Het GBA+NDS "backup tools" topic deel 2

Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste
Acties:
  • 25.885 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15831

Topicstarter
rajackar schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 08:58:
Ok dan!
Een passme is gelukkig een stuk goedkoper dan zo'n hele m3 set.
Ik kan dus mijn DS flashen met flashme en daarna een willekeurgie cart gebruiken?
Ja, maar niet elke fabrikant heeft de software ge-updated zodat je meerdere NDS programma's erop kan zetten. Soms moet je zelf patchen e.d.
Mijn 256Mb doet het namelijk prima maar al vanaf het begin raakt ie save informatie na max 2 dagen kwijt :(
Het kan zijn dat de Accu of Batterij los of defect is, dat is eenvoudig op te lossen. Welke cartridge heb je dan en waar heb je hem vandaan. Kan je er niet mee terug ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Ik zag zojuist dat FlashMe v7 uit is voor de Nintendo DS. Iemand een idee wat er veranderd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MandaloR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05-2024

MandaloR

MandaloR

http://www.neoflash.com/f...30.msg12780.html#msg12780
Congrats, you will no longer need the NeoKey or FlashCart to boot the MK2 menu unless something odd happens to corrupt your menuflash. In that case you can still use the boot keys ABXY while turning on your DS to start the menu from a GBA flash cart or NeoKey.
Ik heb verder eergisteren mijn m3adapter SD ontvangen en ben er zeer tevreden mee!! Alles werkt als een trein en er zijn velle mogelijkheden O-)

jB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 22:18
MandaloR321 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 11:18:
http://www.neoflash.com/f...30.msg12780.html#msg12780

[...]

Ik heb verder eergisteren mijn m3adapter SD ontvangen en ben er zeer tevreden mee!! Alles werkt als een trein en er zijn velle mogelijkheden O-)
Waar en hoe duur heb je hem gekocht?
En werkt alle "Homebrew" erop ;)

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:45

SD5k

>4&X

henkyyyyyyy schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:42:
Natuurlijk werkt alle homebrew erop, het is er tenslotte speciaal voor gemaakt! (8>

Of DS ROMs erop werken (want dat bedoel je ongetwijfeld, niet zo schijnheilig doen) moet je hier niet gaan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
-Sander schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 14:09:
[...]

Natuurlijk werkt alle homebrew erop, het is er tenslotte speciaal voor gemaakt! (8>

Of DS ROMs erop werken (want dat bedoel je ongetwijfeld, niet zo schijnheilig doen) moet je hier niet gaan vragen.
Hee ik vroeg het gelukkig niet aan jou!

Kop op!

Er is nog zoveel leuks in het leven! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MandaloR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05-2024

MandaloR

MandaloR

henkyyyyyyy schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:42:
[...]

www.eppo-ombouw.nl

voor E85,- excl verzend

was binnen een week binnen :)

jB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
MandaloR321 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 10:44:
[...]

www.eppo-ombouw.nl

voor E85,- excl verzend

was binnen een week binnen :)
Oke thnx, ff bestellen dan maar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Heb hem al opgehaald!!
Zeker een leuk dingetje!, kostte 100 euro!

Maar dat zou die van eppo me ook hebben gekost als ik hem onder rembours zou laten verzenden!

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

ik heb net ergens een paar Gb aan gba games kunnen bemachtigen en ben eigenlijk wel van plan een supercard voor sd te kopen aangezien ik ook nog een sd kaartje van 1Gb heb liggen.

Maar werkt deze supercard ook met de Gameboy Micro?
Ik weet dat ie gba games speelt, maar iemand misschien ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Omdat M3+SD trager is dan het type flash geheugen dat in een EZ-Flash zit zullen veel spellen stotteren, haperen of zelfs vastlopen. Ook moet elk spel (net zoals voor de DS) gepatched worden voordat het op de M3 werkt. Ze zijn niet erg actief met het ondersteunen van alle duizenden GBA spellen zodat er veel (gedeeltelijk) niet werken. Je zal dat merken met dingen zoals vastlopen in bepaalde levels en corrupte save-games etc... Ze zijn nog maar net begonnen dus het kan nog zijn dat ze GBA beter gaan ondersteunen maar het stotteren en haperen kunnen ze niet voorkomen omdat SD gewoon te traag is.

Er zijn twee types Flash geheugen:
NAND, traag, onbetrouwbaar (zit een chip tussen die checks en leveling doet), goedkoop (SecureDigital/CompactFlash)
NOR, snel, betrouwbaar, duur (gebruikt in EZ-Flash, Flash Advance etc.
http://standaard.typepad....6/01/nand_flash_gehe.html

De Supercard is technisch eigenlijk niet veel anders dan de M3 en die kost maar zo'n 45 euro. Ze hebben beide dezelfde voor en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-07 14:35
ik heb met de supercard sd nergens last van. Een standaard sd kaartje zonder problemen.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-07 20:42

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Iemand die me please hier mee kan helpen? zit hier nu zo'n 2 uur mee te kloten en kom er niet uit. Ik heb FlashMe v7 op m'n DS gezet, en een Supercard SD. Wat ik er ook voor de DS op zet, hij ziet het niet. Dit wilt zeggen .nds files en .dsq/.sav files. Daarentegen ziet hij WEL .gba files. Het rare is dat ik hiervoor een EZ-card had en zodra ik daar een ROM op zette werd hij gelijk doorgeboot. Nu krijg ik het NDS menu (met pictochat etc) waar ik vervolgens vanuit Start GBA Game bij de Supercard kan. Ik snap er echt he-le-maal niks van. Iemand een idee? :(

edit: als ik m'n DS instel automatisch door te booten zie ik het GameBoy Advance logo ook nog eens.. volgens mij ziet m'n DS 'm somehow niet als DS cartridge en lijkt iets niet goed te worden doorgelust..

overigens heb ik mn firmware van m'n supercard naar de nieuwste versie geupgrade

edit2: WTF! ik boot up met m'n oude PassMe er in, en hij ziet 'm wel.. snap er niks van! raargenoeg bij elke file een wit scherm... iemand enig idee?

[ Voor 39% gewijzigd door apNia op 10-04-2006 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Inmiddels een Gameboy micro en een Supercard SD aangeschaft.
99 % van alle games loopt vast of starten al niet eens door (wit scherm)

Ik gebruik de laatste Supercard SD software en firmware.
Moet ik games eerst nog met andere software patchen voordat ik het door de supercard software gooi ofzo?

Het kan ook komen doordat de Supercard SD niet lekker samengaat met een micro
hoewel ik gelezen heb dat dit toch netjes zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Quedro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06 13:01

El_Quedro

Pininfarina

Ik was benieuwd, ik heb zo'n RT2500 netwerkkaart aangeschaft om gewoon wat demo's te kunnen spelen. Ook ben ik zelf een programmeur en wilde zelf een beetje gaan klooien met homebrew.. Nu was ik alleen benieuwd, als ik FlashMe erop zet, moeten dan mijn friendcodes e.d. opnieuw gegenereerd worden? Omdat hij je DS en spel als een set ziet..

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-07 14:52

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Heeft iemand een passme 2 te leen in de buurt van Amsterdam ?
Ik wil mijn DS Lite flashen (ook al is het risky als vuk.. :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 22:21
Ik kan het niet echt volgen, is die M3 adapter nu wel of niet goed? Is het nu wel of niet erg of je een SD pakt of beter een CF?

Eerst leek mij de M3 het beste maar nu hoor ik dat je vaak stotterd enz dus dat is ook niet zo ideaal lijkt me zo als het 100 euro kost.

En wat is dan een betere tegenhanger? Back up games draaid het bij mij vooral om.

Ik ben verplan hem dan via importshop.nl te kopen, hebben zelfde prijs als de rest en forum is ook redelijk actief ,dus leek me wel oke, na meermalige melding op deze forum.

En is het nu echt zo dat je via die M3 alle games speciale patches voor moet hebben want schiet dan ook niet echt op lijkt me zo, of saves corrupt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

.KeN. schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 15:12:
Heeft iemand een passme 2 te leen in de buurt van Amsterdam ?
Ik wil mijn DS Lite flashen (ook al is het risky als vuk.. :/)
joh! laat je mij niet in de steek? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
J_star schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 19:41:
Ik kan het niet echt volgen, is die M3 adapter nu wel of niet goed? Is het nu wel of niet erg of je een SD pakt of beter een CF?

Eerst leek mij de M3 het beste maar nu hoor ik dat je vaak stotterd enz dus dat is ook niet zo ideaal lijkt me zo als het 100 euro kost.

En wat is dan een betere tegenhanger? Back up games draaid het bij mij vooral om.

Ik ben verplan hem dan via importshop.nl te kopen, hebben zelfde prijs als de rest en forum is ook redelijk actief ,dus leek me wel oke, na meermalige melding op deze forum.

En is het nu echt zo dat je via die M3 alle games speciale patches voor moet hebben want schiet dan ook niet echt op lijkt me zo, of saves corrupt zijn.
Ik heb een M3 SD en alles loopt er perfect op, geen rare patches of wat.
Zeker een aanrader!

Edit: Of bedoel je GBA Back ups? Want die heb ik nog niet geprobeerd!

[ Voor 4% gewijzigd door henkyyyyyyy op 13-05-2006 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
henkyyyyyyy schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 11:46:
[...]
Edit: Of bedoel je GBA Back ups? Want die heb ik nog niet geprobeerd!
Ik neem aan van wel, dat is namelijk een bekend probleem. Gelukkig is er nu de EZ-Flash 4 als alternatief. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

apNia schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 02:50:
[...]

joh! laat je mij niet in de steek? :'(
now why would I do a thing like that ? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Ben benieuwd wat de EZFlash 4 gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
Ja beide maar zal uiteindelijke vooral NDS worden, EZFlash 4 is die alleen voor gba dan? en is die dan al uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, de EZ-Flash 4 is er al.

Ik heb al twee weken getest met een sample en hij werkt goed op de GBA en de DS. :*)
Er zijn nog een paar (minder interessante) DS games niet ondersteund maar dat zal binnenkort wel opgelost worden met een software-update.

Hij past volledig in de Gameboy Mini en de Nintendo DS, dus hij steekt niet uit. Er moet moet een miniSD geheugenkaart in.

Over ongeveer 2 maanden komt er een nog kleinere versie uit speciaal voor de Nintendo DS lite, die zal iets duurder zijn en heeft microSD geheugen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
en waar kan je deze bestellen, en ik las dat deze dingen ook een beperkte intern snel geheugen hebben, moet je dan percee die grote pakken of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
niet echt actieve topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tja, je stelde vragen die al uitvoerig beantwoord waren ;)

(kijk eens op de eerste pagina van dit topic en mijn signature voor de plekken waar je de EZ-Flash 4 vandaan kan halen)

Met de EZ-Flash II 256 kan je alle GBA games gebruiken, met een EZ-Flash 4 heb je onbeperkte ruimte en kan je meerdere games op de miniSD kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75177

ik heb nu een al een ezflash2 256Mb. Met een EZ-Pass2 zou ik klaar zijn met mijn nieuwe DS :)

Mijn vraag is of de meeste spellen van de DS op een 256Mb kaartje passen.
Verder zag ik dat je bij de inkoopaktie van de EZ-Pass2 de volgende gegevens moet opgeven:

Serienummer, Typenummer en kleur van DS mailen + code-nummer (NTR-????-EUR)

Waarom is dat nodig?? Werkt die dan alleen op die exacte combi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
Nee want ik had op die sites gekeken en kon alleen III vinden en niet VI verzie, daarom vroeg ik het dus.

Of ik ben dom en over het hoofd heb gezien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-01 15:53
Anoniem: 75177 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 09:23:
ik heb nu een al een ezflash2 256Mb. Met een EZ-Pass2 zou ik klaar zijn met mijn nieuwe DS :)

Verder zag ik dat je bij de inkoopaktie van de EZ-Pass2 de volgende gegevens moet opgeven:

Hou er rekening mee, dat de meeste flashcarts rekenen in megabits (256mb=32mB)en er zijn toch wel redelijk wat DS games die de 32mB overschrijden.
Het grootste spel wat ik ken is Resident evil, en dat is 128mB groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 75177 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 09:23:
De meeste wel, maar niet alle.
Als je net een nieuwe DS hebt dan heeft hij een nieuwe BIOS waarbij je een EZ-Pass2 nodig hebt die speciaal voor jouw combinatie geprogrammeerd is. :)

Ohja, het is nu niet meer op inkoopacties.net maar op http://www.samenkopen.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177564

mensen, wat vragen van een noob ;)

1: als je een gb micro hebt, wat is dan slim om lowbudget aan te schaffen kwa flash kaart? kwa prijs en kwaliteit enzo? is het slimmer om zn micro sd ding te halen los of egt wel zn standart flash 4 kaart?

2: bij Lik-sang . com kan je kiezen: Movie players, Afbeeldingslocatie: http://image.lik-sang.com/images//large/gba-nds-movieplayer-cf1.jpg zoeits.. is het niet mogelijk daarmee .gb[a] roms te kunnen spelen?

gegroet een noob ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Laatst online: 15:34
Op pagina 4 las ik wat over de Halo Light voor de Gameboy Advance en ik ben nu zelf een beetje op onderzoek uit om een lichtje in mijn GBA te krijgen (heb al een SP, maar voor de multiplayer enzo ;) ).

Is er nog verschil tussen de Halo Light van Innovation en de Stick-on-Light van Gamestech?

Van sommige hoor ik dat je het beste voor de Afterburner kunt gaan, maar de installatieprocedure lijkt nogal pittig en het setje is nergens meer verkrijgbaar.

Wat is jullie ervaring?
Of had ik hier een nieuw topic van moeten maken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 177564 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 20:50:
mensen, wat vragen van een noob ;)

1: als je een gb micro hebt, wat is dan slim om lowbudget aan te schaffen kwa flash kaart? kwa prijs en kwaliteit enzo? is het slimmer om zn micro sd ding te halen los of egt wel zn standart flash 4 kaart?
Voor de GB Micro is de EZ-Flash II de allerbeste oplossing. Alle GBA programma's werken perfect, gebruikt weinig stroom en steekt niet uit.
2: bij Lik-sang . com kan je kiezen: Movie players, [afbeelding] zoeits.. is het niet mogelijk daarmee .gb[a] roms te kunnen spelen?
gegroet een noob ;)
Eigenlijk niet, met wat moeite wel kleine homebrew en kleine NES roms. Er zit geen geheugen in dus alles moet in de 3Mbit intern geheugen van de GBA passen. Ook steekt dat ding gigantisch uit bij de GB Micro :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Ik ben n00b op dit gebied, maar dit kwam ik net tegen: http://www.supercard.cn/eng/index.htm
Is dat wat? (sorry voor het niet lezen van alle 18 pagina's als het er al staat ;) )
Wat me er ook aan opviel: "NDS GBA linkage function."
Betekent dit dat je de NDS met de GBA kunt linken en kunt multiplayeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Shadow_Zero schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 14:17:[...]Betekent dit dat je de NDS met de GBA kunt linken en kunt multiplayeren?
Nee:
Increased with the GBA linkage function, if moves time the NDS game discovered has the of the same name GBA game with the table of contents under, the essence can load the GBA game first, by realizes the linkage function (the example: 0094.Dsq,0094.Gba, then 0094.Dsq and 0094.Gba can realize the linkage)
P.S. Als je die 18 paginas niet leest blijf je een n00b >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 15831 op 31-05-2006 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15831 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 22:52:
[...]

Voor de GB Micro is de EZ-Flash II de allerbeste oplossing. Alle GBA programma's werken perfect, gebruikt weinig stroom en steekt niet uit.

[...]

Eigenlijk niet, met wat moeite wel kleine homebrew en kleine NES roms. Er zit geen geheugen in dus alles moet in de 3Mbit intern geheugen van de GBA passen. Ook steekt dat ding gigantisch uit bij de GB Micro :X
en wat is de beste voor DS toch wel? en zeg eerlijk is het de moeite nog wel een micro ofzo te halen of zou ik toch wel voor de DS [Lite] moeten gaan, aangezien er weinig tot geen games meer voor de gba uit komen,, eerlijk zeggen aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128052

Ga voor de Ds-lite omdat de GBA al bijna dood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128052 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:03:
oke bedankt weet ik iig dat ik gene miskoop zal doen, en welke flash player zal daar het beste op werken [ prijs/kwaliteit ] ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 128052 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:03:
De GBA is absoluut niet dood, er komen nog steeds nieuwe games voor uit en er zijn er natuurlijk al duizenden beschikbaar. Duurt wel even voordat je die allemaal hebt uitgespeeld. :*)

De Micro is gewoon super stevig en super portable. Samen met een EZ-Flash II is het de ideale combinatie. :9~

De DS (lite) is toch een heel stuk groter en speelt ook alle GBA games af.
Anoniem: 177564 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 19:28:
[...]en welke flash player zal daar het beste op werken [ prijs/kwaliteit ] ?
Voor DS games en video's kan je het beste op dit moment de EZ-Flash 4 nemen, die is goedkoper per megabyte.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 15831 op 01-06-2006 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15831 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 22:09:
[...]

De GBA is absoluut niet dood, er komen nog steeds nieuwe games voor uit en er zijn er natuurlijk al duizenden beschikbaar. Duurt wel even voordat je die allemaal hebt uitgespeeld. :*)
.
Ja daarom zei ik ook "bijna" dood. Hij vroeg of er bijna geen games meer komen voor de GBA, en dat is eigenlijk wel zo. De DS is hot dus devlopers kiezen eerder voor de ds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55849

Anoniem: 15831 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 22:09:
[...]

Voor DS games en video's kan je het beste op dit moment de EZ-Flash 4 nemen, die is goedkoper per megabyte.
Ik zou toch voor de M3 (-MiniSD) gaan, daarvan is de DS compatibiliteit iets hoger. Op de EZ-flash 4 zijn er nog altijd enkele DS spellen die niet werken (waaronder bijvoorbeeld Tony Hawk). Op de M3 werkt ook meer homebrew, er is meer ondersteuning voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 55849 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 17:53:
[...]
Ik zou toch voor de M3 (-MiniSD) gaan, daarvan is de DS compatibiliteit iets hoger. Op de EZ-flash 4 zijn er nog altijd enkele DS spellen die niet werken (waaronder bijvoorbeeld Tony Hawk). Op de M3 werkt ook meer homebrew, er is meer ondersteuning voor.
De M3 is duurder en is qua hardware een stuk goedkoper uitgevoerd. GBA is een stuk minder, opstarten een stuk trager, stroomverbruik hoger, geen accu maar een batterij. Minder garantie en oudere technologie.

Ook steun je door het kopen van de M3 een organisatie die niet geheel fijn is. (DDOS attacks op concurrenten, sponsoren van een illegale release groep, verspreiden van de DS bricker, hobbyisten bedreigen die technische details op hun site posten, gigantisch hoge prijzen vragen en proberen te voorkomen dat er een concurrerent product op de markt komt door omkoping en bedreiging etc...) :X

De M3 bestaat al bijna een half jaar en de EZ4 pas een paar weken, logisch dat nog niet alles ondersteund is. Maar is dat nou het belangrijkste? Homebrew is de toekomst, en blijf gewoon je games kopen zodat Nintendo nog meer mooie dingen kan ontwikkelen.

Zoals altijd gaat de EZ-Flash de boel weer heel snel inhalen: Goedkoper, moderner en beter. _/-\o_

Verspil je tijd niet alleen aan games maar probeer zelf eens software te bouwen voor de GBA en de DS. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15831 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 23:19:

De M3 is duurder en is qua hardware een stuk goedkoper uitgevoerd. GBA is een stuk minder, opstarten een stuk trager, stroomverbruik hoger, geen accu maar een batterij. Minder garantie en oudere technologie.
De M3 is inderdaad iets duurder dan de EZ4, maar ik vind het prijsverschil de moeite waard. Hoe kom je er trouwens bij dat de hardware van de M3 goedkoop uitgevoerd is? Het komt op hetzelfde neer als de EZ4, de M3 heeft ook low-power RAM dus géén hoger stroomverbruik. Hij heeft wél een RTC, in tegenstelling tot de EZ4, wat de GBA-compatibiliteit (oa. sommige Pokémon-spellen) hoger maakt. Het enige GBA-spel dat ik tot nu toe niet aan de praat kreeg op de M3 was Tetris Advance (J) (loopt op een bepaald moment vast), maar op mijn EZ-flash II PS werkte het ook niet. De batterij ipv de accu vind ik geen nadeel, je riskeert geen saves te verliezen als je hem een maand niet gebruikt (ivm opladen) en als de batterij na jaren toch leeg geraakt is hij redelijk eenvoudig te vervangen. Wat je met minder garantie bedoelt begrijp ik niet, ik weet alleen dat het M3 team heel regelmatig updates uitbrengt met verbeteringen (oa. een eigen DS dumper) en het al maanden geleden is dat het EZ team nog een update uitbracht voor hun EZ-Client. Oudere technologie? Nog nooit iets van gemerkt.
Ook steun je door het kopen van de M3 een organisatie die niet geheel fijn is. (DDOS attacks op concurrenten, sponsoren van een illegale release groep, verspreiden van de DS bricker, hobbyisten bedreigen die technische details op hun site posten, gigantisch hoge prijzen vragen en proberen te voorkomen dat er een concurrerent product op de markt komt door omkoping en bedreiging etc...) :X
Wat betreft dat sponsoren van een illegale releasegroup, daar bedoel je waarschijnlijk NeoFlash en GST mee (helemaal in het begin van de DS scene werden dumps van GST verspreid die gehackt waren om alleen op NeoFlash te draaien). Hier heeft het M3 team (GBAlpha) NIKS mee te maken.
De DS bricker is gemaakt door Darkfader, wederom heeft het M3 team hier niks mee te maken.
Van de rest van je argumenten (DDOS attacks, bedreiging en omkoping) geloof ik niks, geef eens een bron?
De M3 bestaat al bijna een half jaar en de EZ4 pas een paar weken, logisch dat nog niet alles ondersteund is. Maar is dat nou het belangrijkste?
Ja.
Homebrew is de toekomst, en blijf gewoon je games kopen zodat Nintendo nog meer mooie dingen kan ontwikkelen.
Daarom mijn voorkeur voor de M3, die wordt veel meer ondersteund door homebrew. Games kopen is uiteraard vanzelfsprekend, het is echter wel handig om er backups van te kunnen maken (kan jammer genoeg (nog) niet met de EZ4) en tientallen spellen op één geheugenkaartje te kunnen zetten.
Zoals altijd gaat de EZ-Flash de boel weer heel snel inhalen: Goedkoper, moderner en beter. _/-\o_
Lijkt me wel interessant, zo'n kristallen bol om de toekomst te voorspellen. Waar koop je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-07 18:11
Mijn EZ-Flash II Powerstar 512m gaat toch ok gewoon NDS games blijven ondersteunen he? Ik heb momenteel nog geen DS maar ik had deze cart ook al gekocht met de gedachte er later NDS roms mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Is er nog een reden dat men het alleen over de EZ4 en de M3 en niet de SuperCard heeft?
Supercard zou mijn eerste keuze zijn op het moment.

Ik wil hem gaan gebruiken zodat ik de GBA multiplayer games kan kopieeeren ipv. steeds 2 cartridges kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55449

Emu schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 11:48:
Mijn EZ-Flash II Powerstar 512m gaat toch ok gewoon NDS games blijven ondersteunen he? Ik heb momenteel nog geen DS maar ik had deze cart ook al gekocht met de gedachte er later NDS roms mee te spelen.
Ja, alleen gaan er steeds meer DS games dik over de 512 MB heen dus op een gegeven moment zul je toch meer capaciteit nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Nu online

NoTimeRemains

I know

heeft iemand nog de software + drivers voor de ez-flash, ez-cart 256Mb?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shadow_Zero schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 12:03:
Is er nog een reden dat men het alleen over de EZ4 en de M3 en niet de SuperCard heeft?
Supercard zou mijn eerste keuze zijn op het moment.

Ik wil hem gaan gebruiken zodat ik de GBA multiplayer games kan kopieeeren ipv. steeds 2 cartridges kopen :)
De Supercard is goedkoop en prima voor DS gebruik, maar de compatibiliteit met GBA-spellen is niet zo goed en het stroomverbruik is iets hoger. Voor gebruik met de GBA zou ik hem dus afraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Afraden an sich of tov. de M3? (of EZ-Flash zelfs)
Is de compatibiliteit nog ergens na te lezen?

En is er nog een reden dat importshop.nl de M3 ineens niet meer heeft...?

[ Voor 29% gewijzigd door Shadow_Zero op 14-06-2006 07:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-01 11:21
Ik ben net een uurtje bezig dit topic te lezen om erachter te komen welke flashcart ik het beste kan kopen voor de NDS Lite die ik ga halen als ie uit is. Ik heb nu een GBA met EZFA 256MB, werkt als een trein; gewoon linken met de pc, spel erop zetten, terug in GBA, en spelen maar. Zoiets wil ik dus met de NDS.

Nu hoor ik dat het iets anders gaat:
- spellen moeten gepatcht worden
- je hebt een origineel spel nodig om te booten
- ding steekt uit
- saves raken kwijt na twee dagen

Omdat iedereen elkaar tegenspreekt dus even 1 simpele vraag:

Welke flashcard moet ik kopen die geen gepatch aan roms nodig heeft, saves niet kwijtraakt, en niet uitsteekt?

Ik denk dat dit de M3 is, aan de hand van de posts in dit topic. Volgens mij voldoet de "M3 Perfect (SD) en Passcard 3" set van importshop.nl aan mijn eisen; als ik het zo lees heb je een cartridge in het DS slot en een cartridge in het GBA slot, die beiden niet uitsteken. Kan iemand dit verifieren of dit zo is op een NDS Lite?

(Of steekt alleen de MiniSD versie niet uit? Heb natuurlijk het liefst SD omdat die kaartjes goedkoper zijn, maar als MiniSD niet uitsteekt, verkies ik dat boven een lagere prijs.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mini-SD is net zo groot als een GBA spel. Bij de normale DS steekt die dus niet uit, maar wel een klein beetje bij de lite. Ik heb wel al op forums gelezen dat er wat speciaale lite versies aankomen binnenkort. Die zullen bij de DS-Lite helemaal niet meer uitsteken, en dus net als dat klepje zijn die je bij de DS-Lite krijgt. Ze komen ook in verschillende kleuren, maar zwart heb ik nog niet gezien.

Mini-SD is dus wel een stuk kleiner als de SD versie, maar bij de lite zal hij nog een paar mm uitsteken.

[Edit] Die Speciaale lite versie gaat trouwens ook gebruik maken van Mini-SD kaartjes.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 128052 op 15-06-2006 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nfm schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 18:27:
Welke flashcard moet ik kopen die geen gepatch aan roms nodig heeft, saves niet kwijtraakt, en niet uitsteekt?
Patchen moet met elk model, de writer van jouw vorige cartridge patchte de roms ook terwijl hij ze op de Cartridge flashde. Er zijn ook modellen die on-the-fly patchen maar dan moet je toch elke keer de firmware updaten zodat nieuwe roms ondersteund zijn.

De EZ-Flash 4 (miniSD) is de kleinste (De M3 miniSD is paar mm langer) maar steekt nog steeds uit bij de DS Lite.

De EZ-Flash 4 lite (microSD) lost dit op maar het zal nog wel zeker twee maanden duren voordat die verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix
Patchen moet met elk model, de writer van jouw vorige cartridge patchte de roms ook terwijl hij ze op de Cartridge flashde. Er zijn ook modellen die on-the-fly patchen maar dan moet je toch elke keer de firmware updaten zodat nieuwe roms ondersteund zijn.
Ik merkte in ieder geval niks van het patchen. En zolang ik niks merk ben ik blij ;)
De EZ-Flash 4 lite (microSD) lost dit op maar het zal nog wel zeker twee maanden duren voordat die verkrijgbaar is.
Twee maanden is teveel, ik wacht al veel te lang voor de DS Lite. Maar toen zag ik op andere forums dat deze al geleverd word. Na wat verder zoeken al wat pics, hij schijnt vandaag z'n releasedate hebben: hier op winsunx is-ie te koop. Ding schijnt in blauw, lichtblauw en wit te komen :P lekker sociaal voor ons Europeanen die de zwarte aanschaffen. Voor 45 dollar ex shipping is dat niet duur vergeleken met importshop.nl (die, nu ik merk, overal mee duur is). Denk dat ik die ga bestellen (kan wel even wachten op een IA).

Je hebt voor de EZ-Flash 4 toch een Passcard 3 nodig? Of werkt ie alleen met de EZ-PASS 2 (welke volgens het plaatje op winsunx wel erg extreem uitsteekt met dat blok)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

het zal druk worden in dit topic met de ds-lite in het vooruitzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij werkt Passcard 3 gewoon met al die flash dingen. Heb al meerdere sites van andere merken flashkaarten die ook gewoon die Passcard3 op hun site hebben staan.

[Edit] [Quote]Producer: M3 Adapter

Passscard is the perfect flash card boot-up solution for DS LITE & NDS .
It is compatible with most types of flash cards including M3, Neo, SC & G6 etc.
[quote/]

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 128052 op 16-06-2006 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
De normale GBA games steken ook uit op de DS Lite, dus wat dat betreft kan ik het niet zo erg vinden :)
Maarrem, welke importshop heeft em voor $45??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Staat in ze post: Hier dus.

Denk dat ik ook dit ding ga kopen, of de M3. Mischien nog even wachten tot m3 met een lite versie komt :P

Voor de m3 kan je het beste op www.divineo.cn kijken.

[Edit] er komt dus ook een Micro SD versie speciaal voor de litevan m3. Heb dit van iemand die een m3 had geamiled:
We will release the M3 lite later (M3 micro SD) .
It will fit into the GBA cartridge slot of the DS Lite without any
sticking out.
En zo steekt de mini-sd uit bij de lite:
Afbeeldingslocatie: http://i16.photobucket.com/albums/b50/neocvera/CIMG0245.jpg

[ Voor 139% gewijzigd door Anoniem: 128052 op 16-06-2006 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Nu online

NoTimeRemains

I know

damn dat is wel jammer...
ik denk dat ik dan nog even wacht met het kopen van een ds lite + cartridge

maar uhm wat heb ik nu eigk allemaal nodig om op een ds lite + backup spellen te spelen? zie door het backup tools bos de bomen niet meer :(

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Je hebt denk ik zo'n Pass-device nodig.. ik bestel gewoon een PassMe2 uit de states of laat m'n PassMe1 patchen, en dan lekker FlashMe er op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alleen als je een Ds-Lite koopt geen passkey 1-2 kopen of je moet hem gaan flashen. Heel erg zonde om zo een grote passkey uit hebben steken als je voor het zelfde bedrag nu Passcard3 kan kopen die je niet meer ziet.

Maar je hebt dus een Flaskaart nodig (m3, Supercard, Ezflash etc.) en een passcard. (En een Mini/micro/SD/CF geheugen kaartje heb je nodig.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Nu online

NoTimeRemains

I know

dus ik heb een Passcard3 nodig.
een flashkaart. En een Mini/micro/SD/CF.

passcard3 voor het omzeilen van de beveiliging
flashkaart waar ik de spellen opzet.
en die SD waar is die dan voor?

[ Voor 3% gewijzigd door NoTimeRemains op 16-06-2006 14:41 ]

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou dat is dus je geheugen. Op zo een Mini-SD kaartje van bijvoorbeeld 1Gig stop je dan je roms/homebrew/films/mp3's en die steek je dan in je M3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 23:52
Anoniem: 128052 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 08:41:

En zo steekt de mini-sd uit bij de lite:
[afbeelding]
Da's de oude mini-sd versie, de nieuwere is kleiner en daar moet je de SD kaart aan de zijkant insteken (kan je dus niet er in steken / er uit halen als de adapter in de DS zit). Hoewel de nieuwe kleiner is steekt het geheel nog steeds uit. Ik wacht wel op de micro-SD versie, die moet perfect passen als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja ik wacht ook nog wel een tijdje. Kan het nog wel even met me oude ds doen:P

Als de Lite versie uit is koop ik die, en haal daarna meteen een ds :) Hoop wel dat er zwart kleurtje flashkaart komt voor ons :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Dat dat past, een micro versie. Zou haast zeggen dat het dan te klein wordt.
Zijn hier ook al screenshots van??
Verwachte release date?

[ Voor 11% gewijzigd door Shadow_Zero op 17-06-2006 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shadow_Zero schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 00:26:
Dat dat past, een micro versie. Zou haast zeggen dat het dan te klein wordt.
Zijn hier ook al screenshots van??
Verwachte release date?
Werd al een paar keer gepost maarja:

http://forums.maxconsole....d.php?p=176531#post176531
Verwachte release datum?
Paar dagen geleden: Hier te koop

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 128052 op 17-06-2006 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Ik bedoelde eigenlijk de M3, niet de EZ4.

Is het trouwens zo dat de mirco-sd cartridge niet in de normale DS past?
Als hij precies in een Lite past, dan klinkt dat wel aannemelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had vandaag ergens op een forum gelezen, dat iemand M3 had geemailed, en te horen kreeg dat de Micro-SD al in productie is. Het Plastic wordt al gesmolten! :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124445

De EZ4-Lite micro sd kan je al een paar dagen kopen bij Winsunx,
De g6 lite is vandaag uitgekomen in China, die kost 63$ voor de 4Gbit versie en een 8Gbit versie is in ontwikkeling, je krijgt er tevens ook 7DVD's bij met alle GBA en NDS roms op dit moemtn :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1tchwax
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-06 17:17
Anoniem: 124445 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 13:22:
De EZ4-Lite micro sd kan je al een paar dagen kopen bij Winsunx,
De g6 lite is vandaag uitgekomen in China, die kost 63$ voor de 4Gbit versie en een 8Gbit versie is in ontwikkeling, je krijgt er tevens ook 7DVD's bij met alle GBA en NDS roms op dit moemtn :*)
Waar heb je de g6 gespot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hi,
We will release the G6 Lite next week .
It will fit into the GBA cartridge slot of the DS Lite without any sticking out.
It is good fit & compatible with all GBA , NDS & NDSL console .(not only for NDSL)
The package included :
1, G6 Lite (Crystal white )
2, cartridge case (Enamal Navy )
3, cartridge case (Ice Blue )
4, GBA cartridge case
5, USB burner

Regards
D@m3
Afbeeldingslocatie: http://pspsaves.info/thug/g6_lite.jpg
Bron: http://www.gbatemp.net/

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 128052 op 19-06-2006 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179735

Hoi,

Voor de GBA van mijn zoontje heb ik een EZ Flash II Powerstar 256 gekocht. Die deed het tot nu toe prima. Maar als ik hem nu wil starten, is het enige wat het scherm laat zien "analyzing cartridge". En vervolgens doet hij niets meer, het hele programma loopt vast.

Ik heb EZClient 3.25 geinstalleerd. Ook op een andere computer geprobeerd, hetzelfde probleem. Het lampje van de cartridge blijft rood branden. Voor mijn gevoel is het iets met de software? Heb alles eraf gegooid en weer opnieuw geinstalleerd. Ook dit hielp niets.

Heeft iemand eenzelfde ervaring en een oplossing? Ik word er helemaal gek van!!

Bedankt!
Coconuts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Er is een animocheck voor de supercard miniSD, samen met de superkey!!!
Hier staat de animocheck.
Inkoopacties.net is een website waar mensen zelf producten inkopen, vaak met hoeveelheden, zodat er korting kan worden bedongen op de producten. Dit kan tot tientallen euro's schelen. Een animocheck is een "actie" waarop een organisator kan kijken of mensen het product wel zouden willen hebben. Zodoende hoeft hij de leverancier geen beloftes te doen, en kan hij schatten hoeveel er moeten worden ingekocht. Ik heb anderhalf jaar terug iets soortgelijks gekocht. Dit kostte me 100 euro. Dit kost in totaal, alles inclusief, 120 euro. Hierbij zijn de supercard en de superkey zo klein, dat ze niet meer buiten de Nintendo DS komen. daarbij krijg je ook een 1 GB miniSD-kaart, en een kaartlezer. Ik had geen kaartje of kaartlezer een jaar geleden erbij gekregen.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Of je koopt op http://www.divineo.cn de M3 Mini-SD + passcard 3 voor 85 euro + 5 dollar verzendskosten.
Is wel een chineese webshop maar goed betrouwbaar. Ze willen ook nog wel is pakketjes als "Gift" verzenden zodat je geen tax hoeft te betalen, angezien ze daar in china toch niet echt op letten.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 128052 op 20-06-2006 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Anoniem: 128052 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 20:04:
Ze willen ook nog wel is pakketjes als "Gift" verzenden zodat je geen tax hoeft te betalen, angezien ze daar in china toch niet echt op letten.
In China hoeven ze er ook niet op te letten, omdat dat het uitvoerend land is. BTW en invoerrechten ben je verschuldigd aan de belastingdienst/douane van het invoerend land. De kans det de NL douane een pakketje uit China inspecteert als het als kado is aangemerkt lijkt me groter dan een pakketje uit bijvoorbeeld de VS of Canada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Nu online

NoTimeRemains

I know

zo ik ben nu wel aan het twijfelen wat ik nu precies moet gaan doen. ik heb soweiso nog geen ds(l) maar dat komt dan nog wel. maar het probleem is gewoon welk backup system moet ik er bij gaan halen.
mijn eisen:
- moet perfect passen in de lite
- er moeten meerdere spellen op opgeslagen kunnen worden. liefst meer dan 4-5 games.
- vervangbaar 'goedkoop' geheugen (SD/mSD)
- goede software support
geen makkelijke keuze dus. wie kan mij het beste adviseren; moet ik nog even wacht op een nieuw systeem of nu al iets kopen?

en jongens Afbeeldingslocatie: http://gbatemp.net/style_emoticons/default/yaynds.gif

[ Voor 3% gewijzigd door NoTimeRemains op 21-06-2006 00:25 ]

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
HIValicious schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 00:25:
zo ik ben nu wel aan het twijfelen wat ik nu precies moet gaan doen. ik heb soweiso nog geen ds(l) maar dat komt dan nog wel. maar het probleem is gewoon welk backup system moet ik er bij gaan halen.
mijn eisen:
- moet perfect passen in de lite
- er moeten meerdere spellen op opgeslagen kunnen worden. liefst meer dan 4-5 games.
- vervangbaar 'goedkoop' geheugen (SD/mSD)
- goede software support
geen makkelijke keuze dus. wie kan mij het beste adviseren; moet ik nog even wacht op een nieuw systeem of nu al iets kopen?

en jongens [afbeelding]
Zie mijn post 4 posts terug...ik heb de supercard SD, de software support is al anderhalf jaar echt uitstekend, en de producten waarover ik in mijn vorige post sprak, sluiten perfect aan bij je eisen: ze steken niet uit, vervangbaar minisd geheugen.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Anoniem: 128052 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 20:04:
Of je koopt op http://www.divineo.cn de M3 Mini-SD + passcard 3 voor 85 euro + 5 dollar verzendskosten.
Is wel een chineese webshop maar goed betrouwbaar. Ze willen ook nog wel is pakketjes als "Gift" verzenden zodat je geen tax hoeft te betalen, angezien ze daar in china toch niet echt op letten.
Of je koopt die 2 dingen voor 70 euro in NL op inkoopacties, maar het is nog maar een animocheck, dus het kan nog wel 1 of 2 weken duren voordat je kan bestellen.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nas T schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 09:58:
[...]
Of je koopt die 2 dingen voor 70 euro in NL op inkoopacties, maar het is nog maar een animocheck, dus het kan nog wel 1 of 2 weken duren voordat je kan bestellen.
Als je die 2 dingen hebt gekocht. Ben je dan "klaar"? (of moet je nog extra dingen kopen om het werkend te krijgen)
Spelen die dingen alle spellen af zonder haperen/langzamer te gaan?
Steken die dingen absoluut niet uit je lite?
Zijn die dingen enigzins toekomst bestendig?
En kun je er ook mp3's, films, Internet explorer?, wordpad, opzetten en gebruiken?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 21-06-2006 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Anoniem: 155599 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 10:07:
[...]
En kun je er ook mp3's, films, Internet explorer?, wordpad, opzetten en gebruiken?
Ik hoorde zelfs dat de laatste Beta van Vista er ook op werkt.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Maar zijn alle voordelen van de M3 tov. de SuperCard ook waar?
Als je de website van M3 leest is hun product superieur.
En sommige claimen dat compatibility van games, zeker van GBA, beter is bij de M3.
Is dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Anoniem: 155599 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 10:07:
Als je die 2 dingen hebt gekocht. Ben je dan "klaar"? (of moet je nog extra dingen kopen om het werkend te krijgen)
Spelen die dingen alle spellen af zonder haperen/langzamer te gaan?
Steken die dingen absoluut niet uit je lite?
Zijn die dingen enigzins toekomst bestendig?
- Nee, je moet ook nog een geheugenkaartje kopen uiteraard
- Bijna alle spellen zijn normaal af te spelen.
- Even groot als een GBA cartridge, dus steken wel uit. De volgende generatie (micro) is speciaal voor de Lite dus steken niet uit.
- Firmware upgradable, dus ja.
- Ja, ja, nee, nee.
Shadow_Zero schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 10:28:
Maar zijn alle voordelen van de M3 tov. de SuperCard ook waar?
Als je de website van M3 leest is hun product superieur.
En sommige claimen dat compatibility van games, zeker van GBA, beter is bij de M3.
Is dat zo?
Compatibiliteit van de M3 is iets beter omdat het team erachter snel patches zegt uit te brengen die problemen verhelpen, maar bij de Supercard schijnt ook bijna alles wel goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Sander schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:00:
[...]

- Nee, je moet ook nog een geheugenkaartje kopen uiteraard
- Bijna alle spellen zijn normaal af te spelen.
- Even groot als een GBA cartridge, dus steken wel uit. De volgende generatie (micro) is speciaal voor de Lite dus steken niet uit.
- Firmware upgradable, dus ja.
- Ja, ja, nee, nee.
^O^ bedankt. Ik wacht dus nog even op de volgende Inkoop actie die de micro inkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Nu online

NoTimeRemains

I know

Nas T schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 07:46:Zie mijn post 4 posts terug...ik heb de supercard SD, de software support is al anderhalf jaar echt uitstekend, en de producten waarover ik in mijn vorige post sprak, sluiten perfect aan bij je eisen: ze steken niet uit, vervangbaar minisd geheugen.
thnx. maar hoe zit het idd met de compatibillity? ik heb een aantal roms gedownload en die zouden *clean* moeten zijn. betekent dit dat ze altijd werken in een flash cart?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HIValicious schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:19:
[...]

thnx. maar hoe zit het idd met de compatibillity? ik heb een aantal roms gedownload en die zouden *clean* moeten zijn. betekent dit dat ze altijd werken in een flash cart?
volgens mij is er ergens op het inet een lijst met games die wel en niet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Voor zover ik weet werken de spellen. Waar ik het over had, was de miniSD versie van de supercard, die NIET uitsteekt, net zoals de superkey, die NIET uitsteekt. Daarbij heb je nog miniSDkaartjes nodig, 1 GB heb je al voor 27,50 bij webshops(op de pricewatch). Dus voor 100 euro ben je dan helemaal klaar, mits je miniSD al kan lezen, anders heb je daar nog een cardreader voor nodig.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Nas T schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 17:59:
Voor zover ik weet werken de spellen. Waar ik het over had, was de miniSD versie van de supercard, die NIET uitsteekt, net zoals de superkey, die NIET uitsteekt. Daarbij heb je nog miniSDkaartjes nodig, 1 GB heb je al voor 27,50 bij webshops(op de pricewatch). Dus voor 100 euro ben je dan helemaal klaar, mits je miniSD al kan lezen, anders heb je daar nog een cardreader voor nodig.
Hij steekt niet uit bij de normale DS nee, maar wel bij de Lite waar het in dit geval over ging dus! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten Kroon
  • Laatst online: 04-04 16:53
Ik heb onlangs op internet het volgende besteld:

1x Cardreader voor Flashcard
1x Compact Flashcard
1x M3 Flashcard pakket + Passme2

Deze producten heb ik vandaag binnengekregen, maar ik heb geen idee hoe die Passme2 werkt om de firmware van je DS bij te werken.
Ik heb geprobeerd de handleiding op het bijgeleverde cd'tje te lezen maar al na 2 regels snap ik het niet meer.
Kan iemand mij helpen m'n Flashcard werkend te krijgen?

Alvast bedankt,

MvG

Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
-Sander schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 18:38:
[...]
Hij steekt niet uit bij de normale DS nee, maar wel bij de Lite waar het in dit geval over ging dus! :Y)
Woeps :X , foutje dus. Ik wist niet dat de GBA-spellen er uitstaken, wel dus helaas :S. In dat geval steekt de minisd er ook uit, dus...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138505

Maarten Kroon schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 18:43:
Ik heb onlangs op internet het volgende besteld:

1x Compact Flashcard

Deze producten heb ik vandaag binnengekregen, maar ik heb geen idee hoe die Passme2 werkt om de firmware van je DS bij te werken.
Ik heb geprobeerd de handleiding op het bijgeleverde cd'tje te lezen maar al na 2 regels snap ik het niet meer.
Kan iemand mij helpen m'n Flashcard werkend te krijgen?

Alvast bedankt,

MvG

Maarten
Hier staat een duidelijke uitleg http://www.dualscene.net/viewpage.php?page_id=41
en een guide om de firmware te flashen van een dslite met flashme 7 is hier te vinden http://gbatemp.net/index.php?showtopic=32920

gister me dslite zonder problemen geflashed

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 138505 op 22-06-2006 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Geen problemen gehad met het aanraken (kortsluiten) van de powerswitch ?
Hoe heb je dat omzeild ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138505

Gewoon gedaan volgens die beschrijving,
tandenstoker met aluminium folie en isolatie tape ftw :P
zoiets dus
Afbeeldingslocatie: http://www.megaworm.com/4image/data/tmp_media/toothpick2.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix
De EZ4 Lite heb ik maar besteld van Winsunx (kon niet wachten :X ), maar ik kreeg een e-mailtje terug dat ie op was en dat het omgezet was naar een preorder ("Due to the shortage of the EZ4 Lite TF(MicroSD) Version , therefore your order will be a Pre-Order"). Jammer dus. Dan denk ik dat ik toch maar wacht voor de M3 Lite (als ik dan toch moet wachten) en ondertussen mezelf zoet houd met een witte Nintendo DS Lite en New Super Mario Bros. Hoop dat ze morgen op voorraad zijn (spel was er gister nog niet)!

Overigens is bij Winsunx de EZ4 Lite $41.42, en de Passcard 3 is $18.50. Echter er komt $25.10 aan verzendkosten bij en 5% aan paypal kosten, in totaal dus $88, wat meer dan 70 euro dus. Weet er iemand andere winkels (die wellicht goedkoper zijn of dichter bij huis)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wAizz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06 11:48
Ik ga de G6 Lite pre-orderen op Winsunx. Mochten er mensen ook iets willen bestellen, dan kunnen we wellicht de verzendkosten delen. Stuur maar een mail op wai2z@hotmail.com als er interesse is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voor bezitters van de EZ4 (lite) is er nieuwe mooie open source software:

http://ez4clientplus.moledj.com/en/Pages/default.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179735

Anoniem: 179735 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 22:32:
Voor de GBA van mijn zoontje heb ik een EZ Flash II Powerstar 256 gekocht (thanks Tweakerrrr). Die deed het tot nu toe goed, tot hij rare tekens in de EZClient liet zien. En als ik hem nu wil starten, is het enige wat het scherm laat zien "analyzing card". En vervolgens doet hij niets meer, het hele programma loopt vast. Moet de computer uitzetten, anders krijg ik het niet weg.

Ik heb EZClient 3.25 geinstalleerd. Ook op een andere computer geprobeerd, hetzelfde probleem. Het lampje van de cartridge blijft rood branden. Heb alles eraf gegooid en weer opnieuw geinstalleerd. Ook dit hielp niets. Heb ook de card met een papiertje voorzichtig schoongeveegd. Wederom noppes. Een andere card wordt wel gewoon gelezen.

Heeft iemand een oplossing?
Heb me helemaal suf gegoogled, maar kan nergens een oplossing vinden. Daarom richt me tot jullie. Kan IEMAND me helpen?

Tweakerrrr, ik heb je al twee keer gemaild. Wil je s.v.p. reageren?

Thanks!
Coconuts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Nu online

NoTimeRemains

I know

mss kan je de drivers eens opnieuw downloaden en installeren?

[ Voor 12% gewijzigd door NoTimeRemains op 23-06-2006 12:39 ]

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten Kroon
  • Laatst online: 04-04 16:53
Oke, ik heb dus nu het volgende:

1x Compact Flashcard

Als ik een Flashcard voor de DS Lite bestel (G6 Lite of een EZ4 Lite), heb ik dan ook weer een ander apparaatje nodig om de boel werkend te krijgen of kan ik gewoon die Passme2 gebruiken die ik bij me M3 Flashcard kreeg?

MvG,

Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Nu online

NoTimeRemains

I know

Dit is content die niet op GoT thuishoort ;)

[ Voor 138% gewijzigd door Crash op 23-06-2006 21:57 ]

This is the Way.

Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.