Senser hoe heb je dat gedaan met die 2 batterije dan ? ik wil er namelijk ook nog 1 bij maar liefst niet de media bay versie is dat mogelijk of nie ?
Vandaag is mijn I-510m opgehaald door DHL. Er waren een aantal problemen.
-2 grijze vlekken op het scherm. Geen dode pixels, een stuk groter dan dat. En het was ook geen vuil.
-Scherm ging soms niet aan als ik het apparaat aanzette.
-Dicthtklappen van de laptop gaf geen reactie, ding bleef aan, ondanks dat het anders stond ingesteld.
-En het beruchte rammel-toetsenbord
-En ook de beruchte hoge pieptoon
Heb toch tentamenweek de komende week dus ik kan het apparaat wel eventjes missen.
-2 grijze vlekken op het scherm. Geen dode pixels, een stuk groter dan dat. En het was ook geen vuil.
-Dicthtklappen van de laptop gaf geen reactie, ding bleef aan, ondanks dat het anders stond ingesteld.
Heb toch tentamenweek de komende week dus ik kan het apparaat wel eventjes missen.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Ik ben van plan mijn harde schijf te vervangen door een grotere (heb nu 40 Gb)
Heb op de Dell website gekeken en daar kost een HD van 80 Gig 400 euro.
Beetje veel als je kijkt naar tweakers.net/pricewatch waar een HD van 80 gig ongeveer 150 euro kost.
Nu vraag ik me af, zijn er mensen die dit al hebben gedaan? Moet ik speciaal op dingen letten? Kan ik het überhaupt zelf? Welke harde schijven worden aangeraden?
Heb op de Dell website gekeken en daar kost een HD van 80 Gig 400 euro.
Beetje veel als je kijkt naar tweakers.net/pricewatch waar een HD van 80 gig ongeveer 150 euro kost.
Nu vraag ik me af, zijn er mensen die dit al hebben gedaan? Moet ik speciaal op dingen letten? Kan ik het überhaupt zelf? Welke harde schijven worden aangeraden?
Je kunt je HD er makkelijk zelf uithalen, maar er zit wel een bracket op gemonteerd met daarop de audio en microfoon aansluiting. Ik weet niet of je deze zelf weer op die nieuwere HD kunt zetten.
* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott
Verwijderd
ja, de hdd zit gewoon in dat bracket geschroeft, en er zit een verloopje op de (ide?) connector. 't zijn wel kleine rotschroefjes maar 't is niet onmogelijk.CamU schreef op 06 november 2004 @ 23:17:
Je kunt je HD er makkelijk zelf uithalen, maar er zit wel een bracket op gemonteerd met daarop de audio en microfoon aansluiting. Ik weet niet of je deze zelf weer op die nieuwere HD kunt zetten.
Verwijderd
Heb de 510m nu 2 weken in bezit en moet zeggen dat ik redelijk tevreden over ben. Minpuntje is de accuduur. van de week kreeg ik bijna een rolberoerte toen ik mn eerste vastloper kreeg '' groot blauw scherm met de melding DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.... W22N51.SYS Ik kan niet normaal azureus draaien of ik kreeg binnen een mum van tijd die klote melding...
Na veel googlen ben ik er ''hopelijk'' vanaf. Het lag waarschijnlijk aan mijn Intel wireless 2200 bg. Heb de nieuwe drivers (8.1)gedownload en geinstalleerd en het lijkt dat het probleem nu verholpen is. Mocht ik deze melding weer krijgen dan mag dit laptopje op bezoek bij ome dell voor reparatie..
Na veel googlen ben ik er ''hopelijk'' vanaf. Het lag waarschijnlijk aan mijn Intel wireless 2200 bg. Heb de nieuwe drivers (8.1)gedownload en geinstalleerd en het lijkt dat het probleem nu verholpen is. Mocht ik deze melding weer krijgen dan mag dit laptopje op bezoek bij ome dell voor reparatie..
Mijn tweede batterij gaat ook in de media bay. Volgens mij zijn er ook geen andere mogelijkheden..WeAreLegion schreef op 04 november 2004 @ 16:50:
Senser hoe heb je dat gedaan met die 2 batterije dan ? ik wil er namelijk ook nog 1 bij maar liefst niet de media bay versie is dat mogelijk of nie ?
Hehe ok dacht ik al. Dan word het toch tijd dat ik zo media batterij ga kopen
Verwijderd
kan dan eindelijk me wireless kaartje gebruiken op school, heb em zelf aan de praat gekregen
(sorry beetje offtopic, maar ben er erg blij mee)
hoe duur zijn die media bay accu's nu eigenlijk precies? en gaan die ook ongeveer 2,5uur mee onder normaal gebruik zodat de totale tijd op ongeveer 5uur komt??
hoe duur zijn die media bay accu's nu eigenlijk precies? en gaan die ook ongeveer 2,5uur mee onder normaal gebruik zodat de totale tijd op ongeveer 5uur komt??
Is het bij jullie bekend dat direct9.0c voor problemen zorgt? ik heb geen direct3d tot mijn beschikking enig id hoe ik het op kan lossen, heb al de nieuwste dell 510m chipset en graphics maar geen resultaat
Er staat SP2 op, maar zijn er al mensen die het werkend hebben gekregen?
[ Voor 17% gewijzigd door Movinghead op 14-11-2004 15:51 ]
Ik wilde vorige week de MP demo van Medal of Honor, Pacific Assault installeren en dat wilde die zelfs niet doen. Geen volledige Direct X 8.1b support werd er gezegd. Dus ik kan me wel voorstellen dat 9.0c ook voor problemen zorgt.Movinghead schreef op zondag 14 november 2004 @ 15:43:
Is het bij jullie bekend dat direct9.0c voor problemen zorgt? ik heb geen direct3d tot mijn beschikking enig id hoe ik het op kan lossen, heb al de nieuwste dell 510m chipset en graphics maar geen resultaat
* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott
vind ik vreemd hier dus niet,
ook Medal Of Honor doet het niet,
dxdiag gedraait en zegt dat direct3d niet mogelijk is,
nieuwste chipset versie van intel geinstalleerd en ook de grafische driver vernieuwd maar geen resultaat.
Op je eerste of tweede 510m Icey?
Beide, allhoewel de 2e niet meer hier staat
.
Dxdiag zegt ook dat alles prima functioneerd
.
DirectX versie: 4.09.0000.0904.
p.s. is het niet tijd voor een dell510m meeting ofzo
Dxdiag zegt ook dat alles prima functioneerd
DirectX versie: 4.09.0000.0904.
p.s. is het niet tijd voor een dell510m meeting ofzo
[ Voor 19% gewijzigd door Icey op 14-11-2004 19:52 ]
Bijna wel he
maaruh bij mij geeft hij die melding soms ook zelfs dat het geen DX8 heeft beetje weird
maar goed ik heb alleen diablo 2 er opstaan hehe
Hmm, dan moet ik de mijne toch maar een keertje gaan updaten. Anyway, op dit moment gebruik ik m'n 510m toch niet voor games, daar heb ik hem uiteindelijk ook niet voor gekocht. Maar omdat ik op dit moment ook m'n workstation niet tot m'n beschikking heb zit gamen er niet echt in.
Wat betreft die meeting: ik vind het goed, maar ik zit nu wel in de VS, dus ik denk niet dat ik even langs kan komen
Wat betreft die meeting: ik vind het goed, maar ik zit nu wel in de VS, dus ik denk niet dat ik even langs kan komen
En dan met ze alle laptop mee en beetje de nerd uit hangen zeker
Iedereen tweakers polo aan hehe
Ik vond het gewoon een smoes om ergens een biertje (of colatje) te gaan drinken
, daarnaast is het gezellig en wou ik pimp0ren met mijn cover
.
Als de berg niet naar mohammed komt, komt mohammed naar de berg, ik kan om de 2 weken naar amerika if needed

Als de berg niet naar mohammed komt, komt mohammed naar de berg, ik kan om de 2 weken naar amerika if needed

Is er eigenlijk al een oplossing voor die hoge pieptoon uit een smdtje/o.i.d naast mijn proc als ik mijn cpu niet gebruik @ batterij?
CPUIDLE werkt perfect, maar is niet gratis... en ik hoop het eigenlijk door dell te kunnen laten fixen op hun kosten ofzo.
CPUIDLE werkt perfect, maar is niet gratis... en ik hoop het eigenlijk door dell te kunnen laten fixen op hun kosten ofzo.
Ik heb ook zo iets idd nou boeit me het verder niet zo hij doet het en heb meestal koptelefoon op als ik op me laptop bezig ben. Maar goed misschien toch eens dell bellen.
Ik heb de laptop laten ophalen door Dell en die pieptoon als een van de klachten aangegeven. Ben benieuwd.
Apparaat teruggekregen met deze 2 problemen niet verholpen, sterker nog, het scherm ging helemaal niet meer aan bij het aanzetten. Gebeld met Dell, moest een BIOS-update doen, dat hielp half (letterlijk), nu gaat het scherm in de helft van de gevallen goed aan. Weer gebeld... ze komen het ding maandag ophalen... Gaat weer lekker...Species5618 schreef op vrijdag 05 november 2004 @ 12:39:
Vandaag is mijn I-510m opgehaald door DHL. Er waren een aantal problemen.
Als ze die hoge pieptoon kunnen oplossen ben ik blij, maar ik ben zo bang dat die idioten er meer problemen bijmaken...
Snel vraagje voor ik over een maandje alweer terug naar NL kom: Deze media bay accu moet gewoon in mijn 510m werken right?
Zo ja, dan bestel ik er eentje aangezien de dollar koerst op dit moment nog erg gunstig isThe Dell™ Secondary Modular Bay Battery can be used in the modular bay to extend your notebook's battery life over the single battery configuration. It has a 48 WHr capacity and features a charge indicator and health gage to help you monitor the available power. Lithium-Ion batteries have a longer life than conventional batteries and do not require replacement as often. There is no battery memory effect with a Lithium-Ion battery — you can charge the battery whenever you like without fear of reducing its charge capacity. Moreover, you do not need to drain a Lithium-Ion battery completely before recharging it. This product has been tested and validated on Dell™ systems to ensure it will work with your computer and is compatible with Dell™ Inspiron™ 500m and 600m notebooks. It is supported by Dell™ Technical Support when used with a Dell™ system.
Weet iemand misschien de horizontale en verticale refresh rate van het 15" 1400x1050 scherm van de 510m? Ik wil namelijk FreeBSD naast Windows XP instaleren maar het is wel makkelijk om dit van te voren te weten
.
Heb het nergens kunnen vinden. Ook geen programma om het uit te vinden
Jah die hoort te werken. Die wil ik ook hebben eigenlijkCamU schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 05:58:
Snel vraagje voor ik over een maandje alweer terug naar NL kom: Deze media bay accu moet gewoon in mijn 510m werken right?
[...]
Zo ja, dan bestel ik er eentje aangezien de dollar koerst op dit moment nog erg gunstig is
Verwijderd
Dit is van een Latitude D505 15" 1400x1050 scherm. Moet normaal gezien identiek zijn aan een Inspiron 510m. Het werkt in ieder geval ook op een Acer TM 8003LMib bij een vriend van me:FireFly3k schreef op zondag 21 november 2004 @ 21:57:
Weet iemand misschien de horizontale en verticale refresh rate van het 15" 1400x1050 scherm van de 510m? Ik wil namelijk FreeBSD naast Windows XP instaleren maar het is wel makkelijk om dit van te voren te weten.
code:
1
2
3
4
5
6
| Section "Monitor" Identifier "Generic Monitor" HorizSync 30-90 VertRefresh 58-78 Option "DPMS" EndSection |
Niet vergeten iets in de zin van i855vidctl of 855resolution-freebsd te draaien voor je X start om de BIOS mode voor 1400*1050 goed te zetten. Zie ondere andere ook elders in dit topicje voor meer uitleg hieromtrent.
Verwijderd
Ik wil vandaag deze laptop ook gaan bestellen, maar weet nog niet exact welke configuratie..
Denk dat ik weinig verschil merk of ik nu een 1.4 of een 1.6 ghz neem (klopt dat) dus kies voor de 1.4
Heb er nu wel voor gekozen om de 60 gb harddisk te nemen en de 6 cell accu.
Heb nu nog wat speelruimte mbt de prijs, wat zouden jullie erbij nemen ?
Snellere processor of betere netwerkkaart oid
Denk dat ik weinig verschil merk of ik nu een 1.4 of een 1.6 ghz neem (klopt dat) dus kies voor de 1.4
Heb er nu wel voor gekozen om de 60 gb harddisk te nemen en de 6 cell accu.
Heb nu nog wat speelruimte mbt de prijs, wat zouden jullie erbij nemen ?
Snellere processor of betere netwerkkaart oid
Verwijderd
Hey,
Al iemand trouble met SP 2 gehad.
Kreeg het perfect geinstalleerd maar achteraf als ik de adapter eruit trok dan ging ie op bluescreen....heeft te maken met de driver voor de processor d8 ikalleen die Intelppm.sys driver krijg ik dus niet geinstalleerd....
Wie kan er al wat meer vertellen over die piep.
Mijn Inspiron is van eind februari....dus de garantie gaat opschieten.
Klopt het dat meer mensen last hebben van de HD, die zegt af en toe een soort klikgeluid....
Kreeg het perfect geinstalleerd maar achteraf als ik de adapter eruit trok dan ging ie op bluescreen....heeft te maken met de driver voor de processor d8 ikalleen die Intelppm.sys driver krijg ik dus niet geinstalleerd....
Klopt het dat meer mensen last hebben van de HD, die zegt af en toe een soort klikgeluid....
Voor dat probleem van de adapter en SP2 is een patch te krijgen.Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 22:43:
Hey,
En als je een Hitachi schijf hebt kan de schijf piepen... is een firmware update te krijgen bij Dell.
thnx Hawk. Ik ga het binnenkort even proberen
De videokaart van de 510m staat niet in de lijst van x.org/xfree86, had wel iets gelezen dat je een i810 van intel moest kiezen, klopt dit?
Verwijderd
Ja.FireFly3k schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:40:
[...]
De videokaart van de 510m staat niet in de lijst van x.org/xfree86, had wel iets gelezen dat je een i810 van intel moest kiezen, klopt dit?
code:
1
2
3
4
5
| Section "Device" Identifier "Intel Corporation 82852/855GM Integrated Graphics Device" Driver "i810" BusID "PCI:0:2:0" EndSection |
Ik weet niet hoe het zit met DRI onder FreeBSD, maar onder Linux wordt hardware opengl volledig ondersteund.
Ik heb weer een probleem ontdekt:
De laptop schakelt na 20 minuten geen activiteit OF als ik het scherm dichtklap, het scherm uit.
Ok, niks spannends.
Echter, als ik 's morgens wakker wordt, en het scherm is dichtgeklapt, dan zie ik dat het scherm gewoon aan is. Dit heb ik nu vaker dan dat het scherm gewoon uit blijft.
Wie heeft dit nog meer, vind het toch wat jammer.
de 510M heeft toch stiekum best wel veel "kleine" probleempjes, als ik dit er bij tel.
De laptop schakelt na 20 minuten geen activiteit OF als ik het scherm dichtklap, het scherm uit.
Ok, niks spannends.
Echter, als ik 's morgens wakker wordt, en het scherm is dichtgeklapt, dan zie ik dat het scherm gewoon aan is. Dit heb ik nu vaker dan dat het scherm gewoon uit blijft.
Wie heeft dit nog meer, vind het toch wat jammer.
de 510M heeft toch stiekum best wel veel "kleine" probleempjes, als ik dit er bij tel.
Hmm geen last van hierzo. Ik heb helemaal geen problemen eigenlijk met me laptop. Ok hij piept soms een beetje maar dat boeit me verder niet zo. Misschien Dell eens bellen? of heb je dat al gedaan
Heb eergisteren de media bay battery besteld voor de Inspiron 500m / 600m (op dell.com). Als het goed is is ie maandag binnen, ik hoop dat m'n mobiele werktijd er flink op vooruit gaat. Laat jullie t.z.t. wel weten hoe ie bevalt. Het gaat dus om dit ding:

Hoeveel kost dat nou, inclusief verzendkosten?CamU schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:04:
Heb eergisteren de media bay battery besteld voor de Inspiron 500m / 600m (op dell.com). Als het goed is is ie maandag binnen, ik hoop dat m'n mobiele werktijd er flink op vooruit gaat. Laat jullie t.z.t. wel weten hoe ie bevalt. Het gaat dus om dit ding:
[afbeelding]
They made me do it.
Ik zit op dit moment dus in de VS en heb dan ook geen verzendkosten. Mijn battery komt via DHL binnen 3-5 dagen (via ground) naar mijn universiteit toe. In totaal kostte deze batterij me: $118.19, inclusief tax. Dat komt met de koers van vandaag neer op: €89,65. In NL is deze media bay battery echter nog niet beschikbaar als losse accessoire. Als extra optie bij de aankoop van je laptop kost ie: 2nd 6 cell 48 WHr Mediabay Battery (+105.91 EUR)
Als je als NL deze batterij wilt kopen moet je iemand in de VS hebben die hem naar je op kan sturen, voor zover ik weet levert Dell verkopen via Dell.com niet buiten de VS af.
Als je als NL deze batterij wilt kopen moet je iemand in de VS hebben die hem naar je op kan sturen, voor zover ik weet levert Dell verkopen via Dell.com niet buiten de VS af.
Eeen vriend van mij heeft net deze dell binnengekregen. Nu zit er in het midden van het scherm, verticaal in het midden een soort kras in het scherm. (voor 1/3 lengte scherm). Het lijkt erop dat deze " achter" het scherm zit, in elk geval niet erop. zodra je de laptop aan doet zie je er niks meer van.
Iemand hier ervaring mee?
Iemand hier ervaring mee?
signature
Verwijderd
Heb wat problemen met het draaien van autodesk inventor en games zoals simcity 3000. Hij geeft bepaalde textures niet goed weer en in autodesk inventor loopt de hele boel gewoon in de soep. Vast lopen of fouten geven doet ie niet dus waarschijnlijk een probleem met de grafische kaart. Heb net SP2 en de nieuwste drivers geinstaleerd maar het mocht niet baten (SP2 werkt trouwens perfect)
). Heeft iemand de zelfde problemen en mischien zelfs oplossingen
). Heeft iemand de zelfde problemen en mischien zelfs oplossingen
Verwijderd
Ik heb een 510m maar wil graag weten of het mogelijk is om de videokaart te upgraden. Hoewel ik niet veel spellen speel zijn de spellen die ik speel soms wel traag en dat is best irritant. Op de site van dell en hier kon ik niks vinden. Weet iemand toevallig een manier?
edit:
Ok bedankt, had al zo'n vermoeden maar wist het niet zeker. Helaas.
edit:
Ok bedankt, had al zo'n vermoeden maar wist het niet zeker. Helaas.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2004 11:37 ]
Krijg ik net een berichtje van de Dell customer service (per email, 6 dagen nadat ik ze gemailed had
), zeggen ze me dit:
Ik wacht nog wel even af of dit daadwerkelijk het geval is (als het goed is komt ie morgen of overmorgen aan) en zo niet dan retourneer ik em wel. Het zou me verbazen als die media bay batterij niet past, maar ja, dit zullen ze natuurlijk ook niet voor niets zeggen.Geachte Heer / Mevrouw,
Helaas zal de Mediabay battery van de 500M niet in de media bay
van de 510M passen, u kunt het beste contact opnemen met de verkoopafdeling
in Amerika om daar een extra batterij te bestellen.
Met vriendelijke groet,
..
Zijn er mensen die voor de 3 jaar garantie hebben gekozen ?
Wat gebeurt er als ik voor 1 jaar kies en er is later iets aan de laptop ? Gewoon ziekelijk veel geld betalen dan ? (verzenden alleen kost al een pak
) Of toch maar op safe spelen en voor de 3 jaar kiezen ?
Wat gebeurt er als ik voor 1 jaar kies en er is later iets aan de laptop ? Gewoon ziekelijk veel geld betalen dan ? (verzenden alleen kost al een pak
Bij het aanmelden van Xp krijg ik zo een geel ballonneke dat er geen draadloze netwerken kunnen gevonden worden, ook al is de draadloze netwerkkaart uitgeschakeld (via Fn + F2). Iemand een idee hoe je deze ballon wegkrijgt?
Jah, das maar een halve oplossing é. Ik gebruik wel mijn draadloze connectie, maar niet thuis. Dus geen zin om dat telkens in configscherm uit en in te schakelen. Ik zou dus gewoon af willen van dat ballonneke.
Maar in feite hoort deze vraag meer thuis bij WOS.
Heb em zojuist binnengekregen en hij werkt dus gewoon perfect. Toch leuk om te zien dat Dell NL zegt dat het niet zal passen terwijl het dat wel gewoon doet. Waarom zouden ze dat nou toch doenCamU schreef op maandag 29 november 2004 @ 04:17:
Krijg ik net een berichtje van de Dell customer service (per email, 6 dagen nadat ik ze gemailed had), zeggen ze me dit:
...
* CamU is happy
Erg nice,
Ik wil er eigenlijk ook wel een maar zoals je al zei ik weet niet of je ze in nederland kan bestellen (je zat op moment toch in amerika?) nou ja misschien maar familie lid vragen die daar woont.
Ik wil er eigenlijk ook wel een maar zoals je al zei ik weet niet of je ze in nederland kan bestellen (je zat op moment toch in amerika?) nou ja misschien maar familie lid vragen die daar woont.
Je kunt er op het moment een bestellen als je een nieuwe koopt, hij wordt al wel als accessoire aangeboden bij een nieuwe aankoop. Als losse accessoire iig nog niet, maar je kunt va eBay gewoon een mediabay batterij bestellen, of een familielid hier in de VS idd vragen of ze die batterij willen kopen. Ik heb even gekeken naar de prijzen in NL, maar voor een media bay batterij voor de Latitude D600 betaal je momenteel 166 euro. Ik heb er uiteindelijk net geen 90 Euro voor betaald.
Pff das wel een aardig verschill zeg. Nou ja ik kijk nog wel even zoals het nu gaat gaat het prima verder maar 6.5 uur is erg nice
Mag ik even tussendoor vragen hoe lang het ongeveer duurt voor de batterij terug vol is ? Dit is toch minder lang dan het ontladen hoop ik ?
En waarom wel/geen 510M kopen maar een 8600c (zou hem voornamelijk gebruiken voor surfen, mailen, software-development .. etc)
En waarom wel/geen 510M kopen maar een 8600c (zou hem voornamelijk gebruiken voor surfen, mailen, software-development .. etc)
Hij is bij mij binnen een uurtje vol. en ik heb een 6 cell baterij er in zitten. En waarom ik een 510 m zou kopen ipv van die als ik zie wat je er mee ga doen heb je veel meer aan een mobiele laptop dan 1tje met power. Dat vreet ook weer batterijen.
Ben gebeld door Dell. Ze zeggen dat ze hebben ontdekt dat het toetsenbord en het moederbord vervangen moeten worden omdat er een object opgevallen is, en dit moet buiten de garantie om gebeuren (dus: ik moet flink dokken). Ben flink boos geworden, want ik ben erg voorzichtig met mijn spullen en er is zeker niets opgevallen. Althans niet door mijn toedoen, ik denk dat bij de eerste reparatie iemand er lomp mee bezig is geweest omdat het ding minder bruikbaar terugkwam dan dat ie wegging en tech-support dat probleem traceerde tot een moederbord probleem. Dat heb ik dus ook verteld en ik word er nog over teruggebeld.Species5618 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 20:09:
[...]
Apparaat teruggekregen met deze 2 problemen niet verholpen, sterker nog, het scherm ging helemaal niet meer aan bij het aanzetten. Gebeld met Dell, moest een BIOS-update doen, dat hielp half (letterlijk), nu gaat het scherm in de helft van de gevallen goed aan. Weer gebeld... ze komen het ding maandag ophalen... Gaat weer lekker...
Dit was dus ook meteen de laatste keer dat ik iets bij Dell gekocht heb, niet alleen zijn ze asociaal traag met de reparaties (1e reparatie duurde 8 ipv 5 werkdagen, nu is m'n laptop ook al 8 werkdagen weg ondanks dat mijn laptop voorrang zou krijgen omdat ie voor de 2 keer gerepareerd moest worden), maar nu flikken ze me dit ook nog. Oplichters.
2,5 kg ofzo .. ding is echt licht nog. Je kan hem makkelijk met 1 hand vast houden en er mee rond lopen (niet verstandig maar het kan)Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 18:53:
Hoeveel weegt de 510M na het plaatsen van twee 6 cells batterijen? Zwaar?
Hij wordt wel wat zwaarder dan 2,5 kg, maar dan nog blijft ie lichter dan een hele hoop andere laptops. Denk dat ie net onder de 3 kg blijft.
Verwijderd
CamU in "[Ervaringen] Dell Inspiron 510M - Deel 2"
Ik heb diverse dell sites bezocht in europa en de nederlandse behoort tot de duurdere !! Bij een van de andere europese sites heb ik de "DELL Modular Bay Secondary Battery for Inspiron 600m" gezien voor minder dan 90 euro !! Natuurlijk moet je wel iemand kennen die in dat land woont ! Het goede is dat je in ieder geval geen importheffing krijgt !!
Ik vind dat Dell zijn prijzen in europa gelijk moet houden !!!
Email me als je meer info wil over deze "DELL Modular Bay Secondary Battery for Inspiron 600m" of andere parts. De "DELL 6-Cell Spare Battery for Inspiron 500m / 510m / 600m Notebooks" is bijv ook minder dan 90 euro . Bij Dell nederland kost ie 171euro incl. verzendkosten !!
Ik heb diverse dell sites bezocht in europa en de nederlandse behoort tot de duurdere !! Bij een van de andere europese sites heb ik de "DELL Modular Bay Secondary Battery for Inspiron 600m" gezien voor minder dan 90 euro !! Natuurlijk moet je wel iemand kennen die in dat land woont ! Het goede is dat je in ieder geval geen importheffing krijgt !!
Ik vind dat Dell zijn prijzen in europa gelijk moet houden !!!
Email me als je meer info wil over deze "DELL Modular Bay Secondary Battery for Inspiron 600m" of andere parts. De "DELL 6-Cell Spare Battery for Inspiron 500m / 510m / 600m Notebooks" is bijv ook minder dan 90 euro . Bij Dell nederland kost ie 171euro incl. verzendkosten !!
Ik heb em ondertussen hier in de VS al besteld voor $118, wat neerkomt op 89 Euro (inclusief tax & shipping). Het viel me inderdaad wel op dat de media bay op verscheidene Europese Dell sites te koop stond voor verschillende prijzen, maar zoals je al zegt: je moet dan net iemand in zo'n land kennen. Gelukkig werk ik ondertussen naar volle tevredenheid op die media bay accu!
Perhaps als iemand een familielid heeft in 1 van de landen een kleine inkoop actie ofzo? ik wil er namelijk ook wel 1 maar vind ze eigenlijk iets te duur hier
Als er voldoende animo is dan wil ik wel eventjes bellen, mijn oom zit daar een paar dagen per maand.
Verwijderd
Email me als je geinteresseerd bent. Mijn broer werkt in het buitenland en hij kan de Dell batterijen, etc wel bestellen bij Dell direkt. Dus gewoon met de Europese garantie !
Ik kan een lijstje plaatsen met wat andere prijsvoorbeelden. Ik woon zelf in de buurt van Eindhoven maar zou het kunnen verzenden of mijn broer direct naar je laten sturen ?
Dell zegt dat er een levertijd is van 5-7 werkdagen dus reken op 7-10 dagen ! En omdat het binnen de EU is GEEN importheffing. Er is altijd een kans dat dit wel gebeurd met artikelen van buiten de EU, zoals USA
Interesse ? Misschien moet ik wel een winkel beginnen tot dell zijn accessoires in nederland goedkoper heeft gemaakt !
Ik kan een lijstje plaatsen met wat andere prijsvoorbeelden. Ik woon zelf in de buurt van Eindhoven maar zou het kunnen verzenden of mijn broer direct naar je laten sturen ?
Dell zegt dat er een levertijd is van 5-7 werkdagen dus reken op 7-10 dagen ! En omdat het binnen de EU is GEEN importheffing. Er is altijd een kans dat dit wel gebeurd met artikelen van buiten de EU, zoals USA
Interesse ? Misschien moet ik wel een winkel beginnen tot dell zijn accessoires in nederland goedkoper heeft gemaakt !
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 23:41 . Reden: typ fout ;) ]
hehehe laat eerst maar eens weten hoeveel mensen er willen en hoe je dat wil gaan aanpakken no offense maar wil wel dat het goed geregeld worden tis toch 100 euro zwat
Ik zou woensdagmiddag worden teruggebeld, dat werd dus vanochtend. Telefoon stond uit, dus voicemail, ik terugbellen, krijg ik de voicemail van die persoon. Ondertusen komt DHL langs met mijn laptop, en een standaardprintje van Dell dat het ding in ongewijzigde staat is teruggestuurd. Dat klopt niet helemaal, want aan de rechterkant bovenop de klep zitten nu een paar duidelijk zichtbare krassen. Maar verder zijn de eerdere problemen er nog steeds, het scherm gaat het grootste gedeelte van de tijd niet aan en het ding reageert niet op het dichtklappen van het apparaat.Species5618 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 13:32:
[...]
Dat heb ik dus ook verteld en ik word er nog over teruggebeld.
[ Voor 13% gewijzigd door Rannasha op 03-12-2004 11:15 ]
Ligt eraan wat je ermee doet. Bij gewoon coden (of tekstverwerken) zonder wireless netwerk aan, haal je de 4 uur wel. Als je gaat internetten over een wireless netwerk dan gaat er een uurtje vanaf ofzo. Bij zware toepassingen als spelletjes is het nog weer wat minder. Voorin dit topic staat geloof ik een overzichtje van de geschatte accuduur bij verschillende instellingen/toepassingen.Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 12:20:
ik vroeg me af hoelang de 6 cells accu van de 510m meegaat
Update op mijn "probleem" met Dell (Zie oa mijn vorige post): ik ben teruggebeld door Tech-support en die was het niet eens met de inschatting van de repair-afdeling dat ik de oorzaak was voor de problemen aan mijn laptop, dus hij heeft aangeboden om op kosten van Dell een monteur langs te sturen om het moederbord te vervangen. Moet nog wel eerst even windows opnieuw installeren om te ontdekken of een ander probleem dat ik nog heb software- of hardwarematig is. Maar zoals het er nu voor staat ben ik weer iets minder negatief tov Dell (al blijf ik wel van mening dat er een aantal prutsers op de repairafdeling rondlopen)
Verwijderd
Misschien moet jij het maar zelf uitproberen ? Wil je je 510m uitbreiden ? Dan kan ik eventjes opzoeken hoeveel het is.WeAreLegion schreef op donderdag 02 december 2004 @ 23:59:
hehehe laat eerst maar eens weten hoeveel mensen er willen en hoe je dat wil gaan aanpakken no offense maar wil wel dat het goed geregeld worden tis toch 100 euro zwat
Ik wil alleen zo batterij er bij hebben. Want dat is wel verdomd handig voor school moek zeggen. Ik werk erg veel met me laptop opschool en in de trein en heb niet altijd stroom voorhanden. Dus mochten er meer mensen zijn die het willen bestellen dan ga ik er ook mee door
Verwijderd
Je kan altijd via ebay kopen maar je moet wel opletten dat het geen tweede handse is !WeAreLegion schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 03:56:
Ik wil alleen zo batterij er bij hebben. Want dat is wel verdomd handig voor school moek zeggen. Ik werk erg veel met me laptop opschool en in de trein en heb niet altijd stroom voorhanden. Dus mochten er meer mensen zijn die het willen bestellen dan ga ik er ook mee door
Ik heb het mijn broer in engeland gevraagd en hij zei dat porto ongeveer 10 euro is tot 500 g. Dit is voor aangetekend versturen + verzekering tot 500 euro ! De 6 cell batterij en de media bay kosten elk 86 euro dus incl verzending is het ongeveer 96 euro !! Als je 2 batterijen tegelijkertijd koopt betaal je toch maar 1 keer porto. Afhankelijk van de Euro - Pond wisselkoers en zo lang Dell daar zijn prijzen niet veranderd. Levertijd is binnen 2 weken. Interesse ??
Ik heb MiniPCI kaartjes gevonden op ebay om mijn dell 2100 up te graden naar een 802.11g. Heeft iemand hier ervaring mee ? Is het de moeite waard, omdat mijn ADSL maar 512 Mbit/s is.
Bij mij geeft ie gewoon 510M maar ik zou er toch maar niet teveel van aantrekken...
Je ADSL is waarschijnlijk 512 KBit/s, niet MBit. Anyway, de WiFi b-standaard geeft een snelheid van 11 MBit/s, dus ruim genoeg voor je ADSL verbinding. Als het je dus alleen om ADSL gaat en niet om bestandsoverdracht binnen het netwerk ofzo, dan is het opwaarderen naar een 802.11g kaartje niet nuttig.Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 13:12:
[...]
Ik heb MiniPCI kaartjes gevonden op ebay om mijn dell 2100 up te graden naar een 802.11g. Heeft iemand hier ervaring mee ? Is het de moeite waard, omdat mijn ADSL maar 512 Mbit/s is.
Dat is opzich wel intressant, vraag even of er meer mensen intresse hebben want als het 500 euro is ken je er zoiezo 5 bestellen ongeveer.Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 13:12:
[...]
Je kan altijd via ebay kopen maar je moet wel opletten dat het geen tweede handse is !
Ik heb het mijn broer in engeland gevraagd en hij zei dat porto ongeveer 10 euro is tot 500 g. Dit is voor aangetekend versturen + verzekering tot 500 euro ! De 6 cell batterij en de media bay kosten elk 86 euro dus incl verzending is het ongeveer 96 euro !! Als je 2 batterijen tegelijkertijd koopt betaal je toch maar 1 keer porto. Afhankelijk van de Euro - Pond wisselkoers en zo lang Dell daar zijn prijzen niet veranderd. Levertijd is binnen 2 weken. Interesse ??
Er word niks gedecteerd, dat word erin gezet door een Dell medewerker. Na een herinstal is dat dus ook weg (in mijn geval). Waarschijnlijk is er een verkeerde image op jou laptop geinstalleerd, of ergens iets fout gegaan.Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 13:33:
1 vraagje, als ik in windows, my computer dan properties bekijk dan detecteert windows mijn 510m als DELL INSPIRON I5150. Heeft iemand anders dit ook of detecteert ie gewoon 510m ?
Niets van aantrekken denk ik dan...
Verwijderd
ik heb eergister mijn 510m besteld en zit met smart te wachten tot ie gebracht word.
ben erg benieuwd over hoe hij het doet , omdat ik op dit forum heb zitten neuzen en gezien heb dat sommige mensen er wat problemen mee hebben.maargoed,het zullen dan ook voornamelijk mensen met problemen zijn die dit forum bezoeken
omdat ik ook gelezen heb dat een hoop mensen een tweede battery erbij willen voor in de media bay en deze niet te krijgen is bij dell als accersoire. heb ik een andere nederlandse site gevonden waar de originele te koop is,voor 114 euro inc btw.
dit is het adres:
www.laptoponderdelen.nl
------->batteries-------->laptopbatteryen-------->3e pagina ,3e van onder.
ik hoop dat jullie er wat aan hebben .
ben erg benieuwd over hoe hij het doet , omdat ik op dit forum heb zitten neuzen en gezien heb dat sommige mensen er wat problemen mee hebben.maargoed,het zullen dan ook voornamelijk mensen met problemen zijn die dit forum bezoeken
omdat ik ook gelezen heb dat een hoop mensen een tweede battery erbij willen voor in de media bay en deze niet te krijgen is bij dell als accersoire. heb ik een andere nederlandse site gevonden waar de originele te koop is,voor 114 euro inc btw.
dit is het adres:
www.laptoponderdelen.nl
------->batteries-------->laptopbatteryen-------->3e pagina ,3e van onder.
ik hoop dat jullie er wat aan hebben .
Oh thanks zeg . dan bestel ik hem binnenkort daar wel. VInd dat toch wat veiliiger
Verwijderd
Ja, ik heb net die site bezocht en het is niet eens zo heel ver van waar ik woon. 114 euro inc BTW + verzendkosten in die winkel. Maar ja, 96 euro inc porto is waarschijnlijk meer dan 20 euro goedkoper, dus vraag ik het mijn broer (die moet ik toch kunnen vertrouwen
) en wacht 2 weken.
20 euro is toch wel mooi 45 gulden, maar ja tegenwoordig lijkt het niets. Toch bedankt voor die link voor als ik andere dingen wil vergelijken. Wat wel vreemd is dat die winkel maar 6 maanden garantie geeft ? Is de standaard garantie niet 1 jaar ?
Toch wel stom dat Dell Nederland duurder is dan die winkel ? DELL lezen jullie dit forum ??
20 euro is toch wel mooi 45 gulden, maar ja tegenwoordig lijkt het niets. Toch bedankt voor die link voor als ik andere dingen wil vergelijken. Wat wel vreemd is dat die winkel maar 6 maanden garantie geeft ? Is de standaard garantie niet 1 jaar ?
Toch wel stom dat Dell Nederland duurder is dan die winkel ? DELL lezen jullie dit forum ??
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2004 22:03 . Reden: toevoeging van info ]
Garantie batterijen = 6m, ook in mijn geval (ik heb 3y next day onsite)
Verwijderd
Ok, goed om te weten !
Heeft iemand trouwens zijn 510m gebenchmarkt met Sisoft Sandra 2005 ? Het lijkt wel of mijn 1.6 Ghz Pentium M langzamer is dan het 1.6 Ghz systeem dat zij hebben gebruikt ? Het is nog wel sneller dan een 1.4 Ghz, maar ja ?
Heeft iemand trouwens zijn 510m gebenchmarkt met Sisoft Sandra 2005 ? Het lijkt wel of mijn 1.6 Ghz Pentium M langzamer is dan het 1.6 Ghz systeem dat zij hebben gebruikt ? Het is nog wel sneller dan een 1.4 Ghz, maar ja ?
Je Centrino 1.6 M zou je ongeveer moeten kunnen vergelijken met een Pentium 4 2.4 Ghz, dus als SiSoft Sandra 2005 aangeeft dat ie langzamer is dan een gewone P4 1.6 dan is er of iets mis met die Sisoft, of jouw processor. Maar normaal gesproken zou je processor wel beter moeten presteren. Niet dat ik zelf overigens zoveel waarde hecht aan uitslagen in Sisoft, maar dat terzijde.
Verwijderd
Maar je moet toch op een of ander manier tot kunnen kijken of de CPU snel genoeg is, anders had ik net zo goed een Pentium M 1.4 Ghz kunnen kopen. Gebruik je zelf wel ander benchmark tools ? Misschien betekent deze lagere score wel dat ik een slechte CPU van Intel heb gekregen ?? Een opgewaardeerde Pentium M 1.5 Ghz bijvoorbeeld.CamU schreef op zondag 05 december 2004 @ 03:19:
Je Centrino 1.6 M zou je ongeveer moeten kunnen vergelijken met een Pentium 4 2.4 Ghz, dus als SiSoft Sandra 2005 aangeeft dat ie langzamer is dan een gewone P4 1.6 dan is er of iets mis met die Sisoft, of jouw processor. Maar normaal gesproken zou je processor wel beter moeten presteren. Niet dat ik zelf overigens zoveel waarde hecht aan uitslagen in Sisoft, maar dat terzijde.
Ik krijg: mijn dell 510m Sisoft referentie
1.6 Ghz Dothan 1.6 Ghz Dothan
Dhrystone ALU 6544 6886 MIPS
Whetstone FPU 2200 2222 MFLOPS
Whetstone iSSE2 2837 2843 MFLOPS
Dhrystone ALU is toch een 5% verschil met hun referentie systeem, rest lijkt ok. Kan dit omdat Dell goedkope onderdelen koopt ? Heeft iemand ander zijn laptop met Sisoft gecheckt ?
Een processor is niet opeens beter of slechter dan een ander exemplaar van dezelfde snelheid. Als ie op 1.6 GHz loopt, dan presteert het ding precies net zo goed als alle andere 1.6 GHz P-M processoren. Het feit dat er een verschil is tussen het referentiesysteem en jouw meting kan komen door extra programma's die op de achtergrond draaiden, andere overige hardware, zoals moederbord of gewoon door een meetonnauwkeurigheid.
En het feit dat de P-M het wat minder doet in de SiSoft testen, is geen indicatie dat het een slechte processor is, want de SiSoft test nou niet echt de real-life performance van een processor.
Dus niets goedkope onderdelen, of een opgewaardeerde P-M 1.5, je hebt gewoon een normale P-M 1.6 GHz zoals die hoort te zijn.
En het feit dat de P-M het wat minder doet in de SiSoft testen, is geen indicatie dat het een slechte processor is, want de SiSoft test nou niet echt de real-life performance van een processor.
Dus niets goedkope onderdelen, of een opgewaardeerde P-M 1.5, je hebt gewoon een normale P-M 1.6 GHz zoals die hoort te zijn.
Heeft iemand al eens xorg op debian proberen te zetten op de 510m?
En als er mensen zijn die hun .config van de kernel eens willen posten, dat is altijd eens leuk om eens te vergelijken.
En als er mensen zijn die hun .config van de kernel eens willen posten, dat is altijd eens leuk om eens te vergelijken.
mmm ik zit er ook aan te denken deze laptop te kopen, aangezien hij stukken goedkoper is dan andere laptops van ongeveer dezelfde specifiekaties
maar nu een vraagje, ik wil 54mbit wireless, is dat die 811.2g?
er zijn deze mogelijkheden:
• Intel® PROWireless 2100 802.11b MiniPCI card - for Intel Centrino Mobile Technology
• Intel® ProWireless 2200 802.11b/g Mini PCI Wireless LAN Card (Centrino) (+22.61 EUR)
• Dell TrueMobile™ 1350 Wireless 802.11 b/g MiniPCI card (+34.51 EUR)
• Dell TrueMobileTM 1450 Wireless Mini-PCI card 802.11 a/b/g (+46.41 EUR)
en nu heeft dell elke keer van die 'leuke' aanbiedingen, maar ik vind dat niet zo super interessant.
meestal zijn er 2, en nu zelfs 3 aanbiedingen, maar ik vroeg me af welke ik het beste zou kunnen nemen
gratis bezorgkosten lijkt me wel wat, aangezien dat toch vrij duur is
dubbel geheugen ook, maar ik wil ergens ook 1 slot van 512 hebben ipv 2 van 256. Kan dit wel?
en dan die derde.. wat is verstandig om daar te kiezen?
maar nu een vraagje, ik wil 54mbit wireless, is dat die 811.2g?
er zijn deze mogelijkheden:
• Intel® PROWireless 2100 802.11b MiniPCI card - for Intel Centrino Mobile Technology
• Intel® ProWireless 2200 802.11b/g Mini PCI Wireless LAN Card (Centrino) (+22.61 EUR)
• Dell TrueMobile™ 1350 Wireless 802.11 b/g MiniPCI card (+34.51 EUR)
• Dell TrueMobileTM 1450 Wireless Mini-PCI card 802.11 a/b/g (+46.41 EUR)
en nu heeft dell elke keer van die 'leuke' aanbiedingen, maar ik vind dat niet zo super interessant.
meestal zijn er 2, en nu zelfs 3 aanbiedingen, maar ik vroeg me af welke ik het beste zou kunnen nemen
gratis bezorgkosten lijkt me wel wat, aangezien dat toch vrij duur is
dubbel geheugen ook, maar ik wil ergens ook 1 slot van 512 hebben ipv 2 van 256. Kan dit wel?
en dan die derde.. wat is verstandig om daar te kiezen?
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Kies de Intel® ProWireless 2200 802.11b/g Mini PCI Wireless LAN Card, dat is een b&g = 54mbit
.
Verwijderd
ik vertelde gister al dat ik mijn 510m besteld heb,en wou jullie even laten weten in welke configuratie:
pentium-m 710 1.4 ghz
256mb
30gb hd
6-cell's battery
Intel® PROWireless 2100 802.11b MiniPCI card
Inspiron- Internal Bluetooth™ Card
Back Cover - Burlwood
acties:
gratis verzendkosten!!!
gratis all-in-one printer a920 t.w.v. 75 euro.
70 euro extra online korting.
ik heb gekozen voor een vrij goedkope set omdat ik hem aleen ga gebruiken voor idle.
ik nooit speel nooit spellen!! het enigste waarvoor ik hem gebruik is meestal wat op internet rond te dwarrelen en msn-en......en afentoe nog wel eens een cdtje branden.
deze set heeft me 1040 euro gekost en dat vind ik erg netjes
ik had namelijk eerst een acer aspire die ik ruim een jaar gehad heb,maar de accu ging op het laatst maar driekwartier mee, dan was ie zo leeg als het hoofd van balkenende
en ik heb hier gelezen dat de 6 cells accu die ik nu bij de 510m heb besteld ,zo'n 4 uur meegaat op de manier waarvoor ik hem gebruik.
dat sprak me dan ook erg aan.
verder heb ik gekozen voor een interne bluetoothcard aangezien ik ook bluetooth op mijn telefoon heb en regelmatig gegevens ermee uitwissel.
ik had in mijn oude laptop 2 usb poorten die ik allebei in gebruik had.
1 voor de draadloze lan ontvangen, en 1 voor de draadloze optische muis.
en aangezien de wireless lan nu ingebouwd zit en ik er een thinkoutside bluetooth muis bij besteld heb (bij www.deshop.nl).....(waarvan ik zeer benieuwd ben hoe hij werkt)....
heb ik nu mooi wel 2 usb poorten vrij , en bovendien heb ik dus geen lose dingen die achterin aleen maar in de weg zitten
.
mischien heeft een van jullie ervaring met de bluetooth thinkoutside muis?
pentium-m 710 1.4 ghz
256mb
30gb hd
6-cell's battery
Back Cover - Burlwood
acties:
gratis verzendkosten!!!
ik heb gekozen voor een vrij goedkope set omdat ik hem aleen ga gebruiken voor idle.
ik nooit speel nooit spellen!! het enigste waarvoor ik hem gebruik is meestal wat op internet rond te dwarrelen en msn-en......en afentoe nog wel eens een cdtje branden.
deze set heeft me 1040 euro gekost en dat vind ik erg netjes
ik had namelijk eerst een acer aspire die ik ruim een jaar gehad heb,maar de accu ging op het laatst maar driekwartier mee, dan was ie zo leeg als het hoofd van balkenende
en ik heb hier gelezen dat de 6 cells accu die ik nu bij de 510m heb besteld ,zo'n 4 uur meegaat op de manier waarvoor ik hem gebruik.
dat sprak me dan ook erg aan.
verder heb ik gekozen voor een interne bluetoothcard aangezien ik ook bluetooth op mijn telefoon heb en regelmatig gegevens ermee uitwissel.
en aangezien de wireless lan nu ingebouwd zit en ik er een thinkoutside bluetooth muis bij besteld heb (bij www.deshop.nl).....(waarvan ik zeer benieuwd ben hoe hij werkt)....
heb ik nu mooi wel 2 usb poorten vrij , en bovendien heb ik dus geen lose dingen die achterin aleen maar in de weg zitten
Ha mensen,
wat ik me afvroeg, ik wilde graag een dvdtje met mijn 510m bekijken op m'n dolby setje. ik wilde daardoor graag van de spdif uitgang gebruik maken, maar waar zit dat ding?
moet ik daarvoor een verloopje kopen die ik in mijn video out kan stoppen, of is er een andere manier om digitaal geluid er uit te krijgen?
wat ik me afvroeg, ik wilde graag een dvdtje met mijn 510m bekijken op m'n dolby setje. ik wilde daardoor graag van de spdif uitgang gebruik maken, maar waar zit dat ding?
moet ik daarvoor een verloopje kopen die ik in mijn video out kan stoppen, of is er een andere manier om digitaal geluid er uit te krijgen?
Verwijderd
het interne geheugen van de 510m is 333mhz ddr sdram.
als ik nou geheugen erbij wil kopen een keer maar wel niet bij dell omdat het daar duurder is , welke moet ik dan bestellen?
pc..........??
als ik nou geheugen erbij wil kopen een keer maar wel niet bij dell omdat het daar duurder is , welke moet ik dan bestellen?
pc..........??
PC2700
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Verwijderd
Toch wel jammer dat ze geen dell outlet hier hebben ! Ik heb mijn Dell gekocht in Engeland (met een engels keyboard, dus met £ toets) voor 950 euro inc. porto !Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 13:06:
ik vertelde gister al dat ik mijn 510m besteld heb,en wou jullie even laten weten in welke configuratie:
pentium-m 710 1.4 ghz
256mb
30gb hd
6-cell's battery
Back Cover - Burlwood
acties:
gratis verzendkosten!!!
deze set heeft me 1040 euro gekost en dat vind ik erg netjes![]()
ik had namelijk eerst een acer aspire die ik ruim een jaar gehad heb,maar de accu ging op het laatst maar driekwartier mee, dan was ie zo leeg als het hoofd van balkenende![]()
en ik heb hier gelezen dat de 6 cells accu die ik nu bij de 510m heb besteld ,zo'n 4 uur meegaat op de manier waarvoor ik hem gebruik.![]()
dat sprak me dan ook erg aan.![]()
heb ik nu mooi wel 2 usb poorten vrij , en bovendien heb ik dus geen lose dingen die achterin aleen maar in de weg zitten.
Specificaties:
510m, Blue venice cover, Dothan 1.6 Ghz met 2 MB cache, 2 * 256 MB, 40 GB 5400 rpm, 8* DVD+-RW, mini pci 802.11b. 1 jaar garantie. heeft wel een 14" XGA ipv 15", maar ik gebruik hem voornamelijk voor office en internet. Geen spelletjes. Toch wel handig een broer in het buitenland !
Verwijderd
dat is zeker jammer.
ik ben trouwens blij dat ik hem besteld heb met 256 mb.want de meerpijs bij dell omvan 256mb naar 512 te gaan is 89 euro!!!
en ik heb op internet een winkel gevonden waar een losse 256mb maar 40 euri's kost:)
bespaar ik mezelf toch weer even 50 euri's.
ik ben trouwens blij dat ik hem besteld heb met 256 mb.want de meerpijs bij dell omvan 256mb naar 512 te gaan is 89 euro!!!
en ik heb op internet een winkel gevonden waar een losse 256mb maar 40 euri's kost:)
Verwijderd
Welke winkel is dat en weet je zeker dat het so-dimm geheugen is?Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 18:39:
dat is zeker jammer.
Verwijderd
zoals ik jullie al had geinformeerd heb ik ook een 510m besteld.
er zit bluetooth in , dus ik heb er een bluetooth muis bij besteld. het is een muis zonder dongle dus hij werkt zonder ook maar iets in je usb poort te stoppen.
nu is dit betrekkelijk nieuw allemaal en ik vraag e af of iemand er al wat ervaring mee heeft en of het goed werkt.
ik heb mijn 510m nog niet binnen dus heb nog niets kunnen uitproberen.
er zit bluetooth in , dus ik heb er een bluetooth muis bij besteld. het is een muis zonder dongle dus hij werkt zonder ook maar iets in je usb poort te stoppen.
nu is dit betrekkelijk nieuw allemaal en ik vraag e af of iemand er al wat ervaring mee heeft en of het goed werkt.
ik heb mijn 510m nog niet binnen dus heb nog niets kunnen uitproberen.
Ik heb nu een tijdje mijn laptopje paar maanden
en zie nu ineens een zwarte punt rechts in mijn scherm is dat een dooie pixel, en mocht dat zo zijn wordt dat dan nog gemaakt door dell ?
dat kan een dode pixel zijn ja, en helaas maar je moet er zo'n 9 of 12 hebben voor Dell er iets aan doet...
Voorlopig mijn laatste post over de soap die Dell Repair Service heet. Ik had een afspraak gemaakt voor een monteur die op kosten van Dell moederbord en toetsenbord kwam vervangen. Zou op woensdag komen, werd ik op woensdag om 8:52 gebeld door Dell met de mededeling dat ze blijkbaar mijn postcode verkeerd in hun database hadden staan, de onderdelen waren dus naar de verkeerde kant van Nederland gestuurd. Het zou dus donderdag worden. Donderdag kwam er een monteur die mobo en tobo heeft vervangen, maar dit verhielp het belangrijkste probleem niet (scherm ging 50% van de tijd niet aan). Dus moest er een nieuw scherm besteld worden. Dit zou 1 of 2 dagen duren, dus op vrijdag of maandag zou er weer een monteur langs komen. En omdat ik die dagen niet de hele tijd thuis zou zijn, zou er vantevoren gebeld worden. Wordt ik maandag rond 12 uur gebeld door de monteur die op dat moment voor mijn deur stond. Ik ben dus maar van de uni naar huis gerushed en de monteur heeft het scherm vervangen. En de laptop werkt nu weer 100%.Species5618 schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 13:27:
Update op mijn "probleem" met Dell (Zie oa mijn vorige post): ik ben teruggebeld door Tech-support en die was het niet eens met de inschatting van de repair-afdeling dat ik de oorzaak was voor de problemen aan mijn laptop, dus hij heeft aangeboden om op kosten van Dell een monteur langs te sturen om het moederbord te vervangen. Moet nog wel eerst even windows opnieuw installeren om te ontdekken of een ander probleem dat ik nog heb software- of hardwarematig is. Maar zoals het er nu voor staat ben ik weer iets minder negatief tov Dell (al blijf ik wel van mening dat er een aantal prutsers op de repairafdeling rondlopen)
Mijn laptop heeft nu al z'n 3e scherm, 3e toetsenbord, 2e moederbord en 2e palmrest.
Maar het werkt weer... eindelijk...
[edit] en geen dode pixels meer
[ Voor 5% gewijzigd door Rannasha op 17-12-2004 22:46 ]
Dit topic is gesloten.