hehe tja ik had het heet dus.. een klasgenootje zei dat hij z'n eigen airco had gemaakt.. ik vroeg hoe.. en heb t ook gemaakt, nou zou ik dit idee graag delen met mensen die t ook zo verschrikkelijk heet hebben.
voeding voor de fans natuurlijk.. anders draaien ze zo moeilijk
4 schroeven om je fan in de doos te draaien
als je een schoenendoos gebruikt nog 2 schroeven om de deksel omhoog te houden zodat deze niet over de fan zakt
aluminiumfolie om de binnekant te isoleren
2 koelelementen.. om de koele lucht vandaan te halen
gereedschap... bijv mes.. schroevendraaier.. schaar
maak nog een klein gaatje waar de bedrading van de fan door naar buiten gaat
schroef de fan vast aan de binnekant...
draai de schroeven in op de positie waar de deksel op moet rusten
maak om de fan aan de buitenkant nog sorot kartonnen of papieren tunneltje zodat de lucht gericht word in een straal en niet alle kanten op vliegt
snij stukken aluminium folie op maat en plak het aan de binnekant van de doos EN deksel.. echt alles.. vloer en de wanden.. om het te isoleren en het condens op te vangen.
zet de koel elementen op een logische manier neer zodat de lucht er goed langs stroomt (op hun kant in ieder geval) ik zelf heb nu 4 koel elementen erin staan (plaatje is iets ouder)
ongeveer zo:
| ___|
|___ |
| ___|
|___ |
mochten de koelelementen te laag zijn als ze op hun kant staan.. zoek dan iets.. bijv een cd mapje ofzo die dikte om erop te leggen zodat het een soort tunneltje blijft voor de lucht.
sluit de zooi aan en test um.
KLAAR
als je het een en ander niet duidelijk is kan je nog altijd mjin voorbeelden bekijken in deze plaatjes.

dit is het resultaat van het bovenaaanzicht:

Tips: niet bij je computer koel elementen erin gaan gooien.. want er komt condens vanaf en dat is niet zo goed voor je putertje, wat je wel kan doen is het tunneltje aan de buitenkant van de doos tegen een bijv. casefan aanzetten
zodat je computer extra koele lucht binnenkrijgt.
die klasgenoot van me zegt net nog.. je kan ook deo erin spuiten aan de achterkant.. dan heb je glijk ook een luchtverfrisser
k mzzl .. ahh lekker koel hier
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 120624 op 10-08-2004 12:44 ]