Ervaringen Demon DSL-Express #14

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.236 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
Jazeker komt IP wel kijken bij het (nat) routeren. Wil je IPv6 achter een router kunnen gebruiken, moet deze dat ondersteunen. Op dit moment zijn deze routers nog niet / zo goed als niet verkrijgbaar.

Wil je dit goedkoop doen; zet dan je modem in bridge mode, en gebruik een linux PC als NAT router. Die kan wel met IPv6 overweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

PowerSp00n schreef op 24 oktober 2004 @ 14:55:
[...]

Een soortgelijke e-mail heb ik ook op internet gevonden. Ik kan het volgende niet met zekerheid zeggen, maar ik vraag me af of de gene die die e-mail heeft beantwoord de vraag goed heeft begrepen. Het modem/router hoeft helemaal niets van IPv6 te snappen, het moet alleen het protocol forwarden, daar komt nog geen IPv6 bij kijken volgensmij.
Eerst kreeg ik een algemeen mailtje over toekomstige firmwares die misschien ipv6-support zouden hebben. Het mailtje was een antwoord op een vervolgvraag hierop:
Bedankt voor je antwoord. Mijn Zyxel hoeft eigenlijk alleen maar een ipv6-tunnel naar Sixxs door te laten, hij hoeft dus zelf niks op te zetten. Het lijkt alleen dat er een filter in zit die de tunnel niet doorlaat. Is hier niets aan in te stellen?
Ik heb me er maar bij neergelegd dat het niet kan. Ik heb best veel gezocht, maar ben niet één succesverhaal tegengekomen.
Xandrios schreef op 24 oktober 2004 @ 14:57:
Jazeker komt IP wel kijken bij het (nat) routeren. Wil je IPv6 achter een router kunnen gebruiken, moet deze dat ondersteunen. Op dit moment zijn deze routers nog niet / zo goed als niet verkrijgbaar.

Wil je dit goedkoop doen; zet dan je modem in bridge mode, en gebruik een linux PC als NAT router. Die kan wel met IPv6 overweg :)
Dat is inderdaad een goede oplossing. Die linuxbak heb ik al, maar nu achter de Zyxelrouter andere dingen te doen. Moet me hier maar eens in verdiepen :)

[ Voor 23% gewijzigd door Marzman op 24-10-2004 15:01 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

Xandrios schreef op 24 oktober 2004 @ 14:57:

Maar dat is toch nog allemaal IPv4? Een tunnel van/naar SixXS word eerst opgezet over IPv4 over protocol 41 (ip6in4), vervolgens hoeft de zyxel alleen IPv4/protocol nummer 41 (ip6in4) te forwarden naar een intern IP. Of zie ik het nu helemaal verkeerd? Hoe kan SixXS mijn endpoint anders bereiken als het gelijk naar zomaar een IPv6 adres over protocol 41 data gaat sturen? Het kan ook zijn dat ik een totaal verkeerd plaatje nu voor me zie hoor :+.

[edit] Als ik er nog iets verder over na ga denken, de SpeedTouch ondersteund toch ook alleen maar IPv4, maar _WEL_ het forwarden van protocollen.... (??.... :))

[nog een edit] Om even terug te komen op het SpeedToch "Modem is down". Als ik de telefoon kabel erin prik reageert er niets op, ook zonder telefoon knippert het line sync lampje. Hoe kun je een ISDN SpeedTouch herkennen? ( 8)7 )

[ Voor 19% gewijzigd door PowerSp00n op 24-10-2004 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
PowerSp00n schreef op 24 oktober 2004 @ 15:03:
[...]

Maar dat is toch nog allemaal IPv4? Een tunnel van/naar SixXS word eerst opgezet over IPv4 over protocol 41 (ip6in4), vervolgens hoeft de zyxel alleen IPv4/protocol nummer 41 (ip6in4) te forwarden naar een intern IP. Of zie ik het nu helemaal verkeerd? Hoe kan SixXS mijn endpoint anders bereiken als het gelijk naar zomaar een IPv6 adres over protocol 41 data gaat sturen? Het kan ook zijn dat ik een totaal verkeerd plaatje nu voor me zie hoor :+.

[edit] Als ik er nog iets verder over na ga denken, de SpeedTouch ondersteund toch ook alleen maar IPv4, maar _WEL_ het forwarden van protocollen.... (??.... :))

[nog een edit] Om even terug te komen op het SpeedToch "Modem is down". Als ik de telefoon kabel erin prik reageert er niets op, ook zonder telefoon knippert het line sync lampje. Hoe kun je een ISDN SpeedTouch herkennen? ( 8)7 )
In princiepe ligt het voor de hand ja. Maar IPv6-in-IPv4 packets zijn toch anders, en normale NAT routers kunnen er niet mee overweg :) De preciese details weet ik ook niet overigens, ik heb me nog niet echt beziggehouden met IPv6.

Speetouch 510i is de ISDN versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

Xandrios schreef op 24 oktober 2004 @ 15:56:
[...]
Dit is een gepatchde ST Home, meer staat er ook niet echt op. Is er wel een SpeedTouch Home voor ISDN, of alleen POTS (die ik nodig heb...)?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

PowerSp00n schreef op 24 oktober 2004 @ 15:03:
[...]

Als het een niet-isdnversie is kun je hem herkennen aan de brandlucht als je hem aansluit op een isdnlijn ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Xandrios schreef op 24 oktober 2004 @ 15:56:
[...]

In princiepe ligt het voor de hand ja. Maar IPv6-in-IPv4 packets zijn toch anders, en normale NAT routers kunnen er niet mee overweg :) De preciese details weet ik ook niet overigens, ik heb me nog niet echt beziggehouden met IPv6.

Dus een Draytek Vigor 2600 valt niet onder "normale NAT router"? :o Hij maakt gewoon een NAT entry aan met local port 0, pseudo port 0 en externe port 0 en al het IPv6-in-IPv4-verkeer gaat dan via die PC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

Marzman schreef op 24 oktober 2004 @ 16:09:
[...]

Als het een niet-isdnversie is kun je hem herkennen aan de brandlucht als je hem aansluit op een isdnlijn ;)
En waar kan ik het aan herkennen als in een ISDN moden aansluit op POTS? Net nog enkele dingen geprobeerd met de Alcatel, maar het wil nog niet werken.

Ik denk dat ik straks nog een keer ga proberen om m'n Zyxel de upgraden naar de nieuwste firmware (al vind ik het opvallend dat de oudere firmware minder problemen heeft met de uitvallende verbinding na 6 minuten :?) en alle instellingen nog eens na te lopen voor het forwarden van protocol 41.

Heeft er trouwens iemand ervaring met Cisco i.c.m. Demon/BaByXL, bijvoorbeeld de Cisco 837?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic2010
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 10:10
PowerSp00n schreef op 24 oktober 2004 @ 16:01:
[...]

Dit is een gepatchde ST Home, meer staat er ook niet echt op. Is er wel een SpeedTouch Home voor ISDN, of alleen POTS (die ik nodig heb...)?.
Kheb er zelf een (hoewel ik atm nog geen demon heb, maar nog bij KPN zit) en als het de ISDN versie betreft staat er rechtsonder de lampjes heel toepasselijk ISDN :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

Ik heb een vraag m.b.t het volgende stukje uit de FP:

code:
1
2
3
Dat is niet alleen afhankelijk van het modem, maar ook van de afstand 
tot de centrale, de kwaliteit van de kabels en of je een analoge 
(officieel tot 864kbps) of ISDN lijn (officieel tot 640kbps) hebt.

Ik heb de volgende situatie hier thuis. Wij hebben enkele jaren geleden toen we nog een inbelmodem hadden een ISDN aansluiting genomen. Nu hebben we al een jaar of 2 Kabel internet en gebruiken maar 1 telefoon waardoor dat ISDN eigenlijk overbodig is geworden.

Nu wil ik een Demon 8/1 abbo nemen, maar ligt er bij mij nu dus nog steeds een ISDN aansluiting waardoor ik zowiezo niet boven de 640kbps upload uit ga komen? En zo ja, kan ik die ISDN lijn dan weer naar analoog om laten zetten of is dat duur?

Ik kwam er zelf niet helemaal uit, maar ik hoop dat iemand me kan helpen.

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Kun je geen normale telefoonlijn naast je ISDN hebben ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 22:59
Burning_acid schreef op 24 oktober 2004 @ 20:37:
Ik heb een vraag m.b.t het volgende stukje uit de FP:

code:
1
2
3
Dat is niet alleen afhankelijk van het modem, maar ook van de afstand 
tot de centrale, de kwaliteit van de kabels en of je een analoge 
(officieel tot 864kbps) of ISDN lijn (officieel tot 640kbps) hebt.

Ik heb de volgende situatie hier thuis. Wij hebben enkele jaren geleden toen we nog een inbelmodem hadden een ISDN aansluiting genomen. Nu hebben we al een jaar of 2 Kabel internet en gebruiken maar 1 telefoon waardoor dat ISDN eigenlijk overbodig is geworden.

Nu wil ik een Demon 8/1 abbo nemen, maar ligt er bij mij nu dus nog steeds een ISDN aansluiting waardoor ik zowiezo niet boven de 640kbps upload uit ga komen? En zo ja, kan ik die ISDN lijn dan weer naar analoog om laten zetten of is dat duur?

Ik kwam er zelf niet helemaal uit, maar ik hoop dat iemand me kan helpen.
ISDN omzetten naar analoog kan, en scheelt je ook (iets) in je maandkosten, je abbo is namelijk iets goedkoper.

Ikzelf ben daar echter niet (meer) aan begonnen,
- Maandkosten scheelt maar een paar eur
- Meerdere gesprekken mogelijk
- Eigen telefoon op mn kamer (woon nog bij mn ouders)
- Onderling bellen
- Nummerherkenning (betaal je bij analoog extra voor)
- Geen zin om een poos te moeten wachten voordat de omzetting klaar is, en administratief verwerkt is bij KPN. Als t nog niet verwerkt is sta je nog als ISDN bij KPN, en zal je (bbned) aanvraag afgewezen worden, ook al heb je al analoog liggen.

Kwa upload.. tja, met ISDN haal je genoeg snelheid. officieel is het idd 640kbit bij ISDN, en 832kbit bij analoog (G.DMT modulatie), maar in de praktijk kom je wel hoger.

Net als vroeger een BX moederbord, officeel 100Mhz, maar kon best hoger functioneren.

De werkelijk behaalde snelheid is afhankelijk van afstand centrale, gebruikte DSLAM in centrale en de chipset van je modem.

Ikzelf haal met een Eminent modem (Globespan chipset), en een Cisco DSLAM (Ook Globespan chipset) 960kbit upload, ISDN, ruim 2km vanaf de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

nou mijn verbinding was vanmiddag dus ook zwaar *censuur*... :|

Aangezien ik speedtest niet betrouwbaar vind, heb ik maar even 4 screens van verschillende downloadlokaties gemaakt.
Overigens ik heb het 8mbit abo.

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/download1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/download2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/download3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/download4.jpg

Nu was Demon al bezig met het onderzoeken van mijn verbinding omdat de bekabeling hier kennelijk uber slecht is, maar de snelheid + instabiele verbinding in die screenshots is natuurlijk belachelijk.
Zelfs Chello was nog niet zo erg op een zondagmiddag. :X

Morgen maar weer is bellen...

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
PowerSp00n schreef op 24 oktober 2004 @ 14:34:
[...]

Als ik hem in m'n huidige Zyxel prik dan 'werkt' (volgens het zyxel begrip zegmaar) het gewoon.

Euhm het probleem met de zyxel? Ik wil sowieso eens testen of er nog een beetje waarheid in zit wat de helpdesk medewerker mij heeft verteld over het wegvallen van de verbinding na 6 minuten. Dat dit *mogelijk* opgelost kan worden met een ander modem. En deze Alcatel kan wel gewoon protocollen fowarden (zie Zyxel Prestige 650: forwarden op protocol).
De 'speedtouch home' modems willen met oudere firmware geen sync opbouwen op de apparatuur van BBned / BabyXL. Zijn bepaalde versies die je moet hebben.

Als een ander modem wel werkt en de speedtouch niet (qua linesync) is het of firmware of een hw defect.

(de speedtouch home is een van de weinige modems waar het wel / niet opbouwen van een sync afhangt van de firmware)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chubby-
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 08:03
Saedbanken

wat voor programmatje is dat onder die download om je snelheid mee te checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

bjck schreef op 25 oktober 2004 @ 00:25:
De 'speedtouch home' modems willen met oudere firmware geen sync opbouwen op de apparatuur van BBned / BabyXL. Zijn bepaalde versies die je moet hebben.

Als een ander modem wel werkt en de speedtouch niet (qua linesync) is het of firmware of een hw defect.

(de speedtouch home is een van de weinige modems waar het wel / niet opbouwen van een sync afhangt van de firmware)
Oke dat is in ieder geval iets om verder te kunnen onderzoeken. Ik ga er niet van uit dat het modem defect is, deze werkte bij de echte eigenaar namelijk nog zoals het hoort. Is er bekend welke firmware versies dat zijn? Het modem draait nu het volgende:

code:
1
2
Active software version :   KHDSAA3.261     (1000330)
Passive software version :  KHDSAA.108  (875910)

[edit] Ik heb hem nu kunnen updaten naar KHDSAA3.281 maar nog altijd hetzelfde verhaal. Ook met de Alcatel tool voor de default instellingen voor BaByXL lukt het niet mee. Maar nu las ik die update guide van Alcatel (PDFje) en hier staat op de laatste pagina "Software mappings". Nu staat achter elke modem naam (VPI-0 en VPI-8). Achter de KHDSAA3.*** staat VPI-8, zou dat betekenen dat ik een andere firmware moet gaan gebruiken? Iemand die hier ervaring mee heeft?

[ Voor 23% gewijzigd door PowerSp00n op 25-10-2004 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

chubby- schreef op 25 oktober 2004 @ 08:44:
Saedbanken

wat voor programmatje is dat onder die download om je snelheid mee te checken?
Lanspeed

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus ook al een maandje of 1.5 last van extreem lage snelheden, af en toe kom ik nog boven de 200 uit maar meestal is het 140 kb/s of zo. Terwijl dat voorheen keurig met 700-800 kb/s ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 21:48
Dauthi schreef op 23 oktober 2004 @ 12:54:
[...]

En waar vul ik die in, in me zyxel modem, staat namelijk een routermode etc... etc...

Ik ben ook nog steeds niet tevreden over de snelheid me modem synced op 6100 kbit, maar als je dit in een mail verstuur naar de helpdesk krijg je een lullig mailtje met een speedtest terug die totaal geen nut heeft en niet van toepassing is.
Blijkbaar zijn mijn vragen altijd te moeilijk, oid. want ze worden gvd nooit beantwoord.

DNS server ligt er de laatste tijd veel te vaak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02 13:54

SenZatioN

Improvise...

Normaal nooit problemen met Demon maar de laatste tijd is het idd wel raak: DNS servers die niet lekker reageren en absolute dieptepunten qua pingtijden, metname in de avonduren en dat dan allemaal via bbn-3-tc1-core-1-ge-1-0-2-0.router.nl.demon.net

[ Voor 23% gewijzigd door SenZatioN op 04-12-2004 15:51 ]

My software never has bugs, it just develops random features...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Resolven gaat inderdaad de laatste tijd erg sloom :/

Ga mn eigen DNS-server wel weer recursive query's laten toestaan.. :( Jammer dat dat nodig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

DJSmiley: Bedankt :)

Nog even een vraag, in de FP staat de link naar een fotosessie over het aansluiten van ADSL met een NT1 kastje met een revisie lager dan S4 (ik heb S3), alleen deze link werkt niet meer. Iemand een werkende link?

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
tis hier net vet lang down geweest, iemand anders daar ook last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:30

4POX

Everybody is wired

Mijn ouders hebben ook veel problemen met demon. Daarom heb ik daar in de werkstations de DNS server van KPN ingevoerd.. En het internet doet het sindsdien weer foutloos :D

Over de pingproblemen weet ik zelf weinig.. Ik speel weinig games. En ik heb zelf demon 512/256. En dat loopt tot nu toe goed (de eerste week niet, maar sinds een linksys router ertussen staat, gaat het hier ook perfect)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:52

Wildfire

Joy to the world!

418O2 schreef op 27 oktober 2004 @ 03:43:
Rond 02:40 knalde m'n verbinding er uit... :(

Het was geen onderhoud, tenminste ik heb geen aankondiging gezien voor vannacht.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 14-09 22:59
418O2 schreef op 27 oktober 2004 @ 03:43:
Geen "last" van gehad, ik ging rond half 1 slapen, toen deed mn lijn het niet meer, en toen ik wakker werd werkte t weer dus prima, lig ik ook eens een keer op tijd in mn mandje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op status@info.demon.nl:

27-10 02:15
Er is een grootschalig probleem met de connectiviteit via bbned, dit
probleem wordt onderzocht.
--
There is a large scale connectivity problem with bbned, the problem is
being investigated.

27-10 03:38
Het probleem bij bbned is al deels opgelost, voor een deel van de klanten
is er nog geen connectiviteit, hier wordt nog aan gewerkt.
--
The bbned problem has been partially resolved, part of the customers
do not have connectivity yet. This is being worked on.

27-10 04:04
Het probleem bij bbned is opgelost.
--
The bbned problem has been resolved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om 1 uur s'nachts heb ik al last van verbinding, pingen naar modem lukt wel, maar naar demon.nl of tweakers.net... :/

Nou ja ben al meteen naar bed gegaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook onlangs, langer dan een maand geleden dsl express aangevraagd, maar zo express was ie niet echt. na 4 weken ben ik dus achter gekomen dat mijn verbinding om een of ander duister reden niet kan worden aangevraagd. demon weet van niks, adslwinkel ook niet (hier heb ik het aangevraagd), het enige is dat ik de oplevering niet meer online kan volgen en bij demon niet meer in het systeem sta.

Het leuke is dat als je iets wilt bestellen meestal een gratis nummer mag belen, altijd vriendelijke mensen aan de lijn hebt en je kan het zo gek niet bedenken en je krijgt het. Maar als je in de shit komt te zitten, moet je opeens een betaald nummer bellen die alleen binnen kantooruren te bereiken is en waar je minuten achter elkaar in de wacht hangt om vervolgens niet geholpen te worden door diegene die je dan aan de lijn krijgt. Verder heb ik gemerkt dat die mensen die op die helpdesks zitten ware experts zijn in de kunst van het doorverwijzen naar iemand anders. Want hoewel je alles in drievoud verstuurd heb en zelfs de bevestiging van de aanvraag onder je neus is, je gegevens zijn niet bekend in het systeem.

Mij maakt't eerlijk geen moer uit waarom iets niet lukt of waarom juist wel. Het technische verhaal is in deze niet relevant. Maar je klant inlichten en eerlijk tegenover je klanten zijn is toch iets dat demon of adsl winkel of welke dienst dan ook als hun mission moeten hebben.

Zelf juich ik toe elke poging voor een verbetering van de helpdesk, waar dan ook. Als Demon een gedeelte van hun inbound gesprekken door adslwinkel wil laten regelen, prima. Maar wie is dan mijn aanspreekpunt vanaf dat moment. Moet ik voor storingen, vragen en klachten bij demon? Want die gasten sturen mij linia recta naar adsl winkel en bij adsl winkel sturen ze me netjes naar de klanteservice van demon want hun doen alleen maar aanvragen.

Afin, al met al een boeiend weekeinde en weekbegin waarin ik veel geleerd heb over hoe bedrijven met hun (toekomstige) klanten omgaan. Ik ben na zoveel dagen nog steeds niet achter wat er aan de hand is met mijn verbinding en waarom die geannuleerd is. Of ie uberhaupt geannuleerd is. Of wat dan ook. Ik weet in ieder geval niet meer waar ik aan toe ben. Ik wordt niet gebeld, hoewel al die bedrijven mijn telefoonnummer hebben "genoteerd". Een brief is blijkbaar uit den boze (een keer heeft iemand van demon zelfs gezegd dat de annuleringsbrief of bezwaarbrief van kpn zelf ga krijgen). Zelfs een email krijg ik niet. Te triest voor woorden.

Gisteren heb ik met tweakdsl gebeld. Ik moet fax sturen met alle gegevens. Zelfde dag nog mailtje dat ie in behandeling was bij bbned. Zelfde dag! Paar uur later mailtje gehad "U lijn is getest en goedgekeurd door KPN". Vanochtend 7 uur "de datum voor de portering is vastgesteld door KPN op 04-11-2004. Ik weet het niet wat het verschil is tussen tweakdsl en demon wat betreft de manier van afhandelen van hun opdrachten, maar 1 ding weet ik zeker:

demon raad ik dus vanaf nu aan niemand meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 12:35:
Demon weet van niks, adslwinkel ook niet (hier heb ik het aangevraagd).
Demon raad ik dus vanaf nu aan niemand meer aan.
Wel vreemd dat je het onjuist handelen van de adslwinkel aan Demon toeschuift.
Heb trouwens zowiso geen idee waarom je niet gewoon zelf Demon hebt aangevraagd.
Nu je dat wel gedaan hebt bij Tweakdsl, kun je dat natuurlijk niet met elkaar vergelijken.
Vraag me ook af welk betaald nummer je van Demon gebeld hebt, ik ken alleen een gratis nummer. :)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onjuist is de manier waarop men mij ingelicht heeft over de status van mijn lijn. ik kon het in het begin op internet checken, vanaf een gegeven moment niet meer en demon, in het weekend gebeld vanaf me 06 nummer dus verplicht betaald, stuurt me terug naar adslwinkel. verder heb ik moeite mee dat niemand, ook niet van demon, weet wat met mijn aangevraagde verbinding gebeurd is. om een lang verhaal kort te maken demon heeft zn handen tot de schouders in de zaak zitten maar schuift't het af of zegt niets te weten.

ik wil dit in ieder geval niet verder erover vertellen, in mijn ogen is het een gesloten hoofdstuk. ik wil alleen weten hoe jullie aanvragen van demon, of het nu rechtstreeks is of anders, verlopen zijn. ben ik een uitzondering, wat ik fortuinlijk vind voor de anderen maar tegelijk typisch voor mij :p of ben ik een getal in een lange reeks gevallen. ik hoop het eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Waar gehakt wordt, vallen spaanders.. Demon is nou eenmaal een stukkie groter dan TweakDSL, dus worden er statistisch gezien ook meer fouten gemaakt lijkt me.

Bij mijn aanvraag ging 't allemaal prima :) Via internet besteld ofzo en netjes pakketje met modem etc gekregen en toen was 't nog ff wachten tot oplevering en toen ging 't meteen als een tiet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 11:03
fouten, fouten.. Ik denk dat het geen fouten zijn. Tenminste, ik zie een fout als iets wat je kan voorkomen. En met een groot netwerk gaat er gewoon geheid af en toe wat fout, kan ik ook niet boos om worden

als het werk DAN WERKT HET OOK HARD ! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Laatst online: 14-09 18:45

Wallie

Herr

418O2 schreef op 27 oktober 2004 @ 18:28:
fouten, fouten.. Ik denk dat het geen fouten zijn. Tenminste, ik zie een fout als iets wat je kan voorkomen. En met een groot netwerk gaat er gewoon geheid af en toe wat fout, kan ik ook niet boos om worden

als het werk DAN WERKT HET OOK HARD ! :P
Nou, vlammen met die bak...

Pinging www.www.nl.demon.net [194.159.73.70] with 32 bytes of data:

Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=70ms TTL=62
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=80ms TTL=62
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=81ms TTL=62
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=50ms TTL=62

Ping statistics for 194.159.73.70:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 50ms, Maximum = 81ms, Average = 70ms

:|

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
--- tweakers.net ping statistics ---
106 packets transmitted, 106 received, 0% packet loss, time 138266ms
rtt min/avg/max/mdev = 25.422/67.194/113.194/16.234 ms

Best wel weer triest indeed... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saedbanken schreef op 24 oktober 2004 @ 23:57:
nou mijn verbinding was vanmiddag dus ook zwaar *censuur*... :|

Aangezien ik speedtest niet betrouwbaar vind, heb ik maar even 4 screens van verschillende downloadlokaties gemaakt.
Overigens ik heb het 8mbit abo.

Nu was Demon al bezig met het onderzoeken van mijn verbinding omdat de bekabeling hier kennelijk uber slecht is, maar de snelheid + instabiele verbinding in die screenshots is natuurlijk belachelijk.
Zelfs Chello was nog niet zo erg op een zondagmiddag. :X

Morgen maar weer is bellen...
Erg klote dat je download snelheid niet stabiel is.
Zo heb ik hier soms ping problemen erg irritant met online action games maar
downloaden gaat hier verbazingwekkend goed en haal soms erg hoge pieken,
zoals vandaag de nieuwe demo van NSF underground 2 gedownload en
wat krijg ik de eerste 5 seconden voor snelheid (zie pic), daarna daalde het langzaam
naar 820 KB/sec. Dit was om 21:00 vandaag vanaf planet.nl

Afbeeldingslocatie: http://www.groen-interieurs.nl/Legan/demon.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 21:26:
[...]

Erg klote dat je download snelheid niet stabiel is.
Zo heb ik hier soms ping problemen erg irritant met online action games maar
downloaden gaat hier verbazingwekkend goed en haal soms erg hoge pieken,
zoals vandaag de nieuwe demo van NSF underground 2 gedownload en
wat krijg ik de eerste 5 seconden voor snelheid (zie pic), daarna daalde het langzaam
naar 820 KB/sec. Dit was om 21:00 vandaag vanaf planet.nl

[afbeelding]
De snelheid die jij haalt van 820 kb/s is netjes als je en 8 mbit lijn hebt, ik heb ook een 8mbit van demon en haal 750 kb/s ( 2 km van centrale).

Het wil wel eens voorkomen dat het downloaden begint met een hele hoge snelheid, vraag me niet waarom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

geforce5_guy schreef op 27 oktober 2004 @ 21:35:
[...]

De snelheid die jij haalt van 820 kb/s is netjes als je en 8 mbit lijn hebt, ik heb ook een 8mbit van demon en haal 750 kb/s ( 2 km van centrale).

Het wil wel eens voorkomen dat het downloaden begint met een hele hoge snelheid, vraag me niet waarom :P
Omdat er eerst een zooi gebufferd wordt, die wordt in 1 keer losgelaten dus is het net of je heel snel download :)

Zover ik weet is dat iig de reden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Burning_acid schreef op 27 oktober 2004 @ 22:10:
[...]

Omdat er eerst een zooi gebufferd wordt, die wordt in 1 keer losgelaten dus is het net of je heel snel download :)

Zover ik weet is dat iig de reden...
Dat klopt helemaal. In de tijd dat jij aangeeft waar je een bestand op wilt slaan, is Firefox al aan het downloaden. Die buffer wordt losgelaten en je hebt dan een bizarre snelheid die terugloopt naar de werkelijke snelheid.
Je denkt toch niet dat je 6MB/s trekt met een 8 MBit lijntje? ;) Niet de schuld van Demon, wel de "schuld" van Firefox. Internet Explorer haalt trouwens hetzelfde geintje uit.

offtopic:
Is die demo 350 MB :X

[ Voor 5% gewijzigd door Muse op 27-10-2004 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geforce5_guy schreef op 27 oktober 2004 @ 21:35:
[...]

Inderdaad zijn beide download snelheden heel mooi. Zeker gezien het tijdstip.
Ik download nu het bestand "nfsu2_demo.exe" van planet met 360KB/s gemiddeld, dat ging voorheen met ruim de dubbele snelheid...

Even afwachten wat de werkzaamheden op 31 oktober brengen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Zijn er inmidels ook mensen waarbij het ping probleem is opgelost? Ik las ergens dat ze de afgelopen dagen wat aan centrales hadden gedaan. Ik heb er hier nog altijd last van :(

Als het goed is 22 november telebyte via BabyXL hier :D)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:57
Weet iemand misschien of ik last heb van een defecte splitter?

Ik heb namelijk het volgende probleem.
Het modem (zyxel over isdn) staat hier in router mode met daarachter een switschje. Nu wil mijn modem tijdens flink wat bittorent verkeer nog wel eens vastlopen, hier heb ik trouwens geen last van wanneer het modem in bridge staat.
Nu zou je denken dat een simpele reset van het modem genoeg zou moeten zijn om weer op internet te komen, maar dat is hier niet het geval.
Het DSL lampje op het modem kan goed 8 uur lang knipperen zonder een verbinding te krijgen :/ :/

En dan komt nu het rare:
Afgelopen week liep het modem opnieuw vast tijdens het leechen en ik moest iemand bellen, dus ik reset het modem, zie het lampje weer vrolijk knipperen zonder verbinding te krijgen, pak de telefoon en begin te bellen.
En wat denk je, ik zit nog geen 3 seconden te bellen, krijg ik weer een DSL verbinding!

Na een paar keer proberen lijkt het toch echt te werken bij mij wanneer ik geen signaal kan krijgen gewoon even naar mijn mobieltje te bellen.

Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Lexxx schreef op 28 oktober 2004 @ 10:55:
Weet iemand misschien of ik last heb van een defecte splitter?

Ik heb namelijk het volgende probleem.
Het modem (zyxel over isdn) staat hier in router mode met daarachter een switschje. Nu wil mijn modem tijdens flink wat bittorent verkeer nog wel eens vastlopen, hier heb ik trouwens geen last van wanneer het modem in bridge staat.
Nu zou je denken dat een simpele reset van het modem genoeg zou moeten zijn om weer op internet te komen, maar dat is hier niet het geval.
Het DSL lampje op het modem kan goed 8 uur lang knipperen zonder een verbinding te krijgen :/ :/

En dan komt nu het rare:
Afgelopen week liep het modem opnieuw vast tijdens het leechen en ik moest iemand bellen, dus ik reset het modem, zie het lampje weer vrolijk knipperen zonder verbinding te krijgen, pak de telefoon en begin te bellen.
En wat denk je, ik zit nog geen 3 seconden te bellen, krijg ik weer een DSL verbinding!

Na een paar keer proberen lijkt het toch echt te werken bij mij wanneer ik geen signaal kan krijgen gewoon even naar mijn mobieltje te bellen.

Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Geen id. Wat je kunt proberen is als je modem vast is gelopen. Even de splitter er tussen uit te halen en dan proberen. Volgens mij zou je dan gewoon dsl signaal moeten krijgen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Pingstatistieken van vanavond om 19:30

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
[root@fileserver.sexsite.demon.nl root]$ ping www.demon.nl
PING www.www.nl.demon.net (194.159.73.70) 56(84) bytes of data.
64 bytes from www-3.www.nl.demon.net (194.159.73.70): icmp_seq=0 ttl=60 time=17.4 ms
64 bytes from www-3.www.nl.demon.net (194.159.73.70): icmp_seq=1 ttl=60 time=16.6 ms
64 bytes from www-3.www.nl.demon.net (194.159.73.70): icmp_seq=2 ttl=60 time=16.1 ms
64 bytes from www-3.www.nl.demon.net (194.159.73.70): icmp_seq=3 ttl=60 time=16.1 ms
64 bytes from www-3.www.nl.demon.net (194.159.73.70): icmp_seq=4 ttl=60 time=17.2 ms
64 bytes from www-3.www.nl.demon.net (194.159.73.70): icmp_seq=5 ttl=60 time=17.1 ms
64 bytes from www-3.www.nl.demon.net (194.159.73.70): icmp_seq=6 ttl=60 time=16.1 ms
64 bytes from www-3.www.nl.demon.net (194.159.73.70): icmp_seq=7 ttl=60 time=16.8 ms
64 bytes from www-3.www.nl.demon.net (194.159.73.70): icmp_seq=8 ttl=60 time=17.7 ms
64 bytes from www-3.www.nl.demon.net (194.159.73.70): icmp_seq=9 ttl=60 time=16.8 ms
64 bytes from www-3.www.nl.demon.net (194.159.73.70): icmp_seq=10 ttl=60 time=17.1 ms

--- www.www.nl.demon.net ping statistics ---
11 packets transmitted, 11 received, 0% packet loss, time 10061ms
rtt min/avg/max/mdev = 16.136/16.862/17.738/0.536 ms, pipe 2

Ziet er mijns inzien wel ok uit, 17 ms voor een ping. Ik heb erger gehad.

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 12:53
Ook hier (regio Amsterdam Noord, 1035) via BBned prima pingtijden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Pingen naar www.www.nl.demon.net [194.159.73.70] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 194.159.73.70: bytes=32 tijd=16 ms TTL=62
Antwoord van 194.159.73.70: bytes=32 tijd=20 ms TTL=62

Ping-statistieken voor 194.159.73.70:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
    (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
    Minimum = 16ms, Maximum = 20ms, Gemiddelde = 17ms

Het is en blijft raadselachtig waarom de pingtijden soms idioot stijgen op bepaalde dagen en soms zoals nu dan meer dan aceptabel te noemen zijn. Ach ja laten we hopen dat het zo blijft, heb zo een clanmatch dus ik bid dat het zo blijft (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand een idee hoe ik met een 3com router verbinding kan maken met demon express?

Het betreft een 3com officeconnect wireless 11 router. Wat ik ook doe ik krijg geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
Het zal wel aan mij liggen. Hoe stel ik een port forward in met de allied-data 816-2p?

Ik stel deze vraag hier omdat ik verwacht hier meerdere personen te hebben die ermee aan de slag zijn. modem is dus ingesteld als router op dit moment.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wil iemand, die recent adsl van demon heeft aangevraagd eens aangeven hoelang het traject van aanmelden gemiddeld duurt ?

Misschien is hier geen eenduidig antwoord op te geven, maar ik ben wel benieuwd hoe lang het aansluiten van adsl gemiddels duurt bij Demon.

Momenteel zit ik hier:
19-10-2004 Ingediend. Demon heeft uw bestelling ontvangen en een bevestiging van ontvangst gestuurd naar uw e-mail adres. Uw order zal worden doorgestuurd naar onze DSL partner.
27-10-2004 Verzonden. De order is door onze DSL partner ontvangen. De DSL partner zal de gegevens gaan controleren.
27-10-2004 Bevestigd. De ordergegevens zijn gecontroleerd en goedgekeurd door de DSL partner. Er zal nu een technisch onderzoek plaatsvinden om te bepalen of DSL daadwerkelijk mogelijk is op uw adres.

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

Wilde schreef op 29 oktober 2004 @ 14:31:
Wil iemand, die recent adsl van demon heeft aangevraagd eens aangeven hoelang het traject van aanmelden gemiddeld duurt ?

Misschien is hier geen eenduidig antwoord op te geven, maar ik ben wel benieuwd hoe lang het aansluiten van adsl gemiddels duurt bij Demon.

Momenteel zit ik hier:

[...]
Mag ik vragen hoe je deze info op kan vragen? Ik kan het op de site van Demon iig nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:57

Thyzz

-=leeg=-

Momenteel zit ik hier:

[...]
3 weken
ongeveer 25 september besteld, vorige week in huis

5325wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-07 11:04

Momenteel zit ik hier:

[...]
bij de een 3 weken ja. Bij mij en sommige andere tot wel 3 maanden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-07 13:37

gakkethijs

niks

heb zelf nu 8mbit/1mbit demon lijn. de download en upload zijn prima down 850+ kb/s als server geen beperking heeft en upload ~95 kb/s. maar sinds de zomervakantie over is op sommige dagen in naar 5 uur meestal op zondag hoge ping. vorig week kreeg ik mailtje met dit er in

Op 27-10-2004 wordt er onderhoud gepleegd aan centrale apparatuur in
het DSL-netwerk waarop uw Demon DSL verbinding is aangesloten.

De werkzaamheden vinden plaats tussen 04.00 en 11.00 uur CEST. Als
gevolg hiervan zal uw verbinding tussen die tijden voor langere tijd
niet beschikbaar zijn. Het is noodzakelijk dat gedurende die tijd uw
DSL modem aan blijft staan. Wij verzoeken u geen contact op te nemen
met de afdeling Support met inhoudelijke vragen hierover. De Support
medewerkers hebben geen extra informatie.

2 dagen later kreeg ik nog een mailtje met zelfde alleen stond 31 okt inplaats van 27 en de tijden waren anders 00:01 tot 08:00 hopen dat naar deze 2 reparaties mijn ping problemen over zijn. 31 okt is toch een zondag :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Burning_acid schreef op 29 oktober 2004 @ 15:16:
[...]

Mag ik vragen hoe je deze info op kan vragen? Ik kan het op de site van Demon iig nergens vinden.
Het is inderdaad wat lastig te vinden. Je komt er door na in te loggen op mijn dsl express onder te kiezen voor 'opties'. Dan zie je 'bekijk de status van uw aanvraag'.

In ieder geval bedankt, weet ik tenminste een beetje waar ik aan toe ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Laatst online: 10:42

Jumpiefox

Hoi ?

Ik heb sinds 2 uur geleden ofzo echt dik veel dc's en timeouts niet leuk meer o.O, in de mail stond dat ze pas de 31ste onderhoud zouden dus tjah :(

Nog meer dudes rondom a'dam die probs hebben ?

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:28

_Ernst_

Mark It Zero!

Momenteel zit ik hier:

[...]
Bij mij heeft de periode tussen "technisch onderzoek" en de volgende stap bijna 4 maanden geduurt :X
Vorige week kreeg ik eindelijk een bevestiging dat adsl idd leverbaar was (kwam door overbelasting in de kpn centrale dat het zo lang duurde)
Vandaag heb ik mijn modem ontvangen en word over oneveer 3 weken aangesloten.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de laatste dagen heb ike rg last van een lage download ik heb een mail gestuurd naar demon:
Ik heb al enkele maanden een normale download snelheid van tussen de 400 tot 600 kB/s

Alleen deze week zakt de download telkens heel erg in, dit probleeem heeft dus niet te maken met de kabels want daar is niets aan veranderd en ook niet het modem of mijn pc want op maandag en dinsdag kwam mijn download de gehele dag niet boven de 100k/Bs uit, en een gemiddelde van 20/30 k/Bs dit is natuurlijk onacceptabel met een abonnement van 65 euro. Maar woensdadagavond en donderdag was mijn download weer normaal, maar nu op vrijdag is er weer hetzelfde probleem.
het is nu zaterdag en nog steeds de lage snelheid en ik ga maandag dus bellen voor een lijntest, want meer dan een standaard e-mail krijg ik niet terug van demon.

tevens heb ik de laatste tijd last van af en toe storende telefoons, kan het zijn dat er een zwakheid in mijn lijn is opgetreden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online

Momenteel zit ik hier:

[...]
Nou het gaat erg snel moet ik zeggen. Vandaag ik de lijn goedgekeurd, en kreeg ik een brief van kpn over het feit dat zij nu gedeelde diensten moeten leveren ;) Al met al vind ik het tot nu toe aardig rap gaan, zeker als ik jullie berichten lees over 3 maanden aanmeldtijd enzo
19-10-2004 Ingediend. Demon heeft uw bestelling ontvangen en een bevestiging van ontvangst gestuurd naar uw e-mail adres. Uw order zal worden doorgestuurd naar onze DSL partner.
27-10-2004 Verzonden. De order is door onze DSL partner ontvangen. De DSL partner zal de gegevens gaan controleren.
27-10-2004 Bevestigd. De ordergegevens zijn gecontroleerd en goedgekeurd door de DSL partner. Er zal nu een technisch onderzoek plaatsvinden om te bepalen of DSL daadwerkelijk mogelijk is op uw adres.
30-10-2004 Geaccepteerd. Het technisch onderzoek is uitgevoerd en DSL is mogelijk op uw adres. De lijn zal naar verwachting binnen drie weken worden opgeleverd. Indien u een modem besteld heeft zal dit voor de oplevering naar u worden toegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:01
Het lijkt er op dat het laatste onderhoud van afgelopen nacht een behoorlijke verbetering teweeg heeft gebracht.
Het surfen gaat weer een stuk sneller, de websites komen weer snel binnen.
Goede actie van Demon >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:52

Wildfire

Joy to the world!

markmart33 schreef op 31 oktober 2004 @ 10:14:
Het lijkt er op dat het laatste onderhoud van afgelopen nacht een behoorlijke verbetering teweeg heeft gebracht.
Het surfen gaat weer een stuk sneller, de websites komen weer snel binnen.
Goede actie van Demon >:)
DNS Is er iig niet beter op geworden, ik zit hier af en toe toch nog ff te wachten eer een URL naar IP is omgezet...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Hmm ik merk geen verschil met voorheen. Iemand een idee waar ze aan gewerkt hebben? :)

(prima connectie verder hoor :))

[ Voor 18% gewijzigd door spokje op 31-10-2004 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb ook niet echt het gevoel dat het er beter op is egworden maar heb ook niet zoveel problemen, alleen dat af en toe de verbinding weg valt B)
(heb 512/256)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Och jeej, de ping stijgt hier al langzaam van 20 naar 40ms ondanks de werkzaamheden... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Laatst online: 30-08 08:32
Wallie schreef op 31 oktober 2004 @ 11:19:
Och jeej, de ping stijgt hier al langzaam van 20 naar 40ms ondanks de werkzaamheden... :|
Dit stond er op de BBeyond website over de onderhoud. Blijkbaar is er niets technisch gedaan maar alleen wat kastjes verhuist van a naar b.
31-10-2004 Verhuizing van Apparatuur
Op 31-10-2004 gaan er onderhoudswerkzaamheden plaats vinden op grote delen van het BBeyond netwerk. Hierdoor bestaat de mogelijkheid dat uw verbinding niet werkt tussen 00:00 en 06:00 uur. Dit geldt voor een groot deel van ons netwerk.

Omschrijving: Verhuizing van onze apparatuur ivm. Ruimtegebrek
Symptomen: Onderbreking van het DSL signaal. Er zijn op dat moment geen internet verbindingen mogelijk. Dit geldt voor een groot deel van ons netwerk
Betrokken diensten: bbeyond DSL diensten.
Oorzaak/Reden: Ruimtegebrek.
Tijdschema: 31-10-2004 tussen 00:00 en 06:00 uur
Acties: Het verhuizen van onze apparatuur ivm. ruimtegebrek
Geschatte Duur: 06:00 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Wallie schreef op 31 oktober 2004 @ 11:19:
Ping is hier nu al rond de 70.. lol.. zondag om 12:00 uur :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Chutney schreef op 31 oktober 2004 @ 12:03:
Dit stond er op de BBeyond website over de onderhoud. Blijkbaar is er niets technisch gedaan maar alleen wat kastjes verhuist van a naar b.
Bah, het valt me echt tegen, dacht eindelijk van de ping problemen af te zijn :r

Van A naar Bagger.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spokje schreef op 31 oktober 2004 @ 11:01:
Hmm ik merk geen verschil met voorheen. Iemand een idee waar ze aan gewerkt hebben? :)

(prima connectie verder hoor :))
Nou, bij mij is de verbinding er ook niet bepaald beter op geworden, sterker nog, vroeger had ik altijd een ping van 18ms, nu krijg ik opeens dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
traceroute to tweakers.net (213.239.154.35), 30 hops max, 40 byte packets
 1  192.168.1.1 (192.168.1.1)  0.679 ms  0.704 ms  0.718 ms
 2  212.238.154.1 (212.238.154.1)  70.396 ms  71.387 ms  73.515 ms
 3  bbn-3-tc1-core-1-ge-1-0-2-0.router.nl.demon.net (213.222.28.249)  67.235 ms  77.642 ms  64.979 ms
 4  nkf-border-1-ge-1-0-0-0.router.nl.demon.net (82.161.255.2)  61.199 ms  69.265 ms  59.718 ms
 5  ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl (195.69.144.163)  61.786 ms  60.355 ms  55.949 ms
 6  ge5-2.bd6808-1.ams5.trueserver.nl (213.193.237.46)  60.282 ms  59.658 ms 60.269 ms
 7  tweakers.net (213.239.154.35)  56.279 ms  55.381 ms  57.794 ms

Ik heb geen idee waar die 212.238.154.1 vandaan is gekomen, maar erg vlot gaat ie niet. Meer mensen met deze nieuwe router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
Hier op het moment ook al pings van 60 - 65. Afgelopen 4 dagen 2 maal "onderhoud" gehad, maar als dat betekend wat servers verplaatsen dan schiet het ook niet op.

Ik denk dat het "pingprobleem" nog een lang leven beschoren is. :'(

Edit: Inmiddels (een uur later) zit ik al aan de 100 :X

Edit2: 15:53 ping 165 :(

[ Voor 29% gewijzigd door Kid_E op 31-10-2004 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aangezien ik geen zin heb om 200 pagina´s te gaan doorlezen en dan nog niet eens zeker weet dat ik antwoord krijg heb ik hier 2 vragen

Is het normaal dat dankzij dat onderhoud mijn (ZyXEL 650R-31) modem uitvalt?
Dit is overgens al langer dan een maand zo maar nu valt hij wel erg vaak uit.
Ik zit al bijna 2 jaar via BBned, en het is nog nooit zo erg geweest (overgens wel opvallend dat dat ding alleen maar uitvalt als ik alleen overgebleven ben in een pcwtje met counterstrike :( moet ik scheldend naar beneden lopen om die modem te herstarten)

En dan nu vraag 2 die is misschien iets minder klagerig van aard :P
zou het kunnen dat ik nu op een andere centrale kom te zitten (met die verbouwingen en alles) want ik ben wel tevreden met 24 ping op goede servers (mn clans warserver bv.) maar aangezien ik nu 3km van de centrale afzit (5 is de max) kan ik nooit(!!!) onder de 19 pingen (vanwege 3 km koper geloof ik) en als ik dan wat dichterbij kom te zitten en 0 kan pingen (ja dat kan) speel ik dus lekker met 5 ping op die warserver :9

overgens heb ik ook geregeld last van hoge pings in de avond :( maar dat valt nog wel mee zelden heb ik hoger dan 60 maar ik kan echt niet spelen boven de 40

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2004 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Nu online

Phydomir

Dennis

tis weer eens te triest :/

Zit nu op de 160ms. Ben blij dat ik eind volgende maand een andere provider krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ping-statistieken voor 212.238.220.236:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0 (0% verlies),
Retourtijd bij benadering in milliseconden:
    Minimum = 160 ms, Maximum =  161 ms, Gemiddeld =  160 ms

Hmm, volgens mij is d'r iets niet zo erg goed gegaan bij dat onderhoud van vanacht ofzo :/
edit:
Gepingt vanaf een BabyXL-Demon-lijntje met nette ping..

edit:
Of was 't onderhoud pas vanavond? :P

[ Voor 18% gewijzigd door Osiris op 31-10-2004 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bezig met het traceren van de route naar www.www.nl.demon.net [194.159.73.70]
via maximaal 30 hops:

1 150 ms 123 ms 120 ms 212.238.154.1
2 130 ms 115 ms 109 ms bbn-3-tc1-core-1-ge-1-0-2-0.router.nl.demon.net
[213.222.28.249]
3 90 ms 86 ms 87 ms www-3.www.nl.demon.net [194.159.73.70]

De trace is voltooid.

Ik heb ook die nieuwe router....nu nog erger als voorheen :(

ik woon trouwens in schiedam, is wel handig als we weten waar het een beetje zit ;f

heb net demon gebeld en hij begon over de kabel van de telefoon naar de modem blabla, ik zeg ja...das leuk, maar waarom had ik dan vannacht ping 19 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2004 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

niet normaal zeg,en het is pas 1700uur:

C:\>ftrace www.demon.nl

Tracing route to www-3.www.nl.demon.net [194.159.73.70] with TTL of 32:

1 0ms 0ms 0ms XXXX [192.168.1.1]
2 125ms 125ms 125ms 212.238.154.1
3 125ms 110ms 94ms bbn-3-tc1-core-1-ge-1-0-2-0.router.nl.demon.net [213.222.28.249]
4 94ms 110ms 109ms www-3.www.nl.demon.net [194.159.73.70]

Traceroute complete.

C:\>ftrace www.demon.net

Tracing route to www.demon.net [194.159.245.141] with TTL of 32:

2 125ms 125ms 125ms 212.238.154.1
3 125ms 125ms 125ms bbn-3-tc1-core-1-ge-1-0-2-0.router.nl.demon.net [213.222.28.249]
4 125ms 125ms 125ms nkf-border-1-ge-1-0-0-0.router.nl.demon.net [82.161.255.2]
5 125ms 125ms 125ms ams2-border-1-g0-0-0.router.demon.net [195.11.50.9]
6 141ms 125ms 125ms anchor-border-1-g1-0-0.router.demon.net [194.70.98.6]
7 125ms 141ms 110ms anchor-service-2-3-8.router.demon.net [194.159.7.205]
8 125ms 110ms 125ms lon1-service-2-WDM-603.router.demon.net [194.159.241.78]
9 109ms 109ms 125ms www.demon.net [194.159.245.141]

Traceroute complete.

C:\>ftrace www.demon.nl

Tracing route to www-3.www.nl.demon.net [194.159.73.70] with TTL of 32:

2 110ms 125ms 125ms 212.238.154.1
3 125ms 172ms 125ms bbn-3-tc1-core-1-ge-1-0-2-0.router.nl.demon.net [213.222.28.249]
4 125ms 109ms 125ms www-3.www.nl.demon.net [194.159.73.70]

Traceroute complete.

C:\>ftrace www.tweakers.net

Tracing route to tweakers.net [213.239.154.35] with TTL of 32:

2 125ms 141ms 125ms 212.238.154.1
3 109ms 109ms 109ms bbn-3-tc1-core-1-ge-1-0-2-0.router.nl.demon.net [213.222.28.249]
4 125ms 125ms 172ms nkf-border-1-ge-1-0-0-0.router.nl.demon.net [82.161.255.2]
5 125ms 109ms 140ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.163]
6 125ms 109ms 125ms ge5-2.bd6808-1.ams5.trueserver.nl [213.193.237.46]
7 125ms 125ms 125ms tweakers.net [213.239.154.35]

Traceroute complete.

Vanmiddag leuk eventjes met hyperterminal in me modem zitten neuzen
om te kijken waar de up en down op staat (Zyxel 650-33 isdn)
up op 640 en down op 4955,paar keer resetten,maar krijg em mooi niet meer hoger als 5184 en up blijft gestaag op 640 staan.
Nu zit ik wel op 2.5KM van de centrale,maar het is wel eens een stuk hoger geweest.

Vanavond maar weer eens wat pingen,maar ik verwacht het ergste.
Zal wat worden van de winter als er steeds meer mensen binnen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
Wat ik van mensen die gebeld hebben heb begrepen verwijst demon alles richting bbned. Zelf vind ik dit een beetje flauw want andere providers via bbned hebben deze problemen niet.

Kunnen wij hier nu echt niks tegen doen? Of moeten we hopen dat het ooit weer eens goedkomt of desnooods overstappen op een andere provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Ik lees net in de newsgroepen dat het geen onderhoud was maar een verhuizing van netwerk apparatuur. Jammer dat Demon de indruk wekt dat het onderhoud was en niet een verhuizing.

Staat oa. ook hier en hier.

[ Voor 17% gewijzigd door Lizard op 31-10-2004 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bezig met het traceren van de route naar www.demon.net [194.159.245.141]
via maximaal 30 hops:

1 186 ms 188 ms 188 ms 212.238.154.1
2 177 ms 264 ms * bbn-3-tc1-core-1-ge-1-0-2-0.router.nl.demon.net
[213.222.28.249]
3 172 ms 171 ms 174 ms nkf-border-1-ge-1-0-0-0.router.nl.demon.net [82.
161.255.2]
4 174 ms 178 ms 176 ms ams2-border-1-g0-0-0.router.demon.net [195.11.50
.9]
5 191 ms 193 ms 189 ms anchor-border-1-g1-0-0.router.demon.net [194.70.
98.6]
6 197 ms 194 ms 196 ms anchor-service-2-3-8.router.demon.net [194.159.7
.205]
7 214 ms 197 ms 189 ms lon1-service-2-WDM-603.router.demon.net [194.159
.241.78]
8 186 ms 187 ms 185 ms www.demon.net [194.159.245.141]

het word steeds erger;...17:39 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ze zich er ook wel van bewust zijn dat dingen niet werken zoals ze moeten werken.
Ik vond dit op de status-pagina van Demon:
code:
1
2
3
 bbnedprobleem opgelost (31-10-2004)
Het bbned probleem waardoor klanten achter VRF-05 geen
connectiviteit hadden, is opgelost.

Ik meen me te herinneren dat ik vroeger altijd achter VRF-05 zat.
Wellicht dat er iets mis is gegaan bij de verhuizing waardoor er nu een oude router werk staat te doen waar ie niet op berekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 17:46:
Ik denk dat ze zich er ook wel van bewust zijn dat dingen niet werken zoals ze moeten werken.
Ik vond dit op de status-pagina van Demon:
code:
1
2
3
 bbnedprobleem opgelost (31-10-2004)
Het bbned probleem waardoor klanten achter VRF-05 geen
connectiviteit hadden, is opgelost.

Ik meen me te herinneren dat ik vroeger altijd achter VRF-05 zat.
Wellicht dat er iets mis is gegaan bij de verhuizing waardoor er nu een oude router werk staat te doen waar ie niet op berekend is.
Die VRF-05 gaf geen verbinding meer en dat is opgelost. Ik denk dat als er iets was misgegaan waardoor wij nu die kote pings hebben dat het wel op de status page had gestaan.

En volgens mij zijn alle "nieuwe" routers ook niet op het werk berekend. Tis wel toevallig dat altijd savonds en in het weekend de ping verrot is.

-------
Microkid schreef op 18 oktober 2004 @ 22:01:
Heb Demon net gebeld inzak de belabberde pingtijden. Er is een knooppunt dat voor problemen zorgt. Ze zijn er met BBNed mee bezig, maar het schijnt lastiger te zijn dan ze dachten.
Tot zo ver dit nieuwsbericht
-------

Wat zal het nu weer zijn? Zal zeker weer wel een knooppunt zijn of iets dergelijks |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Kid_E op 31-10-2004 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Kunnen we geen petitie beginnen tegen Demon met betrekking tot het pingprobleem? Het speelt nu al vanaf medio maart, en dat is toch van de gekke eigenlijk. Het is dat het een paar weken geen internet betekend om over te stappen, anders was ik weg... hoop dat de OPTA eens opschiet met overstappen tussen bij BBnet en KPN mogelijk te maken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Wallie schreef op 31 oktober 2004 @ 18:06:
Kunnen we geen petitie beginnen tegen Demon met betrekking tot het pingprobleem? Het speelt nu al vanaf medio maart, en dat is toch van de gekke eigenlijk. Het is dat het een paar weken geen internet betekend om over te stappen, anders was ik weg... hoop dat de OPTA eens opschiet met overstappen tussen bij BBnet en KPN mogelijk te maken :(
Het lijkt me opzich een prima idee, want dit loopt echt de spuigaten uit. Alleen de vraag voor mezelf is, hoe lang blijf ik en de rest nog bij Demon?

Voor mij is dit wel eigenlijk de druppel...

Misschien wordt het echt tijd voor het Grote Demon overstap topic! Hier advies over hoe op te zeggen bij Demon en de ervaringen hoe snel het duurt voordat je weer adsl hebt bij een betrouwbare adsl aanbieder.

[ Voor 15% gewijzigd door Miki op 31-10-2004 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Misschien is het handig eerst eens in kaart te brengen waar de pingproblemen voorkomen? Want je kan leuk roepen van laten we een leuk topic openen voor mensen die van plan zijn over te stappen, maar er zijn hier een stuk of 40 mensen die roepen dat ze een kut verbinding hebben. Ooit wel eens aan gedacht dat dat een bepaald gebied kan zijn en dat misschien wel helemaal niet iedereen hier last van heeft?

Misschien is het leuk om een kaartje te maken van plaatsen/gebieden die er last van hebben.
Hier in Heerenveen (friesland) namelijk nooit problemen en ook nooit gehad:

C:\Documents and Settings\Administrator>ping www.tweakers.net

Pinging www.tweakers.net [213.239.154.35] with 32 bytes of data:

Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=30ms TTL=249
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=20ms TTL=249
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=30ms TTL=249
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=20ms TTL=249

Alleen als ik een site trace wil 1 van de routers nog wel eens een timeout geven, hier gaat het dan om bbn-2-tc1-core-2-ge-0-0-2-0.router.nl.demon.net. Maar ik heb hier verder nooit last van tijdens gamen ofzo, en dat gaat meestal gewoon met ping 30 op een normale server :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

bbn-3 is de router met problemen, altijd zijn het mensen die daarop zitten die je hoofdzakelijk hoort klagen...

Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:

1 100 ms 90 ms 100 ms 212.238.154.1
2 100 ms 110 ms 181 ms bbn-3-tc1-core-1-ge-1-0-2-0.router.nl.demon.net
[213.222.28.249]
3 180 ms 110 ms 120 ms nkf-border-1-ge-1-0-0-0.router.nl.demon.net [82.161.255.2]
4 120 ms 130 ms 120 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.163]
5 120 ms 120 ms 110 ms ge5-2.bd6808-1.ams5.trueserver.nl [213.193.237.46]
6 110 ms 120 ms 110 ms tweakers.net [213.239.154.35]

Trace complete.

[ Voor 73% gewijzigd door Wallie op 31-10-2004 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

traceroute to www.tweakers.net (213.239.154.35), 30 hops max, 38 byte packets
1 bbned-vrf-02.router.nl.demon.net (82.161.86.1) 19.799 ms 19.910 ms 19.496 ms
2 bbn-1-tc1-core-1-ge-0-0-2-0.router.nl.demon.net (213.222.28.246) 20.775 ms 18.533 ms 20.886 ms
3 nkf-border-1-ge-1-0-0-0.router.nl.demon.net (82.161.255.2) 21.916 ms 22.619 ms 24.399 ms
4 ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl (195.69.144.163) 23.259 ms 21.963 ms 20.541 ms
5 ge5-2.bd6808-1.ams5.trueserver.nl (213.193.237.46) 21.267 ms 21.800 ms 21.483 ms
6 tweakers.net (213.239.154.35) 22.001 ms 22.463 ms 23.964 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Laatst online: 30-08 08:32
Ja vrf 2 is wel strak ;)... ping de rest is labber labber.

Snelheid is ook brak... tijd voor een mailtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
spokje schreef op 31 oktober 2004 @ 19:11:
Misschien is het handig eerst eens in kaart te brengen waar de pingproblemen voorkomen?
Wat dacht je hiervan B)

Naampostcoderouterdatumtijdstipping
MiKi1035bbn-0331-1019.5580ms
Spokje??31-1019.1125ms
Wallie5691bbn-0331-1020.06200ms
M55??31-1019.4824ms

Als iedereen de ingevulde gegevens vermeld wil ik om de 5 á 6 post wel een update maken van de tabel.

[ Voor 51% gewijzigd door Miki op 31-10-2004 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Miki schreef op 31 oktober 2004 @ 20:01:
[...]

Wat dacht je hiervan B)

Naampostcodedatumtijdstipping
MiKi103531-1019.5580ms
Spokje?31-1019.1125ms
Wallie?31-1019.24110ms
M55?31-1019.4824ms

Als iedereen de ingevulde gegevens vermeld wil ik om de 5 á 6 post wel een update maken van de tabel.
Stoer man! 8)
Misschien moet je per user ook de router erbij vermelden.

Voor mij zou het worden: Wallie, postcode 5691 HE, ping 's avonds/zondag maximaal 200ms, router: bbn-03.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Miki schreef op 31 oktober 2004 @ 20:01:
[...]

Naampostcoderouterdatumtijdstipping
MiKi1035bbn-0331-1019.5580ms
Spokje??31-1019.1125ms
Wallie5691bbn-0331-1020.06200ms
M55??31-1019.4824ms
Kid_E4614bbn-0331-1020.19136ms
Mark2586bbn-0331-1020.26116ms
Phydomir6843bbn-0331-1020.40125ms
Crash_neo4461bbn-0231-1021:28127ms
m33p8032bbn-0131-1021:4217ms
SenZatioN7462bbn-0331-1021.30125ms
TheLD9713bbn-0331-1022:28101ms
Pooli03124bbn-0331-1022:37120msms

U vraagt wij veranderen 8)7

[ Voor 38% gewijzigd door Miki op 31-10-2004 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
Hier die van mij:

Naam: Kid_E
postcode: 4614
router: bbn-3-tc1-core-1-ge-1-0-2-0.router.nl.demon.net
datum: 31-10-2004
tijdstip: 20:19
ping: 136 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje overdreven, aangezien adsl niet zoals bij kabel regionaal uitgerold is.
Er zijn 5 "hoofd"routers om ze maar zo te noemen, en daar zouden in principe verhoudingsgewijs evenveel mensen op moeten zitten.

Iemand die in Friesland woont kan net zo goed brakke pings via VRF-03 hebben als iemand die in Amsterdam woont.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2004 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
spokje schreef op 31 oktober 2004 @ 19:11:
Misschien is het handig eerst eens in kaart te brengen waar de pingproblemen voorkomen? Want je kan leuk roepen van laten we een leuk topic openen voor mensen die van plan zijn over te stappen, maar er zijn hier een stuk of 40 mensen die roepen dat ze een kut verbinding hebben. Ooit wel eens aan gedacht dat dat een bepaald gebied kan zijn en dat misschien wel helemaal niet iedereen hier last van heeft?
Ooit wel eens gedacht dat er ook een hoop mensen misschien niet eens doorhebben dat ze een hoge ping hebben. En ook een hoop mensen wel dit probleem hebben maar niet op got komen.

En dat niet iedereen ping problemen heeft is duidelijk, er zijn al een aantal reacties van mensen die aangeven nooit problemen te hebben. het is gewoon erg frustrerend om telkens een hoge ping te hebben. En nog erger is het dat demon of zegt dat ze een structureele oplossing aan het zoeken zijn of gewoon met hun vingertjes naar bbned wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

Naam: Mark
postcode: 2586
router: bbn-3-tc1-core-1-ge-1-0-2-0.router.nl.demon.net
datum: 31-10-2004
tijdstip: 20:26
ping: 116 ms