Ervaringen Demon DSL-Express #14

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.233 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben jullie ook weer ping problemen???

mijnes komt niet lager als 70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:26

mjl

Ugh

Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 22:29:
hebben jullie ook weer ping problemen???

mijnes komt niet lager als 70
24, maar dat is met veel netwerk verkeer ... meestal tussen de 15-40 ...

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 14-09 12:38
mijn verbinding is ineens krikkie slaat nergens op...slechte up en download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01-2024
Geachte klant,

Op dinsdag 28 september zal er onderhoud verricht worden aan centrale
apparatuur in het DSL-netwerk.

De werkzaamheden zullen worden uitgevoerd tussen 06.00 en 08.00 CEST,
gedurende deze periode zal uw Demon DSL-verbinding enkele malen kortstondig
onderbroken worden.

Na afloop van de werkzaamheden zal uw verbinding vanzelf weer opkomen.
Mocht dit niet het geval zijn dan kan het zijn dat u uw modem/
router en/of PC uit en weer aan moet zetten.

We verzekeren u dat dit onderhoud essentieel is voor de continuiteit van de
dienstverlening.

--
Demon Support
support@demon.nl
Ben benieuwd of ze dan ook wat aan de schrikbarende ping gaan doen (61) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:12

Wildfire

Joy to the world!

Damien schreef op 27 september 2004 @ 23:18:
[...]

Ben benieuwd of ze dan ook wat aan de schrikbarende ping gaan doen (61) 8)7
Het onderhoud is voor het BabyXL netwerk... de BBNed problemen gaat het dus niet om.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
erm ik krijg steeds irc disconnects, kan dat aan mijn wireless verbinding liggen (welke overigens wel gewoon up blijft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:29

Phydomir

Dennis

hmmz, blijf het toch vreemd vinden dat ze steeds weer de schuld geven aan bbned. Ik weet namelijk dat andere providers die via bbned aanbieden eigenlijk geen ping problemen hebben.

Of heeft dit te maken met het feit dat demon de enige is waarbij de dsl apparatuur onder beheer van bbned valt?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook nog steeds verschrikkelijk last van disconnects, en begin het nu echt zat te worden. kan ik niks maken tegen demon, want hun zijn toch verplicht om mij een goede dienst te leveren maar doen dit niet, heb ik misschien een kans om mijn abbonnement te beeindigen door al die disconnects??

ik heb een 8mbit abbo €65,- |:( voor een verbinding die alleen maar disconnects geeft , mijn ping is redelijk tot goed en mijn download op speedtest is gemiddeld 480/520 kBs en met de demon fulfile is het meestal wel 600/650 kBs

btw. waar kan ik vinden via welk netwerk ik loop bbned of babyxl?? ik kan het niet vinden, ik dacht babyXL

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 11:04:

[..]

btw. waar kan ik vinden via welk netwerk ik loop bbned of babyxl?? ik kan het niet vinden, ik dacht babyXL
Dat is al vaak genoeg gezegd. Doe een traceroute naar een willekeurige site en je ziet het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
Demon abbo aangevraagd en zou zondag opgeleverd zijn, helaas blijkt het niet te werken. ADSL linesync is aanwezig, ik kan pakketjes versturen, maar niet ontvangen volgens de copperjet 816-2p.

Dit is bevestigd door Demon (ze hebben op de wijkcentrale ingelogd en zagen ook mijn pakketjes verstuurd worden en dat ik niets ontving) en het is doorgezet naar BBned. De persoon had het erover dat als het is wat hij dacht, dat het dan 5 werkdagen zou kosten.

Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn en wat BBned zou moeten doen?

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10
Heeft demon op hun website geen mooie lijst met de verschillende servers en ip adressen voor de klanten?

Ik kan onmogelijk zo iets vinden op de website van demon.

Bij xs4all kan je heel gemakkelijk een lijst opzoeken met bijv. de dns, ntp, proxy, mail, news ip adressen. Hun support pagina's zijn best irritant als je iets zoekt.

Beetje matig van demon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

C00KW4US schreef op 28 september 2004 @ 21:38:
Heeft demon op hun website geen mooie lijst met de verschillende servers en ip adressen voor de klanten?

Ik kan onmogelijk zo iets vinden op de website van demon.
Dan heb je toch echt niet goed gekeken, binnen een minuut hier te vinden:
Configuratie van uw software:
Gateway IP-adres 194.159.73.222
Netmask 255.255.255.0
MTU Size 576
MRU Size 576
TCP MSS 536
Gebruik VJ-Compressie NEE als u connect met SLIP, JA als u connect met PPP
Domein Naam Servers 194.159.73.135 ns-cache-0.ns.nl.demon.net
194.159.73.136 ns-cache-1.ns.nl.demon.net
Domein demon.nl
Usenet News Server news.demon.nl
WWW Server www.demon.nl
WWW Proxy Server www-cache.demon.nl:8080
Mail Server SMTP: post.demon.nl
POP3: pop3.demon.nl
FTP Server ftp.demon.nl
IRC Server irc.demon.co.uk
Tijd Server ntp.demon.nl
Systeemnaam De systeemnaam die u bij uw accountaanvraag heeft opgegeven, zie de bevestigingsbrief
Toegangscode (Password) De voor u gegenereerde toegangscode, zie de bevestigingsbrief, of de door u veranderde toegangscode
POP3-wachtwoord De voor u gegenereerde toegangscode voor de POP3-server, zie de bevestigingsbrief, of de door u veranderde toegangscode
IP-adres Het aan uw systeem toegekende IP-adres, zie de bevestigingsbrief
E-mail-adres onbeperkt@systeemnaam.demon.nl
-- Edit: maar ja, dit staat dan wel vermeld op de site over inbellen... dus da's idd wel weer onlogisch.

[ Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 28-09-2004 22:42 ]

• C00KW4US
  • Laatst online: 11-09 13:10
Wildfire schreef op 28 september 2004 @ 22:41:
[...]
maar ja, dit staat dan wel vermeld op de site over inbellen... dus da's idd wel weer onlogisch.
Dat bedoel ik maar.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

En de downloadproblematiek blijft maar voortduren... gemiddeld 280 kilobyte/sec op een 8192/1024 lijn is gewoon veels te laag als je voorheen altijd tegen het maximum zat...

• Miki
  • Laatst online: 23:05
Um ik weet niet hoe het bij de rest is maar ik verlies zowat iedere minuut mijn verbinding. Postcode gebied 1035 (VRF03).

• mjl
  • Laatst online: 23:26

mjl

Ugh

Miki schreef op 29 september 2004 @ 21:43:
Um ik weet niet hoe het bij de rest is maar ik verlies zowat iedere minuut mijn verbinding. Postcode gebied 1035 (VRF03).
Hier geen problemen wat dat betreft maar met emule haal ik niet meer dan 130 kB/s terwijl dat eerder met edonkey (met pieken) tussen de 200-300 zat. Wel stabieler maar niet erg snel voor een 8/1 Mbit lijntje.

De totale bandbreedte ligt (bij testfile van demon) zo rond de 840 kB/s.

-------

Verwijderd

Hebben meer mensen last van het wegvallen van het dataverkeer met demon ???
Alles werkte prima tot een paar dagen geleden, sinds die tijd is het 10 min verbinding en dan weer een paar minuten niet.

Als ik de modem direct in de PC steek gaat het nog maar als ik de router ( linksys wrt45G) ertussen zet is het aan uit aan uit.

Postcode 2265 Leidschendam

Verwijderd

Heb nooit last van wegvallen alleen als ik gebeld wordt :s waarschijnlijk is splitter kappot.. en ik haal altijd fullspeed (wanneer het kan) alleen game ik niet dus kan hier niets over zeggen

• natnek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 21:16
Wildfire schreef op 29 september 2004 @ 21:01:
En de downloadproblematiek blijft maar voortduren... gemiddeld 280 kilobyte/sec op een 8192/1024 lijn is gewoon veels te laag als je voorheen altijd tegen het maximum zat...
Ik heb vorige week twee mails hierover gestuurd, en ben gisteren tot mij grote verbazing door een medewerker van demon gebeld.
Ik heb deze medewerker ook gezegd dat ik niet de enige ben hiermee, en hij bekende ook dat er al meer klachten hierover binnen zijn gekomen.

Ik kreeg de indruk dat dit probleem niet echt erkend word, maar verzekerde mij dat dit probleem binnenkort toch tot het verleden behoord.

Ze zijn nu een klachtenregistratie aan het opmaken van de mensen die hier last van hebben.
Dus het is erg belangrijk dat degene die last hebben van dit bandbreedte probleem zich melden bij demon telefonisch of per email.
Want hoe meer zich ermee melden des de eerder ze iets ondernemen.

Dus mensen bellen of emailen!!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 21:06:
Alles werkte prima tot een paar dagen geleden, sinds die tijd is het 10 min verbinding en dan weer een paar minuten niet.

Als ik de modem direct in de PC steek gaat het nog maar als ik de router ( linksys wrt45G) ertussen zet is het aan uit aan uit.

Ik weet niet of dit hetzelfde probleem is. Maar met de Zyxell modems heb je een probleem dat de verbinding elke 6 minuten uitvalt. Een workaround voor de zyxell is om het maxtonelimit te verlagen. Misschien kun je een soortgelijk iets vinden voor jouw linksys.

Ik zou je trouwens willen vragen ons (mij?) op de hoogte te houden van je probleem als je dat zou willen doen :). Een demon medewerker vertelde me dat het probleem dat ik heb met een ander modem tot het verleden _KAN_ behoren. Maar ik vertrouw ze niet genoeg om zomaar een ander modem te kopen. Een van de modems die ik op het oog heb is een linksys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanwaar zijn de prijzen zo hoog? ik heb nu wanadoo basic, met mijn 1,5mbit lijn (geen datalimiet) betaal ik net iets meer als 30 euro! Voor demon zou ik voor een 2mbit lijn 55 euro betalen, waaorm zou dit dan alsnog intressant zijn voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightForce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 23:24
Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 00:06:
Vanwaar zijn de prijzen zo hoog? ik heb nu wanadoo basic, met mijn 1,5mbit lijn (geen datalimiet) betaal ik net iets meer als 30 euro! Voor demon zou ik voor een 2mbit lijn 55 euro betalen, waaorm zou dit dan alsnog intressant zijn voor mij?
Wat is je upload? 128/256? iedergeval niet 1024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:13
Ik heb even snel gekeken, en een paar verschillen vallen me wel op. (alhoewel wanadoo wel scherp geprijsd is)
Je hebt het ten eerste over een kabel abbonement, want als je bij Wanadoo ADSL basic neemt ben je meer dan 52 euro kwijt.
En het abbo waarmee je vergelijkt heeft een uncapped upstream zodat snelheden tot 1mbit mogelijk zijn.
Wat ik verder nog bij wanadoo vind opvallen is dat de helpdesk een 0900 nummer is (bij demon 0800)
Je abbonement wordt automatisch met een jaar verlengd, bij demon kan je na je beginjaar per maand opzeggen.
En tenslotte heeft demon een iets andere implementatie van hun mailboxen, waardoor je op zich oneindig veel mailboxen hebt, met 1 hoofdaccount.

Ook heeft Demon een contract met supernews, waardoor je een erg complete newsfeed binnenkrijgt.

Van het pingprobleem heb ik gelukkig niet veel last.

Het zijn misschien niet superveel dingen, maar voor mij was hierdoor de keuze destijds wel snel gemaakt. Als ik nu weer zou moeten kiezen zou ik eerder naar xs4all neigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 19:55
Heb sinds vandaag mijn verbinding gereed.

Allied Data 618-2P ADSL modem.

Deze werkt opzich goed, ware het niet dat deze op 10Mb Half Duplex wil staan.

Als ik mijn Linksys BEFSX41 router er direct aanhang dan schakelt deze niet naar 10Mb half duplex, maar 100 Full :'(

Iemand enig idee wat ik hiermee kan doen?

Icm met mijn Linksys router is gewoon niet te internetten en ik dacht nog wel dat dat Linksys degelijk spul zou zijn als dochtermaatschappij van Cisco :(

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 00:06:
Uhm en dit?

http://web.wanadoo.nl/wan...rwaarden_fup-34999-1.html
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 21:06:

Centrale gv-lsdm icm babyXL netwerk? Die is omgebouwd naar nieuwe DSLAM apparatuur. Dan heb je maandag de hele dag overdag geen internet gehad ook? Mogelijk dat je daar enige problemen met ondervindt. Alleen raar dat je router problemen maakt en met een pc direct je nergens last van hebt. Dan moet je het sowieso bij je router zoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 01-10-2004 23:31 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Hmm sinds vandaag zijn mijn pingtijden weer zoals je mag verwachten (14ms). Heb gisteren een kwartier lang met een medewerker van Demon gesproken die ook mijn logs heeft bekeken van zijn kant van de lijn en toen ook constateerde dat de pingtijden van +100ms niet normaal waren. Kreeg de melding dat ie het in orde zou maken... gekke is vandaag is de lijn prima.

Of moet ik misschien niet vergeten dat de jeugdigen met absurde download mania in de disco's en kroegen zit op vrijdag avond B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 18:39

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Ik heb zowat iedere minuut disconnects (oa Messenger) en mijn download snelheid komt niet meer boven de 40kb/s... en dat met een 8192/1024 DeMoN abo. Ik ben abonnee geworden ergens rond 10-2003. Het was na 1 maand goed werken en snel, nu is het weer gelijk aan de begin periode.

Ondoenlijk dus! Oa ook nodig voor mijn werk...... Enige aanvullende info nog te geven? Thanks mates! ;)

Wizz
DemoN 8192/1024....

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
Night schreef op 30 september 2004 @ 21:06:

Centrale gv-lsdm icm babyXL netwerk? Die is omgebouwd naar nieuwe DSLAM apparatuur. Dan heb je maandag de hele dag overdag geen internet gehad ook? Mogelijk dat je daar enige problemen met ondervindt. Alleen raar dat je router problemen maakt en met een pc direct je nergens last van hebt. Dan moet je het sowieso bij je router zoeken.

==================
Dat de router het erger maakt is inderdaad vreemd maar dat neemt niet weg dat ik nu nog steeds een wegvallende verbinding heb. En ik zit al 2 dagen alleen met de modem op 1 PC. Ik heb meer vrienden/familie in leidschendam met hetzelfde probleem maar demon lijkt het niet te willen erkenen. SImpel gezegd, meneer wij kunnen bij de modem komen dus het ligt aan u ! succes ermee wij kunnen niets doen. Ik geef ze nog 1 week en dan ben ik pleite bij demon, ik voel me zo in de steek gelaten door dit helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Miki schreef op 01 oktober 2004 @ 23:50:
Hmm sinds vandaag zijn mijn pingtijden weer zoals je mag verwachten (14ms). Heb gisteren een kwartier lang met een medewerker van Demon gesproken die ook mijn logs heeft bekeken van zijn kant van de lijn en toen ook constateerde dat de pingtijden van +100ms niet normaal waren. Kreeg de melding dat ie het in orde zou maken... gekke is vandaag is de lijn prima.

Of moet ik misschien niet vergeten dat de jeugdigen met absurde download mania in de disco's en kroegen zit op vrijdag avond B)
Ping is altijd goed op vrijdag avond :/

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 09:53:
quote:

==================
Dat de router het erger maakt is inderdaad vreemd maar dat neemt niet weg dat ik nu nog steeds een wegvallende verbinding heb. En ik zit al 2 dagen alleen met de modem op 1 PC. Ik heb meer vrienden/familie in leidschendam met hetzelfde probleem maar demon lijkt het niet te willen erkenen. SImpel gezegd, meneer wij kunnen bij de modem komen dus het ligt aan u ! succes ermee wij kunnen niets doen. Ik geef ze nog 1 week en dan ben ik pleite bij demon, ik voel me zo in de steek gelaten door dit helpdesk.
Wel jammer dat je de schuld van jouw brakke router aan Demon toekent.
Ik heb een Draytek router (zonder ingebouwd modem), die op het Zyxel modem en nooit disconnects.
Totaal een stuk of tien pc's in mijn netwerk waarvan constant 2 tot 3 pc's tegelijk op aktief op internet.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
cjdijk schreef op 02 oktober 2004 @ 13:18:
Wel jammer dat je de schuld van jouw brakke router aan Demon toekent.
Ik heb een Draytek router (zonder ingebouwd modem), die op het Zyxel modem en nooit disconnects.
Totaal een stuk of tien pc's in mijn netwerk waarvan constant 2 tot 3 pc's tegelijk op aktief op internet.
Ik vind niet dat je zo maar mag redeneren dat de fout ligt bij zijn router (linksys). Het kan een aaneenschakeling van problemen zijn.

Bijvoorbeeld dat het signaal zo slecht is dat de dhcp lease niet snel genoeg ververst. De router moet te lang wachten en vermeldt dat er geen verbinding meer is. Terwijl windows bij een gewone netwerkkaart in je computer wat langer wacht. Dit is uiteraard maar een hypothetisch voorbeeld.

Verder klopt je argumentatie niet. Jij zegt dat het absoluut aan zijn router ligt omdat: "Bij mij werkt het wel met een ander merk router". Maar je kan pas situaties vergelijken als alle variabelen hetzelfde zijn, behalve de router. In dat geval zou jij dus naar zijn huis moeten gaan en zijn pc's via jouw router aansluiten. Als het dan WEL werkt, dan is het erg aannemelijk dat de fout bij z'n router ligt.

Sterker nog: Night vermeldt zelfs dat hij zonder router ook problemen heeft. Dus is het logischer om te zeggen dat er een sterk vermoeden is dat het probleem bij Demon ligt en niet bij zijn router. Dus als ik je een tip mag geven: Lees je post volgende keer rustig en kritisch na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Phydomir schreef op 02 oktober 2004 @ 10:58:
[...]

Ping is altijd goed op vrijdag avond :/
Ja daar heb je dus helemaal gelijk in, tis zaterdag middag en we hebben hier een ping van 105ms. Stomme is dat ik de hele vrijdag avond wel een prima ping tijd had van 14ms!
Ik snap er echt geen ene fluit van wat er nu echt aan de hand is.

Ps. Van de week is mijn Draytek 2600 overleden die haalde ook continu idiote pingtijden, de huidige pingtijden komen van de orginele ZyXel modem af. (zie hierboven)

[ Voor 18% gewijzigd door Miki op 02-10-2004 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
quote:

Waar het probleem nu precies zit kan op 18 plaatsen zijn eigenlijk. Je kunt opzich niet van een ISP verwachten dat ze je overal mee helpen. Als iemand niet kan mailen door zijn windows intsallatie of firewall software van een 3de partij moet de helpdesk van de ISP alle computer problemen maar op weten te lossen want zij leveren immers de mail?

Het is een dunne grens tussen wel of geen probleem voor een ISP/helpdesk. Maar assisteren bij het zoeken of wat 'pointers' geven of een stappen plan neer leggen om iets uit te sluiten moet natuurlijk kunnen.

Kijk eerst eens in je zyxel of die de linesync (fysieke DSL signaal) verliest. Via telnet kan je inloggen op je zyxel als je een PC eraan hangt met een ip 192.1268.1.10 subnet 255.255.255.0 en telnetten naar 192.168.1.1 (staat ook in de handleiding natuurlijk).

In menu 24.1 kan je zien hoelang de verbinding al up is. Is dat langer dan jij een onderbreking hebt waargenomen ligt het niet aan de fysieke lijn tussen jou en de centrale kan aangenomen worden.

DHCP client uit je linksys vraagt een lease aan bij de DHCP server van Demon (thans die reageert op jou verzoek). Je krijgt afhankelijk van de maximale leasetijd een lease en je ip toegewezen. De client! kan dan op 50% van de verstreken leasetijd de lease weer verlengen met de volledige leasetijd. Zo kom je nooit zonder IP te zitten. Afhankelijk van de implementatie van je DHCP client kan dit verschillen per fabrikant van de apparatuur of software.

Bij DHCP doet de DHCP server eigenlijk bijzonder weinig. Die heeft alleen informatie over welk IP hij moet geven en wat de maximale leasetijd is. De dhcp-client is een heel stuk inteligenter en zorgt voor het vernieuwen etc van de lease.

Oja, en zorg voor de meest recentre firmware in je zyxel modem. Die werkt uit ervaring goed op de nieuwe apparatuur in Leischendam-babyXL. Mocht je linksys de problemen veroorzaken nu misschien is daar ook wel een updateje van ondertussen.

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 02-10-2004 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Miki schreef op 02 oktober 2004 @ 13:50:
[...]

Ja daar heb je dus helemaal gelijk in, tis zaterdag middag en we hebben hier een ping van 105ms. Stomme is dat ik de hele vrijdag avond wel een prima ping tijd had van 14ms!
Ik snap er echt geen ene fluit van wat er nu echt aan de hand is.

Ps. Van de week is mijn Draytek 2600 overleden die haalde ook continu idiote pingtijden, de huidige pingtijden komen van de orginele ZyXel modem af. (zie hierboven)
Ik weet precies waar het probleem zit.

Het netwerk van Demon wordt overbelast. Op drukke tijden ('s avonds en in het weekend) kan hun netwerk het niet meer aan. De bandbreette gaat naar beneden en de ping tijden omhoog.

Niemand kan mij wijs maken dat het nou eenmaal standaard is met ADSL want alleen demon heeft er last van. Meerder clan genoten met andere providers hebben nooit ping problemen en je gaat me niet vertellen dat Demon zo veel mee klanten heeft dan bijvoorbeeld xs4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerminator
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:51
Even wat anders... Demon levert sinds kort de ADT CopperJet 816 2P mee als modem en deze is net als de XyXEL voorheen zo ingesteld dat hij normaal alleen met een crosskabel aan 1 pc kan hangen.

Hier kan je lezen hoe je de CopperJet kan ook als NAT/router :*) kan instellen. N.B. hierbij vervalt wel de ondersteuning van Demon.

Ik heb zojuist de eerste methode (met het configuratiebestand) geprobeert en het werkt zonder problemen. Als je de tweede methode gebruikt (handmatig), dan moet je goed opletten dat je wel alle details van Demon (zoals dns servers) invult.

Nu nog VoIP over het ding en dan ben ik helemaal tevreden ;)

Trust me - I'm a lawyer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Phydomir schreef op 02 oktober 2004 @ 14:33:
[...]

Ik weet precies waar het probleem zit.

Het netwerk van Demon wordt overbelast. Op drukke tijden ('s avonds en in het weekend) kan hun netwerk het niet meer aan. De bandbreette gaat naar beneden en de ping tijden omhoog.

Niemand kan mij wijs maken dat het nou eenmaal standaard is met ADSL want alleen demon heeft er last van. Meerder clan genoten met andere providers hebben nooit ping problemen en je gaat me niet vertellen dat Demon zo veel mee klanten heeft dan bijvoorbeeld xs4all.
Het is niet standaard bij ADSL opzich. Alleen gaat het wel gemeen goed worden als de nederlanders 200GB+ per maand als normaal gaan beschouwen op de goedkope particuliere verbindingen die een deling op de bandbreedte hebben om de prijs zo aantrekkelijk te houden.

Het is een beetje de kip-ei-kip-ei discussie. Er is vraag naar 'ongelimiteerd internetten' omdat niemand wenst gelimiteerd te zijn en wel ruim 50 euro per maand betaalt en meer van dat soort termen. Dus wordt er internet aangebouden met termen als 'geen download limiet', 'onbeperkt online' etc etc etc.

Om maar geen limieten te hoeven stellen worden dan 'acceptable-use' en 'fair-use' bepalingen gebruikt vaak nog diep verborgen in de voorwaarden of een aanhangende voorwaarden die realtime aangepast mogen worden zelfs.

Probleem is (zie chello thread) dat als je gaat ingrijpen op zo'n bepaling de discussie over 'wat is fair?' losbarst. En wat de ISP als fair ziet 5x minder is dan de gebruiker fair vindt. Dat terug fluiten van gebruikers op hun hoeveelheid dataverkeer kost je dus abonnees. Of ze die liever kwijt dan rijker zijn is een andere discussie.

Dus de consument vraagt een product zonder grenzen, met een lage prijs en klaagt als het dan in de piektijden niet presteert als het smorgens vroeg doet? Wie is er dan schuldig aan dit 'probleem' is mijn vraag dan. En heb je recht van klagen als je weet dat je zelf kiest voor een ISP omdat je graag ongelimiteerd je gang wilt kunnen gaan? Daarnaast staat in de product specificatie precies wat je koopt. En als daar staat dat er een overboeking wordt gehanteerd kan je niet verewachten dat het altijd maximaal presteert.

Dan zou je ook nog kunnen zeggen: "dan vergroot je de hoeveelheid bandbreedte toch gewoon?". Dat kan natuurlijk altijd maar de hoeveelheid maximale bandbreedte beschikbaar per X aansluitingen/abonnees hangt samen met de berekende maandprijs natuurlijk. En het mag vast geen geld kosten (zeg 50% extra bovenop huidige maandprijs) om dat te doen. En waarom dat doen eigenlijk? We kunnen als consument al zo'n ongedeelde verbinding nemen thuis. Staat bij veel ISP's onder zakelijke producten alleen omdat het financieel niet echt interessant is voor veel consumenten prive.

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 02-10-2004 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Maar goed, andere providers hebben deze gebruikers ook (groot verbuikers) maar daar hoor je nooit over ping problemen. Misschien wel afname van bandbreette. Ik vind het ook acceptabel dat ik 's avond nog maar 400kb/s haal (of 200 van mijn part). Maar dat betekend dus dat ik inprinciepe snelheid genoeg heb, maar m'n ping is toch nog steeds crap :/

[ Voor 83% gewijzigd door Phydomir op 02-10-2004 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

wwillem schreef op 02 oktober 2004 @ 13:48:
[...]

Ik vind niet dat je zo maar mag redeneren dat de fout ligt bij zijn router (linksys). Het kan een aaneenschakeling van problemen zijn.
Ik geef het toe dat het aan veel verschillende zaken kan liggen.
Mijn punt was dat het niet noodzakelijkerwijs aan Demon hoeft te liggen. :)

Even wat anders trouwens.
Vorige week, 23 september om precies te zijn, heb ik dus opnieuw voor iemand Demon besteld. :P
Vandaag heb ik een mailtje gekregen met: Demon DSL Express aanvraag 62003 - Vooraankondiging oplevering.
Wat is er met Ingediend, Verzonden, Bevestigd en Geaccepteerd gebeurd? 8)7
Is dat tegenwoordig standaard, 1 dag na de week afkoelperiode direct door naar opleveren. _/-\o_
Bij mij duurde het 9 dagen, mijn overstap van kpn adsl naar Demon adsl wat op zich ook best snel is.
Toch maar vast mijn leenmodem bij hem aansluiten, als die het zou doen nu, is wel netjes 1 dag oplevertijd. :7
Kerminator schreef op 02 oktober 2004 @ 14:39:
Even wat anders... Demon levert sinds kort de ADT CopperJet 816 2P mee als modem.
Hier kan je lezen hoe je de CopperJet kan ook als NAT/router :*) kan instellen.
Bedankt voor je link :)

[ Voor 15% gewijzigd door cjdijk op 02-10-2004 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik heb niet het hele topic doorgelezen, ben gek zeg.. maaruh

Mijn god wat heb ik een pingtijden zeg, 200+ op een 8 Megabit lijn, is niet normaal meer! heeft iemand anders hier ook problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 16:20:

Mijn god wat heb ik een pingtijden zeg, 200+ op een 8 Megabit lijn, is niet normaal meer! heeft iemand anders hier ook problemen mee?
Tip: lees toch het topic maar dan es.

ps: ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ik sta op het punt om mijn Demon abbo op te zeggen. Ik ben het echt helemaal zat met die gasten. Tis gods geklaagd dan men in 6 maanden tijd niet fatsoenlijk een ping probleem kunnen oplossen. Ik ga denk ik weer lekker terug naar Xs4all basic adsl, dan maar wat minder snelheid maar wel een lijn die stabiel is en een goede pingtijd heeft.

Het overstappen naar het netwerk van BabyXL heeft niet veel nut voor mij, tenzij iemand mijn Draytek 2600 wilt overkopen. Als het goed is krijg ik een nieuwe terug, router is gisteren via RMA gestuurd.

Tis erg jammer, Demon DSL express was een leuk product. Alleen het heeft zich nooit kunnen waar maken. Ja de snelheden (althans bij mij), maar een goede stabiele lijn met lage ping tijd niet.
Zelf vermoed ik dat er meerdere zullen overstappen naar andere ISP's vanwege het gedonder bij Demon.

[ Voor 22% gewijzigd door Miki op 02-10-2004 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 16:20:

Het is geen 8 Megabit lijn......

Als je een 8 Megabit lijn wilt moet je kijken bij de leased lines a 5000 euro per maand en hoger. Dan heb je een dedicated 8 Megabit lijn.

Wat je nu hebt is een 2-8 Megabit maximaal 1:25 overboekte lijn voor minder dan 100 euro's per maand. Dus 2048kbit met een burst mogelijkheid tot 8064kbit als (of het maximale van jou verbinding / linesync) dat beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

Ik heb sinds een dag mijn DSL express "powered by BBNed" met zo'n nieuw copperjet modem. Fancy kleurtje (BBNed oranje) en ik ben best tevree. Moet er wel bij zeggen dat ik bij Wanadon't Casema Cable vandaan kom.

Het enige waar ik aan moet wennen is dat die copperjet vermoedelijk een ventilatortje heeft (pas dat in zo'n klein modem?) en dat hoor je. Daarmee is voorlopig alles gezegd. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op 02 oktober 2004 @ 17:50:
[...]

Het is geen 8 Megabit lijn......

Als je een 8 Megabit lijn wilt moet je kijken bij de leased lines a 5000 euro per maand en hoger. Dan heb je een dedicated 8 Megabit lijn.

Wat je nu hebt is een 2-8 Megabit maximaal 1:25 overboekte lijn voor minder dan 100 euro's per maand. Dus 2048kbit met een burst mogelijkheid tot 8064kbit als (of het maximale van jou verbinding / linesync) dat beschikbaar is.
Het is geen miereneuken, het is mierenneuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routed
  • Laatst online: 11-05 09:31
Ik vorige week m'n demon adsl lijn opgezegt, niet vanwege problemen (kheb er zelf nooit zoveel probs mee gehad) maar puur een centen technische overweging.
Vanaf volgende maand maak ik weer gebruik van een casema kabel connect (geen wanadoo), het abbo doe 49E p/m voor een 3072/578 connect.

Omdat ik de KPN er ook uitschop werd mijn 1024/512 verbinding bij demon ook duurder, dus prijs/watjekrijgt verhouding trok erg scheef (dit omdat KPN 8E p/m doorberekent aan BBNet>>DEMON>>Ikke voor gebruik van het koper waarmee m'n abbo op 47 euro zou komen).

Ach het was een lollig 1,5 jaar en als ik niet meer moest gaan betalen voor gebruik van het KPN koper was ik niet weggegaan.

resumerend heb ik nooit noemenswaardige problemen gehad met leechen/gamen/normaal surfen... Voor Demon zat ik bij XS4 en daar was het niet noemenswaardig slechter/beter.

[ Voor 7% gewijzigd door Routed op 02-10-2004 20:40 ]

Slash Care
Mementô

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Hebben ze op de casema kabel ondertussen een vast ip net als bij ADSL? Dat is voor vele toch een behoorlijk nadeel nogsteeds.
Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 18:49:
[...]

Het is geen miereneuken, het is mierenneuken.
Het stukje bold was misschien iets te fel, heb je helemaal gelijk in. Maar juist door dit soort aannames en ideeën over het product komen de aannames dat het altijd 800 KBps en altijd <20ms latency moet geven.

[ Voor 62% gewijzigd door bjck op 02-10-2004 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

bjck schreef op 02 oktober 2004 @ 20:41:
Hebben ze op de casema kabel ondertussen een vast ip net als bij ADSL? Dat is voor vele toch een behoorlijk nadeel nogsteeds.

[...]

Het stukje bold was misschien iets te fel, heb je helemaal gelijk in. Maar juist door dit soort aannames en ideeën over het product komen de aannames dat het altijd 800 KBps en altijd <20ms latency moet geven.
het blijft gewoon een feit dat een ping die 's avonds richting de 100 gaat gewoon NIET bij een breedband verbinding hoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:

==================
Helaas heb ik precies hetzelfde probleem als wat jij hier beschrijft. Ook wonende in Leidschendam op postcode 2264 maar in dit geval met een doorgetweakte Alcatel modem rechtstreeks op een netwerk kaart.

Het is bij mij allemaal begonnen op 27 september toen kon ik al de hele dag niet op de newsservers komen. Vervolgens zou er weer onderhoud gepleegt worden en sindsdien alleen maar onderbrekingen in mijn verbinding. Bijna iedere 10 minuten is er geen verbinding over de lijn mogelijk voor ca. 1 minuut. Maar demon kan in de logs geen onderbrekingen vinden in mijn verbinding. Ze willen dan wel een meting doen op mijn lijn maargoed het lijkt mij nu duidelijk dat er een probleem in de centrale zit.

Ik ken trouwens iemand op postcode 2261 die dus ook ditzelfde probleem heeft.
Erg irritant dus, naja maandag dus nog even bellen en kijken wat ze denken te gaan doen.

Nu 21:50 lag ik er dus weer voor 1 minuut uit. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Phydomir schreef op 02 oktober 2004 @ 21:14:
[...]

het blijft gewoon een feit dat een ping die 's avonds richting de 100 gaat gewoon NIET bij een breedband verbinding hoort!
Jij vindt van niet. Maar als je puur technisch naar de product onderdelen en specificaties kijkt is het goed mogelijk dat dit voorkomt op tijden van piekdrukte.

Zeker als een ISP geen paal en perk stelt aan de maximale hoeveelheid dataverkeer per verbinding. En dat is nu juist wat wij als consumenten weer van onze ISP vragen. We hebben zoveel keuze vrijheid, we willen nog minder dan weinig betalen. Als iemand het voor 10% goedkoper hetzelfde zegt aan te bieden stappen we massaal over als 1 iemand reageert in een thread dat het allemaal geweldig is aan de overkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Laatst online: 18:45

Wallie

Herr

bjck schreef op 02 oktober 2004 @ 21:56:
[...]

Jij vindt van niet. Maar als je puur technisch naar de product onderdelen en specificaties kijkt is het goed mogelijk dat dit voorkomt op tijden van piekdrukte.

Zeker als een ISP geen paal en perk stelt aan de maximale hoeveelheid dataverkeer per verbinding. En dat is nu juist wat wij als consumenten weer van onze ISP vragen. We hebben zoveel keuze vrijheid, we willen nog minder dan weinig betalen. Als iemand het voor 10% goedkoper hetzelfde zegt aan te bieden stappen we massaal over als 1 iemand reageerd in een thread dat het allemaal geweldig is aan de overkant.
Zegge, de helpdesk van Demon geeft zelf toe dat er een pingprobleem is, en noemt het (letterlijk geciteerd) "Een schande dat het nog niet is opgelost"...

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

Miki schreef op 02 oktober 2004 @ 17:15:
Het overstappen naar het netwerk van BabyXL heeft niet veel nut voor mij, tenzij iemand mijn Draytek 2600 wilt overkopen. Als het goed is krijg ik een nieuwe terug, router is gisteren via RMA gestuurd.
Hmm heb ik ergens iets gemist, wat is er met BaByXL ism een Draytek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

bjck schreef op 02 oktober 2004 @ 21:56:
[...]

Specificaties zeggen in dit geval niets. Het gaat er om wat ik van een product mag verwachten. Gezien de termen ADSL en Breedband mag ik dus van demon verwachten dat mijn ping, ongeacht tijdstip, in ieder geval onder de 50 blijft. Net zoals bij ALLE andere breedband providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 21:53:
[...]

Helaas heb ik precies hetzelfde probleem als wat jij hier beschrijft. Ook wonende in Leidschendam op postcode 2264 maar in dit geval met een doorgetweakte Alcatel modem rechtstreeks op een netwerk kaart.

Het is bij mij allemaal begonnen op 27 september toen kon ik al de hele dag niet op de newsservers komen. Vervolgens zou er weer onderhoud gepleegt worden en sindsdien alleen maar onderbrekingen in mijn verbinding. Bijna iedere 10 minuten is er geen verbinding over de lijn mogelijk voor ca. 1 minuut. Maar demon kan in de logs geen onderbrekingen vinden in mijn verbinding. Ze willen dan wel een meting doen op mijn lijn maargoed het lijkt mij nu duidelijk dat er een probleem in de centrale zit.

Ik ken trouwens iemand op postcode 2261 die dus ook ditzelfde probleem heeft.
Erg irritant dus, naja maandag dus nog even bellen en kijken wat ze denken te gaan doen.

Nu 21:50 lag ik er dus weer voor 1 minuut uit. :(
Ik ken nu inmiddels 4 mensen in mijn vrienden kring met hetzelfde probleem.
Even voor de mensen met al die linksys commentaren. Ik werk nu ZONDER linksys met nieuwe XP install ZONDER firewall. Laatste firmware in de modem en de lijn is al dagen niet onderbroken. Maar toch is er regelmatig geen dataverkeer mogelijk.
Ik ben het gewoon zat de ze je niet serieus nemen, ik heb alles aan mijn kant gedaan nu moeten hun eens aan de gang.

Laat me even weten als je maandag hebt gebeld wat eruit komt, ik heb nu een mail gestuurd. Mijn zus heeft ook al 4 keer gebeld en bij haar gaan ze ook de lijn doormeten waar als de DSL lamp brand zal er wel weinig uitkomen. Ik denk dat ze maar eens in het netwerk/DSLAM moeten duiken want daar zit misschien wat fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gvd, m'n ping komt niet lager dan 60 en dat op een zondag middag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op 02 oktober 2004 @ 17:15:
Ik sta op het punt om mijn Demon abbo op te zeggen. Ik ben het echt helemaal zat met die gasten. Tis gods geklaagd dan men in 6 maanden tijd niet fatsoenlijk een ping probleem kunnen oplossen. Ik ga denk ik weer lekker terug naar Xs4all basic adsl, dan maar wat minder snelheid maar wel een lijn die stabiel is en een goede pingtijd heeft.

Tis erg jammer, Demon DSL express was een leuk product. Alleen het heeft zich nooit kunnen waar maken. Ja de snelheden (althans bij mij), maar een goede stabiele lijn met lage ping tijd niet.
Zelf vermoed ik dat er meerdere zullen overstappen naar andere ISP's vanwege het gedonder bij Demon.
Toen wij in februari 2003 verhuisden konden wij op het nieuwe adres geen XS4ALL krijgen, wij zijn toen na goed onderzoek bij demon terecht gekomen, zeer tot onze vreugde !! echter vorig jaar werden wij "lekker gemaakt" met een UPGRADE ............. nou daar begon het gedonder !!! iedereen wilde demon, wat uiteindelijk geleid heeft tot heel heel veel problemen, redelijk vaak werd je "eruit" gegooid, en op een of andere manier werd ook nog eens de router er niet goed van telkens resetten en nog veel meer gezeur, nieuwe firmware enz. enz. dan ga je naar allerlei fora die zich bezig houden met de technische kant van het internet, daar stond genoeg uiteinedelijk gedowngrade van 8/2 naar het eenvoudigste abbo, toen geen klachten meer gehad, het was traag maar ok het werkte feilloos, tot wij er weer een keer "gewipt werden, ik dacht even de router resetten en klaar is kees.............. mooi mis, helemaal niets meer dus bellenmet demon, ....kon aan hun niet liggen, bij de KPN zeiden zei, dus er kwam een KPN-man alles gemeten en nagekeken alles in orde, toen weer terug naar demon, de medewerker zei dat het onmogelijk was het moest werken, dat deed het niet ik begon mijn geduld te verliezen na 12 dagen, tussen door contact gehad met de KPN-man die adviseerde mij weer naar XS4ALL te gaan daar zitten wij nu weer sinds 2 weken en het bevalt ons zeer goed.

het abbo-lite wat wij nu hebben lijkt "beter"te werken ik ben niet zo technisch dat ik uit kan leggen waarom maar het lijkt wel of de verbinding constanter is, het gaat allemaal veel beter, wij zijn wederom blij met xs4all ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
PowerSp00n schreef op 02 oktober 2004 @ 23:53:
[...]

Hmm heb ik ergens iets gemist, wat is er met BaByXL ism een Draytek?
Lees dit topic eens goed door, dan weet je genoeg ->Vigor 2600 Lage upload *kick voor 2600G problemen*
Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 14:58:
[...]

-Mooi verhaal :P -

het abbo-lite wat wij nu hebben lijkt "beter"te werken ik ben niet zo technisch dat ik uit kan leggen waarom maar het lijkt wel of de verbinding constanter is, het gaat allemaal veel beter, wij zijn wederom blij met xs4all ;)
Ik geef Demon nog 2,5 week, zijn de ping tijden dan nog niet opgelost dan zeg ik mijn contract op. De Xs4all actie duurt tot eind oktober, dus met een beetje mazzel loopt het naadloos over straks.
Gekke is, op dit moment is de ping weer heerlijk laag 16ms. Maar ja voor hoe lang... en is dit morgen en van de week ook zo :?

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 03-10-2004 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon in Hoogland, postcode 3828 en word ook helemaal gek van de problemen met demon, ook ik zit bij BBned en heb op de drukke tijden ook steeds last van wegvallen en het enige wat dan nog helpt is de router (sitecom) echt uit en weer aan te zetten... zit er ook hevig aan te denken om mijn verbinding op te zeggen, maar dan zit ik zonder internet en ik vind dat demon dit probleem gewoon op moet lossen. Zijn er meer mensen die er iets voor voelen om samen actie te ondernemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierzo babyxl, ping is altijd 12ms maar kwa download haal ik de 8Mbit zeker niet.
Moet blij zijn met 6Mbit, upload is max zo'n 73 kByte.

momenteel 100MB file van Cistron:
788kB/sec een dikke 7Mbps :9~

Heb demon pas een maandje maar de snelheid zakt hier op drukke tijden echt flink in.
Upload vind ik zowiezo wat tegenvallen :'(
Enige wat hier echt goed is is de ping, nog niet boven de 13 gezien.
Dit met een draytek 2900g.

Maar de downloadsnelheid had toch wat vlakker gemogen.
Al met al ben ik met de upgrade van chello classic naar demon wel tevreden:-)
Tis voor mij toch met name het dataverbruik dat me heeft doen verkassen.
En ben bij demon terecht gekomen vanwege de prijs.

Geloof dat ik momenteel blij moet zijn dat ik op het babyxl ben aangesloten maar volgens mij komt het met bbned ook wel goed.
Had zo'n modem toch liever gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Laatst online: 19:25
Ik heb de volgende vraag, bezit nu een 3COM 3C857 Router,

na een lange tijd een demon 8/1 Abbo. ben ik me toch wat meer op de snelheid gaan concentreren deze was namelijk nooit super, af en toe een piek van zo 800kb/s en meestal niet hoger dan 400. ook al vaker de zyxel ander ingesteld router / bridge, zelfde resultaat.

Nou heb ik die 3com als test vervangen door een linux bak, en de snelheid schiet ten boven op goede verbindingen zo'n 850kb/s. Blijkt dus nu dat m'n 3com het niet aankon. Staat overgins nergens in de spec, maar denk zelf dat ie max maar een 4Mbit sec aankan of zo. Nou wil ik dus een vervangende router. Zat zelf na een Linksys te kijken.

Heeft er iemand met een 8/1 abbo ervaring met een linksys BEFSR81 ??
(EtherFast® Cable/DSL Router with 8-Port Switch)

dus kan me iemand vertellen of hij hier goede snelheden mee haalt??

staat namelijk nergens in de specificaties..

waar ik bang voor ben dat de WAN poort op die linksys die maar 10Mbit/s is de boel verziekt omdat je meestal maar 70% van je verbindingssnelheid haalt. Dus dan haal ik nog nooit mijn 8Mbit/s...

Iemand ervaringen of ideetjes voor een router met geavanceerde instellings moeglijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Is men ziek bij Demon :?

Het is al de tweede avond -> zondag en vandaag dat ik pingtijden van 15ms heb.
Zou het dan toch goedkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22
Ikkuh, ik heb er ook last van :|

van de 50 pings:
code:
1
2
3
4
Ping statistics for 194.159.73.70:
    Packets: Sent = 50, Received = 50, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 17ms, Maximum = 86ms, Average = 23ms

Ik weet niet wat hen bewogen heeft om dergelijke ingrijpende maatregelen te nemen, maar mij hoor je ECHT niet klagen :Y) ( zou bijna van gekheid een bedankmailtje sturen naar de helpdesk >:) )

Ik zit nog wel steeds achter de "vrf-01". (begin nu even te twijfelen of deze nou de probleem maker was of dat het een andere was)

/me LinuX-TUX hopes this isn't a onedayfly ping time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Laatst online: 18:45

Wallie

Herr

Niks verbeterd hoor:

Pinging www.www.nl.demon.net [194.159.73.70] with 32 bytes of data:

Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=60ms TTL=62
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=50ms TTL=62

Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Minimum = 50ms, Maximum = 60ms, Average = 55ms

Achter VRF 03

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Wallie schreef op 04 oktober 2004 @ 22:09:
Niks verbeterd hoor:

Pinging www.www.nl.demon.net [194.159.73.70] with 32 bytes of data:

Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Minimum = 50ms, Maximum = 60ms, Average = 55ms

Achter VRF 03
Pingen naar www.www.nl.demon.net [194.159.73.70] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 194.159.73.70: bytes=32 tijd=28 ms TTL=62
Antwoord van 194.159.73.70: bytes=32 tijd=40 ms TTL=62
Antwoord van 194.159.73.70: bytes=32 tijd=26 ms TTL=62
Antwoord van 194.159.73.70: bytes=32 tijd=56 ms TTL=62

Ping-statistieken voor 194.159.73.70:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 26ms, Maximum = 56ms, Gemiddelde = 37ms

Het valt hier reuze mee, rond de klok van 22.00 zijn mijn pingtijden ietsjes gestegen maar niet dramatisch te noemen zoals de afgelopen weken.

VRF-03 postcode gebied 1035 (Adam Noord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:58

4POX

Everybody is wired

On Mon, 27 Sep 2004 10:43:52 +0000, rjs@gmx.li wrote:
>
> Ik heb afgelopen donderdag de modem ontvangen voor DSLexpress.
>
> Een Allied data 816-2p modem.
>
> Alleen komt er een sissende pieptoon uit de modem. De modem functioneert verder goed. Is dit normaal dat de modem een sissend geluid maakt ?
>
> Omdat de modem in de woonkamer staat wordt ik afgeleid door die geluid. Wat kan ik het beste doen om die te verhelpen.

Ja, het blijkt normaal te zijn. Alle modems die we controleren maken zo'n geluid, dus het is normaal. Het is alleen een beetje vervelend, maar er is helaas geen oplossing voor

Met vriendelijke groet,

--
<naam verwijderd>
Mijn modem staat in de woonkamer en je hoort hem sissen. In een kussen wikkelen lijkt me geen oplossing omdat die de warmte dan niet kwijt kan.

Ik ben bang dat het sissende geluid uit de condensators komen. Het klinkt namelijk netals een el cheapo atx voeding van 20 euro. En als ik goed met mijn oor bij de modem luister komt het geluid rechtsachter uit de modem, waar een serie condensators staan.

Ik krijg echt zin om de modem open te trekken en de condensators te vervangen. Of is het iets anders. Ik geloof dat iemand in de tread opmerkte dat er een fan in de modem zit. Maar die heb ik nog niet kunnen vinden (Ik kijk door de gaatjes naar binnen met een Maglite 3D).

Meer mensen met een sissende Alieddata 816 2p modem ?

[ Voor 3% gewijzigd door 4POX op 04-10-2004 22:27 ]

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Rubke schreef op 04 oktober 2004 @ 13:57:
Heeft er iemand met een 8/1 abbo ervaring met een linksys BEFSR81 ??
(EtherFast® Cable/DSL Router with 8-Port Switch)

dus kan me iemand vertellen of hij hier goede snelheden mee haalt??

staat namelijk nergens in de specificaties..

waar ik bang voor ben dat de WAN poort op die linksys die maar 10Mbit/s is de boel verziekt omdat je meestal maar 70% van je verbindingssnelheid haalt. Dus dan haal ik nog nooit mijn 8Mbit/s...

Iemand ervaringen of ideetjes voor een router met geavanceerde instellings moeglijkheden?
Ik heb persoonlijk bijzonder slechte ervaringen met een Linksys BEFSR41 (dus de 4 poorts-variant). Wat een k*tding was dat, liep om de haverklap vast. :(
Als je een beetje gaat zoeken op internet vind je nog veel meer horrorverhalen over Linksys. Ik kom verder veel op Ars Technica en daar staat Linksys ook al niet erg best bekend. Ik zou het je dus afraden...

Heb hem uiteindelijk omgeruild voor een Netgear RP614 (vanochtend) en tot nu toe gedraagt die zich perfect. :)

(Heb ook een Demon 8/1 abbo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 13:44:
[...]

Laat me even weten als je maandag hebt gebeld wat eruit komt, ik heb nu een mail gestuurd. Mijn zus heeft ook al 4 keer gebeld en bij haar gaan ze ook de lijn doormeten waar als de DSL lamp brand zal er wel weinig uitkomen. Ik denk dat ze maar eens in het netwerk/DSLAM moeten duiken want daar zit misschien wat fout.
Nou ik heb gebeld. Kreeg een uiterst enthousiaste helpdesk medewerker aan de lijn (niet dus, ik heb nog nooit iemand met zo weinig tonatie in zijn stem gehoord) Maarja het was al laat dus hij zal al wel het nodige over zich heen gehad hebben aan klachten. Wachttijd was meer dan 30 minuten. Daar begin ik al bijna aan gewend te raken.

Afijn ik vertelde dat ik met een andere router/modem op internet was geweest en dezelfde problemen blijf behouden. Ook met een andere splitter en zonder splitter maakt dus niks uit.

Nu gaan ze dus de lijn doormeten, waar iedereen al van tevoren weet dat daar niks uitkomt. Maar die gozer van de helpdesk wist mij wel te vertellen, en ik qoute letterlijk wat hij zei "Er is enig gedonder in Leidschendam". Dus dat zegt mij alweer genoeg. Ik hoor daarin dat het dus nog wel een tijdje kan gaan duren. :(

Gewoon zorgen dat zoveel mogelijk mensen uit Leidschendam gaan en blijven bellen misschien dat er dan eens serieus naar het probleem gekeken word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerminator
  • Laatst online: 21:51
4POX schreef op 04 oktober 2004 @ 22:26:
[...]

Meer mensen met een sissende Alieddata 816 2p modem ?
Ja ikkuh. Het ding geeft idd een irritant sissend geluid. 8)7

Ik denk dat er een klein fannetje in het apparaat zit. Bovendien wordt het ding best warm aan de onderkant, dus ik durf hem ook niet in een handdoek te wikkelen.

Trust me - I'm a lawyer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Laatst online: 19:25
NNF schreef op 04 oktober 2004 @ 22:34:
[...]

Ik heb persoonlijk bijzonder slechte ervaringen met een Linksys BEFSR41 (dus de 4 poorts-variant). Wat een k*tding was dat, liep om de haverklap vast. :(
Als je een beetje gaat zoeken op internet vind je nog veel meer horrorverhalen over Linksys. Ik kom verder veel op Ars Technica en daar staat Linksys ook al niet erg best bekend. Ik zou het je dus afraden...

Heb hem uiteindelijk omgeruild voor een Netgear RP614 (vanochtend) en tot nu toe gedraagt die zich perfect. :)

(Heb ook een Demon 8/1 abbo)
Heb die specs van die netgear gecheckt en dat lijkt me wel een leuk routertje!

nog iemand ervaring met deze icm een 8Mbit lijn of met een Linksys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op 02 oktober 2004 @ 20:41:
ik heb zelf casema kabel en je hebt een semi statisch ip.

als je langer dan x dagen je modem uit hebt staan, dan verloopt je ip.

ik heb al 4 maanden casema en in die tijd nog steeds hetzelfde ip gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The outer limits
  • Laatst online: 31-07-2022

The outer limits

AKA Akita

ADSL is aangesloten, splitter werkte easy, allied data copperjet 816-2p deed ook alles wat hij moest doen.

Ping lag via de modem op 13ms downloadsnelheid vanaf testserver op 772Kb

Nu werk ik via de Asus wl500g wireless router wat mijn ping omhoog gooide naar gemiddeld 21ms terwijl downloadsnelheid gelijk bleef.
Op wat problemen na met het portmappen wat niet altijd volledig lukte werkt het vlekkeloos en snel.

Akita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar met Demon zijn de meeste dus ook niet zo tevreden als ik dacht ?
Ik zit nu op CHello maar de aankomende datalimiet zie ik niet zo zitten, wat raden jullie mij aan ? (+- 50 euro p/m)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Ja ik heb ook een tijdje gepost maar Demon was ooit goeie provider met goeie prijs maar nu zijn ze te duur en onstabiel. En ik wil graag overstappen naar andere provider die goedkoper en meer snelheid geven. Zat zelf aan Wanadoo te denken... 32 euro voor 2mbit... alleen ben ik benieuwd hoe het overstap in tijd beslag zal nemen.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 08:24:
[...]

ik heb zelf casema kabel en je hebt een semi statisch ip.

als je langer dan x dagen je modem uit hebt staan, dan verloopt je ip.

ik heb al 4 maanden casema en in die tijd nog steeds hetzelfde ip gehad.
Dan hebben ze dat aardig verbeterd. Nogsteeds zou het wekelijks kunnen veranderen dus je hebt er niets aan qua mail of iets thuis hosten maar goed.

Gelukkig zijn ze al gestopt met die VPN tunnel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icewind
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-02-2024
Ik heb zelf ook Demon 8mbit (thans dat HAD ik..meer daarover straks;P)
Sinds ongeveer 1.5 jaar heb ik deze verbinding (voor de snelheidsupgrade een 2mbit). Het is bij mij altijd erg goed bevallen. De overschakeling van 2 naar 8 mbit ging ook prima. Het lampje van mijn router ging ook prima naar 8mbit. Ik kreeg ook keurig +- 800kb/s download en 70 kb/s upload, was tot dusver ook erg tevreden.
Totdat 1.5 maand geleden het lampje van de een op andere dag op 6mbit stond. In het begin kwam ik niet boven de 600 kb/s uit. Dit werdt als langzamer tot vandaag. Gisteravond was er een diepte punt met een MAXIMUM van 125kb/s, net alsof hij capped was. En via de nieuwsgroepen, die normaliter al gecapped zijn op het lage 125kb/s kwam ik niet boven de 18.1kb/s uit. De ping daarentegen was wel goed/redelijk, rond de 50. Ingame met spellen soms zelfs 20-30. Maaaar om de paar minuten stond ik 10~15 sekonden stil..extreem irritant dus.

Op het moment gaat het internet redelijk snel, beter dan vorige weken. Nog niet op oude niveau maar hij haalt 600kb/s wel. Alleen hij staat nog steeds op 6 mbit.

Heeft iemand anders deze problemen ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mhh voor ik aan dit topic begon (heb hem helemaal doorgelezen) was ik 50% zeker demon te gaan nemen.

Ik twijfelde nog omdat de naam mij niet echt aanstaat.. Ik vind het niks om een @demon.nl email adres te hebben. Het lijkt wel alsof ze het erom doen, ook met een knalrode website :) Het lijkt me ook dat ze best een deel potentiele klanten mislopen simpelweg om hun naam, maargoed dat is een hele andere discussie verder.

Evenwel, nu ik het hele topic heb doorgelezen is mijn persoonlijke conclusie dat bbned OF demon simpelweg met een capaciteitsprobleem zit. Ik lees op xs4all.nl ook terug dat zij gestopt zijn met het leveren van de 8mb abbo's van bbned, om dezelfde reden. Hogere pingtijden zijn ok DE aanwijzing dat de verbinding ovebelast is. Die ellende heb ik met het oude gelrevision/chello ook meegemaakt.

Ik zie er dus maar vanaf, Tiscali oid :)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Wilde schreef op 05 oktober 2004 @ 15:14:
Mhh voor ik aan dit topic begon (heb hem helemaal doorgelezen) was ik 50% zeker demon te gaan nemen.

Ik twijfelde nog omdat de naam mij niet echt aanstaat.. Ik vind het niks om een @demon.nl email adres te hebben. Het lijkt wel alsof ze het erom doen, ook met een knalrode website :) Het lijkt me ook dat ze best een deel potentiele klanten mislopen simpelweg om hun naam, maargoed dat is een hele andere discussie verder.

Evenwel, nu ik het hele topic heb doorgelezen is mijn persoonlijke conclusie dat bbned OF demon simpelweg met een capaciteitsprobleem zit. Ik lees op xs4all.nl ook terug dat zij gestopt zijn met het leveren van de 8mb abbo's van bbned, om dezelfde reden. Hogere pingtijden zijn ok DE aanwijzing dat de verbinding ovebelast is. Die ellende heb ik met het oude gelrevision/chello ook meegemaakt.

Ik zie er dus maar vanaf, Tiscali oid :)
De meningen zijn nogal verschillend.
Ik zelf persoonlijk ben supertevreden.
De mensen die ik aansluit op Demon ook.
De nieuwsserver is niet supersnel, maar wel geweldig vanwege de super retentie.
De upload snelheid is ook uitstekend, veel hoger dan kpn-adsl of kabel.
Spellen doe ik nooit, misschien dat dit wel erg van belang is.
Dus als je veel spellen doet, is het misschien beter een ander te kiezen.
De naam Demon blijkt trouwens een technische term van internet apparatuur te zijn.
Ik gebruik de mailserver van Demon niet.
Vind het wel gemakkelijk dat je bij Demon direct een mooie url van je thuisserver krijgt.
Kortom, ik ga nooit meer weg bij Demon :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF

NNF

Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 10:31:
Maar met Demon zijn de meeste dus ook niet zo tevreden als ik dacht ?
Ik zit nu op CHello maar de aankomende datalimiet zie ik niet zo zitten, wat raden jullie mij aan ? (+- 50 euro p/m)
Dat valt natuurlijk te bezien. Het is maar een relatief klein aantal mensen dat hier post dat ze problemen hebben. Het overgrote deel van de klanten, dat nergens last van heeft, hoor je natuurlijk niet of nauwelijks ;)

Ik heb zelf al een half jaar een Demon 8/1MBit abbo (via BaByXL) en ik ben er juist enorm over te spreken. In dat half jaar heeft het er misschien twee keer een uurtje uitgelegen en de mailserver doet het ook altijd goed. Met de nieuwsserver heb ik ook geen problemen; maar dan moet ik er wel bij vermelden dat ik die alleen gebruik om af en toe in nieuwsgroepen te lezen/posten; het zijn alleen de mensen die lekker op volle snelheid de laatste warez willen leechen die denken het recht te hebben om over de nieuwsserver te zeiken. :+

[ Voor 35% gewijzigd door NNF op 05-10-2004 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natnek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 21:16
Ik ben het nu ook zat met mijn inzakkende demon 8mbit heb ze telefonisch hier ook overgesproken maar ze doen er niets aan.
Ik heb het ook dan maar opgezegt en bij cistron een telco migratie aangevraagd naar babyxl.

Een uur na mij fax naar cistron werd ik gelijk al gebeld door cistron om de migratie te bevestigen en kreeg gelijk een datum wanneer ze de migratie gaan doorvoeren.
Dat is dus 14-11-2004 3 dagen voor dat het signaal bij demon eraf gaat.

Dat zal dan 15 minuten downtime voor mij betekenen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 18:39

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Ik twijfel nu ook om mijn 8/1 op te zeggen bij DeMoN, wat was opzeg termijn ook alweer? ;) .. om daarna over te gaan naar? Ja naar wie? TweakDSL?

Ik ben het in ieder geval zat, ik zou terug gebelt worden door support. Maar niemand die iets doet. Ik zie mijn 8mbit de laatste 2 weken inzakken naar 30 kb/s ... en ook geregeld disconnections... Postcode gebied 6532 (Nijmegen).

Is er iemand die ook advies kan geven? Ongeveer dezelfde snelheid, kosten rond de 65 euro per maand max en geen data limiet (of ie ieder geval +150GB)?

Thanks mates!

Cheers,
Wizz

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

NNF schreef op 05 oktober 2004 @ 17:00:
[...]
Dat valt natuurlijk te bezien. Het is maar een relatief klein aantal mensen dat hier post dat ze problemen hebben. Het overgrote deel van de klanten, dat nergens last van heeft, hoor je natuurlijk niet of nauwelijks ;)
Zelf kom ik ook vanaf Chello. Ik heb dan wel met Chello nooit problemen gehad (nog minder dan nu in ieder geval: lees geen :p) maar uiteindelijk bij Demon vind ik dat ik hier wel beter zit dan bij Chello.

Over die problemen, je vergeet waarschijnlijk wel dat een overgrote deel van de klanten wel problemen heeft maar hier verder niet al te veel van merkt. Neem als voorbeeld de wegvallende verbinding na iets meer dan 6 minuten. Dit zal bij veel (maar dan ook veeel) meer mensen het geval zijn, maar door het simpele internet wat deze mensen doen merken ze het niet of krijgt de betreffende op dat moment bezochte site de schuld.

Of bijvoorbeeld de problemen die veel klanten hier nu hebben met BBNed, hier hoor je een gedeelte van de op BBNed aangesloten klanten volgensmij. Maar laten we maar niet beginnen over de mensen die het hier wel lezen maar niet posten, dit niet lezen en wel deze problemen hebben of net zoals hierboven genoemd te weinig met internet doen om er ook maar iets van te merken.

Zoals je ziet kun je dat vage gebied van wie er allemaal wel of geen problemen hebben een hele andere wending geven :).

Uiteindelijk zal elke provider wel zo zijn problemen hebben. Het enige probleem dat ik heb is dus de weg vallende verbinding na 6 minuten waar een workaround voor is en wat misschien nog wel op te lossen is door een betere/andere modem aan te schaffen. Naast dat ene puntje heb ik er totaal geen spijt van dat ik overgestapt ben naar Demon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

WizzieJP schreef op 05 oktober 2004 @ 23:04:
Ik ben het in ieder geval zat, ik zou terug gebelt worden door support. Maar niemand die iets doet. Ik zie mijn 8mbit de laatste 2 weken inzakken naar 30 kb/s ... en ook geregeld disconnections... Postcode gebied 6532 (Nijmegen).
Pas op dat je van die misschien overhaaste (of juist niet, de problemen zijn er al een tijd/vaker) beslissing geen spijt krijgt. Ze hebben een gratis support nummer (toch wel netjes :p) al ben je daar misschien redelijk wat tijd aan kwijt met wachten. Bel bijvoorbeeld de support eens en begin direct over het onderwerp dat je terug gebelt zou worden e.d... En je uiteraard niet af laten zeiken ook je problemen niet alleen melden, maar gelijk doorvragen over hoe en wanneer ze het gaan oplossen :).

(dit is alleen hoe ik het zie natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
WizzieJP schreef op 05 oktober 2004 @ 23:04:
Ik twijfel nu ook om mijn 8/1 op te zeggen bij DeMoN, wat was opzeg termijn ook alweer? ;) .. om daarna over te gaan naar? Ja naar wie? TweakDSL?

Is er iemand die ook advies kan geven? Ongeveer dezelfde snelheid, kosten rond de 65 euro per maand max en geen data limiet (of ie ieder geval +150GB)?

Thanks mates!

Cheers,
Wizz
Je geeft tweakdsl als optie maar heb je ook die thread goed gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Nieuws over het netwerk! Zie hier wat een stevige klaag e-mail teweeg bracht. Jammelijk heeft ie niet mijn hele e-mail geqoute :>

On Sun, 26 Sep 2004 19:29:12 +0000, MiKi@systeemnaam.demon.nl wrote:
> De pingtijden zijn deze week in de avonduren weer achterlijk hoog en dit al voor de zoveelste keer!

Geachte heer/mevrouw,

Er hebben de afgelopen maanden verschillende werkzaamheden
plaatsgevonden als reactie op klachten over relatief hoge pingtijden
van een aantal Demon DSL-verbindingen. Deze werkzaamheden hebben de
klachten voor een deel van de betreffende verbindingen opgelost cq.
doen afnemen. Wij zijn ons ervan bewust dat de klachten voor een klein
deel van onze klanten, waaronder u, al geruime tijd spelen. Dit
betreuren wij zeer en wij verzekeren u er dan ook van dat wij alles in
het werk stellen om ook de pingtijden van deze DSL-verbindingen terug
te brengen.
In samenwerking met onze DSL-partner werken wij momenteel
aan ingrijpende wijzigingen aan het netwerk waarvan het verwachte
resultaat is dat het de verbindingen met relatief hoge pingtijden
aanzienlijk zal verbeteren. Vanwege de ingrijpende aard van de
wijzigingen nemen we een zorgvuldig planning en uitvoering in acht.
Dat betekent dat de resultaten niet binnen enkele weken te merken
zullen zijn. Het is onze verwachting dat over een periode van 1 tot 3
maanden de verbeteringen voor de klanten waarop dit betrekking heeft
merkbaar zullen zijn.

Wij willen u erop wijzen dat onze medewerkers niet over meer
informatie dan bovenstaande beschikken.

--
Met vriendelijke groet,
Balthasar

Demon , Frontline Support Tel: 0800 3366668
Postbus 15829, 1001 NH Amsterdam Fax: 020 4284844
http://www.demon.nl/support support@demon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Laatst online: 30-08 08:32
zozo.. das wel heel erg lang?... of heel erg ingrijpend.

1 tot 3 maanden hmm... zijn ze van plan 't netwerk om te gooien van IP basis naar ATM basis? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Maar goed, zowaar is de ping weer es goed vandaag :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 01:21

t3q

Say yes to teq

(jarig!)
Idd kheb weer is ping tijden van 25-30 ms op een 50 man UK server .

Hopelijk blijft het zo :)

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF

NNF

Demon bombardeert mij sinds 17:00 ineens met mailtjes :?

Ze bevatten allemaal deze tekst:
Geachte Klant,

In tegenstelling tot de meeste providers biedt Demon Internet twee
manieren om e-mail op te halen, met POP3 of met SMTP. Dit bericht wordt
automatisch verstuurd als u tegelijkertijd gebruik maakt van een SMTP
server op uw computer en een POP3 programma gebruikt om e-mail op te
halen. Beide manieren tegelijkertijd gebruiken kan problemen veroorzaken
waar we u attent op willen maken. Hieronder volgt meer informatie.

Zodra u een verbinding heeft gemaakt met Demon, zal onze mailserver
automatisch proberen om uw email te bezorgen via SMTP. Deze zal dit elke
5 minuten blijven proberen, zolang u verbonden bent. E-mail kan alleen
met succes via SMTP bezorgd worden als er aan twee voorwaarden voldaan
wordt:

1) Uw computer moet verbindingen accepteren op poort 25.
2) Er draait een juist geconfigureerde SMTP server op uw computer.

Proxy-servers, zoals Wingate, zijn in staat om verbindingen op poort 25
te accepteren en die verbinding door te zenden naar een andere machine,
zoals post.demon.nl. Als post.demon.nl nu bijvoorbeeld uw post probeert
te bezorgen, zal Wingate deze terugsturen naar post.demon.nl die opnieuw
zal proberen uw post te bezorgen; de post blijft heen en weer gestuurd
worden tussen de twee machines. Uiteindelijk staakt onze mailserver de
pogingen om de email te bezorgen en krijgt de afzender een "bounce"-
bericht met de mededeling dat het bericht niet bezorgd kon worden. Als
dit gebeurt is het verstandig om poort 25 af te sluiten.

De configuratie van een SMTP-server dient alle domeinen te bevatten waar
e-mail voor geaccepteerd moet worden. Als uw systeemnaam bijvoorbeeld
test13 is, dan moet u uw SMTP server zo configureren dat deze post voor
test13.demon.nl accepteert. Als u ook het domein foo.bar heeft, dan moet
er ook post geaccepteerd worden voor het domein foo.bar. Als de SMTP
server geen email accepteert omdat het domein niet wordt herkend zal
deze ofwel:

-weigeren de email door te sturen, met als gevolg dat er een berichtje
wordt teruggestuurd naar de afzender waarin staat: 'we do not relay...'

-de email doorsturen naar een andere machine, meestal post.demon.nl.
Aangezien deze het bericht aan de juist geadresseerde zal proberen te
bezorgen, zal het tussen de twee machines heen en weer gestuurd worden
zoals hierboven beschreven tot onze mailserver de poging de email te
bezorgen staakt en de afzender een 'bounce-'bericht krijgt.

Wanneer u dit bericht ontvangt terwijl u geen eigen mailserver draait,
dan accepteert een ander programma op uw computer waarschijnlijk
verbindingen op de SMTP-poort. Schakelt u dan de SMTP-service uit op
http://www.demon.nl/links/password/ door hier in te loggen, op 'Email'
te drukken en vervolgens het vinkje voor SMTP-mail weg te halen.

Als deze uitleg, de documentatie die bij uw software hoort en de support
die u wellicht van het bedrijf dat de software uitgeeft heeft gekregen
niet voldoende zijn om uw problemen op te lossen, kunt u wellicht hulp
zoeken in de newsgroup demon.nl.support.
Wat is dit voor nonsens? Ik draai helemaal geen SMTP server en die optie waar zij het over hebben staat ook helemaal niet aan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 21:48
hmmz ik heb de laatste paar dagen DNS problemen met Demon vreemd.

Iemand anders ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dauthi schreef op 11 oktober 2004 @ 18:12:
hmmz ik heb de laatste paar dagen DNS problemen met Demon vreemd.

Iemand anders ook last van?
/me meldt zich

De laatste dagen last dat ik totaal geen pagina`s kan openen. Soms duurt het 10 minuten, soms wel een uur ... :(

Ik ben benieuwd wie zich nogmeer meldt ...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook :|

babyxl btw

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is het ook raak! Om precies te zijn ben ik elke 11 min mijn connectie kwijt. Op een paar miliseconden na stipt naukeurig.

Ik laat me niet eens uit over de beloofde snelheden bij een 8/1 mbit verbinding.

Heb ze meerder keren aan de lijn gehad. Emails gestuurd. Nog gedacht om met rooksignalen te gaan werken misschien dat die hun aandacht zou trekken.

Problemen zijn ontstaan nadat ze op het babyxl een nieuwe ip range hebben uitgegeven. Sinds dat moment moet ik elke 11 min een release doen van me dhcp.

En ja ook ik woon in Leidschendam.

Ontbinden of niet ontbinden. Na 4 modems getest te hebben. 1 lijn meting en ongeveer bij elkaar 5 uur aan de telefoon te hebben gezeten lijkt me het laten ontbinden van het contract het beste.

Iemand anders nog ideeen????

Gr.

Intenz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 19:14

S913

Abusus non tollit usum

Kerminator schreef op 02 oktober 2004 @ 14:39:
Even wat anders... Demon levert sinds kort de ADT CopperJet 816 2P mee als modem en deze is net als de XyXEL voorheen zo ingesteld dat hij normaal alleen met een crosskabel aan 1 pc kan hangen.

Hier kan je lezen hoe je de CopperJet kan ook als NAT/router :*) kan instellen. N.B. hierbij vervalt wel de ondersteuning van Demon.
Hmm ... precies wat er in die handleiding staat heb ik vorige week vrijdag ovv de Demon helpdesk uitgevoerd omdat mijn nieuwe aansluiting niet wil werken en ze op die manier zouden kunnen inbellen op mijn modem (en kijken of e.e.a. werkt (hangt overigens nog geen pc oid achter, dus qua beveiliging maakt het me nog ff niet uit)) ... Zou lekker zijn dat ik daardoor wel hun ondersteuning kwijt zou raken :| ;)

Ik wist overigens niet dat die ADT maar 1 PC ondersteund ... hadden ze wel ff ergens mogen vermelden :/

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Hier, Zwolle 8012TW, ook om de haverklap er uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit niet allemaal gekomen sinds babyxl zijn netwerk heeft geupdate. Kan me vaag herinneren dat er een email voorbij kwam met de melding dat iedereen een ander IP adres zou krijgen. Dus ik zou denken dat ze een nieuwe range met nieuwe apparatuur uitgeven.

Heeft iemand ervaring met het laten ontbinden van adsl contracten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:45
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 23:57:
Is dit niet allemaal gekomen sinds babyxl zijn netwerk heeft geupdate. Kan me vaag herinneren dat er een email voorbij kwam met de melding dat iedereen een ander IP adres zou krijgen. Dus ik zou denken dat ze een nieuwe range met nieuwe apparatuur uitgeven.

Heeft iemand ervaring met het laten ontbinden van adsl contracten?
Je kan het proberen.
Ten eerste moet je Demon in gebreken stellen voor het niet leveren (of niet goed) leveren van een dienst.
Daarna moet je ze een meer dan redelijke periode geven om het probleem op te lossen.
Daarna kan je wel tot onbinding overgaan, werkt Demon niet mee, dan kan je naar de rechter stappen.
Ga anders eens bij een rechtshulpwinkel langs, zij kunnen wel vertellen wat voor stappen je moet ondernemen.
Reken er wel op dat je nog enige maanden bezig bent, maar waarschijnlijk kan je dan wel je abbo geld terug krijgen voor de periode waarin de dienst niet naar behoren werkte.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel voor het antwoord. Laatste wat ik van de helpdesk heb gehoord is dat ze niet weten waar het probleem ligt.

Dus het wordt tijd om een leuk brifie naar Demon te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:43
ik heb mijn 2048 laten upgraden naar 8 mb en wat denk je ... hij is langzamer geworden en onstabieler. als het zo doorgaat is het bye bye demon. Ik hen voor demon gekozen om de nieuwsgroepen. Als ik een ander provider kan vinden die alle nieuwsgroepen heeft zoals demon ben ik gelijk weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis nu 4 dagen later nadat ik hier had gereageerd, en het is nogsteeds hetzelfde :(
Kga denk ik nu toch maar even mailen en bellen om te vragen wat ze hier nou aan willen gaan veranderen. Wat ik me afvraag is of dit nu een landelijk probleem is, of zit het meer in een bepaalde regio? :?

( Gouda hier btw ... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Laatst online: 03:38
Ik snap werkelijk waar niet waarom mensen voor demon kiezen vanwege de nieuwsgroepen. Die dingen zijn gecapped op 125 kb. Als jij dus met je 8/1 abo van demon zit dan betaal je dus veel voor weinig nieuwsserver. Puur om de nieuwsservers zou ik lager abo nemen bij demon/willekeurige provider en dan een abo nemen op een betaalde nieuwsserver (<-- also known as: 20+ dagen retentie, uncapped)

Yrew is zelf in bezit van een 8/1 abo en vooralsnog goed te spreken. Soms kom ik niet aan mijn 8 mbit maar dan heb ik mijn data in een half uur ipv 20 minuten. Het blijft nog steeds snelgenoeg om voor het eten te beslissen welke film ik wil kijken en na het eten hem ook daadwerkelijk aan te zetten.

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap niet waarom die ping problemen nog niet zijn opgelost, het is half een en ik heb al een ping van gemiddeld 75, en bij spelletjes loopt dit op tot 100. Dit is zo irritant. Het gekke is dat dit door de weeks 's avonds soms weer niet is, terwijl je dan zou verwachten dat het drukker is. raar
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Denk bij het posten van een reply even aan de aangescherpte policy die geldt in dit topic!