Aloha,
tot nu toe (sinds maandag) hebik kwa dow
nload snelheid op het internet geen klagen...lekker snel (+/- 650 kb/sec) maar de nieuws server is idd erg onstabiel. Ik weet het er word binnen nu en een paar dagen wat aan gedaan....laten we hopen dat het helpt. Ik kom van Xs4all en daar liep het meestal prima.
Ik ben over gegaan voor de upload eige
nlijk. Ik draai wat game servers voor lol, maar over de ping bennik wat minder te spreken.... Gemiddeld zitten de clients toch op een ping van 40 á 50 en dat bennik niet echt gewend (20 á 30 bij xs4all)
Maar ook daar word wat aan gedaan begrijp ik dus hopen maar.
effin waar ik een mee zit is het volgende :
Ik heb een linux server aan mijn tweaklijn hangen en vroegah had ik een ppp0 device om te connecten naar xs4all (over mijn eth1). sinds ik bij tweak zit "hangt" het internet gewoon aan eth1. Het loopt verder eige
nlijk goed , alleen om er bij dat ping verhaal zeker van te zijn dat IK niets verkeerd doe wil ik vragen of dit idd zo hoort. Of is het beter om toch via een ppp device te connecten.
Dan nog een : is het mogelijk om je modem (816-P2) gewoon vanaf je normale netwerk aan te spreken , ik moet nu als ik daar mee wil connecten de modem losmaken en aan een pc hangen met een ander ip (172.19.3.2) of het ip adres van mijn ethernet kaart veranderen naar deze waarde. hmm...ik zal een kijken of het met een eth1:0 op 172.19.3.2 lukt....
Komen er ook nog text nieuwsgroepen voor
tweakdsl en hun gebruikers zoals
tweakdsl.anounce voor aankondigingen van bijvoorbeeld de aanpassingen aan de newsserver en het netwerk, en het melden van storingen....het is dat ik toevallig in alt.
nl.
tweakdsl.klagen zag dat er aan gewerkt werd (thnx
NLsandman).
Maar ik vond dat die nieuwsgroepen bij xs4all een zeer goede bron van informatie voor mij waren over wat er zoal speelde bij xs4all.
Grtz
B4M