ja maar ik heb er geen xt bios in zitten en de temp sensor werkt wel
Verwijderd
het ziet er wel naar uit. Je kaart geeft toch de informatie van de LM63 aan windows door, zonder dat het geactiveerd hoeft te worden met een xt-bios.
/edit
en hoe zit het met ati-tool zie je daar de temp?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2005 09:19 ]
ja alleen de gpu temp verspringt af en toe maar de gpu omgeving is constantVerwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 09:19:
[...]
het ziet er wel naar uit. Je kaart geeft toch de informatie van de LM63 aan windows door, zonder dat het geactiveerd hoeft te worden met een xt-bios.
/edit
en hoe zit het met ati-tool zie je daar de temp?
En wat zegt de overdrive tab? Waarschijnlijk ook 20C hoger?ThunderNet schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 16:13:
ik heb m geflashed met XT bioswaarom denk je anders dat ik zon zalam vf700 koeler koop.
mmz owk, eigenlijk voor de stiltemaar als ik game gaat de cpu fan ook harder draaien dusse
![]()
Ik heb daar dus alleen een Winbond sensor staan van mn cpu en mobo.
en kom er nu achter dat ie op 53C staatterwijl speedfan 34C zegt
In mijn situatie is de gpu, gemeten in Lavalys Everest, 42C (idle, xt-speeds, standaard koeling).
Kijk ik op datzelfde moment naar de gpu temp in Atitool en/of Overdrive, dan is de temperatuur 62C.
Conclusie: er wordt een correctie toegepast op de meting van de temp sensor, er wordt 20C bij opgetelt. Dit waarschijnlijk omdat de temp sensor niet in de core van de gpu zit. Ik ga altijd uit van de 20C hogere temperatuur aangezien Ati dit ook doet.
voor de mensen die (net als ik) een Sapphre 9800pro (met 128mb Hynix 2.8ns met een R360 core) grafische kaart hebben, is hier de XT bios te vinden. De originele info waar ik dit uit heb staat hier.
Deze bios geeft bij mij iig een stabiele overklok van 430/380 met een zalman vf700 alcu koeling erop. De HIS bios gaf een hoop artifacts bij mijn kaart!
Deze bios geeft bij mij iig een stabiele overklok van 430/380 met een zalman vf700 alcu koeling erop. De HIS bios gaf een hoop artifacts bij mijn kaart!
Pc gamer
ik heb dus geen overdrive temp._Oldie_ schreef op zondag 23 januari 2005 @ 11:48:
[...]
En wat zegt de overdrive tab? Waarschijnlijk ook 20C hoger?
In mijn situatie is de gpu, gemeten in Lavalys Everest, 42C (idle, xt-speeds, standaard koeling).
Kijk ik op datzelfde moment naar de gpu temp in Atitool en/of Overdrive, dan is de temperatuur 62C.
Conclusie: er wordt een correctie toegepast op de meting van de temp sensor, er wordt 20C bij opgetelt. Dit waarschijnlijk omdat de temp sensor niet in de core van de gpu zit. Ik ga altijd uit van de 20C hogere temperatuur aangezien Ati dit ook doet.
en de temps die ik noemde waren van mn processor en niet van mn videokaart....
wat ik zei was dat ik t raar vond dat hwinfo een veel hogere temp gaf van mn processor....
edit:
op het moment, terwijl ik met ati-tool de hoogste corespeed zoek, geeft hwinfo aan dat mn cpu temp 58C is, maar speedfan zegt dat ie 40C is.... raar toch?
[ Voor 9% gewijzigd door ThunderNet op 25-01-2005 01:48 ]
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
20 graden correctie wordt door sommige programmas toegepast
http://www.techpowerup.co...XT.128.Hynix28.040526.binThunderNet schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 16:13:
ik heb m geflashed met XT bioswaarom denk je anders dat ik zon zalam vf700 koeler koop.
mmz owk, eigenlijk voor de stiltemaar als ik game gaat de cpu fan ook harder draaien dusse
![]()
Ik heb daar dus alleen een Winbond sensor staan van mn cpu en mobo.
en kom er nu achter dat ie op 53C staatterwijl speedfan 34C zegt
Volg mijn advies op en flash hem met het Gecube bios! Met dit bios heb ik wel overdrive (Sapphire 9800 Pro R360 Hynix 2.8). Bovendien wordt dit bios op het forum van Rage3d als het beste bios beschouwd.
Verwijderd
Ik heb vandaag ook die Zalman VF700cu maar gemonteerd, en inderdaad een R360 van sapphire met Hynix 2.8ns mem..
Echter kan ik inderdaad ook met hwinfo 32 m'n lm63 uitlezen, gpu temp ligt rond de 35 graden, kan kloppen wat betreft gevoel, de stockkoeler schroeiden m'n vingers onderhand aan vast en nu is hij handwarm..
Op XT snelheden een uurtje of 2 half life 2 gespeeld, 2x 3dmark en 3 keer na mekaar de CS:S videostress test en geen vuiltje aan de lucht.
Morgen maar eens flashen
Echter kan ik inderdaad ook met hwinfo 32 m'n lm63 uitlezen, gpu temp ligt rond de 35 graden, kan kloppen wat betreft gevoel, de stockkoeler schroeiden m'n vingers onderhand aan vast en nu is hij handwarm..
Op XT snelheden een uurtje of 2 half life 2 gespeeld, 2x 3dmark en 3 keer na mekaar de CS:S videostress test en geen vuiltje aan de lucht.
Morgen maar eens flashen
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 01:23 ]
zou iemand foto willen maken waar die lm63 chip dan zou moeten zitten?....
ik heb hem m op aanraden van oldie de gecube bios gebruikt... maar zie nog steeds geen lm63 in hwinfo, atitool, speedfan of, displayproperties
ik heb hem m op aanraden van oldie de gecube bios gebruikt... maar zie nog steeds geen lm63 in hwinfo, atitool, speedfan of, displayproperties
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Verwijderd
Als je de kaart met de agpaansluiting naar je toe legt, zit ie links van de GPU bij mij is het ook de enige die schuin geplaatst is...
http://users.pandora.be/xplod/Sapphire%20front.jpgThunderNet schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 01:32:
zou iemand foto willen maken waar die lm63 chip dan zou moeten zitten?....
Vergelijk je videokaart met bovenstaande afbeelding (ik heb exact dezelfde). Het schijnt dus de schuingeplaatste chip links van het midden van de koeler te zijn.
Verwijderd
ik heb mijn 9800pro al een jaar en ben al meerdere maalen aan het flashen geweest,
maar de GeCube.9800XT.128.Hynix bois is echt slecht (bij mij)
lagere snelheid gpu 398 of zoiets en veel artifacts
heb de HIS.9800XT.128.Hynix erop gezet en loopt weer als een trein
ps. mijn 9800pro/xt 411-364 is wel goed gekoeld
zie onder
maar de GeCube.9800XT.128.Hynix bois is echt slecht (bij mij)
lagere snelheid gpu 398 of zoiets en veel artifacts
heb de HIS.9800XT.128.Hynix erop gezet en loopt weer als een trein
ps. mijn 9800pro/xt 411-364 is wel goed gekoeld
zie onder

De standaard sapphire 128 XT bios werkt bij mij het lekkerst, hier haal ik 440core 400mem
Met de gecube kon ik alleen xt snelheden aan, hoger en ik kreeg artifacts.
Met de gecube kon ik alleen xt snelheden aan, hoger en ik kreeg artifacts.
[ Voor 6% gewijzigd door Dekaasboer op 26-01-2005 18:40 ]
Verwijderd
Ik ben de laatste tijd een beetje aan het rondkijken wat nou de beste radeon 9800 pro is om te overclocken. Veel mensen hebben me verteld dat de Sapphires niet zo heel goed zijn, omdat ze nogal budget zijn. Weet iemand welke radeon 9800 pro duidelijk een van de betere is?
En ik neem aan dat tegenwoordig het overgrote merendeel van de 9800 pro's een r360 hebben.
En ik neem aan dat tegenwoordig het overgrote merendeel van de 9800 pro's een r360 hebben.
zie de FAQVerwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 18:51:
dat had ik het zelfde
weet jij hoe ik hier plaatjes op krijg
code:
1
| [img]http://www.host.nl/~jouwmap/plaatje.jpg[/] |
Verwijderd
Heb je ook de startpost gelezen? De poll laat toch wel duidelijk blijken welke Radeon het meest succesvol te flashen was... De Sapphires en geloof me die kaarten trappen kont, je moet alleen wel de goede hebben, de sapphires zijn er met zowel R350 als R360 te vinden...Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:24:
Ik ben de laatste tijd een beetje aan het rondkijken wat nou de beste radeon 9800 pro is om te overclocken. Veel mensen hebben me verteld dat de Sapphires niet zo heel goed zijn, omdat ze nogal budget zijn. Weet iemand welke radeon 9800 pro duidelijk een van de betere is?
Ik kan die LM63 dus echt niet vinden.
http://www.thundernet.nl/filespace/9800pro.jpg
Ik heb even een foto gemaakt
toen ik de foto bekeek twijfelde ik even of mn koeler wel draaide
maar de foto is gewoon goed gelukt en de koeler draait wel 
Dit is dus ook een andere PCB layout dan die van _OLDIE_
Degene die ik heb is van het merk Connect3D, maar hiervoor had ik een 9800PRO van sapphire (die was brak
) maar had precies dezelfde layout als deze van connect3d.
Ziet iemand heel toevallig de LM63 op deze foto, of zit hij er gewoon niet op?
Ik heb even een foto gemaakt
Degene die ik heb is van het merk Connect3D, maar hiervoor had ik een 9800PRO van sapphire (die was brak
De sensor zit er niet op. Je pcb layout is NIET dezelfde als die van een xt (zoals mijn Sapphire). Temperatuur meten zit er dus niet in...ThunderNet schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 15:12:
Ik kan die LM63 dus echt niet vinden.
Ik heb even een foto gemaakttoen ik de foto bekeek twijfelde ik even of mn koeler wel draaide
maar de foto is gewoon goed gelukt en de koeler draait wel
Degene die ik heb is van het merk Connect3D, maar hiervoor had ik een 9800PRO van sapphire (die was brak) maar had precies dezelfde layout als deze van connect3d.
Ik heb het al een paar keer gepost, maar niemand schijnt er op te reageren.Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:24:
Probeer een 9800XL te zoeken, deze zaten in die Medion PC's. Deze gaan erg hard.
432/384(769DDR) zit de mijne op.
Sappi's schoppen echt wel kont ..
Heb hier een 350 met stock cooling draaien op 409/371
Alleen jammer dat het geen 360 is
.. maagoe .. als ik het vantevoren had geweten had ik ernaar kunnen zoeken (5mnd geleden gekocht nml.)
Alleen jammer dat het geen 360 is
Vandaag dus even zweten, kreeg tijdens spelen van Far Cry allemaal witte vlekjes door me beeld en ook wat artifacts.
Dit nog niet gehad dus maar eens even kijken met Atitool hoe de temperatuur was, ....oei dat was schrikken omdat ik in beeld had 71 a 72 graden.
Koeler draaide, koeler eraf gehaald en ook genoeg koelpasta, maar met terug zetten kwam ik er achter wat de oorzaak was.
1 van de pennetjes om hem vast te pinnen was niet jofel meer en de koeler zat dus niet goed meer vast op de core.
Ik meld dit maar, misschien dat het iemand helpt.
Verder dus weer met genieten van het kaartje met FarCry.
Sapphire 9800 pro@ XT met 360 core
Dit nog niet gehad dus maar eens even kijken met Atitool hoe de temperatuur was, ....oei dat was schrikken omdat ik in beeld had 71 a 72 graden.
Koeler draaide, koeler eraf gehaald en ook genoeg koelpasta, maar met terug zetten kwam ik er achter wat de oorzaak was.
1 van de pennetjes om hem vast te pinnen was niet jofel meer en de koeler zat dus niet goed meer vast op de core.
Verder dus weer met genieten van het kaartje met FarCry.
Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,
Bij mij geeft het geheugen op 310Mhz al artifacts... Op 340 krijg ik ook een soort van schaakborden...Lawtje.com schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 19:27:
[...]
Ik heb het al een paar keer gepost, maar niemand schijnt er op te reageren.
Probeer een 9800XL te zoeken, deze zaten in die Medion PC's. Deze gaan erg hard.
432/384(769DDR) zit de mijne op.
lolFlame17 schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 01:06:
Vandaag dus even zweten, kreeg tijdens spelen van Far Cry allemaal witte vlekjes door me beeld en ook wat artifacts.
Verder dus weer met genieten van het kaartje met FarCry.![]()
Hoe hoog wordt de temperatuur nu dan (op xt snelheid)?Whoohoo schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 13:29:
[...]
loltoen ik op mijn 9800 pro @ xt (sapphire) nog een stock koeler had werd ie weleens 82 graden en toen was er niks aan de hand
maar nu zit er zon mooie ati silencer rev 3 op
Verwijderd
ah k heb ook eentje met 350core, maar 409/371 valt nog mee manJive schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 20:22:
Sappi's schoppen echt wel kont ..
Alleen jammer dat het geen 360 is.. maagoe .. als ik het vantevoren had geweten had ik ernaar kunnen zoeken (5mnd geleden gekocht nml.)
Heb ik nog nix van gehoord, waar is je bron?Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 20:29:
helaas is ati van plan om de 9800pro's niet meer te verkopen
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Ach, er zijn nog genoeg fabrikanten die nog genoeg kaarten liggen hebben
nu is hij rond de 60 graden maar dat komt omdat ik 3 case fans uit heb staan_Oldie_ schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 10:56:
[...]
Hoe hoog wordt de temperatuur nu dan (op xt snelheid)?
Verwijderd
Ik heb net mijn sapphire 9800 pro succesvol geflashed naar 9800 XT! Bedankt voor alle info
Ik heb allen nog een vraagje:
Na heel veel over het onderwerp gelezen te hebben kwam ik er natuurlijk achter dat het belangrijk was om te weten of mijn chip 350core of 360core heeft.
Ik heb dus weer Zalman VF700-Cu eraf gehaald en hiephoi ik heb een 360core!
Toen ging ik mijn bios back-uppen met WinFlash en toen heb ik voor de zekerheid even gechecked of dat gelukt was. Ik deed dat met RadEdit en ik zag dat de bios die ik gesaved heb(originale 9800 pro bios dus) de volgende naam heeft:
R360 Hynix DDR 113-A07537-103 BIOS
Hier staat dus duidelijk R360 wat overeenkomt met wat ik op de core heb zien staan. Is dit alleen bij mijn orginele bios? Is dit een manier om erachter te komen of je een R360 core hebt zonder de koeler eraf te halen??
Voor de compleetheid: Ik heb mijn kaart daarna geflashed met de Sapphire.9800XT.128MB.Hynix bios en het werkt perfect!
LoL_ig!
Ik heb allen nog een vraagje:
Na heel veel over het onderwerp gelezen te hebben kwam ik er natuurlijk achter dat het belangrijk was om te weten of mijn chip 350core of 360core heeft.
Ik heb dus weer Zalman VF700-Cu eraf gehaald en hiephoi ik heb een 360core!
Toen ging ik mijn bios back-uppen met WinFlash en toen heb ik voor de zekerheid even gechecked of dat gelukt was. Ik deed dat met RadEdit en ik zag dat de bios die ik gesaved heb(originale 9800 pro bios dus) de volgende naam heeft:
R360 Hynix DDR 113-A07537-103 BIOS
Hier staat dus duidelijk R360 wat overeenkomt met wat ik op de core heb zien staan. Is dit alleen bij mijn orginele bios? Is dit een manier om erachter te komen of je een R360 core hebt zonder de koeler eraf te halen??
Voor de compleetheid: Ik heb mijn kaart daarna geflashed met de Sapphire.9800XT.128MB.Hynix bios en het werkt perfect!
LoL_ig!
Neen.Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 01:07:
Is dit een manier om erachter te komen of je een R360 core hebt zonder de koeler eraf te halen??
In het BIOS staat of deze 'geschikt' is voor R350 of R360, onafhankelijk welke core je nu daadwerkelijk hebt. Windows en de tools lezen het BIOS uit, niet de core zelf.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
mensen, ik heb een kaartje met hynix geheugen erop, gewoon BBA ..
welke bios moet ik er nou op flashen want ik zie geen hynix bios erop staan..
het type wat op het geheugen staat: HY5DU283222.
kheb net gekeken wat voor core ik heb en het is een R350, is dit slecht?
[ Voor 17% gewijzigd door joon op 09-02-2005 21:06 ]
Hmm, de MSI Radeon 9800 pro staat niet in het lijstje. Zou het hiermee lukken?
Zitten er risico's vast aan het flashen ? (ook al is het flashen opzich succesvol?)
Zitten er risico's vast aan het flashen ? (ook al is het flashen opzich succesvol?)
[ Voor 36% gewijzigd door RedruM op 09-02-2005 21:56 ]
Ik zou het niet doen, je zult weinig voordeel vinden.joon schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 20:05:
Pak met RadEdit je eigen BIOS en tweak deze naar de gewenste clocksnelheden en flash deze dan terug.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Erm.. hoe krijg je uberhaubt je orig. koeler van je gpu af? Ik heb een kwartier zitten frunniken met die zwarte pinnetjes.. ik neem aan dat je die moet samenpersen aan de onderkant,zodat je ze erdoor heen rammen, maar dit kan alleen met veel geweld?
Btw ik heb dus een MSI Radeon 9800 pro 128 mb. Op de ramblokjes staat: Hynix Kor F28 437U
Ik heb 3dmark gerund met 412 / 720, dus ik kan iig XT snelheden aan geloof ik. (3dmark was 6164 met 1 gig ram en barton 2600+ @ 2300 mhz.
Btw ik heb dus een MSI Radeon 9800 pro 128 mb. Op de ramblokjes staat: Hynix Kor F28 437U
Ik heb 3dmark gerund met 412 / 720, dus ik kan iig XT snelheden aan geloof ik. (3dmark was 6164 met 1 gig ram en barton 2600+ @ 2300 mhz.
Nee, het zou erg gemakkelijk moeten gaan. Maar bij mij moest ik ze aan de bovenkant samendrukken geloof ik. In elk geval aan de kant waar je zo'n weerhaak-achtig ding ziet zitten.RedruM schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 10:35:
Erm.. hoe krijg je uberhaubt je orig. koeler van je gpu af? Ik heb een kwartier zitten frunniken met die zwarte pinnetjes.. ik neem aan dat je die moet samenpersen aan de onderkant,zodat je ze erdoor heen rammen, maar dit kan alleen met veel geweld?
Ik weet niet wat voor nazi mijn koeler heeft gemaakt, maar ik kan die weerhaken samendrukken wat ik wil, zonder dat ik een kans heb ze erdoor heen te drukken..
kheb even een vraagje, heeft er iemand een originele 9800 PRO 128M HYNIX R350 bios voor me?
kzie net dat de vorige eigenaar er een samsung bios op gezet heeft vandaar dat die kaart zo rot doet bij mij
kzie net dat de vorige eigenaar er een samsung bios op gezet heeft vandaar dat die kaart zo rot doet bij mij
ik moest het ook wat drastischer aan pakken, gewoon de heatsink wat weg vouwen, en dan aan de bovenkant ze kapot knippen (met een nijptang oid) iets drastischer, maar het werkte welRedruM schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 11:22:
Ik weet niet wat voor nazi mijn koeler heeft gemaakt, maar ik kan die weerhaken samendrukken wat ik wil, zonder dat ik een kans heb ze erdoor heen te drukken..
Hier staat wat
Het zijn veiligheidspinnetjes. Het knopje aan de bovenkant kun je er uit schuiven. Dan vervolgens kun je de rest er uit trekken.
Ok, dat klinkt logisch. Mja, ik hoef niet per se m'n orig koeler te mollen als het ook anders kan.. kheb namelijk nog geen betere koeler, wil alleen de core checken.
mail me even dan denk ik dr aan als ik thuis ben om je ff op te sturen.joon schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 11:32:
kheb even een vraagje, heeft er iemand een originele 9800 PRO 128M HYNIX R350 bios voor me?
Stuur naar vorigeweek@NOSPAM planet.nl
Kan primajoon schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 20:05:
Zorg alleen wel dat met Atitool ofzo ff um wat terug clockt, anders brand ie wel door:P
[ Voor 43% gewijzigd door Maxxi op 10-02-2005 11:58 ]
Verwijderd
Ik wilde dus mijn kaart gaan flashen, maar wil dat via dos doen, is het iemand op gevallen dat de links naar de tools in de startpost inmiddels dood zijn??
Hoeveel veiliger is het flashen onder Dos eigenlijk in vergelijking met Winflash? Iemand enig idee?? Heb wel rondgezocht maar weinig posts van ervaringen met beide..
Hoeveel veiliger is het flashen onder Dos eigenlijk in vergelijking met Winflash? Iemand enig idee?? Heb wel rondgezocht maar weinig posts van ervaringen met beide..
veel en veel veiliger omdat het veel stabieler is!! je moet ook nooit de bios van je mobo onder win flashen gaat heel vaak fout teminste bij mij! suc6Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 12:11:
Ik wilde dus mijn kaart gaan flashen, maar wil dat via dos doen, is het iemand op gevallen dat de links naar de tools in de startpost inmiddels dood zijn??
Als je Windows XP installatie stabiel draait zie ik geen problemen hoor. Met Winflash is het bij mij in ieder geval nooit fout gegaan.DaannO schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 12:18:
[...]
veel en veel veiliger omdat het veel stabieler is!! je moet ook nooit de bios van je mobo onder win flashen gaat heel vaak fout teminste bij mij! suc6
Een bekende van me heeft een hercules 9800pro. Hij heeft em op 520/420 lopen, met een zalman waaier vormige koeler. Geen artifacts en stabiel!
Hij is geflashed naar een XT(r360 core btw)
Hij zei dat hij tot nu toe de hoogste hier op GOT was. Heeft hij gewoon geluck met de core en mem, daarmee bedoel ik goede yieldS?
Hij zei dat hij tot nu toe de hoogste hier op GOT was. Heeft hij gewoon geluck met de core en mem, daarmee bedoel ik goede yieldS?
[ Voor 39% gewijzigd door ToFast op 10-02-2005 14:42 ]
Hercules gebruikte altijd betere kwaliteit gpu en mem, wat zich vertaalt in de hoge overclocks. Ze waren dan ook behoorlijk wat duurder dan merken zoals Sapphire.ToFast schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 13:03:
Een bekende van me heeft een hercules 9800pro. Hij heeft em op 520/420 lopen, met een zalman waaier vormige koeler. Geen artifacts en stabiel!
Bovendien zal die vriend van jou een 350 hebben, waarvan sommige yields erg hoog klokken.
Ok, eindelijk koeler losgekregen.. weerhaak-pinnetjes wel helemaal vermorzeld zo'n beetje. Niet bepaald een handig systeem..
Stats:
Msi Radeon 9800 pro (128 mb, 256 bit mem interface)
Core:
R360
215R9RBKA11F
No 7377.00
0436AA
Taiwan
Memory:
Hynix Kor
F28
437U
HY5DU283222A
Ik heb em al geklokt op 412/720 en dat gaat goed @ 3dmark en gamen. Kan ik em nu gaan flashen met Club3D9800XT128MBHynix.bin of moet ik toch betere koeling nemen? Het gaat nu met deze kloksnelheden iig goed op de stock koeling.. (wordt wel warm.. core vooral, weet niet hoe warm precies).
p.s. waarom staan er geen linkjes voor Hynix memory modded biosjes in de startpost?
p.s.2 http://www.arctic-cooling.com/vga2.php?idx=63 Is zo'n Ati Silencer een leuke cooler?
p.s.3 Ik heb sinds kort een aopen voeding met 120 mm fan aan de binnenkant van kast, die dus hete lucht naar buiten zuigt.. Er is dus enigzins airflow in mn kast..
Stats:
Msi Radeon 9800 pro (128 mb, 256 bit mem interface)
Core:
R360
215R9RBKA11F
No 7377.00
0436AA
Taiwan
Memory:
Hynix Kor
F28
437U
HY5DU283222A
Ik heb em al geklokt op 412/720 en dat gaat goed @ 3dmark en gamen. Kan ik em nu gaan flashen met Club3D9800XT128MBHynix.bin of moet ik toch betere koeling nemen? Het gaat nu met deze kloksnelheden iig goed op de stock koeling.. (wordt wel warm.. core vooral, weet niet hoe warm precies).
p.s. waarom staan er geen linkjes voor Hynix memory modded biosjes in de startpost?
p.s.2 http://www.arctic-cooling.com/vga2.php?idx=63 Is zo'n Ati Silencer een leuke cooler?
p.s.3 Ik heb sinds kort een aopen voeding met 120 mm fan aan de binnenkant van kast, die dus hete lucht naar buiten zuigt.. Er is dus enigzins airflow in mn kast..
[ Voor 61% gewijzigd door RedruM op 10-02-2005 16:21 ]
Verwijderd
Haha, die kaart heb ik ook is eigenlijk een medion 9800xxl, ik zou hem niet gaan flashen > heb ik ook gedaan > werkt niet
Ehm, kan je wat specifieker zijn? Wat werkt niet? Is zo'n medion positief of negatief nieuws voor mij? Weet je zeker dat het dezelfde is? Het is iig niet RX9800PRO-TD128:

Mijne is rood en ziet er heel anders uit dan deze
Waarom zou het niet werken? Ik heb toch de juiste core, geheugen etc ?
RX9800PRO-TD128SP is mijn kaart.

Ik zat ff te lezen op ander techforum: http://forums.rojakpot.co...?t=12264&highlight=medion

Mijne is rood en ziet er heel anders uit dan deze
Waarom zou het niet werken? Ik heb toch de juiste core, geheugen etc ?
RX9800PRO-TD128SP is mijn kaart.

Ik zat ff te lezen op ander techforum: http://forums.rojakpot.co...?t=12264&highlight=medion
Is er dan toch hoop?I would prefer the SP-revision of the RX9800 (actually I've got one), ATi reference layout, with it's fast memory, capable of XT-clocks both core and memory even without additional cooling (I'm using VGASilencer just in case).
Btw. if you've got a MSI RX9800Pro-TD128 with red PCB (SP) you should use the original ATi XT-Bios anyway.
[ Voor 122% gewijzigd door RedruM op 10-02-2005 17:37 ]
Erm, ok.. ik heb em gemod met Club3d bios.. alles ging goed.. Omega drivers installed.. 3dmark2003 gerund -> heel veel artifacts en een score die 1000 lager is dan ik voor het flashen had (5293 maar).. Met m'n Pro bios haalde ik 6200 oid..
what de fuck.. ik heb een originele msi 9800 pro bios van site gehaald en hiermee mn kaart geflashed en nu boot mn pc niet meer ? krijg gewoon geen beeld
Hoe kan ik nu in godsnaam dat ding weer werkend krijgen? het kan zeker ook niet op een compaq die een onboard vga kaart heeft? (mn radeon reflashen).
Hoe kan ik nu in godsnaam dat ding weer werkend krijgen? het kan zeker ook niet op een compaq die een onboard vga kaart heeft? (mn radeon reflashen).
[ Voor 34% gewijzigd door RedruM op 10-02-2005 23:58 ]
Redrum .. als die compaq wel een agp-slot heeft moet dat gewoon werken.
Kans bestaat alleen dat die compaq als naar de agp spring voor default video .. maarja ... das koffiedik problemen zoeken.
Moet gewoon lukken in die compaq, of met welke willekeurige extra pci-videokaart je kan vinden om in die andere pc te douwen. Maar dat zal voor de meeste mensen lastiger zijn dan een pc met on-board-vga zoeken.
Kans bestaat alleen dat die compaq als naar de agp spring voor default video .. maarja ... das koffiedik problemen zoeken.
Moet gewoon lukken in die compaq, of met welke willekeurige extra pci-videokaart je kan vinden om in die andere pc te douwen. Maar dat zal voor de meeste mensen lastiger zijn dan een pc met on-board-vga zoeken.
Kheb al een hynix R350 128M 9800 Pro bios gevonden en gewoon geflashed..Maxxi schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 11:55:
[...]
mail me even dan denk ik dr aan als ik thuis ben om je ff op te sturen.
Stuur naar vorigeweek@NOSPAM planet.nl
[...]
Kan primaheb ik ook, gewoon XT bios drop en is een R350 chip. Reken maar dat ie sneller is zo.. dus ik zou het wel doen.
Zorg alleen wel dat met Atitool ofzo ff um wat terug clockt, anders brand ie wel door:P
hij doet het nu perfect (wat ie dus voorheen niet deed) hij draait nu zelfs @ xt speeds
welke hynix bios gebruik jij om em XT te maken als ik vragen mag?
* Jive heeft na wat experimenten met xt biossen zijn Sapphi 9800pro 128 terug-gebiosed naar een wat hoger geclockte 9800pro bios (eigen bios met veranderde timings).
Na de goede kritiek van de club3d bios op de ARP-site deze erin gestopt.
Wel eerst even aangepast aan de stock 9800pro timings voor de defaults, en nog geen problemen gezien.
Sapphi 9800Pro 128 @ Club3d 9800XT 128 @ 380/340.
En via AtiTool de clocks ophogen bij 3d-applicaties 400/365.
Nu zit ik eigenlijk te twijfelen tussen 2 vga-coolers om de boel hoger te kunnen clocken .
Arctic Cooling ATI VGA Silencer rev2
Zalman ZM80D-HP
Iemand ervaring met een van bovengenoemde coolers om de boel te upgraden (zonder dat de kaarten kromtrekken in mijn bigtower van het gewicht).
Wel eerst even aangepast aan de stock 9800pro timings voor de defaults, en nog geen problemen gezien.
Nu zit ik eigenlijk te twijfelen tussen 2 vga-coolers om de boel hoger te kunnen clocken .
Zalman ZM80D-HP
Iemand ervaring met een van bovengenoemde coolers om de boel te upgraden (zonder dat de kaarten kromtrekken in mijn bigtower van het gewicht).
Ik heb nu op mijn Saphirre 9800pro @ XT een Zalman VF-700...Jive schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 15:26:
* Jive heeft na wat experimenten met xt biossen zijn Sapphi 9800pro 128 terug-gebiosed naar een wat hoger geclockte 9800pro bios (eigen bios met veranderde timings).
Zalman ZM80D-HP
Dat is de nieuwste en schijnbaar ook beter als de andere zalman... waarom neem je deze dus niet? is maar 25 euro
Verwijderd
Hebben jullie ook last van artifacts in 3dmark 2003?
Ik had er last van toen ik naar XT flashde.. maar nu ik weer een pro bios erop heb, krijg ik nog steeds ladingen artifacts.. Vooral in die doom3 demo van 3dmark.. in Halflife 2 heb ik geen last van artifacts.. btw..bij elke geheugensnelheid heb ik zelfde artifacts in 3dmark.. (dus ook op standaard snelheid)
Ik had er last van toen ik naar XT flashde.. maar nu ik weer een pro bios erop heb, krijg ik nog steeds ladingen artifacts.. Vooral in die doom3 demo van 3dmark.. in Halflife 2 heb ik geen last van artifacts.. btw..bij elke geheugensnelheid heb ik zelfde artifacts in 3dmark.. (dus ook op standaard snelheid)
Heb je een andere koeler erop ? en hoesnel staat hij nu dan ?Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 15:44:
Hebben jullie ook last van artifacts in 3dmark 2003?
controleer anders ff met ts op welke snelheden hij moet draaien...
Verwijderd
378/338 staat ie nu. Het probleem is denk ik dat ik mn originele bios kwijt ben geraakt.. niet al te slim heb ik die per ongeluk overwritten op mijn bootschijfje. Ik zit nu dus met een Club3D bios op mn MSI kaart (wel 128 mb geheugen en ook hynix geheugen).. Ik weet niet of hierdoor die artifacts komen? Ik heb zowel met detonator als catalyst drivers dezelfde artifacts. Volgens mij had ik met mn "beginkaart" met originele bios en zonder OC minder of geen artifacts.VerkerkSander schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 15:53:
[...]
Heb je een andere koeler erop ? en hoesnel staat hij nu dan ?
controleer anders ff met ts op welke snelheden hij moet draaien...
Zit gewoon stockkoeling op btw.. Lijkt me niet dat ik door XT clocken schade hiervan heb gekregen, want ik heb em maar een half uurtje ofzo gerund op deze speeds.
je Snelheden staan goed...Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 16:19:
[...]
378/338 staat ie nu. Het probleem is denk ik dat ik mn originele bios kwijt ben geraakt.. niet al te slim heb ik die per ongeluk overwritten op mijn bootschijfje. Ik zit nu dus met een Club3D bios op mn MSI kaart (wel 128 mb geheugen en ook hynix geheugen).. Ik weet niet of hierdoor die artifacts komen? Ik heb zowel met detonator als catalyst drivers dezelfde artifacts. Volgens mij had ik met mn "beginkaart" met originele bios en zonder OC minder of geen artifacts.
Zit gewoon stockkoeling op btw.. Lijkt me niet dat ik door XT clocken schade hiervan heb gekregen, want ik heb em maar een half uurtje ofzo gerund op deze speeds.
probeer anders is een Shappire Bios erin te doen...
En als je voelt aan je kaart , kan je dan je hand erop leggen of is dat te warm ?
Verwijderd
Volgens mij is mn geheugen kapot gegaan door op XT snelheden te lopen.. ik kon namelijk wel met Atitool op XT snelheid, maar ik ben er 8er gekomen dat dat niet zo betrouwbaar is, want mn kaartje had het veel zwaarder als het door RAD werd ingesteld toen ik naar XT geflashed had. Ik heb nu 4 verschillende Pro biossen geprobeerd voor mijn kaart en zelfs memory op 300 laten lopen.. nog steeds dezelfde shitload aan artifacts bij bijvoorbeeld het battle of proxicon (doom engine?) filmpje en ook bij trolls lair.. Ziet er dus naar uit dat mn geheugen permanent beschadigd is door het flashen 
Geheugen is niet eens heet.. meer warm..
Kan iemand me vertellen of mijn geheugen gewoon beschadigd is of zijn er nog andere dingen die artifacts veroorzaken?

Kan iemand me vertellen of mijn geheugen gewoon beschadigd is of zijn er nog andere dingen die artifacts veroorzaken?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2005 17:37 ]
Verwijderd
probeer toch nog maar eens een goede bios voor je kaart te vinden, toen ik namelijk mijn sapphire 9800 pro@xt geflashed had met de verkeerde bios had ik dat probleem ook met artifarcts. ook als je een pro bios flashed wat niet de juiste is kan het problemen geven. kijk anders ff welk merk geheugen erop zitVerwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 17:12:
Volgens mij is mn geheugen kapot gegaan door op XT snelheden te lopen.. ik kon namelijk wel met Atitool op XT snelheid, maar ik ben er 8er gekomen dat dat niet zo betrouwbaar is, want mn kaartje had het veel zwaarder als het door RAD werd ingesteld toen ik naar XT geflashed had. Ik heb nu 4 verschillende Pro biossen geprobeerd voor mijn kaart en zelfs memory op 300 laten lopen.. nog steeds dezelfde shitload aan artifacts bij bijvoorbeeld het battle of proxicon (doom engine?) filmpje en ook bij trolls lair.. Ziet er dus naar uit dat mn geheugen permanent beschadigd is door het flashen
suc6
Welke core heb je ?Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 17:12:
Ik heb een sapphire 9800pro met R360 core (XT core dus). Ik kan zonder meer met atitool de freqs naar 412/365 gooien zonder artifact in welk spel dan ook (ook doom3). Is het dan wel zinvol om te flashen van 9800pro > 9800xt
(ik moet eerlijk bekenen dat ik niet alle delen heb doorgelezen want deze vraag zal waarschijnlijk al een keer gesteld zijn..)
(ik moet eerlijk bekenen dat ik niet alle delen heb doorgelezen want deze vraag zal waarschijnlijk al een keer gesteld zijn..)
Uit de starpost:shades schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 23:15:
Ik heb een sapphire 9800pro met R360 core (XT core dus). Ik kan zonder meer met atitool de freqs naar 412/365 gooien zonder artifact in welk spel dan ook (ook doom3). Is het dan wel zinvol om te flashen van 9800pro > 9800xt
De voordelen van het flashen naar 9800XT:
Ok, 1 reden is al genoemd, je kan patsen dat je een XT hebt leuk, maar daar doen we het niet voor. Veel 9800 XT bios's willen zich harder laten overclocken als een Pro. Verder is er inmiddels een duidelijke performancewinst merkbaar. Niet alleen in winst bij 3dmark, ook zijn er mensen die spellen lekkerder vinden 'voelen' spelen. Verder heb je natuurlijk de geavanceerdere technieken die een 9800XT bios met zich meebrengt, zoals shaders.
Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,
Ik heb ongeveer al een half jaar een geflashte sapphire 9800pro naar xt kaart. Daar had ik de arctic koeling rev3 op gedaan. Ik had nooit last van artifacts, maar ik was laatst chronicles of riddick aan het spelen, en toen viel het beeld opeens weg, en die kreeg ik met geen mogeijkheid weer terug, dus ik kreeg ook geen bootscherm meer bij het aanzetten, en windows startte ook niet meer op. Ik heb de kaart bij een vriend in de computer gedaan, en bij hem werkte de kaart ook niet. Nu heb ik geen vga on-board en ik kon mn handen ook niet op een pci-videokaartje krijgen, dus heb ik de kaart maar rma gestuurd in de hoop dat de kaart zover kapot was dat ze in de fabriek de bios niet konden lezen.
Is dit normaal dat de kaart zich opeens begeeft?
Denken jullie dat mijn 'rma-actie' gaat lukken?
Lightning502
systeem:
A7n8X-E deluxe
3200+
2x 256 ddr 400
160, 120, 60 gb
coolermaster realpower 450Watt
sapphire 9800pro met arctic cooling
Lightning502
systeem:
A7n8X-E deluxe
3200+
2x 256 ddr 400
160, 120, 60 gb
http://tweakers.net/gallery/123027/sys
Dus je stuurt je kaart op voor rma met een geflasht bios en een andere koeler? Die kun je op je buik schrijven.Lightning502 schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 11:00:
Ik heb ongeveer al een half jaar een geflashte sapphire 9800pro naar xt kaart. Daar had ik de arctic koeling rev3 op gedaan. Ik had nooit last van artifacts, maar ik was laatst chronicles of riddick aan het spelen, en toen viel het beeld opeens weg, en die kreeg ik met geen mogeijkheid weer terug, dus ik kreeg ook geen bootscherm meer bij het aanzetten, en windows startte ook niet meer op. Ik heb de kaart bij een vriend in de computer gedaan, en bij hem werkte de kaart ook niet. Nu heb ik geen vga on-board en ik kon mn handen ook niet op een pci-videokaartje krijgen, dus heb ik de kaart maar rma gestuurd in de hoop dat de kaart zover kapot was dat ze in de fabriek de bios niet konden lezen.
Lightning502
systeem:
A7n8X-E deluxe
3200+
2x 256 ddr 400
160, 120, 60 gb
inderdaad.
RMA NOOIT met een andere koeler! doe je gewoon niet, je garantie is zowizo weg.
en die bios kan MISSCHIEN dat ze dat" vergeten" te checken maar daar twijfel ik ook al ten zeerste aan
en die bios kan MISSCHIEN dat ze dat" vergeten" te checken maar daar twijfel ik ook al ten zeerste aan
The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy
Over die RMA kaart, ik zal voor je duimen dat het goed komt
Zojuist weer even OC met ander tooltje Ati Tray van de software meuk, loop nu op 418/384 en kom met 3dmark03 op een score van 6592.
edit nu 6604 3dmark 03
Zojuist weer even OC met ander tooltje Ati Tray van de software meuk, loop nu op 418/384 en kom met 3dmark03 op een score van 6592.
edit nu 6604 3dmark 03
[ Voor 7% gewijzigd door Flame17 op 12-02-2005 17:22 ]
Ze vergeten nooit naar de BIOS te kijken, ze hebben ongetwijfeld van die BIOS uitlezers, maar je kan altijd een PCI kaartje erin dauwen en flashen...
Andere koeler moet er zeker op, anders kan je het letterlijk en figuurlijk shaken
Andere koeler moet er zeker op, anders kan je het letterlijk en figuurlijk shaken
Volgens mij is dit onzin. Een XT BIOS maakt gebruik van de R360 shader API en die is qua functionaliteit identiek aan de R350 shader, echter qua technische implementatie zit er verschil in. Dit is niet waarneembaar voor het oog, dus er is geen visueel kwaliteitsverschil.Flame17 schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 02:13:
[...]
Uit de starpost:
De voordelen van het flashen naar 9800XT:
...Verder heb je natuurlijk de geavanceerdere technieken die een 9800XT bios met zich meebrengt, zoals shaders.
Wat een R360 wel extra heeft is een temp sensor, die ontbreekt op een R350. Een XT BIOS kan (hoeft niet) deze tempsensor beschikbaar stellen ism een temp chip (LM63) als deze op de kaart zit gemonteerd.
Je zal dus nooit een R360 krijgen met een XT BIOS flash op een R350 core. Temp uitlezing kan je wel vergeten en door de verschillende shader implementatie tussen R350 en R360 zal een XT BIOS de R350 onjuist aansturen wat tot ghosting artifacts zal zorgen. De hogere overclockbaarheid zal waarschijnlijk veroorzaakt worden door deze verkeerde aansturing.
Heb je een R360 zal een XT flash in de meeste gevallen voordelig zijn. Met een R350 lijkt me een XT flash niet de juiste keuze.
Ik was vergeten te vermelden, dat ik natuurlijk wel weer de standaard koeling erop terug had gezet.Entity_Razer schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 11:44:
....

Als ik een pci kaartje naast mijn (kapotte) 9800pro had gezet, was het dan gelukt om hem terug te flashen?, want volgens mij deed de kaart helemaal niks meer. Aan de andere kant is het toch raar dat een overgeklokte kaart het maar een half jaar volhoudt. Jullie denken dan natuurlijk: "wat heb je er dan mee gedaan?" Alleen maar gesurft, spelletjes gespeeld en films gekeken, maar echt niet 24/7. Na alles wat ik op deze forums had gelezen ging ik eigenlijk wel uit van een 3 jaar lang werkende videokaart ... hij was immers ook supergoed gekoeld.
Dan even dit: stel dat de kaart echt 100% dood is, kunnen ze dan NOG de bios uitlezen?
visueel verschil - nee inderdaad er visueel geen verschilXymox schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 14:56:
[...]
Volgens mij is dit onzin. Een XT BIOS maakt gebruik van de R360 shader API en die is qua functionaliteit identiek aan de R350 shader, echter qua technische implementatie zit er verschil in. Dit is niet waarneembaar voor het oog, dus er is geen visueel kwaliteitsverschil.
snelheidswinst - ja dat wel, de xt shader implementatie is gewoon sneller
case in point: Heb laatst mijn naar xt geflashde 9800pro teruggeschroeft naar pro snelheden om zodoende 3dmark scores te vergelijken tussen een identiek systeem op het videobios na.
mijn 3dmark05 scores:
9800 pro bios (378/337) : 1974
9800 xt bios (378/337) : 2464
dat is een 500 punten winst, puur en alleen door de bios (snellere shaders)
www.simsport-racing.com
En vergat er nog bij te vertellen dat ik met mijn Sapphire inderdaad dus een R360 core heb, dus ook temp. uitlezing.
Weet niet hoe het zit met de 9800 in pro settings, dit omdat ik na aanschaf van de 9800 pro gelijk een andere BIOS in heb gepropt.
Weet niet hoe het zit met de 9800 in pro settings, dit omdat ik na aanschaf van de 9800 pro gelijk een andere BIOS in heb gepropt.
niemand andersjoon schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 09:07:
[...]
Kheb al een hynix R350 128M 9800 Pro bios gevonden en gewoon geflashed..
hij doet het nu perfect (wat ie dus voorheen niet deed) hij draait nu zelfs @ xt speeds
welke hynix bios gebruik jij om em XT te maken als ik vragen mag?
De kans dat je hem terug kan flashen is zeker aanwezig, ook al heb je geen beeld meer, vaak doet de kaart toch nog wel wat, en is ie terug te flashen. Wel ff je BIOS resetten, want meestal staat die standaard op INIT FIRST=AGP, en dan heb je geen beeld.Lightning502 schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 15:14:
[...]
Ik was vergeten te vermelden, dat ik natuurlijk wel weer de standaard koeling erop terug had gezet.![]()
Als ik een pci kaartje naast mijn (kapotte) 9800pro had gezet, was het dan gelukt om hem terug te flashen?, want volgens mij deed de kaart helemaal niks meer. Aan de andere kant is het toch raar dat een overgeklokte kaart het maar een half jaar volhoudt. Jullie denken dan natuurlijk: "wat heb je er dan mee gedaan?" Alleen maar gesurft, spelletjes gespeeld en films gekeken, maar echt niet 24/7. Na alles wat ik op deze forums had gelezen ging ik eigenlijk wel uit van een 3 jaar lang werkende videokaart ... hij was immers ook supergoed gekoeld.
Dan even dit: stel dat de kaart echt 100% dood is, kunnen ze dan NOG de bios uitlezen?
En ja, ik denk dat ook al de kaart stuk is, ze hem nog uit kunnen lezen. Het is nml een chip, en die zijn meestal altijd wel uit te lezen...
[ Voor 5% gewijzigd door Phyxion op 12-02-2005 19:01 ]
Het BIOS is niet hetgene wat de snelheidswinst maakt, het zijn de drivers !!!H-Alien schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 15:14:
[...]
visueel verschil - nee inderdaad er visueel geen verschil
snelheidswinst - ja dat wel, de xt shader implementatie is gewoon sneller
case in point: Heb laatst mijn naar xt geflashde 9800pro teruggeschroeft naar pro snelheden om zodoende 3dmark scores te vergelijken tussen een identiek systeem op het videobios na.
mijn 3dmark05 scores:
9800 pro bios (378/337) : 1974
9800 xt bios (378/337) : 2464
dat is een 500 punten winst, puur en alleen door de bios (snellere shaders)
De R360 op een 9800XT ondersteunt een nieuwere versie van Hierarchical Z in vergelijk met de R350. Dit zit ingebakken in de core en zit niet als feature in het BIOS.
Bewijs daarvoor is dat je met een hex editor de ID's in een origineel 9800Pro (R350) BIOS kunt aanpassen naar de waarden in een origineel XT BIOS. Je zult dan dezelfde winst zien !
De drivers lezen het BIOS uit en bepalen obv de ID's welke kaart het is (een 9800Pro of een XT), ongeacht of het nu daadwerkelijk een Pro of XT is. Als de drivers 'denken' dat het een Xt is zal de nieuwere versie van HZ worden aangeroepen die efficienter is.
Echter als er een R350 op de kaart zit met een XT BIOS zullen de drivers dus een feature aanspreken die niet bestaat en dat zal fouten in het beeld veroorzaken. Logisch, omdat een BIOS flash niet opeens van een R350 een R360 kan maken. Het blijft hardware !
Die extra punten in 3DMark hebben dus een prijs !
De enige manier om niet gebruik te maken van de nieuwere versie van HZ is deze uit te schakelen, wat de Omega drivers kunnen. Echter ben je dan je snelheidswinst kwijt.
Ik had laatst gepost dat mijn 9800 pro geflashed naar XT opeens geen beeld meer gaf tijdens het spelen van een spelletje, en dat ik hem toen RMA heb verstuurd (zonder terug te flashen, want geen pci-kaart en geen onboard-vga computers in de buurt), dat dit dom is wil ik even buiten beschouwing laten. Blijkbaar had ik het pakketje niet goed verstuurd, want rma formulier moest aan de zijkant van het pakket zitten en het pakket moest verzekerd verzonden worden (wist ik veel), dus kreeg ik hem retour gestuurd van de TPG.
Nu heb ik de kaart dus weer thuis en nu heb ik wel een pci-kaart kunnen regelen, en de bios teruggeflashed naar zijn orginele bios en wat gebeurt er: de kaart werkt weer, ik heb weer beeld. Heeft iemand hier ervaring mee? Kreeg ik dan geen beeld meer doordat een half jaar lang structureel zaken van de kaart werden verlangd (shaders etc) die hij eigenlijk helemaal niet kon leveren?
Lightning502
Nu heb ik de kaart dus weer thuis en nu heb ik wel een pci-kaart kunnen regelen, en de bios teruggeflashed naar zijn orginele bios en wat gebeurt er: de kaart werkt weer, ik heb weer beeld. Heeft iemand hier ervaring mee? Kreeg ik dan geen beeld meer doordat een half jaar lang structureel zaken van de kaart werden verlangd (shaders etc) die hij eigenlijk helemaal niet kon leveren?
Lightning502
Ik wou gister mijn Connect3D 9800pro flashen naar een 9800XT. Dat ging gewoon goed, alleen had ik met 3d applicaties artifacts. Dus ik wil hem weer terug flashen naar een 9800pro (achteraf gezien had ik hem natuurlijk ook kunnen onderclocken). Dus ik heb mijn oude bios geladen in WinFlash en druk op program. Mijn beeldscherm springt net zoals bij het flashen naar een XT op standby en ik druk op mijn restart knop. Alleen mijn beeldscherm ging niet meer aan, behalve een seconde als je bij het windows inlogscherm komt maar daarna reboot mijn pc gelijk weer 
Dus ik heb even een oude videokaart gepakt, alles gedownload voor het flashen via DOS. Ik reboot mijn pc, ik doe flashrom -p 0 9800pro.bin en ik hoor ook dat hij aan het werk gaat (dat typische geluid van een floppydrive) maar hierna hoor ik een harde piep. Waar dat precies van is weet ik niet, maar ik dacht dat het dan wel klaar zou zijn. Dus ik reboot mijn pc en nog steeds geen beeld.
Iemand een idee hoe ik dit oplos?

Dus ik heb even een oude videokaart gepakt, alles gedownload voor het flashen via DOS. Ik reboot mijn pc, ik doe flashrom -p 0 9800pro.bin en ik hoor ook dat hij aan het werk gaat (dat typische geluid van een floppydrive) maar hierna hoor ik een harde piep. Waar dat precies van is weet ik niet, maar ik dacht dat het dan wel klaar zou zijn. Dus ik reboot mijn pc en nog steeds geen beeld.
Ik snap nog steeds niet waarom iedereen die oude WinFlash versie gebruikt... De nieuwste versie, waar volgens mij ik de enige ben die die in bezit heb, kan je gewoon zien hoe ver de voortgang is, en springt het beeld ook niet meer uit. Iedereen heeft 1.0.0.16, terwijl ik 1.0.0.17 heb...LifeTecH schreef op zondag 20 februari 2005 @ 17:53:
Ik wou gister mijn Connect3D 9800pro flashen naar een 9800XT. Dat ging gewoon goed, alleen had ik met 3d applicaties artifacts. Dus ik wil hem weer terug flashen naar een 9800pro (achteraf gezien had ik hem natuurlijk ook kunnen onderclocken). Dus ik heb mijn oude bios geladen in WinFlash en druk op program. Mijn beeldscherm springt net zoals bij het flashen naar een XT op standby en ik druk op mijn restart knop. Alleen mijn beeldscherm ging niet meer aan, behalve een seconde als je bij het windows inlogscherm komt maar daarna reboot mijn pc gelijk weer
Maar goed, kan je helemaal niet meer in Windows komen?
Elke keer als hij bij dat welcome scherm komt reboot de computer, dat is trouwens ook het enige moment dat ik beeld krijg.FnF schreef op zondag 20 februari 2005 @ 18:24:
[...]
Ik snap nog steeds niet waarom iedereen die oude WinFlash versie gebruikt... De nieuwste versie, waar volgens mij ik de enige ben die die in bezit heb, kan je gewoon zien hoe ver de voortgang is, en springt het beeld ook niet meer uit. Iedereen heeft 1.0.0.16, terwijl ik 1.0.0.17 heb...
Maar goed, kan je helemaal niet meer in Windows komen?
Toen ik mijn 9800pro had geflashed met de 'oude' versie van winflash, ging het beeld ook uit, maar na het programmeren kwam het beeld weer terug waarna ik de comp opnieuw heb opgestart en toen vond windows een 9800xt.LifeTecH schreef op zondag 20 februari 2005 @ 17:53:
Waarom druk jij op je reset knop? Misschien was het programma nog bezig met flashen toen jij je computer resette
Veel sterkte
* Jive heeft hetzelfde vermoeden als Lightning 502 ...
Dat je je kaart genuked hebt door tijdens de flash je pc te resetten.
Ik denk zelf ook dat dat het is geweest. Maar toen ik mijn 9800pro naar XT flashde kwam het beeld niet terug, of ik moest net iets langer wachten en heb uiteidenlijk veel geluk gehad.Lightning502 schreef op zondag 20 februari 2005 @ 21:24:
[...]
Toen ik mijn 9800pro had geflashed met de 'oude' versie van winflash, ging het beeld ook uit, maar na het programmeren kwam het beeld weer terug waarna ik de comp opnieuw heb opgestart en toen vond windows een 9800xt.
Waarom druk jij op je reset knop? Misschien was het programma nog bezig met flashen toen jij je computer resette![]()
Veel sterkte
Dat gevoel heb ik zelf ookJive schreef op zondag 20 februari 2005 @ 21:48:
* Jive heeft hetzelfde vermoeden als Lightning 502 ...

Maar als je je videokaart nuked hoor je toch wat te zien/ruiken aan de kaart en dat is bij mij dus niet het geval.
[ Voor 31% gewijzigd door LifeTecH op 20-02-2005 22:08 ]
Tja ... doe effe zoek op BIOS en kijk wat de term inhoud, dan zal je waarschijnlijk begrijpen waarom het nuken van je BIOS wel degelijk kan leiden tot vette problemen of dit nu voor je Mobo of je VGA is ..
ZONDER dat je rokende chips of smeulende pcb's ziet hoor
ZONDER dat je rokende chips of smeulende pcb's ziet hoor
Verwijderd
Dan doet mijn msi 9800 pro het tog beter, met voltmod dan wel 
Doe 520-530 core en 390 mem.
Zonder voltmod 450/380
Doe 520-530 core en 390 mem.
Zonder voltmod 450/380
ben van me 9800 pro afgestapt te vaak kapot gegaan 2e al niet door oce
heb nu een n6600gt 3dmark03 8400 3dmark05 3600
heb nu een n6600gt 3dmark03 8400 3dmark05 3600
Nee ... dit zal enkel artifacts geven door verkeerde hardware-aanroepen van de drivers.Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 16:07:
is het nu zinnig om mn r350 te flashen naar xt?
Je kunt wel je huidige bios extracten, en met een bios-editor opklokken en dan terug plaatsen voor default hogere clocks als je systeem het toelaat.
Dit topic is gesloten.