Ervaringen Demon DSL-Express #14

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.231 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:59
Wildfire schreef op 19 september 2004 @ 17:26:
[...]

Nee hoor, er is niets opgelost. Momenteel zit ik zelfs lager dan gisteren... ik kom niet verder dan zo'n 375 kilobyte/sec... :(
520 hier... iets beter dan gisteren, maar nog niet zoals ik gewend was (bijna 800)... en niet stabiel, waar eerder de snelheid strak aan zn max stond (800k dus) zit ik nu rond de 500, en dat fluctueerd ook nog aardig.

edit: Met moeite krijg ik m op 660k

Maar dat is dan ook met 8 draadjes UNS, 2 draadjes supernews, 3 draadjes newszilla en 10 draadjes Astraweb

[ Voor 15% gewijzigd door DJSmiley op 19-09-2004 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demon kampt al een paar dagen met problemen. Servers werden geupdate met nieuwe drivers. Daarna traden problemen op. Men kreeg geen ip adres meer via dhcp. (dat meldde men)

Zelf heb ik het idee dat ze een of meerder servers hebben met een trojan of virus erop. Servers zijn niet te bereiken en via de dhcp server wordt er gehamerd op mijn modem... resultaat geen verbinding.

Lijkt nu stabiel te zijn de verbinding. Maar weer even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn verbinding loopt via de bbned-vrf-01.demon.nl router en ik ervaar dezelfde problemen.

Gisteren was het wel heel erg maar uiteindelijk een melding op de support site van Demon dat er problemen zouden zijn met de centrale in Den Bosch-Centrum.

Downloaden lijkt nu beter te gaan maar is nog steeds niet wat het geweest is.
Via de FTP site van Demon is het nog erger: gemiddelde van rond de 300KB/sec terwijl ik normaal rond de 850KB/sec haal (upload is overigens normaal) en de snelheid schommelt enorm.

Ping problemen heb ik niet echt, al liggen ze soms wat hoger. Ik kom zowieso nooit onder de 20ms.

Waar ik me nog meer aan erger (en dat is sinds maart): websites die niet lekker open willen gaan. De response tijd zal ik maar zeggen.
Regelmatig duurt het 5 tot 10 sec. voordat een website geopend wordt en daarvoor gebeurt er gewoon niks. Daarna gaat het binnen dezelfde website ineens wel redelijk snel.
Ervaren mensen dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

Hebben er meer mensen op het moment problemen met de news server? Ik kom er helemaal niet meer op. Ik krijg alleen nog maar onderstaande foutmelding op 2 threads. Er is niets wat een connection heeft. Ook 1,5 uur wachten heeft geen zin gehad :).

code:
1
2
20-9-2004 2:17:40 Unable to connect / authenticate  server: news.demon.nl  
(502 too many connections from user DemonNL:212.238.139.xxx (212.238.139.xxx)).

[edit] 1 thread heb ik weer terug, de 2e nog altijd niet. Ik laat het wel een nachtje aanstaan dan zie ik het morgen ochtend wel....

[ Voor 15% gewijzigd door PowerSp00n op 20-09-2004 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel erg opvallend.
Ik had afgelopen zondag (middag/avond) ook extreem hoge ping tijden.
Echter heb ik @home. (kabel)
Nu speel ik veel games en merkte tijdens het spelen dat ik niet alleen een hogere ping tijd had maar de rest ook.
Zal het geen algemeen probleem worden?
Ik heb het ideei dat heel inet aan het vastlopen is na alle upgrades.

Kortom ik hoop binnenkort ook mijn Demon account te krijgen om zo te kijken of dit beter is dan @home (ik verwacht eigelijk dat het niet slechter kan dan @home).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:12

Wildfire

Joy to the world!

Momenteel is de snelheid op VRF-02 weer normaal... bij de speedtest van Cistron haal ik 880 kilobyte/sec bij het downloaden...

Vanavond even kijken hoe het dan is, als er meer mensen on-line zijn.

Edit:

Om 15:55 nog steeds rond de 880 kilobyte/sec

[ Voor 13% gewijzigd door Wildfire op 20-09-2004 15:56 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natnek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 21:16
Wildfire schreef op 20 september 2004 @ 12:52:
Momenteel is de snelheid op VRF-02 weer normaal... bij de speedtest van Cistron haal ik 880 kilobyte/sec bij het downloaden...

Vanavond even kijken hoe het dan is, als er meer mensen on-line zijn.

Edit:

Om 15:55 nog steeds rond de 880 kilobyte/sec
En het is weer avond, en zakt bij mij in naar 305 kb
En nog steeds geen reactie van demon gekregen, sinds mij mail van vorige week woensdag.

Ik denk dat ik de betaling maar tijdelijk ga blokkeren, dit is al nu 3 weken aan de gang deze shit :(
Kan net zo goed een een abbo nemen van 2048/1024 dan heb ik de zelfde snelheid, zonde van mij geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:29

Phydomir

Dennis

natnek schreef op 20 september 2004 @ 20:16:
[...]

En het is weer avond, en zakt bij mij in naar 305 kb
En nog steeds geen reactie van demon gekregen, sinds mij mail van vorige week woensdag.

Ik denk dat ik de betaling maar tijdelijk ga blokkeren, dit is al nu 3 weken aan de gang deze shit :(
Kan net zo goed een een abbo nemen van 2048/1024 dan heb ik de zelfde snelheid, zonde van mij geld.
Snelheid is nog niet eens zo erg. de specs zijn 2-8mbit, 300kb/s valt dus binnen de specs. Ping is ook weer belaberd. Echt weer Demon.. Maar gelukkig, nog maar twee maanden :D

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Phydomir schreef op 20 september 2004 @ 20:34:

[...]

Snelheid is nog niet eens zo erg. de specs zijn 2-8mbit, 300kb/s valt dus binnen de specs.
Ja, kom op zeg, volgens die redenering hoeven ze dus niets te doen....

Normaal gesproken haal ik zo'n 850 kilobyte/sec, maar op het moment is 350 kilobyte/sec de limiet. Hetgeen betekent dat er ergens een probleem zit dat verholpen dient te worden.

Kijk, als ik bv. op 2.5km afstand van de centrale zat en 350 kilobyte/sec normaal was voor mij, dan was er niets aan de hand. Maar ik zit op ampers een kilometer en 850 kilobyte/sec is normaal voor mij...

Probleem is er en dient dus te worden verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Het is weer raak bij Demon. Mijn ping is rond 135-150 R'dam Centrum.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJkim schreef op 20 september 2004 @ 21:34:
Het is weer raak bij Demon. Mijn ping is rond 135-150 R'dam Centrum.
Hier in Den Bosch Centrum valt de ping reuze mee (hij schommelt tussen de 19 en 30ms). Downloaden is echter nog steeds bagger en websites openen gaat nog steeds wel...niet...wel...niet goed :'(

Heb trouwens een 8192/1024 abo en zit op de VRF-01 via BBned.

En er zijn geen storingen volgens de netwerk status... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Nou, ik heb "antwoord" op het bandbreedte-probleem van VRF-02... en ik had het eigenlijk kunnen weten, in eerste instantie leggen ze de schuld buiten het Demon-netwerk en gewoon bij de klant zelf.
Het kan ongetwijfeld hoger, maar veel te laag is het niet. De marge van de verbinding ligt tussen de 2 en 8Mbit, afhankelijk van factoren als de kwaliteit van de koperdraad (telefoonlijn), afstand tot de centrale, gebruikte apparatuur (modem) en de overboeking.

We hebben de verbinding gecontroleerd. Het profiel is juist, en ook de snelheden waarop uw modem is ingetraind is in orde:

Trained downstream bitrate: 8064 kbps
Trained upstream bitrate : 896 kbps

Ook het DSL-signaal ziet er vrij normaal uit, weinig verlies, signaal komt goed binnen. Alleen wat de download betreft kan het wat beter.

Voor een beter beeld van de situatie, hoe lang zijn de afzonderlijke kabels tussen ISRA-punt en splitter en tussen splitter en modem?
Ik heb dus maar terug gemailed dat veel abonnee's op VRF-02 deze flinke afname in bandbreedte hebben gemerkt en dat er dus ergens op het Demon-netwerk iets niet goed zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Wildfire schreef op 21 september 2004 @ 12:25:
Nou, ik heb "antwoord" op het bandbreedte-probleem van VRF-02... en ik had het eigenlijk kunnen weten, in eerste instantie leggen ze de schuld buiten het Demon-netwerk en gewoon bij de klant zelf.

[...]

Ik heb dus maar terug gemailed dat veel abonnee's op VRF-02 deze flinke afname in bandbreedte hebben gemerkt en dat er dus ergens op het Demon-netwerk iets niet goed zit...
hehehe. standaard antwoord :P Was ook toen ik een keer problemen had (geen verbinding), het zou wel aan mijn kabels liggen :p

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natnek
  • Laatst online: 13-09 21:16
Phydomir schreef op 21 september 2004 @ 13:03:
[...]

hehehe. standaard antwoord :P Was ook toen ik een keer problemen had (geen verbinding), het zou wel aan mijn kabels liggen :p
Nou als zij dat standaard vinden dan zeg ik over 1 maand standaard mij abonnement op, keuze zat op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Tja ik kreeg dat mooie programma waarmee ik die speedtests kon uitvoeren...op hun FTP.

Ik heb ze direct doorverwezen naar de nieuwsgroepen waar verdacht veel mensen last hadden zoals ik van een bandbreedte afname op bepaalde tijdstippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Chutney schreef op 21 september 2004 @ 19:46:
Tja ik kreeg dat mooie programma waarmee ik die speedtests kon uitvoeren...op hun FTP.

Ik heb ze direct doorverwezen naar de nieuwsgroepen waar verdacht veel mensen last hadden zoals ik van een bandbreedte afname op bepaalde tijdstippen.
Kijk, als alleen ik nou die afname in snelheid had, ok dan is de kans groot dat het probleem ergens bij mij ligt. Maar de snelheidsafname op VRF-02 wordt door grote groepen mensen tegelijkertijd opgemerkt, tsja dan zal er toch echt ergens iets bij Demon zelf fout zitten.

Dat schreef ik ook in m'n mailtje, toch verwonderlijk hoe daar altijd snel overheen schijnt te worden gelezen. Lijkt wel op @Home... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Wildfire schreef op 21 september 2004 @ 20:40:
[...]

Kijk, als alleen ik nou die afname in snelheid had, ok dan is de kans groot dat het probleem ergens bij mij ligt. Maar de snelheidsafname op VRF-02 wordt door grote groepen mensen tegelijkertijd opgemerkt, tsja dan zal er toch echt ergens iets bij Demon zelf fout zitten.

Dat schreef ik ook in m'n mailtje, toch verwonderlijk hoe daar altijd snel overheen schijnt te worden gelezen. Lijkt wel op @Home... :(
Ja precies ... Dickens ;)... ik had precies die zelfde speeddrops als jij op 't zelfde moment. Ik heb ze ook maar verwezen naar hun eigen support groep.

Tis nu weer ... 500 tot 600K max, gaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Chutney schreef op 21 september 2004 @ 20:49:

[...]

Tis nu weer ... 500 tot 600K max, gaar.
Godzijdank heeft VRF-02 dan weer geen last van het pingprobleem, kan ik tenminste nog on-line gamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
WiNlUx schreef op 19 september 2004 @ 13:52:
Maar ik wil dus weten of het nu uberhaupt mogelijk is zonder 6 weken downtime over te stappen naar een andere BBNED provider.??
Migratie binnen BBned kan als je nieuwe ISP en je huidige ISP er mee instemmen.

Overstappen met je huidige bbned verbinding naar een andere ISP vereist nog de instemming van je huidige ISP. Als BBned klaar is om telco-telco migraties te kunnen uitvoeren zal dit mogelijk vervallen aangezien er daarvoor ook geen instemming/goedkeuring vereist is.
Phydomir schreef op 19 september 2004 @ 14:42:
[...]

Nope..

De Opta is er nog wel steeds mee bezig geloof ik.
Zie boven. Is al door de OPTA afgedwongen en babyXL (Tiscali-Wholesale) biedt deze mogelijkheid al aan haar ISP's. Een enkele ISP biedt het nogsteeds maar aan aan als dienst momenteel nogsteeds.
WiNlUx schreef op 19 september 2004 @ 15:17:
[...]

Hier zakt dan helmaal mijn broek vanaf.... waar kun je er iets over lezen? Op hun site staat weinig info...
Officieel is de point-to-point verbinding die een deel van het product maakt het gedeelte wat door BBned verzorgd wordt. Dis is een 'wide-open' of te wel 2-8/1 ADSL verbinding. Zowel de upload is maximaal 1024 en de download maximaal 8064 als de lijnlengte, lijnkwaliteit en gebruikte apparatuur het toelaat.

Het kan dus zijn dat je synchronisatie tussen modem en dslam (apparatuur in de centrale) bijvoorbeeld 5800/740 is. Dat bepaalt dan de maximale lijnsnelheid.

Verder is de verbinding die BBned (en andere telco's) leveren sowieso overboekt om deze prijzen mogelijk te maken voor ons thuis. Dus maximaal 1:25 overboekt houdt in dat in het ergste geval het ook 1:25 is en als iedereen dan teglijk download hebben we nog 2048 / 25 = 81kbit over allemaal op dat moment!

Dus het kan best zijn dat in de 'drukke tijden' (piektijden tussen 1800 en 2400) de snelheid lager is dan maximaal. Neven effect is dan in een netwerk ook verhoogde latency, schommelende latency en bij extremen zelfs packetloss.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen zaterdag wilde ik even met de helpdesk bellen over en mail probleempje. Dus ik grijp mijn 06 en bel, krijg ik een bandje te horen dat dit nummer niet voor mobiele telefoons is en dat ik maar een 0900 nummer moet bellen voor informatie a 10 cent/m. Wat is dit voor onzin, ik heb geen vaste lijn dus ik moet wel mobiel bellen. In de tijd dat ik mijn contract afsloot was de helpdesk gratis (ook met 06), kan ik hier een beroep op doen? Zijn er meerdere met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 21:32:
Afgelopen zaterdag wilde ik even met de helpdesk bellen over en mail probleempje. Dus ik grijp mijn 06 en bel, krijg ik een bandje te horen dat dit nummer niet voor mobiele telefoons is en dat ik maar een 0900 nummer moet bellen voor informatie a 10 cent/m. Wat is dit voor onzin, ik heb geen vaste lijn dus ik moet wel mobiel bellen. In de tijd dat ik mijn contract afsloot was de helpdesk gratis (ook met 06), kan ik hier een beroep op doen? Zijn er meerdere met dit probleem?
Is dat niet je mobiele telefoon aanbieder die dit blokkeert/doet voor je? Bij mijn weten is een 0800 nummer altijd gratis, ook via mobiele telefonie. Zou eerst bij je mobiele aanbieder terade gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op 21 september 2004 @ 22:17:
[...]

Is dat niet je mobiele telefoon aanbieder die dit blokkeert/doet voor je? Bij mijn weten is een 0800 nummer altijd gratis, ook via mobiele telefonie. Zou eerst bij je mobiele aanbieder terade gaan.
Nee, dat lijkt me niet....lees dit maar :( http://www.demon.nl/demon/contact/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Hmmmm, dan is daar expliciet voor gekozen blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Misschien een stomme vraag :P maar hier komt ie:

Weet iemand waar de naam Demon vandaan komt?

Mijn zus wil namelijk uiteindelijk ook wel es ADSL etc, dus ik denk, 512/256-abo, kan best prima, nu zelfs dát abo met gratisch modempje etc.. Alleen is ze dus tegen de naam Demon, omdat dat dus demonisch qua woord is enzo :X

Dus iemand enig idee? :P

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Osiris schreef op 21 september 2004 @ 23:43:

Mijn zus wil namelijk uiteindelijk ook wel es ADSL etc, dus ik denk, 512/256-abo, kan best prima, nu zelfs dát abo met gratisch modempje etc.. Alleen is ze dus tegen de naam Demon, omdat dat dus demonisch qua woord is enzo :X

Dat wil ik eigenlijk ook wel eens weten.
Zo af en toe krijg ik die vraag ook, als ik iemand Demon adviseer.
Ondanks alle mensen die hier hun problemen melden,
ben ik zelf nog steeds super tevreden.
Op dit moment kom ik alleen niet op de nieuwsgroepen :?
Het uploaden (via Astraweb) en internetten werkt wel.
Gelukkig ben ik toch aan het minderen, kan er niet mee zitten. :P
Edit Nevermind, het werkt alweer.

[ Voor 3% gewijzigd door cjdijk op 22-09-2004 10:28 ]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Volgens http://tinyurl.com/r0x0 dit.

• cjdijk

cjdijk

Grappige link, die 3 zessen in het inbelnummer waren mij nog niet eens opgevallen. >:)

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:26
weet iemand toevallig of je de dialup nummers van demon ook kan gebruiken met je adsl abbo? als ik nml in het buitenland ben zou ik graag me mail willen checken via demon. daarom mijn vraag :)

• DJSmiley
  • Laatst online: 22:59
Newjersey schreef op 22 september 2004 @ 11:21:
weet iemand toevallig of je de dialup nummers van demon ook kan gebruiken met je adsl abbo? als ik nml in het buitenland ben zou ik graag me mail willen checken via demon. daarom mijn vraag :)
Nee. DSL Express is ADSL alleen, geen inbelmogelijkheden.... Vanuit buitenland dus een gratis abbotje gebruiken en dan inbellen, of, goedkoper, in het land zelf een ISP zoeken ipv internationaal gaan inbellen.

of, zoals ik @ vakantie: laptop + wifi, open APs vind je overal wel ;)

• Phydomir

Phydomir

Dennis

bjck schreef op 21 september 2004 @ 21:10:
Dus het kan best zijn dat in de 'drukke tijden' (piektijden tussen 1800 en 2400) de snelheid lager is dan maximaal. Neven effect is dan in een netwerk ook verhoogde latency, schommelende latency en bij extremen zelfs packetloss.
Dan nog. Het blijft vreemd dat andere providers hier blijkbaar geen last van hebben. Ik speel in clan verband MoH:AA en geen enkele van mijn clan genoten (meeste met adsl) hebben 's avond (standaard) problemen met hun ping.

• 418O2
  • Laatst online: 14-09 12:38
Ey me modem is binnen :) 1 sept aangevraagd, hopelijk doet alles het, morgen aansluiten

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:13

In demon.nl.support vond ik dit berichtje

• cjdijk

cjdijk

418O2 schreef op 22 september 2004 @ 23:27:
Ey me modem is binnen :) 1 sept aangevraagd, hopelijk doet alles het, morgen aansluiten
Vanochtend weer voor iemand Demon aangevraagd.
Tegenwoordig krijg je een Allied Data Copperjet 816-2P
in plaats van een ZyXEL Prestige 650R-31
Zit daar veel verschil tussen?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Phydomir schreef op 22 september 2004 @ 20:50:
[...]

Dan nog. Het blijft vreemd dat andere providers hier blijkbaar geen last van hebben. Ik speel in clan verband MoH:AA en geen enkele van mijn clan genoten (meeste met adsl) hebben 's avond (standaard) problemen met hun ping.
Die ping problemen zijn zeer lokaal en afhankelijk van welke router gebruikt wordt.
Ik woon in Oost NL, en nog nooit ping problemen gehad.
Heb zelfs soms een ping van minder als 10 op onze dedicated gameserver. :)

• Wallie
  • Laatst online: 18:45

Wallie

Herr

Nou, hier is het vanavond weer waardeloos (VRF-03), ping van > 100ms naar www.demon.nl.. begin het zo langzamerhand echt helemaal zat te worden :(

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Phydomir

Phydomir

Dennis

KillerAce_NL schreef op 23 september 2004 @ 15:07:
[...]
Die ping problemen zijn zeer lokaal en afhankelijk van welke router gebruikt wordt.
Ik woon in Oost NL, en nog nooit ping problemen gehad.
Heb zelfs soms een ping van minder als 10 op onze dedicated gameserver. :)
Weet je zeker dat je niet gewoon via baby xl zit. bijna iedereen hier op t.net via bbned heeft er last van :/

Anyway, ik ga morgen m'n aanvraag naar telebyte sturen.

• Miki
  • Laatst online: 23:05
Wallie schreef op 23 september 2004 @ 19:48:
Nou, hier is het vanavond weer waardeloos (VRF-03), ping van > 100ms naar www.demon.nl.. begin het zo langzamerhand echt helemaal zat te worden :(
Ik zit hier ook op de beruchte VRF-03, en ook hier idiote pings -/+130ms. Postcode gebied is 1035 (Amsterdam Noord FYI :> )

BTW. Ik ga nu Demon opbellen, ben het echt spuug en spuugzat!

Heb een BBNED aansluiting overigens.

[ Voor 6% gewijzigd door Miki op 23-09-2004 21:37 ]

Verwijderd

jippie 130ms (eindhoven)

• Wallie

Wallie

Herr

Miki schreef op 23 september 2004 @ 21:34:
[...]

Ik zit hier ook op de beruchte VRF-03, en ook hier idiote pings -/+130ms. Postcode gebied is 1035 (Amsterdam Noord FYI :> )

BTW. Ik ga nu Demon opbellen, ben het echt spuug en spuugzat!

Heb een BBNED aansluiting overigens.
Meld even wat ze gezegd hebben (heb zondag een mail gestuurd --> nog geen reactie gehad), dit is trouwens postcode 5691 HE (Son), daar lijkt het dus niet vanaf te hangen.

• Miki
  • Laatst online: 23:05
Nou het antwoord was:

We weten ervan menneer, u bent niet de eerste die belt vanavond. Daarnaast is mij vertelt dat ze dagelijks bezig zijn met de VRF-03. Iedere week proberen ze nieuwe oplossingen toe te passen...

GVD probleem is al een half jaar zowat! :(

Verwijderd

Het duurt wel ontzettend lang voordat ze een andere webmail omgeving hebben. De huidige omgeving is echt niet bruikbaar.

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:23
Ik heb deze pingproblemen ook de laatste paar dagen. Niet zo verschrikkelijk hoog, maar normaal zit ik in de 8 a 9 ms, maar als de problemen opkomen is dat 40 tot 80. Tevens is mijn verbinding zeer onstabiel. Meerdere keren per dag flikkert de verbinding eruit voor zo'n 5 a 10 seconden.

IK heb trouwens BabyXL en woon in Amsterdam Oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
cjdijk schreef op 23 september 2004 @ 13:45:
[...]

Vanochtend weer voor iemand Demon aangevraagd.
Tegenwoordig krijg je een Allied Data Copperjet 816-2P
in plaats van een ZyXEL Prestige 650R-31
Zit daar veel verschil tussen?
Die Allied kan ook voice aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
dolby schreef op 24 september 2004 @ 00:19:
[...]

Die Allied kan ook voice aan :)
Hmm vreemd.. zouden ze dan toch VOiP gaan aanbieden?... lijkt me sterk na zo lang maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53
Is een IP adres helemaal vast bij Demon, of wijzigt dat bij het verwisselen van een netwerkkaart? Is het ueberhaupt ogelijk van IP adres te wisselen?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Laatst online: 22:29
matthijst schreef op 24 september 2004 @ 00:35:
Is een IP adres helemaal vast bij Demon, of wijzigt dat bij het verwisselen van een netwerkkaart? Is het ueberhaupt ogelijk van IP adres te wisselen?
Wanneer je een nieuw MAC-adres hebt, wat Demon nog niet kent, dan krijg je en tijdelijk IP-adres voor max een 30 mins.
In die tijd moet je dus bij Demon naar de aanmeld-pagina waar ze je MAC-adres registreren.
Daarna ff je verbinding verbreken en weer opbouwen (of 15 - 30 mins wachten) en dan krijg je je vaste IP-adres weer.
Als je vaak wisselt tussen netwerkkaarten, is dat geen probleem want op een gegeven moment kent Demon al die MAC-adressen wel.

Wanneer je je modem in routermode zet, heb je bijv ook een nieuw MAC-adres.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Het was gisteravond weer lekker brak he... 450k max. Ping zat wel goed op de VRF-02.

Heeft iemand al bericht van demon support of er iets van een oplossing komt mbt het snelheids probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 01:21

t3q

Say yes to teq

(jarig!)
Ik heb 's avonds ook ontzettend last van ping 80-120 ms.

Dit is vrijwel altijd als ik game op onze DC server ( Lostsoulz ) , deze staat in de UK.

Op nl servers heb ik dan ook ping 60+ Maar rond 23:00 word de ping weer goed.

Hoe kan je zien op welke hub je zit, lokatie is Dordrecht.

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

lol.. gisteravond was echt te erg. Een belangrijke clanbase cupwar moeten spelen met ping 150 :/

Maar goed, je went er aan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Chutney schreef op 24 september 2004 @ 10:14:
Het was gisteravond weer lekker brak he... 450k max. Ping zat wel goed op de VRF-02.

Heeft iemand al bericht van demon support of er iets van een oplossing komt mbt het snelheids probleem ?
Nee, want ze hebben het probleem nog niet erkend. Volgens Demon is er momenteel geen probleem. Ze weten het aan mijn kabels enzo:
On Sat, 18 Sep 2004 18:15:46 +0000, Wildfire wrote:
> Geachte heer, mevrouw,
>
> het viel mij vandaag op dat de downloadsnelheid van mijn 8192/1024
> verbinding erg laag uitvalt ten opzichte van normaal. Kan ik normaal
> gesproken altijd zo'n 850 kilobyte/sec halen, ook bij diverse andere
> speedtests op internet, nu mag ik al blij zijn als ik zo'n 500 kilobyte/sec
> haal... (qua upload is er trouwens niets mis).
>
> Zie de bijlage, gemaakt met jullie eigen FTP speedtest...
>
>>
>> 16442880 bytes ontvangen in 36,17 seconden 454,59 kB/s.
>>
>
> U zult het met mij eens zijn dat dit gewoonweg veels te laag is.
>
> Navraag op internet (o.a. het forum van de welbekende site www.tweakers.net)
> en in demon.nl.support leert mij dat ik niet de enige ben met het probleem.
> Het lijkt er zelfs op dat het probleem zich op VRF-02 voordoet, de anderen
> met problemen zitten namelijk ook op VRF-02.
>
> Zouden jullie aub kunnen nagaan wat het probleem is en dit verhelpen? Ik
> krijg nu namelijk maar ongeveer de helft van de snelheid die ik normaal
> gesproken haal.

Het kan ongetwijfeld hoger, maar veel te laag is het niet. De marge van de verbinding ligt tussen de 2 en 8Mbit, afhankelijk van factoren als de kwaliteit van de koperdraad (telefoonlijn), afstand tot de centrale, gebruikte apparatuur (modem) en de overboeking.

We hebben de verbinding gecontroleerd. Het profiel is juist, en ook de snelheden waarop uw modem is ingetraind is in orde:

Trained downstream bitrate: 8064 kbps
Trained upstream bitrate : 896 kbps

Ook het DSL-signaal ziet er vrij normaal uit, weinig verlies, signaal komt goed binnen. Alleen wat de download betreft kan het wat beter.

Voor een beter beeld van de situatie, hoe lang zijn de afzonderlijke kabels tussen ISRA-punt en splitter en tussen splitter en modem?

Met vriendelijke groet,

--
Rik de Langen

Demon, Frontline Support Tel: +31 (0)800 3366668
Postbus 15829, 1001 NH Amsterdam Fax: +31 (0)20 4284844
http://www.demon.nl/support support@demon.nl
Heb dus een kwade mail teruggestuurd met een nòg duidelijkere uitleg, wacht nu dus op antwoord.

Maar goed, als ik dan toch problemen moet hebben met m'n verbinding dan liever een lagere downloadsnelheid dan pingproblemen. En de ping is op VRF-02 zoals voorheen, niets mis mee.

[ Voor 75% gewijzigd door Wildfire op 24-09-2004 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Phydomir schreef op 23 september 2004 @ 20:04:
[...]

Weet je zeker dat je niet gewoon via baby xl zit. bijna iedereen hier op t.net via bbned heeft er last van :/

Anyway, ik ga morgen m'n aanvraag naar telebyte sturen.
Nop, BBned :)
Net ff gechecked, zit op vrf-01.

[ Voor 7% gewijzigd door KillerAce_NL op 24-09-2004 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Laatst online: 01-09 19:05
Ik moet het toch even doen, hopelijk vatten jullie dit niet op als flamen maar...

Ik wordt echt doodmoe van het gemekker en gezeur over ping en download snelheden! En ja, het is frustrerend als je ping 800ms is en je download maar 1kbps maar moet dat nou elke 5 minuten gemeld worden?

Dit topic raakt volledig verstopt met, "Ja, hier in plaats X ook ping 200ms", "Oh, nu is het wel 25ms" "Tsja, het is weer avond en het is weer 200ms, zucht demon". Ik snap dat dit het demon ervaringen topic is maar kunnen er niet iets meer gestructureerde posts worden gemaakt? Bijvoorbeeld hoe slecht het is, wat demon probeert te doen, wat jij hebt gedaan en dat het al een tijdje zo is. Ik hoef echt niet elke dag te horen dat je met een hoge ping zit en dat je zo baalt.

Tussendoor staan ook interessante dingen over upgrades, router settings en andere discussies maar als ik 2 dagen niet check moet ik eerst door 200 klaag posts heen ploeteren en zoeken naar de niet-ping/download posts.

Ik hoop dat niemand op z'n teentjes is getrapt en dat jullie mij een beetje begrijpen. Succes met alle demon ervaring. En nee, ik heb geen idee wat mijn ping of download is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katwijck1
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 13:52

Katwijck1

So little time to spend

Heb hier sinds een 2 á 3 weken een vaag probleem met m'n demon verbinding.

Ik heb nl een Linksys WAG54G modem/router/wireless in 1 apparaat.

Werkte een maand goed.

Maar nu heb ik random last van connectie problemen.
Internet verbinding is dan van het ene op het andere moment dood.

DSL lampje brand dan nog wel , maar er gebeurt verder nix.

Als ik dan vervolgens naar de webbased router configuratie pagina ga, en de DHCP lease released en vervolgens renewt, dan werkt het weer...

Wordt hier beetje moedeloos van, want kan nix laten downloaden door m'n server want schijnbaar gebeurt het ook niet meer na 1 uur dat mijn lease wordt vernieuwd.

Nog meer mensen die dit hebben meegemaakt ?

Exploring the island of Tsushima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mca2 schreef op 24 september 2004 @ 13:23:
Ik moet het toch even doen, hopelijk vatten jullie dit niet op als flamen maar...

Ik wordt echt doodmoe van het gemekker en gezeur over ping en download snelheden! En ja, het is frustrerend als je ping 800ms is en je download maar 1kbps maar moet dat nou elke 5 minuten gemeld worden?

Dit topic raakt volledig verstopt met, "Ja, hier in plaats X ook ping 200ms", "Oh, nu is het wel 25ms" "Tsja, het is weer avond en het is weer 200ms, zucht demon". Ik snap dat dit het demon ervaringen topic is maar kunnen er niet iets meer gestructureerde posts worden gemaakt? Bijvoorbeeld hoe slecht het is, wat demon probeert te doen, wat jij hebt gedaan en dat het al een tijdje zo is. Ik hoef echt niet elke dag te horen dat je met een hoge ping zit en dat je zo baalt.

Tussendoor staan ook interessante dingen over upgrades, router settings en andere discussies maar als ik 2 dagen niet check moet ik eerst door 200 klaag posts heen ploeteren en zoeken naar de niet-ping/download posts.

Ik hoop dat niemand op z'n teentjes is getrapt en dat jullie mij een beetje begrijpen. Succes met alle demon ervaring. En nee, ik heb geen idee wat mijn ping of download is.
_/-\o_

• Jumpiefox
  • Laatst online: 14-09 15:51

Jumpiefox

Hoi ?

Nog meer dudes in A'dam met probs nu ? kheb dus echt om de paar min time outs fatsoenlijk internetten kan nu ook ff niet ~__~
Dacht ff dat ze onderhoud ofzo aan het doen zijn maar heb er geen mail gekregen dus tjah kap er maar voor vandaag mee :P en hopen dat het morgen weer ok is.

(eerste keer dat ik zoiets meemaak..de time outs dan :P)

The first casualty in war is always the truth...

• 418O2
hoe zijn de demon nieuwsgroepen? moeite van het installeren waard ?

• DeBolle
  • Laatst online: 22:07

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Voor binaries minder geschikt dan een payserver, omdat Demon per gebruiker slechts twee geknepen draadjes toestaat naar Supernews. Voor af-en-toe gebruik en de niet-binaries groepen voldoet dat prima. Retentie en aantal groups zijn bij Supernews uitstekend.
Staat ook duidelijk in de SP overigens, dus beschouw deze post maar als niet geschreven.

[ Voor 15% gewijzigd door DeBolle op 25-09-2004 12:13 ]

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

• 418O2
oke, maar ik wou even een gebruikerservaring weten. Ik ga het toch maar ff proberen, anders toch een payserver nemen

[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 25-09-2004 12:58 ]

• cjdijk

cjdijk

418O2 schreef op 25 september 2004 @ 12:58:
oke, maar ik wou even een gebruikerservaring weten. Ik ga het toch maar ff proberen, anders toch een payserver nemen
Ik download best wel veel, download alles via Demon (=Supernews),
maar heb wel de payserver Astraweb als backup.
Gaat eigenlijk best goed, voor de retentie hoeft het niet.
Alleen als ik haast heb gebruik ik Astraweb voor extra snelheid.

• -MAX-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 22:28
Mijn Demon (8mb/1mb) downloadsnelheid is ingezakt!
Vanaf het begin (half jaar geleden) tot een maand geleden haalde ik met gemak een downloadsnelheid van 900KB/s
Nu mag ik blij zijn als ik de 600KB/s nog haal!
De uploadsnelheid is hetzelfde gebleven en de ping is ook nog laag
Iemand ervaring hiermee?

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

-MAX- schreef op 25 september 2004 @ 14:54:
Mijn Demon (8mb/1mb) downloadsnelheid is ingezakt!
Vanaf het begin (half jaar geleden) tot een maand geleden haalde ik met gemak een downloadsnelheid van 900KB/s
Nu mag ik blij zijn als ik de 600KB/s nog haal!
De uploadsnelheid is hetzelfde gebleven en de ping is ook nog laag
Iemand ervaring hiermee?
Misschien even iets meer van dit topic doorlezen? Dat moet je al wel een stuk opweg helpen denk ik...

Verwijderd

Katwijck1 schreef op 24 september 2004 @ 16:02:

Werkte een maand goed.

Als ik dan vervolgens naar de webbased router configuratie pagina ga, en de DHCP lease released en vervolgens renewt, dan werkt het weer...

Wordt hier beetje moedeloos van, want kan nix laten downloaden door m'n server want schijnbaar gebeurt het ook niet meer na 1 uur dat mijn lease wordt vernieuwd.

ik heb ook zo'n soort probleem mijn draadloze usrobotics 8054 werkte 2 maanden perfect ,maar sinds een maand (nergens iets aan veranderd) heb ik om de dag of een aantal uur dat mijn router (die us robotics) een ip adres krijgt van 192.168.1.33 dhcp release en renew helpt niet, ik moet dan eerst me modem (zyxel) uit zetten en weer aan doen, dan dhcp realse en renew een paar keer doen in mijn router en dan heb ik weer een correct ip (212.*)

ik heb al een week of 2 email conntact met demon maar er is nog steeds geen oplossing voor het probleem :?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Nou, een paar dagen terug dus een 2e mailtje gestuurd over het bandbreedte-probleem op VRF-02. Demon hult zich in stilzwijgen, ik heb nog niets gehoord van ze.

Zojuist nog even de snelheid getest en ja hoor, nog steeds niet wat het moet zijn. Zit op zo'n 450 kilobyte/sec maximaal... :(

• bjck
Wildfire schreef op 25 september 2004 @ 22:20:
Nou, een paar dagen terug dus een 2e mailtje gestuurd over het bandbreedte-probleem op VRF-02. Demon hult zich in stilzwijgen, ik heb nog niets gehoord van ze.

Zojuist nog even de snelheid getest en ja hoor, nog steeds niet wat het moet zijn. Zit op zo'n 450 kilobyte/sec maximaal... :(
"wat het moet zijn"

Opzich moet het minimaal 82kbit dus ongeveer 8KBps zijn dat minimaal gehaald moet kunnen worden. Dus zeker met 450KBps zit je daar nog ruimt boven.

Het is niet een 1:1 8Mbps verbinding, dus je kan simpelweg niet verwachten/eisen dat het altijd 800KBps haalt. Ook al zou jou lijn maximaal de 8MBps kunnen halen door ene sync (wat officieel 2 tot 8Mbit kan zijn) stipt op 8Mbit staat is er nog een 1:25 maximale overboeking. Dus het kan helemaal niet dat iedereen altijd de volledige snelheid kan halen. Het zou heel goed kunnen zijn dat er misschien meer mensen dan alleen jij met een demon aansluiting surfen? of misschien aan het downloaden zijn? Is helemaal niet zo'n gekke gedachten denk ik.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

bjck schreef op 25 september 2004 @ 22:30:
[...]

"wat het moet zijn"

Opzich moet het minimaal 82kbit dus ongeveer 8KBps zijn dat minimaal gehaald moet kunnen worden. Dus zeker met 450KBps zit je daar nog ruimt boven.

Het is niet een 1:1 8Mbps verbinding, dus je kan simpelweg niet verwachten/eisen dat het altijd 800KBps haalt. Ook al zou jou lijn maximaal de 8MBps kunnen halen door ene sync (wat officieel 2 tot 8Mbit kan zijn) stipt op 8Mbit staat is er nog een 1:25 maximale overboeking. Dus het kan helemaal niet dat iedereen altijd de volledige snelheid kan halen. Het zou heel goed kunnen zijn dat er misschien meer mensen dan alleen jij met een demon aansluiting surfen? of misschien aan het downloaden zijn? Is helemaal niet zo'n gekke gedachten denk ik.
Als je eerst ruim een jaar op elk moment van de dag 800+ kilobyte/sec snelheden haalt, en dan van de ene op de andere dag het opeens met ruim de helft ziet inzakken dan is er gewoon ergens iets fout. Voor zover ik kan nagaan heeft iedereen op VRF-02 er last van waardoor er overduidelijk er ergens bij Demon iets niet goed zit.

• dr snuggles
  • Niet online
Zo, de overstap van Demon -> Caiway -> XS4all zit erop (duurde 7 weken).

Na TE lang last gehad te hebben van een hoge ping bij Demon is het abonnement de deur uit gegaan. Omdat Demon nog niet zoveel zin heeft om overstappen naar andere providers makkelijk te maken (wat in theorie binnen half uur kan, maar nu 7 weken duurt) heb ik 2 maanden Caiway genomen (lokale kabelprovider). Dat was maar goed ook, want Demon was zo lief om 4 weken lang het dsl signaal te laten staan, waardoor je niet kan overstappen naar een andere dsl aanbieder. Grappige ervaring om te zien dat al je mail bij Caiway wel netjes wordt afgeleverd.

Sinds begin deze week zit ik nu op Xs4all (binnen 3 weken na aanvraag) en eindelijk kan ik weer optimaal online spelen. Ping is heerlijk laag (9ms naar tweakers.net).

Moraal van het verhaal: Overstappen naar een ander netwerk omdat je de problemen meer dan zat bent, kan prima! Ik zie dat er in dit topic nog steeds ontevreden mensen zijn, terwijl dat dus niet nodig is (nadat je je eerste jaar hebt uitgezeten). Stap gewoon over, zo wordt het netwerk van Demon weer wat gezonder en kan jij weer lekker internetten :)

Verwijderd

Wildfire schreef op 25 september 2004 @ 22:46:
[...]

Als je eerst ruim een jaar op elk moment van de dag 800+ kilobyte/sec snelheden haalt, en dan van de ene op de andere dag het opeens met ruim de helft ziet inzakken dan is er gewoon ergens iets fout. Voor zover ik kan nagaan heeft iedereen op VRF-02 er last van waardoor er overduidelijk er ergens bij Demon iets niet goed zit.
Inderdaad Wildfire. Dat zijn ook mijn woorden!
Je bent wat gewend en opeens ben je het kwijt.

Begin deze week heb ik een gelijkaardige klacht naar support van Demon gestuurd maar ik zit dus op de VRF-01...

Naar mij idee is de algehele snelheid gehalveerd (daarmee bedoel ik dat het downloaden voor de helft trager gaat ongeacht de bandbreedte van de "andere kant"). Bij mij is dat sinds de storing op zaterdag 18 september in Den Bosch Centrum, een aantal dagen na werkzaamheden aan meerdere centrales.

Als ik de FTP speedtest doe bij Demon (of andere snelle FTP servers) begint het snel, gaat de download haperen en daarna is het net een jojo met als resultaat een max download van zo'n 425KB-500KB gemiddeld. Voorheen ongeveer 850KB.
Met de upload is niets aan de hand en ik ervaar geen disconnects. De ping ligt tussen de 20 en 26ms en dat is normaal strak 20ms.
Mijn modem trained netjes op 8064/896 zoals altijd.

En ja er wordt hier veel gezeurd over Demon maar dat is nu eenmaal helaas de realiteit :(

Verwijderd

wwillem schreef op 25 september 2004 @ 23:05:
Zo, de overstap van Demon -> Caiway -> XS4all zit erop (duurde 7 weken).

Na TE lang last gehad te hebben van een hoge ping bij Demon is het abonnement de deur uit gegaan. Omdat Demon nog niet zoveel zin heeft om overstappen naar andere providers makkelijk te maken (wat in theorie binnen half uur kan, maar nu 7 weken duurt) heb ik 2 maanden Caiway genomen (lokale kabelprovider). Dat was maar goed ook, want Demon was zo lief om 4 weken lang het dsl signaal te laten staan, waardoor je niet kan overstappen naar een andere dsl aanbieder. Grappige ervaring om te zien dat al je mail bij Caiway wel netjes wordt afgeleverd.

Sinds begin deze week zit ik nu op Xs4all (binnen 3 weken na aanvraag) en eindelijk kan ik weer optimaal online spelen. Ping is heerlijk laag (9ms naar tweakers.net).

Moraal van het verhaal: Overstappen naar een ander netwerk omdat je de problemen meer dan zat bent, kan prima! Ik zie dat er in dit topic nog steeds ontevreden mensen zijn, terwijl dat dus niet nodig is (nadat je je eerste jaar hebt uitgezeten). Stap gewoon over, zo wordt het netwerk van Demon weer wat gezonder en kan jij weer lekker internetten :)
Loopt je verbinding naar Xs4all nu ook via BBned?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 23:29:

[...]

En ja er wordt hier veel gezeurd over Demon maar dat is nu eenmaal helaas de realiteit :(
Weet je wat ik nog het ergst vind? Mensen die vinden dat we geen recht van klagen hebben omdat snelheid x het absolute minimum zou zijn voor onze verbinding en dat we al blij moeten zijn dat we dus überhaupt nog kunnen surfen en downloaden.

Alsof je auto altijd 120 km/h kon rijden, opeens niet harder meer kan dan 80 km/h en dan niet klagen want "je kunt nog gewoon rijden"... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 23:40

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Katwijck1 schreef op 24 september 2004 @ 16:02:

Werkte een maand goed.

Ja, soortgelijk probleem:

Zyxel modem van Demon, daarachter een Linksys WRT54G. Werkt al maanden foutloos. Sinds 2-3 weken valt de verbinding 2-3 keer per week ineens weg. Pas na reset van het ADSL modem werkt alles weer. Ofwel: het zit niet in de Linksys, maar puur in de verbinding. Ik weet niet van Demon daar uitspookt, maar blij ben ik er niet mee :(

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Zelf heb ik nergens last van, net even gekeken, zit ook op bbned-vrf-02.demon.nl
Ik haal nog steeds dezelfde download snelheid als in het begin,
hoewel ik sinds 2 maanden wel een iets lagere upload snelheid heb (nu 85KB/s).
Voordeel is wel dat ik sinds die tijd geen last meer heb van een enorme terugval
in download snelheid (van 120KB/s naar 20KB/s) zodra ik wat ga uploaden.
Dan heb ik het alleen over het verkeer van en naar de nieuwsgroepen. :)

Ik kan mij goed voorstellen dat Wildfire zijn vermindering in snelheid niet fijn vindt.
Hij zit nog steeds boven de onder grens van 2-8 megabit,
maar had voorheen een hogere snelheid.
Dan kun je dus niet zeggen dat het aan zijn bekabeling ligt.
Er moet iets aan de hand zijn, hoewel ikzelf daar niets van merk.
Wel moet ik zeggen dat ik het 2048/1024 abbo heb,
waarschijnlijk heb je met dat abbo een meer constante snelheid. :)

Veel sterkte voor wwillem trouwens, je hebt een lagere ping nu,
(wat voor mij niet relevant is), maar alle andere dingen zijn minder.
Hogere prijs, lagere upload, minder retentie, veel uitgefilterde nieuwsgroepen.
Zodra er een storing is bij Xs4All, moet jij daarvoor betalen (geen gratis helpdesk).
Hoe is de gratis helpdesk van Demon trouwens, ik heb ze nog nooit gebeld.
Ik ben al weer 14 maanden bij Demon, nog nooit problemen gehad _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

cjdijk schreef op 26 september 2004 @ 08:00:

[..]

Er moet iets aan de hand zijn, hoewel ikzelf daar niets van merk.
Wel moet ik zeggen dat ik het 2048/1024 abbo heb,
De terugval in snelheid ligt ongeveer op 350 tot 450 kilobyte/sec, dus nee jij merkt er niets van... jij kunt met een 2048/1024 abbo dan ook maar maximaal 256 kilobyte/sec halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katwijck1

Katwijck1

So little time to spend

Ben nu hierzo beetje aan het klieren met nieuwsgroepen, alleen krijg ik een error na verloop van tijd.

Ik wordt telkens lijkt wel gekicked.

Een 502 fout van demon...

Gebruik b.t.w. het programma newsleecher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Katwijck1 schreef op 26 september 2004 @ 10:20:
Ben nu hierzo beetje aan het klieren met nieuwsgroepen, alleen krijg ik een error na verloop van tijd.

Ik wordt telkens lijkt wel gekicked.

Een 502 fout van demon...

Gebruik b.t.w. het programma newsleecher.
Dit wil dus zeggen dat je te vaak probeert in te loggen. Waarschijnlijk heb je te veel connecties naar Supernews ingevuld in Newsleecher (twee is het maximale) of iemand anders op je netwerk probeert ook gebruik te maken van de nieuwsserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Wildfire schreef op 25 september 2004 @ 23:37:
[...]

Weet je wat ik nog het ergst vind? Mensen die vinden dat we geen recht van klagen hebben omdat snelheid x het absolute minimum zou zijn voor onze verbinding en dat we al blij moeten zijn dat we dus überhaupt nog kunnen surfen en downloaden.

Alsof je auto altijd 120 km/h kon rijden, opeens niet harder meer kan dan 80 km/h en dan niet klagen want "je kunt nog gewoon rijden"... :(
Autovergelijkingen zijn eindeloos en kloppen nooit helemaal.

Want jij slaat ook alarm als je op een weg 120km/h mag rijden maar je niet harder dan 50km/h kan omdat het druk is? Dat wist je ook van te voren lijkt me dat de snelwegen gegdeeld zijn. Er worden echt meer auto's verkocht dan er tegelijk kunnen rijden over het wegennet.

Dus soms heb je nu eenmaal een opstopping of file. Dan krijg je nu eenmaal eventjes een tragere download of verhoogde pingtijden. Het reguleren hiervan kan door de hoeveelheid dataverkeer in te perken bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 23:35:
[...]

Loopt je verbinding naar Xs4all nu ook via BBned?
Nee, via KPN :).

Ik kreeg de indruk dat de problemen hier gedeeltelijk door BBned werden veroorzaakt. Vooral het ping probleem wat nu nog speelt (Demon is een van de weinige providers die VRF-servers uitbesteedt aan BBned). Vandaar geen BBned meer voor mij. Niet dat Demon vrij uit gaat, zij hebben het probleem niet goed af gehandeld.

Met Tiscali/BabyXL gaat het niet zo goed op dit moment. Ze lijden veel verlies en zelfs over Demon aansluitingen via BabyXL las je hier wel eens problemen. Daarom heb ik bewust een provider gezocht wat dsl serveert via het KPN netwerk.

Voor de keuze van de provider heb ik algemene voorwaarden vergeleken, nieuwsgroepen van providers doorgelezen (waar veel informatie in staat!) en zeer goed naar de service en betrouwbaarheid gekeken. Ik heb bijvoorbeeld best wat extra euro's over voor een betrouwbare mailserver. Vandaar dat ik bij XS4all ben uitgekomen :).

[ Voor 23% gewijzigd door dr snuggles op 26-09-2004 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:58

4POX

Everybody is wired

Ik heb sinds donderdag ADSL via demon. En vrijdag heb ik een router gekocht die het het internet over mijn lan moest gaan delen. Ik heb de standaard modem van Demon ontvangen. De Allied Data Copperjet 816-2P, En als router heb ik SMC 7004ABR aangeschaft. Ik heb er eerst bewust niet voor gekozen om de Allied Data Copperjet 816-2P als router in te stellen.

Alleen met de router ertussen heb ik alleen maar problemen met het internet. regelmatig time-outs en niet vooruit te branden. Maar zodra ik de modem rechtstreeks op mijn werkstation druk knalt de verbinding er weer over. Heel bizar.

Nu las ik op de demon site : "Wanneer u er voor kiest om een eigen modem/router aan te schaffen is het belangrijk om te beseffen dat niet elke router probleemloos zal werken met uw DSL lijn. Wij raden wij u dan ook met klem aan om een door ons gecertificeerde modem/router aan te schaffen."

Ik heb in die topic alleen maar klachten gelezen , maar zijn er ook mensen die een goede verbinding hebben? En met wat voor losse router in het netwerk.

Of heeft iemand een goede Howto hoe ik de Allied Data Copperjet 816-2P kan omzetten naar router. Want ik ben bang dat ik iets fouts kan doen. En bij Demon duurt het vaak gemiddeld een half uur voordat je weet of iets werkt. (heerlijk dat mac netwerk)

De router heb ik standaard gelaten, firewall heb ik uitgezet. Ik heb het gevoel dat mijn huidige router niet goed overweg kan dat elke 3600 seconde een nieuwe dhcp request wordt verstuurd.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katwijck1

Katwijck1

So little time to spend

Genghis Khan schreef op 26 september 2004 @ 11:08:
[...]

Dit wil dus zeggen dat je te vaak probeert in te loggen. Waarschijnlijk heb je te veel connecties naar Supernews ingevuld in Newsleecher (twee is het maximale) of iemand anders op je netwerk probeert ook gebruik te maken van de nieuwsserver.
Hmmz, heb hem ingesteld op 1 connectie.

En ik ben de enige hier die probeert te werken met de nieuwsserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Katwijck1 schreef op 26 september 2004 @ 14:16:

Restart even je pc. Ik kreeg die melding wel eens als ik met Opera nieuwsgroepen had gelezen en later GrabIt opstartten. Om de een of andere reden bleven er heel af en toe lijntjes open staan en kon GrabIt niks meer te pakken krijgen.

Mocht dit niet werken dan ligt het probleem toch ergens anders :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Katwijck1 schreef op 26 september 2004 @ 14:16:
[...]

Neuh heel af en toe gebruik ik de nieuwsserver ook wel eens...niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Ik had vorige week nog een mailtje gekregen naar aanleiding van een klacht over het pingprobleem:
Geachte heer <...>,

Uiteraard hebben wij genoeg van dit soort meldingen binnen gekregen om er moe van te worden. We zijn al ver langs dat punt, maar uw mail beantwoorden hebben wij natuurlijk altijd tijd en animo voor. :)

Wij kunnen goed begrijpen dat u ook moe wordt van dit probleem (zeker als u van gamen houdt en het probleem al lang heeft). Ik kan u vertellen dat ik persoonlijk ook een Demon-verbinding heb en daar geen enkel probleem mee heb. Het is dus slechts een ongelukkig toeval dat u deze problemen heeft, want het is maar een klein deel van onze klanten. (de thread van tweakers.net gaat over diverse dslExpress-problemen)

Geheel ongelijk geven wij u dus niet als u genoeg heeft van dit probleem en een andere provider wil gaan zoeken. Dat het probleem op dit moment nog niet opgelost is, dat is een schande. Wij hopen het probleem natuurlijk binnenkort op te lossen, maar helaas kunnen wij u geen datum geven waarop de volgende maatregelen gaan plaatsvinden. We kunnen u wel verzekeren dat deze binnenkort zullen plaatsvinden en dat we daarmee het probleem definitief hopen op te lossen.
Kheb ze maar een mail teruggestuurd dat als ze het binnen 3 weken definitief oplossen ik ze een vlaai stuur... maar ja, of dat helpt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Wallie schreef op 27 september 2004 @ 09:22:
Ik had vorige week nog een mailtje gekregen naar aanleiding van een klacht over het pingprobleem:

[...]

Kheb ze maar een mail teruggestuurd dat als ze het binnen 3 weken definitief oplossen ik ze een vlaai stuur... maar ja, of dat helpt 8)7
Zo'n soort gelijke mail heb ik ook eens ontvangen. In april ofzow :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Wallie schreef op 27 september 2004 @ 09:22:

[...]

Ach, jij hebt iig nog de erkenning dat er überhaupt een probleem is. Het bandbreedte-probleem is tot nu toe nog steeds niet erkend... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
4POX schreef op 26 september 2004 @ 14:14:

Ik heb in die topic alleen maar klachten gelezen , maar zijn er ook mensen die een goede verbinding hebben? En met wat voor losse router in het netwerk.
Prima ervaringen met oa Draytek en Apple Airport routers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 21:45
dolby schreef op 27 september 2004 @ 11:05:
[...]

Linksys WRT54GS ook geen probleem.
Mac adresje invullen en was meteen gaan!

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almeerder
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-05-2023
Weet iemand toevallig of de snelheidsbeperking (2x 512 K/bit) van de newsserver van Demon (supernews), tijdelijk of voor vast is? Ik kan dat eigenlijk nergens terug vinden?

Gr
Johnny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

almeerder schreef op 27 september 2004 @ 14:36:
Weet iemand toevallig of de snelheidsbeperking (2x 512 K/bit) van de newsserver van Demon (supernews), tijdelijk of voor vast is? Ik kan dat eigenlijk nergens terug vinden?

Gr
Johnny
Die beperking is er ondertussen alweer heel lang en het ziet er niet naar uit dat het ooit beter zal worden. Er gaan geruchten dat Demon de newsserver zelfs zal gaan opdoeken (m.a.w., het contract met Supernews opzeggen) of over zal laten gaan in een extra abonnement naast je ADSL-abbo zelf.

BTW, Zou je voortaan niet meer expliciet willen groeten. Zie de GoT FAQ, wij tweakers groeten elkaar al automatisch door de berichtjes zelf... :)

[ Voor 17% gewijzigd door Wildfire op 27-09-2004 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01-2024
Wildfire schreef op 27 september 2004 @ 14:40:
[...]

..... Er gaan geruchten dat Demon de newsserver zelfs zal gaan opdoeken (m.a.w., het contract met Supernews opzeggen) of over zal laten gaan in een extra abonnement naast je ADSL-abbo zelf.
......
Is dat zo? Heb je daar een bron in die dat bevestigd of zijn dit vermoedens.
Mocht dit feitelijk worden dan kap ik met demon, ben dus erg benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Damien schreef op 27 september 2004 @ 14:49:
[...]

Is dat zo? Heb je daar een bron in die dat bevestigd of zijn dit vermoedens.
Mocht dit feitelijk worden dan kap ik met demon, ben dus erg benieuwd...
Ik zei toch, geruchten. Heb ik tijden terug opgevangen in, denk ik, de nieuwsgroep demon.nl.support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01-2024
Ja het legt een beetje aan de bron in welke mate je de geruchten serieus moet (kunnen) nemen. Dat was eigenlijk wat ik bedoelde *dig*

Zou wel een droevige samenloop van omstandigheden worden als eerst de ping en daarna de nieuwsgroepen een reden worden omvooral maar geen demon te nemen. Hou het angstvallig in de gaten :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Nah, over de ping heb ik -godzijdank- niets te klagen. 't Is het bandbreedte-gedoe momenteel... :(

In het verleden nog wel pingproblemen gehad ja. Wat een ellende was dat. On-line gamen was gewoon schier onmogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almeerder
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-05-2023
Hmm...erg jammer dat de newsserver zo wordt afgekapt.....je zou denken hoe duurder abbo je neemt, des te sneller je kan downloaden? maar helaas....

Toch maar Payserver abbo aanhouden dus....

Geen groet...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Wildfire schreef op 27 september 2004 @ 14:58:
Nah, over de ping heb ik -godzijdank- niets te klagen. 't Is het bandbreedte-gedoe momenteel... :(

In het verleden nog wel pingproblemen gehad ja. Wat een ellende was dat. On-line gamen was gewoon schier onmogelijk...
Ik kom hier -helaas- op terug... ping is nu 120ms op VRF-02!

Kom op zeg, nu heb ik bandbreedte- èn pingproblemen! :(

-- Edit: ping is nu weer normaal. Hmmm... raar. Ik bel nu de helpdesk maar over het bandbreedte-probleem en vraag dan ook maar meteen naar dit pingprobleem van zojuist.

-- Edit #2: en weer slecht. De ping fluctueert flink... voorheen kreeg ik, welke site ik ook pingde, eigenlijk altijd strakke resultaten, hooguit een paar milliseconden afwijking.
Pingen naar jolt.co.uk [195.149.21.11] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 195.149.21.11: bytes=32 tijd=44 ms TTL=59
Antwoord van 195.149.21.11: bytes=32 tijd=59 ms TTL=59
Antwoord van 195.149.21.11: bytes=32 tijd=53 ms TTL=59
Antwoord van 195.149.21.11: bytes=32 tijd=165 ms TTL=59

Ping-statistieken voor 195.149.21.11:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 44ms, Maximum = 165ms, Gemiddelde = 80ms

[ Voor 55% gewijzigd door Wildfire op 27-09-2004 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The outer limits
  • Laatst online: 31-07-2022

The outer limits

AKA Akita

Ondanks alle problemen heb ik toch demon adsl genomen.

14-9 geaccepteerd
26-9 lijn opgeleverd
27-9 modem verzonden

Al met al redelijk vlotte afhandeling al zijn oa freeler (15 dagen na aanvraag), xs4all (18 dagen na aanvraag) en 12move (21 dagen na aanvraag) sneller dan demon met 22 dagen al was de aanvraag wel op een zaterdag (dus verlies van 2 werkdagen)

ga ook met de copperjet 816-2p stoeien en kijken of ik hem met mijn wifi asus wl500g aan de praat kan krijgen

Akita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 13-09 12:58

4POX

Everybody is wired

dolby schreef op 27 september 2004 @ 11:05:
[...]

Ik ben bij de winkel geweest.. Probleem was bij de winkel bekend. De halve persoonbestand daar heeft Demon en de bewuste router kan niet werken met het dhcp idee van demon.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

The_outer_limits schreef op 27 september 2004 @ 16:46:
Ondanks alle problemen heb ik toch demon adsl genomen.

14-9 geaccepteerd
26-9 lijn opgeleverd
27-9 modem verzonden

Al met al redelijk vlotte afhandeling al zijn oa freeler (15 dagen na aanvraag), xs4all (18 dagen na aanvraag) en 12move (21 dagen na aanvraag) sneller dan demon met 22 dagen al was de aanvraag wel op een zaterdag (dus verlies van 2 werkdagen)

ga ook met de copperjet 816-2p stoeien en kijken of ik hem met mijn wifi asus wl500g aan de praat kan krijgen
27-14=22 ?? Jouw rekensommetje klopt niet ;)
Haal er ook nog eens de afkoelperiode van 7 dagen vanaf, lijkt me niks te klagen dan :9

[ Voor 8% gewijzigd door KillerAce_NL op 27-09-2004 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:47
Waarschijnlijk ligt er nog een tijdje tussen aanvragen en acceptatie. Dit wordt alleen niet vermeld op de service page van demon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Nou, ik heb Demon aan de lijn gehad. BBNed is bezig een structurele oplossing te zoeken voor het bandbreedte-probleem...

Right, "structurele oplossing", dat hebben we al vaker gehoord...

Nou ja, iig erkenning dat er überhaupt een probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Wildfire schreef op 27 september 2004 @ 17:51:

Nou ja, iig erkenning dat er überhaupt een probleem is.
Gaaf dat ze dat ook mooi op de status page melden, toch beetje jammer dat daar wanneer er *grote* problemen zijn dat deze dan weer niet op de status page worden vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Chutney schreef op 27 september 2004 @ 17:56:
[...]

Gaaf dat ze dat ook mooi op de status page melden, toch beetje jammer dat daar wanneer er *grote* problemen zijn dat deze dan weer niet op de status page worden vermeld.
Tsja, argument van Demon: "het is geen groot probleem, er is nog gewoon verbinding"...

Grrrr!!!! :(

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Denk bij het posten van een reply even aan de aangescherpte policy die geldt in dit topic!