op de Dell online techsupport site.Dextro schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 12:42:
en waar kunnen we die firmware dan wel vinden?
downloads => categorie "IDE and EIDE", besturingssysteem "Windows XP".
Verwijderd
op de Dell online techsupport site.Dextro schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 12:42:
en waar kunnen we die firmware dan wel vinden?
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 23:36 ]
Dat "ding" waar je koptelefoon en microfoon poorten zitten.Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 23:32:
wat is een laatje?
edit: btw, k heb een hitachi hardeschijf
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Maar jij hebt je laptop toch ook in een rugzak, hoe voorkom je dan dat er druk op het scherm komt te staan als je ook nog boeken e.d. in je tas hebt?Icey schreef op maandag 31 januari 2005 @ 12:17:
Kan best komen, een vriend van mij die zijn laptop altijd tussen zijn schoolboeken heeft zitten ziet nu de toetsen van zijn tobo goed leesbaar in zijn scherm...
Ik heb een mooie dell cover op mijn scherm, dat zorgt ervoor dat mijn scherm een stuk steviger is en niet doorbuigt. Daarom raakt mijn scherm mijn tobo ook nietbartwilgenhof schreef op maandag 31 januari 2005 @ 13:44:
[...]
Maar jij hebt je laptop toch ook in een rugzak, hoe voorkom je dan dat er druk op het scherm komt te staan als je ook nog boeken e.d. in je tas hebt?
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Hardeschijf is vervangen hij doet het nu perfect. Alleen zit er deze keer een Fujitsu in.Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 19:26:
Ik heb net ff dell gebeld en er komt een monteur langs om mijn hardeschijf te vervangen
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 15:26:
Net als een aantal van jullie, wil ik mijn laptop ook op school gebruiken. Helaas is de diefstalgevoeligheid erg groot. Wat hebben jullie gedaan om je laptop herkenbaar te maken? Je naam erin gegraveerd of iets dergelijks? Zo wordt de laptop natuurlijk al minder interessant voor onze minder hardwerkende, jattende medemens. Dus: wat hebben jullie aan de buitenkant van je laptop gedaan om het als jouw eigendom te kenmerken?
Verwijderd
Verwijderd
hmmm ok, maar hij heeft wel: 'Mobile optimized architecture' en 'Low power technologies'Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 23:40:
Dee celeron heeft geen speedstep, die blijft dus op 1.3GHz draaien, wat uiteraard het energieverbruik niet ten goede komt (en hij wordt warmer -> fan vaker aan).
Verwijderd
ondanks die leuke thermen verbruikt hij nog steeds 21 watt, een Pentium-M met speedstep zit daar ver onder (+/- 8 watt op 600 MHz). Op 100% zal dat niks uitmaken, maar bij office werk staat ie bij wijze van spreken 90% van de tijd op idle te draaien.bluf98 schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 00:01:
[...]
hmmm ok, maar hij heeft wel: 'Mobile optimized architecture' en 'Low power technologies'
(http://www.paradigit.nl/pdf/10007990v.html) wat ook in deze pdf nader wordt beschreven:
http://developer.intel.ru...obile/datashts/303110.pdf.
Daarnaast zou de 90nm tov. oude 130nm van oude P-M's en lagere clock+1/2 cache tov. de nieuwe P-M's hem weer economischer moeten maken...
Verwijderd
Verwijderd
* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott
Verwijderd
We zullen zien. Kzal 4cell accuverbruiksinfo icm. C-M posten als we het ding hebben.Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 13:41:
De Pentium Mobile beschikt over Intel Speedstep Technology. Dit heeft zeker effect op het accuverbruik omdat dat ding niet constant op volle snelheid staat te draaien.
Omdat het een tft scherm is, die mochen alleen draaien op hun native resolutie. Jij heb 1400*1050 pixels (1470000), dan kan je niet op een knopje drukken zodat jij opeens maar 804864 pixels hebVerwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 16:05:
Mijn resolutie staat nu op 1400*1050 maar als ik hem verlaag wordt het scherm niet zo scherp als bij 1400*1050, waar zou dat door komen?
Verwijderd
De order status geeft aan dat de order op dit moment op maat gemaakt wordt. Maar dat geeft ie al een week lang aan! Hij is zakelijk besteld, maar weet niet hoe die betaald is. Qua exotische onderdelen valt het wel mee. Heb geen rare dingen besteld.CamU schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 16:00:
Allereerst maakt het uit hoe je betaald hebt. Als je betaald hebt met een credit card gaat het een stuk sneller dan als je betaald hebt d.m.v een overboeking. Verder weet ik niet wat voor set up je hebt, maar als je een of ander exotisch onderdeel besteld hebt kan dat de levertijd ook vertragen. Wat zegt de order status pagina op de website eigenlijk? In welke fase is je systeem op dit moment?
Verwijderd
* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott
Verwijderd
Verwijderd
heb je toevallig een fujitsu harddisk?Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 23:32:
hebben jullie ook een zoemend geluid uit je laptop wat uit de buurt van de hd komt dit is alleen te horen als het helemaal stil is maar ik erger me er wel aan. ik dacht eerst dat het de fan was maar deze bleek niet te draaien.
alvast bedankt voor het antwoord
Verwijderd
Dode pixel was een vuiltjeVerwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 21:45:
YESSSSS!!!!!!!!!!!!!!Eindelijk mn Dell Inspiron 510M binnen! Vanmiddag bezorgd. Dell is lief geweest en heeft per ongeluk een Pentium M 1.6 GHz ipv een 1.4 GHz erin gedaan.
Helaas is er al wel een pixel dood.
![]()
Gelukkig is dit niet heel storend bij een resolutie van 1400*1050. Hij is lekker snel met 768 MB DDR. Het is een erg mooie machine!
Verwijderd
nee ik heb een hitachi en die wordt morge omgeruild voor een andere. Hoop dat het nu weg isVerwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 07:36:
[...]
heb je toevallig een fujitsu harddisk?
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Verwijderd
Een dode pixel is een dode pixel en is onafhankelijk van de resolutie. Hoe goed je hem echter ziet verschilt wel per reslolutie. Er gaan bij een hogere resolutie meer pixels op de zelfde oppervlakte dan bij een lagere resolutie en dus is een pixel bij een hogere resolutie in verhouding kleiner dan bij een lagere resolutie. Bij een resolutie van 1024*768 heb je 786432 pixels op een 15" beeldscherm, bij 1400*1050 zijn dit 1470000 pixels. Een dode pixel zal je dus beter zien bij een lage resolutie dan bij een hoge resolutie.Deddiekoel schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 20:21:
Zou een dode pixel niet onafhankelijk van resolutie moeten zijn? En issie dan in feite op een hogere resolutie dan niet inverhouding groter dan op een lage?
En hoe scherp zijn die hires schermen op 1024 reso?
Verwijderd
Nou Dell heeft wel heel snel geleverd deze keer: vrijdagavond besteld > zaterdag bevestiging dat hij in productie is genomen > zondag waren ze hem al aan het inpakken > nu net afgeleverd = 4 DAGEN!Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 14:33:
Hoe lang hebben jullie moeten wachten op je Laptop?
[ Voor 7% gewijzigd door dribbel op 09-02-2005 13:04 ]
Goede keuze. D505 en 510m hebben onboard video en dat gaat minder flex als je ook games wilt doen.dribbel schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 13:02:Ik heb trouwens geen van beiden besteld, ik heb uiteindelijk de d600 genomen met een 1.8ghz proc, 1024mb en standaard een radeon9000 ipv onboard kaart. Tegen dezelfde prijs als de d505 die ik net noem (1 euro goedkoper zelfs).
Een heel klein verschil is het ontbreken van Firewire aansluiting. D600 heeft het niet, D505 heeft het wel, 510m heb ik nog niet goed gekeken. Voorlopig maakt usb 2.0 aansluitingen het goed. De firewire pcmcia kaart zou ook niet duur zijn... ongeveer 30-40 Euro... heb je al eentje...[b][message=22752240,noline]Stel een 510m samen met dezelfde specs mijn (bestelde) d600 en je betaalt nog veel meer ook.
[ Voor 19% gewijzigd door Jan Smit op 09-02-2005 22:21 ]
Homo sapiens non urinat in ventum
Dell 510m heeft ook firewireMrDummy schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 15:36:
[...]
Een heel klein verschil is het ontbreken van Firewire aansluiting. D600 heeft het niet, D505 heeft het wel, 510m heb ik nog niet goed gekeken. Voorlopig maakt usb 2.0 aansluitingen het goed. De firewire pcmcia kaart zou ook niet duur zijn... ongeveer 30-40 Euro... heb je al eentje...
Bedoel je toevallig dat logo van Speedswitch XP?Jan Smit schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 21:40:
Ehhmmm. Aparte vraag:
Ik ben mijn vlaggetje kwijt: ' het speedstep vlaggetje' en krijg 'm niet terug.
Als je op http://support.intel.com/...obile/pm/sb/CS-007979.htm kijkt dan zie je dat er in Energiebeheer een tabblad 'intel speedstep' zou moeten zijn. Die heb ik ook niet; er staat wel een icoontje met batterij onderin de taakbalk.
Ik heb vanaf de Dell CD de drivers opnieuw geinstalleerd: geen effect. Ook Dell support geeft geen oplossingen. Immers, de drivers zitten in XP ingebouwd. Speedstep *werkt* wel, trouwens. Maar ik wil dat vlaggetje terug.
Iemand?
[ Voor 23% gewijzigd door Jan Smit op 09-02-2005 22:26 ]
Mmm, misschien moest ik zelf eens beter lezen. Maar toch vreemd dat ik mijn tabblad kwijt bent. Komt dat dan omdat ik gewoon XP Sp2 draai?9 Q: How can I tell what mode SpeedStep is running in?
A: If the driver for is loaded for SpeedStep, you should see a flag in the Windows taskbar. Note: Since Windows XP has the Intel SpeedStep technology driver built into Windows, you will not see an icon on the taskbar.
[ Voor 81% gewijzigd door Jan Smit op 09-02-2005 22:40 ]
Verwijderd
nog iets beter lezenJan Smit schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 22:30:
Mmm, misschien moest ik zelf eens beter lezen. Maar toch vreemd dat ik mijn tabblad kwijt bent. Komt dat dan omdat ik gewoon XP Sp2 draai?
Note: Since Windows XP has the Intel SpeedStep technology driver built into Windows, you will not see an icon on the taskbar and you will not see a tab for Intel SpeedStep technology using the power applet located in the Control Panel.
Oeps.. Snorrie. Minder wijn drinken. 't is nu wéér bewezen.
[ Voor 11% gewijzigd door Jan Smit op 10-02-2005 13:42 ]
Verwijderd
Verwijderd
k denk dat het aan de voeding ligt doet die van mij ook de hele tijd. Alleen heb k nog geen tijd gehad om ze weer te bellen.Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 16:06:
Mensen die ook in het bezit zijn van een Dell Inspiron 510M zouden jullie mij een plezier willen doen... Mijn Officiele Dell voeding maakt een piepend/knarsend geluid dit hoor ik zelfs op een afstand van pak en beet 30 cm. Ik ben absoluut geen expert wat betreft stroom en dergelijke, misschien is dit wel normaal dat weet ik niet. maar nu is mijn vraag hebben jullie daar ook last van, of ligt dat alleen aan mijn voeding? Als het laatste het geval is dan word het denk ik maar Dell bellen en vragen of ze een nieuwe willen opsturen.
Ik heb er nog nooit iets van gemerkt (maar ja als je een paar post hierboven gaat kijken zie je dat niet *alles* mij goed opvalt). Mijn voeding is stil.Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 16:06:
Mensen die ook in het bezit zijn van een Dell Inspiron 510M zouden jullie mij een plezier willen doen... Mijn Officiele Dell voeding maakt een piepend/knarsend geluid dit hoor ik zelfs op een afstand van pak en beet 30 cm. Ik ben absoluut geen expert wat betreft stroom en dergelijke, misschien is dit wel normaal dat weet ik niet. maar nu is mijn vraag hebben jullie daar ook last van, of ligt dat alleen aan mijn voeding? Als het laatste het geval is dan word het denk ik maar Dell bellen en vragen of ze een nieuwe willen opsturen.
Verwijderd
Verwijderd
Ja die bedoel ik ook.Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 19:22:
even misschien wel handig om nog even te melden. Ik bedoel niet de voeding die in de laptop zit. Maar de ac/dc converter. Dus van 220 naar 12 volt ofzo.
Ik denk het niet. Er zijn maar weinig mensen die optische drive eraf halen tijdens gebruik. Vandaar geen losse klep. Maar er zijn wel 2 alternatieven: een leeg HD bay of nog nuttiger, een accu bay erin doen. Heb je 2 accu's, kan je nog langer werkenRoet schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 23:09:Ik plan de optical drive niet tot nooit te gebruiken, daarom wil ik daar gewoon een leeg klepje voor hebben als ik de drive eruit haal. Is die standaard meegeleverd, of is dat die D-Family AirBay filler?
Verwijderd
Hmm, ik vraag me af of dit wel werkbaar is. Natuurlijk houdt zo'n 7200 rpm hard disk wel een hemelsbreed verschil in qua performance in vergelijking met die trage 4200 rpm hard disks, maar je dient ook rekening te houden met de warmteontwikkeling en, in mindere mate, met de geluidsoverlast (piepen). Naar mijn mening wordt de casing onder je linkerpols waar de HD zit, bij een 4200 rpm HD soms al onaangenaam warm na wat uurtjes tikwerk. Wat moet het dan niet zijn met een snelle heethoofd HDRoet schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 23:09:
Heeft iemand ooit gevraagd aan Dell of ze ook de 7200 RPM Hitachi erin kunnen zetten? Zou erg nice zijn namelijk.
Verwijderd
Verwijderd
Met het tooltje Speedswitch XP kan je hem vastzetten op maximum.Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 21:23:
Hoe kan k hem constant op 1.6 laten draaien. K heb speedstep al uitgezet in de bios, maar dat helpt niet.
Leuk, maar beetje zinloze en theoretische specs-kick. Immers de standaard niet 4200 maar 5400rpm 40Gb met 8mb cache "HTS548040M9AT00" in de 510m is redelijk snel, stil en wordt hooguit handwarm, dus waarom zou je voor een 'budgetlaptop' maximaal 10% snelheidswinst kopen die warmer en luidruchtiger is (nieuws: Acht 2,5" harde schijven rondgedraaid) voor bijna dubbele aanschafprijs ?!Roet schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 23:09:
"Heeft iemand ooit gevraagd aan Dell of ze ook de 7200 RPM Hitachi erin kunnen zetten? Zou erg nice zijn namelijk...."
>>> "Hmm, ik vraag me af of dit wel werkbaar is. Natuurlijk houdt zo'n 7200 rpm hard disk wel een hemelsbreed verschil in qua performance in vergelijking met die trage 4200 rpm hard disks, maar je dient ook rekening te houden met de warmteontwikkeling en, in mindere mate, met de geluidsoverlast (piepen). ..."[/sup]
[ Voor 26% gewijzigd door bluf98 op 12-02-2005 22:48 ]
Verwijderd
Bij mij doet hij het nietVerwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 22:03:
[...]
Met het tooltje Speedswitch XP kan je hem vastzetten op maximum.
Verwijderd
Verwijderd
De Toshiba heeft de zelfde geïntegreerde grafische kaart als de Dell. Bij Dell wordt standaard een 5400 rpm HD geleverd.Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 10:08:
Op de toshiba site staat dit:
Grafische controller fabrikant : Intel®
type : 855GME
geheugengrootte : 16-64 MB
geheugentype : DDR RAM (UMA)
aangesloten bus : AGP x4
http://nl.computers.toshi...UCT_ID=98400&DISC_MODEL=0
Volgens mij zijn de rest van de specs - op bovengenoemde verschillen na - gelijk aan die van de Dell.
Wordt er op dit moment standaard een 4200 rpm of een 5400 rpm HD geleverd bij Dell????
Toen ik in afgelopen week een 510m bestelde was een 5400 rpmbartwilgenhof schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 10:18:
[...]
De Toshiba heeft de zelfde geïntegreerde grafische kaart als de Dell. Bij Dell wordt standaard een 5400 rpm HD geleverd.
Bijna, hing af van de grootte: in een 510m was 40 std 5400rpm & 60Gb std 4200rpm...REPLAY schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 16:18:
[...]Toen ik in afgelopen week een 510m bestelde was een 5400 rpm
nog steeds niet standaard. Standaard was de 4200
[ Voor 29% gewijzigd door bluf98 op 25-02-2005 17:08 ]
13:37
wat bedoel je met dubbel geheugen?AJ1815 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 13:36:
Ik ben toch maar overstag gegaan en toch een 510M besteld en wel in de volgende config:
- M725
- 15"SXGA+
- 1x512 MB MEM
- 60GB 5400 rpm
- Modulaire DVD-Rewriter
- Wifi 2200 802.11b/g
- 6 cell battery
En dit alles voor maar 913 euro. Dubbel geheugen aanbieding, 50 euro korting en gratis transportkosten!!!
Leuk om te zien dat m'n set-up (op het wifi kaartje na, ik heb een 2100) nu zo'n 400 Euro goedkoper is dan 6 maanden geledenAJ1815 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 13:36:
Ik ben toch maar overstag gegaan en toch een 510M besteld en wel in de volgende config:
- M725
- 15"SXGA+
- 1x512 MB MEM
- 60GB 5400 rpm
- Modulaire DVD-Rewriter
- Wifi 2200 802.11b/g
- 6 cell battery
En dit alles voor maar 913 euro. Dubbel geheugen aanbieding, 50 euro korting en gratis transportkosten!!!
Niet zeiken, mijn laptop is van januari 2004CamU schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 19:28:
[...]
Leuk om te zien dat m'n set-up (op het wifi kaartje na, ik heb een 2100) nu zo'n 400 Euro goedkoper is dan 6 maanden geledenIk wist dat het snel ging, maar zo snel ...
tis natuurlijk duidelijk dat bij dubbel geheugen altijd wordt gekozen voor zo'n zelfde erbij..CamU schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 19:28:
Verder ben ik ook wel benieuwd hoe het met je geheugen zit, 1x 512, 2x 256 of 2x 512
Ja in de afgelopen maand is dezelfde config al bijna 200 euro goedkoper geworden (ik hoop dat de prijzen nu wat stabiliseren, anders voel ik me een beetje vern**kt).CamU schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 19:28:
[...]
Leuk om te zien dat m'n set-up (op het wifi kaartje na, ik heb een 2100) nu zo'n 400 Euro goedkoper is dan 6 maanden geledenIk wist dat het snel ging, maar zo snel ...
Verder ben ik ook wel benieuwd hoe het met je geheugen zit, 1x 512, 2x 256 of 2x 512
Hoe meet ik dat?Pixal schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 10:39:
hoe snel kan je dvd data kopieren naar de harddisk?
[ Voor 6% gewijzigd door bluf98 op 12-03-2005 11:19 ]
Verwijderd
Heb hier geen windows bak staan, maar je moet in de properties van je chipset (primary/secondary channel) gaan kijken naar de DMA instelling. Eventueel ook eens in het BIOS kijken of de DVD drive geforceerd op PIO mode staat.bluf98 schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 11:16:
[...]
... of DMA Busmastering is ingeschakeld! Ik zie die setting niet meer onder apparaatbeheer bij speler?! Waar kan ik dat nog meer checken en instellen?
[ Voor 3% gewijzigd door Pixal op 12-03-2005 22:08 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq