Dat heeft alleen de geheugencontroller van de A64 cpu's hooraramdin schreef op 01 november 2004 @ 15:47:
Je kan volgens mij een stuk sneller. Zet je multiplier trouwens op een heel getal, zoals 11x omdat
[...]
Lezen
Verwijderd
Geen betere koeling voorlopig, heb wel LN2 en DI ter beschikking maar ben nog op zoek naar een container.Syzzer schreef op 31 oktober 2004 @ 18:30:
[...]
[...]
nuff said
Ontopic:
Mooie tijden heren! Vooral HaLDoL zijn proc is mega lekker. HEb jij nog beschikking over betere koeling? Die proc vraagt er echt om.
10x278 is het maximum van de cpu zo te zien.
Ik denk dat het vooral het geheugen is die de boel wat vertraagt. Latency 3-3-8 is nu niet bepaald snel...aramdin schreef op 01 november 2004 @ 15:47:
[...]
Je kan volgens mij een stuk sneller. Zet je multiplier trouwens op een heel getal, zoals 11x omdat
[...]
Core2D E6600 :: Scythe Ninja 1000+ :: G-Skill DDR2 PC6400 4-4-4-12 HZ 2048Mb :: Asus P5W DH :: 2* Barracuda 7200.10 320Gb S2
Oke, krijgen we straks weer wat competitieYoupY schreef op 01 november 2004 @ 20:54:
Eerste score op lucht. Temps vormen een beetje een probleem atm. Jammer dat ik geen beter koeler heb liggen dan het standaard boxed dingetjeMaar bijna 2700 @ 1.75 @ air vind ik op zich niet verkeerd.
45.75
[afbeelding]
Morgen ofzo de prom er maar weer eens op gaan klussen
Net niet op de eerste pagina
Ben benieuwd naar de 3GHz benches..
Verwijderd
Ben vanavond met het raam open gaan pifasten en dat gaat lekker
51,19 zit ik nu op 2-2-2-5 1:1 257mhz
Intel pentium 4 3ghz @ 3855mhz
Kan iemand mij nog wat trucjes vertellen wat ik kan disablen want daar heb ik nog geen kaas van gegeten
Dus tips en tricks zijn welkom!
Nog even en het P4 waterkoel record is van MIJN!!!!
Tis nu 18 graden processor temp en me tenen vriezen eraf met dat raam open dus schiet op
Intel pentium 4 3ghz @ 3855mhz
Kan iemand mij nog wat trucjes vertellen wat ik kan disablen want daar heb ik nog geen kaas van gegeten
Tis nu 18 graden processor temp en me tenen vriezen eraf met dat raam open dus schiet op
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 23:24 ]
Leuke processor snelheid, maar dat mem moet 266x10 denk ik ook wel trekkenYoupY schreef op 01 november 2004 @ 20:54:
Eerste score op lucht. Temps vormen een beetje een probleem atm. Jammer dat ik geen beter koeler heb liggen dan het standaard boxed dingetjeMaar bijna 2700 @ 1.75 @ air vind ik op zich niet verkeerd.
45.75
[afbeelding]
Morgen ofzo de prom er maar weer eens op gaan klussen
Net niet op de eerste pagina
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Ik heb zo'n booster besteld want m'n in m'n bios kan ik het geheugen maximaal op 2,85 zetten.
Op wat voor voltage moet dat OCZ 3700 nou om het zo hoog te krijgen? Wat is nog te doen zonder dat het kapot gaat?
Op wat voor voltage moet dat OCZ 3700 nou om het zo hoog te krijgen? Wat is nog te doen zonder dat het kapot gaat?
[ Voor 8% gewijzigd door Rene59 op 01-11-2004 23:15 ]
Als het BH-5 mem is kan het probleemloos 3.3 hebben, 3.6 valt nog net binnen de specs maar wordt niet aanbevolen voor 24/7 gebruik, benchmarken kan uiteraard primaRene59 schreef op 01 november 2004 @ 23:15:
Ik heb zo'n booster besteld want m'n in m'n bios kan ik het geheugen maximaal op 2,85 zetten.
Hoger dan 3.6v is voor de echte die-hards die elke mhz uit het mem willen persen

I love watercooling
OCZ3700 heeft micron 5B chips, die kunnen makkelijk tot 3.3v draaien.Rene59 schreef op 01 november 2004 @ 23:15:
OCZ EB's werken echt lekker op zo'n 3.2 tot 3.3V de meeste doen daarboven niet zo heel erg veel meer. Helaas gaat de bios de meeste planken echter niet verder dan 2.8 tot 3V, te weinig dusRene59 schreef op 01 november 2004 @ 23:15:
Gelukkig hebben ze daarvoor de soldeerbout uitgevonden
@DaWaN. 't mem kan 't wel hebben, maar m'n plankje geeft nog niet genoeg prik
[ Voor 10% gewijzigd door YoupY op 01-11-2004 23:57 ]
Ik heb het EB op 3.5v gedraait. Het scheelde een paar mhz (genoeg voor mij op dat moment). Het ram kan er wel tegen.
Verwijderd
Dat was dus gister jammer dat jullie niet reageerdeVerwijderd schreef op 01 november 2004 @ 22:13:
Ben vanavond met het raam open gaan pifasten en dat gaat lekker![]()
Intel pentium 4 3ghz @ 3855mhz![]()
Kan iemand mij nog wat trucjes vertellen wat ik kan disablen want daar heb ik nog geen kaas van gegetenDus tips en tricks zijn welkom!
Maar doe vanavond misschien weer een paar runs.
Kan iemand mij misschien nog wat tips en trucs geven want dit is puur op een brakke windows install, heb ooit iemand zien zeggen
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 11:51 ]
Werkt die drr booster volledig goed op je Msi neo 2?
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Verwijderd
Ja, werkt perfect! Alleen heb ik er nu niets aan aangezien Rev.2 aan 2.9 meer dan zat heeft.El Snorro schreef op 02 november 2004 @ 13:16:
[...]
Werkt die drr booster volledig goed op je Msi neo 2?
offtopic:
Jij bent van Bytes@Work? Das mooi, ik heb je een mail gestuurd (naar verkoop) en zou er graag spoedig antwoord op hebben dan kan ik het geld overmaken...
Jij bent van Bytes@Work? Das mooi, ik heb je een mail gestuurd (naar verkoop) en zou er graag spoedig antwoord op hebben dan kan ik het geld overmaken...
woow, vet hoor.Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 22:51:
Na nog een avondje klussen de 15e plek geclaimded met deze score
Die nieuwe 90nm chippies rulen wel
Je bent heel veel Prom users voorbij gegaan. Begon ook zorgen te maken
Nou, zal ik dan maar even te hulp schietenVerwijderd schreef op 02 november 2004 @ 11:50:
[...]
Dat was dus gister jammer dat jullie niet reageerde![]()
Maar doe vanavond misschien weer een paar runs.
Kan iemand mij misschien nog wat tips en trucs geven want dit is puur op een brakke windows install, heb ooit iemand zien zeggendat je iets high prioritie moest geven in taskmanager dacht ik dat dat weer seconde scheelt. Moet jij weten youpy dus komt op vertel het.
High priority bleek in de 2e run geen zak te schelen, dus die moeite hoef je niet te doen. Wel is het dus zo dat de 2e run bijna altijd sneller is dan de eerste run.
(btw ik zelf heb zo'n vermoeden dat als je gewoon een minuut wacht na het booten met de 1e run, je de tijd zal krijgen die je normaal bij een 2e run haalt. Ik heb dit zonder echt te meten voor mezelf enigszins bevestigd, maar zal nog wel eens kijken of dat te testen valt
Wat wel helpt:
- alles wat je niet gebruikt uitzetten qua software (zowel grafische meuk in windows als niet-essentiële processen)
- alle hardware die je niet gebruikt uitzetten in de bios (denk aan netwerk, sound, firewire, enz)
- een aparte, schone bench-install
succes
voor een erg uitgebreide guide van het uitschakelen van services kijk op www.blackviper.com
En dan vraag ik me wel is af of het sneller is om met XP SP1a te benchen, of met XP SP2... kheb z'on vermoeden dat 2 slomer gaat, omdat daar weer extra services zijn bijgekomen die je niet uit kan schakelen....Syzzer schreef op 02 november 2004 @ 23:00:
[...]
Nou, zal ik dan maar even te hulp schieten.
High priority bleek in de 2e run geen zak te schelen, dus die moeite hoef je niet te doen. Wel is het dus zo dat de 2e run bijna altijd sneller is dan de eerste run.
(btw ik zelf heb zo'n vermoeden dat als je gewoon een minuut wacht na het booten met de 1e run, je de tijd zal krijgen die je normaal bij een 2e run haalt. Ik heb dit zonder echt te meten voor mezelf enigszins bevestigd, maar zal nog wel eens kijken of dat te testen valt. )
Wat wel helpt:
- alles wat je niet gebruikt uitzetten qua software (zowel grafische meuk in windows als niet-essentiële processen)
- alle hardware die je niet gebruikt uitzetten in de bios (denk aan netwerk, sound, firewire, enz)
- een aparte, schone bench-install
succes
truetwinkey schreef op 02 november 2004 @ 23:28:
[...]
En dan vraag ik me wel is af of het sneller is om met XP SP1a te benchen, of met XP SP2... kheb z'on vermoeden dat 2 slomer gaat, omdat daar weer extra services zijn bijgekomen die je niet uit kan schakelen....
Win2K met SP4 is nog snellertwinkey schreef op 02 november 2004 @ 23:28:
En dan vraag ik me wel is af of het sneller is om met XP SP1a te benchen, of met XP SP2... kheb z'on vermoeden dat 2 slomer gaat, omdat daar weer extra services zijn bijgekomen die je niet uit kan schakelen....
Verwijderd
Forget it, niet voor PiFast, alleen voor 3d mark 2k1.
Windows 2003 server is het best voor dit.
Ziet er goed uit
Word duidelijk tijd dat mijn 3500 setup binnen komt
Dikke CPU heb je daar 
Dat kan ik met die van mij wel vergeten
.
Even wachten op 90nm cpu's en dan komt er weer een nieuwe.
Dat gskill is ook erg lekker zeg.
Dat kan ik met die van mij wel vergeten
Even wachten op 90nm cpu's en dan komt er weer een nieuwe.
Dat gskill is ook erg lekker zeg.
Had even niets te doen en dacht, ik kijk even tot hoever me A64 3000+'je gaat met stockcooling.

KLIK!
Dit is met HyperX dat synchroon draait @ 2-2-5-2 timings.
Dit is volledig stabiel.. ook na paar uurtjes Source spelen of zo
Maarja ooit moet er maar weer eens Waterkoeling komen voor die A64 van mij.

KLIK!
Dit is met HyperX dat synchroon draait @ 2-2-5-2 timings.
Dit is volledig stabiel.. ook na paar uurtjes Source spelen of zo
Maarja ooit moet er maar weer eens Waterkoeling komen voor die A64 van mij.
Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf
Hmm, op mijn AXP setups was W2K met SP3 altijd net ff sneller dan WXP. Op een Intel weet ik dat WXP sneller was dan 2K. En op een A64 is 2K3 server dus het sneltst?Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 08:33:
[...]
Forget it, niet voor PiFast, alleen voor 3d mark 2k1.
Windows 2003 server is het best voor dit.
ff eerste snelle result met prom, is eigenlijk meer om te testen...
Proc gaat wel lekker op zich. 3 Ghz pifast
Alleen 't mem wil niet echt meewerken
Plank mem ovp zit al rond de 2.9V
Waarschijnlijk doordat deze plank met WiFi is, de deluxe versies zonder WiFi schijnen 't wat beter te doen met mem ovp...
pic :

* YoupY wants TCCD
Plank mem ovp zit al rond de 2.9V
pic :

* YoupY wants TCCD
Youpy hoe hoog komt jou mem op dat bord?
hehe, YoupY
wel een nette score op 214Mhz mem in DC
Mijn TCCD lenen?
wel een nette score op 214Mhz mem in DC
Mijn TCCD lenen?
Jammer dat je nog geen 90nm versie hebtYoupY schreef op 03 november 2004 @ 15:35:
ff eerste snelle result met prom, is eigenlijk meer om te testen...
Plank mem ovp zit al rond de 2.9VWaarschijnlijk doordat deze plank met WiFi is, de deluxe versies zonder WiFi schijnen 't wat beter te doen met mem ovp...
pic :
[afbeelding]
* YoupY wants TCCD
Maar deze doet het ook lekker
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Verwijderd
Win 2K is het snelst voor AMD in 3D mark 2001.Syzzer schreef op 03 november 2004 @ 14:26:
[...]
Hmm, op mijn AXP setups was W2K met SP3 altijd net ff sneller dan WXP. Op een Intel weet ik dat WXP sneller was dan 2K. En op een A64 is 2K3 server dus het sneltst?
Voor SuperPi en PiFast schijnt 2003 het beste te zijn.
Heb je vanavond nog tijdKakaroto schreef op 03 november 2004 @ 16:52:
hehe, YoupY
wel een nette score op 214Mhz mem in DC![]()
Mijn TCCD lenen?

krijg 't gewoon niet fatsoenlijk hoger dan 215 met een leuk aantal mhz-en erbij.
ATM m'n BH5-jes er maar weer eens in gepropt, als ik toch van die brakke mem snelheden draai dan in ieder geval nog een beetje fatsoenlijkte timings erbij
Verwijderd
YES FEESTJE
Het watergekoelde P4 pifast record is van MIJN
met sp2 en brakke winxp install dus er zit nog wat meer in denk
P4 3ghz@ 3900mhz @ 1,7v
260mhz 1:1 2-2-2-5 @ 3,7v
Waterkoeling
Pifast: 50.59 seconds
Thanks SYZZER AND JACK
Het watergekoelde P4 pifast record is van MIJN

P4 3ghz@ 3900mhz @ 1,7v
Waterkoeling
Thanks SYZZER AND JACK
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 21:04 ]
haal zelf 57sec met 3.0GHz @ 3.5GHz en mem 1:1 @ cas2.5-3-3-7..wordt nu genekt door mn voeding helaas..12V lijn zakt teveel waardoor ie freezed na verloop van tijd onder stressen

[ Voor 66% gewijzigd door BvK P4 op 03-11-2004 21:13 ]
Verwijderd
Ga denk snel een oc-harde schijf kopen lijkt me handig wat zal beter zijn sata of IDE (deze overclock was met een sata)BvK P4 schreef op 03 november 2004 @ 21:10:
@ ferry 82!! Snel formatte dat ding..ben benieuwd wat ie dan haalt..hopen op <50sec
haal zelf 57sec met 3.0GHz @ 3.5GHz en mem 1:1 @ cas2.5-3-3-7..wordt nu genekt door mn voeding helaas..12V lijn zakt teveel waardoor ie freezed na verloop van tijd onder stressendit haal ik met stock vcore en Thermalright SP94. Als ik een dvd afspeel (stijgt 12V lijn naar 11.6
), dan issie ook nog prime stable
Die <50 haal ik nog wel believe me
Feli kerelVerwijderd schreef op 03 november 2004 @ 21:03:
YES FEESTJE![]()
Het watergekoelde P4 pifast record is van MIJNmet sp2 en brakke winxp install dus er zit nog wat meer in denk
![]()
P4 3ghz@ 3900mhz @ 1,7v
Waterkoeling
Thanks SYZZER AND JACK
@YoupY: regel jij eens héél snel fatsoenlijk mem!
Bierkoeler + a64 3200 + Asus K8n-e dluxe + twinmos /twinmos latje 256 mb .
Dat mem krijg ik echt geen 0.000001 mhz meer sneller dan dit
Maar eindelijk heb ik het toch nog in de 46 tijden kunnen binnenloodsen dankzij a64 tweak
Alle setings van dat progske zijn getest met een pifast run of 100 . Dit was dus de snelste
0.5 Sec verschil op dezelfde snelheid is niet mis voor een tweakprogje niwaar .
Gskilllllllllllllllll , waar zit je ?
LOL is EB @ 292 @ 3.0-2-2-5-10-15-1T nu geen goed mem meer. Dat mem ownt gewoon, maar deze plank lust 't gewoon niet.Syzzer schreef op 03 november 2004 @ 21:38:
[...]
Feli kerel. Nette tijd hoor!
@YoupY: regel jij eens héél snel fatsoenlijk mem!
Er gaat dus vanavond nog ander mem besteld worden
Kan 't ook gewoon niet hebben dit
Het is altijd lastig om de juiste combo te vinden (CPU, MOBO, MEM)YoupY schreef op 03 november 2004 @ 23:08:
[...]
LOL is EB @ 292 @ 3.0-2-2-5-10-15-1T nu geen goed mem meer. Dat mem ownt gewoon, maar deze plank lust 't gewoon niet.
Er gaat dus vanavond nog ander mem besteld worden
Kan 't ook gewoon niet hebben dit, Lekkere cpu snelheid, zit waarschijnlijk nog wel wat meer in
en dan zo'n brakke score vanwege de meeste brakke memsnelheid die ik ooit gedraaid heb zo ongeveer
Heb je weer wat nieuws en dan pakt die in jouw geval het geheugen niet goed.
Voorbeeld bij mij: Nieuw Gskill, vet DDR600 maar 2 dimms nogo.. oorzaak controller pakt het niet, eigenlijk ook zoiets...
[ Voor 11% gewijzigd door Kakaroto op 03-11-2004 23:13 ]
Het maakt volgens mij nix uit wat voor hdd je hebt..is het nou sata/ide of een snelle/langzame hdd. Pifast maakt nauwelijks tot geen gebruik van de hdd..maar deze vraag laat ik ook aan de rest over..weet het ook niet ckerVerwijderd schreef op 03 november 2004 @ 21:20:
[...]
Ga denk snel een oc-harde schijf kopen lijkt me handig wat zal beter zijn sata of IDE (deze overclock was met een sata)
Die <50 haal ik nog wel believe me.
Gewoon een 20 gig IDE schijfje ofzo ergens vandaan plukken, kost geen zak en werkt perfectBvK P4 schreef op 03 november 2004 @ 23:15:
[...]
Het maakt volgens mij nix uit wat voor hdd je hebt..is het nou sata/ide of een snelle/langzame hdd. Pifast maakt nauwelijks tot geen gebruik van de hdd..maar deze vraag laat ik ook aan de rest over..weet het ook niet cker
Garrett, Kakaroto, YoupY, Epsilon, bedankt voor jullie reactie 
Morgen heb ik m'n booster binnen, dus dan gaat er (hopelijk) een leuke screenshot gepost worden door mij
Morgen heb ik m'n booster binnen, dus dan gaat er (hopelijk) een leuke screenshot gepost worden door mij
Verwijderd
Op nummer 1 staat nog steeds een design flaw van het mobo / bios bug.Kakaroto schreef op 03 november 2004 @ 23:12:
[...]
oorzaak controller pakt het niet, eigenlijk ook zoiets...
Dat lijkt me niet. Volgensmij kan de memcontroller zo'n hoeveelheid mem niet goed op die speeds kan aansturen.Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 07:22:
[...]
Op nummer 1 staat nog steeds een design flaw van het mobo / bios bug.
YoupY waar woon je? één van mn reepjes gaat ddr640.... misschien dat dat wel handig kan zijn?
single channel? is misschien geen goed ideesavale schreef op 04 november 2004 @ 09:02:
YoupY waar woon je? één van mn reepjes gaat ddr640.... misschien dat dat wel handig kan zijn?
Ik woon in Den Bosch, maar 1 reepje heb ik idd niet zoveel aan, aangezien ik toch DC wil draaien. Is een beetje zuur om 1 reepje te gebruiken dan had ik net zo goed m'n s754 proc kunnen houden....savale schreef op 04 november 2004 @ 09:02:
Er is btw al tccd ram onderweg hier naartoe
Een vraagje wat me wel intereseert .YoupY schreef op 04 november 2004 @ 12:33:
[...]
Ik woon in Den Bosch, maar 1 reepje heb ik idd niet zoveel aan, aangezien ik toch DC wil draaien. Is een beetje zuur om 1 reepje te gebruiken dan had ik net zo goed m'n s754 proc kunnen houden....
Er is btw al tccd ram onderweg hier naartoe
kan iemand mischien eens het verschil aantonen in pifast en superpi bvb tussen dual channel en single channel aantonen met een soket 949 bord ?
Verwijderd
Waarom is dat interessant?Smollys schreef op 04 november 2004 @ 13:03:
[...]
Een vraagje wat me wel intereseert .
kan iemand mischien eens het verschil aantonen in pifast en superpi bvb tussen dual channel en single channel aantonen met een soket 949 bord ?
Je gaat toch niet Single Channel draaien op een Dual Channel bord?
Ik denk dat je dan gewoon een S939 moet vergelijken met een S754 op exact dezelfde snelheid en zelfde timings.
Dat is net wat ik wou weten , of je soket 949 single exact kan vergelijken met soket 745 of dat er nog een verschil te merken is .Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 13:44:
[...]
Waarom is dat interessant?
Je gaat toch niet Single Channel draaien op een Dual Channel bord?
Ik denk dat je dan gewoon een S939 moet vergelijken met een S754 op exact dezelfde snelheid en zelfde timings.
Interesant genoeg voor mij om te weten hoor .
[post mag weg]
[ Voor 200% gewijzigd door Rene59 op 04-11-2004 22:21 ]
Verwijderd
Zit nu op 50,55 maar dat is denk momenteel de max.Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 21:03:
YES FEESTJE![]()
Het watergekoelde P4 pifast record is van MIJNmet sp2 en brakke winxp install dus er zit nog wat meer in denk
![]()
P4 3ghz@ 3900mhz @ 1,7v
Waterkoeling
Thanks SYZZER AND JACK
Ik kan op 260mhz 1:1 2-2-2-5 booten en dat is ook waar ik op kan pifasten wat ik voor de rest ook verander hoger booten doet ie niet.
Iemand idee wat dit betekend?
Edit: Nog 1x geprobeerd en nu 50.50 seconds
Iemand nog tips voor <50 seconds? Zou stoer zijn
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 00:18 ]
Verwijderd
Socket 939 en socket 754.Smollys schreef op 04 november 2004 @ 13:51:
[...]
Dat is net wat ik wou weten , of je soket 949 single exact kan vergelijken met soket 745 of dat er nog een verschil te merken is .
Interesant genoeg voor mij om te weten hoor .
939 maakt gebruik van Dual Channel geheugen, en socket 754 niet. In pifast zijn de verschillen dusdanig groot dat ik niet denk dat het enige verschil DC is.
Haal de 50.14 met me A64 @ Boxed cooler
Nee maar voor een P4 is die score zeker niet verkeerd nee.. mijn hoogste was destijds 57.XX met mijn 2.4C @ 3.6 Ghz zo uit me hoofd. Maar dit was nog met GeiL Golden Dragon @ Brakke timings.
Nee maar voor een P4 is die score zeker niet verkeerd nee.. mijn hoogste was destijds 57.XX met mijn 2.4C @ 3.6 Ghz zo uit me hoofd. Maar dit was nog met GeiL Golden Dragon @ Brakke timings.
Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf
kan geen score meer submit doen .
betekend dit dat iemand mijn oude score moet goedkeuren eer ik een verse score kan plaatsen ?
krijg deze melding :
You have reached the maximum number of scores for this contest.
Wist ik in elk geval niet van dat je maar een aantal scores kon plaatsen ,
denk dat ik er 3 heb in 5 dagen , dus dat is niet veel
betekend dit dat iemand mijn oude score moet goedkeuren eer ik een verse score kan plaatsen ?
krijg deze melding :
50.14 is niet echt snel hoor. 48sec moet je makkelijk kunnen hebben met een nieuwe A64. Gewoon MP 10x 260 draaien en je hebt hem. Daar hoef je niet gek voor te doen.NLuna schreef op 06 november 2004 @ 00:08:
Haal de 50.14 met me A64 @ Boxed cooler![]()
Je kan miximaal 3 systemen invoeren. Bij profile kun je die systeem wijzigen/verwijderenSmollys schreef op 06 november 2004 @ 00:55:
kan geen score meer submit doen .
krijg deze melding :
Ha , effe proberen dan , want heb een nieuwe mooie score
Even een kleine update: eerste run FX55 onder prom GT - score 40.50
Tweede update - score 39.58
Tweede update - score 39.58
[ Voor 19% gewijzigd door NaZGuLL op 06-11-2004 15:11 ]
I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.
Eindelijk een beetje een fatsoenlijke score met m'n s939 3500+
40.80

Heb echter nog genoeg ruimte over om nog harder te gaan
Mem draait atm met devider aangezien 't gewoon niet lekker wil, maybe doordat er 1 gig inzit en ik dan 2T zou moeten gaan draaien ofzo, maar dat scheelt dus weer een 1000Mb/s in Sandra, en is dus geen optie 
Voor de proc moet ik nog een Vcore modje erop klussen. ATM zit ik aan het maximum van de bios met 1.8V. Tot dit voltage gaat het allemaal geleidelijk mee omhoog, dus met meer prik kan ik ook nog wel wat meer mhz-en halen
Updates volgen nog...
@ NaZGuLL : Je moet nog way harder kunnen met die FX. Post vast eens wat screenies, ben wel benieuwd welke settings je draait
40.80

Heb echter nog genoeg ruimte over om nog harder te gaan
Voor de proc moet ik nog een Vcore modje erop klussen. ATM zit ik aan het maximum van de bios met 1.8V. Tot dit voltage gaat het allemaal geleidelijk mee omhoog, dus met meer prik kan ik ook nog wel wat meer mhz-en halen
Updates volgen nog...
@ NaZGuLL : Je moet nog way harder kunnen met die FX. Post vast eens wat screenies, ben wel benieuwd welke settings je draait
Ik weet niet of het veel sneller zal gaan. Mijn geheugen bankjes zijn niet van die hoogvliegers (Mushkin PC3500 level II), ik denk dat ik mijn handen mag dicht knijpen als ik tegen de 220Mhz kom. Overigens de score hierboven is behaald op 205 Mhz, multiplier 15,5.
But early days.
But early days.
[ Voor 6% gewijzigd door NaZGuLL op 07-11-2004 12:18 ]
I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.
Kom jij maar eens hier met die proc en mobo dan proberen we wel mijn koeling, oja we kunnen ook nog eens kiezen uit 12 setjes dual channel memNaZGuLL schreef op 06 november 2004 @ 16:16:
Ik weet niet of het veel sneller zal gaan. Mijn geheugen bankjes zijn niet van die hoogvliegers (Mushkin PC3500 level II), ik denk dat ik mijn handen mag dicht knijpen als ik tegen de 220Mhz kom. Overigens de score hierboven behaald is op 205 Mhz, multiplier 15,5.
But early days.
En ik al blij dat ik eens 1 x 512 mb goed geheugen heb kunnen bekostigen .petervandamned schreef op 06 november 2004 @ 18:08:
[...]
Kom jij maar eens hier met die proc en mobo dan proberen we wel mijn koeling, oja we kunnen ook nog eens kiezen uit 12 setjes dual channel mem

Netjes YoupY, ben eindelijk door 2 nederlanders gebeat
Helaas is me Prometeia lek... moet gerepareerd worden door haegkoeling
Helaas is me Prometeia lek... moet gerepareerd worden door haegkoeling
Spreaders eraf en 3,4V erop en fan erop, dan moeten die repen toch wel 260 Mhz 2-2-2-5 doenNaZGuLL schreef op 06 november 2004 @ 16:16:
Ik weet niet of het veel sneller zal gaan. Mijn geheugen bankjes zijn niet van die hoogvliegers (Mushkin PC3500 level II), ik denk dat ik mijn handen mag dicht knijpen als ik tegen de 220Mhz kom. Overigens de score hierboven behaald is op 205 Mhz, multiplier 15,5.
But early days.
Ja muskin 3500lv2 is altijd bh5 voor zover ik weetDaWaN schreef op 06 november 2004 @ 19:09:
[...]
Spreaders eraf en 3,4V erop en fan erop, dan moeten die repen toch wel 260 Mhz 2-2-2-5 doenOf is het geen BH-5 (wel tog
)
Kortom moet makkelijk lukken
Ik dacht alEl Snorro schreef op 06 november 2004 @ 19:12:
[...]
Ja muskin 3500lv2 is altijd bh5 voor zover ik weet

Hallo heren,
Ik heb gisteren een mooie score neergezet, namelijk 50.17 secs met m'n P4 @ 4031 Mhz.
- Snelste P4 in klasse "Water"
- Snelste P4 in klasse "Intel" (non-Prometia)
Alleen had ik nog een oude score staan en kon ik met mijn ouwe password niet meer inloggen... Ik heb een nieuwe user aangemaakt (-FreeRider-) Is dit te corrigeren zodat mijn nieuwe score met mijn gewone username in de lijst komt? Thx alvast...
Ik heb gisteren een mooie score neergezet, namelijk 50.17 secs met m'n P4 @ 4031 Mhz.
Alleen had ik nog een oude score staan en kon ik met mijn ouwe password niet meer inloggen... Ik heb een nieuwe user aangemaakt (-FreeRider-) Is dit te corrigeren zodat mijn nieuwe score met mijn gewone username in de lijst komt? Thx alvast...
[ Voor 5% gewijzigd door FreeRider op 07-11-2004 13:21 ]
Concrete Loop Watercooling
Verwijderd
Wow echt respect man je hebt record van mij afgepakt.FreeRider schreef op 07 november 2004 @ 13:20:
Hallo heren,
Mijn snelste was dus 50.50 met brakke windowsxp en sp2 maandag ff nieuwe schrijf kopen voor ocen
Wat interesant is is wat meer info over alles.
Wat voor p4.
Wat voor geheugen?
Hoe loopt geheugen.
Wat voor board?
Mods aan board?
Hoe oud is de processor?
Gebruik je ide of sata?
Heb je nog tips ik kan niet booten over 3900
Feliciteerd met record zal het snel proberen af te pakken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2004 13:37 ]
Probleem. Ik heb nu zo'n OCZ booster in m'n systeem, maar het geheugen (3700 EB) krijg ik niet hoger dan voorheen.
Zo rond de 250~255 MHz lijkt het maximum te zijn, hoe hoog ik het voltage ook zet (ben tot 3.6 gegaan).
Maar dit kan toch niet kloppen? Ik had begrepen dat EB veel hoger te krijgen is met een hoger voltage.
(er zit niets op sata 1 en 2)
Zo rond de 250~255 MHz lijkt het maximum te zijn, hoe hoog ik het voltage ook zet (ben tot 3.6 gegaan).
Maar dit kan toch niet kloppen? Ik had begrepen dat EB veel hoger te krijgen is met een hoger voltage.
(er zit niets op sata 1 en 2)
[ Voor 3% gewijzigd door Rene59 op 07-11-2004 14:00 ]
Welke settings heb je geprobeerd? Probeer eens een lagere MP gewoon om te testen. Alles safe zetten zodat de enige bottleneck die er zou kunnen zijn, je geheugen is.
Bnet pindle#2913
en 22 sec SuperPiVerwijderd schreef op 07 november 2004 @ 14:21:
nieuw WR voor Tom Holck:
33.96sec
http://xtremesystems.org/...d.php?p=590901#post590901
Thx voor je complimenten ! Ik heb een vergelijkbare setup als jij (rest zie sig):Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 13:32:
[...]
Wow echt respect man je hebt record van mij afgepakt.![]()
haha maar ik kom terug
believe it.
Mijn snelste was dus 50.50 met brakke windowsxp en sp2 maandag ff nieuwe schrijf kopen voor ocen![]()
Wat interesant is is wat meer info over alles.
Wat voor p4.
Wat voor geheugen?
Hoe loopt geheugen.
Wat voor board?
Mods aan board?
Hoe oud is de processor?
Gebruik je ide of sata?
Heb je nog tips ik kan niet booten over 3900![]()
Feliciteerd met record zal het snel proberen af te pakken.
P4 3 Ghz SL6WK (@ 4031 Mhz, BIOS voltage op 1.65 voor pifast)
2 x 512 Mushkin PC3200 Level II (@ 215 Mhz 2-2-2-5-8 voor pifast)
P4C800-E (divider op 5:4, momenteel alleen VDIMM mod afgeregeld op 3.2 V voor pifast, droopmod ga ik er weer op zetten)
De CPU is een van de allerlaatste 20 cap 3 Ghz cpu's, packdate eind augustus 2004
Ik heb op de ICH5R 2 Raptors van 36 GB zitten die met 16K stripesize RAID0 draaien.
Een tip : gebruik clockgen (www.cpuid.com) om in windows je cpu frequency nog hoger te zetten. Ik boot op 3,9 ghz en stel later de FSB nog wat hoger. Deze instelling was de snelste waarbij pifast nog liep. 1 Mhz meer en hij rebootte tijdens pifast. Hopelijk helpt de droop mod hier tegen, aangezien het cpuvoltage inzakt tot 1.50 V.
Nou ik hoop niet dat je het record van me afpakt, dan moet ik weer aan de bak... Maar ik heb er wel vertrouwen in dat ik als het moet onder de 50 secs kan komen... De winter komt er aan, m'n koelwater is nu rond de 10 graden en dat kan -en wordt - nog kouder...
Verwijderd
Das je kan clockgen voor pifast gebruiken? dacht dat het nooit kon?FreeRider schreef op 07 november 2004 @ 15:53:
[...]
Thx voor je complimenten ! Ik heb een vergelijkbare setup als jij (rest zie sig):
P4 3 Ghz SL6WK (@ 4031 Mhz, BIOS voltage op 1.65 voor pifast)
2 x 512 Mushkin PC3200 Level II (@ 215 Mhz 2-2-2-5-8 voor pifast)
P4C800-E (divider op 5:4, momenteel alleen VDIMM mod afgeregeld op 3.2 V voor pifast, droopmod ga ik er weer op zetten)
De CPU is een van de allerlaatste 20 cap 3 Ghz cpu's, packdate eind augustus 2004
Ik heb op de ICH5R 2 Raptors van 36 GB zitten die met 16K stripesize RAID0 draaien.
Een tip : gebruik clockgen (www.cpuid.com) om in windows je cpu frequency nog hoger te zetten. Ik boot op 3,9 ghz en stel later de FSB nog wat hoger. Deze instelling was de snelste waarbij pifast nog liep. 1 Mhz meer en hij rebootte tijdens pifast. Hopelijk helpt de droop mod hier tegen, aangezien het cpuvoltage inzakt tot 1.50 V.
Nou ik hoop niet dat je het record van me afpakt, dan moet ik weer aan de bak... Maar ik heb er wel vertrouwen in dat ik als het moet onder de 50 secs kan komen... De winter komt er aan, m'n koelwater is nu rond de 10 graden en dat kan -en wordt - nog kouder...
Hmmz en coolwater rond de 10graden lijkt mijn sterk of woon je in een iglo??
Verwijderd
Wow, best stoer, CAS1,5!
Wat zegt CPU-Z?
Ik durf te wedden dat het CAS vakje leeg blijft!
Wat zegt CPU-Z?
Ik durf te wedden dat het CAS vakje leeg blijft!
Met Clockgen kan je direct de clockgenerator op je bord aansturen en dus de FSB realtime instellen.Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 17:19:
[...]
Das je kan clockgen voor pifast gebruiken? dacht dat het nooit kon?
Hmmz en coolwater rond de 10graden lijkt mijn sterk of woon je in een iglo??
En mijn koelwater is zo koud omdat m'n reservoir en radiator buiten op het balkon staan...
Verwijderd
Whaa sick radiator buiten hehe cool.FreeRider schreef op 07 november 2004 @ 18:52:
[...]
Met Clockgen kan je direct de clockgenerator op je bord aansturen en dus de FSB realtime instellen.
En mijn koelwater is zo koud omdat m'n reservoir en radiator buiten op het balkon staan...
Dat je clockgen kon gebruiken in pifast wist ik niet had ooit eens geprobeerd maar toen begon ie over gaintspedd blabla
maar je had dus gelijk
Had ff vlug geprobeerd want mijn vriendin loopt me te roepen dat ze aandacht wil maar moest gewoon ff halen
Greetings from the champ
Post eens screens man!Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 19:06:
[...]
Whaa sick radiator buiten hehe cool.
Dat je clockgen kon gebruiken in pifast wist ik niet had ooit eens geprobeerd maar toen begon ie over gaintspedd blabla
maar je had dus gelijkheel spijtig voor je maar het NL record gaat met mij mee terug
![]()
Had ff vlug geprobeerd want mijn vriendin loopt me te roepen dat ze aandacht wil maar moest gewoon ff halenMijn tijd is dus 50 seconden precies moet nog ff iets zoeken om een screen te hosten die houden jullie dus tegoed!
Greetings from the champ
Verwijderd
Freezerator schreef op 09 november 2004 @ 16:22:
[...]
Post eens screens man!Al die praat, maar geen bewijs

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 17:54 ]
Oei, dat is wel een erg slechte CPU, die van mij doet 2580mhz op Air.... Alleen heb ik brak mem, 3-3-3-8 timingsExigence schreef op 09 november 2004 @ 17:32:
[afbeelding]
- DFI Lanparty nF3 250GB
- 2x 256MB Adata BH5
- AMD Athlon64 3000+
- Dangerden TDX
Nog net wat meer er uit gekregen door de onderstaande timings van HaLDoL toe te passen. Misschien dat hij met wat geluk een mid 47-er wil doen, maar dan is het ook gebeurd met deze CPU.
[afbeelding]

Mag het wat kleiner?
[ Voor 20% gewijzigd door DaWaN op 09-11-2004 17:50 ]
Verwijderd
Jouw CPU gaat 30MHz harder en die van hem is slecht?DaWaN schreef op 09 november 2004 @ 17:48:
[...]
Oei, dat is wel een erg slechte CPU, die van mij doet 2580mhz op Air.... Alleen heb ik brak mem, 3-3-3-8 timings
[...]
Mag het wat kleiner?
Omdat ie watergekoeld is?
Waterkoeling wordt pas een beetje interessant als je echt veel Vcore gaat gebruiken, anders is het niets beter als gewoon goede luchtkoeling hoor.
Mee eens, lagere temps doen misschien 30mhz erbij ofzo, maar het is vooral beter doordat je meer vcore kunt gebruikenVerwijderd schreef op 09 november 2004 @ 19:02:
[...]
Jouw CPU gaat 30MHz harder en die van hem is slecht?
Omdat ie watergekoeld is?
Waterkoeling wordt pas een beetje interessant als je echt veel Vcore gaat gebruiken, anders is het niets beter als gewoon goede luchtkoeling hoor.
Verwijderd
Zonder overclock (hij is gewoon helemaal stock) nog best redelijk dacht ik:
En volgens mij valt er ook niks te overclocken aan dit board (msi k8t master2, geen pci lock), ik kan alleen de geheugen (corsair twinx 3200RE LLPT) timings wat strakker zetten, tips zijn welkom.

En volgens mij valt er ook niks te overclocken aan dit board (msi k8t master2, geen pci lock), ik kan alleen de geheugen (corsair twinx 3200RE LLPT) timings wat strakker zetten, tips zijn welkom.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 23:05 ]
Verwijderd
En we gaan weer een phase changer voorbij op lucht:
43.34 sec

More to come als m'n DDR booster er is
Meer info op volgende screenie maar ik was iets te snel met plakken in paint zodat ik pas nadien zag dat je niet kon zien dat de computation ok was. Heb ik dus opnieuw moeten doen
43.34 sec

More to come als m'n DDR booster er is
Meer info op volgende screenie maar ik was iets te snel met plakken in paint zodat ik pas nadien zag dat je niet kon zien dat de computation ok was. Heb ik dus opnieuw moeten doen
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 01:00 ]
Nette score, behoorlijk ziek voor lucht ook
Dit topic is gesloten.