hebben jullie ook weer ping problemen???
mijnes komt niet lager als 70
24, maar dat is met veel netwerk verkeer ... meestal tussen de 15-40 ...Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 22:29:
hebben jullie ook weer ping problemen???
-------
Ben benieuwd of ze dan ook wat aan de schrikbarende ping gaan doen (61)Geachte klant,
Op dinsdag 28 september zal er onderhoud verricht worden aan centrale
apparatuur in het DSL-netwerk.
De werkzaamheden zullen worden uitgevoerd tussen 06.00 en 08.00 CEST,
gedurende deze periode zal uw Demon DSL-verbinding enkele malen kortstondig
onderbroken worden.
Na afloop van de werkzaamheden zal uw verbinding vanzelf weer opkomen.
Mocht dit niet het geval zijn dan kan het zijn dat u uw modem/
router en/of PC uit en weer aan moet zetten.
We verzekeren u dat dit onderhoud essentieel is voor de continuiteit van de
dienstverlening.
--
Demon Support
support@demon.nl
Het onderhoud is voor het BabyXL netwerk... de BBNed problemen gaat het dus niet om.Damien schreef op 27 september 2004 @ 23:18:
[...]
Ben benieuwd of ze dan ook wat aan de schrikbarende ping gaan doen (61)
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Verwijderd
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 11:17 ]
Dat is al vaak genoeg gezegd. Doe een traceroute naar een willekeurige site en je ziet het zo.Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 11:04:
[..]
btw. waar kan ik vinden via welk netwerk ik loop bbned of babyxl?? ik kan het niet vinden, ik dacht babyXL
Dan heb je toch echt niet goed gekeken, binnen een minuut hier te vinden:C00KW4US schreef op 28 september 2004 @ 21:38:
Heeft demon op hun website geen mooie lijst met de verschillende servers en ip adressen voor de klanten?
Ik kan onmogelijk zo iets vinden op de website van demon.
-- Edit: maar ja, dit staat dan wel vermeld op de site over inbellen... dus da's idd wel weer onlogisch.Configuratie van uw software:
Gateway IP-adres 194.159.73.222
Netmask 255.255.255.0
MTU Size 576
MRU Size 576
TCP MSS 536
Gebruik VJ-Compressie NEE als u connect met SLIP, JA als u connect met PPP
Domein Naam Servers 194.159.73.135 ns-cache-0.ns.nl.demon.net
194.159.73.136 ns-cache-1.ns.nl.demon.net
Domein demon.nl
Usenet News Server news.demon.nl
WWW Server www.demon.nl
WWW Proxy Server www-cache.demon.nl:8080
Mail Server SMTP: post.demon.nl
POP3: pop3.demon.nl
FTP Server ftp.demon.nl
IRC Server irc.demon.co.uk
Tijd Server ntp.demon.nl
Systeemnaam De systeemnaam die u bij uw accountaanvraag heeft opgegeven, zie de bevestigingsbrief
Toegangscode (Password) De voor u gegenereerde toegangscode, zie de bevestigingsbrief, of de door u veranderde toegangscode
POP3-wachtwoord De voor u gegenereerde toegangscode voor de POP3-server, zie de bevestigingsbrief, of de door u veranderde toegangscode
IP-adres Het aan uw systeem toegekende IP-adres, zie de bevestigingsbrief
E-mail-adres onbeperkt@systeemnaam.demon.nl
[ Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 28-09-2004 22:42 ]
Dat bedoel ik maar.Wildfire schreef op 28 september 2004 @ 22:41:
[...]
maar ja, dit staat dan wel vermeld op de site over inbellen... dus da's idd wel weer onlogisch.
Hier geen problemen wat dat betreft maar met emule haal ik niet meer dan 130 kB/s terwijl dat eerder met edonkey (met pieken) tussen de 200-300 zat. Wel stabieler maar niet erg snel voor een 8/1 Mbit lijntje.Miki schreef op 29 september 2004 @ 21:43:
Um ik weet niet hoe het bij de rest is maar ik verlies zowat iedere minuut mijn verbinding. Postcode gebied 1035 (VRF03).
-------
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb vorige week twee mails hierover gestuurd, en ben gisteren tot mij grote verbazing door een medewerker van demon gebeld.Wildfire schreef op 29 september 2004 @ 21:01:
En de downloadproblematiek blijft maar voortduren... gemiddeld 280 kilobyte/sec op een 8192/1024 lijn is gewoon veels te laag als je voorheen altijd tegen het maximum zat...
Ik weet niet of dit hetzelfde probleem is. Maar met de Zyxell modems heb je een probleem dat de verbinding elke 6 minuten uitvalt. Een workaround voor de zyxell is om het maxtonelimit te verlagen. Misschien kun je een soortgelijk iets vinden voor jouw linksys.Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 21:06:
Hebben meer mensen last van het wegvallen van het dataverkeer met demon ???
Alles werkte prima tot een paar dagen geleden, sinds die tijd is het 10 min verbinding en dan weer een paar minuten niet.
Als ik de modem direct in de PC steek gaat het nog maar als ik de router ( linksys wrt45G) ertussen zet is het aan uit aan uit.
Postcode 2265 Leidschendam
Verwijderd
Wat is je upload? 128/256? iedergeval niet 1024Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 00:06:
Vanwaar zijn de prijzen zo hoog? ik heb nu wanadoo basic, met mijn 1,5mbit lijn (geen datalimiet) betaal ik net iets meer als 30 euro! Voor demon zou ik voor een 2mbit lijn 55 euro betalen, waaorm zou dit dan alsnog intressant zijn voor mij?
"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."
Uhm en dit?Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 00:06:
Vanwaar zijn de prijzen zo hoog? ik heb nu wanadoo basic, met mijn 1,5mbit lijn (geen datalimiet) betaal ik net iets meer als 30 euro! Voor demon zou ik voor een 2mbit lijn 55 euro betalen, waaorm zou dit dan alsnog intressant zijn voor mij?
Centrale gv-lsdm icm babyXL netwerk? Die is omgebouwd naar nieuwe DSLAM apparatuur. Dan heb je maandag de hele dag overdag geen internet gehad ook? Mogelijk dat je daar enige problemen met ondervindt. Alleen raar dat je router problemen maakt en met een pc direct je nergens last van hebt. Dan moet je het sowieso bij je router zoeken.Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 21:06:
Alles werkte prima tot een paar dagen geleden, sinds die tijd is het 10 min verbinding en dan weer een paar minuten niet.
Als ik de modem direct in de PC steek gaat het nog maar als ik de router ( linksys wrt45G) ertussen zet is het aan uit aan uit.
[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 01-10-2004 23:31 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg
Verwijderd
Ping is altijd goed op vrijdag avondMiki schreef op 01 oktober 2004 @ 23:50:
Hmm sinds vandaag zijn mijn pingtijden weer zoals je mag verwachten (14ms). Heb gisteren een kwartier lang met een medewerker van Demon gesproken die ook mijn logs heeft bekeken van zijn kant van de lijn en toen ook constateerde dat de pingtijden van +100ms niet normaal waren. Kreeg de melding dat ie het in orde zou maken... gekke is vandaag is de lijn prima.
Of moet ik misschien niet vergeten dat de jeugdigen met absurde download mania in de disco's en kroegen zit op vrijdag avond
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Wel jammer dat je de schuld van jouw brakke router aan Demon toekent.Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 09:53:
quote:
Night schreef op 30 september 2004 @ 21:06:
Centrale gv-lsdm icm babyXL netwerk? Die is omgebouwd naar nieuwe DSLAM apparatuur. Dan heb je maandag de hele dag overdag geen internet gehad ook? Mogelijk dat je daar enige problemen met ondervindt. Alleen raar dat je router problemen maakt en met een pc direct je nergens last van hebt. Dan moet je het sowieso bij je router zoeken.
==================
Dat de router het erger maakt is inderdaad vreemd maar dat neemt niet weg dat ik nu nog steeds een wegvallende verbinding heb. En ik zit al 2 dagen alleen met de modem op 1 PC. Ik heb meer vrienden/familie in leidschendam met hetzelfde probleem maar demon lijkt het niet te willen erkenen. SImpel gezegd, meneer wij kunnen bij de modem komen dus het ligt aan u ! succes ermee wij kunnen niets doen. Ik geef ze nog 1 week en dan ben ik pleite bij demon, ik voel me zo in de steek gelaten door dit helpdesk.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Ik vind niet dat je zo maar mag redeneren dat de fout ligt bij zijn router (linksys). Het kan een aaneenschakeling van problemen zijn.cjdijk schreef op 02 oktober 2004 @ 13:18:
Wel jammer dat je de schuld van jouw brakke router aan Demon toekent.
Ik heb een Draytek router (zonder ingebouwd modem), die op het Zyxel modem en nooit disconnects.
Totaal een stuk of tien pc's in mijn netwerk waarvan constant 2 tot 3 pc's tegelijk op aktief op internet.
Ja daar heb je dus helemaal gelijk in, tis zaterdag middag en we hebben hier een ping van 105ms. Stomme is dat ik de hele vrijdag avond wel een prima ping tijd had van 14ms!
[ Voor 18% gewijzigd door Miki op 02-10-2004 13:52 ]
Waar het probleem nu precies zit kan op 18 plaatsen zijn eigenlijk. Je kunt opzich niet van een ISP verwachten dat ze je overal mee helpen. Als iemand niet kan mailen door zijn windows intsallatie of firewall software van een 3de partij moet de helpdesk van de ISP alle computer problemen maar op weten te lossen want zij leveren immers de mail?Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 09:53:
quote:
Dat de router het erger maakt is inderdaad vreemd maar dat neemt niet weg dat ik nu nog steeds een wegvallende verbinding heb. En ik zit al 2 dagen alleen met de modem op 1 PC. Ik heb meer vrienden/familie in leidschendam met hetzelfde probleem maar demon lijkt het niet te willen erkenen. SImpel gezegd, meneer wij kunnen bij de modem komen dus het ligt aan u ! succes ermee wij kunnen niets doen. Ik geef ze nog 1 week en dan ben ik pleite bij demon, ik voel me zo in de steek gelaten door dit helpdesk.
[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 02-10-2004 14:24 ]
Ik weet precies waar het probleem zit.Miki schreef op 02 oktober 2004 @ 13:50:
[...]
Ja daar heb je dus helemaal gelijk in, tis zaterdag middag en we hebben hier een ping van 105ms. Stomme is dat ik de hele vrijdag avond wel een prima ping tijd had van 14ms!
Ik snap er echt geen ene fluit van wat er nu echt aan de hand is.
Ps. Van de week is mijn Draytek 2600 overleden die haalde ook continu idiote pingtijden, de huidige pingtijden komen van de orginele ZyXel modem af. (zie hierboven)
Trust me - I'm a lawyer!
Het is niet standaard bij ADSL opzich. Alleen gaat het wel gemeen goed worden als de nederlanders 200GB+ per maand als normaal gaan beschouwen op de goedkope particuliere verbindingen die een deling op de bandbreedte hebben om de prijs zo aantrekkelijk te houden.Phydomir schreef op 02 oktober 2004 @ 14:33:
[...]
Ik weet precies waar het probleem zit.
Het netwerk van Demon wordt overbelast. Op drukke tijden ('s avonds en in het weekend) kan hun netwerk het niet meer aan. De bandbreette gaat naar beneden en de ping tijden omhoog.
Niemand kan mij wijs maken dat het nou eenmaal standaard is met ADSL want alleen demon heeft er last van. Meerder clan genoten met andere providers hebben nooit ping problemen en je gaat me niet vertellen dat Demon zo veel mee klanten heeft dan bijvoorbeeld xs4all.
[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 02-10-2004 15:05 ]
Maar goed, andere providers hebben deze gebruikers ook (groot verbuikers) maar daar hoor je nooit over ping problemen. Misschien wel afname van bandbreette. Ik vind het ook acceptabel dat ik 's avond nog maar 400kb/s haal (of 200 van mijn part). Maar dat betekend dus dat ik inprinciepe snelheid genoeg heb, maar m'n ping is toch nog steeds crap
[ Voor 83% gewijzigd door Phydomir op 02-10-2004 15:38 ]
Ik geef het toe dat het aan veel verschillende zaken kan liggen.wwillem schreef op 02 oktober 2004 @ 13:48:
[...]
Ik vind niet dat je zo maar mag redeneren dat de fout ligt bij zijn router (linksys). Het kan een aaneenschakeling van problemen zijn.
Bedankt voor je linkKerminator schreef op 02 oktober 2004 @ 14:39:
Even wat anders... Demon levert sinds kort de ADT CopperJet 816 2P mee als modem.
Hier kan je lezen hoe je de CopperJet kan ook als NAT/routerkan instellen.
[ Voor 15% gewijzigd door cjdijk op 02-10-2004 15:57 ]
Verwijderd
Tip: lees toch het topic maar dan es.Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 16:20:
Ok ik heb niet het hele topic doorgelezen, ben gek zeg.. maaruh
Mijn god wat heb ik een pingtijden zeg, 200+ op een 8 Megabit lijn, is niet normaal meer! heeft iemand anders hier ook problemen mee?
[ Voor 22% gewijzigd door Miki op 02-10-2004 17:28 ]
Het is geen 8 Megabit lijn......Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 16:20:
Ok ik heb niet het hele topic doorgelezen, ben gek zeg.. maaruh
Mijn god wat heb ik een pingtijden zeg, 200+ op een 8 Megabit lijn, is niet normaal meer! heeft iemand anders hier ook problemen mee?
Verwijderd
Het is geen miereneuken, het is mierenneuken.bjck schreef op 02 oktober 2004 @ 17:50:
[...]
Het is geen 8 Megabit lijn......
Als je een 8 Megabit lijn wilt moet je kijken bij de leased lines a 5000 euro per maand en hoger. Dan heb je een dedicated 8 Megabit lijn.
Wat je nu hebt is een 2-8 Megabit maximaal 1:25 overboekte lijn voor minder dan 100 euro's per maand. Dus 2048kbit met een burst mogelijkheid tot 8064kbit als (of het maximale van jou verbinding / linesync) dat beschikbaar is.
[ Voor 7% gewijzigd door Routed op 02-10-2004 20:40 ]
Het stukje bold was misschien iets te fel, heb je helemaal gelijk in. Maar juist door dit soort aannames en ideeën over het product komen de aannames dat het altijd 800 KBps en altijd <20ms latency moet geven.
[ Voor 62% gewijzigd door bjck op 02-10-2004 20:43 ]
het blijft gewoon een feit dat een ping die 's avonds richting de 100 gaat gewoon NIET bij een breedband verbinding hoort!bjck schreef op 02 oktober 2004 @ 20:41:
Hebben ze op de casema kabel ondertussen een vast ip net als bij ADSL? Dat is voor vele toch een behoorlijk nadeel nogsteeds.
[...]
Het stukje bold was misschien iets te fel, heb je helemaal gelijk in. Maar juist door dit soort aannames en ideeën over het product komen de aannames dat het altijd 800 KBps en altijd <20ms latency moet geven.
Verwijderd
Helaas heb ik precies hetzelfde probleem als wat jij hier beschrijft. Ook wonende in Leidschendam op postcode 2264 maar in dit geval met een doorgetweakte Alcatel modem rechtstreeks op een netwerk kaart.Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 09:53:
quote:
Centrale gv-lsdm icm babyXL netwerk? Die is omgebouwd naar nieuwe DSLAM apparatuur. Dan heb je maandag de hele dag overdag geen internet gehad ook? Mogelijk dat je daar enige problemen met ondervindt. Alleen raar dat je router problemen maakt en met een pc direct je nergens last van hebt. Dan moet je het sowieso bij je router zoeken.
==================
Jij vindt van niet. Maar als je puur technisch naar de product onderdelen en specificaties kijkt is het goed mogelijk dat dit voorkomt op tijden van piekdrukte.Phydomir schreef op 02 oktober 2004 @ 21:14:
[...]
het blijft gewoon een feit dat een ping die 's avonds richting de 100 gaat gewoon NIET bij een breedband verbinding hoort!
Zegge, de helpdesk van Demon geeft zelf toe dat er een pingprobleem is, en noemt het (letterlijk geciteerd) "Een schande dat het nog niet is opgelost"...bjck schreef op 02 oktober 2004 @ 21:56:
[...]
Jij vindt van niet. Maar als je puur technisch naar de product onderdelen en specificaties kijkt is het goed mogelijk dat dit voorkomt op tijden van piekdrukte.
Zeker als een ISP geen paal en perk stelt aan de maximale hoeveelheid dataverkeer per verbinding. En dat is nu juist wat wij als consumenten weer van onze ISP vragen. We hebben zoveel keuze vrijheid, we willen nog minder dan weinig betalen. Als iemand het voor 10% goedkoper hetzelfde zegt aan te bieden stappen we massaal over als 1 iemand reageerd in een thread dat het allemaal geweldig is aan de overkant.
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Hmm heb ik ergens iets gemist, wat is er met BaByXL ism een Draytek?Miki schreef op 02 oktober 2004 @ 17:15:
Het overstappen naar het netwerk van BabyXL heeft niet veel nut voor mij, tenzij iemand mijn Draytek 2600 wilt overkopen. Als het goed is krijg ik een nieuwe terug, router is gisteren via RMA gestuurd.
Specificaties zeggen in dit geval niets. Het gaat er om wat ik van een product mag verwachten. Gezien de termen ADSL en Breedband mag ik dus van demon verwachten dat mijn ping, ongeacht tijdstip, in ieder geval onder de 50 blijft. Net zoals bij ALLE andere breedband providers.bjck schreef op 02 oktober 2004 @ 21:56:
[...]
Jij vindt van niet. Maar als je puur technisch naar de product onderdelen en specificaties kijkt is het goed mogelijk dat dit voorkomt op tijden van piekdrukte.
Verwijderd
Ik ken nu inmiddels 4 mensen in mijn vrienden kring met hetzelfde probleem.Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 21:53:
[...]
Helaas heb ik precies hetzelfde probleem als wat jij hier beschrijft. Ook wonende in Leidschendam op postcode 2264 maar in dit geval met een doorgetweakte Alcatel modem rechtstreeks op een netwerk kaart.
Het is bij mij allemaal begonnen op 27 september toen kon ik al de hele dag niet op de newsservers komen. Vervolgens zou er weer onderhoud gepleegt worden en sindsdien alleen maar onderbrekingen in mijn verbinding. Bijna iedere 10 minuten is er geen verbinding over de lijn mogelijk voor ca. 1 minuut. Maar demon kan in de logs geen onderbrekingen vinden in mijn verbinding. Ze willen dan wel een meting doen op mijn lijn maargoed het lijkt mij nu duidelijk dat er een probleem in de centrale zit.
Ik ken trouwens iemand op postcode 2261 die dus ook ditzelfde probleem heeft.
Erg irritant dus, naja maandag dus nog even bellen en kijken wat ze denken te gaan doen.
Nu 21:50 lag ik er dus weer voor 1 minuut uit.
Verwijderd
Toen wij in februari 2003 verhuisden konden wij op het nieuwe adres geen XS4ALL krijgen, wij zijn toen na goed onderzoek bij demon terecht gekomen, zeer tot onze vreugde !! echter vorig jaar werden wij "lekker gemaakt" met een UPGRADE ............. nou daar begon het gedonder !!! iedereen wilde demon, wat uiteindelijk geleid heeft tot heel heel veel problemen, redelijk vaak werd je "eruit" gegooid, en op een of andere manier werd ook nog eens de router er niet goed van telkens resetten en nog veel meer gezeur, nieuwe firmware enz. enz. dan ga je naar allerlei fora die zich bezig houden met de technische kant van het internet, daar stond genoeg uiteinedelijk gedowngrade van 8/2 naar het eenvoudigste abbo, toen geen klachten meer gehad, het was traag maar ok het werkte feilloos, tot wij er weer een keer "gewipt werden, ik dacht even de router resetten en klaar is kees.............. mooi mis, helemaal niets meer dus bellenmet demon, ....kon aan hun niet liggen, bij de KPN zeiden zei, dus er kwam een KPN-man alles gemeten en nagekeken alles in orde, toen weer terug naar demon, de medewerker zei dat het onmogelijk was het moest werken, dat deed het niet ik begon mijn geduld te verliezen na 12 dagen, tussen door contact gehad met de KPN-man die adviseerde mij weer naar XS4ALL te gaan daar zitten wij nu weer sinds 2 weken en het bevalt ons zeer goed.Miki schreef op 02 oktober 2004 @ 17:15:
Ik sta op het punt om mijn Demon abbo op te zeggen. Ik ben het echt helemaal zat met die gasten. Tis gods geklaagd dan men in 6 maanden tijd niet fatsoenlijk een ping probleem kunnen oplossen. Ik ga denk ik weer lekker terug naar Xs4all basic adsl, dan maar wat minder snelheid maar wel een lijn die stabiel is en een goede pingtijd heeft.
Het overstappen naar het netwerk van BabyXL heeft niet veel nut voor mij, tenzij iemand mijn Draytek 2600 wilt overkopen. Als het goed is krijg ik een nieuwe terug, router is gisteren via RMA gestuurd.
Tis erg jammer, Demon DSL express was een leuk product. Alleen het heeft zich nooit kunnen waar maken. Ja de snelheden (althans bij mij), maar een goede stabiele lijn met lage ping tijd niet.
Zelf vermoed ik dat er meerdere zullen overstappen naar andere ISP's vanwege het gedonder bij Demon.
Lees dit topic eens goed door, dan weet je genoeg ->Vigor 2600 Lage upload *kick voor 2600G problemen*PowerSp00n schreef op 02 oktober 2004 @ 23:53:
[...]
Hmm heb ik ergens iets gemist, wat is er met BaByXL ism een Draytek?
Ik geef Demon nog 2,5 week, zijn de ping tijden dan nog niet opgelost dan zeg ik mijn contract op. De Xs4all actie duurt tot eind oktober, dus met een beetje mazzel loopt het naadloos over straks.Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 14:58:
[...]
-Mooi verhaal-
het abbo-lite wat wij nu hebben lijkt "beter"te werken ik ben niet zo technisch dat ik uit kan leggen waarom maar het lijkt wel of de verbinding constanter is, het gaat allemaal veel beter, wij zijn wederom blij met xs4all
[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 03-10-2004 23:24 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 12:22 ]
1
2
3
4
| Ping statistics for 194.159.73.70: Packets: Sent = 50, Received = 50, Lost = 0 (0% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 17ms, Maximum = 86ms, Average = 23ms |
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Pingen naar www.www.nl.demon.net [194.159.73.70] met 32 byte gegevens:Wallie schreef op 04 oktober 2004 @ 22:09:
Niks verbeterd hoor:
Pinging www.www.nl.demon.net [194.159.73.70] with 32 bytes of data:
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=60ms TTL=62
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=50ms TTL=62
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=60ms TTL=62
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=50ms TTL=62
Ping statistics for 194.159.73.70:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 50ms, Maximum = 60ms, Average = 55ms
Achter VRF 03
Mijn modem staat in de woonkamer en je hoort hem sissen. In een kussen wikkelen lijkt me geen oplossing omdat die de warmte dan niet kwijt kan.On Mon, 27 Sep 2004 10:43:52 +0000, rjs@gmx.li wrote:
>
> Ik heb afgelopen donderdag de modem ontvangen voor DSLexpress.
>
> Een Allied data 816-2p modem.
>
> Alleen komt er een sissende pieptoon uit de modem. De modem functioneert verder goed. Is dit normaal dat de modem een sissend geluid maakt ?
>
> Omdat de modem in de woonkamer staat wordt ik afgeleid door die geluid. Wat kan ik het beste doen om die te verhelpen.
Ja, het blijkt normaal te zijn. Alle modems die we controleren maken zo'n geluid, dus het is normaal. Het is alleen een beetje vervelend, maar er is helaas geen oplossing voor
Met vriendelijke groet,
--
<naam verwijderd>
[ Voor 3% gewijzigd door 4POX op 04-10-2004 22:27 ]
Ik heb persoonlijk bijzonder slechte ervaringen met een Linksys BEFSR41 (dus de 4 poorts-variant). Wat een k*tding was dat, liep om de haverklap vast.Rubke schreef op 04 oktober 2004 @ 13:57:
Heeft er iemand met een 8/1 abbo ervaring met een linksys BEFSR81 ??
(EtherFast® Cable/DSL Router with 8-Port Switch)
dus kan me iemand vertellen of hij hier goede snelheden mee haalt??
staat namelijk nergens in de specificaties..
waar ik bang voor ben dat de WAN poort op die linksys die maar 10Mbit/s is de boel verziekt omdat je meestal maar 70% van je verbindingssnelheid haalt. Dus dan haal ik nog nooit mijn 8Mbit/s...
Iemand ervaringen of ideetjes voor een router met geavanceerde instellings moeglijkheden?
Verwijderd
Nou ik heb gebeld. Kreeg een uiterst enthousiaste helpdesk medewerker aan de lijn (niet dus, ik heb nog nooit iemand met zo weinig tonatie in zijn stem gehoord) Maarja het was al laat dus hij zal al wel het nodige over zich heen gehad hebben aan klachten. Wachttijd was meer dan 30 minuten. Daar begin ik al bijna aan gewend te raken.Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 13:44:
[...]
Laat me even weten als je maandag hebt gebeld wat eruit komt, ik heb nu een mail gestuurd. Mijn zus heeft ook al 4 keer gebeld en bij haar gaan ze ook de lijn doormeten waar als de DSL lamp brand zal er wel weinig uitkomen. Ik denk dat ze maar eens in het netwerk/DSLAM moeten duiken want daar zit misschien wat fout.
Ja ikkuh. Het ding geeft idd een irritant sissend geluid.4POX schreef op 04 oktober 2004 @ 22:26:
[...]
Meer mensen met een sissende Alieddata 816 2p modem ?
Trust me - I'm a lawyer!
Heb die specs van die netgear gecheckt en dat lijkt me wel een leuk routertje!NNF schreef op 04 oktober 2004 @ 22:34:
[...]
Ik heb persoonlijk bijzonder slechte ervaringen met een Linksys BEFSR41 (dus de 4 poorts-variant). Wat een k*tding was dat, liep om de haverklap vast.
Als je een beetje gaat zoeken op internet vind je nog veel meer horrorverhalen over Linksys. Ik kom verder veel op Ars Technica en daar staat Linksys ook al niet erg best bekend. Ik zou het je dus afraden...
Heb hem uiteindelijk omgeruild voor een Netgear RP614 (vanochtend) en tot nu toe gedraagt die zich perfect.
(Heb ook een Demon 8/1 abbo)
Verwijderd
ik heb zelf casema kabel en je hebt een semi statisch ip.bjck schreef op 02 oktober 2004 @ 20:41:
Hebben ze op de casema kabel ondertussen een vast ip net als bij ADSL? Dat is voor vele toch een behoorlijk nadeel nogsteeds.
Akita
Verwijderd
Lucky Goldstar
Dan hebben ze dat aardig verbeterd. Nogsteeds zou het wekelijks kunnen veranderen dus je hebt er niets aan qua mail of iets thuis hosten maar goed.Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 08:24:
[...]
ik heb zelf casema kabel en je hebt een semi statisch ip.
als je langer dan x dagen je modem uit hebt staan, dan verloopt je ip.
ik heb al 4 maanden casema en in die tijd nog steeds hetzelfde ip gehad.
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
De meningen zijn nogal verschillend.Wilde schreef op 05 oktober 2004 @ 15:14:
Mhh voor ik aan dit topic begon (heb hem helemaal doorgelezen) was ik 50% zeker demon te gaan nemen.
Ik twijfelde nog omdat de naam mij niet echt aanstaat.. Ik vind het niks om een @demon.nl email adres te hebben. Het lijkt wel alsof ze het erom doen, ook met een knalrode websiteHet lijkt me ook dat ze best een deel potentiele klanten mislopen simpelweg om hun naam, maargoed dat is een hele andere discussie verder.
Evenwel, nu ik het hele topic heb doorgelezen is mijn persoonlijke conclusie dat bbned OF demon simpelweg met een capaciteitsprobleem zit. Ik lees op xs4all.nl ook terug dat zij gestopt zijn met het leveren van de 8mb abbo's van bbned, om dezelfde reden. Hogere pingtijden zijn ok DE aanwijzing dat de verbinding ovebelast is. Die ellende heb ik met het oude gelrevision/chello ook meegemaakt.
Ik zie er dus maar vanaf, Tiscali oid
Dat valt natuurlijk te bezien. Het is maar een relatief klein aantal mensen dat hier post dat ze problemen hebben. Het overgrote deel van de klanten, dat nergens last van heeft, hoor je natuurlijk niet of nauwelijksVerwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 10:31:
Maar met Demon zijn de meeste dus ook niet zo tevreden als ik dacht ?
Ik zit nu op CHello maar de aankomende datalimiet zie ik niet zo zitten, wat raden jullie mij aan ? (+- 50 euro p/m)
[ Voor 35% gewijzigd door NNF op 05-10-2004 17:06 ]
I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg
Zelf kom ik ook vanaf Chello. Ik heb dan wel met Chello nooit problemen gehad (nog minder dan nu in ieder geval: lees geenNNF schreef op 05 oktober 2004 @ 17:00:
[...]
Dat valt natuurlijk te bezien. Het is maar een relatief klein aantal mensen dat hier post dat ze problemen hebben. Het overgrote deel van de klanten, dat nergens last van heeft, hoor je natuurlijk niet of nauwelijks
Pas op dat je van die misschien overhaaste (of juist niet, de problemen zijn er al een tijd/vaker) beslissing geen spijt krijgt. Ze hebben een gratis support nummer (toch wel netjesWizzieJP schreef op 05 oktober 2004 @ 23:04:
Ik ben het in ieder geval zat, ik zou terug gebelt worden door support. Maar niemand die iets doet. Ik zie mijn 8mbit de laatste 2 weken inzakken naar 30 kb/s ... en ook geregeld disconnections... Postcode gebied 6532 (Nijmegen).
Je geeft tweakdsl als optie maar heb je ook die thread goed gelezen?WizzieJP schreef op 05 oktober 2004 @ 23:04:
Ik twijfel nu ook om mijn 8/1 op te zeggen bij DeMoN, wat was opzeg termijn ook alweer?.. om daarna over te gaan naar? Ja naar wie? TweakDSL?
Ik ben het in ieder geval zat, ik zou terug gebelt worden door support. Maar niemand die iets doet. Ik zie mijn 8mbit de laatste 2 weken inzakken naar 30 kb/s ... en ook geregeld disconnections... Postcode gebied 6532 (Nijmegen).
Is er iemand die ook advies kan geven? Ongeveer dezelfde snelheid, kosten rond de 65 euro per maand max en geen data limiet (of ie ieder geval +150GB)?
Thanks mates!
Cheers,
Wizz
Life goes as it goes.
Wat is dit voor nonsens? Ik draai helemaal geen SMTP server en die optie waar zij het over hebben staat ook helemaal niet aan.Geachte Klant,
In tegenstelling tot de meeste providers biedt Demon Internet twee
manieren om e-mail op te halen, met POP3 of met SMTP. Dit bericht wordt
automatisch verstuurd als u tegelijkertijd gebruik maakt van een SMTP
server op uw computer en een POP3 programma gebruikt om e-mail op te
halen. Beide manieren tegelijkertijd gebruiken kan problemen veroorzaken
waar we u attent op willen maken. Hieronder volgt meer informatie.
Zodra u een verbinding heeft gemaakt met Demon, zal onze mailserver
automatisch proberen om uw email te bezorgen via SMTP. Deze zal dit elke
5 minuten blijven proberen, zolang u verbonden bent. E-mail kan alleen
met succes via SMTP bezorgd worden als er aan twee voorwaarden voldaan
wordt:
1) Uw computer moet verbindingen accepteren op poort 25.
2) Er draait een juist geconfigureerde SMTP server op uw computer.
Proxy-servers, zoals Wingate, zijn in staat om verbindingen op poort 25
te accepteren en die verbinding door te zenden naar een andere machine,
zoals post.demon.nl. Als post.demon.nl nu bijvoorbeeld uw post probeert
te bezorgen, zal Wingate deze terugsturen naar post.demon.nl die opnieuw
zal proberen uw post te bezorgen; de post blijft heen en weer gestuurd
worden tussen de twee machines. Uiteindelijk staakt onze mailserver de
pogingen om de email te bezorgen en krijgt de afzender een "bounce"-
bericht met de mededeling dat het bericht niet bezorgd kon worden. Als
dit gebeurt is het verstandig om poort 25 af te sluiten.
De configuratie van een SMTP-server dient alle domeinen te bevatten waar
e-mail voor geaccepteerd moet worden. Als uw systeemnaam bijvoorbeeld
test13 is, dan moet u uw SMTP server zo configureren dat deze post voor
test13.demon.nl accepteert. Als u ook het domein foo.bar heeft, dan moet
er ook post geaccepteerd worden voor het domein foo.bar. Als de SMTP
server geen email accepteert omdat het domein niet wordt herkend zal
deze ofwel:
-weigeren de email door te sturen, met als gevolg dat er een berichtje
wordt teruggestuurd naar de afzender waarin staat: 'we do not relay...'
-de email doorsturen naar een andere machine, meestal post.demon.nl.
Aangezien deze het bericht aan de juist geadresseerde zal proberen te
bezorgen, zal het tussen de twee machines heen en weer gestuurd worden
zoals hierboven beschreven tot onze mailserver de poging de email te
bezorgen staakt en de afzender een 'bounce-'bericht krijgt.
Wanneer u dit bericht ontvangt terwijl u geen eigen mailserver draait,
dan accepteert een ander programma op uw computer waarschijnlijk
verbindingen op de SMTP-poort. Schakelt u dan de SMTP-service uit op
http://www.demon.nl/links/password/ door hier in te loggen, op 'Email'
te drukken en vervolgens het vinkje voor SMTP-mail weg te halen.
Als deze uitleg, de documentatie die bij uw software hoort en de support
die u wellicht van het bedrijf dat de software uitgeeft heeft gekregen
niet voldoende zijn om uw problemen op te lossen, kunt u wellicht hulp
zoeken in de newsgroup demon.nl.support.
Verwijderd
/me meldt zichDauthi schreef op 11 oktober 2004 @ 18:12:
hmmz ik heb de laatste paar dagen DNS problemen met Demon vreemd.
Iemand anders ook last van?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 21:37 ]
Verwijderd
Hmm ... precies wat er in die handleiding staat heb ik vorige week vrijdag ovv de Demon helpdesk uitgevoerd omdat mijn nieuwe aansluiting niet wil werken en ze op die manier zouden kunnen inbellen op mijn modem (en kijken of e.e.a. werkt (hangt overigens nog geen pc oid achter, dus qua beveiliging maakt het me nog ff niet uit)) ... Zou lekker zijn dat ik daardoor wel hun ondersteuning kwijt zou rakenKerminator schreef op 02 oktober 2004 @ 14:39:
Even wat anders... Demon levert sinds kort de ADT CopperJet 816 2P mee als modem en deze is net als de XyXEL voorheen zo ingesteld dat hij normaal alleen met een crosskabel aan 1 pc kan hangen.
Hier kan je lezen hoe je de CopperJet kan ook als NAT/routerkan instellen. N.B. hierbij vervalt wel de ondersteuning van Demon.
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Verwijderd
Je kan het proberen.Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 23:57:
Is dit niet allemaal gekomen sinds babyxl zijn netwerk heeft geupdate. Kan me vaag herinneren dat er een email voorbij kwam met de melding dat iedereen een ander IP adres zou krijgen. Dus ik zou denken dat ze een nieuwe range met nieuwe apparatuur uitgeven.
Heeft iemand ervaring met het laten ontbinden van adsl contracten?
American Express vraagbaak
Verwijderd
Verwijderd
intergalactic.fm
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq