Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 14:00:
[...]
Mwah, maar ik vind het raar kheb het bij bijna geen 1 game. ( far cry nog niet getest eigenlijk ) maar dat zal ik strax wel ff doen. Maar ik gebruik omega drivers en heb het nog. En ik snap niet wrom je zegt dat de score dan omlaag gaat, met welke drivers haal je dan hogere score ?
Met de originele drivers haal je een hogere score.
Kijk, ik ben best kritisch op beeldkwaliteit, maar niet ten koste van teveel performance. In FarCry bijvoorbeeld is het ghosting minder goed te zien dan in 3DMark03. Maar zodra ik het opmerk ga ik mij daaraan irriteren. Vooral Doom3 is irritant, omdat je duidelijke visuele fouten ziet.
Wat mij opvalt is dat vaak 3dmark als uitgangspunt wordt gezien. Elk puntje meer is vaak het belangrijkste en men doet er alles aan om steeds hoger te komen.
Stel je hebt standaard 6300 3dMark punten en met een XT patch op dezelfde speeds haal je 6600. Lekker zou je denken, maar dat is slechts 5% verbetering in 3dMark. Die 5% zegt niets over de verbetering van FPS in games. Vaak zul je die percentages niet terugvinden in benchmarks van games, misschien een paar procentjes.
Maar stel dat dat je met een nieuwe game standaard 60 FPS haalt en je daadwerkelijk die 5% winst kan halen. Dat betekent dus dat je uiteindelijk 63 FPS haalt. Dus een winst van 3 FPS !!!!
Maar hou er rekening mee dat hooguit 50% van de 3dmark winst in FPS wordt omgezet in games, dus hooguit 3%. Dan kom je op 61.8 (62 FPS) uit. Dat is te verwaarlozen. Je ziet het gewoon niet !!!
Met lagere FPS is games die zwaarder zijn wordt het voordeel nog minder. Veelal zul je niet eens een extra FPS winnen !!!
Dus waar praten we over ? Veel moeite met zoeken naar een gepast BIOS, met de kans dat je een niet werkende kaart krijgt die je met veel moeite weer in oude staat terug krijgt. En het resultaat is nihil als alles mocht lukken.
Dus ik blijf erbij, met een R350 core heb je GEEN ENKEL VOORDEEL, alleen theoretisch in synthetische 3Dmark scores waar je in de praktijk (en daar gaat het uiteindelijk om) niets aan hebt.
Heb je een R360 core en ook nog temperatuur chip op je kaart kan het handig zijn om naar XT te flashen.
Als je echt verbetering wilt in games moet je het ergens anders zoeken, nl in de Windows systeem zelf. Processen uitschakelen (virusscanners), geheugen optimaliseren, betere drivers etc.
Maargoed, ieder zijn hobby natuurlijk
[
Voor 5% gewijzigd door
Xymox op 28-11-2004 14:27
]
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j