[Ervaringen] Dell Inspiron 510M - Deel 2

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.499 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluf98
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 18:10
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 17:16:
[...]
... in de properties van je chipset (primary/secondary channel) gaan kijken naar de DMA instelling. Eventueel ook eens in het BIOS kijken of de DVD drive geforceerd op PIO mode staat.
Onderstaand snapshot is erg vreemd: wel "DMA, indien beschikbaar" geselecteerd maar bij huidige overdrachtsmodus staat bij Apparaat 0(=DVD?) "Ultra DMA Mode2" en Apparaat 1 "Niet van toepassing". Ondanks dat DMA aan lijkt te staan geeft hij onder systeemapparaten/ DMA Controller "Er zijn geen stuurprogramma's geinstalleerd" ?! Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bib38b/DMA_510m.JPG

Wat halen jullie eigenlijk onder cd/dvd bench van Sysoft? Is die 1204kb/s (toegangstijd 310ms) echt zo slecht voor een 3-speed player?

[ Voor 14% gewijzigd door bluf98 op 13-03-2005 13:54 ]

Sysje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik zie niets raars aan dat plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 16:46
Ik wel, je heb je secundairy ide kanaal geselecteerd (cdrom speler), mag ik je primairy zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

AJ1815 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 13:36:
Ik ben toch maar overstag gegaan en toch een 510M besteld en wel in de volgende config:
- M725
- 15"SXGA+
- 1x512 MB MEM
- 60GB 5400 rpm
- Modulaire DVD-Rewriter
- Wifi 2200 802.11b/g
- 6 cell battery
En dit alles voor maar 913 euro. Dubbel geheugen aanbieding, 50 euro korting en gratis transportkosten!!!
Klopt het nou dat deze zelfde config nu € 1243,- kost? Daar kom ik iig op. Op de kleine ondernemingen site is hij wel wat goedkoper (€ 928 excl BTW = € 1104 incl BTW), maar nog steeds een heel verschil.

Of had je het over een excl BTW prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
te(X)en schreef op maandag 14 maart 2005 @ 12:03:
[...]

Klopt het nou dat deze zelfde config nu € 1243,- kost? Daar kom ik iig op. Op de kleine ondernemingen site is hij wel wat goedkoper (€ 928 excl BTW = € 1104 incl BTW), maar nog steeds een heel verschil.

Of had je het over een excl BTW prijs?
Nope dit is gewoon inclusief BTW. Maar er zit geen service bij, dus gewoon 1 jaar CAR, niets meer! Maar zo goedkoop ben ik die config nog nooit en nooit meer tegengekomen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluf98
Icey schreef op zondag 13 maart 2005 @ 16:44:
Ik wel, je heb je secundairy ide kanaal geselecteerd (cdrom speler), mag ik je primairy zien?
OK heb ik in vorig bericht geupload.
Hoe kan het trouwens zijn dat DMA sys.apparaat niet is geinstalleerd, terwijl beiden onder DMA 2/5 actief zijn?!
Zouden jullie je 510m effe willen benchen om te kijken of die 1204kb/s (ab)normaal is?

Sysje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Icey schreef op zondag 13 maart 2005 @ 16:44:
daar ging het ook niet om, als hij dvd video afspeelt en het gaat schokkerig heeft de primaire ide er niks mee te maken

gaf delldiag nog errors aan? ben je nog binnen garantie? heb je windows al volledig opnieuw geinstalleerd en alleen de broodnodige software geinstalleerd voor dvd playback? zo ja, bel me dan effe dan ruilen we hem om*

makkelijkste zou zijn als je de drive van iemand anders kan proberen, als die wel normaal afspeelt is t duidelijk

*of een van m'n collega's aangezien ik niet alle telefoontjes kan pakken :P

[ Voor 20% gewijzigd door Pixal op 15-03-2005 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Pixal, waarom post je hier niet je directe doorkiesnummer??? Dan pak jij alle commissies van de GoTters mee en kan jij misschien een leuk kortinkje voor ons regelen... Of zou dat niet helemaal legaal zijn??? ook zonder korting gun ik je die commissie eigenlijk wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Wellicht zou Pixal ook eens kunnen kijken of er al een oplossing is voor mijn ondertussen al meer dan een jaar piepende moederbord als ik op de batterij werk en hij idle is. CPUidle lost het op maar dat werkt maar een maandje (shareware), en eigenlijk verwacht ik dat er iets van Dell af zou komen (gekocht vorig jaar januari, paar keer gemeld, niks van gehoord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik verkoop niks dus heb geen commissie, dat wordt op een andere manier geregeld. Ik ken het probleem niet dat het moederbord piept. Heb je zeker weten de goede drivers te pakken? Probeer alles zo standaard mogelijk.

Ik heb hier een shuttle staan waarvan het mobo piept als een gek als ik de verkeerde (werkende) nforce audio driver gebruik.

Je zou het nog eens moeten doorgeven (telefonisch), er is overal wel een oplossing voor. Het is wel zo dat we die laptop redelijk gaan strippen voordat we verder kunnen gaan dus om tijd uit te sparen zou je dat van te voren kunnen doen. Harddisk, memory, optical, minipci en modem eruit. Kijken of hij in de bios nog piept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Hij piept ook onder Debian dus drivers lijken me niet het punt (tijdens de originele Dell XP Setup ook, na een schone installatie ook etc). Het schijnt ergens in de cpu of de onderdelen ernaast te zitten. Als de laptop aan de accu hangt, en hij heeft niks te doen (idle) gaat hij piepen, goed hoorbaar en vrij hoog. In ieder geval is het niet de speakers ofzo, en het komt vrij goed hoorbaar vanaf de andere kant van het bord :).

Ook als de cpu fan uit staat (wat bij mij bijna altijd is). Dus daar komt het ook niet door. In de bios piept hij uiteraard niet, want dan is hij 100% belast :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Morgen om 8.30 ben je de eerste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluf98
Pixal schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 19:28:
[...]
...als hij dvd video afspeelt en het gaat schokkerig heeft de primaire ide er niks mee te maken
Zou ik ook denken...
gaf delldiag nog errors aan?
Gaf je collega ook al aan en moet ik nog testen. Kheb hem wel deze thread al laten lezen en ook zijn collega's (2e lijn support?) vonden het vreemd: 1204kb/s is 10e van maximale performance drive en 330ms is 3xhoger dan specs...
ben je nog binnen garantie?
Ja, kreng is drie weken nieuw
heb je windows al volledig opnieuw geinstalleerd en alleen de broodnodige software geinstalleerd voor dvd playback?
Yep, met name om partities te krijgen, maar aangezien hij dit ook al onder originele Dell diskimage deed, heb ik het versneld gedaan met ijdele hoop... tevergeefs. Overigens ook nieuwste firmware a103 in dvd via jullie patch geladen en van elke update de nieuwste gepakt (driver CD of dell.nl)
zo ja, bel me dan effe dan ruilen we hem om*
Zelfs in zijn vrije uurtjes is deze man een klantenman. Thx _/-\o_
makkelijkste zou zijn als je de drive van iemand anders kan proberen, als die wel normaal afspeelt is t duidelijk
Goeie. Ga ik ook nog proberen. Weet jij of een Latitude D5/600 modular DVD erin past? Einige Dell notebooks in mijn omgeving... :?

Sysje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluf98
Pixal schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 19:28:
[...]gaf delldiag nog errors aan?
Delldiag gaf geen foutmeldingen na CDROM/DVD test. Kheb hem 2 keer laten lopen: 1e keer met delldiag cd en 2e keer met DVD. 2e keer duurde Read Test wel een eeuwigheid voordat hij klaar was, maar een DVD heeft ook meer data dus misschien is dat ok? DeviceSelf- en Seek Test waren ok. Ook nog effe een System Board Test gedaan en DMA Functionality Test was ook ok.

Hmmm. ok! ok? Aangezien hij wel werkt maar te traag is ga ik er ook nog een andere dvd unit in stoppen, want wellicht kan delldiag dat onderscheid nou net niet maken? ...

Sysje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

bluf98 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 01:36:

Goeie. Ga ik ook nog proberen. Weet jij of een Latitude D5/600 modular DVD erin past? Einige Dell notebooks in mijn omgeving... :?
Ik "geloof" dat dat past ja. Ik heb nog nooit van m'n leven een latitude gesupport maar die van de d505 zou zoiezo moeten passen en de 500/600 zijn volgens mij behoorlijk compatible met de i510.

als je uitzoekt of een known good drive wel werkt wordt het een redelijk kort telefoontje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
bluf98 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 01:36:
[...]
... Weet jij of een Latitude D5/600 modular DVD erin past? Einige Dell notebooks in mijn omgeving... :?
Jep dat past allemaal zonder problemen. Ik heb in de VS een 2e Modulaire batterij meegenomen en ze wisten me daar te vertellen dat hij gewoon in de Inspiron 500m en 600m (510m is in de VS de 600m) past, alsmede ook in de Latitude modellen. Mijn vader heeft op zijn werk een d800 Latitude en daarmee kon ik de drives ook zonder enig probleem omwisselen (dus de CD-Rom drive van die d800 in mijn 510m en mijn DVD-brander in zijn d800). Dat gaat dus zeker lukken!

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Krijg ik dus net mijn orderbevestiging binnen, blijkt er helemaal NIETS van te kloppen!!! De specs zijn volledig anders!!! Dus ik bellen, blijkt het mutsje waar ik mee gebeld had (ik dacht al dat ze er weinig verstand van had) net ontslagen te zijn!!! Dus is mijn order meteen gecancelled (dus nog langer wachten). Nu wordt ik straks terug gebeld om te kijken hoe we dit kunnen oplossen.

Ik neem niet met minder genoegen dan dezelfde specs voor minder/hetzelfde geld en verwacht eigenlijk wel een compensatie in de vorm van een memorystick of printer ofzo... Ik dacht dat DELL zo goed van service was... Nou misschien bij de Customer Care, maar die muts bijv erkoop had er dus echt geen kaas van gegeten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Alles is gelukkig alsnog opgelost!!! Nu maar hopen dat ie snel binnen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k wil die bluetooth module van dell, kan je die ook los krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Nee, die module kun je bij je bestelling laten inbouwen maar later niet nog los bijbestellen. MIsschien kun je een third-party bluetooth module installeren, daar heb ik verder geen ervaring mee.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 19:05
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 12:21:
k wil die bluetooth module van dell, kan je die ook los krijgen?
Ik heb er nog wel 1 voor je liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:22
Vandaag betalingsbevestiging ontvangen.
Verwachte levertijd 5-4 :'(
Pre-productie |:(
Hopen dat het snel allemaal op voorraad is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
Hollandia schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 12:43:
Wat wil je ervoor hebben??

[ Voor 46% gewijzigd door fonias op 18-03-2005 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Goed nieuws voor mensen alhier... Eindelijk in nld gewoon normaal te koop! Media Bay Accu

Afbeeldingslocatie: http://accessories.euro.dell.com/sna/images/products/large/451-10137.jpg

Gratis Transport ! Tot maandag 11 april 2005, dus kom je uit op 105 euro. Echter maak ik mij zorgen:

* Batterij : Lithium-ion-batterij met 6 cellen
* Capaciteit : 48 W/uur
* Beschikbaar voltage : 12,6 V DC
* Functies : Batterij-indicator, statusindicator
* Maximumaantal oplaadcycli : 300 ontlaad-/oplaadcycli

Na 300x kan ik de batterij weggooien? Wtf is dit voor flutbatterij! Kan iemand wellicht wat duidelijkheid verschaffen? Dan kan ik er dit weekend eentje halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Na 300 oplaadcycli kunnen ze niet meer garanderen dat je er 4 uur mee doet maar zou het weleens een paar minuten afgenomen kunnen zijn :z

is iig niks anders aan dan aan andere batterijen die je gebruikt

[ Voor 22% gewijzigd door Pixal op 18-03-2005 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Garantie dat een batterij goed werkt intresseerd mij niet zoveel. Ik heb 3y onsite op mijn laptop, en weet dat batterijen niet bij die verzekering zit. Dat is nu eenmaal het nadeel van batterijen, garanties kunnen ze niet geven voor die dingen :).

Denk dat ik er dit weekend maar eens eentje ga bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Ik heb er vorig jaar eentje meegenomen uit de VS (zie ook mijn reply ergens eerder in dit topic) en heb tot nu toe weinig gemerkt van een eventuele prestatievermindering. Nu moet ik wel zeggen dat ik em natuurlijk nog geen 300 keer heb opgeladen/ontladen, maar een keer of 50 toch zeker wel (om de dag zeg maar). Ik raad em zowiezo aan, je hebt gewoon flink wat meer mobiele tijd ;)

* CamU werkt met de 510m en 2 batterijen soms tot 6,5 uur mobiel, met WiFi :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hollandia schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 12:43:
[...]

K wil hem wel kopen , en waar moet je hem inbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Op batterijen standaard 1 jaar :)

En jij 6.5 uur op 2 batterijen?? M'n pa heeft een toshiba van z'n werk die iets van 5 uur op 1 batterij doet. Hij heeft alleen geen plek voor een 2e batterij :/

[ Voor 5% gewijzigd door Pixal op 18-03-2005 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Met mijn 6 Cell 53 Whr batterij alleen erin haal ik ongeveer 3,5 uur, maar als je er een 93 Whr batterij erin hebt zitten dan kan ik ook wel zo'n 5 uur halen ja :+ Ligt er maar net aan wat voor soort primaire batterij erin zit, helaas was er voor de 510m destijds geen krachtigere primaire batterij te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga mij mss ook zo'n dell aanschaffen. Heb al een aantal laptops gehad (HP, Acer). Vorige was een DTR en ga nu voor een mobiele oplossing. Belangrijk voor mij zijn dus:
- laag gewicht
- grote autonomie (batt levensduur)
- kleine afmetingen
- stevige afwerking

Voorlopig heb ik onderstaande config in gedachten. Opmerkingen zijn natuurlijk welkom.

Vooral over dat SXGA+ scherm twijfel ik nog. Of het wel de moeite is en niet vervelend kijken? Een screenshot van bezitter, zou mij dat enig idee kunnen geven of heeft dat weinig zin gezien ik dat met een CRT op 1024x768 ga bekijken?

Inspiron 510M Standard Features:
Intel® Centrino(tm) Mobile Technology which includes: Intel® Pentium® M Processor, Intel® PRO/Wireless Network Connection 802.11b, Intel® 855GME Chipset
Uitgerust met Microsoft® Windows® XP operating system
Geïntegreerd Intel® Extreme 64MB shared grafische kaart
One type I or Type II PC Card slot
1MB on-die L2 cache 2MB on-die L2 cache
Ports: Parallel, Serial, VGA, S-video out, Infrared (IrDA 1.1), Audio out (Headphones), external microphone, 2 x USB 2.0, RJ-11, RJ-45, IEEE 1394 (Firewire)
10/100 Ethernet LAN on Motherboard
Internal 56Kbps V.92 modem
Touchpad
High quality audio system with built-in speakers
Lithium Ion 32Whr (4 cell) 48Whr (6 cell) battery pack met Express Charge™ Technology
Dell E-Support Solution Centre
Inspiron Operating System: Microsoft® Windows® XP Home (NL)
Online Aktie: Aktie : 50,- (excl. BTW) Online korting
Transport kosten: Aktie : Gratis transport
Inspiron Support Services: 1 jaar European Collect and Return (-EUR - 290,00 EUR)
Inspiron Processor: Intel® Pentium® M Processor 725 (1.60 GHz, 2MB L2 Cache, 400MHz FSB) (+ EUR 220,00 EUR)
Inspiron Scherm: 15,0" TFT SXGA+ Kleurenscherm (1400*1050) (+ EUR 50,00 EUR)
Inspiron Geheugen: 1024MB 333Mhz DDR RAM (2x512MB) (+ EUR 60,00 EUR)
Inspiron Harde Schijven: 40GB Ultra ATA/100 Harde Schijf
Inspiron Media Bay mogelijkheden: Modular 8x DVD/24x CD-RW Combo
Inspiron Wireless netwerk: Intel® ProWireless 2200 802.11b/g Mini PCI Wireless LAN Card (Centrino) Dell Recommended (+ EUR 19,00 EUR)
Inspiron Internal Keyboards: AZERTY Frans (FR) + Engelstalige systeemdocumentatie (ENG)
1st Battery: 6 Cell Primary Battery for maximum battery life (+ EUR 60,00 EUR)
Inspiron Accessoires: 2nd 6 cell 48 WHr Mediabay Battery (+ EUR 69,00 EUR)
... (soft ni van belang)

Totaal:

1009,06 EUR excl. BTW en 1220,96 EUR incl. BTW

Zelfde specs maar dan met DVD writer en 60GB schijf (vertrekkende van zwaarder model)

Inspiron 510M Standard Features:
...
Inspiron Operating System: Microsoft® Windows® XP Home (NL)
Online Aktie: Aktie : 50,- (excl. BTW) Online korting
Transport kosten: Aktie : Gratis transport
Inspiron Support Services: 1 jaar European Collect and Return (-EUR - 290,00 EUR)
Inspiron Processor: Intel® Pentium® M Processor 725 (1.60 GHz, 2MB L2 Cache, 400MHz FSB)
Inspiron Scherm: 15,0" TFT SXGA+ Kleurenscherm (1400*1050) (+ EUR 50,00 EUR)
Inspiron Geheugen: 1024MB 333Mhz DDR RAM (2x512MB) (+ EUR 60,00 EUR)
Inspiron Harde Schijven: 60GB Ultra ATA/100 Harde Schijf
Inspiron Media Bay mogelijkheden: Modular 8X DVD+/-RW Drive met Decoder Software
Inspiron Wireless netwerk: Intel® ProWireless 2200 802.11b/g Mini PCI Wireless LAN Card (Centrino) Dell Recommended (+ EUR 19,00 EUR)
Inspiron Internal Keyboards: AZERTY Frans (FR) + Engelstalige systeemdocumentatie (ENG)
1st Battery: 6 Cell Primary Battery for maximum battery life (+ EUR 60,00 EUR)
Inspiron Accessoires: 2nd 6 cell 48 WHr Mediabay Battery (+ EUR 69,00 EUR)

Totaal
1059,06 EUR

1281,46 EUR

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2005 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 10:20:
Ga mij mss ook zo'n dell aanschaffen. Heb al een aantal laptops gehad (HP, Acer). Vorige was een DTR en ga nu voor een mobiele oplossing. Belangrijk voor mij zijn dus:
[....]
1009,06 EUR excl. BTW en 1220,96 EUR incl. BTW

[.....]Totaal
1059,06 EUR

1281,46 EUR
Kijk ook eens via de kleine ondernemingen is meestal goedkoper ;)
Als je wat besteld via kleine ondernemingen hoef je geen KVK op te geven dus.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChristiaanB schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 10:36:
[...]

Kijk ook eens via de kleine ondernemingen is meestal goedkoper ;)
Als je wat besteld via kleine ondernemingen hoef je geen KVK op te geven dus.... 8)
Is via, en ook effectief voor kleine onderneming :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 10:20:
....
Vooral over dat SXGA+ scherm twijfel ik nog. Of het wel de moeite is en niet vervelend kijken? Een screenshot van bezitter, zou mij dat enig idee kunnen geven of heeft dat weinig zin gezien ik dat met een CRT op 1024x768 ga bekijken?
....
t12be, ik heb eventjes 2 screenshots gemaakt om je het verschil te laten zien, ik zou zeker voor een SXGA scherm gaan, je hebt gewoon een stuk meer werkruimte:

1400*1050
Afbeeldingslocatie: http://www.camielmaas.nl/got/1400x1050small.jpg

1024*768
Afbeeldingslocatie: http://www.camielmaas.nl/got/1024x768small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:13
ja, 1400x1050 is echt heerlijk, heb t nu zelf ook... zoveel beter dan 1024x768

je moet er eerst wel ff aan wennen omdat t wat priegelig lijkt, maar na een tijdje wil je nix anders meer, superscherp is t gewoon

t enige nadeel is dat als je weer achter n 1024 scherm zit dat echt een superlompe resolutie lijkt, net of je naar een 640x480 zit te kijken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartW
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:52
Van de week merkte ik dat er achterop m'n laptop een "bultje" zit met een paar kleine barstjes.
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/famwilgenhof/tweakers/barstje(klein).jpg
Zou ik aanspraak kunnen maken op m'n garantie als zijnde een constructiefout of is dit gewoon m'n eigen schuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Ik weet niet wat die plekken daarboven zijn, maar ik zou er gewoon vanuit gaan dat het door gebruik komt. Bovendien neem ik aan dat je qua prestaties geen verschil merkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thx CamU Geeft me idd een goed idee. is de moeite zo te zien en SXGA+ zal het dus worden.

Mss ff mijn laptop verleden wat meer in de verf zetten hier.

Had eerst een HP Pavilion ZE45...EA. Was met Mobile Athlon XP 2400. Zeker Geen slecht ding maar brander deed het niet altijd goed. Of beter zelden goed en eens ik em terug stuurde begon miserie. Eerst terug gekregen terwijl vijzen ontbraken en writer niet vervangen dus nog steeds defect. Dan es terug gekregen zonder lader en nog steeds niet in orde. Vervolgens met barsten en scheuren in maar wel met nieuwe cd writer. Moest em tegen dan alleen niet meer hebben natuurlijk. Was lelijk ten val gekomen en dan durven ze mij die nog terug geven. Kreeg gelukkig alle geld terug gestort om snel laptop van ander merk te gaan kopen :-). 1 schooljaar in bezit geweest.

6 maand geleden een Acer Aspire 1511LMi mee gekocht. Deze is momenteel ook op reis voor herstelling. Weg sinds 11 maart. Na 2 telefoontjes weet ik enkel dat UPS zijn werk doet (maar niet in het weekend) en ze bij Acer stukken "zouden bestellen" maar nog niet besteld waren (16 maart). Reden dat ik hem binnen stak is trouwens sheurtje in behuizing scherm aan scharnierpunt. Dacht het eerst zo te laten was piepklein maar bleef zo klein niet. dus

@ Bartwilgenhof: Best toch es informeren voor het erger wordt. Viel bij Acer onder garantie wegens contrsuctiefout. Was niet gevallen of niets, door normaal gebruik vanzelf erin gekomen.

Ben er nooit helemaal tevreden van geweest, is wel super snel ding maar niet echt mobiel en da laatse heb ik altijd maar meer en meer nodig. Deze Acer gaat dus weg. En ja er komt een Dell voor in de plaats. Hopleijk heb ik daarmee eindelijk een goeie te pakken. Vooral de extra batt lijkt me handig voor een dagje school (studeer informatica). Ik ga iig uitvoerig testen en mening geven eens ik em in handen heb. Gaat nog veel te lang duren maar ja het zij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartW
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:52
CamU schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 14:32:
Ik weet niet wat die plekken daarboven zijn, maar ik zou er gewoon vanuit gaan dat het door gebruik komt. Bovendien neem ik aan dat je qua prestaties geen verschil merkt?
Die plekken er boven zijn wat krasjes, maar die zien er op de foto veel erger uit als dat ze daad werkelijk zijn. De laptop is nog nooit gevallen maar ik neem hem wel regelmatig (bijna iedere dag) in een rugzak mee naar school. Qua prestaties merk ik trouwens geen verschil.
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 15:23:
...
@ Bartwilgenhof: Best toch es informeren voor het erger wordt. Viel bij Acer onder garantie wegens contrsuctiefout. Was niet gevallen of niets, door normaal gebruik vanzelf erin gekomen.
...
Zal eens een mailtje richting Dell sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Nou de leveringstermijn is ook niet echt opt meer!!! Heb hem afgelopen woensdag besteld, staat nu in pre-production met eenv erwachte afleverdatum van 5-4-2005!!! Dat duurt nog wel effe dus!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
AJ1815 schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 19:24:
Nou de leveringstermijn is ook niet echt opt meer!!! Heb hem afgelopen woensdag besteld, staat nu in pre-production met eenv erwachte afleverdatum van 5-4-2005!!! Dat duurt nog wel effe dus!!!
Geloof nooit dat systeem, die kan zomaar van de een op andere dag op 'verzonden' staan. Daarbij, gewoon geduld hebben lijkt me de beste optie immers is dell normaal best wel snel :).

Ik heb de MediaBay accu zojuist besteld, ideaal om te hebben omdat ik vind dat de dell een nogal lage batterijduur heeft voor een simpele centrino met een simpel scherm en dito onderdelen. Vrienden met veel snellere configs (dikke videokaartjes etc) halen meer uren.

Ik heb mijn dell nu al sinds januari 2004, en nogsteeds nergens spijt van. Geen krasje, geen scheurtje, geen verrotte scharnieren en gewoon nogsteeds in perfecte staat. En ik moet er iedere dag mee naar school, dus wat dat betreft een keurig stukje constructie.

Ook ben ik de enige met een cover geloof ik, scheelt enorm in de versteviging van het scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ook last van verkleurde plekken op de polssteunen? Ik gebruik m'n I8600 elke dag en dat is inmiddels ook wel te zien, m'n polsafdrukken staan op de polssteun. Iemand een idee hoe dat weg te krijgen? Ik ben een beetje bang dat ik het alleen maar erger kan maken omdat 't ding een soort metallic kleurtje heeft.
Een tijd geleden had ik 't al in het I8600 topic geplaatst, maar daar had schijnbaar niemand het probleem. Aangezien de 510M vrijwel 't zelfde is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Ik ben ze in mijn meer dan een jaar gebruik niet tegengekomen, maar inderdaad... ik heb ze ook! Je moet goed kijken, en onder het juiste licht zie ik een iets donkerder vlekje. De foto is niet echt duidelijk, met flits is alles duidelijker maar zie je de vlek niet meer :P.

Afbeeldingslocatie: http://www.i-cey.net/got/vlekje.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mss zinvol even te vermelden dat huidige verkrijgbare schijven nu deze zijn (startpost vermeld nog 4200rpm schijven)

Afbeeldingslocatie: http://www.publio.be/img/dell_schijven.GIF

Verder nog een ervaring die ik heb met tv-out. Er bestaan 2 verloopstukjes van s-video naar tulp. Deze die in beide richtingen kunnen, dus zowel uit als in (te zien aan 2 pijltje is tegenovergestelde richting op afgevlakt deel s-video aansluiting) en deze die enkel signalen uit kunnen sturen.

Met deze laatste icm sommige laptops durft het al wel eens niet lukken beeld van laptop op tv te krijgen. Oplossing is dan dus een andere kabel die in 2 richtingen kan te zoeken.

Geen idee of dit iemand kan helpen maar zag toch al eens problemen met de tv-out voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
AJ1815 schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 19:24:
Die van mij stond vrijdag ook op 5-4 maar zaterdag op klaar voor verzending en vandaag staat die op verzonden en verwacht 22-3 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Icey schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 19:57:
Ik ben ze in mijn meer dan een jaar gebruik niet tegengekomen, maar inderdaad... ik heb ze ook! Je moet goed kijken, en onder het juiste licht zie ik een iets donkerder vlekje. De foto is niet echt duidelijk, met flits is alles duidelijker maar zie je de vlek niet meer :P.

[afbeelding]
Ik heb mijn 500m sinds oktober 2003 en ondertussen ook flinke zweetplekken! Ik kan er niet mee zitten, geeft aan dat ie gebruikt wordt!

Afbeeldingslocatie: http://www.aikedejongste.nl/forumpics/Image178.jpg

Van die piepgeluiden uit het moederbord wordt ik ook helemaal gestoord, ik heb er zelfs wel eens een topic over gestart. Het is inderdaad als je helemaal niks doet. Zolang ik trouwens een optische muis ingeprikt heb hoor ik het niet, nog dezelfde seconde dat ik de muis eruit haal begint het weer. Het afsluiten of starten van Skype en Winamp heeft soms ook effect!

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Installeer CPUidle en dan is die piep ook weg, maar dat progje kan ik maar 30 dagen gebruiken en eigenlijk vind ik dat dell met een oplossing zou moeten komen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de mijne zaterdag besteld maar betaling is nog niet rond dus gaat nog wel even duren voor ei geleverd wordt. Maar goed ondertussen toch vraagje aan de bezitters:

Als ik het goed voor heb komt die 2de batt in de plaats van de dvd-writer. Kan ik die laatste dan aansluiten op mijn desktop zodat ik die toch nog kan gebruiken? Iemand al geprobeerd of iem weet van verloopstukjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 17:39:
...
Als ik het goed voor heb komt die 2de batt in de plaats van de dvd-writer. Kan ik die laatste dan aansluiten op mijn desktop zodat ik die toch nog kan gebruiken? Iemand al geprobeerd of iem weet van verloopstukjes?
Voor zover ik weet kan dat niet. Je zou dan idd aan de gang moeten gaan met een USB --> IDE extern aansluiting ofzo, maar dat is niet echt nodig. De media-bay batterij is namelijk hot swap, en je kunt hem er dus makkelijk even uithalen om je DVD er terug in te zetten als je iets van die DVD/CD nodig hebt. Bovendien gaat de media-bay batterij als eerste helemaal leeg, dus na 3 uur ofzo kun je em er zowiezo uithalen en wisselen met je CD/DVD unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ja, anders moet je er zo'n externe media bay houder met usb bij kopen. Geen idee of ze voor dit model gewoon bestaan overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier niemand problemen met de intel wifi 2200BG module?

Ik lees op onderstaande link namelijk over onstabiele connectie en kan nu eventueel bestelling nog aanpassen naar een Dell kaartje.

http://www.notebookreview...OPIC_ID=11402&whichpage=2

Is van belang gezien ik thuis en op school wifi benut.

typefoutje aangepast

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet in een Dell laptop, wel in een toshiba. Die kaart gaf geen problemen voor zover ik kon testen.
Mijn router was alleen nogal instabiel, dus echt veel kon ik niet testen (router resette bij veel dataverkeer, linksys wrt54g v2.2).
Hoor ook geen klachten van de eigenaar van de laptop (icm met een smc barricade router, chello), maar hij gebruikt het netwerk alleen voor browsen en mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
Hier ook geen problemen met de 2200BG in een 500M icm een WRT54G (planet adsl). Werkt al meer dan een jaar perfect en haal tot ongeveer 2 mb/sec over het netwerk.

Heb hiervoor het Dell B/G kaartje gehad maar die was bagger: slecht bereik, slechte snelheden over het netwerk (maar iets meer dan de 2100B), ruim onder de 1 mb/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 20:14:
[...]

K wil hem wel kopen , en waar moet je hem inbouwen?
Je moet je hele toetsenbord + scherm uitbouwen. Dit is allemaal te doen. De module word dan aan het moederbord geklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is dus goed opletten als je bestelling plaatst, zeker de bevestiging goed nalezen!

Mij hadden ze namelijk een 4200 rpm schijf willen meegeven. Heb er eens voor gebeld want bij online bestelling kun je dus geen hd kiezen (toch niet bij duurste 510m). Enkel als je kijkt naar de beschikbare schijven via details krijg je het overzicht van enkele posts terug. Daarin staan dus enkel 60 GB schijven van 5400 en 7200 rpm. Dus ik denken dat ik zo'n 5400 zou krijgen.

Gelukkig was telefoontje genoeg. De meerprijs was 10 euro en heb meteen bestelling wat aangepast (paar zaken waarop ik mij bedacht had, zoals toch een cover ed) en kreeg uiteindelijk een muis erbij. Dell kost het zo goed als niets en ik kan nog een muisarm gaan kweken.

Vooral blij dat ze mij daar zo goed hebben kunnen helpen. Wel 5x doorgeschakeld (echt waar!) voor ik bij de juiste persoon was. Maar iedereen bleef vriendelijk, ook al kwam ik er voor de 2de keer terwijl ik er niet moest zijn :-) Goeie ervaring maw, sebiet nog eens naar Acer bellen, contrast is groot.

ps: Allemaal goed blijven doorvragen want moest eerst bestelling annuleren en nieuwe plaatsen tot bleek dat ik een zakelijke klant was. Dan konden ze die plots wel aanpassen. Ik kan er nog mee lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vind men hier van de viedeokaart en met name de drivers van deze kaart. Ik vind de driver erg amateuristisch overkomen:

- er worden bij mij twee dezelfde display adapters herkent door windows
- Er is nergens in te stellen wat er moet gebeuren als je het scherm dichtklapt.
- Ik heb twee 'default' monitors en twee 'Plug en Play' monitors.
- Ik kan met geen enkel programaatje (powerstrip bv) een custom resolutie instellen voor de externe monitor.
- Algehele instellingen zijn zeer karig en onduidelijk.

Mensen die tips hebben om er wel makkelijk mee te werken?

Wat ik ook jammer vind is dat je nergens in kan stellen dat je je laptop op kan starten met een toetsenbord of muis.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
- er worden bij mij twee dezelfde display adapters herkent door windows
Dat is juist hardstikke mooi! Ding heeft 2 ramdacs, dus kan je een 2e externe scherm in het verlengde zetten van je lcd ipv een cloon. Een beetje ati kaart heeft hetzelfde hoor...
- Er is nergens in te stellen wat er moet gebeuren als je het scherm dichtklapt.
Komt omdat je videokaart daar niks mee te maken heeft. Daar gaat je apm over.
Afbeeldingslocatie: http://www.i-cey.net/got/dellapm.gif
- Ik heb twee 'default' monitors en twee 'Plug en Play' monitors.
Dat zal wel door jou komen, ik heb 2 plug en play monitoren zoals het hoort. Niks aan veranderen want er is niks mis mee.
- Ik kan met geen enkel programaatje (powerstrip bv) een custom resolutie instellen voor de externe monitor.
Waarschijnlijk doe je iets fout, ik weet niet wat want ik gebruik gewoon de windows instellingen en dat gaat prima.
- Algehele instellingen zijn zeer karig en onduidelijk.

Ik heb de intel extreme graphics 2 software, en eigenlijk nooit ergens last van gehad. Ik zou ook niet weten wat ik nou verder in zou moeten stellen. Het is geen gamekaart dus die prestaties, af, aa etc kan je toch niet verwachten zoals bij een x800 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Zoals Icey hierboven al zegt zijn een aantal van je problemen makkelijk op te lossen en ik vraag me af met welke insteling je deze laptop hebt gekocht. Ik neem aan dat je weet dat deze interne kaart geen gaming kaart is, en dat je bij de aankoop van deze laptop jezelf toch wel goed geïnformeerd hebt. Dan had je kunnen weten dat de performance in games niet je van het is. Verder doen de drivers van Intel volgens mij nou niet echt onder ten opzichte van die van Nvidia of ATI, bovendien zijn er gewoon minder functies op deze kaart.

Wat betreft je vraag over het opstarten van je laptop via een toetsenbord en/of muis:

Ik weet eigenlijk niet waar je precies heen wil? Er zit toch gewoon een knop op de laptop waarmee je hem aan en uit kunt zetten? En laat die knop nu boven je toetsenbord zitten. Wat is dan het nut van het opstarten van je laptop via het toetsenbord? Als je bedoelt dat je dit vanaf een extern toetsenbord wil doen lijkt me dat een nogal raar punt om op af te knappen. Hetzelfde geldt voor het opstarten via muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Icey: Wat betreft de instelling als je de klep dichtdoet: het gaat me om de 'instelling' dat als je de klep dichtdoet, je vga poort geactiveerd wordt. Dit gebeurd automatisch en is verder prima, maar je hebt er verder geen controle op. laatst had ik (weet niet hoe) de externe vga op 1400x1050 staan en kreeg hem daar niet meer van af. Uiteindelijk is het gelukt door in windows het bureablad te verlengen naar de externe monitor en 'm dan op 800x600 te zetten. Als ik dit deed via de Intel software 'onthield' ie de wijziging niet.

En dat ati dezelfde functies heeft klopt, maar daar zie ik ook niet twee kaarten in de device manager staan.

Ik wil de externe monitor op 800x480 laten draaien. Wil je zeggen dat jij dat wel voor elkaar krijg. Graag hoor ik van je hoe je dat doet.

@CamU: Je hebt mij niet over games horen praten.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik werk nu al zo 5maanden op de 510m en de laptop bevalt me erg goed. Zo goed als geen gebreken. Behalve dat de batterijduur mij ontzettend tegenvalt. Ik haal bij volledig opgeladen nog net geen 3uur op de batterij en dat is bij gewoon internetten, geen wifi en scherm 3 tikken lager. En dat is van een 6cell 53 WHr batterij. Hoe zit dat bij jullie laptops?? Ik zit erover na te denken de mediabay accu erbij te nemen zodat ik 2 batterijen in mijn laptop heb, maar ik ben bang dat ik dan alsnog maar rond de 4,5uur zal zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 19:04:
Behalve dat de batterijduur mij ontzettend tegenvalt. Ik haal bij volledig opgeladen nog net geen 3uur op de batterij en dat is bij gewoon internetten, geen wifi en scherm 3 tikken lager. En dat is van een 6cell 53 WHr batterij. Hoe zit dat bij jullie laptops?? Ik zit erover na te denken de mediabay accu erbij te nemen zodat ik 2 batterijen in mijn laptop heb, maar ik ben bang dat ik dan alsnog maar rond de 4,5uur zal zitten.
Controleer mss eens de status van je cpu. Misschien is er een programma (eventueel zelfs virus, spyware ed) dat op de achtergrond nogal wat ressources vraagt.

Ben je zeker dat je wifi kaartje uit staat? Mss kun je nog andere devices uitschakelen?

Verder het proberen waard om SpeedsSwitch XP te installeren. Daar kun je instellen op max batt duur. Mss gaat performance dan wel wat achteruit maar als het maar om te internetten is merk je dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Met die extra batterij zou je op het dubbele uit moeten komen dus 6 uur. Ik doe ongeveer 3 en een half uur op mijn batterij. En dan zit ik een beetje te internetten via wifi met mijn scherm vrij hoog. Met die extra batterij die er over 2 daagjes aan komt hoop ik dus op zo'n 7 uur uit te komen. Met het scherm op zijn laagste haal ik rond de 4 en een half uur ongeveer. Maar zover ben ik nog niet gekomen...

Ik hoop dit weekend mijn extra batterij binnen te krijgen en dan zal ik eens wat testjes doen voor jullie.

@ lusch. Ik heb de 180 paginas manual van de Intel 855 erbij gepakt. Het lijkt erop dat die resoluties niet ondersteund worden...

640 x 480, 16M colors (60, 72, 75, 85, 100, 120 Hz)
800 x 600, 16M colors (60, 72, 75, 85, 100, 120 Hz)
1024 x 768, 16M colors (60, 70, 75, 85, 100, 120 Hz)
1152 x 864, 16M colors (60, 75, 85, 100 Hz)
1280 x 1024, 16M colors (60, 75, 85, 100Hz)
1600 x 1200, 16M colors (60 Hz)
1920 x 1440, 64K colors (60, 75 Hz)
2048 x 1536, 64K colors (60 Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icey schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 19:30:
@ lusch. Ik heb de 180 paginas manual van de Intel 855 erbij gepakt. Het lijkt erop dat die resoluties niet ondersteund worden...

640 x 480, 16M colors (60, 72, 75, 85, 100, 120 Hz)
800 x 600, 16M colors (60, 72, 75, 85, 100, 120 Hz)
1024 x 768, 16M colors (60, 70, 75, 85, 100, 120 Hz)
1152 x 864, 16M colors (60, 75, 85, 100 Hz)
1280 x 1024, 16M colors (60, 75, 85, 100Hz)
1600 x 1200, 16M colors (60 Hz)
1920 x 1440, 64K colors (60, 75 Hz)
2048 x 1536, 64K colors (60 Hz)
Standaard niet nee, maar je zou die toch via 3rd party software (Powerstrip) moeten kunnen instellen...?

Ik kan trouwens 640x480 ook niet instellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 18:13:
...
@CamU: Je hebt mij niet over games horen praten.
Ik gebruikte games in dit geval als een voorbeeld waarbij je gebruik moet maken van meer functies dan de kaart te beiden heeft. Uit je stukje maakte ik op dat je niet echt te spreken bent over de prestaties van de grafische chip en daarop antwoorde ik dat je verwachtingen misschien te hoog waren. Verder hebben grafische chips die speciaal op de gamers gericht zijn vaak meer instellingen dan deze chipset die meer op officegebruik is gericht. Dat is meer waar ik op doelde.

Wat bedoelde je nu trouwens precies met opstarten via toetsenbord/muis?
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 19:04:
ik werk nu al zo 5maanden op de 510m en de laptop bevalt me erg goed. Zo goed als geen gebreken. Behalve dat de batterijduur mij ontzettend tegenvalt. Ik haal bij volledig opgeladen nog net geen 3uur op de batterij en dat is bij gewoon internetten, geen wifi en scherm 3 tikken lager. En dat is van een 6cell 53 WHr batterij. Hoe zit dat bij jullie laptops?? Ik zit erover na te denken de mediabay accu erbij te nemen zodat ik 2 batterijen in mijn laptop heb, maar ik ben bang dat ik dan alsnog maar rond de 4,5uur zal zitten.
Ik heb zo'n media bay batterij en het is echt een hele verademing. De batterijduur is, zoals Icey al verwacht, ongeveer toegenomen tot 6 uur bij gebruik van WiFi en het scherm op een van de laagste standen. Mijn primaire 53Whr batterij is mij ook tegengevallen, ik haal net als jij krap 3 uur mobiel werken op mijn primaire batterij. Met de mediabay batterij (6Cell 48Whr) is het wel een hele vooruitgang.

[ Voor 43% gewijzigd door CamU op 23-03-2005 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CamU schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 19:50:
[...]

Ik gebruikte games in dit geval als een voorbeeld waarbij je gebruik moet maken van meer functies dan de kaart te beiden heeft. Uit je stukje maakte ik op dat je niet echt te spreken bent over de prestaties van de grafische chip en daarop antwoorde ik dat je verwachtingen misschien te hoog waren. Verder hebben grafische chips die speciaal op de gamers gericht zijn vaak meer instellingen dan deze chipset die meer op officegebruik is gericht. Dat is meer waar ik op doelde.

Wat bedoelde je nu trouwens precies met opstarten via toetsenbord/muis?
Het gaat me niet om de prestaties, maar om de mogelijkheden. Dat zijn twee verschillende dingen volgens mij. Concreet de punten uit het lijstje wat ik postte. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik met onder andere Powerstrip geen alternatieve resolutie in kon stellen, dus dacht dat het met een nieuwe laptop ook wel geen probleem zou zijn.

Met het opstarten bedoel ik inderdaad opstarten via een externe muis of toetsenbord, deze opties mis ik in het bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dit de mediabay accu die jullie hebben/besteld hebben??

DELL
Tweede batterij voor modulaire bay, Inspiron 600m € 106

Productkenmerken
Batterij : Lithium-ion-batterij met 6 cellen
Capaciteit : 48 W/uur
Beschikbaar voltage : 12,6 V DC
Functies : Batterij-indicator, statusindicator
Maximumaantal oplaadcycli : 300 ontlaad-/oplaadcycli

Ik vindt het wel vaag, dat er inspiron 600m bij staat en geen 510m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 20:01:
[...]
Het gaat me niet om de prestaties, maar om de mogelijkheden. Dat zijn twee verschillende dingen volgens mij. Concreet de punten uit het lijstje wat ik postte.'...
Waar ik op wilde wijzen is dat je qua prestaties en mogelijkheden misschien niet teveel van de chipset moet verwachten.
Met het opstarten bedoel ik inderdaad opstarten via een externe muis of toetsenbord, deze opties mis ik in het bios.
Die optie biedt de Dell idd niet, is die op andere laptops wel te vinden?

@ruben.s

In de VS is de 600m hetzelfde model als de 510m in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die optie biedt de Dell idd niet, is die op andere laptops wel te vinden?

@ruben.s

In de VS is de 600m hetzelfde model als de 510m in Europa.
thnx, vindt je dat de laptop veel zwaarder is geworden door de mediabay accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
De laptop wordt wel zwaarder maar niet dermate dat het echt storend is. Maar goed, dat is vrij subjectief natuurlijk. Ik werk vaak met m'n laptop op een tafel of op mijn schoot en heb er dan geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
Vandaag eindelijk m'n 510m ontvangen :9~
Nu heb ik deze opnieuw geïnstalleerd naar mijn eigen smaak, echter......

Mijn 2200B/G werkt perfect alleen mijn vaste lan verbinding niet meer :'(
Voordat ik het opnieuw heb geïnstalleerd werkte het wel :?
Heeft iemand dit meegemaakt, of hopelijk een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChristiaanB schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 22:49:
Vandaag eindelijk m'n 510m ontvangen :9~
Nu heb ik deze opnieuw geïnstalleerd naar mijn eigen smaak, echter......

Mijn 2200B/G werkt perfect alleen mijn vaste lan verbinding niet meer :'(
Voordat ik het opnieuw heb geïnstalleerd werkte het wel :?
Heeft iemand dit meegemaakt, of hopelijk een oplossing hiervoor?
Staan er geen gekke dingen in apparaatbeheer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 09:13:
[...]
Staan er geen gekke dingen in apparaatbeheer?
Nee niets wat er gek uitziet.
Het vreemde is alleen wel dat deze nu wel functioneerd :?
Heb Wifi uitgeschakeld via toetsenbord en toen ingelogt, en daarna werkte het wel weer 8)7

Weet iemand trouwens welke software ervoor zorgt dat er plaatjes naar voren komen als je bv de wifi aan of uit zet.
Voor de nieuwe install kreeg ik deze wel maar kan de software niet vinden op de meegeleverde cd's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChristiaanB schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 09:26:
[...]

Heb Wifi uitgeschakeld via toetsenbord en toen ingelogt, en daarna werkte het wel weer 8)7

Weet iemand trouwens welke software ervoor zorgt dat er plaatjes naar voren komen als je bv de wifi aan of uit zet.
Voor de nieuwe install kreeg ik deze wel maar kan de software niet vinden op de meegeleverde cd's
Dat is dell Quickset, kan het bij mij ook niet vinden op de HD. Ook niet op de cd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 09:44:
[...]
Dat is dell Quickset, kan het bij mij ook niet vinden op de HD. Ook niet op de cd?
Ik heb het wel ergens op cd gezien, zal is kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 09:44:
[...]
Is idd de Dell Quickset, en staat op de drivers en utilities cd.
Dank u _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb XP opnieuw geinstalleerd en ben nu de indicators kwijt die zichtbaar worden als je met Fn + pageup/ pijltjes het volume/ de brightness aanpast. Iemand enig idee hoe ik deze terug tover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:13
met dell quickset dus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ChristiaanB schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 09:26:
[...]

check effe of ergens dat power saving tooltje draait die je netwerkkaart uitschakelt.. of heb je het ook als je op de adapter werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Ik krijg zeer binnenkort mijn 510M binnen!!! Ik wil dan natuurlijk meteen een clean install doen, om mijn schijven goed te partitioneren, WinXP Pro ipv Home erop te zetten en van alle DELL kak af te zijn.

Is het voldoende om dan gewoon alle drivers van de Drivers&Utilities erop te zetten en dan nog even richting de DELL site te surfen, je codenummer in te voeren en zo je systeem helemaal up-to-date te maken? Ok krijg je zo weer een deel van de kak terug of mis je misschien iets essentieels???

[ Voor 3% gewijzigd door AJ1815 op 24-03-2005 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Doe het met de hand zou mijn voorkeur hebben. Laatste Intel Chipset drivers, Nieuwste Intel Extreme Graphics drivers, nieuwste soundcard drivers en verder de intelproset software met de intel netwerk drivers. Alhoewel ik alleen de drivers installeerde, scheelt weer een paar mb voor de proset software.

Verder heb ik helemaal geen software geinstalleerd zoals de quickset applicatie enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

* Dell Notebook System Software
* Intel Mobile Chipset driver
* PCMCIA controller driver
* Intel 855GME video driver
* SigmaTel STAC 9750 audio driver
* Intel Pro/100 VE driver
* MDC driver
* Wireless MiniPCI driver (if present)
* Wireless Bluetooth (if present)
* Alps touchpad drivers
* QuickSet utility

Dit is het lijstje dat je moet installeren voor normale werking. Hou er rekening mee dat de volgorde van de eerste 4 van cruciaal belang zijn, je zou niet de eerste zijn die eerst video en chipset perongeluk als laatste erop zet of iets dergelijks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
@Pixal: Dus als ik al deze dingen in deze volgorde erop zit heb ik maximale functionaliteit en minimale vervuiling van mijn systeem??? Dat zou wel erg flex zijn...

En zijn al deze drivers en software gewoon op de bijgeleverde CD te vinden of kan ik ze beter van het i-net af te halen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
Pixal schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 13:26:
[...]
check effe of ergens dat power saving tooltje draait die je netwerkkaart uitschakelt.. of heb je het ook als je op de adapter werkt?
Ik denk dat het dat is geweest, heb de drivers opnieuw geïnstalleerd en nu functioneerd deze wel goed.
Moest nu ff een wizard doorlopen waar ook in naar voren kwam over powersavings icm netwerkkaart.
Als voeding los gekoppeld is en dan de netwerkkabel eruit wordt gehaald dan moet eerst de voeding er weer op voordat de netwerkadapter weer functioneerd.
Dit allemaal om de max uit je batterij tijd te halen.
Heb dit uitgezet aangezien ik nog weleens op en neer loop met dit ding :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
AJ1815 schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 16:36:
@Pixal: Dus als ik al deze dingen in deze volgorde erop zit heb ik maximale functionaliteit en minimale vervuiling van mijn systeem??? Dat zou wel erg flex zijn...

En zijn al deze drivers en software gewoon op de bijgeleverde CD te vinden of kan ik ze beter van het i-net af te halen???
In principe heb je maar 2 cd's nodig, namelijk de windows cd en de drivers en utilities cd.
Op laatst genoemde cd staan alle drivers en tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
Weet iemand waar de fat32 partitie voor dient van 2,75GB??

Afbeeldingslocatie: http://www.cbit.nl/plaatjes/Dell_510m_schijfbeheer.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:56

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

ChristiaanB schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 08:48:
Weet iemand waar de fat32 partitie voor dient van 2,75GB??

[afbeelding]
Laat ik eens gek doen en een gok wagen.

System restore? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
HTT-Thalan schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 08:56:
[...]
Laat ik eens gek doen en een gok wagen.

System restore? :P
Zou kunnen maar dan moet je de optie ergens tegenkomen om daar gebruik van te maken.
Tijdens boot kom ik nergens de optie tegen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Nee, die System Restore partitie is die kleine van 78 MB, niet die van 2.75 GB. Waarschijnlijk is dat ruimte die je als aparte partitie hebt geconfigureerd, aangezien je zo te zien aan het partitioneren bent gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

ChristiaanB schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 09:07:
[...]

Zou kunnen maar dan moet je de optie ergens tegenkomen om daar gebruik van te maken.
Tijdens boot kom ik nergens de optie tegen namelijk.
Logisch, want system restore gebeurt ook meestal adhv een bootdisk of cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

CamU schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 09:40:
Nee, die System Restore partitie is die kleine van 78 MB, niet die van 2.75 GB. Waarschijnlijk is dat ruimte die je als aparte partitie hebt geconfigureerd, aangezien je zo te zien aan het partitioneren bent gegaan?
En met welk compressieprogramma kun jij een complete windows installatie + aanhang binnen 78mb proppen? Want dan wil ik daar wel een isootje van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die kleine partitie is de diagnostics software. Tenminste, bij m'n I8600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
CamU schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 09:40:
Die van 78MB is volgens mij van de diagnose software, 78MB lijkt me ook een beetje weinig voor een system restore ;)
De 2,75GB heb ik niet aangemaakt, die was eral ook voor de nieuwe install.
Dacht laat maar staan kan altijd nog weg, maar wil wel weten waar deze voor dient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
HTT-Thalan schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 09:44:
[...]
Logisch, want system restore gebeurt ook meestal adhv een bootdisk of cd.
Oke, dat snap ik maar bij de nieuwe installatie van XP kreeg ik ook de optie niet om van system restore gebruik te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Sorry, ik bedoelde uiteraard de diagnostics partitie i.p.v. de system restore :+. Die staat volgens mij gewoon op een cd die je bij je Dell geleverd kreeg. Maar kreeg je bij je aankoop de HD in deze partities opgedeeld? Ik kreeg gewoon 1 partitie en heb er daar zelf later 2 van gemaakt.

@ChristiaanB hierboven: Als je je Dell System Restore CD in je laptop stopt zou je wel gewoon de system restore functie moeten kunnen gebruiken, bij een nieuwe installatie is dat volgens mij anders (of bedoel je hier de restore functie van XP en niet die van de Dell Cd?)

[ Voor 33% gewijzigd door CamU op 25-03-2005 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
CamU schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 10:28:
Sorry, ik bedoelde uiteraard de diagnostics partitie i.p.v. de system restore :+. Die staat volgens mij gewoon op een cd die je bij je Dell geleverd kreeg. Maar kreeg je bij je aankoop de HD in deze partities opgedeeld? Ik kreeg gewoon 1 partitie en heb er daar zelf later 2 van gemaakt.

@ChristiaanB hierboven: Als je je Dell System Restore CD in je laptop stopt zou je wel gewoon de system restore functie moeten kunnen gebruiken, bij een nieuwe installatie is dat volgens mij anders (of bedoel je hier de restore functie van XP en niet die van de Dell Cd?)
Ik heb er zelf 2 partitie's van gemaakt, is altijd veiliger als windows er opnieuw op moet ;)

Ik heb de Dell Windows CD gebruikt voor een nieuwe installatie.
Ik bedoel niet de system restore van XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Pixal schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 15:58:
* Dell Notebook System Software
* Intel Mobile Chipset driver
* PCMCIA controller driver
* Intel 855GME video driver
* SigmaTel STAC 9750 audio driver
* Intel Pro/100 VE driver
* MDC driver
* Wireless MiniPCI driver (if present)
* Wireless Bluetooth (if present)
* Alps touchpad drivers
* QuickSet utility

Dit is het lijstje dat je moet installeren voor normale werking. Hou er rekening mee dat de volgorde van de eerste 4 van cruciaal belang zijn, je zou niet de eerste zijn die eerst video en chipset perongeluk als laatste erop zet of iets dergelijks. :)
Waarom is die volgorde zo belangrijk? Ik heb heel lang gewerkt zonder die Dell Notebook System Software. Later erop zetten leverde geen problemen op volgens mij?

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Waarom staat er eigenlijk standaard een icoontje in de tray met "Hardware Veilig Verwijderen" voor mijn DVD writer?

Kan ik dat icoontje ook gewoon niet uitschakelen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Aike schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 13:13:
[...]

Waarom is die volgorde zo belangrijk? Ik heb heel lang gewerkt zonder die Dell Notebook System Software. Later erop zetten leverde geen problemen op volgens mij?
De mogelijkheid is er wel dat het fout gaat. Vooral chipset en daarna video. Je kan jezelf veel bsods besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
Weet iemand hoe je de scherpte insteld op het scherm van een 510m?
Ik kan het namelijk nergens vinden en soms word de tekst niet lekker weergegeven :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChristiaanB schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 17:04:
Weet iemand hoe je de scherpte insteld op het scherm van een 510m?
Ik kan het namelijk nergens vinden en soms word de tekst niet lekker weergegeven :/
Scherpte instellen op zich gaat niet. Je moet de juiste resolutie instellen om het scherpste beeld te hebben. Dit is afhankelijk van je aankoop 1024x768 of 1400x1020 1400x1050. Resolutie doe je via configuratiescherm > beeldscherm > ... Of via utilities bij beeldkaart (geen idee of die er zijn bij de intel kaartjes).

[edit]
foutje in resolutie, is dus 1400x1050

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 18:05 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.