Ervaringen Demon DSL-Express #14

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.235 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Nou ik heb nu dus sinds een paar maanden een demon 8mbit/1mbit abo.
En nu had ik dus sinds 2 weken ineens een max upload van 30 KByte/sec ipv de "normale" 80 KByte/sec.
Verder heb ik ook last van een instabiele download en af en toe hoge/schommelende pingtijden met multiplayer games.
Dus ik maar is een email gestuurd naar de support afdeling, en om een lang verhaal kort te maken, ze denken dus dat de isra bekabeling hier enorm slecht is.
Dus nu wordt mijn internetlijn een weekje gemonitored, en daarna nemen ze weer contact op met mij...

Het is dus eigenlijk geen probleem veroorzaakt door Demon ofzo, maar aangezien er toch aardig wat mensen klachten hebben, is het misschien toch niet onverstandig om contact met de helpdesk op te nemen zodat ze je internetlijn doormeten...

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:29
Ik volg deze Demon-topics nu al een aantal versies en ik heb zelf ook demon (overigens uitermate tevreden gebruiker)
Wat ik me afvraag... zouden een hoop van de problemen met de 8/1 abonementen mogelijk veroorzaakt kunnen worden doordat ze tegen de max van de ADSL specificatie aanzitten?
Zou het dan een stuk beter gaan wanneer ze een tussen-oplossing bieden die zeg maar het modem laat syncen op 4096 of 6144 kbit, wanneer er problemen ontstaan met de verbinding, of wanneer de download toch nauwlijks boven de 400 - 600 kB/s uit kan komen ivm lange kabels.

ADSL zal namelijk met een lagere sync snelheid de slechtere frequentiebanden niet gebruiken en de goede frequenties wat meer. (er zijn 256 kanalen waarover 0 - 16 bits verzonden kunnen worden, ik meen 2000x per sec)
Afbeeldingslocatie: http://www.zyxel.nl/support/a006/a006_21.gif

Het kan namelijk voorkomen dat bepaalde kanalen af en toe wat storen en dan kan het zijn dat een packet dus weer opnieuw verzonden moet worden en dan gaat het allemaal niet sneller.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
TD-er schreef op 17 oktober 2004 @ 14:05:
Ik volg deze Demon-topics nu al een aantal versies en ik heb zelf ook demon (overigens uitermate tevreden gebruiker)
Wat ik me afvraag... zouden een hoop van de problemen met de 8/1 abonementen mogelijk veroorzaakt kunnen worden doordat ze tegen de max van de ADSL specificatie aanzitten?
Zou het dan een stuk beter gaan wanneer ze een tussen-oplossing bieden die zeg maar het modem laat syncen op 4096 of 6144 kbit, wanneer er problemen ontstaan met de verbinding, of wanneer de download toch nauwlijks boven de 400 - 600 kB/s uit kan komen ivm lange kabels.

ADSL zal namelijk met een lagere sync snelheid de slechtere frequentiebanden niet gebruiken en de goede frequenties wat meer. (er zijn 256 kanalen waarover 0 - 16 bits verzonden kunnen worden, ik meen 2000x per sec)
[afbeelding]

Het kan namelijk voorkomen dat bepaalde kanalen af en toe wat storen en dan kan het zijn dat een packet dus weer opnieuw verzonden moet worden en dan gaat het allemaal niet sneller.
Verreweg de meeste problemen klachten komen van de wide-open verbindingen. Deze zijn het meest gevoelig voor lijnlengte, lijnkwaliteit en prutserige interne aansluitingen tussen ISRA en modem.

Vooral de upload wide-open (dus de 1024kbit) geeft veel problemen eigenlijk. Het gaat vaak al 10x beter met een verbinding als de upload op 512 of bijvoorbeeld 640kbit wordt gelimiteerd. (misschien dat 800kbit ook al heel erg helpt).

En als het niet werkt wide-open zal er terug geschakeld worden naar de eerst volgende stap omlaag. Dat is 2048kbit de eerste stap onder wide-open. Lijkt een grote stap maar officieel is het al 2 tot 8Mbit maximaal en zo groot is de stap dan niet meer.

Tussenoplossingen zijn er en kunnen natuurlijk geconfigureerd worden. Dat hangt af van de afspraken tussen ISP & telco.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben jullie op dit moment ook zo'n mega ping, kom niet lager als 100 :(

Ping statistics for 194.159.73.70:
Packets: Sent = 92, Received = 92, Lost = 0 (0% lo
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 102ms, Maximum = 143ms, Average = 118ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 14:47:

Sorry, heb geen demon verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er

Ping naar tweakers.net:
code:
1
2
3
4
Ping statistics for 213.239.154.35:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
    Minimum = 21ms, Maximum =  30ms, Average =  27ms

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05

Het is weer zover, het ging anderhalve week goed!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Pingen naar www.www.nl.demon.net [194.159.73.70] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 194.159.73.70: bytes=32 tijd=98 ms TTL=62
Antwoord van 194.159.73.70: bytes=32 tijd=95 ms TTL=62
Antwoord van 194.159.73.70: bytes=32 tijd=107 ms TTL=62
Antwoord van 194.159.73.70: bytes=32 tijd=113 ms TTL=62

Ping-statistieken voor 194.159.73.70:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
    (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
    Minimum = 95ms, Maximum = 113ms, Gemiddelde = 103ms

Ik vraag me echt af hoe dit nu mogelijk kan zijn. Probleem lijkt uit de wereld te zijn en dan op eens.. paf weer een klote verbinding :(

Postcode gebied is 1035 (A'dam noord) VRF03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:13

Wildfire

Joy to the world!

Ik ben Demon nu goed moe. Al vééééle weken speelt het probleem dat op veel momenten de downloadsnelheid gewoonweg veels te laag is (dit zonder ping-, upload- en connectieproblemen trouwens)...

Ik heb een 8 mbit/sec verbinding en kon vroeger de gehele dag hoge snelheden halen. Dit is nu al tijden niet meer zo en dat is bij veel meer Demon-abonnee's.

Er is nog steeds geen officiële erkenning van dit probleem, er is geen vooruitgang in de situatie en ik zie het niet opgelost worden binnen afzienbare tijd.

Een medewerker die ik een tijdje terug heb gesproken via de helpdesk gaf aan dat het wèl een bekend probleem was en dat BBNed op zoek was naar een oplossing. Maar ja, we zitten nu alweer een maand verder en het is nog steeds hetzelfde.

Het is toch gewoonweg absurd! Van de ene op de andere dag flink inzakken met je downloadsnelheid en dat er dan niets aan gedaan lijkt te worden! :(

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:45
Miki schreef op 17 oktober 2004 @ 15:11:
[...]

Het is weer zover, het ging anderhalve week goed!

[code]
Hier min 12 gemiddeld 13 naar www.demon.nl voor Noord.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 01:21

t3q

Say yes to teq

(jarig!)
3318 dordrecht ping 100 kom nergens lager :(

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Laatst online: 17-07 15:56
Op dit moment hier gemiddeld 13ms (postcode 1312)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijoe666
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-07 14:01
40-50 ms Alphen aan de Rijn, pauper dus! :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 22:59
Ping hier (8071KR) rond de 22 ms

Download vanaf UNS wat langzamer maar dat is de laatste maand al zo, rond de 400k/sec ofzo. Alleen 's nachts is het wel snel.

Vanaf giganews heb ik echter prima snelheden, zo'n 700k/sec

Ik zit echter nog steeds op een Cisco DSLAM, en bij ons in de centrale is weinig BBNed in gebruik.
Laatste keer dat ik er was, lag er 1x 155Mbit ATM Glas, voor zo'n 45 ADSL, en 15 SDSL gebruikers schat ik....
Dus overboeking is hier niet echt van toepassing, er zitten maar weinig 8mbit lijnen bij denk ik.. Overboeking, indien van toepassing voor mij, begint pas in het Demon netwerk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Stinger_Ventura schreef op 17 oktober 2004 @ 15:40:
[...]

Hier min 12 gemiddeld 13 naar www.demon.nl voor Noord.
Amsterdam Noord? of Noorde van Nederland?

Ik woon zelf dus in Amsterdam Noord tegen Zaandam aan.

[ Voor 12% gewijzigd door Miki op 17-10-2004 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij prima, dordrecht 3311:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Pinging www.www.nl.demon.net [194.159.73.70] with 32 bytes of data:

Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=19ms TTL=62
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=17ms TTL=62
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=19ms TTL=62
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=18ms TTL=62

Minimum = 17ms, Maximum = 19ms, Average = 18ms

Helaas alleen wel problemen met de mailserver, die helemaal NADA doet 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2004 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Miki schreef op 17 oktober 2004 @ 17:17:
[...]

Amsterdam Noord? of Noorde van Nederland?

Ik woon zelf dus in Amsterdam Noord tegen Zaandam aan.
Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Huh? Ik heb een idiote hoge ping van 148ms nu. Je zit ook bij Demon via BBned op de VRF03?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Miki schreef op 17 oktober 2004 @ 18:14:
[...]

Huh? Ik heb een idiote hoge ping van 148ms nu. Je zit ook bij Demon via BBned op de VRF03?
BabyXL
Dacht dat bijna alles in Amsterdam BabyXL was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Stinger_Ventura schreef op 17 oktober 2004 @ 18:44:
[...]

BabyXL
Dacht dat bijna alles in Amsterdam BabyXL was?
Helaas zit ik dus niet op BaByXL, ik zou op dit moment graag overgezet willen worden. Vindt het zwaar klote dat Demon/BBned zo gigantisch aan het klooien zijn met hun lijntjes, dik een half jaar al gezeik. Ander halve week terug "leek" het dus op gelost. Pingtijden van 14ms met af en toe een uitschieter naar 48ms, pingtijden die meer dan aceptabel te noemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Het is hier nog erger:
Pakketten: verzonden = 20, ontvangen = 14, verloren = 6
(30% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mil
liseconden:
Minimum = 88ms, Maximum = 226ms, Gemiddelde = 157ms
Mijn 'happy-days' zoals ik die in het begin van m'n abo had zijn ook langzaam voorbij aan het gaan. Een hoge ping en lage downstream verzieken de laatste tijd mijn blije gevoel over Demon behoorlijk, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ffies nog een keer vertellen, omdat er geen reply op kwam:

Ik hoor iedereen hier problemen hebben met pingtijden, maar ik heb juist last van DNS problemen! Ik kan heel vaak geen pagina`s opvragen ( wel op IP, dus daarom weet ik dat t een DNS probleem is ), en dat soms wel voor een uur lang ofzo ... :(

Ben ik de enige? ( Gouda )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
DJSmiley schreef op 17 oktober 2004 @ 16:59:
Ping hier (8071KR) rond de 22 ms

Download vanaf UNS wat langzamer maar dat is de laatste maand al zo, rond de 400k/sec ofzo. Alleen 's nachts is het wel snel.

Vanaf giganews heb ik echter prima snelheden, zo'n 700k/sec

Ik zit echter nog steeds op een Cisco DSLAM, en bij ons in de centrale is weinig BBNed in gebruik.
Laatste keer dat ik er was, lag er 1x 155Mbit ATM Glas, voor zo'n 45 ADSL, en 15 SDSL gebruikers schat ik....
Dus overboeking is hier niet echt van toepassing, er zitten maar weinig 8mbit lijnen bij denk ik.. Overboeking, indien van toepassing voor mij, begint pas in het Demon netwerk ;)
Overboeking op de interconnects naar verschillende centrales is ook nooit een issue. Is altijd overcapaciteit voor uitbreiding en net zoals deze zit het niet vol voorlopig vaak.

Interconnect BBned --> ISP is de bottleneck qua overboeking want die zit wel 'vol' als een ISP wat aansluitingen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Zo, we krijgen nu ook alweer "too many connections from realm Demon.NL" meldingen van de newsserver.

Kortom, dat maximum van twee connections helpt ook niet al teveel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Vanmiddag belde iemand me op die op BabyXL zit in Groningen (ikzelf zit 500m verder op BBned) en hij had geen DSL-signaal meer.
Mischien dat ze aan het werk waren met de aparatuur bij BabyXL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:45

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

We hebben Demon via BBned in Groningen, en aangezien er vanavond een netwerkhikje is geweest, heb ik even de netwerkstatus van m'n modem bekeken. We hebben 1 Mbit down 512 kbit up. Volgens de modem is het slechts 800 kbit down! Het scheelt 224 kbit, weinig zou je zeggen, maar op de snelheid die wij hebben is dat 20%! Wat zou Demon ervan zeggen als ik 20% van het abonnementsgeld terug ga vragen?

Anyway, morgen maar bellen, op de support site van Demon kan ik niets vinden.

Het gaat dus niet om de gerealiseerde downloadsnelheid, maar de lijnsnelheid die op de modem gedetecteerd wordt.

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Nitroglycerine schreef op 17 oktober 2004 @ 23:01:
We hebben Demon via BBned in Groningen, en aangezien er vanavond een netwerkhikje is geweest, heb ik even de netwerkstatus van m'n modem bekeken. We hebben 1 Mbit down 512 kbit up. Volgens de modem is het slechts 800 kbit down! Het scheelt 224 kbit, weinig zou je zeggen, maar op de snelheid die wij hebben is dat 20%! Wat zou Demon ervan zeggen als ik 20% van het abonnementsgeld terug ga vragen?

Anyway, morgen maar bellen, op de support site van Demon kan ik niets vinden.

Het gaat dus niet om de gerealiseerde downloadsnelheid, maar de lijnsnelheid die op de modem gedetecteerd wordt.
Dat werkt nu precies andersom. De modem verbindt op deze snelheid omdat de lijn niet hoger/sneller toelaat. Of omdat deze defect is bijvoorbeeld.

800kbit is geen standaard profiel voor BBned dus die zullen het niet als maximum hebben ingesteld.

Reset de modem eens en sluit hem eens direct aan op de lijn (1m kabeltje ISRA --> modem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Wildfire schreef op 17 oktober 2004 @ 22:31:
Zo, we krijgen nu ook alweer "too many connections from realm Demon.NL" meldingen van de newsserver.

Kortom, dat maximum van twee connections helpt ook niet al teveel...
Had ik gisteravond ook last van inderdaad :( Had al een hele tijd de nieuwsgroepen niet gebruikt, ik weet nu ook weer waarom. Zit nu met 2 threads op een maximum van 50 kb/s. Het schommelt constant tussen de 30 en 50 kb/s. 4 maanden terug haalde ik met 2 threads op dit tijdstip gewoon 100 kb/s, maar dat is er dus ook al niet meer bij op maandagochtend.
Voor de rest is mijn lijn heel stabiel, goede speeds verder, gelukkig geen problemen hier. Alleen die newsserver is een beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:00

_Ernst_

Mark It Zero!

Ik lees hier nogal veel negatieve dingen over Demon. Ik wacht al vanaf juni op mijn 2/1 mbit aansluiting, maar ben nog steeds niet aangesloten vanwege overbelasting in de adsl centrale in mijn wijk (overigens dus NIET de schuld van Demon, maar van kpn). Verwacht word dat dit eind 2004 opgelost word en ik dan aangesloten word.

Ik wachtte tot nu toe nog geduldig met een goede adsl verbinding in het vooruitzicht en deed het tijdelijk met een goedkoop chello abbotje.
Nou is mijn vraag of het nog steeds de moeite waard is om er op te wachten of om toch maar een andere provider te nemen. De voornaamste reden dat ik voor Demon had gekozen was dat het een goede provider scheen te zijn met goede service en weinig downtime, en ik wilde van de datalimiet van 40 gb bij chello af zijn. Ik had veel gelezen dat zo'n 80 gb dataverkeer per maand geen probleem zou zijn bij demon. Is dit nog steeds zo?

Is het dus nog wel de moeite waard om demon te nemen of kan ik beter annuleren (kan nu nog kosteloos) en overstappen naar een andere provider?

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:59

ShadowBumble

Professioneel Prutser

_Ernst_ schreef op 18 oktober 2004 @ 13:06:
Ik had veel gelezen dat zo'n 80 gb dataverkeer per maand geen probleem zou zijn bij demon. Is dit nog steeds zo?
een vriend van me heeft ook demon en die heeft wel eens tegen de 300 gb gedownload in een maand ( iets met autocad shit voor ze werk ofzo ) binnen gehaalt zonder waarschuwing

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Ah dat is mooi, 300 gb haal ik niet, ik heb aan 100 gb meer dan genoeg.
Weet je toevallig ook wat hij voor de rest gemiddelt per maand doet? Kan me voorstellen dat ze misschien een uitzondering maken voor mensen die normaal maar zo'n 10 gb per maand halen en dan af en toe een hoge piek niet erg vinden.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 00:17

GieltjE

Niks te zien...

_Ernst_ schreef op 18 oktober 2004 @ 13:06:
Ik lees hier nogal veel negatieve dingen over Demon. Ik wacht al vanaf juni op mijn 2/1 mbit aansluiting, maar ben nog steeds niet aangesloten vanwege overbelasting in de adsl centrale in mijn wijk (overigens dus NIET de schuld van Demon, maar van kpn). Verwacht word dat dit eind 2004 opgelost word en ik dan aangesloten word.

Ik wachtte tot nu toe nog geduldig met een goede adsl verbinding in het vooruitzicht en deed het tijdelijk met een goedkoop chello abbotje.
Nou is mijn vraag of het nog steeds de moeite waard is om er op te wachten of om toch maar een andere provider te nemen. De voornaamste reden dat ik voor Demon had gekozen was dat het een goede provider scheen te zijn met goede service en weinig downtime, en ik wilde van de datalimiet van 40 gb bij chello af zijn. Ik had veel gelezen dat zo'n 80 gb dataverkeer per maand geen probleem zou zijn bij demon. Is dit nog steeds zo?

Is het dus nog wel de moeite waard om demon te nemen of kan ik beter annuleren (kan nu nog kosteloos) en overstappen naar een andere provider?
Ik vind het zelf een goede provider en heb er nauwelijks problemen mee.
Maar het probleem is denk ik in dit soort topics dat iedereen die problemen heeft z'n gal spuwt, en omdat er veel demon gebruikers zijn zijn er dus automatisch wat meer mensen met problemen. En meestal word het ook niet echt gewaardeerd als je hier gaat lopen roepen dat je er zelf geen problemen mee hebt.

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Goed punt, positieve dingen zullen idd minder snel gemeld worden. (Zie je ook altijd in de chello topics)
Ik wacht nog een paar reacties over de datalimiet af en als die een beetje redelijk is dan ga ik denk ik toch voor Demon :)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 23:26

mjl

Ugh

_Ernst_ schreef op 18 oktober 2004 @ 13:29:
Goed punt, positieve dingen zullen idd minder snel gemeld worden. (Zie je ook altijd in de chello topics)
Ik wacht nog een paar reacties over de datalimiet af en als die een beetje redelijk is dan ga ik denk ik toch voor Demon :)
Ik download me suf en heb nog nooit een mailtej gehad dat het te veel was ... over het algemeen een 3-14 GB per dag (films/series via emule). Met nog een paar andere grootverbruikers samen dus die Fair use policy is best wel relaxed.

Behalve dat ik lang (9 maanden ...) heb moeten wachten op de mogelijkheid om van 1Mbit naar 8Mbit te upgraden heb ik geen enkel probleem met Demon.

Wat je het meeste hoort zijn ping problemen, maar als je niet gamed heb je daar dus geen last van (zelf overigens nooit ping problemen ondervonden, altijd rond de 10-20 ms met zo nu en dan een piek naar 60 ...).

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
_Ernst_ schreef op 18 oktober 2004 @ 13:29:
Ik heb totaal geen problemen met Demon, afgezien van de newsserver die niet lekker werkt, maar dat is voor mij niet een heel groot issue.
Ik heb zelf een 1024/512 lijn van BabyXL en ik heb maandelijks een dataverkeer van boven de 100 GB en ik heb nog nooit een waarschuwing gehad. Op het moment zit ik voor de maand oktober al op 83 GB, dus jij zal ook absoluut geen problemen krijgen als je zegt dat je aan 100 GB genoeg hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Muse schreef op 18 oktober 2004 @ 13:49:
[...]

Ik heb totaal geen problemen met Demon, afgezien van de newsserver die niet lekker werkt, maar dat is voor mij niet een heel groot issue.
Ik heb zelf een 1024/512 lijn van BabyXL en ik heb maandelijks een dataverkeer van boven de 100 GB en ik heb nog nooit een waarschuwing gehad. Op het moment zit ik voor de maand oktober al op 83 GB, dus jij zal ook absoluut geen problemen krijgen als je zegt dat je aan 100 GB genoeg hebt.
Dat is een ervaring van dit moment. Het geeft 0,0 garantie over volgende week/maand of wat dan ook. Iemand op basis daarvan adviseren "het is dus geen probleem" kan aardig vervelende problemen opleveren natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
bjck schreef op 18 oktober 2004 @ 13:55:
[...]

Dat is een ervaring van dit moment. Het geeft 0,0 garantie over volgende week/maand of wat dan ook. Iemand op basis daarvan adviseren "het is dus geen probleem" kan aardig vervelende problemen opleveren natuurlijk.
Ok, daar heb je volkomen gelijk in, maar ik verwacht persoonlijk geen enkele verandering in het beleid van Demon op korte termijn. Let wel, dit is persoonlijk, aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 18:12
bjck schreef op 18 oktober 2004 @ 13:55:
[...]

Denk je nou echt dat ze opeens datalimieten gaan invoeren? Daarmee zouden ze hun eigen graf graven, als je kijkt dat menig isp een veel betere snelheid aan bied voor de midden-abbo's zeg maar. Voor dezelfde prijs (praat hiermee niet over de 8/1).

Ik ben benieuwd of demon aan het nadenken is over het opschroeven van de downloadsnelheid van de abbo's.
Ik heb nu een aantal maanden (zelf gok ik zo'n 8 ) demon, en dan het 1024/512 abbo, waarvan ik 107/52 kB/s. (BBNed that is) haal. Je ziet dat bijna elke isp de overboeking compesseert door bijv. van die 1024, 1152 te maken voor hetzelfde geld. Demon doet dit niet. Verder lopen ze imo een beetje achter op de download snelheid. Upload is leuk voor die prijs maar download magertjes.

Na ja over datalimiet hoef je niet bang te zijn lijkt mij. Lijkt me sterk dat ze opeens een datalimiet in gaan voeren. Het is chello niet :+ Het zou iig niet slim zijn atm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Ok dat zijn positieve berichten :)
De newsserver maakt me niet uit, daar maak ik toch geen gebruik van. Ik ben ook geen diehard online gamer dus als de ping eens een keer hoog is vind ik dat ook niet erg.
Als ik 100 gb per maand mag verplaatsen ben ik tevreden :)

Bedankt voor de reacties :)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
spokje schreef op 18 oktober 2004 @ 14:05:
[...]
....
Ik heb nu een aantal maanden (zelf gok ik zo'n 8 ) demon, en dan het 1024/512 abbo, waarvan ik 107/52 kB/s. (BBNed that is) haal. Je ziet dat bijna elke isp de overboeking compesseert door bijv. van die 1024, 1152 te maken voor hetzelfde geld. Demon doet dit niet.
...
BabyXL doet dit dus wel. Ik haal 120/62 kB/s. Het is puur BBNed die daar niet aan mee doet. Daar kan Demon dus ook niet heel veel aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Muse schreef op 18 oktober 2004 @ 14:28:
[...]

BabyXL doet dit dus wel. Ik haal 120/62 kB/s. Het is puur BBNed die daar niet aan mee doet. Daar kan Demon dus ook niet heel veel aan doen.
Inderdaad. Er is geen een bbned verbinding met een ATM compensatie. Demon kan daar gewoon niets aan doen :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Nou hier dan even een positief bericht:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12

Antwoord van 194.159.73.70: bytes=32 tijd=14 ms TTL=62
Antwoord van 194.159.73.70: bytes=32 tijd=13 ms TTL=62

iseconden:
    Minimum = 13ms, Maximum = 14ms, Gemiddelde = 13ms

Het kan dus wel! Alleen ja, voor hoelang... kan vanavond weer behoorlijk oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Tutti-frutti schreef op 18 oktober 2004 @ 14:56:
[...]

Inderdaad. Er is geen een bbned verbinding met een ATM compensatie. Demon kan daar gewoon niets aan doen :)
Hmm ok, * spokje shuts up :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:40

Phydomir

Dennis

Miki schreef op 18 oktober 2004 @ 16:54:
Nou hier dan even een positief bericht:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12

Antwoord van 194.159.73.70: bytes=32 tijd=13 ms TTL=62

iseconden:
    Minimum = 13ms, Maximum = 14ms, Gemiddelde = 13ms

Het kan dus wel! Alleen ja, voor hoelang... kan vanavond weer behoorlijk oplopen.
Idd. Het is hier weer bagger atm: 120ms.

Het lijkt ook alsof het geen algemeen 8mbit lijn probleem is. Een collega heeft ook 8mbit bij Demon en die heeft al een paar maanden weer gewoon goede ping tijden.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Phydomir schreef op 18 oktober 2004 @ 20:25:
[...]

Idd. Het is hier weer bagger atm: 120ms.

Het lijkt ook alsof het geen algemeen 8mbit lijn probleem is. Een collega heeft ook 8mbit bij Demon en die heeft al een paar maanden weer gewoon goede ping tijden.
Het is hier niet anders (gem. 116ms)! Ik heb maar weer een behoorlijke klaag e-mail gestuurd. Heb nog 3 weken te gaan bij Demon en mocht het dan nog steeds niet in orde zijn dan ben ik ook echt weg bij Demon.
Deze pingtijden horen bij een dial-up lijn en niet bij een "dure" 8mbit lijn. Het probleem is nu zeer duidelijk, capaciteitsproblemen!
Overdag kan het netwerk het dus makkelijk aan, zie ook mijn post hierboven. Alleen wanneer het dus lekker druk wordt gaat het dus hopeloos de mist in.

Stukje bij BBned:
NIEUWS BBNED PARTNERS

Als aanbieder van DSL is een snel, betrouwbaar en uitgestrekt netwerk een eerste vereiste. Dat hebben wij bij bbned dan ook prima voor elkaar. Toch is dat niet het geheim van ons succes. Dat zit 'm namelijk in de kwaliteit van onze partners.

Die partners herkent u aan het label 'bbned MACH partner'. Doet u zaken met een MACH partner, dan geniet u niet alleen van de beste DSL-verbindingen, maar ook van een professionele service, een vlotte oplevering en deskundig advies. De MACH partners van bbned werken nauw met ons samen om innovatieve diensten te ontwikkelen en hebben zich bewezen als stabiele en betrouwbare marktpartij.

Het MACH partnerprogramma van bbned kent 3 serviceniveaus. Colt en Cistron hebben de Mach 2 status en bbeyond en Demon de Mach 3 status.

Cambrium heeft de Mach 2 status behaald en Easynet de Mach 3 status. Een uitstekende prestatie, waarmee bbned ze van harte feliciteert.

WTF! hoe heeft Demon deze prestatie bereikt met zo'n bagger netwerk op VRF-03 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 08:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik heb geen klagen over Demon, maar het is nu wel heel erg:

Pinging www.tweakers.net [213.239.154.35] with 32 bytes of data:
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=144ms TTL=250
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=155ms TTL=250
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=153ms TTL=250
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=159ms TTL=250
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=145ms TTL=250

Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=296ms TTL=61
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=167ms TTL=61
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=143ms TTL=61
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=149ms TTL=61

Pinging www.marktplaats.nl [213.244.179.40] with 32 bytes of data:
Reply from 213.244.179.40: bytes=32 time=154ms TTL=56
Reply from 213.244.179.40: bytes=32 time=150ms TTL=56
Reply from 213.244.179.40: bytes=32 time=172ms TTL=56
Reply from 213.244.179.40: bytes=32 time=163ms TTL=56

Gemiddeld overal dus 150ms. Bagger :(

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Helpdesk bellen heeft ook weinig nut, meer dan vijf wachtende voor u... Het gaat lekker bij Demon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11

Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=157ms TTL=62
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=153ms TTL=62
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=156ms TTL=62
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=159ms TTL=62

Minimum = 153ms, Maximum = 159ms, Average = 156ms

Ik ga echt op zoek naar een andere provider :( is tweakdsl wat ?

Ik wil gamen !!!!!! :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 21:42:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11

Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=157ms TTL=62
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=153ms TTL=62
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=156ms TTL=62
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=159ms TTL=62

Minimum = 153ms, Maximum = 159ms, Average = 156ms

Ik ga echt op zoek naar een andere provider :( is tweakdsl wat ?

Ik wil gamen !!!!!! :'(
De vraag blijft even bij wie het precies ligt, Demon of BBned. Het zou vreselijk jammer zijn als je op tweakdsl overstapt en ook deze bagger weer meemaakt! Ik ben van plan om naar het Netwerk van KPN terug te keren.
Ik game ook heel graag en mjn avond is dus vergalt op deze mannier net zoals de jouwe :(

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 18-10-2004 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-07 11:04
Ik ben het onderhand ook goed zat. Hoelang is het nu al niet aan de gang mee die ping? Is echt te zot voor woorden.

Loop me daar heel JOTR bij mekaar te laggen :'(

Gaat het is 1 dag goed, volgende avond jahoor ping van 170ms. Vanmiddag was ie trouwens ook al 65-70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 08:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Heb Demon net gebeld inzak de belabberde pingtijden. Er is een knooppunt dat voor problemen zorgt. Ze zijn er met BBNed mee bezig, maar het schijnt lastiger te zijn dan ze dachten.
Tot zo ver dit nieuwsbericht ;)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
Microkid schreef op 18 oktober 2004 @ 22:01:
Heb Demon net gebeld inzak de belabberde pingtijden. Er is een knooppunt dat voor problemen zorgt. Ze zijn er met BBNed mee bezig, maar het schijnt lastiger te zijn dan ze dachten.
Tot zo ver dit nieuwsbericht ;)
jaja nu is het weer een knooppunt dat ff nie lekker gaat. Wat zal het de rest van de week zijn? En volgende week?

Ik ben misschien erg pessimistisch nu maar het is al zolang aan de gang, dat ik dit eerder als een smoes zie. Maar da zal aan mij liggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Misschien wordt het tijd voor het grote Demon overstap ervaringen topic :>

Tot nu toe zijn de gegadigen voor mij:

1. Xs4all - KPN - voorheen gezeten en altijd prima lijn gehad
2. Freeler - KPN - vanwege de goede verhalen en service
3. Planet - KPN - de bekenste van allemaal en goede acties

Het netwerk van BaByXL is geen optie, zit hier met een dure draytek 2600+ die jammerlijk niet goed het netwerk ondersteund (loopt al een topic over ergens).

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 18-10-2004 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op 18 oktober 2004 @ 22:14:
Misschien wordt het tijd voor het grote Demon overstap ervaringen topic :>

Tot nu toe zijn de gegadigen voor mij:

1. Xs4all - KPN - voorheen gezeten en altijd prima lijn gehad
2. Freeler - KPN - vanwege de goede verhalen en service
3. Planet - KPN - de bekenste van allemaal en goede acties

Het netwerk van BaByXL is geen optie, zit hier met een dure draytek 2600+ die jammerlijk niet goed het netwerk ondersteund (loopt al een topic over ergens).
Laten we nou niet met zen alle overstappen naar dezelfde provider ;) ik denk dat dat uiteindelijk weer alle ellende veroorzaakt. Overbelasting etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Als het goed is krijg ik aankomende week m'n modem van telebyte. Wel weer via bbned maar het is me nu wel duidelijk dat het meer een demon probleem is dan bbned.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 22:38:
[...]

Laten we nou niet met zen alle overstappen naar dezelfde provider ;) ik denk dat dat uiteindelijk weer alle ellende veroorzaakt. Overbelasting etc.
Ik vermoed dat kpn toch echt wat minder probs zal hebben dan BBned/Demon. Zeker aangezien ik al ervaring heb met KPN, dit was namelijk een constante verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de laatste weken is het bij mij ook complete bagger wat betreft de ping. Overdag altijd beneden de 40ms, in de avonduren altijd ruim boven de 100ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Heeft iedereen die hier nu klaagt nou een 8/1 verbinding?

Ze zouden inderdaad gewoon die snelheden moeten aanpassen.
Ik zag in Amerika dat dat daar heel anders ging.
Hier is het meestal de verhouding 2/1 (1024/512) terwijl het in de states meer1/10 is.
Daar heb je dus veel diversere verbindingen, als 4096 om 512 enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Laatst online: 12-10-2021
Nou hier is het ook niet al te best, een ping van +60 (nu na 12en, waarschijnlijk is het net veel erger geweest, het speelde niet zo lekker met rainbow six BA), terwijl het overdags een ping van 9-10 is...
Erg jammer. (helaas een 1/0.5 verbinding trouwens)

[ Voor 15% gewijzigd door pasajo op 19-10-2004 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Bij mij (BBNed - A'dam Oost) was het gisteravond ook constant > 160ms. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er weinig last vanhad tijdens gamen, maar het is wel iritant (en nu is alles idd weer dik in orde). De avondjes zijn lang en zwaar bij Demon ;)

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb vanmorgen Demon Express aangevraagd, ik stap over van Planet naar Demon.

Over de snelheden maak ik me niet echt druk, want ik heb een 512/256 abbo :P

Maareuh, wat ik niet helemaal begrijp: ik hoor zo af en toe pings van rond de 80 of 100. nou is dat idd niet zo snel als 20 of 30ms, maar toch nog snel genoeg om te kunnen gamen ??? ik zat altijd rond de 150 met me ping, als hij maar redelijk constant is is het goed te doen

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:14

ErA

Wilde schreef op 19 oktober 2004 @ 15:09:
ik zat altijd rond de 150 met me ping, als hij maar redelijk constant is is het goed te doen
Nou dan zal je waarschijnlijk RTS'ers spelen of games waarbij ping niet echt belangrijk is: Battlefield 1942, Joint Operations.

Speel je echter bijvoorbeeld UT2k4 dan is je ping alles. Het verschil tussen winnen en verliezen wat ik laatst zelf heb mogen ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:30
Nou ik heb anders nooit problemen met m'n demon lijntje. 2/1 abbo, 1115 Amsterdam:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
PING 194.159.73.70 (194.159.73.70): 56 data bytes
64 bytes from 194.159.73.70: icmp_seq=0 ttl=59 time=11.064 ms
64 bytes from 194.159.73.70: icmp_seq=1 ttl=59 time=11.069 ms
64 bytes from 194.159.73.70: icmp_seq=2 ttl=59 time=11.029 ms
64 bytes from 194.159.73.70: icmp_seq=3 ttl=59 time=11.158 ms
64 bytes from 194.159.73.70: icmp_seq=4 ttl=59 time=11.243 ms
64 bytes from 194.159.73.70: icmp_seq=5 ttl=59 time=11.133 ms
64 bytes from 194.159.73.70: icmp_seq=6 ttl=59 time=11.488 ms
64 bytes from 194.159.73.70: icmp_seq=7 ttl=59 time=11.083 ms
^C
--- 194.159.73.70 ping statistics ---
8 packets transmitted, 8 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 11.029/11.158/11.488/0.140 ms

Ik heb het op verschillende tijden geprobeerd maar ik heb nooit boven de 20 ms gemiddeld gezeten.

* silentsnake is zéér tevreden over Demon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Hou dit topic al heel lang in de gaten en vooral de laatste 4 weken.
Iedereen heeft last van hoge pings heb er zelf maar 2 dagen last van gehad en is nu sinds de laatste 4 weken steeds gem beneden de 20m/s.

Het enigste wat ik wel heel vervelend vind is dat mijn download zo laag word,dat is namelijk al ruim 4 weken zo.

Sóchtends is alles normaal en heb ik gewoon een dl van ruim 780kb.

Maar sávonds na 18:00 uur dan haal ik hooguit 250kb/s.

En dat voor een 8mbit abbo.

Nu ga me niet allemaal vertellen dat het kan liggen aan de leiding naar je huis en de kwaliteit van het lijntje,want dat klopt gewoon niet anders kan het sóchtends niet normaal zijn en sávonds belabberd.Zit trouwens 300 meter van de centrale en ligt net een nieuwe kabel +/- 2 jaar oud.(vind ik nieuw dan)

Zijn er meer mensen die hier last van hebben??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Hmm ping 11? damn :9

Ik heb _altijd_ 20 ms :P soms 30. Gemiddelde is dan weer 20 :X wordt dit afgerond ? (command prompt win2k)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icewind
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-02-2024
Wie heeft hier nog meer dat bij zijn modem (heb 8/1 verbinding btw) het lampje op 6 mbit ipv het gebruikelijke 8..
Heb ik nu al geruime tijd last van..vorige week was ie 2 dagen op 8 maar nu alniet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
spokje schreef op 19 oktober 2004 @ 19:42:
Ik heb _altijd_ 20 ms :P soms 30. Gemiddelde is dan weer 20 :X wordt dit afgerond ? (command prompt win2k)
Windows 2000 rond af op tientallen ja.. XP niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

vanavond voor de verandering weer eens een goede ping :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icewind
Ik heb in principe een goede verbinding, download upload EN ping... Al had ik een 6mbit. Hij gaat bij mij max ~600 kb/s. Dit is standaard bij 6mbit. Maar ik heb een 8mbit!! (De 8/1)
Nu zal het hoogst waarschijnlijk liggen aan het feit dat mijn modem aangeeft dat ik 6mbit heb en em dus ook capped (ik zeg maar wat, als ik het fout heb hoor ik het GRAAG). Hij WAS 8mbit tot een maand geleden. Dus het ligt niet aan lijn/afstand etc.

Weet iemand hoe dit komt en het liefst ook hoe ik het kan verhelpen..

Vriendelijk bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 19:41:

[..]

Iedereen heeft last van hoge pings
Dat is wel een heel grote generalisatie... er zijn grote groepen die geen pingproblemen hebben... zelf is met m'n ping niets mis. 't Is de download die op sommige momenten van de dag met een factor vier in elkaar zakt... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op 19 oktober 2004 @ 23:56:
[...]

Dat is wel een heel grote generalisatie... er zijn grote groepen die geen pingproblemen hebben... zelf is met m'n ping niets mis. 't Is de download die op sommige momenten van de dag met een factor vier in elkaar zakt... :(
Met iedereen bedoel ik dus de mensen die hier posten mijn fout als ik het niet wat duidelijker vertelde.

Maar factor vier waar jij het over hebt heb ik dus ook.klote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icewind schreef op 19 oktober 2004 @ 23:53:
Ik heb in principe een goede verbinding, download upload EN ping... Al had ik een 6mbit. Hij gaat bij mij max ~600 kb/s. Dit is standaard bij 6mbit. Maar ik heb een 8mbit!! (De 8/1)
Nu zal het hoogst waarschijnlijk liggen aan het feit dat mijn modem aangeeft dat ik 6mbit heb en em dus ook capped (ik zeg maar wat, als ik het fout heb hoor ik het GRAAG). Hij WAS 8mbit tot een maand geleden. Dus het ligt niet aan lijn/afstand etc.

Weet iemand hoe dit komt en het liefst ook hoe ik het kan verhelpen..

Vriendelijk bedankt
Als de kwaliteit van de lijn om wat voor reden tijdelijk niet goed is zal de modem op een lagere snelheid gaan "trainen". Je zou de modem eens kunnen resetten (of uitzetten voor zo'n 30 sec. en daarna weer aanzetten) en dan probeert hij weer de hoogst mogelijke verbinding tot stand te brengen.

Mijn modem traint wel netjes op 8mbit maar kom niet eens aan de snelheid die jij haalt helaas. Ook bij mij is de snelheid het grootste deel van de dag gedeeld door 3 of 4 ten opzichte van de snelheid die ik een maand geleden haalde (zo'n 850KB). Zelfs van de FTP site bij Demon.

Het lijkt hier wel alsof de algehele snelheid percentage gewijs inzakt (dus langzame websites worden nog langzamer dan normaal).

Van de helpdesk moest ik eens proberen de maxtonelimit te verlagen tot de upload op 800kbs zou zitten. Standaard staat deze op 14 maar lager dan 12 wil ie niet, want dan houdt de verbinding nog geen 5 seconden stand. Voor een upload van 800kbps zou ik de maxtonelimit op 10 moeten zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icewind
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 00:30:
[...]

Als de kwaliteit van de lijn om wat voor reden tijdelijk niet goed is zal de modem op een lagere snelheid gaan "trainen". Je zou de modem eens kunnen resetten (of uitzetten voor zo'n 30 sec. en daarna weer aanzetten) en dan probeert hij weer de hoogst mogelijke verbinding tot stand te brengen.

Mijn modem traint wel netjes op 8mbit maar kom niet eens aan de snelheid die jij haalt helaas. Ook bij mij is de snelheid het grootste deel van de dag gedeeld door 3 of 4 ten opzichte van de snelheid die ik een maand geleden haalde (zo'n 850KB). Zelfs van de FTP site bij Demon.

Het lijkt hier wel alsof de algehele snelheid percentage gewijs inzakt (dus langzame websites worden nog langzamer dan normaal).

Van de helpdesk moest ik eens proberen de maxtonelimit te verlagen tot de upload op 800kbs zou zitten. Standaard staat deze op 14 maar lager dan 12 wil ie niet, want dan houdt de verbinding nog geen 5 seconden stand. Voor een upload van 800kbps zou ik de maxtonelimit op 10 moeten zetten?
Het werkte inderdaad , het aan en uit zetten, alleen een dag later (weet niet welk tijdstip, kan ook een paar uur daarna zijn geweest) is hij weer terug op 6mbit.

Iemand anders nog enig advies?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Icewind schreef op 21 oktober 2004 @ 20:02:
[...]

Het werkte inderdaad , het aan en uit zetten, alleen een dag later (weet niet welk tijdstip, kan ook een paar uur daarna zijn geweest) is hij weer terug op 6mbit.

Iemand anders nog enig advies?

Alvast bedankt
Je hebt zeker zo'n Copperjet 810 omdat je het zo mooi afrond op 8 en 6 mbit? ;) De waarheid ligt waarschijnlijk in het midden (letterlijk). Als je modem intraint op 7 Mbit hoeft er maar heel weinig te gebeuren om het lampje op 8 of 6 te krijgen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icewind
Marzman schreef op 21 oktober 2004 @ 20:53:
[...]

Je hebt zeker zo'n Copperjet 810 omdat je het zo mooi afrond op 8 en 6 mbit? ;) De waarheid ligt waarschijnlijk in het midden (letterlijk). Als je modem intraint op 7 Mbit hoeft er maar heel weinig te gebeuren om het lampje op 8 of 6 te krijgen.
Marzman schreef op 21 oktober 2004 @ 20:53:
[...]

Maar dat zou dan geen verschil moeten maken op de snelheid, want als het lampje op 8mbit staat kan ik met 830-850 kb/s downloaden. Als hij op 6mbit staat kan ik 610 kb/s downloaden.

Als het is zoals jij zegt en ik heb 7mbit..dan zou ik 700kb/s moeten krijgen ongeveer maar zou hij af en toe op 6 en af en toe op 8 moeten. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Icewind schreef op 21 oktober 2004 @ 21:30:

Maar dat zou dan geen verschil moeten maken op de snelheid, want als het lampje op 8mbit staat kan ik met 830-850 kb/s downloaden. Als hij op 6mbit staat kan ik 610 kb/s downloaden.

Als het is zoals jij zegt en ik heb 7mbit..dan zou ik 700kb/s moeten krijgen ongeveer maar zou hij af en toe op 6 en af en toe op 8 moeten. Toch?
Het zou dan inderdaad geen/weinig invoed op je werkelijke downloadsnelheid moeten hebben.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icewind
Marzman schreef op 21 oktober 2004 @ 21:34:
[...]

Het zou dan inderdaad geen/weinig invoed op je werkelijke downloadsnelheid moeten hebben.
:( Jammer, want ik heb dan dus echt een probleem grmbl;(

Ik hoop dat iemand hier wat op weer, of wat ik het beste kan doen, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 21:48
AAAAAAAAAARGH DNS Server weer is down voor 2 uur. Wel msn wel irc maar geen surfen :( rebooten helpt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Vul je toch ff een andere in :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg net dit van Demon:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Geachte klant,

Op 31-10-2004 wordt er uitgebreid onderhoud gepleegd aan 
centrale apparatuur in het DSL-netwerk van onze DSL-partner bbned.

De werkzaamheden vinden plaats tussen 00.01 uur CEST en 08.00 uur 
CET. Als gevolg hiervan zal uw verbinding tussen die tijden gedurende 
enkele uren niet beschikbaar zijn. Het is noodzakelijk dat gedurende 
die tijd uw DSL modem aan blijft staan. Wij verzoeken u geen contact 
op te nemen met de afdeling Support met inhoudelijke vragen 
hierover. De Support medewerkers hebben geen extra informatie.

Na afloop van deze werkzaamheden zal uw verbinding vanzelf weer 
opkomen. Mocht dat niet het geval zijn dan verzoeken wij u zo spoedig 
mogelijk contact op te nemen met de afdeling Support op het (gratis) 
nummer 0800 - 336 66 68. Vanaf een mobiele telefoon kunt u bellen 
met 0900 - 02 12 (EUR 0,10 p.m. plus de gebruikskosten van uw 
mobiele telefoon).

Dit onderhoud is essentieel voor de continuiteit van de 
dienstverlening.

Hmm, continuiteit van de dienstverlening, I wonder what that is...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 23:17:
Ik krijg net dit van Demon:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Geachte klant,

Op 31-10-2004 wordt er uitgebreid onderhoud gepleegd aan 
centrale apparatuur in het DSL-netwerk van onze DSL-partner bbned.

De werkzaamheden vinden plaats tussen 00.01 uur CEST en 08.00 uur 
CET. Als gevolg hiervan zal uw verbinding tussen die tijden gedurende 
enkele uren niet beschikbaar zijn. Het is noodzakelijk dat gedurende 
die tijd uw DSL modem aan blijft staan. Wij verzoeken u geen contact 
op te nemen met de afdeling Support met inhoudelijke vragen 
hierover. De Support medewerkers hebben geen extra informatie.

Na afloop van deze werkzaamheden zal uw verbinding vanzelf weer 
opkomen. Mocht dat niet het geval zijn dan verzoeken wij u zo spoedig 
mogelijk contact op te nemen met de afdeling Support op het (gratis) 
nummer 0800 - 336 66 68. Vanaf een mobiele telefoon kunt u bellen 
met 0900 - 02 12 (EUR 0,10 p.m. plus de gebruikskosten van uw 
mobiele telefoon).

Dit onderhoud is essentieel voor de continuiteit van de 
dienstverlening.

Hmm, continuiteit van de dienstverlening, I wonder what that is...
Onderhoudt door BBNed. Dat staat er toch?

Ik heb hem ook gehad.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Marzman schreef op 22 oktober 2004 @ 23:22:
[...]

Onderhoudt door BBNed. Dat staat er toch?

Ik heb hem ook gehad.
Same here.
Vraag me af waarom, nog nooit problemen gehad hier.
De laatste keer dat ik gebeld heb met de helpdesk voor een adsl storing
was 16 maanden geleden, alleen zat ik toen nog op KPN adsl. :)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 22:59
cjdijk schreef op 23 oktober 2004 @ 08:28:
[...]

Same here.
Vraag me af waarom, nog nooit problemen gehad hier.
De laatste keer dat ik gebeld heb met de helpdesk voor een adsl storing
was 16 maanden geleden, alleen zat ik toen nog op KPN adsl. :)
Ik heb m ook gehad.. Staat ook in dat je dus je modem aan moet houden. Ben benieuwd wat ze dan gaan doen, lijkt me niet dat ze "ineens" alle centrales een upgrade geven ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
Ik heb er 2 gehad. Eentje voor 27 oktober en een voor 31 oktober net als jullie. Ze zijn nogal wat van plan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 21:48
spokje schreef op 22 oktober 2004 @ 16:23:
Vul je toch ff een andere in :?
En waar vul ik die in, in me zyxel modem, staat namelijk een routermode etc... etc...

Ik ben ook nog steeds niet tevreden over de snelheid me modem synced op 6100 kbit, maar als je dit in een mail verstuur naar de helpdesk krijg je een lullig mailtje met een speedtest terug die totaal geen nut heeft en niet van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Geachte heer Bergmans,

Van onze DSL partner hebben wij het bericht ontvangen dat Demon DSL
daadwerkelijk leverbaar is op uw adres. Zodra de DSL lijn wordt
opgeleverd (naar verwachting over ongeveer drie weken) ontvangt u van
ons een bevestiging per e-mail. Na oplevering kunt u uw Demon DSL
verbinding gaan gebruiken.
woei, eindelijk na vanaf juni gewacht te hebben :*)
En een stuk beter dan begin 2005 zoals ze eerst verwachtten :)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
* Osiris heeft dat BBNED-bericht trouwens helemaal niet gehad.. Welke centrales zitten jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icewind
Mijn internet is nu evenvaak erop dan eraf, msn gaat aan uit aan uit. Spelletjes spelen kan niet meer en downloaden is 400kb/s maximaal
Lekkere verbinding zo'n 8mbit van Demon!

Wordt het een beetje best wel een beetje zat:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icewind
hier stond een dubbele post..laat ik er dan maar wat anders van maken, zoals mijn speedtest resultaten van speedtest van vandaag. Van een..!8mbit!

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Oct 23 2004 om 15:46:58 UTC+0200)

Download : 87.7 KByte/sec
Upload : 68.3 KByte/sec
Connection : 236.0 Conn/min

:?

[ Voor 77% gewijzigd door Icewind op 23-10-2004 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
Osiris schreef op 23 oktober 2004 @ 14:20:
* Osiris heeft dat BBNED-bericht trouwens helemaal niet gehad.. Welke centrales zitten jullie?
In mijn geval is het BOZ-C. Of zoiets. In ieder geval Bergen op Zoom. (we hebben maar 1 centrale :) )

Ik heb dit er nog ff bijgezet.

bbn-3-tc1-core-1-ge-1-0-2-0.router.nl.demon.net

Is dus dezelfde als hieronder. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Kid_E op 24-10-2004 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chubby-
  • Laatst online: 25-08 08:03
Ik heb ook iets van zulke snelheden op speedtest.nl

Soms is mijn upload zelfs nog hoger dan mijn download.
Heb al een aantal keren contact gehad met hun support.
Daar moest ik een speedtest van uitvoeren.
Daar haal ik wel 750kb/s bij.
Maar dat is ook de enige locatie waar ik zo snel van kan downloaden, nieuwsgroepen, ftp sites e.d. is alles rond de 50 kb/s.

Ik heb nu een mailtje gestuurd, standaard geautomatiseerde reactie teruggehad, weer mailtje gestuurd en afwachten maar :r

Zou er bijna weer over denken om chello te nemen..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Osiris schreef op 23 oktober 2004 @ 14:20:
Groningen meldt :)

Ik heb beide mailtjes, zowel voor het onderhoud van de 31e als dat van de 27e, gehad.

bbn-3-tc1-core-1-ge-1-0-2-0.router.nl.demon.net <-- is wellicht relevant te melden vanuit de trace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Laatst online: 30-08 08:32
bbn-1-tc1-core-1-ge-0-0-2-0.router.nl.demon.net

Heb ook de mail van 31ste ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongens,

volgend probleempje: kheb 2 weken geleden via adslwinkel demon aangevraagd en netjes na een week bericht gehad dat demon de aanvraagd ontvangen heeft samen met email wachtwoord, systeemwachtwoord en systeemnaam. ik kon vanaf dat moment alles controleren en zien maar sinds vandaag zegt de demonexpress site dat me inloggevgevens niet goed zijn. heeft iemand hier ervaring mee? zou ik 100% vanuit kunnen gaan dat me aanvraag afgewezen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 09:12

Thyzz

-=leeg=-

Nee daar kan je niet van uit gaan, Probeer het morgen nog eens, en bel anders de helpdesk.
Je kan er pas vanuit gaan dat je aanvraag is afgewezen, als je daar schriftelijk (of per email) van op de hoogte bent gesteld

[ Voor 18% gewijzigd door Thyzz op 24-10-2004 12:33 ]

5325wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
bbned-vrf-04.router.nl.demon.net

nkf-border-1-ge-0-0-0-0.router.nl.demon.net

Wat is eigenlijk de router dan? of beide?

Hier iig wel mailtje ontvangen, heerenveen centrum centrale :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

Ik heb een Alcatel SpeedTouch te leen gekregen om het een en ander te kunnen testen. Dit is een home versie met een firmware van de Pro, de bekende SpeedTouch hack. Ik probeer deze nu volgens deze pagina: http://www.wintervorst.com/ in te stellen maar dan met de VCI van BaByXL (34) maar het modem blijft de melding geven "Warning: Modem is down". Het Line Sync lampje knippert onregelmatig, de ene keer brand het langer. soms eventjes regelmatig aan-uit en soms is het weer langer uit dan normaal etc. Heeft iemand een idee hoe ik dit werkend kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

PowerSp00n schreef op 24 oktober 2004 @ 14:25:
Ik heb een Alcatel SpeedTouch te leen gekregen om het een en ander te kunnen testen. Dit is een home versie met een firmware van de Pro, de bekende SpeedTouch hack. Ik probeer deze nu volgens deze pagina: http://www.wintervorst.com/ in te stellen maar dan met de VCI van BaByXL (34) maar het modem blijft de melding geven "Warning: Modem is down". Het Line Sync lampje knippert onregelmatig, de ene keer brand het langer. soms eventjes regelmatig aan-uit en soms is het weer langer uit dan normaal etc. Heeft iemand een idee hoe ik dit werkend kan krijgen?
Als het line sync lampje knippert zit dit niet in je configuratie. Of je bekabeling van isra tot modem is niet goed, of er zit geen line s;nc op (moet je even bellen met Demon).

Wat voor probleem had je met je eigen modem?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

Marzman schreef op 24 oktober 2004 @ 14:31:
[...]
Als het line sync lampje knippert zit dit niet in je configuratie. Of je bekabeling van isra tot modem is niet goed, of er zit geen line s;nc op (moet je even bellen met Demon).

Wat voor probleem had je met je eigen modem?
Als ik hem in m'n huidige Zyxel prik dan 'werkt' (volgens het zyxel begrip zegmaar) het gewoon.

Euhm het probleem met de zyxel? Ik wil sowieso eens testen of er nog een beetje waarheid in zit wat de helpdesk medewerker mij heeft verteld over het wegvallen van de verbinding na 6 minuten. Dat dit *mogelijk* opgelost kan worden met een ander modem. En deze Alcatel kan wel gewoon protocollen fowarden (zie Zyxel Prestige 650: forwarden op protocol).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

PowerSp00n schreef op 24 oktober 2004 @ 14:34:
[...]

Als ik hem in m'n huidige Zyxel prik dan 'werkt' (volgens het zyxel begrip zegmaar) het gewoon.

Euhm het probleem met de zyxel? Ik wil sowieso eens testen of er nog een beetje waarheid in zit wat de helpdesk medewerker mij heeft verteld over het wegvallen van de verbinding na 6 minuten. Dat dit *mogelijk* opgelost kan worden met een ander modem. En deze Alcatel kan wel gewoon protocollen fowarden (zie Zyxel Prestige 650: forwarden op protocol).
Raar dat het lampje knippert dan als het met je Zyxel gewoon werkt. Je zou de telefoonkabels even extra aan kunnen duwen :)

IPV 6 is mij ook nog niet gelukt nee met die 650 (en het werkt inderdaad wel op een ST510). Ik had hier over gemaild met Zyxel en volgens hun is het niet mogelijk.
L.S.,

Helaas gaat dit nog niet werken, wanneer ZyXEL Taiwan IPv6 firmwares gaat uitbrengen is voor ons nog onbekend.
De vraag is wat u eigenlijk wilt bereiken, aangezien de meeste Internetverkeer over IPv4 gateways routeren.

We hebben dit al meerdere malen bij de fabrikant aangekaart maar nog geen relevante antwoord gekregen hoe ver de ontwikkelingen hiervan zijn.

Hopende u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd.

Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben, dan lezen we die graag. Vergeet niet het serienummer van het betrokken apparaat, firmwareversie (als het een router betreft) en eventueel de gebruikte versie van Windows of MacOS te vermelden.

Met vriendelijke groeten,

RH

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

Marzman schreef op 24 oktober 2004 @ 14:50:
[...]

Raar dat het lampje knippert dan als het met je Zyxel gewoon werkt. Je zou de telefoonkabels even extra aan kunnen duwen :)

IPV 6 is mij ook nog niet gelukt nee met die 650 (en het werkt inderdaad wel op een ST510). Ik had hier over gemaild met Zyxel en volgens hun is het niet mogelijk.

[...]
Een soortgelijke e-mail heb ik ook op internet gevonden. Ik kan het volgende niet met zekerheid zeggen, maar ik vraag me af of de gene die die e-mail heeft beantwoord de vraag goed heeft begrepen. Het modem/router hoeft helemaal niets van IPv6 te snappen, het moet alleen het protocol forwarden, daar komt nog geen IPv6 bij kijken volgensmij.

[edit] Is dat trouwens gewoon support@zyxel.nl ?

[ Voor 4% gewijzigd door PowerSp00n op 24-10-2004 14:58 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Denk bij het posten van een reply even aan de aangescherpte policy die geldt in dit topic!