Home-cinema
Hier wat foto's van mijn "home-cinema" in mijn veeeeel te kleine kamer

Zeg maar niks over de kwaliteit van de foto's, tis nog net geen webcam maar daar is alles dan wel mee gezegd.
Aangezien ik geen ruimte heb voor een tv, kijk ik tv en films op mijn pc. Specs:
- AMD Athlon XP2200+
- 256 MB DDR-RAM (PC2700)
- Madview Ati Radeon 9600 pro
- Haupauge Wintv GO
- Creative Soundblaster 5.1
- Iiyama LS704U (17 inch)
Ik draai Slackware Linux 9.1, en gebruik Xine voor films en Xawtv om tv op te kijken. Het werkt perfect, geen gezeur met drivers of wat dan ook.
Het plaatsen van de speakers heeft me maanden aan het denken gehad, maar zoals het nu staat klinkt het nog het beste. De ruimte is zelfs zo beroerd klein, dat ik geen foto kon nemen van alles tegelijk, hoop dat een plattegrondje het wat duidelijker maakt.
Mijn geweldige paint-skills
De pc in kwestie. Let niet op dat Creative SW320 (troep) setje, die is alleen voor bezoek die zonodig moet gamen op mijn 2e pc.
- Sony PS-LX150H platenspeler
- Sony TA-FE230 versterker
- Sony CDP-XE270 cd speler
Zeker geen hifi, maar voor mijn budget prima spul (vind ik)
BOTS ATX-7017 speakertjes. Eigenlijk overkill voor zo'n kleine ruimte, maar ja. Geluid is niet perfect, maar hij produceert mooie lage tonen, goede middentonen alleen de hoge tonen zijn wat minder. En er zit niet zoveel "diepte" in het geluid. Maar voor de rest prima dingen.

In een film een explosie "voelen" is geen enkel probleem.
Als mensen zich afvragen waarom die laptop zo raar geplaatst is, ik gebruik hem als webserver...
Dat was mijn ehm, "home-cinema".
Serieuse werk
Om het niveau een beetje hoog te houden post ik ook wat foto's en specs van de apparatuur van mijn pa. Deze wordt dat wel niet gebruikt als home-cinema, het is wel mooi spul
- NAD 712 Receiver
- NAD C542 CD Player
- KEF Q50 luidsprekers
Mocht er zoiets bestaan als "perfect geluid" dan vind ik dat dit aardig in de buurt komt. Het geluid is echt super helder, mooie klank, strakke bass, echt...

Enige minpuntje vind ik dat de KEF's wel erg rustig geluid geven, soms lijkt het wel TE rustig. Dat maakt voor mijn vader niet uit, die luistert klassieke muziek (en daar zijn deze speakers perfect voor), maar ik mis soms een beetje "power" in mijn lounge/dance/trance/hardtrance/techno/rock/metal muziek

Dit is trouwens tot nu toe de enige apparatuur waar ik echt duidelijk verschil hoor tussen een 192-256 kbit mp3 en een orginele cd. Orginele cd's klinken veel "ruimer".
Maar ja, genoeg de topic bevuilt met lelijke trust kwaliteit foto's...