De M3 is inderdaad iets duurder dan de EZ4, maar ik vind het prijsverschil de moeite waard. Hoe kom je er trouwens bij dat de hardware van de M3 goedkoop uitgevoerd is? Het komt op hetzelfde neer als de EZ4, de M3 heeft ook low-power RAM dus géén hoger stroomverbruik. Hij heeft wél een RTC, in tegenstelling tot de EZ4, wat de GBA-compatibiliteit (oa. sommige Pokémon-spellen) hoger maakt. Het enige GBA-spel dat ik tot nu toe niet aan de praat kreeg op de M3 was Tetris Advance (J) (loopt op een bepaald moment vast), maar op mijn EZ-flash II PS werkte het ook niet. De batterij ipv de accu vind ik geen nadeel, je riskeert geen saves te verliezen als je hem een maand niet gebruikt (ivm opladen) en als de batterij na jaren toch leeg geraakt is hij redelijk eenvoudig te vervangen. Wat je met minder garantie bedoelt begrijp ik niet, ik weet alleen dat het M3 team heel regelmatig updates uitbrengt met verbeteringen (oa. een eigen DS dumper) en het al maanden geleden is dat het EZ team nog een update uitbracht voor hun EZ-Client. Oudere technologie? Nog nooit iets van gemerkt.
Ook steun je door het kopen van de M3 een organisatie die niet geheel fijn is. (DDOS attacks op concurrenten, sponsoren van een illegale release groep, verspreiden van de DS bricker, hobbyisten bedreigen die technische details op hun site posten, gigantisch hoge prijzen vragen en proberen te voorkomen dat er een concurrerent product op de markt komt door omkoping en bedreiging etc...)

Wat betreft dat sponsoren van een illegale releasegroup, daar bedoel je waarschijnlijk NeoFlash en GST mee (helemaal in het begin van de DS scene werden dumps van GST verspreid die gehackt waren om alleen op NeoFlash te draaien). Hier heeft het M3 team (GBAlpha) NIKS mee te maken.
De DS bricker is gemaakt door Darkfader, wederom heeft het M3 team hier niks mee te maken.
Van de rest van je argumenten (DDOS attacks, bedreiging en omkoping) geloof ik niks, geef eens een bron?
De M3 bestaat al bijna een half jaar en de EZ4 pas een paar weken, logisch dat nog niet alles ondersteund is. Maar is dat nou het belangrijkste?
Ja.
Homebrew is de toekomst, en blijf gewoon je games kopen zodat Nintendo nog meer mooie dingen kan ontwikkelen.
Daarom mijn voorkeur voor de M3, die wordt veel meer ondersteund door homebrew. Games kopen is uiteraard vanzelfsprekend, het is echter wel handig om er backups van te kunnen maken (kan jammer genoeg (nog) niet met de EZ4) en tientallen spellen op één geheugenkaartje te kunnen zetten.
Zoals altijd gaat de EZ-Flash de boel weer heel snel inhalen: Goedkoper, moderner en beter.

Lijkt me wel interessant, zo'n kristallen bol om de toekomst te voorspellen. Waar koop je dat?