9800(PRO) naar 9800 XT Topic - Deel 6

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.640 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@KLOIF: die zalman-koeler heeft zijn eigen topic, misschien moet je daar eens gaan zoeken..

Zalman VF700 aktieve VGA koeling

Sapphire koeler: er zijn verschillende bevestigingsmethoden (alle zijn al in dit topic langsgekomen, ff lezen dus (ook de voorgaande delen ;) )) de meeste koelers zitten vast met kunststof "plugjes" deze kun je, aan de achterkant van je kaart, dichtknijpen en eruittrekken (soms zit er in het "plugje" een pinnetje die je er eerst uit moet trekken).

Voortaan graag eerst ff zoeken!!! dit is echt al zoooo vaak langs gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:54
hijs nog niet echt lekker beschikbaar, dus verwacht niet al te veel ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Mento schreef op donderdag 09 december 2004 @ 19:03:
[...]

Welke merk 9800 Pro heb jij dan want de 20 die ik heb getest zijn alle 1.5.

Ik heb er vier getest die wel op 1.0 kunnen en daar kom ik iets veder mee als ze op 1.5 staan. alleen het geheugen dan.

RaBiT werkt niet goed krijg ik zelfs in dos artifacts :|
Merk is Sapphire.
Met 1.0 kom je verder dan met 1.5... Das vreemd...

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mm, ik loop een beetje achter kwa overklocken maar wil het weer gaan oppakken
nu wil ik dus mijn 9800pro gaan flashen naar een xt
het is een 128mb versie met samsung geheugen (club 3d) alleen hoe kan ik zien wie de fabrikant is van het geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@HenK, dat staat op je geheugen-chips. Maar het staat volgens mij ook in je BIOS (dan wel je originele natuurlijk...)

Ook dit is al vaak langsgekomen....Ik weet het, het is niet leuk een topic van ruim 6 delen door te lezen, maar het zou wel fijn zijn..... Ik heb het ook gedaan, je bent wel ff van de straat!!

EDIT: OBSIDIAN is blijkbaar "iets" scherper dan ik....

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2004 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik ga morgen ook die zalman vf700 bestellen, dus volgende week wat ervaringen van mijn kant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:49

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 15:25:
mm, ik loop een beetje achter kwa overklocken maar wil het weer gaan oppakken
nu wil ik dus mijn 9800pro gaan flashen naar een xt
het is een 128mb versie met samsung geheugen (club 3d) alleen hoe kan ik zien wie de fabrikant is van het geheugen?
Je zegt zelf dat je een kaart hebt met Samsung geheugen, waarom vraag je dan wie de fabrikant is van je geheugen? Dat is dan dus Samsung...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:27

Polycom

Poes van goud

obsidian schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 14:28:
[...]

Die waarde moet je ook delen door 2 ;) Dus je zit nu op 720. (DDR = x2)

En die standaard koeler kan je er heel makkelijk afhalen door met een tangetje de pinnetjes in te knijpen. Ze zitten met een soort van weerhaakje vast, dus het weerhaakje inknijpen en dan zouden de pinnetjes heel makkelijk los moeten springen.
o ja haha beetje dom van mij.

Maar ik heb dus geen standaart cooler meer erop, er zit een artic cooler rev 3 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Club3D 9800 Pro 128MB. Vroeger wilde dat ding nooit ver overklokken. Maar... sinds kort heb ik een brute koeler ingebouwd, 120mm. Het geheugen wilde maar niet hoger komen dan iets van 5mhz, dan liep het al vast. AGP Voltage met 0.1 verhoogd, naar 1.6, en het ding loopt nu voortreffelijk op 412/365Mhz.

Ik heb alleen in 3dmark2003 bij de shadertest? met die twee olifanten in de kleinste olifan van die kleine stippeltjes, weet iemand hoe dat komt? Voor de rest loopt de hele test goed en in de rechter olifant heb ik 't niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mister I schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 15:33:
Ik ga morgen ook die zalman vf700 bestellen, dus volgende week wat ervaringen van mijn kant :)
Woeiiiiii ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 23:23:
Ik heb een Club3D 9800 Pro 128MB. Vroeger wilde dat ding nooit ver overklokken. Maar... sinds kort heb ik een brute koeler ingebouwd, 120mm. Het geheugen wilde maar niet hoger komen dan iets van 5mhz, dan liep het al vast. AGP Voltage met 0.1 verhoogd, naar 1.6, en het ding loopt nu voortreffelijk op 412/365Mhz.

Ik heb alleen in 3dmark2003 bij de shadertest? met die twee olifanten in de kleinste olifan van die kleine stippeltjes, weet iemand hoe dat komt? Voor de rest loopt de hele test goed en in de rechter olifant heb ik 't niet.
Komt doordat er een of meerder van je mem modules het niet lekker vind op deze snelheid of te warm word. Kan ook je Gpu zijn uiterraad.

Probeer voor een OC een keer wat extra koeling aan te sluiten en deze in de buurt van je kaart te proppen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De koeling is wel goed, het ding voelt koud aan. Er blaast continu een 120MM fan op. Ook zitten er memory sinks op. Maar ja, ik hoef niet te gamen in 3dmark2003 en zolang voor de rest alles prima werkt, kan ik er mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

obsidian schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 15:56:
[...]

Je zegt zelf dat je een kaart hebt met Samsung geheugen, waarom vraag je dan wie de fabrikant is van je geheugen? Dat is dan dus Samsung...
Geheugen Fabrikant
128 MB Samsung Built By Ati Bios
128 MB Samsung Gigabyte Bios
128 MB Samsung Gigacube
128 MB Samsung Hercules
128 MB Samsung HIS
128 MB Samsung Powercolor
128 MB Samsung Sapphire
128 MB Infineon Gigacube Bios
256 MB Samsung Built By Ati
256 MB Samsung Connect3D
256 MB Samsung Gigabyte
Ik weet welke merk ik heb, alleen niet welke fabrikant.
Straks stop ik er de verkeerde bios in....

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2004 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 19:27
obsidian schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 14:28:
[...]
En die standaard koeler kan je er heel makkelijk afhalen door met een tangetje de pinnetjes in te knijpen. Ze zitten met een soort van weerhaakje vast, dus het weerhaakje inknijpen en dan zouden de pinnetjes heel makkelijk los moeten springen.
Dat grapje heb ik ook gedaan met mijn standaard cooler (Radeon 9800SE) braken dus die pinnetjes af :/. Ik kneep schijnbaar te hard.

Heb nu ook die zalman VF700 AlCu besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 16:52:Ik weet welke merk ik heb, alleen niet welke fabrikant.
Straks stop ik er de verkeerde bios in....
Je wilt dus de fabrikant weten van de kaart en niet van je geheugen :) Als je dat nou had gezegd dat had ik je begrepen...

Maar zo heel erg veel maakt het niet uit hoor,. Je kaart zal er niet kapot door gaan. Enne, hoe kan je nou niet weten van welk merk je kaart is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-07 16:49

Jive

MooMooMastah

Sapphire Atlantis 9800 Pro (hynix) P/N 113-A07521-104
Stock 9800 Pro = 378/338
Sapphire Hynix bios = 403/360
HIS XT Hynix bios = 403/368

Mischien met betere airflow of extra heatsinks dat het nog wel hoger komt, eerst maar eens een tijdje met de HIS bios proberen. Op de stock 412/365 krijg ik iig dikke artifacts in games & divx waarschijnlijk door de stock-cooler op de core.

de HIS bios is duidelijk zeer ongeschikt voor deze kaart, alhoewel het P/N dus prima overeen komt zorgt deze bios ervoor dat zelfs op de stock pro settings er artifacts op de dekstop komen, om maar niet over 3dmark benches oid te spreken, weer terug naar de sap-bios

[ Voor 32% gewijzigd door Jive op 20-12-2004 00:50 ]

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 13:03
Wat mij opvalt is dat mijn 9800XL veel makkelijker en verder overclockt dan de meeste 9800pro's.
Voor de mensen die nog een 9800 willen kopen is het misschien slimmer om 2ehands 9800XL proberen te kopen dan 9800pro's in de winkel.

In een ander draadje hier op GoT dat over de 9800XL ging viel het ook al op:
Hoe snel loopt jouw 9800XL(pro)

Best oud topic, maar vergelijk de clock frequenties maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 21:06

Cyphax

Moderator LNX
'k heb een R9800 Pro van Sapphire, r360, Pro layout en een ATI Silencer rev1
Flashen is goed gegaan, en ik heb ook nog geen artifacts gezien dus het lijkt allemaal zeer goed te werken. Maar wat ik me alleen afvraag is waarom die Silencer 2 stekkertjes heeft voor de fan ofzo, en de kaart maar 1 aansluiting.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
ff een klein vraagje! toen ik mijn zalman cooler erop heb gezet heb ik niet gekeken wat voor mem ik heb! |:( nou heb ik de sap bios erin geflashed uit de start post! maar het kan ook wel heynix mem zijn toch?! ik heb een sap 9800 pro r360! weet iemand welke mem bij deze kaart t meest voor komt en heb ik t toch goed gedaan?! vast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meest voorkomende op die sapphire kaarten is Hynix voor zo ver ik heb gezien dan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

je kan je memblokjes nog nèt lezen met een zalman cooler erop.
Iig. je kan net het onderscheidt zien tussen hynix, samsung enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
pokeran schreef op woensdag 22 december 2004 @ 12:49:
je kan je memblokjes nog nèt lezen met een zalman cooler erop.
Iig. je kan net het onderscheidt zien tussen hynix, samsung enz.
nee niet want met die zalman heb je ook mem blok passive coolers gekregen en er op geplakt! heb soms bij het opstarten dat hij wel ff vreemd doet! zoals blokjes enzo en dan moet ik hem ff uitzetten en opnieuw doen en dan doet hij t normaal! andere bios maybe?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
  • Laatst online: 13-06 16:54

H-Alien

aka Schenk

Het is of hynix geheugen of samsung.

heb zelf een Sapphire 9800pro R360 core Pro layout en Samsung geheugen.

Standaar koeler max core: 390
Vanmorgen de Zalman VF700-CU gehaald en mijn max core is naar 418 gegaan

Heb mijn pro nu standaard op XT clock speeds lopen (412 / 730)
Geen enkele artifact te zien. De Zalman kan ik kort over zijn:

- mooi
- stil
- koelt goed

Als je je hand net naast de koeler houdt dan voel je gewoon de luchtstroom teruggeblazen worden van de pcb af. Verwijderen van mijn standaard koeler was een eitje. In de tijd dat ik naar de stad gegaan ben om de Zalman te halen heb ik 3dmark05 in loop gedraaid zodat de chipset lekker warm wordt en de koeler makkelijker los laat. Uurtje later bij thuiskomst radeon uit de pc, pinnetjes die in de plugjes zitten met een tangetje eruit gehaald en de koeler liet zeer makkelijk los. Nu nog even flashen naar XT bios.

[ Voor 27% gewijzigd door H-Alien op 22-12-2004 15:52 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H-Alien schreef op woensdag 22 december 2004 @ 15:49:
Het is of hynix geheugen of samsung.

heb zelf een Sapphire 9800pro R360 core Pro layout en Samsung geheugen.

Standaar koeler max core: 390
Vanmorgen de Zalman VF700-CU gehaald en mijn max core is naar 418 gegaan

Heb mijn pro nu standaard op XT clock speeds lopen (412 / 730)
Geen enkele artifact te zien. De Zalman kan ik kort over zijn:

- mooi
- stil
- koelt goed

Als je je hand net naast de koeler houdt dan voel je gewoon de luchtstroom teruggeblazen worden van de pcb af. Verwijderen van mijn standaard koeler was een eitje. In de tijd dat ik naar de stad gegaan ben om de Zalman te halen heb ik 3dmark05 in loop gedraaid zodat de chipset lekker warm wordt en de koeler makkelijker los laat. Uurtje later bij thuiskomst radeon uit de pc, pinnetjes die in de plugjes zitten met een tangetje eruit gehaald en de koeler liet zeer makkelijk los. Nu nog even flashen naar XT bios.
Wat is je winst in 3dmark05 als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
  • Laatst online: 13-06 16:54

H-Alien

aka Schenk

ongeveer 800 punten.

Erbij vermeld dat ik nooit echt de moeite neem om andere zooi naast 3dmark uit te zetten, zoals teamspeak, icq, antivirus software etc. Zie dat mijn oude score redelijk laag was (1974) goede kans dat ik toen dus vrolijk 20 andere processen het lopen (had ik nu ook overigens). Niet echt een goede vergelijking dus :)

[ Voor 89% gewijzigd door H-Alien op 22-12-2004 19:08 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

DaannO schreef op woensdag 22 december 2004 @ 12:51:
[...]

nee niet want met die zalman heb je ook mem blok passive coolers gekregen en er op geplakt! heb soms bij het opstarten dat hij wel ff vreemd doet! zoals blokjes enzo en dan moet ik hem ff uitzetten en opnieuw doen en dan doet hij t normaal! andere bios maybe?!
oee je kan als je voorzichtig bent weer een memblokje eraf halen. (VOORZICHTIG!) euh soweiso zou ik weer even de originele bios proberen als ik jou was. Dan kan je namelijk uitsluiten of het aan je geflashte bios ligt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een MSI RX9800 9800pro, is bij iemand gelukt om deze kaart te flashen naar een 9800xt?
Zoja? met welke bios etc?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 17:14

MaDLiVe

.-Observer-.

Je moet even zelf proberen of je het bijv. via radlinker @XT speeds kan draaien. Vervolgens even kijken wat voor core je hebt en wat voor geheugen er op de kart zit. Als dat wel goed is dan kun je iig met meer zekerheid flashen (vergelijk even welke bekende kaart het meest overeenkomt met je eigen kaart).

Heeft iemand ervaring met het flashen van een gewone 9800 kaart? Het betreft hier een saphire 9800 128mb. Ik heb het vermoeden dat het geheugen traag is (komt amper op 340). Voor zover ik weet treedt er geen voltage verhoging op met het flashen van een bios. Dus ik heb weinig hoop dat ik hem naar een full scale pro kan flashen.
Als iemand er al ervaring mee heeft is dat altijd handig.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:45

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik heb een Sapphire Radeon 9800 Pro. Iedere keer als ik hem probeer te flashen met Winflash onder windows, of met Flashrom onder dos krijg ik de foutmelding "Data not erased". Ik heb al gezocht (hier en op Google), maar heb er tot op heden nog geen oplossing voor kunnen vinden. En toch zou ik hem graag willen proberen te flashen. Mijn kaart draait namelijk zonder enige problemen op XT snelheden.
Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen?

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

E-Vix schreef op zondag 26 december 2004 @ 11:16:
Ik heb een Sapphire Radeon 9800 Pro. Iedere keer als ik hem probeer te flashen met Winflash onder windows, of met Flashrom onder dos krijg ik de foutmelding "Data not erased". Ik heb al gezocht (hier en op Google), maar heb er tot op heden nog geen oplossing voor kunnen vinden. En toch zou ik hem graag willen proberen te flashen. Mijn kaart draait namelijk zonder enige problemen op XT snelheden.
Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen?
Heb je de LAATSTE winflash wel gebruikt=
Sorry voor het = teken, moet een vraagteken zijn, maar Linux Ubuntu heeft geen zin in vraagtekens :(
Voor de eerste keer internet met Linux :) Maar ATi Drivers willen niet installeren-geen idee hoe het moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:45

E-Vix

Nu met sneeuw!

FnF schreef op zondag 26 december 2004 @ 11:31:
[...]

Heb je de LAATSTE winflash wel gebruikt=
Sorry voor het = teken, moet een vraagteken zijn, maar Linux Ubuntu heeft geen zin in vraagtekens :(
Voor de eerste keer internet met Linux :) Maar ATi Drivers willen niet installeren-geen idee hoe het moet...
Heb winflash 1.0.0.16 gebruikt, flashrom 1.3, en atiflash 1.6.
Zie net dat er een versie 2.4 is van flashrom... Ga die nu nog een keer proberen (hoewel ik er niet al te veel vertrouwen meer in heb).

edit: Heb net flashrom 2.40 gebruikt. Krijg nu de melding "block protect not disabled"
Dus iemand enig idee hoe ik de block protect uit moet zetten?

[ Voor 12% gewijzigd door E-Vix op 26-12-2004 13:07 ]

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSpeedy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-09 11:38
Ik heb een MSI RX9800 9800pro, is bij iemand gelukt om deze kaart te flashen naar een 9800xt?
Zoja? met welke bios etc?

Alvast bedankt
Hoi, Ja ik heb diezelfde kaart ook en heb hem succesvol geXT't, dus veel succes
ik weet niet precies meer met welke bios ik dat gedaan heb

[ Voor 15% gewijzigd door CyberSpeedy op 26-12-2004 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
CyberSpeedy schreef op zondag 26 december 2004 @ 12:52:
[...]

Hoi, Ja ik heb diezelfde kaart ook en heb hem succesvol geXT't, dus veel succes
ik weet niet precies meer met welke bios ik dat gedaan heb
haha daar heeft hij bijster veel aan :+ naja hij weet nu wel dus dat het kan!
misschien even googelen ofzo?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

E-Vix schreef op zondag 26 december 2004 @ 12:45:
[...]

Heb winflash 1.0.0.16 gebruikt, flashrom 1.3, en atiflash 1.6.
Zie net dat er een versie 2.4 is van flashrom... Ga die nu nog een keer proberen (hoewel ik er niet al te veel vertrouwen meer in heb).

edit: Heb net flashrom 2.40 gebruikt. Krijg nu de melding "block protect not disabled"
Dus iemand enig idee hoe ik de block protect uit moet zetten?
Dan zou ik zeggen, probeer eens 1.0.0.17 te gebruiken.
Alhoewel daar (bijna) niet aan te komen is...
Misschien dat je ergens een linkje kan vinden ervan.
Wel vreemd dat ik als een van de weinigen 1.0.0.17 op de HD heb staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toenet even m'n kaart geoc't naar xt speeds en een uurtje 3dmark 03 gedraaidt en nfsu2. Geen artifacts oid.

Heb al gegoogle'd maar ze praten daar de heletijd over groene pcb, ik heb de rode pcb. Ze geven ook nergens aan welke bios dat ze gebruiken :/

• Buntmans
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik heb een Club 3D radeon 9800 met 256mb hynix geheugen en een r360 core. Core is watergekoeld en het mem met zalman heatsinks. Ik heb de kaart onlangs geflashed
met een bios van een sapphire radeon 9800xt 256mb hynix. Toen opnieuw catalyst drivers geinstalleerd. In mijn device manager heet mijn videokaart echter nog steeds radeon 9800 pro.. zou hier nu niet 9800 xt moeten staan?

• 418O2
Heb je de drivers opnieuw geinstalleerd? Dus de oude er helemaal af en het apparaat weg uit apparaatbeheer?

• Buntmans
yep.. ik haal hem eruit (uninstall) reboot -> new hardware found -> radeon 9800 pro..

• 418O2
draait hij wel op de XT snelheden met de daarbij behorende prestaties? If yes, niets aan het handje

• Buntmans
418O2 schreef op donderdag 30 december 2004 @ 07:37:
draait hij wel op de XT snelheden met de daarbij behorende prestaties? If yes, niets aan het handje
Mmmh nee ik heb gekeken in rage3d tool en daar staan de snelheden nog precies zo als voor de flash... hij is echter wel geflashd dat weet ik zeker.. want ik had ook ineens weer NTSC op mijn video-out ipv PAL... vreemd :?

• Steph Kai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-08 13:00
Hallo.

Ik heb zojuist geprobeert mijn Sapphire 9800 PRO ULTIMATE te flashen. En dat via deze manier.
[Het Flashen (Vanuit Windows)
Het is nu ook mogelijk om te flashen vanuit Windows. Met ATi WinFlash

Het flashen is vrij simpel. Je backupped je oude bios d.m.v. "Save". Je opent een *.rom of *.bin file d.m.v LOAD, en je flasht de geloade bios in je Radeon d.m.v PROGRAM. Als je hierna reboot zal je een volledig functionerende 9800XT moeten hebben Zorg er wel voor dat je Fast Writes uit hebt staan, anders zal je PC vaker moeten rebooten]

Ik heb deze XT bios gebruikt [128 MB Samsung Sapphire].

Nu heb ik het dus alsvolgt gedaan. Mijn ouwe bios gesafed [biosati.ami], de XT bios gesafed (van internet op mn HD) en geladen d.m.v. program, vervolgens heb ik de XT bios geladen d.m.v. het "load" knopje.
Hij schermt wordt even zwart, je schrikt ;), en hij springt weer op normaal beeld, en verteld je dat je je pc opnieuw moet opstarten om de flash volledig af te ronden.
Dus ik start opnieuw op, alles ziet eruit alsof er niks is gebeurt... en dat is nou het probleem... nergens staat dat ik nu een 9800XT heb, overal staat nog dapper 9800PRO, ook in 3dmark.

Nou ben ik wel een beetje newbi in OC, en misschien is het ook wel gelukt maar snap ik het niet, maar misschien is er ook iets verkeerts gegaan. Kan iemand mij meer vertellen?

Greetz

• Steph Kai
OMG!! Ik heb maar ff via DOS geflasht... nieuwe Omega drivers erop gegooid... tot nu toe is ie VET SNEL!! Heus wel stoer, nu ff checken op die boosaardige artifacts! ;)

Tot nu toe, THNX VOOR DE INFO!!!

Update, alles loopt tot nu toe op rolletjes, Half Life 2 ziet er nog gelikter uit :o

[ Voor 19% gewijzigd door Steph Kai op 30-12-2004 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
Steph Kai schreef op donderdag 30 december 2004 @ 19:23:
OMG!! Ik heb maar ff via DOS geflasht... nieuwe Omega drivers erop gegooid... tot nu toe is ie VET SNEL!! Heus wel stoer, nu ff checken op die boosaardige artifacts! ;)

Tot nu toe, THNX VOOR DE INFO!!!

Update, alles loopt tot nu toe op rolletjes, Half Life 2 ziet er nog gelikter uit :o
Dus toen je hem flashde via windows, leek er niets te gebeuren en toen je het via dos deed, werd hij daarna wel herkend als xt ? Ook maar eens via dos flashen dan, want ik heb hetzelfde probleem, lijkt niets veranderd te zijn na het flashen met winflash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

Buntmans schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 03:47:
[...]

Dus toen je hem flashde via windows, leek er niets te gebeuren en toen je het via dos deed, werd hij daarna wel herkend als xt ? Ook maar eens via dos flashen dan, want ik heb hetzelfde probleem, lijkt niets veranderd te zijn na het flashen met winflash.
na dat je dat de eerste keer heb gedaan en gereboot te hebben, heeft ie hem alleen maar geproload, omdat je fastwrites aan hebt staan oid.

als je dan heb gerebooit moet je atiflash weer opstarten, weer diezelfde bios die je gaat flashen laden, en dan nog een keer op program klicken. als het goed ik blijft het scherm nu een stuk langer zwart en als die weer terug springt weer rebooten.

ping; je XT is klaar :Y)

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steph Kai
Buntmans schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 03:47:

Ja precies, onder windows flashen gebeurde niks, en via dos wel. Ik heb via dos geflasht op de manier die aan het begin van deze topic is vermeld.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steph Kai
Is het nu trouwens ook mogelijk om mijn Sapphire Radeon 9800 PRO Ultimate, die is overgeclockt naar een Sapphire 9800 XT 128MB, over te clocken naar een 256MB?

Of heeft dat geen nut qua verbeteringen?

[ Voor 13% gewijzigd door Steph Kai op 31-12-2004 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Hercules 9800SE AIW, de 8 pipelines kan ik dus openzetten en dat werkt, hij draait ook zonder artifacts op de xt speeds.
op die speeds krijg ik maar een score van 4380 in 3dmark03 :( (is dat niet een beetje erg laag? met de laatste omega drivers )

tweede puntje is dat ik via de windows flashtool de xt bios niet kan importeren, omdat hij zegt niet geschikt te zijn voor mijn kaart ik wil het wel in dos doen, maar heb geen floppy drive, hoe krijg ik het toch voor elkaar in windows?

systeem:
P4 2.8 HT
1024MB
Hercules 9800SE AIW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Sapphire 9800 Pro en enkele maanden geleden geflashed naar XT
Het vreemde was, ik heb dus Hynix geheugen 128MB 2.8ns alleen toen ik de stock koeler eraf haalde zag ik tot mijn verbazing een 350 Core.. Toch is het me gelukt om naar XT te flashen zonder artifacts..alleen kookt het geheugen zowat.. betreft de core geen idee..

Wat raden jullie mij aan? blijven werken op deze XT bios of terug flashen naar Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 17:38:
Ik heb een Sapphire 9800 Pro en enkele maanden geleden geflashed naar XT
Het vreemde was, ik heb dus Hynix geheugen 128MB 2.8ns alleen toen ik de stock koeler eraf haalde zag ik tot mijn verbazing een 350 Core.. Toch is het me gelukt om naar XT te flashen zonder artifacts..alleen kookt het geheugen zowat.. betreft de core geen idee..

Wat raden jullie mij aan? blijven werken op deze XT bios of terug flashen naar Pro?
wat voor koeler heb je erop zitten? wat als je de stok hebt red hij t niet anders gewoon een goeie opzetten en dan kan het prima! met mem sinks erbij ofcorse :+
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 16:59:
Ik heb een Hercules 9800SE AIW, de 8 pipelines kan ik dus openzetten en dat werkt, hij draait ook zonder artifacts op de xt speeds.
op die speeds krijg ik maar een score van 4380 in 3dmark03 :( (is dat niet een beetje erg laag? met de laatste omega drivers )

tweede puntje is dat ik via de windows flashtool de xt bios niet kan importeren, omdat hij zegt niet geschikt te zijn voor mijn kaart ik wil het wel in dos doen, maar heb geen floppy drive, hoe krijg ik het toch voor elkaar in windows?

systeem:
P4 2.8 HT
1024MB
Hercules 9800SE AIW
ik raad in windows flashen echt af! het is zeer instabiel en voor je t weet is je kaart kaduk! als ik jou was zou ik ff een floppie drive van een vriend lenen of eentje kopen voor plus min 9 euro, dus dat is ook nog wel te doen!
je 3dmark vraag kan je het best in het 3dmark topic zetten maar het is wel een goeie scoren volgens mij hoor! zkr op peil! ik zelf kom niet boven de 2500 met mijn specs dus ik weet ook nog niet wat er aan de hand is! maar check het 3dmark top[ic daar staat hoeveel elke kaart hoort te halen! suc6

[ Voor 49% gewijzigd door DaannO op 31-12-2004 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mij 9800 pro terug geflasht naar de orginele bios..
het punt is de core is goed gekoeld (waterkoeling) maat ik heb geen heatsinks op het geheugen..en werd als ik games speelde gloeiendheet..geen artifacts..

Wat betreft benchmarking..vooral 3DMark..trek ik me minder van aan..het zegt niet veel
Bij het kopen van een videokaart let ik altijd op Beeld kwaliteit zeker 2D. Laat me liever niet te veel beinvloeden door benchmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 15:19:
Ik heb mij 9800 pro terug geflasht naar de orginele bios..
het punt is de core is goed gekoeld (waterkoeling) maat ik heb geen heatsinks op het geheugen..en werd als ik games speelde gloeiendheet..geen artifacts..

Wat betreft benchmarking..vooral 3DMark..trek ik me minder van aan..het zegt niet veel
Bij het kopen van een videokaart let ik altijd op Beeld kwaliteit zeker 2D. Laat me liever niet te veel beinvloeden door benchmarks.
waarom koop je dan niet een paar memsinks?! zijn best goedkoop en dan flashen en je hebt een volwaardige xt! de kwaliteit is dan echt beter hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proximus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 12:13

Proximus

100% OC

Hey Tweakers,

Ik heb sinds een tijdje een R9800XT biosje erin...Werkt mooi en heb m'n kaartje naar 420/390 geklockt. Ik heb een R350 core heeft het dan wel zin om een R9800XT bios erin te flashen? Het ziet er natuurlijk wel mooier uit :-P. En nog een vraagje heeft iemand een bios (9800XT) die nieuwer is dan 03/08/01? Dat ding is al 2jaar oud. En is er misschien ook een nieuwere (officele uiteraard)?

Thnx

/edit: ik heb samsung memory (128MB) en de 256bit versie ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Proximus op 02-01-2005 14:50 ]

Xeon X5650 - Asus P6T Deluxe - 9GB DDR3 - R9 280X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:08
Mensen, ik heb dus laatst die miskoop gedaan om een ATi Silencer Rev. 3 te kopen. Die paste dus niet!

Als ik nu een VGA Silencer koop, past die dan wel?

Ik heb een Gigabyte R9800 Pro met 128mb.

Het schijnt, dat Gigabyte een andere layout zou hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
Proximus schreef op zondag 02 januari 2005 @ 14:49:
Hey Tweakers,

Ik heb sinds een tijdje een R9800XT biosje erin...Werkt mooi en heb m'n kaartje naar 420/390 geklockt. Ik heb een R350 core heeft het dan wel zin om een R9800XT bios erin te flashen? Het ziet er natuurlijk wel mooier uit :-P. En nog een vraagje heeft iemand een bios (9800XT) die nieuwer is dan 03/08/01? Dat ding is al 2jaar oud. En is er misschien ook een nieuwere (officele uiteraard)?

Thnx

/edit: ik heb samsung memory (128MB) en de 256bit versie ;)
Die R360 core verschilt net ietsje meer van de R350 dan alleen de speeds: shaders etc. Als je een R350 flasht met een R360 bios werkt dit wel maar kan je 'ghosting' krijgen (zoek maar ff op GoT). Daarom kan je beter alleen de speeds verhogen.

Je kan je eigen bios extracten en die editen naar xt speeds met radedit en vervolgens weer terugflashen naar je kaart. In plaats hiervan kan je ook een overclock programma draaien (natuurlijk wel net iets minder elegant).

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Steph Kai schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 16:12:
Is het nu trouwens ook mogelijk om mijn Sapphire Radeon 9800 PRO Ultimate, die is overgeclockt naar een Sapphire 9800 XT 128MB, over te clocken naar een 256MB?

Of heeft dat geen nut qua verbeteringen?
Ehhm? Heb je zelf wel gelezen wat je vraagt? :D Je wil dus 128MB geheugen erbij toveren op je kaart?

Helaas dus, dat zal je nooit lukken, of je moet heel handig zijn met de soldeerbout. En dan nog werkt het niet, want de banen zijn ws niet aanwezig op je kaart om die extra chippies aan te sluiten. Het is dus niet zo dat ze 256MB op die kaarten zetten en dan 128MB uitschakelen, maar die 128MB zit er gewoon niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu laatst mijn Shaphire 9800 Pro naar xt geflashed alleen had ik niet gekeken naar het gegeugen. Ik heb nu een xt bios gepakt voor samsung geheugen. Maar ik heb Hynix geheugen staat er op de chips. Nu krijg ik steeds errors zoals : Toepassingspop-up: Counter-Strike Source: hl2.exe - Toepassingsfout : De instructie op 0x2417b425 verwijst naar geheugen op 0x00bb9470. De lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt.

Nu ben ik zo DOM geweest om de diskette waar de orginele bios op gebackuped was te formatteren.
Nu weet ik dus niet presies meer wat voor bios ik nodig heb.
Op de site http://www.techpowerup.com/bios/ staan een hoop biossen maar welke heb ik nu nodig?

dit stond er op de geheugen chip van mijn kaart
Hynix KOA
Hy50U283222A
F-28 418 a

ik weet niet of je hier uit op kan maken welke bios je nodig heb, maar als iemand iets weet please laat het me weten...

bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 14:58:

d
Hynix KOA
Hy50U283222A
F-28 418 a
Mijn 3e 9800pro @ Xt heeft dezelfde type nummers

Originele backup bios..

hier vind je de bios.
Saven als een bin

[ Voor 6% gewijzigd door matinez op 06-01-2005 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

sinds kort telkens lock-ups in cs en rct3..., minder kast maar opengehaald en stock speeds (nog wel met xt-bios) weer ingesteld...,

anders vandaag of morgen even wat mem-sinkjes kopen... die word wel erg heet namelijk..

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Flappiewappie schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 15:17:
sinds kort telkens lock-ups in cs en rct3..., minder kast maar opengehaald en stock speeds (nog wel met xt-bios) weer ingesteld...,

anders vandaag of morgen even wat mem-sinkjes kopen... die word wel erg heet namelijk..
geef is anders wat meer info over je kaart want aan je hebt meer een mededelings post gedaan dan een vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matinez schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 15:03:
[...]

Mijn 3e 9800pro @ Xt heeft dezelfde type nummers

Originele backup bios..

hier vind je de bios.
Saven als een bin
bedankt man.
Net even gedaan heeft alleen niet geholpen :( crasht nog steeds.
nu weet ik dus dat het niet aan de bios ligt.

Met welke bios heb jij hem dan naar xt geflashed?
Die samsung bios gewoon?

heb btw een 350 core misschien heeft het daar mee te maken?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 15:39:
[...]
bedankt man.
Hier vind je verreweg de meeste biossen voor radeon 9800's:

http://www.mvktech.net/in...=selectfolder&filecatid=1

Kies er een die hetzelfde merk geheugen heeft en dezelfde hoeveelheid. Dan zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx maar de Shaphire 9800 pro hynix bios staat er niet tussen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 15:05:
Ik heb die van mij nog wel, de Sapphire 9800 Pro Hynix 128MB BIOS.
Alleen weet ik niet hoeveel MB memory je hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 15:05:
Hallo, je moet wel -luisteren-.... kies er een met hetzelfde merk geheugen en dezelfde hoeveelheid....

dus bv die van club3d... ;) die is er in 128mb hynix en 9800pro. volgens mij is het bedrijf dat de koeler/handleiding/verpakking/software regelt minder van belang in dit geval.

[ Voor 21% gewijzigd door Buntmans op 07-01-2005 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Buntmans schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 16:05:
[...]

Hallo, je moet wel -luisteren-.... kies er een met hetzelfde merk geheugen en dezelfde hoeveelheid....

dus bv die van club3d... ;) die is er in 128mb hynix en 9800pro. volgens mij is het bedrijf dat de koeler/handleiding/verpakking/software regelt minder van belang in dit geval.
Ja, maar als TS de kaart terug wil brengen, en ze zien in de winkel dat het een Club3D is, terwijl er op de kaart een Sapphire staat, hebben ze zeker weten argwaan. Want je hoeft maar even te kijken met bijvoorbeeld EVEREST en daar staat de maker van de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 15:13:
[...]

Ik heb die van mij nog wel, de Sapphire 9800 Pro Hynix 128MB BIOS.
Alleen weet ik niet hoeveel MB memory je hebt...
Ik heb 128 mb memory ook :D
dus als je die wilt posten graag :D

__________________________________-

Over die club3d bios...
ik kan zeker wel even proberen of het werkt...
want als hij dan niet crasht is het ook verholpen en hoeft hij niet terug.
als hij wel kapot is tja dan moet ik even uitkijken naar orginele bios eej ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 15:39:
[...]

bedankt man.

Met welke bios heb jij hem dan naar xt geflashed?
Die samsung bios gewoon?

heb btw een 350 core misschien heeft het daar mee te maken?
Tuurlijk niet met een Samsung bios, gewoon een Hynix (default XT speed) bios.
jammer dat het niet gelukt is, je probleem ligt elders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met de club3d bios kreeg ik zwart beeld....

Heb bios gevonden op andere site en die geeft wel beeld maar weer die vervelende crash :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 19:21:
met de club3d bios kreeg ik zwart beeld....

Heb bios gevonden op andere site en die geeft wel beeld maar weer die vervelende crash :'(
Ik denk dat je kaart kaduuk is. Terugflashen met originele bios en RMA'en. Dit is geen bios probleem mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekijk volgende link maar ook nog eens op www.rage3D.com
Daar vindt je zeker de goede bios terug ;)

LINK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:06
Hey, srry dat ik jullie er mee lastig val, maar ik kom er zelf niet helemaal uit. Mijn Powercolor radeon 9800pro heeft 128MB Hynix geheugen. *Picje*
Kunnen jullie mij zo ook vertellen wat voor type Hynix mem ik heb?

Verder heeft ie een R360 core en wil ie perfect lopen @ XT speeds. Mijn probleem, welke bios moet ik er nu voor hebben? In de startpost kan ik ook geen passende vinden. Maakt het nog uit of ik er bijv. een Sapphire bios op zet?

Alvast bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
Comp-Freak schreef op zondag 09 januari 2005 @ 12:12:
Hey, srry dat ik jullie er mee lastig val, maar ik kom er zelf niet helemaal uit. Mijn Powercolor radeon 9800pro heeft 128MB Hynix geheugen. *Picje*
Kunnen jullie mij zo ook vertellen wat voor type Hynix mem ik heb?

Verder heeft ie een R360 core en wil ie perfect lopen @ XT speeds. Mijn probleem, welke bios moet ik er nu voor hebben? In de startpost kan ik ook geen passende vinden. Maakt het nog uit of ik er bijv. een Sapphire bios op zet?

Alvast bedankt voor de moeite.
Volgens mij maakt dit niets uit. Ik heb zelf een club3d 256mb hynix 9800pro en die heb ik geflashed met een (ge'ocde :)) xt bios van een sapphire 256mb hynix 9800xt. Werkt fantastisch.

Wat voor soort hynix geheugen? volgens mij is er maar 1 soort van toepassing. Je moet een bios van een 9800xt 128mb hynix zien te vinden, van welk merk dan ook, als het goed is werkt dat.

edit: deze bv -> http://www.mvktech.net/in...rent=folder&filecatid=374

[ Voor 7% gewijzigd door Buntmans op 09-01-2005 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Laatst online: 22:06
Okey, van deze bios is ook zeker dat ie goed werkt neem ik aan? Terugflashen kan ik altijd nog ;) Dankjewel, ik probeer het vanavond nog wel ff.

[Edit] Jeps, flash gelukt, draait lekker.

[ Voor 14% gewijzigd door Comp-Freak op 09-01-2005 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

CyberAmp schreef op woensdag 29 september 2004 @ 22:06:
Even de 6800LE vs 9800pro@Xt...update met 3dMark05

Sorry voor de Nvidia fans, maar die 6800 LE sucks!!! Features ... my #ss!!! Haalt net over de 2000 punten, crasht vaak (zie 6800LE topic) terwijl mijn pro@Xt moeiteloos ruim 2800 trekt. Nogmaals om het erin te wrijven... de radeon 9800 pro IS de beste koop van het jaar! >:) >:) >:) :D :P :9

Die moest er effe uit

edit: Morgen kijken voor de Catalyst 4.11-drivers.... >:) >:) >:)
niet echt eerlijk de 9800 is oc en de 6800le niet, ik heb ze alle bij 9800pro@xt zit in mijn xc cube barebone en de 6800le zit in mijn gewone pc
en als je de 6800le een beetje oc en wat pipelines op kan gooien dan haal je ruim 2x zoveel als jij opgeeft 3dmark05 4000+ tot 4500+ zonder al te veel mooeite geen bios flash dus nog garantie

zo,die moest er ff uit :P

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vndaag mn Sapphire radeon 9800pro overgeflashed naar een 9800xt.

ging allemaal goed, loopt nu nog steeds :)

Maar als ik counter-strike source speel zie ik in verschillende levels (chateau, aztek, cbble, ...) een soort van artifacts, of tenminste, 'strepen' door mn beeld heen. Een vriend van mij heeft dit all1 bij Chateau.

Komt dit omdat ik counter-strike source al voor de flash geinstalled had misschien? Of wordt de videokaart gwoon te warm? Of...?

Let me know :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Laatst online: 22-07 22:37
of... hoe warm wordt je kaart ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viss schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 01:27:
of... hoe warm wordt je kaart ??
Ben nu het programma: sisoft sandra aant binnenhalen.. gloof dat je hiermee de temp kan meten.. Hoort t zo

[EDIT: kan het niet vinden in dit programma.. iemand die een ander proggie weet waarmee dit kan?]

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
En met welke koeling? Standaard of 3rd party?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aramdin schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 02:00:
En met welke koeling? Standaard of 3rd party?
Standaard koeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 01:25:
Ik heb vndaag mn Sapphire radeon 9800pro overgeflashed naar een 9800xt.

ging allemaal goed, loopt nu nog steeds :)

Maar als ik counter-strike source speel zie ik in verschillende levels (chateau, aztek, cbble, ...) een soort van artifacts, of tenminste, 'strepen' door mn beeld heen. Een vriend van mij heeft dit all1 bij Chateau.

Komt dit omdat ik counter-strike source al voor de flash geinstalled had misschien? Of wordt de videokaart gwoon te warm? Of...?

Let me know :)
Heeft je 9800pro wel een r360 core? als je een r350 hebt, krijg je last van ghosting. dit komt doordat er dan functies worden aangeroepen die de r350 niet bezit. controleer dit even, en als je een r350 hebt, flash dan terug naar je pro bios en pas de speeds aan van je bios of gebruik een overclock programma.

heb je een r360 en ontstaan de fouten door teveel hitte, installeer dan betere koeling of schroef je speeds terug met radedit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buntmans schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 03:27:
[...]

Heeft je 9800pro wel een r360 core? als je een r350 hebt, krijg je last van ghosting. dit komt doordat er dan functies worden aangeroepen die de r350 niet bezit. controleer dit even, en als je een r350 hebt, flash dan terug naar je pro bios en pas de speeds aan van je bios of gebruik een overclock programma.

heb je een r360 en ontstaan de fouten door teveel hitte, installeer dan betere koeling of schroef je speeds terug met radedit.
Ik meen me te herinneren dat ik een r350core heb. Daarom heb ik het bios teruggeflashed naar de backup van mn 9800pro bios. Ik zal proberen softwarematig, met een overclock programma'tje te werken. Thx iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 16:08

R-B

Blokkert

ik heb ook de r350 core clocked naar xt alweer dik half jaar ofzo

ik heb ook soms artifact in Cs:S maa dat komt gewoon door hitte hiero.. Die ghosting waar jullie altijd over hebben heb ik nooit :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn 9800pro ook gemod naar een xt maar ben naar een halfjaar er toch niet zo tevreden over, te vaak artifacts. Ik heb al verschillende coolers geprobeert maar dat heeft niet geholpen.

Ik zou hem graag terug willen modden maar heb helaas het orginele bios niet meer. Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om mij die te mailen of een link naar een pagina te zetten met de orginele bios?

Spec:

Sapphire radeon 9800pro met 128Mb samsung geheugen.

Alvast bedankt

tsx@planet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:27

aapelite

Do the kirby!

http://www.techpowerup.com/bios/

Hier staat een hele berg biossen die je kan proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Niet online
Buntmans schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 03:00:
[...]

Die R360 core verschilt net ietsje meer van de R350 dan alleen de speeds: shaders etc. Als je een R350 flasht met een R360 bios werkt dit wel maar kan je 'ghosting' krijgen (zoek maar ff op GoT). Daarom kan je beter alleen de speeds verhogen.

Je kan je eigen bios extracten en die editen naar xt speeds met radedit en vervolgens weer terugflashen naar je kaart. In plaats hiervan kan je ook een overclock programma draaien (natuurlijk wel net iets minder elegant).

succes
Kun je ook iets met het bios van je kaart doen, zodat hij herkent wordt als 9800XT, terwijl het een 9800pro is met een r350 core?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

pleasure schreef op zondag 16 januari 2005 @ 10:06:
[...]

Kun je ook iets met het bios van je kaart doen, zodat hij herkent wordt als 9800XT, terwijl het een 9800pro is met een r350 core?
Waarom zou je dat willen ?

Je hebt geen meerwaarde daarvan !

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Niet online
Xymox schreef op maandag 17 januari 2005 @ 11:29:
[...]

Waarom zou je dat willen ?

Je hebt geen meerwaarde daarvan !
Ik vind het wel leuk om er een geheel andere naam van te maken, dat heeft voor mij wel een meerwaarde... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 02:09:
Ik zou hem graag terug willen modden maar heb helaas het orginele bios niet meer. Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om mij die te mailen of een link naar een pagina te zetten met de orginele bios?
Als je nou gewoon de 30 posts voor jou in dit topic leest, dan kom je verschillende urls met 9800 biossen tegen. Beetje moeite doen kan geen kwaad he ;)

Maargoed om dit een nuttige post te laten zijn, hier, sapphire 9800 128mb samsung:
http://www.mvktech.net/in...rent=folder&filecatid=550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Laatst online: 12:48

ThunderNet

Flits!

Ik heb sinds gister een zalman VF700cu op mn 9800PRO en ik dacht laat mij weer eens flashen :D

Maarrrr. nu lijkt de flash gelukt ;) en natuurlijk heb ik bij t koeler vervangen goed opgelet,
en ik heb dus een R360 core :D
en Hynix geheugen.

Ik kan echter met speedfan of ati-tool geen tempsensor vinden :S zit ik onder de verkeerde tabbladen te zoeken?
want als de temps niet te extreem zijn, wil ik m graag doormiddel van speedfan mn fan op mobo connecten zodat hij als ik toch niet game wat langzamer kan gaan laten lopen (40% ofzo)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
Ik neem aan dat je je 9800pro als xt geflasht heb.. zoja -> display properties -> settings -> advanced -> overdrive en daar staat je temp.
ThunderNet schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 23:26:
Ik heb sinds gister een zalman VF700cu op mn 9800PRO en ik dacht laat mij weer eens flashen :D
Ik kan echter met speedfan of ati-tool geen tempsensor vinden :S zit ik onder de verkeerde tabbladen te zoeken?

[ Voor 28% gewijzigd door Buntmans op 20-01-2005 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Buntmans schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 02:25:
Ik neem aan dat je je 9800pro als xt geflasht heb.. zoja -> display properties -> settings -> advanced -> overdrive en daar staat je temp.

[...]
Niet met alle 9800xt biossen krijg je de overdrive tab. Ik gebruik het Gecube 9800 xt bios, hiermee kan ik de temperatuur uitlezen met de Overdrive tab, maar ook met tools als Atitool en Lavalys Everest.

Op Rage3d.com in de 9800pro topics wordt het Gecube bios algemeen gezien als het beste bios voor R360 kaarten met Hynix geheugen. Het Gecube bios is trouwens ook het nieuwste bios dat voor R360 Hynix kaarten beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Oldie_ schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 10:07:
[...]

Niet met alle 9800xt biossen krijg je de overdrive tab. Ik gebruik het Gecube 9800 xt bios, hiermee kan ik de temperatuur uitlezen met de Overdrive tab, maar ook met tools als Atitool en Lavalys Everest.

Op Rage3d.com in de 9800pro topics wordt het Gecube bios algemeen gezien als het beste bios voor R360 kaarten met Hynix geheugen. Het Gecube bios is trouwens ook het nieuwste bios dat voor R360 Hynix kaarten beschikbaar is.
Ik heb zitten zoeken voor de beste bios voor de XT's met samsung geheugen.., maar nog niet kunnen vinden.
Ik gebruik nu de ATI bios voor mn Club3d 9800pro met 360core.
Weet jij zo welke beter is dan deez?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 10:11:
[...]

Ik heb zitten zoeken voor de beste bios voor de XT's met samsung geheugen.., maar nog niet kunnen vinden.
Ik gebruik nu de ATI bios voor mn Club3d 9800pro met 360core.
Weet jij zo welke beter is dan deez?
Helaas, ik heb alleen ervaring met Hynix geheugen. Kijk maar wat rond op het forum van rage3d.com, daar zul je vast wel wat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een 9800 pro van saphire. Uiteraard had ik ook een rv 360 chip. Ik heb de standaard koeler vervangen door een zalman heatpipe D met fan. Hierna heb ik de bios geflashed naar een xt. Alles is goed gegaan. Toen heb ik alle drivers eraf gehaald en de omega driver geinstalleerd.

http://www.omegadrivers.net/

Hier staan ze. Ze werken perfect. In de radlinker kun je nu zien dat de kaart ook door de computer wordt herkend als een 9800 xt. De snelheden zijn ook die van een xt. Het kan nu voorkomen dat de kaart soms bij zware games witte pixels geeft. Daarom heb ik er de atitool 0.0.23 bij geinstalleerd om de kaart ietsje terug te zetten.Deze staat op:

http://www.tweakers.net/

Daarna ook direct de radlinker aangepast en bevestigd, want anders springt alles weer terug. Ik draai nu op :
394 / 360 met een fps van 225 gemiddeld. Alles werkt naar behoren en ik heb geen problemen. Gewoon een goed kaartje voor relatief weinig.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Je kan ook met RadEdit de gewenste clock snelheden aanpassen van het XT BIOS en die dan flashen. Dan hoef je niet te etteren met Radlinker of ATITool, dan staat alles reeds goed.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

:S kan dus nergens een Temp sensor vinden...
(ook niet in advanced display properties)

Kan het ook zijn dat er gewoon geen temp sensor op zit
dus r360 core != tempsensor available :P

of moet ik mischien keihard alle drivers verwijderen (ati removal tool)
(heb na de flash naar XT wel drivers opnieuw geinstalleerd)

ik las ook over de gecube bios? maar die kon ik niet vinden op t forum van rage3d.
Ik heb dus een Connect3D 9800 PRO met hynix geheugen en R360 core...
Maar ik wil die temp sensor aan de praat hebben, als ie er is :P

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThunderNet schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 14:25:
Maar ik wil die temp sensor aan de praat hebben, als ie er is :P
lukt volgens mij enkel als je de LM63 chip op je kaart heb zitten.

Iedergeval ik had mijn oude 9800pro R350 laatst gemold. Deze clockte ook voor geen meter ik haalde bv voor de core nog niet een 400 mhz... :r Gisteren een nieuwe (sapphire 9800pro 128mb atlantis) besteld. Vandaag al binnen even een test run of hij het deed toen waterblokje erop en toen zag ik dat ik R360 had, maar helaas geen LM63 dus geen tempsensor. Na opstarten even op zelfde speed als XT clocken 3DMark, daarna sapphire.9800XT.128mb.Hynix geflash. :) En ik haal nu met zelfde speed maar enkel ander bios 300 punten meer in 3DMark. :9
(Nog zonder voltmod >:), sorry ik kan niet sneller :P ) Haal ik makkelijk 459Mhz voor de core en dan totaal geen artifacts in 3DMark pixel shader 2.0 en Nature.
Nu nog even zalman ram-blokjes op mijn nieuwe videokaart installeren en dan kan ik ook mijn geheugen tot de limit duwen.
En dan natuurlijk een voltmod. :Y) Ik wil wel de 500Mhz voor mijn core halen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 11:54
ALs ik een National LM 63 sensor heb(werkende dus schijnbaar) in hwinfo 32 en ati tool zegt dat dan dat ik een r360 heb. Zo ja dan is dat fijn om te weten want dan zet ik er als de garantie er vanaf is(half jaartje) een nieuwe koeler op en oc-en maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

ik heb dus net gekeken in hwinfo32 maar kan nergens een lm63 vinden :( althans niet bij agp poort, en niet bij smbus)

en om nou zelf een tempsensor te solderen :/
lijkt me ook niet goed voor de garantie (3jaar), maarjah, heb er ook al zo'n zalman vf700 op...

[ Voor 3% gewijzigd door ThunderNet op 21-01-2005 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 11:54
Afbeeldingslocatie: http://193.138.204.31/~tweako00/images/tempsensor.jpg
Kijk zelf maar ;)
Alleen eigenlijk hoort die toch helemaal niet te werken als er geen 9800xt bios in zit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

ik heb m geflashed met XT bios >:) waarom denk je anders dat ik zon zalam vf700 koeler koop.

mmz owk, eigenlijk voor de stilte ;) maar als ik game gaat de cpu fan ook harder draaien dusse :P >:)

Ik heb daar dus alleen een Winbond sensor staan van mn cpu en mobo.
en kom er nu achter dat ie op 53C staat :| terwijl speedfan 34C zegt :S

[ Voor 28% gewijzigd door ThunderNet op 21-01-2005 16:15 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.