[Ervaringen] Dell Inspiron 510M - Deel 2

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.494 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey all, de oplossing voor het Blue screen wanneer je de adapter uittrekt is relatief easy... Je moet je Intel G3V Processor driver updaten (van 5.1.2600. naar 5.1.2600.2180), Microsoft zou Microsoft niet zijn als ze die driver ergens handig downloadbaar zette, je moet het dus op een andere manier doen dan dat je van driver installaties gewoon bent... ;)

Open apparaatbeheer, ga naar de sectie processors, selecteer daar je processor, neem stuurprogramma's en dan stuurprogramma bijwerken , hij vraagt dan of hij mag nakijken voor updated drivers op windowsupdate , laat dat alvast 1 keer toe (of altijd, wat jij wil...) , dan gaat hij de nieuwere driver installeren.

Als dit lukt is je probleem opgelost, maar ik had het probleem dat hij dat niet wou installeren en dat hij dan een foutmelding gaf van dat hij de hardware niet kon installeren omdat de servicenaam al bestond...

Ook een makkelijke oplossing, start regedit , ga naar HKLM\System\Currentcontrolset\services\ en verwijder de sleutel gv3 (maak eventueel eerst een backup en/of een werkend restorepoint)

In apparaatbeheer verwijderd je de processor die nu met een uitroepteken staat, herstart de pc, de processor wordt opnieuw gedetecteerd en gebruikt nu de nieuwe drivers.

En je bent van dat blue screen verlost :)

Hopelijk zijn jullie er iets mee, het heeft mij alvast een voormiddag zoet gehouden :)...

- Ladama (ps ik had het probleem op een toshiba, maar toen ik zocht naar een oplossing kwam ik hier terecht, dus ik dacht van ik zal het hier maar even melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kernflyer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-01-2024
Ok, ik heb sinds een paar maanden mijn 510m.
Ik ben al een maand bezig om linux suse 9.1 goed aan de praat te krijgen, wat ook aardig lukt (i.c.m. ximian desktop) Alles doet het prima, inclusief de juiste resolutie.

Nu probeer ik al enkele weken een nieuwe kernel (2.6.8 i.p.v. 2.4.nogwat) te bakken. Alles is wel gelukt, maar ik krijg de xserver niet aan de praat. Ik heb ondertussen Xfree86 4.7 al geinstalleerd maar ook helpt niet. De module voor 855GM is volgens mij i810, maar als ik hem modprobe, gebeurt er ook niets.

Alle documentatie die op internet te vinden is, heb ik zo'n beetje doorgelezen en nu sta ik echt met de rug tegen de muur.

Dus unix wizzards onder ons, alle tips zijn welkom. Dus kort samengevat: Hoe krijg ik mijn xserver werkend na het bakken van nieuw kernel (2.6.8) op mijn dell 510m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:17
Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 14:40:
Ook een makkelijke oplossing, start regedit , ga naar HKLM\System\Currentcontrolset\services\ en verwijder de sleutel gv3 (maak eventueel eerst een backup en/of een werkend restorepoint)

In apparaatbeheer verwijderd je de processor die nu met een uitroepteken staat, herstart de pc, de processor wordt opnieuw gedetecteerd en gebruikt nu de nieuwe drivers.
Dat is inderdaad de oplossing, zojuist overgegaan naar SP2, registry key verwijderd en een reboot.

Wat me wel opvalt is dat de key GV3 onder HKLM\System\CurrentControlSet\Services niet meer opnieuw opgebouwd. Da's toch vreemd.. Ben benieuwd of deze key wel bestaat bij de mensen die een clean install gedaan hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Senser op 02-10-2004 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb net Sp2 geinstalleerd en daarna die key gewoon verwijderd :) heb nu geen last van BSOD als ik stekker er uit trek dus het zal wel werken nu.

Trouwens als je gewoon bij de eigenschappen kijkt van de processor staat er 5.1.2600.0 maar als je bij stuurprogramma gegevens kijkt staat er 5.1.2600.2180. Ik denk dat de laatste de juiste is. Maar als ik jullie was zou ik er wel even naar kijken.

[ Voor 47% gewijzigd door WeAreLegion op 02-10-2004 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is inderdaad DE oplossing voor het BSOD bij in- en uitpluggen netvoeding na SP2 installatie. Bedankt!

Voor diegenen die het nog nodig hebben hierbij in het kort de instructie:

- Installeer SP2
- start regedit
- ga naar de sleutel HKLM\System\Currentcontrolset\services\gv3
- exporteer deze sleutel (als backup)
- verwijder sleutel.
- start Windows opnieuw
- na inlog herkent Windows nieuwe hardware Pentium M
- laat deze installeren.

KLAAR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 21:12

The.Force

*Bauer Addict

Waarschijnlijk komt vrijdag de mijne binnen :*) ...

- Moet ik dan eerst de laptop volledig opladen (of is dat reeds gebeurt) & dan de preinstall van windows finishen?

- Is het beter de laptop volledig te laten leeglopen of vb. bij 3/4 terug herladen?

Ben trouwens benieuwd naar het intel 2200 kaartje! (was de eerste dag toen het uitkwam bij de 510m, schijnt beter te zijn dan truemobile kaartjes :) , zelfs Dell recommend het!)

- Nu met die Intel-kaart ben ik dan 'officieel' een centrino gebuiker of hoeft dat echt samen met een Banias-processor te zijn (heb Dothan) m.a.w krijg je dat stickertje ;) ?

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik kon hem gelijk gebruiken,. En het is beter om je batterij leeg te laten lopen en dan weer op te laden. Anders krijg je en luie batterij (dan doe hij het steeds slechter op een gegeven moment). Ik weet niet welk kaart je ik er in heb zitten hij onderstend a b en g netwerk. En heb er geen problemen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

li-ion cellen worden niet lui. Diepontladen is ook niet goed voor je batterij. Heel soms is het nodig om het laadcontrole systeem te kalibreren, maar bij voorkeur niet doen.

@ The force.
Je krijgt een centrino sticker, dothan of banias cpu maakt niets uit ('t gaat erom of het een Pentium-M is).
Dell raad waarschijnlijk die I2200 kaart aan omdat het anders geen Centrino laptop meer is (en daar zal Dell ongetwijfeld een voordeel aan hebben met Intel).
Bij mij was de accu trouwens helemaal vol toen ik hem kreeg (Inspiron 8600).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg in mei mijn 510m ook met volgeladen batterij, met een Dell truemobilekaartje, aangezien de Intel kaartjes toen het G-protocol nog niet ondersteunden. Ik ben niet ontevreden met het truemobilekaartje. Het is erg prettig om een 54mbit draadloze netwerkverbindig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 15:32:
li-ion cellen worden niet lui. Diepontladen is ook niet goed voor je batterij. Heel soms is het nodig om het laadcontrole systeem te kalibreren, maar bij voorkeur niet doen.

@ The force.
Je krijgt een centrino sticker, dothan of banias cpu maakt niets uit ('t gaat erom of het een Pentium-M is).
Dell raad waarschijnlijk die I2200 kaart aan omdat het anders geen Centrino laptop meer is (en daar zal Dell ongetwijfeld een voordeel aan hebben met Intel).
Bij mij was de accu trouwens helemaal vol toen ik hem kreeg (Inspiron 8600).
aha nou ja ik kheb het op de manier gedaan zoals ik het beschreef en dat werkt voor mij het beste. Ik laat hem altijd leeg lopen (ik gebruik hem ook erg veel) en dan pas aan het stroom hij gaat nu 3,5 a 4 uur mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Ik heb hem sinds vandaag ook...

paar vraagjes:

1. Ik heb last een hoge pieptoon, gesitueerd links onderin het toetsenbord, (van de harde schijf ofzo :( ?) als ik dan iets download ofzo dan is het weg! Maar als ik dan weer gewoon surf, is het er terug...

Iemand enige suggesties om het te verhelpen?

2. Is het normaal dat in de onderhoeken van het scherm de kantjes iets donkerder zijn, als ik de backlight heviger zet, is het minder?

3. Ik kan misschien eens formatteren om zo de problemen misschien te verhelpen, maa kan ik dit probleem dan achteraf (mocht het nog niet opgelost zijn) nog steeds rapporteren?

4. Wat ik een heel raar probleem vind is, als ik nu foto's bekijk in IE zijn ze brokkelig, maar in Firefox zijn ze gewoon scherp :s ?

Voor de rest is alles inorde :P

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
The.Force schreef op 06 oktober 2004 @ 21:37:

paar vraagjes:

1. Ik heb last een hoge pieptoon, gesitueerd links onderin het toetsenbord, (van de harde schijf ofzo :( ?) als ik dan iets download ofzo dan is het weg! Maar als ik dan weer gewoon surf, is het er terug...

Iemand enige suggesties om het te verhelpen?
Om dit hardnekkige gerucht uit de wereld te helpen: dit is (waarschijnlijk) NIET de HD. Download CPUidle, draai 'm, en het probleem is weg. Het gepiep komt (waarschijnlijk) uit de condensatoren op het mobo.

(Laat het weten of 't werkt. Zoja, dan onderbouwt dat mijn theorie ;))
2. Is het normaal dat in de onderhoeken van het scherm de kantjes iets donkerder zijn, als ik de backlight heviger zet, is het minder?
Dacht van wel, ja. Ik heb dat ook.
4. Wat ik een heel raar probleem vind is, als ik nu foto's bekijk in IE zijn ze brokkelig, maar in Firefox zijn ze gewoon scherp :s ?
Draai je wel op de juiste resolutie?

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 16:46

paar vraagjes:

Zelfde probleem heb ik ook... geen idee waar het van komt, of hoe ik het op kan lossen. Dell doet er in ieder geval niks mee...

Ik heb het volgens mij alleen als ik op de accu draai, en idd exact dezelfde situatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Niet online
Icey schreef op 06 oktober 2004 @ 21:51:
[...]

Zelfde probleem heb ik ook... geen idee waar het van komt, of hoe ik het op kan lossen. Dell doet er in ieder geval niks mee...

Ik heb het volgens mij alleen als ik op de accu draai, en idd exact dezelfde situatie :)
Probeer ook eens CPUidle ;)

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

idd, met cpuidle is het weg, lijkt me dan ook dat het aan de cpu ligt (of aan de condensatoren in ieder geval)!

Ruilt Dell hem hiervoor niet om???

Das toch heel irritant dat die toon bijna constant hoorbaar is. :(

Wat m'n andere probleem betreft, lijkt het me niet dat de resolutie hier de oorzaak is, aangezien je volgens mij niet de resolutie per browser kan verstellen....

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Niet online
The.Force schreef op 06 oktober 2004 @ 22:01:
idd, met cpuidle is het weg, lijkt me dan ook dat het aan de cpu ligt (of aan de condensatoren in ieder geval)!

Ruilt Dell hem hiervoor niet om???
Eindelijk bevestiging! :P Ik had 't al eerder geroepen, maar daar is verder niet echt op gereageerd...

Maar grote kans dat je 't bij een nieuwe ook gewoon hoort. Lijkt me een geval van een klein productiefoutje. Je zou het kunnen melden, en dan hopen op een BIOS-update die dit probleem fixed..

[ Voor 12% gewijzigd door Gardocki op 06-10-2004 22:17 ]

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
Tom S. schreef op 06 oktober 2004 @ 21:52:
[...]

Probeer ook eens CPUidle ;)
Dat speedstep (ofzo?) doet dit toch al eigenlijk? De snelheid van de cpu verlagen als hij niet gebruikt wordt? Geeft dit niet meer probelem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Niet online
wrcveen schreef op 07 oktober 2004 @ 00:43:
[...]

Dat speedstep (ofzo?) doet dit toch al eigenlijk? De snelheid van de cpu verlagen als hij niet gebruikt wordt? Geeft dit niet meer probelem dan?
CPUidle verlaagt niet de snelheid van je processor. Hij neemt het idle proces van windows over, en gaat met die 'idle-tijd' veel efficienter om. Dus word je processor nog minder belast als hij 'niks' aan 't doen is. Dus het geeft geen enkel probleem..

[ Voor 8% gewijzigd door Gardocki op 07-10-2004 10:31 ]

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

ah ik dacht gewoon dat het een soort van stresstest was (omdat m'n cpu in taakbeheer op 100 % stond)!

Ik heb trouwens ook een soort van 'oplossing' gevonden, gewoon de cpu unistallen & op unknown status laten staan (natuurlijk zullen er dan wel wat functies vervallen maar ja).

Ik denk eerlijk gezegd dat het niet zozeer aan Dell ligt, maar aan de CPU-driver van intel.

Het enige waar ik me dan nog zorgen om maak , zijn die donkerdere hoekjes onderaan het scherm...

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser

paar vraagjes:

Voor de rest is alles inorde :P
The UseHR value is added to the Main key under "Internet Explorer" as
follows:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main
Right Click in the right pane and select New | DWORD value and set its data
to 00000001

Daarmee is het opgelost. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Ja, die oplossing had ik reeds gevonden (in het 8600c topic was ie ook net gepost ;) )

Toch bedankt!

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Ik zit net te kijken op de support site en zie dat er een nieuwe bios is:

Bestandstitel: BIOS: Dell Inspiron 510m System BIOS, English, Inspiron 510m, A07
Bestandsdatum: 14/09/2004
Bank: FlashBIOS Updates

iemand deze al in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Nopes ik nog niet :) wat veranderd hij? dat zou ik wel eens willen weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

WeAreLegion schreef op 11 oktober 2004 @ 00:26:
Nopes ik nog niet :) wat veranderd hij? dat zou ik wel eens willen weten
Een audio issue met Windows 2000
en het Intel logo bij het booten wordt aangepast :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
hehe nou niet echt reden dus om bios te flashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
I love dell...

2e Dell 510m besteld (1.7, 1gb ram, usual stuff), en 6 dagen later werd hij afgeleverd... Je moet gewoon je mensen binnen dell kennen dus :P.

Afin, dit is er eentje van de nieuwe generatie waar een aantal dingen zijn aangepast.

Het tobo is echt zo gruwelijk veel beter. Geen losse toetsen, gewoon heerlijk! de toetsen lopen lichtjes in een halve maan, dus aan het uiteinde ietsjes omhoog. Wat heerlijk tikt!

Scherm heeft een betere bevestigings methode, en lijkt dus veel minder fragiel. Verder voelt hij veel beter aan, daar hebben ze goed werk aan gedaan.

Verder heeft de lieve man heeft er een mooie graplite swirl bijgedaan voor mij :P. Grote voordeel van een extra cover is dat het scherm veel stugger is, als je hem open doet of dichtklapt voelt het veel beter aan. Nadeel is dat je laptop 1 mm dikker word ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
Icey,

Nice laptop. Natuurlijk willen we pics zien :) Wat is het verschil tussen de oude generatie en de nieuwe? Ik heb namelijk ook toetsen die in een halve maan lopen en die goed aanvoelen, maar ik weet niet of ik nu een nieuwe of nog een oude generatie heb. Ben ook erg benieuwd naar die graphite swirl cover en je ervaringen ermee. Gefeliciflapstaart!

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Zonder flits:
Afbeeldingslocatie: http://www.i-cey.net/got/5.jpg

Met flits:
Afbeeldingslocatie: http://www.i-cey.net/got/3.jpg

Je klikt hem over je huidige heen, dus je laptop word 1 mm dikker:
Afbeeldingslocatie: http://www.i-cey.net/got/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.i-cey.net/got/4.jpg

Halve maan tobo is iets wat ik heel erg goed vond doordacht, verder is het scherm minder wiebelig. onder het scherm, naast de 2 schanierpunten zit een soort klein plastic balkje, die heeft mijn oude dell niet.

Overigens, mijn oude trouwe dell is er eentje van januari dit jaar, en hij ownt nogsteeds :P

Ik denk dat ik atm klaar ben voor de volgende lan die ik organseer, ik heb een geile barebone (shuttle sb61g2 v3), 32p 100mbit full duplex switch, en mijn laptop heeft een eigen style :D

[ Voor 15% gewijzigd door Icey op 11-10-2004 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Ziet er netjes uit Icey! Zo te zien kun jij inderdaad wel eventjes vooruit. Wat ik me overigens net bedenk nu ik naar je pics kijk, ik heb eigenlijk maar 1 nadeel kunnen ontdekken aan deze laptop (voor zover dat een nadeel te noemen is) en dat is het aantal USB poorten. Aangezien er geen PS2 poort voor je muis inzit heb je eigenlijk altijd maar 1 vrije USB poort. En als je met zowel webcam als digitale camera als af en toe ook printer werkt is dat behoorlijk irritant. Verder denk ik dat we dezelfde bevestiging hebben, maar dat kun jij het beste zien op een van mijn pics. Ben ook benieuwd (heel erg eigenlijk) naar je batterijduur (welke batterij heb je erin zitten) en je HD performance (heb je nu wel een Hitachi?).

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Laatst online: 08:40
Hey Icey, je kunt je startpost wel aanpassen :)

tegenwoordig schijnen ze ook 14 inch schermen te verkopen. Zei de Inspiron 510M Mobility Crazy Deal (N1041) op
http://commerce.euro.dell...c=nldhsrsinspn_510m_2&co=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
CamU schreef op 12 oktober 2004 @ 07:11:
Ziet er netjes uit Icey! Zo te zien kun jij inderdaad wel eventjes vooruit. Wat ik me overigens net bedenk nu ik naar je pics kijk, ik heb eigenlijk maar 1 nadeel kunnen ontdekken aan deze laptop (voor zover dat een nadeel te noemen is) en dat is het aantal USB poorten. Aangezien er geen PS2 poort voor je muis inzit heb je eigenlijk altijd maar 1 vrije USB poort. En als je met zowel webcam als digitale camera als af en toe ook printer werkt is dat behoorlijk irritant. Verder denk ik dat we dezelfde bevestiging hebben, maar dat kun jij het beste zien op een van mijn pics. Ben ook benieuwd (heel erg eigenlijk) naar je batterijduur (welke batterij heb je erin zitten) en je HD performance (heb je nu wel een Hitachi?).
Dat probleem had ik dus. Ik heb gewoon apparaatje gekocht dat je meer usb poorten heb dit past makkelijk in me tas en nu heb ik er 5 das meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-08 16:48

basvdijk1647

aka Osiris

Ik heb laptop vandaag binnengekregen...zondag avond besteld...do ochtend in huis echt snel...bevalt goed....Na upgrade naar WinXP pro heb ik geen irda meer. Iemand een idee welke driver ik nodig heb?

Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / arduino-lessen.nl / blender-lessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Niet online
basvdijk1647 schreef op 14 oktober 2004 @ 19:37:
Ik heb laptop vandaag binnengekregen...zondag avond besteld...do ochtend in huis echt snel...bevalt goed....Na upgrade naar WinXP pro heb ik geen irda meer. Iemand een idee welke driver ik nodig heb?
Stond/staat het wel aan in je bios?

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-08 16:48

basvdijk1647

aka Osiris

Ik keek niet goed stond niet aan in bios....nu wel. Is de "SMC IrCC snelle infrarood poort" volgens XP pro

[ Voor 66% gewijzigd door basvdijk1647 op 15-10-2004 19:12 ]

Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / arduino-lessen.nl / blender-lessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb ook een rammelend toetsenbord. Er wordt een monteur langsgestuurd om mijn 510m op te pikken en te fixen.

Was dit bij de anderen met dit probleem ook of kregen die gewoon een toetsenbord dat ze zelf moesten plaatsen?

Ik heb 2x 256 mb intern en denk erover om dit up te graden. Kan dat alleen bij Dell of kun je die geheugen kaartjes ook in een 'gewone winkel' kopen. En geldt dit ook voor de harde schijf? Die wil ik misschien ook vergroten...

Verder prima laptop! Erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Je kan alles gewoon zelf vervangen. Ik had van me "oude" laptop nog 1gb ddr400 liggen ipv 512mb ddr333 die heb k gewoon vervangen :) en hdd kan je ook zo bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Niet online
christiaann1985 schreef op 18 oktober 2004 @ 17:15:
En geldt dit ook voor de harde schijf? Die wil ik misschien ook vergroten...
Die kan je alleen maar vervangen/vegroten door 'Dell HD's' omdat die dingen in een speciaal bracket zitten gemonteerd. Daarom kan je er niet zomaar een andere HD inzetten..

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:09
Kun je niet gewoon een andere hd in dat bracket zetten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij zit met 4 schroefjes in het bracket, en er zit een soort verloopje op de connector, maar die kan er volgens mij gewoon af.
edit:
heb het geprobeert, dat verloopje kan eraf. Is gewoon een standaard Hitatchi Travelstar in mijn geval.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
Heb even gezocht op tweakers.net maar kon geen website vinden waar je geheugen plaatjes kunt kopen voor laptops (heb ook geen idee hoe ze het noemen), heeft iemand een paar links?

Nog een vraag, er zit bij het beeldscherm een ''piefje" waardoor het beeldscherm uitgaat als je je beeldschermklep dichtdoet.

Bij mij werkt dit piefje niet goed, soms blijft het haken met als gevolg dat het beeldscherm niet uit gaat als ik hem dichtdoe of aan als ik hem opendoe...
Meer mensen last van?

[ Voor 7% gewijzigd door christiaann1985 op 19-10-2004 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Niet online
christiaann1985 schreef op 19 oktober 2004 @ 13:54:
Heb even gezocht op tweakers.net maar kon geen website vinden waar je geheugen plaatjes kunt kopen voor laptops, heeft iemand een paar links?
http://shop.tweakers.net/geheugen/?action=cat&CatID=7
Nog een vraag, er zit bij het beeldscherm een ''piefje" waardoor het beeldscherm uitgaat als je je beeldschermklep dichtdoet.

Bij mij werkt dit piefje niet goed, soms blijft het haken met als gevolg dat het beeldscherm niet uit gaat als ik hem dichtdoe of aan als ik hem opendoe...
Meer mensen last van?
Een vriend van me heeft een soortgelijk probleem met z'n Dell Inspiron 8600. Ik zou even Dell bellen, want echt fijn is het niet..

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
Dankjewel!

Mijn laptop is net weg voor reparatie. Als ik nu ga bellen voor dat piefje moetie weer weg als ik hem terug heb ben ik bang...

[ Voor 13% gewijzigd door christiaann1985 op 19-10-2004 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
christiaann1985 schreef op 19 oktober 2004 @ 13:54:
Meer mensen last van?
Heb ik ook last van gehad, moet je even dat plastic kapje eraf halen (staat in de handleiding) en dan kan je het metalen plaatje waar dat piefje aanzit verbuigen zo dat het meer naar boven steekt en klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Laatst online: 08:40
voor mensen die hem nog moeten kopen: nu met de banner via tweakers extra 10% korting bovenop andere acties (printer + gratis verzenden). Veel beter wordt het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe het werkt met tv-out. Wordt er standaard een kabel bijgeleverd die je kan aansluiten op de tv of moet er los een speciale kabel worden bijbesteld? Ik las dat dell met speciale kabels werkt?

PS ik zit nog te twijfelen tussen deze en de Acer Travelmate 4001 WLMI. Iemand die me kan overtuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 21:41
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 12:11:
Kan iemand mij vertellen hoe het werkt met tv-out. Wordt er standaard een kabel bijgeleverd die je kan aansluiten op de tv of moet er los een speciale kabel worden bijbesteld? Ik las dat dell met speciale kabels werkt?
Die TV-out is het enige echte nadeel van deze laptop.
Het is een 7 pins aansluiting, lijkt op s-video maar dat is het niet. Je kan bij Dell voor EUR 30 (!!!!) een verloopkabel kopen met daarop composiet, audio en s-video. Komt op mij over als extra geldklopperij.

Afbeeldingslocatie: http://images.channeladvisor.com/Sell/SSProfiles/10051601/Images/dell%20s%20video.gif

Bij Nowthatsit.nl hebben ze een verloopkabel met alleen composiet, voor EUR 15.

Misschien dat iemand kan bevestigen of dit een "radeon" tv-out is? ( http://www.digit-life.com/articles2/radeon-tv-out/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Ik heb gewoon zelf bij de electronicazaak om de hoek een scart adapter gekocht, een s-video kabel en een audio kabel, en deze op de tv-out en microfoon aansluiting van mijn Inspiron 510m gehangen. Geen problemen mee gehad, werkt allemaal perfect hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat kan ik het beste doen als ik mijn restore cd's voor de windows software kwijt ben geraakt (510m). Ik denk dat dell hier namelijk weer een pak geld voor gaat vragen. Wellicht dat iemand hier een backupje zou kunnen maken voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Kan gewoon een standaart svideokabel in hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een svideo -> composiet kabeltje, dat werkt gewoon hoor (tenminste, op m'n Philips tv krijg ik zwartwit beeld, maar dat doet de svideo uitgang op m'n desktop ook). Kabel past ook gewoon zonder moeite. Die overige pinnen zullen dan voor het geluid zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de super-verjaardagsactie van Dell ook in de gaten, op dit moment hebben ze een 510m met SXGA+ scherm, 1.7ghz Dothan cpu, 256mb ram, 40gb hdd voor 1080 euro (levering en gratis printer inbegrepen). Ik had wel nog enige vraagjes:
* is het mogelijk om met deze laptop (rekening houdend met de onboard graphics) games zoals Half-Life 1 en Quake III vlot te spelen in 1024*768 ? (zonder schokken)
* ik heb begrepen dat als ik de hdd wil upgraden naar een 5400rpm modelletje dat ik dan telefonisch moet bestellen, maar kan ik dan nog van die grote kortingen genieten ?
* als ik nu 256mb geheugen neem, kan ik dan op een later tijdstip zelf nog upgraden naar 512mb geheugen als ik dat zou willen (niet via Dell zelf dus) ?
* standaard zit er een 4cell batterij in, maar loont het de moeite om up te graden naar die 6cell batterij? hoeveel extra werktijd geeft die upgrade dan? Spreken we over tientallen minuten (dan hoeft het voor mij niet) of echt over 2u extra ofzo ?

nota: ik klikte daarnet even op "details" bij de hdd van de 510m, en daar staan de verschillende modellen van hdd's in voor inspiron laptops. Volgens dat schema zijn de 40gb harde schijven ALTIJD 5400rpm? Dus standaard zit er in de 510m een 5400rpm harde schijf?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 20:23:
Ik heb de super-verjaardagsactie van Dell ook in de gaten, op dit moment hebben ze een 510m met SXGA+ scherm, 1.7ghz Dothan cpu, 256mb ram, 40gb hdd voor 1080 euro (levering en gratis printer inbegrepen). Ik had wel nog enige vraagjes:
* is het mogelijk om met deze laptop (rekening houdend met de onboard graphics) games zoals Half-Life 1 en Quake III vlot te spelen in 1024*768 ? (zonder schokken)
Ik speel MOH:AA op die resolutie zonder schokken en ook Quake III en Half-Life 1 zouden geen probleem mogen zijn.
* ik heb begrepen dat als ik de hdd wil upgraden naar een 5400rpm modelletje dat ik dan telefonisch moet bestellen, maar kan ik dan nog van die grote kortingen genieten ?
Volgens mij kan dat ook gewoon via de website ?
* als ik nu 256mb geheugen neem, kan ik dan op een later tijdstip zelf nog upgraden naar 512mb geheugen als ik dat zou willen (niet via Dell zelf dus) ?
Jep, dat is geen enkel probleem. Je kunt ook het geheugen dat Dell meelevert eruit halen en bijvoorbeeld door 2 * 512 MB plankjes vervangen.
* standaard zit er een 4cell batterij in, maar loont het de moeite om up te graden naar die 6cell batterij? hoeveel extra werktijd geeft die upgrade dan? Spreken we over tientallen minuten (dan hoeft het voor mij niet) of echt over 2u extra ofzo ?
Een 6 Cell batterij geeft een duidelijk verschil in je batterijduur en is zeer zeker de moeite van het upgraden waard. Doe dat zeker!
nota: ik klikte daarnet even op "details" bij de hdd van de 510m, en daar staan de verschillende modellen van hdd's in voor inspiron laptops. Volgens dat schema zijn de 40gb harde schijven ALTIJD 5400rpm? Dus standaard zit er in de 510m een 5400rpm harde schijf?
Van de 40 GB zou ik het niet weten, maar die 60 GB is zeker wel een 5400 rpm modelletje. Succes met het bestellen, deze laptop zal je niet teleurstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Niet online
CamU schreef op 20 oktober 2004 @ 21:33:

[...]

Van de 40 GB zou ik het niet weten, maar die 60 GB is zeker wel een 5400 rpm modelletje. Succes met het bestellen, deze laptop zal je niet teleurstellen :)
Alle HD's zijn standaard 5400rpm bij de 510m..

En idd, neem een 6 cell batterij, scheelt een hoop :)

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat de 6cell batterij maar 40 euro extra kost, dus die doe ik er dan nog bij. Ik heb van velen gehoord dat als je telefonisch besteld, dat je dan wat extra's in de wacht kan slepen bij de persoon aan de lijn? Maar waarschijnlijk heeft het in dit geval niet veel zin om dat te proberen, gezien de hoeveelheid korting dat je zo al standaard krijgt nu :) Die deluxe nylon draagtas die je er bij kan bestellen, is die eigenlijk aan te raden of kan ik beter achteraf zelf een tas kopen? Een laptop-rugzak lijkt me wel handiger in gebruik dan zo'n tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 22:03:
Ik heb van velen gehoord dat als je telefonisch besteld, dat je dan wat extra's in de wacht kan slepen bij de persoon aan de lijn? Maar waarschijnlijk heeft het in dit geval niet veel zin om dat te proberen, gezien de hoeveelheid korting dat je zo al standaard krijgt nu :)
Je kan 't altijd proberen.. :)
Die deluxe nylon draagtas die je er bij kan bestellen, is die eigenlijk aan te raden of kan ik beter achteraf zelf een tas kopen? Een laptop-rugzak lijkt me wel handiger in gebruik dan zo'n tas.
Laptop-rugzak vind ik zelf ook fijner dan een draagtas. Al is 't maar om het feit dat je bij een rugzak niet echt ziet dat er een laptop inzit. Iets minder diefstal gevoelig dus, als je veel op reis ben..

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je 'm vaak meeneemt naar school ofzo is een rugtas imo makkelijker. Is ook minder diefstalgevoelig. Die tas is ook vrij groot in verhouding tot de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Tom S. schreef op 20 oktober 2004 @ 22:46:
[...]

Je kan 't altijd proberen.. :)

[...]

Laptop-rugzak vind ik zelf ook fijner dan een draagtas. Al is 't maar om het feit dat je bij een rugzak niet echt ziet dat er een laptop inzit. Iets minder diefstal gevoelig dus, als je veel op reis ben..
hehehe ik zat te twijfelen tussen een schouder/draagtas of een rugzak en toch maar v oor een goeie draagtas gekozen van samsonite. Namelijk alleen om het feit dat ik mezelf er meer als een padvinder uit vind zien met zo ding op me rug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

Ik heb last van een piepende voeding, dat blokje :P

Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tead
  • Laatst online: 17-09 10:14

Tead

nnb

Movinghead schreef op 21 oktober 2004 @ 07:20:
Ik heb last van een piepende voeding, dat blokje :P

Wat te doen?
Dell bellen :)

nix aan te doen, moet vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In verband met die harde schijf van de 510m : ik heb net even naar Dell gemaild, en ik kreeg als antwoord dat als ik een 5400rpm schijf wil dat ik dan 40 € moet bijleggen. Terwijl als je bij harde schijf op details klikt, dat daar klaar & duidelijk staat dat er voor 40gb schijven ENKEL 5400rpm exemplaren bestaan... En Tom S. hierboven zei ook al dat die hdd's standaard 5400rpm zijn. Wie moet ik nu geloven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 17:26:
In verband met die harde schijf van de 510m : ik heb net even naar Dell gemaild, en ik kreeg als antwoord dat als ik een 5400rpm schijf wil dat ik dan 40 € moet bijleggen. Terwijl als je bij harde schijf op details klikt, dat daar klaar & duidelijk staat dat er voor 40gb schijven ENKEL 5400rpm exemplaren bestaan... En Tom S. hierboven zei ook al dat die hdd's standaard 5400rpm zijn. Wie moet ik nu geloven? :)
Mij :P

Ik heb daar 2 maanden geleden Dell over gebeld, toen ik m'n 510m wou bestellen, en de verkoper heeft me toen verteld dat alle HD's bij de 510m standaard 5400rpm zijn. Dus dat je 40 euro moet bijleggen vind ik erg raar. Ik heb dat niet hoeven doen, en heb gewoon een 5400rpm schijf gekregen..

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja eigenlijk als het schema op hun site aantoont, dat alle 40gb hdd's in alle inspiron laptops 5400rpm zijn, dan zal dat toch ook wel? Anders hebben ze mij als klant toch bedot?
De hele 4200rpm <-> 5400rpm is redelijk belangrijk omdat ik in talloze reviews heb gelezen dat een 5400rpm laptop schijf echt merkbaar betere prestaties neerzet dan 4200rpm schijven. 7200rpm lijkt me dan weer een beetje overkill ivm hitte productie en lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 18:08:
Ja eigenlijk als het schema op hun site aantoont, dat alle 40gb hdd's in alle inspiron laptops 5400rpm zijn, dan zal dat toch ook wel? Anders hebben ze mij als klant toch bedot?
De hele 4200rpm <-> 5400rpm is redelijk belangrijk omdat ik in talloze reviews heb gelezen dat een 5400rpm laptop schijf echt merkbaar betere prestaties neerzet dan 4200rpm schijven. 7200rpm lijkt me dan weer een beetje overkill ivm hitte productie en lawaai.
Je kan 'm daarom ook 't beste bestellen via de telefoon. Dan kun je zulke vragen gelijk beantwoord krijgen. Zo heb ik 't ook gedaan. Ook omdat ik persé een 5400rpm wilde hebben.

* Gardocki denkt dat ze bij mail-helpdesk een beetje de verkeerde info hebben..

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

je krijgt standaard een 5400 rpm schijf hoor, dat was bij mij ook zo...

Dell medewerkers :Z

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er hier iemand die linux of een *BSD draait op zijn Dell 510m met een SXGA+ scherm? Want ik heb al vaak gelezen dat men grote moeite heeft om linux op 1400*1050 te laten draaien, door een bug in de Bios van de 510m (die Dell nog steeds niet heeft gefixt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag ook de Inspiron 510M besteld. Is het echter normaal dat je niet gelijk na ''bevestig bestelling'' een emailtje ontvangt? Tot op heden nog geen bevestiging per mail ontvangen.. Weet iemand hoe dell daar mee omgaat. Krijg ik pas een bevestiging als hij in productie genomen wordt? Ik heb betaald met Creditcard.

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 00:13:
Vanmiddag ook de Inspiron 510M besteld. Is het echter normaal dat je niet gelijk na ''bevestig bestelling'' een emailtje ontvangt? Tot op heden nog geen bevestiging per mail ontvangen.. Weet iemand hoe dell daar mee omgaat. Krijg ik pas een bevestiging als hij in productie genomen wordt? Ik heb betaald met Creditcard.

Thanx
Geef het idd een dag of misschien een paar. Over het algemeen krijg je die email een dag of 2 na de bestelling toch wel in je bus, maar dat kan in jouw geval (weekend) ook maandag worden. Ik heb overigens wel altijd besteld via overboeking, dus ik weet niet hoe het zit met een credit card bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 18:49:
ik heb een svideo -> composiet kabeltje, dat werkt gewoon hoor (tenminste, op m'n Philips tv krijg ik zwartwit beeld, maar dat doet de svideo uitgang op m'n desktop ook). Kabel past ook gewoon zonder moeite. Die overige pinnen zullen dan voor het geluid zijn denk ik.
Ik had een multimediaset erbij gekocht (s-video kabel + verloopstekker s-video naar composiet+audio), maar dit werkt niet. Het is inderdaad geen standaard s-video. Maar als ik het pinnetje van de composietstekker tegen de buitenkant van de andere stekker aanhoudt (en daar dan tape omheen doe, krijg ik prima beeld.

Het is nog meer geldklopperlij doordat het gewoon niet direct werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 15:33:
[...]

Ik had een multimediaset erbij gekocht (s-video kabel + verloopstekker s-video naar composiet+audio), maar dit werkt niet. Het is inderdaad geen standaard s-video. Maar als ik het pinnetje van de composietstekker tegen de buitenkant van de andere stekker aanhoudt (en daar dan tape omheen doe, krijg ik prima beeld.

Het is nog meer geldklopperlij doordat het gewoon niet direct werkt!
Heb je die van Dell of een willekeurige andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 14:12:
Dit is inderdaad DE oplossing voor het BSOD bij in- en uitpluggen netvoeding na SP2 installatie. Bedankt!

Voor diegenen die het nog nodig hebben hierbij in het kort de instructie:

- Installeer SP2
- start regedit
- ga naar de sleutel HKLM\System\Currentcontrolset\services\gv3
- exporteer deze sleutel (als backup)
- verwijder sleutel.
- start Windows opnieuw
- na inlog herkent Windows nieuwe hardware Pentium M
- laat deze installeren.

KLAAR.
Ik heb deze sleutel dus weer niet! :(
Niks dat met HKLM begint allen maar HKEY_xxx met zoeken kom ik wel diverse gv3's tegen maar niks wat op die bovenstaande string lijkt. Hoe kan dit nu weer? Ik gebruik XP sp2 professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 19:29:
Is er hier iemand die linux of een *BSD draait op zijn Dell 510m met een SXGA+ scherm? Want ik heb al vaak gelezen dat men grote moeite heeft om linux op 1400*1050 te laten draaien, door een bug in de Bios van de 510m (die Dell nog steeds niet heeft gefixt).
Ik heb zelf een Latitude D505, maar die is eigenlijk grotendeels gelijk aan een inspiron 510m qua hardware. Het klopt dat er een bug zit in de bios van deze notebooks, waardoor je onder linux zonder bijkomende programma's je niet in de native resolutie van het scherm in X kunt komen. 1280*1024 is dan het maximum. Ik heb al heel wat over het probleem gelezen, en naar ik begrepen heb is deze bug aanwezig in zowat alle Centrino notebooks met een SXGA display, vermits zowat alle notebookfabrikanten de referentiebios van Intel gebruiken, die deze bug dus bevat. Op een of ander vaag forum beweerde een kerel echter dat Intel op de hoogte is van deze bug, en dat deze in toekomstige bios upgrades misschien opgelost zou worden.

Dit is echter niet strikt noodzakelijk, want er is een programma, 855resolution genaamd, dat rond deze bug heen kan werken. Na het runnen van dit progje zal de native resolutie van je scherm, 1400*1050 wél beschikbaar zijn in X, zoals het hoort. :) Het is dan gewoon een kwestie van dit programmatje op te nemen in een van de bootscripts van je favoriete distributie om X automatisch in 1400*1050 te laten opstarten.

Voor de rest ben ik helemaal weg van deze notebook, die volledig ondersteund wordt door Linux: auto throttling van de CPU in kernels >= 2.6.9-rc2, suspend to disk, geluid, DRI/OpenGL ondersteuning in X, hardwarematige videoversnelling voor het afspelen van dvd's met mplayer en wireless :*)

Het énige minpuntje, is dat je maximale resolutie op de framebuffer beperkt is tot 1024*786. Dit komt omdat de bios (en dit kan je jammerlijk genoeg niet instellen) standaard slechts 1Mb geheugen reserveert voor de interne grafische kaart op de northbridge. Dat is nét voldoende om in 1024*786 met een kleurendiepte van 8 bit op te starten. Eens de kernel is geboot (je zit dan echter al in de framebuffer mode, die je niet meer kan veranderen), wordt er via de agpgart module dynamisch meer geheugen gereserveerd uit het hoofdgeheugen om comfortabel 1400*1050 in 24 bit te trekken in X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wrcveen schreef op 24 oktober 2004 @ 18:22:
[...]

Ik heb deze sleutel dus weer niet! :(
Niks dat met HKLM begint allen maar HKEY_xxx met zoeken kom ik wel diverse gv3's tegen maar niks wat op die bovenstaande string lijkt. Hoe kan dit nu weer? Ik gebruik XP sp2 professional
lol
hklm = hkey local machine

btw ik heb die key ook niet maar ik heb sp2 op een nieuwe Windows Installatie gemikt en heb ook geen problemen meer.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2004 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 19:14:
btw ik heb die key ook niet maar ik heb sp2 op een nieuwe Windows Installatie gemikt en heb ook geen problemen meer.
À propos. Ik heb gemerkt dat die recovery cd die Dell heeft meegeleverd hun aangepaste versie van Windows XP is waarin SP1 al geïntegreerd is samen met al hun software tooltjes die ze er bij de installatie in de fabriek ook opzetten.

Nu, ik ben niet zo voor al die extra software, en vertrek liever van een 'pristine' versie van Windows XP, om zelf XP2 dan te installeren en enkel die software die ik ook echt nodig heb. Momenteel staat op deze laptop Ubuntu, maar als ik ooit windows nodig heb voor een schoolopdracht, dan moet ik dat ding dus terug installeren. Is het met de licentiekey die onderaan je laptop hangt ook mogelijk om een "gewone" OEM Windows XP installatie te registreren, die niet van Dell is ?

Ik vind dat Dell voor die €12.5 extra best wel naast hun eigen versie van Windows XP een gewone OEM cd erbij had kunnen gedaan hebben voor de gebruikers die niet echt onder de indruk zijn van hun voorselectie van software. Bovendien stond in dit draadje dat een udpate naar SP2 van hun SP1 voor problemen kan geven.

Hopelijk kan ik ergens een OEM-cd'tje van windows XP scoren. Zolang ik de licentiesleutel die bij m'n Dell zat voor die installatie gebruik, ben ik toch nog altijd legaal bezig, niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 19:14:
[...]

lol
hklm = hkey local machine

:D Thanx,

moet je die map gv3 helemaal verwijderen, mét de 2 submappen (Enum en Security) die eronder zitten? Of alleen één bestand in de map gv3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met wat knutselen kan je alle Dell zooi uit de cd rippen, ze hebben gewoon een unattended cd gemaakt, in princiepe kan je alles eruit strippen behalve sp1 (maar die kan je over-slipstreamen met sp2. Met wat knutselen kan je er een standaard Windows XP cd van maken (moet je hem uiteraard wel opnieuw branden). Zie o.a. dit topic: [rml][ XP] Unattended Install CD Deel 3 (was: OEM CD)[/rml]
Daarin wordt beschreven hoe je zo'n cd als Dell kan maken.

Note: ik heb het niet zelf gedaan, ik heb gewoon een andere XP cd genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Gister de laptop van mijn schoonpa gezien. Erg leuk apparaat, ik heb meteen Bluetooth voor hem aan de praat geholpen. Nu kan hij faxen via z'n Nokia. Internetten (met gprs) zal ook wel kunnen, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen. Wireless internetten kreeg ik niet voor elkaar. Als ik scande via de Intel (pro-set)tools dan vond hij een paar netwerken, maar als ik dan wilde verbinden kreeg ik een melding als "een ander programma gebruikt momenteel deze functionaliteit, jammer joh!". Vervolgens via netwerkicoontje op taakbalk geprobeerd. Die stond op een kruis (niet verbonden), vervolgens ging hij op zoek, vond weer een aantal netwerken, maar verbinden leek niet te lukken (tenminste, er was geen internet, het kruisje op het icoontje was wel weg..). Andere keer maar even uitzoeken hoe dat zit.

Mij eerste indruk is in elk geval postief; lekker licht, snel genoeg en een prettig toetsenbord.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Verbal Kint:

- Wireless heb je 2 mogelijkheiden: Proset software gebruiken, of de Windows Wireless Zero Service gebruiken. Jij gebruikte die Proset terwijl de windows wireless services aanstond, dus dat werkt niet... Dat je vervolgens geen verbinding met internet kreeg zal wel aan jou liggen imho, denk aan mcadres filtering (dan krijg je wel ipadres etc, maar geen internet/netwerk), of je key was niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik vind dat samenstellen van een Dell notebook, maar vreemd werken. Je hebt altijd drie basissytemen, die je als start gebruikt om je systeem te selecteren. Echter wanneer je van verschillende basissystemen dezelfde setup kiest komen ze op verschillende prijzen uit. Nu is het zelfs zo dat als je de versie met de acties kiest je DUURDER uitkomt, dan wanneer je met het simpelste model begint!!!

Wie snapt dit en kan mij uitleggen waarom dit zo werkt??? En wat vooral belangrijk is??? Hoe regel ik dat ik de beste prijs voor mijn setup van keuze krijg (512 MB MEM, 60GB HDD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

ik heb nu al een paar weken de inspiron 510m laptop en ben er zeer tevreden over. Het enige is dat ik vindt dat me accu nogal snel leeg is. Na volledig opladen gaat me accu meestal maar 2uur mee terwijl ik alleen maar aan het internettten ben of met word bezig ben. Mijn scherm staat dan wel op full (volledige helderheid).
Zou dit niet iets langer moeten zijn, ik heb een 6-cell accu genomen.

Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Hmmm vreemd hoor. Ik heb zelfde accu. met een 1,7ghz dothan en 1gb geheugen en de rest wat ik er gewoon bij kreeg. En als ik gewoon werk er op doe doet hij er 3,5 uur over ongeveer om leeg teraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 11:54:
Hoi,

ik heb nu al een paar weken de inspiron 510m laptop en ben er zeer tevreden over. Het enige is dat ik vindt dat me accu nogal snel leeg is. Na volledig opladen gaat me accu meestal maar 2uur mee terwijl ik alleen maar aan het internettten ben of met word bezig ben. Mijn scherm staat dan wel op full (volledige helderheid).
Zou dit niet iets langer moeten zijn, ik heb een 6-cell accu genomen.

Ruben
Dat komt door die volledige helderheid. Doe je 1 modus lager, dan scheelt dat al minstens een kwartier, zoniet een half uur. Gebruik je trouwens ook wireless? Want dat kost ook relatief veel accu..

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Ik ben er nu ook een beetje mee aan het testen, want zoals ruben.s al zei vind ook ik de accuduur van mijn laptop behoorlijk tegenvallen. Ik werk zonder wireless ingeschakeld (kabel er wel op aangesloten), zonder mijn optische usb muis, mijn scherm op 2 standen van het minimum (het moet immers wel zichtbaar blijven en prettig werken) en nog steeds gaat de accur krap 2 - 2.5 uur mee. Met een 6 Cell en mijn Dothan 1.6 had ik eerlijk gezegd wel iets meer verwacht. Ik zal em de komende tijden wat testen en de accuduur opschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn beeldschermresolutie nu staan op TRUE COLOR 1400 by 1050!!! 96 dpi....is dit de beste instelling? ik heb wel het 1 en ander geprobeerd, maar ik blijf houden dat de icoontjes in de rechts onder in het scherm een beetje onscherp blijven.. Iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CamU schreef op 27 oktober 2004 @ 17:41:
Ik ben er nu ook een beetje mee aan het testen, want zoals ruben.s al zei vind ook ik de accuduur van mijn laptop behoorlijk tegenvallen. Ik werk zonder wireless ingeschakeld (kabel er wel op aangesloten), zonder mijn optische usb muis, mijn scherm op 2 standen van het minimum (het moet immers wel zichtbaar blijven en prettig werken) en nog steeds gaat de accur krap 2 - 2.5 uur mee. Met een 6 Cell en mijn Dothan 1.6 had ik eerlijk gezegd wel iets meer verwacht. Ik zal em de komende tijden wat testen en de accuduur opschrijven.
Ik moet nog ff zeggen dat ik mijn beeldscherm wel op vol heb staan en ik gebruik maak van een optische usb muis. Maakt dat zoveel uit dat ik gewoon maar 2uur kan internetten op de accu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 07:54:
Ik heb mijn beeldschermresolutie nu staan op TRUE COLOR 1400 by 1050!!! 96 dpi....is dit de beste instelling? ik heb wel het 1 en ander geprobeerd, maar ik blijf houden dat de icoontjes in de rechts onder in het scherm een beetje onscherp blijven.. Iemand een idee??
ik heb zelf ook mijn beeldinstellingen op 1400 by 1050 staan en idd kleine lettertype (96 dpi). Ik moet zeggen dat ik dat persoonlijk de beste resolutie vindt. Als het nog onscherp is zou het kunnen zijn dat ie je isntelling nog neit geactiveerd heeft, denk ik. Misschien ff opnieuw veranderen en dan weer terugzetten en rebooten, anders zou ik het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AJ1815 schreef op 27 oktober 2004 @ 00:29:
Ik vind dat samenstellen van een Dell notebook, maar vreemd werken. Je hebt altijd drie basissytemen, die je als start gebruikt om je systeem te selecteren. Echter wanneer je van verschillende basissystemen dezelfde setup kiest komen ze op verschillende prijzen uit. Nu is het zelfs zo dat als je de versie met de acties kiest je DUURDER uitkomt, dan wanneer je met het simpelste model begint!!!

Wie snapt dit en kan mij uitleggen waarom dit zo werkt??? En wat vooral belangrijk is??? Hoe regel ik dat ik de beste prijs voor mijn setup van keuze krijg (512 MB MEM, 60GB HDD)
Als je de collect and return veranderd naar 1 jaar ( hij staat standaard op 3)
zie je het oorspronkelijke bedrag. Dat scheelt namelijk 200 euro.

heb em gister aangeschaft voor 1094 euro heheheh! exl btw ( aftrekbaar ;) )
FF een paar dingen uit mn config.
--------
Geïntegreerd Intel® Extreme 64MB shared grafische kaart
One type I or Type II PC Card slot
1MB on-die L2 cache
Lithium Ion 32Whr (4 cell) battery pack met Express Charge(TM) Technology
Inspiron Services: 1 jaar European Collect and Return (-EUR - 239.00 EUR)
Inspiron Processor: Intel® Pentium® M Processor 735 ( 1.70 GHz, 2MB L2 Cache, 400MHz FSB ) (+ EUR 100.00 EUR)
Inspiron Scherm: 15,0" TFT SXGA+ Kleurenscherm (1400*1050) (+ EUR 50.00 EUR)
Online Aktie - Inspiron Geheugen: 512MB 333 MHz DDR SDRAM (1x512) (+ EUR 40.00 EUR)
Online Aktie - Inspiron Harde Schijven: Aktie : 60GB Ultra ATA/100 Harde Schijf
Inspiron Media Bay mogelijkheden: Modular 8x DVD/24x CD-RW Combo
--------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
wrcveen schreef op 24 oktober 2004 @ 20:13:
[...]

:D Thanx,

moet je die map gv3 helemaal verwijderen, mét de 2 submappen (Enum en Security) die eronder zitten? Of alleen één bestand in de map gv3?
Kan iemand mij hier nog antwoord op geven voordat ik mijn hele installatie verpest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 14:49:
[...]

Wees er blij mee, een 4 cell zuigt enorm aars :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 14:49:
[...]

heb em gister aangeschaft voor 1094 euro heheheh! exl btw ( aftrekbaar ;) )
FF een paar dingen uit mn config.
--------
One type I or Type II PC Card slot
1MB on-die L2 cache
Inspiron Services: 1 jaar European Collect and Return (-EUR - 239.00 EUR)
Inspiron Processor: Intel® Pentium® M Processor 735 ( 1.70 GHz, 2MB L2 Cache, 400MHz FSB ) (+ EUR 100.00 EUR)
Inspiron Scherm: 15,0" TFT SXGA+ Kleurenscherm (1400*1050) (+ EUR 50.00 EUR)
Online Aktie - Inspiron Geheugen: 512MB 333 MHz DDR SDRAM (1x512) (+ EUR 40.00 EUR)
--------
Is dit een speciale actie, want ik kan het niet meer vinden op de site en alle prijzen lijken te zijn gestegen. Dit is wat ik in gedachten had...
Inspiron 510M Standard Features: Intel® Centrino(tm) Mobile Technology which includes: Intel® Pentium® M Processor, Intel® PRO/Wireless Network Connection 802.11b, Intel® 855GME Chipset
Uitgerust met Microsoft® Windows® XP operating system
Lithium Ion 32Whr (4 cell) battery pack met Express Charge™ Technology
Inspiron Operating System: Microsoft® Windows® XP Home (NL)
Inspiron Services: 1 jaar European Collect and Return (-EUR - 284.41 EUR)
Inspiron Scherm: 15,0" TFT SXGA+ Kleurenscherm (1400*1050) (+ EUR 59.50 EUR)
Inspiron Processor: Intel® Pentium® M Processor 725 (1.60 GHz, 2MB L2 Cache, 400MHz FSB) (+ EUR 59.50 EUR)
Online Aktie - Inspiron Geheugen: 512MB 333 MHz DDR SDRAM (1x512) (+ EUR 47.60 EUR)
1st Battery: 6 Cell Primary Battery for maximum battery life (+ EUR 47.60 EUR)
Inspiron Accessoires: 2nd 6 cell 48 WHr Mediabay Battery (+ EUR 105.91 EUR)
Back Cover Color Inserts: Back Cover - Graphite Swirl (+ EUR 29.75 EUR)
Inspiron Software: Microsoft® Works 7.0

Prijs
System 1133.00 EUR

19% 1348.27 EUR

Levering 75.00 EUR

19% 89.25 EUR

Totaal 1208.00 EUR

1437.52 EUR

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2004 05:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 05:58:
[...]

Is dit een speciale actie, want ik kan het niet meer vinden op de site en alle prijzen lijken te zijn gestegen. Dit is wat ik in gedachten had...

[...]
dat is de garantie, standaard is dat 3 jaar, 't scheelt nogal wat als je daar 1 jaar van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 10:46:
[...]

dat is de garantie, standaard is dat 3 jaar, 't scheelt nogal wat als je daar 1 jaar van maakt.
Ik heb het ook veranderd naar 1 jaar. De prijzen lijken te zijn gestegen.

Ik weet echt niet meer welke laptop ik moet nemen. Ik zal hierover later een nieuwe topic starten met al mijn twijfels en de laptops waarop mijn oog is gevallen. Wat ik zeer belangrijk vind is namelijk een stevige behuizing, mobiel en extra batterijduur. Dat je bij de Dell 510M een extra batterij kunt aansluiten vind ik een enorme pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Nou ja ik kan je alleen zeggen dat ik hem nu 2 maanden heb en het echt eeng eweldige laptop vind. Gaat lang mee is snel en blijft koud (redelijk koud) de behuizing en dat vind ik echt een pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie op de Dell site staan:
• Hoofdbatterij 32 W/u - Lithium-ion-batterij van 4 cellen met ExpressChargeTM -technologie

Geschatte oplaadtijd: een (1) uur om op te laden tot 80%

Geschatte gebruikstijd: 2,5 uur per batterij

• Tweede hoofdbatterij (optioneel): 53 W/u - Lithium-ion-batterij van 4 cellen met ExpressChargeTM -technologie

Geschatte gebruikstijd: 3 uur per batterij

• Tweede batterij voor modulaire bay: 48 W/u Lithium-ion-batterij voor modulaire bay

Betekent dit dat je 3 batterijen tegelijk kunt aansluiten? Kan iemand zijn/haar ervaringen met het aansluiten van een extra batterij met ons delen? Hoe werkt het? Switch de laptop automatisch naar de tweede (of derde) batterij als de primaire batterij op is?

Ik ben erachter gekomen dat bedrijven de producten voor een betere prijs kunnen krijgen. Geldt dit ook voor studenten? Zo niet, dan zal ik het via het bedrijf van mijn ouders proberen...

[edit]
Laat maar, antwoord al gevonden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 03:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
nevermind 8)7

[ Voor 95% gewijzigd door mmedia op 02-11-2004 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
Toevallig meer mensen met het probleem dat de laptop spontaan in standby springt?

Ik heb er regelmatig last van wanneer ik met twee accu's in de laptop werk, dat hij bij 44% resterend in standby springt. 8)7 De laptop daarna weer aandoen en ik kan vrolijk verder werken totdat ze echt op zijn.

Laptop draait op Windows XP SP2 met nieuwste BIOS (A07).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senser schreef op 03 november 2004 @ 16:42:
Toevallig meer mensen met het probleem dat de laptop spontaan in standby springt?

Ik heb er regelmatig last van wanneer ik met twee accu's in de laptop werk, dat hij bij 44% resterend in standby springt. 8)7 De laptop daarna weer aandoen en ik kan vrolijk verder werken totdat ze echt op zijn.

Laptop draait op Windows XP SP2 met nieuwste BIOS (A07).
Sorry, een ander vraagje: hoeveel uur haal jij met 2 batterijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wrcveen schreef op 29 oktober 2004 @ 13:41:
[...]

Kan iemand mij hier nog antwoord op geven voordat ik mijn hele installatie verpest?
Gewoon de hele map gv3 in de registry wegmikken. Zorg dat je systeemherstel aan hebt staan en maak eerst een herstelpunt . Verder doen wat ik en anderen al eerder beschreven hebben

Succes,
Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 16:54:
[...]

Sorry, een ander vraagje: hoeveel uur haal jij met 2 batterijen?
Ik heb het nooit gemeten, maar tussen de 4 en 6 uur (afhankelijk van brightness en wlan etc) lijkt me redelijk reëel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senser schreef op 03 november 2004 @ 22:49:
[...]

Ik heb het nooit gemeten, maar tussen de 4 en 6 uur (afhankelijk van brightness en wlan etc) lijkt me redelijk reëel.
Wat voor cell batterij heb jij? 4 of 6 cell?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
@SpaRood, een 4 cell primary en een 6 cells extra battery.
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.