iMac G5 gereleased!

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.232 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Als ik op basis van deze G5 even vooruit mag kijken...
In dit tft-scherm past een G5-processor, warmte en koelings-problemen voor een dergelijke kleine ruimte zullen dus opgelost zijn. Als hij in dit scherm past, dan gaat deze processor dus straks ook makkelijk in zo'n mooie Powerbook passen 8)

Zien we dan in Oktober/November een dual-core G4 iBook en een G5 Powerbook?

Ik vind hem trouwens niet mooi, deze Mac. Ik moet hem nog in het echt zien, maar ben bang dat ik het niet de beste prestatie van de Apple-ontwerpers vind.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Modbreak:Mensen, ookal gaat r00tx hier een discussie/flamewar beginnen m.b.t. het al dan niet slecht zijn van apple's laat je er aub niet door mee slepen. Iedereen van jullie die de discussie is aangegaan heeft zich immers ook aan offtopic posten schuldig gemaakt. Dus AUB hou het ontopic!

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:55
Een powerbook is de helft dunner als deze G5 iMac, dus nog wel ff wat werk aan de winkel voor Apple om dat ook koel te houden...

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Coole foto's M2XzeeD!

Een wat duidelijker prijsoverzicht:

iMac G5, 17-inch
€ 1.399,00

1.6 Ghz PowerPC G5
17-inch TFT-beeldscherm
Resolutie van 1440-900
256 MB DDR SDRAM
80 GB Ultra ATA-schijf
Combo drive (Dvd/cd-rw-speler)
NVIDIA GeForce FX 5200 Ultra
64 Mb DDR videogeheugen
AirPort Extreme optioneel
Bluetooth optioneel

iMac G5, 17-inch
€ 1.619,00

1.8 Ghz PowerPC G5
17-inch TFT-beeldscherm
Resolutie van 1440-900
256 MB DDR SDRAM
80 GB Ultra ATA-schijf
Superdrive (Dvd-r/cd-rw-speler)
64 Mb DDR videogeheugen
Bluetooth optioneel

iMac G5, 20-inch
€ 2.049,00

1.8 Ghz PowerPC G5
20-inch TFT-beeldscherm
Resolutie van 1680-1050
256 MB DDR SDRAM
160 GB Ultra ATA-schijf
Superdrive (Dvd-r/cd-rw-speler)
64 Mb DDR videogeheugen
Bluetooth optioneel

Verwijderd

Inderdaad goeie foto's.
Ik vind dat 'ie er op foto's beter uit ziet als de plaatjes op apple.
Ik vond hem eerst niet zo... het is ff wennen, maar begin hem steeds mooier te vinden.
Het introductiefilmpje over de nieuwe iMac is mooi :)

http://www.apple.com/imac/video/

Verwijderd

paella schreef op 01 september 2004 @ 19:56:
Een powerbook is de helft dunner als deze G5 iMac, dus nog wel ff wat werk aan de winkel voor Apple om dat ook koel te houden...
De processor is dan ook zeker niet het dikste onderdeel uit deze G5.
Als die productieproblemen 'op orde' kunnen komen zie ik hem dit najaar wel verschijnen.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Is idd vaak zo, echte productfoto's vertekenen toch op bepaalde wijze altijd iets.
IRL zal zelfs die onderste balk niet erg hinderlijk zijn, wel vind ik het scherm te hoog beginnen, beter hadden ze het scherm zelf iets omlaag gedaan.

Mijn scherm van m'n iMac G4 heb ik op zo'n 12~15 cm (echt 't fysieke beeldscherm), en vanuit bed is het heerlijk om je scherm helemaal naar boven te zetten, gericht naar mn kussen en dan lekker een filmpje kijken.

Ik ben onder de indruk van wat ze in zo'n doosje hebben gepropt, maar ben nog niet echt weg van het design. De G4 is iets meer op zichzelf staand, spreekt meer.

G5; "Oh je computer zit în je schem, naja net zoals een laptop he"
G4; "Ja maar waar is je computer dan ? Wat ? Nee, toch niet in dat bolletje ?? Hahaa, en je floppy en cdrom speler dan ?" (Drukt op Eject") "Woo, dat hebben ze mooi afgewerkt!"

:P

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hydraulik-Phunk schreef op 01 september 2004 @ 23:03:
Is idd vaak zo, echte productfoto's vertekenen toch op bepaalde wijze altijd iets.
IRL zal zelfs die onderste balk niet erg hinderlijk zijn, wel vind ik het scherm te hoog beginnen, beter hadden ze het scherm zelf iets omlaag gedaan.

Mijn scherm van m'n iMac G4 heb ik op zo'n 12~15 cm (echt 't fysieke beeldscherm), en vanuit bed is het heerlijk om je scherm helemaal naar boven te zetten, gericht naar mn kussen en dan lekker een filmpje kijken.

Ik ben onder de indruk van wat ze in zo'n doosje hebben gepropt, maar ben nog niet echt weg van het design. De G4 is iets meer op zichzelf staand, spreekt meer.

G5; "Oh je computer zit în je schem, naja net zoals een laptop he"
G4; "Ja maar waar is je computer dan ? Wat ? Nee, toch niet in dat bolletje ?? Hahaa, en je floppy en cdrom speler dan ?" (Drukt op Eject") "Woo, dat hebben ze mooi afgewerkt!"

:P
Dat zijn idd leuke reacties, die heb ik ook genoeg gehad :P
En deze nieuwe iMac is eigk een soort van tablet pc...
In dat intro filmpje van apple ziet ie er wel beter uit dan op de productfoto's :)

Verwijderd

Ik vraag me af hoe de geluidskwaliteit is van de ingebouwde speakers. Iemand al geluisterd naar de iMac G5? Ik verwacht geen supergeluid, maar ik hoop op zijn minst een stukkie beter dan de gemiddelde laptop.

Lijkt me haast dat je niet ontkomt aan een setje Soundsticks (niet echt een straf natuurlijk).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 23:13:
Ik vraag me af hoe de geluidskwaliteit is van de ingebouwde speakers. Iemand al geluisterd naar de iMac G5? Ik verwacht geen supergeluid, maar ik hoop op zijn minst een stukkie beter dan de gemiddelde laptop.

Lijkt me haast dat je niet ontkomt aan een setje Soundsticks (niet echt een straf natuurlijk).
beetje offtopic misschien, maar ik ga er vanuit dat het goedespeakers zijn omdat die pro speakers ook niet zo slecht zijn als het lijkt.

andervraagie
kunnen die Pro speakers wel aan de iMac G5 :?
ik kan er namelijk niks over vinden

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 00:50 . Reden: dom van me ik haal soundsticks en pro speakers door elkaar :/ ]

Verwijderd

[b]Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 00:08:

andervraagie
kunnen die soundstick wel aan de iMac G5 :?
Ik zou niet weten waarvoor niet. USB blijft USB, en Mac OS-X ondersteunt het, dus...

• wace
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06-2024
Ik zou graag met twee schermen willen werken, dus nog een TFT scherm naast deze iMac, is er een mogelijkheid waarop dat kan, of is het heel simpel pech?

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-02 22:27

xdc

wat ik me afvroeg , misschien dat een van de forum leden mij kan helpen

op de apple store als je de nieuwe imac bestelt is er de optie om hem uit te breiden met een apple bluetooth toetsenbord en muis , tevens staat er bluetooth module bij.
deze upgrade kost 110,-

betekent dit dat je de bluetooth voor de imac er dan autiomatisch wordt bijgezet ?
en je de aparte bt upgrade van 46.- euro niet meer hoeft aan te schaffen wanneer je de bt muis en bt toetsenbord aanschaft ?

dit zou een meer prijs van 60 euro zijn voor een bt toetsenbord + muis , goeie deal dus ?

iemand die het weet ?

slimmehotspot.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 00:26:
[...]

Ik zou niet weten waarvoor niet. USB blijft USB, en Mac OS-X ondersteunt het, dus...
:X wat dom ik bedoel de Pro speakers en zeg soundsticks :/ heb zelf de soundsticks hoe dom :/

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:40
xdc schreef op 02 september 2004 @ 00:39:
wat ik me afvroeg , misschien dat een van de forum leden mij kan helpen

op de apple store als je de nieuwe imac bestelt is er de optie om hem uit te breiden met een apple bluetooth toetsenbord en muis , tevens staat er bluetooth module bij.
deze upgrade kost 110,-

betekent dit dat je de bluetooth voor de imac er dan autiomatisch wordt bijgezet ?
en je de aparte bt upgrade van 46.- euro niet meer hoeft aan te schaffen wanneer je de bt muis en bt toetsenbord aanschaft ?

dit zou een meer prijs van 60 euro zijn voor een bt toetsenbord + muis , goeie deal dus ?

iemand die het weet ?
volgens mij hoort de bluetooth optie inderdaad bij die 110 euro

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Als je BT optie voor muis en toesenbord wil hebben , dan zit de BT module er standaard bij. Je hoeft dus niet meer de BT module voor 46 euro bij te nemen.

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

Goed nieuws! de iMac is nu nagenoeg volledig 'user servicable';
http://www.appleinsider.com/article.php?id=636
Zeker bij zo'n all in one wel een erg prettig idee ;)
Als ze nu de onderdelenprijzen een beetje schappelijk houden...
(wat er gezien dit concept wel in lijkt te zitten)

• oscarvdb
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 20:12

oscarvdb

and like that...

Hebben er al Tweakers een bestelling geplaatst?

... he's gone.

• paella
Ik heb een offerte voor 3 van die dingen (en een powerbook) gevraagd. Hoop er snel antwoord op te hebben en te kunnen bestellen.

• Phusebox
kun je er eigenlijk gewoon PC3200 ram instoppen wat je bij een pcboer op de hoek kan kopen?

en hoezo offerte? prijs is prijs... toch?

• ken

ken

Ik heb er al 1 besteld :) De 20" met wireless Tb en muis.
Wordt voor 12- 10 verzonden :) Eerst maar een zien
Phusebox schreef op 03 september 2004 @ 13:29:
kun je er eigenlijk gewoon PC3200 ram instoppen wat je bij een pcboer op de hoek kan kopen?

Ik zou geheugen die voor de Apple G5 getest zijn gebruiken. Zal het alleen niet bij Apple bestellen. Ik bestel hem altijd bij www.crucial.com goedkoop, snel en prima service. Of bij www.informatique.nl

Misschien dat je een korting kan krijgen?

[ Voor 105% gewijzigd door ken op 03-09-2004 13:47 ]

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Heb net een 1.6ghz met AE en bluetooth tobo+muis besteld bij de lokale Appelboer. Levertijd van eind september tot begin oktober... Toch ga ik liever terug naar een winkel als er iets mis mee is.

* oscarvdb moet dus nog even wachten

... he's gone.

• Phusebox
feest: of ik nou 220 euro bij informatique excl verzendkosten betaal
of 240 bij apple voor 1 gig geheugen :S

afzetters: zodra je kiest: geheugen voor apple zie je de virtuele dollartekens al verschijnen. Volgens mij kun je gewoon elke pc3200 ram erinstoppen

Verwijderd

Funny

http://www.geekculture.com/joyoftech/joyarchives/588.html

Apple's missed opportunity (= less funny :| )

http://news.com.com/Comme.../2030-1042_3-5331861.html

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 15:48 ]

• Phusebox
hmm tvtuner niet echt nodig zeg maar, heb ik nou nooit echt behoefte aan gehad...
en verder, ach alles heeft voor en nadelen
en op zich is de prijs nog redelijk, bij een pc moet je er dan ook een hoogwaardig 17" of 20" scherm bijtellen... en apple schermen zijn echt subliem

• ken

ken

Phusebox schreef op 03 september 2004 @ 14:45:
feest: of ik nou 220 euro bij informatique excl verzendkosten betaal
of 240 bij apple voor 1 gig geheugen :S

afzetters: zodra je kiest: geheugen voor apple zie je de virtuele dollartekens al verschijnen. Volgens mij kun je gewoon elke pc3200 ram erinstoppen
Daarom bestel ik het bij crucial voor 180 euro en je hebt dan nog de 256 uit de imac G5 :)

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 14:07

sjaakaq

It might get loud

Dit was wel veeeel mooier geweest:
Afbeeldingslocatie: http://www.supersop.nl/imacmooi.jpg

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

Plaatje doet het niet. :(
The image “http://www.supersop.nl/imacmooi.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.
/edit
Zowel Firefox 0.9.3 als IE 6.0 gaan de fout in bij mij. :'(

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 22:15 ]

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 14:07

sjaakaq

It might get loud

Hier wel hoor :?

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 21:25:
Plaatje doet het niet. :(

[...]

/edit
Zowel Firefox 0.9.3 als IE 6.0 gaan de fout in bij mij. :'(
Hier doet ie het ook niet. :'(

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
leokennis schreef op 03 september 2004 @ 21:15:
Dit was wel veeeel mooier geweest:
[afbeelding]
Als het technisch mogelijk was geweest had Apple dat vast ook wel gedaan. Misschien dat dit wel had gekund, maar dan was het 10cm dik geweest ipv 5 en das ook niks. Ik vind de oplossing die ze nu hebben gekozen eleganter.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Als je voor kwaliteit wilt gaan moet je ook geen soundsticks nemen, net zo bagger.
Prima voor het een en ander aan audio, maar niks meer of minder.

Beter hang je een versterker met fatsoenlijke speakers aan je Mac. Ik weet niet wat die Soundsticks kosten, maar voor zelfs voor 250 euro kan je een goeie Pioneer amp icm een paar niet te dure monitorspeakers halen. Ga je tweedehands kijken heb je nog meer kwaliteit voor je geld.

Als je niet boven de 75% volume onversterkt uitkomt is er niets aan de hand natuurlijk :P

• Phusebox
ken schreef op 03 september 2004 @ 20:28:
[...]

Daarom bestel ik het bij crucial voor 180 euro en je hebt dan nog de 256 uit de imac G5 :)
plus importkosten/verzendkosten en btw??

Verwijderd

Deze afbeelding hebben we het over:

Afbeeldingslocatie: http://img85.exs.cx/img85/4476/imacmooiklein.png

Inderdaad mooier, maar waar laat je alles...

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Dan maar een inch dikker, of een 30" scherm :+

• ken

ken

Phusebox schreef op 03 september 2004 @ 22:49:
[...]

plus importkosten/verzendkosten en btw??
Geen BTW omdat het binnen EU is en verzenden is 7 euro geloof ik. Das goedkoper dan in NL :) Bestel daar zelf al jaren geheugen. Bevalt prima :) Heb pas geleden 4x512 besteld voor de G5. 2 ga ik verkopen wegens overcompleet.

[ Voor 22% gewijzigd door ken op 04-09-2004 00:01 ]

• wace
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06-2024
Ik zit toch stevig te twijfelen of ik de iMac wil aanschaffen. In het geval dat dat een "ja" wordt (:7), waar kan ik 'm dan het beste kopen? Bij een dealer via internet (hier in de buurt zijn geen dealers), of via de Apple Store? Oftewel: Wie biedt de beste service en wie is het snelst?

Verwijderd

De Apple Store is goedkoper waarschijnlijk. Dealers leveren misschien wel betere service (persoonlijker, hulp bij kleinere software/hardware probleempjes/vragen), maar ook zij moeten winst maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 13:53 ]

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
wace schreef op 04 september 2004 @ 13:41:
Ik zit toch stevig te twijfelen of ik de iMac wil aanschaffen. In het geval dat dat een "ja" wordt (:7), waar kan ik 'm dan het beste kopen? Bij een dealer via internet (hier in de buurt zijn geen dealers), of via de Apple Store? Oftewel: Wie biedt de beste service en wie is het snelst?
Als je het scherm eerst wilt zien (i.v.m. dode pixels e.d.) moet je wel naar een dealer. Als je een student ben kan je (denk ik) het makkelijkst via de on-line Apple Store voor het onderwijs kopen, dat is iets goedkoper.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• MacWolf
Apple heeft een nieuw stukje software gereleased (min of meer i.v.m. de nieuwe iMac), waarbij je makkelijk je gegevens van je oude Mac naar je nieuwe Mac kan kopieren via FireWire:
http://www.apple.com/macosx/upgrade/upgradetonewmac.html

Volgende zaken worden gekopieerd:
* Alle gebruikers accounts
* Netwerk instellingen
* Applicaties
* Bestanden en mappen op de hoofdschijf (schijf met MacOS)
* Andere schijven

Dus CD-Rom back-ups e.d. zijn verleden tijd.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
Dat was er toch allang?

Assume there are no rules and it's one big free for all

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Dat is er al vanaf de G5. Vreemde is dat het af en toe wel werd opgestart in het begin en soms dus weer niet. Word volgens mij wel standaard meegeleverd met elke nieuwe Mac tegenwoordig. :)

kleurbleur.nl

Verwijderd

Wat is wijsheid, mijn Acer 2003 WLMI inruilen voor zo'n iMac.
Doe alleen maar een beejte internetten met de pc en af en toe een cd/dvd branden, verder nog videobewerken (analoge sony Hi8 en een digicam).
Verder ben ik totaal onbekend ben met apple products, dus wie kan mij op weg helpen,
ruilen voor iMac of gewoon bij mijn acer blijven en later evt voor videobewerken een "moviebox" kopen?

• Sage
Ik zou gewoon als ik jou was naar de dichtsbijzijne Apple Centre gaan. Deze kunnen je veel beter helpen en kan je bijv je camera op de Mac proberen, programma's testen weet ik 't allemaal. ;)

Lijstje met Apple Centre's in Nederland

[ Voor 5% gewijzigd door Sage op 05-09-2004 14:16 ]

kleurbleur.nl

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06-2025
Zeker voor een beetje internetten en videobewerken is zo'n iMac ideaal.

Sluit die camera aan, start iMovie, en je vraagt je binnen 5 minuten af waarom je dit niet veel eerder hebt gedaan, dat garandeer ik je nu direct. ( uit eigen ervaring )

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 13:44:
De Apple Store is goedkoper waarschijnlijk. Dealers leveren misschien wel betere service (persoonlijker, hulp bij kleinere software/hardware probleempjes/vragen), maar ook zij moeten winst maken.
Mijn lokale Appelboer heeft precies dezelfde prijzen als de Online Apple Store.

... he's gone.

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
oscarvdb schreef op 05 september 2004 @ 20:45:
[...]

Mijn lokale Appelboer heeft precies dezelfde prijzen als de Online Apple Store.
Das dom, dan verdienen ze er geen zak aan en verkopen ze alles tegen kostprijs. Misschien is het een publiciteitsstunt, en stijgen die prijzen later weer.

Verwijderd

Ik denk niet dat dat dom is, ik denk gewoon dat de gangbare modellen bij alle Applestores exact hetzelfde kosten als in de webshop van Apple.nl.

Zou me niet eens verbazen dat Apple bepaalt welke modellen vrij geprijsd mogen worden (opruiming) en welke modellen gewoon voor de voorgeschreven prijs in de winkel moeten staan.

• Sage
Ehm, als je de modellen verkoopt tegen dezelfde prijs als bij Apple online dan verkoop je ze met winst, geen dikke winst, maar nog steeds iets waar je wel van kan leven als je het goed doet.

Alle Apple Centre's verkopen meestal de computers voor dezelfde prijs als bij de AppleStore online. Wat ook nog een voordeel is boven Apple online is de service die je krijgt bij een AppleCentre wanneer je computer kapot gaat. Hier ben je over het algemeen je computer kwijt voor 5 werkdagen. Bij Apple online kan het wel eens in de weken lopen. Ligt een beetje aan wat je probleem is.

kleurbleur.nl

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:48

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Sage schreef op 06 september 2004 @ 09:24:
Wat ook nog een voordeel is boven Apple online is de service die je krijgt bij een AppleCentre wanneer je computer kapot gaat. Hier ben je over het algemeen je computer kwijt voor 5 werkdagen. Bij Apple online kan het wel eens in de weken lopen. Ligt een beetje aan wat je probleem is.
Heb je geen on-site garantie? (te lui om het zelf op te zoeken)

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Verwijderd

bbrother schreef op 06 september 2004 @ 08:52:
[...]

Das dom, dan verdienen ze er geen zak aan en verkopen ze alles tegen kostprijs. Misschien is het een publiciteitsstunt, en stijgen die prijzen later weer.
dom?? apple wil toch zelf ook verdienen aan verkoop, apple verkoopt echt niet tegen fabrieksprijs hoor

• paella
Phusebox schreef op 03 september 2004 @ 13:29:

Nope, je kan een paar procent pakken. Op een bedrag van tegen de 10.000 euro is dat dan toch nog leuk (kortom, offerte is binnen :))

Verwijderd

Paella,

Mag ik vragen over hoeveel procent we spreken in jou geval? :)
Ik heb namelijk even zitten rekenen, en ik ben geen verkoper of reseller of wat dan ook, maar dacht toch aan een percentage van zeker 8 a 9% wat mogelijk zou moeten zijn.

Om eventjes het probleem mbt de prijzen in andere winkels dan de apple online shop te kunnen verklaren. Apple leverd de imac's daar aan tegen een lagere prijs, maar de winkels dienen ze te verkopen tegen een vaste prijs. Er zit dus een vaste winstmarge op. Hierdoor zijn bepaalde bedrijven gestopt met het leveren van apple computers, denk bijv. aan Chipmunk.nl
Overigens bestellen via apple.nl kun je als student gebruik maken van een 8% korting. Mocht je daarna problemen krijgen met je mac, kun je die ook wegbrengen naar een applestore. Tenminste dat wisten ze mij te vertellen in amsterdam. :)

• Bigs
  • Niet online
bbrother schreef op 06 september 2004 @ 08:52:
[...]

Die Apple store heeft ook marges nodig om winst te kunnen maken hoor :) Het is geen factory outlet.

• Sage
Educatie korting bij een AppleCentre is 6%. Bij Apple online is dat ietsje meer maar verschilt nogal per produkt terwijl dat bij de winkel vast staat. :)

kleurbleur.nl

• bbrother
  • Niet online
Bigs schreef op 06 september 2004 @ 18:32:
[...]

Die Apple store heeft ook marges nodig om winst te kunnen maken hoor :) Het is geen factory outlet.
No shit, ik heb het hier over Apple Resellers..

• Bigs
  • Niet online
bbrother schreef op 08 september 2004 @ 09:33:
[...]

No shit, ik heb het hier over Apple Resellers..
Ja maar ik begreep uit jouw post dat jij dacht dat die resellers inkochten volgens de prijzen bij de apple store ofzo.

• EmRuTToY
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik wil binnenkort een iMac G5 aanschaffen voor mijn bedrijf, alleen zit ik nu met een vraag, namelijk is het mogelijk om te connecten met een Novell netwerk (die ik daar dus draai), want ik zie dat er sinds een hele lange tijd geen clients voor Mac's zijn uitgebracht door Novell. Ik vroeg me dus af hoe dit zat.

En verder hoeveel RAM zou ongeveer genoeg moeten zijn om lekker te kunnen photoshoppen?

edit: Novell draait op 4.83

[ Voor 5% gewijzigd door EmRuTToY op 11-09-2004 17:08 ]

• Phusebox
EmRuTToY schreef op 11 september 2004 @ 17:07:
Ik wil binnenkort een iMac G5 aanschaffen voor mijn bedrijf, alleen zit ik nu met een vraag, namelijk is het mogelijk om te connecten met een Novell netwerk (die ik daar dus draai), want ik zie dat er sinds een hele lange tijd geen clients voor Mac's zijn uitgebracht door Novell. Ik vroeg me dus af hoe dit zat.

En verder hoeveel RAM zou ongeveer genoeg moeten zijn om lekker te kunnen photoshoppen?

ps. even ter info: als je een mac aanschaft en je hebt al een licentie van Adobe: dan mag je er fijn nog een kopen, zo hypocriet zijn ze daar wel...

da's helaas voor mij de reden waarom er geen Mac bij mij in huis komt. Ik ga niet nogmaals betalen voor mijn reeds gekochte licentie... ik snap de logica erachter nog steeds niet maar dat zal wel aan mij liggen

• Alpha-sphere

Zou er minimaal 512 in doen. Ligt er eigenlijk toch een beetje aan wat je doe in photoshop? Voor de basic dingen heb je aan 512 denk ik wel genoeg. Maar ga je A3 postertjes maken op 300dpi ofzo dan is meer wel lekker.
Phusebox schreef op 11 september 2004 @ 18:56:
ps. even ter info: als je een mac aanschaft en je hebt al een licentie van Adobe: dan mag je er fijn nog een kopen, zo hypocriet zijn ze daar wel...

da's helaas voor mij de reden waarom er geen Mac bij mij in huis komt. Ik ga niet nogmaals betalen voor mijn reeds gekochte licentie... ik snap de logica erachter nog steeds niet maar dat zal wel aan mij liggen
Hoezo dan? Geld een Adobe licentie alleen voor 1 bepaalde computer dan? Of hebben ze apparte windows en osx licenties?

• chem
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Phusebox schreef op 11 september 2004 @ 18:56:
[...]

Afaik kan je (na bellen enzo) je PC meuk op de post gooien naar Adobe, en krijg je vv Mac meuk toegestuurd, evt. na bijdrage.
Soms zijn ze zo schappelijk dat een geschreven fax + ondertekening waarin je de vernietiging van je PC versie vermeld, en krijg je een Mac S/N.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• EmRuTToY
  • Niet online

Kan iemand deze vraag beantwoorden?

Verwijderd

EmRuTToY schreef op 11 september 2004 @ 22:36:
[...]

Kan iemand deze vraag beantwoorden?
Ja hoor dat kan. Doe maar eens een search op Novell op de support site van apple.com (de internationale site, die is uitgebreider dan nl) Maar voor een bedrijfsoplossing zou ik altijd even langs een Apple Centre gaan om niet voor andere verrassingen te staan.

Verwijderd

Er is bij Novell weliswaar geen officiele Novell Client voor Mac OS-X, er wordt door Prosoft een Netware Client voor OS-X aangeboden. Er bestaan dus wel iets.

Beetje Googelen doet soms wonderen. :+

• EmRuTToY
  • Niet online
$149 + $55 verzendkosten |:( , dat vind ik dus wel belachelijk voor iets dat voor een PC gratis is. Maar toch blijf ik twisten over een iMac O+ Ik zal maar eens langs gaan bij een Mac Center en daar advies inwinnen, dat lijkt me het beste.

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

chem schreef op 11 september 2004 @ 21:22:
[...]

Afaik kan je (na bellen enzo) je PC meuk op de post gooien naar Adobe, en krijg je vv Mac meuk toegestuurd, evt. na bijdrage.
Soms zijn ze zo schappelijk dat een geschreven fax + ondertekening waarin je de vernietiging van je PC versie vermeld, en krijg je een Mac S/N.
Heb net een mailtje van Macromedia dat ze gewoon je licensies naar Mac willen overzetten als je ze via de software gedeactiveerd hebt. Aardige mensen daar.

... he's gone.

• paella
EmRuTToY schreef op 12 september 2004 @ 11:56:
$149 + $55 verzendkosten |:( , dat vind ik dus wel belachelijk voor iets dat voor een PC gratis is. Maar toch blijf ik twisten over een iMac O+ Ik zal maar eens langs gaan bij een Mac Center en daar advies inwinnen, dat lijkt me het beste.
Als je op een PC een Apple netwerk opwil moet je ook betalen voor sofware om dat te kunnen, dus eerlijk is je vergelijking niet helemaal.

• Phusebox
chem schreef op 11 september 2004 @ 21:22:
[...]

heb verschillende fora geraadpleegd en overal spreekt men over het feit dat Adobe dat dus niet doet...

maar ik vraag me dus af, in de licentie overeenkomst staat dat je creative suite op 2 computers mag installeren, maar op 1 tegelijk gebruiken.

staat nergens dat die 2e computer hetzelfde platform moet zijn...

• EmRuTToY
  • Niet online
paella schreef op 12 september 2004 @ 12:56:
[...]

Als je op een PC een Apple netwerk opwil moet je ook betalen voor sofware om dat te kunnen, dus eerlijk is je vergelijking niet helemaal.
Ik maak hier een vergelijking met PC > Novell en MAC > Novell , en niet MAC > PC en PC > MAC, het was in ieder geval niet mijn bedoeling om de iMac te kraken of iets dergelijks..
O+ iMac O+

• paella
EmRuTToy, ik snap dat je motieven edel waren, maar andere zouden het verkeerd kunnen interpreteren. De reden dat je wel gratis met je Windows PC een Novell netwerk op kan en eigenlijk ook met je Apple een Windows netwerk op kan, is puur marketing technisch. Windows wil van de Novell markt afsnoepen en op zijn beurt wil Apple het van de Windows markt. Er is geen Novell->Apple migratie levensvatbaar qua markt denk ik, dus wordt dat ook niet gratis aangeboden. Kosten zouden dan te hoog zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door paella op 12-09-2004 15:40 ]

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

... he's gone.

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:12
Kben vrij nieuw met het Apple gebeuren, met wat voor'n PC is zo'n iMac 1,6GHz nou vergelijkbaar? Moet ik dat GHz gewoon opvatten als GHz net als bij Intel of werkt dat anders met Apple?

En Apple's zijn toch meer voor dingen zoals grafisch design enzo? (FX5200 ook niet echt fantastisch kaartje om te gamen :P)

Kmoet zeggen dat die iMac G5 er echt gewoon prachtig uitziet _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door diabyte op 12-09-2004 20:29 ]

• Alpha-sphere
diabyte schreef op 12 september 2004 @ 20:28:
Kben vrij nieuw met het Apple gebeuren, met wat voor'n PC is zo'n iMac 1,6GHz nou vergelijkbaar? Moet ik dat GHz gewoon opvatten als GHz net als bij Intel of werkt dat anders met Apple?

En Apple's zijn toch meer voor dingen zoals grafisch design enzo? (FX5200 ook niet echt fantastisch kaartje om te gamen :P)

Kmoet zeggen dat die iMac G5 er echt gewoon prachtig uitziet _/-\o_
Denk niet dat je de Ghz moet gaan vergelijken. Zelfde verhaal als AMD vs Intel. AMD is lager geklocked en haalt toch dezelfde prestaties. Dit geld ook voor de G5.

EDIT: hier een After effects benchmark. Geld natuurlijk niet voor alles. De ene programma is de G5 beter en bij een ander weer slechter.

[ Voor 12% gewijzigd door Alpha-sphere op 13-09-2004 11:56 ]

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-02 00:08

Nitai

Live the life you love.

waar is die benchmark? :9

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• ken

ken

Inmiddels wordt de G5 al uitgeleverd in de VS :) Hopen dat NL snel volgt ;)

• Sage
Ik heb hem net gezien bij Apple Benelux in Bunnink. Danm dat ding is echt netjes afgewerkt! :)

Net zoals de 30" trouwens die er ook stond. Dat scherm is gewoon te groot, niet normaal meer. Het lijkt met gewoon niet lekker meer werken als je te dicht op het scherm zit. :)

Oja, er komt trouwens ook een VESA mount voor de iMac uit is ons verklapt. :P

kleurbleur.nl

• Bigs
  • Niet online
Dat van die VESA mount was bij de introductie al bekend :) Lijkt me wel vet.. iMac aan de muur monteren, bluetooth toetsenbord+muis.. hoe 1337 wil je het hebben :)

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-01 12:03

themaxter

Bugged..

Ik ben vrijdag naar de ibg beurs geweest in Amsterdam, daar stond ook de nieuwe iMac en de diverse beeldschermen tentoongesteld.

Ik moet toegeven dat ik hem er in het echt beter uit vind zien dan op die foto's. De rand vind ik irl minder storend dan op die foto's. Hoewel ik nog steeds ook vind dat hij best nog iets dikker had mogen zijn zonder die rand. De afwerking is net als Sage zegt uitstekend, er is vrijwel nergens een naad of andere uitsteeksels te vinden, prachtig :)

Als ik geld had zou ik ook die 30" halen, wat een geil scherm is dat zeg, het beeld ervan is echt prachtig en het scherm is echt mega groot, je cursor verdwaalt gewoon op het scherm :+

[ Voor 18% gewijzigd door themaxter op 14-09-2004 21:59 ]

Verwijderd

Hehe, ik ben er ook vrijdag geweest idd! Had jammer genoeg niet m'n digicam bij me, maar wel een telefoon!

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.j.reitsma/IBC-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.j.reitsma/IBC-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.j.reitsma/IBC-3.jpg

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Forum
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/41237/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/41236/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/41235/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/41234/thumb.jpg

nee, ik stond niet naast je :)
Ik was maandag op de IBC.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Maandags naar de IBC geweest. En had het eerlijk gezegd niet verwacht dat ze hem daar al zouden hebben staan. Want IBC is niet echt een beurs daarvoor. Maar toch desondanks wel wat leuke foto's kunnen schieten van de nieuwe lijn van Apple.

Afbeeldingslocatie: http://www.redhead.nl/leon/picturedump/IBC/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.redhead.nl/leon/picturedump/IBC/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.redhead.nl/leon/picturedump/IBC/4.jpg
iMac G5, hij's echt mooi !!!! :9~
Afbeeldingslocatie: http://www.redhead.nl/leon/picturedump/IBC/5.jpg
lekker hoor..... 2 x 30" :9~
Afbeeldingslocatie: http://www.redhead.nl/leon/picturedump/IBC/6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.redhead.nl/leon/picturedump/IBC/7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.redhead.nl/leon/picturedump/IBC/8.jpg
hi res pictures ???? mail !!!! :)
Wat mij opviel is dat hij wel errug dik is... had verwacht dat het wat dunner zou zijn. En jammer dat hij vast zat aan een kabeltje ;) >:)

[ Voor 45% gewijzigd door Red op 14-09-2004 23:34 ]

• Bigs
  • Niet online
DoRRoN schreef op 14 september 2004 @ 23:25:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
iMac G5, hij's echt mooi !!!! :9~
[afbeelding]
lekker hoor..... 2 x 30"
[afbeelding]

Ook foto's van de IBC.... wel gemaakt met camera. Heb overigens nog wel meer foto's van de imac.....
:o Die 2x 30" is echt TE ziek als je ze zo ziet :)

• Red

Red

Blue

Dat was ook ziek om te zien :D

Overigens, er werden daar dus demo's opgegeven van Motion, maar er was er ook één die had zijn resolutie op weet-ik-veel-hoe-asociaal-klein-staan, dat je alsnog met je neus op die 30" moest drukken om te kunnen lezen wat er stond :)

[ Voor 80% gewijzigd door Red op 14-09-2004 23:33 ]

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 10:27

Nietzman

Woei!

OMFGOMFGOMFGOMFGOMFG.

Die dual 30".

Wil iemand hier een rib van me kopen?

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:49

DizzyWeb

Ondertiteld

* DizzyWeb bied ook een rib aan.

Gaan we samen shoppen he Nietz? :P

Verwijderd

20th Anniversary Macintosh
Codename: Spartacus, Pomona, Smoke & Mirrors

CPU: PowerPC 603ev
CPU Takt: 250 Mhz
FPU: integriert
Motherboard RAM: 0 MB
Maximum RAM: 128 MB
Anzahl Steckplätze: 2 -- 168 pin DIMM
Minimum: 60 ns
ROM: 4 MB
L1 Cache: 16 k Daten, 16 k Befehle
L2 Cache: 256 k DIMM
Daten Bus: 64 bit
Bus Geschwindigkeit: 50 Mhz
Slots: 1 7" PCI, comm II, TV (belegt), video i/o
SCSI: HDI-30
Serielle Ports: 2
ADB: 1
Floppy: 1.44 MB SuperDrive
HD: 2 GB (ATA)
CD-ROM: 4x ertical mount
Display: 12.1" Active Matrix 16-Bit (tausende Farben) SVGA LCD (800x600)
Sound Output: Stereo 16 Bit w/SRS, eingebaute Stereo-Lautsprecher
Sound Input: Stereo 16 Bit, integriertes Mikrofon, mono
Ethernet: nein
Gestalt ID: 512
Power: 140 Watt
Gewicht: 14.9 lbs.
Abmessungen: 17.25" H x 16.5" W x 10" D
Min System Software: 7.6.1
Max System Software: 9.0

Afbeeldingslocatie: http://www.cupertino.de/data/models/spartakus.gif

Z'n opa :P

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 23:44 ]

• Red

Red

Blue

Wil zijn hele ribbenkast best verkopen voor en een G5 en 2 x 30" :D

Had nog wat meer foto's gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://www.redhead.nl/leon/picturedump/IBC/9.jpg

Overigens die 30" waren ongeveer net zo dik als de nieuwe iMac....

• Nietzman
  • Laatst online: 12-02 10:27

Nietzman

Woei!

Die hadden ze bij het stagebedrijf staan waar ik verliefd werd op Apples, en dat is ook een donders geil ding om te zien.

Verwijderd

Dan hebben ze bij jouw stagebedrijf een zeer exclusief model te pakken, ik zou 'm nog ff bewaren.. de echte fans betalen er vast grof geld voor :)

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-02 09:40
Ik heb er wat mooie wallpapers van gemaakt op 1024 x 786 en 1280 x 1024.
Ze zijn met een zwarte achtergrond, want wit is onduidelijk.

1280 x 1024
Wallpaper 1
Wallpaper 2
Wallpaper 3
Wallpaper 4
1024 x 768
Wallpaper 1
Wallpaper 2
Wallpaper 3
Wallpaper 4

De links werken NIET als je er gewoon op klikt. Er zijn tig manieren om ze alsnog binnen te halen. Hier wat voorbeelden:

- Selecteer de url in je adresbar en druk op [enter].
- Kopieer de link en plak em in je adresbar van je browser.
- Rechter muisknop > opslaan als.

Hoop dat het nu duidelijk genoeg is :)

[ Voor 70% gewijzigd door -Mous- op 15-09-2004 14:54 ]

Verwijderd

DSE Server-verzoek niet toegestaan!

Dit verzoek /%7Emous/imac-g5-2-1280x1024.jpg aan de Web-server van Digitale Stad Eindhoven is niet toegestaan!
Werkt niet dus... :'(

tip: zet ze op imageshack.us, daar mag je direct linken, en kost niks.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 13:14 ]

• ken

ken

Even voor mensen die hem al hebben besteld.

Wat voor status krijgen jullie te zien @Applestore

Mijn bestelling staat op "open" stond eerst op "under review". Wat betekent dit precies? Dat het geld binnen is bij hun?

[ Voor 19% gewijzigd door ken op 16-09-2004 15:35 ]

• MacWolf
ken schreef op 16 september 2004 @ 15:10:
Even voor mensen die hem al hebben besteld.

Wat voor status krijgen jullie te zien @Applestore

Mijn bestelling staat op "open" stond eerst op "under review". Wat betekent dit precies? Dat het geld binnen is bij hun?
Waarschijnlijk heb je hem dan gekocht via credit-card en moet nog worden gekeken of je wel een dergelijk bedrag kan (genoeg geld op rekening) en mag (vanwege limiet of rood staan) betalen.

• ken

ken

MacWolf schreef op 16 september 2004 @ 15:51:
[...]

Waarschijnlijk heb je hem dan gekocht via credit-card en moet nog worden gekeken of je wel een dergelijk bedrag kan (genoeg geld op rekening) en mag (vanwege limiet of rood staan) betalen.
Nee, is gekocht via geld overmaken dus geen CC :)

Verwijderd

op de apple site staat trouwens echt een VET i-mac intro filmpje...

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-02 00:08

Nitai

Live the life you love.

thnx hertje, inderdaad een vette intro :) alleen als je die Black Eyed Peas ziet praten, dan zie je de auto-cue in die zonnebril ;) jammer....hehehehe

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Bigs
  • Niet online
Lol.. vind dat stukje met die Black Eyed Peas zoiezo wel suf, je ziet niet eens een iMac staan terwijl hun er over praten of wel?

[edit]
Ik heb nu nog eens zitten kijken (full-screen op mijn 21" ipv op het scherm van mijn powerbook :) ) en dat is niet de autocue, daar staat gewoon een iMac :)

[ Voor 40% gewijzigd door Bigs op 17-09-2004 00:26 ]

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 22:33:
op de apple site staat trouwens echt een VET i-mac intro filmpje...
idd een vet filmpje :7

Wat trouwens ook wel grappig is dat ze steeds zeggen van de makers van iPod, terwijl de iMac er veel eerder was :Y) correct me if i'm wrong

• FL!PNEUS
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

LifeTecH schreef op 17 september 2004 @ 00:28:
[...]

Wat trouwens ook wel grappig is dat ze steeds zeggen van de makers van iPod, terwijl de iMac er veel eerder was :Y) correct me if i'm wrong
Dat is gedaan voor potentiële switchers. Veel mensen weten niet dat de iPod wordt gemaakt door Apple, dat in eerste instantie nog altijd een hardwarebedrijf is, dat toevallig ook nog eens erg leuke software maakt. Door die mensen erop te attenderen dat de makers van de iPod (eigenlijk alleen het designteam van de iPod dus) nu óók een computer hebben gemaakt in dezelfde stijl hoopt Apple wat meer switchers over de streep te trekken.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.