Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 17:09
Kijk ik net op de mycom site of die daar te koop is en zie dit:

Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~pc102105/prijs2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
patryk schreef op 27 augustus 2004 @ 02:38:
Kijk ik net op de mycom site of die daar te koop is en zie dit:

[afbeelding]
* cobratbq is ineens heel tevreden met de prijs waar hij hem voor heeft gekocht :D

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WaMeLiNoS schreef op 26 augustus 2004 @ 21:56:
Zal morgen wel even wat pics maken.. we hebben um op werk.. stuk of wat. Weet de prijs nog niet vandaag is ie binnengekomen.

Wageningen waar ie te vinden is :D
Ik wacht op pic's :) :) :P

Hoe laad het ding??? Via 'verborgen' contactpuntjes ofzo...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Laatst online: 18-08 08:39
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 09:43:
[...]

Ik wacht op pic's :) :) :P

Hoe laad het ding??? Via 'verborgen' contactpuntjes ofzo...?
Ik gok op dezelfde manier als die oplaadbare electrische tandenborstels van brauhn.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DustMan4u schreef op 27 augustus 2004 @ 09:55:
[...]

Ik gok op dezelfde manier als die oplaadbare electrische tandenborstels van brauhn.
Hoop het, de oude manier is echt brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 09:11

Phydomir

Dennis

Zit nu een beetje te spelen met de mx1000 en ik vind hem erg fijn in de hand liggen. Knopjes zitten op fijne plekken en hij is niet eens zo veel zwaarder dan mijn mx500.
Hij werkt uiteraard ook gelijk als je hem aansluit en eigenlijk werken ook de meeste knopjes direct. Kan het alleen nog niet in games testen omdat ik nu nog op m'n werk zit.

En wat betreft de laser. Die kan je ogen volgens mij niet schaden, je ziet aan de onderkant namelijk helemaal niets.

Pics volgen vanavond :)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe werkt het laden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phydomir schreef op 27 augustus 2004 @ 12:39:
Zit nu een beetje te spelen met de mx1000 en ik vind hem erg fijn in de hand liggen. Knopjes zitten op fijne plekken en hij is niet eens zo veel zwaarder dan mijn mx500.
Hij werkt uiteraard ook gelijk als je hem aansluit en eigenlijk werken ook de meeste knopjes direct. Kan het alleen nog niet in games testen omdat ik nu nog op m'n werk zit.

En wat betreft de laser. Die kan je ogen volgens mij niet schaden, je ziet aan de onderkant namelijk helemaal niets.

Pics volgen vanavond :)
En hoe voelt het wieltje aan? Voelt die een beetje hetzelfde als die van de MX500? Ben ook wel benieuwd hoe het naar links & rechts scrollen in z'n werk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
cobratbq schreef op 27 augustus 2004 @ 02:21:
[...]
Nu vraag ik me alleen af:
Wat is de beste aansluiting voor zo'n muis? USB of PS/2.

Logischerwijs zou je zeggen dat USB een hogere doorvoer heeft, dus een snellere response en evt. preciezer doordat deze het toelaat om 'meerdere locaties' te verwerken. (8>

Maar ik krijg zelf altijd de indruk dat bij zware PC-belasting PS/2 een zwaar hogere prioriteit krijgt dan USB. Dus als er een zwaar spel gespeeld wordt, en het wordt eens werken voor m'n PC, dan zal USB sneller haperen/laggen/uitvallen dan m'n PS/2 poort.

Wat jullie?
Op oudere pc's/laptops is een USB-muis soms een ramp omdat de muis er vaak uitligt als je ff een programma installeert ofzo (dan moet je dus opnieuw opstarten). Maar op mijn eigen pc's heb ik nog nooit een hapering gehad terwijl ik mijn muizen op USB heb. Ok, Doom3 moet ik nog proberen maar het lijkt me niet dat m'n comp t opeens te druk krijgt met Doom om nog de input van de muis te verwerken. ;) Dat ga je echt niet merken tenzij je een proc hebt met <1 GHz ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 12:43:
[...]
En hoe voelt het wieltje aan? Voelt die een beetje hetzelfde als die van de MX500? Ben ook wel benieuwd hoe het naar links & rechts scrollen in z'n werk gaat.
Ja, ben ik ook benieuwd naar want het scrollwiel is tot nu toe op alle Logitech muizen het zwakke punt geweest. Klikken met scrollwiel ben ik wel tevreden over maar het draaien kan toch beter (het ziet er alleen weer precies hetzelfde uit op de foto's).

En nauwkeurigheid van de tracking, hoe is die (met kleine bewegingen)? Moet je natuurlijk in game testen ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Qua scrollen vind ik hem super. Maar dat vond ik ook wel met m'n mx500. De mx1000 heeft wel een iets minder "klik" in de scrol, iets soepeler.

Nog een voordeel is dat er geen connect knopje meer is. Je muis doet het gewoon gelijk.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Dus de muis is het geld waard tenopzichte van mx500?
Heb je geen lag gemerkt?

En hoe is de precisie tenopzichte van de mx500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Is ie groter dan de MX500/510 ??

* nero355 heeft grote poten :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nero355 schreef op 27 augustus 2004 @ 14:10:
Is ie groter dan de MX500/510 ??

* nero355 heeft grote poten :)
Volgens mij een beetje het maatje van de mx500 ;) en dat is voor een muis al flink (wat ik lekker vind voor mijn handen :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Je kunt op de plaatjes zien dat de 'footprint' van de MX1000 veel groter/breder is dan de oudere MX-muizen. Dus wat meer plek voor je duim en je pink(+ringvinger) denk ik.

Muis van onder:
[afbeelding]

[ Voor 17% gewijzigd door Aham brahmasmi op 27-08-2004 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Idd. hij is iets groter dan de mx500. Maar ik vind hem nog beter in de hand liggen. het lijkt echt net of je een handschoen aantrekt :)

Hier nog geen lag ofzo kunnen ontdekken. Echte test komt pas vanvond als ik ut ga spelen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-08 19:27

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb 'm nu ook. Paradigit in Amersfoort heeft ze zojuist binnen gekregen. Buurman Mycom had ze nog niet. De eerste indruk is dat het gewicht veel lager is dan bij die baksteen van een MX 900. Ik moet nog even wachten tot de accu is opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McCoy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Phydomir schreef op 27 augustus 2004 @ 13:25:
Qua scrollen vind ik hem super. Maar dat vond ik ook wel met m'n mx500. De mx1000 heeft wel een iets minder "klik" in de scrol, iets soepeler.

Nog een voordeel is dat er geen connect knopje meer is. Je muis doet het gewoon gelijk.
Connect knopje dient enkel om van kanaal te switchen als je 2 mx700 muizen moest hebben binnen bereik van 1 basisstation (op lan ofzo).
Snap dus niet echt wat voordeel ervan is dat het weg is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nu een cordless desktop mx setje
zou de ontvanger van de mx1000
ook het signaal van mijn toetsenbord ontvangen ?
anders staan hier weer 2 ontvangers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K ben eens benieuwd hoe ze presteren in games.

[ Voor 138% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

McCoyB schreef op 27 augustus 2004 @ 16:44:
[...]

Connect knopje dient enkel om van kanaal te switchen als je 2 mx700 muizen moest hebben binnen bereik van 1 basisstation (op lan ofzo).
Snap dus niet echt wat voordeel ervan is dat het weg is :?
Nou, bij die muis moet je eerst op die connect knoppen drukken voordat je (als je bijvoorbeeld de batterij hebt vervangen) er mee kon werken. Dat heb je nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-08 16:40

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 00:09:
[...]

Was het maar waar... :'( , ik heb al vanalles geprobeerd maar dat ding laat zich nooit direct oploaden.

Na een paar keer er in te rammen werkt het soms wel. :) op de bovenkant zit al bijna geen verf meer op :P
Blijkbaar zijn die muizen toch wel vrij stevig gemaakt wand ze werkt nog altijd... :7
Hmm.. ik weet niet wat er bij jou aan de hand is.. die van mij heeft ook al z'n 2e levensjaar te pakken. en qua opladen is het gewoon één keer goed. zelfs als ik hem express "scheef" erin probeer te stoppen.. hij laadt.

m'n broer heeft ook een MX700. Die is wel een beetje irri.. maar toen ik een doekje pakte met alcohol en alle contactpuntjes (zowel muis als ontvanger) schoonmaakte werkte ie ook weer koek & ei..

dus misschien een idee.

btw. die van mij was apart gekocht.. die van m'n broer als setje (met tobo)

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de zilveren versie ook ergens in Nederland te koop is? Die vind ik persoonlijk een stuk mooier.

Afbeeldingslocatie: http://www.pcfocus.dk/images/MUS0806.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Laatst online: 18-08 13:06
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 17:50:
Weet iemand of de zilveren versie ook ergens in Nederland te koop is? Die vind ik persoonlijk een stuk mooier.

[afbeelding]
ja die vind ik ook mooier.. heeft wat meer weg van de mx500/700.. Vind de vorm wat minder .. smooth zegmaar dan de 500/510/700, maar hij zal vast wel beter in de hand liggen.

Voorlopig ben ik nog wel tevreden met mijn mx500 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Vraag me wel af of laser nou echt wat toevoegt tov optisch.

Als je er over nadenkt is het qua cool en marketing wel de logische volgende stap. Logitech geeft hier MS wel ff een klappie. :o

Ben erg benieuwd naar reviews en GOT gebruikservaringen. Als die goed uitpakken ga ik zeker voor de MX3000 set. :9

[ Voor 9% gewijzigd door Help!!!! op 27-08-2004 19:30 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand vertellen hoe het laad mechanische nu werkt.... Ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 19:30:
Kan iemand vertellen hoe het laad mechanische nu werkt.... Ben erg benieuwd.
Aan de zijkant zitten 3 ledjes, die vertellen hoe vol de muis zit. Is de muis leeg of gebruik je hem niet, dan zet je hem op de ontvanger en wordt de acuu opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phydomir schreef op 27 augustus 2004 @ 19:37:
[...]

Aan de zijkant zitten 3 ledjes, die vertellen hoe vol de muis zit. Is de muis leeg of gebruik je hem niet, dan zet je hem op de ontvanger en wordt de acuu opgeladen.
Ja oké da snap ik, maar de mx700 werkt met twee contactjes hoe gaat dat bij de mx1000? Dat bedoel ik met deze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan m ook uit zetten; want hoe vaker/sneller op de lader gaat word de batterij toch steeds zwakker.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 19:40:
[...]

Ja oké da snap ik, maar de mx700 werkt met twee contactjes hoe gaat dat bij de mx1000? Dat bedoel ik met deze vraag.
Zelfde.

Het is trouwens wel even wennen. Met mijn mx500 maakte ik altijd een pols beweging om van links naar rechts te gaan, waarbij ik de muis eigenlijk in een boog bewoog. Hierbij ging hij gewoon van links naar rechts.

Als ik zit met mijn mx1000 doe dan gaat de muis van links onder naar rechts boven. Klopt opzich ook wel, maar het is toch ff wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus weer met contactjes... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 17:49
tralala

* Boeie is happy

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/boeie/temp/muisje.jpg
nog geen idee hoe het muist, laat hem eerst opladen.

[ Voor 24% gewijzigd door Boeie op 27-08-2004 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Hey beste gelukvogels die MX1000 al hebben... ik ga misschien morgen het ook halen bij Yorcom ( ik ga naar Naaldwijk) maar effe heel snelle vraag. Ik heb aantal keer gezegd hoe ik me ergde aan lak van mx510 (snel een vet laag wat zeer irritant is) hoe is het met omhuls van MX1000? Is het beetje zelfde materiaal als mx500? Ik moet hem snel weten anders zit ik weer voor niet naar maasdijk te rijden...

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

DJkim schreef op 27 augustus 2004 @ 22:27:
Hey beste gelukvogels die MX1000 al hebben... ik ga misschien morgen het ook halen bij Yorcom ( ik ga naar Naaldwijk) maar effe heel snelle vraag. Ik heb aantal keer gezegd hoe ik me ergde aan lak van mx510 (snel een vet laag wat zeer irritant is) hoe is het met omhuls van MX1000? Is het beetje zelfde materiaal als mx500? Ik moet hem snel weten anders zit ik weer voor niet naar maasdijk te rijden...
Top laag is hetzelfde als de mx500. Dus niet dat zweterige plaktic zoals op de 510.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Ah thnx voor snelle reply ;)... alleen Yorcom heeft hem niet in voorraad..:(

BTW iemand nog beetje verschil gemerkt MX1000 met MX510 op game gebied?

[ Voor 34% gewijzigd door DJkim op 27-08-2004 22:41 ]

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ik vind uhm tot nu toe aardig gelijkwaardig met m'n mx500. Maar wel het voordeel van draadloos :)

Voor de mensen die trouwens een icemat hebben, de mx1000 werkt daar gewoon mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Laatst online: 30-07 17:49
ik heb een voorkant van een multomap... :D
hij is wel 'iets' rapper en beter dan mn Logitech Mouseman Wheel.... hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zo'n gamer die toch echt in het verleden last heeft gehad van vertraging bij draadloze muizen. Ik heb toen 2 muizen uitgeprobeerd. Als eerste een draadloze muis van voor de mx serie. Deze heb ik terug gebracht naar de winkel omdat er niet mee te spelen was. Daarna heb ik een keer de mx900 (paar generaties verder) geprobeerd van iemand met de hoop dat dit probleem zich niet meer voordeed. Ook hierin bleek ik vertraging te merken. Deze muis maakt in tegenstelling tot de mx900 geen gebruik van bluetooth en wat ik gelezen heb schijnt dat beter/sneller te zijn.

Is er hier toevallig een gamer aanwezig die niet tevreden is met de mx900 en deze muis heeft uitgeprobeerd? En zou die zijn ervaringen willen delen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-08 11:56
CU2morO schreef op 26 augustus 2004 @ 18:08:
vraagje:
De mx700 heeft in tegenstelling tot de mx500 een ENORM hoge sensitivity standaard. Dit is erg vervelend voor applicaties waarbij je de sensitivity niet in kan stellen en welke de sensitivity van windows negeren (iets oudere spellen zonder muis opties)
Is dat bij deze muis ook het geval of heeft ie een gewone sensitivity van de MX500 / Dual Optical
Het gaat dus om de standaard sensitivity van deze dingen. Ik wil geen tobo/mouse software op mijn computer hebben
(Dual optical, dat waren nog eens goede muizen _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 00:10:
Is er hier toevallig een gamer aanwezig die niet tevreden is met de mx900 en deze muis heeft uitgeprobeerd? En zou die zijn ervaringen willen delen??
Ik heb tot nu toe nog geen vertraging kunnen ontdekken met deze muis.
Hij heeft standaard idd een redelijk hoge sens. maar dit kan je gewoon in Windows regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 12-08 21:42
Gisteren overal gezocht, maar nog geen MX1000 kunnen vinden bij de "normale" winkels.. Vandaag eens even verder zoeken.. Iemand tips waar ik de muis in real life zou kunnen voelen in Noord Holland?? Om hem blind te kopen bij een Webstore is me even te groot risico..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ik dacht juist dat de mx700 eeen snellere responstijd had dan de mx900
(mx700 is fastrf en 900 bluetooth)
nu is de mx1000 ook fastrf, iemand die zowel een mx700 als een mx1000 heeft?
ben nu eigenlijk ook wel benieuwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Macer schreef op 28 augustus 2004 @ 09:07:
Gisteren overal gezocht, maar nog geen MX1000 kunnen vinden bij de "normale" winkels.. Vandaag eens even verder zoeken.. Iemand tips waar ik de muis in real life zou kunnen voelen in Noord Holland?? Om hem blind te kopen bij een Webstore is me even te groot risico..
Alle filialen van Paradigit hebben ze nog op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Is te hopen dat hiermee de MX510 een stuk goedkoper wordt, heb toch liever een muisje met draad :)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ZeRoC00L schreef op 28 augustus 2004 @ 11:02:
Is te hopen dat hiermee de MX510 een stuk goedkoper wordt, heb toch liever een muisje met draad :)
Ik ben bang dat deze niet veel goedkoper wordt hoor ;) ! De MX700 komt nu wel flink in de aanbieding, maar de draard-versies vast niet zo veel. Hij is ook nog niet zo lang op de markt en wel een grote vraag naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

De grote vraag is nu: HOE muist het ? Dus wat verschil is er qua optisch en laseraftasting ?
De technologie is anders dus er zullen voor en nadelen aan vastzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Mijn ervaringen na een halve dag muizen:

- Van een verbeterde precisie ten opzichte van de MX 510 merk ik weinig. De muis reageert wel snel. De MX 900 vond ik merkbaar laggy. Dat gevoel heb ik niet bij de MX 1000.

- De muis is in de lengte ongeveer een halve centimeter korter dan de MX 510 en is daardoor minder geschikt voor personen met grote handen of lange vingers. Ik heb zelf tamelijk lange vingers (middelvinger ca. 9,5cm) waardoor een forse muis prettig is. Bij de MX 510 kan bij hand op de muis rusten terwijl ik met mijn vingertopjes de muisknoppen kan bedienen. Bij de MX 1000 kan dit niet. Als ik mijn hand op de muis laat rusten kan ik het scrollwiel niet bedienen omdat m'n middelvinger er 1,5cm overheen steekt.

- Het meeste gewicht zit 'achterin' de muis waardoor je de voorkant tot makkelijk kunt optillen. De grip van de duim en pink is verbeterd tov de MX 900 zodat het gewicht makkelijker te tillen is. Deze verbetering van de ergonomie zijn erg prettig. Helaas doet het kleinere formaat (in de lengte) dit voordeel voor mij weer teniet.

- De knop onder het scrollwiel (bij mij ingesteld als middle button) reageert soms niet op een klik. Je moet dan twee keer of zelfs drie keer klikken. Erg irritant. Het is bij de MX 1000 essentieel dat je de scrollknop op de juiste plek toucheert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Ik muis normaalgesproken links, dus zo'n rechtshandige muis zou niks voor mij zijn. Maar nu ben ik net begonnen met afstuderen en daar muis ik met rechts. Ik had altijd kleine muizen omdat deze meestal de enige symmetrische muizen zijn die er verkrijgbaar zijn en ik was er zo gewend aan geraakt. Maar bij de pc op mn afstudeerplek zit een grote optische microsoft muis (met duim en pink knop) en voor ik het wist bleef ik rechts muizen (voor het precieze werk zoals fotosoep switchte ik nog wel even naar links). Eenmaal thuis aangekomen ga ik gewoon weer vrolijk verder met links. Als ik thuis met mn rechterhand muis is dat niet prettig omdat mn muis dan te klein lijkt te zijn (terwijl ik met links nergens last van heb).

Nu vraag ik me af of het waard is om zo'n ergonomische muis aan te schaffen voor thuis. Ik vond de extra functies op de muis (zoals de duimknop) erg prettig, maar vraag me af of ik aan het rechts muizen zou kunnen wennen (en hoe het met games zal gaan).

Zijn er meerdere hier die linkshandig muizen en over zijn gegaan op een rechter vanwege het ergonomische gedoe en wat zijn jullie ervaringen?

Je zou kunnen afvragen waarom ik nooit erder met deze vraag ben aangekomen... Sja het heeft er toch met de ervaring bij het afstuderen te maken en de MX1000 met de duimknoppen en het 2D scrollwieltje.

offtopic:
Femme, je hebt weer het juiste tijdstip kunnen vinden hoor :P

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Femme schreef op 28 augustus 2004 @ 13:37:

- Van een verbeterde precisie ten opzichte van de MX 510 merk ik weinig. De muis reageert wel snel. De MX 900 vond ik merkbaar laggy. Dat gevoel heb ik niet bij de MX 1000.
Kan ik hier uit afleiden dat je iig geen verschil merkt qua precisie en reactiesnelheid met de MX 510

Dat zou nl zeker erg positief zijn omdat de MX510 een draadmuis is en de MX 1000 een cordless.

Was vandaag ff bij mediamarkt Den Haag en daar lagen er nog zeker een stuk of 4. Alleen wel EUR 79.95 :X

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

- De muis is in de lengte ongeveer een halve centimeter korter dan de MX 510 en is daardoor minder geschikt voor personen met grote handen of lange vingers. Ik heb zelf tamelijk lange vingers (middelvinger ca. 9,5cm) waardoor een forse muis prettig is. Bij de MX 510 kan bij hand op de muis rusten terwijl ik met mijn vingertopjes de muisknoppen kan bedienen. Bij de MX 1000 kan dit niet. Als ik mijn hand op de muis laat rusten kan ik het scrollwiel niet bedienen omdat m'n middelvinger er 1,5cm overheen steekt.

- Het meeste gewicht zit 'achterin' de muis waardoor je de voorkant tot makkelijk kunt optillen. De grip van de duim en pink is verbeterd tov de MX 900 zodat het gewicht makkelijker te tillen is. Deze verbetering van de ergonomie zijn erg prettig. Helaas doet het kleinere formaat (in de lengte) dit voordeel voor mij weer teniet.

- De knop onder het scrollwiel (bij mij ingesteld als middle button) reageert soms niet op een klik. Je moet dan twee keer of zelfs drie keer klikken. Erg irritant. Het is bij de MX 1000 essentieel dat je de scrollknop op de juiste plek toucheert.
toon volledige bericht
Zozo, Femme heeft hem alweer hoor :o ! Nou ik houd wel van een lekkere snelle muis (wie niet) maar jammer dat hij wat kleiner is. :'(

offtopic:
Meet jij van bovenkant van je vinger of onderkant :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mischien wat pics posten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyB
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 21:09
Kheb er vrijdag ook 1 weten te bemachtigen bij Perfect Systems, de één na laatste. Moest daarna helaas naar ouders voor verjaardag, morgen testen!

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog wat nieuwe plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://images10.newegg.com/productimage/26-104-158-07.JPG

Afbeeldingslocatie: http://images10.newegg.com/productimage/26-104-158-04.JPG

Afbeeldingslocatie: http://images10.newegg.com/productimage/26-104-158-01.JPG

Afbeeldingslocatie: http://images10.newegg.com/productimage/26-104-158-02.JPG

Afbeeldingslocatie: http://images10.newegg.com/productimage/26-104-158-05.JPG

Afbeeldingslocatie: http://images10.newegg.com/productimage/26-104-158-03.JPG

Op het 5e plaatje zie je koperen contact puntjes, eerder heb ik die nog niet gezien.

Ook heb ik nog een .pdf gevonden, die nog wat extra informatie geeft. Bijv. dat de muis een resolutie heeft van 800 dpi en een beeldverwerkingsnelheid van 5,8 megapixels per seconde. Daarmee komt deze muis dus gelijk met de MX510.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 12:07

freddifish

schnappi !

kunnen ze bij logitech er niet meteen een laserpointer knopje bijzetten? laser zit er toch al in :P

is hij nu allleen USB aan te sluiten of via converter ook ps/2 ?

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

freddifish schreef op 28 augustus 2004 @ 23:01:
kunnen ze bij logitech er niet meteen een laserpointer knopje bijzetten? laser zit er toch al in :P

Kijk eens in de topicstart ;)

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freddifish schreef op 28 augustus 2004 @ 23:01:

Er zit een verloopstukje bij, waarmee je hem kunt aansluiten op ps/2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobratbq
  • Laatst online: 17-12-2015
Waar Femme het over had, dat klikken met de 'middelste muisknop'/'scroll wieltje' niet zo makkelijk ging. Dat klopt, dat merk ik ook. Daar moet je redelijke kracht op uitoefenen, anders 'unclicked' hij weer. Hij heeft dus een redelijk sterke weerstand.

Wat die 'Cruise Control' betreft. Met een beetje oefenen kun je je middelvinger over het scrollwieltje leggen en over het wieltje heen 'kantelen' om de 'Cruise up' en 'Cruise down' knoppen te gebruiken. Dit nieuwtje kan nog wel eens verslavend gaan werken :X

[ik weet niet of dit al gezegd is]
Voor de power-savers onder ons:
De power-indicatie-ledjes gaan uit zo gauw als de muis een seconde of 10 niet in gebruik is.

Het lasertje is vrij zwak, dus verwacht niet dat je door een verdonkerde kamer heen kunt schijnen :D
[/ik weet niet of dit al gezegd is]

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

cobratbq schreef op 29 augustus 2004 @ 01:28:
Het lasertje is vrij zwak, dus verwacht niet dat je door een verdonkerde kamer heen kunt schijnen :D
[/ik weet niet of dit al gezegd is]
vrij zwak? Ik zie hem helemaal niet, het enige wat ik aan de onderkant zie is het doorschijnen van de power ledjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Heeft iemand die van mx500/mx510 naar mx10000 is gegaan nog opmerkingen over het gewicht? Ik heb zelf de mx510 en heb het gewichtje eruit gehaald dus hij is heel licht. Is de mx10000 veel zwaarder door die accu?

Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HENNESSY schreef op 29 augustus 2004 @ 09:11:
Heeft iemand die van mx500/mx510 naar mx10000 is gegaan nog opmerkingen over het gewicht? Ik heb zelf de mx510 en heb het gewichtje eruit gehaald dus hij is heel licht. Is de mx10000 veel zwaarder door die accu?

Als je het topic gewoon leest (of tenminste de laatste pagina ;) ) vind je je informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

ja dat had ik al gelezen. ik til de mx510 eigenlijk bijna nooit op, het gaat mij meer om het bewegen, of het vermoeiender is of misschien lastiger om te mikken in spellen.

[ Voor 76% gewijzigd door HENNESSY op 29-08-2004 09:45 ]

Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Over spellen gesproken, hoe zit het eigenlijk met de programmeerbaarheid van de knoppen voor in spellen, wordt dit geregeld met de mouseware van logitech, of..?

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06:22
Tentacle1 schreef op 29 augustus 2004 @ 09:54:
Over spellen gesproken, hoe zit het eigenlijk met de programmeerbaarheid van de knoppen voor in spellen, wordt dit geregeld met de mouseware van logitech, of..?
Bij deze muis zit de Logitech Setpoint software. Ik heb het er meteen weer afgegooid omdat mijn duimknoppen (mouse 4 en 5) dan niet meer in BF1942 werken, tenzij ik de knoppen toewijs aan keyboard toetsen. Ik kan nu alleen geen gebruik maken van de tilt-wheel en de task-button, maar die heb ik bij mijn MX700 ook nooit gebruikt.
Tot nu toe vind ik de MX700 lekkerder in de hand liggen, maar dat kan ook een kwestie van wennen zijn. Ook ik heb grote handen en mis net die 1 cm die de MX700 langer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HENNESSY schreef op 29 augustus 2004 @ 09:44:
ja dat had ik al gelezen. ik til de mx510 eigenlijk bijna nooit op, het gaat mij meer om het bewegen, of het vermoeiender is of misschien lastiger om te mikken in spellen.
Als jij de mx510 al in gewone toestand te zwaar vind dan denk ik dat deze muis even drie keer te zwaar is. De accu/batterij weegt redelijk wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkRuleR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2008
Phydomir schreef op 28 augustus 2004 @ 10:59:
[...]

En vanaf afgelopen vrijdag ook bij mediamarkt filialen.
Voor 79,99...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil hem ook wel hebben, alleen zie ik nergens de zilveren versie. Weet iemand of deze te koop is in Nederland? Of anders wanneer deze te koop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clem
  • Niet online
DarkRuleR schreef op 29 augustus 2004 @ 14:26:
[...]
En vanaf afgelopen vrijdag ook bij mediamarkt filialen.
Voor 79,99...
Maak daar maar 74,99 van (vandaag in R'dam dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 15:02

@r!k

It is I, Leclerq

Wat een gruwelijk cool ding zeg.

Er komt dus eindelijk een vervanging voor mijn oude vertrouwde dual optical muis die ik inmiddels zo'n 2 a 3 jaar heb.

Vrijdag op vakantie naar Japan, eens kijken wat ie daar kost :)

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phydomir schreef op 28 augustus 2004 @ 10:59:
[...]

Op de site van Paradigit staat dat ze ze pas begin september krijgen.

Denk jij dat ze ze al in Deventer hebben dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 18:29:
[...]

Op de site van Paradigit staat dat ze ze pas begin september krijgen.

Denk jij dat ze ze al in Deventer hebben dan?
Ik heb ze daar nog niet gezien ;) Maar het kan wezen dat ze eral wel zijn hoor!
offtopic:
He nog een deventernaar :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiRePaTH
  • Laatst online: 17-08 02:15

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

FF een update-je voor de LX/MX-Muis / Keyboard series van logitech, voor het overzicht... :)

Foto van de LX300
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware-pacers.com/reviews_images/LX300-LX500/LX300_TOP.jpg

Foto van de LX500
Afbeeldingslocatie: http://winkel.lepavan.be/images/images_big/LX500.jpg

Foto van de LX501
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware-pacers.com/reviews_images/LX300-LX500/LX501_TOP.jpg

Foto van de LX700
Afbeeldingslocatie: http://winkel.lepavan.be/images/images_big/LX700.jpg

Foto van de MX3000 SE
Er van uitgaande dat het idd allemaal klopt wat ik hier en daar gelezen heb, heb ik even zelf een compilatie gemaakt, zodat je toch een soort van beeld kan krijgen hoe ie er uit zou KUNNEN zien... :)
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.spoormakers/tweakers/mx3000se.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door FiRePaTH op 29-08-2004 20:10 ]

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Wat een rare plaatsing van de letters op de toetsen.. zo in het midden (ze zullen nu wel denken dat de letters niet meer slijten en daardoor wel weer terug in het midden kunnen, maar het zier er wel raar uit..).

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

FiRePaTH schreef op 29 augustus 2004 @ 19:08:
FF een update-je voor de LX/MX-Muis / Keyboard series van logitech, voor het overzicht... :)

Foto van de LX300
[afbeelding]

Foto van de LX500
[afbeelding]

Foto van de LX501
[afbeelding]

Foto van de LX700
[afbeelding]

Foto van de MX3000
Ik heb nog geen foto kunnen vinden op internet, maar ik gok dat het het keyboard van de LX700 met de MX1000 muis zal worden... :)
toon volledige bericht
De LX 300 , LX 500 en LX 501 liggen bij mediamarkt gewoon in het schap.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobVee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-08 14:42
Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 23:33:
nah als je googled zie je iets van 80 euro, valt nog mee, maar ff afwachten dus....
Bij Perfect Systems nu 65 euro... in de aanbieding op de frontpage! :o

| Lian Li PC65B | Intel P4 2,4GHz | 512MB PC2700 | Asus P4S8X-X | PoV GeForce FX 5900XT 128MB | L.I.S. 2 Premium VFD | | Maxtor DMP9 120GB 7200RPM 2MB (2x) | Iiyama ProLite E430S-B & E431S-B | Logitech DT Comfort & Z3e 2.1 | HP PS7960 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiRePaTH

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Help!!!! schreef op 29 augustus 2004 @ 19:34:
[...]

De LX 300 , LX 500 en LX 501 liggen bij mediamarkt gewoon in het schap.
... en bij zoveel andere winkels ....

Het ging mij alleen even over het overzicht en om aan te geven dat er bij de lx700 een ander keyboard zit dan bij de andere lx series... en dat DAT keybaord waarschijnlijk dus bij de mx3000 zal komen...

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

RobVee schreef op 29 augustus 2004 @ 19:41:
[...]

Bij Perfect Systems nu 65 euro... in de aanbieding op de frontpage! :o
Maar liefts 38 € cent korting :o

:P

Maar goedkoop is het wel ja.

[ Voor 9% gewijzigd door Tentacle1 op 29-08-2004 20:20 ]

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 12-08 21:42
Wat ik opvallend vind zijn de drukknoppen bij de F1 t/m F12 toetsen.. Niet meer de standaard knoppen..

Hopelijk komt er ook nog een ergonomisch toetsenbord uit en dan het liefst draadloos.. Zou voor mij de keus erg makkelijk worden..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 19:03:
[...]

Ik heb ze daar nog niet gezien ;) Maar het kan wezen dat ze eral wel zijn hoor!
offtopic:
He nog een deventernaar :o
Ik ga dr morgen ff heen.
Als ze hem hebben ga ik hem kopen natuurlijk.

offtopic:
Deventer rulez ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyB
Zo, lekker aan het muizen met m'n MX1000. Ligt heerlijk in de hand iig. Klote is wel dat de lijm van dat stickertje met MX Laser erop aan de voorkant de bolling van de muis niet helemaal aan kan en steeds in de hoek los laat :|, best wel irritant...

Verder een topding!

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

FiRePaTH schreef op 29 augustus 2004 @ 19:46:
[...]

... en bij zoveel andere winkels ....

Het ging mij alleen even over het overzicht en om aan te geven dat er bij de lx700 een ander keyboard zit dan bij de andere lx series... en dat DAT keybaord waarschijnlijk dus bij de mx3000 zal komen...
Wilde je post niet "afkraken" hoor. Ik vind het juist een mooi overzichtje. :)

Wilde alleen ff laten weten / toevoegen dat deze al verkrijgbaar zijn en bij de mediamarkt liggen ze allemaal uitgestald dus dan kun je ff proberen hoe ze zijn.

Ben er iig erg gecharmeerd van de nieuwe toetsenborden. Moet alleen erg wennen aan de nieuwe indeling van het *ins-del-home-end-pgup-pgdn* blokje.
Gebruik bij games namelijk de pijltjestoetsen en heb voor dat blok een vaste indeling...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06:22
TonyB schreef op 29 augustus 2004 @ 21:43:
Klote is wel dat de lijm van dat stickertje met MX Laser erop aan de voorkant de bolling van de muis niet helemaal aan kan en steeds in de hoek los laat :|, best wel irritant...
Dat is een beschermend folielaagje ben ik net achtergekomen. MX Laser logo is geen stickertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 20:24:
[...]

Ik ga dr morgen ff heen.
Als ze hem hebben ga ik hem kopen natuurlijk.

offtopic:
Deventer rulez ;)
offtopic:
Dan ga ik voor de deur wachten voordat ik een nerd tegenkom :*) ; ohwnee :'( ik ben bang voor daglicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraag me nu well af of er een dinovo 2 aankomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 23:01:
[...]
En dat hoeft dus niet zo te zijn :)

Doordat het stukje kabel tussen muis en rechargebay bij een draadloze muis is vervangen door radiogolven win je wat tijd t.o.v. een draadmuis, omdat het sturen van informatie d.m.v. radiogolven sneller gaat dan het sturen van informatie door een koperen kabel. En als het stukje tijd wat je hier wint groter of gelijk is aan de som van zowel het stukje tijd dat je verliest bij de ontvanger, die moet immers radiogolven interpreteren, en de zender, die signalen eerst moet vertalen naar radiogolven, dan is er geen vertraging.
Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 00:00:
Ik heb het nog eens opgezocht en het is inderdaad zo dat er geen vertraging optreedt door het draadloze aspect van de muis. De FastRF connectie van de MX700 heeft een sample rate van 125Hz en dit is precies dezelfde sample rate van een USB 1.1 connectie waar de meeste draadmuizen gebruik van maken. Als iemand zegt vertraging te hebben dan is het dus psychisch of het komt doordat een draadloze muis wat zwaarder is (batterijen/accu) en dus minder snel te bewegen.

De MX1000 maakt ook gebruik van FastRF, en heeft dus eenzelfde sample rate als de MX700. De MX1000(/MX700) is dus prima geschikt voor spellen als je met een wat zwaardere muis om kunt gaan :)
Leuk die 2 bovenstaande verhalen, maarrrr... ik zie dat niemand rekening houdt met zaken als storing, stralingsrichting, signaalsterkte (en doordringbaarheid).
Misschien zelfs mogelijk dat er gebruik wordt gemaakt van een of ander protocol.
Daarnaast heeft het ding ook een aantal zaken om te besparen op de stroom.
Al die zaken leveren ook een bijdrage. Denk daarbij aan WiFi (802.11b protocol) vs 10 Mbit ethernet. Laatst genoemde is 1 Mbit langzamer dan de draadloze variant....op papier... in werkelijkheid is het verschil 6 Mbit voor WiFi en 10 Mbit voor ethernet. Dat is dus een oorzaak die licht aan zaken als signaalsterkte/doordringbaarheid en het protocol. Gaat het door een draadje dan weet je wel zeker dat het aankomt, via een radiofrequentie moet je rekening houden met de storingsfactor (doen fabrikanten ook gezien de waarschuwing en instructies die ze bij de muizen leveren). Die zaken veroorzaken dus uiteindelijk de delay die je kunt merken. Gelukkig evolueert die hele techniek en wordt met de generatie die delay steeds minder merkbaar en das tof :)

Ik heb ook wat van die wireless muizen mogen gebruiken op stages, dat waren van die dingen waarbij je de muis naar links trok en dan ff moest wachten totdat de cursor ook weer bij was. Nu heb ik zelf sinds een paar dagen een wireless mouse van Microsoft die al van een nieuwere generatie is dan die muizen en de delay is stukken minder en naarmate ik het ding meer gebruik wordt hij ook stukken fijner :)
Enige nadeel wat ik vind van de huidige toetsenborden en muizen of ze nu een draadje hebben of niet is de nogal hoge prijs vergeleken met "vroeger".
Ik vond het al aardig wat om 89 gulden voor een muis neer te tellen, tegenwoordig kost een fatsoenlijke muis al ergens tussen de 100 en 120 gulden (om het maar even in guldens te houden).

De MX1000 heb ik al kunnen bewonderen bij de Mediamarkt vorige week. Ik herkende hem al op het plaatje :)
De gamers vonden die scrollwheel van microsoft met dat sideways scrollen maar niks, hebben de gamers onder ons dit nu ook met deze logitech?

[ Voor 4% gewijzigd door ppl op 29-08-2004 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 14:16

Zjemm

...

ik heb er ook even mee gespeeld. leuk ding maar toch iets te zwaar.
geef mij dan maar een met draad en dan iets lichter.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppl schreef op 29 augustus 2004 @ 23:27:
[...]

[...]

Leuk die 2 bovenstaande verhalen, maarrrr... ik zie dat niemand rekening houdt met zaken als storing, stralingsrichting, signaalsterkte (en doordringbaarheid).
Misschien zelfs mogelijk dat er gebruik wordt gemaakt van een of ander protocol.
Daarnaast heeft het ding ook een aantal zaken om te besparen op de stroom.
Al die zaken leveren ook een bijdrage. Denk daarbij aan WiFi (802.11b protocol) vs 10 Mbit ethernet. Laatst genoemde is 1 Mbit langzamer dan de draadloze variant....op papier... in werkelijkheid is het verschil 6 Mbit voor WiFi en 10 Mbit voor ethernet. Dat is dus een oorzaak die licht aan zaken als signaalsterkte/doordringbaarheid en het protocol. Gaat het door een draadje dan weet je wel zeker dat het aankomt, via een radiofrequentie moet je rekening houden met de storingsfactor (doen fabrikanten ook gezien de waarschuwing en instructies die ze bij de muizen leveren). Die zaken veroorzaken dus uiteindelijk de delay die je kunt merken. Gelukkig evolueert die hele techniek en wordt met de generatie die delay steeds minder merkbaar en das tof :)
toon volledige bericht
Tja, maar dat zijn zaken waar je zelf rekening mee kunt houden. Als je je draadloze muis gewoon volgens het boekje opstelt (binnen bereik van ontvanger, weg van eventuele storingsbronnen, etc) dan heb je geen last van dit soort zaken. Vind ik dus niet echt relevant, omdat je het, zoals ik al zei, zelf kunt voorkomen. En van de energiebesparende functie in een draadloze muis heb je echt geen last hoor als je een spel aan het spelen bent, die wordt pas na vele seconden inactiviteit geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Hey gasten ik lees nog steeds veelste weinig review van tweakers. Denk dat meeste mensen er niets aan hebben als men steeds over lag/vertraging van draadloos muizen praat. Ja ik heb ook 2 draadloos muizen gehad en ik gamede eigenlijk nog nooit zo goed... dus ik denk dat het ook aan persoonlijk smaak liggen.

Heeft iemand nog kunnen vernemen dat er ook draad versie van deze mx1000 uitgebracht worden? Maar ik denk persoonlijk dat er geen draad versie van deze mx1000 uit komt.. ze maken zelf reclame dat deze net zo goed is als draad muizen..

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98
  • Laatst online: 00:02

freshy98

Atari

Wat ik me ook afvraag is wat van soort muismat je nodig hebt voor laser.
Bij optical muizen wordt aangeraden om witte muismatten of iig. een witte ondergrond te gebruiken. Zwart is onbruikbaar en een houten tafel met nerfen is ook niet wat. Muis springt steeds heen en weer.

Ik heb nu zelf een Random Access Banking muismat van 3 jaar oud die begint op te raken. Komen scheuren in en heb dus een nieuwe nodig.
Aangezien ik ook een MX1000 (zilver) wil aanschaffen wil ik dus een bijpassende muismat aanschaffen.

Kan iemand mij hier antwoord op geven? Als nl. bijvoorbeeld een zwarte muismat voldoet voor de MX1000 dan is er al heel wat meer keus dan wanneer je een witte muismat moet zoeken. Die zijn er gewoon bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom Weustink schreef op 30 augustus 2004 @ 00:52:
Wat ik me ook afvraag is wat van soort muismat je nodig hebt voor laser.
Bij optical muizen wordt aangeraden om witte muismatten of iig. een witte ondergrond te gebruiken. Zwart is onbruikbaar en een houten tafel met nerfen is ook niet wat. Muis springt steeds heen en weer.

Ik heb nu zelf een Random Access Banking muismat van 3 jaar oud die begint op te raken. Komen scheuren in en heb dus een nieuwe nodig.
Aangezien ik ook een MX1000 (zilver) wil aanschaffen wil ik dus een bijpassende muismat aanschaffen.

Kan iemand mij hier antwoord op geven? Als nl. bijvoorbeeld een zwarte muismat voldoet voor de MX1000 dan is er al heel wat meer keus dan wanneer je een witte muismat moet zoeken. Die zijn er gewoon bijna niet.
Mijn MX700 werkt perfect op mijn pikzwarte muismat. Ik denk, maar weet het niet 100% zeker, dat de MX1000 ook wel op zwarte muismatten werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyB
Ik gebruik m'n MX1000 gewoon op m'n fUnc mat (donkerblauw), maar ook op m'n lichthouten bureau doet ie t prima. Ik denk eigenlijk dat zo'n laser met minder oppervlaktes problemen heeft dan een optical

@ Biobak: er zit idd een folietje overheen, maar dat wat eronder zit is wel een sticker, en die zit dus gvd los aan 1 kant...gruwelijk irritant!

[ Voor 7% gewijzigd door TonyB op 30-08-2004 01:39 ]

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ondergronden waarop ik de mx1000 tot nu toe heb geprobeerd zijn:

Icemat zwart: werkt perfect
wit bureau: werkt perfect
blauw bureau: werkt perfect
ESD zakje (van die doorschijnende zilveren zakjes): werkt perfect
een Cd: daar had ie toch iets te veel moeite mee :p

Kan dus wel zeggen dat hij veel ondergronden goed pakt.

Tevens heb ik tot nu toe absolut geen vertraging/lag gemerkt in games. Ik merk wat dat betreft geen verschil met mijn mx500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij zal ze wel nemen, maar je batterij zou er vlugger van leeg gaan, kan je dat mss dan eens testen?
Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 23:14:
vraag me nu well af of er een dinovo 2 aankomt :)
daar wacht ik zelf ook op :p k heb het niet zo op die huidige muis. Maar dat zou wel moeten betekenen dat er een bluetooth versie van komt, ofwel de dinovo zelf dan ook fastrf maken.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ff naar Paradigit in Deventer geweest en 1tje gekocht.
Koste me wel ff €79.

Ze hadden er trouwens genoeg op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de mijne net bij PS gehaald voor 65 euro, en ook een everglide muismat bij gekocht. Muist Superrrrrrrrrrrrrfijn :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98
  • Laatst online: 00:02

freshy98

Atari

Heren/Dames,

Dank voor de antwoorden.
Wanneer ik dus deze muis ge halen kan ik eindelijk mijn huidige muismat eens vervangen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
ik weet wel zeker dat ook hier in deze muis een (contra) gewicht zit. Dit heb ik al meegemaakt bij de:

- logitech mouseman wheel optical
- logitech dual optical
- MX series(zelf heb ik de mx510 >:) )

Dit gewicht eruit schroeven is redelijk simpel, en maakt je muis ene stuk lichter.

Stupid logitech, de kans op RSI met een zwaardere muis is groter dan dezelfde muis die lichter is _/-\o_ , naar mijn mening 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De MX 900 (en ik neem aan ook MX 700) hebben geen gewicht. Een contragewicht zit er zeker niet in de MX 1000, dat ding is namelijk volledig uit balans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Femme schreef op 30 augustus 2004 @ 17:06:
De MX 900 (en ik neem aan ook MX 700) hebben geen gewicht. Een contragewicht zit er zeker niet in de MX 1000, dat ding is namelijk volledig uit balans.
volledig uit balans? explane plz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Phydomir schreef op 30 augustus 2004 @ 17:30:
[...]

volledig uit balans? explane plz :)
Neem aan dat de achteraktn zwaarder is dan de voorkant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiRePaTH

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Ik snap niet wat mensen tegen zgn. "zware" muizen hebben, maar volgens mij is zo'n muis gewoon veel preciezer dan zo'n licht plastic ding... Je moet net iets meer moeite doen om de muis in beweging te krijgen, maar als ie in beweging dan voel je m wel beter bewegen (iig dat heb ik met m'n "zware" mx700)....

Misschien moeten er sommige mensen eens wat met gewichten gaan oefenen? :P

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.