Ik denk ook dat ze bedoelen dat het ontwerp van deze iMac is gedaan door dezelfde mensen die ook het ontwerp voor de iPod hebben bedacht.FL!PNEUS schreef op 17 september 2004 @ 00:48:
[...]
Dat is gedaan voor potentiële switchers. Veel mensen weten niet dat de iPod wordt gemaakt door Apple, dat in eerste instantie nog altijd een hardwarebedrijf is, dat toevallig ook nog eens erg leuke software maakt. Door die mensen erop te attenderen dat de makers van de iPod (eigenlijk alleen het designteam van de iPod dus) nu óók een computer hebben gemaakt in dezelfde stijl hoopt Apple wat meer switchers over de streep te trekken.
iMac G5 Support Page
http://www.apple.com/support/imac
Inclusief interessante faqs en uitgebreide handleiding.
Om het wachten toch iets aangenamer te maken
http://www.apple.com/support/imac
Inclusief interessante faqs en uitgebreide handleiding.
Om het wachten toch iets aangenamer te maken
... he's gone.
Het gaat om de iMac G5, en die was er niet voor de iPod.LifeTecH schreef op 17 september 2004 @ 00:28:
[...]
idd een vet filmpje![]()
Wat trouwens ook wel grappig is dat ze steeds zeggen van de makers van iPod, terwijl de iMac er veel eerder wascorrect me if i'm wrong
En vreemd genoeg weten niet veel mensen van de iMac G4, die denken bij het horen van "iMac" eerder aan de iMac G3 CRT.... Dus waar kun je hem dan het beste mee omschrijven? Dat hij van de makers is van de hipste en best verkochte MP3 speler natuurlijk !
Ben ook *helemaal* verkocht aan de nieuwe iMac.
Enige waar ik me zorgen over maak is de videokaart. Gaat die bij games als DoomIII wel een beetje leuke prestaties leveren?
Enige waar ik me zorgen over maak is de videokaart. Gaat die bij games als DoomIII wel een beetje leuke prestaties leveren?
Volgens Apple zelf wel. Zoek maar eens door apple.com. Genoeg over de 'fantastische grafische mogelijkheden'. Let wel even op dat de grafische kaart vastgesoldeerd zit. Geen videokaartupgrades dus.-RMW- schreef op 19 september 2004 @ 19:49:
Ben ook *helemaal* verkocht aan de nieuwe iMac.
Echte onafhankelijke benchmarks heb ik nog niet gezien, maar die zullen een dezer weken wel verschijnen.
... he's gone.
GeForceFX 5200 Ultra... verwacht dus even niet teveel. DoomIII zal vast speelbaar zijn... maar om nou te gaan verwachten dat 1024x768 High detail gaat werken ... doe maar niet.
Als je dat wilt kun je beter een PC of een PowerMac G5 nemen met een goeie videokaart
Als je dat wilt kun je beter een PC of een PowerMac G5 nemen met een goeie videokaart
Launching containers into space
Ik vrees dat je nog even geduld moet hebben. Wij hebben de onze hier op 7 september besteld (1,8GHz, 17"-model met 512MB Ram en wireless keyboard/muis) en de status staat sindsdien consequent op 'Open'. Verwachte shipping datum is volgens Apple "On or before 05-10-2004". Maandje wachttijd lijkt dus helaas de werkelijkheid te zijn
Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy
Ik heb het even nagekeken, had al wel op een maand gerekend. Bij mij is de datum 19 oktober dus dat is nog wel te doen
Jammer dat mijn Apple Reseller simpelweg niks kan zeggen over de levertijd. Ik had verwacht dat dat sneller zou zijn dan de online bestelmethode, maar helaas...
Hopen dat het niet te lang meer duurt; het wachten wordt toch wel heel vervelend als je ziet dat ze in Amerka al 'volop' geleverd worden.
-edit- Mijn lokale Appleboer heeft net een 20" demo unit binnen.
Hopen dat het niet te lang meer duurt; het wachten wordt toch wel heel vervelend als je ziet dat ze in Amerka al 'volop' geleverd worden.
-edit- Mijn lokale Appleboer heeft net een 20" demo unit binnen.
[ Voor 13% gewijzigd door oscarvdb op 24-09-2004 13:08 ]
... he's gone.
Zelfs het reclamefilmpje is mooi
Verwijderd
hmm ik hoop voor je dat je een usb keyboard hebtArthur schreef op 23 september 2004 @ 11:45:
[...]
Ik vrees dat je nog even geduld moet hebben. Wij hebben de onze hier op 7 september besteld (1,8GHz, 17"-model met 512MB Ram en wireless keyboard/muis) en de status staat sindsdien consequent op 'Open'. Verwachte shipping datum is volgens Apple "On or before 05-10-2004". Maandje wachttijd lijkt dus helaas de werkelijkheid te zijn
Dan maar hopen dat mijn Apple dealer mij een keyboard kan lenen... Anders zal ik er niet veel van kunnen genietenVerwijderd schreef op 26 september 2004 @ 21:32:
[...]
hmm ik hoop voor je dat je een usb keyboard hebtwant onder de installatie kan je volgens de apple dealer hierow geen bluetooth apparaten gebruiken
je moet ze namelijk pairen
... he's gone.
Je heb dus geen USB keyboard of toetsenbord nodig. In het begin vraagt MacOS om je TB en muis aan te sluiten om te pairenVerwijderd schreef op 26 september 2004 @ 21:32:
[...]
hmm ik hoop voor je dat je een usb keyboard hebtwant onder de installatie kan je volgens de apple dealer hierow geen bluetooth apparaten gebruiken
je moet ze namelijk pairen
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Verwijderd
Aajoscarvdb schreef op 26 september 2004 @ 21:34:
[...]
Dan maar hopen dat mijn Apple dealer mij een keyboard kan lenen... Anders zal ik er niet veel van kunnen genieten
als je WEL met je bluetooth spul kan werken vertel het dan ff
Alleen zo'n ps/2 geval hier liggen... Muis heb ik wel in USB uitvoering.Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 21:58:
[...]
Aajje hebt toch wel ff een keyboard? en een muis?! kan elke usb muis/keyboard zijn
als je WEL met je bluetooth spul kan werken vertel het dan ffwant me dealer zegt wel vaker wat
Even mijn dealer liev aankijken anders.
Qorne, heb jij een iMacg5 besteld via je dealer? Zo ja, wat voor levertijd wordt er aan jou gegeven?
... he's gone.
Volgens mij zat er iets in de installatieprocedure waarmee automatisch naar een bluetooth keyboard/muis werd gezocht als er geen USB versie aangetroffen werd. Lijkt me ook wel logisch, je kunt als A-merk vendor geen computer verkopen die je niet zonder losse hardware kan installeren.
Verwijderd
ik heb geen iMac G5 bestelt heb nog maar een jaartje de G4 
over 1a2jaar wil ik een G5 PowerMac (of wat er dan ook op de markt mag zijn van Apple
)
Bigs, dat zou idd best eens kunnen maar de mensen van Apple zeiden dat. ik vond het ook nogal vreemd
maar goed we horen het wel van oscarvdb
over 1a2jaar wil ik een G5 PowerMac (of wat er dan ook op de markt mag zijn van Apple
Bigs, dat zou idd best eens kunnen maar de mensen van Apple zeiden dat. ik vond het ook nogal vreemd
maar goed we horen het wel van oscarvdb
Typisch Amerikaans, vol met superslechte cliche's
Ik ben wel een fan van de vrij discrete reclame's van Apple, maar die filmpjes slaan allemaal werkelijk nergens op. Reden ook denk ik waarom 't niet wordt uitgezonden in Nederland/Europa.
Btw, ik was vannacht in een slechte lokale discotheek (sentiment ophalen) waar een poster hing; "40.000 minuten smartlappen"
Was dus een iPod reclame, ook een beetje goedkoop, lelijke ad.
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
ik vind het reclamefilmpje wel grappig maar ook erg nep... vooral als die 2 figuren van (hoe heten ze ook alweer?) Black Eyed Peas (ofzo?) in dat bankstel zitten... naar hoe het over moet komen met een iMac voor hun neus. Dat ding komt echter heel die scene niet in beeld... ik vermoed dat die 2 figuren tegen lucht aan t babbelen zijn. 
verder... leuk filmpje ...
Launching containers into space
Verwijderd
beter kijken hij staat er toch echtWhieee schreef op 26 september 2004 @ 23:58:
ik vind het reclamefilmpje wel grappig maar ook erg nep... vooral als die 2 figuren van (hoe heten ze ook alweer?) Black Eyed Peas (ofzo?) in dat bankstel zitten... naar hoe het over moet komen met een iMac voor hun neus. Dat ding komt echter heel die scene niet in beeld... ik vermoed dat die 2 figuren tegen lucht aan t babbelen zijn.
Verwijderd
Dat wilde ik ook wel zeker weten maar het klopt helemaal...zie review van de iMac G5 op http://www.pcmag.com/article2/0,1759,1648806,00.aspBigs schreef op 26 september 2004 @ 22:55:
Volgens mij zat er iets in de installatieprocedure waarmee automatisch naar een bluetooth keyboard/muis werd gezocht als er geen USB versie aangetroffen werd. Lijkt me ook wel logisch, je kunt als A-merk vendor geen computer verkopen die je niet zonder losse hardware kan installeren.
The Bluetooth keyboard and mouse discovery and setup are the first things that come up when you initially power up the iMac G5, so you may never need to connect a wired keyboard and mouse.
Wij hebben een iMac G5 1.8 in onze showroom staan, alleen viel mij al snel op dat er altijd schijf activiteit is. Al is de machine net opgestard en idle, hoor je heel zachtjes de harddrive.
Niet alleen draaien, maar ook ratelen dus
Hebben meer mensen dit?
Hebben meer mensen dit?
Verwijderd
Tis wel een geil ding
, ik zou best een imac willen kopen, alleen jammer dat die "goedkoopste" (wat is goedkoop
) niet met DVD brander uitgerust kan worden, en dat je €70 moet bijlappen voor 256extra (256 lijkt me nou niet genoeg...)
Maar verder wel een retecoole machine
Maar verder wel een retecoole machine
Wat wij horen van onze modellen is de voeding die knettert. Niet echt hard of iets dergelijks, maar het is iig niet de HD die je hoort. Was trouwens bij de vorige iMac modellen ook het geval, maar bij dit model vind ik het meer storend eigenlijk. Je kan het alleen horen als je je oor er tegen aan houdt en het behoorlijk stil is op de achtergrond. Niet echt een situatie die veel voorkomt dus.bbrother schreef op 29 september 2004 @ 11:02:
Wij hebben een iMac G5 1.8 in onze showroom staan, alleen viel mij al snel op dat er altijd schijf activiteit is. Al is de machine net opgestard en idle, hoor je heel zachtjes de harddrive.
Hebben meer mensen dit?
! Dat is mij dus ook al eens opgevallen met m'n G4 iMac.
Moet wel zeggen dat het na verloop van tijd is verdwenen, nu je het zegt weet ik weer dat ik er in het begin nog over twijfelde.
Even afwachten misschien.
Moet wel zeggen dat het na verloop van tijd is verdwenen, nu je het zegt weet ik weer dat ik er in het begin nog over twijfelde.
Even afwachten misschien.
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Is dat niet hetzelfde wat ik in mijn Powerbook hoor? Schijnt iets te maken te hebben met de power saving van de cpu of gpu. Als het stil is hoor je hem ratelen als de muis beweegt (vooral als je over de Dock gaat)
Nu je het zegt inderdaad, ik dacht dat het de harddrive was. Maar ik heb de service manuals er eens bij gepakt en zag dat de harddrive dus linksboven in de hoek zat (als je ervoor zit) dus die kan het inderdaad niet zijn.
Voeding kan die knettert, wellicht een fout model. Kan dat andere dat niet hebben, als de 20" leverbaar is dan zetten we die eens neer, kijken of die dat ook doet
Voeding kan die knettert, wellicht een fout model. Kan dat andere dat niet hebben, als de 20" leverbaar is dan zetten we die eens neer, kijken of die dat ook doet
Overigens is de iMac G5 levering in Nederland begonnen.
... he's gone.
De 20" had dat niet, gewoon een gare 17" voeding die we hebben dus
De levering komt hier momenteel ook mondjes maat binnen ..
Mag ik vragen bij welke dealer je werkt? Mijn dealer verwacht pas een shipment rond 10 oktober krijg ik nu te horen. Heel raar. Niet iedere dealer krijgt tegelijk een stel van die dingen dus.bbrother schreef op 30 september 2004 @ 13:44:
De 20" had dat niet, gewoon een gare 17" voeding die we hebben dus![]()
Weet iemand of in de eerste shipments nou wel of niet die 'defecte' voeding van AC Bel? Of hebben die inmiddels de Delta voeding?
( http://www.macned.nl/content/news/1375 )
... he's gone.
Dat getik hoorde ik vanmiddag ook bij de 17" iMac G5 die op display staat in de Apple Store Rotterdam. Voor de rest is dat ding echt muisstil, maar van dat gekraak zou ik gierend gek worden. Ik wacht even een maandje zodat ik zeker weet dat ik er één met een Delta voeding heb.
Dat gekraak zou je overigens kunnen vergelijken met het tikgeluid dat een harde schijf maakt, maar dan veel constanter en sneller. Mijn vriendin raadde me al af om die iMac te kopen, maar als ik iets wel niet doe is dat luisteren naar een vrouw als het gaat om het kopen van computers
.
Dat gekraak zou je overigens kunnen vergelijken met het tikgeluid dat een harde schijf maakt, maar dan veel constanter en sneller. Mijn vriendin raadde me al af om die iMac te kopen, maar als ik iets wel niet doe is dat luisteren naar een vrouw als het gaat om het kopen van computers
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
Wooohoooo! Vandaag de eerste 5 iMac's uitgeleverd! Gelijk opengeschroefd voor geheugen en Airport kaartjes natuurlijk! We kregen rond de 10 iMac's binnen vandaag, volgens mij zijn er dus niet echt veel problemen met de levering dus. 
En hij kan echt een partij herrie maken! Maar dit komt alleen maar voor als je bijv in het boot menutje zit of als je van een systeem start die nog niet de nieuwste software heeft. Dan kan hij namelijk de fan's niet aansturen en laat hij ze gewoon op z'n hardste draaien wat resulteert in een pokke lawaai. Ongeveer gelijk aan het niveau van de PowerMac G5 wanneer deze uit z'n dak gaat. Lekkere airco dus.
Ik heb trouwens nog niet bij ons 20" model geluisterd want die kregen we ook pas vandaag binnen. Zaterdag maar eens bekijken dus.
En hij kan echt een partij herrie maken! Maar dit komt alleen maar voor als je bijv in het boot menutje zit of als je van een systeem start die nog niet de nieuwste software heeft. Dan kan hij namelijk de fan's niet aansturen en laat hij ze gewoon op z'n hardste draaien wat resulteert in een pokke lawaai. Ongeveer gelijk aan het niveau van de PowerMac G5 wanneer deze uit z'n dak gaat. Lekkere airco dus.
Ik heb trouwens nog niet bij ons 20" model geluisterd want die kregen we ook pas vandaag binnen. Zaterdag maar eens bekijken dus.
[ Voor 38% gewijzigd door Sage op 30-09-2004 21:12 ]
Verwijderd
GaafSage schreef op 30 september 2004 @ 21:10:
Wooohoooo! Vandaag de eerste 5 iMac's uitgeleverd! Gelijk opengeschroefd voor geheugen en Airport kaartjes natuurlijk! We kregen rond de 10 iMac's binnen vandaag, volgens mij zijn er dus niet echt veel problemen met de levering dus.
Verwijderd
Op MacFixIt wordt ook gesproken over zoemende voedingen bij onder andere de iMac G5. Het schijnt dat Apple bewust is van het probleem, en zonder problemen de iMac terugneemt voor vervanging (of je een nieuwe voeding toestuurt als je doorzeurt
)
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 11:23 ]
Verwijderd
een vriend van me heeft z'n 1.6Ghz iMac G5 maandag toegekregen terwijl er bij waarschijnlijke leverdatum 8 oktober stond. Wel leuke verrassing natuurlijk.
Ik ben hem gisterenavond eens gaan beworden en WAUW, hij is echt stukken mooier irl dan op foto. Van de miliseconde dat ik genoeg geld heb bestel ik mij er ook 1.
Enige waar is beetje schrik van had was die FX5200U die erinzit, maar heb bij hem UT2004 demo gedownload en met alles op hoogste detail draaide het alsof het niets was, liep enorm vlot. En ik droom nu al van m'n 20" :-)
knetterende voeding is idd een geweten probleem, gewoon ff melden bij apple en ze vervangen asap.
Ik ben hem gisterenavond eens gaan beworden en WAUW, hij is echt stukken mooier irl dan op foto. Van de miliseconde dat ik genoeg geld heb bestel ik mij er ook 1.
Enige waar is beetje schrik van had was die FX5200U die erinzit, maar heb bij hem UT2004 demo gedownload en met alles op hoogste detail draaide het alsof het niets was, liep enorm vlot. En ik droom nu al van m'n 20" :-)
knetterende voeding is idd een geweten probleem, gewoon ff melden bij apple en ze vervangen asap.
Verwijderd
VET is die videokaart dus toch goedVerwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 13:11:
een vriend van me heeft z'n 1.6Ghz iMac G5 maandag toegekregen terwijl er bij waarschijnlijke leverdatum 8 oktober stond. Wel leuke verrassing natuurlijk.
Dat is echt de grootste onzin die ik in tijden gehoord heb.Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 14:09:
[...]
VET is die videokaart dus toch goedhad ik stiekem ook wel een beetje verwacht, Apple gebruikt altijd juiste onderdelen
vaak wordt het gewoon beter aangestuurt
Beter aansturen yeah right, de doelgroep is gewoon niet "gamers' dus er zit gewoon een acceptabel videokaartje in. Verwacht heus niet dat de videodrivers 200% sneller lopen.
Zijn er ook al BTO modellen uitgeleverd? Of zijn al die gelukkigen nu eigenaar van een stockmodel?
[ Voor 12% gewijzigd door oscarvdb op 01-10-2004 16:29 ]
... he's gone.
Dat valt nou ook wel weer mee hoor. De 5200Ultra is echt geen supergeniale videokaart omdat'ie het goed doet met UT2004, een spel dat sowieso geoptimaliseerd is voor NVIDIA kaarten. Bovendien trok de 5200Ultra UT2004 op de PC ook al. Die videokaart is het enige onderdeel dat mij er eerst van weerhield om de iMac te halen, omdat ik er toch minimaal vier jaar mee wil gaan doen, en dan stelt die 5200Ultra helemaal niets meer voor. Maar toen realiseerde ik me dat ik toch geen spellen ga spelen en de 5200Ultra gewoon Core Image en Core Video ondersteunt in Tiger, dus ga ik toch maar die iMac halen. Maar beweren dat Apple ALTIJD de juiste onderdelen gebruikt is onzin, zeker als je niet eens vijf posts hierboven ziet dat die voeding niet goed is.Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 14:09:
[...]
had ik stiekem ook wel een beetje verwacht, Apple gebruikt altijd juiste onderdelen
Verwijderd
Vorige week zaterdag mijn iMac G5 17'' met superdrive besteld in het Apple Centre van Antwerpen. Vandaag telefoon dat ik hem mag komen ophalen.
Verwijderd
Ik zeg ook niet dat het een top kaart is, maar ook in dit topic werdt beweert dat het een heleslechte kaart enz is, nou als het UT2004 gewoon goed draait, klaar toch?!FL!PNEUS schreef op 01 oktober 2004 @ 16:30:
[...]
Dat valt nou ook wel weer mee hoor. De 5200Ultra is echt geen supergeniale videokaart omdat'ie het goed doet met UT2004, een spel dat sowieso geoptimaliseerd is voor NVIDIA kaarten. Bovendien trok de 5200Ultra UT2004 op de PC ook al. Die videokaart is het enige onderdeel dat mij er eerst van weerhield om de iMac te halen, omdat ik er toch minimaal vier jaar mee wil gaan doen, en dan stelt die 5200Ultra helemaal niets meer voor. Maar toen realiseerde ik me dat ik toch geen spellen ga spelen en de 5200Ultra gewoon Core Image en Core Video ondersteunt in Tiger, dus ga ik toch maar die iMac halen. Maar beweren dat Apple ALTIJD de juiste onderdelen gebruikt is onzin, zeker als je niet eens vijf posts hierboven ziet dat die voeding niet goed is.
Apple stuurt hun hardware vaak wel beter aan als windows, maar dat wordt een andere discussie, dat was mijn intensie ook niet om op te roepen.
De voeding is een anderprobleem, de voeding is wel goed (qua specs), maar de leverancier heeft gewoon een verkeerde serie gelevert, die problemen in de EU geeft.
dat kon Apple ook niet weten, pas toen ze ze hier gingen gebruiken kwam het probleem aan het licht.
Verwijderd
UT2004 is misschien niet de beste benchmark. De engine is zo flexibel dat het ook op een GeForce 2 nog speelbaar is. Minder flexibele engines laten een groter verschil tussen verschillende hardware zien.
Vergeleken met de PowerMac G5 is het ongeveer even snel. Misschien dat de CPU niet meer aankan / is de hardware acceleratie in-game minder?
De FX5200 is geen geweldige kaart, maar hij doet wat het moet doen. De Mac, zeker de iMac, is gewoon geen top-end gamemachine
Vergeleken met de PowerMac G5 is het ongeveer even snel. Misschien dat de CPU niet meer aankan / is de hardware acceleratie in-game minder?
De FX5200 is geen geweldige kaart, maar hij doet wat het moet doen. De Mac, zeker de iMac, is gewoon geen top-end gamemachine
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2004 00:23 ]
Verwijderd
Wat me gisteren opviel toen ik een iMac G5 17" zag, is dat het scherm relatief klein leek. Het zal wel door de dikke rand onderaan komen en omdat ik er niet goed voor zat (ik stond namelijk
)
Nu heb ik aan de hand van het Quicktime VR filmpje op de Apple site geprobeerd te berekenen hoe groot het schermoppervlak is, maar ik weet niet zeker of ik een goed vooraanzicht had.
Ik kwam uit op +/- 37 cm bij 23cm, wat het beeld even hoog en een paar centimeter breder zou maken als mijn 17" CRT. Zou iemand die een iMac 17" heeft kunnen meten hoe breed/hoog zijn scherm is om te kijken of ik een beetje in de buurt zit?
Nu heb ik aan de hand van het Quicktime VR filmpje op de Apple site geprobeerd te berekenen hoe groot het schermoppervlak is, maar ik weet niet zeker of ik een goed vooraanzicht had.
Ik kwam uit op +/- 37 cm bij 23cm, wat het beeld even hoog en een paar centimeter breder zou maken als mijn 17" CRT. Zou iemand die een iMac 17" heeft kunnen meten hoe breed/hoog zijn scherm is om te kijken of ik een beetje in de buurt zit?
Verwijderd
En of je goed zat

17" iMac G4
(het is prcies het zelfde scherm als de G5 iMac
)
36,5cm breed
23cm hoog
17" iMac G4
36,5cm breed
23cm hoog
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2004 18:22 ]
Verwijderd
Hmmm, ik zat al langer na te denken om over te stappen, alleen moet ik dan wel mijn huidige comp verkopen, anders wordt het een te dure grap 
Nou ja, zie wel
Nou ja, zie wel
Verwijderd
BedanktVerwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 18:20:
En of je goed zat![]()
17" iMac G4(het is prcies het zelfde scherm als de G5 iMac
)
36,5cm breed
23cm hoog
Dan was het dus toch gezichtsbedrog dat het scherm zo klein leek. Het scherm waar ik nu achter zit vind ik ook niet te klein.
/me gaat weer verder nadenken over een evt aanschaf
Mooi is dat. Bij mij staat verwachte verzenddatum 5 oktober en de Status staat nog stééds op openVerwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 13:11:
Nog maar even geduld hebben dan
Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy
Verwijderd
Jaja, als het goed is kan ik vandaag ook een imac G5 bestellen 
Heb alleen nog een vraagje: Zit te twijfelen tussen de 1.6 en de 1.8GHz 17", zal dit veel verschil uitmaken? Ik heb totaal geen verstand van Apple mbt Mhz en FSB
Heb alleen nog een vraagje: Zit te twijfelen tussen de 1.6 en de 1.8GHz 17", zal dit veel verschil uitmaken? Ik heb totaal geen verstand van Apple mbt Mhz en FSB
Tussen de 1,6 en 1,8 GHz zit niet veel verschil, maar ik ga voor de 1,8 omdat daar een SuperDrive inzit, die ik toch wel graag wil hebben.Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 11:31:
Jaja, als het goed is kan ik vandaag ook een imac G5 bestellen
Verwijderd
Ja, dat was ik eig vergeten erbij te zettenFL!PNEUS schreef op 05 oktober 2004 @ 12:03:
[...]
Tussen de 1,6 en 1,8 GHz zit niet veel verschil, maar ik ga voor de 1,8 omdat daar een SuperDrive inzit, die ik toch wel graag wil hebben.
Ik heb op dit moment een externe DVD brander, voordeel is dat ik hem ook op andere pc's kan aansluiten, nadeel is dat dat extra ruimte inneemt.
Nou zou ik dat externe ding kunnen verkopen, dan zou die 1.8 me nog iets van €100 extra kosten.
Edit: Ik hou mijn eigen DVD recorder maar en ga voor de 1.6Ghz, een losse heeft toch wel zo zijn voordelen
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 14:53 ]
Verwijderd
Nou, kom net terug van MacCenter, die 17" oogde wat klein, maar dat kwam denk ik vooral omdat de 20" er pal naast stond 
Verder een zeer mooie machine
, en uiteraard hadden ze hem niet op voorraad
, bel morgen even de vestiging op de Prins Hendrik Kade, maar dat zal wel hetzelfde verhaal zijn.
Wordt een enkeltje www.apple.nl ben ik bang
Verder een zeer mooie machine
Tip: geen onnodige meeropties kiezen; scheelt toch weer 2-4 weken levertijd. Het enige wat je niet zelf kan installeren is een bluetoothmodule, maar daar zijn USB dongles voor.Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 17:02:
Nou, kom net terug van MacCenter, die 17" oogde wat klein, maar dat kwam denk ik vooral omdat de 20" er pal naast stond
Verder een zeer mooie machine, en uiteraard hadden ze hem niet op voorraad
, bel morgen even de vestiging op de Prins Hendrik Kade, maar dat zal wel hetzelfde verhaal zijn.
... he's gone.
Verwijderd
Ok, wou misschien bluetooth erbij doen, maar dat laat ik dan maar vene zittenoscarvdb schreef op 05 oktober 2004 @ 17:06:
[...]
Tip: geen onnodige meeropties kiezen; scheelt toch weer 2-4 weken levertijd. Het enige wat je niet zelf kan installeren is een bluetoothmodule, maar daar zijn USB dongles voor.
Verder vertelde die verkoper dat Apple nog niet begonnen is met de massa productie van de 20" model, dus dat gaat helemaal lang duren als je die besteld hebt.
Nu nog software zien te krijgen
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 17:45 ]
Het enige minpuntje is dat die Apple-verkopers vaak ook gewoon een hoop onzin uitkramen is mijn ervaringVerwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 17:44:
[...]
Verder vertelde die verkoper dat Apple nog niet begonnen is met de massa productie van de 20" model, dus dat gaat helemaal lang duren als je die besteld hebt.
Komt omdat de Apple verkoper, ik ben er een van ja, ook niks beters weten over de levertijden dan Apple Benelux. En Apple Benelux weet zelf niet eens wat er aan de hand is als de machines niet op tijd geleverd worden. Word altijd mooi afgeschoven met "Ja, Apple US heeft ons verteld dat het wat langer gaat duren". En daar houdt het op. En meestal is dat nog niet eens het geval, dan ontkennen ze gewoon de lange levertijden. Nog mooier.
Verwijderd
Dat lijkt me sterk, de 20" wordt gewoon al uitgeleverd van bestellingen van de Apple Store....dat is vast niet hand made by AppleVerwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 17:44:
[...]
quote en knip: Verder vertelde die verkoper dat Apple nog niet begonnen is met de massa productie van de 20" model, dus dat gaat helemaal lang duren als je die besteld hebt.
En ik lees net dit: http://www.apple.com/nl/events/introdays/
Gratis Airport kaart en Myst spel bij aanschaf iMac bij een Apple Centre vanaf a.s. zaterdag 7 oktober.
Shoot! Net besteld bij de Apple Store.....gelukkig wel met kortingsbon.
Zou het helpen om Apple Store te bellen? Ik denk dat ik eens ga proberen morgen...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 20:29 ]
Verwijderd
Mja, dan moet je ook voor €129 zo'n Airport Express geval kopen, en draadloos hoef ik eig niet.Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 20:25:
[...]
En ik lees net dit: http://www.apple.com/nl/events/introdays/
Gratis Airport kaart en Myst spel bij aanschaf iMac bij een Apple Centre vanaf a.s. zaterdag 7 oktober.
Shoot! Net besteld bij de Apple Store.....gelukkig wel met kortingsbon.
Zou het helpen om Apple Store te bellen? Ik denk dat ik eens ga proberen morgen...
Ook wel handig dat je er gewoon standaard DDR geheugen bij kan prikken, hoef je dat dure van apple niet te kopen
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 21:35 ]
Dat is een beetje jammer, want ik kan mijn iMac pas de 15e bestellen
.
Verwijderd
Gaat het lang duren voordat je hem hebt ben ik bang...FL!PNEUS schreef op 05 oktober 2004 @ 22:10:
Dat is een beetje jammer, want ik kan mijn iMac pas de 15e bestellen.
Mijn betaling is zojuist door Apple ontvangen, en de verwachte verzenddatum is 9november, en dan komt er nog 3/7 dagen bij voor het vervoer
Ach ja, rustig afwachten maar hè
Heeft iemand hem al thuis?
Wil graag wat meer foto's ervan zien
Wil graag wat meer foto's ervan zien
G5 2x2.5 2x250Gb 1GigRam G4 cube 450mhz 120gb 1.5gigRam
Verwijderd
Nou,Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 13:12:
[...]
Gaat het lang duren voordat je hem hebt ben ik bang...
Mijn betaling is zojuist door Apple ontvangen, en de verwachte verzenddatum is 9november, en dan komt er nog 3/7 dagen bij voor het vervoer
Ach ja, rustig afwachten maar hè
Ik heb mijnes op 27-9 besteld en kreeg als verwachte verzenddatum 25-10.
Ik kreeg gisteren echter al bericht dat ie nu al verstuurd is
Dus binnen twee weken binnen!
Die verwachte verzenddatum van apple is dus met een korrel zout te nemen ?!
Verwijderd
ik was vandaag ff bij Bossina, en toen stond net DHL voor de deur met een paar iMacjes
ze hadden de 30" disp ook aangesloten
wat een PRACHTIG apparaat zeg WOEI!
alleen hadden ze de juiste videokaart nog niet...
ze hadden de 30" disp ook aangesloten
alleen hadden ze de juiste videokaart nog niet...
hmm op deze foto's vind ik de rand toch weer uitermate storend overkomen... heb al een hekel aan de 3-4 cm randen rondom mijn huidige scherm..Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 19:56:
U vraagt, wij draaien. Zie hier foto's van mijn nieuwe iMac.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
damn... dan toch maar niet mijn eerste apple kopen dus
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
Heb je er al achter gewerkt? ga dat eerst eens doen zo irri is die rant helemaal nietPhusebox schreef op 07 oktober 2004 @ 22:42:
[...]
hmm op deze foto's vind ik de rand toch weer uitermate storend overkomen... heb al een hekel aan de 3-4 cm randen rondom mijn huidige scherm..
[ Voor 74% gewijzigd door Zwerver op 14-10-2004 17:43 ]
Verwijderd
een computerbak in je monitor vind je ook storend?Phusebox schreef op 07 oktober 2004 @ 22:42:
[...]
hmm op deze foto's vind ik de rand toch weer uitermate storend overkomen... heb al een hekel aan de 3-4 cm randen rondom mijn huidige scherm..
Verwijderd
Randen vind ik wel meevallen, ga hem gewoon eens bekijken in zo'n Apple Center
Of woon je in zo'n gat waar ze zo'n winkel niet hebben? 
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 00:05 ]
Ach.. CRT monitoren hebben ook een rand eromheen. Die heb ik ook nooit storend gevoden. Waarom zou het bij de iMac dan ineens een probleem zijn?Phusebox schreef op 07 oktober 2004 @ 22:42:
[...]
Verwijderd
yep, met zo'n geil draadloos toetsenbord-muis-combinatieMM- schreef op 07 oktober 2004 @ 17:24:
Hmm hertje had je er toevallig ook extra's bij zoals bluetooth?
Verwijderd
dan heb je een zogenaamde BTO versie dat staat voor Build To Order.Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 00:51:
[...]
yep, met zo'n geil draadloos toetsenbord-muis-combinatie
dat betekent dat ze hem speciaal voor jou inelkaar zetten.
en dat duurt dus langer
ik snap dat zelf niet helemaal, volgens mij willen vrij veel mensen Bluetooth er bij, volgens mij moet het zelfs goedkoper zijn om standaard bluetooth er in te stoppen ipv op order te bouwen... dus speciale zending enz...
Maar ik zou het wel fout hebben
Daarom heb ik een iMac die stock was had ik hem sneller
zoals ik zeg, de rand om mijn CRT monitor stoort me al, en deze is nog dikkerBigs schreef op 08 oktober 2004 @ 00:14:
[...]
Ach.. CRT monitoren hebben ook een rand eromheen. Die heb ik ook nooit storend gevoden. Waarom zou het bij de iMac dan ineens een probleem zijn?
en nee we hebben geen Apple center hier, maar meestal vind ik de apple producten op foto mooier als in het echt...
Dat is dus bij de iMac niet het geval vind ik. Ben het met je eens wat betreft andere Apple producten maar de iMac komt beter tot zijn recht in het echt vind ik.
is dit de 17" of 20"Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 19:56:
U vraagt, wij draaien. Zie hier foto's van mijn nieuwe iMac.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
want bij de 20" is de rand misschien minder storend..?
Volgens z'n sig is het een 17" Superdrive stock.Phusebox schreef op 09 oktober 2004 @ 08:27:
[...]
is dit de 17" of 20"
want bij de 20" is de rand misschien minder storend..?
... he's gone.
Verwijderd
Aan zijn sig te zien een 17" 
Wat ik wel vreemd vind trouwens, Hertje, en iemand van het macosx.nl forum hebben hem binnen 2 weken gekregen, terwijl anderen ruim een maand al aan het wachten zijn en hem bovendien eerder besteld hebben
In biede gevallen gaat het om een BTO....
Wat ik wel vreemd vind trouwens, Hertje, en iemand van het macosx.nl forum hebben hem binnen 2 weken gekregen, terwijl anderen ruim een maand al aan het wachten zijn en hem bovendien eerder besteld hebben
Le-zen
Misschien heeft die een andere config? Om welke meeropties gaat het?oscarvdb schreef op 09 oktober 2004 @ 08:47:
[...]
... he's gone.
Heb hem vandaag in het echt gezien.
Vond vooral de onderrand bij de 17inch iets te groot.
Bij de 20inch viel het minder op.
Vond de imac gelukkig in het echt wel mooier als op de foto's.
maar ik zit nu in dubio of een imac 20inch of doorsparen voor een powermac.
G5 2x2.5 2x250Gb 1GigRam G4 cube 450mhz 120gb 1.5gigRam
Verwijderd
Dan mag je wel behoorlijk doorsparen, een PowerMac G5 kost €2199, en dan heb je geen scherm.jeann schreef op 09 oktober 2004 @ 19:03:
Heb hem vandaag in het echt gezien.
En als je echt goed achter het scherm zit valt die onderrand bij het 17" model waarschijnlijk niet eens meer op na een tijdje
Dat heb ik altijd als ik me ergens aan erger bij een stuk elektronica uiterlijk, na een tijdje valt het me niet meer op en stoor ik mij daar ook niet meer aan
Ik zit alleen nog te twijfelen of ik er 256 bij koop, of dat ik meteen 2x512 aanschaf....
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2004 19:43 ]
Verwijderd
Nog ff over de levering van de Macs in stock, dat mag geen problemem meer geven, me leveranciers hebben ze gewoon op voorraad, (met name het basis model)
Verwijderd
Mooi om te lezen, ik had begrepen dat Apple er normaliter 2 weken over doet om stock models te versturen als er geen productie capaciteits problemen waren?Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 11:22:
Nog ff over de levering van de Macs in stock, dat mag geen problemem meer geven, me leveranciers hebben ze gewoon op voorraad, (met name het basis model)
Gisteren mail gekregen dat mijn levering (besteld op 31-08) vertraagt zal worden. Zal eerst voor 12-10 zijn. Wordt nu 18-10. Hoop niet dat het veel langer gaat duren.
Verwijderd
Sweet mother, there is a god!! 
Dacht, ga even mijn bestel status nakijken op apple.nl, wat zie ik tot mijn grote verbazing staan: Shipped!!!!!
Yeah baby yeah
Dacht, ga even mijn bestel status nakijken op apple.nl, wat zie ik tot mijn grote verbazing staan: Shipped!!!!!
Yeah baby yeah
Verwijderd
dan heb je hem dus wel binnen 7dagen! Pics posten he!Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 12:10:
Yeah baby yeah
Verwijderd
Uiteraard ga ik pics maken, met mijn camera moeten er een paar mooie uit komenVerwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 13:05:
[...]
dan heb je hem dus wel binnen 7dagen! Pics posten he!
Straks even langs Vobis om extra geheugen aan te schaffen, heb ik dat alvast in huis
Lucky you. Zo laat besteld en zo snel verstuurdVerwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 12:10:
Yeah baby yeah
Bestelling op 31-08 gedaan
Verwijderd
Kan ik me voorstellenken schreef op 13 oktober 2004 @ 13:40:
[...]
Lucky you. Zo laat besteld en zo snel verstuurdVind mezelf erg zielig
![]()
Bestelling op 31-08 gedaan
Ik krijg de indruk dat Apple de nieuwe orders voorrang geeft om niet iedereen zo lang te laten wachten en zo maar een paar boze klanten te hebben ipv honderden....
Verwijderd
We hebben ze vandaag ook op school binnen gekregen. Stuk of 10 iMAC G5's in het lokaal waar ik vandaag zat. Had er nog niet op gewerkt, maar was er erg over te spreken. Wat me tegenviel was het breeldbeeld TFT scherm, ik zat heel de tijd te twijfelen of het geen 15"was, maar blijkbaar ziet apple een breedbeeld 15" als een normale 17". Sorry als dit een leipe opmerking is, maar ik vond het gewoon opvallend kleiner dan mijn 17"TFT thuis
Verwijderd
Gezichts bedrog ik heb een G4 iMac 17" die is echt 17" maar bij de nieuwe G5 17" lijkt het scherm kleiner, het is echt niet zo, staat ook ergens in dit topic beschreven.Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 14:52:
We hebben ze vandaag ook op school binnen gekregen. Stuk of 10 iMAC G5's in het lokaal waar ik vandaag zat. Had er nog niet op gewerkt, maar was er erg over te spreken. Wat me tegenviel was het breeldbeeld TFT scherm, ik zat heel de tijd te twijfelen of het geen 15"was, maar blijkbaar ziet apple een breedbeeld 15" als een normale 17". Sorry als dit een leipe opmerking is, maar ik vond het gewoon opvallend kleiner dan mijn 17"TFT thuis
Het is idd wel een beetje een leipe opmerking
Even een update: bij ons is hij vandaag binnengekomen (IMac G5, 1,8GHz, 17", SuperDrive en wireless muis+toetsenbord). Apparaat is groter dan ik had gedacht en ook een stuk mooier. De rand rond het scherm stoort me helemaal niet en het scherm is ook groter dan ik had verwacht.
De speakers zijn niet geweldig, maar geven beter geluid dan je zou denken.
Tot zover deze korte update, ik ga weer even verder installeren
De speakers zijn niet geweldig, maar geven beter geluid dan je zou denken.
Tot zover deze korte update, ik ga weer even verder installeren
Verwijderd
Ik kreeg hem gisteren binnen, toch zo'n week gewacht sinds de "shipped" status.Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 13:57:
[...]
Kan ik me voorstellen, wel vreemd trouwen, Hertje heeft ook aanpassingen gedaan en heeft hem ook vrij snel gekregen...
Ik krijg de indruk dat Apple de nieuwe orders voorrang geeft om niet iedereen zo lang te laten wachten en zo maar een paar boze klanten te hebben ipv honderden....
Misschien kreeg ik hem vrij snel omdat ik een Engelse OS en toetsenbord heb gekozen?
Verwijderd
MMm, ik heb wel voor local keyboard, maar voor Int'l English als OS gekozen, dat zou het ook kunnen zijn...Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 17:13:
[...]
Ik kreeg hem gisteren binnen, toch zo'n week gewacht sinds de "shipped" status.
Misschien kreeg ik hem vrij snel omdat ik een Engelse OS en toetsenbord heb gekozen?
Ik hoop dat ze een beetje snel zijn daar bij TNT, volgende week is er s'midags niemand thuis, moet ik hem weer bij het postkantoor ophalen...
Verwijderd
dan heb je ook een zogenamde BTOVerwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 17:16:
[...]
MMm, ik heb wel voor local keyboard, maar voor Int'l English als OS gekozen, dat zou het ook kunnen zijn...
Ik hoop dat ze een beetje snel zijn daar bij TNT, volgende week is er s'midags niemand thuis, moet ik hem weer bij het postkantoor ophalen...
als je dus zon ding bij apple bestelt moet je gelijk op kassa rammen en niks veranderen
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 18:49 ]
Verwijderd
Ach ja, deze BTO had geen vertraging tot gevolg
Ik vraag me alleen wel af wat het verschil is met de gewone taal versie? Ik dacht dat je alleen NL zou krijgen, maar ik las later dat er standaard meerdere talen in zitten....
Dit topic is gesloten.
![]()