Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit eigenlijk al een tijdje met een vraagje, namelijk, waarom zou je nog Internet Explorer gebruiken?
Natuurlijk gebruiken de meeste mensen IE omdat ze niet beter weten, het zit namelijk standaard bij Windows.
Maar ik lees ook wel eens vragen van tweakers die problemen met IE hebben en die proberen op te lossen. Ik zag zelfs dat sommige mensen IE gebruiken onder Linux :X
Er zijn veel betere alternatieven. Natuurlijk Firefox, wat gratis is. Opera is ook een goede keuze, maar als je niet betaalt moet je met een banner zitten en Opera werkt een stuk anders dan IE.
Firefox werkt bijna hetzelfde als IE. Ik heb Firefox op de PC van m'n ouders gezet en die willen niet anders meer. Ook kennissen en vrienden gebruiken geen IE meer, maar Firefox en sommigen Opera.
Waarom zou je, als je weet dat er alternatieven zijn, toch nog IE gebruiken?

Edit: Sommige sites werken natuurlijk beter in IE, die blijf je houden, maar zou dat een reden zijn?
Internet Explorer is (IMO) veel kwetsbaarder voor spyware e.d.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2004 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:06
Ik gebruik IE, want firefox werkt niet samen met msn :+

Al is firefox wel mijn meest gebruikte browser.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Omdat @home zijn webspace zo heeft gebouwd dat je met firefox amper dingen kunt uploaden terwijl het met iexplore nog wel gaat. Overigens ook de ENIGE reden dat ik iexplore af en toe nog aanzwengel.
Voor de veiligheid van mijn systemen staat er verder de nieuwste firefox op die gewoon heerlijk werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:10

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

(jarig!)
Ooit gehoord van:

'Wat de boer niet kent, dat vreet ie niet' :+

Maar serieus, je kan de vraag ook omdraaien, waarom een andere browser gebruiken als IE het ook goed doet voor jou. Ieder heeft zo zijn eigen voorkeur. Zo kan je namelijk ook gaan discussiëren waarom wel Windows en geen Linux enz. enz. Deze dingen zullen altijd bestaan en het is alleen maar goed dat er alternatieven geboden worden. Zo leren de bedrijfen toch nog van elkaar en wordt de wereld alleen maar beterder.

Conclusie: Waarom veranderen van browser als IE het ook goed doet. Is hetzelfde om je horloge te vervangen, alleen omdat ie niet meer in de mode is.

Zo valt er niet over smaak te twisten.

[ Voor 38% gewijzigd door Notna op 13-08-2004 14:27 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Dit word dus een IE bash topic waar IE aanhangers weer gaan beweren dat hun 4 jaar oude browser best voldoet. :P

Firefox ondersteund CSS beter, en wat veel mensen niet weten: IE ondersteund geen XHTML en Firefox wel. IE is gevoeliger voor allerlei spy- en malware.

Wat ik wel moet zeggen: IE is tegenwoordig zo verschrikkelijk verouderd dat het niet echt meer een kwestie van alleen smaak is. Plus het feit dat Firefox er bijna hetzelfde uitziet :)

[ Voor 31% gewijzigd door André op 13-08-2004 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Terw_Dan schreef op 13 augustus 2004 @ 13:38:
Omdat @home zijn webspace zo heeft gebouwd dat je met firefox amper dingen kunt uploaden terwijl het met iexplore nog wel gaat. Overigens ook de ENIGE reden dat ik iexplore af en toe nog aanzwengel.
Voor de veiligheid van mijn systemen staat er verder de nieuwste firefox op die gewoon heerlijk werkt :)
ik upload altijd naar mijn webspace met FlashFXP,
komt bij mij geen IE aan te pas.
ik gebruik alleen nog IE bij sommige sites die niet Firefix compatible zijn.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

In mijn omgeving werkt IE zonder enig probleem en waarom iets vervangen wat voldoet? Daarnaast heeft iedereen, gelukkig, een eigen mening en voorkeur. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dacht je van het meest Nederlands antwoord dat je kunt verzinnen, het zit nu eenmaal gratis er bij geleverd.
Vroeger werkt ik nog al eens met Netscape, op school wordt het nog wel gebruikt, maar de laatste tijd heb ik weinig nieuws van het Netscape front mogen vernemen en ben ik dus maar weer overgestapt op IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 13:35:
Ik zit eigenlijk al een tijdje met een vraagje, namelijk, waarom zou je nog Internet Explorer gebruiken?
De enige redenen die ik kan verzinnen zijn:
• ActiveX tbv Windows Update / Office Update, maar daar zijn voor bepaalde browsers ook plugins voor. Geen idee hoe goed WU dan werkt overigens.
• NTLM authenticatie t.b.v. SSO, maar dat schijnt ook in Mozilla 1.6 te zitten. Heb er ook nog nooit mee gewerkt.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 13:07
Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 13:43:
Wat dacht je van het meest Nederlands antwoord dat je kunt verzinnen, het zit nu eenmaal gratis er bij geleverd.
Vroeger werkt ik nog al eens met Netscape, op school wordt het nog wel gebruikt, maar de laatste tijd heb ik weinig nieuws van het Netscape front mogen vernemen en ben ik dus maar weer overgestapt op IE.
Nooit gehoord van Mozilla? Das Netscape, maar dan gratis, up2date, open source en goed :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:18

Duinkonijn

Huh?

De rede dat ik IE gebruik is dat ik daarmee de minste problemen
heb. je download bij sun java. en je kan aan de gang.

buiten dat zijn er gewoon veel sites die zich alleen richten op IE.

verkeerd is het wel... maar ja...

overigens gebruik ik daarnaast wel een enkele keer netscape.

kijk b.v. naar de online anti virus scanners, 50% is IE only
Beveiliging en Virussen - FAQ (antwoorden)

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:15

chromeeh

the Gnome

Terw_Dan schreef op 13 augustus 2004 @ 13:38:
Daarom gebruik ik gewoon ftp voor m'n webspace ;)
Voro de rest Mozilla :D

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

En het argument dat veel sites alleen IE ondersteunen: Dat is geen argument, stap over, en als veel mensen dat doen gaan de sites het ook wel ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
* Victor aait IE over de bol

Doet het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breepee schreef op 13 augustus 2004 @ 13:45:
[...]

Nooit gehoord van Mozilla? Das Netscape, maar dan gratis, up2date, open source en goed :)
Netscape bestaat nog steed hoor, en is nog steeds gratis, ik heb net de nieuwe versie gedownd. Ik zal nu eens kijken of het nog iets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Firefox is idd veel minder gevoelig voor spyware e.d.

Maar de enige reden dat ik naast firefox toch nog iexplore gebruik is omdat deze sneller opstart dan firefox...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

-FoX- schreef op 13 augustus 2004 @ 13:49:
Firefox is idd veel minder gevoelig voor spyware e.d.

Maar de enige reden dat ik naast firefox toch nog iexplore gebruik is omdat deze sneller opstart dan firefox...
Dat lijkt zo omdat IE tegelijk met je OS opstart. Firefox is alleen traag bij de eerste keer dat je hem opstart omdat die niet bij het OS geladen word. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
Valt mij op dat de belangrijkste reden is die veel mensen aanvoeren voor het gebruik van FireFox is dat ze geen last hebben van spyware... Moet je mij toch eens uitleggen hoe het komt dat ik in al die jaren IE gebruik nog nooit spyware op m'n machine heb gehad. Misschien niet altijd maar op 'Ja, ik wil deze toolbar installeren' klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

André schreef op 13 augustus 2004 @ 13:49:
[...]

Dat lijkt zo omdat IE tegelijk met je OS opstart. Firefox is alleen traag bij de eerste keer dat je hem opstart omdat die niet bij het OS geladen word. :)
Ja, weet ik... maar neemt niet weg dat firefox toch nog trager opstart als ik hem nodig heb. Zou één of andere functie in moeten zitten waar je kan zeggen dat hij de firefox service toch al in de background opstart hé :)

Eénmaal open, draait firefox namelijk als een trein...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

King_Louie schreef op 13 augustus 2004 @ 13:52:
Valt mij op dat de belangrijkste reden is die veel mensen aanvoeren voor het gebruik van FireFox is dat ze geen last hebben van spyware... Moet je mij toch eens uitleggen hoe het komt dat ik in al die jaren IE gebruik nog nooit spyware op m'n machine heb gehad. Misschien niet altijd maar op 'Ja, ik wil deze toolbar installeren' klikken?
Scan je PC voor de grap eens met adaware, misschien draai je spyware zonder het te weten éh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

André schreef op 13 augustus 2004 @ 13:47:
En het argument dat veel sites alleen IE ondersteunen: Dat is geen argument, stap over, en als veel mensen dat doen gaan de sites het ook wel ondersteunen.
Neuh, warom iets anders als IE gebruiken als het gewoon doet wat ik wil dat het doet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

King_Louie schreef op 13 augustus 2004 @ 13:52:
Draai je weleens spyware-opruim-programma's ?

Want niet alleen door "klikken" komt er spyware op de PC.

Ervaring leert dat jaren IE gebruiken zonder spyware opruimen = :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Laatst online: 20:51
Omdat van alles-en-nog-wat niet werkt in iets anders dan IE.
bv: Fortis online banking
bv: Ticketservice creditcard betalen
bv: Iets bestellen bij OTTO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
-FoX- schreef op 13 augustus 2004 @ 13:53:
[...]

Scan je PC voor de grap eens met adaware, misschien draai je spyware zonder het te weten éh..
ROFL

mijn uitspraak is uiteraard wel onderbouwd. ;) Ik scan regelmatig met Ad-Aware en die komt (op cookies na) niets tegen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 15:41
ben sins een paar weken over op firefox. aantall dingen die ik toch wel mis.
bv goede favorits management. alleen met een plugin krijg je ze een beetje fatsoenlijk gesorteerd.
verder mis ik het ook dat ik elke willekeuring "deze comuter" windows een url kan intypen.
dat doe ik dus nog wel geregeld (macht der gewoonte) maar dan heb ik dus weer IE.

edit : net als louie had ik onder IE eigenlijk geen last van ad/spy ware. ja cookies, maarja die zelfde cookies komer er ook bij firefox op. niet dat ze me ook maar iets kunnen schelen.

[ Voor 30% gewijzigd door Countess op 13-08-2004 14:18 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maikeltje schreef op 13 augustus 2004 @ 13:40:
[...]

ik upload altijd naar mijn webspace met FlashFXP,
komt bij mij geen IE aan te pas.
ik gebruik alleen nog IE bij sommige sites die niet Firefix compatible zijn.
Dat deed ik voorheen ook, maar wil hier dus gewoon niet werken (zoals zo veel dingen die bij anderen wel gewoon werken maar hier niet omdat @home continu loopt te buggen. filetransfers e.d.)

Wat wel is is dat je met IE gewoon snel spyware en zooi binnenkrijgt dat je met andere browsers niet hebt.
en ik kan me niet voorstellen dat andere mensen die diehard IE gebruiken hier geen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
• Waarom koopt iemand een Ford, terwijl deze niet zo veilig is als bijvoorbeeld een Opel? Weet ik veel, ik roep maar wat
• Waarom koopt iemand een Ferrari terwijl een McLaren veel sneller is? Wederom, ik roep maar wat... you get my drift
• Waarom koopt iemand appels terwijl er ook peren te koop zijn?

en dan...

• Waarom gebruikt iemand IE terwijl er meer (FireFox, Opera, ....enz) op de markt is? Iedereen heeft zijn eigen redenen om iets wel of niet te gebruiken. Dit lijkt me dan ook een opsom topic / IE bashing topic te worden en ik denk niet dat dit op veel zinnige discussie zal uitlopen.

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 13-08-2004 13:57 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Met veel software kunnen mensen nog geen 3 minuten wachten om te updaten als er een update is maar met hun browser wachten ze rustig 4 jaar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Waarom ik IE zou moeten gebruiken? niet, ik gebruik zoveel mogelijk Firefox. Maaaaaaaaarrrrr en nou komt die maar. veel sites werken alleen maar goed met IE, zoals b.v. toyoshop maar de allerbelangrijkste reden is dat Postbank.nl niet met firefox werkt wel met IE. En om nog een andere browser te downloaden om toch postbank.nl te kunnen bezoeken is mij teveel werk om maar IE te "boycotten". Eigenlijk werkt IE al ruim voldoende voor hetgene waar ik het voor gebruik, eigenlijk nooit een reden gehad om over te stappen naar een andere browser.
RobIII schreef op 13 augustus 2004 @ 13:55:
• Waarom koopt iemand een Ford, terwijl deze niet zo veilig is als bijvoorbeeld een Opel? Weet ik veel, ik roep maar wat
• Waarom koopt iemand een Ferrari terwijl een McLaren veel sneller is? Wederom, ik roep maar wat... you get my drift
• Waarom koopt iemand appels terwijl er ook peren te koop zijn?

en dan...

• Waarom gebruikt iemand IE terwijl er meer op de markt is? Iedereen heeft zijn eigen redenen om iets wel of niet te gebruiken. Dit lijkt me dan ook een opsom topic / IE bashing topic te worden en ik denk niet dat dit op veel zinnige discussie zal uitlopen.
100% mee eens.

[ Voor 41% gewijzigd door Fietsbel op 13-08-2004 13:57 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vragen / discussies over IE horen thuis in Software Algemeen, ik verplaats je topic dan ook eventjes :)

Probeer overigens met iets meer aan te komen dan 'het werkt' als discussie punt ;)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik gebruik IE omdat:
• Het werkt
• Ik er aan gewend ben geraakt (Ik surf met IE sinds versie 3)
• Alle websites tenminste ook voor IE zijn ontworpen

Als Windows weer zonder IE geleverd werd, dan zou ik hem dus zo weer downloaden, net als ik destijds deed met Windows 95.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Ik gebruik IE nog om te internet bankieren ... die rabobank site werkt nog steeds niet helemaal lekker in firefox, vrijwel alles werkt behalve het betalen zelf :S.
En ik gebruik IE ook om pagina's in te testen, eerst in FireFox zodat ik weet of ik de standaarden nog een beetje volg (lang leve FireFox webdeveloper tools) en daarna in IE om er zeker van te zijn dat ik niet 90% van me visitors verjaag.

Voor alle andere dingen, inclusief het dagelijkse browsen gebruik ik FireFox :)

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kacee
  • Laatst online: 20:46
Mozilla Firefox bevalt me stukken beter dan IE. Helaas is het zo dat sommige site's niet goed werken op Firefox en dat je genoodzaakt ben om IE te gebruiken. Het grootste nadeel van IE vindt ik dat IE klakkeloos alle 'code' aanneemt (waar door je dus allemaal troep binnen krijgt, spyware e.d.). Maar ach voor de rest werkt IE voor een normale gebruiker goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notna schreef op 13 augustus 2004 @ 13:38:
...als IE het ook goed doet voor jouw. Ieder heeft zo zijn eigen voorkeur.....
Ben je trots op de fouten die je maakt?
Mod-break:

Reageer dan ajb gewoon niet :z

[ Voor 23% gewijzigd door F_J_K op 13-08-2004 14:49 . Reden: Zwaar offtopic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
  • Laatst online: 08-09 05:30
synthdood schreef op 13 augustus 2004 @ 13:54:
Dan scheld je die webbeheerders daar verrot en ga je eisen dat ze firefox/mozilla ondersteuning in moeten bouwen :o >:) ;)

Mwa. Je zou een mail kunnen sturen zodat je niet afhankelijk bent van IE. Microsoft heet aangekondigd barweinig aan de bestaande browser te gaan veranderen terwijl de technologie toch verder gaat.

edit:

Dat uitschelden van die webbeheerders aan de andere kant van het lijntje zou ik trouwens niet echt doen :+

[ Voor 11% gewijzigd door LollieStick op 13-08-2004 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De belangrijkste redenen voor mij dat ik over gestapt ben naar Opera is dat het sneller is en ook wat handige functies bied.
Je hebt ipv losse venster de vesters in de browser. Je kunt zoomen (misschien niet iets waarop iedereen zit te springen maar ik vind het handig) En voor de rest zitten er nog wat handige dingen in die bij IE gewoon ontbreken.

Het enige waar ik IE nog voor laat is de Rabobank site. Die is niet compatible met Opera :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik gewoon Opera en IE. Opera, standaard omdat ik popups haat. IE om windows te updaten en voor internet bankieren. Voor ftp's gebuik ik aceftp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
IE laat alles voor mij goed zien, en is dus ook het meest compatible met 'de standaard'. Ook start het snel op, en werkt het gewoon lekker snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het idee dat niet-IE browsers nogal overgewaardeerd worden, gewoon weg omdat het geen IE is. En ja, als Tweaker hoor je toch (een beetje) tegen MS te zijn.

Verder merk ik weinig verschil tussen IE en Firefox (gebruik beide ongeveer evenveel). Beide zijn het prettige browsers, de ene site draait beter de een, de ander onder de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ben inmiddels ook "aan de" firefox enkele weken en vindt hem stukken beter z'n werk doen dan IE. Ik heb soms alleen probleempjes met bepaalde sites die bepaalde javascriptjes gebruiken of exotische menutjes gebruiken (bijv www.koopjessite.nl). In zulke gevallen pak ik effuh IE erbij, maar voor 97% van mij surftijd gebruik ik nu Firefox :Y) .

Bijkomend voordeeltje van Firefox, slecht opgebouwde (qua code) websites kun je meteen herkennen doordat alles door elkaar vliegt. IE is iets vergevingsgezinder zodat fouten in je code niet meteen naar voren komen.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Raar dat veel internetbankierensites niet goed werken in Firefox, de ING Bank heeft de zaken dan goed voor elkaar: die doet het perfect. Alleen voor windowsupdate gebruik ik IE nog, voor de rest staat hij standaard geblocked in mijn Firewall :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
Even als een kleine toevoeging aan mijn eerdere posts:
Ik bezoek regelmatig sites met allerlei pop-ups voor Gator, Bonzi en noem maar op. M'n huidige Windows installatie is 6 maanden oud. Net even gescand met Ad-Aware: aantal spyware items: 70. Waarvan 70 cookies.

Ik vind het spyware verhaal dus niet echt opgaan

Als mensen stom genoeg zijn om spyware te installeren, dan lukt ze dat ook wel zonder IE. (Denk aan sponsor bij installatie MSN Plus, of Real Player)

edit:
Ik doe maar net alsof ik de post hieronder niet gezien heb :X

[ Voor 9% gewijzigd door Victor op 13-08-2004 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 14:02:
En ja, als Tweaker hoor je toch (een beetje) tegen MS te zijn.
Helemaal waar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wat zoveel beter is aan FireFox??
Ik bedoel hier het gebruiksgemak en niet de veiligheid van beide browsers.

Het enige wat ik prettiger vind aan FireFox is de standaard popup-blocker. MAar voor de rest merk ik qua gebruik eigenlijk geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Bullshit, sommige mensen denken dat ja :(

Het is geen Microsoft bashing topic, graag alleen argumenten voor of tegen bepaalde browsers graag :/

[ Voor 6% gewijzigd door André op 13-08-2004 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik gebruik IE soms ook nog, maar dat is simpelweg voor de ActiveX functie (Windows Update en housecall.trendmicro.com). Verder enkel nog eens om te kijken of een site die ik gemaakt heb wel leesbaar is met IE. Voor de rest gebruik ik opera.

Waarom Opera :?
- Opera start bij mij net zo snel, al dan niet sneller, als IE op.
- Opera onthoud waar je bezig was mocht de browser onverhoopt een keer crashen.
- Popups blokkeren zonder externe programma's
- Tabbed Browsing
- Plugins als flash e.d. zijn makkelijk aan/uit te schakelen
- Je kan instellen hoeveel van de "page-layout" je aan de CSS/HTML overlaat, en hoeveel aan eigen instellingen
- Dit is een persoonlijke ervaring: Het is stabieler, en _als_ Opera crasht hoef ik niet complete Explorer overnieuw op te starten.

Het puntje beveiliging bespreek ik niet omdat ik IE te weinig gebruik om ze te kunnen vergelijken op dat punt.

[ Voor 8% gewijzigd door Fludizz op 13-08-2004 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
  • Laatst online: 15-09 14:38
waarom??

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind IE niks mis mee hoor, vroeger was ik ook fanatiek Netscape gebruiker, echter omdat IE gewoon door 95% van mijn bezoekers op mijn homepage gebruikt wordt, gebruik ik het ook.
Zo kan ik dus controleren of het daar goed in werkt, dat de overige 5% misschien problemen ondervind, kan ik wel mee leven :)
Mensen zeiken ook wel dat het dan geen w3c standaard is, nou so what? Ik beantwoord de vraag van mijn bezoekers, niet wat de regeltjes voorschrijven en wat het beste is.
Spyware ? adaware en spysweeper er even overheen rossen en klaar :)

/me denkt dat het wel meevalt met IE problemen, crasht ook weinig de laatste tijd sinds nieuwe updates :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:02

DinX

Motormuis

Vaag dat mensen zeggen dat IE sneller opstart. M'n firefox is in minder dan een seconde geladen, IE doet daar langer over

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Ik ben sinds 6 maanden over naar FireFox, en het bevalt me meer dan uitstekend, met IE nog altijd veel last gehad met Spyware, ik kon iedere week wel even wat rommel verwijderen, Sinds Firefox _helemaal niets_ van spyware op me pc (tegen zeker 100, vaak cookies, stuk met IE)

Dat is mijn voornaamste redenen van gebruik, helaas moet ik IE ook nog blijven gebruiken aangezien Rabobank internet bankieren en andere sites gewoon niet correct werken.

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
  • Laatst online: 08-09 05:30
GlowMouse schreef op 13 augustus 2004 @ 14:02:
IE laat alles voor mij goed zien, en is dus ook het meest compatible met 'de standaard'. Ook start het snel op, en werkt het gewoon lekker snel.
Welke standaard? :D

[ Voor 4% gewijzigd door LollieStick op 13-08-2004 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddey
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-09 23:30
Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 14:02:Ik bedoel hier het gebruiksgemak en niet de veiligheid van beide browsers.
Ik vind Firefox toch echt handiger op bepaalde punten. De verschillen zijn niet gigantisch, maar in Firefox zitten allerlei kleine handigheidjes. Tabs zijn daarvan de opvallendste. Ik browse eigenlijk altijd met meerdere tabs, dat waren vroeger dus vensters.
Verder:
- nieuwe vensters openen in IE nooit gemaximaliseerd
- in FF kun je een heel zootje tabs in 1x in de bookmarks zetten
- als je FF of een nieuwe tab opent staat de focus meteen in de adresbalk, je kunt dus meteen beginnen te typen. In IE moet je eerst op F6 rammen of met de muis in de adresbalk klikken.

Verder heb je natuurlijk tig extensies zodat je FF naar wens uit kunt breiden.

Ik gebruik zoveel mogelijk FF. Als ik een niet-werkende site tegenkom open ik die via de IEview-extensie in IE (lekker makkelijk; rechtermuisknop op pagina, View this page in IE)

en m.b.t. rabo-internetbankieren; ik kwam laatst deze site tegen met instellingen voor de diverse browsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik Firefox alleen voor Power Use... hiermee bedoel ik heftige google searches waarbij ik veel tabs tegelijk open heb, JavaScript/DHTML debugging...
De rest van de tijd, mijn meer casual surfing, zoals GoT en andere websites gebruik ik gewoon IE. Ik heb de features die Firefox bied op dat moment niet nodig en gebruik dan toch liever IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook een IE gebruiker. Laatste keer dat ik die Mozilla meuk geprobeerd heb, kwamen er tig sites niet goed binnen, kon in niet Girotellen, etc. En dan kun je wel zeggen 'mail de webadmin' maar die zal het ook wordt wezen. Negen van de tien mensen komt binnen met IE dus waarom zou -ie wat anders doen? Geef 'm geen ongelijk ook. Daarnaast mis ik functioneel niks in IE wat in Mozilla zou zitten.

Gewoon een beetje met gezond verstand internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 09:40

GX

Nee.

synthdood schreef op 13 augustus 2004 @ 13:54:
Wat een onzin, ik heb kaarten besteld en betaald met Firefox en dingen bij de Otto besteld, ook met Firefox.

Iemand riep ook nog Postbank.nl;
Deze doet het ook helemaal naar behoren bij mij.

Beetje slechte voorbeelden dames :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IE *is* de standaard. Misschien niet voor alle W3C freaks niet, maar daar veegt de rest van de wereld z'n reet mee af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:00
Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 14:21:
[...]

IE *is* de standaard. Misschien niet voor alle W3C freaks niet, maar daar veegt de rest van de wereld z'n reet mee af.
Hmmm, ..... Dat is gewoon niet waar.
IE is misschien wel de meest gebruikte browser, maar is het daarom de standaard? Hoe kan nu iets de 'standaard' zijn/of blijven, als er al meer dan 2 jaar niet meer aan ontwikkeld is?

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devion
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02 15:59

Devion

Space for rent ;-)

IE vatbaar voor Spyware.. jup.., Netscape en mozilla niet.. Nope.. klopt ook.. Waarom? Omdat de 2 laatste geen Browser Helper Objects ondersteunen en IE wel. BHO objecten zijn bijv. de Google toolbar maar ook diverse spyware.

Bij Netscape/Mozzila moeten deze als aparte plugins gemaakt worden terwijl voor IE deze rechtstreeks onder de explorer komen te hangen.

Dus eigenlijk is IE qua features groter en meer compatible met Windows (duh) dan Netscape/Mozilla engines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Laatst online: 21:43
Ik gebruik alleen IE voor sites die het niet doen onder FF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whoami schreef op 13 augustus 2004 @ 14:25:
[...]

Hmmm, ..... Dat is gewoon niet waar.
IE is misschien wel de meest gebruikte browser, maar is het daarom de standaard? Hoe kan nu iets de 'standaard' zijn/of blijven, als er al meer dan 2 jaar niet meer aan ontwikkeld is?
De markt bepaalt de standaard. Zo is het altijd gegaan en zo zal het altijd gaan. Ook al is er een technisch beter alternatief. Dat er ergens in een ivoren toren een zwik standaarden zijn bedacht die op zich allemaal redelijk okay zijn zegt jan met de pet niks. Pas als MS beslist om die standaard te gaan volgen, zal het ook de markt-standaard worden. Dat kun je leuk vinden of niet, maar zo werkt het nou eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DinX schreef op 13 augustus 2004 @ 14:16:
Vaag dat mensen zeggen dat IE sneller opstart. M'n firefox is in minder dan een seconde geladen, IE doet daar langer over
Heb het net even getimed:

IE 1.5 sec (+/- 0.2)
FF 1.9 sec (+/- 0.2)

Niet echt een verschil waar ik me druk over kan maken.

btw (had de startpagine van beide browsers op www.heineken.nl staan, deze was nog niet gecached)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 14:28:
[...]

De markt bepaalt de standaard. Zo is het altijd gegaan en zo zal het altijd gaan.
offtopic:
*mompel* VHS, Betamax en Video2000 *mompel* :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 13-08-2004 14:31 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobIII schreef op 13 augustus 2004 @ 14:29:
[...]

offtopic:
*mompel* VHS en Video2000 *mompel*
Bijvoorbeeld. Het enige wat je dan kan redden is briljante marketing om de markt er van te overtuigen hun veilige haven te verlaten voor iets onbekends. En als 'de OSS gemeenschap' ergens niet goed in is, is het wel marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:34
GX schreef op 13 augustus 2004 @ 14:20:
[...]

Wat een onzin, ik heb kaarten besteld en betaald met Firefox en dingen bij de Otto besteld, ook met Firefox.

Iemand riep ook nog Postbank.nl;
Deze doet het ook helemaal naar behoren bij mij.

Beetje slechte voorbeelden dames :)
Als jij je dan zo sterk maakt voor Firefox (wat je goed recht is, daar niet van) is het misschien wel aardig om te vermelden wat je dan veranderd hebt waardoor die sites wel werken.

Ben ik ook meteen mee geholpen, als Firefox gebruiker die terugvalt op IE voor de postbank........... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
DinX schreef op 13 augustus 2004 @ 14:16:
Komt waarschijnlijk omdat het niet loyale gebruikers op een niet al te snelle PC zijn ;)
Bij mij geld namelijk hetzelfde, FireFox start sneller op dan IE. maar dat komt omdat ik IE vrijwel nooit gebruik waardoor die schijnbaar ergens ver weg in het verdom hoekje van de schijf word gedrukt ofzo.
(Dit is op comp #1, AMD Athlon64 / 1024MB RAM snelle 72.000RPM Maxtor)

Op mijn andere computer, een Celeron 433MHz, 42.000RPM schijf, 64MB RAM is firefox niet vooruit te branden en daar word dan ook met tegenzin IE op gebruikt.

Conclusie: Als je FireFox voor het dagelijkse browsen gebruikt op een moderne PC doet deze echt niet onder voor IE qua starttijd.

Voordelen vind ik zelf:
-Ongelovelijk Veel Betere Implentatie van de standaarden
-Zeer leuke plugins, Add blocker(niet standaard popupblocker) en Web Developer Tools
-Crasht veel minder
-Download niet zomaar dingen op eigen iniatief
-Geen 20x nagscreens van 'Weet u zeker dat u X dialer niet wilt installeren ?'
-Standaard popup blokker
-Optioneel tabbed browsing (opera opent standaard alles in tabs, volgens sommige een voordeel voor mij niet)
-Veel makkelijker een site voor te maken, volg de standaarden en het werkt! Daarna moet ik altijd nog minstens de helft van de al gespendeerde tijd gebruiken om het werkend in IE te krijgen door allemaal ingewikkelde CSS hacks enzo te gebruiken, en het ironische van die zogenaamde CSS hacks is dat ze IE 'fixen' door gebruik te maken van de fouten in de browser zelf :)
Box Model hack anyone ? http://www.positioniseverything.net/articles/box-model.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eddey schreef op 13 augustus 2004 @ 14:20:
[...]
maar in Firefox zitten allerlei kleine handigheidjes. Tabs zijn daarvan de opvallendste.
....
Oke Tabs kunnen idd handig zijn.
Ik gebruik het alleen nooit omdat het er zo ingebakken zit om een nieuw scherm te openen, ja komt door IE. Misschien toch eens afleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 16-09 14:45

PromWarMachine

Forsaken Archer

Omdat teveel tutorials en boeken niet W3C-standaard zijn, lopen er teveel webdevelopers rond die hun websites niet W3C-standaard maken of kunnen maken, waardoor er te veel websites zijn, die niet met Firefox werken. Daarom dus. :Y)

Door de extensions, plug-ins, skins en allerlei ander leuk spul is Firefox te tweaken tot een IE look-o-like, maar dat is voor de doorsnee gebruiker teveel werk of niet mogelijk. ;)

Thuis staat op alle PC's Firefox, mét IE voor het geval dat. Het liefst zou ik in plaats van allerei anti-spyware en anti-virus tooltjes bij m'n moeder er op te zetten, IE er af halen. Dat zou de problemen namelijk voorkomen ipv genezen. Probleem is echter dat ze mij dan constant roept, omdat haar favorieten niet meer werken zoals ze gewend is, ze krijgt die beveiligingsscript waarschuwingen weer en wat al niet meer zij. Kortom: Het gaat nét iets anders. Sommige dummy-gebruikers slaan daarvan op hol. Gevolg: Ze roepen zoonlief weer. En ik was niet van plan om op te draven elke keer als zij iets tegenkomt dat niet in Firefox werkt, zoals ze in IE gewend was.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-03 21:42
mhr-zip schreef op 13 augustus 2004 @ 13:36:
Ik gebruik IE, want firefox werkt niet samen met msn :+

Al is firefox wel mijn meest gebruikte browser.
Hoezo niet? je bedoelt de website versie? dat wil wel.

En wat een boer niet kent, ...
Mijn vader is boer, en ik gebruik zelf mozilla firefox, en mijn ouders hebben ook op hun pc ;)

Rabobank site kan goed werken in mozilla, maar moet je eerst even goed instellen:
http://vanmelick.com/rabo

Een beter internet begint bij jezelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Ethefox schreef op 13 augustus 2004 @ 14:31:

Als jij je dan zo sterk maakt voor Firefox (wat je goed recht is, daar niet van) is het misschien wel aardig om te vermelden wat je dan veranderd hebt waardoor die sites wel werken.

Ben ik ook meteen mee geholpen, als Firefox gebruiker die terugvalt op IE voor de postbank........... O-)
Ik heb voor mijn.ingbank.nl 1 instelling moeten veranderen: wat te gebruiken voor de authorisatie voor de betalingen: ActiveX / Java / Auto, die op Java zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste is de topic titel dus compleet omgekeert, maar goed ...

Ik gebruikt ook IE en de reden daarvoor is heel simpel eigenlijk en eigenlijk ook al meerdere keren in dit topic aangehaald. Met een andere browser dan IE kan je niet alles en moet je soms nog eens terugkeren naar IE. Conclusie je moet dus 2 browsers op je PC hebben en zelfs af en toe eens de andere terug nemen omdat het in je Firefox/Opera/... niet werkt.

Waarvoor ik dus IE gebruik en wat in andere browsers problemen zou kunnen veroorzaken FTP'n, Netbanking, WindowsUpdate. (FTP'n terug omdat ik dus weiger een ftp prog te installeren als het standaard al op mijn PC staat)

Verder heb je in IE, als je het een beetje instelt bijna of zelfs meer dan 90% van het beeld oppervlak vrij voor de betreffende website. Wat je veelal in al die andere browsers moeilijker kan doen (ik zeg niet dat het niet kan hé). Ook van die features als tab-browsing enzo heb ik geen nood aan dus is ook weer geen reden.

Volgende wat veel terug komt hier is het spyware verhaal, ik begrijp dus nog steeds niet hoe zelfs tweakers |:( erin slagen om aan (veel) spyware te komen. Mijn PC gaat alweer meer dan 6 maanden mee en ook bij recente scans met de nieuwe ad-aware vind dat ding alleen cookies en ooit eens 1 malware ding dat ik dus idd van een site gehaald had met cracks door verkeerd te klikken. (Ook bezoek ik veel van die sites dus ik kan best aan veel spyware komen als ik niet oplet ..., zoals 10tallen klanten waar ik wekelijks PC voor moet herinstalleren door 100den spyware toestanden)

Eigenlijk kom ik na dit verhaal tot de conclusie dat het gewoon compleet nutteloos is wat ik allemaal getypt heb omdat de meeste van jullie waarschijnlijk toch uitgaan van het feit dat IE van Microsoft is en MS/IE niet veilig is. Eigenlijk kunnen we mss best met z'n allen naar Linux overstappen dan ;)

Laatste wat ik kwijt wil aan iedereen die IE afgezworen heeft :
Misschien zouden topics al deze beter vermeden worden voor jullie eigen goed. Waarmee ik bedoel dat het voor jullie stukken beter is dat niemand overstapt naar die "andere" browsers. Spyware/beveiligingsfouten zijn nu voor 90% gebaseerd op IE omdat iedereen die bijna gebruikt. Hoe meer mensen die voerstappen, hoe meer er problemen en openingen gezocht zullen worden in andere browsers ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Laatst online: 12-09 16:29

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Het zit standaard in iedere pc die ik gebruik, zowel zakelijk als privé. Verder voldoet hij gewoon hardstikke goed, ik heb niets te klagen. Nooit heb ik te maken met websites die niet goed werken terwijl je dat gezeik met andere brwosers wel hebt, zie Websites die niet onder niet-IE browsers werken... en Websites die niet onder niet-IE browsers werken...(deel 2).

Natuurlijk kan ik een andere browser met plugins en settings aanpassen zodat hij net zo lekker werkt als IE6 maar daar heb ik alleen wat aan op 1 werkplek. Voor mijn werk gebruik ik regelmatig andere computers en dan werk ik toch nog met IE.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Waarom Firefox of Mozilla of Opera gebruiken?

Omdat IE voor mij gewoon werkt.

Er zijn wel eens probleempjes:
Beveiliging enzo, maar mijn eigen huis is ook geen Fort.
Er is wel eens ingebroken mijn mijn huis, in mijn auto.
Tegenhouden kan je gewoon niet. (virussen enzo)

Ik werk al jaren met IE, en zal dit nog jaren gaan doen.
Mede omdat ik systeembeheerder ben, en vragen over IE van "normale mensen" wil beantwoorden met een oplossing, en niet met een oplossing waar ze niets aan hebben ( "installeer dan ook geen IE" , "maar dat kan ik niet,wat dat hebben jullie voor mij gedaan")

Die 0.005 seconde snelheidswinst van een andere browser mag je hebben, IE werkt voor mij.
En waarom zou ik iets veranderen als het goed werkt.
(voor mij dan)

Goede virusscanner,auto update (winxp) op autoinstall, geen XXX sites en niet zoeken naar warez scheelt een hoop problemen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J27
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:07

J27

Als iemand mij kan vertellen hoe ik een mediaplayer kan embedden en aanspreken via javascript in non IE browsers, dan stap ik meteen over , en maak ik tevens de websites die ik ontwikkel geschikt voor die browsers.

in netscape 4.7 was het mogelijk via een java-applet iswm media player 6.4
en in bepaalde versies van mozilla/firefox was het mogelijk met GeckoActiveX object, maar helaas werkt dit niet meer met Firefox 0.9.x...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:03

Smarron

The bend

Nou, direct maar even Firefox geinstalleerd. Het ziet er in principe prima uit, maar ik heb @ T.Net continu een cpu-load van 100%, behoorlijk irritant. Ook met resizen van vensters. Dit heb ik met IE niet en ik denk dat ik hem er hierom maar meteen eraf gooi.

Ik heb nooit problemen gehad met IE, dus waarom overstappen? Ik ben verder ook Postbank-internetbankieren gewend dus zou hiervoor weer IE moeten gebruiken.

En tja, spyware, virussen. Daar hebben we goede programma's voor om deze tegen te gaan.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Waarom zou je al uberhaubt een mediaspeler willen embedden? Ik wil zelf bepalen met welke player mijn bestanden afgespeeld worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Laatst online: 21:43
Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 14:35:

Verder heb je in IE, als je het een beetje instelt bijna of zelfs meer dan 90% van het beeld oppervlak vrij voor de betreffende website. Wat je veelal in al die andere browsers moeilijker kan doen (ik zeg niet dat het niet kan hé). Ook van die features als tab-browsing enzo heb ik geen nood aan dus is ook weer geen reden.
Ik vind dat juist andersom. Mijn FF is echt minimaal te noemen. Zo klein krijg ik het niet voor elkaar met IE. En dat is IMHO juist makkelijker te doen dan bij IE. Maar goed ieder zijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De voornamelijkste reden die ik tot nu toe zie is: Sites werken niet. Daar is weer een andere site voor geloof ik, waar je die sites kunt opgeven en dan komen ze op de blacklijst. Iemand URL?
Rabobank doet het trouwens wel prima hier in Opera en Firefox, de enige sites die het niet doen zijn sites die ik helemaal niet wil zien ;) zoals in frontpage-gemaakte sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
Mozilla firefox is juist nog beter om alles goed in beeld te krijgen.
Is schuifbalk niet nodig? dan is hij er niet.
Al eens firefox gebruikt? dan kun je echt efficienter omgaan met de ruimte, en de werkbalken zijn uitstekent in te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 14:43:
De voornamelijkste reden die ik tot nu toe zie is: Sites werken niet. Daar is weer een andere site voor geloof ik, waar je die sites kunt opgeven en dan komen ze op de blacklijst. Iemand URL?
Rabobank doet het trouwens wel prima hier in Opera en Firefox, de enige sites die het niet doen zijn sites die ik helemaal niet wil zien ;) zoals in frontpage-gemaakte sites.
Helemaal mee eens.
Als site niet werkt in firefox, dan is het een noob site, gemaakt door een noob webdesigner. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
  • Laatst online: 15-09 14:38
Xthemes.us schreef op 13 augustus 2004 @ 14:32:
[...]

Komt waarschijnlijk omdat het niet loyale gebruikers op een niet al te snelle PC zijn ;)
Bij mij geld namelijk hetzelfde, FireFox start sneller op dan IE. maar dat komt omdat ik IE vrijwel nooit gebruik waardoor die schijnbaar ergens ver weg in het verdom hoekje van de schijf word gedrukt ofzo.
(Dit is op comp #1, AMD Athlon64 / 1024MB RAM snelle 72.000RPM Maxtor)

Op mijn andere computer, een Celeron 433MHz, 42.000RPM schijf, 64MB RAM is firefox niet vooruit te branden en daar word dan ook met tegenzin IE op gebruikt.

Conclusie: Als je FireFox voor het dagelijkse browsen gebruikt op een moderne PC doet deze echt niet onder voor IE qua starttijd.

Voordelen vind ik zelf:
-Ongelovelijk Veel Betere Implentatie van de standaarden
-Zeer leuke plugins, Add blocker(niet standaard popupblocker) en Web Developer Tools
-Crasht veel minder
-Download niet zomaar dingen op eigen iniatief
-Geen 20x nagscreens van 'Weet u zeker dat u X dialer niet wilt installeren ?'
-Standaard popup blokker
-Optioneel tabbed browsing (opera opent standaard alles in tabs, volgens sommige een voordeel voor mij niet)
-Veel makkelijker een site voor te maken, volg de standaarden en het werkt! Daarna moet ik altijd nog minstens de helft van de al gespendeerde tijd gebruiken om het werkend in IE te krijgen door allemaal ingewikkelde CSS hacks enzo te gebruiken, en het ironische van die zogenaamde CSS hacks is dat ze IE 'fixen' door gebruik te maken van de fouten in de browser zelf :)
Box Model hack anyone ? http://www.positioniseverything.net/articles/box-model.html
leuke harde schijfen :)

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Omdat IE zich op voor mij relevante punten beter aan de W3C-standaard houdt dan elke andere browser. Om precies te zijn: IE kent de [norml]­[/], wat voor een programma dat voornamelijk tekst verwerkt toch een tamelijk relevante tag is :+ :P

Verder natuurlijk gebruiksgemak; het feit dat ik mijn websites graag zie zoals de klant ze ziet (ik bouw niet voor tweakers maar voor jan-met-de-pet, ik test alles altijd op FF, Moz en lynx maar ben bijna altijd de enige die die sites daar ooit in bekijkt :)); het feit dat ik niet van tabbed browsing houd (een site die openstaat moet met 1 klik bereikbaar zijn, eerst taakbalk en dan nog 'ns een tab selecteren is me teveel moeite) en ja, ik scan zo'n beetje elke paar maanden op spyware en vind zelden of nooit iets.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De voornamelijkste reden die ik tot nu toe zie is: Sites werken niet. Daar is weer een andere site voor geloof ik, waar je die sites kunt opgeven en dan komen ze op de blacklijst.
En wat schiet je daar mee op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w3news schreef op 13 augustus 2004 @ 14:48:
[...]

Helemaal mee eens.
Als site niet werkt in firefox, dan is het een noob site, gemaakt door een noob webdesigner. :P
En dat is precies waar die hele linux/oss-scene aan afsterft: die vreselijk elitaire houding van die gasten. "Wij ZIJN gewoon beter en als jij dat niet begrijpt ben je dom". Zo kom je er nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een heel algemeen argument: IE is gewoon een rustige browser. het ziet er rustiger uit, geen honderden opties. plug-ins geven nooit problemen, sites zijn ervoor geoptimaliseerd
gewoon het gemak dus.

natuurlijk weet ik dat IE zo lek is als een mandje. maarja, ik ben lui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

De voornamelijkste reden die ik tot nu toe zie is: Sites werken niet. Daar is weer een andere site voor geloof ik, waar je die sites kunt opgeven en dan komen ze op de blacklijst.
Is toch raar dat je een site moet melden omdat hij niet in een of andere standaard werkt?

Ik heb geen idee of mijn site met een andere browser wel werkt en als het niet zo is, jammer dan. Uit een (eigen) steekproef en een (eigen) onderzoek is gebleken dat 99,999% van onze bezoekers met IE browsed en om de site aan te passen voor de resterende 0,001% lijkt me een beetje teveel werk en daar zit ik niet echt op te wachten.
w3news schreef op 13 augustus 2004 @ 14:48:
[...]
Helemaal mee eens.
Als site niet werkt in firefox, dan is het een noob site, gemaakt door een noob webdesigner.
Leef je uit op mijn site (mits dat nodig is) zou ik zeggen. :)

Zo heeft iedereen zijn eigen kwaliteiten. Ik kan zeker dingen die jij niet kunt. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Guardian Angel op 13-08-2004 14:55 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
Ik gebruik bijna altijd FireFox, behalve op sites die niet werken met deze browser (die zijn er helaas nog steeds.. :( ) bijvoorbeeld: Rabobank.nl en belcompany.nl

verder vind ik het heel handig dat FireFox automatisch popups blockt en ook de meeste banners tegenhoudt.. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Laatst online: 04-09 09:17
Voor mij is de voornaamste reden dat IE sneller opstart. IE opent 'instantly' als ik op het icon klik. Geen enkele andere browser krijgt dat voor elkaar.

Daarnaast valt het wel mee met de spyware, als je zelf uitkijkt. In SP2 zitten trouwens ook nog wat nieuwe features die bepaalde soorten spyware tegengaan, en tegenwoordig ook popups blockt.

De reden om FireFox niet te gebruiken is dat het gewoon niet werkt . Ik heb het geinstalleerd, maar krijg een foutmelding bij het opstarten. Ik heb het wel eens nagevraagd in het FireFox topic maar de suggesties die men daar gaf hadden allemaal geen invloed, dus helaas.

[ Voor 5% gewijzigd door Jaded op 13-08-2004 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DuDePrOdUcTiOnS schreef op 13 augustus 2004 @ 14:52:
verder vind ik het heel handig dat FireFox automatisch popups blockt en ook de meeste banners tegenhoudt.. :)
IE met SP2 ook.

dat vind ik ook wel een pluspunt van IE: veel dingen die bij de concurrentie succesvol blijken, komen ook in IE. bij al die andere browsers is het maar net of de makers daar zin in hebben.

het enige dat veel mensen vinden missen in IE is tabbrowsing, maar daar heb ik vanwege mijn compuserve-classic allergie geen last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nog geen slechte ervaringen mee gehad, alles werkt altijd, die rare toolbars en adware "horen erbij" of ze hebben geen idee wat het is/doet. Het werkt gewoon voor ze, je kan internetten zonder iets te doen, mooi toch? :)
En daarom mag ik hopen dat de huidige flood van exploits nog even doorgaat, hoe meer mensen de grote nadelen ondervinden van IE des te meer mensen inzien hoe onveilig het allemaal in elkaar zit :)

Zelfs de grootste MS fanboy gaat overstag als al z'n bestanden in gevaar gaan komen vanwege een lekke browser medunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
*bloos* eeuhm m'n 0 toets is sticky ! ik zweer het :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:13

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Ik heb eerlijk gezegd ook nooit problemen gehad met IE maar ben toch al enige tijd overgegaan naar Maxthon (voorheen MyIE2) en het bevalt mij uitstekend.

Voor mij bevat Maxthon alle voordelen van IE + alle extra's die je in andere browsers tegenkomt. Naast de IE engine kan Maxthon ook de Gecko engine gebruiken.

Kortom: wat mij betreft de combinatie van het beste uit 2 werelden als ik het zo kan samenvatten. Ik zie dan ook geen enkele reden om FF oid te gaan gebruiken ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Mars Warrior op 13-08-2004 15:02 ]

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 12:15
Ik vind het overstappen naar FireFox maar onzin :P Het werkt perfect.. Alle patches installeren, activex uitzetten, google popup blocker installeren. Werkt prima, en het is geen argument dat sites beter werken onder IE? Ok, het is niet goed dat mensen hun sites niet meer w3c valid houden, maar kom op, als hij het ondersteund is het toch gewoon een meenemertje? :/ Pfff.. IE ownz :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
Thunder schreef op 13 augustus 2004 @ 14:58:
Zelfs de grootste MS fanboy gaat overstag als al z'n bestanden in gevaar gaan komen vanwege een lekke browser medunkt.
Nee hoor :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DuDePrOdUcTiOnS schreef op 13 augustus 2004 @ 14:52:
Ik gebruik bijna altijd FireFox, behalve op sites die niet werken met deze browser (die zijn er helaas nog steeds.. :( ) bijvoorbeeld: Rabobank.nl en belcompany.nl

Daar kan ik kort op zeggen Windows XP SP2 ...
Ook popup blocker en beter beveiligt tegen spyware/malware enzo. Had het eigenlijk met opzet niet vermeld in mijn vorige post, want dan verwacht ik van die reacties in de zin van :
1) Ik heb geen Windows XP, dus moet ik het stellen met een oudere versie van IE ?
Das idd een goed punt
2) Ik moet mijn OS updaten met een SP die net uit is om van zo'n features te kunnen genieten ?
ja lastig hé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 14:51:
[...]

En wat schiet je daar mee op?
Dan wordt de webmaster gemaild dat de site niet goed werkt, en meestal wordt er dan iets aan gedaan (meestal met meerdere mailtjes :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:26
Ten eerste is de topic titel dus compleet omgekeert, maar goed ...

Ik gebruikt ook IE en de reden daarvoor is heel simpel eigenlijk en eigenlijk ook al meerdere keren in dit topic aangehaald. Met een andere browser dan IE kan je niet alles en moet je soms nog eens terugkeren naar IE. Conclusie je moet dus 2 browsers op je PC hebben en zelfs af en toe eens de andere terug nemen omdat het in je Firefox/Opera/... niet werkt.
2 browsers op je pc hebben wow tis erg zeg!~ bovendien werkt 95% van de websites in firefox gewoon.
Waarvoor ik dus IE gebruik en wat in andere browsers problemen zou kunnen veroorzaken FTP'n, Netbanking, WindowsUpdate. (FTP'n terug omdat ik dus weiger een ftp prog te installeren als het standaard al op mijn PC staat)
FTPen moet je niet doen met IE, dat is ranzig....(opent veel threads en laat geen goede progressbar of foutmeldingen zien) en de rest, ja true maar doe jij WindowsUpdate elke dag? 8)7
het is in firefox net zo eenvoudig om 90% van het scherm 'surfbaar' te maken. Daarnaast kan je altijd nog op F11 drukken.
Volgende wat veel terug komt hier is het spyware verhaal, ik begrijp dus nog steeds niet hoe zelfs tweakers |:( erin slagen om aan (veel) spyware te komen. Mijn PC gaat alweer meer dan 6 maanden mee en ook bij recente scans met de nieuwe ad-aware vind dat ding alleen cookies en ooit eens 1 malware ding dat ik dus idd van een site gehaald had met cracks door verkeerd te klikken. (Ook bezoek ik veel van die sites dus ik kan best aan veel spyware komen als ik niet oplet ..., zoals 10tallen klanten waar ik wekelijks PC voor moet herinstalleren door 100den spyware toestanden)
Surf je met firefox, dan kan je zoveel verkeerd klikken als je wil, maar heb je nog steeds geen last van spyware. Ik snap niet waarom mensen graag moeilijk doen als het ook makkelijk kan. Bovendien kan je met firefox out-of-the-box bepaalde cookies blocken van sites die je niet wil hebben. Heb je dus al minder anti-spyware progjes nodig. En zoals je zegt, al die klanten van jou waarvan je elke week hun pc moet herinstalleren omdat ze niet opletten, zouden ze firefox gebruiken dan hoefde je dat nog maar 1x per 2 jaar te doen ofzo.
Eigenlijk kom ik na dit verhaal tot de conclusie dat het gewoon compleet nutteloos is wat ik allemaal getypt heb omdat de meeste van jullie waarschijnlijk toch uitgaan van het feit dat IE van Microsoft is en MS/IE niet veilig is. Eigenlijk kunnen we mss best met z'n allen naar Linux overstappen dan ;)
Geld niet echt voor mij, ik gebruik windows 2003 als webserver en programmeer in .Net. Dus nee ik ben niet de gemiddelde MS-basher die linux de bom vind en alles van MS vind zuigen. Sorry.
Laatste wat ik kwijt wil aan iedereen die IE afgezworen heeft :
Misschien zouden topics al deze beter vermeden worden voor jullie eigen goed. Waarmee ik bedoel dat het voor jullie stukken beter is dat niemand overstapt naar die "andere" browsers. Spyware/beveiligingsfouten zijn nu voor 90% gebaseerd op IE omdat iedereen die bijna gebruikt. Hoe meer mensen die voerstappen, hoe meer er problemen en openingen gezocht zullen worden in andere browsers ...
Daar heb je gelijk in, maar met firefox kan je er tenminste vanuitgaan dat een gevonden exploit of vulnerability binnen 48 uur gefixed wordt, waar het bij IE nog wel eens een maand of langer kan duren en er maar simpelweg geadviseerd wordt om maar 'niet meer op hyperlinks te klikken'. 8)7

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Davelaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 13:31
Ik dus ook maar eens FireFox installeren.. (0.9.3)

Maar wat ik zie bevalt niet echt super goed. De T.net frontpage is nu mega traag. Even scrollen is er niet bij. De menu's zijn niet vooruit te branden.

En ik heb een rare bug in de bookmarks toolbar. Die geeft en geen bookmarks weer laat het scherm op en neer dansen waardoor alles nog trager wordt.

Daarom blijf ik dus gewoon IE gebruiken. Het doet wat het moet doen. Heb geen last van spyware. En ik hoef niet voor allerlei sites aparte instellingen te maken.
Het zal wel aan mij liggen dat FF hier niet goed werkt maar ik heb geen zin daar veel tijd in te steken.

Was ik maar een punt dan was ik het einde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Laatst online: 15-09 11:30

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 15:02:
[...]

Daar kan ik kort op zeggen Windows XP SP2 ...
Ook popup blocker en beter beveiligt tegen spyware/malware enzo. Had het eigenlijk met opzet niet vermeld in mijn vorige post, want dan verwacht ik van die reacties in de zin van :
1) Ik heb geen Windows XP, dus moet ik het stellen met een oudere versie van IE ?
Das idd een goed punt
2) Ik moet mijn OS updaten met een SP die net uit is om van zo'n features te kunnen genieten ?
ja lastig hé ;)
Helemaal mee eens, als je IE wilt doen, doe het dan goed. Dus de nieuwste windows versie, met het nieuwste service pack, met de nieuwste IE. Iedereen die niet wil updaten die hoeft niet te updaten, toch? Als je wel wil updaten, doe het dan meteen goed! ;)

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

J_Davelaar schreef op 13 augustus 2004 @ 15:04:
Ik dus ook maar eens FireFox installeren.. (0.9.3)

Maar wat ik zie bevalt niet echt super goed. De T.net frontpage is nu mega traag. Even scrollen is er niet bij. De menu's zijn niet vooruit te branden.

En ik heb een rare bug in de bookmarks toolbar. Die geeft en geen bookmarks weer laat het scherm op en neer dansen waardoor alles nog trager wordt.

Daarom blijf ik dus gewoon IE gebruiken. Het doet wat het moet doen. Heb geen last van spyware. En ik hoef niet voor allerlei sites aparte instellingen te maken.
Het zal wel aan mij liggen dat FF hier niet goed werkt maar ik heb geen zin daar veel tijd in te steken.
Smooth scrolling uitzetten helpt al een heleboel, want Firefox werkt voor alle pagina's veel soepeler en sneller, voor met DHTML.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

Oehh, IE bashen :D

als antwoord op de topic titel, denk dat dat voor velen de macht der gewoonte is.
Waarom zou je IE niet gebruiken? T werkt gewoon niet! :9
Neuh, laat ik daar even serieus op ingaan. IE ondersteunt idd geen (of verrekte beperkt) XHTML, maar valt gewoon terug op HTML 4.01 (zo lijkt het). Het CSS Boxmodel is verkeerd geimplementeerd, je hebt last van spyware die zich al dan niet door onwetende medegebruikers gratis en voor niets installeren. De javascript engine is verouderd, maar dat zijn bijna allemaal redenen voor een developer om iemand over te halen iets anders te gebruiken. Sjaak Trekhaak van dorpstraat 12 weet echt niet beter dan IE, en het word ze ook makkelijk gemaakt IE te gebruiken door developers.
Ikzelf ben groot fan van Firefox, m'n buur was het roerend met mij eens dat t een mooie browser is, maar als jij IE wilt gebruiken, ga je gang. Wil jij wat anders gebruiken, ga je gang. T is een kwestie van smaak en gezond verstand ;).

Schaadt het niet, dan baat het niet

Pagina: 1 2 3 Laatste