9800(PRO) naar 9800 XT Topic - Deel 6

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.638 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 11:47:
ja heb alles gelezen hoor! ;)

alleen heb geen vivo en wil niet hardmodden:p dus zijn er maybe nog andere oplossingen?
Hmm, ik zou toch iig wel ff kijken of je een GA core hebt, dan kan je het misschien door iemand laten doen, want je kan zo 16 Pipelines hebben i.p.v. 12!

Anders gewoon op XT speeds zetten dacht ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 16:33
Foutje in de startpost, in de tabel met coresnelheden moet bij de XT-snelheden 412/730 staan, niet 412/712. :)
Toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Thanatos op 12-09-2004 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:53
Is er misschien ook een goede handleiding van het verwijderen van de standaard cooler om bijv. een waterkoelingblok erop te zetten?
Ik heb al verschillende keren over in de vriezer leggen gelezen, maar ik heb niet echt een idee van een redelijk veilige manier van verwijderen enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
flipjevandejam schreef op 12 september 2004 @ 19:42:
Is er misschien ook een goede handleiding van het verwijderen van de standaard cooler om bijv. een waterkoelingblok erop te zetten?
Ik heb al verschillende keren over in de vriezer leggen gelezen, maar ik heb niet echt een idee van een redelijk veilige manier van verwijderen enzo..
Zit je koelblok vast aan de core dan?
Anders kun je gewoon de pinnetjes aan de achterkant van je kaart losmaken, heatsink eraf en ff schoonmaken.
Je hebt geloof ik speciaal spul om koelpasta eraf te halen; ik denk dat het met wasbenzine of terpetine ook wel lukt })

Als je heatsink op de core vastzit kun je 2 dingen doen:

1: Verwarmen met föhn en dan voorzichtig lostrekken

2: In de vriezer leggen en daarna voorzichtig lostrekken

Bij het in de vriezer leggen kan zich condens op de kaart vormen.
Zorg dat hij goed droog is (föhn) voordat je hem weer in je pc zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:48

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

damn, dat doe je bij heatsinks op mem ja.. .maar je koelblok zit nie vast op core, zit ook nog een shim omheen, als je niet eens weet hoe je een koeler demonteert, laat dan het flashen maar snel zitten. :+

laat ze eerst toch lezen voordat ze hun duur spul vernachelen, daar zijn tutorials genoeg over te vinden met duidelijke pics en al...

Hier gaat alles door elkaar 8)7

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoowww dat zit er ook weer op :) sapphire 9800 pro na xt geen problemen ondervonde, winflash gedraait bios erin, reboot, en 3dmark geen artifacs of zooi, doom 3 gedraait en tempratuur blijft goed :) heb een coolermaster coolviva koeling.

http://www.coolermaster.c...1f6550ac9a58090c38118.jpg << die duz :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavalamp
  • Laatst online: 03-01 17:22
Hey, ik had ff een paar vraagjes.

Ik heb een sapphire 9800 pro (360 core) naar XT geflashed met een arctic VGA cooler rev.3 . De reden van de nieuwe koeler was dat het geluid van de stock koeler boven mijn systeem uitkwam.
De installatie van de Arctic cooler ging perfect, maar ik blijf mega hoge temperaturen houden met de originele pro en een hynix XT bios. Idle met de koeler op de hoge stand houd ik 'm op 71 C, maar op de lage (stille stand) komt hij over de 80 C. Met doom 3 wordt het op de hoge stand 85 C.
Het kan geen foute installatie zijn, want als ik het aluminium van de heatsink aanraak kan ik m'n vingers er maar even op houden. De warmteoverdracht van de core naar de heatsink is dus goed.
Wel haal ik hoge OC scores met atitool zonder artifacts (core 470 mem (met ramsinks) 416 ) en 3dmark2004 score van bijna 7100. (hetzelfde als matinez! :))

Ik lees de temperatuur af met atitool. m'n kast temp. is ongeveer 30 C. M'n koelpasta was de bijgeleverde arctic pasta. Heb er een laag op zitten, zodanig dat ik het spiegeloppervlak van m'n 360 core niet meer zie.

Kunnen m'n hoge temperaturen kwaad? Ik wil de kaart nog wel een poos gebruiken. :) Hebben jullie nog enige ideen wat ik aan die hoge temps kan doen? Eventueel minder pasta of zo?

Ben trouwens ook benieuwd welke temperaturen matinez heeft!!

(sorry voor de dubbele post, ik weet niet hoe goed elke thread gelezen word)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:25
flipjevandejam schreef op 12 september 2004 @ 19:42:
Heb me standaard koeler er ook afgehad om te kijken welke core ik had ( 350 jammer genoeg) maar dat ging zonder problemen.

gewoon de pinnetjes met een punt tangetje indrukken en naar binnen drukken en dan een beetje draaien aan het koelblokje en hij laat vanzelf los.

Verwijderd

lavalamp schreef op 14 september 2004 @ 23:17:

...

Nu weet ik niet extreem veel van tempraturen van videokaarten af, maar 80 grade lijkt mij toch te warm worden, zoals in de begin post staad :" als je je vingers op de heatsink kan houde en je huid blijft er niet aan plakken " dan zal het wel goed zijn aangezien dat je ook geen poligone en shit krijgt ?? Bij mijzelf word de core ook wel warm maar da word gelukkig goed versprijt over de heatsinks, ik zat met probs aan de bovenkant van de kaart, daar werd ie altijd te warm :S Mja wat betreft je hoge temps, gooi er een 12 cm tegenaan ofzo :Y)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 09:01 ]

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

lavalamp schreef op 14 september 2004 @ 23:17:

Volgens mij weet hij die niet, omdat hij niet dat chippie heeft op zijn 9800 kaart. Tenminste dat vertelde hij mij.

Verwijderd

almar schreef op 12 september 2004 @ 14:11:
ik ben radeloos ik heb een ati 9800 pro 128 mb 256 bit gekregen van medion en wil ik flashe naar xt maar ik kan NERGENS vinde wie de manufacturor is.
Hij heeft een sunon koeler en aan tekst kon ik alleen dit vinden op de kaart.
124010 VM, 14 ms ct 57 M, DC 12 V, 1.0 W, ch0334, t65

Bij ati instpector akn hij verder ook niks specials vinden behalve de het rom 0.2036 is en hij geeft aan dat het een pro is.
En nog iets raars bij atitool geeft die aan dat default 350/310 mhz is terwijl het 80/340 meot zijn toch?
Bij atiwinflash geeft hij het volgende aan
device id 0x4e48
vendor id 0x1002
checksum 0x7b00
romdescription at25f1024

Ik ben radeloos en kan niks vinden

In het bios staat trouwens nog het volgende:
R350 Samsung E-die DDR P/N A8934M7.106 BIOS(BR#4237)
(C) 1988-2003, ATI Technologies Inc. BK-ATI VER008.015.046.001 nhbf4237.815 v611 R350AGP
heej toeval :P ik werk op de medion helpdesk :P jaaa ik weet ut maar k moet ergens geld aan verdiene :P maruh ik kan de specs wel voor je opzoeke :P zal vant weekend wel ff kijke

Verwijderd

Alexio schreef op 12 september 2004 @ 14:18:
[...]

Als hij op 350/310 zou lopen zou het een 9800pro LE (light edition) zijn, dan zou hij ook 128bit moeten zijn.
Hoe weet je zo zeker dat hij 256bit is?
Voor het flashen van de kaart maakt het merk niet zoveel uit, als het maar een bios is voor het geheugen wat je hebt.
Test eerst eens met atitool hoever je komt, hij loopt niet voor niets op 350/310.
Flashen kun je altijd proberen, je moet wel ff de stappen goed doornemen zodat als het misgaat, je hem zo terug kunt flashen.

Ik vrees dat je kaart de xt speeds niet aankan; dan moet je ff de bios aanpassen naar de gewenste snelheid met dat ene programmaatje (kan ff niet op de naam komen).
ff voor de duidelijkheid een medion kaart :P erstaad wel ATI maar als je ATI opbelt ontkennen ze alles dat dat hun kaart is:P de koeling is te zwak voor overclocking denk ik want hij heeft ut al moeilijk om standaard bij te benen bij zware aplicaties. Ik weer bijna 100% zker da ie op een standaard koeling overhit

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mister I schreef op 15 september 2004 @ 08:30:
[...]

Volgens mij weet hij die niet, omdat hij niet dat chippie heeft op zijn 9800 kaart. Tenminste dat vertelde hij mij.
Volgens mij heb ik je niet verteld dat ik geen temp sensor heb, maar dat terzijden.

Me hand blijft niet vast schroeien aan de mem of aan de heatstink van de GPU.
met een paar fans is hij redelijk cool. Ik schat het op 40 +- 50 Graden op de Heatsink.
:+

• Thanatos
Ik ben inmiddels ook aan het oc'en geslagen met mijn sapphire 9800 pro, maar 1 ding is mij niet duidelijk. als ik gewoon de XT-speeds weet te behalen, is het toch niet nodig om het bios ook nog eens te flashen? :? (uiteraard heb ik de startpost doorgelezen...)

• Cyberamp
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Thanatos schreef op 15 september 2004 @ 10:53:
Ik ben inmiddels ook aan het oc'en geslagen met mijn sapphire 9800 pro, maar 1 ding is mij niet duidelijk. als ik gewoon de XT-speeds weet te behalen, is het toch niet nodig om het bios ook nog eens te flashen? :? (uiteraard heb ik de startpost doorgelezen...)
Niemand dwingt je daartoe. Maar als je een XT bios gebruikt en je hebt een r360 core dan wordt van deze ge-optimaliseerde architectuur gebruikgemaakt ipv de 'oudere' r350 core. Dit wil zeggen dat je met dezelfde speeds op een r360 snellere resultaten kan neerzetten dan een r350. Snappie?

[ Voor 3% gewijzigd door Cyberamp op 15-09-2004 12:01 ]

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

• Thanatos
Woohoo! :D
Nu nog even wat Doom 3 timedemo's uitvoeren :)

Update: Probleempjes. Het geheugen is geen probleem, loopt keurig op de XT-snelheid. De core is een ander verhaal. Deze geeft bij kloksnelheden hoger dan 405 mHz (scheelt dus inderdaad maar 7 mHz) witte puntjes bij Doom 3.
Nu heb ik echter de Zalman-fan gebruikt in plaats van een eigen fan, om het Zalman ZM80-C koelblok de koelen. Update twee volgt over enkele minuten.. :)

Update 2: Helaas pindakaas. 405 mHz is écht de maximaal haalbare coresnelheid voor mijn kaart. Omdat de bios-flash echter wel gelukt is en ik wel XT-geheugen heb, vind ik mijn mod geslaagd ;)

[ Voor 133% gewijzigd door Thanatos op 15-09-2004 19:05 ]

Verwijderd

Is mijn score dan zo hoog voor et systeem dat ik draai :?
anderen hebben betere cpu en hogere oc met de vid kaart dan moet je toch wel heel wat hoger als mij komen???

Ik haal in 3dmark03 7045 puntjes met een 2.4C @ 3.0 en een sapphire 9800 pro @ XT @ 440/390

• Thanatos
Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 20:47:
Is mijn score dan zo hoog voor et systeem dat ik draai :?
anderen hebben betere cpu en hogere oc met de vid kaart dan moet je toch wel heel wat hoger als mij komen???

Ik haal in 3dmark03 7045 puntjes met een 2.4C @ 3.0 en een sapphire 9800 pro @ XT @ 440/390
Ten eerste. Je 3DMark score zegt bar weinig over je prestaties ingame. Ik zou dan ook niet teveel waarde hechten aan je score. Ten tweede: geef eens wat vergelijkingen dan, aan deze post heeft niemand iets en ten derde moet je dan ook de rest van je systeemspecificaties even vermelden. Je 3DMark score wordt namelijk door allerlei factoren beïnvloed naast je CPU en videokaart, gaande van het al dan niet aan hebben staan van een virusscanner tot de hoeveelheid RAM en de timings ervan.
:)

[ Voor 14% gewijzigd door Thanatos op 15-09-2004 22:51 ]

• matinez
  • Niet online
Thanatos schreef op 15 september 2004 @ 22:49:
[...]

Ten eerste. Je 3DMark score zegt bar weinig over je prestaties ingame. Ik zou dan ook niet teveel waarde hechten aan je score. Ten tweede: geef eens wat vergelijkingen dan, aan deze post heeft niemand iets en ten derde moet je dan ook de rest van je systeemspecificaties even vermelden. Je 3DMark score wordt namelijk door allerlei factoren beïnvloed naast je CPU en videokaart, gaande van het al dan niet aan hebben staan van een virusscanner tot de hoeveelheid RAM en de timings ervan.
:)
Draai er nou maar niet omheen met een lul verhaal

Screenshot + specs van je pc in de screen :o , dan praten we verder. :z

Verwijderd

matinez schreef op 15 september 2004 @ 23:24:
[...]

Idd! :+ :o

Verwijderd

Astu...

Links:
http://img.photobucket.com/albums/v226/slayerstaps/score.jpg
http://img.photobucket.co...26/slayerstaps/memory.bmp
http://img.photobucket.com/albums/v226/slayerstaps/cpu.bmp
Pics:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v226/slayerstaps/score.jpg Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v226/slayerstaps/memory.bmpAfbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v226/slayerstaps/cpu.bmp

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 09:02 ]

Verwijderd

Een artic silencer rev.1 zit erop verder heb ik er cooler master ramsink op gemikt met adhesive..eigenlijk best saai dus :)
Alleen wel dus het probleem dat die backplate en alles nie wou passe maar dat hebbik opgelost...

Edit: het draait zo al best een tijde mischien moet ik er toch maar wat meer uit proberen te persen. De cpu wil cker nog wel vid kaart heb ik geen idee maar is altijd te proberen >:)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 09:30 ]

• Zeus
  • Laatst online: 19:17
http://service.futuremark.com/compare?2k3=3104939

Ik kom niet verder dan 6895 :|
463 / 790
Arctic VGA silencer rev 3
9800 pro @ XT (ook XT PCB)
En een temperatuur die ook rond de 80 graden ligt ja :D
Ik heb het idee dat dat bios verkeerde temperaturen weergeeft.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol als we toch allemaal zo gaan benchmarke wil ik wel meejdoen :P ga dadelijk als ik thuiskom ff downloade, gooi ik mijn pc op OC stand :P en dan ga ik eens kijke hoever ik kom :P ... trouwens die scores zijn toch allemaal default settings gehaalt he. Niet da iemand zit te cheate door zijn resoluties omlaag, FSAA uit zit te zette enz. ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsaa uitzetten??? kerel heb je ooit wel een 3dmark gedaan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 16:19:
fsaa uitzetten??? kerel heb je ooit wel een 3dmark gedaan???
typ ik nu wat raars ofzo ?? ik kan um gewoon uitzette hoor :S en as je um uitzet is dit ut resultaat

http://home.planet.nl/~hause018/test.JPG

niet echt fair dacht ik ?? :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 16:24:
[...]

typ ik nu wat raars ofzo ?? ik kan um gewoon uitzette hoor :S
Aleen in de pro versie kun je enkele settings wijzigen.
FSAA wordt helemaal niet ondersteund door 3dmark03; FSAA is iets nieuws en zit
dacht ik alleen een in enkele nieuwe spellen.

Als je een pro versie hebt kun je hooguit AA en resolutie veranderen.

*je zou FSAA dus wel geforceerd aan kunnen zetten in je catalists maar 3dmark03 gebruikt helemaal geen AA of AF standaard dus zal je score hier alleen maar lager van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alexio schreef op 17 september 2004 @ 16:33:
[...]

Aleen in de pro versie kun je enkele settings wijzigen.
FSAA wordt helemaal niet ondersteund door 3dmark03; FSAA is iets nieuws en zit
dacht ik alleen een in enkele nieuwe spellen.

Als je een pro versie hebt kun je hooguit AA en resolutie veranderen.

*je zou FSAA dus wel geforceerd aan kunnen zetten in je catalists maar 3dmark03 gebruikt helemaal geen AA of AF standaard dus zal je score hier alleen maar lager van worden.
ow vandaar :P k begreep ut al niet :) mja resoluties verandere heeft ook behoorlijk effect op je score van 6500 na 7500 is heel wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon nie moeilek doen en eerlijk blijven :)
Start 3dmark03 op en dan staat alles op default dan gewoon draaien en klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 17:32:
Gewoon nie moeilek doen en eerlijk blijven :)
Start 3dmark03 op en dan staat alles op default dan gewoon draaien en klaar ;)
dat stelde ik duz ook voor :P mja het verschil of je nu een pro hebt of een xt is nog niet echt gigantisch :Smja as je nu een xt heb en je gaat daarop overclocke dat scheeld wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Laatst online: 13:18
Als ik op 320x240 draai haal ik 11.000 met mijn pro@xt O-)
Gewoon standaard settings in je drivers en in 3d-mark gebruiken.

Nu een vraagje: kan het zijn dat als je de clocksettings veranderd dat je kaart dan minder effectief gaat werken??

Bijv. dat 420/385 mindere scores haalt dan 412/365

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:14

MaDLiVe

.-Observer-.

Dekaasboer schreef op 17 september 2004 @ 18:24:
Als ik op 320x240 draai haal ik 11.000 met mijn pro@xt O-)
Gewoon standaard settings in je drivers en in 3d-mark gebruiken.

Nu een vraagje: kan het zijn dat als je de clocksettings veranderd dat je kaart dan minder effectief gaat werken??

Bijv. dat 420/385 mindere scores haalt dan 412/365
Kort maar bondig, ja dat kan heel goed :)

Ik heb daar ook last van. Draai nu weer gewoon stock XT speeds. Zie nu trouwens wel weer witte stippen in doom3 had ik eerst geen last van. Misschien toch die default cooling inruilen (suggesties)? Ik zie nu idd dat de r350 core geen leuke bijkomstigheden heeft indien je hem naar XT flashed.

Heb een gigabyte radeon pro 9800 256MB (DDRII) @XT (naja de core draait nu op 408 ivm artifact in dIII).

Haal op XT speeds trouwens in 3dmark 6409 (of 6509 ben het ff vergeten, staat eerder in dit topic). Iig zijn alle games prima speelbaar met 2xfsaa en 8xansio :P

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 18:12:
[...]

dat stelde ik duz ook voor :P mja het verschil of je nu een pro hebt of een xt is nog niet echt gigantisch :Smja as je nu een xt heb en je gaat daarop overclocke dat scheeld wel
Niet gigantisch. Een overclock met een pro@XT kan veel verschil maken maken met de default pro score.
Ik ben namelijk van 5700 naar de 7045 gegaan dat noem ik toch wel een redelijk groot verschil :)

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:05

Polycom

Poes van goud

ik heb laatst een artic cooler op mijn 9800 pro club3d gezet.. gelijk even gekeken wat voor core ik heb... een R350. Nu vraag ik me af wat ik moet doen om over te clocken en is dat met een r350 goed mogelijk (zie veel negatieve reacties)

ja ik weet dat er een startpost is, maar ik zou graag ervaring van iemand willen gebruiken :)

B.v.d

• Solovine
Pu_Dy schreef op 18 september 2004 @ 15:22:
ik heb laatst een artic cooler op mijn 9800 pro club3d gezet.. gelijk even gekeken wat voor core ik heb... een R350. Nu vraag ik me af wat ik moet doen om over te clocken en is dat met een r350 goed mogelijk (zie veel negatieve reacties)

ja ik weet dat er een startpost is, maar ik zou graag ervaring van iemand willen gebruiken :)

B.v.d
Gewoon clocken met atitool totdat je artifacts krijgt.
Niet flashen want dan krijg je last van ghosting.
Dat kun je dan weer oplossen met de softmod in de omega drivers maar dan is dus je snelheidswinst ook weer weg.

*als die koeler er goed op zit haal je waarschijnlijk minstens 430mhz op je core; geheugen kun je nooit zeggen natuurlijk.

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:25
Alexio schreef op 18 september 2004 @ 19:04:
[...]

Dat kun je dan weer oplossen met de softmod in de omega drivers maar dan is dus je snelheidswinst ook weer weg.

*als die koeler er goed op zit haal je waarschijnlijk minstens 430mhz op je core; geheugen kun je nooit zeggen natuurlijk.
Ik heb ook een r350 core maar het is dus beter om een pro met een 350 core te clocken dan hem te flashen naar xt?

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Alexio schreef op 18 september 2004 @ 19:04:
[...]

aha en hoe bedoel je 'als de cooler er goed op zit' ik heb hem gewoon op mijn videokaart gedraait :? volgens mij zit het ijzeren coolblok niet helemaal tegen de core aan, maar dat weet ik niet zeker.. zal zo even kijken

EDIT:

2004-09-19 00:23:55 ATITool v0.0.21 started.
2004-09-19 00:23:55 Detected GPU Chip: R350 (4E48), 8 Pipelines, 128 MB
2004-09-19 00:23:55 Temperature monitoring: chip not detected
2004-09-19 00:24:05 Find Max Core started...
2004-09-19 00:24:06 Scan for Artifacts running for: 0:00:00
2004-09-19 00:24:07 Scan for Artifacts running for: 0:00:00
2004-09-19 00:24:09 Clock set to: 379.50 / 337.50
2004-09-19 00:24:12 Clock set to: 379.70 / 337.50
2004-09-19 00:24:15 Clock set to: 380.00 / 337.50
2004-09-19 00:24:18 Clock set to: 380.30 / 337.50
2004-09-19 00:24:21 Clock set to: 380.70 / 337.50
2004-09-19 00:24:24 Clock set to: 381.00 / 337.50
2004-09-19 00:24:27 Clock set to: 381.40 / 337.50
2004-09-19 00:24:30 Clock set to: 381.90 / 337.50
2004-09-19 00:24:33 Clock set to: 382.50 / 337.50
2004-09-19 00:25:06 Scan for Artifacts running for: 0:01:00
2004-09-19 00:25:06 Clock set to: 383.10 / 337.50
2004-09-19 00:25:07 Scan for Artifacts running for: 0:01:00
2004-09-19 00:25:09 Clock set to: 383.40 / 337.50
2004-09-19 00:25:12 Clock set to: 383.80 / 337.50
2004-09-19 00:25:15 Clock set to: 384.80 / 337.50
2004-09-19 00:25:18 Clock set to: 385.80 / 337.50
2004-09-19 00:25:21 Clock set to: 386.10 / 337.50
2004-09-19 00:25:24 Clock set to: 386.50 / 337.50
2004-09-19 00:25:27 Clock set to: 387.00 / 337.50
2004-09-19 00:25:30 Clock set to: 387.70 / 337.50
2004-09-19 00:25:33 Clock set to: 388.20 / 337.50
2004-09-19 00:25:36 Clock set to: 388.80 / 337.50
2004-09-19 00:25:40 Clock set to: 389.30 / 337.50
2004-09-19 00:26:06 Scan for Artifacts running for: 0:02:00
2004-09-19 00:26:07 Scan for Artifacts running for: 0:02:00
2004-09-19 00:26:19 Clock set to: 389.60 / 337.50
2004-09-19 00:26:22 Clock set to: 389.90 / 337.50
2004-09-19 00:26:23 Scan aborted. Total runtime: 137 seconds. Artifact-free: 137 seconds. Core: 389.90 Mhz Memory: 337.50 Mhz
2004-09-19 00:27:00 Application terminated.

Ik ben een mietje ik durfde niet verder..

[ Voor 78% gewijzigd door Polycom op 19-09-2004 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Althalus schreef op 16 september 2004 @ 09:39:
http://service.futuremark.com/compare?2k3=3104939

Ik kom niet verder dan 6895 :|
463 / 790
Arctic VGA silencer rev 3
9800 pro @ XT (ook XT PCB)
En een temperatuur die ook rond de 80 graden ligt ja :D
Ik heb het idee dat dat bios verkeerde temperaturen weergeeft.
Lol, probeer Doom 3 eens met die 460 MHz op je core en kom dan terug met een screen zonder artifacts :D

/me draait nog elke dag zonder artifacts op 440/400

Ik heb btw nu dat standaard Zalman spul gebruikt voor m'n heatsink (Koelpasta bedoel ik), zouden m'n koelprestaties beter worden als ik Artic Silver 5 erop zou smeren?? :? :o

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2004 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pu_Dy schreef op 18 september 2004 @ 15:22:

B.v.d
Ik kan met mijn r350 core op 486mhz 3dmarken en zonder artifacts in doom3 op 460Mhz. Ik heb er wel een socket A koeler opgezet. Met een XT bios krijg ik last van Ghosting.
Die bios gebruik ik alleen voor een goede 3dmark 2003 score...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:14

MaDLiVe

.-Observer-.

Heb je toevallig pics van die socket A cooler die je erop hebt gezet, ben best benieuwd hoe dat vast zit.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
MaDLiVe schreef op 19 september 2004 @ 14:48:
Heb je toevallig pics van die socket A cooler die je erop hebt gezet, ben best benieuwd hoe dat vast zit.
is niet zo moeilijk hoor, gewoon die gaten op je pcb gebruiken en wat boren in je heatblok:
Afbeeldingslocatie: http://edf.homeip.net/home/cms/image_gallery/images//image128.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

wtf ?! knap gedaan hoor....
ik ben al blij met mijn artic cooler rev 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel goed afvijlen dan hé? Je wilt geen splintertje op een condensator hebben oid! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 13:37:
[Bla!]

Ik heb btw nu dat standaard Zalman spul gebruikt voor m'n heatsink (Koelpasta bedoel ik), zouden m'n koelprestaties beter worden als ik Artic Silver 5 erop zou smeren?? :? :o
ik merkte wel degelijk verschil met As 5 inplaats met die zalman troep.

heb het het ook voor de rest van me zalman zm80d gebruikt :)
dus er zit geen witte zalman troep tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Fiddle schreef op 20 september 2004 @ 00:26:
Proccesor: AMD 2000+ @ 1.667Mhz
Memory: 512Mb(2x256) @ 400Mhz, pc3200, DualChannel.
HardDrive: 60Gig @ 7200Rpm
Sound: SoundBlaster Live!

Videokaart: NVidia 6800LE @ stockspeed,
Core: 300Mhz
Memory: 700Mhz
3DMarks: 6050!

Videokaart: NVidia 6800LE @ OverClocked
Core: 320Mhz
Memory: 749Mhz
3DMarks: 6362!

Hij zou nog op te voeren moeten zijn naar,
Core: 350Mhz
Memory: 800Mhz
Probeer ik later wel. Tog is het best een verschil voor die paar Mhz meer!

Deze screen is van de Doom 3 Benchmark. (timedemo demo1). Alles op high bij een resolutie van 1024*768*32.
Videokaart: NVidia 6800LE @ stockspeed,
Core: 300Mhz
Memory: 700Mhz

[afbeelding]
Hey jongens dit heb ik even van een andere topic, maar even ter vergelijking....die Radeon haalt toch veel en veel hoger? 7100 3DMarks komt wel voor en Timedemo in Doom3 geeft bij mij zomaar 53,6 fps. Op medium 65 fps. Volgens mij is die radeon beste koop van dit moment. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, die 6800 LE valt wel tege eigenlijk voor welke prijs doen ze die eik weg??
mja, men 9800 pro @ XT draait nog wel even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 15:25:
Hmmm, die 6800 LE valt wel tege eigenlijk voor welke prijs doen ze die eik weg??
mja, men 9800 pro @ XT draait nog wel even :)
Oh net in pricewatch gekeken, was ie voor 300 euro's te vinden. Mjah exclusief verzendkosten en uberkoeling (Zalman :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
CyberAmp schreef op 20 september 2004 @ 15:32:
[...]

Oh net in pricewatch gekeken, was ie voor 300 euro's te vinden. Mjah exclusief verzendkosten en uberkoeling (Zalman :P ).
199 euro, hij staat niet in de pricewatch want het is een OEM product ;)

En 3dmark scores van 9000 punten zijn er met een beetje koeling (water) wel te halen.
Eventueel nog hoger natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pu_Dy schreef op 18 september 2004 @ 19:43:
[...]

aha en hoe bedoel je 'als de cooler er goed op zit' ik heb hem gewoon op mijn videokaart gedraait :? volgens mij zit het ijzeren coolblok niet helemaal tegen de core aan, maar dat weet ik niet zeker.. zal zo even kijken

EDIT:

2004-09-19 00:23:55 ATITool v0.0.21 started.
2004-09-19 00:23:55 Detected GPU Chip: R350 (4E48), 8 Pipelines, 128 MB
2004-09-19 00:23:55 Temperature monitoring: chip not detected
2004-09-19 00:24:05 Find Max Core started...
2004-09-19 00:24:09 Clock set to: 379.50 / 337.50
2004-09-19 00:24:12 Clock set to: 379.70 / 337.50
2004-09-19 00:24:15 Clock set to: 380.00 / 337.50
2004-09-19 00:24:18 Clock set to: 380.30 / 337.50
2004-09-19 00:24:21 Clock set to: 380.70 / 337.50
2004-09-19 00:24:24 Clock set to: 381.00 / 337.50
2004-09-19 00:24:27 Clock set to: 381.40 / 337.50
2004-09-19 00:24:30 Clock set to: 381.90 / 337.50
2004-09-19 00:24:33 Clock set to: 382.50 / 337.50
2004-09-19 00:25:06 Clock set to: 383.10 / 337.50
2004-09-19 00:25:09 Clock set to: 383.40 / 337.50
2004-09-19 00:25:12 Clock set to: 383.80 / 337.50
2004-09-19 00:25:15 Clock set to: 384.80 / 337.50
2004-09-19 00:25:18 Clock set to: 385.80 / 337.50
2004-09-19 00:25:21 Clock set to: 386.10 / 337.50
2004-09-19 00:25:24 Clock set to: 386.50 / 337.50
2004-09-19 00:25:27 Clock set to: 387.00 / 337.50
2004-09-19 00:25:30 Clock set to: 387.70 / 337.50
2004-09-19 00:25:33 Clock set to: 388.20 / 337.50
2004-09-19 00:25:36 Clock set to: 388.80 / 337.50
2004-09-19 00:25:40 Clock set to: 389.30 / 337.50
2004-09-19 00:26:19 Clock set to: 389.60 / 337.50
2004-09-19 00:26:22 Clock set to: 389.90 / 337.50
2004-09-19 00:26:23 Scan aborted. Total runtime: 137 seconds. Artifact-free: 137 seconds. Core: 389.90 Mhz Memory: 337.50 Mhz
2004-09-19 00:27:00 Application terminated.

Ik ben een mietje ik durfde niet verder..
Zelf atitool laten overclocken brengt je niet zoveel! zet eerst je core is op 400Mhz en ga dan 3dmark testen! Dat moet met jou koeling echt geen problemen opleveren!ga dan langzaam steeds een stapje omhoog en als je dus artifacts krijgt gelijk 3dmark afsluiten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Alexio schreef op 20 september 2004 @ 16:13:
[...]

199 euro, hij staat niet in de pricewatch want het is een OEM product ;)

En 3dmark scores van 9000 punten zijn er met een beetje koeling (water) wel te halen.
Eventueel nog hoger natuurlijk.
Volgens deze review presteert een 6800 LE niet beter dan een 9800XT (wat een flashed pro ook makkelijk kan halen):

http://www.tbreak.com/reviews/article.php?id=325

Verder zitten er veel defecte LE's tussen heb ik gelezen, oppassen geblazen. Aangezien niet iedereen de neiging heeft om voor 1 videokaart daarnaast 'even' een complete pc aan te aanschaffen is de radeon toch de beste keus.

[ Voor 4% gewijzigd door Cyberamp op 21-09-2004 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heyz jongens kunnen jullie niet ff wat picca's posten van jullie kaartjes hoe jullie die koelen ben wel benieuwt eigenlijk.
Ik heb dus een Hercules 9800pro naar XT geflasht en wat verder geclockt maar krijg toch streepjes :P (raar hey..... :+ )
wilde graag weten hoe ik die backplate wegkrijg en die mem-sinks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 15:16:
Heyz jongens kunnen jullie niet ff wat picca's posten van jullie kaartjes hoe jullie die koelen ben wel benieuwt eigenlijk.
Ik heb dus een Hercules 9800pro naar XT geflasht en wat verder geclockt maar krijg toch streepjes :P (raar hey..... :+ )
wilde graag weten hoe ik die backplate wegkrijg en die mem-sinks...
Is goed, maar wie weet een upload site die plaatjes accepteert groter dan 1 Mb?? Mijn plaatjes zijn nl. te groot... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

open photoshop en sla het plaatje op als jpg en verklein de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Pu_Dy schreef op 21 september 2004 @ 17:50:
open photoshop en sla het plaatje op als jpg en verklein de kwaliteit.
Kleine toevoeging gebruik paint ( niet iedereen heeft fotosoep (SPAM :9 ))
Doet het net zo goed..

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Heb op dit moment mijn Core en Mem speed op de XT speeds.
3dmark crashte na die vliegtuigen test. Daarna wat game's getest. Draait allemaal perfect geen artifects niks dus zal wel goed zitten :P.

Als koeling gebruik ik me WC setje. Thermaltake Aquarius 2 + VGA blok. Geen koeling voor het geheugen.

edit:
Net die bios erin geflasht met winFlash maar hij blijft keihard zeggen dat ik een 9800 PRO heb (wat opzich wel klopt :P) maar niet na die FLASH natuurlijk :S

[edit2] 2de keer werkte wel |:( anyway project Pro->XT geslaagd voor mij :P[/edit]

[ Voor 47% gewijzigd door The Otherside op 22-09-2004 02:31 ]

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Verwijderd

Mijn 3DMark03 crasht ook na de eerste test. Ik heb fastwrite al op uit gezet en AGP op 4x mar dat maakt niets uit. Aangezien iedereen met 3DMark03 test zou ik deze toch graag werkend hebben. Iemand een idee?

Verwijderd

mm raar ik kan gewoon 3dmark03 draaien op xt speeds alleen wat last van artifacts maar de zalman is besteld hahahahha

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-09 11:51

Garrett

Watercooler

Dit lijkt me wel een leuk waterblokje voor de kaart:
Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.de/upload//high/12248_1.jpg
Ik heb ze al gemaild of er voor de andere 4 ram chips ook een oplossing is... antwoord verwacht ik binnenkort :)

I love watercooling

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
CyberAmp schreef op 21 september 2004 @ 14:14:
[...]

Volgens deze review presteert een 6800 LE niet beter dan een 9800XT (wat een flashed pro ook makkelijk kan halen):

http://www.tbreak.com/reviews/article.php?id=325

Verder zitten er veel defecte LE's tussen heb ik gelezen, oppassen geblazen. Aangezien niet iedereen de neiging heeft om voor 1 videokaart daarnaast 'even' een complete pc aan te aanschaffen is de radeon toch de beste keus.
ik haal met mijn 6800LE nu 8700 punten, is een stukje hoger dan mij vorige kaart! dat was een 9800 pro@xt 450/370!

Verwijderd

Garrett schreef op 22 september 2004 @ 18:26:
Dit lijkt me wel een leuk waterblokje voor de kaart:
[afbeelding]
Ik heb ze al gemaild of er voor de andere 4 ram chips ook een oplossing is... antwoord verwacht ik binnenkort :)
Wow! Als er nou ook idd een wc blokje zou zijn voor de andere helft zou dat echt top zijn!

Verwijderd

Ik heb nu een Sapphire radeon 9800 pro 128 en deze heeft een Hynix Geheugen.
Het heeft een R360 core dus een XT core.
Ik heb er een zalman ZM80D-HP koeling op gezeten (met pijn en moeite :P ) en ik flash hem dus naar sapphire 9800 XT 128 versie wat dus kan heb ik veel gelezen..........

Nu zodra ik hem flash dan begint het scherm raar te doen (daar bedoel ik mee letters krijgen rare vormen) en als ik hem overnieuw start zie je meteen al bij bios lang witte strepen van boven naar beneden plus die rare letters......

ik weet niet waar het aan ligt ik bedoel koeling zit er op core is ook geschikt voeding is 300 watt dus ik weet het niet meer :)

als iemand me een beetje kan helpen graag ....... _/-\o_

owja me systeem is een P4 3.0 ghz met 512 ddr aan ram

• matinez
  • Niet online
ja jongens ik heb een nieuwe VGA OC,

6856@ 3Dmark2003 (Dit alles met me stock cooler, en goede airflow .. )

Settings:

AMD64 3000+@2424mhz
768 MB
ATi R9800pro@XT OC 450 Core/ 366 Mem ( De mem moet beter gekoelt worden om te worden verhoogd)
GPU Recover van ATi uitgeschakeld
ATi Catalyst 4.9 Driver

Afbeeldingslocatie: http://jvds.myadsl.nl/tweakers/6856-core450-mem-366-cpu@2424mhz.jpg

Morgen kan ik pas weer lawaai maken.
Dus dan gaan er een paar duizend extra fans in de case :Y)

edit:
GPU recover - Drivers

[ Voor 11% gewijzigd door matinez op 23-09-2004 00:33 ]

• The Otherside
Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 23:48:
Ik heb nu een Sapphire radeon 9800 pro 128 en deze heeft een Hynix Geheugen.
Het heeft een R360 core dus een XT core.
Ik heb er een zalman ZM80D-HP koeling op gezeten (met pijn en moeite :P ) en ik flash hem dus naar sapphire 9800 XT 128 versie wat dus kan heb ik veel gelezen..........

Nu zodra ik hem flash dan begint het scherm raar te doen (daar bedoel ik mee letters krijgen rare vormen) en als ik hem overnieuw start zie je meteen al bij bios lang witte strepen van boven naar beneden plus die rare letters......

ik weet niet waar het aan ligt ik bedoel koeling zit er op core is ook geschikt voeding is 300 watt dus ik weet het niet meer :)

als iemand me een beetje kan helpen graag ....... _/-\o_

owja me systeem is een P4 3.0 ghz met 512 ddr aan ram
Had je dit probleem al meteen na het installeren van je ZM80D-HP? Ik had namelijk het zelfde probleem alleen op een R9700 PRO daar had ik een WC VGA koelblok opgedaan alleen had ik er geen ringetjes tussen de schroeven gedaan waardoor hij maf ging doen.

Wat het ook kan zijn :
Te los
Te strak
Koelpasta naast de core
Hitte probleem.

Verwijderd

Nee ik had het met de orginele koeler ook geprobeerd en toen deed die het goed tot aan windows tot dat ik ATI tool opende en op artifacts scande en toen ging die ook meteen zo van die strepen en zo geven........maar ik heb die ringetjes er wel opgezet die jij bedoel hoor ik heb echt alles goed ik snap het niet..... Alles klopt maar steeds als ik flash krijg ik dat echt raar......

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

matinez schreef op 23 september 2004 @ 00:31:

Settings:

AMD64 3000+@2424mhz
768 MB
ATi R9800pro@XT OC 450 Core/ 366 Mem ( De mem moet beter gekoelt worden om te worden verhoogd)
ATi Catalyst 4.9 Driver

[afbeelding]

edit:
GPU recover - Drivers
Netjes hoor :)
Nu wordt het natuurlijk wat moeilijker voor mij om je te beaten ;)

offtopic:
heeft iemand het orginele koelertje nog van sapphire? zo ja, kan diegene mijn dan mailen op mattijs AT mpsoft .nl . Heel erg bedankt

[ Voor 14% gewijzigd door Mister I op 23-09-2004 08:25 ]

• The Otherside

Settings:

AMD64 3000+@2424mhz
768 MB
ATi Catalyst 4.9 Driver

[afbeelding]

edit:
GPU recover - Drivers
Hmmm stock koeler op je Processor bedoel je? of op je videokaart? of beiden?
want zo heel hoog lijkt het me niet.

Ik haal namelijk 6401 3dmark 2003 punten met het volgende:
AMD 2500+ @ 3200+
2x 512 DDR 333mhz
Ati Radeon 9800 pro @ XT ( stock XT speeds )
4.9 catalyst.

Ik gebruik dan wel watercooling maar die temps zijn absoluut niet laag :P

[ Voor 3% gewijzigd door The Otherside op 23-09-2004 10:13 ]

• matinez
  • Niet online
The Otherside schreef op 23 september 2004 @ 10:11:
[...]

Hmmm stock koeler op je Processor bedoel je? of op je videokaart? of beiden?
want zo heel hoog lijkt het me niet.

Ik haal namelijk 6401 3dmark 2003 punten met het volgende:
AMD 2500+ @ 3200+
2x 512 DDR 333mhz
Ati Radeon 9800 pro @ XT ( stock XT speeds )
4.9 catalyst.

Ik gebruik dan wel watercooling maar die temps zijn absoluut niet laag :P
Ik heb geen Stock cooler op me cpu, een Zalman Cnps7000-A/Cu.
Me videokaart is helemaal origineel, aan de onderkant van de vga ( bekijk het geassembleerd) zitten 4 mem blokjes. (Revoltec)

Verder snap ik absoluut niet wat je bedoelt met je zin "want zo heel hoog lijkt het me niet." :?

[ Voor 41% gewijzigd door matinez op 23-09-2004 10:55 ]

• The Otherside
Ik bedoelde je 3dmark score *sorry soms ben ik wat onduidelijk*

Maar dat doe je goed dan met je stock koeler die clock snelheden te behalen

Verwijderd

Is het ook helemaal artifact free dat is de vraag :+

• matinez
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 13:31:
Is het ook helemaal artifact free dat is de vraag :+
Bij de test Mother Nature zie ik links 5 sec. een vaag dambord (artifacts), waarschijndelijk zou dat probleem zich verzachten of laten verdwijnen door betere koeling..

Verwijderd

Sorry dit klinkt misschien dom maar ik moet het toch weten.... eindelijk heb ik me sapphire radeon 9800 pro geflasht naar een XT (club3d bios gebruikt inplaats van sapphire) kwam op het volgende tegen:

1: hij ziet hem als een 9800XT 256 terwijl de mijne een 128 ddr is dus maakt dat wat uit ????

2: ik kan die TEMPERATUUR geval niet vinden dus zie niet hoe warm die is nu die XT is.......ik heb ati tool 0.0.22 :S

3: Aardig lekkere score met 3dmark03 :D....pro was die rond 5700 nu die XT is rond de :6500 :*)

Alvast bedankt _/-\o_

Verwijderd

Settings:

AMD64 3000+@2424mhz
768 MB
ATi Catalyst 4.9 Driver

[afbeelding]

edit:
GPU recover - Drivers
Wow, nu zit je 10 Mhz hoger dan mij (qua Core dan), krijg je artifacts in Doom 3?

• matinez
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 15:48:
[...]

Wow, nu zit je 10 Mhz hoger dan mij (qua Core dan), krijg je artifacts in Doom 3?
Ik heb Doom3 gespeelt toen ik hem als 9800Pro had, maar nooit met een R9800XT.
De CD's had ik geleent. Als je het echt wil weten .. dan wil ik het wel ff regelen.
Je zou het ook zelf kunnen testen met Doom3 +10Mhz (Tenzij je tegen je max zit natuurlijk)

Wat zijn je pc specs ?

Edit: PC specs

[ Voor 9% gewijzigd door matinez op 23-09-2004 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 15:26:
Sorry dit klinkt misschien dom maar ik moet het toch weten.... eindelijk heb ik me sapphire radeon 9800 pro geflasht naar een XT (club3d bios gebruikt inplaats van sapphire) kwam op het volgende tegen:

1: hij ziet hem als een 9800XT 256 terwijl de mijne een 128 ddr is dus maakt dat wat uit ????

2: ik kan die TEMPERATUUR geval niet vinden dus zie niet hoe warm die is nu die XT is.......ik heb ati tool 0.0.22 :S

3: Aardig lekkere score met 3dmark03 :D....pro was die rond 5700 nu die XT is rond de :6500 :*)

Alvast bedankt _/-\o_
Krijg ik nog antwoord op me vragen ?? please !!! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 14:01:
[...]
Krijg ik nog antwoord op me vragen ?? please !!! O-)
1 Is geen probleem als hij goed loopt lijkt me.

2 Kun je aflezen in de ati tool log-file, als daar staat dat je geen temp-chip hebt, heb je die dus niet.

Als je wel een temp-chip hebt kun je de temp aflezen in atitool; in zo'n klein programma lijkt me dat wel te vinden.

* Waarom heb je geen 128mb XT bios gebruikt als ik vragen mag?

[ Voor 8% gewijzigd door Solovine op 24-09-2004 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

ik vroeg me af welke bios ik nodig heb (9800pro 128mb Club3d) Ik heb de startpost gelezen, maar hij lijkt er niet tussen te staan, :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
Pu_Dy schreef op 24 september 2004 @ 15:32:
ik vroeg me af welke bios ik nodig heb (9800pro 128mb Club3d) Ik heb de startpost gelezen, maar hij lijkt er niet tussen te staan, :?
Moest ik GVD mijn eigen link opzoeken; ik heb een tijd geleden al gevraagd of deze in de startpost kan:

http://www.techpowerup.com/bios/

(je kunt zelfs core en memspeeds aanpassen voordat je de bios download)

[ Voor 9% gewijzigd door Solovine op 24-09-2004 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
2004-09-22 02:58:10 Application started.
2004-09-24 02:58:10 Detected Chip: R360 (4E4A), 8 Pipelines, 128 MB, Tempchip: yes

Waar kan ik nu mijn temp zien? Ik zie wel 58 in mijn tray staan.... is dat hem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

ga naar je atitool.
Club3D 9800 Pro 128 MB 2003-05-23 11:12 2004-03-14 11:51 378 / 338
Samsung Advanced
Download
Club3D 9800 Pro 128 MB 2003-04-16 14:05 2004-03-14 11:51 378 / 338
Samsung 2.8 Advanced
Download
Club3D 9800 Pro 128 MB 2003-11-19 09:18 2004-03-14 11:51 378 / 338
Hynix 2.8 Advanced
Download
Club3D 9800 Pro 128 MB 2003-10-17 14:33 2004-04-25 06:31 378 / 338
Samsung 2.8 Advanced
Download
Club3D 9800 Pro 128 MB 2004-05-27 14:19 2004-07-25 11:57 350 / 350
Hynix Advanced
Download
Welke moet ik dan nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
Pu_Dy schreef op 24 september 2004 @ 16:13:
ga naar je atitool.

[...]

Welke moet ik dan nemen?
Als je naar XT wil flashen heb je XT-biossen nodig; deze zijn allemaal pro.

Als je terug wil flashen naar pro moet je ff kijken wat voor mem je hebt (staat op de memchips) en dan de bijbehorende bios downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

8)7 pudy is een beetje dom.

Welke zal je mij aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alexio schreef op 24 september 2004 @ 14:12:
[...]

1 Is geen probleem als hij goed loopt lijkt me.

2 Kun je aflezen in de ati tool log-file, als daar staat dat je geen temp-chip hebt, heb je die dus niet.

Als je wel een temp-chip hebt kun je de temp aflezen in atitool; in zo'n klein programma lijkt me dat wel te vinden.

* Waarom heb je geen 128mb XT bios gebruikt als ik vragen mag?
heb ik wel gebruikt maar het detecteerde 256 ddr dus ik zal proberen met andere bios files even kijken of die wel lukt dan maar wel vaag allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
Pu_Dy schreef op 24 september 2004 @ 16:31:
8)7 pudy is een beetje dom.

Welke zal je mij aanraden?
En bios voor het geheugen dat op jou kaart zit (bv 128mb samsung) de grootste kans dat het gaat werken heb je bij een club3d bios dan.

Dus als je samsung memchips hebt wordt het: 128mb club3d samsung bios, 2.8ns.

Verwijderd

hmm.
ik had me saphire pro naar xt geflasht ,maar ondervond problemen
dus ik weer terug geflasht naar pro oude bios erin en wat zie ik tot mijn verbazing de temp meter blijv het gewoon doen ,zelfs nu ik van de week een nieuwe xp erop heb gezet blijft hij het doen ,vaag ,maar wel leuk :P

• Solovine
Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 13:52:
hmm.
ik had me saphire pro naar xt geflasht ,maar ondervond problemen
dus ik weer terug geflasht naar pro oude bios erin en wat zie ik tot mijn verbazing de temp meter blijv het gewoon doen ,zelfs nu ik van de week een nieuwe xp erop heb gezet blijft hij het doen ,vaag ,maar wel leuk :P
Das wel leuk ja :9

• Akropolis
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:38

Akropolis

Still stupid...

Ik wou vanavond even een andere koeler op mijn videokaart zetten. En toen ben ik bij het verwijderen van dat chromen ding om de core uitgeschoten (goed bezig :() en heb ik 4 van die (volgensmij) mini condensatortjes van de gpu afgeschraapt.

Deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/drewes/shim1.jpg

Jah en toen baalde ik :P. Maar ik wou toch voor de zekerheid even kijken of hij echt stuk was. Dus heb ik snel de orginele koeler er weer op gezet. En de kaart in me pc gedrukt... En.... Toen werkte de kaart gewoon nog. Ook in 3Dmark 2001 was er niks aan de hand (20345 punten ofzo). :)

Maar wie kan mij vertellen waar die (geelbruine) condersatortjes (als het al condensatortjes zijn) voor zijn? En wat zijn de gevolgen als ze er niet meer op zitten?

Verwijderd

a die cond... what the F*ck... mijn mobo mist ook stuk of 11 van die dingen rond de socket van me amd64.. en die draait nog steeds vrolijk door....
Geforce 4 het zelfde verhaal...
Niet druk om maken... over 8 maanden koop jij toch een nieuwe grafische kaart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat dit wel zeker gevolgen zal hebben mischien niet meteen maar het zal zeker gevolgen hebben. Die dingen doen ze er namelijk niet voor de lol op.
Ik denk niet dat die mensen daar zo'n kaart bouwen en dan denken van hey laten we voor de lol nog een paar cons erop doen staat leuk... |:(

Mischien weet iemand anders waar ze voor dienen maar zoals ik al zei ze doen dat er niet voor niets op dus het zal op den duur wel gevolgen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Laatst online: 30-03 09:55
Zalman C versie koeler op mijn saphire 9800 pro @ XT.
Geen memkoeling.
Clockspeeds: 470/395

Haal nu een score van 7707 met 3Dmark 03:)
Aquamark: 52.438
Omega drivers v.4.9

Systeem :

pentium 4 2,8 @ 3,42
FSB 980 ofzo ?
1024 mb Kingston Hyper X @ +-390 mhz 2.0, 2, 3, 5, 8

ik post zodadelijk een plaatje :)

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akropolis
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:38

Akropolis

Still stupid...

Hmmm jah ik denk idd ook dat ze er niet voor niks op zitten. Maar tot dus ver nog nergens last van gehad.. 3dMark 2001 en 2003 gedraait en normale scores gehaald. Verder nog geen rare dingen gehad, dus geen vastloper enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
thabazzman schreef op 26 september 2004 @ 13:02:
Geen memkoeling.

Omega drivers v.4.9

Systeem :

pentium 4 2,8 @ 3,42
FSB 980 ofzo ?

470mHz core? Is jouw score met of zonder artefacts? Kan het me haast niet voorstellen tbh :O

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joh sorry misschien heeft dit niet echt met dit mee te maken maar waneer komt 3dmark05 nou uit dat teller blijft maar door tellen met ene letter er voor maar waneer komt die nou is zeker uit ???? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:27

aapelite

Do the kirby!

Ik las net weer eventjes het topic door gezien ik maanden geleden ondertussen alweer mijn club3d 9800 non pro geflashed had naar een xt (wel tussenstap gehad naar een pro eerst). Toen had ik het probeem dat ik niet meer kon terug flashen, dus van pro naar non pro en nu ook niet van xt naar pro. Iemand hier al een oplossing voor?

Verder had ik daarnet radlinker gedownload om te kijken wat mijn speeds zijn op dit moment maartoen hij bijna klaar was met de installatie kreeg ik een spontane reboot en na de reboot begon windows ineens over nieuwe hardware gevonden: radeon probe? Bedoelen ze daar een interne temp meter van een xt mee ofzo? In ieder geval was ik van plan mijn huidige bios te vervangen voor die gigacube bios in de TS maar nu kan ik dus niet zien welke er nu in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Laatst online: 30-03 09:55
@ aramindin

score is zonder artifacts, met atitool getest.
kan zelf ook geen artifacts ontdekken :)

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
thabazzman schreef op 26 september 2004 @ 13:02:
Geen memkoeling.

Omega drivers v.4.9

Systeem :

pentium 4 2,8 @ 3,42
FSB 980 ofzo ?

Geloof er geen snars van, zonder screenshot :D
470mHz core? Is jouw score met of zonder artefacts? Kan het me haast niet voorstellen tbh :O
Lijkt mij ook niet echt :|

[ Voor 65% gewijzigd door matinez op 26-09-2004 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
matinez schreef op 26 september 2004 @ 14:47:
[...]

Geloof er geen snars van, zonder screenshot :D

[...]

Lijkt mij ook niet echt :|
als 't een 360core is, zou 't best wel kunnen hoor !

ik draaide op mijn xt 480/400 mét artifacts...en 470/400 zonder artifacts :)

[ Voor 13% gewijzigd door Mr. Detonator op 26-09-2004 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol zelfs met 450 Krijg ik nog lichte artifacts in Doom 3 en ik heb ZM80D-HP koeling dus het lijkt me echt sterk dat je zonder ook maar 1 wit puntje of rood stippeltje vloeiend Doom 3 kunt spelen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Reden dat ik het zeg komt door het volgende;

Kheb zelf een Sapphire R9800Pro met R360 core, nu succesvol geflasht naar XT. De gpu koel ik dmv DangerDen Maze4 GPU + het Hynix geheugen dmv Tweakmonster BGA Ramsinks.

Ik kom no way zo hoog zonder enige artefacts. Mn kaart komt ongeveer bij de 440mHz core & 380mHz mem zonder artefacts met een 3Dmark03 run.

Helaas kan ik geen temps uitlezen. Maybe heb ik een "slechte" sample ofzo ;(

Meer specs, zie sig

[ Voor 6% gewijzigd door aramdin op 26-09-2004 17:15 . Reden: Aanvulling ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whoohoo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:41
Hey.....

Mooie thread en vooral handig! Ik heb vanmiddag me Sapphire 9800 pro naar xt overgeclockt en geflashed en hij werkt prima! :) (totaal geen ghosting of artifacts ook niet in doom 3!) heb trouwens dat win flash gebruikt... (je mag er wel bijzetten dat je monitor uitvalt voor ongeveer 15 seconde....) In ieder geval ben ik door deze thread te weten gekomen dat ik een R360 core heb en een temp sensor :) Ik heb trouwens deze stock koeler: hebben meer mensen die? (zag er wat anders uit dan normaal) :P

Afbeeldingslocatie: http://www.cuneo.us/tesmw/images/Whoohoo/9800.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Whoohoo op 26-09-2004 18:23 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.