[Ervaringen] Dell Inspiron 510M - Deel 2

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.497 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dextro schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 12:42:
en waar kunnen we die firmware dan wel vinden?
op de Dell online techsupport site.
downloads => categorie "IDE and EIDE", besturingssysteem "Windows XP".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het bij de reparatie van dell, ik heb ze vandaag niet kunnen bellen daarom vraag ik het.
Wordt er een nieuwe hd toegestuurd of komen zij hem halen of hier maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een Toshiba HD in mijn Dell 510M zitten. Dus Tarik zal misschien ook wel een Toshiba hebben.

Uhm is afhankelijk van wat je gekozen hebt tijdens de bestelling. Standaard staat hij op next business day on-site. Met andere woorden een monteur van Dell komt de volgende werkdag je defecte hardware component vervangen of eventueel repareren. Ik heb gekozen voor collect and return. Dit wil zeggen dat iemand mijn laptop komt ophalen en dat deze word gerepareerd en binnen een bepaalde tijd weer word bezorgd. Voor de rest heb ik alleen ervaring met next busisness day onsite (dit was op mijn stage)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

collect & return moet je ook niet te zwaar aan tillen, bij m'n I8600 was de dvd drive kapot, paar dagen later stond er een koerier voor de deur met een nieuwe en nam de oude weer mee.
Als ze hem inclusief laatje sturen kan je de hdd makkelijk zelf vervangen, 1 schroefje losdraaien, laatje eruit, nieuwe erin, schroefje vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is een laatje?
edit: btw, k heb een hitachi hardeschijf

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartW
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:52
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 23:32:
wat is een laatje?
edit: btw, k heb een hitachi hardeschijf
Dat "ding" waar je koptelefoon en microfoon poorten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow ok, ik heb net ff die test van hitachi der overheen getrokken en hij geeft geen fouten aan.
En dat getik kan waarschijnlijk verholpen worden door een nieuwe firmware, want als ik bestanden kopieer van een platinum dvd dan doet hij het gewoon maar als ik dat van een arita dvd doe (waar een aantal krassen op staan maar op mijn gewone computer leest hij hem gewoon) dan doet hij het niet.

Hoe kan ik de nieuwe firmware er op gooien zit geen floppy op dat ding, ik heb die bestanden op een cd'tje gebrand en dan boot hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met bijv. Nero kan je een dos bootcd maken. Kies in New Compilation voor CD-ROM (Boot), kies het tabblad "Boot", kies "image file", zoek even "DosBootImage.IMA" op (bij mij C:\Program Files\Ahead\Nero\DosBootimage.IMA). Pak de update uit en mik de bestandjes in Nero. Even branden en daar is je bootable (Caldera)Dos cd.
De cd werkt een beetje vreemd, alle Dos spullen staan op een virtuele A: drive, alles wat je op de cd hebt gebrand op de cdrom driveletter (D: waarschijnlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij zegt dat de firmware updat niet nodig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vrijdag een Dell inspiron 510M besteld, met de volgende configuratie:

Intel Pentium M Processor 1,4 GHz
768 MB DDR 333MHz intern geheugen
40 GB harddisk
Intel ProWireless 2200 802.11g

Ik heb hier voor gekozen, omdat dit model perfect voldoet aan mijn eisen. Het kleine verschil met de 1.6 GHz is dermate klein, dat het het prijsverschil niet waard is. De meerprijs voor 768MB was echter zeer klein, wat ik wel gunstig vond ipv 2x 256.
Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen. Ervaringen en oplossingen zal ik af en toe posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok het kopieeren van bestanden lukt dus nu weer het lag aan mijn oude back-ups daar is dus blijbaar iets mee gebeurd. Nu nog maar 2 problemen:
-Piep geluid uit mijn voeding
-Getik van mijn hardeschijf
Hardeschijf doet het gewoon alleen dat getik |:( , ik hem met verschillende diagnostic tools getest dus hij doet het gewoon.
Alleen morgen ff dell bellen kijken wat ze kunnen doen, misschien een nieuwe hd opsturen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartW
Ik heb al enige tijd last van "vlekken" in m'n scherm. Dit vooral aan de linkerzijde van het scherm. Kan dit een productie-fout zijn of komt dit waarschijnlijk door mijn tas? De laptop zit namelijk in een vak met daarvoor weer vakken waar o.a. mijn muis inzit. De muis drukt dus altijd tegen het scherm aan.
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/famwilgenhof/tweakers/IMG_1759s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/famwilgenhof/tweakers/IMG_1759(2)s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/famwilgenhof/tweakers/IMG_1762(2).jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 16:46
Kan best komen, een vriend van mij die zijn laptop altijd tussen zijn schoolboeken heeft zitten ziet nu de toetsen van zijn tobo goed leesbaar in zijn scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartW
Icey schreef op maandag 31 januari 2005 @ 12:17:
Kan best komen, een vriend van mij die zijn laptop altijd tussen zijn schoolboeken heeft zitten ziet nu de toetsen van zijn tobo goed leesbaar in zijn scherm...
Maar jij hebt je laptop toch ook in een rugzak, hoe voorkom je dan dat er druk op het scherm komt te staan als je ook nog boeken e.d. in je tas hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net ff dell gebeld en er komt een monteur langs om mijn hardeschijf te vervangen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
bartwilgenhof schreef op maandag 31 januari 2005 @ 13:44:
[...]

Maar jij hebt je laptop toch ook in een rugzak, hoe voorkom je dan dat er druk op het scherm komt te staan als je ook nog boeken e.d. in je tas hebt?
Ik heb een mooie dell cover op mijn scherm, dat zorgt ervoor dat mijn scherm een stuk steviger is en niet doorbuigt. Daarom raakt mijn scherm mijn tobo ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel kosten die covers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Standaard zit er toch een zilveren cover op, of niet? Volgens mij kosten die covers ongeveer 30 Eurie incl. BTW, ex bezorgkosten. Kijk ff op de site zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Standaard zit er geen cover op :). Ik zal de fotos opnieuw posten:

Afbeeldingslocatie: http://www.i-cey.net/got/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.i-cey.net/got/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.i-cey.net/got/4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.i-cey.net/got/5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ziet er errug vet uit! Die dingen bieden dus nog goeie bescherming ook? Das wel het kopen waard dan! Weet jij of die dingen ook los bestelbaar zijn? Op de site staan ze wel als accessoire voor de 500M, maar zijn die compatibel met de 510M??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 19:26:
Ik heb net ff dell gebeld en er komt een monteur langs om mijn hardeschijf te vervangen :*)
Hardeschijf is vervangen hij doet het nu perfect. Alleen zit er deze keer een Fujitsu in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo dat zijn erg mooie dingen zeg. Als ze niet te duur zijn wil ik misschien ook wel eentje aanschaffen. Ze waren er in verschillende kleuren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net als een aantal van jullie, wil ik mijn laptop ook op school gebruiken. Helaas is de diefstalgevoeligheid erg groot. Wat hebben jullie gedaan om je laptop herkenbaar te maken? Je naam erin gegraveerd of iets dergelijks? Zo wordt de laptop natuurlijk al minder interessant voor onze minder hardwerkende, jattende medemens. Dus: wat hebben jullie aan de buitenkant van je laptop gedaan om het als jouw eigendom te kenmerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Uh niks :) ik zorg gewoon dat ik hem altijd bij me heb :) en laat hem nooit alleen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 15:26:
Net als een aantal van jullie, wil ik mijn laptop ook op school gebruiken. Helaas is de diefstalgevoeligheid erg groot. Wat hebben jullie gedaan om je laptop herkenbaar te maken? Je naam erin gegraveerd of iets dergelijks? Zo wordt de laptop natuurlijk al minder interessant voor onze minder hardwerkende, jattende medemens. Dus: wat hebben jullie aan de buitenkant van je laptop gedaan om het als jouw eigendom te kenmerken?
Afbeeldingslocatie: http://arjan.i-cey.net/wapens/glockcompact.jpg

icm gezond verstand, een kensington kabel voor als ik les heb (ik laat hem dan gewoon in de werkgroep staan) en een goede verzekering.

Nou moet ik ook zeggen dat ik met mijn opleiding mazzel heb, in de pauze staan honderde laptops, en er is nog nooit wat gejat en dat gaat ook niet gebeuren. Kleinere opleiding, erg gezellig, iedereen kent elkaar blablabla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zorg ik toch maar dat ik hem altijd bij me heb..... Op mijn school zitten mensen die niet met hun tengels van andermans spullen af kennen blijven. En met mijn naam erin gegraveerd is ie lastiger te verkopen voor een niet werkend, stelend persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluf98
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 18:10
Grappig, zo'n topic speciaal voor één type lappie (uit duizenden)! Hij zal wel bijzonder goed(koop) zijn? Anyway, vraagje:
Na het hele deel twee door te hebben gespit lijkt niemand van jullie voor een "Intel® Celeron® M Processor 350 (1.30 GHz, 1MB L2 Cache, 400MHz FSB)" te hebben gekozen. Waarom?
Het is mijnsinziens een mooie budget cpu net onder de iets snellere Dothams met 2Mb cache (nieuwe P-M), maar zou qua prestaties ongeveer gelijk moeten zijn aan de vorige P-M's (130nm Banias) met minder stroomverbruik, toch? 8)7
Ik heb hiervoor gekozen -met ook maar 1jr garantie- om budget voor nog meer geheugen (tbv. intern vga: 768mb), hires scherm en b/g Wifi te kunnen gebruiken...
Mijn bestelde 510m blijft dan echt ridicuul goedkoop: 618ex.(+/+ 75verz.kstn)! :+ Ik kan niet wachten tot ie er is. :9~ Lijkt ultimate bang4thebuck of mis ik iets? :?
De oude Inspiron 4k gaat in ieder geval -zonder bloedend hart- naar moeders. :)

Sysje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dee celeron heeft geen speedstep, die blijft dus op 1.3GHz draaien, wat uiteraard het energieverbruik niet ten goede komt (en hij wordt warmer -> fan vaker aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluf98
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 23:40:
Dee celeron heeft geen speedstep, die blijft dus op 1.3GHz draaien, wat uiteraard het energieverbruik niet ten goede komt (en hij wordt warmer -> fan vaker aan).
hmmm ok, maar hij heeft wel: 'Mobile optimized architecture' en 'Low power technologies'
(http://www.paradigit.nl/pdf/10007990v.html) wat ook in deze pdf nader wordt beschreven:
http://developer.intel.ru...obile/datashts/303110.pdf.
Daarnaast zou de 90nm tov. oude 130nm van oude P-M's en lagere clock+1/2 cache tov. de nieuwe P-M's hem weer economischer moeten maken...

Sysje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluf98
Weer verder gegoogled en eindelijk het antwoord op... ja...ja waar ook anders: T.net _/-\o_

" Gepost door Luxx - dinsdag 31 augustus 2004 - 23:13 Score: 2 (Behulpzaam)
Inderdaad, deze zijn gebaseerd op de Dothan. Ik denk dat ze ook erg goede prestaties zullen levereen Ze hebben evenveel cache als een Banias, zelfde bus, en verder min of meer zelfde core... Ik weet niet of alle energiebesparende truucjes bij deze processor aanstaan... Iemand die dat precies weet?
Volgens mij kun je hier sowieso hele leuke betaalbare notebookjes mee bouwen, en als die energiebesparings-dingen aanstaan, nog heel erg energiezuinig ook!

Gepost door knirfie - dinsdag 31 augustus 2004 - 23:27 Score: 2 (Behulpzaam)
dacht dat deze het zonder een paar van de energiebesparende truukjes moest doen, verder zal hij ongeveer hetzelfde presteren als een Banias. Wat best wel fijn is voor een mobiele processor in die prijsklasse

Gepost door NiceGuyEddie - dinsdag 31 augustus 2004 - 23:48 Score: 2 (Interessant)
Een Celeron op 1,3 of 1,4 ghz met 1 mb cache. Is het dan niet gewoon een Penium M?

Gepost door FongWan - woensdag 1 september 2004 - 00:44 Score: 2 (Behulpzaam)
Nee deze zijn gecastreerde Dothans, ofwel 50% l2 cache en geen speedstep. Maar zijn wel zuiniger dan hun Banias afgeleide broetjes.
De vorige generatie Celeron-M's waren gecastreerde Baniassen, ook 50% l2 cache en geen speedstep.
Wat ik mij afvraag is of je niet op de een of andere manier speedstep kan activeren en of ook de rest van de l2 cache .... dan zouden deze procs heel erg interessant worden. Je koopt een Celeron-M notebook en tweaked hem naar een Pentium-M. "

(nieuws: Intel introduceert Celeron M 350- en 360-processors)

Sysje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bluf98 schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 00:01:
[...]

hmmm ok, maar hij heeft wel: 'Mobile optimized architecture' en 'Low power technologies'
(http://www.paradigit.nl/pdf/10007990v.html) wat ook in deze pdf nader wordt beschreven:
http://developer.intel.ru...obile/datashts/303110.pdf.
Daarnaast zou de 90nm tov. oude 130nm van oude P-M's en lagere clock+1/2 cache tov. de nieuwe P-M's hem weer economischer moeten maken...
ondanks die leuke thermen verbruikt hij nog steeds 21 watt, een Pentium-M met speedstep zit daar ver onder (+/- 8 watt op 600 MHz). Op 100% zal dat niks uitmaken, maar bij office werk staat ie bij wijze van spreken 90% van de tijd op idle te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluf98
right, jammer maar toch veel bang4buck. voordat ik die 120 pleuro voor een P-M aan xtra watt heb opgestookt ben ik waarschijnlijk al aan een nieuw lappie toe...
Rekensommetje:
120 meerprijs C-M>P-M
0,0595 Eur/KWh @Nuon >>> 0,0000595 Eur/Wh
8760 uren/jr
21 C-M verbruik(W)
8 P-M verbruik(minW)
13 Waist verbruik C-M(maxW)
0,0007735 EurWaist/hr
6,77586 EurWaist/jr
17,70992907 Terugverdien jaren upgrade C-M>P-M
Ruim 17 jaar en dan moeten ze 365/jr idle worden gebruikt, anders wordt de rechtvaardiging voor P-M nog onzinniger (los van 1Mb xtra cache natuurlijk!)...
Kheb ze maar achter de komma berekend, want die 21W extra is echt te verwaarlozen en niet terug te verdienen :+

Sysje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou toch als je budget het toelaat voor een Pentium Mobile kiezen. Ik heb zelf een 510M met Pentium Mobile 1.4 Ghz 2MB. Ding is behoorlijk snel, word niet extreem warm, fan maakt weinig geluid (Heb hem pas vandaag een keer gehoord voor de eerste keer in zoveel dagen).

De Pentium Mobile beschikt over Intel Speedstep Technology. Dit heeft zeker effect op het accuverbruik omdat dat ding niet constant op volle snelheid staat te draaien.

Die Celeron Mobile zal vast en zeker prima functioneren. Maar denk dat er toch wel een behoorlijk verscheel zal maken wat betreft accuverbruik.

Ik laat de keuze uiteraard aan jouw over. Ga je veel mobiel werken pak dan de Pentium Mobile, dit ook omdat als je er bijvoorbeeld op je schoot mee werkt hij niet te warm word.

Voor de rest ben ik zeer tevreden over mijn 510M! Heb je vragen ofzo dan zie ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang hebben jullie moeten wachten op je Laptop? Ik heb mijn inspiron 510M vorige week vrijdag besteld, en ik had hem eigenlijk al verwacht. De order status op de site geeft al een week aan dat de bestelling op maat wordt gemaakt in de fabriek :( Het duurt mij een beetje lang, maar ja, geduld is een schone zaak. Afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
Allereerst maakt het uit hoe je betaald hebt. Als je betaald hebt met een credit card gaat het een stuk sneller dan als je betaald hebt d.m.v een overboeking. Verder weet ik niet wat voor set up je hebt, maar als je een of ander exotisch onderdeel besteld hebt kan dat de levertijd ook vertragen. Wat zegt de order status pagina op de website eigenlijk? In welke fase is je systeem op dit moment?

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn resolutie staat nu op 1400*1050 maar als ik hem verlaag wordt het scherm niet zo scherp als bij 1400*1050, waar zou dat door komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluf98
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 13:41:
De Pentium Mobile beschikt over Intel Speedstep Technology. Dit heeft zeker effect op het accuverbruik omdat dat ding niet constant op volle snelheid staat te draaien.
We zullen zien. Kzal 4cell accuverbruiksinfo icm. C-M posten als we het ding hebben.
Valt me net op dat de budgetvariant met C-M alleen voor bedrijven beschikbaar is. Retail heeft als basis al de 1,4P-M.

Sysje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 16:05:
Mijn resolutie staat nu op 1400*1050 maar als ik hem verlaag wordt het scherm niet zo scherp als bij 1400*1050, waar zou dat door komen?
Omdat het een tft scherm is, die mochen alleen draaien op hun native resolutie. Jij heb 1400*1050 pixels (1470000), dan kan je niet op een knopje drukken zodat jij opeens maar 804864 pixels heb :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CamU schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 16:00:
Allereerst maakt het uit hoe je betaald hebt. Als je betaald hebt met een credit card gaat het een stuk sneller dan als je betaald hebt d.m.v een overboeking. Verder weet ik niet wat voor set up je hebt, maar als je een of ander exotisch onderdeel besteld hebt kan dat de levertijd ook vertragen. Wat zegt de order status pagina op de website eigenlijk? In welke fase is je systeem op dit moment?
De order status geeft aan dat de order op dit moment op maat gemaakt wordt. Maar dat geeft ie al een week lang aan! Hij is zakelijk besteld, maar weet niet hoe die betaald is. Qua exotische onderdelen valt het wel mee. Heb geen rare dingen besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YESSSSS!!!!!!!!!!!!!! _/-\o_ Eindelijk mn Dell Inspiron 510M binnen! Vanmiddag bezorgd. Dell is lief geweest en heeft per ongeluk een Pentium M 1.6 GHz ipv een 1.4 GHz erin gedaan. :*) Helaas is er al wel een pixel dood. :( :( Gelukkig is dit niet heel storend bij een resolutie van 1400*1050. Hij is lekker snel met 768 MB DDR. Het is een erg mooie machine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Gefeliciteerd. Maar goed, als je het nu even bekijkt heb je dus 6 werkdagen op moeten wachten (aangezien er in de weekenden niet geleverd wordt). Dat lijkt me nog alleszins redelijk ;). Hoop dat de pixel je niet al te veel zal storen, je zult iig veel plezier aan je laptop beleven :) En waarom overkomt het mij nu nooit eens dat ik per ongeluk een upgrade krijg naar een betere specificatie ;)

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben jullie ook een zoemend geluid uit je laptop wat uit de buurt van de hd komt dit is alleen te horen als het helemaal stil is maar ik erger me er wel aan. ik dacht eerst dat het de fan was maar deze bleek niet te draaien.

alvast bedankt voor het antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 23:32:
hebben jullie ook een zoemend geluid uit je laptop wat uit de buurt van de hd komt dit is alleen te horen als het helemaal stil is maar ik erger me er wel aan. ik dacht eerst dat het de fan was maar deze bleek niet te draaien.

alvast bedankt voor het antwoord
heb je toevallig een fujitsu harddisk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 21:45:
YESSSSS!!!!!!!!!!!!!! _/-\o_ Eindelijk mn Dell Inspiron 510M binnen! Vanmiddag bezorgd. Dell is lief geweest en heeft per ongeluk een Pentium M 1.6 GHz ipv een 1.4 GHz erin gedaan. :*) Helaas is er al wel een pixel dood. :( :( Gelukkig is dit niet heel storend bij een resolutie van 1400*1050. Hij is lekker snel met 768 MB DDR. Het is een erg mooie machine!
Dode pixel was een vuiltje :) Ik had echt vette mazzel met die gratis upgrade naar 1.6GHz! Die 100 Eurie ex BTW steek ik toch maar mooi in mn zak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 07:36:
[...]

heb je toevallig een fujitsu harddisk?
nee ik heb een hitachi en die wordt morge omgeruild voor een andere. Hoop dat het nu weg is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartW
Is dit alleen als je laptop op de accu werkt of ook als die is aangesloten op netstroom? Als het alleen tijdens het gebruik van je accu is is het waarschijnlijk je cpu. Zie hiervoor ook Tom S. in "[Ervaringen] Dell Inspiron 510M - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 16:34

Deddiekoel

Gadget nerd

Zou een dode pixel niet onafhankelijk van resolutie moeten zijn? En issie dan in feite op een hogere resolutie dan niet inverhouding groter dan op een lage?

En hoe scherp zijn die hires schermen op 1024 reso?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deddiekoel schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 20:21:
Zou een dode pixel niet onafhankelijk van resolutie moeten zijn? En issie dan in feite op een hogere resolutie dan niet inverhouding groter dan op een lage?

En hoe scherp zijn die hires schermen op 1024 reso?
Een dode pixel is een dode pixel en is onafhankelijk van de resolutie. Hoe goed je hem echter ziet verschilt wel per reslolutie. Er gaan bij een hogere resolutie meer pixels op de zelfde oppervlakte dan bij een lagere resolutie en dus is een pixel bij een hogere resolutie in verhouding kleiner dan bij een lagere resolutie. Bij een resolutie van 1024*768 heb je 786432 pixels op een 15" beeldscherm, bij 1400*1050 zijn dit 1470000 pixels. Een dode pixel zal je dus beter zien bij een lage resolutie dan bij een hoge resolutie.

Hoe scherp de hires zijn weet ik niet.

Gelukkig heb ik me vergist en heb ik geen dode pixel zoals eerder vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel heb ik welgeteld twee dagen mijn (naar mijn mening) mooie Inspiron 510m in bezit. De specs zijn iets hoger dan besteld, een gelukje dat Dell mij gegund heeft! Ik heb nu de volgende configuratie:

Intel Pentium M 1,6 GHz (ik had een Pentium M 1,4 GHz besteld)
768 MB DDR SDRAM intern geheugen
64 MB shared videogeheugen (Intel Extreme Graphics 2)
40 GB 5400 RPM Hard Disk
15" SXGA TFT LCD Scherm met een resolutie van 1400*1050 pixels
Intel ProWireless 2200 802.11 B/G (Lekker 54 Mbp/s op school!! :) )
DVD lezer en CD brander (Combo)
4 Cell Accu

En dat alles voor minder dan 1000 Euro inclusief BTW en Verzendkosten!

Tot nu toe bevalt ie uitstekend. Het scherm is erg mooi scherp en helder en hij is superstil. Draadloos internet is een verademing en werkt perfect. (ik haalde vanmiddag snelheden van 54 Mbp/s op school!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 20:17

REPLAY

Tik een eitje

Dell 510m vraag met een

15,0" TFT SXGA+ Kleurenscherm (1400*1050)

Bij een schone in stallatie Xp prof moet je dan voor de sxga een driver
installeren?
Er staat nu bij Apparaatbeheer> monitors
Plug en Play monitor
Microsoft stuurprg V 5.1.2001.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluf98
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 14:33:
Hoe lang hebben jullie moeten wachten op je Laptop?
Nou Dell heeft wel heel snel geleverd deze keer: vrijdagavond besteld > zaterdag bevestiging dat hij in productie is genomen > zondag waren ze hem al aan het inpakken > nu net afgeleverd = 4 DAGEN! _/-\o_ :P
Ben erg benieuwd hoe de C-M het zal doen qua verbruik met slechts een 32Whr batterij. :/

Sysje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Heeft iemand al opgemerkt dat het veel lijkt op zakelijke broer van D505?

Of zijn er toch nog paar verschillen tussen 510m en D505?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:13
510m en de d505 lijken veel op elkaar ja. De d505 zou ietsjes lichter zijn, qua grootte zijn ze ongeveer hetzelfde, en ook qua specs eigenlijk. Alleen de latitude heeft een iets steviger behuizing volgens mij. Ik heb laatst nogal getwijfeld of ik de d505 of de 510m zou nemen. Origineel zou ik voor de 510m gaan,maar toen voor de grap ook nog even de latitudes gecheckt, geen slechte beslissing achteraf

Wat mij opvalt is dat de prijzen nauwelijks uiteenlopen. Ik heb destijds een paar configuraties opgesteld, de d505 was 100 euro duurder dan de 510, maar de 505 was dan ook beter uitgerust ---> 1.7ghz vs 1.6ghz en 1gb vs 512mb ram, voor de rest dezelfde specs. Ik denk zelfs dat een d505 met dezelfde specs goedkoper is dan een 510m, en dat terwijl de latitude toch een stap hoger is in mijn ogen.

Ik heb trouwens geen van beiden besteld, ik heb uiteindelijk de d600 genomen met een 1.8ghz proc, 1024mb en standaard een radeon9000 ipv onboard kaart. Tegen dezelfde prijs als de d505 die ik net noem (1 euro goedkoper zelfs).

[ Voor 7% gewijzigd door dribbel op 09-02-2005 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

dribbel schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 13:02:Ik heb trouwens geen van beiden besteld, ik heb uiteindelijk de d600 genomen met een 1.8ghz proc, 1024mb en standaard een radeon9000 ipv onboard kaart. Tegen dezelfde prijs als de d505 die ik net noem (1 euro goedkoper zelfs).
Goede keuze. D505 en 510m hebben onboard video en dat gaat minder flex als je ook games wilt doen.
En ze sharen ook al video ram met je hoofdgeheugen.... dat is niet zo leuke punt.
D600 heeft aparte Radeon video en ondanks 32 MB RAM heb ik wel zware WoW online spel kunnen draaien. Alleen 512 MB DDR hoofdgeheugen is beetje krapjes... strax nieuwe 512 MB erbij kopen zodat ie minder gek swapt.
(Heb ook net D600 net gekocht voor nog geen 800 Euro... praktisch nieuwstaat... en prima uitgerust)

Right? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
games kunnen me eigenlijk helemaal niet zoveel schelen, als ik dat wil ga ik wel op men desktop spelen, dus die onboard kaart had ik ook niet mee gezeten. Maar goed ik heb m nog helemaal niet binnen dus ik kan er eigenlijk weinig over zeggen

wat ik wel weet is dat de d600 gewoon een klasse hoger is dan de 510m/d505, hijs kleiner, lichter, steviger. En hij heeft dus een betere videokaart, das een mooie extra. Stel een 510m samen met dezelfde specs van mijn (bestelde) d600 en je betaalt nog veel meer ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

[b][message=22752240,noline]Stel een 510m samen met dezelfde specs mijn (bestelde) d600 en je betaalt nog veel meer ook.
Een heel klein verschil is het ontbreken van Firewire aansluiting. D600 heeft het niet, D505 heeft het wel, 510m heb ik nog niet goed gekeken. Voorlopig maakt usb 2.0 aansluitingen het goed. De firewire pcmcia kaart zou ook niet duur zijn... ongeveer 30-40 Euro... heb je al eentje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:49
Ehhmmm. Aparte vraag:

Ik ben mijn vlaggetje kwijt: ' het speedstep vlaggetje' en krijg 'm niet terug.

Als je op http://support.intel.com/...obile/pm/sb/CS-007979.htm kijkt dan zie je dat er in Energiebeheer een tabblad 'intel speedstep' zou moeten zijn. Die heb ik ook niet; er staat wel een icoontje met batterij onderin de taakbalk.

Ik heb vanaf de Dell CD de drivers opnieuw geinstalleerd: geen effect. Ook Dell support geeft geen oplossingen. Immers, de drivers zitten in XP ingebouwd. Speedstep *werkt* wel, trouwens. Maar ik wil dat vlaggetje terug.

Iemand?

Voorbeeld:

zo zou ie moeten zijn (wel een Engelse versie)
Afbeeldingslocatie: http://www.support.gateway.com/s/Manuals/Mobile/8508881/images/me_power.jpg

en zo ziet ie er uit (NL Versie)
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/e.g.bakker/energie.JPG

[ Voor 19% gewijzigd door Jan Smit op 09-02-2005 22:21 ]

Homo sapiens non urinat in ventum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
MrDummy schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 15:36:
[...]
Een heel klein verschil is het ontbreken van Firewire aansluiting. D600 heeft het niet, D505 heeft het wel, 510m heb ik nog niet goed gekeken. Voorlopig maakt usb 2.0 aansluitingen het goed. De firewire pcmcia kaart zou ook niet duur zijn... ongeveer 30-40 Euro... heb je al eentje...
Dell 510m heeft ook firewire :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartW
Jan Smit schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 21:40:
Ehhmmm. Aparte vraag:

Ik ben mijn vlaggetje kwijt: ' het speedstep vlaggetje' en krijg 'm niet terug.

Als je op http://support.intel.com/...obile/pm/sb/CS-007979.htm kijkt dan zie je dat er in Energiebeheer een tabblad 'intel speedstep' zou moeten zijn. Die heb ik ook niet; er staat wel een icoontje met batterij onderin de taakbalk.

Ik heb vanaf de Dell CD de drivers opnieuw geinstalleerd: geen effect. Ook Dell support geeft geen oplossingen. Immers, de drivers zitten in XP ingebouwd. Speedstep *werkt* wel, trouwens. Maar ik wil dat vlaggetje terug.

Iemand?
Bedoel je toevallig dat logo van Speedswitch XP?
deze Afbeeldingslocatie: http://www.diefer.de/speedswitchxp/gif/charging.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
Ik bedoel niet dat linker icoontje met die ' 74' eronder maar dat rechter icoontje....
Die is foetsie.
Trouwens: bios A08, sp 2, alle updates enz.

[ Voor 23% gewijzigd door Jan Smit op 09-02-2005 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die rechter is ook van Speedswitch XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
waar is die linker van dan? En er is toch wel een vlaggetje van SpeedStep zelf?

en heb jij dat tabblad nog? zie plaatjes hierboven.

Edit:

als je http://www.bay-wolf.com/speedstep.htm klikt dan zie je dat je zonder speedswitch ook zo'n vlaggetje zou moeten hebben.

Edit 2:
9 Q: How can I tell what mode SpeedStep is running in?
A: If the driver for is loaded for SpeedStep, you should see a flag in the Windows taskbar. Note: Since Windows XP has the Intel SpeedStep technology driver built into Windows, you will not see an icon on the taskbar.
Mmm, misschien moest ik zelf eens beter lezen. Maar toch vreemd dat ik mijn tabblad kwijt bent. Komt dat dan omdat ik gewoon XP Sp2 draai?

[ Voor 81% gewijzigd door Jan Smit op 09-02-2005 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan Smit schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 22:30:

Mmm, misschien moest ik zelf eens beter lezen. Maar toch vreemd dat ik mijn tabblad kwijt bent. Komt dat dan omdat ik gewoon XP Sp2 draai?
nog iets beter lezen ;)
Note: Since Windows XP has the Intel SpeedStep technology driver built into Windows, you will not see an icon on the taskbar and you will not see a tab for Intel SpeedStep technology using the power applet located in the Control Panel.

• Jan Smit
Oeps.. Snorrie. Minder wijn drinken. 't is nu wéér bewezen.

8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Jan Smit op 10-02-2005 13:42 ]

Verwijderd

Mensen die ook in het bezit zijn van een Dell Inspiron 510M zouden jullie mij een plezier willen doen... Mijn Officiele Dell voeding maakt een piepend/knarsend geluid dit hoor ik zelfs op een afstand van pak en beet 30 cm. Ik ben absoluut geen expert wat betreft stroom en dergelijke, misschien is dit wel normaal dat weet ik niet. maar nu is mijn vraag hebben jullie daar ook last van, of ligt dat alleen aan mijn voeding? Als het laatste het geval is dan word het denk ik maar Dell bellen en vragen of ze een nieuwe willen opsturen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 16:06:
Mensen die ook in het bezit zijn van een Dell Inspiron 510M zouden jullie mij een plezier willen doen... Mijn Officiele Dell voeding maakt een piepend/knarsend geluid dit hoor ik zelfs op een afstand van pak en beet 30 cm. Ik ben absoluut geen expert wat betreft stroom en dergelijke, misschien is dit wel normaal dat weet ik niet. maar nu is mijn vraag hebben jullie daar ook last van, of ligt dat alleen aan mijn voeding? Als het laatste het geval is dan word het denk ik maar Dell bellen en vragen of ze een nieuwe willen opsturen.
k denk dat het aan de voeding ligt doet die van mij ook de hele tijd. Alleen heb k nog geen tijd gehad om ze weer te bellen.

• Jan Smit
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 16:06:
Ik heb er nog nooit iets van gemerkt (maar ja als je een paar post hierboven gaat kijken zie je dat niet *alles* mij goed opvalt). Mijn voeding is stil.

Verwijderd

even misschien wel handig om nog even te melden. Ik bedoel niet de voeding die in de laptop zit. Maar de ac/dc converter. Dus van 220 naar 12 volt ofzo.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 19:22:
even misschien wel handig om nog even te melden. Ik bedoel niet de voeding die in de laptop zit. Maar de ac/dc converter. Dus van 220 naar 12 volt ofzo.
Ja die bedoel ik ook.

• Roet
  • Laatst online: 08:46
Heeft iemand ooit gevraagd aan Dell of ze ook de 7200 RPM Hitachi erin kunnen zetten? Zou erg nice zijn namelijk. Daarnaast nog een klein vraagje. Ik plan de optical drive niet tot nooit te gebruiken, daarom wil ik daar gewoon een leeg klepje voor hebben als ik de drive eruit haal. Is die standaard meegeleverd, of is dat die D-Family AirBay filler?

PS: Weet iemand een mooie sleeve? Ik heb enkel de caselogic gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Roet schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 23:09:Ik plan de optical drive niet tot nooit te gebruiken, daarom wil ik daar gewoon een leeg klepje voor hebben als ik de drive eruit haal. Is die standaard meegeleverd, of is dat die D-Family AirBay filler?
Ik denk het niet. Er zijn maar weinig mensen die optische drive eraf halen tijdens gebruik. Vandaar geen losse klep. Maar er zijn wel 2 alternatieven: een leeg HD bay of nog nuttiger, een accu bay erin doen. Heb je 2 accu's, kan je nog langer werken ;)

De leeg HD bay is veel lichter en heeft niks bij de klep, dus mooi vlak. Kost ook minder dan accu bay. Aan je de keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roet schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 23:09:
Heeft iemand ooit gevraagd aan Dell of ze ook de 7200 RPM Hitachi erin kunnen zetten? Zou erg nice zijn namelijk.
Hmm, ik vraag me af of dit wel werkbaar is. Natuurlijk houdt zo'n 7200 rpm hard disk wel een hemelsbreed verschil in qua performance in vergelijking met die trage 4200 rpm hard disks, maar je dient ook rekening te houden met de warmteontwikkeling en, in mindere mate, met de geluidsoverlast (piepen). Naar mijn mening wordt de casing onder je linkerpols waar de HD zit, bij een 4200 rpm HD soms al onaangenaam warm na wat uurtjes tikwerk. Wat moet het dan niet zijn met een snelle heethoofd HD :?.

Nu, in vergelijking met sommige acer laptops die mijn vrienden hebben, valt de warmte nog tamelijk mee, maar ik denk dat het een betere designkeuze was geweest van dell om de plaats van de HD en de cd-rom te verwisselen: de cd-rom wordt toch nauwelijks gebruikt, zodat die plaats niet warm wordt, en op de locatie waar nu de cd-rom zit, steun je niet constant met je polsen. Sommige Toshiba laptops hebben zo'n setup dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan k hem constant op 1.6 laten draaien. K heb speedstep al uitgezet in de bios, maar dat helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 21:23:
Hoe kan k hem constant op 1.6 laten draaien. K heb speedstep al uitgezet in de bios, maar dat helpt niet.
Met het tooltje Speedswitch XP kan je hem vastzetten op maximum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluf98
Roet schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 23:09:
"Heeft iemand ooit gevraagd aan Dell of ze ook de 7200 RPM Hitachi erin kunnen zetten? Zou erg nice zijn namelijk...."
>>> "Hmm, ik vraag me af of dit wel werkbaar is. Natuurlijk houdt zo'n 7200 rpm hard disk wel een hemelsbreed verschil in qua performance in vergelijking met die trage 4200 rpm hard disks, maar je dient ook rekening te houden met de warmteontwikkeling en, in mindere mate, met de geluidsoverlast (piepen). ..."[/sup]
Leuk, maar beetje zinloze en theoretische specs-kick. Immers de standaard niet 4200 maar 5400rpm 40Gb met 8mb cache "HTS548040M9AT00" in de 510m is redelijk snel, stil en wordt hooguit handwarm, dus waarom zou je voor een 'budgetlaptop' maximaal 10% snelheidswinst kopen die warmer en luidruchtiger is (nieuws: Acht 2,5" harde schijven rondgedraaid) voor bijna dubbele aanschafprijs ?! 8)7.
Over hemelsbrede performance verschillen gesproken: doe het dan goed en koop gelijk een Inspiron 9200 en bestel daarbij die mooie 60Gb 7200rpm schijf... :+

BTW, mijn el cheapo 510m@1,3ghz C-M met 4 cell/ 32Whr accu houdt het -met wifi inetten en af en toe wat hd activiteit- ook ruim (de door dell beloofde) 2,5uur op een volle charge uit, dus die speedstep mis ik niet en hij is ook nog lekker snel met 768mb... aanrader dus voor 618ex! :)

[ Voor 26% gewijzigd door bluf98 op 12-02-2005 22:48 ]

Sysje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 22:03:
[...]

Met het tooltje Speedswitch XP kan je hem vastzetten op maximum.
Bij mij doet hij het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wijze raad nodig!

Sta op het punt een nieuwe laptop te bestellen; het liefst eentje die nog een paar jaar mee kan gaan. Ik twijfel eigenlijk een beetje tussen de Dell 510M, Dell 6000 en de Toshiba A50-110.
Is er nog steeds een (groot) kwaliteitsverschil tussen Dell en Toshiba? De Toshiba heeft iets mindere specs (o.a. een standaard 40Gb HD, geen firewire, kortere batterij-tijd en groter gewicht), maar is denk ik wel een stuk betrouwbaarder. Of vergis ik me hierin???? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Waarom zou de Toshiba betrouwbaarder zijn? Tot nu toe hebben we hier 6 Dell's besteld (waaronder ik mijn laptop 510m) en is er nog nooit 1 probleem geweest met een van de systemen. En dat terwijl de eerste Dell hier ook alweer 4,5 / 5 jaar geleden binnenkwam. Ik zie dus ook niet waarom ie betrouwbaarder zou zijn dan de Toshiba. Wat zijn verder de specs van de Toshiba, want ik weet niet hoe het zit met de grafische kaart: ik moet zeggen dat dat voor mij misschien de enige reden zou zijn om over te stappen op een andere laptop, de geïntegreerde grafische kaart bij de 510m. Als de Toshiba een hardware kaartje heeft is dat misschien wel te prefereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de toshiba site staat dit:

Grafische controller fabrikant : Intel®
type : 855GME
geheugengrootte : 16-64 MB
geheugentype : DDR RAM (UMA)
aangesloten bus : AGP x4

http://nl.computers.toshi...UCT_ID=98400&DISC_MODEL=0

Volgens mij zijn de rest van de specs - op bovengenoemde verschillen na - gelijk aan die van de Dell.

Wordt er op dit moment standaard een 4200 rpm of een 5400 rpm HD geleverd bij Dell????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartW
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 10:08:
Op de toshiba site staat dit:

Grafische controller fabrikant : Intel®
type : 855GME
geheugengrootte : 16-64 MB
geheugentype : DDR RAM (UMA)
aangesloten bus : AGP x4

http://nl.computers.toshi...UCT_ID=98400&DISC_MODEL=0

Volgens mij zijn de rest van de specs - op bovengenoemde verschillen na - gelijk aan die van de Dell.

Wordt er op dit moment standaard een 4200 rpm of een 5400 rpm HD geleverd bij Dell????
De Toshiba heeft de zelfde geïntegreerde grafische kaart als de Dell. Bij Dell wordt standaard een 5400 rpm HD geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Iemand enig idee... Ik probeer 855wrap aan de praat te krijgen zodat dat groene scherm van debian weg is 855wrap werkt wel, maar ik krijg hem niet automatisch opgestart. De bedoeling is dat ik iets wijzig zodat hij opstart _voordat_ x opgestart word. Ik zoek dus eigenlijk de autoexec.bat ;).

etc/rc.d/rc.local kent debian volgens mij niet...

En de manual zegt enkel: Simply run 855wrap without parameters before starting XFree86. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Afbeeldingslocatie: http://img204.exs.cx/img204/5723/schermafdruk1vh.png

Zo, dat ziet er al beter uit. Geluid etc werkt allemaal prima, nu nog zorgen dat hij op een grotere reso dan 640*480 kan draaien. Heerlijk dit.

Ik ben alleen zo stom geweest om tijdens de installatie voor nederlands te kiezen, godver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenamp
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-04 21:49
Weet iemand precies het verschil tussen Centrino en pentium-M?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
pentium M is alleen de processor, en centrino is het hele platform (chipset,proc en wireless)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY
  • Laatst online: 15-09 20:17

REPLAY

Tik een eitje

bartwilgenhof schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 10:18:
[...]

De Toshiba heeft de zelfde geïntegreerde grafische kaart als de Dell. Bij Dell wordt standaard een 5400 rpm HD geleverd.
Toen ik in afgelopen week een 510m bestelde was een 5400 rpm
nog steeds niet standaard. Standaard was de 4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluf98
REPLAY schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 16:18:
[...]Toen ik in afgelopen week een 510m bestelde was een 5400 rpm
nog steeds niet standaard. Standaard was de 4200
Bijna, hing af van de grootte: in een 510m was 40 std 5400rpm & 60Gb std 4200rpm...
Maar als je nu -na revamp dell bestelsite- onder "?"/Details/Inspiron/ bij HD keuze in config.scherm kijkt, dan zouden zowel 60 als 40Gb beiden 5400x pm om hun asjes roteren.
Dus lijkt erop dat de Dell Rep die je sprak -zoals wel vaker :-( - de wijzigingen van eigen zaak niet kan bijhouden...
suc6,robert.

[ Voor 29% gewijzigd door bluf98 op 25-02-2005 17:08 ]

Sysje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Nibbz

Postmaster General

Ik heb afgelopen donderdag deze laptop besteld. Het was de laatste dag, dat je gratis geheugen erbij kreeg. Dan zal hij wel midden volgende week binnen komen (creditcard betaald). Dus ik ben benieuwd. Hij ziet er echt vet mooi uit. Hij moet dan ook gaan functioneren als schoolpc voor mij, en in de weekenden als divx bak. Maar ben er nog niet helemaal uit hoe dat nou gaat.

Is nou die speciale adapter van dell wel of niet nodig op beeld te krijgen. heb verschillende dingen gelezen op dit forum. (dus gewoon een svideo kabel in laptop, en andere kant in tv.. gaat dat werken of niet)

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Svideo in laptop, svideo in tv en het werkt bij mij prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik ben toch maar overstag gegaan en toch een 510M besteld en wel in de volgende config:
- M725
- 15"SXGA+
- 1x512 MB MEM
- 60GB 5400 rpm
- Modulaire DVD-Rewriter
- Wifi 2200 802.11b/g
- 6 cell battery
En dit alles voor maar 913 euro. Dubbel geheugen aanbieding, 50 euro korting en gratis transportkosten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

AJ1815 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 13:36:
Ik ben toch maar overstag gegaan en toch een 510M besteld en wel in de volgende config:
- M725
- 15"SXGA+
- 1x512 MB MEM
- 60GB 5400 rpm
- Modulaire DVD-Rewriter
- Wifi 2200 802.11b/g
- 6 cell battery
En dit alles voor maar 913 euro. Dubbel geheugen aanbieding, 50 euro korting en gratis transportkosten!!!
wat bedoel je met dubbel geheugen?

heb je nu in totaal 512 of heb je 512 besteld en krijg je er nog eentje bij

tis altijd zo zonde als je 1x256 besteld dat ze er dan nog eentje van 256 bij stoppen. dus niet effe 1x 512 van maken om daarna te kunnen upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
AJ1815 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 13:36:
- M725
- 15"SXGA+
- 1x512 MB MEM
- 60GB 5400 rpm
- Modulaire DVD-Rewriter
- Wifi 2200 802.11b/g
- 6 cell battery
Leuk om te zien dat m'n set-up (op het wifi kaartje na, ik heb een 2100) nu zo'n 400 Euro goedkoper is dan 6 maanden geleden :X Ik wist dat het snel ging, maar zo snel ...

Verder ben ik ook wel benieuwd hoe het met je geheugen zit, 1x 512, 2x 256 of 2x 512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
CamU schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 19:28:
[...]

Leuk om te zien dat m'n set-up (op het wifi kaartje na, ik heb een 2100) nu zo'n 400 Euro goedkoper is dan 6 maanden geleden :X Ik wist dat het snel ging, maar zo snel ...
Niet zeiken, mijn laptop is van januari 2004 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verder ben ik ook wel benieuwd hoe het met je geheugen zit, 1x 512, 2x 256 of 2x 512
tis natuurlijk duidelijk dat bij dubbel geheugen altijd wordt gekozen voor zo'n zelfde erbij..

als je banken vol zitten en je wil upgraden moet je een stuk meer aanschaffen.. heb het idee dat die actie onder andere daarom is (zeker niet alleen maar aangezien de meeste huis tuin en keuken gebruikers hun geheugen nooit meer gaan upgraden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
[...]

Ja in de afgelopen maand is dezelfde config al bijna 200 euro goedkoper geworden (ik hoop dat de prijzen nu wat stabiliseren, anders voel ik me een beetje vern**kt).
Over dat geheugen. De actie is dat je er een zelfde reepje bij krijgt voor geen extra geld. Ik kon dus gratis van 256 MB naar 2x256. Echter wat me verbaasde was dat ik voor 1x512 MB niet hoefde bij te betalen... Ik heb daar dus natuurlijk voor gekozen, zodat ik in de toekomst eventueel extra MEM bij kan prikken!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluf98
Ik heb een probleempje met het afspelen van DVD's op mijn 510m:
Ongeacht welke DVD software ik installeer blijft hij schokkend de frames op scherm spugen. Zelfs na volledig opnieuw installeren van XP en gebruik van diverse players blijft het afspelen onveranderd schokkerig. |:( Ik begin zo langzamerhand de HW(-settings) van de CDRW/DVD combodrive te verdenken (LG/HLDS GCC-4243N).
De specs zouden toch meer dan voldoende moeten zijn: Dotham C-M@1,3Ghz, 768Mb, 15"+ scherm, 2200 b/g WiFi, HD 40Gb 5400rpm. Zelfs mijn oude Inspiron 4000@800Mhz heeft geen enkel probleem met afspelen van DVD's...
Iemand ervaring mee? 8)7

Sysje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

hoe snel kan je dvd data kopieren naar de harddisk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluf98
Pixal schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 10:39:
hoe snel kan je dvd data kopieren naar de harddisk?
Hoe meet ik dat?
XP en office installers vanaf cd werken prima vanuit de GCC4243N (nieuwste Firmware A103)
Sysoft geeft hem op de cd/dvd bench maar 1204kb/s (toegangstijd 310ms) met de DVD van Nemo. Dit is 1/3 van wat de speler zou moeten kunnen(3-speed DVD read?!) Sandra vindt die index ook laag en vraagt zich af of DMA Busmastering is ingeschakeld! Ik zie die setting niet meer onder apparaatbeheer bij speler?! Waar kan ik dat nog meer checken en instellen?

[ Voor 6% gewijzigd door bluf98 op 12-03-2005 11:19 ]

Sysje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bluf98 schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 11:16:
[...]
... of DMA Busmastering is ingeschakeld! Ik zie die setting niet meer onder apparaatbeheer bij speler?! Waar kan ik dat nog meer checken en instellen?
Heb hier geen windows bak staan, maar je moet in de properties van je chipset (primary/secondary channel) gaan kijken naar de DMA instelling. Eventueel ook eens in het BIOS kijken of de DVD drive geforceerd op PIO mode staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Heb je die bak misschien opnieuw geinstalleerd en vergeten de Intel mobile chipset driver als eerste te installeren??

Denk bij een reinstall altijd aan deze volgorde om later niet tegen fouten aan te lopen.

1 Notebook system software
2 Intel mobile chipset driver
3 video driver
4 rest (audio, wifi, nic, modem, touchpad etc)

dan zou dma iig automagisch al goed moeten staan

[ Voor 3% gewijzigd door Pixal op 12-03-2005 22:08 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.