9800(PRO) naar 9800 XT Topic - Deel 6

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.642 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whoohoo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 11:41
ik heb een idee!

Afbeeldingslocatie: http://img104.exs.cx/img104/2606/case.jpg

als ik die koeler dus op de plaats van me hdd zet blaast hij eigenlijk direct over me videokaart dat zal toch wel een beetje verkoeling brengen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Whoohoo schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 12:45:
ik heb een idee!

[afbeelding]

als ik die koeler dus op de plaats van me hdd zet blaast hij eigenlijk direct over me videokaart dat zal toch wel een beetje verkoeling brengen? :)
Het zou misschien een paar graadjes schelen, idd wel goede opstelling.
Maar waarom niet gewoon eronder?

Je kan opzich in alle kruisingen van de vga, een koeler neerzetten als de goede elementen maar goed gekoeld worden...

offtopic:
Mijn 9800pro komt a.s. volgende week binnen, eindelijk terug van RMA :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whoohoo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 11:41
laat maar :*) ik heb de koeler bij me harde schijf aangezet 8)7 dat hielp nogal 8)7 Nu was ie nog maar 70 na 3dmark 05 :P Had trouwens 2707 met een

Asus A7N8X E Deluxe
amd athlon xp 3200+
ati radeon 9800 XT
1gb ddr 400 :)

:*)

[ Voor 48% gewijzigd door Whoohoo op 20-11-2004 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:29

dbzfan

Nee.

Klein vraagje, ik heb de omega drivers (catalyst 4.10beta), hoe update je die drivers. Download je gewoon de nieuwe versie, en overschrijf je hem gewoon, of moet ik de hele meuk uninstallen en daarna de nieuwe drivers installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartHo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 10:22
Ja eerst alles uninstalle -> rebooten -> nieuwe driver installen -> rebooten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

ik heb mijn Saphire 9800pro geflashed met de juiste XT bios hiervoor.
eerst begon ie al helemaal te flippen en had ik een hele hoop artifacts. toen iets terug geklockt en had ik geen artifacts meer in spellen.

wil ik een filmpje kijken net, zitten er (vooral in de zwarte delen) allemaal rooie, en blauw stipjes doorheen te kniperen. heb hem nu weer helemaal naar de oude clock settings terug gezet. maar hij doet het nog steeds.

wat kan dit zijn?

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flappiewappie schreef op zondag 21 november 2004 @ 14:01:
eerst begon ie al helemaal te flippen en had ik een hele hoop artifacts. toen iets terug geklockt en had ik geen artifacts meer in spellen.

wil ik een filmpje kijken net, zitten er (vooral in de zwarte delen) allemaal rooie, en blauw stipjes doorheen te kniperen. heb hem nu weer helemaal naar de oude clock settings terug gezet. maar hij doet het nog steeds.

wat kan dit zijn?
Misschien dat de timings te agressief staan in die XT bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 14:02:
[...]

Misschien dat de timings te agressief staan in die XT bios.
kan ik dat ergens tweaken?

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 16:33

wat kan dit zijn?
Ik heb precies hetzelfde!
Vooral in Counter-Strike 1.6 en DoD. Ook in Doom 3 zie ik ze af en toe.
Misschien idd geheugentimings wat minder strak zetten, maar ik durf daar eigenlijk niet aan de zitten uit angst voor beschadiging.. bovendien zijn het zo gigantisch veel instellingen/timings die je kunt afstellen...

Om je laatste vraag de beantwoorden; geheugentimings tweaken kan met AtiTool (ff zoeken met Google).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
eerst begon ie al helemaal te flippen en had ik een hele hoop artifacts. toen iets terug geklockt en had ik geen artifacts meer.

Je core en mem vinden het niet lekker om op XT te lopen, je hebt stock koeling?

heb hem nu weer helemaal naar de oude clock settings terug gezet. maar hij doet het nog steeds.

Terug naar de oude clock settings, ik zou hem terug flashen, want iets houdt hem niet lekker in het bekijken van films

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zal misschien wel een vraag over dit type kaart gesteld zijn, maar dit is ondertussen al deel 6 van elk 25 pagina's, dus ik zie door de bomen het bos niet meer

Mijn vraag is:
Ik heb zelf een Sapphire 9800 pro Ultimate, Dit is de versie MET EEN HEATPIPE!! Is deze veilig over te clocken naar een 9800 XT ? of kan de heatpipe die er opzit dit niet aan??????

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Als je je afvraagt hoe je in vredesnaam 6x25 pagina's moet doorzoeken: gebruik de topicsearch (bovenaan, het vergrootglas met pijl, rechts van het handje). :)

Edit: Om je vraag maar meteen te beantwoorden (ben toch bezig): ik denk wel dat dat kan, maar zorg wel dat je er een fan op hebt staan!

[ Voor 32% gewijzigd door Thanatos op 21-11-2004 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanatos schreef op zondag 21 november 2004 @ 21:16:
Als je je afvraagt hoe je in vredesnaam 6x25 pagina's moet doorzoeken: gebruik de topicsearch (bovenaan, het vergrootglas met pijl, rechts van het handje). :)

Edit: Om je vraag maar meteen te beantwoorden (ben toch bezig): ik denk wel dat dat kan, maar zorg wel dat je er een fan op hebt staan!
weet je hoeveel hits je dan wel niet krijgt????
Maar bedankt voor je antwoord, ik ga 't binnenkort eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Thanatos schreef op zondag 21 november 2004 @ 16:16:
[...]

Ik heb precies hetzelfde!
Vooral in Counter-Strike 1.6 en DoD. Ook in Doom 3 zie ik ze af en toe.
Misschien idd geheugentimings wat minder strak zetten, maar ik durf daar eigenlijk niet aan de zitten uit angst voor beschadiging.. bovendien zijn het zo gigantisch veel instellingen/timings die je kunt afstellen...

Om je laatste vraag de beantwoorden; geheugentimings tweaken kan met AtiTool (ff zoeken met Google).
ik zag vlak na dat ik had gepost dat ik daar mn geheugen kon instellen, maar ik durf daar dus niet aan te prutsen.

ga nu ff kijken welke latencies ik heb als ik hem geflashed als een pro, en als een xt,

want het vage is, als ik een pro heb kan ik hem veel verder overclocken,

ps. jah kheb de gewone stock koeler :)

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Flappiewappie schreef op maandag 22 november 2004 @ 08:40:
[...]
want het vage is, als ik een pro heb kan ik hem veel verder overclocken,

ps. jah kheb de gewone stock koeler :)
Probeer een andere XT bios, dit is volgens mij ook al eerder in dit topic voorgekomen. En andere koeling is een must! Voor 20euro heb je al een Silencer, die doen het heel erg goed :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

aramdin schreef op maandag 22 november 2004 @ 14:06:
[...]

Probeer een andere XT bios, dit is volgens mij ook al eerder in dit topic voorgekomen. En andere koeling is een must! Voor 20euro heb je al een Silencer, die doen het heel erg goed :)
maakt het niet uit welke ik probeer? of kan ik dan mijn vidkaart verneuken? anders loop ik ze allemaal ff af :)

ps. kheb zelf de sapphire :)

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:04

Tys

Ik zie alleen Sapphires en Club3D kaarten, andere zijn niet mogelijk?

Ik heb een Connect3D ATi Radeon 9800 Pro 128 MB (256BiT).

Iemand enig idee welke bios versie ik daarvoor moet pakken, ik zie alleen de bios versie voor de 256 mb kaart ...

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Thiaz schreef op maandag 22 november 2004 @ 14:29:
Ik zie alleen Sapphires en Club3D kaarten, andere zijn niet mogelijk?

Ik heb een Connect3D ATi Radeon 9800 Pro 128 MB (256BiT).

Iemand enig idee welke bios versie ik daarvoor moet pakken, ik zie alleen de bios versie voor de 256 mb kaart ...
Een vriend van mij heeft ook een connnect3d met hynix mem, en die heeft gewoon de sapphire 9800xt hynix bios gepakt. Werkt als een trein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Flappiewappie schreef op maandag 22 november 2004 @ 14:21:
[...]
maakt het niet uit welke ik probeer? of kan ik dan mijn vidkaart verneuken? anders loop ik ze allemaal ff af :)

ps. kheb zelf de sapphire :)
Voor zover ik weet maakt het nix uit...Ik heb zelf een Sapphire r9800Pro met als het goed is de Gigabyte bios :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
ik durf mijn 9800 pro niet meer te flashe vorige ging opeens dood gaf geen beeld meer naar veel gekloot met hele grote mazzel nieuwe gehad

wil hem wel met pro bios naar xt speeds zetten blazen 2x 120mm fan op en zit een artic vga silencer op

dan wordt die tog niet te heet en leventijd heel erg verkort??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jorisw86 schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:12:
ik durf mijn 9800 pro niet meer te flashe vorige ging opeens dood gaf geen beeld meer naar veel gekloot met hele grote mazzel nieuwe gehad

wil hem wel met pro bios naar xt speeds zetten blazen 2x 120mm fan op en zit een artic vga silencer op

dan wordt die tog niet te heet en leventijd heel erg verkort??
Hoe bedoel je verkloot ? :? Als de flash mislukt kan je toch altijd terug flashen of is dat ook niet gelukt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

aramdin schreef op maandag 22 november 2004 @ 15:06:
[...]

Voor zover ik weet maakt het nix uit...Ik heb zelf een Sapphire r9800Pro met als het goed is de Gigabyte bios :)
deze werkt ook beter bij mij :)

iig nog geen artifacts ontdekt en ik zit nu al @395,690 met stock koeler 8)

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 20:55:
er zal misschien wel een vraag over dit type kaart gesteld zijn, maar dit is ondertussen al deel 6 van elk 25 pagina's, dus ik zie door de bomen het bos niet meer

Mijn vraag is:
Ik heb zelf een Sapphire 9800 pro Ultimate, Dit is de versie MET EEN HEATPIPE!! Is deze veilig over te clocken naar een 9800 XT ? of kan de heatpipe die er opzit dit niet aan??????

Ikzelf heb de gewone spahhire 9800 pro maar dan met de zalman ZM80C-HP gekoeld (zelfde als ultimate) met samsung geheugen. Geflashed naar XT (via windows) en loopt als een tiet. Prestatie in 3Dmark 05 is van 1800 naar 2900 omhooggeschoten. By the way voor de mensen die in windows heben geflashed, kregen jullie ook een foutmelding van het geheugen na het flashen? Misschien dat dat door SP2 kwam maar het gaf mij wel wat extra zweetpareltjes. Desondanks liep ie na reboot keurig als XT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berenkoud
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 21:20
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 23:08:
[...]

Ikzelf heb de gewone spahhire 9800 pro maar dan met de zalman ZM80C-HP gekoeld (zelfde als ultimate) met samsung geheugen. Geflashed naar XT (via windows) en loopt als een tiet. Prestatie in 3Dmark 05 is van 1800 naar 2900 omhooggeschoten. By the way voor de mensen die in windows heben geflashed, kregen jullie ook een foutmelding van het geheugen na het flashen? Misschien dat dat door SP2 kwam maar het gaf mij wel wat extra zweetpareltjes. Desondanks liep ie na reboot keurig als XT.
2900 punten in 3DMark05 is wel een beetje weinig voor een 9800Pro@XT

Met mijn Club3D 9800Pro@XT haalde ik een score van +- 3600

PS2 Snow White SRSM 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kropie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-08 01:55
-Yukon- schreef op maandag 22 november 2004 @ 23:39:
[...]

ja maar wat voor cpu heb je enz en heb je 9800pro@xt nog hoger staan als xt settings ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berenkoud
  • Laatst online: 08-09 21:20
kropie schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 00:07:
[...]

ja maar wat voor cpu heb je enz en heb je 9800pro@xt nog hoger staan als xt settings ;)
P4 3,0 GHz, 1 GB PC4000, 9800Pro@XT (stock XT speeds)

PS2 Snow White SRSM 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07-2024

PommeFritz

...geen friet

Gister op goed geluk :P mijn Sapphire 9800 pro 128Mb geflashed, met een sapphire 9800 XT Hynix-mem bios. Waarom niet de Samsung versie die in de startpost staat? Omdat een bios dump van de originele bios iets anders aangaf, daar zat een string "R360 bla bla Hynix bla" in.... :) Maar hij doet het dus, mijn 9800 XT :Y)
Grappig trouwens, een 128 Mb XT is helemaal niet te koop in de winkel lijkt wel... dus ik heb nu een niet bestaande kaart...

FireFox - neem het web in eigen hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

jawel sapphire heeft een 128mb 9800xt in zn assortiment hoor :)
op een gegeven moment leverde sapphire ook gewoon de 9800xt 128MB met een pro bios om die als pro te verkopen, (alleen wel ietsjes sneller geheugen dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Ik zoek nog steeds een origineel Sapphire 9800Pro 256 MB bios (dus niet van Sqeakfix oid). Kan niemand mij helpen? :'(

[ Voor 23% gewijzigd door Thanatos op 23-11-2004 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 11:09

Neus

www.zenaconsult.com

Ik heb zelf een Sapphire 9800 128mbit, met 128mb Hynix geheugen, vermoedelijk niet te flashen naar een XT of laat staan een echte pro lijkt mij?

[ Voor 9% gewijzigd door Neus op 23-11-2004 16:15 ]

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kropie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-08 01:55
[...]

he dan heb jij het netjes gedaan man 3600 met 3dmark05 ik haal ook maar 2727 punten welke drivers heb je gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pokeran schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 15:18:
jawel sapphire heeft een 128mb 9800xt in zn assortiment hoor :)
op een gegeven moment leverde sapphire ook gewoon de 9800xt 128MB met een pro bios om die als pro te verkopen, (alleen wel ietsjes sneller geheugen dacht ik)
Idd, zo eentje heb ik dus ;)

Heeft een R360 core en een XT PCB :)

Meteen geflashed naar een XT en nog verder oc'ed en natuurlijk ook een tempsensor aanwezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:18:
[...]

Idd, zo eentje heb ik dus ;)

Heeft een R360 core en een XT PCB :)

Meteen geflashed naar een XT en nog verder oc'ed en natuurlijk ook een tempsensor aanwezig :)
Die tempsensor heb ik er handmatig moeten tussenplakken :)

* aramdin kijkt op zn LianLi temp bay en ziet 29.1c staan als idle temp @ XT :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 23:08:
[...]

Dus de originele koeling op de Ultimate is er een van Zalman? En je hebt verder geen extra koeling voor die kaart gebruikt? Hoe kan ik er trouwens achterkomen wel merk geheugen erop zit, of staat die gewoon op de videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een pro naar XT flash gelukt :9 gisteravond moest het gebeuren en het is dus gelukt (met winflash).

Kaart: saphire 9800pro 128 mb (hynx, R360)

Hoe halen jullie zulke hoge scores bij 3Dmark05??? ik haal 2700met mij overklokte pro @ XT. verder: AMD 64 3000+, 1gb RAM (PC4000), MSI K8N neo platinum. Ik denk dat de videokaart nog wel wat sneller kan. Mijn proc. draait (nog) standaard.

verder heb ik ook de instellingen van de videokaart het zelfde gelaten dus niets aan veranderd nadat ik de XT-drivers had geinstalleerd.

@eljee: ja type geheugen staat op de chip, net als op de core. (zoals ik ook al 2 bladzijden terug heb vermeld....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitie
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

eej, k heb een sapphire 9800 pro geprobeerd te flashen niet gelukt! kon wel met radedit hem op dezelfde snelheid als een xt zetten maar als k hem naar een xt flash doet hij het niet allemaal spikkels en rare dingen in het menu van bv nfsu2! iemand een oplossing?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
spittie_nl schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:59:
eej, k heb een sapphire 9800 pro geprobeerd te flashen niet gelukt! kon wel met radedit hem op dezelfde snelheid als een xt zetten maar als k hem naar een xt flash doet hij het niet allemaal spikkels en rare dingen in het menu van bv nfsu2! iemand een oplossing?
wat voor kaart heb je? wat voor core heb je? ff wat meer info graag is wel gewenst... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitie
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

k heb een sapphire atlantis 9800 pro 128mb heb nu 378 core en 338 memory (gewone standaar settings ) kan als 9800 pro een core van 400 en memory van 365 zonder rare dingen stipjes ed

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
spittie_nl schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:15:
k heb een sapphire atlantis 9800 pro 128mb heb nu 378 core en 338 memory (gewone standaar settings ) kan als 9800 pro een core van 400 en memory van 365 zonder rare dingen stipjes ed
oke das al wat meer.... heb je nog je stock cooler er onder zitten? maarre met core bedoel ik het type dus haal je koeler eraf en dan staat erop op je chip een nr die overeen komt met de start post van dit topic..... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitie
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

heej, k heb ffies gekeken mar lukt nie om me stock koeler dr af te halen :(
1 schroefje zit egt heel vast! is t egt nodig?
of is er een andere manier?
wil t nog wel keer properen.
er stond wel iets op de koeler zelf iets van 555bb ofzo!

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
spittie_nl schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:57:
heej, k heb ffies gekeken mar lukt nie om me stock koeler dr af te halen :(
1 schroefje zit egt heel vast! is t egt nodig?
of is er een andere manier?
wil t nog wel keer properen.
er stond wel iets op de koeler zelf iets van 555bb ofzo!
het hoeft nie maar het is wel handig want als je een r360 core hebt en je hem hebt geflashed naar xt hoort ie t gewoon te doen maar dan ist een warmte probleem. maar een r350 core zal t dan niet aan kunnen denk ik.. dus t kan wel belangerijk zijn!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitie
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

dan zal ik er nog naar kijken! staat gewoon onder de fan dus? moet makkelijk zijn (damn dat schroefje!) en bij een warmte probleem gewoon betere koeler dus?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
spittie_nl schreef op woensdag 24 november 2004 @ 18:10:
dan zal ik er nog naar kijken! staat gewoon onder de fan dus? moet makkelijk zijn (damn dat schroefje!) en bij een warmte probleem gewoon betere koeler dus?
jah klopt! als je je ding eraf haalt!!! zie je eerst wit spul op de chip das koelpast eraf heeeeel voorzichtig afschrapen.. en dan kijken wat er allemaal opstaat je moet ook weer koelpasta erop doen... en anders een andere fan kopen ervoor jah..

kijk dit is de mijne zo iets kan je gebruiken als cooler doet het perfect!!
Afbeeldingslocatie: http://img106.exs.cx/img106/3029/Photo0356.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door DaannO op 24-11-2004 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn saphire radeon 9800 pro 256 geprobeerd te flashen naar XT met teleurstellende resultaten. Als ik nu boot dan krijg ik alleen maar wat streepjes te zien en verder niks........
Betekent dit nu dat ie toast is of kan ik die kaart nog op de een of andere manier terug flashen of clocken of what everen.

Het was een r350 core met samsung geheugen

HELP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 18:45:
Ik heb mijn saphire radeon 9800 pro 256 geprobeerd te flashen naar XT met teleurstellende resultaten. Als ik nu boot dan krijg ik alleen maar wat streepjes te zien en verder niks........
Betekent dit nu dat ie toast is of kan ik die kaart nog op de een of andere manier terug flashen of clocken of what everen.

HELP
je kan hem terug flashen als het goed is heb je je orginele bios bewaard op je floppie zoals in de start psot staat? dan flash je dier er weer in en dan heb je weer de oude.. hoeft nog niks aan de hand te zijn hoor!! suc6..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hem via winflash ge flasht, ik heb wel het originele bios opgeslagen ergens, kan ik hem nu dan alsnog via dos flasen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm heb net geprobeerd in bios te komen maar hij start echt vanaf he begin op met streepjes en blokjes op het scherm en bios kan je dus ook niet zien...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steek even een andere kaart in je pc en maak zo'n floppy zoals in de eerste post staat uitgelegd en zet daar je originele bios op.

Dan ga je naar je bios en zet je floppy als eerste boot device. Radeon er weer in, booten, even wachten en dan zou hij normaal van floppy moeten booten (je hoort de floppy maar je ziet natuurlijk niets want je radeon is om zeep) dan als hij klaar is met booten (je hoort niets meer en lampje is uit) typ je hetgene wat in de eerste post staat, iets zoals flashrom p -0 original.bin ofzo (kijk naar de eerste post) en dan zou je normaal je floppy moeten horen werken, en dan na een paar minuten rebooten, dan zou het normaal in orde moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
maar hij heeft dus zijn oude bios weggemaakt en niet opgeslagen of wel? die moet je echt hebben en via dos wat veel stabieler is er in flashen dan komt t weer goed!! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou goed kunnen dat je juiste bios had enzo, maar dat winflash alles om zeep geholpen heeft, was bij mij ook het geval, vanaf toen altijd geflashed in DOS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 18:57:
Het zou goed kunnen dat je juiste bios had enzo, maar dat winflash alles om zeep geholpen heeft, was bij mij ook het geval, vanaf toen altijd geflashed in DOS...
dan heeft hij een probleempje en moet hij googelen en een orginele bios vinden!
wens hem veel suc6 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb wel mijn ouwe bios maar die is opgeslagen als een winflash.exe file dus niet als een .bin.
Kan ik hier wel wat mee dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 21:20
[...]

Een kaart @ XT snelheden (412/730) kan nooit 3600 punten scoren in '05, rond de 3000 is wel mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand nog hoe ik mijn bios als .bin uit die winflash.exe file krijg of moet ik ergens anders een bios vandaan halen ?
Mischien iemand met een linkje naar een bios voor een saphire atlantis 9800 pro 256 met R350 en samsung geheugen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 18:45:

HELP
Hier al gekeken? http://www.techpowerup.com/bios/
Bedoel je met 256 bit of Mb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks heb hem al gevonden, bedacht me ineens dat ik hem had gedumpt met atitool om te kijken of het een 350 of een 360 was, weet niet of het 128 bit of 256 bit is, hoe kom ik daar achter dan ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 14:35
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 21:43:
thanks heb hem al gevonden, bedacht me ineens dat ik hem had gedumpt met atitool om te kijken of het een 350 of een 360 was, weet niet of het 128 bit of 256 bit is, hoe kom ik daar achter dan ??
rivatuner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn hoor hij doet het weer, bedankt voor de hulp people !!!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 21:43:
Met geen enkele tool kan je zien of er een R350 of R360 core op je kaart zit.
Wat je in je BIOS ziet staan zit ingebakken in je BIOS en is geen afspiegeling van de daadwerkelijke hardware. Je kan netzogoed de tekst R666 in je BIOS zetten en ATITool zal dan melden dat je een R666 core hebt, wat uiteraard onzin is.

De ENIGE manier is de koeler eraf halen en de tekst te lezen dat gedrukt staat op de core !

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Verwijderd

dat had ik wat betreft die 350/360 issue al gedaan koeler eraf, ik had het nu over 128 bit, 256 bit. Het blijkt dus 256 bit te zijn.
Is het nou verstandiger om mijn kaart gewoon over te clocken of moet ik hem naar xt flashen.
het is dus een sapphire 9800 pro 256mb met R350, 256 bit, samsung geheugen

Verwijderd

spittie_nl schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:15:
Zit met hetzelfde probleem. Ik krijg ook spikkeltjes en zo als ik hem m'n sapphire 9800 pro @ xt probeer over te klokken. Nu maar eens met ati tool proberen. Wat is eigenlijk de meerwaarde van dat xt?

• matinez
  • Niet online
Vandaag is mijn RMA terug gekomen, nieuwe 9800pro dit keer met hynix geheugen, tsja.
Gelijk geflashed naar 9800XT, op 412Core en 365Mem kan ik zonder zwaardere koeling NFS U2 draaien.

Nu heb ik nog een mooie cooler over, en is mijn vraag heeft iemand een 9800kaart met een Revoltec Cooler, deze is gemaakt voor de ATI Radeon 8500 - 9700
Iemand hem gemod voor deze kaart?

Afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.revoltec.de/images/products/rs002/rs002-1_rb.jpg

Verwijderd

denk niet dat die koeler een 9800pro kan koelen (iig beter als stock koeler)
geheugen blokjes kan je wel gebruiken >:)

• matinez
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 22:00:
denk niet dat die koeler een 9800pro kan koelen (iig beter als stock koeler)
Ja dat had ik ook al wel verwacht.
geheugen blokjes kan je wel gebruiken >:)
Ja dat deed ik op mijn 1ste 9800pro ook, maar die kreeg ik er met moeite af.
Zie dit topic :|

Artic silencer is het wat?
'k zoek iets stils, wat ook veel performance kan leveren...)

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

matinez schreef op donderdag 25 november 2004 @ 22:13:
[...]

Ja dat had ik ook al wel verwacht.

[...]

Ja dat deed ik op mijn 1ste 9800pro ook, maar die kreeg ik er met moeite af.
Zie dit topic :|

Artic silencer is het wat?
Zalman met fan?
Of zelfbouw natuurlijk :)

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

matinez schreef op donderdag 25 november 2004 @ 22:13:
[...]

+wat geen pci slot in neemt, iemand idee? :)

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wat nieuw op het gebied van het flahsen van een 3d-kaart. Ik heb een 9800 Pro van Powercollor (128 MB), deze zou ik graag willen flashen naar een xt, alleen welke bios heb ik nodig ( ik zie door de biossen de goede bios niet meer ;) ).

Ik kan niet zien wat voor geheugen is heb, want daar zitten heatsinks op ( ik kan ze er wel afhalen, maar misschien is dat niet eens nodig ).

Verder, wat zijn mijn risico's ?

Hij kan nu al draaien op 425 - 371, dit wel met een paar artifacts. En dan wil ik gaan flashen met winflash ( of raden jullie mij dit af ? )

Btw. kheb de R350 core, volgens sommige is die niet eens te flashen, maar anderen zeggenw eer van wel.... :|

Edit:

Ik ben ff iets verder gaan kijken, en nu heb ik een bios file gedownload van de Powercolor fabrikant. En die is voor Samsung chips ( R360 Samsung E-die DDR BIOS - P/N 113-A07518-100 ).

Alleen er staat bij dat het een R360 core is, kan ik die er zo opflashen, of gaat dit verkeerd ?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2004 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik doe toch maar ff een schopje ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
R3CoN schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 01:02:
wat zijn mijn risico's ?
Vern**kte videokaart, die je moet gaan terug flashen.
Alleen er staat bij dat het een R360 core is, kan ik die er zo opflashen, of gaat dit verkeerd ?
alle XT biossen zijn gebaseerd op 360 :+

[ Voor 6% gewijzigd door matinez op 26-11-2004 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matinez schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:26:
R3CoN schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 01:02:

[...]

Vern**kte videokaart, die je moet gaan terug flashen.

[...]

alle XT biossen zijn gebaseerd op 360 :+
Mjah, maar is het dan mogelijk met mijn core om die te flashen naar een XT ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Ik raad iedereen met een R350 core af een XT BIOS te flashen. Het heeft namelijk geen enkele toegevoegde waarde, eerder dat je problemen krijgt met ghosting en andere artifacts.

Ik heb zelf wel een dump gemaakt van mijn originele BIOS (kaart heeft een R350 core) en heb met RADEdit de core en mem speeds setting op XT gezet. Daarna het aangepaste BIOS terug geflashed. De kaart draait dan standaard op XT speeds zonder gebruik te hoeven maken van overclocking tools zoals ATITool of RADLinker. Je kan uiteraard als je kaart dat aan kan verder gaan dan XP speeds.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Xymox schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:44:
Ik raad iedereen met een R350 core af een XT BIOS te flashen. Het heeft namelijk geen enkele toegevoegde waarde, eerder dat je problemen krijgt met ghosting en andere artifacts.

Ik heb zelf wel een dump gemaakt van mijn originele BIOS (kaart heeft een R350 core) en heb met RADEdit de core en mem speeds setting op XT gezet. Daarna het aangepaste BIOS terug geflashed. De kaart draait dan standaard op XT speeds zonder gebruik te hoeven maken van overclocking tools zoals ATITool of RADLinker. Je kan uiteraard als je kaart dat aan kan verder gaan dan XP speeds.
Das idd een goede oplossing. Wat je zegt over het flashen van een r350 core klopt ook. Heb het zelf van dichtbij mogen meemaken bij een maat van mij. Last van ghosting in 3dmark03. Hij heeft het "opgelost" met Ati Tray tools.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 13:03
Xymox schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:44:

Maar is het niet zo dat je kaart met een XT bios een hoger voltage krijgt? Waardoor je hoger can clocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Lawtje.com schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 15:21:
[...]
Maar is het niet zo dat je kaart met een XT bios een hoger voltage krijgt? Waardoor je hoger can clocken?
Zover ik heb begrepen is dat onzin. Er zitten wat timing verschillen in de diverse BIOSsen en de ene kaart werkt wat beter met het ene BIOS dan met een andere.

De verschillen zijn zo marginaal dat het de moeite gewoon niet is. Als je nu veel FPSŽsen kan winnen met een XT flash dan zou ik zeggen proberen maar. Echter de kans is erg groot (wellicht 100%) dat er visuele problemen ontstaan als je een XT BIOS op een R350 core draait. Ook berichten over het niet meer kunnen opstarten van PC's en workarounds met PCI grafische kaarten zouden al reden moeten zijn om überhaupt niet aan dat gesleutel te beginnen.

Ik zie wel voordeel in een XT flash als je kaart een R360 core En een temperatuur chip heeft. Met een XT flash kan je dan de temperatuur uitlezen. Andere voordelen zijn er gewoon niet, dus een leuke gimmick extra, maar je Doom3 of HL2 draait er zeker niet zichtbaar beter door.

Gooi lekker je core en memory omhoog (goed testen met ATITool) en hou je Pro BIOS !

[ Voor 14% gewijzigd door Xymox op 26-11-2004 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn 9800pro kart getest op xt snelheden, en hij kan het goed aan, maar ik vroeg me af welke bios ik nou precies moet downloaden.. Het is mij nog niet helemaal duidelijk, ook omdat ik geen flauw idee heb hoe ik er achter kan komen wat mijn huidige fabrikant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een bios file gedownload van de Powercolor fabrikant. En die is voor Samsung chips ( R360 Samsung E-die DDR BIOS - P/N 113-A07518-100 ).

Heb ik nu de goede bios tepakken ? Kheb zelf een Powercolor 9800 Pro 128 mb (256 bit) Met een R350 core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
6917 3Dmark03

Specs:
Bios: Sapphire.9800XT.128MB.Hynix 412/365 Stock, 445/360

systeem:
A64-3000+@2320mhz (PC2700,256MB) 1GBGskill onderweg!
DFI Lanparty Ut

Cooling:
Stock + 12cm Fan sponsored by Mister I O+

Het Hynix geheugen vind het niet lekker om harder als 363mhz(x2) te lopen, hoger geeft artifacts.
Bedenk nog wel wat voor MEM koeling..

Artifacts vrij:
http://jvds.myadsl.nl/twe...17_2320_256MB_445_360.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartHo
http://www.techpowerup.com/bios/ de gootste lijst met ati-biossen die ik ken, misschien wel handig voor de TS.

:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

matinez schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 01:24:
6917 3Dmark03

Specs:
Bios: Sapphire.9800XT.128MB.Hynix 412/365 Stock, 445/360

systeem:
A64-3000+@2320mhz (PC2700,256MB) 1GBGskill onderweg!
DFI Lanparty Ut

Cooling:
Stock + 12cm Fan sponsored by Mister I O+

Het Hynix geheugen vind het niet lekker om harder als 363mhz(x2) te lopen, hoger geeft artifacts.
Bedenk nog wel wat voor MEM koeling..

Artifacts vrij:
http://jvds.myadsl.nl/twe...17_2320_256MB_445_360.jpg
dank u _/-\o_ las dat jij hynix geheugen had op een sapphire, dat was ik nog niet tegen gekomen, dus maakte ik mn kast open, en verrek ik heb ook hynix geugen, hele tijd met samsung biossen zitten kloten :P

magoed, dat geugen word wel extreem warm!, (of mag dat?) zitten niet eens heatsinkjes op, binnekort maar even aanschaffen, icm een arctic koeler O+

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Flappiewappie schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 13:54:

dank u _/-\o_ las dat jij hynix geheugen had op een sapphire, dat was ik nog niet tegen gekomen, dus maakte ik mn kast open, en verrek ik heb ook hynix geugen, hele tijd met samsung biossen zitten kloten :P

magoed, dat geugen word wel extreem warm!, (of mag dat?) zitten niet eens heatsinkjes op, binnekort maar even aanschaffen, icm een arctic koeler O+
Helaas gaat Hynix niet zo hard als samsung, ook samsung geheugen word warm ;)
Questie van koelen!
hier heb je een Sapphire R9800XT Hynix Stock Bios, 128MB

Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Laatst online: 22:28
Ik krijg nu allemaal rare strepen op het scherm in allerlei kleuren. Ik denk dat ik een te hoge bios versie heb geflasht. Ik heb een Sapphire Atlantis Radeon 9800. Eentje met een 128bits geheugenbus. Denk dat ik maar het beste pci kaartje erin kan zetten en dan weer terugflashen? Ik heb de bios wel gebackuped. En ik heb het gevoel dat ik de verkeerde bios heb gebruikt. Ik heb wel een R350 core. Maar in het lijstje stonden geen andere soorten geheugens dus...

Iemand?

[ Voor 22% gewijzigd door Steephh op 27-11-2004 18:12 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Shit, pci-kaartje werkt niet. Zou toch eigenlijk moeten. Misschien dat ik eerst in de bios moet instellen dat hij van PCI moet booten ipv. AGP.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:04

Tys

Heuj, hier nog een tevreden iemand :) (teminste nu nog)

Net mn Connect3D 9800 Pro (128mb/256bit) geflashed met de Sapphire/Samsung Bios, en lijkt te werken, zo een paar tests eroverheen :D

Edit:

Heeft 3D Mark 2003 overleeft.

5930 puntjes, goed zat dus :)

Geheugen wordt echt te warm denk ik, merk er niks van maar als ik voel moet ik toch gauw mn vingers weer wegtrekken, want oei oei oei :D

[ Voor 37% gewijzigd door Tys op 27-11-2004 19:24 ]

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Nou zit ik op 1280*1024@256colors in windows 2000. :D

Maar ja, nu weet ik dus niet hoe ik mijn 9800 opnieuw moet gaan flashen. Want als er een pci-kaart én een de 9800 in gaan, dan start hij niet op. Dus ik dacht ik maak een bootable cd, zoek de commando's van te voren uit en ik flash hem. Zou dit werken?

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Zo. FF een update:

Nu in de computer:

Sapphire Atlantis ATI Radeon 9800 @ XT. Dat zegt ATITOOL.
R360, 256bit geheugen. snap niet hoe dit kan, maar zal wel aan mij liggen...
Een of ander cool pci kaartje.

PCI kaartje @ primary monitor
9800 @ secondary monitor

en wat denk je.
ik had de bios van de samsung gepakt
de videokaart werkte niet...
ik lees ergens iets in een topic over hynix geheugen.
ik zie toevallig iets van hynix geheugen op mijn videokaart
hhmmm
volgens mij zie ik het probleem al
ff teste
jullie horen nog van me
vandaag denk ik...

edit:

jaja, hij kan hem volgens mij niet herkennen met dat pci kaartje erbij. jammer zeg. dan maar ff in dos. met bootable cd, want ik heb geen diskette station meer.

[ Voor 24% gewijzigd door Steephh op 27-11-2004 19:31 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
dubbelpost

[ Voor 113% gewijzigd door Steephh op 27-11-2004 21:44 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Ff opsommen:

code:
1
Sapphire Radeon 9800 Atlantis 128M 128-bit DDR V/D/VO

Dit staat op het stickertje. Op de core staat R360 :9. En ik heb hynix geheugen.

Nu denk ik, maar dat weet ik niet zeker, dat de biossen die hier staan allemaal voor 256bit zijn, en ik maar een 128 bit kaartje heb, en dat daarom het 9800>>>9800XT niet wil lukken. Overigens zou ik mijn kaart dan wel naar een 9800 PRO LE kunnen overclocken, of niet? Want die heeft een 128bits geheugenbus.

offtopic:
Sjeezus, waarom reageert er niemand.

[ Voor 12% gewijzigd door Steephh op 27-11-2004 21:44 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je een Club 3D met R350 Core flashen naar een XT? Zo ja, met welke BIOS of boeit dat niet (er staat geen Club 3D bij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartHo
@ Naruto-kun

Ja dat kan, heb ik ook namelijk. Maar omdat je R350 core heb kunnen er sneller artifacts komen...Als dat gebeurt, gewoon terug flashen.

En je moet eerst weten wat voor geheugen er op je kaart zit, Hynix of Samsung. En dan de goede bios uitkiezen, wat wel belangrijk is namelijk...

@ BMRS

Je hebt een geheugenbus van 256BIT nodig om de kaart goed te laten draaien op XT bios. Dus waarschijnlijk gaat het niet lukken. Maar dit heb je zelf al door dus ;)

[ Voor 13% gewijzigd door MartHo op 28-11-2004 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 12:26
MartH, ik heb een Club3D 9800 Pro 128 MB (256-bit) met R350 core en Hynix geheugen.... wat is een goede bios om te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, kheb ook eindelijk m'n 3d-kaart geflasht, kheb verschllende soorten biossen geprobeert op mijn Powercolor 9800 Pro.

Ik draai nu met de Powercolor-1.9800XT.128MB.Samsung.E-Die bios, want daarmee haalde ik de hoogste score met 3d-mark. Namelijk 6660 op stock. Toen heb ik nog een beetje overgeclockt en kwam ik op :

6971 3D Marks 03
Afbeeldingslocatie: http://www.lam-lan.nl/crew/freek/Pictures/3dmark03.JPG

En dat met deze snelheden :
Afbeeldingslocatie: http://www.lam-lan.nl/crew/freek/Pictures/Atitool.JPG

Maar volgens mij kan mij score veel hoger, ik zal dan wel een verkeerde combo hebben van core en mem speeds.

Alleen nu heb ik een probleem met 3dmark 03 krijg ik bij de 2e en 3e test op sommige momenten ipv de schaduw alleen de omtrek te zien. Weet iemand wat dit is ? Maar met de rest van m'n games of andere test heb ik geen problemen ( 3dmark 05 / Aquamark + zware games ).

Kan iemand mij anders ff vertellen hoe ik een screenshot van 3dmark in actie maak ? Dan kan ik het wat beter laten zien.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 12:26
een screenshot kun je maken met het programma Fraps --> http://www.fraps.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok Thnx.

Kheb een screenshot gemaakt dan kunnen jullie zien wat ik bedoel.

Afbeeldingslocatie: http://www.lam-lan.nl/crew/freek/Pictures/3DMark03-bug.JPG

Dit heb ik alleen bij deze test en de test erna. Verder zie ik het niet in games of ndere tests, maar dit ziet er niet zo heel leuk uit .

Ik heb al andere drivers en biossen geprobeert, maar blijft hetzeflfde.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Typisch geval van ghosting.

Volgens mij heeft ELKE R350 core daar last van met een XT BIOS. OOk in FarCry heb ik exact zulke fouten gezien. Bij doom 3 kan je onderliggende objecten zien met zwarte randen, is erg irritant.

Zijn er 9800Pro bezitters met R350 core hier die met succes een XT BIOS hebben geflashed maar geen last hebben van artifacts in 3DMark en bepaalde games ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Xymox schreef op zondag 28 november 2004 @ 13:19:
Typisch geval van ghosting.

Volgens mij heeft ELKE R350 core daar last van met een XT BIOS. OOk in FarCry heb ik exact zulke fouten gezien. Bij doom 3 kan je onderliggende objecten zien met zwarte randen, is erg irritant.

Zijn er 9800Pro bezitters met R350 core hier die met succes een XT BIOS hebben geflashed maar geen last hebben van artifacts in 3DMark en bepaalde games ?
ik, maar ik draai hem dan ook niet op 412/365 :)

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Ghosting heeft niets met je core en mem clock snelheid te maken. Dit effect staat los van de problemen die je kan krijgen als je de core of memory te hoog laat draaien.

Zelfs met een core/mem clock van 1 Mhz krijg je ghosting. Het ligt aan het verschil in implementatie van de R350 en R360 core.

De enige manier om ghosting te verhelpen is de omega drivers te gebruiken, maar dan gaat je gehoopte iets hogere 3DMark score weer omlaag.

Voor iedereen die beweert geen last te hebben van ghosting op R350 core mag een foto van zijn core laten zien incl screenshot van de 3DMark tests. Ik geloof er geen snars van !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xymox schreef op zondag 28 november 2004 @ 13:54:
Ghosting heeft niets met je core en mem clock snelheid te maken. Dit effect staat los van de problemen die je kan krijgen als je de core of memory te hoog laat draaien.

Zelfs met een core/mem clock van 1 Mhz krijg je ghosting. Het ligt aan het verschil in implementatie van de R350 en R360 core.

De enige manier om ghosting te verhelpen is de omega drivers te gebruiken, maar dan gaat je gehoopte iets hogere 3DMark score weer omlaag.

Voor iedereen die beweert geen last te hebben van ghosting op R350 core mag een foto van zijn core laten zien incl screenshot van de 3DMark tests. Ik geloof er geen snars van !
Mwah, maar ik vind het raar kheb het bij bijna geen 1 game. ( far cry nog niet getest eigenlijk ) maar dat zal ik strax wel ff doen. Maar ik gebruik omega drivers en heb het nog. En ik snap niet wrom je zegt dat de score dan omlaag gaat, met welke drivers haal je dan hogere score ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartHo
Maar was het niet heel normaal om ghosting te krijgen in 3dmark na een flash. Ik heb namelijk een club3d 9800pro @ xt met 350core welke dus ook ghosting heeft in bepaalde testen van 3dmark03. Maar alle games die ik draai hebben geen last van ghosting of artifacten. Zie ook de TS:
Als je geen rare stippeltjes/ flitsen of andere onzin ziet (met uitzondering van 3dmark 2003) door je beeld ziet schieten, kan je er van uit gaan dat je overclock succesvol is, en kun je iets hoger.
Hier het bewijs waar je nog om vroeg... :P
Afbeeldingslocatie: http://pic13.picturetrail.com/VOL474/2296865/5583827/67956346.jpg

@ Gaargod

Ja je moet ff de oude topics doorspitten, de link die ik vroeger gebruikte voor me flash zijn helaas offline.
Wat je ook kan doen is me toevoegen op msn want ik heb dat bios nog wel op me pc staan....its up to you ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 14:00:
[...]

Mwah, maar ik vind het raar kheb het bij bijna geen 1 game. ( far cry nog niet getest eigenlijk ) maar dat zal ik strax wel ff doen. Maar ik gebruik omega drivers en heb het nog. En ik snap niet wrom je zegt dat de score dan omlaag gaat, met welke drivers haal je dan hogere score ?
Met de originele drivers haal je een hogere score.

Kijk, ik ben best kritisch op beeldkwaliteit, maar niet ten koste van teveel performance. In FarCry bijvoorbeeld is het ghosting minder goed te zien dan in 3DMark03. Maar zodra ik het opmerk ga ik mij daaraan irriteren. Vooral Doom3 is irritant, omdat je duidelijke visuele fouten ziet.

Wat mij opvalt is dat vaak 3dmark als uitgangspunt wordt gezien. Elk puntje meer is vaak het belangrijkste en men doet er alles aan om steeds hoger te komen.
Stel je hebt standaard 6300 3dMark punten en met een XT patch op dezelfde speeds haal je 6600. Lekker zou je denken, maar dat is slechts 5% verbetering in 3dMark. Die 5% zegt niets over de verbetering van FPS in games. Vaak zul je die percentages niet terugvinden in benchmarks van games, misschien een paar procentjes.

Maar stel dat dat je met een nieuwe game standaard 60 FPS haalt en je daadwerkelijk die 5% winst kan halen. Dat betekent dus dat je uiteindelijk 63 FPS haalt. Dus een winst van 3 FPS !!!!

Maar hou er rekening mee dat hooguit 50% van de 3dmark winst in FPS wordt omgezet in games, dus hooguit 3%. Dan kom je op 61.8 (62 FPS) uit. Dat is te verwaarlozen. Je ziet het gewoon niet !!!

Met lagere FPS is games die zwaarder zijn wordt het voordeel nog minder. Veelal zul je niet eens een extra FPS winnen !!!

Dus waar praten we over ? Veel moeite met zoeken naar een gepast BIOS, met de kans dat je een niet werkende kaart krijgt die je met veel moeite weer in oude staat terug krijgt. En het resultaat is nihil als alles mocht lukken.

Dus ik blijf erbij, met een R350 core heb je GEEN ENKEL VOORDEEL, alleen theoretisch in synthetische 3Dmark scores waar je in de praktijk (en daar gaat het uiteindelijk om) niets aan hebt.

Heb je een R360 core en ook nog temperatuur chip op je kaart kan het handig zijn om naar XT te flashen.

Als je echt verbetering wilt in games moet je het ergens anders zoeken, nl in de Windows systeem zelf. Processen uitschakelen (virusscanners), geheugen optimaliseren, betere drivers etc.

Maargoed, ieder zijn hobby natuurlijk ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Xymox op 28-11-2004 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, ok nadat ik jouw hele verhaal heb gelezen heb ik toch nog wel een paar dingen. Ik heb zelf net ff Doom 3 getest, ff alles op ultra high gezet, en ik zie geen ghosting bugs.

Maar wat je zegt over extra punten in 3dmark dat snap ik, maar de xt heeft meer shaders etc. dan de pro dus daar merk je wel wat van, je merkt dan dat je games wel soepele draaien.

Natuurlijk doe ik het niet alleen voor extra prestatie, maar ik wil ook gewoon patsen dat er een XT in zit ;). En ik wil natuurlijk een zo hoog mogelijk score halen bij 3dmark.

Btw... heeft snel schrijven veel zin ? Want kheb hem nog hele tijd uit gehad. ( en dan bedoel ik veel zin, in de vorm van hogere score met 3dmark )
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.