Het GBA+NDS "backup tools" topic deel 2

Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste
Acties:
  • 25.927 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 23:19:
k heb alle drivers geprobeerd en verschillende ez clients.... kan iemand mij aub helpen :'(
Als ik jou was zou ik contact opnemen met Tweakerrr van de inkoopactie, hij lijkt mij kapot te zijn. Tweakerrr kan hem omruilen voor je of iets dergelijks. Je hebt garantie erop, dus het wordt wel goed geregeld.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2005 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je gebruikt wel de hoofdusb en geen kaart of iets ?

Want dan kan het aan de stroom liggen .

En probeer je kaart er is in te stoppen als ez al opgestart is dat werkt bij mij meestal als ik een probleem heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik heb de hoofdusb gebruikt, ik heb de kaart ook nog op een andere pc geprobeerd maar ook zonder success :(
en de kaart er pas in doen nadat ezclient is gestart helpt ook niet.

ik ga contact opnemen met tweakerr,hopelijk kan de kaart vervangen worden ofzo... ;(
bedankt voor de reacties

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2005 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijgt iemand het voor elkaar uberhaupt drivers/updates te downloaden van www.ezflash.cn?

Ik heb EZ3 Manager 1.02 nodig, maar het downloaden wil maar niet vlotten. Steeds blijft hij hangen op 65%, al 3 dagen lang... zucht

Edit: het is me inmiddels gelukt. Met getrigt en 4 connecties heb ik hem binnen gekregen. Rotsite is het...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2005 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hoe werken die ezflash tools eigenlijk? Wat is het verschil tussen de EZ3 client en de manager bijvoorbeeld?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ft0n3
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 13:07
mokay heb een probleem, hoop dat jullie kunnen helpen :)
ezflash2 vandaag ontvangen (tnx tweakerrr :) ), net de drivers geinstalled, maar nu gaat ie afwisselend groen en rood knipperen als ik bijv. ezclient opstart (met of zonder flashcard erin). Wat Kan ik hieraan doen, het lijkt alsof hij de flashcard gewoon niet pakt.

-edit-
een gewone gba catridge pakt ie wel, kan ook gewoon golden sun backuppen :( zal dan gewoon de flashcard kapot zijn?

-edit2-
vreemd, hij doet t nu opeens wel gewoon. toch bedankt voor de aandacht iedereen ;p
en dubbel dank naar tweakerrr! bedankt voor dit speeltje :D

[ Voor 116% gewijzigd door D3ft0n3 op 06-01-2005 00:06 ]

Ignorance Is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 17:42:
ik ga contact opnemen met tweakerr,hopelijk kan de kaart vervangen worden ofzo... ;(
bedankt voor de reacties
Lugun heeft de oplossing vergeten neer te zetten:

Gewoon de laatste versie van de drivers installeren. ;)

Niets aan de hand dus met de cartridge...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Welke versie drivers zijn op dit moment de goede dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:08

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Iemand enig idee waar ik programma's kan downloaden om zelf Games te programmeren voor m'n GBA?
k heb de links in de Start Post gebruikt maar die zijn zo'n beteje dood of niet nuttig...
k heb heel Google en Altavista afgezicht.. maar k kan nergens wat vinden :?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:35

Wekkie

Yeah

Neem eens een kijkje op www.gbadev.org :)

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

thanks... k werd de eerste keer niet helemaal wijs uit die site.. maar wat nader onderzoek heeft geholpen, ben nu Catapult aan t downloaden... eens kijken wat k daarmee kan :) thanks :>

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-01-2023
Goeiedag, ik ben redelijk noob wat betreft de nieuwste flashcards, dus ik heb een paar vragen.. als ik alles zo lees en bekijk twijfel ik tussen de XG2 Turbo en de EZII PS, kan iemand mij misschien overtuigende argumenten voor 1 van beide geven? Want ik lees overal problemen met saven, op beide kaarten.. kan iemand mij precies uitleggen hoe het nou zit met die saves.. je hebt verschillende types ofzo.. (Flash/EEPRom), die je wel of niet moet patchen, en ik lees dingen over het opladen van de batterij in de card, en een aparte batterij voor saven ed?! Anyway, ik kom er dus niet echt uit ;) dus als iemand me kan helpen, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marne
  • Laatst online: 11-09 22:21
Ik heb nu al een tijdje een EZ 2 PS, speel niet al te veel, maar heb nog nooit een probleem gehad met mijn saves. Je moet hem aan het begin gewoon een tijdje aan je computer hangen, dan laad de batterij in de cart op, en zullen je saves ook niet verloren gaan als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:22
Heb sinds kort ook de EZ-Flash via de ia. Waar ik echter niet uit kom, is hoe je het sms geheugen moet gebruiken en de reset. Ik heb de 2 MB geformateerd en ik kan een save toevoegen, maar hoe krijg ik die in een game ge-restored? Ik kom wel in het EZ Flash sub menu, maar daar blijft het bij. Tevens werkt de soft reboot niet (om vauit het spel naar het EZ Flash menu terug te keren). Moet ik nog wat installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Gebruiken jullie ook een rom manager? Ik heb GBall gedownload maar de plaatjes (boxart) etc kloppen niet (lopen soms een paar roms voor of achter). Iemand die hiervoor een oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag wat programmeren op de GBA, maar C-compilers vind ik nogal moeilijk. Daarom zou ik Dragon BASIC gebruiken. Dit zou een eenvoudige basic-achtige taal zijn.

Nu heb ik alleen het probleem dat dit nergens meer te downloaden is. De originele site is offline en met google vond ik geen mirrors. Heeft iemand Dragon Basic nog toevallig op zijn harde schijf staan? Zo ja, dan zou je mijn held zijn moest je het bestandje online zetten of e-mailen naar mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Laatst online: 02-09 17:25
Bor_de_Wollef schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 17:21:
Gebruiken jullie ook een rom manager? Ik heb GBall gedownload maar de plaatjes (boxart) etc kloppen niet (lopen soms een paar roms voor of achter). Iemand die hiervoor een oplossing heeft?
Leuk programma dat GBAlls :) Ik ga nog even zoeken naar een goede resource voor de boxart etc. Volgens mij kan je op het overnet enzo wel een redelijk nette verzameling terugvinden. Ik ben benieuwd of die Create GBAll CD-functionaliteit goed werkt. (Moet natuurlijk een DVD zijn, maar dat terzijde...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik heb al een goede verzameling covers (er staan links op de officiele gball site). Helaas pakt ie de covers niet goed, dwz de covers staan vaak bij de verkeerde games. Dat is bij jou dus niet het geval?

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 09-02-2005 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Wat ik me net ook afvraag...
als ik mijn sav file van The MinishCap (zelda) naar mijn PC overgooi, zou het dan mogenlijk zijn om mijn naam ingame te veranderen??
Toen ik ermee begon wou ik hem eerst alleen ff snel testen.. kijken hoe het eruitzag enzo.. en hen toen redelijk snel SPKE ingevoerd inplaats van Spike... een i vergeten dus en allemaal hoofdletters... maar naarmate ik aan het spelen was ben k er maar mee doorgegaan :) geweldig spel... maar nu ik bijna aan het einde zit is het toch ontzettend vervelend dat al die *** ventjes in het spel me SPKE noemen =-S
Is er een manier om die naam te veranderen???? :?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
  • Laatst online: 28-01 11:34
Weet iemand of er al iets is om games van de DS te backuppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FR33L04D3R
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09-2017
Ik heb alle twee de GBA backup topics doorgelezen, en het is me nog steeds niet duidelijk hoe ik nu ROMs kan deleten van mijn 1G Flash2advance Ultra. Als ik alle games 'delete' worden ze dus "Hidden in Cart". Ok, maar als ik daarna een nieuwe game erop probeer te doen wordt er niets weggegooid, F2Advance 25 beweert dat mijn kaartje vol zit, terwijl ik alles 'hidden in cart' heb.

Kan ik uberhaupt het hele flash kaartje leegmaken? Formateren ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FR33L04D3R
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09-2017
haha, okay laat maar.

Ik weet nu eindelijk hoe ik mijn flash kaart leeg kan maken. Wel onlogisch hoor hoe dat moet heh heh.

Hier staat in ider geval een goeie FAQ:

http://members.home.nl/penpvdbs/faq.htm

Kijk bij "How do I erase my full cart?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 03:25
hoeveel hederdaagse games kan je backuppen op een 256 Mb kaartje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ongeveer 2 als het grote games zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:43

SkyStreaker

Move on up!

Probeer Kingdom Hearts maar eens voor de GBA... Dat is 32MB, niet Mb... :P Dus ong. 1 (tenzij je nog wat hele kleine GB-spelletjes enzo hebt.)

Ik vraag mij ook eens af... Ergens heb ik gelezen over een 'cruncher'. Het is een programmaatje die verpakt de ROMS kleiner en maakt er een opstartbare ROM van (zoals een zip-exe enzo). Het gaat er alleen heel erg moeilijk bij mij in, of gebruiken niet alle GBA-spellen het complete geheugen van de GBA?

[ Voor 72% gewijzigd door SkyStreaker op 22-02-2005 19:03 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Kingdom hearts is geen 32 MB maar heeft nogal wat junk om het backuppen tegen te gaan. Die junk kun je er dacht ik met tooltjes uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand helpen met EZ client 3.10 ik wil weten hoe dat werkt met die gold data selectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Bor_de_Wollef schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 19:08:
Kingdom hearts is geen 32 MB maar heeft nogal wat junk om het backuppen tegen te gaan. Die junk kun je er dacht ik met tooltjes uithalen.
Zo'n tool had ik dus gebruikt :P 2KB eraf jawel _/-\o_

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik ben nu al een tijdje lekker aan het spelen met mijn EZ flash maar hoe gebruik je nu die cheats? Ik kan er niet echt een goed stukje over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook zo'n flash kaart gaan halen. Zag nu dat ze de EZ Flash 3 hadden. Dit leek mij de beste kaart.
De enige dingen die ik mij afvroeg zijn:
- Is die flash reader een beetje robuust (gaat ie niet snel stuk)
- Hoe lang gaat zo'n flash kaartje mee (interne weggooi batterij?)
- Is hij ook te gebruiken met de nieuwe NDS? (iemand ervaring mee?)

Ow ja ik heb geen idee wat hij ongeveer moet kosten? Zag een prijs van 150 euro...is dat redelijk, of is hij al voor minder gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Guinhill
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-07 07:35
Ok ik heb sinds vandaag ok een EZ-flash II, via tweakerrrr .
Nu heb ik de laatste versie geinstaleerd van EZ client, 3.12.
Ik verschillende spelletjes er op zetten, wil ik voor Golden Sun 2 een cheat activeren, zet ik dat allemaal aan, ga ik opslaan, Loopt het programma na een seconde vast :S, en nu word de kaart niet meer herkend.
Corporate Cartridges worden nog wel herkend maar de mijne echt niet, heb op mijn andere pc ook getest, ook een no go :( .
Is mijn kaart nu al dood, of is dit nog te verhelpen.

edit:
Ok update, Na het opnieuw instaleren van de drivers werd de Cartidge weer normaal herkend

[ Voor 10% gewijzigd door Sir Guinhill op 01-04-2005 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

hoe groot moet ik zo een cardrige voor stellen, die van 70 euro 256 dus kan ik daar maar 1 spel van me (bijvoorbeeld) mario kart op backuppen of meerderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Guinhill
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-07 07:35
GoldenSample schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 22:24:
hoe groot moet ik zo een cardrige voor stellen, die van 70 euro 256 dus kan ik daar maar 1 spel van me (bijvoorbeeld) mario kart op backuppen of meerderen?
256 is 32 MiB, dus je kan er 2 games van 128 Mbit op kwijt, maar hoe groot Mario cart is weet ik niet, of 64Mbit of 128 Mbit.

{iemand al een ideetje of de mijne wel of niet kapot is}
* Sir Guinhill stuurt tweakerrrr ook een mailtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook te twijfelen ik ga ook een flash kaart aanschaffen en zat te twijfelen tussen de 1 gig EZ Flash III of de EZ Flash II welke vinden jullie beter??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik zou persoonlijk niet weten wat je met een 1 gig wilt. Ik heb de 256 mb versie en dat is al echt genoeg voor mij. Lees anders eens een paar reviews. Ik las dat veel mensen niet zo heel enthiousiast waren over de 1 gig versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De EZ-Flash III 1GB is een stuk beter geworden. Maar let op, veel leveranciers dumpen de oude versie.

Op de EZ-Flash II doet alles het. (Zelfs NDS programmas's met passtrough adaptor)

Op de EZ-Flash III moet je vaak wat prutsen om het aan de praat te krijgen, sommige dingen doen het geheel niet. De EZ-Flash III heeft een stukje snel Flash geheugen en voor de rest traag geheugen. Het uit te voeren deel wordt eerst naar het snelle geheugen gekopieerd. Daarom duurt het opstarten van een programma iets langer. Savegames worden ge-emuleerd en zijn niet hardwarematig zoals in de EZ-Flash II. Daarom is de EZ-Flash III goedkoper per megabyte.

Zelf ben ik een voorstander van de EZ-Flash II maar ik kan begrijpen waarom sommige mensen de EZ-Flash III aantrekkelijker vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Hoe werkt dat gebruik van cheats nu met de EZ FLash II? Ik kan daar nergens een goed stukje uitleg over vinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 16:59:
Hoe werkt dat gebruik van cheats nu met de EZ FLash II? Ik kan daar nergens een goed stukje uitleg over vinden namelijk.
Hier staat een grote (engelstalige) FAQ:
http://ezfaq.cjb.net/

Je moet de goldenfinger in de EZClient aan zetten (Groen is aan, rood is uit).
En dan met L+R+START zet je de cheatmodus aan op de GBA(SP)/DS.

Met de ar2cht.exe kan je action-replay cheats overzetten naar .CHT files die voor de EZ-Flash gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 22:24
Ik heb toevallig nog een Flash2Advance 256M te koop staan.

Ik heb net even de FAQ's nagelezen op het aanbieden van je spullen, maar kan er niks over vinden. Laat het me even weten als dit niet gewenst is, dan trash ik mijn post.

| I've got permission to color outside the lines |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de EZ Client 3.11

Als ik een rom ga burnen derop krijg ik een error..

http://img203.echo.cx/img203/2425/error8br.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bump

vraag van hierboven nog niet beantwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 13:10:
bump

vraag van hierboven nog niet beantwoord :)
Bumpen binnen 24 uur doen we niet, en al helemaal niet in SGD.

Ik denk dat het probleem ligt bij je pc zelf, niet aan de client of hardware.

Gebruik eens een andere usb poort, of probeer een oudere client. Als dat niet werkt raad ik je aan om eens te formatteren (wel pas als allerlaatste doen, misschien zit ik er naast)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Er zitten testopties in de programmatuur, probeer dat eens. Kijk ook eens even of alle kleine contactjes goed zitten, ik heb eens iets soortgeljks gehad en toen ik met een brilschroevedraaier een contactje weer goed had kunnen peuteren was hij weer als nieuw ^^. (WEET wat je doet, overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb via dat prog een ram test gedaan en toen een rom test en bij die romtest kreeg ik: "error"

wat zal ik nu doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

De rom-test geeft een fout aan ok.

Formateer de gehele cart en zet dat sms-gedoe uit. (de speciale savegamesoptie) vervolgens laat jij je PC 10 uur lang aanstaan en het cartridge laat je in het station zitten. Sluit de computer na 10 uur af, laat de cartridge zitten en formatteer nog een keer. Dan heb je goed kans dat het wel werkt.

Werkt het nog niet, dan zou je eens even de nieuwste cliënt kunnen proberen. De stabiliteit van de programmatuur laat in mijn bescheiden mening nogal wat te wensen over.

Gaat het nog niet, dan zou er wel eens iets goed mis kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij doet het nu gelukkig was toch een software fout.

na een paar keer rom test en ram test te doen deed ie het opeens.

nuja tis wel fijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

De stabiliteit van de software is inderdaad om te huilen :(

Is er trouwens geen leuke freeware voor de GBA?

[ Voor 31% gewijzigd door Bor op 08-05-2005 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al ervaring met de supercard in combinatie met de gba sp ?

Afbeeldingslocatie: http://www.supercard-shop.nl/uploads/img4225e7edc8333.gif

Werkt met een compact flash kaartje. Zit te twijfelen om deze aan te schaffen, of is er nog een ander goed alternatief ( zonder een compact flash kaart erbij, want die heb ik al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Nee, daar heb ik geen rvaring mee maar ik vraag mij af of een compact flash kaartje wel snel genoeg is voor GBA games eigenlijk. Heb je een linkje naar meer informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 09-09 12:30
Volgens reviews die ik heb gelezen is de CF kaart inderdaad te traag en zijn er problemen met het saven van spellen (niet alle save types worden ondersteund)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand dan nog een leuk alternatief om toch roms te kunnen blijven spelen op de gba sp voor weinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok en je kunt hiermee dus gba roms die je op je computer heb staan door middel van een usb kabel die je erbij krijgt op die catridge zetten? Is dit ook voor mp3`s en kleine filmpjes zoals bij de supercard? En het belangrijkste, zijn er geen vertragingen in de roms met dit ding?

Alvast bedankt

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HHmm zit nu te twijfelen om toch voor de EZ2 - PowerStar Compatible Kit 256Mbit te gaan. Is wel redelijk prijzig maar volgens mij werkt deze wel goed als ik het hier zo allemaal lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ft0n3
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 13:07
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:59:
HHmm zit nu te twijfelen om toch voor de EZ2 - PowerStar Compatible Kit 256Mbit te gaan. Is wel redelijk prijzig maar volgens mij werkt deze wel goed als ik het hier zo allemaal lees.
idd een aanrader :)

Ignorance Is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is hier geen Vraag & Aanbod

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is de EZ2 - PowerStar Compatible Kit 256Mbit geworden :)

Morgen krijg ik me gba sp nes editie en hopelijk vrijdag of zaterdag de EZ2 - PowerStar Compatible Kit 256Mbit :Y)

Moet ik hiervoor nog drivers hebben? Zoja welke en hoe moet ik die drivers dan installeren op EZ2 ?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles werkt super :D

Heb alleen nog 1 vraagje: Als ik bv 5 games op me kaart heb gezet, ben aan het spelen en wil 2 games eraf halen en 2 andere erop. Kan ik dan de 2 specifieke files deleten in plaats van de hele tijd de laatst toegevoegde rom verwijderen?

Want als ik bv game 2 en 3 wil verwijderen selecteer de rom en druk op delete rom verwijderd hij de laatste terwijl ik die nog op me kaart wil houden.

Ik gebruik EZ client 3.12

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 17:49:
Alles werkt super :D

Heb alleen nog 1 vraagje: Als ik bv 5 games op me kaart heb gezet, ben aan het spelen en wil 2 games eraf halen en 2 andere erop. Kan ik dan de 2 specifieke files deleten in plaats van de hele tijd de laatst toegevoegde rom verwijderen?

Want als ik bv game 2 en 3 wil verwijderen selecteer de rom en druk op delete rom verwijderd hij de laatste terwijl ik die nog op me kaart wil houden.

Ik gebruik EZ client 3.12

Alvast bedankt
Nee, je kan niet alleen die specefieke spellen verwijderen.
Je moet altijd de ROMs die er onder staan ook eerst weg halen... vervelend.. maar gewoon je saves back-upen en erna weer terug gooien :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik weer met een vraag :P

Is het ook mogelijk om vanuit een spel weer terug te keren naar het flash menu, zonder de gba eerst uit te doen en dan weer aan?

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Ligt aan de flash kaart, sommigen kunnen dit wel, anderen weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je dan een speciale toetscombinatie indrukken? ik heb de :

EZ2 - PowerStar Compatible Kit 256Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
  • Laatst online: 28-01 11:34
Weet iemand of dit wat is http://www.linker4u.com/p...C1-4CF5-9A4C-22CE681161B6.

Ik wil namelijk een Ds aanschaffen. En aangezien mijn backuptool bij mijn GBA nog al goed werkt wil ik dit ook bij de DS hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 17:58:
Moet je dan een speciale toetscombinatie indrukken? ik heb de :

EZ2 - PowerStar Compatible Kit 256Mbit
Dat staat gewoon op de officiele site in de faq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AAHHH volgens mij doet me cardreader het niet meer :(

Als ik de usb aan me computer koppel gebeurt er helemaal niets, lampje gaat niet branden, hoor geen geluid meer als ik de reader aan de computer koppel. Andere PC gebruikt ook helemaal niets.

Iemand anders dit probleem toevallig ook gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 10:55:

Als ik de usb aan me computer koppel gebeurt er helemaal niets, lampje gaat niet branden, hoor geen geluid meer als ik de reader aan de computer koppel. Andere PC gebruikt ook helemaal niets.

welke heb je? Mijn broer heeft nog een ladertje liggen voor een Gameboy Advance EZ-FLASH 1 liggen (eerste model). Heb je daar wat aan? Zo ja, mail me dan even op rolandsnoek@hotmail.com ,dan stuur ik hem naar je toe als ik mijn broer weer zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de EZ2 - PowerStar Compatible Kit 256Mbit. Dus ik weet niet of die er wel op kan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swart
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 10:55:

Kijk eens naar de USB socket in je programmer, hier wil nog wel eens een pin naar achteren geschoven zijn.... Dit heb ik al een aantal keer gezien bij de EZ-Flash II programmers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb al gekeken, maar heb niets gezien wat er niet hoort. Zal ff ff rondkijken of ik een closeup kan vinden van een USB socket in een reader die wel juist werkt, want wordt hier een beetje gek van.

hhhmmm geen geluk, kan niet een juiste closeup vinden :( Iemand anders misschien?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shit er is een pin afgebroken in de USB socket van de reader :(

Dus dat wordt opzoek naar alleen een reader. Heeft er iemand 1 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Donderdag bestelt bij www.totalgba.com en vandaag binnen. Handleiding lezen, uploaden en spelen maar.

SUPER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 09:12:
Shit er is een pin afgebroken in de USB socket van de reader :(

Dus dat wordt opzoek naar alleen een reader. Heeft er iemand 1 in de aanbieding?
Kun je 1 pin niet vervangen met een soldeerbout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Vectrex Dude schreef op maandag 11 juli 2005 @ 20:09:
Donderdag bestelt bij www.totalgba.com en vandaag binnen. Handleiding lezen, uploaden en spelen maar.

SUPER!
Waar kwam ie vandaan? Engeland of Zweden?

Ik heb trouwens ook een EFA van totalGBA, ben er zeeeer tevreden over, en de prijs is nergens lager!

[ Voor 10% gewijzigd door Schweino op 12-07-2005 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Uit Zweden. Je krijgt netjes een email als order ontvangen is en wanneer het verzonden wordt. De software moet je van een site halen, maar dan heb je ook de laatste versie.

De mogelijkheid om de background en font color van het menu te kiezen is ook aardig.

De handleiding was typisch geval van een chinees die engels schrijft, maar wel te volgen. Zoals al gezegd met 5 minuten draaide de software op het kaartje.

Ook hier helemaal tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op maandag 11 juli 2005 @ 20:12:
[...]

Kun je 1 pin niet vervangen met een soldeerbout?
Nee dat ging helaas niet. Nu heb ik een aanbod gekregen van het bedrijf waar ik me EZ2 flash gekocht had. Eenmalige een losse cardreader voor 20 euro. Waarschijnlijk krijg ik deze over een aantal dagen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij doet de rom test het wel maar bij de ram test geeft hij een error :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Batterijtje op/gaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lekker dan :'(

ik heb net pocketness geprobeerd. dat ging altijd goed met saven, maar nu ook niet meer. als ik de gba weer uit en aan zet zijn de savegames verdwenen (heb de batterij de hele dag opgeladen)

is het makkelijk om zo'n batterij te vervangen,zo ja hoe doe ik dat?

echt zonde geweest van het geld

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2005 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Is het geen oplaadbare batterij? Meestal laden die dingen zichzelf op als je ze een nachtja aan de USB connector hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem 8 uur opgeladen., ik ga het vannacht nog proberen te opladen op de andere pc.

de 1ste keer dat ik net pocketness probeerde zag ik dat hij het spel gesaved had.
toen ik hem weer uit en aan had gezet was de savegame dus verdwenen.
maar nu als ik probeer diezelfde rom te saven dan komt er niet eens meer in beeld te staan dat hij gesaved is... hij doet gewoon niks. (zelfde geld ook voor castlevania aria of sorrow&harmony of dissonance en lunar legends)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2005 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Gebruiken jullie de GBA backup methodes ook voor het draaien van andere software als GBA games zoals emulators, freeware games etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 02:13:
Gebruiken jullie de GBA backup methodes ook voor het draaien van andere software als GBA games zoals emulators, freeware games etc?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ja, da's lekker duidelijk, wat voor software dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met de software die gewoon standaard bij de EZ-Flash zit kan je zo GB/GBC SNES emuleren, verder staan op de eerste pagina van dit topic een aantal links naar sites waar je nog meer emulatiesoftware kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Voor zover ik weet is er geen werkende Gameboy Color emulator (behalve voor games die in backward compat mode draaien = gameboy monochroom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een dag heb ik m'n ez flash 2 kitje binnen met 256mbit cartridge.
Vannacht heeft de cartridge aan de stroom gehangen, dus de batterij moet goed zijn.
Verder heb ik de nieuwste client en heb ik de usb kabel in een hoofdpoort geprikt.

Echter, ik krijg niets op mijn cartridge geplaatst. Meestal blijft hij hangen op erasing (vaak wel op 100%), soms komt hij een stukje verder. Maar hangen doet hij altijd!

Ik kon vanmorgen wel een GBA spel back-uppen, dat dan weer wel.

Ik werk met XP op een AMD Duron 700 aan een MSI K7T moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Heb je de nieuwste versie van de client? Probeer het eens met de virusscanner uit of op een andere PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versie 3.17 ja!
Ik heb het op een andere pc geprobeerd, maar de specificaties daarvan zijn nagenoeg gelijk en ze draaien ook ongeveer dezelfde software.
Ik zal de virusscanner eens proberen uit te zetten...

Ondertussen krijg ik de indruk dat het de cartridge is, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Kick*

Ondersteund de flash linker ook ROMS uit zip files, of moet je ze eerst unzippen? Dan weet ik een beetje welke cartridgegrootte ik nodig heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
eerst unzippen, 512 mbit minimaal als grootte zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen hier die ervaring hebben met de Super Card? De SD-variant vind ik erg interessant, want dan heb ik tenminste al 256Mbyte (dat is 2Gbit!!) geheugen liggen wat een flinke besparing betekent. Super Card zelf kost namelijk maar 60 euro. Maar ik zou graag eerst horen of de meest gangbare spellen wel goed draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

SD kaartjes zijn naar mijn weten niet snel genoeg om echt te gebruiken voor games. Er staat dacht ik wel wat over in dit topic of het vorige deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Klopt, je kan niet alles spelen en zeker niet alles saven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:06:
SD kaartjes zijn naar mijn weten niet snel genoeg om echt te gebruiken voor games. Er staat dacht ik wel wat over in dit topic of het vorige deel.
Exacte snelheid weet ik niet, maar ik weet wel dat de Super Card ook eigen ingebouwd geheugen heeft van 256Mbit om spellen vanaf te draaien. Roms worden eerst vanaf de CF- of SD-kaart naar deze buffer overgezet. Als dat 10 seconden duurt dan is dat voor mij geen probleem.

Het gaat er mij dus om of alle bekende spellen goed functioneren, zoals dat bij andere backup tools het geval is. Andere (zoals de EZ3) zijn misschien wel geavanceerder maar dat geld heb ik er simpelweg niet voor over. :) Reviews van de Super Card SD versie kan ik helaas niet vinden dus het lijkt me een vrij nieuw product.

*edit*
Alsnog een aantal user comments gevonden waarin beweerd werd dat niet alle spellen even goed werken. Er werd ook op een alternatief gewezen: de M3 Perfect (SD- en CF-versie). Volgens de M3-website is geen conversie nodig van roms en is er 100% compatibility, in tegenstelling tot (quote) "the similar product" >:) . Hopelijk is dit apparaatje snel verkrijgbaar in Nederland.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2005 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 16:23:
[...]
Het gaat er mij dus om of alle bekende spellen goed functioneren, zoals dat bij andere backup tools het geval is.
Uit betrouwbare bron hoorde ik dat geen van de SD based oplossingen goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 17:39:
Uit betrouwbare bron hoorde ik dat geen van de SD based oplossingen goed werken.
Betrouwbare bron? :? De M3 is nog niet op de markt en ik heb inmiddels de hoop dat die gewoon goed zal werken. Want waarom zouden cartridges met ingebouwd flash geheugen wél goed kunnen werken en die zónder niet? Van de M3-website:
Perfect GBA:

- 100% flashcard games compatibility.

- No slow-down, No hang-up.

- No conversion is necessary before running games.

- Fully support normal save data backup.

- Battery, RTC IC embedded.

- Highest compatibility Instant Save Function, Software Rest, IPS Cheat etc.

- “Easy-Call” special effect menu. Only one 4-key combination for all functions, key combination convenience for both NDS/GBA consoles. (No need to remember so many different 4-key combinations for SAVE, RESET etc…)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik heb het over de reeds verkrijgbare SD oplossingen. Wat verstaan ze onder "- No conversion is necessary before running games."? Je zult de games toch naar sneller geheugen moeten pompen voor je ze goed kunt spelen. "Conversion" is een beetje vaag imho. Ik zou gewoon eerst op wat ervaringen wachten. De "specs" zoals jij die hebt gepost zeggen bij dit soort producten vaak niet alles.
Directly run FC, NES, SNES, GB, GBC , SMS, and other roms without any additional software! Relive the days of classic gaming right from the palm of your hand.
GBC als in Game Boy color? Volgens mij is er nog niet een goed werkende Game Boy Color emulator voor de GBA (die dus ook echt de games in color mode kan draaien).

[ Voor 62% gewijzigd door Bor op 27-08-2005 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Bor de Wollef schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 18:08:
Ik heb het over de reeds verkrijgbare SD oplossingen. Wat verstaan ze onder "- No conversion is necessary before running games."? Je zult de games toch naar sneller geheugen moeten pompen voor je ze goed kunt spelen. "Conversion" is een beetje vaag imho. Ik zou gewoon eerst op wat ervaringen wachten. De "specs" zoals jij die hebt gepost zeggen bij dit soort producten vaak niet alles.

[...]

GBC als in Game Boy color? Volgens mij is er nog niet een goed werkende Game Boy Color emulator voor de GBA (die dus ook echt de games in color mode kan draaien).
Misschien hardwarematig oid?

zonder conversion klink als drag & drop gewoon de rom er op gooien :)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het over de reeds verkrijgbare SD oplossingen. Wat verstaan ze onder "- No conversion is necessary before running games."? Je zult de games toch naar sneller geheugen moeten pompen voor je ze goed kunt spelen. "Conversion" is een beetje vaag imho.
Met "no conversion needed" verwijzen ze naar de Super Card ("the similar product"). Voor die laatste moeten roms namelijk eerst gepatcht worden voor ze werken. Oftewel i.t.t. de Super Card ondersteunt de M3 Perfect wél originele roms.
Ik zou gewoon eerst op wat ervaringen wachten. De "specs" zoals jij die hebt gepost zeggen bij dit soort producten vaak niet alles.
Uiteraard :).

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2005 18:28 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.