Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB
Als je rustig te werk gaat zal het wel loslopen.The_outer_limits schreef op 09 september 2004 @ 10:47:
Begrijp ik nu goed dat als ik die copperjet straks aansluit en ik stel hem niet goed af ik dus met een router achter een router zit waardoor er dus geen verkeer meer doorkomt tenzij ik op beide routers alle poorten ga forwarden..
In het andere geval lees ik over bridge mode waardoor er nog maar 1 pc tegelijk kan connecten.
Mag dit dan ipv de pc ook die wireless router zijn waarop ik dan de rest aansluit of geeft ook dit oneindig gezeur met poorten die al dan niet opengesteld moeten worden?
Ondanks dat ik erg blij ben dat ik straks van chello afben vrees ik met grote vreze dat het straks ellende met een grote E wordt om de adslmodem en router te gaan koppelen.
Het beste wat je kunt doen is het volgende:
- ADSL modem in router modus zetten
- Straight netwerkkabel naar je accesspoint. Beide apparaten moeten elkaar kunnen zien (meeste apparaten hebben netwerkstatus-lampjes).
- Accesspoint configureren als router modus, let erop dat je de beveiliging goed instelt! Een goede beveiliging is op MAC adres en de DHCP-pool zo klein mogelijk te houden
- Met je laptop via je accesspoint/router via je adsl modem/router verbinding maken met de mac-adres registratiepagina van demon. Hier registreer je het MAC adres van je adsl modem/router, omdat dit apparaat nu zichtbaar is op het internet.
Zolang je intern geen servers hebt staan die vanaf het internet bereikbaar moeten zijn, dan hoef je verder geen acties uit te voeren. Bij het bereikbaar zijn vanaf het internet bedoel ik een server die antwoord op een vraag vanaf het internet, zoals een webserver of ftp server. Deze servers moeten reageren op een vraag vanaf het internet (bijvoorbeeld "jij host pagina www.mijnwebsite.nl en ik wil graag die pagina inzien" (standaard vraag bij een webserver)) dus dient de router te weten welke poorten hij naar een bepaalde server door moet sturen. In het geval dat je beide netwerkpunten als router ingesteld hebt, dien je de NAT-routering op beide routers in te stellen. Op de adsl modem/router moet je dan de betreffende poort(en) forwarden naar je accesspoint, op je accesspoint moet je dezelfde poorten doorsturen naar het betreffende interne IP-adres van de server.
Als je enkel met je laptop(s)/pc's gaat browsen, kazaa of iets dergelijks gaat gebruiken, dan hoef je geen NAT-routering in te stellen, zoals ik hierboven heb beschreven.
Als je ondanks dit verhaal nog steeds niet overtuigd bent van de eenvoud van de installatie, dan doe je er denk ik beter aan om aan een vriend hulp te vragen of van het wireless idee af te zien.
Hier kon uw advertentie staan
maar dan op een chello modem dat in principe niet meer is dan een doorgeefluik voor 1'en en 0'en en verder geen instellingen heeft mbt routing.
Het wirelessgedeelte (asus wl500g) is nu goed ingesteld als router met een paar extra poorten open voor bepaalde applications. Verder is hij dichtgetimmerd met mac adressen en wep. ik weet dat dit niet volmaakt is maar tenzij je een paar uur netwerkverkeer gaat afluisteren en dan erachter komen dat ik wissel tussen een aantal keys en dus nog langer bezig bent gaat die persoon vanzelf wel 3 huizen verderop via het openstaande netwerk.
1 router in het netwerk is dus geen probleem
Kan ik in die copperjet niet gewoon alles uitschakelen behalve de adsl modem functie of wordt dat dan te onveilig?
edit.
Portmappen lukte mij met wat proberen dus wel maar het probleem is dat bijna alle guides zijn geschreven op basis van 1 router > pc en niet op modem/router > router > pc.
[ Voor 11% gewijzigd door The outer limits op 09-09-2004 14:06 ]
Akita
Verwijderd
Het hele idee van twee routers komt vooral van screening routers voor een DMZ, die laten wat vekeer door en de routers aan de andere kant van je DMZ blokkeren dan alle verkeer naar buiten, voor een thuis situatie overdreven en omslachtig.
Mijn 2 cent in elk geval.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 14:51 ]
Ik weet niet hoe je daar bij komt, want de modem die je van Demon krijgt staat per default in bridge-mode en je moet dus moeite doen om 'm in routermode te zetten.Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 14:50:
Ik lees niet anders dan mensen die twee routers in hun thuis netwerk van 3 pc's hebben, wat een onzin zeg. Gewoon je adsl modem in bridge mode, nat aan op je router/accesspoint en voila ... [...]
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Niet helemaal onzinnig, als je een extra beveiligingslaag om je accesspoint wilt maken.Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 14:50:
Ik lees niet anders dan mensen die twee routers in hun thuis netwerk van 3 pc's hebben, wat een onzin zeg. Gewoon je adsl modem in bridge mode, nat aan op je router/accesspoint en voila ... je kunt internetten en dergelijke. Je AP/router moet wel een firewall mogelijkheid hebben maar als je die hebt (gezien het forwarden van poortjes zal dat wel) zal het allemaal geen problee zijn. Op deze manier kun je ook weer de meeste leken informatie vinden als je problemen ondervindt en qua veiligheid ... waarschijnlijk loop je op de langere termijn meer risico met je wireless lan dan met een standaard geconfigureerd routertje met alle poortjes dicht. Het gaat pas fout als er van buiten een poortje open staat, je een keertje een leuke trojan naar binnen haalt of een leuk virus ofzo opduikt.
Het hele idee van twee routers komt vooral van screening routers voor een DMZ, die laten wat vekeer door en de routers aan de andere kant van je DMZ blokkeren dan alle verkeer naar buiten, voor een thuis situatie overdreven en omslachtig.
Mijn 2 cent in elk geval.
Ik heb 2 routers thuis draaien, de zyxel 650 modem in routing modus en een linux bakje die ook nat-routing uitvoert.
Maar goed, ik heb in m'n interne netwerk ook aardig wat spul hangen waar ik ook regelmatig mee test, ook spullen van m'n werkgever en cisco waar ik lekker mee test en netwerkjes bouw.
Een internetverbinding is dan leuk om verschillend netwerkverkeer te testen, en dan wil je toch veilig zitten. Over een maand komt er trouwens een nokia firewall tussen de adsl modem en linux router, want dan mag ik een half jaar betaproducten van cisco gaan testen. Verheug me er al op
Verwijderd
Wat echt irritant is is dat sommige sites zeer traag laden of soms zelfs pas bij een 2e keer.
Komt voornamelijk voor als er tegelijk gedownload wordt zo lijkt het maar ook zonder simultane download komt het voor.
Je zou toch zeggen dat als er met 6mbit gedownload wordt en hoger ook wel gehaald wordt er daan geen probleem mag zijn om ondertussen lekker te surfen.
Draai momenteel achter een freesco router die komend weekeinde vervangen gaat worden voor een Draytek 2900g.
Voorheen met chello dergelijke problemen eigenlijk nooit of zelden meegemaakt bij gebruikmaking van de xs4all dns servers.
Gebruik momenteel de dns servers van Demon zelf, zijn die echt zo brak of hoe zit dat?
Hmm alles laad hier snel, ook de snelheid is constant.Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 02:31:
Gebruik momenteel de dns servers van Demon zelf, zijn die echt zo brak of hoe zit dat?
Demon is mijn provider nu zo'n 6 maanden. Ben heel erg tevreden. 800Kbps download ik gemiddeld.
Maar ik heb laatst het idee dat mailtjes die ik stuur vanaf een bepaald demon adres niet aankomen bij mensen
Ik heb gerpobeert van hotmail naar demon en andersom, dat werkt.
Van wanadoo naar demon en andersomw erkt ook maar met tiscali heb ik problemen
Loigt het aan mijn sofwarematige instellingen of hebben meer mensen er last van?
vr. grt,
Jeroen
Probeer je mailtjes van het tiscali netwerk vanaf je demon server te versturen?irongangster schreef op 10 september 2004 @ 11:54:
Hey,
Demon is mijn provider nu zo'n 6 maanden. Ben heel erg tevreden. 800Kbps download ik gemiddeld.
Maar ik heb laatst het idee dat mailtjes die ik stuur vanaf een bepaald demon adres niet aankomen bij mensen
Ik heb gerpobeert van hotmail naar demon en andersom, dat werkt.
Van wanadoo naar demon en andersomw erkt ook maar met tiscali heb ik problemen
Loigt het aan mijn sofwarematige instellingen of hebben meer mensen er last van?
vr. grt,
Jeroen
Demon heeft onlangs een groot aantal smtp servers geblokkeerd (zo ook die van mijn werkgever), waardoor je geen mail met dat account vanaf je demon adres kunt versturen. Voorheen kon het dus nog wel, waarom ze dit hebben gedaan weet ik niet, heb er geen mededeling over kunnen vinden.
De lijn zal naar verwachting binnen drie weken worden opgeleverd. Indien u een modem besteld heeft zal dit voor de oplevering naar u worden toegestuurd.
is dit een ruime schatting of moet ik het nog 3 weken zonder internet op mijn kamer in het studentenhuis wachten ?
Dus heb nog een beetje geduld en stop een draadloos kaartje in je pc/laptop en misbruik een paar openstaande netwerken
Akita
ik heb in mn oude huis nog steeds een 8/1 verbinding en daar heb ik al een 5 maanden lange achterstand op en ik ben nog steeds niet afgesloten
hehe zat van de week al op de stoep te internetten:)The_outer_limits schreef op 10 september 2004 @ 14:57:
Hangt een beetje van je regio af, van een kennis hoorde ik dat van de datum van aanvraag het slechts 18 dagen geduurt heeft (dat is dus incl die 7 dagen dat je kan annuleren)
Dus heb nog een beetje geduld en stop een draadloos kaartje in je pc/laptop en misbruik een paar openstaande netwerken
Ook tref ik zo af en toe dat bij het verzenden van e-mail een time-out optreedt.
Ja, een fantastische mailserver. En ik maar denken dat ik van mailproblemen af zou zijn zodra ik bij @Home weg zou zijn...
ik word ook al gaar van die meel-server. Bij ons scheid die de aliassen niet en zo kan ik nooit de juiste emails ophalen... Demon geeft aan dat het de fout is aan outlook, maar ook als ik een ander prog gebruik zoals PKmail dan doet ie het nog steeds niet goed.Wildfire schreef op 10 september 2004 @ 20:01:
Ik word gek van die mailserver... loopt al heel de dag regelmatig een "unknown hostname"-error te spuien. En vlak daarna werkt het weer gewoon.
Ook tref ik zo af en toe dat bij het verzenden van e-mail een time-out optreedt.
Ja, een fantastische mailserver. En ik maar denken dat ik van mailproblemen af zou zijn zodra ik bij @Home weg zou zijn...
I got a problem-solver and its name is revolver
Weet je wel zeker dat je je mailprog goed instelt? naam@user haalt de mail van naam op, alleen user als naam en je krijgt alles.Dethroned schreef op 10 september 2004 @ 20:43:
[...]
ik word ook al gaar van die meel-server. Bij ons scheid die de aliassen niet en zo kan ik nooit de juiste emails ophalen... Demon geeft aan dat het de fout is aan outlook, maar ook als ik een ander prog gebruik zoals PKmail dan doet ie het nog steeds niet goed.
[ Voor 3% gewijzigd door Wildfire op 10-09-2004 20:47 ]
Ik kan van mijn tiscali netwerk wel mailtjes sturen naar een demonadres. maar niet ontvangen. Als ik mail verstuur naar tiscali krijg ik dit bericht:
This message was created automatically by mail delivery software.
A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:
iets@tiscali.nl
SMTP error from remote mailer after end of data:
host mail-mx-00.tiscali.nl [195.241.79.130]: 550 Rejected by internal UBE/UCE policy
Pls help!
Verwijderd
Stuur je vanaf een eigen lokale mailserver? Of gebruik je post.demon.nl?irongangster schreef op 11 september 2004 @ 17:40:
Heel raar,
Ik kan van mijn tiscali netwerk wel mailtjes sturen naar een demonadres. maar niet ontvangen. Als ik mail verstuur naar tiscali krijg ik dit bericht:
This message was created automatically by mail delivery software.
A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:
iets@tiscali.nl
SMTP error from remote mailer after end of data:
host mail-mx-00.tiscali.nl [195.241.79.130]: 550 Rejected by internal UBE/UCE policy
Pls help!
Lijkt erop dat de server die je gebruikt om te verzenden geblacklist is bij Tiscali?
1
2
3
| 2004-09-11 17:45:41 1C6A4G-0000Ba-9y <= fabio@domein.tld H=fabio [192.168.1.100] P=esmtps X=TLSv1:AES256-SHA:256 S=1208 id=41431DAA.3040704@domein.tld 2004-09-11 17:45:52 1C6A4G-0000Ba-9y => test@tiscali.nl R=dnslookup T=remote_smtp H=mail-mx-00.tiscali.nl [195.241.79.130] 2004-09-11 17:45:52 1C6A4G-0000Ba-9y Completed |
Mail versturen vanaf een lokale mailserver vanaf mijn eigen ip gaat prima.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 17:47 ]
Is er niks dat ik kan doen?
Verwijderd
Demon bellen. 0800-3366668irongangster schreef op 11 september 2004 @ 18:39:
Ik stuur vanaf post.demon.nl
Is er niks dat ik kan doen?
Of een berichtje posten in demon.nl.support.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 19:04 ]
Gemiddeld 70+ms ping naar demon.nl
Je zou toch zo langzamerhand denken dat ze nu hier wel over heen zijn?
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Verwijderd
Hoe is demon tov de ping tijden?
Ik heb demon besteld maar ik zou eigelijk wel eens willen weten hoe de pingtijden zijn (stabiel enz).
Dit ivm het gamen.
Ps ik heb een 8/1 abbo besteld.
Alvast bedankt voor de reactie.
Groeten Robert
Verwijderd
Ik heb 22ms naar demon.nl maar een kennis van mij zegt dat dit veels te hoog is en dat hij 7ms heeft.
De pingtijden die je haalt zijn afhankelijk van meerdere factoren;Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 21:28:
Kan iemand mij vertellen wat "normale"ping tijden zijn?
Ik heb 22ms naar demon.nl maar een kennis van mij zegt dat dit veels te hoog is en dat hij 7ms heeft.
- Welke router je gebruikt, de ene router heeft minder vertraging dan de andere. Met de standaard meegeleverde modem/router haal ik zelf 20-22ms;
- De wijkcentrale, als BBned de apparatuur inmiddels gemigreerd heeft naar Alcatel valt je ping ook iets lager uit;
- De afstand naar je centrale.
Als je 7ms haalt, zal 22ms je erg hoog in de oren klinken, maar het verschil zul je niet eens merken tenzij je die-hard gamer bent. De ping die jij haalt is zeker niet te hoog voor je verbinding.
Verwijderd
Ik gebruik een draytek 2600 en heb een 8/1 lijn van Demon.Genghis Khan schreef op 13 september 2004 @ 21:34:
[...]
De pingtijden die je haalt zijn afhankelijk van meerdere factoren;
- Welke router je gebruikt, de ene router heeft minder vertraging dan de andere. Met de standaard meegeleverde modem/router haal ik zelf 20-22ms;
- De wijkcentrale, als BBned de apparatuur inmiddels gemigreerd heeft naar Alcatel valt je ping ook iets lager uit;
- De afstand naar je centrale.
Als je 7ms haalt, zal 22ms je erg hoog in de oren klinken, maar het verschil zul je niet eens merken tenzij je die-hard gamer bent. De ping die jij haalt is zeker niet te hoog voor je verbinding.
Zover ik het kan zien is de wijkcentrale nog niet geupgrade naar Alcatel.
de problematische upgrade van 1024/512 naar 2048/1024 was per 1 september uiteindelijk toch succesvol. Mij was volledig bekent dat de 1024 up ergens rond de 864kbps up zou zijn, maar vreemd genoeg is met de speedupgrade mijn upload geen meter sneller geworden

Iemand enig idee hoe dit kan en/of dit bekent is en/of ik hierover bij Demon moet klagen?
16 tot 22ms is voor bbned met de cisco apparatuur normaal. na migratie naar alcatel is 6 tot 10ms ook mogelijk. Verbindingen via het babyXL netwerk hebben standaard 8 a 12 ms ongeveer.Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 21:36:
[...]
Ik gebruik een draytek 2600 en heb een 8/1 lijn van Demon.
Of je nu constant 20ms hebt op de lijn of constant 10ms maakt niet gek veel uit. Als het maar stabiel is tijdens het gamen, dat is belangrijker.
Navraag doen kan geen kwaad lijkt mij wie-weet is er ergens een vergissing in geslopen.Fludizz schreef op 13 september 2004 @ 22:00:
Iemand anders ook problemen met Demon en speedupgrade
de problematische upgrade van 1024/512 naar 2048/1024 was per 1 september uiteindelijk toch succesvol. Mij was volledig bekent dat de 1024 up ergens rond de 864kbps up zou zijn, maar vreemd genoeg is met de speedupgrade mijn upload geen meter sneller gewordenzit nog steeds op 50KB/s gemiddeld aan upload.
Iemand enig idee hoe dit kan en/of dit bekent is en/of ik hierover bij Demon moet klagen?
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
Dit is de uitleg van mijn kennis:Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 21:36:
[...]
Ik gebruik een draytek 2600 en heb een 8/1 lijn van Demon.
Ping meet de tijd van versturen en terugkomst van ping pakketje. Het gaat dan om milliseconden maar je kan het wel merken als je oplet. Ik merk bijv ook dat sinds ik ADSL heb de reactie stukken sneller is als ik bijv een internetpagina aanklik via google. Als die bijv 30 plaatjes op een pagina op moet halen scheelt het hetvolgende. Jij hebt 22 ms ik heb 7-10. ruimt aangehouden ben ik dan per plaatje 22-10=12 ms sneller. 12*30=360ms. Dat is dus 0.36 seconden op een redelijk grote internetpagina. Dat merk je dus wel degelijk.
Zo werkt het volgens mij niet. Deze theorie gaat alleen op als de plaatjes daadwerkelijk één voor een binnengehaald worden. Standaard gooit je browser echter meerdere connecties open waardoor je dus vrijwel niets merkt van de reactietijd van je verbinding.Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 22:10:
[...]
Dit is de uitleg van mijn kennis:
Ping meet de tijd van versturen en terugkomst van ping pakketje. Het gaat dan om milliseconden maar je kan het wel merken als je oplet. Ik merk bijv ook dat sinds ik ADSL heb de reactie stukken sneller is als ik bijv een internetpagina aanklik via google. Als die bijv 30 plaatjes op een pagina op moet halen scheelt het hetvolgende. Jij hebt 22 ms ik heb 7-10. ruimt aangehouden ben ik dan per plaatje 22-10=12 ms sneller. 12*30=360ms. Dat is dus 0.36 seconden op een redelijk grote internetpagina. Dat merk je dus wel degelijk.
Nu weet ik niet wat jouw kennis hier voor had, maar je pingtijden mogen wel erg drastisch verbeterd zijn als je hier iets van wilt merken tijdens het surfen. Is het niet gewoon het verschil in bandbreedte wat hij ervaart?
Nee het is echt een merkbaar verschilGenghis Khan schreef op 13 september 2004 @ 22:33:
[...]
Zo werkt het volgens mij niet. Deze theorie gaat alleen op als de plaatjes daadwerkelijk één voor een binnengehaald worden. Standaard gooit je browser echter meerdere connecties open waardoor je dus vrijwel niets merkt van de reactietijd van je verbinding.
Nu weet ik niet wat jouw kennis hier voor had, maar je pingtijden mogen wel erg drastisch verbeterd zijn als je hier iets van wilt merken tijdens het surfen. Is het niet gewoon het verschil in bandbreedte wat hij ervaart?
Ik merkte het ook toen ik van @home (kabel) met 50 - 70 ms pingtijden op rustige momenten overging op demon. De bandbreedte van kabel is een stuk hoger, evenals de pingtijden. Met ADSL gaat het echter een stuk sneller.
Ik kan me niet voorstellen dat de upload van 128 kbit bij kabel-internet de beperkende factor was om de requests de deur uit te doen.
Vergeet niet dat internet explorer standaard maar 2 requests tegelijk de deur uitdoet.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
De islam kan uw vrijheid schaden
De link naar topic #13 ontbreekt nog en ik had je al gemailedWokschotel schreef op 14 september 2004 @ 14:44:
Ik ga de startpost weer aanpassen; wie nog input heeft kan die naar mij mailen
12-09-2004 Verzonden.
12-09-2004 Bevestigd.
14-09-2004 Geaccepteerd.
Ik zal jullie op de hoogte houden van het verdere verloop van mijn aansluiting zodat duidelijk word hoe snel (of langzaam) demon is met haar aansluitingen.
dit is meer ter info over de huidige snelheid van aansluiten bij demon dan het puur posten van statusberichten
[ Voor 61% gewijzigd door The outer limits op 14-09-2004 16:25 ]
Akita
Ik heb bij mijn aanvraag nu standaard de Allied Data modem staan, en op hun website is ook te vinden dat deze voor BBNed wordt gebruikt, en de Zyxell voor BabyXL...
Jammer dat je eerst nog die week annuleringswachttijd hebt alvorens ze iets gaan doen
"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."
Jouw info had ik er al ingezet, maar er was iets mis met de topicstart; vandaar dat de 'oude' TS weer is terug gezet. Ik ben een nieuwe in elkaar aan het sleutelenTD-er schreef op 14 september 2004 @ 15:37:
[...]
De link naar topic #13 ontbreekt nog en ik had je al gemailed
De islam kan uw vrijheid schaden
Verwijderd
Ik heb een Draytek 2600 met een Demon 8/1 verbinding.
Dat komt omdat het vanavond weer pet is met de verbindingen, ik heb nu ook dat probleem.Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 22:00:
Kan iemand mij misschien vertellen waarom ik de ene x op speedtest een down haal van 784 en de andere x een down van 264?
Ik heb een Draytek 2600 met een Demon 8/1 verbinding.
Met het FTP programma van demon zelf heb ik ook onstabiele downloads de ene keer rond de 200kb en twee minuten later weer 820kb met mij Draytek 2600.
En ook weer hoge pings van in de 60ms (omgeving DenHaag)
Verwijderd
Dan ben ik gelukkig niet de enige. Ook pings van rond de 60ms. Apeldoorn.natnek schreef op 14 september 2004 @ 22:08:
[...]
Dat komt omdat het vanavond weer pet is met de verbindingen, ik heb nu ook dat probleem.
Met het FTP programma van demon zelf heb ik ook onstabiele downloads de ene keer rond de 200kb en twee minuten later weer 820kb met mij Draytek 2600.
Echt te triets dat een toch redelijk grote provider als Demon nog steeds z'n zaakje niet in orde heeft...natnek schreef op 14 september 2004 @ 22:08:
[...]
Dat komt omdat het vanavond weer pet is met de verbindingen, ik heb nu ook dat probleem.
Eerste ping problemen zijn toch al zo rond maart bekend geworden en het is er nu nog steeds.
Dan toch maar weer terug naar chello aan het einde van het jaar.
[ Voor 14% gewijzigd door Phydomir op 14-09-2004 22:50 ]
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Zelfde hier...alleen kan ik me connectie wel 840K strak laten dl... ping is wel wat hoog 40ms (same regio and modem)natnek schreef op 14 september 2004 @ 22:08:
[...]
Want mijn upload snelheid was altijd 64kb/s ongeveer en sinds aantal maanden geleden is het afgeknepen naar helft.
[ Voor 29% gewijzigd door DJkim op 15-09-2004 21:16 ]
Lucky Goldstar
Ping (getest op www.speedtest.nl) waaruit bleek dat deze 92 ms was, upload schommelend tussen 32 en 60. Al een oorzaak bekend?
Update:
Net contact gehad (na 35 minuten te hebben gewacht

[ Voor 61% gewijzigd door mackie op 15-09-2004 22:11 ]
We can do it two ways: easy or really easy!
Dit is al sinds maart aan de gang. Demon weigerd gewoon het op te lossen.mackie schreef op 15 september 2004 @ 21:20:
Hey, ik heb hetzelfde probleem.
Ping (getest op www.speedtest.nl) waaruit bleek dat deze 92 ms was, upload schommelend tussen 32 en 60. Al een oorzaak bekend?
Eind van het jaar ga ik dan ook zeker weg. Had beter bij chello kunnen blijven. Daar had ik nooit problemen tbh.
Een structuele oplossing? Het duurt echt geen half jaar om daar iets aan te doen. Voor zover ik weet is demon ook de enige ADSL provider die hier last van heeft.Lizard schreef op 15 september 2004 @ 22:06:
Als de de nieuwsgroepen een beetje volgt dan had je geweten dat ze wel degelijk met een structurele oplossing bezig zijn. Maar zelf vind ik het ook wel lang duren nu, en op het gebied van communicatie kan Demon soms ook nog wel wat leren. (Is al wel weer verbeterd met een tijdje terug.)
Upload is ook beetje omhoog geschoten 48kb/s
Lucky Goldstar
1
2
3
4
5
| [00:12:38] * [10053] Software caused connection abort [00:12:38] * Disconnected [00:12:39] * Connect retry #1 213.239.155.60 (6667) [00:12:39] Local host: Flaptop (212.238.220.236) [00:12:49] * Unable to connect to server (Connection attempt timed out) |
Not funny

Ik wil in mijn nieuwe woonplaats ook weer hetzelfde abo. het wordt daar ook aangeboden. Ik heb nu zo'n Zyxel van Demon draaiende op BabyXL(A'dam) maar dat zal in mijn ieuwe woonplaats (Veenendaal) BBNed worden, omdat ze daar volgens mij geen BabyXL hebben. Een paar vragen die ik heb:
- kan dat modem ook makkelijk voor BBned worden geconfigd.
- moet ik gewoon weer een nieuw Demon abo. afsluiten waarbij de 'start-up kosten' ook door Demon als 'verhuizkosten' kunnen worden gerekend
n.b. ik verwacht dat het verhuizen precies zal samengaan met het verstijken van mijn eerste jaar bij Demon. Dus ik hoef niets af/dubbel te betalen.
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Vermoedelijk willen ze het dus ook wel gaan invoeren anders zouden ze deze (iets duurdere) modem wel niet aanbieden.
Akita
Verwijderd
Bij mij ligt internet er dus ook uit sinds de nacht van woensdag op donderdag. Router krijgt geen IP meer, ook niet na resettten (of zelfs stekker er een tijdje uit) van zowel de router als het modem. DSL lichtje brandt overigens wel gewoon.Osiris schreef op 16 september 2004 @ 01:52:
Hhhmmm, bij wie lag er nog meer 't internet eruit?
code:
1 2 3 4 5 [00:12:38] * [10053] Software caused connection abort [00:12:38] * Disconnected [00:12:39] * Connect retry #1 213.239.155.60 (6667) [00:12:39] Local host: Flaptop (212.238.220.236) [00:12:49] * Unable to connect to server (Connection attempt timed out)
Not funnyM'n router kreeg ook helemaal geen IP meer van de DHCP-server.. Renewen etc had geen nut.. Stomgenoeg deed alles 't weer na een complete reboot..
Gisteravond nog even geprobeerd, maar nog steeds niets
Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB
Ik heb na het doorlezen van de posts hier op GOT de maxtonelimit in eerste instantie verlaagd naar 12 en nu zelfs naar 10. Na vele avonden testen lijkt het erop dat een torrent client de boosdoener is. Geen idee hoe dat komt. Zolang er maar niet teveel poorten geopend worden draait het allemaal een stuk stabieler. In mijn ogen is dit geen acceptabele situatie.
Er zit niks anders op dan Demon te gaan bellen en het probleem aan hun voor te leggen. Of iemand op GOT moet nog een goed idee hebben? Wat kan ik nog proberen? Of zit er niks anders op dan Demon te bellen?
Voortaan kijk ik wel uit voordat ik iemand adviseer om Demon te nemen

Ligt volgens mij aan het type modem dat je gebruikt. Die bij x aantal connecties over de kop gaat.skiwi schreef op 17 september 2004 @ 11:49:
Ik heb na het doorlezen van de posts hier op GOT de maxtonelimit in eerste instantie verlaagd naar 12 en nu zelfs naar 10. Na vele avonden testen lijkt het erop dat een torrent client de boosdoener is. Geen idee hoe dat komt. Zolang er maar niet teveel poorten geopend worden draait het allemaal een stuk stabieler. In mijn ogen is dit geen acceptabele situatie.
Voortaan kijk ik wel uit voordat ik iemand adviseer om Demon te nemen
Demon heeft immers alleen te maken met de ADSL-lijn en niet met layer-4-protocollen zoals TCP en UDP..
Dan is het puur toeval dat de verbinding uitvalt op het moment dat ik torrentstorm start. Moet ik toch maar demon bellen dan? Volgens mij zit er niks anders op.Osiris schreef op 17 september 2004 @ 12:15:
Aantal connecties heeft inderdaad geen moer te maken met Demon.. (behalve dan dat het hun standaard-modem was..).
Demon heeft immers alleen te maken met de ADSL-lijn en niet met layer-4-protocollen zoals TCP en UDP..
Probeer is een andere client... Azureus of iets dergelijks. Hier heb ik 2-8Mbit Demon/BBned en draai Azureus gaat goed geen klapperen connectie.skiwi schreef op 17 september 2004 @ 12:52:
[...]
Dan is het puur toeval dat de verbinding uitvalt op het moment dat ik torrentstorm start. Moet ik toch maar demon bellen dan? Volgens mij zit er niks anders op.
Heb ik geprobeerd... Helaas geen verbetering. Ik denk inderdaad dat ik het niet in de torrent hoek moet zoeken.Chutney schreef op 17 september 2004 @ 13:14:
[...]
Probeer is een andere client... Azureus of iets dergelijks. Hier heb ik 2-8Mbit Demon/BBned en draai Azureus gaat goed geen klapperen connectie.
Ik zeg wel dat het niet aan Demon ligt, maar dat zegt niets over je modem uiteraard.
In Veenendaal was in het begin inderdaad alleen BBNed leverbaar.aardbeix15 schreef op 16 september 2004 @ 08:37:
binnenkort verwacht ik te verhuizen. Heeft iemand daar ervaring mee
Ik wil in mijn nieuwe woonplaats ook weer hetzelfde abo. het wordt daar ook aangeboden. Ik heb nu zo'n Zyxel van Demon draaiende op BabyXL(A'dam) maar dat zal in mijn ieuwe woonplaats (Veenendaal) BBNed worden, omdat ze daar volgens mij geen BabyXL hebben. Een paar vragen die ik heb:
- kan dat modem ook makkelijk voor BBned worden geconfigd.
- moet ik gewoon weer een nieuw Demon abo. afsluiten waarbij de 'start-up kosten' ook door Demon als 'verhuizkosten' kunnen worden gerekend
n.b. ik verwacht dat het verhuizen precies zal samengaan met het verstijken van mijn eerste jaar bij Demon. Dus ik hoef niets af/dubbel te betalen.
Maar sinds een half jaar ook BabyXL, dus nu beide leverbaar.
Het aanpassen van je modem is een kwestie van 1 getal veranderen.
Weet zo niet precies hoe het heet, maar dit klopt: BBNed=35, BabyXL=34
Die verhuiskosten kan ik je niets over vertellen,
gelukkig heb je het eerste jaar gehad,
daarna geldt een opzeg termijn van een maand.
[ Voor 8% gewijzigd door cjdijk op 17-09-2004 21:36 ]
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
SP2 ligt het ook niet aan want dit had ik 3 weken geleden ook met SP1. Hele dag geen internet toen
Heb het op 5 pc's geprobeerd(sp2) en zelfs via linux, maar het wil maar niet werken.
Het ligt dus of aan mijn modem (die trouwens ook aangeeft link down en dan weer link up), of het ligt aan demon zelf.
Morgen maar weer eens bellen als het dan nog niet werkt.
edit:
Hmmm, op de dsl status pagina het volgende:
Storing Amsterdam (17-09-2004)
Wegens een storing in het DSL-netwerk kunnen klanten met een BabyXL-verbinding in Amsterdam een onderbreking in de dienstverlening ervaren. Technici onderzoeken het probleem.
[ Voor 19% gewijzigd door Dikkie op 17-09-2004 23:14 ]
Nou moet ie natuurlijk nog in routermodus voor de veiligheid. Heb hier de handleiding al uitgeprint maar ik kan echt nergens vinden of die handlaiding het nou heeft over een telnet sessie of over een verbinding via een seriele kabel mbv hyperterminal.
Of is er geen verschil meer nadat ik een verbinding maak
P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200
Nooit eerder last gehad van deze rare fratsen. Het modem zit erg dichtbij het isra punt(zoals demon wil) en de draden zijn ok hier!
Met de Zyxel van buurman)alhoewel firm GT3, (ik heb nl GT4) heb ik zelfde probs en ook op mijn oude Speedtouch Home, idem linesync probs oftewel dsl gaat uit.
Support heeft gezien dat modem probs heeft met de verwerking van signaal (eigen zyxel) en stellen nu voor dat ik alles retourneer, hele demon pakket, waarna ze een nw. pakket sturen.
Ik heb geen vertrouwen in deze benadering en heb dat gisteren duidelijk gemaakt in een vervolg email nr support.. Er loopt reeds een ticketnummer.
Wat kan een goede verklaring zijn voor een uitgaand dsl lampje op de zyxel, met alle gevolgen van dien?
We (support en ik) hebben zelf al geprobeerd om de maxtone te limiteren op waarde 9, want men zei dat het modem het niet aan kon, mij upload was altijd 85 a 87 hier.
Wat ik dus ook vreemd vind is het volgende:
Verbinding werkt al maanden ok en ineens dit gedoe. ik heb niets hier veranderd qua settings etc en opstelling..
In de startpost staat een link naar http://www.zyxel.nl/p650/z009.htmlCopycat schreef op 18 september 2004 @ 01:47:
[...] Heb hier de handleiding al uitgeprint maar ik kan echt nergens vinden of die handlaiding het nou heeft over een telnet sessie of over een verbinding via een seriele kabel mbv hyperterminal.
en daar staat duidelijk vermeld:
"Maak een verbinding met de router via Telnet, of via een Seriele aansluiting:
Via Telnet is de als modem ingestelde router alleen maar te bereiken door op de computer (tijdelijk) een vast IP-adres in te stellen in het juiste bereik. De router wordt uitgeleverd met als IP-adres 192.168.1.1 (voor Tiscali 192.168.1.254) en subnet masker 255.255.255.0. De computer kunt u dan bijvoorbeeld instellen op 192.168.1.2. De juiste methode om dit in te stellen varieert per versie van Windows of Mac OS
Bij de routers die een seriele interface hebben, kunt u deze serieel bereiken met een (Hyper)terminal programma (standaard instellingen: 9600bps-8N1-geen handshaking).
"
Kortom, je mag zelf kiezen wat jij gebruikt, de instelschermen die je krijgt zijn bij beide methodes exact gelijk.
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
En dat was de eigenlijke vraagDeBolle schreef op 18 september 2004 @ 12:02:
[...]
knip
Kortom, je mag zelf kiezen wat jij gebruikt, de instelschermen die je krijgt zijn bij beide methodes exact gelijk.
Dan ga ik zo ff m'n eerste stapjes zetten in Telnet Land
Nou telnet is dus easy as 1,2,3. Maar ik zit ff een paar testjes te doen en de meeste poorten staan dus dicht iemand een idee hoe ik ze gestealth krijg
[ Voor 21% gewijzigd door Copycat op 18-09-2004 14:10 ]
P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200
Bij de speedtests op http://speedtest.cistron.nl haal ik nu niet meer dan zo'n 550 kilobyte/sec (ook bij de 100mb file download test), terwijl het vroeger altijd rond de 850 kilobyte/sec lag.
Ook bij andere speedtests op internet haal ik nu lagere waardes.
M'n ZyXel synct wel netjes op 8064 kbit/sec down en 896 kbit/sec up.
Yep hier ook, 8064 down en 928 up.Wildfire schreef op 18 september 2004 @ 17:23:
Iemand anders last van een wat tragere verbinding?
Bij de speedtests op http://speedtest.cistron.nl haal ik nu niet meer dan zo'n 550 kilobyte/sec (ook bij de 100mb file download test), terwijl het vroeger altijd rond de 850 kilobyte/sec lag.
Ook bij andere speedtests op internet haal ik nu lagere waardes.
M'n ZyXel synct wel netjes op 8064 kbit/sec down en 896 kbit/sec up.
Maar wel 500KB/s down...dit heb ik al een x eerder gemerkt paar dagen terug. Problemen bij Demon/BBned?
Hmm, gelukkig, ik ben niet de enige. Ik dacht eerst dat het misschien iets te maken met m'n nieuwe install van Windows XP...Chutney schreef op 18 september 2004 @ 17:34:
[...]
Yep hier ook, 8064 down en 928 up.
Maar wel 500KB/s down...dit heb ik al een x eerder gemerkt paar dagen terug. Problemen bij Demon/BBned?
Op welke VRF zit je trouwens? Ik zit op VRF-02
bbned-vrf-02.demon.nl das mijn routertje.Wildfire schreef op 18 september 2004 @ 17:42:
[...]
Hmm, gelukkig, ik ben niet de enige. Ik dacht eerst dat het misschien iets te maken met m'n nieuwe install van Windows XP...
Op welke VRF zit je trouwens? Ik zit op VRF-02
Ehm.. ik zit toch echt te denken aan een router die over de kop gegaan is qua bandwith hehe.
En nu jullie het zeggen, ook lagere snelheden.. Dacht dat usenetserver routing een beetje brak was, wil wel eens vaker, maar idd, 500k/sec piek en dan houd het ook op, gemiddeld zo'n 400.
Ook vanaf ftp.demon.nl een snelheidstestje doen komt niet boven 450, en is niet echt stabiel, wisselt tussen 200 en 450k/sec
Cistron speedtest geeft zo'n 3.5mbit aan.. (al is dat natuurlijk buiten het demon netwerk, maar normaalgesproken haal ik daar wel hogere resultaten)
[ Voor 20% gewijzigd door DJSmiley op 18-09-2004 18:11 ]
Ja bij mij ook dezelfde router, is al twee weken aan de gang.Chutney schreef op 18 september 2004 @ 17:45:
[...]
bbned-vrf-02.demon.nl das mijn routertje.
Ehm.. ik zit toch echt te denken aan een router die over de kop gegaan is qua bandwith hehe.
op de dag is het rond de 820kb en in de avond zakt hij weer in.
Ik heb demon woensdag hier een mail overgestuurt, maar nog steeds geen reactie ontvangen.
Waarschijnlijk toch een capaciteit probleem met deze router.
En daarbij nog een keer de verhoogde ping, maarja mij contract loopt toch af over twee maanden, dan kijken we weer gewoon verder.
Maarja gewoon wachten.. Op de site staat dat de verbinding geaccepteerd is en ze wachten op de oplevering (op 10 september is het geaccepteerd)
De pingproblematiek heb ik juist al heel lang niet meer gehad...natnek schreef op 18 september 2004 @ 18:00:
[...]
Waarschijnlijk toch een capaciteit probleem met deze router.
En daarbij nog een keer de verhoogde ping, maarja mij contract loopt toch af over twee maanden, dan kijken we weer gewoon verder.
-- Edit: zojuist even de Demon FTP speedtest gedaan, resultaat was 455 kilobyte/sec... (voorheen dus 850 kilobyte/sec). Overduidelijk een probleem binnen het Demon netwerk dus.
[ Voor 20% gewijzigd door Wildfire op 18-09-2004 20:21 ]
Moet ik bij deze combinatie echt 1 maand zonder internet doen? of kan het wat sneller?
Lucky Goldstar
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Ik zal zometeen nog eens een speedtest doen, eens kijken hoe het nu is...The Wizard schreef op 19 september 2004 @ 11:08:
ik zit op de 01, en heb gewoon de max. snelheid, 870 kb/s. Dus misschien toch wel de 02 die niet helemaal 100 % is.
-- Edit: snelheid blijft ongeveer hetzelfde. Ik kom niet verder dan maximaal zo'n 500 kilobyte/sec.
[ Voor 15% gewijzigd door Wildfire op 19-09-2004 12:30 ]
Het is nu de 19e, haal daar 6 dagen weekend vanaf. Valt best mee toch ??418O2 schreef op 18 september 2004 @ 18:25:
ai, ik heb me op 1 september aangemeld en heb nog niets, beetje klote.. Ik irriteer me er aan...
Maarja gewoon wachten.. Op de site staat dat de verbinding geaccepteerd is en ze wachten op de oplevering (op 10 september is het geaccepteerd)
Zondag middag half 2..ping www.demon.nl
Pingen naar www.www.nl.demon.net [194.159.73.70] met 32 byte gegevens:
Antwoord van 194.159.73.70: bytes=32 tijd=128 ms TTL=62
Antwoord van 194.159.73.70: bytes=32 tijd=117 ms TTL=62
Antwoord van 194.159.73.70: bytes=32 tijd=125 ms TTL=62
Antwoord van 194.159.73.70: bytes=32 tijd=118 ms TTL=62
Ping-statistieken voor 194.159.73.70:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 117ms, Maximum = 128ms, Gemiddelde = 122ms

(Overgenomen op Sun Sep 19 2004 om 13:20:15 UTC+0200)
Download : 167.0 KByte/sec
Upload : 33.7 KByte/sec
Connection : 385.0 Conn/min
Ping test Nederland : 114.0 ms
Hier ook man...
Ik baal hier een beetje van!
(Overgenomen op Sun Sep 19 2004 om 13:33:34 UTC+0200)
Download : 823.4 KByte/sec
Upload : 81.1 KByte/sec
Connection : 2072.0 Conn/min
Ping test Nederland : 11.0 ms
No probs hier dus.
edit: babyxl, zwolle
[ Voor 13% gewijzigd door P.K. op 19-09-2004 13:39 ]
afaik weet is het dus 13 september geweest, en is je contract weer voor een jaar verlengd..... maw, als je wou overstappen had je dat uiterlijk 13 aug moeten melden (1 mnd opzegtermijn dacht ik)WiNlUx schreef op 19 september 2004 @ 13:34:
Heeft iemand op dit moment ervaring met het overstappen naar een andere provider met een bbned verbinding?? Ik wil weg bij Demon. 13 september 2003 is onze verbinding opgeleverd, dus dat is alweer meer dan een jaar geleden...
Nope. Heb demon afgelopen week gemailed hier over:DJSmiley schreef op 19 september 2004 @ 13:38:
[...]
afaik weet is het dus 13 september geweest, en is je contract weer voor een jaar verlengd..... maw, als je wou overstappen had je dat uiterlijk 13 aug moeten melden (1 mnd opzegtermijn dacht ik)
7-11-04 is mijn jaar contract afgelopen dus 6-10-04 gaat mijn opzeg brief de deur uit. Heb het geluk dat er binnenkort hier een extra telefoonlijn komt te liggen en ik dus twee providers naast elkaar kan nemen.> Dus als ik het goed begrijp kan ik na mijn eerste jaar altijd
> opzeggen. Ik zit niet automatisch nog een jaar er aan vast?
Klopt, na het eerste jaar kan er telkens per maand worden opgezegd. Het wordt dus niet automatisch een nieuw jaarcontract, dat geldt alleen voor het eerste jaar.
Met vriendelijke groet,
Wordt waarschijnlijk Speedlinq, ook via BBned maar die hebben afaik geen ping problemen.
Heb dat hier ook (PC 5509 NN), heel irritant, en geen idee waar het aan ligt ...apacer schreef op 18 september 2004 @ 07:56:
Heb sinds enkele weken last van dsl-lamp die uitgaat op Zyxel(analoog),
Never mind, hier was het dus duidelijk de bekabeling!
[ Voor 10% gewijzigd door VonFoX op 19-09-2004 15:00 ]
Yo.
Nope..WiNlUx schreef op 19 september 2004 @ 13:52:
Maar ik wil dus weten of het nu uberhaupt mogelijk is zonder 6 weken downtime over te stappen naar een andere BBNED provider.??
De Opta is er nog wel steeds mee bezig geloof ik.
Hier zakt dan helmaal mijn broek vanaf.... waar kun je er iets over lezen? Op hun site staat weinig info...Phydomir schreef op 19 september 2004 @ 14:42:
[...]
Nope..
De Opta is er nog wel steeds mee bezig geloof ik.
Pinging www.www.nl.demon.net [194.159.73.70] with 32 bytes of data:
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=100ms TTL=62
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=111ms TTL=62
Ping statistics for 194.159.73.70:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 100ms, Maximum = 111ms, Average = 102ms
[ Voor 4% gewijzigd door Wallie op 19-09-2004 15:25 ]
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
bbned of babyxl? (50 euri dat je via baby xl zit)P.K. schreef op 19 september 2004 @ 16:54:
hier is het weer opgelost, heb er alleen vanmiddag ff last van gehad, voor de rest super verbinding
Nee hoor, er is niets opgelost. Momenteel zit ik zelfs lager dan gisteren... ik kom niet verder dan zo'n 375 kilobyte/sec...P.K. schreef op 19 september 2004 @ 16:54:
hier is het weer opgelost, heb er alleen vanmiddag ff last van gehad, voor de rest super verbinding
Dit topic is gesloten.
Denk bij het posten van een reply even aan de aangescherpte policy die geldt in dit topic!