[Ervaringen] Dell Inspiron 510M - Deel 2

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.496 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat het verschil is tussen de 4 en 6 cell batterij. Ik heb ze allebei en denk dat het maar 30-45 min scheelt ? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, nog een vraagje, als ik mijn service tag invoer op de Dell support site, krijg ik te lezen dat mijn 510m een 610m is ?? Heeft iemand anders dit ook ?

En ik probeerde onlangs windows XP te restoren met de meegeleverde CDs blijkt dat ik alle drivers (VGA, wireless, NIC, modem, etc) handmatig moet downloaden ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
510m = 600m (in de VS)

In de VS kennen ze de 510m niet en de aanduiding daar is 600m, daar is niks mis mee. Je onderdelen zijn ook gewoon uitwisselbaar, kijk maar naar mijn ervaringen met de media-bay batterij voor de 600m een paar posts terug. De drivers voor VGA, wireless, NIC, modem enzovoorts moeten gewoon op 1 van die recovery cd's staan.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 18:40:
zoals ik jullie al had geinformeerd heb ik ook een 510m besteld.
er zit bluetooth in , dus ik heb er een bluetooth muis bij besteld. het is een muis zonder dongle dus hij werkt zonder ook maar iets in je usb poort te stoppen.
nu is dit betrekkelijk nieuw allemaal en ik vraag e af of iemand er al wat ervaring mee heeft en of het goed werkt.

ik heb mijn 510m nog niet binnen dus heb nog niets kunnen uitproberen.
En? Kan je ons inmiddels al iets meer vertellen over bluetooth muizen?

Great minds think alike!

Verwijderd

Ik heb nog een paar dagen de tijd om de 510m te bestellen (ivm de super-deluxe acties die gaan tot en met 27 december).
Op dit moment krijg je een fikse korting, gratis levering, gratis dubbel geheugen, en een 60gb schijf!
Dat is wel erg netjes.
Het enige waar ik nog aan twijfel is de RPM van die 60gb harde schijf... Sommige mensen beweren dat je speciaal telefonisch moet bestellen, om dan 50 euro ofzo extra te betalen als je een 5400rpm schijf wilt ipv een 4200rpm schijf, maar anderen zeggen dat die 510m standaard met een 5400rpm schijf komt?
Wat moet ik nu geloven?

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb ook niet gebeld voor een 5400rpm schijf en die zit er bij mij gewoon in. :) dus dat zal wel goed komen hoor

Verwijderd

Ok bedankt LordHades, dan ga ik ook gewoon langs internet bestellen hoor :)
Nog even nadenken of de 4cell -> 6cell batterij de 50 euro waard is, en dan bestellen die hap :)

• CamU
Ja, die 6 cell is het zeker waard. Neem geen 4 cell want je zult ongetwijfeld teleurgesteld zijn over de batterijduur met een 4 cells. Verder zal die 60 GB nog steeds wel een Hitachi zijn zeker? de mijne was iig ook 5400 rpm. Veel plezier ermee, ik ben nog steeds reuze tevreden met mijn 510m!

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 21:41
Ik heb een 510M met een 802.11b Intel wlan adapter (zeg maar de echte centrino versie).
Deze functioneert niet echt geweldig in een WLAN omgeving met eenzelfde 510M maar dan met de 802.11g kaart en een 3com 11b/11g accespoint. De verbinding valt vaak weg terwijl de signaalsterke uitstekend/zeer goed is.

In een andere WLAN omgeving (11b) werkt ie wel uitstekend.
Heb nu mijn oude Asus 11b kaartje er maar ingestoken, deze werkt wel goed.

Tevens heb ik ontdekt dat het beeldscherm probleem (het beeldscherm gaat aan na een dag of een paar uur terwijl de klep gesloten is) ook bij mijn collega voorkomt die ook een 510M heeft.
Bios versie A07.Standaard Intel graphics adapter.

Nog een vaag probleem: het scrollen gaat soms heel moeizaam. Door google resultaten scrollen, dan gaat het laatste stukje erg traag.
Ook bijv. SSH apps (securecrt, putty) gaan echt per regel, echt heel irritant. Ik heb nog geen oorzaak kunnen vinden, misschien is de laptop te warm. Rebooten maakt niet uit.

Ook hapert het geluid als je het scherm dicht doet.

Ik heb de 510M nu bijna een half jaar. Al met al vind ik hem geen uitblinker: relatief veel brakheden (in vergelijking tot mijn vorige laptop, een Fujitsu Siemens Lifebook P3 450mhz).

[ Voor 4% gewijzigd door Arnout op 24-12-2004 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 09:01

cue

MetHod schreef op woensdag 20 oktober 2004 @ 14:47:
[...]

Die TV-out is het enige echte nadeel van deze laptop.
Het is een 7 pins aansluiting, lijkt op s-video maar dat is het niet. Je kan bij Dell voor EUR 30 (!!!!) een verloopkabel kopen met daarop composiet, audio en s-video. Komt op mij over als extra geldklopperij.

[afbeelding]

Bij Nowthatsit.nl hebben ze een verloopkabel met alleen composiet, voor EUR 15.

Misschien dat iemand kan bevestigen of dit een "radeon" tv-out is? ( http://www.digit-life.com/articles2/radeon-tv-out/ )
Heb je hier mee dan ook SPDIF zodat je je laptop op je dolby setje kan aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 16:46
Volgens mij wel, dan heb je dus wel die verloopkabel nodig. De svideo optie werkt prima zonder verloopstukje overigens. Ik kreeg er wel een verloopstukje naar composite bij.

Ik denk overigens dat het vrij makkelijk zelf te maken is, kijkend naar de composite kabel, en wetend welke gebruikt worden voor svideo blijven er maar 2 aansluitingen over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi, ff een vraagje , het is me eigenlijk nu pas opgevallen, maar er zit geen centrino stickertje op mijn laptop. Hebben jullie dit ook niet?? Ik dacht dat het moest als je een centrino erin had zitten dat er dan zo stickertje op zit, klopt dat?

ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Stikkertje krijg je alleen als je aan alle eisen voldoet..

Pentium M Proc
Centrino Chipset
Intel 2100 wifi geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:49
je kan ook voor de intel 2200BG kaart kijken ook dan ben je centrino centified en heb je 802.11g, maar het is alleen de naamvoering.

[ Voor 60% gewijzigd door PROnline op 26-12-2004 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Icey schreef op zondag 26 december 2004 @ 13:32:
Stikkertje krijg je alleen als je aan alle eisen voldoet..

Pentium M Proc
Centrino Chipset
Intel 2100 wifi geloof ik.
Ook dan niet, want ik voldoe dus aan die eisen (Pent M 1.6, Centrino chipset, Intel LAN 2100-3A WiFi set) en heb geen stikkertje op mijn laptop zitten. Niet dat me dat ook maar iets interesseert, maar blijkbaar zijn ze bij Dell wat dat betreft niet zo consequent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:39
Ik ben op zoek naar een compact, licht (<2.8kg) en niet te duur (max 1200euro) laptopje voor:
* erbij: er blijft dus een desktop voor 't zwaardere werk
* lekker wat te surfen/mailen/chatten op de bank (wlan)
* wat licht photoshop-werk voor 't bewerken van digitale foto's

Ik zit momenteel wat te twijfelen tussen een
Del Inspiron 510M met Centrino 1.7, 512MB, 60GB, wlan, 15" (wide) .... (kom uit een stukje onder de 1200 euro)
en de...
Kruidvat aanbieding van 28december: Cybermaxx (==Medion) Centrino 1.7, 512MB, 60GB, wlan, 14" wide (1280x768), 2.2kg, 23cm diep, ... voor 1199euro
Afbeeldingslocatie: http://www.kruidvat.nl/domains/kruidvat/content/magazine_nl/200453/mainimage/1_afbeelding.jpg

De Kruidvat aanbieding is heerlijk compact en licht dus... perfect voor erbij op de bank/salontafel. Mjah... dat heeft ook vast weer z'n nadelen, het scherm is bijvoorbeeld niet overdreven groot en de accu-capaciteit zal wel navenant zijn.

Iemand tips?

[ Voor 9% gewijzigd door catchingfire op 26-12-2004 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een 510m neemt met Pentium-M 1.4ghz 512mb ram, 60gb hdd dan kom je uit op 940 euro inclusief verzendkosten... Het snelheidsverschil tussen 1.7ghz en 1.4ghz is absoluut te verwaarlozen, en zeker voor jouw doeleinden totaal irrelevant. Als je het zo bekijkt is het prijsverschil tussen die Kruidvat-laptop en de Dell laptop zo'n 250 euro, dat is toch al wel een heel verschil (en dan heb je een Dell, wat in mijn ogen toch stukken beter is dan zo'n Aldi/Medion ding :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
catchingfire schreef op zondag 26 december 2004 @ 16:05:...

Ik zit momenteel wat te twijfelen tussen een
Del Inspiron 510M met Centrino 1.7, 512MB, 60GB, wlan, 15" (wide) .... (kom uit een stukje onder de 1200 euro)...
Volgens mij biedt Dell geen 510M met een wide screen aan, je kunt kiezen tussen 14 of 15 inch, geen 15.4. Als je een widescreen op een laptop bij Dell zoekt moet je kijken naar de 8600 serie.

Verder zou ik je aanraden om goed na te gaan hoe het met de garantievoorwaarden van die kruidvat laptop zit. Je zult er ongetwijfeld op kunnen doen wat jij met die laptop wilt doen (dat kan eigenlijk met elke laptop die er nu verkocht wordt) maar stel dat er iets kapot gaat, hoe wordt jouw garantie dan afgehandeld. Ook zou ik wel benieuwd zijn naar de merken onderdelen die erin zitten. Zijn dat eerste klas onderdelen of niet. Als het verschil slechts zo klein is zou ik toch voor de Dell (of een ander A merk) gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
[quote]CamU schreef op zondag 26 december 2004 @ 18:16:
Volgens mij biedt Dell geen 510M met een wide screen aan, je kunt kiezen tussen 14 of 15 inch, geen 15.4. Als je een widescreen op een laptop bij Dell zoekt moet je kijken naar de 8600 serie.
[/quote[

Kan bij Dell toch gewoon een 15,0" TFT SXGA+ Kleurenscherm (1400*1050) (+ EUR 59.50 EUR) scherm selecteren op de Inspiron 510M Mobility (N015M5)
Verder zou ik je aanraden om goed na te gaan hoe het met de garantievoorwaarden van die kruidvat laptop zit. Je zult er ongetwijfeld op kunnen doen wat jij met die laptop wilt doen (dat kan eigenlijk met elke laptop die er nu verkocht wordt) maar stel dat er iets kapot gaat, hoe wordt jouw garantie dan afgehandeld. Ook zou ik wel benieuwd zijn naar de merken onderdelen die erin zitten. Zijn dat eerste klas onderdelen of niet. Als het verschil slechts zo klein is zou ik toch voor de Dell (of een ander A merk) gaan.
2 jaar garantie zit erbij ingebegrepen... zal wel naar Medion gaan, en 't service-centrum daarvan ligt op steenworpafstand van hier (in de buurt van Venlo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartW
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:05
[quote]catchingfire schreef op zondag 26 december 2004 @ 18:31:
CamU schreef op zondag 26 december 2004 @ 18:16:
[/quote[

Kan bij Dell toch gewoon een 15,0" TFT SXGA+ Kleurenscherm (1400*1050) (+ EUR 59.50 EUR) scherm selecteren op de Inspiron 510M Mobility (N015M5)

[...]

2 jaar garantie zit erbij ingebegrepen... zal wel naar Medion gaan, en 't service-centrum daarvan ligt op steenworpafstand van hier (in de buurt van Venlo).
1400*1050 is gewoon 3:4 en dus geen wide screen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net (eindelijk) m'n bestelling gedaan bij dell:

* Inspiron 510m Mobility
* Intel Pentium-M Dothan 1.4ghz (2mb L2 cache)
* 512mb DDR 333mhz
* 60gb hdd (hopelijk 5400rpm :))
* dvd/cdrw combo
* intel ProWireless 2200 wifi 54mbit
* 6 cell lithium batterij
* 15inch XGA 1024*768

Totaalprijs 1018 euro inclusief BTW/recupel/transport
Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Klinkt goed... wat is de levertijd van Dell eigenlijk ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er eigenlijk geen idee van. Volgens de website duurt het gemiddeld zo'n 7 tot 10 werkdagen. Ik zal laten weten of ze die belofte kunnen waarmaken :)
Ook nog een vraagje dat misschien een beetje offtopic is: ik heb van andere mensen gehoord dat er standaard op dell systemen nogal veel software zit enzo, en zelfs verborgen partities met specifieke dell software :? Is het veilig om gewoon alle partities te verwijderen bij het installeren om gewoon met een volledig "clean" systeem te beginnen?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2004 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-04-2023
Geen probleem heb ik ook gedaan. Als je een windows xp install cd heb en een driver cd.
En anders kan je de drivers van het internet halen.
Ps wel van www.dell.com en dus niet van dell.nl
Let wel even op met de wifi drivers van .com.
Op de com site zijn de drivers makelijker te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:06

Rannasha

Does not compute.

Op de extra partitie staat bij mij een programma waarmee div hardware checks kunnen worden uitgevoerd. Alle drivers + OS staan verder gewoon op CD, en drivers kunnen gedownload worden.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenst
Hadware checks kan je ook draaien van af je bootabel driver cd :)

Verwijderd

Ok ik ben erg tevreden op dit moment, ik heb zonet de bestelbon van mijn 510m in de mail ontvangen, en op de factuur staat vermeld dat het een 60gb 5400rpm schijf is! Zonder dat ik daarvoor heb moeten bijbetalen dus. Hopelijk is het zo'n lekkere Hitachi schijf met 8mb cache, dan kan het al helemaal niet meer stuk, woohoo! :)
Normaal gezien zal hij volgende week donderdag arriveren, ik zal iets laten weten dan :)

• WeAreLegion
  • Niet online
nvm heb het al gefixed

[ Voor 92% gewijzigd door WeAreLegion op 30-12-2004 13:00 ]

Verwijderd

Hallo, ik had even een vraagje over de dell laptop m.b.t de multimedia kabel die je erbij kan bestellen (is dan een s-video/ stereo naar rca en nog een die ik niet ken)
Ik had ergens in deel 1 gelezen dat daar ook de s-p/dif bijzat maar op een plaatje van de kabels en op de dell website staat dit er niet bij? Kan iemand bevestigen dat het daarbij zit als ze hem bijv. al hebben gekocht?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenst
ik wil graag dvd's branden op mijn D600 kan ik hier een NEC slimline ND-6500A dvd brander in zetten :?
De brander die word aangeboden bij dell is mij ff te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04 20:04
Na lang twijfelen tussen een Asus M6800ne en de Dell Inspiron 510M, toch maar voor de Dell gegaan...vond het schermpje en de vormgeving van de Asus niet echt helder/mooi. Zonder de Dell scherm ooit gezien te hebben maar een risico genomen, aangezien de prijs goedkoper was. Heb de volgende configuratie per telefoon besteld:

- Intel pentium m 725 1.6Ghz
- 1 Gb ram (2x512mb), waarvan 64mb door de videochip wordt gebruikt
- SXGA 1400x1050 resolutie
- Intel pro wireless network 2200 802.11b/g
- DVD/CDRW combi drive...is van het merk Samsung
- 60Gb harddisk 5400rpm...is van het merk Toshiba
- 6 cell batterij als hoofd accu
- XP Home SP2
- 1 jaar garantie
- 70 euro online korting
- gratis verzending
- gratis dubbel geheugen, maar dit gold niet voor 512mb :(

Geloof dat er achteraf een foutje was :P ...maar heb er totaal 1332,- voor betaald _/-\o_ . Goeie prijs als ik het vergelijk met andere laptops. Kreeg de laptop binnen 10 dagen thuis afgeleverd door UPS. Heb hem nu een weekje in bezit en ben er zeer tevreden over. Jammer dat ik van begin af niet XP Pro had genomen 8)7 . Weet iemand wat upgrade van Home Edition naar Pro kost?...en is het het waard? Ik gebruik mijn laptop voornamelijk om te programmeren.

Ben trouwens van plan om nou een Linksys WRT54G router te kopen en deze met de laptop op Chello internet aansluiting te gebruiken...heeft iemand ook deze router met deze laptop? Is de combinatie probleemloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Jah ik heb die router en dat werkt prima :) nooit connection lost of wat dan ook gehad. En home als je er alleen op programmeerd is prima hoor :) zoveel verschil zit er niet tussen home en pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Mooi laptopje hoor, ziet er echt piekfijn uit! Ik weet niet precies hoe het ook alweer zat, en of het nog steeds geld voor de huidige Toshiba's, maar er was geloof ik een verschil in lees prestaties tussen de Hitachi en de Toshiba, een aantal pagina's terug of in het vorige topic staat daarover wel eea.

Wat betreft die router: Ik heb dezelfde router en het werkt allemaal piekfijn, geen problemen. Heb zelf wel een Intel 2100 A kaartje (alleen 802.11b) maar ik ga ervanuit dat de 2200 ook probleemloos zal werken. Zie in het vorige topic maar de wireless test die ik heb gedaan.

Veel plezier ermee!

edit:

Zie net dat die pics verplaatst zijn en ik mijn post niet meer kan editten. Als je die pics wil, roep dan maar even ;)

[ Voor 15% gewijzigd door CamU op 03-01-2005 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 510m is nog in pre-productie, hij zou normaal gezien 6 januari moeten arriveren.
Ik hoop dat ik de juiste keuze gemaakt heb met het XGA+ scherm ipv het SXGA+ scherm...
Ik vond het gewoon een beetje overkill om 1400*1050 te draaien op een 15inch tft, terwijl ik 1280*1024 draai op mijn 17inch CRT... Het moet ook een beetje leesbaar blijven hé :)
Damn wat ben ik toch twijfelachtig :)
dringende oproep: Heeft iemand van dit forum de SXGA+ resolutie perfect werkend gekregen onder linux?
Ik heb er al vaak naar gegoogled, en er bestaan verschillende patches enzo, maar heeft iemand dit daadwerkelijk gedaan, en is de beeldkwaliteit dan wel optimaal (native?)?
Laat me spoedig iets weten, want nu is het nog niet te laat om toch SXGA+ te nemen (denkik toch, aangezien het nog maar pre-productie is).
Loont het de moeite, SXGA+ tegenover XGA+ als ik gewend ben aan 1280*1024 @ 17inch CRT?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben dit forum nu al een tijdje aan het volgen en heb nu een vraag. Ik vind dat de ventilator zo snel aangaat, hij gaat namelijk al aan bij een beetje internetten. Ook blaast hij al als ik de laptop aan zet en volgens mij moet hij uit staan en pas aan gaan als het warm word en dan weer uit gaan.

is dit normaal en ben ik aan het zeuren of hebben meer mensen hier last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 23:59:
ik ben dit forum nu al een tijdje aan het volgen en heb nu een vraag. Ik vind dat de ventilator zo snel aangaat, hij gaat namelijk al aan bij een beetje internetten. Ook blaast hij al als ik de laptop aan zet en volgens mij moet hij uit staan en pas aan gaan als het warm word en dan weer uit gaan.

is dit normaal en ben ik aan het zeuren of hebben meer mensen hier last van
Hij draait bij het opstarten inderdaad. Meestal draait ie bij mij heel langzaam, hoe koud het ook is. Soms draait ie helemaal niet. Het valt me niet zo op, maar als ie uit is merk je dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:06

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 23:55:
dringende oproep: Heeft iemand van dit forum de SXGA+ resolutie perfect werkend gekregen onder linux?
Ik heb er al vaak naar gegoogled, en er bestaan verschillende patches enzo, maar heeft iemand dit daadwerkelijk gedaan, en is de beeldkwaliteit dan wel optimaal (native?)?
Ik heb het werkend gekregen. Moest wel een patch-programmatje in m'n startup scripts zetten, maar daarna werkt het prima, en het ziet er een stuk beter uit dan als het ding op een niet-native resolutie draait.

Persoonlijk vind ik SXGA+ een verademing, lekker veel ruimte op je desktop, minder scrollen op webpages, etc...

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Species5618 schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 09:52:
[...]

Ik heb het werkend gekregen. Moest wel een patch-programmatje in m'n startup scripts zetten, maar daarna werkt het prima, en het ziet er een stuk beter uit dan als het ding op een niet-native resolutie draait.

Persoonlijk vind ik SXGA+ een verademing, lekker veel ruimte op je desktop, minder scrollen op webpages, etc...
Ik herinner me nu dat ik ooit eens iemand kende die een 15inch laptop had met een 1600*1200 resolutie (zo'n top-reeks Dell Latitude), en na 30seconden op dat scherm te kijken kreeg ik traanogen en barstende hoofdpijn...
Als je bekijkt is 1400*1050 niet zo ver af van 1600*1200, dus ik heb mijn bestelling maar gelaten zoals het was, om alle problemen te vermijden :)
Toch bedankt voor de snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetHod schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 08:42:
[...]

Hij draait bij het opstarten inderdaad. Meestal draait ie bij mij heel langzaam, hoe koud het ook is. Soms draait ie helemaal niet. Het valt me niet zo op, maar als ie uit is merk je dat wel.
ok maar wanneer is hij bij jou dan helemaal stil ik heb dit nog niet mee gemaakt. ik weet ook niet zeker of het de ventilator is, kan het ook de HD zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 16:31:
[...]

ok maar wanneer is hij bij jou dan helemaal stil ik heb dit nog niet mee gemaakt. ik weet ook niet zeker of het de ventilator is, kan het ook de HD zijn.
Ventilator kun je zien draaien als je hem op de kop houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
volgens de dell website is m'n laptop 4 januari om 16u verzonden en zal hij 5 januari geleverd worden... lijkt me wel ERG snel, maar we zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 16:31:
[...]

Op dit moment draaid hij helemaal niet, al een minuut of 15 niet. Enige wat ik doe is wat muziek luisteren / internetten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 11:19:
[...]

Ik herinner me nu dat ik ooit eens iemand kende die een 15inch laptop had met een 1600*1200 resolutie (zo'n top-reeks Dell Latitude), en na 30seconden op dat scherm te kijken kreeg ik traanogen en barstende hoofdpijn...
Als je bekijkt is 1400*1050 niet zo ver af van 1600*1200, dus ik heb mijn bestelling maar gelaten zoals het was, om alle problemen te vermijden :)
en 1024*768 zit daar weer niet ver van af...

Ik vindt het echt heerlijk werken op 1400*1050 en zal nooit meer lager willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wrcveen schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 22:13:
[...]

en 1024*768 zit daar weer niet ver van af...

Ik vindt het echt heerlijk werken op 1400*1050 en zal nooit meer lager willen.
Dat is een kwestie van smaak denkik, ik persoonlijk krijg echt pijn aan m'n hoofd als ik zo'n hoge resolutie draai op zo'n kleine oppervlakte.
Ik ken mensen die doen wel 1600*1200 op een 17inch CRT en vinden dat fantastisch, maar ikzelf zou gewoon gek worden van zo'n reso :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zijn mijn 510m juist komen afleveren! Gisterenavond nog in Ierland, vanmorgen al in België :)
Hij heeft een Hitachi 60gb hdd 5400rpm (waar ik op gehoopt had) en tot nu toe geen enkele dode pixel! Ik ben echt onder de indruk van de service bij dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icey schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 17:19:
[...]

Op dit moment draaid hij helemaal niet, al een minuut of 15 niet. Enige wat ik doe is wat muziek luisteren / internetten :).
je heb gelijk bij mij is hij ook stil ik heb nu aan de onderkant gekeken en de ventilator draait inderdaad nauwelijks maar nog steeds komt er een soort van blaas geluid uit me laptop ik denk dat het de HD is maakt deze bij jullie ook zo`n geluid. het gaat om de ic25n060atmr04-0

alvast bedankt voor jullie antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextro
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Ok, even m'n mening na een halfjaar gebruik :)

Ik heb een Dell 510m 1.7 dothan - 512MB ram - gewone CDRW/DVD combo - 60GB 4200rpm

- Over het algemeen heel tevreden over deze laptop, weinig tot geen problemen. Hij is heel zuinig, heeel stil bij gewoon gebruik (bij zware cpu belasting bvb DVD afspelen staat de fan altijd te blazen, maar dit wordt nooit echt storend).
- Soms heb ik last van een gepiep van de harde schijf, zoals reeds beschreven in deze topic. Maar dit zeker niet altijd, meer niet dan wel. Ik vind de harde schijf wel snel genoeg.
- Wat mij stoort is dat de randjes van het touchpad snel vuil worden en dat dit heel moeilijk te kuisen valt.
- Ook vind ik het jammer dat ik een Frans azerty toetsenbord heb en dat een Belgisch toetsenbord niet beschikbaar is via de website. Weet iemand of dit nabestelbaar is?
- En het is jammer dat de blauwe stukken ook niet grijs zijn rond het toetsenbord en touchpad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Zit er trouwens SPDIF op mijn laptopje? En zoja, hoe? Volgens mij is er wel een verloopje (omdat de tvout teveel pinnetjes heeft). Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 11:19:
Om hier nog even op terug te komen: SXGA+ is echt een verademing om mee te werken. Ik heb echt héél lang op lage resoluties gewerkt (800*600 op een 15" CRT, en momenteel 1152*864 op een 19" CRT) aangezien mijn zicht niet echt denderend is en ik bijna al heel m'n leven een bril draag. Ik had dus ook een beetje vrees voor de enorm hoge DPI van het 15" scherm, maar dat is uiteindelijk heel goed meegevallen.

Je moet weten dat je bij een laptop véél dichter op het scherm zit dan bij een desktop ( in mijn geval zit ik op ongeveer anderhalve armlengte van het scherm verwijderd, waar dat bij de laptop ongeveer 3/4 van een armlengte is ). Bovendien zijn zo'n TFT's enorm scherp, dus tekst is goed leesbaar.

Ik moet er wel bijvertellen dat ik wél problemen had met de tekst in Windows XP die standaard op de laptop stond. Vermits dat OS er maar een half dagje heeft opgestaan voor er SuSE en later Ubuntu is opgekomen, heb ik niet echt gezocht naar een goede instelling voor de font en icon-grootte. Mijn vader heeft een Compaq laptop met eveneens een SXGA+ scherm met Windows XP op, en van wat ik ervan gezien heb, kun je enkel kiezen tussen kleine en belachelijk grote tekst en icons. Ik heb dus nog niet echt een middenweg kunnen vinden. In Gnome onder XFree ziet alles er echter natuurlijk uit, en kan ik uren zonder hoofdpijn naar het scherm turen bij wat programmeerwerk, geIRC en grasduinactiviteiten met de browser. :)

En wat betreft 1400*1050 onder Linux: werkt perfect in X, maar niet in de console met een framebuffer. De BIOS reserveert standaard slechts 1Mb geheugen voor de videocontroller, wat enkel verhoogd kan worden door via een AGP driver ( i810 in XFree86/X.org ) meer geheugen te vragen. In die 1Mb geheugen past voor de framebuffer nét 1024*768 met 8 bits kleuren, hetgeen echter te weinig is om bijvoorbeeld met mplayer relaxt video'tjes met -vo fbdev te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 15:28:
[...]

En wat betreft 1400*1050 onder Linux: werkt perfect in X, maar niet in de console met een framebuffer. De BIOS reserveert standaard slechts 1Mb geheugen voor de videocontroller, wat enkel verhoogd kan worden door via een AGP driver ( i810 in XFree86/X.org ) meer geheugen te vragen. In die 1Mb geheugen past voor de framebuffer nét 1024*768 met 8 bits kleuren, hetgeen echter te weinig is om bijvoorbeeld met mplayer relaxt video'tjes met -vo fbdev te bekijken.
B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CamU schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 01:34:
510m = 600m (in de VS)

In de VS kennen ze de 510m niet en de aanduiding daar is 600m, daar is niks mis mee. Je onderdelen zijn ook gewoon uitwisselbaar, kijk maar naar mijn ervaringen met de media-bay batterij voor de 600m een paar posts terug. De drivers voor VGA, wireless, NIC, modem enzovoorts moeten gewoon op 1 van die recovery cd's staan.
Ik heb net even gekeken en heb deze CDs gevonden die meegeleverd waren : ....
1) For Reinstalling Cyberlink PowerDVD Software
2) Reinstallation CD ... MS Windows XP Home Edition (ik gebruikte deze en moest alle drivers handmatig downloaden en installeren !)
3) For Reinstalling Sonic MyDVD
4) Dell Security Center 90 Day Trial Offer
5) Microsoft Works
Dus geen aparte CD met drivers of staat it op een van deze CDs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 11:25:
[...]

Ik heb net even gekeken en heb deze CDs gevonden die meegeleverd waren : ....
1) For Reinstalling Cyberlink PowerDVD Software
2) Reinstallation CD ... MS Windows XP Home Edition (ik gebruikte deze en moest alle drivers handmatig downloaden en installeren !)
3) For Reinstalling Sonic MyDVD
4) Dell Security Center 90 Day Trial Offer
5) Microsoft Works
Dus geen aparte CD met drivers of staat it op een van deze CDs ?
vreemd? Ik heb bij m'n I8600 nog een cd gekregen met Device Drivers (in totaal heb ik 6 cd's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:45
Die CD heb ik zelf gebrand, de drivers stonden bij mij in C:\DRIVERS . Wie ze nodig heeft kan ik ze wel mailen of ergens online zetten, maar ze zijn ook te vinden op dell.com.

Voor wie ze wil, mijn Inspiron 510m is een 1.6Ghz/512MB RAM/6-cell battery/CDRW/30GB HDD 4200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Ik zit eraan te denken een winxp installatie te maken met de goede drivers er al in. Heb namelijk gemerkt dat er aardige snelheids winsten te halen zijn met die dingen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 13:23:
[...]

je heb gelijk bij mij is hij ook stil ik heb nu aan de onderkant gekeken en de ventilator draait inderdaad nauwelijks maar nog steeds komt er een soort van blaas geluid uit me laptop ik denk dat het de HD is maakt deze bij jullie ook zo`n geluid. het gaat om de ic25n060atmr04-0

alvast bedankt voor jullie antwoord
hebben hier meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 20:13:
[...]

hebben hier meer mensen last van?
mijn 510m is wel erg stil, maar ik gebruik hem alleen voor internet, office en soms om een film te encoderen. ik heb wel last van de grootte van de plug van de adapter die zo'n 5 cm aan de achterkant uitsteekt ? bestaan er ook pluggen die een T of L vorm hebben die ik kan gebruiken. Of heeft Dell dit gedaan om zeker te zijn dat je laptop min 5 cm van de muur staat mbt tot koeling ? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tha_bulldog schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 19:00:
Die CD heb ik zelf gebrand, de drivers stonden bij mij in C:\DRIVERS . Wie ze nodig heeft kan ik ze wel mailen of ergens online zetten, maar ze zijn ook te vinden op dell.com.

Voor wie ze wil, mijn Inspiron 510m is een 1.6Ghz/512MB RAM/6-cell battery/CDRW/30GB HDD 4200rpm
Had je wel eerder kunnen zeggen, ik heb mijn hard disk nu geformatteerd ! :? Het is wel goed zo, ik had alleen problemen met het zoeken van de LAN en modem drivers, de rest was wel duidelijk en gelukkig had ik een andere pc om de drivers te downloaden.

Heeft iemand ook een 510m met dual layer DVD+RW ? De mijne is een NEC 6500A en zou dus Dual layer moeten zijn, maar ik heb het nog niet getest, die disks zijn zooo duur !! Tegen die tijd dat het betaalbaar is, is blue-ray al uit, met zijn 25/50 GB capaciteit }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 22:02:

Heeft iemand ook een 510m met dual layer DVD+RW ? De mijne is een NEC 6500A en zou dus Dual layer moeten zijn, maar ik heb het nog niet getest, die disks zijn zooo duur !! Tegen die tijd dat het betaalbaar is, is blue-ray al uit, met zijn 25/50 GB capaciteit }:O
http://www.nec.co.uk/DVD_RW_ND6500.aspx

Kom op, zelf wat moeite doen ;).

NEC introduces its first ultra compact double layer DVD recording drive, capable to write at 8x speed DVD-R and DVD+R media as well as 4x write or rewrite DVD-RW and DVD+RW media and up to 8.5GB on the new double layer DVD +R9 media. Besides DVD recording, the drive writes CD-R Media with 24x speed as well as Ultra-Speed CD-RW discs at 16x. The read speed of 8x for DVD-ROM 24x for CD-ROM in combination with the access time of 160 ms for DVD and 130ms for CD comprise the most important 9 optical storage functions in 1 slimline drive.

Overigens, drivers die je van dell krijgt kan ik je afraden, zijn vrij verouderd. Gewoon de nieuwe Intel Accellerator/chipset + Intel extreme graphics 2 drivers downloaden van Intel.com, samen met de proset drivers en software en klaar ben je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:45
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 22:02:
[...]

Had je wel eerder kunnen zeggen, ik heb mijn hard disk nu geformatteerd ! :? Het is wel goed zo, ik had alleen problemen met het zoeken van de LAN en modem drivers, de rest was wel duidelijk en gelukkig had ik een andere pc om de drivers te downloaden.

sorry, heb em pas een week, moet je ze nog hebben?

EDIT: T of L kan, mits deze ook een datapool heeft, een vriend van mij wou dat ook (500m) en die moest een nieuwe adapter kopen, later heb ik die van hem weer gesoldeerd aan de originele plug, hij lijkt normaal maar er zit ook een datapool op, de adapter moet geregistreerd worden door de laptop zelf, dit veroorzaakt ook de vertraging tussen het oplichten van het oplaad-ledje.

[ Voor 22% gewijzigd door RadioAir op 07-01-2005 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben in een volledig stille kamer op mijn 510m bezig, en ik merk nu opeens dat hij een heel zacht piepgeluidje voortbrengt? Het heeft een erg hoge frequentie, en het is nogal willekeurig denkik, soms gaat het aan dan weer af.
Heeft iemand hier ook last van, of weet iemand wat het geluid veroorzaakt?
Het geluid is wel zeer zacht, maar als je er eenmaal op begint te letten is het toch wel storend.
Een ander feit : de dvd/cd-rw combo maakt ook rare piegeluidjes als hij een cdtje leest trouwens.
Voor de linux gebruikers onder ons : ik ben op het moment DRI aan de praat proberen te krijgen icm Xorg 6.8.1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 23:04:
Ik ben in een volledig stille kamer op mijn 510m bezig, en ik merk nu opeens dat hij een heel zacht piepgeluidje voortbrengt? Het heeft een erg hoge frequentie, en het is nogal willekeurig denkik, soms gaat het aan dan weer af.
Heeft iemand hier ook last van, of weet iemand wat het geluid veroorzaakt?
Het geluid is wel zeer zacht, maar als je er eenmaal op begint te letten is het toch wel storend.
Een ander feit : de dvd/cd-rw combo maakt ook rare piegeluidjes als hij een cdtje leest trouwens.
Voor de linux gebruikers onder ons : ik ben op het moment DRI aan de praat proberen te krijgen icm Xorg 6.8.1 :)
Klopt. Zoek ff in dit topic, dan zie dat dat ligt aan een piepende condensator.

CPUidle zorgt dat het weggaat. Het is niet de meest mooie oplossing, maar het werkt iig.

edit: ah, CPUidle gaat niet werken in Linux, dunkt mij :P

[ Voor 4% gewijzigd door Gardocki op 07-01-2005 23:07 ]

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik heb de stukken gelezen.
Ik heb de nieuwste bios draaien (A07) en de laptop maakt het hoge piepgeluidje bijna constant, ook al is de cpu idle...
Heeft het zin dat ik Dell hiervoor contacteer, of kunnen zij daar ook niks aan doen?
Nog een klein vraagje: ik heb het voor mekaar gekregen dat mijn hdd downspint na een gebrek aan activiteit, om de batterij te sparen, maar ik heb ergens gelezen dat het downspinnen/upspinnen de levensduur van je hdd enorm verkort, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icey schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 22:16:
[...]

http://www.nec.co.uk/DVD_RW_ND6500.aspx

Kom op, zelf wat moeite doen ;).

NEC introduces its first ultra compact double layer DVD recording drive, capable to write at 8x speed DVD-R and DVD+R media as well as 4x write or rewrite DVD-RW and DVD+RW media and up to 8.5GB on the new double layer DVD +R9 media. Besides DVD recording, the drive writes CD-R Media with 24x speed as well as Ultra-Speed CD-RW discs at 16x. The read speed of 8x for DVD-ROM 24x for CD-ROM in combination with the access time of 160 ms for DVD and 130ms for CD comprise the most important 9 optical storage functions in 1 slimline drive.

Overigens, drivers die je van dell krijgt kan ik je afraden, zijn vrij verouderd. Gewoon de nieuwe Intel Accellerator/chipset + Intel extreme graphics 2 drivers downloaden van Intel.com, samen met de proset drivers en software en klaar ben je.
Hoe zo ? Denk je dat ik niet heb zitten zoeken, ik weet zelfs welke firmware ik heb en dat ie geen ritek DL disks gebruikt tenzij ik de firmware upgrade ... ik heb deze link gevonden ... ;) http://www.cdrinfo.com/forum/printable.asp?m=84345
NEC ND-6500A

NEC silent updates the stock firmware for the 6500 drives, meaning the posted here 2.22 builds may not be the same as yours, its advised to keep a backup before update to a new version...

Officially Released Firmware Binaries (Attached below [;)])
* 6500Boot.zip (All files needed to flash 6500 drives to reversed-ATA, needed with specific laptops using reversed-ATA connection, Supports DVD+R9 DVD-ROM Bitsetting, Doesn't support Ritek DL)
* 222.bin (Stock Firmware for many 6500A drives, Supports DVD+R9 DVD-ROM Bitsetting, Doesn't support Ritek DL)
* 202C.bin (Stock Firmware for many 6500A drives, Supports DVD+R/+R9 DVD-ROM Bitsetting, Doesn't support Ritek DL) <-- deze heb ik
* 240.bin (Stock Firmware for many 6500A drives, Supports DVD+R9 DVD-ROM Bitsetting, Doesn't support Ritek DL)
* 223.bin (First Official Firmware update, Supports DVD+R9 DVD-ROM Bitsetting, Supports Verbatim, Ritek, Ricoh, Prodisc, Philips DL media)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je hem binnen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Laatst online: 01-09 21:12

The.Force

*Bauer Addict

gemiddeld 8 tot 10 werkdagen...

btw: je kan ook in een topic zoeken hoor! (loepje vanboven) ;)

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik heb mijn Inspiron 510m dus opnieuw verkocht, na 5 dagen in mijn bezit te zijn.
Ik vond het toetsenbord niet fijn typen, het toetsenbord was in het Frans ipv Nederlands (de letters waren azerty, zoals het hoort in België, maar de symbolen stonden totaal anders dan ik gewoon ben), het XGA 1024*768 was inderdaad een veel te lage resolutie voor zo'n groot scherm, en ik werd quasi-gek van de hoge pieptoon die de laptop maakte als ik op batterij werkte.
Ook de dvd/cdrw combo maakte een hels lawaai (niet alleen het opspinnen van een cd, maar ook voortdurende hoog gepiep bij leesactiviteit). De batterijtijd van om en bij de 3u bij relatief licht werk en de QuickSet stand op Maximum Battery vond ik ook maar aan de lage kant (aangezien ik toch extra betaald had voor de 6cell battery). Dat is het nadeel natuurlijk, als je zo'n laptop niet eerst even kan uittesten in de winkel ofzo.
Voor de rest wel een snelle machine, maar van de bouwkwaliteit ben ik totaal niet onder de indruk.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Koop op afstand, binnen 8 dagen retouneren en je zou je volledige bedrag terug moeten krijgen in theorie. Ik weet niet of dat buiten nld ook zo is.

In dat geval had je je volledige bedrag teruggehad ipv een gedeelte waardevermindering moeten incasseren.

Ikzelf denk dat je echt dikke pech gehad heb, iets langer dan 3 uur moet wel lukken, en die piepjes kwamen volgens mij alleen voor bij de eerste modellen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had eerst bij Dell geinformeerd hoe het zit: je krijgt inderdaad het volledige bedrag terug indien je binnen de 7 werkdagen retourneert. MAAR: dan moet je wel 155 euro "annuleringskosten" betalen... in verband met administratie en verzendingskosten enzo (maar dat staat er natuurlijk in HEEL kleine lettertjes bij). Daarom heb ik hem maar gewoon zelf verkocht en ben ik er nog stukken voordeliger vanaf gekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb (denk ik) een probleem.
Mijn 510m maakt constand een fan geluid. Nu heb ik een programmatje waarmee ik de fan kan monitoren. Ook als de 'hoofdfan' uitstaat maakt hij lawaai. Nu geeft dat programmattje aan (I8kfanGUI) dat er ook een 2e fan is die constant op 2750tpm draait, hebben andere gebruikers dit ook?
Een ander probleem is, mijn cpu geeft nu 34 graden aan en de 'hoofd fan' staat te loeien op 6700tpm, wedereom, hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Als de hoofdfan uitstaat lijkt het me dat dat geluid ergens anders vandaan komt, want als ie uit staat is er letterlijk niets meer dat nog beweegt in zo'n fan, en dat is toch de bron van al het lawaai. MIsschien is het die 2e fan die op dat moment het lawaai maakt. Mijn fans zijn op zich rustig, dus dat probleem heb ik niet.

Wat betreft je andere probleem, als je cpu op 34 graden zit en de hoofdfan maakt zo'n lawaai, kun je dan door middel van een energieschema of andere instelling niet het fanritme regelen? Met die 34 graden is uiteraard niks mis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:57:
Mijn 510m maakt constand een fan geluid. Nu heb ik een programmatje waarmee ik de fan kan monitoren. Ook als de 'hoofdfan' uitstaat maakt hij lawaai. Nu geeft dat programmattje aan (I8kfanGUI) dat er ook een 2e fan is die constant op 2750tpm draait, hebben andere gebruikers dit ook?
Een ander probleem is, mijn cpu geeft nu 34 graden aan en de 'hoofd fan' staat te loeien op 6700tpm, wedereom, hebben jullie dit ook?
welk programma gebruik je hiervoor ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Timz schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:57:
welk programma gebruik je hiervoor ? :?
Staat dat niet gewoon in z'n post (ff dikgedrukt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextro
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Iemand een idee als er een autoadapter hiervoor bestaat? Ik vind niets op de dell website.

Enkel dit gevonden, maar de prijs is toch wel te hoog voor een simpele adapter:

http://www.batterysavings...olt-Auto-Air-Adapter.aspx

[ Voor 53% gewijzigd door Dextro op 16-01-2005 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een bluetooth kaartje voor mijn 510m, ik heb al een module de "1u746" maar volgens mij werkt die niet of moet ik me hele laptop openschroeven om deze te inbouwen, dit is niet het geval met de DELL TRUEMOBILE 300 BLUETOOTH die doe je namelijk naast je hard disk maar iemand enig idee waar je die kan kopen (in nederland liefst) ????

ik ben by de koop van mijn laptop vergeten aan te klikken dat ik bluetooth erin wilde en dell doet het inbouwen niet meer achteraf (gebeld en gemailt)

ik heb wat foto-s gemaakt van de medule die ik heb als voorbeeld doe staat hier
http://www.vvudo.nl/test/files/foto-s.rar
alvast bedankt

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Laatst online: 16-09 16:34

Deddiekoel

Gadget nerd

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:21:
Ik zoek een bluetooth kaartje voor mijn 510m, ik heb al een module de "1u746" maar volgens mij werkt die niet of moet ik me hele laptop openschroeven om deze te inbouwen, dit is niet het geval met de DELL TRUEMOBILE 300 BLUETOOTH die doe je namelijk naast je hard disk maar iemand enig idee waar je die kan kopen (in nederland liefst) ????

ik ben by de koop van mijn laptop vergeten aan te klikken dat ik bluetooth erin wilde en dell doet het inbouwen niet meer achteraf (gebeld en gemailt)

ik heb wat foto-s gemaakt van de medule die ik heb als voorbeeld doe staat hier
http://www.vvudo.nl/test/files/foto-s.rar
alvast bedankt
Kun je die TrueMobile unit niet los bestellen en dan er zelf inzetten. Lijkt mij dat het een mini-PCI kaartje is of zo...

Verder heb ik een 510m besteld voor mijn schoonvader (1,4 Ghz, 512 Mb, 40Gb 5400rpm). Ben toch een beetje gespannen. Is altijd lastig als je iets voor anderen besteld. Dus wat is over het algemeen de mening over de 510m. Hij zal hem voornamelijk gebruiken voor internetten, muziek downloaden en cd's branden. Definately geen tweaker.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Volgens mij zijn de meeste klanten (voor zover ik dat hier iig kan lezen) wel te spreken over de laptop zelf, maar hebben zommige mensen wat problemen met de service van Dell (of, in sommige gevallen, hun perceptie van hoe die service zou moeten zijn). Ik ben iig reuze tevreden over mijn 510m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb dan nog niet te maken gehad met hun service (al vond ik wel dat bestelling netjes snel binnen was) maar wat betreft de laptop ben ik echt uitermate tevreden en hoop dat ik er nog lange tijd mee kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen vrijdag een Dell Inspiron 510M besteld. (standaarduitvoering maar wel met g wireless, dit i.v.m met mijn budget) Volgens Dell zou die morgen afgeleverd moeten worden, ik heb dr weinig vertrouwen in maar we zullen zien. Zodra ik hem heb zal ik jullie vertellen wat ik ervan vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 23:54:
Ik heb afgelopen vrijdag een Dell Inspiron 510M besteld. (standaarduitvoering maar wel met g wireless, dit i.v.m met mijn budget) Volgens Dell zou die morgen afgeleverd moeten worden, ik heb dr weinig vertrouwen in maar we zullen zien. Zodra ik hem heb zal ik jullie vertellen wat ik ervan vind.
Kun je niet zien waar je pakket zich op dit moment begint? Ik geloof dat je toch een tracknummer hebt gekregen zodat je de verzending kunt volgen? Als je pakket nu nog in Ierland is zou ik er ook niet echt veel vertrouwen in hebben, is het echter al in Rotterdam, Brussel of Eindhoven (Best) dan heb je grote kans dat je laptop morgen aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het allemaal even gecontroleerd en volgens de trackingsysteem van UPS zou mijn laptop zich vanochtend in Eindhoven moeten begeven. Dus een grote kans dat die vandaag word gebracht ik hoop het tenminste! Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is mijn Dell 510M geleverd. (Pentium Mobiel 1.4Ghz, 256ddr, 30gb, cd-rw/dvd en wireless b/g) Ik vind de laptop behoorlijk snel en er mooi uitzien. Het vervelende geluid van het blazen van de ventilator heb ik (nog) niet kunnen ontdekken. Wel hoorde ik als het heel stil was een beetje een zacht piepend geluid van mijn harde schijf afkomen maar dit vind ik niet storend. Ik vond dat de levering snel en soepel is verlopen. Vrijdag besteld en nu al binnen!!. Hebben mensen die ook een Dell 510M hebben de installatie van Dell erop laten staan? Of zijn jullie van scratch begonnen?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 20:24:
Vandaag is mijn Dell 510M geleverd. (Pentium Mobiel 1.4Ghz, 256ddr, 30gb, cd-rw/dvd en wireless b/g) Ik vind de laptop behoorlijk snel en er mooi uitzien. Het vervelende geluid van het blazen van de ventilator heb ik (nog) niet kunnen ontdekken. Wel hoorde ik als het heel stil was een beetje een zacht piepend geluid van mijn harde schijf afkomen maar dit vind ik niet storend. Ik vond dat de levering snel en soepel is verlopen. Vrijdag besteld en nu al binnen!!. Hebben mensen die ook een Dell 510M hebben de installatie van Dell erop laten staan? Of zijn jullie van scratch begonnen?.
Spijtig dat je 3 weken geleden niet besteld hebt, dan had je 512mb ddr, gratis levering, en een 60gb hdd (5400rpm) voor dezelfde prijs gehad })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damm had ik dat maar geweten!!! Maargoed is het nu te laat voor. Ik ben blij met deze en ja kan natuurlijk altijd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 20:24:
.... Hebben mensen die ook een Dell 510M hebben de installatie van Dell erop laten staan? Of zijn jullie van scratch begonnen?.
Eerste 5 maanden gewoon met de installatie van Dell gewerkt. HD in 2 partities verdeeld, drivers van netwerkkaart en grafische chipset geupdate, en dan kun je er gewoon goed mee werken. Nu ik weer in NL ben heb ik er wel XP Professional opgezet en weer 'from scratch' begonnen, maar dat was niet echt nodig. Je kunt ook gewoon de programma's die je niet wilt deinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info. Merk je performance winst toen je van scratch was begonnen in vergelijking met de standaard Dell installatie? En hebben de driversupdate nog snelheidwinst opgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Performance winst niet echt, hij zal wat sneller opstarten in het begin, maar dat merk ik niet echt. Driver updates wel, o.a. mijn netwerkkaart had een driverupdate nodig omdat de geinstalleerde versie geen WPA-PSK met TKIP accepteerde. Nieuwe drivers maakten dat wel mogelijk. Verder heb ik met de nieuwste grafische drivers ook wel een wat stabieler beeld ontdekt, dat kan natuurlijk nooit kwaad. De meeste performancewinst die je haalt met een schoon systeem kun je gewoon voorkomen door je systeem schoon te houden (elke week antivirus scan en controleren op spyware/adware) en het regelmatig de defragmenteren (als je FAT gebruikt helpt dat nog wel wat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 20:57:
[...]

Spijtig dat je 3 weken geleden niet besteld hebt, dan had je 512mb ddr, gratis levering, en een 60gb hdd (5400rpm) voor dezelfde prijs gehad })
Dat is zuur zeg, maar op zich kom ik nog aardig in de buurt. Ik heb nl. zakelijk kunnen bestellen en heb daardoor:

- Gratis dubbel geheugen
- € 80,- ex. aan korting (is gelijk aan gratis levering lijkt me)
- 40Gb schjif ipv van 30 Gb schijf die je als particulier krijgt.

Die 20 Gb is jammer maar ik ben toch blij met mijn setup. Baal nu wel een beetje dat ik niet alsnog een beter scherm heb genomen. Zou voor een eventuele verkoop wellicht wel goed zijn geweest. maar de hogere reso was voor de huidige 'gebruiker' niet nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En Deddiekoel tevreden over jouw Inspiron 510m? Ik in iedergeval vind het een mooi ding zowel kwa prestaties als uiterlijk. Wel beter dat jij zakelijk kon bestellen dat feest ging helaas bij mij niet door. Klein vraagje die mensen misschien nog kunnen beantwoorden voor me... hebben jullie nog tips over hoe ik zolang mogelijk met een accu kan doen? Scherm dimmen etc is dat voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Zet je Wifi uit, scheelt een boel. Verder idd de schermintensiteit wat omlaag (1 of 2 standjes van het laagste scheelt enorm ten opzichte van zo hoog mogelijk), en niet teveel arbeidsintensief werk doen. Als je op een accu werkt moet je natuurlijk niet heel de tijd Xvid films gaan kijken, dat haalt de accuduur ook behoorlijk omlaag. Zet je laptop op energieschema (minimaal energieverbruik) en dat zou ook wel wat kunnen schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, heeft er iemand ervaring met het zelf bijplaatsen van geheugen ? Ik heb namelijk een 256Mb PC3200 (400MHz) SO-DIMMetje bij de plaatselijke computerboer gekocht om de reeds bestaande stick van 512Mb PC2700 (333MHz) te complementeren en zodoende 768Mb geheugen te bekomen.

Laptopje op z'n kop, compartimentje van de geheugenmodules opengevezen en eens bekeken hoe zoiets bij een laptop werkt. Voor alle zekerheid heb ik toch maar even op de support site van Dell gezocht naar een Service Manual en die was er inderdaad, met onder andere specifieke uitleg over het bijprikken van een geheugenmodule. Na de tip om de batterij eerst los te koppelen ter harte te nemen (zou ik anders namelijk helemaal vergeten zijn), heb ik zonder al te veel moeite de DIMM er bij kunnen steken. Zoals de Service Manual beschreef was er een duidelijke 'klik' van het inspringen van de veiligheidsklemmetjes rond de DIMM.

Ok, tijd om de laptop aan de adaptor te hangen en wat geheugentests te draaien. Mooi niet dus, de laptop start niet meer op. Ik hoor de harde schijf niet meer opspinnen, er verschijnt niets op het scherm, enkel 2 van de 3 lampjes naast de powerknop pinken onophoudelijk. Laptop terug omgedraaid, nagekeken of alles goed was aangesloten, en nogmaals geprobeerd. Niets, geen beweging in te krijgen. Als ik er de nieuwe stick uithaal echter, start de laptop zonder morren op en werkt ie weer zoals vanouds.

Duseuh, heb je soms speciaal geheugen nodig voor Dell laptops, of heb ik echt iets over het hoofd gezien ? PC3200 geheugen moet toch normaal gezien perfect op PC2700 snelheden kunnen werken ? Toegegeven, het nieuwe geheugen is niet van een A-merk zoals Corsair of Samsung, maar dat het helemaal niet werkt, verbaast me toch wel.

Iemand een gouden tip ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Je laptop zou het geheugen (PC3200) gewoon naar 333 Mhz moeten terugklokken, als het dat niet doet is zou je eventueel een nieuw bios erin kunnen flashen om te kijken of dat het probleem verhelpt. Zoniet, wat gebeurt er dan als je de nieuwe stick erin doet en de oude eruit haalt? Als ie dan wel werkt heb je dus gewoon een probleem met het terugklokken. Lukt dat niet, dan zit het probleem hem in de module (dunkt mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 14:01:
En Deddiekoel tevreden over jouw Inspiron 510m? Ik in iedergeval vind het een mooi ding zowel kwa prestaties als uiterlijk. Wel beter dat jij zakelijk kon bestellen dat feest ging helaas bij mij niet door. Klein vraagje die mensen misschien nog kunnen beantwoorden voor me... hebben jullie nog tips over hoe ik zolang mogelijk met een accu kan doen? Scherm dimmen etc is dat voldoende?
Hij was niet voor mezelf, maar voor mijn schoonvader. Maar wat ik ervan heb gezien lijtk het me een top ding. Hij is er ook helemaal mee in zijn sas. Al vond ie na 3 uur draadloos internetten wel dat de batterij snel op was ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja prima latop, heb er tot nu toe niks over te klagen. Ik merk ook dat als ik op de accu werk en vervolgens gebruik maak van mijn wireless verbinding dat de accu redelijk snel leeg is. Ik kreeg als tip om de accu een aantal keren volledig leeg te maken en vervolgens weer volledig opladen. Ik weet niet of het helpt maar ik ga zeker even een poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vandaag mn laptop binnen gekregen en mijn hardeschijf maakt een tik geluid met regelmaat waar zou dat door komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met regelmaat zeg je?? Dan ben ik bang dat je HD misschien een beetje gaar is. Ik heb meer dan een jaar op een helpdesk gewerkt en als we dat soort geluiden hoorden dan was het van de 10 keer 8 keer een HD die op ape gapen lag. Back-up vast wat data en neem even contact op met Dell. Misschien is dit een bekend probleem bij hun en dan sturen ze je misschien wel een nieuwe HD op ofzo. (By the way ik heb zelf ook een 510 en die maakt dat geluid absoluut niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, wat het begint irriterend te worden de hele tijd tik tik.
edit: ook met bestanden kopieren krijg ik een fout iets met cyclische nog iets.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2005 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou als ik jouw zo hoor over het problemen met het kopieren van bestanden (cyclisch foutmelding) klinkt niet goed. Kan goed zijn dat binnenkort je HD kapot gaat Even contact opnemen met dell dus.Wel zuur trouwens om heel eerlijk te zijn, heb je net je laptop binnen en dan is dr wat met de HD. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als 't een Hitachi is, is er een nieuwe firmware beschikbaar die het klikken stopt (iig zachter maakt). Maar zo'n CRC error is niet echt positief nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextro
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

en waar kunnen we die firmware dan wel vinden?
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.