Ik heb .gba games op mijn computer staan. Nu heb ik ze op mijn GBA movie player v2 gezet. Maar als ik ze opstart dan krijg ik een wit scherm. En de game wordt niet geladen. Hoe komt het???
Heb vandaag m'n EZ-flash II PS binnengekregen, en gelijk ff mee gespeelt. De GBA spellen doen 't fantastisch, maar bij de gameboy color spellen geeft hij de error dat je de spellen alleen maar op een gameboy color system kan spelen (terwijl de originele cart het wel gewoon doet, maar die steekt er zo'n end uit). De gameboy mono spelletjes werken wel gewoon
Iemand een oplossing?
Edit: ik heb nu net pas de zoekfunctie gebruikt *schaam*, en zie dat 't niet werkt omdat er 2 processors in de GBA zitten die geswitched wordt als er een gb/c spel ingegooid wordt, maar deze berichten komen uit 2004. Ondertussen al wat veranderd qua emulatie? En als ze niet werken, waarom wordt dat wel beweerd bij EZ-Flash II (zit zelfs in de software)?
Iemand een oplossing?
Edit: ik heb nu net pas de zoekfunctie gebruikt *schaam*, en zie dat 't niet werkt omdat er 2 processors in de GBA zitten die geswitched wordt als er een gb/c spel ingegooid wordt, maar deze berichten komen uit 2004. Ondertussen al wat veranderd qua emulatie? En als ze niet werken, waarom wordt dat wel beweerd bij EZ-Flash II (zit zelfs in de software)?
[ Voor 44% gewijzigd door Iwes op 23-09-2005 15:56 ]
Blaat!
EZ Manager heeft tegenwoordig een ingebouwde GBC Emulator die mee wordt upgeload naar de cartridge als je een .gbc ROM gebruikt.
edit:
En van dat switchen van processor kan wel kloppen, als ik het goed heb wordt er een switch geraakt doordat een GBC cartridge een andere vorm heeft.
edit:
En van dat switchen van processor kan wel kloppen, als ik het goed heb wordt er een switch geraakt doordat een GBC cartridge een andere vorm heeft.
[ Voor 41% gewijzigd door SD5k op 23-09-2005 16:00 ]
En werkt die 100% goed? Ik heb tot heden nog nooit een goede Gameboy Color emulator voor de GBA gevonden. Dat zou overigens komen omdat de chip niet sterk genoeg zou zijn voor volledige emulatie. Vandaar dat de meeste GBC emulatoren ook alleen "compatible" (no color) mode ondersteunen.-Sander schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 15:58:
EZ Manager heeft tegenwoordig een ingebouwde GBC Emulator die mee wordt upgeload naar de cartridge als je een .gbc ROM gebruikt.
edit:
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik heb EZ-manager geprobeerd, maar deze lijkt voor de EZ Flash III te zijn.. De EZ-Client (die ik gebruik) heeft verder ook de optie om gbc files aan de kart toe te voegen (Via de tab 'NES/PCE/GBC rom support), maar als ik dan een cardridge toevoeg krijg ik (Na het burnen, op de GBA SP zelf) dus de error dat deze spellen alleen afgespeeld kunnen worden op het GBC system)
Verder, waarom zou EZ-Flash II een gbc emulator ingebouwd hebben, en aanprijzen, terwijl deze niet werkt?
En over die switch, ik heb even gekeken hoe m'n gbc en de flashkaart eruit zien van de binnenkant, en zo met 't blote oog kan ik niet echt verschil zien tusssen de cartridges. Wel zie ik dat bij de GBA SP zelf het meest linker 'connectortje' wat meer omhoog staat dan de rest, maar verder zie ik geen verschil in de cartridges.. Misschien iets softwarematig?
Verder, waarom zou EZ-Flash II een gbc emulator ingebouwd hebben, en aanprijzen, terwijl deze niet werkt?
En over die switch, ik heb even gekeken hoe m'n gbc en de flashkaart eruit zien van de binnenkant, en zo met 't blote oog kan ik niet echt verschil zien tusssen de cartridges. Wel zie ik dat bij de GBA SP zelf het meest linker 'connectortje' wat meer omhoog staat dan de rest, maar verder zie ik geen verschil in de cartridges.. Misschien iets softwarematig?
[ Voor 27% gewijzigd door Iwes op 24-09-2005 15:26 ]
Blaat!
De EZ-Flash werkt op een laag voltage (laag stroomverbruik), de GBA/GBA SP speelt alleen GB/GBC spellen wanneer er een cartridge in zit die op een hoog voltage werkt. Dit wordt hardwarematig geschakeld en is verder niets aan te doen dan een voltage-converter tussen te zetten.
Vroeger bestonden die wel maar die zijn uit productie vanwege een te hoge prijs en een te lage belangstelling.
De EZ-Flash software zet er automatisch een emulator voor die zorgt dat GB/GBC spellen afgespeeld worden. Helaas is het blijkbaar niet mogelijk om de "only for Gameboy Color" spellen op deze manier om te zetten. De meeste GBC spellen werken prima op de GB en zijn dus ook met de EZ-Flash te spelen.
Het voordeel van deze methode is wel dat je ook de GB/GBC spellen kan spelen op de Nintendo DS en de Gameboy Micro.
Deze handhelds kunnen namelijk niet meer op hoog voltage werken.
Vroeger bestonden die wel maar die zijn uit productie vanwege een te hoge prijs en een te lage belangstelling.

De EZ-Flash software zet er automatisch een emulator voor die zorgt dat GB/GBC spellen afgespeeld worden. Helaas is het blijkbaar niet mogelijk om de "only for Gameboy Color" spellen op deze manier om te zetten. De meeste GBC spellen werken prima op de GB en zijn dus ook met de EZ-Flash te spelen.
Het voordeel van deze methode is wel dat je ook de GB/GBC spellen kan spelen op de Nintendo DS en de Gameboy Micro.
Even reactie op dit oude bericht.Anoniem: 36960 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 17:27:
Ik heb .gba games op mijn computer staan. Nu heb ik ze op mijn GBA movie player v2 gezet. Maar als ik ze opstart dan krijg ik een wit scherm. En de game wordt niet geladen. Hoe komt het???
De movieplayer is om films af te spelen en niet om GBA games te spelen. Maar waarschijnlijk was je daar ondertussen wel achter gekomen. Ik weet niet exact welke movieplayer je hebt, maar er zijn modellen waarmee je wel NES games kan spelen.
Ik heb nu net 2 weken de SuperCard CF, ben er zeer tevreden mee. Er zijn enkele roms die ik nog niet aan de praat gekregen heb, maar dat zal meer aan de rom liggen dan aan de SC denk ik. Het laden van de 4/8/16 MB roms gaat lekker vlot +/- 1 seconde per MB....niet echt een probleem dus.Anoniem: 55563 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 06:00:
Mensen hier die ervaring hebben met de Super Card? De SD-variant vind ik erg interessant, want dan heb ik tenminste al 256Mbyte (dat is 2Gbit!!) geheugen liggen wat een flinke besparing betekent. Super Card zelf kost namelijk maar 60 euro. Maar ik zou graag eerst horen of de meest gangbare spellen wel goed draaien.
De menu-interface is erg eenvoudig en lekker compact, met goed overzicht van je games en saves. Daarnaast zit er een helpscherm + paar instellingen in.
Het enig nadeel wat ik zou willen noemen is dat er geen engelstalige cheatfile beschikbaar lijkt te zijn, dus je moet je chinees/japans wat aanscherpen, afhankelijk van de versie die je koopt.
EZ-Flash II en EZ Client 3.14
Hallo
Ik heb net (voor de kids
) een EZ-Flash II/256Mbit gekocht een aangesloten. Werkt als een trein. Ik kan gba-Roms naar de cart schrijven en daarna spelen. So far so good. Ik gebruik EZ Client 3.14 en drivers 1.53
Toch heb ik een paar vragen over EZ-client 3.14:
1 - Onder het tabje ROM info kun je o.a. "saver patch" kiezen. Wat houdt dat in? Als de kids Harry Potter spelen, willen ze zo nu en dan, als het spel erom vraagt, hun level kunnen saven. Moet ik dan die "saver patch" enablen? En zo ja, welke keuze? Of is saver patch iets anders en heeft het geen invloed op het "normaal" saven van een level?
2 - Ik heb een aantal .gb en .gbc ROMS. Via het tabje "NES/PBC/GB/GBC ROM SUPPORT" kun je die oude roms selecteren. Maar dan? Ik heb enkele geselecteerd en "add to cart" gedaan. Dan worden ze onder dezelfde naam (gooombaahh of zo) naar de cart geflashed. Sommige kan ik dan spelen, andere niet.
3 - Kortom, wie heeft er een goede tutorial voor EZ-Client 3.14 (of vergewlijkgbare versie?) De guides op het net zijn vziw allemaal voor oudere versies, met andere mogelijkheden.
Thx, FastFolkert
Hallo
Ik heb net (voor de kids
1 - Onder het tabje ROM info kun je o.a. "saver patch" kiezen. Wat houdt dat in? Als de kids Harry Potter spelen, willen ze zo nu en dan, als het spel erom vraagt, hun level kunnen saven. Moet ik dan die "saver patch" enablen? En zo ja, welke keuze? Of is saver patch iets anders en heeft het geen invloed op het "normaal" saven van een level?
2 - Ik heb een aantal .gb en .gbc ROMS. Via het tabje "NES/PBC/GB/GBC ROM SUPPORT" kun je die oude roms selecteren. Maar dan? Ik heb enkele geselecteerd en "add to cart" gedaan. Dan worden ze onder dezelfde naam (gooombaahh of zo) naar de cart geflashed. Sommige kan ik dan spelen, andere niet.
3 - Kortom, wie heeft er een goede tutorial voor EZ-Client 3.14 (of vergewlijkgbare versie?) De guides op het net zijn vziw allemaal voor oudere versies, met andere mogelijkheden.
Thx, FastFolkert
Goombah (oid) is een emulator voor GB en GBC games. Let wel dat je alleen GBC games kunt spelen in "compatible mode" (als in monochroom). Echte GBC games doen het niet op een GBA. Daar is de GBA simpelweg niet krachtig genoeg voor.fastfolkert schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 16:53:
Anoniem: 138251
www.importshop.nlAnoniem: 55563 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:05:
Heeft iemand de M3-Perfect al ergens gespot?
Die zijn echt heel erg duur. Als je de hardware zelf uit china haalt ben je vaak nog 25% of meer goedkoper uit.
Anoniem: 55563
Ik bedoel dus een shop die ze al daadwerkelijk verkoopt en niet eentje die ze mogelijk zou kunnen verkopen
*edit*
Een korte review over de M3 Perfect: http://www.m3-forum.com/viewtopic.php?t=2
Sommige buitenlandse shops verkopen de M3 Perfect al (SD- en CF-versie). Vaak ook alweer uitverkocht
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 55563 op 03-10-2005 03:08 ]
80 euro is zeker niet goedkoop. Heb je ook al gekeken wat ie in China kost (waar de meeste hem weg halen)? Dat scheelt meestal belachelijk veel. Het lijkt me trouwens niet erg handig, zo'n groot blok onder of boven uit de GBA.
Anoniem: 32279
Dit hoeft niet. Je kan gewoon de rom selecteren in het menu (1 keer op klikken met linkermuis) en dan uit het menu save selecteren (je hebt save rom en save game file ofzo, ik kan het even niet controleren omdat ik op het werk ben). Probeer het gewoon. Speel even een minuut, save het spel en probeer de save game te saven. Het hoeft in iedergeval niet met de saver patch. Ik heb ook geen idee wat dat is, maar heb het nog nooit nodig gehad en save toch veel games saves naar mijn pc toe.fastfolkert schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 16:53:
Hallo
Ik heb net (voor de kids) een EZ-Flash II/256Mbit gekocht een aangesloten. Werkt als een trein. Ik kan gba-Roms naar de cart schrijven en daarna spelen. So far so good. Ik gebruik EZ Client 3.14 en drivers 1.53
Werkelijk geen idee welke winkels dat zijn. Is dat betrouwbaar, iets uit China bestellen?Bor de Wollef schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 09:36:
80 euro is zeker niet goedkoop. Heb je ook al gekeken wat ie in China kost (waar de meeste hem weg halen)? Dat scheelt meestal belachelijk veel. Het lijkt me trouwens niet erg handig, zo'n groot blok onder of boven uit de GBA.
Anoniem: 87302
heb een GBA Micro. Deze is niet compatible met de huidige Flashers, anyone een update over wat waar en wanneer er een micro flasher komt?
Je kan dus niet met een flash kaartje en een gameboy micro spelen? Heeft Nintendo er dan een beveiliging opgezet?Anoniem: 87302 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 20:08:
heb een GBA Micro. Deze is niet compatible met de huidige Flashers, anyone een update over wat waar en wanneer er een micro flasher komt?
jawel, de card doet het wel, maar de kabel niet meer. Mijn Flash Advance kabel ging in mijn SP. Vandaar. En de SP plug is anders dan de Micro plug.
'normale' flashcarts hebben een eigen cradle zoals de EZF1/2
This space is occupied
Of een usb poort op de cart zelf, zoals de EFA
ik heb de flash advance pro, een van de allereerste kaartjes, werkt prima.
op mijn SP dus.
op mijn SP dus.
Importshop heeft inmiddels de M3 Perfect SD voor 105 euro
. Maar even verder zoeken...

Importshop is zowiezo belachelijk duur met alles. Ik wilde er eerst mijn flashsetje bestellen totdat ik zag wat ie gewoon via inkoopactie.net kostte. Dat scheelde echt een heel groot deel van de prijs. Gewoon zelf importeren is nog veel goedkoper trouwens.
Anoniem: 36960
Ik heb de tweede versie van de movieplayer. Ik snap alleen niet waarom er dan wel een optie in het menu zit om spelletjes te spelen. Je kan namelijk Films kijken E-books lezen, MP3's luisteren. Maar hoe de optie games spelen werkt weet ik niet.Anoniem: 15831 schreef op maandag 26 september 2005 @ 20:50:
[...]
Even reactie op dit oude bericht.
De movieplayer is om films af te spelen en niet om GBA games te spelen. Maar waarschijnlijk was je daar ondertussen wel achter gekomen. Ik weet niet exact welke movieplayer je hebt, maar er zijn modellen waarmee je wel NES games kan spelen.
Heb de M3 Perfect SD gevonden op een Chinese shop (ook vestigingen in het westen). Wel even whois data gecheckt voor de zekerheid maar ziet er goed uit. Kan per overschrijving naar een Franse rekening en dat kost mij niks (Rabobank).
Iemand hier ervaring mee? Gaat dit normaal gesproken gewoon goed?
*edit*
95 USD inclusief verzendkosten. Da's 80 euro.
Iemand hier ervaring mee? Gaat dit normaal gesproken gewoon goed?
*edit*
95 USD inclusief verzendkosten. Da's 80 euro.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 55563 op 19-10-2005 00:46 ]
Hallo.
Ik heb een Flash2AdvancePro 256 MB, een van de eerste kaartjes. Werkt perfect.
Wat is het verschil tussen de nieuwere (EZ Ultra etc.) kaartjes en de mijne?
Kunnen die veel meer?
De mijne kan backups spelen en je kunt gamedata saven.
Wat kunnen de anderen nog meer?
Kunnen die veel meer?
Een EZ kaart kan niet veel meer dan die jij nu hebt (kleine dingen als cheats, real time clock ed), maar is niet afhankelijk van je GBA poort (maar heeft een eigen docking cradle waar je hem in kan zetten en op laden. Ik raad je niet direct aan om over te stappen maar misschien is dit een lesje voor de DS misschien (niet vertrouwen op de hardwareAnoniem: 87302 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 09:21:
Hallo.
Kunnen die veel meer?
[ Voor 4% gewijzigd door Collaborator op 19-10-2005 09:27 ]
This space is occupied
Ik heb een EZ Flash III 1GB kit voor 83 euro besteld in de USA, komt volgende week binnen.TheEvilCuber schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 09:26:
[...]
Een EZ kaart kan niet veel meer dan die jij nu hebt (kleine dingen als cheats, real time clock ed), maar is niet afhankelijk van je GBA poort (maar heeft een eigen docking cradle waar je hem in kan zetten en op laden. Ik raad je niet direct aan om over te stappen maar misschien is dit een lesje voor de DS misschien (niet vertrouwen op de hardware)
Is dit een beetje goed ding?
Anoniem: 58055
dus als ik het goed begrijp kan ik een supercard kopen bij www.supercardshop.nl en deze laden met een compactflash kaart naar keuze. 512kb 1024kb of meer en dan als backup tool in mijn gameboy sp bebruiken.
Als ik het fout heb please leg mij het dan nog eens goed uit.
Als ik het fout heb please leg mij het dan nog eens goed uit.
waar heb je die gekocht?Anoniem: 87302 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 10:11:
[...]
Ik heb een EZ Flash III 1GB kit voor 83 euro besteld in de USA, komt volgende week binnen.
Is dit een beetje goed ding?
het is een perfecte kaart, maar het werkt iets anders dan de ez flash 2.
tweedehandsje via een ebay relatie. Ik krijg hem deze week binnen.Anoniem: 32279 schreef op maandag 07 november 2005 @ 11:20:
[...]
waar heb je die gekocht?
het is een perfecte kaart, maar het werkt iets anders dan de ez flash 2.
yep, alles werkt, heb hier een micro liggen met flash2advancearene schreef op woensdag 09 november 2005 @ 17:26:
weet iemand of zo'n flash tool ook voor de micro werkt? Ik kan dat nergens vinden......
dwz de cart werkt! sommige modellen lopen via een kabel naar de gba en de gba micro kabel is anders.
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 09-11-2005 17:46 ]
Ik vond hem al zo goedkoop, heb zelf de 1 gig versie en die voldoet ook nog wel, maar het zou leuk zijn als een winkeltje ze voor die prijs verkocht.Anoniem: 87302 schreef op maandag 07 november 2005 @ 20:25:
tweedehandsje via een ebay relatie. Ik krijg hem deze week binnen.
Kan iemand uitleggen hoe je met een ez flash 2 (van de inkoopactie) nu voor de Nintendo ds dingen kan doen? Ik begrijp dat ik nog een flash me ofzo nodig heb? Wie kan het even kort uitleggen?
heb de EZ 3 binnen. wat ik jammer vind is dat ie een laadtijd heeft!
dat heeft de 256 Flash advance dus niet!
is het dan wel 100% flash ?
of wordt iedereen geflasht..... ?
Dit komt doordat de EZ 3 eigenlijk maar 256 mbit "snel" flashgeheugen heeft, de rest is relatief langzaam. Als je een game start dan verplaatst hij deze van het langzame naar het snelle geheugen, hierdoor krijg je dus een laadtijd.Anoniem: 87302 schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 16:11:
heb de EZ 3 binnen. wat ik jammer vind is dat ie een laadtijd heeft!
dan had ik dus net zo goed een supercard kunnen kopen!Splash schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 18:12:
[...]
Dit komt doordat de EZ 3 eigenlijk maar 256 mbit "snel" flashgeheugen heeft, de rest is relatief langzaam. Als je een game start dan verplaatst hij deze van het langzame naar het snelle geheugen, hierdoor krijg je dus een laadtijd.
wat een flashers !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dat werkt niet. Ik heb mij ook laten verleiden tot de aanschaf van die twee, maar ds games kan je niet zomaar afspelen. GBA gaat prima. Het schijnt met de passme en de gba cartridge voor een paar games te werken, die precies even groot moeten zijn als je GBA cartridge. Echter ik krijg bij het opstarten altijd een wit scherm. Volgens de makers van de passme schijnt dit een teken te zijn dat de passme werkt, maar verder heb ik het maar opgegeven. Ik wacht nog steeds op de ez-client die ds roms ondersteunt.Anoniem: 32279 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:24:
[...]
Kan iemand uitleggen hoe je met een ez flash 2 (van de inkoopactie) nu voor de Nintendo ds dingen kan doen? Ik begrijp dat ik nog een flash me ofzo nodig heb? Wie kan het even kort uitleggen?
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
Anoniem: 32626
Op 4-11-2005 is versie 3.20 van EZ-Client gereleased met volgens de site "Official support NDS rom"marco899 schreef op zondag 13 november 2005 @ 08:06:
[...]
8< knip
Ik wacht nog steeds op de ez-client die ds roms ondersteunt.
Probeer dit en laat je bevindingen eens horen, ik ben wel benieuwd.
Ik heb even een eerste test ondernomen, maar nog niets werkend gekregen. Het schijnt dat het bij de één wel werkt en bij de ander niet. Ga nog even verder proberen en post het hier als er wat werkend is. Eventueel hier nog wat bevindingen: http://www.ezflash.cn/eng...d.php?t=1620&page=1&pp=10
Edit: Tweede test met een spel. Het boot tot het logo, maar op deze site wordt aangegeven, dat de
game niet met mijn 256 kaart draait. http://users.skynet.be/DuNe/NDS/list.html
Even een volgende proberen.
Edit: Derde test
perfect draaiende nds kopie van mijn originel madagascar game.
Edit: Vierde test. Helaas kan je geen 32Mb files kwijt op een 256mbit flash card ivm de nds loader,
maar met sommige 16Mb games kan je er wel 2 op je kaart kwijt en het werkt nog
ook.
Kortom. Het werkt, alleen je moet goed kijken naar de combi gamegrote/kaartgrote.
Edit: Tweede test met een spel. Het boot tot het logo, maar op deze site wordt aangegeven, dat de
game niet met mijn 256 kaart draait. http://users.skynet.be/DuNe/NDS/list.html
Even een volgende proberen.
Edit: Derde test
Edit: Vierde test. Helaas kan je geen 32Mb files kwijt op een 256mbit flash card ivm de nds loader,
maar met sommige 16Mb games kan je er wel 2 op je kaart kwijt en het werkt nog
ook.
Kortom. Het werkt, alleen je moet goed kijken naar de combi gamegrote/kaartgrote.
[ Voor 60% gewijzigd door marco899 op 17-11-2005 00:35 ]
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
domme vraag: ik heb een ez flash III
kan ik NINTENDO DS games hierop zetten en op de DS spelen?
kan ik NINTENDO DS games hierop zetten en op de DS spelen?
Dan doe dat maar, met alle gevolgen voor je eigen rekening. Snellere service, levering en goede ondersteuning heb ik nog nergens anders gezien.Bor de Wollef schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:02:
Importshop is zowiezo belachelijk duur met alles. Ik wilde er eerst mijn flashsetje bestellen totdat ik zag wat ie gewoon via inkoopactie.net kostte. Dat scheelde echt een heel groot deel van de prijs. Gewoon zelf importeren is nog veel goedkoper trouwens.
Goedkoop is duurkoop. Importshop is echt de beste. De kennis van hun is 100x beter dan die dozenschuivers van supercardshop.
Ik heb al een paar keer een flashsetje ergens anders gekocht (o.a. via inkoopactie). Snelle service, levering en ondersteuning kreeg ik overal. Importshop probeert gewoon te veel te verdienen aan iets wat voor de gemiddelde consument redelijk moeilijk verkrijgbaar is. Op andere plaatsen zijn de setjes (ook in NL) goedkoper tot veel goedkoper waar je er ook goede service etc bij krijgt.
Overigens heb ik importshop ook een aantal vragen gesteld voordat ik mijn eigen flash set kocht. e antwoorden kwamen redelijk laat in vergelijking met de andere shops en waren nou niet echt duidelijk.
Wie heeft het verder over supercardshop? Jij werkt zeker bij importshop
Overigens heb ik importshop ook een aantal vragen gesteld voordat ik mijn eigen flash set kocht. e antwoorden kwamen redelijk laat in vergelijking met de andere shops en waren nou niet echt duidelijk.
Wie heeft het verder over supercardshop? Jij werkt zeker bij importshop
[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 21-11-2005 10:25 ]
dus als ik het goed begrijp kan ik een supercard kopen bij www.supercardshop.nl en deze laden met een compactflash kaart naar keuze. 512kb 1024kb of meer en dan als backup tool in mijn gameboy sp bebruiken.
Ik heb een probleempje met mijn ez cart. Drivers geinstalleerd en goed want het groene lampje brand. Maar zodra ik de client software opstart dan knippert het lampje rood/groen. Dat is met card en zonder card. Pc opnieuw opgestart heeft ook niet geholpen, nieuwste versie erop 3.22, heeft ook niet geholpen. Iemand enig idee?
Anoniem: 153854
Zo, ik heb me de Micro gekocht, dat was wel even een tegenvaller dat formaat
Mja wel uber pocket formaat
Nu is het nog even wachten op een mailtje van Tweakerrrr

Nu is het nog even wachten op een mailtje van Tweakerrrr

wat zijn dus de nadelen van supercards? Zijn ze trager of hoef je het spel alleen maar in te laden?
Ik las ook dat je met supercards niet alle backup spellen kunt spelen, hoe zit dit dan?
En ondersteund de supercard ook mp3's, foto's en filmpjes?
Ik las ook dat je met supercards niet alle backup spellen kunt spelen, hoe zit dit dan?
[ Voor 4% gewijzigd door Awkwarding op 29-11-2005 20:19 ]
Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!
DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!
Iemand ervaring met de G6flash
Ziet er bijzonder net uit en is verkrijgbaar bij Winsunx tot een grootte van 4Gb 
Ook de M3 klinkt overigens heel interessant.
Ook de M3 klinkt overigens heel interessant.
[ Voor 18% gewijzigd door Pewwy op 30-11-2005 17:40 ]
ik heb een supercard gekocht, hij ondersteunt gewoon mp3 en filmjes. Ook de gewone roms ondersteunt hij. Ik was er 70 euro voor kwijt en ik gebruik de CF die ik al had van mijn toestel.
je hebt toch ook oude en nieuwe supercards? wat zijn de verschillen tussen de oude en nieuwe?Anoniem: 58055 schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 00:58:
ik heb een supercard gekocht, hij ondersteunt gewoon mp3 en filmjes. Ook de gewone roms ondersteunt hij. Ik was er 70 euro voor kwijt en ik gebruik de CF die ik al had van mijn toestel.
Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!
DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!
Ik heb op dit moment een GBA met een aantal leuke (en oude Gameboy/GBC) spelletjes. Nou was ik van plan een DS te kopen maar daar draaien geen oude Gameboy spellen op (volgens nintendo) is dat wel mogelijk als je diezelfde spel met een flash-cartridge op je DS zet?
Hoe kan je nou GBC games draaien dat werkte toch niet ?cc12 schreef op zondag 04 december 2005 @ 05:08:
Ik heb op dit moment een GBA met een aantal leuke (en oude Gameboy/GBC) spelletjes. Nou was ik van plan een DS te kopen maar daar draaien geen oude Gameboy spellen op (volgens nintendo) is dat wel mogelijk als je diezelfde spel met een flash-cartridge op je DS zet?
Of draai je een speciale emulator op je flashcard ?
Nee, ik heb geen flashcard. maar ik heb een GB Advance en die kan nog gewoon oude Gameboy games draaien. Helaas ondersteund de DS de gouwe ouwe gameboy (color) spellen niet meer . Ik dacht: mischien met een flashcardW00fer schreef op zondag 04 december 2005 @ 15:33:
Hoe kan je nou GBC games draaien dat werkte toch niet ?
Of draai je een speciale emulator op je flashcard ?
Is het nou echt een fysieke beperking (het is namelijk een iets andere vorm cartridge bij de gleuf) of een softwarematige probleem (weet bijv. geen raad met zwart/wit, resolutie o.i.d.)
Heeft iemand het wel eens geprobeerd een oude gameboy cartridge print (dus zonder de omhulsel) in de DS te stoppen?
[ Voor 4% gewijzigd door cc12 op 04-12-2005 15:57 ]
Misschien beetje domme vraag, maar kan je de .sav 's die VisualBoy Advance maakt, ook gewoon op je flasher zetten? Want ik heb best wel wat sav's bij elkaar met het spele op de pc
Anoniem: 153571
Ik heb er net met Sinterklaas eentje kado gedaan. Het ding rules gewoon enorm.Awkwarding schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 20:18:
wat zijn dus de nadelen van supercards? Zijn ze trager of hoef je het spel alleen maar in te laden?
Nadelen:
- Bij sommige spellen treedt er vertraging op
- Sommige spellen werken helemaal niet
Hier is een compatibiliteitslijst voor de supercard:
http://www.dualscene.net/djoen/supercardlist/data.php
Er worden wel steeds nieuwe firmwares en patches uitgebracht waardoor spellen alsnog gespeeld kunnen worden.
Met o.a. het programma Movieplayer (te downloaden via www.supercard.cn) kun je films, mp3's en ebooks afspelen, nadat je ze eerst hebt omgezet met Moviemaker.
Niet doen!!!cc12 schreef op zondag 04 december 2005 @ 15:55:
[...]Heeft iemand het wel eens geprobeerd een oude gameboy cartridge print (dus zonder de omhulsel) in de DS te stoppen?

Het voltage is anders, de DS gebruikt een lager voltage dan de oude Gameboy (Color). In de DS zit niet meer de oude GB/GBC CPU dus daarom kan het niet meer werken.
Maar met een Flash cartridge kunnen de GB-games (en de GB die het ook in de GB doen) ge-emuleerd worden.
kan ik dus tetris en mario land spelen op mijn GBA micro met EZ 1 GB III die ik heb?Anoniem: 15831 schreef op zondag 11 december 2005 @ 20:23:
[...]
Niet doen!!!![]()
Het voltage is anders, de DS gebruikt een lager voltage dan de oude Gameboy (Color). In de DS zit niet meer de oude GB/GBC CPU dus daarom kan het niet meer werken.
Maar met een Flash cartridge kunnen de GB-games (en de GB die het ook in de GB doen) ge-emuleerd worden.
welke emu?
Ohja, dat was ik vergeten te vermelden, de Gameboy Micro kan ook geen oude Gameboy en Gameboy Color cartridges aan.
In de software van de EZ-Flash wordt de emulator er automatisch voorgeplakt wanneer je GB/GBC roms erop zet.
Selecteer in de EZ-Client het tab-blad "NES/PCE/GBC/GB ROM Support" en click "Add ROMs".
Wanneer je jouw games hebt geselecteerd click dan "Add to Cart" en dan komt automatisch aan de linkerkant in de ROM List de emulator te staan met je oude games.
Veel succes met je mini
In de software van de EZ-Flash wordt de emulator er automatisch voorgeplakt wanneer je GB/GBC roms erop zet.
Selecteer in de EZ-Client het tab-blad "NES/PCE/GBC/GB ROM Support" en click "Add ROMs".
Wanneer je jouw games hebt geselecteerd click dan "Add to Cart" en dan komt automatisch aan de linkerkant in de ROM List de emulator te staan met je oude games.
Veel succes met je mini
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 15831 op 14-12-2005 20:14 ]
thanks!Anoniem: 15831 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 20:13:
Veel succes met je mini
weet iemand hoe je een flash2advance kan flashen op een GBA Mini?
Hoe werkt het veranderen van het logo eigenlijk? Als ik 'Select Logo File...' kies en dan Burn veranderd er niks?
Ik neem aan dat dat wel kan? En de achtergrond van het menu.
edit: nevermind, ik heb het. Eerst formateren, dan bmp selecteren
Ik neem aan dat dat wel kan? En de achtergrond van het menu.
edit: nevermind, ik heb het. Eerst formateren, dan bmp selecteren
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 153854 op 17-12-2005 14:08 ]
(even een topicje kicken) 
Ik heb op dit moment een XG1-flash 256 MBit en werkt al 2 jaar probleemloos. Nu zit ik te denken om een passme 1 aan te schaffen (ik heb een ds met een goed serienummer ervoor). Met die passme2 moet je je rom programmeren a.h.v. een code van een originele ds game die je hebt. Met de passme1 kun je dus standaard alles draaien?
En heeft iemand die nieuwe movieplayer al met een gewijzigde firmware die ook NDS spul kan draaien? Want daar kan je er gewoon een CF in doen die ik hier ook heb liggen en dan zou ik bij wijze van spreken mijn XG-Flash weer kunnen verkopen en geld overhouden. Maar ik wil wel eerst zeker weten dat het werkt uiteraard....
Ik heb op dit moment een XG1-flash 256 MBit en werkt al 2 jaar probleemloos. Nu zit ik te denken om een passme 1 aan te schaffen (ik heb een ds met een goed serienummer ervoor). Met die passme2 moet je je rom programmeren a.h.v. een code van een originele ds game die je hebt. Met de passme1 kun je dus standaard alles draaien?
En heeft iemand die nieuwe movieplayer al met een gewijzigde firmware die ook NDS spul kan draaien? Want daar kan je er gewoon een CF in doen die ik hier ook heb liggen en dan zou ik bij wijze van spreken mijn XG-Flash weer kunnen verkopen en geld overhouden. Maar ik wil wel eerst zeker weten dat het werkt uiteraard....

heeft iemand nog een oudere ez client?
ik heb m weer s aan mn pc gehangen (power star 2)
maar 3.23 heeft geen format card optie. en als ik nu wat wegschrijf, doen niet alle spellen het. het is nu zelfs zo dat hij niet eens meer het game menu laat zien... snap er niks van...
een goede format zou misschien wel eens kunnen helpen, maar die optie is nu grijs
ik heb m weer s aan mn pc gehangen (power star 2)
maar 3.23 heeft geen format card optie. en als ik nu wat wegschrijf, doen niet alle spellen het. het is nu zelfs zo dat hij niet eens meer het game menu laat zien... snap er niks van...
een goede format zou misschien wel eens kunnen helpen, maar die optie is nu grijs
Dat bedoel ik juist. De GBA ondersteund toch geen GBC games ? Komt door een ander voltage in de cardridges ?cc12 schreef op zondag 04 december 2005 @ 15:55:
[...]
Nee, ik heb geen flashcard. maar ik heb een GB Advance en die kan nog gewoon oude Gameboy games draaien. Helaas ondersteund de DS de gouwe ouwe gameboy (color) spellen niet meer . Ik dacht: mischien met een flashcard![]()
Is het nou echt een fysieke beperking (het is namelijk een iets andere vorm cartridge bij de gleuf) of een softwarematige probleem (weet bijv. geen raad met zwart/wit, resolutie o.i.d.)
Heeft iemand het wel eens geprobeerd een oude gameboy cartridge print (dus zonder de omhulsel) in de DS te stoppen?
Kijk maar bij bijvoorbeeld Goomgba als ik me niet vergis. Dat is een speciale emulator voor OP je Gba flashcard zodat je gbc games kan spelen.
Het klopt dat de oudere cartridges op een ander voltageniveau draaien en nu niet meer gespeeld kunnen worden, mede ook dankzij de twee nieuwe ARM proc's die er nu inzitten die andere voltagebehoeftes hebben. Met een flashcard en een emulator kun je je oude GB(C) games nog steeds spelen...
Goed, het is me allemaal even niet zo duidelijk.. Ik wil een flashkaart kopen om te gebruiken in m'n GBA, maar nu twijfel ik nogal tussen een EZ-Flash2 en een M3 perfect CF.
M'n voorkeur gaat uit naar de M3 omdat daar lekker veel geheugen in kan, met deze kaart gequicksaved kan worden en schijnbaar kunnen alle spellen gewoon worden gespeeld zonder dat patchen nodig is itt de supercard.. maar in hoeverre is dit waar?
Het enige voordeel van de EZ-flash kaart zou voor mij zijn dat het zeker is dat alle spellen het doen, en dat met de linker ook officiële spellen kunnen worden opgeslagen op de PC (al weet ik niet of dit waar is).
beide apparaten hebben dus zo hun voordelen, maar kan iemand mij overhalen één van de twee te kopen?
M'n voorkeur gaat uit naar de M3 omdat daar lekker veel geheugen in kan, met deze kaart gequicksaved kan worden en schijnbaar kunnen alle spellen gewoon worden gespeeld zonder dat patchen nodig is itt de supercard.. maar in hoeverre is dit waar?
Het enige voordeel van de EZ-flash kaart zou voor mij zijn dat het zeker is dat alle spellen het doen, en dat met de linker ook officiële spellen kunnen worden opgeslagen op de PC (al weet ik niet of dit waar is).
beide apparaten hebben dus zo hun voordelen, maar kan iemand mij overhalen één van de twee te kopen?
...
Koop gewoon een EZ-Flash voor de games. Daar werkt alles op zonder converteren en andere problemen.
En voor veel geheugen kan je het beste gewoon een goedkope movieplayer kopen, die kan na een flash-update eigenlijk exact hetzelfde als de M3.
En voor veel geheugen kan je het beste gewoon een goedkope movieplayer kopen, die kan na een flash-update eigenlijk exact hetzelfde als de M3.
Anoniem: 130171
hoi allemaal,
ik snap die dingne niet zogoed. (noob).
heb zelf een Flash2Advance 256 mb met die USb kabel voor gba..
kan ik nu met me flash2 advance ook eigen backup Ds games spelen??
eerste ik moet een passme kopen om homebrew etc.?
en daarna kan ik met me flash2advance gewoon meteen backup games uploaden en dan spelen? of moetik weer special tools hebben.
...
3e hoe maak ik eigen backup games van me DS games ??
ik snap die dingne niet zogoed. (noob).
heb zelf een Flash2Advance 256 mb met die USb kabel voor gba..
kan ik nu met me flash2 advance ook eigen backup Ds games spelen??
eerste ik moet een passme kopen om homebrew etc.?
en daarna kan ik met me flash2advance gewoon meteen backup games uploaden en dan spelen? of moetik weer special tools hebben.
3e hoe maak ik eigen backup games van me DS games ??
M3 speelt alles (heb zelf niet alles geprobeerd, maar alle interessante 'demo's' speelt ie. Geen patchen nodig. Voordeel vind ik dat je er gewoon een CF/SD card voor kunt gebruiken...Labman schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 19:42:
Weet niet of je dit forum kent, vrij handig:
http://forum.importshop.nl/viewforum.php?f=16
[ Voor 11% gewijzigd door matthijst op 30-01-2006 08:10 ]
Je kan zonder EZ-Pass of EZ-Flash ontdekken welke versie je van de Nintendo DS hebt door deze instructies te volgen:
1. Stop een origineel DS spel in de Nintendo DS.
2. Doe de DS aan (START ingedrukt houden voor het boot menu) en kies Pictochat, room A.
3. Houdt een magneet boven de startbutton. Als je geen magneet heb, haal de game eruit.
4. Beide schermen krijgen nu dezelfde kleur.
Wanneer beide schermen niet GEEL of PAARS zijn (en je hebt niet toevallig een chinese iQue DS), is het vrijwel zeker dat de EZ-Pass1 zal werken.
De kleuren tabel:
* Firmware 1: DS zal hangen wanneer je het spel verwijderd
* Firmware 2: GRIJS-BLAUW
* Firmware 3: DONKER GROEN
* Firmware 4: GEEL
* Firmware 5: PAARS
* Chinese iQue: DONKER GROEN
* Na FlashME: DONKER GROEN
Wanneer de Firmware 1, 2 of 3 is dan heb je aan de EZ-Pass1 voldoende, wanneer de Firmware 4 of 5 is dan heb je een EZ-Pass2 nodig.
De EZ-Pass2 werkt in elke Nintendo DS, maar je hebt dan altijd de originele game nodig die erbij hoort. In de EZ-Pass1 werkt alles, zelfs een metroid demo cartridge.
De nieuwe EZ-Flash software is compatible met alle EZ-Flash cartridges dus je kan DS software zelfs op een EZ-Flash 1 zetten en in de Nintendo DS gebruiken. De programmeurs van EZ-Flash blijven de oude cartridges ondersteunen.
1. Stop een origineel DS spel in de Nintendo DS.
2. Doe de DS aan (START ingedrukt houden voor het boot menu) en kies Pictochat, room A.
3. Houdt een magneet boven de startbutton. Als je geen magneet heb, haal de game eruit.
4. Beide schermen krijgen nu dezelfde kleur.
Wanneer beide schermen niet GEEL of PAARS zijn (en je hebt niet toevallig een chinese iQue DS), is het vrijwel zeker dat de EZ-Pass1 zal werken.
De kleuren tabel:
* Firmware 1: DS zal hangen wanneer je het spel verwijderd
* Firmware 2: GRIJS-BLAUW
* Firmware 3: DONKER GROEN
* Firmware 4: GEEL
* Firmware 5: PAARS
* Chinese iQue: DONKER GROEN
* Na FlashME: DONKER GROEN
Wanneer de Firmware 1, 2 of 3 is dan heb je aan de EZ-Pass1 voldoende, wanneer de Firmware 4 of 5 is dan heb je een EZ-Pass2 nodig.
De EZ-Pass2 werkt in elke Nintendo DS, maar je hebt dan altijd de originele game nodig die erbij hoort. In de EZ-Pass1 werkt alles, zelfs een metroid demo cartridge.
De nieuwe EZ-Flash software is compatible met alle EZ-Flash cartridges dus je kan DS software zelfs op een EZ-Flash 1 zetten en in de Nintendo DS gebruiken. De programmeurs van EZ-Flash blijven de oude cartridges ondersteunen.
Anoniem: 98248
Heb gister een Gameboy Micro gekregen, en wil gelijk aan de slag met de flashcards. Ik vind het alleen een beetje verwarrend, werkt die EZ-Flash 1/2 nou wel of niet? Ik zag op eBay deze staan: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...ame=STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1 , vraag me alleen af of het werkt.. Kan iemand me helpen?
Ik heb een vraag over de supercard SD. Ik zit wat te klooien, kijken wat er allemaal kan, en heb ook wat echte spellen geprobeerd. ik heb FF4 advance, maar ik kan niet saven. Hoe kan dat? Komt dat omdat ik niet de europese versie heb? Of ligt het aan iets anders?
En weet er iemand of er een leuke (en vooral simpele) mp3speler is? Ik had iets gevonden, maar voordat ik überhaupt een mp3 erop kreeg, moet ik het eerst 3 keer van formaat wisselen, wat ik thuis al niet kan.
Dus: graag een echte en goede mp3speler...
En weet er iemand of er een leuke (en vooral simpele) mp3speler is? Ik had iets gevonden, maar voordat ik überhaupt een mp3 erop kreeg, moet ik het eerst 3 keer van formaat wisselen, wat ik thuis al niet kan.
vrede in rust
Die game moet gepatched worden.Nas T schreef op maandag 06 maart 2006 @ 21:26:
Ik heb een vraag over de supercard SD. Ik zit wat te klooien, kijken wat er allemaal kan, en heb ook wat echte spellen geprobeerd. ik heb FF4 advance, maar ik kan niet saven. Hoe kan dat? Komt dat omdat ik niet de europese versie heb? Of ligt het aan iets anders?
Je hebt inderdaad een programmatje erbij gekregen die de games kan patchen. Beter nog is naar hun website gaan www.supercard.cn en daar de software te downloaden.
[ Voor 7% gewijzigd door UltimateB op 07-03-2006 15:14 ]
"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS
Ik heb nog een ezflash 256Mbit liggen, die zou ik dus voor mijn nieuwe ds kunnen gebruiken icm met een passme om homebrew sw te draaien?
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Anoniem: 60666
Ja.rajackar schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 15:32:
Ik heb nog een ezflash 256Mbit liggen, die zou ik dus voor mijn nieuwe ds kunnen gebruiken icm met een passme om homebrew sw te draaien?
Ja, en met de EZ-Pass2 kan ik zelfs mijn eerste EZ-Flash I 64Mb in de DS-Lite gebruikenrajackar schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 15:32:
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 15831 op 07-03-2006 23:19 ]
Ok dan!
Een passme is gelukkig een stuk goedkoper dan zo'n hele m3 set.
Ik kan dus mijn DS flashen met flashme en daarna een willekeurgie cart gebruiken? Mijn 256Mb doet het namelijk prima maar al vanaf het begin raakt ie save informatie na max 2 dagen kwijt
Een passme is gelukkig een stuk goedkoper dan zo'n hele m3 set.
Ik kan dus mijn DS flashen met flashme en daarna een willekeurgie cart gebruiken? Mijn 256Mb doet het namelijk prima maar al vanaf het begin raakt ie save informatie na max 2 dagen kwijt
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Dat is het em...UltimateB schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 15:13:
Je hebt inderdaad een programmatje erbij gekregen die de games kan patchen. Beter nog is naar hun website gaan www.supercard.cn en daar de software te downloaden.
Ik heb de software(v2.51), ik heb ook nog 2 andere Final Fantasies geprobeerd, maar zonder resultaat. Zelfs de realtime save functie doet het na 3 keer al niet meer. Ik snap er echt niks van....
Het klopt dat sommige games niet gepatched kunnen worden, maar bij degenen die wel gepatched worden, kan ik ook niet saven...
vrede in rust
Als je een DS hebt kun je moonshell gebruiken voor mp3dingest, met gba weet ik het eigenlijk niet.
Heb je ook firmware 1.60 erop gezet dan btw, want anders werkt het niet.Nas T schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 09:42:
[...]
Dat is het em...
Ik heb de software(v2.51), ik heb ook nog 2 andere Final Fantasies geprobeerd, maar zonder resultaat. Zelfs de realtime save functie doet het na 3 keer al niet meer. Ik snap er echt niks van....
Het klopt dat sommige games niet gepatched kunnen worden, maar bij degenen die wel gepatched worden, kan ik ook niet saven...
Edit:
dit had wel in 1 bericht gekunt...
[ Voor 5% gewijzigd door XiN-eViL op 11-03-2006 17:27 ]
heb de nieuwste firmware....ik heb een of andere rompatch gevonden, die ik moest gebruiken, gedaan, hetzelfde gedoe. Ligt het misschien aan instellingen?
vrede in rust
Gisteren ook mijn Supercard CF binnen gekregen en na mijn DS geflashed te hebben naar v6 en de supercard ook van de nieuwste software voorzien te hebben werkt het prima.
Alleen hoe save ik?
Wanneer ik in een game save is die savegame weg zodra ik de volgende keer opstart.
In de supercard software heb ik bij het patchen van de game bij beide opties voor 'CF' gekozen. Iemand die mij hierbij kan helpen? Ik heb meerdere games geprobeerd.
Alleen hoe save ik?
Wanneer ik in een game save is die savegame weg zodra ik de volgende keer opstart.
In de supercard software heb ik bij het patchen van de game bij beide opties voor 'CF' gekozen. Iemand die mij hierbij kan helpen? Ik heb meerdere games geprobeerd.
[ Voor 11% gewijzigd door Blamm op 15-03-2006 10:44 ]
DS games kun je gewoon saven normaal, GBA games: L+R+select+A (of B weet niet zeker, je krijgt iets met save, niet realtime save, dan moet je de andere hebben)Razorfist schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 10:43:
Gisteren ook mijn Supercard CF binnen gekregen en na mijn DS geflashed te hebben naar v6 en de supercard ook van de nieuwste software voorzien te hebben werkt het prima.
Alleen hoe save ik?
Het gaat om DS games inderdaad, maar ik kan ze niet saven op de CF kaart.
Met welke settings zou ik de games moeten omzetten in dat programma om het mogelijk te maken? En kan het maybe aan mn CF-kaart liggen? Die is redelijk oud.
Met welke settings zou ik de games moeten omzetten in dat programma om het mogelijk te maken? En kan het maybe aan mn CF-kaart liggen? Die is redelijk oud.
Heb je de .nds-files wel eerst door dat Supercard app’je gehaald ?
Die convert de files en zet ze in de /out directory.
Dan zet je ze op je CF en kun je ze gewoon saven.
Bij mij iig wel.
Die convert de files en zet ze in de /out directory.
Dan zet je ze op je CF en kun je ze gewoon saven.
Bij mij iig wel.
Ik laad de game in het supercard programma (nieuwste versie van supercard.cn) en gebruik de volgende settings:

Dan komen er in de /out map inderdaad 2 files te staan:
titel.nds.ndq
titel.nds.sav
Deze kopieer ik naar de root van mn CF gewoon dan

Dan komen er in de /out map inderdaad 2 files te staan:
titel.nds.ndq
titel.nds.sav
Deze kopieer ik naar de root van mn CF gewoon dan
Iemand met een idee wat ik fout doe? Of wat ik zou kunnen proberen?
@razorfist:
Doet een nds spel het niet? Doet een GBA spel het niet?
Of is het alleen het saven van een nds spel, of het saven van ee gba spel wat niet werkt. Met dat laatste heb ik ook problemen, misschien is dit:
Doet een nds spel het niet? Doet een GBA spel het niet?
Of is het alleen het saven van een nds spel, of het saven van ee gba spel wat niet werkt. Met dat laatste heb ik ook problemen, misschien is dit:
de oplossing.DS games kun je gewoon saven normaal, GBA games: L+R+select+A (of B weet niet zeker, je krijgt iets met save, niet realtime save, dan moet je de andere hebben)
vrede in rust
Nee het gaat om DS games. Die het dus automatisch zouden moeten doen 
GBA nog niet geprobeerd om eerlijk te zijn, zal ik gelijk even doen.
GBA nog niet geprobeerd om eerlijk te zijn, zal ik gelijk even doen.
Welke verie van de software heb je? Welke opties klik je precies aan?
vrede in rust
flashme v6
software 2.51
firmware 1.60 op de supercard
en de opties zoals ze in de screenshot hier boven staan.
Naar mijn idee dus zoals het zou moeten
software 2.51
firmware 1.60 op de supercard
en de opties zoals ze in de screenshot hier boven staan.
Naar mijn idee dus zoals het zou moeten
ik zou het niet weten... maar ik heb die opties niet die jij kan instellen
vrede in rust
Dit topic is gesloten.