruit gaat en niet achteruit van wat je gewend bent of nodig hebt.
Het enigste verschil bij mij is dat ik er geen extra geld voor hoefde bij te leggen aangezien breedbeeld de enigste keuze was en het een aantrekkelijke onderwijs aanbieding was.
Je moet wel een resolutie nemen waarmee je op vooruit gaat en niet achteruit van wat je gewend bent of nodig hebt.
Het enigste verschil bij mij is dat ik er geen extra geld voor hoefde bij te leggen aangezien breedbeeld de enigste keuze was en het een aantrekkelijke onderwijs aanbieding was.
Ik vind het zeker wel fijner. Hoefde er ook geen moment aan te wennen en infeite heb je in bijvoorbeeld Photoshop, Word etc. alleen maar meer ruimte voor je Toolbars t.o.v. een normaal laptop scherm. Er word zelfs gezegd dat het fijn is om er gewoon een muziekplayer naast te hebben staan of MSN indien je dit gebruikt
Kijk ook hier voor wat handige topics en meningen:
breedbeeld (vs normaal); iemand naderhand spijt?
Kijk ook hier voor wat handige topics en meningen:
breedbeeld (vs normaal); iemand naderhand spijt?
wtf, kheb een 705 1MB chacheVerwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 15:49:
Ik heb echt een 715 met 2mb aan cacher geheugen
voel me genaaid !

Verwijderd
Geen matches
Ik weet niet wat de precieze context is met het bericht waarop je reageert. Maar 705 is toch niet hetzelfde als 715?
Edit: ok ik ben achter de context gekomen door een pagina terug te gaan. En misschien had jij één van de laatste 705 cpu's, en is daarna overgegaan tot 715 om beter te kunnen concurreren in de markt, prijs/kwaliteit verhoudingsgewijs.
Dat gebeurt nou eenmaal, wel balen dat je dan net nog degene bent met een 705 in zijn laptop. Aan de andere kant kan je blijven wachten tot er betere hardware op de markt is voor dezelfde prijs. Kijk maar naar de asus M6 serie, die verandert intern continue, niet alleen M6700 naar M6800 naar M6900, maar ook bijvoorbeeld de M6800 verandert continue.
Edit: ok ik ben achter de context gekomen door een pagina terug te gaan. En misschien had jij één van de laatste 705 cpu's, en is daarna overgegaan tot 715 om beter te kunnen concurreren in de markt, prijs/kwaliteit verhoudingsgewijs.
Dat gebeurt nou eenmaal, wel balen dat je dan net nog degene bent met een 705 in zijn laptop. Aan de andere kant kan je blijven wachten tot er betere hardware op de markt is voor dezelfde prijs. Kijk maar naar de asus M6 serie, die verandert intern continue, niet alleen M6700 naar M6800 naar M6900, maar ook bijvoorbeeld de M6800 verandert continue.
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2004 00:35 ]
Verwijderd
Geen matches
ik heb wat problemen met m'n microfoon, deze geeft altijd een ruis als ik iets opneem of een gesprek heb !
iemand ook dit probleem ? of iemand een oplossing ?
ik hoop dat jullie iets weten ??
ik hoop dat jullie iets weten ??
Is er veel verschil merkbaar tussen die 2?
Verwijderd
Geen matches
ik heb een probleem met mijn microfoon.
Hij geeft een ruis wanneer ik iets opneem. Bij
een externe en de intere mic.
ik heb in configuratiescherm de mic. al opnieuw geconfigureerd maar zonder resulaat
Als iemand raad weet...altijd welkom
Hij geeft een ruis wanneer ik iets opneem. Bij
een externe en de intere mic.
ik heb in configuratiescherm de mic. al opnieuw geconfigureerd maar zonder resulaat
Als iemand raad weet...altijd welkom
Das persoonlijkRacingboy schreef op 25 oktober 2004 @ 18:17:
Is het de moeite om meer geld uit te geven aan de breedbeeld versie?
Ik had op werk ook continu HP NX7010 breedbeeldjes onder me vingers, maar ik vind breedbeeld niet fijn werken..Gewoon tja weetniet..Nothing for me iig
Heb dus de LMI gehaald , prijs verschil was like 0,10 euri cent goedkoper ofsow
Normaal vind IK fijner als breedbeeld maar das persoonlijk
Verwijderd
Geen matches
Ey mensen heb een vraagje... over de automatische windowsupdater... ik wil de nieuwe updates gaan installeren maar dit betreft windows xp sp2... maar als ik kijk bij conifguratiescherm add/remove programs.. zie ik 'm al tussen staan (windows xp hotfix sp2) 2x zelfs staan.. moet ik 'm nu installeren de windows update (en kan het dan geen kwaad????) of moet ik 'm als maar negeren??
Verwijderd
Geen matches
Die twee windows xp sp2 hotfixes, zijn misschien wireless hotfixes om wifi aan de gang te kunnen krijgen. Zonder xp2 moet je aanvullende wifi fixes voor sp1 aanbrengen. Negeer maar 
Of ga naar die grote sp2 topic, alleen weet ik niet of die nog open is..
Of ga naar die grote sp2 topic, alleen weet ik niet of die nog open is..
Verwijderd
Geen matches
Ik ben persoonlijk niet zo tevreden, 'k heb misschien al veel pech gehad, maar kom. Ik had mijn acer laptop (acer travelmate 4001 lmi_ati) besteld en deze is eerst fout geleverd geweest, met querty toetsenbord, daarna een te late levering maar dan wel met azerty.Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 20:49:
Vraagje aan iedereen in deze topic zijn jullie al met al tevreden over jullie ACER
Ik instaleerde windows xp zoals deze erbij geleverd wordt. Blijkt nu dat als ik voor Dutch koos bij instalatie alles in windows nog querty was ingesteld, dit heb ik handmatig verandert, maar het bleef wel querty bij het inloggen op je pc dus als je voor je gebruikersaccount het wachtwoord hallo hebt, moet je typen hqllo, vervelend op zen minst!
Het touchpad heeft zo een scroll funtie aan de zijkant en een middelste knop, maar die werken niet meer eens je computer even in slaapstand is geweest.
Twee weken later, gaat die computer toch wel kapot zeker, hij ging alsmaar trager om op te starten en plots wou hij nietmeer verder. De recovery cd's mochten ook niet baten, want hij gaf de foutmelding can not write to c:. Gevolg heb ik vanalles geprobeerd en heb ik hem uiteindelijk moeten binnenbrengen voor garantie.
De laptop is nu 2 weken en 4 dagen weg en na veel telefoneren hebben ze mij beloofd dat ik deze dinsdag mag afhalen in de winkel terug!
Misschien gewoon heel veel pech, maar toch, de mensen van de acer help desk slagen er blijkbaar heel goed in, je lang aan het lijntje te houden en altijd maar lose beloftes te geven. De samenwerking van de onderdelen in de computer met windows xp lijkt me bijgevolg ook maar alles behalve en er zijn geen driver updates available!
Dit topic is gesloten.