F1 Challenge 99-02 & mods - deel 4

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 17.936 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 23:37
Vorig jaar was de eerste release van rh04 20 augustus iirc. Waarom heb ik het gevoel dat we dit jaar nog een stuk langer moeten wachten? :P

Ik heb iig gehoord dat het niet al te lang meer zal duren voordat ctdp komt met hun eerste release, dus dat is mooi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik wacht liever nog een paar dagen op Rfactor om eerlijk te zijn :P

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• Wakkaman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022
Alleen wat me opviel bij het laatste filmpie van rfactor met formula auto's is dat er geen displays waren bij het stuur :| . Maar goed daar zal de mod community vast wel wat aan doen. Gevoel van snelheid zag er in ieder geval echt super uit.

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nou zo te horen zal ISI ook wel veel blijven updaten met rF, dat met die display's komt dus wel goed denk ik.

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-06 22:40
Misschien werken die niet bij de replays, maar wel gewoon in game.
Bij F1c waren er ook een aantal dingen die niet werkten bij het afspelen van een replay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
Autosimsport issue 8 is uit met een review van rFactor en het scoort maar liefs 94%. Als ik het zo lees, gaat rFactor misschien toch wel de beste racesim op het moment worden, maar goed de tijd zal het leren i guess. In ieder geval waren ze (ook) erg onder de indruk van de formule 1 auto's, en ja gelukkig er is een display aanwezig ;) (zie je op 1 van de plaatjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
Ooh ja 94% met een Gold Label Award!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Wakkaman schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 13:03:
Autosimsport issue 8 is uit met een review van rFactor en het scoort maar liefs 94%. Als ik het zo lees, gaat rFactor misschien toch wel de beste racesim op het moment worden, maar goed de tijd zal het leren i guess. In ieder geval waren ze (ook) erg onder de indruk van de formule 1 auto's, en ja gelukkig er is een display aanwezig ;) (zie je op 1 van de plaatjes)
We hebben ook een rFactor topic hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

BruceLee schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 17:41:
[...]

komt dus door je keyboard jij schakelt auto !!! dus en dan gaat ie idd te hoog in de toeren en dat is funest
Oh stink, ik heb deze hele reply over het hoofd gezien sorry.

De Mclaren houdt het wel een hele race vol, de Renault dus niet, ik rijd dan maar gewoon met the Iceman :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

is er al meer bekend over RH2005 of een andere mod? wel raar want 2005 is al bijna afgelopen, hopelijk hebben ze 2006 sneller af, hoewel dit spel voor het jaar 2006 toch echt te oud begint te worden.

Dan maar hopen op een waardige vervanger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ik ben eigenlijk benieuwd of die 2005 mod ook komt voor rFactor, dan pas ga ik tot aankoop over van het betreffende spel.
maar 2006 zal idd denk alleen maar voor rFactor verschijnen.

ik dacht dat er btw een nieuwe startpost gemaakt zou worden voor dit spel?
of ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
CTDP en RH 2005 komen allebei nog voor F1C, dat zal niet zo lang meer duren. Voorzover ik weet komt in ieder geval CTDP2005 ook nog uit voor rFactor maar aangezien ze daarvoor daadwerkelijk alle tracks moeten maken/converten zal dat nog wel een tijd duren.

Anoniem: 145944

Voor degene die het nog niet wisten.

RFactor is inmiddels te koop / te downloaden
vanaf hun website.

http://www.rfactor.net

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:48

Fuelke

Forza Ferrari

Anoniem: 145944 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 11:14:
Voor degene die het nog niet wisten.

RFactor is inmiddels te koop / te downloaden
vanaf hun website.

http://www.rfactor.net
Daar hebben we een heel topic voor ;) [rml][ PC] rFactor "The Future of Race Simulation"[/rml]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-06 11:09
Er is een 2005 Mod al uit (enkel auto's en coureurs). kijk eens op www.m4driving.it en surf dan naar de mods van F1c dan kan je hem daar vinden!

edit:

Download CarSet 2005

[ Voor 36% gewijzigd door nils7 op 17-09-2005 23:46 ]

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Weet iemand of er ergens een track te vinden is van Brands Hatch? Lijkt me wel leuk om vast ff te racen voordat de A1GP er volgende week komt. Ik kan zelf niks vinden hier en via Google.

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-06 11:09
TheLemon schreef op zondag 18 september 2005 @ 21:32:
Weet iemand of er ergens een track te vinden is van Brands Hatch? Lijkt me wel leuk om vast ff te racen voordat de A1GP er volgende week komt. Ik kan zelf niks vinden hier en via Google.
?? http://www.m4driving.it/download/9091.html

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• f1fr33k
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-03 11:26
Het zou wel vet zijn als er mensen waren die zich interesseerden om een A1 GP mod te maken. Dat zou voor bijna ieder land heel leuk zijn. Der doen heel veel landen mee, dus dat zou heeeeeeel erg aantrekkelijk zijn, en het is een leuke klasse om te zien. Dat is GP2 ook wel, maar toch weer iets anders.....

• kNarf_
Volgens mij heb ik al ergens wat renders gezien van een A1 carmodel, maar die is dan natuurlijk voor rFactor en niet F1C.

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:17
ja, klopt... www.3d-driven.com was daar mee bezig, maar sinds vanochtend is zowel de link als het stukje over A1GP op "hun" rsc-forum weggehaald, ziet er slecht uit dus :/

• kNarf_
Net even op RSC gekeken, er is een topic over maar men doet er nogal vaag over. Maar het lijkt me niet dat de A1 GP organisatie moeilijk gaat doen over een mod vanwege 'legal issues' aangezien mijn indruk tot nu toe is dat ze heel erg positief tegenover de fans staan. Maar binnenkort horen we er meer over :)

• TheLemon

TheLemon

Ok bedankt, maar hoe krijg ik hem toegevoegd? Gewoon in de Circuits directory uitpakken is niet genoeg. En in de CTDP mod, als ik add track wil doen, loopt hij vast.

• f1fr33k
TheLemon schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 19:39:
[...]

Ok bedankt, maar hoe krijg ik hem toegevoegd? Gewoon in de Circuits directory uitpakken is niet genoeg. En in de CTDP mod, als ik add track wil doen, loopt hij vast.
In de map zit een .gdb bestand. Open deze met kladblok. Ga naar Filter. Zet er de desbetreffende mod afkorting achter. Bijvoorbeeld voor Formule 1 2004 van CTDP --> 2004CTDP erachter plakken. Dat zou het moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Hmm, ik zie geen gdb-bestand voor Brands Hatch. Het is ook maar 5 MB in totaal, de folder met allerlei BMP's etc. die bij elk circuit erbij staat, zit niet in de gedownloade zip.
Zou dat soms missen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1fr33k
Ja, dat denk ik wel. Heb je .mas betanden in het circuit staan? Zo niet, dan heb je geen volledige versie.....

• TorpedoX_88
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-05 17:28
Weet iemand toevallig welke poorten je van je router moet openzetten om een serverd te draaien waar anderen ook op kunnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1fr33k
Wow, hier is al lang nix gezegd.....Is er een nieuw topic over f1challenge ofzo?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
rFactor en GTL zijn uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
Er zijn nog wel wat leuke mods gereleased recentelijk... vooral F1 Seven is wel de moeite waard. Dus F1C blijft voorlopig nog wel even op m'n HD staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
kNarf schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 22:24:
Er zijn nog wel wat leuke mods gereleased recentelijk... vooral F1 Seven is wel de moeite waard. Dus F1C blijft voorlopig nog wel even op m'n HD staan :)
Tja het is jammer dat er voor rFactor nog geen goede F1 mod is,

of ik kruip nu echt onder een steen vandaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1fr33k
Neej, je kruipt niet onder een steen uit ;)
Ik werk nu samen met Mak-Racing. Ze zijn bezig met de 1950-2005. Ja dat lees je goed, 56 seizoenen!! Hoop dat het wat word, en dat ie snel klaar is voor jullie :D

Maar die Seven mod is gewoon helemaal te wauw :D
Egt goed, en gewoon tof om mee te racen. Enige nadeel is dat systeem van die banen. Trage banen apart etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garibaldi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

Op 26 november is de basis ctdp versie van 2005 beschikbaar gekomen. Check http://www.f1gaming.de/?r...ads&action=details&id=369 of de ctdp homepage http://racingmag.gamesurf.tiscali.de/ctdp/ voor meer info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
Heb 'm wel gedownload maar ik denk niet dat ik hem (net als CTDP05 trouwens) vaak ga spelen. Nu het nieuwe seizoen eraan zit te komen wil ik natuurlijk ook met V8'tjes rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-06 10:13
kNarf schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 13:39:
Heb 'm wel gedownload maar ik denk niet dat ik hem (net als CTDP05 trouwens) vaak ga spelen. Nu het nieuwe seizoen eraan zit te komen wil ik natuurlijk ook met V8'tjes rijden ;)
V8 kan je hier vinden.
http://forum.rscnet.org/s...t=215729&highlight=engine

De 2006 wagens kan je op deze site vinden.
http://www.csabaoldala.atw.hu/season.html

klikken op A carset már letölthetö!

[ Voor 6% gewijzigd door Evertt op 08-04-2006 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

Bedankt, misschien kunnen we die saftey car wel gebruiken in onze mod :D

btw, zijn er nog mensen die hier spelen? Ik heb wel een leuke en vooral gezellige racing leage.

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Coldcat schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 21:25:
Bedankt, misschien kunnen we die saftey car wel gebruiken in onze mod :D

btw, zijn er nog mensen die hier spelen? Ik heb wel een leuke en vooral gezellige racing leage.
Ja ik.
Geef maar de link altijd leuk een racing leage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

http://www.racingleageholland.nl of http://www.rlh.nl.tt

Tijdens de trainingen en na de race hangt er altijd een gezellige sfeer maar tijdens de races gaat het er hard aan toe. Kom maar eens kijken, F1 Challenge is nog altijd een heel goed spel. Vooral met een goede mod is er wat van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Traguardo, nu de belangrijkste vraag... is jullie league gratis? Ik vraag dit omdat ik beetje zoekend ben en het niet kon terugvinden op jullie site. Mail me maar even, heb wel interesse :)

PS: je zal bedoelen: www.racingleagueholland.nl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
En we hebben ook deze
http://www.dutchf1racers.be/
Waar ik nu in racet.
Is helemaal gratis.
Is een spel met zelfgemaakte wagens.

Volgende week zondag wordt er een race gereden in Sepang.
De 4de race van dit seizoen.
Er zijn op dit moment 2 plaatsen vrij dus je moet er snel bij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 23:18

seninha

god's right foot

Heeft iemand een link naar wat RH2005 set-up's ??

Sinds ik deze mod geinstalleerd heb krijg ik met geen mogelijkheid mn wagen goed (maakt niet uit welke ik gebruik).
OPm een voorbeeld te geven, als ik over een curbstone ga dan gaat mn achterkan gegarandeerd om, of als ik in een bocht het gas er even af haal ook om :(
Wordt er echt gek van.
In RH2004 had ik daar geen last van. En als ik een van mn oude set-up's gebruik dan gaat dat niet goed.
Daarom deze request.
Moet wel zeggen dat ik geen wizard ben in set-up's maken. Normaal neem ik de standaard en pas hem een beetje aan. Dit werkte tot de 2004 mod altijd goed, maar nu dus niet meer.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:47

Turfschipper

Hup NAC

Ik heb hem ook maar wwer eens geinstalleerd. Ik heb ook de ctpd 2005 mod erop, plus de servicepack, plus een trackpack 2005 RH.

Maar ik wordt toch steeds overal gekickt, omdat ik niet het goeie spul erop heb gezet.

Wie kan mij vertellen wat je nou precies moet installeren om bij de meeste servers alles goed te hebben?

Want ik zie door de nbomen het bos niet meer.

edit: geregistreerd bij racing league holland, ff wachten op een wachtwoord en het gas kan erop.

[ Voor 14% gewijzigd door Turfschipper op 10-04-2006 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

Onze league kost wel wat maar dat is puur om de kosten te drukken van de server. Rijden met 22 man tegelijk is natuurlijk veel leuker. Daarvoor heb je wel een server nodig met een snelle verbinding.

Ik weet niet precies welke mod je moet installeren met RH05 maar volgens mij heb je een base, hotfix en trackpack nodig om het goed werkende te krijgen. Verder is racen in openbare rooms vaak niet leuk, je kent de mensen niet en je hebt meer lag dan je lief is. Ook wordt er vaak niet serieus geraced.

Dan nog het laatste puntje, de set-ups. RH05 heeft minder downforce dus zul je meer grip moeten zetten op de achterkant anders verlies je hem te snel. Vering lager zetten wil ook wel wat helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
seninha schreef op zondag 09 april 2006 @ 16:39:
Heeft iemand een link naar wat RH2005 set-up's ??
In de Map Save staat de map naam Jarno Trulli [RH05] daar zitten goede setups in.
Kopieer deze setup naar jou map naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Nu deze draad toch weer gekicked is kan ik net zo goed er ff een vraagje tussendoor persen :P

Ik rijd tegenwoordig CTDP en ben begonnen aan het kampioenschap. Ik heb hier op een tijdelijke locatie geen stuurtje en rijd dus met toetsenbord. Nu is dat niet zo'n probleem, maar ik krijg de auto maar niet fatsoenlijk afgesteld.

Ik heb deze matrix gebruikt voor m'n setup: http://ca.geocities.com/cbarnett/SetupMatrix.html

Het probleem is bijv op San Marino. Iedere keer wanneer ik met m'n binnenwiel de kerbstone aanraak ga ik achterstevoren. Soms blijft de auto echt heel erg stabiel in de bocht en kan ik over de kerbs rammen wat ik wil, terwijl een rondje later ik weer achterstevoren sta. Ik heb hele stugge setups gehad, maar ook hele erge losse. Zodra ik de kerb raak krijg ik onbalans. Iemand een idee hoe ik dat gedrag van de auto terug kan brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Bolk schreef op woensdag 12 april 2006 @ 12:26:
Nu deze draad toch weer gekicked is kan ik net zo goed er ff een vraagje tussendoor persen :P

Ik rijd tegenwoordig CTDP en ben begonnen aan het kampioenschap. Ik heb hier op een tijdelijke locatie geen stuurtje en rijd dus met toetsenbord. Nu is dat niet zo'n probleem, maar ik krijg de auto maar niet fatsoenlijk afgesteld.

Ik heb deze matrix gebruikt voor m'n setup: http://ca.geocities.com/cbarnett/SetupMatrix.html

Het probleem is bijv op San Marino. Iedere keer wanneer ik met m'n binnenwiel de kerbstone aanraak ga ik achterstevoren. Soms blijft de auto echt heel erg stabiel in de bocht en kan ik over de kerbs rammen wat ik wil, terwijl een rondje later ik weer achterstevoren sta. Ik heb hele stugge setups gehad, maar ook hele erge losse. Zodra ik de kerb raak krijg ik onbalans. Iemand een idee hoe ik dat gedrag van de auto terug kan brengen?
Een kerbstone aan de binnenkant van de bocht neem ik aan?

Ik kan nu heel makkelijk zeggen dat je de kerb dan gewoon niet moet raken. ;)

Heb je het in specifieke bochten op Imola?
Over het algemeen moet een zachtere afstelling dat oplossen, en als het in langzame bochten voorkomt wil het wel eens zijn dat de achterste rollbar te stijf staat afgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Zamorano schreef op woensdag 12 april 2006 @ 12:53:
[...]

Een kerbstone aan de binnenkant van de bocht neem ik aan?

Ik kan nu heel makkelijk zeggen dat je de kerb dan gewoon niet moet raken. ;)

Heb je het in specifieke bochten op Imola?
Over het algemeen moet een zachtere afstelling dat oplossen, en als het in langzame bochten voorkomt wil het wel eens zijn dat de achterste rollbar te stijf staat afgesteld.
Met name de eerste bocht, Tamburello. Binnenste kerb meenemen en dan breekt de achterkant gewoon uit. Het is geen vervelend hoge kerb ofzo, en volgens mij kun je 'm gewoon meepakken. Ik ga ff met de roll bar spelen en de voorkant zachter maken. Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Laatst online: 10-06 14:44
Even een vraagje. Heeft iemand deze game ergens zien liggen voor een laag prijsje? Ik zoek hem al eventjes maar nog nergens kunnen vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Volgens mij is dat spel al ruim twee jaar uit de schappen ;)

Vraag me niet waarom maar het is zo, en ik zat er dus net naast :? Dat is dus het vervelende met oude spellen als ze niet meer te krijgen zijn, dan moet je het op een creatieve manier zien te doen, check Marktplaats eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Het spel is uit de handel genomen toen EA de F1 licensie verloor aan Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Laatst online: 10-06 14:44
Maar een F1 Licentie (om een spel er om heen te maken) krijg je toch voor een bepaald jaar (in dit geval had EA het voor 99-02) en kan de FIA wel de licentie aan iemand anders "geven" maar heeft EA toch voor die jaren toch de Licentie.
Weet iemand anders een 2e handsje? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
ge-flopt schreef op woensdag 12 april 2006 @ 19:21:
Maar een F1 Licentie (om een spel er om heen te maken) krijg je toch voor een bepaald jaar (in dit geval had EA het voor 99-02) en kan de FIA wel de licentie aan iemand anders "geven" maar heeft EA toch voor die jaren toch de Licentie.
Weet iemand anders een 2e handsje? :'(
Nee, Sony heeft de licentie gekocht voor de komende zoveel jaar plus de voorgaande jaren tot op een bepaald punt.

Als je dus nu een F1 spel wilt maken van het jaar 1998, moet je bij Sony aankloppen.

Althans, voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

En met 'de komende jaren' bedoelen we dus.... tot eind 2008! :'(

Stiekem hoop ik ergens dat ene dhr. Crammond zich weer in zijn donkere kantoor heeft opgesloten om in kwartaal 1 van 2009 met een allesverpulverend spel op de proppen te komen, nou ja wie weet. Gatver wat heb ik een hekel aan dat getrut met die licenties, sorry dat ik me even laat gaan :(

@ Ge-flopt: ik heb even voor je rondgezocht, en het dichtstbijzijnde exemplaar dok je meer dan €19.45 voor volgens eBay en mag je hem ophalen in Verenigd Koninkrijk. Fat chance dus :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

Wij hebben nog exemplaren liggen. Neem contact met me op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 13:12
En Sony, wanneer komt die dan met een F1 game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
kutkip schreef op woensdag 12 april 2006 @ 23:43:
En Sony, wanneer komt die dan met een F1 game?
Ehh....zegt de term PlayStation /plee'steesjun/ je iets? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Laatst online: 16-05 13:12
Alleen voor de PS2 weer zeker? :(

[ Voor 10% gewijzigd door kutkip op 12-04-2006 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ja, maar het is toch van die arcade-meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:47
weet iemand wat voor instellingen ze gebruiken bij racingleagueholland?
Ik wil wat oefenen. Ik heb ook al op de site gezocht maar kon niet echt wat vinden.
Ik bedoel dus de instellingen van de moeilijkheid, wat allemaal aan mag en niet, en hoe hoog etc.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
Zamorano schreef op woensdag 12 april 2006 @ 19:25:
[...]

Nee, Sony heeft de licentie gekocht voor de komende zoveel jaar plus de voorgaande jaren tot op een bepaald punt.

Als je dus nu een F1 spel wilt maken van het jaar 1998, moet je bij Sony aankloppen.

Althans, voor zover ik weet.
Nee het ligt net iets anders, Sony heeft de exclusieve rechten van 2003 t/m 2007 als ik het goed heb, kan best zijn dat het seizoen 2008 er ook bij zit. Dat houdt niet in dat het nu via Sony loopt, want het is nog steeds de FOA die alles in handen heeft natuurlijk. :)
Geen enkel ander bedrijf kan dus een spel uitbrengen met een van die 5 seizoenen erin, want Sony heeft immers de rechten.

EA heeft rechten gekocht (niet exclusief) van 99 t/m 2002, als ze willen kan EA nu weer een spel uitbrengen met de seizoenen 99 t/m 02, maar daar zit behalve een paar fanatieke gamers, natuurlijk niemand op te wachten.

Als EA weer een F1 Game wil maken van een seizoen vóór 1999, of na 2007 (al is dat nu erg moeilijk :P ) , moeten ze gewoon aankloppen bij de FOA.
Sony zal ongetwijfeld een optie hebben bedongen oid, zodat ze het contract na 2007 kunnen continueren. Al is het natuurlijk te hopen dat er geen exclusieve rechten meer worden verkocht, dat is nooit goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

matsume schreef op zondag 16 april 2006 @ 10:39:
weet iemand wat voor instellingen ze gebruiken bij racingleagueholland?
Ik wil wat oefenen. Ik heb ook al op de site gezocht maar kon niet echt wat vinden.
Ik bedoel dus de instellingen van de moeilijkheid, wat allemaal aan mag en niet, en hoe hoog etc.

Bedankt
We rijden met heel wat hulpfuncties uit behalve de gebruikelijke functies zoals traction control, versnellinghulp en clutch control. Als je op de site wilt zoeken moet je je even registreren en contact met Franklin opnemen. Hij doet er alles aan om je te helpen met wat dan ook. Je kunt een week testen zonder iets te hoeven betalen. Wat mij betreft kun je heel goed rijden met de instellingen.

Ik denk dat er geen nieuwe F1 game gaat uitkomen zolang ze niet de volledige rechten hebben. Veel mensen zijn overgestapt naar Rfactor, ik denk niet dat je hun snel terrugkrijgt. daarnaast in het intressevak met betreft F1 games heel erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:44
Ik dmv de link van f1boy_007 de laatste coureurs en liveries tegevoegd, maar nu zit ik met 4 teams te veel volgens mij en een aantal dubbele rijders. Ik ben nog niet helemaal thuis in de structuur van teams en rijders van F1 Challenge, maar wie kan me vertellen hoe ik een en ander zou kunnen wijzigen zodat ik een redelijk up-to-date rijdersveld krijg?

Ik heb dit geinstalleerd:
1) de game
2) RH2005 base 1.04d
3) RH2005 trackpack 1.0a
4) de update via de link van f1boy

Ik heb op zich wel 22 rijders, maar Jenson Button zit er twee keer in evenals Felipe Massa. Ook zit bijvoorbeeld Patrick Friesacher er nog tussen in zijn Minardi

In principe zou ik gewoon de teams BAR, Jordan, Minardi en Sauber (en hun betreffende rijders) er uit willen hebben (die staan "te veel" in het team overzicht). Als die weg zijn heb ik volgens mij een kloppend seizoen (afgezien van de race-kalender en de pits-volgorde)

[ Voor 40% gewijzigd door Master FX op 24-04-2006 20:46 . Reden: iets uitgebreid ]

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:16

Martinspire

Awesomeness

op de psp hebben ze ook f1 uitgegeven maar wat een bagger is dat joh!

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Als toevoeging op mezelf en minikickje.
Ik heb een programmaatje genaamd F1C_Carmanager geprobeerd, maar toen zat ik ineens met 120 coureurs. Ze waren ineens uit alle "seasons" samengevoegd. Nou kon ik natuurlijk wel alles gaan uit sorteren, maar ik wist niet welke van de 5-6 M. Schumachers nou de juiste was voor dit seizoen.

Kan iemand nog wat tips geven of een programma-hint.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
schopje

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Terug van vakantie dus nog maar een kickje!

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

misschien proberen om alles eruit te flikkeren nadat je het spel opnieuw geinstalled hebt (of een 2e x in andere map installen) en deze dan alleen met de mod te installeren (nadatje dus iedereen verwijderd hebt)?

ik heb het spel zelf niet meer maar dan moet je dat ff checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Dat kan nog inderdaad. Maar ik heb meer het idee dat de update voor 2006 gewoon niet helemaal lekker is :)

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

da denk ik ook ja:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Ik heb even een vraagje, want ik wordt weer compleet gestoord! Laatst mijn HDD gecrashed en mijn instellingen weg. Nu weer opnieuw geïnstalleerd en op zich geen probleem, maar ik wordt dus gek van die Force Feedback instellingen van mijn stuurtje. Wat heel snel gebeurd is dat als je je stuur iets van de middenstand draait je wielen meteen heel hard naar links of rechts klappen. Zwaar irritant tijdens het bochtenwerk, want je moet redelijk wat kracht zetten om hem weer terug te krijgen. Maar doe je dat te fanatiek dan klapt je stuur zo weer de andere kant op. Ik wil de instelling gewoon zo dat het een beetje zwaar stuurt (gewoon dat je het gevoel hebt dat er banden aan zitten), maar dan zonder die irritante zooi die ik net beschreef (Ik denk dat dat de rumblestrip zooi is). Wie weet er goede instellingen of iets dat ik proberen kan? Ik probeer al weer een tijdje mijn oude instellingen terug te krijgen, maar het lukt nog niet echt. Ik heb een Driving Force Pro.

Edit: Heb het al opgelost. Was vergeten in de Logitech Gaming Software wat aan te passen. 8)7
Ook niet erg logisch, maar ja.....

[ Voor 7% gewijzigd door zimbab op 04-06-2006 00:06 ]

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 11:58
Jeetje zeg, wat is dit topic dood gebloed.. Jammer, erg jammer.
Ik speel de Ralph Hummerich add-on's toch nog met enige regelmaat en de ETCC2003 is ook erg gaaf.

• Zamorano
  • Niet online
Bart_NL schreef op woensdag 20 september 2006 @ 09:00:
Jeetje zeg, wat is dit topic dood gebloed.. Jammer, erg jammer.
Ik speel de Ralph Hummerich add-on's toch nog met enige regelmaat en de ETCC2003 is ook erg gaaf.
Tja, F1C is eigenlijk obsolete geworden, niet gek dat het topic ook doodbloedt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193557

hmmz, kzie dat de websites van vele mods off zijn, is er misschien nog een mogelijkheid om die mods te downloaden? En welke mods raden jullie me dan aan? Ik speel ook gtr 2, gtr fia gt racing, live for speed, toca race driver 3 maar daar kan ik geen mods voor vinden, lijkt me wel leuk om weer f1c te doen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Anoniem: 193557 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 11:40:
hmmz, kzie dat de websites van vele mods off zijn, is er misschien nog een mogelijkheid om die mods te downloaden? En welke mods raden jullie me dan aan? Ik speel ook gtr 2, gtr fia gt racing, live for speed, toca race driver 3 maar daar kan ik geen mods voor vinden, lijkt me wel leuk om weer f1c te doen 8)
Rfactor heeft veel mods, denk dat de meeste f1c gamers dat tegenwoordig toch wel spelen

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Maverick schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 12:11:
[...]

Rfactor heeft veel mods, denk dat de meeste f1c gamers dat tegenwoordig toch wel spelen
zijn er ook f1 mods voor rfactor dan?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
Voor F1C zou ik eigenlijk alleen de PrototypeC mod van virtua_LM nog als een must-have beschouwen. Die is nu gewoon met alle service packs in één grote package te downloaden, nog steeds geweldig die mod.
F1 1974-75 is ook wel aardig, maar als je eenmaal de F1 '79 demo voor rFactor hebt gespeeld wil je nooit meer anders :9 Voor de rest zijn van de meeste F1C mods inmiddels ook wel betere alternatieven voor rFactor verkrijgbaar.
Phusebox schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 12:32:
[...]

zijn er ook f1 mods voor rfactor dan?
Ja, CTDP 2005

[ Voor 17% gewijzigd door kNarf_ op 22-10-2006 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Phusebox schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 13:38:
[...]

hmm heb dat rfactor helemaal gemist 8)7

is die nog te koop gewoon in de winkel?
alleen online te koop. www.rfactor.net Ik zou zeggen download het, dan kun je het als demo proberen. als het bevalt kun je een registratie code aanschaffen.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:48

Fuelke

Forza Ferrari

Phusebox schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 13:38:
[...]

hmm heb dat rfactor helemaal gemist 8)7

is die nog te koop gewoon in de winkel?
[PC] rFactor "The Future of Race Simulation" :+

[ Voor 13% gewijzigd door Fuelke op 22-10-2006 16:27 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Mensen toch even een kleine kick naar boven. ;)

Heeft iemand F1 challenge al goed werkend gekregen onder Vista? Het spel zelf origineel werkt wel maar als ik bijv de RH05 mod wil spelen dan crasht hij naar de desktop wanneer ik een circuit gekozen heb dan verder wil gaan.

Kan dus niet racen, wel met de originele wagens en circuits maar niet met de RH05 mod en dat is toch net iets leuker. ;) Iemand een idee? Heb de compatibiliteits modus enz ook al geprobeert maar dat helpt niks.

Vond het toch nog steeds een erg leuk spel dus. :) Overigens draai ik een 32bits versie van Vista.

[ Voor 9% gewijzigd door schnumi op 03-02-2007 11:27 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldt000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-06 21:32
ik heb heb nog geen vista...
maar al eens gekeken op: www.emacf1.com
dat is officiële site van RH05, misschien kun je daar iets vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203488

Hallo,

Ik ga misschien dit spel 2e hands aanschaffen, maar eerst heb ik een vraag:
Is het in de spel de bedoeling dat je de hulpmiddelen uitzet (ABS, TC etc) zoals bij GTR? (hiermee doel ik ook op bijv een '88 f1 mod)

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Laatst online: 06-06 15:55
Dat is helemaal jouw keuze...
hoe realistisch wil je spelen...

RichardVos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203488

Oke, bedankt ik ga het bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165613

Ik ben laatst een mod tegen gekomen voor deze game, die wil ik jullie niet onthouden!!

De PMG2007 Mod!

- Alle auto's
- Alle rijders
- Alle circuits
- Etc

Download: KLIK!

Screens:
McLaren
Ferrari
Spyker F1

Ondanks het spel erg verouderd is vermaak ik me prima met deze mod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-03 08:00

Sir_G-nius

- - -

schnumi schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 11:25:
Mensen toch even een kleine kick naar boven. ;)

Heeft iemand F1 challenge al goed werkend gekregen onder Vista? Het spel zelf origineel werkt wel maar als ik bijv de RH05 mod wil spelen dan crasht hij naar de desktop wanneer ik een circuit gekozen heb dan verder wil gaan.

Kan dus niet racen, wel met de originele wagens en circuits maar niet met de RH05 mod en dat is toch net iets leuker. ;) Iemand een idee? Heb de compatibiliteits modus enz ook al geprobeert maar dat helpt niks.

Vond het toch nog steeds een erg leuk spel dus. :) Overigens draai ik een 32bits versie van Vista.
Ik heb gister ook weer F1 Challenge uit de kast gehaald en met de mod die Strike88 noemt.
Het spel werkt, maar zodra ik met de mod wil spelen crasht het spel naar de desktop net zoals schnumi hierboven beschrijft..

Ik draai Windows Vista x64 Ultimate.
Het spelen met een mod is natuurlijk veel leuker. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103512

lang geleden dat ik dit gespeeld heb, ik heb er een F1 Mania mod opzitten.
Ik krijg alleen de krampen van de pitcrew 'your engine is overheating'

Aangezien het TE lang geleden is... wat doe ik hier ook alweer aan? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Anoniem: 165613 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 11:47:
Ik ben laatst een mod tegen gekomen voor deze game, die wil ik jullie niet onthouden!!

De PMG2007 Mod!

- Alle auto's
- Alle rijders
- Alle circuits
- Etc

Download: KLIK!

Screens:
McLaren
Ferrari
Spyker F1

Ondanks het spel erg verouderd is vermaak ik me prima met deze mod :)
Is die wel een beetje van dezelfde kwaliteit als de RH of CTDP mods ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W00fer schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 14:19:
[...]

Is die wel een beetje van dezelfde kwaliteit als de RH of CTDP mods ?
Ik vind hem net zo goed zo niet beter dan RH, met ctdp heb ik geen ervaring.
Het is echt een prima mod, met wat vrienden houden we af en toe een online race, zeer leuk om te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Met Hamachi zeker of gewoon via intern F1 Challenge ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Laatst online: 09-06 19:13

B-lennium

Volvo 164 1975!

Anoniem: 103512 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 20:21:
lang geleden dat ik dit gespeeld heb, ik heb er een F1 Mania mod opzitten.
Ik krijg alleen de krampen van de pitcrew 'your engine is overheating'

Aangezien het TE lang geleden is... wat doe ik hier ook alweer aan? :|
minder toeren draaien (versnellings bak instellingen)
of de radiator opening groter maken (kan dit in 99-02 ?)

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W00fer schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 22:37:
Met Hamachi zeker of gewoon via intern F1 Challenge ?
F1 Challenge intern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwezz
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:48
Sir_G-nius schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 09:46:
[...]

Ik heb gister ook weer F1 Challenge uit de kast gehaald en met de mod die Strike88 noemt.
Het spel werkt, maar zodra ik met de mod wil spelen crasht het spel naar de desktop net zoals schnumi hierboven beschrijft..

Ik draai Windows Vista x64 Ultimate.
Het spelen met een mod is natuurlijk veel leuker. ;)
Exact hetzelfde probleem, enkel in XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232211

Ik heb F1 Challenge 99/02 met de TR Mod 2007 op Windows Vista Ultimate 32-bit draaien.
Het spel werkte eerst ook niet, telkens met het laden van een race vloog hij eruit.
Maar op internet vond ik een oplossing voor het probleem, dit hoort dus ook gewoon bij jullie versies te werken.

Ga eerst naar je F1 Challenge map, daarna doet je wat hieronder staat:

1) checkmark Disable Themes under compatibility
2) checkmark Disable Desktop Configuration
3) Compatibility mode must be (Windows 98 / Windows ME) (Rechtermuisknop op de .EXE)
4) Delete the HAT files (HAT files are located in F1C folder/LOG/HAT)

Daarna hoort het te werken.

Gr, René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:16
Ik heb het spel hier op mijn vaders PC geinstalleerd.

ik heb het spel met PMG 2007 mod erop.

Ik kan het spel wel starten, maar zodra ik kies om te gaan racen, gaat ie terug naar het bureaublad

ik draai hier op Windows Vista 32Bit EnterPrice .

De oplossingen die zijn gegeven werken bij mij ook niet. Als ik bij de EXE van het spel al die dingen toepas die je net hebt beschreven, dan werkt het nog niet.

Elke keer als ik het opstart krijg ik het 3Dconfig tezien,en hij gaat niet verder, want ik krijg het steeds opnieuw, Ook die LOG map die bij Mijn documenten staat, staat geen files in.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259364

HELP
ik heb sindskort f1 99-02, maar elke keer na 3 a 4 rondes ploft de motor |:( door over verhitting en krijg de waarschuwing shift left. wie kan mij helpen. bvd koos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Anoniem: 259364 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 19:48:
HELP
ik heb sindskort f1 99-02, maar elke keer na 3 a 4 rondes ploft de motor |:( door over verhitting en krijg de waarschuwing shift left. wie kan mij helpen. bvd koos
Radiator size naar 4 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310302

hallo ik heb van game mania een mod van het formule 1 seizoen 2009 maar ik heb een probleem met mijn beeld.
Ik krijg telkens dondere plekken op mijn scherm
Moet ik soms mijn schermresolutie veranderen van het spel. Je kan dit in 3d setup.

En hoe komt het dat ik bij sommige circuits gewoon bij het nemen van een bocht helemaal spin en bij andere circuits heb ik dat niet??

Alvast bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 388272

Hallo mensen,

Even een vraagje over F1 Challenge 99-02.

Ik heb F1C met de Delux 2010 mod, hij loopt goed op vista maar als ik op singapore, catalunya of spa speel, kan ik de race wel rijden maar als ik bij de uitslagen kom, dan sluit hij af.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?? :?
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste