Hoe vinden jullie het onboard geluid van de neo2 platinum?
Verwijderd
Ik heb de 380 van tagan en die is super.Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 13:11:
[...]
Ik zoek ook nog een goede voeding. Ik had een Antec TruePower 380watt voeding maar tijdens veeleisende appz crashed de computer (bij Doom3). Ik heb dat opgelost door een 2e voeding (300watt) dedicated aan m'n X800XT PE aan te sluiten. Vreemd genoeg is de 380watt niet genoeg? Ik zoek dus een goede vervanger
Mij lijkt me de Tagan 480W wel iets? Iemand ervaringen mee?
Antec en enermax zijn ook goeie voedingen, de grote zalman is ook ok.
Een goeie voeding is veel belangrijker als de meeste mensen zich realiseren en vooral msi boarden hebben echt behoefte aan een goeie zware voeiding, zie ook msi forum.
Deze vraag wilde ik net stellendeLeRixX schreef op 23 augustus 2004 @ 13:14:
Hoe vinden jullie het onboard geluid van de neo2 platinum?
Want ik heb hierzo nog een Creative Audigy Gamer liggen.
Wat is beter en klinkt beter ?
Verwijderd
ik ga vanavond mijn moederbord aansluiten om mijn versterker.
wel digitaal, dan laat ik het wel weten...
wel digitaal, dan laat ik het wel weten...
Ik zit nu even aan het kloten met het mobo, maar ik krijg het niet voor elkaar om bijvoorbeeld 250 fsb te draaien.
situatie default:
HTT: 200
Mem: ddr400
HT MP: 5x (5x200=1000)
CPU MP: 11x (11x200=2200mhz = 3500+)
AGP/PCI: 66.6/33.3
Geprobeerd:
HTT: 250
Mem: ddr382 (dacht ik, in ieder geval niet hoger dan ddr400)
HT MP: 4x (4x250= 1000) / 3x (3x250=750)
CPU MP: 10x/9x/8x/ (2500/2250/2000mhz)
AGP/PCI: 66.6
Het systeem post, maar wanneer het wilt booten van mij sataraid gaat hij niet verder. Met een HTT van 240 kom ik net in windows, maar systeem is totaal freezed @ welcome-scherm. Ik zal nu even testen of ik met die mhz memerrors heb, zodat ik kan zien of het misschien aan de memcontroler ligt of iets dergelijks.
edit: Memtest geeft geen errors, maar het lijkt erop dat de sata-raid controler vna de nforce 3 chip het niet goed trekt. Ik kan namelijk knoppix (linux op cd) goed draaien zonder enige vastlopers.
situatie default:
HTT: 200
Mem: ddr400
HT MP: 5x (5x200=1000)
CPU MP: 11x (11x200=2200mhz = 3500+)
AGP/PCI: 66.6/33.3
Geprobeerd:
HTT: 250
Mem: ddr382 (dacht ik, in ieder geval niet hoger dan ddr400)
HT MP: 4x (4x250= 1000) / 3x (3x250=750)
CPU MP: 10x/9x/8x/ (2500/2250/2000mhz)
AGP/PCI: 66.6
Het systeem post, maar wanneer het wilt booten van mij sataraid gaat hij niet verder. Met een HTT van 240 kom ik net in windows, maar systeem is totaal freezed @ welcome-scherm. Ik zal nu even testen of ik met die mhz memerrors heb, zodat ik kan zien of het misschien aan de memcontroler ligt of iets dergelijks.
edit: Memtest geeft geen errors, maar het lijkt erop dat de sata-raid controler vna de nforce 3 chip het niet goed trekt. Ik kan namelijk knoppix (linux op cd) goed draaien zonder enige vastlopers.
[ Voor 18% gewijzigd door Tutti-frutti op 23-08-2004 18:00 ]
Verwijderd
Ik denk dat ik de mobo maar ga terugsturen ivm een 1 defecte NIC.
Eerst deed ie het gewoon, na 1 dag gebruiken herkent windows die ene adapter niet meer, na een fresh windows install ziet windows nogsteeds maar 1 adapter.
Eerst deed ie het gewoon, na 1 dag gebruiken herkent windows die ene adapter niet meer, na een fresh windows install ziet windows nogsteeds maar 1 adapter.
Verwijderd
Tutti -Frutti, maybe moet je eens in windows met clockgen proberen ipv in je bios. staat me iets van bij dat ze bij anand ook hoger in windows kregen dan via de bios. zoiezo is sata trouwens gevoeliger voor o'clocken dan ide.
hier draait ie bij mij nu wel stabiel op, jammer dat me R9700Pro me tegen houdt nog:
[img]http://www.digitaltalent.nl./wismerhill/pics/AMD64_3DMark03_23-08-04.jpg[/img]
[EDIT]
230 draait ook nog stabiel in windows, maar 240+ is nog bijna instant crash/lockup. nog steeds alleen op default vcore trouwens dus daar kan maybe nog wat mee en cpu haalt iig 2450+ mhz, alleen fsb250 zou toch wel leuk zijn.
ach we gaan gewoon verder
hier draait ie bij mij nu wel stabiel op, jammer dat me R9700Pro me tegen houdt nog:
[img]http://www.digitaltalent.nl./wismerhill/pics/AMD64_3DMark03_23-08-04.jpg[/img]
[EDIT]
230 draait ook nog stabiel in windows, maar 240+ is nog bijna instant crash/lockup. nog steeds alleen op default vcore trouwens dus daar kan maybe nog wat mee en cpu haalt iig 2450+ mhz, alleen fsb250 zou toch wel leuk zijn.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 19:19 ]
Dat zou ik inderdaad eens kunnen proberen, maar dit wil ik niet houden, het moet gewoon via de bios kunnen. Ik heb inmiddels MSI er over gemaild. Ik weet niet hoe msi met mailtjes om gaat ? (ik heb het verstuurd naar support@msi.com.tw in het Engels uiteraardVerwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 18:36:
Tutti -Frutti, maybe moet je eens in windows met clockgen proberen ipv in je bios. staat me iets van bij dat ze bij anand ook hoger in windows kregen dan via de bios. zoiezo is sata trouwens gevoeliger voor o'clocken dan ide.
[[url=http://www.digitaltalent.nl./wismerhill/pics/AMD64_3DMark03_23-08-04.jpg]afbeelding[/url]]
[EDIT]
Trouwens, dat je niet verder komt, je kan proberen om eerst in bios de MP op 9x te zetten of iets, en HT freq moet je ook op 4X hebben staan. 5x 240 gaat hij zowiezo niet trekken volgens mij. Ik weet niet wat voor geheugen je hebt, maar zet waar nodig je memclock op ddr333 in bios (is ddr400 bij 240 HTT) ... wellicht kom je met deze settings wel bij de 250 uit.
Dat sata gevoeliger is op ocen wist ik eigk niet ? Dit gaat toch allemaal nog met de pci freq, die gelockt is op 33.3 ?
[ Voor 22% gewijzigd door Tutti-frutti op 23-08-2004 23:04 ]
Weet iemand hoe ik het volume bij een 5.1 set per box kan instellen. Het kan zo te zien niet in het Realtek control panel. Dit omdat mijn center en front boxen dichter bij mij staan... dus graag wil ik die iets zachter zetten. Eerst had ik een nForce2 met soundstorm en in het nVidia util ging dit wel.
Bij Windows control panel > Sounds and Audio Devices properties heb ik wel 5.1 surround sound geselecteerd. Echter bij speaker volume kan ik enkel van 2 boxen het volume wijzigen.
Edit: in het Windows Volume Control staan de verschillende speakers er wel bij, echter zijn deze ook niet aan te passen.
Bij Windows control panel > Sounds and Audio Devices properties heb ik wel 5.1 surround sound geselecteerd. Echter bij speaker volume kan ik enkel van 2 boxen het volume wijzigen.
Edit: in het Windows Volume Control staan de verschillende speakers er wel bij, echter zijn deze ook niet aan te passen.
[ Voor 39% gewijzigd door The Source op 23-08-2004 23:29 ]
Bij de K8N neo (1) maakte het uit welke sata connectors je gbruikte.Tutti-frutti schreef op 23 augustus 2004 @ 23:01:
Dat sata gevoeliger is op ocen wist ik eigk niet ? Dit gaat toch allemaal nog met de pci freq, die gelockt is op 33.3 ?
Ik d8 dat degenen bij de cpu socket het tot een hogere htt volhielden.
Het is een beetje een vaag probleem.
Maar ik heb er al meer over gelezen , dat de K8N de sata array niet meer
ziet bij een hogere htt.
Volgens mij staat er ook nog wel het een en ander op de msi forums
dus kan je beter IDE dan SATA hdd kopen ?wsiev2 schreef op 24 augustus 2004 @ 08:41:
[...]
Bij de K8N neo (1) maakte het uit welke sata connectors je gbruikte.
Ik d8 dat degenen bij de cpu socket het tot een hogere htt volhielden.
Het is een beetje een vaag probleem.
Maar ik heb er al meer over gelezen , dat de K8N de sata array niet meer
ziet bij een hogere htt.
Volgens mij staat er ook nog wel het een en ander op de msi forums
Dit vind ik dan echt een HEEL slechte zaak. Ik wil gewoon sata-raid draaien, maar dat zou niet kunnen omdat bij hogere htt (vanaf 230 mhz al) de sata-raid controler kuren gaat vertonen, ik mag hopen dat hier iets aan gedaan kan worden, en dan natuurlijk via de bios. De kanttekening dat als je overklokt, je geen sata moet gebruiken heb ik nog nergens gelezen eigk
Verwijderd
oke, gisteren nieuwe voeding gehaald:
enermax 460 watt met 33A op de 12+
(mijn oude was 350watt met 17A op de 12+)
had maar 1 keer een spontane reboot (optie uitgezet bij windows).
had ook een BSOD met IRQ_LESS_..... --> meestal is de oorzaak een oververhitte CPU... heb een standaard koeler nu met een 80mm koeler achterin de kast en de enermax met een dubbele 80m fan.. raar dus...
moet het geheugen nog testen, maar denk dat dat wel goed zit.
geluid:
heb hem gister via coax aangesloten op mijn versterker (digitaal) en het geluid is echt super! heb dan wel geen ondersteuning van 7.1 in windows, maar dvd en 2.0 klinkt echt super. komt heel dicht in de buurt van mijn pioneer dvd speler....
raid:
werkt bij mij ook goed en het verschil is duidelijk te merken!
vooral met filecopy uiteraard (installaties van programma's gaan nu veel sneller).
opstarttijd is niet verkort door raid (raar?!)
wireless:
bereik is uitstekend
sowieso een verdieping thuis kost mij soms een streepje (20%) dit terwijl het antennetje best laag staat (draadje is best kort, wel een nadeel)
overklokken:
doe ik niet meer aan...
dus ook niet getest hier...
heb het gevoel dat de ati drivers niet echt van de nvidia drivers houden....
helaas heeft nvidia geen vergelijkbaar product (9800pro AIW)
enermax 460 watt met 33A op de 12+
(mijn oude was 350watt met 17A op de 12+)
had maar 1 keer een spontane reboot (optie uitgezet bij windows).
had ook een BSOD met IRQ_LESS_..... --> meestal is de oorzaak een oververhitte CPU... heb een standaard koeler nu met een 80mm koeler achterin de kast en de enermax met een dubbele 80m fan.. raar dus...
moet het geheugen nog testen, maar denk dat dat wel goed zit.
geluid:
heb hem gister via coax aangesloten op mijn versterker (digitaal) en het geluid is echt super! heb dan wel geen ondersteuning van 7.1 in windows, maar dvd en 2.0 klinkt echt super. komt heel dicht in de buurt van mijn pioneer dvd speler....
raid:
werkt bij mij ook goed en het verschil is duidelijk te merken!
vooral met filecopy uiteraard (installaties van programma's gaan nu veel sneller).
opstarttijd is niet verkort door raid (raar?!)
wireless:
bereik is uitstekend
sowieso een verdieping thuis kost mij soms een streepje (20%) dit terwijl het antennetje best laag staat (draadje is best kort, wel een nadeel)
overklokken:
doe ik niet meer aan...
dus ook niet getest hier...
heb het gevoel dat de ati drivers niet echt van de nvidia drivers houden....
helaas heeft nvidia geen vergelijkbaar product (9800pro AIW)
Verwijderd
Zien jullie onder 'netwerkconnecties' onboard 2 netwerkadapters?
Windows geeft na gisteren opeens maar 1 aan. De ene port die naast de parallelpoort werkt niet meer.
In bios gekeken: 'gigabyte ethernet' staat aan, by 'mac lan' staat het op [auto]
Opgeblazen ofzo? het groente lampje brand wel als ik er een kabel insteek!
Windows geeft na gisteren opeens maar 1 aan. De ene port die naast de parallelpoort werkt niet meer.
In bios gekeken: 'gigabyte ethernet' staat aan, by 'mac lan' staat het op [auto]
Opgeblazen ofzo? het groente lampje brand wel als ik er een kabel insteek!
offtopic:
Jongens, ik @ mallorca
45 graden
Jongens, ik @ mallorca
Ik stuitte ook op een probleem bij de installatie van de onboard wlan adapter van msi. Je moet de web encryptie instellen, en ik deed dat gewoon goed (26 hexidamele codes) nu krijg ik alleen iedere keer als ik opnieuw opstart de fout dat ik 10 of 26 codes in moet geven en moet ik het iedere keer opnieuw instellen. Hier wordt ik dus gek van
Maar dus hier mijn vraag, heeft er iemand nog meer last van die irritante wlan instellingen. Ik gebruik zelf een acces point van smc, die 128 bit encryptie gebruikt. En werken doet ie pas nadat ik me sleutel opnieuw heb ingevoerd.
Verwijderd
http://www.digital-daily....us-a8v-deluxe/index06.htm
a8v vs Neo2 - ziet er niet goed uit daar (geen flame intended, maar openheid betracht)
a8v vs Neo2 - ziet er niet goed uit daar (geen flame intended, maar openheid betracht)
Verwijderd
Hmm vreemd. Bij Anandtech kom de neo2 beter uit de test!Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 14:38:
Ben blij dat ik toch voor de A8V gekozen heb. Sinds ik de PC aan heb gezet heb ik welgeteld 1 vastloper gehad maar dat kwam door die brakke Audigy drivers.
Die nvidia chipset mag dan wel sexy zijn, maar als ik jullie ervaringen hoor en al die lovende reviews lees over de asus dan ben ik toch wel tevreden. Alleen jammer dat ik revisie 1.02 heb gekregen ipv 2.0
Die nvidia chipset mag dan wel sexy zijn, maar als ik jullie ervaringen hoor en al die lovende reviews lees over de asus dan ben ik toch wel tevreden. Alleen jammer dat ik revisie 1.02 heb gekregen ipv 2.0
Inderdaad, maar wat het euvel kan zijn, is dat de memtimings van de neo2 niet op 1t timings zijn gezet, en dat dat wel bij de a8v het geval was. Ik heb beide bordjes hier nog liggen, maar om nu beide te gaan testen... ik zou een eigen review, met echt betrouwbare cijfers kunnen maken, maar eigenlijk zit ik daar nu even niet op te wachten .... misschien, als ik in een goede bui benVerwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 14:56:
[...]
Hmm vreemd. Bij Anandtech kom de neo2 beter uit de test!
Toch zit ik nu met best wat bsod's met "Beginning of dumping physical memory". Dit wordt nu steeds erger
Als dit niet op te lossen is met een nieuwe bios, dan zie ik het wel gebeuren dat msi met een gratis upgrade komt van een nieuwe revisie....
edit: Nouja.. ik heb even setup defaults geladen@ bios.. en alles even opnieuw ingesteld, nu draait het wel goed...
[ Voor 33% gewijzigd door Tutti-frutti op 24-08-2004 15:23 ]
Ik word hier dus totaal niet goed van,
Windows XP voor de 6e keer opnieuw geinstalleerd, en bij ieder zwaar taakje gaat die hangen.. als die echt een game in moet oid dan crasht mn hele windows gewoon in een keer. K heb fastwrites ook nog uitgezet maar dat maakt helemaal geen verschil.
Setupje:
Amd 3500
Corsair TWINX1024-3200XLPT PC3200, 400 MHz, Kit of 2, 2, 1024 MB
Tagan 480 watt
Sapphire 9800pro
Audigy 2 ZS
Lite on dvd fikkertje en lezertje
Sata IBM 250 gig schijfje (ja eindelijk ziet die m helemaal
)
iemand tips om crashes etc te voorkomen?
Windows XP voor de 6e keer opnieuw geinstalleerd, en bij ieder zwaar taakje gaat die hangen.. als die echt een game in moet oid dan crasht mn hele windows gewoon in een keer. K heb fastwrites ook nog uitgezet maar dat maakt helemaal geen verschil.
Setupje:
Amd 3500
Corsair TWINX1024-3200XLPT PC3200, 400 MHz, Kit of 2, 2, 1024 MB
Tagan 480 watt
Sapphire 9800pro
Audigy 2 ZS
Lite on dvd fikkertje en lezertje
Sata IBM 250 gig schijfje (ja eindelijk ziet die m helemaal
iemand tips om crashes etc te voorkomen?
-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=
Verwijderd
Als jullie inderdaad alleen de test van anandtech bekeken hebben
Blijkt ook met oc'en.Als jullie verder gelezen hadden en ook andere reviews dan kwam je erachter dat de Abit AV8 veel stabieler loopt bij oc'en dan de msi.
Geheugen opfris in het vorige topic van het msi k8n........schreef er iemand dat andere mobo's behoorlijk onder niveau liggen

Blijkt ook met oc'en.Als jullie verder gelezen hadden en ook andere reviews dan kwam je erachter dat de Abit AV8 veel stabieler loopt bij oc'en dan de msi.
Geheugen opfris in het vorige topic van het msi k8n........schreef er iemand dat andere mobo's behoorlijk onder niveau liggen
HMMMM ik schreef toen al dat het echt wel mee viel echt niet behoorlijk.een beetje maar en in sommige kwam de Asus weer beter eruit.Wel met name prijsverhouding MSI - Gigabyte.Nou bewijst een andere test dat het helemaal niet zo is.Zo raar kan het gaan.mindcrash schreef op 12 augustus 2004 @ 16:01:
[...]
Voor die paar daagjes extra ga ik echt geen mobo kopen die behoorlijk onder het niveau van de Neo 2 ligt. Lijkt erop dat ze nu ECHT maandag binnen komen dus i don't care
Helemaal omdat mijn overige componenten (zoals een Athlon FX 53 cpu ) nog in backorder staan...
Overigens is het niet echt netjes dat ze de adressen van alle klanten die een neo 2 hebben gekocht in het TO field hebben gezet. Is het nu zo moeilijk om alles even in het BCC veld te zetten?
Verwijderd
mijn ervaring leert dat er geen enkele mobo tot nu toe bij mij in een keer goed heeft gedaan, behalve mijn hele oude asus 440BX en CUSL2....
heb al verschillende merken in mijn handen gehad met via, sis, intel en nu nvidia chipsets en moet zeggen dat ik intel nog steeds een betere vind.
ECHTER, deze msi is voor mij dusdanig kompleet en betaalbaar dat ik daar voor ging. en moet zeggen dat de problemen tot nu nog goed meevallen!
overklokken ging ik niet voor en marginale verschillen in benchmarks interesseren mij ook niet zo... asus was wel iets goedkoper, maar had geen raid. en ik wilde ff geen VIA meer
enige wat nu bij mij trouwens nog steeds niet werkt, is dat mijn pc niet via het toetsenbord opstart... in de bios staat het wel aan...
heb wel een draadloos toetsenbord, werkt het niet met draadloos?
heb al verschillende merken in mijn handen gehad met via, sis, intel en nu nvidia chipsets en moet zeggen dat ik intel nog steeds een betere vind.
ECHTER, deze msi is voor mij dusdanig kompleet en betaalbaar dat ik daar voor ging. en moet zeggen dat de problemen tot nu nog goed meevallen!
overklokken ging ik niet voor en marginale verschillen in benchmarks interesseren mij ook niet zo... asus was wel iets goedkoper, maar had geen raid. en ik wilde ff geen VIA meer
enige wat nu bij mij trouwens nog steeds niet werkt, is dat mijn pc niet via het toetsenbord opstart... in de bios staat het wel aan...
loopt standaard op 2-2-2-5 en mn cpu heeft dr een 120mm fan meteen bovenop liggen die m koud maaktVerwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 16:02:
timing van je geheugen lager zetten?
proberen te draaien met je kast open ivm de warmte?
Tja, er moet ook wel een koelblok tussen je fan en cpudiontjuh schreef op 24 augustus 2004 @ 17:22:
[...]
loopt standaard op 2-2-2-5 en mn cpu heeft dr een 120mm fan meteen bovenop liggen die m koud maakt
Maar ik zou zeggen > test je ram eens met memtest en kijk of dat fris is. Ik heb 2-maal corsair ram gehad waarbij de beloofde timings niet gehaald werden bij een normaal (lees: het voorgeschreven) voltage (laat staan dat je er lekker mee oc-en kon
[ Voor 3% gewijzigd door Okyah op 24-08-2004 17:27 ]
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Verwijderd
In de nForce drivers zitten toch al drivers voor de realtek alc850 hè? of moet je deze eerst nog installeren? Men nvmixer wilt namelijk niet starten 
Welke drivers gebruiken jullie voor de realtek chipset?
Realtek of nvidia drivers?
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 18:48 ]
Verwijderd
Huhh geen RAIDVerwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 16:51:
mijn ervaring leert dat er geen enkele mobo tot nu toe bij mij in een keer goed heeft gedaan, behalve mijn hele oude asus 440BX en CUSL2....
Ik sta nu echt op het punt om dit bord te kopen, maar van alle reacties hier
word je niet echt super blij ofzo
Tevens lijkt die Asus A8V ook goed te presteren. Maar ik ben nogal anti-via dus ik kies liever niet de Asus 
Hoe zit het met de performance van nvidia video kaarten in combinatie met nvidia chipsets (nforce3) is dat idd sneller dan met de via chipset ? of was dat met andere nvidia chipsets
klote bij salland is hij nu 144 ipv 128
en 3500+ is ookal duurder wat is dit
word je niet echt super blij ofzo
Hoe zit het met de performance van nvidia video kaarten in combinatie met nvidia chipsets (nforce3) is dat idd sneller dan met de via chipset ? of was dat met andere nvidia chipsets
en 3500+ is ookal duurder wat is dit
[ Voor 11% gewijzigd door M55 op 24-08-2004 19:29 ]
Als je die memory timings (nForce3 = 2.5-3-7-3, K8T800pro = 2-2-6-2) bekijkt dan zijn ze de chipsets niet echt op gelijkwaardig niveau aan het vergelijken... imho dus een erg nutteloze review.Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 14:38:
Op de MSI installatie CD-ROM staan de realtek drivers apart op. Of windows update kan ook wel eens helpenVerwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 17:38:
In de nForce drivers zitten toch al drivers voor de realtek alc850 hè? of moet je deze eerst nog installeren? Men nvmixer wilt namelijk niet starten
Er zijn inderdaad benchmarks die bewijzen dat Nforce3 + nvidia VGA sneller zijn. Maar dat zal maar een verschil van 2 tot 5% uitmaken. Daarbij dit forum is om problemen van elkaar op te lossen, dus je zult over het algemeen meer negatieve reacties zien, of problemen omdat mensen zonder problemen (zoals ik) meestal niet reageren.M55 schreef op 24 augustus 2004 @ 19:26:
Ik sta nu echt op het punt om dit bord te kopen, maar van alle reacties hier
word je niet echt super blij ofzoTevens lijkt die Asus A8V ook goed te presteren. Maar ik ben nogal anti-via dus ik kies liever niet de Asus
en 3500+ is ookal duurder wat is dit![]()
[ Voor 73% gewijzigd door The Source op 24-08-2004 19:32 ]
zo mensen, waarschijnlijk ga ik nu alle negatieve dingen over dit board afkloppen.. want net ben ik er dus achter gekomen dat ik mijn 2x 512 dual channel beide in de groene slots had.. en dat je daardoor artifacts kon krijgen.. dus nu zitten ze gewoon zo kort mogelijk op de cpu op groen en paars.. tot nu toe loopt pifast etc geheel zonder problemen.. dalijk eens een goed potje gamen en dan zullen we zien
Verwijderd
Ik heb 2 tips voor de mensen met dit moederbordje. Misschien heel interessant voor in de startpost.
1/ Als je DUAL CHANNEL wilt laten werken dan moet je de 2 latjes ram in het groen EN purpere slot steken(slot 1 & 2). En niet, zoals bij intel, in het eerste en derde slot. Als je het in slot 1 & 3 plaatst heb je kans op een instabiel systeem.
2/ Als je standaard de drivers van nvidia installeerd (nforce drivers) dan worden de audio drivers niet geinstalleerd. En dan kan je de nvmixer ook niet gebruiken. En omdat de nvidia drivers veel beter klinken zijn die drivers toch aan te raden. Om hier gebruik van te kunnen maken moet je de drivers MANUEEL installeren. Rechts klikken in apparaatbeheer op het audiodingie. dan moet je NIET ZOEKEN nemen en dan bladeren en dan de file nvmcp.inf, en vervolgens 1 van de die items die erop komen. (die nvmcp.inf file haal je uit de c:\NVIDIA\4.27\audiodrv-map)
PS: Goeie tip hè diontjuh ;-) tnx you liked it ;-)
1/ Als je DUAL CHANNEL wilt laten werken dan moet je de 2 latjes ram in het groen EN purpere slot steken(slot 1 & 2). En niet, zoals bij intel, in het eerste en derde slot. Als je het in slot 1 & 3 plaatst heb je kans op een instabiel systeem.
2/ Als je standaard de drivers van nvidia installeerd (nforce drivers) dan worden de audio drivers niet geinstalleerd. En dan kan je de nvmixer ook niet gebruiken. En omdat de nvidia drivers veel beter klinken zijn die drivers toch aan te raden. Om hier gebruik van te kunnen maken moet je de drivers MANUEEL installeren. Rechts klikken in apparaatbeheer op het audiodingie. dan moet je NIET ZOEKEN nemen en dan bladeren en dan de file nvmcp.inf, en vervolgens 1 van de die items die erop komen. (die nvmcp.inf file haal je uit de c:\NVIDIA\4.27\audiodrv-map)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 20:56 ]
Heb je een 5.1 systeem? Is het met tip2 dan wel mogelijk om het volume per box te wijzigen?Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 19:43:
Verwijderd
Yep je kan per box het volume instellen.
Alleen als ik 7.1 afspeel speelt men rechtse SIDE speaker niet mee
Oei ;-) kabeltje zat niet goed in ;-) alles gefixed
Alleen als ik 7.1 afspeel speelt men rechtse SIDE speaker niet mee
Oei ;-) kabeltje zat niet goed in ;-) alles gefixed
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 22:35 ]
zitten er ook drivers bij 64 bit ?
dit is een mb met 64 bit cpu dus ik veronderstel dat hun drivers ook in 64 bit versie bestaan?
30 augustus wordt namelijk de win xp 64 bit editie uitgebracht (bron microsoft)
dit is een mb met 64 bit cpu dus ik veronderstel dat hun drivers ook in 64 bit versie bestaan?
Verwijderd
Het enigste wat je moet installeren voor dit moederbordje zijn de nvidia drivers. + videokaart ... en die drivers kan je vinden op de officiele site ;-) dus npjippen schreef op 24 augustus 2004 @ 22:24:
zitten er ook drivers bij 64 bit ?
Btw eum? win xp 64 bit op 30 augustus? Waar heb je dat gelezen? Ik dacht dat het tot q1 2005 ging duren.
Wel ik heb juist de 64 bit versie (beta) gaan downloaden.
en op die pagina stond dat ze een nieuwe versie op 30 augustus gaan verschepen(meschien terug een beta versie)
O ja , er is blijkbaar een nieuwe bios uit waar het probleem met de temp uitlezing zou oplossen http://forum.msi.com.tw/thread.php?threadid=53435
EDIT: ow sorry is blijkbaar voor de KT8 Neo Motherboard en niet voor de neo 2 (sorry)
en op die pagina stond dat ze een nieuwe versie op 30 augustus gaan verschepen(meschien terug een beta versie)
O ja , er is blijkbaar een nieuwe bios uit waar het probleem met de temp uitlezing zou oplossen http://forum.msi.com.tw/thread.php?threadid=53435
EDIT: ow sorry is blijkbaar voor de KT8 Neo Motherboard en niet voor de neo 2 (sorry)
[ Voor 13% gewijzigd door jippen op 24-08-2004 22:47 ]
Mmzzz klote is dit zeg, nou jah ik hoop maar dat mijn mobo die over een paar dagies aankomt gwoon normaal werkt.
Op zich best lullig als je '' jou trots
'' net hebt gekocht en blijkt dat er zoveel problemen mee zijn.
Is de audio op dat bord nou een beetje te pruimen, of moet ik maar bij mijn Creative Audigy 1 blijve hangen ?
Op zich best lullig als je '' jou trots
Is de audio op dat bord nou een beetje te pruimen, of moet ik maar bij mijn Creative Audigy 1 blijve hangen ?
Pelican: Ik las net uit een andere topic dat je probleem had met booten met een raptor schijf, dat je alleen kan booten door middel van een CD-boot te negeren. Ik heb hetzelfde probleem. Heb je al een oplossing voor gevonden?
Voor de rest ben ik zeer tevreden over deze moederbord, Windows XP SP2 start supersnel op
Helemaal geen problemen, nu nog een nieuwe videokaart en een nieuwe kast, dan is alles compleet
Voor de rest ben ik zeer tevreden over deze moederbord, Windows XP SP2 start supersnel op
idd, en dan direct op de analoge uitgangen?Fusion_XT schreef op 24 augustus 2004 @ 22:56:
Mmzzz klote is dit zeg, nou jah ik hoop maar dat mijn mobo die over een paar dagies aankomt gwoon normaal werkt.
Op zich best lullig als je '' jou trots'' net hebt gekocht en blijkt dat er zoveel problemen mee zijn.
Nou, nou hoe klinkt het????
Via SPDIF-out en een kick-ass-home-entertainment-receiver geloof ik sowieso wel dat het ok klinkt
[ Voor 6% gewijzigd door D3ton4tor72 op 25-08-2004 00:44 ]
heb je een url waar dit uitvoerig beschreven staat? Welk audiodingie bedoel je namelijk?Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 19:43:
Verwijderd
Ik heb een lange tijd aan het zoeken geweest maar niets gevonden. Dan heb ik de drivers zelf maar manueel proberen te installeren. Best eerst de audiodriver installeren nadat hij de setupbestanden allemaal heeft geëxtract naar c:\nvidia\...The Source schreef op 25 augustus 2004 @ 00:52:
[...]
heb je een url waar dit uitvoerig beschreven staat? Welk audiodingie bedoel je namelijk?
Het audiodingie is de 'multimedia audio-controller' van in het apparaatbeheer.
Omdat ik zoals ik eerder melde, sta ik op het punt om het systeem te kopen,
is het beter om een Maxtor 160GB IDE of SATA te kopen ?
Ik draai geen raid en ben dat ook niet van plan. (gaat ook moeilijk met 1 schijf
)
Ik vraag het omdat gesuggereerd word dat bij overclocken die sata controller moeilijk gaat doen.
Ik draai geen raid en ben dat ook niet van plan. (gaat ook moeilijk met 1 schijf
Ik vraag het omdat gesuggereerd word dat bij overclocken die sata controller moeilijk gaat doen.
nou, mijn systeem is dus nog steeds lekker instabiel 
Windhoos crasht nu niet meer direct maar het probleem is nu dat hij zich gewoon heel vaak ophangt.. toch maar ff die geheugen test gaan doen
edit: bij de 1e (van de 7) Cd en de DVD van linux suse 8.1 geeft memtest het volgende:

is dit nu echt een error van t geheugen of ergens anders een artifact mee?
t is btw dit: Corsair TWINX1024-3200XLPT PC3200, 400 MHz, Kit of 2, 2, 1024 MB geheugen
Windhoos crasht nu niet meer direct maar het probleem is nu dat hij zich gewoon heel vaak ophangt.. toch maar ff die geheugen test gaan doen
edit: bij de 1e (van de 7) Cd en de DVD van linux suse 8.1 geeft memtest het volgende:

t is btw dit: Corsair TWINX1024-3200XLPT PC3200, 400 MHz, Kit of 2, 2, 1024 MB geheugen
[ Voor 46% gewijzigd door diontjuh op 25-08-2004 11:16 ]
Neem IDE. Dat is op dit moment toch even het beste. De sata is heel erg gevoelig op overklokken. Het lukt mij niet om 230 HTT (mem op iets van ddr378) te draaien. Windows boot dan niet , maar knoppix kan ik wel volledig stabiel draaien. Dit lijkt dus gewoon de sataraid-controler te zijn.M55 schreef op 25 augustus 2004 @ 10:41:
Omdat ik zoals ik eerder melde, sta ik op het punt om het systeem te kopen,
Ik draai geen raid en ben dat ook niet van plan. (gaat ook moeilijk met 1 schijf)
Nu zat ik net ook dit bericht te typen op 207 fsb. Nu vloog mijn systeem er weer uit met een bsod "Beginning of dump physical memory". Nu heb ik naar 210 fsb opgeschroefd, dan blijft de computer haken bij het moment dat het windows laadscherm opkomt.. ik zie hem heel vaag. Nu heb ik even de vcore van cpu-default naar 1.55 gedaan en agp-voltage van 1.50 naar 1.60 .. en nu zit ik dus met 210 fsb gewoon in windows zonder probleem tot nu toe. Het lijkt erop dat een vcore verhoging veel oplost. Toch heeft mijn cpu dat volgens mij niet nodig, omdat deze op 1.536 volt foutloos prime draait op 2,53 ghz (het is een 3500+).
Hier gelukkig welVerwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 11:14:
Mja twinmoss en amd ... dat gaat niet altijd samen
Download eens de nieuwste memtest86+ 1.20 meuktracker: Memtest86+ 1.20diontjuh schreef op 25 augustus 2004 @ 10:59:
[afbeelding]
Geeft deze fouten ? Dan is dat het probleem dat je systeem instabiel is. Ik zie dat je wel gewoon default draait. Maar ik weet niet hoe je je latencies hebt staan bij memory. Kan je de instellingen misschien even geven die bij de Dram Configuration staan in cell-menu ?
[ Voor 35% gewijzigd door Tutti-frutti op 25-08-2004 11:35 ]
in deze versie geen fouten, latencies zijn standaard 2-2-2-5 op het standaard voltage.. dus ik denk niet dat het aan t geheugen ligt dat mijn dingetje instabiel isTutti-frutti schreef op 25 augustus 2004 @ 11:14:
[...]
Download eens de nieuwste memtest86+ 1.20 meuktracker: Memtest86+ 1.20
Geeft deze fouten ? Dan is dat het probleem dat je systeem instabiel is. Ik zie dat je wel gewoon default draait. Maar ik weet niet hoe je je latencies hebt staan bij memory. Kan je de instellingen misschien even geven die bij de Dram Configuration staan in cell-menu ?
[ Voor 9% gewijzigd door diontjuh op 25-08-2004 11:42 ]
Langer memtest draaien. Verder moeten je timings handmatig ingesteld staan, en misschien het voltage van je mem naar 2.70 zetten...diontjuh schreef op 25 augustus 2004 @ 11:41:
[...]
in deze versie geen fouten, latencies zijn standaard 2-2-2-5 op het standaard voltage.. dus ik denk niet dat het aan t geheugen ligt dat mijn dingetje instabiel iswhats the next test
w00t , Ik heb hem nu in bestelling staan bij salland. Wat is de kans dat mijn 512MB Twinmos Twister DDR400 Cas2 niet compatible is met dit bord?
Zul je net zien, koop ik weer eens iets . Werkt het nie
Zul je net zien, koop ik weer eens iets . Werkt het nie
[ Voor 25% gewijzigd door Pakjebakmeel op 25-08-2004 12:02 ]
Ik ben maar begonnen aan een onderzoek, dat bestaat uit testen en telkens een enkele setting veranderen.
Testsysteem:
MSI K8N Neo2 54G ver 1
AMD64 3500+
2x 512 MB Twinmos geheugen Pair (ddr400 c2.5-3-3-7, twinmos chips) in slot 1 en 2 (2 onderste)
Raid0-array: 2x Maxtor Diamondmax Plus 9 SATA 80GB
Creative Audigy 2
Sapphire 9800pro @ 405 core/365 mem
Cool and quiet is uitgeschakeld
Toelichtingen:
-Win-boot = OK, wanneer het systeem in windows komt zonder problemen
-Stable = OK, wanneer er geen programma's uitknallen of bsod's optreden
-Knoppix = linux op cd, waarbij de harde schijf niet gebruikt wordt. Mijn sata-raid array is hierbij dus niet nodig, en hiermee kunnen we zien of het aan de sata-controler ligt, of aan iets anders, dat windows niet boot.
Testsysteem:
MSI K8N Neo2 54G ver 1
AMD64 3500+
2x 512 MB Twinmos geheugen Pair (ddr400 c2.5-3-3-7, twinmos chips) in slot 1 en 2 (2 onderste)
Raid0-array: 2x Maxtor Diamondmax Plus 9 SATA 80GB
Creative Audigy 2
Sapphire 9800pro @ 405 core/365 mem
Cool and quiet is uitgeschakeld
Toelichtingen:
-Win-boot = OK, wanneer het systeem in windows komt zonder problemen
-Stable = OK, wanneer er geen programma's uitknallen of bsod's optreden
-Knoppix = linux op cd, waarbij de harde schijf niet gebruikt wordt. Mijn sata-raid array is hierbij dus niet nodig, en hiermee kunnen we zien of het aan de sata-controler ligt, of aan iets anders, dat windows niet boot.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| HTT MP CPU HT-freq V-core V-dimm V-agp DDR-mhz IDE/SATA Memtest Win-boot Stable Knoppix 200 11x 2211mhz 5x 1.50 2.50 1.50 ddr400 SATA-Raid OK OK OK OK 210 11x 2310mhz 5x 1.50 2.50 1.50 ddr420 SATA-Raid OK OK OK OK 230 10x 2300mhz 5x 1.50 2.50 1.50 ddr383 SATA-Raid N-O----B-I-O-S----P-O-S-T 230 10x 2300mhz 4x 1.50 2.50 1.50 ddr383 SATA-Raid OK OK OK OK 240 9x 2160mhz 4x 1.50 2.50 1.50 ddr400 SATA-Raid OK No ? OK 240 9x 2160mhz 3x 1.60 2.70 1.60 ddr400 SATA-Raid OK OK No OK 240 9x 2160mhz 4x 1.50 2.50 1.50 ddr400 IDE OK OK OK OK 280 8x 2240mhz 3x 1.50 2.50 1.50 ddr372 IDE OK OK OK OK 280 8x 2240mhz 4x 1.50 2.50 1.50 ddr372 IDE N-O----B-I-O-S----P-O-S-T 300 8x 2400mhz 3x 1.55 2.50 1.50 ddr400 IDE OK OK No OK 300 7x 2100mhz 3x 1.55 2.50 1.50 ddr400 IDE OK OK No OK |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| De fouten overeenkomend met configuratienummer van hierboven: - - -Systeem post niet, komt door te hoge bus (5x230) - -Soms heeft Sata controler problemen met detecteren van hdd's/array, boot windows niet. -Problemen met detecteren. Ik kom windows net binnen, maar pc loopt dan direct vast. - - -4 x 280 HTT is waarschijnlijk te veel voor de chipset. -3dmark 2003 slaat terug naar de desktop. -3dmark 2003 slaat terug naar de desktop. |
[ Voor 238% gewijzigd door Tutti-frutti op 28-08-2004 19:06 ]
Wel goeie actie van tuttifrutti om objectieve testresultaten te posten.
Vreemd dat 3dmark03 zelfs met default settings niet stabiel draait. Misschien ligt de oorzaak niet in voltages maar in mem.timings?
Met een frisse WinXP install heb ik ook wel eens 3DMark03 stabiliteitsissues opgelost. Misschien is dat idd wel de oplossing. Anderzijds lijkt mij alleen 3dMark niet voldoende om systeemstabiliteit mee te waarborgen.
Vreemd dat 3dmark03 zelfs met default settings niet stabiel draait. Misschien ligt de oorzaak niet in voltages maar in mem.timings?
Met een frisse WinXP install heb ik ook wel eens 3DMark03 stabiliteitsissues opgelost. Misschien is dat idd wel de oplossing. Anderzijds lijkt mij alleen 3dMark niet voldoende om systeemstabiliteit mee te waarborgen.
[ Voor 19% gewijzigd door JJ Le Funk op 25-08-2004 13:40 ]
d:)b
Klopt.. maar ik zoek naar instabiliteit.. en begin met 3dmark, etcMrJayMan schreef op 25 augustus 2004 @ 13:39:
Wel goeie actie van tuttifrutti om objectieve testresultaten te posten.
offtopic:
Ben nu windows update (nieuwe versie) aan het doen, daarna even direct x 9.0c, drivers en test proggies.. dan kan ik weer beginnen
Ben nu windows update (nieuwe versie) aan het doen, daarna even direct x 9.0c, drivers en test proggies.. dan kan ik weer beginnen
[ Voor 12% gewijzigd door Tutti-frutti op 25-08-2004 13:54 ]
Verwijderd
bij mij is het juist grappig dat 3dmark03 stabiel draait.
heb hem 3 keer achter elkaar laten lopen en geen problemen.
3dmark01 werkt niet, zegt dat ik geen directx8.0 heb (heb 9.0c)
maar in windows loopt de pc af en toe gewoon vast als ik met veel dingen tegelijk bezig ben, maar daar moet deze toch wel tegen kunnen!
zelfs mijn oude p3-700@1000 kon dat!
ga vanavond eens geheugen testen... en cool&quite installeren... misschien helpt dat...
heb hem 3 keer achter elkaar laten lopen en geen problemen.
3dmark01 werkt niet, zegt dat ik geen directx8.0 heb (heb 9.0c)
maar in windows loopt de pc af en toe gewoon vast als ik met veel dingen tegelijk bezig ben, maar daar moet deze toch wel tegen kunnen!
zelfs mijn oude p3-700@1000 kon dat!
ga vanavond eens geheugen testen... en cool&quite installeren... misschien helpt dat...
Nah, je zult geen verschil merken
WAT DENK JE ZELF!!?!?!?
hehe, sorry maar dit is een uber systeem en je ouwe is bagger. Ja, ik denk van wel he?
Wel veel mem voor zoon oud beestje. Zou er wel sneller mem inzetten DDR400 ofzoow. Scheelt best veel
hehe, sorry maar dit is een uber systeem en je ouwe is bagger. Ja, ik denk van wel he?
Wel veel mem voor zoon oud beestje. Zou er wel sneller mem inzetten DDR400 ofzoow. Scheelt best veel
[ Voor 26% gewijzigd door Pakjebakmeel op 25-08-2004 15:57 ]
ironiePakjebakmeel schreef op 25 augustus 2004 @ 15:56:
Nah, je zult geen verschil merkenWAT DENK JE ZELF!!?!?!?
offtopic:
ja 1024 mb voor oud systeem is veel, maar unreal 2 liep niet goed met 256 mb, en geheugen was goedkoop op dat moment. dus toen maar meteen wat extra gehaald
ja 1024 mb voor oud systeem is veel, maar unreal 2 liep niet goed met 256 mb, en geheugen was goedkoop op dat moment. dus toen maar meteen wat extra gehaald
[ Voor 19% gewijzigd door M55 op 25-08-2004 16:02 ]
Ik ben dus nog steeds hevig aan het testen, en ik stuit op het maximum, waarbij de sata-controler kuren lijkt te gaan vertonen. Dit is op 240 fsb. Memtest is bijna klaar, kjken of ik met hogere voltages en een lagere HT-bus wel windows in kan komen (zie 7)
Ik ga nu gewoon ddr450 draaien op 2.5-3-3-8 (1t timings) of maybe moet ik hier nog even in klungelen, omdat mijn geheugen niet zo ver wil, twinmoss he
. Mijn cpu komt dan op 2475 mhz uit. Dit op 1.55 vcore. Ik zal dalijk eens testen wat 3dmark daar van vind, qua score dan he
.
Ik vind het erg jammer dat het nog niet mogeljik is om met een SATA-schijf goed te kunnen overklokken. Ik snap niet waarom de sata-raid controler het op 240 fsb begeeft. Deze loopt toch ook gewoon in de geheugenbus ? Ik hoop dat dit opgelost kan worden door een nieuwere bios. Zou een beetje stom zijn dat als je wilt overklokken je niet gebruik kan maken van sata-schijven, tenzij je geld wil uitgeven aan een apparte controller.
Ik ga nu gewoon ddr450 draaien op 2.5-3-3-8 (1t timings) of maybe moet ik hier nog even in klungelen, omdat mijn geheugen niet zo ver wil, twinmoss he
Ik vind het erg jammer dat het nog niet mogeljik is om met een SATA-schijf goed te kunnen overklokken. Ik snap niet waarom de sata-raid controler het op 240 fsb begeeft. Deze loopt toch ook gewoon in de geheugenbus ? Ik hoop dat dit opgelost kan worden door een nieuwere bios. Zou een beetje stom zijn dat als je wilt overklokken je niet gebruik kan maken van sata-schijven, tenzij je geld wil uitgeven aan een apparte controller.
[ Voor 59% gewijzigd door Tutti-frutti op 25-08-2004 17:46 ]
Tutti, als je wil kan ik vanavond m'n Corsair 3200XL meenemen om te testen. 
Ben zelf benieuwd naar dit geheugen, omdat ie niet eens wil booten op een Asus A7N8X-E deluxe
Ik hoor het wel als je zin hebt..
Ben zelf benieuwd naar dit geheugen, omdat ie niet eens wil booten op een Asus A7N8X-E deluxe
Ik wil wel testen, maar dan morgen als het kan. Maar het wordt moeilijk om dus te gaan testen boven een bepaalde mhzchimo schreef op 25 augustus 2004 @ 17:54:
Tutti, als je wil kan ik vanavond m'n Corsair 3200XL meenemen om te testen.
is goed, ik heb nog een maxtor 30gb ide liggen die kunnen we gebruiken. maar idd verder @ msn, ik ga nu naar huus..Tutti-frutti schreef op 25 augustus 2004 @ 18:17:
[...]
Ik wil wel testen, maar dan morgen als het kan. Maar het wordt moeilijk om dus te gaan testen boven een bepaalde mhz. Tenzij jij een IDE schijf hebt van minimaal 6 gb, die je niet gebruikt. Dan kan ik daar zo de image op zetten en kunnen we waarschijnlijk makkelijk boven die 240 mhz komen. Maar dat halen we misschien het eens.. maar het zou kunnen
. We bespreken dit wel even @ msn.. result wil ik hier wel posten
Heb ook mijn bordje binnen gekregen.
2 sta schijven in raid windows xp met sp2 er op.
zonder problemen geinstalleert , en stabiel.
Morgen paar games installeren en 3d mark.
ik hou jullie op de hoogte.
2 sta schijven in raid windows xp met sp2 er op.
zonder problemen geinstalleert , en stabiel.
Morgen paar games installeren en 3d mark.
ik hou jullie op de hoogte.
Zo, vannacht memtest liggen draaien, toch 2 errors eruit gekomen:

kunnen deze 2 errors na bijna 13 uur dan wel kwaad of is dit zo klein dat hierdoor mijn gehele systeem altijd vastloopt eigenlijk niet kan?

kunnen deze 2 errors na bijna 13 uur dan wel kwaad of is dit zo klein dat hierdoor mijn gehele systeem altijd vastloopt eigenlijk niet kan?
Wat me nu toch erg tegen gaat vallen is de geïntegreerde sata raid controller, die zelfs al op 220 HTT steken laat vallen!!
Ik kan mijn image niet terug zetten met een HTT van 220. Op 215 lukt dit wel. Mijn cpu is het probleem niet, omdat deze zonder moeite 2,53 ghz doet op 1.55 volt. Ik draai met 220 dus op 2,42 ghz (1,55 volt).
Ook het geheugen is het probleem niet. Als ik de divider verander naar ddr333 (dan kom ik op ddr366 uit), heb ik nog steeds het probleem dat Drive Image vastloopt tijdens het terug zetten van mijn image. Als hier niets aan gedaan wordt, dan denk ik toch dat ik mijn Asus maar weer ga pakken....
En trouwens... Mensen met BSOD's, probeer "aggresive timings" uit te zetten. Dit loste al mijn bsod's op
Ik kan mijn image niet terug zetten met een HTT van 220. Op 215 lukt dit wel. Mijn cpu is het probleem niet, omdat deze zonder moeite 2,53 ghz doet op 1.55 volt. Ik draai met 220 dus op 2,42 ghz (1,55 volt).
Ook het geheugen is het probleem niet. Als ik de divider verander naar ddr333 (dan kom ik op ddr366 uit), heb ik nog steeds het probleem dat Drive Image vastloopt tijdens het terug zetten van mijn image. Als hier niets aan gedaan wordt, dan denk ik toch dat ik mijn Asus maar weer ga pakken....
Geheugen op 2.70 volt zetten kan geen kwaad, en zou dit moeten oplossen.diontjuh schreef op 26 augustus 2004 @ 10:55:
[afbeelding]
En trouwens... Mensen met BSOD's, probeer "aggresive timings" uit te zetten. Dit loste al mijn bsod's op
[ Voor 33% gewijzigd door Tutti-frutti op 26-08-2004 10:58 ]
Zou best kunnen. Denk het eigenlijk bijna wel.diontjuh schreef op 26 augustus 2004 @ 10:55:
[afbeelding]
Nja, ik zou het zelf terug brengen, maar ik ben misschien een beetje een zeur 
De 2 fouten zijn wel ongeveer in hetzelfde gebied, dus het lijkt er op dat echt een klein stukje ram niet helemaal fris is. Als je trouwens alleen de test draait waar die fouten uit komen (test 5 dus) zul je prob veel sneller fouten detecteren, omdat het draaien van alle tests best lang duurt. Je hebt nu "maar" 46 passes gedraaid, ik wil meestal toch wel 100 passes foutvrij, dan pas vertrouw ik het
Ik heb de keren dat ik "fout" ram had btw de fouten in test 1 gevonden.
Maar je kan proberen om het voltage over het ram een beetje omhoog te gooien, wie weet is dat een oplossing
Sowieso moet je dat Corsair XL ram op een wat hoger voltage draaien, he (volgens Corsair zelf).
/Net even gechecked, Corsair test de reepjes @ 2.75V Werken ze niet foutvrij op dat voltage > terug naar winkel
De 2 fouten zijn wel ongeveer in hetzelfde gebied, dus het lijkt er op dat echt een klein stukje ram niet helemaal fris is. Als je trouwens alleen de test draait waar die fouten uit komen (test 5 dus) zul je prob veel sneller fouten detecteren, omdat het draaien van alle tests best lang duurt. Je hebt nu "maar" 46 passes gedraaid, ik wil meestal toch wel 100 passes foutvrij, dan pas vertrouw ik het
Ik heb de keren dat ik "fout" ram had btw de fouten in test 1 gevonden.
Maar je kan proberen om het voltage over het ram een beetje omhoog te gooien, wie weet is dat een oplossing
/Net even gechecked, Corsair test de reepjes @ 2.75V Werken ze niet foutvrij op dat voltage > terug naar winkel
[ Voor 9% gewijzigd door Okyah op 26-08-2004 11:03 ]
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Verwijderd
dat hielp bij mij ook gisteravond dus![b]Tutti-frutti schreef op 26 augustus 2004 @ 10:56
weet jij wat het inhoudt??
de timing stellen we immers manual in...
zeker wel.. .ik heb mijn geheugen ook 'kapot' memtest86 gaf na 36 uur testen 8 fouten.. Mijn systeem loopt 1x in de 5~7 uur vast (of geeft fouten).diontjuh schreef op 26 augustus 2004 @ 10:55:
[afbeelding]
Dus hoe weinig fouten dan ook, het kan je systeem onstabiel maken.
Heb je je geheugen niet op te aggresieve timings staan ?
edit:
(dit is niet op neo2 platinum, die heb ik nog niet)
[ Voor 7% gewijzigd door M55 op 26-08-2004 11:25 ]
Verwijderd
Voor mensen die met geheugen errors zitten.Is dat op dual?
Want ik had zelf ook zo'n probleem.Memtest gaf errors aan met beide 2x512MB corsair XMS pc3200.Dus dacht dat ze kapot zijn.Errors mag niet.
Maar een punt is je zult moeten kijken welke stuk is , dus apart testen.Bij mij kwam er geen error uit
op beide niet.Dus ik zou dat ook maar eens proberen.
Want ga je ermee terug naar de winkel , die testen hem ook en allebei afhankelijk.Geven ze dan geen errors krijg je ze gewoon terug.Je kunt beter voorbereid zijn
Conclusie bij mij: Wel een ander mobo.A8V.
Dual channel gaf hij errors aan
Beide apart , geen errors
Want ik had zelf ook zo'n probleem.Memtest gaf errors aan met beide 2x512MB corsair XMS pc3200.Dus dacht dat ze kapot zijn.Errors mag niet.
Maar een punt is je zult moeten kijken welke stuk is , dus apart testen.Bij mij kwam er geen error uit

Want ga je ermee terug naar de winkel , die testen hem ook en allebei afhankelijk.Geven ze dan geen errors krijg je ze gewoon terug.Je kunt beter voorbereid zijn

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 11:21 ]
Verwijderd
je steekt de latjes toch in slot 1 & 2 hè? (groen en purper) en NIET slot 1&3Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 11:19:
Maar een punt is je zult moeten kijken welke stuk is , dus apart testen.Bij mij kwam er geen error uitop beide niet.Dus ik zou dat ook maar eens proberen.
Want ga je ermee terug naar de winkel , die testen hem ook en allebei afhankelijk.Geven ze dan geen errors krijg je ze gewoon terug.Je kunt beter voorbereid zijn![]()
Ik heb nu Agressive timings uitgezet en mn geheugen op 2,75V,
3dmark 2003 geheel gedraaid en alles 3 keer geloopd.. alles loopt perfect stabiel, terwijl die dat voordat ik agressive had disabled neit deed... wat is nog een goed progje om stabiliteit mee te testen? pifast loopt nu ook goed 54,38 seconden
3dmark 2003 geheel gedraaid en alles 3 keer geloopd.. alles loopt perfect stabiel, terwijl die dat voordat ik agressive had disabled neit deed... wat is nog een goed progje om stabiliteit mee te testen? pifast loopt nu ook goed 54,38 seconden
toen dus wel.. nu niet meer.. en nu loopt 3dmark etc. ook lekker stabielM55 schreef op 26 augustus 2004 @ 11:12:
[...]
zeker wel.. .ik heb mijn geheugen ook 'kapot' memtest86 gaf na 36 uur testen 8 fouten.. Mijn systeem loopt 1x in de 5~7 uur vast (of geeft fouten).
Dus hoe weinig fouten dan ook, het kan je systeem onstabiel maken.
Heb je je geheugen niet op te aggresieve timings staan ?
edit:
[ Voor 48% gewijzigd door diontjuh op 26-08-2004 12:31 ]
Verwijderd
Dat zeg ik ook niet.Ik vraag alleen als die errors op dual voorkomen of alleen met eentje etcVerwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 12:09:
[...]
je steekt de latjes toch in slot 1 & 2 hè? (groen en purper) en NIET slot 1&3
Er zijn ook nog sommige die effe niet dual gebruiken.Had ergens in het vorige topic gelezen.
En een tip geven , dat ze even alleen moeten testen kijken als daar ook errors te voorschijn komen.Is dat ook het geval dan is er daadwerkelijk wat mis.
En ik heb ook even uitgelegd dat ik en ook merdere mensen er last van hebben.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 12:39 ]
Verwijderd
Ah oei dan had ik het verkeerd begrepen...Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 11:19:
Maar een punt is je zult moeten kijken welke stuk is , dus apart testen.Bij mij kwam er geen error uitop beide niet.Dus ik zou dat ook maar eens proberen.
Want ga je ermee terug naar de winkel , die testen hem ook en allebei afhankelijk.Geven ze dan geen errors krijg je ze gewoon terug.Je kunt beter voorbereid zijn![]()
Mor dan moet ge nog ni zo reageren... kwil alleen mor helpen...
Verwijderd
Oke dan wijzig ik effe mijn berichtVerwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 12:33:
[...]
Ah oei dan had ik het verkeerd begrepen...
Mor dan moet ge nog ni zo reageren... kwil alleen mor helpen...
Niemand die het heeft gezien
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 12:39 ]
Prime95 is een goed stress progje dat goed je cpu en mem stresst. Give it a try.diontjuh schreef op 26 augustus 2004 @ 12:27:
wat is nog een goed progje om stabiliteit mee te testen?
Als je rekenfouten krijgt betekend het dus dat die niet 100% stabiel is.
k heb dus net al 10 keer sisoft burn in wizzard gedraaid.. normaal liep mn systeem al vast als ik in de verkenner bezig was etc.. maar nu 10 keer volledig stressen en nog nixpatryk schreef op 26 augustus 2004 @ 12:44:
[...]
Prime95 is een goed stress progje dat goed je cpu en mem stresst. Give it a try.
Als je rekenfouten krijgt betekend het dus dat die niet 100% stabiel is.
Ik heb de kop "Tips" weer uitgebreid, en blijf dit ook doen
. Altijd handig om te kijken of daar iets nieuws staat.
dat sisoft is niks vergeleken met prime95diontjuh schreef op 26 augustus 2004 @ 13:26:
[...]
k heb dus net al 10 keer sisoft burn in wizzard gedraaid.. normaal liep mn systeem al vast als ik in de verkenner bezig was etc.. maar nu 10 keer volledig stressen en nog nixmijn systeem loopt nu echt mega lekker jongens
mooi!Tutti-frutti schreef op 26 augustus 2004 @ 13:33:
Ik heb de kop "Tips" weer uitgebreid, en blijf dit ook doen. Altijd handig om te kijken of daar iets nieuws staat.
mischien is het handig om die test tabel ook in de startpost te zetten
[ Voor 5% gewijzigd door M55 op 26-08-2004 13:57 ]
Verwijderd
Nouw er staan nog niet echt veel positieve dingen over het bord, terwijl ik het toch van plan was te gaan kopen.
Ik wacht nog even af hoe het met dat sisasoft burn in test verloopt, als meere mensen het gaan gebruiken.
En anders ga ik toch weer terug naar het Asus moederbord
dan maar effen een via chip setje zo veel maakt dat toch niet uit kwa performance ?
Bied nforce 3 dan echt zo veel meer ?
Ik wacht nog even af hoe het met dat sisasoft burn in test verloopt, als meere mensen het gaan gebruiken.
En anders ga ik toch weer terug naar het Asus moederbord
Verwijderd
Nee hoor.Bij anandtech komt MSI wel als overwinner maar niet veel verschil.Bij een andere review , zie de link hier eerder gegeven komt Asus er beter uit.Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 19:00:
Nouw er staan nog niet echt veel positieve dingen over het bord, terwijl ik het toch van plan was te gaan kopen.
En anders ga ik toch weer terug naar het Asus moederborddan maar effen een via chip setje zo veel maakt dat toch niet uit kwa performance ?
Zo gaat het in de mobo branche.
Met geheugen is Asus beter als MSI , dat laat anandtech ook zien.
Ik wil dit bord ook in de toekomst gaan halen.
Nu lijken er nog problemen te zijn, maar dit is nog een erg nieuw bord, en alle kinderziektes zijn er nog niet uit.
Dat komt wel met de tijd dmv bios updates.
Of een nieuwe revisie.
Maar het is echt een mooi bord.
Nu lijken er nog problemen te zijn, maar dit is nog een erg nieuw bord, en alle kinderziektes zijn er nog niet uit.
Of een nieuwe revisie.
Eigenlijk zijn er maar 2 problemen denk ik.dynax schreef op 27 augustus 2004 @ 09:49:
Ik wil dit bord ook in de toekomst gaan halen.
Of een nieuwe revisie.
Iedereen had veel blauwe schermen. Maar dit blijkt gewoon te liggen aan "aggressive timings" die uitgezet moet worden.
Alleen is het hopen op een bios update waarin de sata-controler bij meer dan 220 fsb nog correct werkt. In windows kreeg ik last bij 230-240 fsb. Maar toen ik een image terugzette, lukte me dat pas bij 215 fsb.
Welke sata connectoren gebruike je dan ??Tutti-frutti schreef op 27 augustus 2004 @ 10:54:
[...]
Eigenlijk zijn er maar 2 problemen denk ik.
Iedereen had veel blauwe schermen. Maar dit blijkt gewoon te liggen aan "aggressive timings" die uitgezet moet worden.
Alleen is het hopen op een bios update waarin de sata-controler bij meer dan 220 fsb nog correct werkt. In windows kreeg ik last bij 230-240 fsb. Maar toen ik een image terugzette, lukte me dat pas bij 215 fsb.
Die tussen de socket en de agp schijnen het bij de K8N beter te doen.
Mischien ook bij de neo2a
Maakt hier niet uit. Ik gebruik nu dus gewoon de onderste.wsiev2 schreef op 27 augustus 2004 @ 11:05:
[...]
Welke sata connectoren gebruike je dan ??
Die tussen de socket en de agp schijnen het bij de K8N beter te doen.
Mischien ook bij de neo2a
Verwijderd
Conclusie met dit bord is als je gaat overclocken dat er wat probleempjes komen.
Gebruik je hem standaard , dus zonder overclocken loopt hij denk ik wel zonder problemen.
Of is dat dan ook niet het geval?
Gebruik je hem standaard , dus zonder overclocken loopt hij denk ik wel zonder problemen.
koop een IDE hdd ipv SATA en overclocken is 'waarschijnlijk' geen probleemVerwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 11:56:
Conclusie met dit bord is als je gaat overclocken dat er wat probleempjes komen.
even nog een testje gedaan mbt het verschil in 3dperformance met 1t en 2t timings:
Dit is met een 9800pro 405/365.
3500+@ 215x11 (2,37 ghz)
2x512MB ddr430 2.5-3-3-7
code:
1
2
3
| 3dmark 2001se 3dmark2003 2T timings 22027 6890 1T timings 22640 6927 |
3500+@ 215x11 (2,37 ghz)
2x512MB ddr430 2.5-3-3-7
Verwijderd
Dat is dan niet zo leuk , SATA komt hoe langer er meer in word ook bijna standaard en dan zoiets.Maar dit ter zijde gelaten.M55 schreef op 27 augustus 2004 @ 11:57:
[...]
koop een IDE hdd ipv SATA en overclocken is 'waarschijnlijk' geen probleem
Dus dit moederbord ga ik denk ik niet nemen.Ik ga mijn WD raptors er niet voor op offeren

Maar zonder overclocken werkt SATA wel goed?
Heb al 2 IDE HDD met SATA WD Raptors
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 13:50 ]
Ja tutti-frutti had toch alleen problemen met overclocken en SATAVerwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 13:45:
[...]
Dat is dan niet zo leuk , SATA komt hoe langer er meer in word ook bijna standaard en dan zoiets.Maar dit ter zijde gelaten.
Dus dit moederbord ga ik denk ik niet nemen.Ik ga mijn WD raptors er niet voor op offeren![]()
![]()
Maar zonder overclocken werkt SATA wel goed?
Heb al 2 IDE HDD met SATA WD Raptors
je mag echt wel aannemen dat zo;n dinge gewoon wel werkt. anders verkopen ze zo;n bord niet IMHO
Verwijderd
lijkt er dus op dat er niet echt veel verschil tussen zit....Tutti-frutti schreef op 27 augustus 2004 @ 12:43:
even nog een testje gedaan mbt het verschil in 3dperformance met 1t en 2t timings:
code:
1 2 3 3dmark 2001se 3dmark2003 2T timings 22027 6890 1T timings 22640 6927
3500+@ 215x11 (2,37 ghz)
2x512MB ddr430 2.5-3-3-7
tenminste je merkt het niet denk ik....
ik vraag me wel af of je het verschil tussen 6927 en 6100 (=wat ik nu haal met alles standaard en 2T) merkt ??
scheelt denk ik 2fps ?
of is een score stijging van 800 punten wel erg veel?
Het verschil in geheugenbandbreedte is redelijk groot, tussen 1t en 2t timings. Ongeveer 1100 MB/s (20% meer bandbreedte met 1t) op 200mhz fsb. Maar wat ik me, zoals velen denk ik, afvraag is: waar merk je dit verschil nou in? Wat gaat er allemaal sneller als ik 6000 MB/s vergelijk met bijvoorbeeld 1000 MB/s. Iemand een concreet voorbeeld, of goede uitleg ? Op Google kan ik eigenlijk niet snel iets erover vinden.
Ik heb nu windows geinstalleerd op een 8.4 gb IDE schijfje
. Ik ga nu eens testen of ik het volgende kan draaien:
HTT: 240
HT MP: 4x
CPU: 9x 240 (2160 mhz)
DDR: DDR400 (6:5, ddr333 ingesteld)
Als windows gewoon geheel correct draait kan ik concluderen dat die sata-controler heel weinig kan hebben. Ik ga het nu proberen...
Als windows gewoon geheel correct draait kan ik concluderen dat die sata-controler heel weinig kan hebben. Ik ga het nu proberen...
Verwijderd
Ik ben benieuwd ik denk meerdere personen ookTutti-frutti schreef op 28 augustus 2004 @ 15:57:
Ik heb nu windows geinstalleerd op een 8.4 gb IDE schijfje. Ik ga nu eens testen of ik het volgende kan draaien:
Ik zit nu in windows zonder enig probleem.. ik ga zo testen met benchmarks etc etc, want ik zit nu nog even een kennis wat uit te leggen... maar het ziet er naar uit dat alles goed werkt, op IDE.
Verwijderd
Misshien komt het een beetje nieuwbie over maar ik heb niet zo veel verstand wat er bedoeld word met die aggressive timings ?Tutti-frutti schreef op 27 augustus 2004 @ 10:54:
[...]
Eigenlijk zijn er maar 2 problemen denk ik.
Bedoelen jullie dit.. je hebt bijvoorbeeld een ram module die loopt op een Latency van 2-2-2-5

En als ik het goed heb moet je die dan veranderen in het bios ofzow.
Zouw iemand dat mij uit kunnen leggen hoe dat nu allemaal zit met de aggressive timings.
BvD
Dit is een optie in het cell menu. Deze clockt de parameters van je cpu over volgens mij. Maar dit is direct uit te zetten, het heet ook "Aggressive Timings". He tis niets met je mem-timings.Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 17:12:
[...]
Misshien komt het een beetje nieuwbie over maar ik heb niet zo veel verstand wat er bedoeld word met die aggressive timings ?
Bedoelen jullie dit.. je hebt bijvoorbeeld een ram module die loopt op een Latency van 2-2-2-5
En als ik het goed heb moet je die dan veranderen in het bios ofzow.
Zouw iemand dat mij uit kunnen leggen hoe dat nu allemaal zit met de aggressive timings.
BvD
Ok.. op IDE gaat het prima, op 240 HTT... ik ga nu gewoon eens 280 pakken of iets :P--> No problem. Ik heb het schema even uitgebreid. Hier een copy en uitbreiding van mijn post op pagina 6:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| HTT MP CPU HT-freq V-core V-dimm V-agp DDR-mhz IDE/SATA Memtest Win-boot Stable Knoppix 200 11x 2211mhz 5x 1.50 2.50 1.50 ddr400 SATA-Raid OK OK OK OK 210 11x 2310mhz 5x 1.50 2.50 1.50 ddr420 SATA-Raid OK OK OK OK 230 10x 2300mhz 5x 1.50 2.50 1.50 ddr383 SATA-Raid N-O----B-I-O-S----P-O-S-T 230 10x 2300mhz 4x 1.50 2.50 1.50 ddr383 SATA-Raid OK OK OK OK 240 9x 2160mhz 4x 1.50 2.50 1.50 ddr400 SATA-Raid OK No ? OK 240 9x 2160mhz 3x 1.60 2.70 1.60 ddr400 SATA-Raid OK OK No OK 240 9x 2160mhz 4x 1.50 2.50 1.50 ddr400 IDE OK OK OK OK 280 8x 2240mhz 3x 1.50 2.50 1.50 ddr372 IDE OK OK OK OK 280 8x 2240mhz 4x 1.50 2.50 1.50 ddr372 IDE N-O----B-I-O-S----P-O-S-T 300 8x 2400mhz 3x 1.55 2.50 1.50 ddr400 IDE OK OK No OK 300 7x 2100mhz 3x 1.55 2.50 1.50 ddr400 IDE OK OK No OK |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| De fouten overeenkomend met configuratienummer van hierboven: - - -Systeem post niet, komt door te hoge bus (5x230) - -Soms heeft Sata controler problemen met detecteren van hdd's/array, boot windows niet. -Problemen met detecteren. Ik kom windows net binnen, maar pc loopt dan direct vast. - - -4 x 280 HTT is waarschijnlijk te veel voor de chipset. -3dmark 2003 slaat terug naar de desktop. -3dmark 2003 slaat terug naar de desktop. |
[ Voor 116% gewijzigd door Tutti-frutti op 28-08-2004 19:06 ]
OK, ik heb dit moederbord dus ook maar kan er nog niks mee doen aangezien AMD wat leveringsproblemen heeft met de FX-53 (heeft vast en zeker iets te maken met de probleempjes met de stock module van hun SAP systeem wat een paar dagen geleden op de fp was te lezen) dus moet dus nog tot ergens in september wachten tot ik kan assembleren 
Maar toch vraag ik me iets af... dit plankje heeft 4 SATA connectors... is het dus mogelijk om NV RAID dusdanig te configureren dat hier meerdere arrays op draaien of moet ik een SATA RAID PCI kaartje erbij hangen voor een 2e array?
(m.a.w. ondersteund de RAID controller maximaal 1 array met 2 SATA harddisks of 2 arrays met 2 SATA harddisks elk?)

Maar toch vraag ik me iets af... dit plankje heeft 4 SATA connectors... is het dus mogelijk om NV RAID dusdanig te configureren dat hier meerdere arrays op draaien of moet ik een SATA RAID PCI kaartje erbij hangen voor een 2e array?
(m.a.w. ondersteund de RAID controller maximaal 1 array met 2 SATA harddisks of 2 arrays met 2 SATA harddisks elk?)
[ Voor 4% gewijzigd door mindcrash op 29-08-2004 14:06 ]
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Dit topic is gesloten.