Het GBA+NDS "backup tools" topic deel 2

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:
  • 25.849 views sinds 30-01-2008

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:01

jelbo

Hij doet het niet!

Anoniem: 93354 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 23:30:
kan je video zo converten dat ondertiteling van anime nog een beetje leesbaar is? (leek wel het geval op een screenshot op de vorige pagina)
Met BatchDPG heb ik aflevering 160 van One Piece naar DPG ge-encode en de subs zijn nog net leesbaar (bitrate 386 oid):

Afbeeldingslocatie: http://img169.imageshack.us/img169/6064/vlcsnap3896ac2.png Afbeeldingslocatie: http://img169.imageshack.us/img169/3144/vlcsnap3989hi1.png

Afbeeldingslocatie: http://img247.imageshack.us/img247/5681/vlcsnap10310lp6.png Afbeeldingslocatie: http://img178.imageshack.us/img178/4791/vlcsnap11247kz2.png

(weer PNG's dus wysiwyg)

Voor mij zijn movies ook een belangrijke rede voor aanschaf en keuze, maar ik kan er ook weinig over vinden. Wat ik me nu (nog steeds) afvraag is wat de kwaliteit van .dsm en .gbm is, en of .gbm de volledige DS resolutie ondersteund.

[ Voor 8% gewijzigd door jelbo op 24-08-2006 00:28 ]

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Anoniem: 184109

Allright then.. Ik heb de G6 + Passcard 3 gehaald en het werkt allemaal heel proper.. In het begin wist ik even niet wat ik er allemaal mee aan moest, maar dingetjes geïnstalleerd en hoppa. Ik heb hem ook gewoon in Nederland gehaald voor 100 euro en da's nog dezelfde prijs als ik hem in USA zou halen.
Ik kan er nu ds games mee spelen maar ik wil even checken aan jullie geweldige gozers die mij al veel verder hebben geholpen. Ik heb de 4.3 loader geïnstalleerd op de pc en twee files "g6loader" en "g6verify" in de root directory van de g6 gezet. Toen ik die 2 files erin had en de ds opstarte en ze aanklikte kreeg ik volgens mij een blanco scherm.. Toen had ik de ds maar weer uitgezet. Er stond een readme file bij van wat je moest doen met de 2 files, iets met a+b+start+select induwen.. maar goed, dat lukte niet echt allemaal..
De ds games werken in ieder geval.. Wat me wel opviel is dat de DS batterij het snel opgaf.. Ik heb de ds lite gisteren gekocht, ik weet niet of de accu van tevoren 100% is volgeladen? Anders vreet de passcard en g6 lite wel érg veel power...Maar dat kan ik niet geloven, dat het daardoor komt.

Tot slot, kan iemand mij uitleggen hoe ik het beste NES games op de G6 kan zetten/spelen?

Alvast bedankt!

Anoniem: 93354

jelbo schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 00:19:
[...]

Met BatchDPG heb ik aflevering 160 van One Piece naar DPG ge-encode en de subs zijn nog net leesbaar (bitrate 386 oid):

[afbeelding] [afbeelding]

(weer PNG's dus wysiwyg)

Voor mij zijn movies ook een belangrijke rede voor aanschaf en keuze, maar ik kan er ook weinig over vinden. Wat ik me nu (nog steeds) afvraag is wat de kwaliteit van .dsm en .gbm is, en of .gbm de volledige DS resolutie ondersteund.
Kan je die DPG bestanden dan niet afspelen?
Als je moonshell er ook opzet hoef je de mp3tjes niet te converten, video moet dan naar dpg
naar .dsm converten daarbij werd toch niks aan de kwaliteit gedaan als je dat niet wou? .gbm nam dacht ik niet het hele DS scherm in beslag als ik het goed had begrepen mbt gbamovieplayer op de DS.

Hoegroot zijn die bestanden eigelijk die jij maakt?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 93354 op 24-08-2006 01:24 ]

• Barbaar
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb de ds lite gisteren gekocht, ik weet niet of de accu van tevoren 100% is volgeladen?
Bij mij was m'n DS lite batterij zo goed als leeg toen ik hem binnen kreeg. Bij mijn huisgenoot was hij zo goed als vol dacht ik, dus blijkbaar verschilt het wel. Misschien afhankelijk van waar je hem hebt gekocht ofzo.

Barbaar

Anoniem: 181264

Voor mensen die geintereseerd zijn in een g6-lite+ezpass3; klik hier

Edit: Verkocht! :D

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 181264 op 24-08-2006 14:01 ]

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Anoniem: 184109 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 00:28:
Allright then.. Ik heb de G6 + Passcard 3 gehaald en het werkt allemaal heel proper.. In het begin wist ik even niet wat ik er allemaal mee aan moest, maar dingetjes geïnstalleerd en hoppa. Ik heb hem ook gewoon in Nederland gehaald voor 100 euro en da's nog dezelfde prijs als ik hem in USA zou halen.
Ik kan er nu ds games mee spelen maar ik wil even checken aan jullie geweldige gozers die mij al veel verder hebben geholpen. Ik heb de 4.3 loader geïnstalleerd op de pc en twee files "g6loader" en "g6verify" in de root directory van de g6 gezet. Toen ik die 2 files erin had en de ds opstarte en ze aanklikte kreeg ik volgens mij een blanco scherm.. Toen had ik de ds maar weer uitgezet. Er stond een readme file bij van wat je moest doen met de 2 files, iets met a+b+start+select induwen.. maar goed, dat lukte niet echt allemaal..
Om de loader te updaten moet je in GBA mode starten (makkelijkst is vanuit het DS 'hoofdmenu'), en dan op het moment dat de groene tekst ("this product is NOT endorsed or licensed by nintendo") verschijnt op A+B+start+select drukken (alle vier tegelijkertijd dus). Dan gaat verschijnt er een scherm met een tellertje dat de loader geupdate wordt.
De ds games werken in ieder geval.. Wat me wel opviel is dat de DS batterij het snel opgaf.. Ik heb de ds lite gisteren gekocht, ik weet niet of de accu van tevoren 100% is volgeladen? Anders vreet de passcard en g6 lite wel érg veel power...Maar dat kan ik niet geloven, dat het daardoor komt.
Een DS nieuw uit de verpakking heeft een lege batterij, dus die zal je altijd eerst op moeten laden. Verder is het een beetje onduidelijk of een flashcart zoals de G6 nou meer stroom gebruikt, heb zelf iig nog geen vergelijkende test gedaan... Het hangt ook erg af van de helderheidsstand van je scherm.
Tot slot, kan iemand mij uitleggen hoe ik het beste NES games op de G6 kan zetten/spelen?
Er zijn verschillende opties: in de G6 U-DISK Manager kun je in het GBA tabje een NES bestand openen, die wordt dan op de G6 gezet en is via de meegeleverde emulator speelbaar. Een andere optie is om een losse NES emulator te gebruiken zoals PocketNES (NES emu voor GBA) of NES DS.

Anoniem: 32279

JungleJim schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 09:14:
Een DS nieuw uit de verpakking heeft een lege batterij, dus die zal je altijd eerst op moeten laden. Verder is het een beetje onduidelijk of een flashcart zoals de G6 nou meer stroom gebruikt, heb zelf iig nog geen vergelijkende test gedaan... Het hangt ook erg af van de helderheidsstand van je scherm.
Ik heb op wat sites gelezen dat de passme wel meer stroom vraagt, maar mijn geflashde DS Lite is ook snel leeg vind ik. De oplader vergeet ik dus niet als ik ergens een weekend naar toe ga en wat uren in de trein zit. Ik heb de helderheid wel op de één na hoogste stand staan, dat zal wel de oorzaak zijn.

Anoniem: 186389

Beertjeman schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 20:18:
[...]

Dit is de status van mijn G6+passcard3die ik zondag bij Divineo.cn heb besteld:

21-Aug-2006 Hong Kong Item posted and is being processed.
21-Aug-2006 Hong Kong Processed for departure.
21-Aug-2006 Hong Kong Departed.
22-Aug-2006 Netherlands Arrived and is being processed.
23-Aug-2006 Netherlands Arrived the delivery office and is being processed.

Dus nog even wachten...
18-8-2006 Hong Kong Zending opgehaald
18-08-2006 Hong Kong Vertrokken van DHL vestiging in Hong Kong
20-08-2006 Nederland Bij de DHL vestiging gearriveerd in Amsterdam
20-08-2006 Nederland Afgehandeld voor inklaring om Amsterdam
22-08-2006 Nederland Afgehandeld voor inklaring om Amsterdam
23-08-2006 Nederland Vertraging bij douane inklaring

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-06 20:55

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ik vroeg me het volgende af: ik heb een supercard voor de DS, wat is m'n beste optie om films etc er op te kijken?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

apNia schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 10:33:
Ik vroeg me het volgende af: ik heb een supercard voor de DS, wat is m'n beste optie om films etc er op te kijken?
Zelfde vraag maar dan voor de GBA Movieplayer die in een Nintendo DS gaat. Ik krijg het geluid niet goed( gewoon echt brak)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Anoniem: 93354 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 01:24:
Kan je die DPG bestanden dan niet afspelen?
Nee. Maar tijdens het encoden staat er in de temp map een .m1v bestand (iig met BatchDPG), en die kan ik met VLC afspelen (zij het op dubbele snelheid en zonder geluid). DPG is dus gewoon MPEG1 met wat headers eropgegooid volgens mij.
naar .dsm converten daarbij werd toch niks aan de kwaliteit gedaan als je dat niet wou? .gbm nam dacht ik niet het hele DS scherm in beslag als ik het goed had begrepen mbt gbamovieplayer op de DS.

Hoegroot zijn die bestanden eigelijk die jij maakt?
Ik weet niets over .dsm en .gbm, maar ben wzelf ook reuze benieuwd naar die formaten en hun eigenschappen. Het .dpg bestand van One Piece aflevering 160 (XviD/MP3, 237MB) werd 70MB met de volgende instellingen:

Afbeeldingslocatie: http://img165.imageshack.us/img165/8919/batchdpgsettingswt1.png

Zijn er nou ook flashcarts die XviD/DivX native afspelen?

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Zijn er mensen die hun bestellingen bij HopeBuy ook hebben betaald via CreditCard? Want ik krijg het hier niet voor elkaar... Gewoon standaard ABN-AMRO credit card.

En anders moet ik het geld eerst maar naar m'n PayPal transferen denk ik?

Anoniem: 186389 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 10:15:
[...]

18-8-2006 Hong Kong Zending opgehaald
18-08-2006 Hong Kong Vertrokken van DHL vestiging in Hong Kong
20-08-2006 Nederland Bij de DHL vestiging gearriveerd in Amsterdam
20-08-2006 Nederland Afgehandeld voor inklaring om Amsterdam
22-08-2006 Nederland Afgehandeld voor inklaring om Amsterdam
23-08-2006 Nederland Vertraging bij douane inklaring
24-08-2006 12:35 Nederland Douane inklaring compleet om Amsterdam

:) Yeah :)

JungleJim schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 09:14:
[...]

Om de loader te updaten moet je in GBA mode starten (makkelijkst is vanuit het DS 'hoofdmenu'), en dan op het moment dat de groene tekst ("this product is NOT endorsed or licensed by nintendo") verschijnt op A+B+start+select drukken (alle vier tegelijkertijd dus). Dan gaat verschijnt er een scherm met een tellertje dat de loader geupdate wordt.

[...]

[...]

Er zijn verschillende opties: in de G6 U-DISK Manager kun je in het GBA tabje een NES bestand openen, die wordt dan op de G6 gezet en is via de meegeleverde emulator speelbaar. Een andere optie is om een losse NES emulator te gebruiken zoals PocketNES (NES emu voor GBA) of NES DS.
Bedankt jungle Jim!
Ik heb gedaan zoals je zei, met dat updaten.. Ik weet niet wat er nou verandert is of zo, maar het zal in ieder geval beter zijn :P. Klopt het trouwens dat je alleen de games vanuit het passcard menu kan spelen? Bij het gba menu kan ik alleen met de D-pad op het bovenste scherm navigeren..
Is er trouwens ook een optie om vanuit een spel terug te keren naar het hoofdmenu, of moet je de DS altijd eerst uitzetten?

• JungleJim
  • Nu online
Anoniem: 184109 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 12:47:
[...]
Bedankt jungle Jim!
Ik heb gedaan zoals je zei, met dat updaten.. Ik weet niet wat er nou verandert is of zo, maar het zal in ieder geval beter zijn :P.
Met een loader update worden vaak spellen gefixed die niet goed werken. Of fixes aan de interface.
Klopt het trouwens dat je alleen de games vanuit het passcard menu kan spelen? Bij het gba menu kan ik alleen met de D-pad op het bovenste scherm navigeren..
NDS games kun je alleen in NDS mode starten, dus dan moet je de NDS met de passcard booten. In GBA mode ondersteunt de NDS alleen GBA spellen/code, en dan wordt maar één scherm gebruikt. In het optie scherm van de NDS kun je kiezen welk scherm in GBA mode gebruikt wordt.
Is er trouwens ook een optie om vanuit een spel terug te keren naar het hoofdmenu, of moet je de DS altijd eerst uitzetten?
Wanneer je met de G6 U-DISK Manager een NDS spel naar de G6 schrijft, kun je de optie 'software reset' aan zetten. Als je dan in het spel op L+R+A+B+X drukt, doe je een reset. Voor GBA games werkt dit ook als je de real time save optie aan zet; de toetsencombinatie is dan L+R+A+B. Het schijnt wel zo te zijn dat soft reset niet met alle spellen 100% werkt.

Oké, bedankt..

JungleJim zei dat je de NES games in de gba folder moest plaatsen, of een emulator downloaden zoals pocketNES. Ik heb net wat NES games in de gba folder gezet, maar als ik ze aanklik vanuit het Passcard menu dan zie ik alleen 2 witte schermen..Ligt het aan het spel, of heb ik iets verkeerds gedaan?

• JungleJim
  • Nu online
Anoniem: 184109 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 13:14:
Oké, bedankt..

JungleJim zei dat je de NES games in de gba folder moest plaatsen, of een emulator downloaden zoals pocketNES. Ik heb net wat NES games in de gba folder gezet, maar als ik ze aanklik vanuit het Passcard menu dan zie ik alleen 2 witte schermen..Ligt het aan het spel, of heb ik iets verkeerds gedaan?
Je moet wel de G6 U-DISK Manager gebruiken (dus niet met Windows kopieren), dan zou je het NES spel vanuit het GBA menu moeten kunnen spelen. Maar op verschillende sites valt te lezen dat de ingebouwde emu van de G6 redelijk crap is, en dat je beter af bent met bijv. NESDS...

Anoniem: 129106

begrijp ik het goed, voor de G6 Lite moet ik ook nog een passcard 3 oid hebben om spellen te kunnen spelen ?? een pakketje G6 lite opzich kan ik niets mee?? ik snap het ff niet meer.

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Anoniem: 129106 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 14:42:
begrijp ik het goed, voor de G6 Lite moet ik ook nog een passcard 3 oid hebben om spellen te kunnen spelen ?? een pakketje G6 lite opzich kan ik niets mee?? ik snap het ff niet meer.
Ja, je moet een manier hebben om het ding op te starten. Een PassCard3 is een mogelijkheid (net als een Max Media Launcher, SuperPass of andere NoPass oplossing).

----

Nieuwe DSLink pics

[ Voor 76% gewijzigd door jelbo op 24-08-2006 14:48 ]

is niet echt duidelijk op bv divineo dat je die nog los erbij moet halen.. kan dus niet een orginele game erin knallen en spelen maar??

• JungleJim
  • Nu online
Anoniem: 129106 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 15:15:
is niet echt duidelijk op bv divineo dat je die nog los erbij moet halen.. kan dus niet een orginele game erin knallen en spelen maar??
Dat kan wel, maar dan speel je het originele spel ;) Het probleem is dat een echte cartridge geencrypte code bevat, en dat een NDS alleen die geencrypte code accepteert. Een NoPass device (zoals de Passcard) maakt het mogelijk om niet-geencrypte code vanuit het GBA slot in NDS mode te runnen.

aarghh enig id waar ik makkelijk een passcard 3 kan halen.. heb nl pas een g6 lite vanuit china laten komen.. grrr.

bedankt voor de antwoorden iig

• Sander
  • Niet online
Misschien al tijd voor een nieuw deeltje ? :P

Trouwens, iemand enig idee over mijn creditcard vraagje?
ikbensander schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 12:40:
Zijn er mensen die hun bestellingen bij HopeBuy ook hebben betaald via CreditCard? Want ik krijg het hier niet voor elkaar... Gewoon standaard ABN-AMRO credit card.

• markiemannie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-06 21:02
ikbensander schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 12:40:
Ik las op het forum van Hopebuy dat veel mensen uit europa problemen hebben met hun creditcard, dus je bent niet de enige.
Dit staat op de paypal site:
Paypal schreef eens op www.paypal.nl:
Geld sturen: 1,2,3
1. Meld u gratis aan en voeg uw creditcard toe. (creditcard toevoegen vraagt hij bij account maken)
2. Klik op het tabblad Geld sturen.
3. Geef een bedrag en het e-mailadres van de ontvanger op.
Ik heb het zelf nog niet gedaan, maar ik ben van plan het vanaag of morgen te doen.

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

ikbensander schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 17:17:
Misschien al tijd voor een nieuw deeltje ? :P

Trouwens, iemand enig idee over mijn creditcard vraagje?

[...]
Ik heb het via paypal gedaan en dat werkt perfect :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• Sander
  • Niet online
Ja, maar kan ik dus ook rood staan op mijn paypal? want wat ik ervan begrijp is dat ik eerst geld moet overmaken van mijn bankrekening en daarna pas kan betalen. En dan duurt het dus weer 3 dagen.. :(

EDIT:
Zojuist is het gelukt! Het blijkt dus dat wanneer je je CC toevoegt aan je Paypal account dat je dan een bestedingslimiet krijgt van 1000e. Zodra je dan bedragen overmaakt worden die van je CC gecrediteerd :)

[ Voor 35% gewijzigd door Sander op 24-08-2006 19:48 ]

• B___MAN
  • Laatst online: 06-06 12:24
Anoniem: 186389 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 12:43:
[...]
24-08-2006 12:35 Nederland Douane inklaring compleet om Amsterdam
:) Yeah :)
21-Aug-2006 Hong Kong Item posted and is being processed.
21-Aug-2006 Hong Kong Processed for departure.
21-Aug-2006 Hong Kong Departed.
22-Aug-2006 Netherlands Arrived and is being processed.
23-Aug-2006 Netherlands Arrived the delivery office and is being processed.
23-Aug-2006 Netherlands Unsuccessful delivery because the addressee was not at the address indicated or addressee's office was closed.

Ik was vandaag niet thuis en er lag een briefje dat de postbode was langst geweest.
Morgenochtend ga ik het pakketje halen. d:)b
Grappig dat de postbode is langst geweest op 24aug. nederlandse tijdzone en 23aug. Hong Kong tijdzone. 8)

• Labman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-04-2024
jelbo schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 00:19:
[...]

(weer PNG's dus wysiwyg)
Als ik deze plaatjes zie dan denk ik toch dat de subs moeilijk leesbaar zijn omdat het gewoon zo'n klein schermpje/plaatje is, niet omdat hij zo slecht is geencode... Als je losse subtitle files hebt schijnt het beter leesbaar te zijn. Zelf niet getest though. Ik vind eigenlijk dat die screenies er perfect uitzien???

...

Anoniem: 129295

Boeiend hoor, iedereen die hier elke update van hun bestelling van altijd maar hetzelfde item uit de doeken doet . |:( |:(
En doe ook eens de moeite om terug te lezen ipv vragen te stellen die hier al 10 keer gepasseerd zijn.
Kan wel nog meegeven dat de eerste keer dat ik mijn g6 gebruikte mijn batterij inderdaad heel snel leeg was ongeveer op de helft van de normale tijd maar ik denk dat als de ingebouwde batterij van de g6 ook opgeladen is dit wel zal verbeteren.
Nu scheelt het nog een 20 procent van de normale tijd denk ik.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 129295 op 24-08-2006 21:06 ]

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Labman schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 20:19:
[...]

Als ik deze plaatjes zie dan denk ik toch dat de subs moeilijk leesbaar zijn omdat het gewoon zo'n klein schermpje/plaatje is, niet omdat hij zo slecht is geencode... Als je losse subtitle files hebt schijnt het beter leesbaar te zijn. Zelf niet getest though. Ik vind eigenlijk dat die screenies er perfect uitzien???
Losse subs gaat bij fansubs helaas niet op. En ja, je hebt gelijk, het ziet er best goed uit. Het is net bij bewegende scenes dat het erg blokkerig wordt.
Anoniem: 129295 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 21:02:
Boeiend hoor, iedereen die hier elke update van hun bestelling van altijd maar hetzelfde item uit de doeken doet . |:( |:(
En doe ook eens de moeite om terug te lezen ipv vragen te stellen die hier al 10 keer gepasseerd zijn.
Inderdaad ja. Niemand vind het interessant meer wanneer die pakjes precies bezorgd worden, de algemene indruk over de levertijd is nu wel bekend. De vraag of een Passcard oid nodig is heb ik ook al tig keer gezien... Ik zou graag meer horen over gebruikerservaringen, positieve en negatieve. :)

[ Voor 34% gewijzigd door jelbo op 24-08-2006 22:41 ]

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

foutje 8)7

[ Voor 98% gewijzigd door jelbo op 24-08-2006 22:41 ]

Dus eigelijk is de videokwaliteit als je echt gaat afspelen gewoon k*t zeg maar? Zijn er hier geen mensen die de video opties eens kunnen testen?

Anoniem: 93354 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 22:57:
Dus eigelijk is de videokwaliteit als je echt gaat afspelen gewoon k*t zeg maar? Zijn er hier geen mensen die de video opties eens kunnen testen?
wil ik wel doen, ik ben op zich wel nieuwsgierig. Ik zal morgen even zien ernaar. Ik zal een divx filmpje downloaden en dat omzetten. Ik pak wel even een tv serie ofzo. Morgen post ik hier de resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123679

Voila, ik heb mijn supercard lite ontvangen deze morgen en ben direct beginnen testen.

Tot nu toe werken alle games al en heb der toch zo'n 30tal getest.

Supertevreden en vooral, ik moet al de spellen niet meer meenemen naar 't werk :-)

Voor film zal ik vanavond beetje testen .. als er iemand vragen heeft ...shoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Laatst online: 15-06 20:55

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

apNia schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 10:33:
iemand???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186451

Lo allemaal,

Ik denk er sterk aan om mijn ds te pimpen met een G6Lite en Passcard3. Na het doorspitten van dit topic lijkt me dat de beste keuze. Een ding is me echter nog niet helemaal duidelijk. Is het mogelijk om met de G6lite via wifi spellen te spelen over internet en/of direct tegen elkaar?

Alvast bedankt en Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:57
Je kunt met moonshell films kijken, ik heb zelf moonshell op de supercard, en ik kan mp3's afspelen. Films nog niet, dat moet ik nog uitzoeken. Helaas is er weinig text en uitleg over moonshell te vinden.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186451 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:53:
Is het mogelijk om met de G6lite via wifi spellen te spelen over internet en/of direct tegen elkaar?
jazeker, dat kan trouwens met elk kaartje. Werkt perfect. Ook msn bijvoorbeeld is geen probleem (beup heet dit). Er zijn trouwens weer nieuwe games uitgekomen met wifi mogelijkheid de laatste weken, gaat de goede kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nas T schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 11:08:
Je kunt met moonshell films kijken, ik heb zelf moonshell op de supercard, en ik kan mp3's afspelen. Films nog niet, dat moet ik nog uitzoeken. Helaas is er weinig text en uitleg over moonshell te vinden.
Misschien heb je wat aan onderstaande? Ik ga het zo proberen, maar eerst moet ik een filmpje omzetten:

http://www.sosuke.com/ezf...sh_4#_Compiling_Moonshell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
jelbo schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 21:21:
[...]

Losse subs gaat bij fansubs helaas niet op. En ja, je hebt gelijk, het ziet er best goed uit. Het is net bij bewegende scenes dat het erg blokkerig wordt.

[...]

Inderdaad ja. Niemand vind het interessant meer wanneer die pakjes precies bezorgd worden, de algemene indruk over de levertijd is nu wel bekend. De vraag of een Passcard oid nodig is heb ik ook al tig keer gezien... Ik zou graag meer horen over gebruikerservaringen, positieve en negatieve. :)
Misschien dan maar eens een keer een mooie startpost maken waarin alles een beetje omschreven staat? Ik zal eens kijken of ik volgende week er wat tijd voor heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-06 20:15

rajackar

Blood Minister

[edit]
oops!
Laat maar.

[ Voor 90% gewijzigd door rajackar op 25-08-2006 12:33 ]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186451

Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 11:31:
[...]

jazeker, dat kan trouwens met elk kaartje. Werkt perfect. Ook msn bijvoorbeeld is geen probleem (beup heet dit). Er zijn trouwens weer nieuwe games uitgekomen met wifi mogelijkheid de laatste weken, gaat de goede kant op.
Bedankt voor je snelle reactie. Nog een vraagje: is het ook mogelijk us en jap back-ups te spelen?

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109288

Ja dit is mogelijk

Over video; dsr xvid rips van southpark in de laagste kwaliteit geconverteerd (140mb->40mb) blijft full screen goede kwaliteit, alleen even het geluid wel op HQ zetten omdat het op LQ erg krakerig wordt (.avi -> .gbm geconverteeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb net prison break seizoen 2 aflevering 1 (met spaanse subs) omgezet naar ds formaat. Van 350 mb naar 93,2 mb in 30 minuten. Ik ga het nu testen op de DS, maar dat duurt even omdat ik het even moet uitzoeken en eerst wat games moet wissen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Anoniem: 109288 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:41:
Ja dit is mogelijk

Over video; dsr xvid rips van southpark in de laagste kwaliteit geconverteerd (140mb->40mb) blijft full screen goede kwaliteit, alleen even het geluid wel op HQ zetten omdat het op LQ erg krakerig wordt (.avi -> .gbm geconverteeerd)
Met welk programma kan je converteren naar .gbm? .dpg staat trouwens voor 'nDs-mPeG VideoFile', ontdekte ik net via dpginfo.exe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109288

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En je moet moonshell gebruiken als je bv een supercardlite hebt? die lijkt mij wat aantrekkelijker omdat je er SD kaartjes in kan stoppen en ik 512mb wat te weinig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ini
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 14:36

ini

Life is what you make of it

hebben mensen al SNES games fatsoenlijk draaien op een DS. Ik heb geprobeerd met SNESDS, echter hapert vrijwel elk spel en zijn deze niet speelbaar.

Ik zou graag wat klassiekers spelen van de SNES

Testspecialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kom er niet uit. Moonshell heb ik geconfigureerd, op mijn flash kaartje gezet en start ik op. Dan moet ik het filmbestand vinden, maar deze kan ik niet vinden?

Ik heb deze mappen in het bovenste schermpje staan:

IMFS / Implanfilsystem ver0.3
EXFS / Extendfilesystem ver0.3
MPCF / GBAMP/Admovie/m3 cfi/o
GBFS / GBFS Flashcartlink

maar in geen van deze 4 kan ik mijn mapje film terugvinden? Wel zie ik allerlei bestandjes staan (en de link MPCF werkt niet, dan loopt alles vast).

Ik heb de flm gewoon met de windows verkenner op mijn micro sd kaartje gezet. In een mapje genaamd film. Voor de rest staan op mijn kaarje games en een mapje save.

Wat doe ik nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:35

Ccc

Hallo,

Ik heb de Supercard SD. Ik heb het spel Dragon Ball Z: The legacy of goku. gebackuped en geupload via de beschrijving die bij de supercard zit. Zodra ik het spel laad en de intro voor bij is krijg ik deze melding: "This program will not run on the hardware found."
Wat kan ik doen om dit probleem te verhelpen.
Met het spel Dragon Ball Z: The legacy of goku 2 krijg ik een wit scherm zodra het begint met laden.
Hoe kan ik dit verhelpen?

Alvast erg bedankt :)

[ Voor 31% gewijzigd door Ccc op 25-08-2006 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-06 12:19
ccc1988 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:01:
Ik heb de Supercard SD. Ik heb het spel Dragon Ball Z: The legacy of goku. gebackuped en geupload via de beschrijving die bij de supercard zit. Zodra ik het spel laad en de intro voor bij is krijg ik deze melding: "This program will not run on the hardware found."
Met het spel Dragon Ball Z: The legacy of goku 2 krijg ik een wit scherm zodra het begint met laden.
Volgens deze compatibility list zou het nogthans moeten werken...
[edit] Of vraag het eens op The Unofficial Supercard Site Forum

[ Voor 6% gewijzigd door bertalizer op 25-08-2006 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiZas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 15:53
Heeft er iemand enig idee welke tool gebruikt wordt om de roms te controlleren en te nummeren?

Vroeger had je GoodGBA, GoodNES, GoodSNES en dat soort dingen, maar voor de NDS vind ik enkel Nintenren, maar deze is al een tijdje hopeloos achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
  • Nu online
KaiZas schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:47:
Heeft er iemand enig idee welke tool gebruikt wordt om de roms te controlleren en te nummeren?

Vroeger had je GoodGBA, GoodNES, GoodSNES en dat soort dingen, maar voor de NDS vind ik enkel Nintenren, maar deze is al een tijdje hopeloos achter.
Ik gebruik zelf offlinelist met de advanscene.com NDS release lijsten (voor NDS) en de no-intro GBA DAT (voor GBA). Deze kan automatisch de lijst updaten en boxart/screenshots downloaden. RomCenter vond ik ook wel aardig werken, maar clrmamepro vond ik weer helemaal niets...

[ Voor 5% gewijzigd door JungleJim op 25-08-2006 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

ccc1988 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:01:
Hallo,

Alvast erg bedankt :)
Dat spel is beveiligd en heeft een crack nodig (die ook bestaat). De crack is een .ips bestandje dat je moet gebruiken om de ROM te patchen met een IPS patcher zoals lameIPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 17:49

NoTimeRemains

I know

hebben jullie al download play gedaan met roms?

bij mij werkt het niet...
hoe kan dit, aangezien WFC play wel gewoon werkt

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Bedankt voor de reacties op mijn vraag. Ik ga vanavond het patch gebeuren van roms uitzoeken.

Dit zag ik op de site http://gba.vltava2000.cz/shops/7000/html/SCGBAlist.htm staan
GBA Tool Advance 0.7 wat kan men hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-06 09:22
HIValicious schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:18:

Mja..zit een probleempje met Flashcards en passme cards om de gegevens te versturen naar een ''originele ds''.

Enigste oplossing, Andere DS flashen, lopen ookal veel topic over op gbatemp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

ccc1988 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:41:
Bedankt voor de reacties op mijn vraag. Ik ga vanavond het patch gebeuren van roms uitzoeken.

Dit zag ik op de site http://gba.vltava2000.cz/shops/7000/html/SCGBAlist.htm staan
GBA Tool Advance 0.7 wat kan men hiermee?
Veel. O.a. IPS patches gebruiken op ROMs (makkelijker dan SmartIPS). Maar ook ROM info bekijken, intro's weghalen, ROMs trimmen, overdumps fixen, SRAM patchen (nodig voor oude GBA flashcarts met een SRAM chipje), sleepmode toevoegen en Real Time Clock fix toepassen. Kortom, een geweldige tool voor de GBA ROM fanaat. Dit is trouwens de officiële website.

Afbeeldingslocatie: http://img167.imageshack.us/img167/1952/gbatais6.png

En het heeft ook een geweldig icoontje dat ik zelf gebruik voor .gba bestanden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Er wordt een soort van RSA-key gebruikt die checkt of de download ook echt het originele spel is. Ik heb mijn vaders DS gewoon even geflashed en dan werkt het wel :) (ik ben wel de garantie kwijt, maar dat is dan jammer ;)).
Je kan ook eventueel een dummy-card kopen en die stop je dan in de andere DS en dan werkt het ook. Zie: http://www.youtube.com/watch?v=G4cZeu9vye8

[ Voor 13% gewijzigd door Jerry op 25-08-2006 18:17 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Jerry schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 18:15:
[...]

Er wordt een soort van RSA-key gebruikt die checkt of de download ook echt het originele spel is. Ik heb mijn vaders DS gewoon even geflashed en dan werkt het wel :) (ik ben wel de garantie kwijt, maar dat is dan jammer ;)).
Je kan ook eventueel een dummy-card kopen en die stop je dan in de andere DS en dan werkt het ook. Zie: http://www.youtube.com/watch?v=G4cZeu9vye8
Bedoel je deze: http://www.psxbox.net/?gO...0YWlscy5kd3Q&goodsid=1371

Als ik deze er dus bij koop dan kan ik de meeste games ook via Download & Play spelen? Want ik heb nu alleen een Supercard Lite + Passcard in bestelling staan... En daar moet het dan mee samen gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-06 09:22
ikbensander schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 18:43:
[...]

Bedoel je deze: http://www.psxbox.net/?gO...0YWlscy5kd3Q&goodsid=1371

Als ik deze er dus bij koop dan kan ik de meeste games ook via Download & Play spelen? Want ik heb nu alleen een Supercard Lite + Passcard in bestelling staan... En daar moet het dan mee samen gaan werken.
Zou er niet op rekenen, zijn heel veel mensen die dummyçards hebben en passcards maar daar werkt het nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een vraagje over de G6, ik had gelezen dat er oplaadbare batterijen ingebouwd zitten.. Maar kun je die dan ook op een manier opladen? Meest logische is met de USB ingang.. Maar ik denk, ik vraag het even aan de masters;)

Ik heb trouwens ook enkele NES games aan de praat gekregen.. Gewoon door middel van een NES map aanmaken in de EMU directory.. Het enige puntje is eigelijk het geluid, dat kraakt een beetje, voor de rest doen de roms het goed. Megaman 2 heeft er trouwens geen last van..

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 184109 op 25-08-2006 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Ik krijg het bestand GBA Tool Advance 0.7 niet van de website gedownload.
Hij download het, maar zegt dat het niet compleet is zodra ik het wil uitpakken met winrar.
Is er iemand die het bestand online kan zetten?

Edit: Heb het al op een franse site gevonden :)

[ Voor 10% gewijzigd door Ccc op 25-08-2006 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109531

Ik heb bijna het hele topic doorgelezen, maar nog geen antwoord op mijn vraag gevonden.
Met welke software kan ik mijn originele saved games back-uppen? (256 kb)
Ik heb een nintendo ds met een supercard ds (micro sd) en een superpass.
Rein en etool heb ik al geprobeerd.

Groetjes Esther

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 109531 op 25-08-2006 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
StormingSoul schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 18:54:
[...]

Zou er niet op rekenen, zijn heel veel mensen die dummyçards hebben en passcards maar daar werkt het nog steeds niet.
Zijn er nog geen sluitende oplossingen?

Of volstaat het flashen van de andere DS?

[ Voor 7% gewijzigd door Sander op 25-08-2006 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Anoniem: 109531 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:11:
Ik heb bijna het hele topic doorgelezen, maar nog geen antwoord op mijn vraag gevonden.

Groetjes Esther
DS of GBA spellen?
Ik geloof dat het gewoon het .dsi of .sav bestand is...Zo doe ik het en hou de savegames...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

ikbensander schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:11:
[...]

Zijn er nog geen sluitende oplossingen?

Of volstaat het flashen van de andere DS?
Van de dummy-card weet ik het niet zeker, maar het flashen van de DS volstaat zeker ;).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129989

Ik heb een probleem. Als ik een gameboy spel (mario land 1) op mijn G6lite zet doet deze het perfect. Alleen bij het kiezen staat als bestandsnaam GOOMBA (wat dus de naam van de emulator is) ipv. de naam die ik het spel heb gegeven, namelijk marioland1.gba. Weet iemand hier misschien een oplossing voor, zodat ik ook nog weet wel gameboy spel ik ga spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12-2021

Flash gewoon je eigen NDS met flashme.
En stop, als je van de download play gebruik wilt maken, je G6 (of andere flashkaart die je hebt) + passme3 tijdelijk in de ongeflashte DS van je vriend. (zodat het spel dus naar JOU toe wordt gedownload)

Dan werkt het ook gewoon.

[ Voor 5% gewijzigd door Patvs op 26-08-2006 05:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nas T schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:59:
[...]

DS of GBA spellen?
Ik geloof dat het gewoon het .dsi of .sav bestand is...Zo doe ik het en hou de savegames...
Het gaat om DS spellen. Het spel staat op het originele kaartje, nog niet op het ds kaartje.
Hoe kan ik dan bij de .sav bestanden komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109531 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:11:

Groetjes Esther
Nas T schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:59:
[...]

DS of GBA spellen?
Het gaat om DS spellen. De spellen staan op het originele kaartje, niet op het sd kaartje. Hoe kan ik dan bij de .sav bestanden komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:33:
Ik kom er niet uit. Moonshell heb ik geconfigureerd, op mijn flash kaartje gezet en start ik op. Dan moet ik het filmbestand vinden, maar deze kan ik niet vinden?

Ik heb deze mappen in het bovenste schermpje staan:

IMFS / Implanfilsystem ver0.3
EXFS / Extendfilesystem ver0.3
MPCF / GBAMP/Admovie/m3 cfi/o
GBFS / GBFS Flashcartlink

maar in geen van deze 4 kan ik mijn mapje film terugvinden? Wel zie ik allerlei bestandjes staan (en de link MPCF werkt niet, dan loopt alles vast).

Ik heb de flm gewoon met de windows verkenner op mijn micro sd kaartje gezet. In een mapje genaamd film. Voor de rest staan op mijn kaarje games en een mapje save.

Wat doe ik nu verkeerd?
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb gisteren om een uur of 1 mijn G6 Lite met Passcard 3 ontvangen. Ze hebben bij de douane mijn pakketje opengemaakt. Maar had verder geen problemen mee. Meteen geformateerd en de nieuwste loader gedownload (43a) Ik heb een stuk of 15 Ds games en ongeveer 5 Advance games geprobeert. Ze werkten allemaal perfect. Geen slowdown ofzo. Alleen Dragonball werkte niet, maar ik heb hierboven gelezen dat je het met IPS moest patchen. Ik vroeg me al af wat die IPS in de G6 Lite voor was. Is dus bij de G6 Lite gewoon ingebouwd. Ook een systeempje om cheats te invoeren maar heb het nog niet geprobeert. En voor de rest die 512MB is voor mij meer dan genoeg. Ik heb 18 spelletjes erop en heb nog steeds een klein beetje ruimte over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Ik heb nu Dragon Ball Z Legacy of Goku 1 en 2 gepatched met het ISP gebeuren. Maar ze doen het beide nog niet. Kan iemand mij vertellen wat ik fout doet. Of heeft er iemand een versie van de spellen die wel werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-06 10:31
Ik heb dbz legacy of goku 2 die werkt bij mij. Ik heb iig nog geen hardware fout gekregen. Zonder te patchen werkt hij dan.

(je kan hem *weggehaald* vinden. ik heb de (E) versie. en die werkt prima.
*als link btw niet mag haal ik hem zo weg*

[ Voor 41% gewijzigd door Melk op 27-08-2006 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Bedankt ik ga het meteen testen.
Weet je toevallig of deel 1 ook werkt.?

[ Voor 64% gewijzigd door Ccc op 26-08-2006 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129295

Ik kan iedereen de screenprotectors van Hori aanbevelen werkt echt perfect.Ik had er voor mijn nano en gps al maar kreeg het nooit echt netjes zonder luchtbellen enzo maar deze zijn echt super de protector zit eigenlijk tussen twee dikkere plastiekjes eerst moet je aan een klever trekken om de onderste er af te halen dan op het schermpje leggen en dan aan de tweede klever trekken en voila geen enkele luchtbel of wat dan ook!!En zonder met je vingers aan de protector zelf te hebben geweest.ik heb hem bijbesteld bij psxbox.net voor 3 euro. 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

Anoniem: 183944 schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 22:30:
[...]

www.ombouwnederland.nl

Oftewel SimtroniX
PS2 daar gemod en alles.

Als de M3 erg goed is..
En alle spellen werken nu dan wil ik morgen heel graag de Mini SD versie kopen.

Ik hoor dat de G6 Flash ALLE DS roms speelt < terwijl het pas uit is? >
En dan zijn er mensen die de Mini SD M3 afkraken omdat hij nieuw is.

Dat vat ik niet helemaal en ik zit dus met een crisis 8)7
Ombouwnederland/Simtronix is gewoon een amateurclub.
Zolang het goed gaat is er niks aan het handje maar owee als je een probleem hebt met ze.
Op hun site bieden ze pakketten aan compleet met een game maar naar dat game kun je fluiten.
Reageren op mail of telefoon doen ze niet, en als ze de telefoon opnemen is het het bekende 'emailproblemen' en krijg je de bekende riedeltjes te horen die je bij elke shopsurvey ziet als het fout gaat.

Ik dok liever een tientje extra voor betrouwbaarheid. :)
henkyyyyyyy schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 22:50:
[...]

Toevallig, daar heb ik dus ook gekocht! ;)

Ik ben nog geen enkel spel tegengekomen wat niet werkt.
Er komen om de zoveel tijd ook updates van de firmware en loader dus als er een spel het niet doet komt er altijd wel een oplossing!
Firmware, updates? dacht ik dus ook...
Je krijgt voor €0.00 een gratis update abo bij aankoop, maar wat blijkt, hij heeft ooit in een goede bui besloten een paar berichtjes te posten en sinds een paar maanden gebeurt er geen hol meer.
blah |:(

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

ccc1988 schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:53:
Bedankt ik ga het meteen testen.
Weet je toevallig of deel 1 ook werkt.?
Ik heb deel 2 gedownload van de link die jij gaf en helaas werkt die niet. Deel 1 die op die website stond ook niet.
Ik gebruik de GBA SP, Supercard en een 1GB SD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melk
Probeer hier ook maar eens
*weggehaald*

Anders moet je even op google zoeken naar IPS patch voor dbz

[ Voor 52% gewijzigd door Melk op 27-08-2006 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

4 uur bezig geweest om Deel 1 of 2 werkende te krijgen, maar helaas zonder resultaat.

Is er iemand die het spel Dbz: Legacy of Goku 1 / Dbz: Legacy of Goku 2 werkende heeft op de Supercard op zijn GBA?
Zo ja. Laat het mij aub weten en hoe je het werkend heb gekregen.

Edit: Nog een vraagje.
Kan iemand mij vertellen hoe het kan dat er niet gesaved wordt op mijn Supercard.
Ik heb namelijk Kirby: Nightmare in Dreamland gespeeld, maar de behaalde resultaten worden niet opgeslagen. De volgende keer dat ik de game start staat er weer 0% en dit is bij elke game zo.

[ Voor 35% gewijzigd door Ccc op 27-08-2006 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand snoeki helpen met zijn probleem O+ ? ik wil weten hoe video er uitziet op de DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Links naar ROMs zijn niet toegestaan, ik zou ze maar snel weghalen. De beveiligde ROM van 'Dragon Ball Z - The Legacy of Goku' moet gepatch worden met eeb crack in de vorm van een .ips bestand. Veel van de progsels die bij de flashcarts horen kunnen dit, en anders is GBATA een eenvoudige oplossing.

Nu weet ik ook niet of Legacy of Goku I en II kunnen werken op de SuperCard, dan zou je even zo'n compatibility list moeten checken. OK, voor zover ik weet zijn beide delen beveiligd, maar zijn er cracks en save patches voor gemaakt (in de vorm van IPS patches dus). Ik ga hier niet naar linken omdat ik denk dat dit niet mag. Message me er ook niet over. Er is ook nog altijd een ROM met Legacy of Goku I en II in één, misschien dat die niet beveiligd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Bedankt voor je reply. De rom met beide games erop heb ik ook al uitgetest. Maar helaas werkt dit niet.
Ik heb al 50 roms gepatched van DBZ en allen werken niet op de Supercard. Ze werken wel op de VisualboyAdvance. Ik geef de moed op :P
Bedankt iedereen voor de hulp. Misschien dat er op het supercard forum nog wordt gereageerd. Stel ik krijg het spel aan de gang dan meld ik het.

Ik ga me nu bezig houden met het save probleem :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Laatst online: 18:04

S2S

De DBZ's werken wel op mijn Supercard lite.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Hoe heb je ze werkend gekregen?
Dat vragen we hier niet ;)
Ik zou ze namelijk super graag ook werken willen hebben op mijn Supercard.

[ Voor 18% gewijzigd door Crash op 27-08-2006 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Iemand die zin heeft om samen een leuke startpost met alle info over de producten en wat er nodig is in elkaar te zetten? Ik kom nog maar net kijken en heb al helemaal gee ervaring met het GBA aspect.

Het is nl al een post of 100 geleden tijd voor Deeltje 3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

ccc1988 schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 14:39:
Hoe heb je ze werkend gekregen?
Vanwaar heb je ze gedownload? Ik zou ze namelijk super graag ook werken willen hebben op mijn Supercard.
Gewoon in het supercard progje laden en dan op out drukken. Daarna ze op het kaartje zetten en klaar. (wel uit de dir halen wij het progje ze naar toe schrijft ;) ) Kep Buu fury, GT transformation, en Goku ii erop staan.

[ Voor 7% gewijzigd door S2S op 27-08-2006 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Wat bedoel je met "wel uit de dir halen wij het progje ze naar toe schrijft"?

Ben je misschien bereid om ze te uploaden of via mail te versturen? Ik heb namelijk alles geprobeert, maar krijg ze niet werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354 schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 11:26:
Kan iemand snoeki helpen met zijn probleem O+ ? ik wil weten hoe video er uitziet op de DS.
ik ook 8)
Ik ga er nog wel mee verder, maar het wordt even na deze week. Mijn zus gaat trouwen, mijn schoonzus gaat verhuizen en nog meer tijdverslindende dingen deze week helaas waardoor ik er niet aan toe kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melk
Modbreak:Check je mail |:(

[ Voor 89% gewijzigd door Crash op 27-08-2006 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 23:13
Modbreak:De eerstvolgende die links post naar ROMs of vraagt naar ROMs, al dan niet wegge-edit, heeft een OW te pakken :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste mensen, ik heb een vraagje. Ik heb sinds kort een Engelse G6 Lite met Passcard 3. Ik heb alles geinstaleerd. Alleen ik heb een probleem met het GBA game menu. Als ik erop klik krijg iki eerst een cursor te zien en daarna bij elke klik gaat er een stukje van de beeld weg. Als ik nogmaals op dezelfde plek klik start het spel dat eronder zit. Probleem is dat ik niet kan zien welke spel het is. Hebben meerdere mensen deze problemen? We zou mij kunnen helpen? Voor de duidelijkheid: het om het scherm waar op "G6 Lite Evolution Loader-press any key to enter"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Ik heb nu het spel Zelda gespeeld en een aantal andere en daarbij heb ik ook een profiel aangemaakt.
Nu heb ik de GBA aan en uit gezet en zijn allen profielen van elk spel gedelete. Dit is elke keer.
Op de supercard.cn website word geen hulp geboden.
Is er iemand die weet wat dit probleem is of welke instellingen ik moet gebruiken bij het supercard programma?
Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
ccc1988 schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 21:58:
Ik heb nu het spel Zelda gespeeld en een aantal andere en daarbij heb ik ook een profiel aangemaakt.
Nu heb ik de GBA aan en uit gezet en zijn allen profielen van elk spel gedelete. Dit is elke keer.
Op de supercard.cn website word geen hulp geboden.
Is er iemand die weet wat dit probleem is of welke instellingen ik moet gebruiken bij het supercard programma?
Bij voorbaat dank.
De save-functie in gba-spellen werken niet, wat er ook wordt vermeld. Je kunt real-time saven met een knoppencombo: l+r+a+select of l+r+b+select.
Je produceert een geheugendump: je start direct waar je was.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187147

Anoniem: 186389 schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 21:34:
Beste mensen, ik heb een vraagje. Ik heb sinds kort een Engelse G6 Lite met Passcard 3. Ik heb alles geinstaleerd. Alleen ik heb een probleem met het GBA game menu. Als ik erop klik krijg iki eerst een cursor te zien en daarna bij elke klik gaat er een stukje van de beeld weg. Als ik nogmaals op dezelfde plek klik start het spel dat eronder zit. Probleem is dat ik niet kan zien welke spel het is. Hebben meerdere mensen deze problemen? We zou mij kunnen helpen? Voor de duidelijkheid: het om het scherm waar op "G6 Lite Evolution Loader-press any key to enter"
Probeer een andere achter grond (config) in de U6-manager, had ik ook meegemaakt..kreeg zwarte achtergrond maar kon niets zien...hoop dat het helpt..

Hi everyone, my first post here..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

@ccc1988

Wat het is GBA games moeten net als DS games eerst door het Supercard progje worden aangepast, realtimesave, save, patched etc.

Onder de options TAB : Out Patch, kun je dus een directorie kiezen wiaar hij deze aangepaste versies naartoe copieerd, Nadat je dus de roms in het progje hebt geladen en de opties hebt ingesteld EN op de OUT (duurd ff komt een melding complete) knop drukt komen ze in die directorie, deze versies zet je op de kaart.

Tevens komen er dan in de dir een .sav en als je real time save aan hebt ook nog een ander bestandje. Deze 3 zet je op je kaart (2 bestandjes ans je RTS uit hebt), voor iedere game maakt hij deze files, en je moet ze dus allemaal op de kaart zetten.

Hoop dat dit je helpt.

Als dit niet werkt ;) geef me dan ff je mail.

[ Voor 3% gewijzigd door S2S op 28-08-2006 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de bezitters van een EZ 2 kaartje: ik heb nog een blokje liggen waarin je de kaart doet om spellen e.d. erop te zetten. Heeft iemand hier wat aan? De Flash kaart zelf heb ik niet meer. Ik hoef er geen geld voor ofzo, stuur hem gratis op als er ieamnd is die hier wat aan heeft.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 28-08-2006 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182576

tijd voor deel 3

GBA+DS Backup deel 3

;)

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 182576 op 28-08-2006 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001