9800(PRO) naar 9800 XT Topic - Deel 6

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.641 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Hier trouwens de ghosting problemen in FarCry.

Mijn screenshots :

Screenshot 1
Screenshot 2

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwah, die problemen heb ik niet. Khad nog ff een movie gemaakt om na de tijd te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 14:34:
Maar wat je zegt over extra punten in 3dmark dat snap ik, maar de xt heeft meer shaders etc. dan de pro dus daar merk je wel wat van, je merkt dan dat je games wel soepele draaien.
Naar mijn weten heeft de XT geen extra shaders. Het verschil zit 'm in de drivers en niet in het BIOS. Bij installatie van de drivers worden andere shader instellingen gebruikt, de R350 of R360 shader instellingen. de R360 instellingen zijn niet compatibel met de R350 hardware en daarom krijg je shader problemen. Met de omega drivers worden de 'normale' R350 shader instellingen gebruikt, maar dan is je snelheidsvoordeel weer verdwenen.
Natuurlijk doe ik het niet alleen voor extra prestatie, maar ik wil ook gewoon patsen dat er een XT in zit ;). En ik wil natuurlijk een zo hoog mogelijk score halen bij 3dmark.
Een R350 kaart met XT bios is geen XT. Je hebt geen overdrive en niet de aangepaste shader instellingen die werken. Het patsen is dus gebaseerd op lucht .

Ik zou het vreemd vinden dat er mensen zijn met een R350, originele drivers en een XT flash die geen last hebben van ghosting effecten. Dat zou betekenen dat ze een R350 hebben met R360 architectuur. Volgens mij bestaat er slechts 1 type R350. Met een XT flash verander je daar niets aan. Volgens mij een behoorlijk geval van broodje aap !

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xymox schreef op zondag 28 november 2004 @ 14:54:
[...]

Naar mijn weten heeft de XT geen extra shaders. Het verschil zit 'm in de drivers en niet in het BIOS. Bij installatie van de drivers worden andere shader instellingen gebruikt, de R350 of R360 shader instellingen. de R360 instellingen zijn niet compatibel met de R350 hardware en daarom krijg je shader problemen. Met de omega drivers worden de 'normale' R350 shader instellingen gebruikt, maar dan is je snelheidsvoordeel weer verdwenen.

[...]

Een R350 kaart met XT bios is geen XT. Je hebt geen overdrive en niet de aangepaste shader instellingen die werken. Het patsen is dus gebaseerd op lucht .

Ik zou het vreemd vinden dat er mensen zijn met een R350, originele drivers en een XT flash die geen last hebben van ghosting effecten. Dat zou betekenen dat ze een R350 hebben met R360 architectuur. Volgens mij bestaat er slechts 1 type R350. Met een XT flash verander je daar niets aan. Volgens mij een behoorlijk geval van broodje aap !
Mwah, ik zal zo eens Far Cry testen of die ghosting problemen heeft. Daar zag je het beter dacht je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartHo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 10:22

mja toch is het zo.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laat maar

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:04

Tys

Kan je ook softwarematig bekijken welke core je hebt?

Mijn flash (9800 Pro -> XT) is namelijk wel gelukt, en heb geen artifacts of whatsoever in 3dmark en andere games (zelfs die ghosting effect niet), ben wel benieuwd of ik een 350 of 360 core heb, maar om hem nou uit elkaar te slopen voor dat, liever niet. :D

[ Voor 10% gewijzigd door Tys op 28-11-2004 19:05 . Reden: Typo's ]

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 20:37
Xymox schreef op zondag 28 november 2004 @ 14:22:
[...]

[...]
Heb je een R360 core en ook nog temperatuur chip op je kaart kan het handig zijn om naar XT te flashen.

[...]
Helemaal mee eens, ik 'irriteer' me er ook wel eens aan dat mensen denken dat 3dMark het resultaat laat zien wat je in iedere game terug zult vinden... denk het dus niet.

Maar welke 9800 Pro's met R360 core hebben een temp. chip? zit namelijk zelf te kijken naar een Sapphire 9800 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartHo
  • Laatst online: 10-06 10:22
Deze link staan veel biossen voor de flash ook hynix!!

http://koti.mbnet.fi/elixir/Radeon/XT/R360-128/index.html

Handig voor ts misschien RedXraD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01 21:16
Arctic VGA koeler ATI Silencer 3

Arctic VGA koeler Silencer rev3

Je hebt dus deze 2 coolers. Ik vroeg me af of er veel verschil zit tussen deze 2. Ik weet dat de Arctic VGA koeler Silencer rev3 redelijk tegenvalt.
De eerste is rond de 20 euro en de tweede rond de 10.

Is het de meerprijs waard?

ps: wat waarschijnlijk voorbij is gekomen maar ik vraag het toch even want zoveel moeite is het niet. Passen die zalman sinks op het geheugen als je de silencer gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Xymox schreef op zondag 28 november 2004 @ 13:19:
Typisch geval van ghosting.

Volgens mij heeft ELKE R350 core daar last van met een XT BIOS. OOk in FarCry heb ik exact zulke fouten gezien. Bij doom 3 kan je onderliggende objecten zien met zwarte randen, is erg irritant.

Zijn er 9800Pro bezitters met R350 core hier die met succes een XT BIOS hebben geflashed maar geen last hebben van artifacts in 3DMark en bepaalde games ?
Ja dat is wel zo, maar hoezo hadden de ouwe XT biosen daar geen last van? alleen met 256MB biosen had ik er last van.
De 256MB versie derin start die helemaal niet meer op. Dus beetje vaag allemaal.

Alleen die nieuwe hebben daar last van, Ik heb helaas ook geen ouwe meer.

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben van plan om een radeon 9800 SE AIW te kopen, maar als ik ale pielines van de kaart heb kunnen activeren, dan is hij in feite dus gewoon een 9800 pro. kan ik hem dan ook nog flashen nar een 9800 xt bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 16:30:
ik ben van plan om een radeon 9800 SE AIW te kopen, maar als ik ale pielines van de kaart heb kunnen activeren, dan is hij in feite dus gewoon een 9800 pro. kan ik hem dan ook nog flashen nar een 9800 xt bios?
De kans dat jij een 9800SE AIW@ XT krijgt is erg laag.
De kans dat jij een 9800SE AIW kan krijgen is erg laag.

De 9800SE heeft een R350Core, waarbij je zware ghosting zou zien na het flashen @ XT.
Ook moet je geen 9800SE 128bits treffen, die is niet te softmodden. (correct me if i'm wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

matinez schreef op maandag 29 november 2004 @ 16:58:
[...]

De 9800SE heeft een R350Core, waarbij je zware ghosting zou zien na het flashen @ XT.
Ook moet je geen 9800SE 128bits treffen, die is niet te softmodden. (correct me if i'm wrong)
De 9800se's zijn nog goed leverbaar hoor? :)
Wat betreft die 350 core, heb je inderdaad gelijk. Ik geef hem ook weinig kans dat het gaat lukken, omdat een se naar pro in veel gevallen al moeilijk is. Omdat je ook nog geluk moet hebben met je pipelines.
Maar als het lukt, dan heb je wel heel goedkoop in xt :)

LET OP:
Je raakt met het flashen naar xt wel je aiw functies kwijt

[ Voor 3% gewijzigd door Mister I op 29-11-2004 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

matinez schreef op maandag 29 november 2004 @ 16:58:
[...]

Your almost right :)
Er is namelijk iemand geweest die zijn 128bit naar een XT heeft geflashed, en dus 256bit werd. Alles deed het nog... Dus het schijnt dat het wel werkt, alleen garantie kan ik er niet op geven...

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:43
128-bit na een flash 256-bit? dat wil ik dan wel eens zien. kan me niet voorstellen dat een fabrikant lijntjes in de pcb disabled zodat er 256-bit traces aanwezig zijn, maar er maar 128-bit gebruikt worden.

denk dat een flash misschien wel werkt, maar de kaart zal wel een 128-bit blijven. :X

na een flash met een 256 MB bios heb ik ook niet in 1x extra hardware op mijn kaart..... ;)

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
qrazi schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 08:10:
128-bit na een flash 256-bit? dat wil ik dan wel eens zien. kan me niet voorstellen dat een fabrikant lijntjes in de pcb disabled zodat er 256-bit traces aanwezig zijn, maar er maar 128-bit gebruikt worden.

denk dat een flash misschien wel werkt, maar de kaart zal wel een 128-bit blijven. :X

na een flash met een 256 MB bios heb ik ook niet in 1x extra hardware op mijn kaart..... ;)
Helemaal mee eens.
..128bit naar een XT heeft geflashed, en dus 256bit werd. Alles deed het nog...
Bedoel je hiermee dat alle 9800XT's 256Bits zijn of dat de kaart van 128 --> 256Bits werd? (lijkt me onmogelijk O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

ik wil graag een ZM80C-HP bestellen, maar dan zonder fan, ik weet alleen niet of dat kan er staat nl. dat bij een 9800pro het aangeraden is om er een cooler op te hangen.

nu heb ik dus een shuttle en laat ik de ene kant (de core kant) naar buiten hangen wat al moet schelen, en de er is ook wel een redelijke airflow aan de andere kant.

kan iemand mij linkjes geven oid waar word getest of dit mogelijk is?

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning502
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-07 11:16
Flappiewappie schreef op woensdag 01 december 2004 @ 23:40:
ik wil graag een ZM80C-HP bestellen, maar dan zonder fan, ik weet alleen niet of dat kan er staat nl. dat bij een 9800pro het aangeraden is om er een cooler op te hangen.
Dat kan ik je afraden. Die passieve koeler doet net genoeg om de pro te koelen. Je kan beter de VGA silencer Rev. 3 halen van artic cooling. Die is goedkoper, werkt beter, en is geluidloos als je hem op low-speed draait. Je kan schakelen tussen hoge en lage snelheid, dus dat is zowiezo wel cool, maar ook effectief. Ik wee tniet of je van plan was om hem te flashen naar XT, maar dat kan die ook supergoed aan. Eerst had ik met 9800pro geen artifacts @ XT speed, maar wel toen ik hem had geflashed naar XT en op XT. Hoger wou die ook niet. Nu met deze cooling kan ik hem nog doorklokken naar 433/365 (mem wil nie hoger). In iedergeval, als ik hem nu op silent heb staan dan krijg ik nog geeneens artifacts in wat voor spel dan ook. Oftewel : koop de vga silencer rev3, hij doet zn naam eer aan en is goedkoop. heb hem zelf gehaald bij anr computers voor 14.50

http://tweakers.net/gallery/123027/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning502
CRAM schreef op maandag 29 november 2004 @ 14:43:
Arctic VGA koeler ATI Silencer 3

Arctic VGA koeler Silencer rev3

Je hebt dus deze 2 coolers. Ik vroeg me af of er veel verschil zit tussen deze 2. Ik weet dat de Arctic VGA koeler Silencer rev3 redelijk tegenvalt.
Ik heb de rev3, en hij werkt fantastisch, ( zie vorige post). Misschien kan je nog net iets verder klokken met dat andere apparaat, maar je moet het maar willen en gebruiken. Ik zou zeggen: het is het meergeld niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Lightning502 schreef op donderdag 02 december 2004 @ 20:20:
[...]

Dat kan ik je afraden. Die passieve koeler doet net genoeg om de pro te koelen. Je kan beter de VGA silencer Rev. 3 halen van artic cooling. Die is goedkoper, werkt beter, en is geluidloos als je hem op low-speed draait. Je kan schakelen tussen hoge en lage snelheid, dus dat is zowiezo wel cool, maar ook effectief. Ik wee tniet of je van plan was om hem te flashen naar XT, maar dat kan die ook supergoed aan. Eerst had ik met 9800pro geen artifacts @ XT speed, maar wel toen ik hem had geflashed naar XT en op XT. Hoger wou die ook niet. Nu met deze cooling kan ik hem nog doorklokken naar 433/365 (mem wil nie hoger). In iedergeval, als ik hem nu op silent heb staan dan krijg ik nog geeneens artifacts in wat voor spel dan ook. Oftewel : koop de vga silencer rev3, hij doet zn naam eer aan en is goedkoop. heb hem zelf gehaald bij anr computers voor 14.50
mij gaat het niet zozeer of ik hem wil overclocken ja of nee, maar dat ie zo stil mogelijk is. alle spellen gaan in mijn ogen op normale speeds snel genoeg.

ik denk dat ik het eerst test zonder, en zodra die het niet trekt hang ik gewoon die koeler drop.

en heb je hem zelf ook geprobeerd of weet je via via, dat het niet werkt? :)

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-09 22:47

t!mP

is inflatie gevoelig

Ik weet niet precies wat je hiermee wilt zeggen maar wat jij zegt is gewoon onzin...
Natuurlijk is het geen XT want het is immers een Pro.. goh dat klopt. Maar het gaat er toch om dat windows aangeeeft dat er een XT inzit, dat ie verder klokt met zo'n bios en dat het gewoonweg beter presteert. En als je er nog wat verder meegaat trek je een default XT er dik uit, dus in welk opzicht is het dan broodje aap? Met andere woorden je hebt hem gesoftmod naar een XT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning502
Flappiewappie schreef op donderdag 02 december 2004 @ 22:49:
[...]

mij gaat het niet zozeer of ik hem wil overclocken ja of nee, maar dat ie zo stil mogelijk is.
(...)
ik denk dat ik het eerst test zonder, en zodra die het niet trekt hang ik gewoon die koeler drop.

en heb je hem zelf ook geprobeerd of weet je via via, dat het niet werkt? :)
Een maat van mij heeft net een ander merk, maar vergelijkbaar. Alleen heeft hij een dubbele heatpijp, dus dan zou de zm-hp80D daarmee te vergelijken zijn. Bovendien heeft hij geen fan erbij. Hij kon maar een klein beetje verder overklokken dan met de stock koeler. (dus als je de 80d zou halen dan kan je al je spellen nog wel op pro speed gewoon spelen) Zelf had ik de 80c bijna gekocht maar omdat je dan amper boven de pro speed uit kan komen heb ik er maar vanaf gezien, dan moet je dus die fan erbij halen en dat kost weer 10 euro.

Ik kan je vertellen: de vga silencer rev3 is gewoon de beste. Je moet je ook realiseren, dat als je met de 80c je spellen nog maar net zonder artifacts kan spelen, dat je kaart bloedje heet wordt. Het is gewoon beter (vooral op langere termijn) om een goed gekoeld systeem te hebben.
Daar komt nog is bij dat die rev.3 op silent stand nog steeds beter koelt en serieus niet te horen is. Ik heb het bij mezelf getest, met alleen de vga en voeding (cm 450 blue power die ook muisstil is) en ik hoorde de vga niet eens. Ik kan nog wel ff doorgaan maar dan wordt het zo langdradig. Hopelijk doe je er wat nuttigs mee

[ Voor 3% gewijzigd door Lightning502 op 03-12-2004 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

Ik heb hier een Sapphire kaart en onder de koeler staat op de core R360 verder hynix geheugen en ik heb hem dus geflashed de juiste bios( voor Hynix geheugen) gebruikt en hij staat nu onder Windows etc,etc vermeld als een 9800XT, is dit nu nog steeds een geflashed kaartje of hem je mazzel met die R360 core en heb je nu een 9800XT, dit omdat ik iedereen hier hoor over R350, maw is R360 beter dan een met R350?

Zal er straks nog even een fan extra bijzetten om het geheugen iets meer te koelen en zal dan eens kijken hoever hij komt.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning502
Flame17 schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 09:12:
etc,etc vermeld als een 9800XT, is dit nu nog steeds een geflashed kaartje of hem je mazzel met die R360 core en heb je nu een 9800XT, dit omdat ik iedereen hier hoor over R350, maw is R360 beter dan een met R350?
R360 is beter dan r350 ja, en omdat de 'echte' XT altijd een r360 core heeft, werkt de flash veel beter als je zelf ook een 360 core hebt. Ik heb dezelfde kaart als jou en het werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

t!mP schreef op donderdag 02 december 2004 @ 23:00:
[...]
Natuurlijk is het geen XT want het is immers een Pro.. goh dat klopt. Maar het gaat er toch om dat windows aangeeft dat er een XT inzit, dat ie verder klokt met zo'n bios en dat het gewoonweg beter presteert.
Een R350 met XT BIOS presteert inderdaad beter omdat de drivers waarschijnlijk de verkeerde shader instellingen gebruikt waardoor er minder instructies worden uitgevoerd, maar wat visuele fouten tot gevolg heeft.

Hij presteert wellicht beter op performance gebied, maar presteert in kwaliteit dus minder. Met het oog zie je de performance winst niet, de visuele fouten wel !

Dat een R350 hoger clockt met XT bios komt dus door bovenstaande.

Wat ik bedoelde te zeggen met broodje aap is dat een R350 nooit de performance EN visuele kwaliteit kan halen van een R360 XT, welk XT BIOS je ook neemt.

En wil je in Windows aangeven dat het een XT is kan je beter met een hex editor je Pro BIOS de teksten en idŽs aanpassen.
Maargoed, wie hou je daarmee nu eigenlijk voor de gek ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 16:33
Ik heb dus nog steeds witte puntjes als ik games speel. Soms ook duidelijk zichtbare artifacten. Ik heb mijn kaart allang weer een 256 MB 9800Pro BIOS gegeven, zoals die er eerst ook op stond. Onderclocken hielp niet, memory latencies verlagen ook niet. Koeling: Zalman blok met fan, bovendien ligt het niet aan de warmteontwikkeling want ik ook met een tafelventilator erop verdwijnen de witte puntjes niet.

Het opvallende is echter dat ik die puntjes niet altijd zie en ook niet in alle spellen. Ze komen sporadisch voor. In Vampire Bloodlines zie ik ze alleen af en toe in de hals van een personage terwijl ik ze in CS: Source en HL 2 vaker tegenkom. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen... heeft iemand wellicht nog tips voor me, of kan iemand me verblijden met een ander 9800Pro 256 MB BIOS? (niet van internet, die heb ik allang geprobeerd). Helaas heb ik mijn eigen, originele BIOS, niet gebackupped toen ik mijn kaart 2 maanden geleden voor het eerst naar XT flashte.

Screenshot in CSS

[ Voor 4% gewijzigd door Thanatos op 03-12-2004 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Thanatos schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 11:29:
Ik heb dus nog steeds witte puntjes als ik games speel. Soms ook duidelijk zichtbare artifacten. Ik heb mijn kaart allang weer een 256 MB 9800Pro BIOS gegeven, zoals die er eerst ook op stond. Onderclocken hielp niet, memory latencies verlagen ook niet. Koeling: Zalman blok met fan, bovendien ligt het niet aan de warmteontwikkeling want ik ook met een tafelventilator erop verdwijnen de witte puntjes niet.

Het opvallende is echter dat ik die puntjes niet altijd zie en ook niet in alle spellen. Ze komen sporadisch voor. In Vampire Bloodlines zie ik ze alleen af en toe in de hals van een personage terwijl ik ze in CS: Source en HL 2 vaker tegenkom. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen... heeft iemand wellicht nog tips voor me, of kan iemand me verblijden met een ander 9800Pro 256 MB BIOS? (niet van internet, die heb ik allang geprobeerd). Helaas heb ik mijn eigen, originele BIOS, niet gebackupped toen ik mijn kaart 2 maanden geleden voor het eerst naar XT flashte.

Screenshot in CSS
ik heb ook die witte puntjes? alleen heeel af en toe in hoekjes ofzo, als 2 polygnonen elkaar overlappen als het ware...

bij mij hielp terug flashen echter wel, misschien kan je nog wat andere biossen proberen?

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Thanatos schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 11:29:

Screenshot in CSS
Volgens mij hoort dat gewoon hoor, dat zit gewoon in et spel, is bijna onmogelijk dat de puntsjes pressies op die lijn zit. Ik denk dat gewoon hoort, ik heb dat altijd al gehad ook als die op stock dree.

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whoohoo
  • Laatst online: 11-09 11:41
ik heb een vraagje over een nieuwe koeler voor mn 9800 xt (flashed). Kan ik hier een nieuwe koeler opzetten voor een 9800 pro of moet ik er 1 kopen voor een 9800 xt want sommigen hier zeiden dat ik een xt pcb had.....

Afbeeldingslocatie: http://img25.exs.cx/img25/2645/91-videocard.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Whoohoo schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 15:21:
ik heb een vraagje over een nieuwe koeler voor mn 9800 xt (flashed). Kan ik hier een nieuwe koeler opzetten voor een 9800 pro of moet ik er 1 kopen voor een 9800 xt want sommigen hier zeiden dat ik een xt pcb had.....

[afbeelding]
ff voor alle duidelijk heid! dit is saphire 9800pro! dus er zit al een pro koeler op. als je hem lkr op xt snelheid wil laten draaien kan je beter een zalman koeler erop zetten of een artic cooler ofzo want dan blijft je kaart cooler! met de koeler die je nu hebt, want die had ik ook precies de zelfde is het af te raden om hem met de huidige cooler op xt speed te laten lopen! suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 09:49

mvds

Totally awesome!

Heeft een kaart met een R360 chip altijd een xt layout? Ook als het een Pro kaart is?

En belangrijker, past een Ati Silencer 1 er dan gewoon op? (als het een xt layout heeft)

[ Voor 34% gewijzigd door mvds op 03-12-2004 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ woohoo.

[EDIT: waarom zit je molex nog aangesloten terwijl de kaart op je bed ligt????]

Heej, zo één heb ik ook! dat is nu ook een XT!

welke koeler wil je? als je een zalman-heat-pipe-koeler wilt past het altijd (bij mij zit er een zalman op... (de C-versie))

Volgens mij kan het een probleem zijn als je een artic silencer wilt hebben, het is volgens mij zo dat er daarvan verschillende versies bestaan, waaronder 1 voor de XT-layout (dit wil dus zeggen waar op je kaart de geheugenchips enz zitten, dit heeft uiteraard niets met je bios te maken) Welke Artic jij nodig hebt weet ik niet daar ben ik niet zo in thuis.

Wellicht wil je nog even wachten met een andere koeler kopen aangezien er een nieuwe van Zalman aankomt (zie andere topic (7000 gpu OID)). De Zalman heatpipe koeler zou ik nu niet kopen, de prestaties vallen mij een beetje tegen (ik heb er u 2 fan's opzitten...) en er komt dus een nieuwe aan. (het is wel aan te raden om de koeler snel te vervangen, hoe koeler de hardware, hoe langer hij meegaat (of hoe verder je hem kunt overklokken :P ))

PS. zijn er hier meer mensen zoals ik, die de GPU onderklokken? ik heb in ATI-tool 3 profielen:
- de hoogste (voor tijdens het gamen)
- default (standaard XT speeds)
- cool (200/200 mHz voor tijden het surfen endergelijke)
Zo blijft mij kaartje aardig koel zodat de fan's die ik erop heb gezet niet aan het werk hoeven (dus ook geen herrie maken)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whoohoo
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 16:05:
@ woohoo.

[EDIT: waarom zit je molex nog aangesloten terwijl de kaart op je bed ligt????]

Heej, zo één heb ik ook! dat is nu ook een XT!

welke koeler wil je? als je een zalman-heat-pipe-koeler wilt past het altijd (bij mij zit er een zalman op... (de C-versie))

Volgens mij kan het een probleem zijn als je een artic silencer wilt hebben, het is volgens mij zo dat er daarvan verschillende versies bestaan, waaronder 1 voor de XT-layout (dit wil dus zeggen waar op je kaart de geheugenchips enz zitten, dit heeft uiteraard niets met je bios te maken) Welke Artic jij nodig hebt weet ik niet daar ben ik niet zo in thuis.

Wellicht wil je nog even wachten met een andere koeler kopen aangezien er een nieuwe van Zalman aankomt (zie andere topic (7000 gpu OID)). De Zalman heatpipe koeler zou ik nu niet kopen, de prestaties vallen mij een beetje tegen (ik heb er u 2 fan's opzitten...) en er komt dus een nieuwe aan. (het is wel aan te raden om de koeler snel te vervangen, hoe koeler de hardware, hoe langer hij meegaat (of hoe verder je hem kunt overklokken :P ))

PS. zijn er hier meer mensen zoals ik, die de GPU onderklokken? ik heb in ATI-tool 3 profielen:
- de hoogste (voor tijdens het gamen)
- default (standaard XT speeds)
- cool (200/200 mHz voor tijden het surfen endergelijke)
Zo blijft mij kaartje aardig koel zodat de fan's die ik erop heb gezet niet aan het werk hoeven (dus ook geen herrie maken)
omdat ik het andere eind van de molex eruit had getrokken :*) Ehmm ja ik ben nog een beetje aan het kijken voor een nieuwe koeler want me kaart is nu 75 graden stressed 8)7 Ik heb trouwens heatsinks (van die blauwe blokjes) op me geheugen chips zitten waarbij je zon velletje eraf moest trekken en dan plakken ze. Is dit er zonder al te veel moeite af te halen? Kaart loopt al 2 maanden of meer (geen idee eigenlijk) stabiel zonder artifacts of zoiets maar ik heb hem toch liever koeler :9~

*edit*

bedoelde je deze?

Afbeeldingslocatie: http://www.casejunkies.com/images/artikel_upload/picture_5214.jpg

die spreekt me eigenlijk wel aan :9~

[ Voor 4% gewijzigd door Whoohoo op 03-12-2004 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
zBEASTORz schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 15:02:
[...]

Volgens mij hoort dat gewoon hoor, dat zit gewoon in et spel, is bijna onmogelijk dat de puntsjes pressies op die lijn zit. Ik denk dat gewoon hoort, ik heb dat altijd al gehad ook als die op stock dree.
Normaal? Zo erg? Lijkt me niet 8)7
Flappiewappie schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 12:46:
[...]

ik heb ook die witte puntjes? alleen heeel af en toe in hoekjes ofzo, als 2 polygnonen elkaar overlappen als het ware...

bij mij hielp terug flashen echter wel, misschien kan je nog wat andere biossen proberen?
Techpowerup = probleem, Sqeakfix= probleem.. en ik zou niet weten waar ik anders BIOS vandaan haal :? Sapphire reageert niet op mails >:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep die bedoel ik... Hij is echt heel erg :9~

Als je deze koeler wilt kopen (de zalman) hoef je je koelblokjes er niet af te halen, als je een artic wilt moet dat denk ik wel.
Ik heb geen idee hoe vast ze zitten (ik heb ze zelf ook maar ik ga ze er niet af trekken....), maar volgens mij krijg je ze er wel af door een beetje te trekken en te draaien.

Zet geen schroevendraaier direct op je chip of printplaat, daar zijn deze onderdelen niet voor gemaakt.... (jôh...), maar als je een schroevendraaier MOET gebruiken (eerst alle andere opties...) leg er dan een bankpas oid onder dit beschermt nog enigzins, maar het blijft riskant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

heej!
eindelijk gelukt! me 9800pro is nu 9800xt :9 ! werkt nog nie helemaal want hij zit onder de standaard snelheid :( draait nu op 305 core 245 mem. kan memory niet boven de 360 zetten dan krijg ik articfacts! ik heb nog de stock koeler ga een nieuwe kopen de artic silencer 1! helpt dat? of kan het nog aan iets anders liggen? hij is van sapphire en heeft hynix geheugen

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

obsidian schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 16:00:
Heeft een kaart met een R360 chip altijd een xt layout? Ook als het een Pro kaart is?

En belangrijker, past een Ati Silencer 1 er dan gewoon op? (als het een xt layout heeft)
Kan iemand me aub antwoord geven? Ik heb net de koeler eraf gehaald, en ik heb dus een R360 core (joepie :D), maar ik heb nergens een plaatje gezien van hoe je nou de XT layout kan herkennen. Voor ik de verpakking van mijn Silencer openmaak wil ik wel weten of ie gaat passen.

Mijn layout 1,2MB

[ Voor 7% gewijzigd door mvds op 03-12-2004 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een powercolor 9800pro R360 core
Nu krijg ik hem wel geflashed en loopt ook allemaal wel.

Nu het probleem , Ik krijg niet meer alle opties van de kaart , eerst waren het er een stuk of 10 nu nog maar 3 of 4.

Heeft een xt minder opties of moet ik weer de drivers installen omdat die na de flash verwijderd worden of zo?

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 18:52:
Ik heb een powercolor 9800pro R360 core
Nu krijg ik hem wel geflashed en loopt ook allemaal wel.

Nu het probleem , Ik krijg niet meer alle opties van de kaart , eerst waren het er een stuk of 10 nu nog maar 3 of 4.

Heeft een xt minder opties of moet ik weer de drivers installen omdat die na de flash verwijderd worden of zo?

Bedankt alvast
Drivers opnieuw installeren moet je doen ja. Had je sowieso wel kunnen proberen, maar goed.

Edit: btw erg knap dat jij een 9800Pro hebt met R360 core 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Thanatos op 04-12-2004 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knap? bijna alle 9800pro van tegenwoordig zijn R360 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( ik heb nu een probleem.
Ik heb met WinFlash mijn Sapphire Radeon 9800Pro geflashed naar XT. (Heb van tevoren een back-up gemaakt van mijn oude bios.)
Na het flashen, bleek dat ik artifacts kreeg, dus heb ik mijn standaard bios weer terug gezet.
Maar nu krijg ik na ~15min. gamen iedere keer een blauw scherm, en daarna reboot mijn PC spontaan :?
Wie o wie zou mij kunnen helpen? _/-\o_

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2004 18:18 . Reden: -- ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 17:50:
:( ik heb nu een probleem.
Ik heb met WinFlash mijn Sapphire Radeon 9800Pro geflashed naar XT. (Heb van tevoren een back-up gemaakt van mijn oude bios.)
Na het flashen, bleek dat ik artifacts kreeg, dus heb ik mijn standaard bios weer terug gezet.
Maar nu krijg ik na ~15min. gamen iedere keer een blauw scherm, en daarna reboot mijn PC spontaan :?
Wie o wie zou mij kunnen helpen? _/-\o_
Miss is je kaart beschadigd door oververhitting, check even of je koeling helemaal 100% in orde is en haal de elektriciteit er even een half uur van af om je systeem (lees: videokaart dus) even rustig te laten afkoelen. Daarna even rebooten en dan zou het weer ok moeten zijn.

Zo nee, check even of je temperaturen een beetje binnen de normen zijn, het kan namelijk ook zijn dat je kaart door een of andere duistere reden nu warmer wordt dan normaal en je dus alternatieve koeling nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 18:46:
[...]

Miss is je kaart beschadigd door oververhitting, check even of je koeling helemaal 100% in orde is en haal de elektriciteit er even een half uur van af om je systeem (lees: videokaart dus) even rustig te laten afkoelen. Daarna even rebooten en dan zou het weer ok moeten zijn.

Zo nee, check even of je temperaturen een beetje binnen de normen zijn, het kan namelijk ook zijn dat je kaart door een of andere duistere reden nu warmer wordt dan normaal en je dus alternatieve koeling nodig hebt.
Bedankt, ik zal het proberen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Laatst online: 16-07 13:03
mmmmm ik heb em op 426core en 750mem....

helemaal zonder articifacts oid, maar heb niet echt het gevoel dat ie echt sneller is.
Met CS:S laggt ie nog best wel als er water is zo rond de 30fps krijg ik dan op 1280x1024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

obsidian schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 18:51:
[...]

Kan iemand me aub antwoord geven? Ik heb net de koeler eraf gehaald, en ik heb dus een R360 core (joepie :D), maar ik heb nergens een plaatje gezien van hoe je nou de XT layout kan herkennen. Voor ik de verpakking van mijn Silencer openmaak wil ik wel weten of ie gaat passen.

Mijn layout 1,2MB
Zo te zien is het geen XT layout (ik kan geen temp chip ontdekken en ook geen uitsparing volgens XT layout.).
Lijkt me een Pro kaartje met een R360 !

Ik heb een Silencer rev 3 en past op mijn kaart, ook een Pro layout met in mijn geval een R350.

Haal wel die shim eraf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik heb de Silencer er al opzitten, en de shim zit er ook nog op. Ik heb gekeken en er zit nog een heel klein kiertje tussen de shim en de Silencer. Ik heb wel een stukje uit het plastic weg moeten halen, anders kwam ie er scheef op te zitten vanwege dat zilveren blokje naast de core. Inmiddels is ie geflasht en heb ik 3DMark kunnen runnen op XT speeds zonder artifacts. Ook HL2 gaat perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Loop nu stabiel op 420/380 en draait zonder problemen of artifacts, kan ik btw met atitool van die temperaturen uitgaan of zijn die te nemen met een korreltje zout?.

Waar zit op een orginele XT dan de temp chip?

Ik had hiervoor een FX5950 ultra van Msi en ik kom met deze kaart hoger met 3d 2001 en 3d 2005, bij 3d 2003 is het de FX die sneller is om precies te zijn 6574 om 6613 ;) , al met al is met dit kaartje NFSU2 en Fifa 2005 beter te spelen.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
ik heb ook diw witte strpen in source op sommige plekke en hl2 dat hoort gewoon in de game want met doom3 en alles zie je nix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
Mmmmmmm ik heb 3dmark 03 gedaan met mn kaart op 426//375
En ik heb maar 3337 3dmarks.....

Volgens mij klopt dit niet, ik heb net een clean instal gedaan.
Verder heb ik een Athlon Mobile XP @ 210x12,5=2625mhz en 1024mb ram.

Iemand misschien ene idee waar dit aan kan liggen?
Ik gebruik de catalyst 4.11 drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Chipsetdrivers vergeten misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
Mmmm... dr stond blijkbaar iets beetje fout ingesteld bij de ATi catalyst drivers zelf.
Ik had et op de default settings gezet, en nu doet ie et idd beter, zo rond de 6500 3dmarks 03.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Lawtje.com schreef op zondag 05 december 2004 @ 15:08:
Mmmm... dr stond blijkbaar iets beetje fout ingesteld bij de ATi catalyst drivers zelf.
Ik had et op de default settings gezet, en nu doet ie et idd beter, zo rond de 6500 3dmarks 03.
Dat klopt idd beter, ik heb 6400 en mijn CPU draait iets lager :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
Btw, voor mensen die misschien geinterresseerd zijn in mijn "tijdelijke" koel oplossing :P
Let vooral op de blauwe 8cm fan die op wat stuff staat en dat fannetje die de mobo koelt haha.

Mn gepolijste custom made koelblokjes zijn wel best pimp toch 8) beetje et chrome velgen effect :P

klikbaar

edit: Even het plaatje weggehaald, was wel erg aso groot... als je het plaatje verkleint mag het wel :)

[ Voor 33% gewijzigd door Apen-nootjes op 07-12-2004 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ROFL die dingen zijn wel pimp ja maar damn groot

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
wat zijn je temps dan.. en volgens mij is dan geen radeon kaart maar van nvidia :? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
DaannO schreef op maandag 06 december 2004 @ 18:46:
wat zijn je temps dan.. en volgens mij is dan geen radeon kaart maar van nvidia :? :(
Dr zitten geen temp sensoren op.

En het is zeker geen nVidia kaart :P het is eigenlijk een 9800XL uit zo'n Medion PC.
De XL is iets langzamer dan een pro maar ik heb em superstabiel op 426core, 750mem.

Kan misschien nog wel wat hoger, dat heb ik nog niet geprobeerd.

oja aan de onderkant zitten nog geen heatsinkjes want misschien komt dr op dore nog een andere koeler, ben ik nog niet over uit.

[ Voor 13% gewijzigd door lawtshjj op 06-12-2004 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Lawtje.com schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:05:
[...]

Dr zitten geen temp sensoren op.

En het is zeker geen nVidia kaart :P het is eigenlijk een 9800XL uit zo'n Medion PC.
De XL is iets langzamer dan een pro maar ik heb em superstabiel op 426core, 750mem.

Kan misschien nog wel wat hoger, dat heb ik nog niet geprobeerd.

oja aan de onderkant zitten nog geen heatsinkjes want misschien komt dr op dore nog een andere koeler, ben ik nog niet over uit.
Ze zijn wel ongelovelijke scheef gemonteerd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
FnF schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:20:
[...]

Ze zijn wel ongelovelijke scheef gemonteerd >:)
dat is kunst :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn hier mensen die graag eens een plaatje hadden gezien van een
Sapphire 9800 Pro XT-lay out wel,... ziehier mijn kaartje O-)

Deze kaart is perfect flashbaar en loopt bij mij nu constant aan core 430Mhz./memory 380 Mhz.
Artifacts,.... ik moet nog steeds mijn allereerste artifact in mijn PC-leven te zien krijgen ;)

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/xplod/Sapphire%20front.jpg

Gemod met een VGA Silencer rev.1 + Zalman BGA memory heatsinks.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/xplod/Zalman8.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2004 04:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 04:40:
Er zijn hier mensen die graag eens een plaatje hadden gezien van een
Sapphire 9800 Pro XT-lay out wel,... ziehier mijn kaartje O-)

Deze kaart is perfect flashbaar en loopt bij mij nu constant aan core 430Mhz./memory 380 Mhz.
Artifacts,.... ik moet nog steeds mijn allereerste artifact in mijn PC-leven te zien krijgen ;)

[afbeelding
Ik heb op de Zalman koeler na precies zo'n dingetje, loopt hier met alleen een extra fan boven de geheugen chippies op 320/380.

Welk geheugen heb je er opzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Xplod: Waaraan kun je zien dat het een XT-layout is? Jou kaart is volgens mij (ik heb ff snel gekeken of ik verschillen zag) dezelfde als die van Woohoo (zie pagina 30 in dit topic).

Van die van Woohoo wordt gezegt dat het geen XT-layout is door: Xymox::

Zo te zien is het geen XT layout (ik kan geen temp chip ontdekken en ook geen uitsparing volgens XT layout.).

Ik heb volgens mij dezelfde kaart als jullie maar ik kan bij mijn instellingen geen temperatuur vinden. voordat ik hier verder na ga zoeken wil ik graag weten of ik wel een XT-layout (met dus mogelijk een temp-sensor) heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 08:56:
@ Xplod: Waaraan kun je zien dat het een XT-layout is? Jou kaart is volgens mij (ik heb ff snel gekeken of ik verschillen zag) dezelfde als die van Woohoo (zie pagina 30 in dit topic).

Van die van Woohoo wordt gezegt dat het geen XT-layout is door: Xymox::

Ik heb volgens mij dezelfde kaart als jullie maar ik kan bij mijn instellingen geen temperatuur vinden. voordat ik hier verder na ga zoeken wil ik graag weten of ik wel een XT-layout (met dus mogelijk een temp-sensor) heb.
er zit wel een temp chip op omdat ik hem ook heb!! het is een xt omdat hij ook een r.360 core vaak heeft!! maar welk prog gebruik je dan om je temps te lexzen en welke core heb jij dan?
atitool is altijd wel handig met het lezen van temps! suc6 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Afbeeldingslocatie: http://www.hardocp.com/images/articles/1064859264AkBoiQWteN_3_9_l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hardocp.com/images/articles/1064859264AkBoiQWteN_3_2_l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware-mag.de/artikel/204/07.jpg

Dit moeten toch wel duidelijke plaatjes zijn van orginele XT's....zoek de verschillen :P

En idd, als je Atitool gebruikt zijn de temps te lezen, vraag me alleen af of deze ook betrouwbaar zijn, iemand enig idee hoe je dit kan controleren of zijn ze betrouwbaar?

[ Voor 23% gewijzigd door Flame17 op 07-12-2004 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 18:00:
Jep die bedoel ik... Hij is echt heel erg :9~

Als je deze koeler wilt kopen (de zalman) hoef je je koelblokjes er niet af te halen, als je een artic wilt moet dat denk ik wel.
Ik heb geen idee hoe vast ze zitten (ik heb ze zelf ook maar ik ga ze er niet af trekken....), maar volgens mij krijg je ze er wel af door een beetje te trekken en te draaien.

Zet geen schroevendraaier direct op je chip of printplaat, daar zijn deze onderdelen niet voor gemaakt.... (jôh...), maar als je een schroevendraaier MOET gebruiken (eerst alle andere opties...) leg er dan een bankpas oid onder dit beschermt nog enigzins, maar het blijft riskant.
Ik heb een tijdje geleden mijn tweakmonster ramsinks van mijn 9700 pro moeten halen omdat er een zalman op kwam. Ik heb toen naar Tweakmonster gemaild en wat op google gezocht. Om je ramsinks (ik heb alleen ervaring met Tweakmonster icm zalman adhesive) te verwijderen moet je je kaart even in de vriezer leggen en dan met een tangetje de 2 buitenste ribben naar binnen knijpen. Dan wil de onderkant van het blokje dus eigenlijk krom gaan staan en als het goed is springt ie dan los. Zo ging het bij mij althangs. NIET trekken aan het koelblokje gewoon knijpen totdat ie los schiet.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Op het plaatje van de 9800Pro hierboven (net een paar posts eerder dan die met de cooler erop) kan je de temp chip goed zien. Net iets rechts van het midden zie je een chip die diagonaal is gemonteerd (chipje met 8 pootjes). Dat is de temp chip !

Sommige kaarten die als 9800Pro worden verkocht hebben ook zo'n chip. Als je dan ook nog een R360 core hebt is de kans erg groot dat je de temperatuur kan uitlezen. Er zijn ook 9800Pro kaarten met R360 zonder temp chip (ipv de R350) die downwards compatible is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Xymox schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 10:03:
[...]

Op het plaatje van de 9800Pro hierboven (net een paar posts eerder dan die met de cooler erop) kan je de temp chip goed zien. Net iets rechts van het midden zie je een chip die diagonaal is gemonteerd (chipje met 8 pootjes). Dat is de temp chip !

Sommige kaarten die als 9800Pro worden verkocht hebben ook zo'n chip. Als je dan ook nog een R360 core hebt is de kans erg groot dat je de temperatuur kan uitlezen. Er zijn ook 9800Pro kaarten met R360 zonder temp chip (ipv de R350) die downwards compatible is.
Bedankt voor de tip, ik heb nu dus op zeker een 9800 pro gekocht en nu geflashed naar een 9800XT, je kan dus spreken van een goede koop?

Alleen denk ik dat de OC resultaten nu wel worden beperkt door de standaard koeler die er op de Pro zit, ik zal dus maar aan de Kerstman gaan vragen voor een goede koeler om zo het maximale er uit te halen( draai nu op 320/380) omdat ik toch te veel vastloop al ik hoger klok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whoohoo
ik heb wel degelijk een temp sensor en 360 core hoor :) en ik heb ook dezelfde kaart als xplod. Flashed naar xt en geen artifacts zelfde koeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Whoohoo schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 13:08:
ik heb wel degelijk een temp sensor en 360 core hoor :) en ik heb ook dezelfde kaart als xplod. Flashed naar xt en geen artifacts zelfde koeler
niet elke r360 core heeft een temp chip toch? anders isser iets raars bij mij aan de hand :)

Gister de ZM80C-HP geinstalleerd, zonder fan, gaat goed word wel heet maar je kan je hand er gewoon tegen aan houden. geheugen het zelfde verhaal.

echter ga ik er denk ik toch maar een klein 40mm fannetje op zetten, zodat ik de achterste heatsink eraf kan halen, en ook nog een tv-kaart in mn shuttletje kan proppen :D.

hopen dat het werkt ;-)

wat brakkie pics van het installatie proces;

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/9J6UAM9VZ2G2
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/TKR5Y2F9ZR42
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/7TP5OJ271N0G
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/L38SSXMY2UO3
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/05DBB95X1H31

[ Voor 21% gewijzigd door Flappiewappie op 08-12-2004 10:20 . Reden: fotos geuped ]

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik heb ook een R360 core maar ik heb geen temp sensor. Dus idd, je hoeft niet altijd een sensor te hebben als je een R360 core hebt. En een 40mm fan? Waarom koop je een Zalman als je er een 40mm fan op gaat zetten? Volgens mij koop je een zalman omdat ie stil is (en goed koelt). Als je een 40mm fan erop gaat zetten dan doe je dat teniet. Had dan meteen een silencer erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

obsidian schreef op woensdag 08 december 2004 @ 12:02:
Ik heb ook een R360 core maar ik heb geen temp sensor. Dus idd, je hoeft niet altijd een sensor te hebben als je een R360 core hebt. En een 40mm fan? Waarom koop je een Zalman als je er een 40mm fan op gaat zetten? Volgens mij koop je een zalman omdat ie stil is (en goed koelt). Als je een 40mm fan erop gaat zetten dan doe je dat teniet. Had dan meteen een silencer erop gezet.
euh sensor zit WEL in je 360 core, alleen is het dan de vraag of je een chippie op je kaart hebt (lm67 bijv) die die sensor voor je uit kan lezen. Heb je dat niet, dan heb je niets aan de sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

obsidian schreef op woensdag 08 december 2004 @ 12:02:
ik werd schijtziek van die oude koeler, die piepte, en zoog stof op.

40mm fan is idd niet de ultieme oplossing, maar ik kan nergens een grotere fan kwijt.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whoohoo
ARrrr!!!!! wat is nou de beste manier om die koelbokjes van me geheugen af te halen? trekken + draaien? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kaart van WooHoo is inderdaad identiek als mijn kaart. Hoe te herkennen moet ik je niet meer vertellen zeker,... er zijn mij blijkbaar hier inderdaad al mensen voor geweest :*)
Typisch is inderdaad de onder 45gr. gemonteerde LM65 chip,.. dat is de temp.sensor.

Ik gebruik ATITool voor overclocking en temp.monitoring.
Leuk in ATITool is ook dat je de temp.lezing kan doorkoppelen naar MBM5,.. zo kan je de temps van je grafische kaart ook te zien krijgen in het dashboard e.d. van MBM5 ;)

Verder kan ik jullie nog één gigantische goed link doorspelen,..... je moet die zeker eens doornemen,... zeker als je je kaartje wilt flashen want,... er zijn véél verschillende 9800Pro kaarten,.... met R350 of 360 core,.. met Samsung- of Hynix-memory,... allemaal hoeven ze met een al of niet andere bios geflashed te worden ;)

Link naar de topic op het Rage3D forum

Alles op het Rage3D-forum gaat trouwens over ATI,... zeker de moeite waard om eens te bezoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Ik wil van één geheugenchip de heatsink verwijderen om te kijken wat voor geheugen ik heb. Kan ik dit door een beetje te wrikken en trekken veilig doen, of breekt er dan een stuk af ofzo?
Zijn er speciale middelen om dit te doen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Thanatos schreef op donderdag 09 december 2004 @ 13:45:
Ik wil van één geheugenchip de heatsink verwijderen om te kijken wat voor geheugen ik heb. Kan ik dit door een beetje te wrikken en trekken veilig doen, of breekt er dan een stuk af ofzo?
Zijn er speciale middelen om dit te doen oid?
in de vriezer leggen heb ik gehoord, lijkt me nou niet echt alles eigenlijk :/

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whoohoo
er moet toch een andere manier zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Laatst online: 10-09 23:11
Ik had een flinke tijd geleden een vraag gesteld over hynix versies. Nu is het probleem opgelost want het was niet de geheugen versie maar de write latency.

De write Latency is bij de "Sapphire 9800XT 128MB Hynix" ingesteld op 1.0. De andere twee meest gebruikte biossen Club3D en HIS hebben 1.5. Dit is dus de rede waarom de Sapphire net iets beter is. De standaard bios van een Pro gebruikt een write Latency van 1.0.

Als je geheugen een write latency van 1.0 niet aankan krijg je geen arifacts maar klapt je monitor op willekeurige momenten uit en loopt je computer meestal vast.

Mijn geheugen kon de write latency van 1.0 gewoon niet aan. Dus als meer mensen problemen hebben met een Sapphire 9800XT 128MB Hynix bios kijk dan of de Club3d of HIS het probleem verhelpt.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Whoohoo schreef op donderdag 09 december 2004 @ 14:10:
er moet toch een andere manier zijn :(
Ja die is er ook. idd in de vriezer is niet zo`n fijn idee. wat je ook kan doen is hem verwarmen dan laat ie ook makelijker los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSpeedy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-09 11:38
als je hem in de vriezer doet moet je hem wel in een anti-statische zakje doen.. gewoon even voor de duidelijkheid... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Mento schreef op donderdag 09 december 2004 @ 18:44:
Ik had een flinke tijd geleden een vraag gesteld over hynix versies. Nu is het probleem opgelost want het was niet de geheugen versie maar de write latency.

De write Latency is bij de "Sapphire 9800XT 128MB Hynix" ingesteld op 1.0. De andere twee meest gebruikte biossen Club3D en HIS hebben 1.5. Dit is dus de rede waarom de Sapphire net iets beter is. De standaard bios van een Pro gebruikt een write Latency van 1.0.

Als je geheugen een write latency van 1.0 niet aankan krijg je geen arifacts maar klapt je monitor op willekeurige momenten uit en loopt je computer meestal vast.

Mijn geheugen kon de write latency van 1.0 gewoon niet aan. Dus als meer mensen problemen hebben met een Sapphire 9800XT 128MB Hynix bios kijk dan of de Club3d of HIS het probleem verhelpt.
Die van mij wel :)
Maar nu ff serieus, je kan gewoon RaBiT downloaden, en de Write Latency veranderen naar 1.5 :)

//EDIT:
Ben trouwens benieuwd of je ook verder kan komen met overclocken, denk dat de paar extra MHz wel opwegen tegen de 1.5 ipv 1.0 :)

//EDIT2:
Ik zie net dat mijn orginele 9800Pro BIOS ook 1.0 heeft :D

[ Voor 12% gewijzigd door Phyxion op 09-12-2004 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
FnF schreef op donderdag 09 december 2004 @ 18:52:
[...]

Die van mij wel :)
Maar nu ff serieus, je kan gewoon RaBiT downloaden, en de Write Latency veranderen naar 1.5 :)

//EDIT:
Ben trouwens benieuwd of je ook verder kan komen met overclocken, denk dat de paar extra MHz wel opwegen tegen de 1.5 ipv 1.0 :)

//EDIT2:
Ik zie net dat mijn orginele 9800Pro BIOS ook 1.0 heeft :D
Welke merk 9800 Pro heb jij dan want de 20 die ik heb getest zijn alle 1.5.

Ik heb er vier getest die wel op 1.0 kunnen en daar kom ik iets veder mee als ze op 1.5 staan. alleen het geheugen dan.

RaBiT werkt niet goed krijg ik zelfs in dos artifacts :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aantal dagen geleden ook mijn Sapphire 9800 PRO naar XT gemod (heb R360 core).

Met standaard cooling trok de kaart het niet, dus heb even de zalman 80 met dual heatpipes gekocht.

Na het monteren trok de kaart het eindelijk (geen artifacts in games etc) maar het overclocken wil dus echt niet lukken, kom op de core 20 mhz boven het standaard, en het geheugen wil maximaal 10 mhz boven stock XT speeds komen.

Ik heb voor deze kaart de bios gebruikt op page 1 (128 MB Samsung Sapphire)

Ik las eerder dat meerdere mensen deze kaart flashen met een andere bios (hynix).

Kan iemand me vertellen of dit voor mij enig resultaat zal boeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 14:35:

Ik heb voor deze kaart de bios gebruikt op page 1 (128 MB Samsung Sapphire)

Ik las eerder dat meerdere mensen deze kaart flashen met een andere bios (hynix).

Kan iemand me vertellen of dit voor mij enig resultaat zal boeken?
Wat voor geheugen zit er op de kaart? Flashen dient corresponderend met het geheugen te gebeuren. Dus met Hynix geheugen een Hynix bios kiezen etc.

Staat btw op de memchip zelf wat voor geheugen het is :)

[ Voor 6% gewijzigd door aramdin op 14-12-2004 16:38 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoiets las ik inderdaad, ik ben ook zon eikel om niet eerst te kijken VOOR het monteren van dat zalman setje haha >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whoohoo
Ik MOET het toch even weten of dit nou een xt-layout is! Draait momenteel op xt-speeds (flash) en heb een 360 core =) (99,9% zeker) :)

Afbeeldingslocatie: http://img39.exs.cx/img39/3698/videocard6ai.jpg

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, net even mn zalman setje dr weer afgesloopt om toch zeker te weten of ik nou Samsung of Hynix geheugen. En het blijkt Hynix te zijn...

Had dus in eerste instantie mn kaart geflashed met Samsung geheugen, deed et verder goed, op het feit na dat ik in Riddick hier en daar artifacts had.

Na het flashen met de hynix bios zijn de artifacts verdwenen, maar ver boven de XT stock speeds komtie alsnog niet...

Kom nu op
CORE / 432
MEM / 380

Heb er dus de zalman dual heatpipe blue heatsinkie omheen zitten, met naar mijn mening een overvloed aan pasta.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whoohoo schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 22:25:
Ik MOET het toch even weten of dit nou een xt-layout is! Draait momenteel op xt-speeds (flash) en heb een 360 core =) (99,9% zeker) :)

[afbeelding]

8)7
Ja is een XT layout....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
  • Laatst online: 30-04-2024
Is er iemand die mij kan helpen aan de bios van de Club3d 9800XT 256mb. Hij staat niet op de lijst van techpowerup en ik vind op google ook niets. Ik heb de Club3d 9800Pro 256mb nu geflashd met die van de 9800XT 256mb hynix van Hercules... werkt in principe goed. Maar toch zou ik liever die van club3d hebben. Mogelijk dat iemand die deze kaart bezit, voor mij zijn bios willen extracten ? Hij is erg zeldzaam blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 23:15:
Hmmm, net even mn zalman setje dr weer afgesloopt om toch zeker te weten of ik nou Samsung of Hynix geheugen. En het blijkt Hynix te zijn...

Had dus in eerste instantie mn kaart geflashed met Samsung geheugen, deed et verder goed, op het feit na dat ik in Riddick hier en daar artifacts had.

Na het flashen met de hynix bios zijn de artifacts verdwenen, maar ver boven de XT stock speeds komtie alsnog niet...

Kom nu op
CORE / 432
MEM / 380

Heb er dus de zalman dual heatpipe blue heatsinkie omheen zitten, met naar mijn mening een overvloed aan pasta.

:(
Een overvloed aan pasta werkt dus averechts.
Monteer hem opnieuw, met een een pasta wat bijna niks is.
Maar 432 is op zich redelijk hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dispenzer
  • Niet online

Dispenzer

Blazen maar

Guys het volgende; Ik heb een Sapphire 9800 Pro (256 bits), een maand geleden geflashed met 'n Sapphire 9800 XT Bios, en dat werkte goed :9 zeer goed :7 ... tót vanochtend. Er zijn artifacts tijdens het POST-scherm én in windows (XP Pro SP2) zijn er 5 vertikale, 2,5 centimer breede banen. Deze banen zijn gevuld met zeg maar ruis (het is wel de beeldopbouw want met F5 zie je een zeer kleine 'refresh' en ik kan ze vangen in een schermprintje).

8)7 Moet ik nou met bv. Radlinker proberen mijn 'XT' iets te onderklokken? Of moet ik nu gelijk de originele Bios tezetten? Ik heb een back-up gemaakt, dus da's geen probleem en winflash is echt een }:O

Graag wat advies, ben geen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had sowieso de oude bios even teruggeflashed om te kijken of je probleem dan verholpen is, als dat het geval is zou je kunnen denken aan terugflashen omdat hij waarschijnlijk om 1 of andere reden je clockspeeds van een XT niet meer aankan (?? misschien een keer je koeling nakijken c.q afstoffen)

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:27

Polycom

Poes van goud

Ik heb een club3d 9800pro met een artic cooler rev 3.
Geen r360 chipset maar een r350.
Omdat ik een coolermaster heb kan ik wel kijken hoe warm ongeveer mijn videokaart wordt.

Het schermpje zegt nu 42.5 graden
als ik games aan het spelen ben wordt dit ongeveer 45 graden.

Kan ik nu veillig mijn kaart modden naar een xt?

grtz PuDy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
Je moet kijken of hij de snelheden van de XT aankan. Dus gewoon steeds een klein stukje omhoog kicken met radedit of redline en dan 3dmark03 o.i.d. draaien en kijken of je videokaart het trekt. Als hij XT snelheden aankan (412/712) zonder crashes of artifacts dan kan je hem waarschijnlijk wel veilig flashen naar een XT.
Pu_Dy schreef op donderdag 16 december 2004 @ 19:11:
Omdat ik een coolermaster heb kan ik wel kijken hoe warm ongeveer mijn videokaart wordt.

grtz PuDy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Pu_Dy schreef op donderdag 16 december 2004 @ 19:11:

grtz PuDy
Als je een R350 hebt heeft het geen zin om hem naar een XT te flashen. Wat je wel kan doen is je huidige bios nemen, de sneheden opschroeven, en dan de bios weer terugflashen.

Enne, veilig? Als het veilig zou zijn dan zou het wel in de Computer Totaal worden uitgelegd hoe het moest. Modden is nooit veilig, je hebt altijd kans dat er iets kapot gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
Mmmh, dan verschillen wij hier toch van mening.

Als de R350 core en je geheugen de XT snelheden aankan kan je je 9800pro flashen naar een 9800xt. Als je een beetje geluk hebt (kan je van te voren dus ook testen door je pro te overclocken, en je kaart beter koelen helpt hier natuurlijk ook) dan werkt dit gewoon. En veilig is modden natuurlijk nooit. Het idee is dat zowel de XT als de PRO een 256-bit bus hebben en 8 pipelines, alleen de XT loopt op iets hogere kloksnelheden.

of heb ik het fout ? kan iemand even uitsluitsel geven ? :)
obsidian schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 09:55:
[...]

Als je een R350 hebt heeft het geen zin om hem naar een XT te flashen. Wat je wel kan doen is je huidige bios nemen, de sneheden opschroeven, en dan de bios weer terugflashen.

Enne, veilig? Als het veilig zou zijn dan zou het wel in de Computer Totaal worden uitgelegd hoe het moest. Modden is nooit veilig, je hebt altijd kans dat er iets kapot gaat...

[ Voor 4% gewijzigd door Buntmans op 17-12-2004 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met deze zalman vga cooler?

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/product_img/cooler/vf700_cu01.jpg

Ik heb geprobeerd de originele cooler los te krijgen alleen ging dit niet echt goed. Ik heb daarom ook twee vragen:

1) Heeft iemand ervaring met het verwijderen van de originele cooler op de sapphire ati 9800 pro?

2) Heeft iemand ervaring met de zalman cooler? Oftewel geeft de zalman cooler betere overclock resultaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Buntmans schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 12:31:
Mmmh, dan verschillen wij hier toch van mening.

Als de R350 core en je geheugen de XT snelheden aankan kan je je 9800pro flashen naar een 9800xt. Als je een beetje geluk hebt (kan je van te voren dus ook testen door je pro te overclocken, en je kaart beter koelen helpt hier natuurlijk ook) dan werkt dit gewoon. En veilig is modden natuurlijk nooit. Het idee is dat zowel de XT als de PRO een 256-bit bus hebben en 8 pipelines, alleen de XT loopt op iets hogere kloksnelheden.

of heb ik het fout ? kan iemand even uitsluitsel geven ? :)

[...]
Zoals al vaker vermeld is de R360 core iets anders dan de R350 core waardoor je door het flashen van de XT bios functionaliteit gaat aanspreken die niet aanwezig is. Vandaar het ghosting wat door verschillende mensen al gezien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:27

Polycom

Poes van goud

412 trekt mijn kaart wel
maar 712?

hij staat nu op 360 mhz in mijn ati tool..
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Pu_Dy schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 14:25:
412 trekt mijn kaart wel
maar 712?

hij staat nu op 360 mhz in mijn ati tool..
:/
Die waarde moet je ook delen door 2 ;) Dus je zit nu op 720. (DDR = x2)

En die standaard koeler kan je er heel makkelijk afhalen door met een tangetje de pinnetjes in te knijpen. Ze zitten met een soort van weerhaakje vast, dus het weerhaakje inknijpen en dan zouden de pinnetjes heel makkelijk los moeten springen.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.