Ik heb geen verstand van die dingen, dus daarom vraag ik het.
nog mensen die van 3+ ?
nog mensen die van 3+ ?
Verwijderd
Dat is het em juist, je moet zelf op zoek gaan naar dat soort dingen, wij kunnen niet voor jou beslissenPu_Dy schreef op 03 september 2004 @ 17:59:
Ik heb geen verstand van die dingen, dus daarom vraag ik het.
nog mensen die van 3+ ?
Assumption is the mother of all failures
Verwijderd
Is idd wel slim ja.. ik zou hem evt wel op willen sturenLord Victor schreef op 04 september 2004 @ 12:33:
is het misschien ook een idee om de originele 9800pro biossen te linken in de startpost? Voor als mensen hun backup niet meer hebben, of geen hebben gemaakt, kunnen ze in ieder geval terug flashen.
Ik heb zelf nu een winflash1.exe wat de oude bios moet voorstellen, maar ik heb liever een .rom of .bin zodat ik nog wat dingen kan aanpassen...
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 14:06 ]
kep ontdekt dat ik de .exe ook kan aanpassen, dus tis niet meer nodig, toch bedanktVerwijderd schreef op 04 september 2004 @ 13:24:
[...]
Is idd wel slim ja.. ik zou hem evt wel op willen sturen(originele Sapphire Atlantis 9800 Pro 128 mb
)
Btw ik heb nu die nieuwe Atitool gedownd, en bij temps zie ik nu 60/38
Rivatuner geeft mij altijd een core temperature van 38 ~ 40 graden en Atitool 60 ~ 64 dus dat zou betekenen dat er minstens 2 verschillende meetpunten zijn voor de temps....
Assumption is the mother of all failures
Verwijderd
[ Voor 27% gewijzigd door Happy-Amd_Freak op 04-09-2004 19:29 ]
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
[ Voor 114% gewijzigd door Solovine op 04-09-2004 19:35 ]
Vanaf ongeveer 65 graden kun je je handen echt verbranden; als je een voorwerp van 55+ graden voor langere tijd vasthoudt, doet het wel even een beetje pijn maar dat trekt gelukkig snel weer weg.Happy-Amd_Freak schreef op 04 september 2004 @ 19:23:
En gelijk weer een zege voor Sapphire erbij, mij is het iig gelukt.
Koelingsmethode
Om zeker te weten dat mijn chip niet gaar word gekookt zodirect heb k een Zalman HP80 op mijn kaart gezet en de koeler + beugel van de Zalman 6000Cu (op de laagste stand).
Temperatuur:
Die weet ik niet precies, ik verbrand mijn handen iig niet als de videokaart stressed is.
Dit betekent dus dat die iig onder de 45 graden ligt(maximale temperatuur wat een mens aankan, geloof ik...)
3D Mark
Mijn score is gestegen van 5700 naar 6200. Maar belangrijkste bovenal, 't draait lekkerder is games zoals Doom3 en CS Source.
En verder is ik weer blij
[ Voor 12% gewijzigd door Solovine op 04-09-2004 19:27 ]
Verwijderd
Tjah hangt er een beetje vanaf. Volgens mij konden ze wel met stock koeling op XT snelheden draaien maar weet dat niet helemaal zeker. Je zou gewoon even naar die snelheden oc'en en kijken of dat lukt. Zo niet koop je een artic cooler oid, schijnt nogal stil te zijn en goed te koelen .Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 14:11:
Misschien weer een hele domme vraag van mij ofniet. Maar ik ben een beetje de topics aan het doorlezen en wil ook mijn 9800 Pro (Sapphire) gaan flashen naar een XT. Is dat dan mogelijk zonder aparte kooling te monteren op de kaart? Mijn systeem is rond de 47/51 graden idle. AMD Athlon XP 3000+.
301SQN
Verwijderd
CS: Source? Doe je mee aan de beta? Die lijkt me echt zo 1337.......Happy-Amd_Freak schreef op 04 september 2004 @ 19:23:
En gelijk weer een zege voor Sapphire erbij, mij is het iig gelukt.
Koelingsmethode
Om zeker te weten dat mijn chip niet gaar word gekookt zodirect heb k een Zalman HP80 op mijn kaart gezet en de koeler + beugel van de Zalman 6000Cu (op de laagste stand).
Temperatuur:
Die weet ik niet precies, ik verbrand mijn handen iig niet als de videokaart stressed is.
Dit betekent dus dat die iig onder de 45 graden ligt(maximale temperatuur wat een mens aankan, geloof ik...)edit:
Niet helemaal waar kennelijk, dank je Alexio, Maar bij de faq staat weer dit -> http://gathering.tweakers...ssages/649229#temperatuur
3D Mark
Mijn score is gestegen van 5700 naar 6200. Maar belangrijkste bovenal, 't draait lekkerder is games zoals Doom3 en CS Source.
En verder is ik weer blij
Verwijderd
Ok thnx. Heb net al effe geprobeert met overklokken maar bij 399/350 krijg ik al behoorlijk wat artifacts dus ik neem aan dat het flashen naar een XT dan niet helemaal gaat lukken omdat die al draait op 412 Core. Is dat trouwens nog een beetje te doen om zelf de cooler van de kaart te verwisselen, ik heb hier namelijk totaal geen ervaring mee. Dus als iemand zo vriendelijk zou willen zijn om even een stap voor stap plan te posten zou ik daar heel blij mee zijn.geforceddq schreef op 05 september 2004 @ 14:26:
[...]
Tjah hangt er een beetje vanaf. Volgens mij konden ze wel met stock koeling op XT snelheden draaien maar weet dat niet helemaal zeker. Je zou gewoon even naar die snelheden oc'en en kijken of dat lukt. Zo niet koop je een artic cooler oid, schijnt nogal stil te zijn en goed te koelen .
Verwijderd
Nee, vrijwel alle 9800 SE's zijn uitgerust met een R350 core, dus je zult echt geen XT speeds daarmee halen418O2 schreef op 05 september 2004 @ 14:48:
Waar is de uitslag van de Poll?
en is er een 9800 nonpro die vrijwel zeker naar XT clocked ?
[ Voor 109% gewijzigd door MaDLiVe op 05-09-2004 15:30 ]
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Verwijderd
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 17:32 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ik denk dat een ZM80D-HP met een casefan erop veel beter koelt dan een VGA Silencer hoorVerwijderd schreef op 05 september 2004 @ 17:43:
Voor de Sappire 9800 pro en de warmte:
Als je hem naar een XT flashed wordt hij inderdaat warmer.
Ik weet niet meer de preciese getallen maar je kan het zo zien.
9800 Pro 89 Watt en 9800 XT 100 Watt (Full Power)
Ik weet echt niet meer wat de werkelijke getallen waren hoor, dont blame me.
Komt er op neer dat hij warmer wordt en er meer warmte moet worden afgevoert.
Ik raad daarom aan om een Arctec VGA silencer te kopen.
Want je wil toch goed voor je schatje zorgen!
http://www.ocfaq.com/reviews/ArcticCooling/VGASilencer_Rev3
pricewatch: Arctic Cooling VGA Silencer (Rev. 3)
Verwijderd
@ TijgertjeVerwijderd schreef op 05 september 2004 @ 19:03:
werkt dit ook op die ati 9800 pro video kaart die in de microstar pc's zit.
en welke handingen moet ik dan vervullen.
ik wil het namelijk goed doen
de bergen info die in de start post staan kan ik niet verwerken
[ Voor 4% gewijzigd door Happy-Amd_Freak op 05-09-2004 19:27 . Reden: Plaatje was beetje te groot voor layout ]
Heeft ook een computer!
Als je netjes 2 gaatjes om je core heen hebt kan je hem prima op je kaart zetten.Bertus schreef op 05 september 2004 @ 20:57:
Effe een snel vraagje tussendoor:
is de Zalman heatsinkding compatible met mijn 9800 pro van Connect3d?
ik meende ergens gelezen te hebben dat het niet compatible was.
Hij zit nu op mijn 9500 pro(diezs overleden) met een extra 92mm casefan
Heeft ook een computer!
Verwijderd
Nice! Zijn de koelprestaties een beetje goed?Happy-Amd_Freak schreef op 05 september 2004 @ 19:24:
[...]@ mvdstam
Geen van beide, ik heb de allereerste ZM80, er zijn nu al veel meer versies zo te zien. Hier wat foto'tjes van mijn koeling.
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
het flashen snap ik wel alleen welkeHappy-Amd_Freak schreef op 05 september 2004 @ 19:24:
[...]
@ Tijgertje
Als je niet begrijpt wat er in de startpost staat lijkt het mij eerlijk gezegd niet zo'n heel goed idee om het zelf te doen, je kan het wellicht wel aan een ander vragen die er mischien iets meer van weet. Of je gaat je er meer in verdiepen. Nu lijkt het me nog niet zo'n goed plan. Succes ermee
@ mvdstam
Geen van beide, ik heb de allereerste ZM80, er zijn nu al veel meer versies zo te zien. Hier wat foto'tjes van mijn koeling.
[afbeelding]
[afbeelding]
Zoals ik al zei, ik kan geen temps zien maar als k hem aanraak bij Full Stress voelt het gewoon warm/lauw aan. Koeler dan mijn cpu-blok en die is zo'n 50 graden dan.Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 21:45:
[...]
Nice! Zijn de koelprestaties een beetje goed?
[ Voor 38% gewijzigd door Happy-Amd_Freak op 05-09-2004 23:09 ]
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Bertus op 06-09-2004 19:14 ]
Heeft ook een computer!
Anders lees je eerst even de TS postBertus schreef op 06 september 2004 @ 17:05:
Heeft iemand een 9800 XT 128 mb bios?
techpowerup heeft em niet.
bios merk maakt me niet zoveel uit, alsie maar compatible is met een Connect3d 9800 Pro
Verwijderd
128 MB Samsung Built By Ati Biosmatinez schreef op 06 september 2004 @ 17:44:
[...]
Anders lees je eerst even de TS post![]()
kopje 9800XT Bios's
[ Voor 22% gewijzigd door Bertus op 06-09-2004 19:17 ]
Heeft ook een computer!
Verwijderd
Ah, wij hebben dus dezelfde kaart vriendBertus schreef op 06 september 2004 @ 19:13:
[...]
128 MB Samsung Built By Ati Bios
128 MB Samsung Gigabyte Bios
128 MB Samsung Gigacube
128 MB Samsung Hercules
128 MB Samsung HIS
128 MB Samsung Powercolor
128 MB Samsung Sapphire
128 MB Infineon Gigacube Bios
256 MB Samsung Built By Ati
256 MB Samsung Connect3D
256 MB Samsung Gigabyte
ik vergat te melden dat ik hynix mem heb, dat staat hier niet bij, post edited
De kaart heeft de operatie overleefd, en staat hier nu vrolijk te snorren.
GecondoleerdVerwijderd schreef op 06 september 2004 @ 18:46:
nou zonder te flashen niks
heeft mijn video kaart gister de geest gegeven
half uurtje naar mijn laatste bericht van gister
viel mijn pc uit en was mijn video kaart spontaan overleden.
ik heb het flashen dus niet kunnen testen.
heb nu tijdelijk een 9200 kaartje![]()
zoiets gebeurd mij altijd.
is me ookal een keer gebeurd met mijn ps2
maarja hij is nu weg voor garantie over 5 weken nieuwe ati kaart
Ik heb je toegevoegd op msn, anders f.schothorst@home.nlVerwijderd schreef op 06 september 2004 @ 20:24:
[...]
Ah, wij hebben dus dezelfde kaart vriend
Ik wil em wel ff naar je toe mailen? (De bios)
Heeft ook een computer!
Dat maakt dus geen ene malle moer uit volgens mij, ik heb een R350 core, geflashed gehad naar XT, en had in de ene game wel last van artifacts e.d. en in anderen niet... Dus dat het zou komen, omdat je een R350 core hebt maakt niet uit, en veel anders is de R360 niet tegenover de R350... Volgens mij zelfs alleen de kloksnelheden en de Overdrive feature...Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 20:07:
Komt omdat je een R360bios hebt maar geen R360core hebt, het R360 bios wil dus functies gaan gebruiken van de R360 core die de R350 core niet heeft, en daardoor ontstaat er dus ghosting
Dat lijkt me erg stug, want als je BIOS 256MB aan wil spreken, heb je de verkeerde BIOS geflashed, en wil ja kaart geeneens beeld geven...Aloewel dit neit echt klopt want ik heb een R360 core en heb soms ghosting. Misschien komt dit omdat een echte XT 256mb DDR heeft, en het XT bios dus 256mb DDR wilt aanspreken...
[ Voor 31% gewijzigd door CH4OS op 06-09-2004 21:50 ]
Verwijderd
ja alsof mijn kaart dacht nou voordat hij het doet pleeg ik wel even zelf moordHappy-Amd_Freak schreef op 06 september 2004 @ 21:18:
[...]
Gecondoleerd
Is wel heel lullig moment zeg
Verwijderd
Zie je mailboxBertus schreef op 06 september 2004 @ 21:35:
[...]
Ik heb je toegevoegd op msn, anders f.schothorst@home.nl
Heeft ook een computer!
ja je beeld valt uit en op mijn 2e monitor flikkertje het wat. Toen sprong het weer terug, even rebooten en ik had een XTBertus schreef op 06 september 2004 @ 23:29:
mvdstam, en alle andere, BEDANKT
een blije Connect3d Ati Radeon 9800 XT eigenaar
ik heb achteraf voor winflash gekozen, eerst gebeurde er niets, en na reboot weer geprobeert, toen duurde het flashen heel lang ( BOEMBOEM BOEMBOEM) maar ik heb nu een XT!!!
bedankt!
[ Voor 48% gewijzigd door Vrieskist op 07-09-2004 00:35 ]
[ Voor 28% gewijzigd door Happy-Amd_Freak op 07-09-2004 09:34 ]
Heeft ook een computer!
Is dat met standaard koeling of wat voor koeling gebruik je?
[ Voor 50% gewijzigd door Happy-Amd_Freak op 07-09-2004 14:30 ]
Verwijderd
Verwijderd
Neem dan de ZM80D-HP, die koelt echt veel beter dan de ZM80C-HPBertus schreef op 07 september 2004 @ 15:01:
Zalman koelblok met 92mm fan
http://members.home.nl/f.schothorst
staan wel fotos
Verwijderd
hehe eerste keer deed ik het ook zo maar ja winflash zal wel niet heel stabiel zijn dan ofzoMister I schreef op 09 september 2004 @ 15:43:
Dan is het niet gelukt.
Heb je het wel goed gedaan in winflash?
Als je hem geflashed hebt, dan moet er echt staan dat ie een 9800XT heeft.
Eerst doe je je huidige bios op slaan dmv van save.
Dan load je je gedownloae bios. En vervolgens druk je op program.
Kijk wel even of je agp fastwrite uit hebt staan in je bios, anders moet je meerdere keren opnieuw opstarten.
Suc6
Slimmerik, dat zijn artifact. Dat betekend dat je videokaart het dus niet aankan...Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 16:47:
[...]
hehe eerste keer deed ik het ook zo maar ja winflash zal wel niet heel stabiel zijn dan ofzo
maar nu is het iig wel gelukt!
heb bij 3dmark03 nou een score van 6300 ofzo(waarom sla ik dat nooit op..)
maar wel allemaal van die gekke streepjes en puntjes enzo die dan over je beeld bewegen, maar ik had gelezen dat dat bij 3dmark03 normaal was?
betaal jij em?Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 16:15:
[...]
Neem dan de ZM80D-HP, die koelt echt veel beter dan de ZM80C-HP
Heeft ook een computer!
Verwijderd
"Als je geen rare stippeltjes/ flitsen of andere onzin ziet (met uitzondering van 3dmark 2003) door je beeld ziet schieten, kan je er van uit gaan dat je overclock succesvol is, en kun je iets hoger. Mocht dit nou wel het geval zijn, dan kun je in je bios je agp voltage hoger zetten. Als dit niet helpt is het een temperatuur probleem en moet je een betere koeler voor je videokaart kopen."Capa schreef op 09 september 2004 @ 16:58:
[...]
Slimmerik, dat zijn artifact. Dat betekend dat je videokaart het dus niet aankan...
Verwijderd
Ok my badVerwijderd schreef op 09 september 2004 @ 17:07:
[...]
"Als je geen rare stippeltjes/ flitsen of andere onzin ziet (met uitzondering van 3dmark 2003) door je beeld ziet schieten, kan je er van uit gaan dat je overclock succesvol is, en kun je iets hoger. Mocht dit nou wel het geval zijn, dan kun je in je bios je agp voltage hoger zetten. Als dit niet helpt is het een temperatuur probleem en moet je een betere koeler voor je videokaart kopen."
Verwijderd
als de heatpipes er niet goed invallen ,dan heb je de Base die op de gpu zit niet goed symetrich erop gezet en /of de onderkant ook nietMister_X schreef op 10 september 2004 @ 01:19:
pff die zalman dual heatpipe is echt krap, ik ga hem morgen omruilen, deze die ik had paste voor geen reetop me saphire 9800 pro. Die heatpipes kwamen niet goed uit zodat ze niet netjes in de 'gootjes' zaten, en het hele geval scheef kwam te zitten, hierdoor raakte de heatsink de core niet goed meer (hij hing schuin). Pokke zooi, wel 2.5uur mee bezig geweest!
Verwijderd
Waarom zo snel opgeven?? Ja, die Zalman koeler is tricky om te installeren maar de resultaten zijn geweldig, en de koeler is bovendien heel stil!Mister_X schreef op 10 september 2004 @ 01:19:
pff die zalman dual heatpipe is echt crap, ik ga hem morgen omruilen, deze die ik had paste voor geen reetop me saphire 9800 pro. Die heatpipes kwamen niet goed uit zodat ze niet netjes in de 'gootjes' zaten, en het hele geval scheef kwam te zitten, hierdoor raakte de heatsink de core niet goed meer (hij hing schuin). Pokke zooi, wel 2.5uur mee bezig geweest!
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
je hebt geluk dat je er werkt, anders hadden ze 'm zeker niet omgeruild....Mister_X schreef op 10 september 2004 @ 10:58:
dus onder het mom van garantie/8dagen niet goed geld terug ruil ik hem lekker om.
sigh
Verwijderd
werkbank? Nee joh, die heatpipes buig je om met je tandenMr. Detonator schreef op 10 september 2004 @ 12:40:
[...]
je hebt geluk dat je er werkt, anders hadden ze 'm zeker niet omgeruild....
pff...omgebogen heatpipe...10mm...heb je 'm tussen de werkbank gezet ofzo ?
ervaring ofzo?Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 15:54:
[...]
werkbank? Nee joh, die heatpipes buig je om met je tanden
[ Voor 15% gewijzigd door Happy-Amd_Freak op 10-09-2004 17:29 ]
Verwijderd
Verwijderd
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
nice!, dit alles zonder artifacts ..?CyberAmp schreef op 10 september 2004 @ 23:01:
Zo, effe tijdje hier niet gepostHieronder mijn nieuwste benchs:
Name RADEON 9800 XT (Omega 2.5.67)
Total Local Video Memory 128 MB
Brand: Sapphire
Memory type: Samsung
Flashed: ATI.9800XT.128MB.Samsung.E-die.bin
3DMark Score 7061 3DMarks
GT1 - Wings of Fury 196.4 FPS
GT2 - Battle of Proxycon 49.7 FPS
GT3 - Troll's Lair 42.8 FPS
GT4 - Mother Nature 45.8 FPS
Fill Rate (Single-Texturing) 2008.8 MTexels/s
Fill Rate (Multi-Texturing) 3581.1 MTexels/s
Vertex Shader 23.4 FPS
Pixel Shader 2.0 62.8 FPS
Ragtroll 32.7 FPS
VGA Memory Clock 392 MHz
VGA Core Clock 468 MHz
Is wel lekker zo, dit ding kan prima vooruit!
Witte puntjes bij de olifant en neushoorn zie ik, verder nietsmatinez schreef op 10 september 2004 @ 23:14:
[...]
nice!, dit alles zonder artifacts ..?
Wat voor koeling?
* k zie al weer dat moet gaan spelen met mijn kaartje
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
ik moet ook maar meegaan , op me de stock cooler heb ik nog niemand over mijn 3dmark puntjes zien gaan.Mister_X schreef op 11 september 2004 @ 09:25:
Ik ga denk 2 80x80 fans tegen de zijkant rammen vanavond... Iemand dat al geprobeert? ik ga niet die optionele fan gebruiken in iedergeval
Verwijderd
Huh? 370 MHz met je geheugen?? Das niet echt gezond denk ikMister_X schreef op 09 september 2004 @ 16:58:
Heb net die nieuwe zalman dual heatpipe ding gekocht, ben benieuwd, heb thuis nog wel een 2500rpm 80x80 fan liggen. Me 9800pro@xt doet nu 450/369 (met artis in doom3).
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 16:47 ]
Nou dan moet je toch beter kijken, want er zijn genoeg mensen over jouw score gegaan met stock koeler, zie bijvoorbeeld voorgaande delen.matinez schreef op 11 september 2004 @ 10:29:
[...]
ik moet ook maar meegaan , op me de stock cooler heb ik nog niemand over mijn 3dmark puntjes zien gaan.
* gaat denken aan andere koeling
Mister I schreef op 11 september 2004 @ 21:49:
[...]
Nou dan moet je toch beter kijken, want er zijn genoeg mensen over jouw score gegaan met stock koeler, zie bijvoorbeeld voorgaande delen.
Nofi
Ik zal bij mij ook dat volt heatsinkje er weer opdoen, zodat ik je ff kan beaten
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb dit ding ook en heb het door Mycom laten installeren. Ben blij dat ik dat niet bij jou gedaan heb, want dan had ik een hoop geld extra moeten dokken en misschien mijn videokaart ook nog kapot gehad. Het spijt me zeer, maar vind dit een beetje amateuristich overkomen van je en je misbruikt nu het feit dat je bij de winkel zelf werkt. Normaal had je dat ding nooit meer om kunnen ruilen.Mister_X schreef op 10 september 2004 @ 10:58:
Ja ok, maar ik ga hem even omruilen, ik werk in een computer winkel waar ik deze ook gekocht had, ik probeer het liever even met een schoon setje, aangezien ik ook die koelprut niet meer heb. 1 heatpipe is namelijk een beetje doorgebogen. Die ramsinkjes laat ik lekker zitten, maar deze set die ik hier heb moet echt terug, ook is er op 1 van die grote platen denk ik een schroefgat stuk, ipv een 8mm kon ik daar alleen een 10mm inschroeven zodat het nog enigszins vast zat. Het kan best zijn da tik wat overhaastig tewerk ben gaan, (toch had ik de handleiding gebruikt!). Maar hierdoor is wel me hele set verrot geworden om het zomaar te noemen, dus onder het mom van garantie/8dagen niet goed geld terug ruil ik hem lekker om.
Verwijderd
Gefeliciteerd met je X800 Pro!Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 11:12:
Jongens!
Ik ben net in het bezit van een ASUS x800 pro. prachtige kaart!
Ik ben niet zo van het hardmodden etc , dus zou ik het graag met een software programma doen.
IK gebruik nu atitool 0.0.22, default van mijn kaart is: 475/450.
Het draait nu stabiel op 500/500 met een temperatuur van 51 graden tijdens games, en als ik een beetje aan het surfen ben 41.graden op mijn GPU.
Hebben jullie adviesen of ik nog hoger kan klokken? , of maybe wel met een software programma naar een XT![]()
Iniedergeval bedankt!
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 11:45 ]
Verwijderd
zeik niet zo, hoezo amateuristisch, als ik iets nog nooit gedaan hebt is het toch logisch dat het niet persee de eerste keer goed kan gaan, maar al met al lag het niet eens aan mijn installatie kunde, maar aan de kaart zelf, die al stuk was voordat ik dit kreng er op ging zetten, en wat dat misbruik betreft, fuck it weetje, iedereen die die kans had/heeft zou dat doen! En weer wat, als mycom je kaartje stuk had gemaakt kreeg je dat vergoed hoor.Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 11:18:
[...]
Ik heb dit ding ook en heb het door Mycom laten installeren. Ben blij dat ik dat niet bij jou gedaan heb, want dan had ik een hoop geld extra moeten dokken en misschien mijn videokaart ook nog kapot gehad. Het spijt me zeer, maar vind dit een beetje amateuristich overkomen van je en je misbruikt nu het feit dat je bij de winkel zelf werkt. Normaal had je dat ding nooit meer om kunnen ruilen.
tnx, ik heb nu de xt bios erin geladen, opnieuw opgestart maar nog steeds 9800 pro
Doe je het toch beter als de restchimo schreef op 12 september 2004 @ 14:06:
[...]
tnx, ik heb nu de xt bios erin geladen, opnieuw opgestart maar nog steeds 9800 pro
Als hij op 350/310 zou lopen zou het een 9800pro LE (light edition) zijn, dan zou hij ook 128bit moeten zijn.almar schreef op 12 september 2004 @ 14:11:
ik ben radeloos ik heb een ati 9800 pro 128 mb 256 bit gekregen van medion en wil ik flashe naar xt maar ik kan NERGENS vinde wie de manufacturor is.
Hij heeft een sunon koeler en aan tekst kon ik alleen dit vinden op de kaart.
124010 VM, 14 ms ct 57 M, DC 12 V, 1.0 W, ch0334, t65
Bij ati instpector akn hij verder ook niks specials vinden behalve de het rom 0.2036 is en hij geeft aan dat het een pro is.
En nog iets raars bij atitool geeft die aan dat default 350/310 mhz is terwijl het 80/340 meot zijn toch?
Bij atiwinflash geeft hij het volgende aan
device id 0x4e48
vendor id 0x1002
checksum 0x7b00
romdescription at25f1024
Ik ben radeloos en kan niks vinden
In het bios staat trouwens nog het volgende:
R350 Samsung E-die DDR P/N A8934M7.106 BIOS(BR#4237)
(C) 1988-2003, ATI Technologies Inc. BK-ATI VER008.015.046.001 nhbf4237.815 v611 R350AGP
hoe heb je het gedaan?chimo schreef op 12 september 2004 @ 14:06:
[...]
met winflash
Doe het nu is zochimo schreef op 12 september 2004 @ 14:58:
[...]
met winflash
eerst save, daarna load image
bestand werd gekopieerd, programma vroeg of ik opnieuw wilde opstarten, yes geklikt
that's it
[ Voor 15% gewijzigd door matinez op 12-09-2004 15:03 ]
program heb ik gedaan jamatinez schreef op 12 september 2004 @ 15:02:
[...]
Doe het nu is zo![]()
-----------------------------
met winflash
eerst save, daarna load image, daarna PROGRAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
...
sapphire bios, fw uitMister_X schreef op 12 september 2004 @ 15:02:
hmz, welk bios, en heb je fastwrite aan?
[ Voor 47% gewijzigd door Happy-Amd_Freak op 12-09-2004 15:55 ]
ik heb deze gebruiktMister_X schreef op 12 september 2004 @ 15:49:
ja welke bios wou je erin flashen? Je moet er 1tje met hynix 2.8ns 128mb nemen, geen samsung enzo... Installeer je drivers eens opnieuw? (lijkt me niet dat dat helpt, maar proberen kan geen kwaad.)
1
2
3
| 2004-09-13 16:22:32 ATITool v0.0.22 started. 2004-09-13 16:22:32 Detected GPU Chip: R360 (4E4A), 8 Pipelines, 128 MB 2004-09-13 16:22:32 Temperature monitoring: chip not detected |
[ Voor 37% gewijzigd door chim0 op 12-09-2004 16:28 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq