[Ervaringen] Dell Inspiron 510M - Deel 2

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.493 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 17:14:
[...]
...
M'n I8600 heeft trouwens een ventilatieroostertje aan de onderkant, ik weet niet of dat bij deze ook zo is (lijkt me wel, ze zijn nagenoeg hetzelfde), die moet je vooral niet afdekken, dan wordt ie heet omdat de fan dan nauwelijks lucht aan kan zuigen.
Dat is dus precies wat ik niet snap. Waarom ontwerpen ze zo'n ventilatieroostertje in hemelsnaam aan de onderkant van de laptop die nagenoeg altijd op een ondergrond staat. Zo kan die lucht natuurlijk nooit weggeblazen cq geïnhaleerd worden :?

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CamU schreef op 14 september 2004 @ 17:35:
[...]

Dat is dus precies wat ik niet snap. Waarom ontwerpen ze zo'n ventilatieroostertje in hemelsnaam aan de onderkant van de laptop die nagenoeg altijd op een ondergrond staat. Zo kan die lucht natuurlijk nooit weggeblazen cq geïnhaleerd worden :?
d'r zitten rubber doppen onder de laptop zodat er lucht onderdoor kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Dat klopt, maar heeft ie daar zelfs genoeg aan? Dit ventilatieroostertje voelt nog steeds erg warm aan, warmer dan als je bijvoorbeeld aan de achterkant een ventilatieroostertje plaatst. Maar dat kan dan in verband met de indeleing van de binnenkant misschien weer niet (alhoewel er linksachter wel een roostertje zit).

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ik zie nu dat de 510M 2 roosters heeft, ik heb alleen dat roostertje onder de fan . Dat rooster is het midden is bij mij gewoon dicht, die wordt idd behoorlijk heet.
Afbeeldingslocatie: http://img.dell.com/images/global/products/inspn/510m_bottom_314_emea.jpg
Ik heb alleen dat rooster linksboven op dit plaatje in m'n I8600. Daar zuigt ie lucht aan, en aan de achterkant blaast ie de warme lucht naar buiten.
Dat rooster in het midden is om bij de geheugenbankjes te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

voor diegene die hun 2MB L2 cache goed willen gebruiken:

http://www.msfn.org/board...c=25766&st=0&#entry176462

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Uh... als ik dat stukje zo lees staat daar dat het alleen werkt als je een Pentium I heb (waar komt die I ingodsnaam vandaan). Vraag me af of dat werkt met onze processors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

dat werkt zeker, heb het net getest en performance is zeer groot, en een collega heeft dat op een netwerk van 40 pc;s doorgevoerd en veel performance erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
aha ok, nou ja zal het zo wel ff invullen, het word dan toch 2048 kb ipv 256 kb

[edit]

Ok bedankt, .. ben nu DL dvd aan fikken de eerste. Kosten gewoon even 17 euro zeg niet normaal. Maar goed hopen dat me xbox het draait maar dat is ff offtopic

[ Voor 52% gewijzigd door WeAreLegion op 14-09-2004 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

ja klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 09:01

cue

He mensen,

Ik heb ook mijn inspiron 510m binnen vandaag!

Wat een top apparaat.

Ik zit alleen met een klein probleem, ik heb er winXP prof opgezet (werd geleverd met home).

Alleen krijg ik nu m'n infrarood poort niet meer geinstalleerd.

Ik heb de originele driver cd-rom gebruikt en alles er op gezet maar ik zie 'm nergens staan. ook kan ik op de dell site geen drivers vinden.

De mail functie naar een dell helpdesk medewerker werkt op het moment, dus daarom maar via deze weg een oplossing proberen te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Cue schreef op 14 september 2004 @ 22:01:
He mensen,

Ik heb ook mijn inspiron 510m binnen vandaag!

Wat een top apparaat.

Ik zit alleen met een klein probleem, ik heb er winXP prof opgezet (werd geleverd met home).

Alleen krijg ik nu m'n infrarood poort niet meer geinstalleerd.

Ik heb de originele driver cd-rom gebruikt en alles er op gezet maar ik zie 'm nergens staan. ook kan ik op de dell site geen drivers vinden.

De mail functie naar een dell helpdesk medewerker werkt op het moment, dus daarom maar via deze weg een oplossing proberen te zoeken.
Volgens mij staat 'ie standaard uit in je BIOS. Dus kwestie van even aanzetten..

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Laatst online: 15-09 09:01

cue

aah shit daar had ik nog niet aan gedacht!

dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op 14 september 2004 @ 20:10:
aha ok, nou ja zal het zo wel ff invullen, het word dan toch 2048 kb ipv 256 kb
Als dit ingevult moet worden waar dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 22:19:
[...]

Als dit ingevult moet worden waar dat dan?
Even een quote van de desbetreffende site (weet niet of dat mag maar goed):
How To Implement:

1. Launch a registry editing tool of your choice (regedit.exe or regedt32.exe will do).
2. Advance down to the following registry key: HKLM\System\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management (take note of the space in "Memory Management")
3. In this key, double-click on the SecondLevelDataCache registry value to open a DWORD editor window (default value of 0 = Poll CPU, then use 256KB if no other answer comes up).
4. Change from Hex (hexadecimal) to Decimal, change the number in the data field to reflect your processor's L2 cache size in KB (512, etc.)
5. Close the registry editor app, and reboot to implement the change.
Ik moet zo me laptop nog even rebooten en dan zie ik wel of het echt peformacne winst oplevert ;) eerst even de batterij opladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 21:12

The.Force

*Bauer Addict

ligger --> Staat in artikel waarvan hij link gaf...

Vraagje:

De fan draait hij altijd zachtjes & bij hoge stress harder?
Bij gewoon surfen, staat de fan dan volledig af, of springt het na bepaalde tijd op ?

Voor mij is stilte vrij belangrijk dus daarmee dat ik dit zeker wil weten. (90 % van de tijd gebruik ik hem gewoon voor research-praktijken & tekstverwerking.)

Ook springt hij bij mijn doeleinde eigenlijk dan altijd terug op 600 Mhz (Speedstep)?
Merk je dat niet dan als je op full power surft?

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt op drie plekken je 2nd level cache veranderen heb alle drie gewijzigt...
En hij doet het nog steeds :)
ik vraag me af of deze wijziging echt effect heeft, maar goed alle kleine beetjes helpen.

de drie plekken waar ik 2nd level cache tegen kom zijn:
controlset001
controlset003
en
currentcontrolset

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Volgens iemand hier boven wel. En ik wijzig hem alleen op deze (das namelijk echt voor memory control ) waar heb jij hem nog meer gewijzigd dan?

[edit]

aha, die andere 2 hoef je volgens mij niet te veranderen omdat hij (windows) die niet gebruikt. Maar dat kan iik mis hebben natuurlijk :)

[edit2]

zou iemand mij trouwens uitkunnen leggen wat dat Sonic DLA is ? vind het nog al vaag klinken. Nou vinkd ik record now wel een ok proggie het is beter dan nero maar heb je dat Sonic DLA nodig daarvoor of maakt dat niet uit> iso's brand ik met dvd decrypter.

[ Voor 67% gewijzigd door WeAreLegion op 14-09-2004 23:32 ]

• Dextro
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

ik ben dringend op zoek naar de horizontal en vertical sync van het lcd scherm, heeft iemand enig idee? Dit is nogal belangrijk voor Xfree86.

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb de dell 510m maandag binnen gekregen,

alleen als ik mijn scherm vergelijk met mijn pa's dell 5100
( allebei 15 inch sxvga of zoiets ) dan lijkt het net of mijn 510 matglas heeft :S
tis niet zo zuiver scherp als bij me pa.

Kheb ook een probleem met het toetsenbord en een vage hoge pieptoon ( wanneer de hd actief is hoor je dit niet )

Vanmorgen met dell gebeld, en ze leveren een nieuwe :)
dit door het probleem met toetsenbord en pieptoon

over de verschillende schermen konden ze mij niet veel vertellen, alle dell's zouden dezelfde soort scherm moeten hebben. Als ik straks de nieuwe krijg zou het duidelijk moeten zijn of er iets fout zat in het scherm.

• WeAreLegion
  • Niet online
Dat van dat piep toon daar heb je gewoon een firmware voor :) dat loste het bij mij gewoon op en verder heb ik nergens last van.

• Icey
  • Laatst online: 17-09 16:46
wellicht stond cleartype aan, daar word het waziger van

• CamU
Of had je misschien het beschermplastic er nog omzitten? Klinkt natuurlijk erg stom, maar ik vraag het vanwege je bewoording: " dan lijkt het net of mijn 510 matglas heeft"

Verwijderd

WeAreLegion schreef op 15 september 2004 @ 16:01:
Dat van dat piep toon daar heb je gewoon een firmware voor :) dat loste het bij mij gewoon op en verder heb ik nergens last van.
hoe heb je deze firmware uitgevoerd?

/edit waar haal ik of hoe maak ik een bootable image, zodat ik die op cd zetten kan?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb hem gedownload bij dell support. voor Windows XP (link naar patch staat op 3 of 4e pagina van deze thread). UItgepakt, toen met Nero een boot image gemaakt. ALs je niet weet hoe dat moet. Doe nieuw dan New Cdrom (boot) (of iets dergelijks staat er) dan kiest hij zelf al bootimage. En dan zet je files op de cd en fikken maar :) werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed onder het kopje: vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan, heb ik het volgende:

zoals eerder vermeld heb ik mijn 510m maandag ontvangen het bedrag wat ik betaald had was 1493,45 euro echter op de factuur stond een bedrag van 1410,15 euro! Een verschil dus van 83,30 euro. Na vandaag met dell gebelt te hebben kreeg ik te horen dat het een fout in hun systeem was en dat ik het verschil bedrag terug kreeg.... :)

let op: als ik het systeem op dit moment ga samen stellen moet ik aan de kassa 1576,75 euro betalen! (en ja ook ik heb er een gratis printer bij gekregen)

En ik was toch nog in de veronderstelling dat computers over het algemeen alleen maar goedkoper werden :)

waarschijnlijk heb ik geluk gehad maar wat ik wel merk is dat door een beetje te shoppen over hun site je voor een en het zelfde systeem toch prijs verschillen kunt ontdekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 14:50:....
En ik was toch nog in de veronderstelling dat computers over het algemeen alleen maar goedkoper werden :)
Dat is ook nog steeds zo :), alleen was door specifieke acties jouw systeem op dat moment wat goedkoper. Dit geldt voor alle Dell systemen als je de prijs tijdens een gunstige actie vergelijkt met de prijs vlak na die actie, ze zijn dan altijd een stukje duurder.
waarschijnlijk heb ik geluk gehad maar wat ik wel merk is dat door een beetje te shoppen over hun site je voor een en het zelfde systeem toch prijs verschillen kunt ontdekken!
Dat is zeker zo. Het is ook algemeen bekend dat je voor een systeem dat je met hogere kwaliteit basisonderdelen samenstelt minder betaald dan voor het zelfde systeem met lagere basisonderdelen en upgrades (is dit zo duidelijk gezegd :? ;) ). Met wat oplettendheid kun je jezelf wel een paar honderd euro "besparen" (Of beter gezegd: met onoplettendheid kun je jezelf van een paar honderd euro "bestelen")

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik heb mijn 510M inmiddels een half jaar. Ik heb hem gemiddeld elke dag zo'n 8 uur gebruikt. (Waaronder toch zeker de helft van de tijd full load in een simulatie.)

Ik ben nog geen onoverkomelijke problemen tegengekomen en mijn originele DELL installatie doet het nog steeds :)

Ik zou ook wel zo'n accu voor in de mediabay willen. Ik heb er diverse malen over rondgemaild maar nooit een antwoord gekregen. Ik vind het raar dat op alle Europese sites deze accu afgebeeld staat, maar dat hij nergens leverbaar zou zijn. Dat gaat er bij mij eigenlijk niet in :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:56
Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 14:50:
Goed onder het kopje: vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan, heb ik het volgende:[...]
Je moet ze eens opbellen terwijl je achter je pc zit, vervolgens leg je uit dat je een 510m wilt. Dan loop je met die verkopers de lijst met opties door, dus jij klikt je wensen aan en hij doet jou na, vervolgens is hij ineens goedkoper inclusief vervoer e.d. :S Vervolgens kunnen ze op hun prijs nogeens korting gaan geven :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn die Mediabay batteries al terug leverbaar in Europa?

Of bestaan ze gewoon niet meer?

Bestaat er werkelijk een 8cell batterij? Hoe kan je die bestellen?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Petie, log in bij dell met je service tag nummer, ram op Upgrade uw Dell.

http://dellware.euro.dell...sbc=nldhsdws&co=&c=NL5438

Dan vind je daar de accus.

WOEI! MEDIABAY ACCU

Na maanden zeuren staat hij er eindelijk!

D-Family Media Bay Battery, Kit, 166 euro...

Fabrikant DELL
Dell Part Nummer 451-10131
Fabrikant # 451-10131

Tijd voor een inkoopactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Mijn service tag wordt niet gevonden :? Nogmaals in het bios gecontroleerd wat daar staat geschreven, zelfde service tag. Nogmaals gecontroleerd, niks gevonden. Tijd voor een emailtje naar Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Service tag kan je ook gewoon dell510m in het rijtje selecteren als je wilt..

Overigens vreemd dat ze vorige week nog ontkende dat de media bay accu zou komen... of zou hij alleen op de site staan voor de sier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Icey schreef op 20 september 2004 @ 17:39:
Service tag kan je ook gewoon dell510m in het rijtje selecteren als je wilt..

Overigens vreemd dat ze vorige week nog ontkende dat de media bay accu zou komen... of zou hij alleen op de site staan voor de sier?
Dat weet ik, maar service tag is de identifier voor mijn specifieke systeem, het selecteren van een model geeft alle mogelijkheden voor zo'n model en is dus een stuk algemener. (Lees meer werk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Niet online
Icey schreef op 20 september 2004 @ 16:42:
Petie, log in bij dell met je service tag nummer, ram op Upgrade uw Dell.

http://dellware.euro.dell...sbc=nldhsdws&co=&c=NL5438

Dan vind je daar de accus.

WOEI! MEDIABAY ACCU

Na maanden zeuren staat hij er eindelijk!

D-Family Media Bay Battery, Kit, 166 euro...

Fabrikant DELL
Dell Part Nummer 451-10131
Fabrikant # 451-10131

Tijd voor een inkoopactie!
Hmm, wel prijzig. Ik zag op de US site van Dell dat 'ie daar 108 USD kostte.

Maar ik hou me aanbevolen voor een eventuele inkoopactie :)

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Hoe groot is dat ding? is het handig om mee te nemen naar school of is het daar te groot voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op 20 september 2004 @ 17:56:
Hoe groot is dat ding? is het handig om mee te nemen naar school of is het daar te groot voor?
dat ding komt op de plaats van je dvd station, zo groot is ie dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
presies, dvd eruit, dat ding erin... je speelt dus geen extra shit mee, je laptop word er weinig zwaarder van (wel iets, maar je zit nogsteeds onder de 3 kilo die de meeste (niet centrinos) wegen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ok dan vind ik het wel intressant, die dvd speler kan ik op school wel missen. (kan ook cd's mounten natuurlijk als je wat nodig heb.) dus als er een inkoop actie is houd ik me aanbevolen.

[edit]

Hehehe nifty! kwam er net achter hoe je die dvd fikker er uit moet halen. :P ja ik kijk nooit in handleidingen en dergelijken. Maar goed als je zo mediabay batterij koopt met hoeveel uur verlengt dat de levens duur?

Hij gaat nu 3,5 a 4 uur mee, maar meestal 3,5.

[ Voor 44% gewijzigd door WeAreLegion op 20-09-2004 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
voeg daar nog maar eens 3 uur bij, ik geloof dat het een 6 cell 48 Whr batterij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

die mediabay kon je reeds geruime tijd aanschaffen bij een nieuw systeem, daar kost ie 107, 69 euro ex. btw

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
hmmm nice, begint wel intressant te worden vind alleen 166 euro wel een smak geld. En hoelang gaat ie mee? want die gewone batterij gaat maar 300 keer mee ongeveer (staat in dell handleiding)

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
In Duitsland kostte hij een maandje of 2 terug 130 euro. :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• pjottum
  • Laatst online: 13:50

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

300 keer???!?!?!?!
dan ben je na een jaar wel vet aan je garantie toe?!

* pjottum klimt weer op zijn stoel.

Mis je eens een postje..

[ Voor 9% gewijzigd door pjottum op 22-09-2004 09:46 ]

ping 127.212.23.124

• WeAreLegion
  • Niet online
Hehehe dat heeft niks met je garantie te maken, Dat staat gewoon in de handleiding moet je maar eens door lezen. Ik stond ook een beetje vreemd te kijken. Maar jah daar voor wil ik weten hoe lang die mediabay batterij mee gaat want als dat ook maar 300 keer is dan word het toch een dure hobby.

• Senser
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:17
Zijn er inmiddels al mensen die SP2 succesvol hebben draaien op hun 510M?

• Gardocki
  • Niet online
Senser schreef op 22 september 2004 @ 10:56:
Zijn er inmiddels al mensen die SP2 succesvol hebben draaien op hun 510M?
Jep, al een tijdje :) Geen problemen tot nu toe..

They made me do it.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

Idem hier. Geen problemen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 19:13
No problem at all. Ik heb wel een slipstream met unattended install gemaakt.

• Senser
Dus ook geen problemen bij het verwijderen van de netstroom (BSOD) ?

Hebben jullie (behalve Eastern dan..) SP2 over de Dell installatie (met XP1) heengezet of was dit een kale installatie?

Ik ben erg benieuwd welke versie van GV3.SYS jullie ingebruik hebben!

• Icey
SP2 werkt nu ook gewoon goed, de truuk zit het em in het feit dat je SP2 op een schone windows moet zetten, liefst zelfs een slipstream maken :)

• WeAreLegion
  • Niet online
Ok ik hem een slipstream maar das met een windows die nou niet helemaal legaal is zeg maar :P. Ik zoek ergens een gewone legale windows xp pro cd waar ik even kopie van kan maken. Maar goed hij werkt nu dus laat maar lekker gaan.

• CamU
WeAreLegion schreef op 22 september 2004 @ 16:31:
Ok ik hem een slipstream maar das met een windows die nou niet helemaal legaal is zeg maar :P. Ik zoek ergens een gewone legale windows xp pro cd waar ik even kopie van kan maken. Maar goed hij werkt nu dus laat maar lekker gaan.
Volgens mij is dat nog steeds niet helemaal legaal zeg maar ;)

Ik heb em gewoon over mijn Dell installatie heengegeooid en heb er verder geen problemen meer mee. Heb wel even de driver van mijn grafische chip moeten updaten, maar dat is alles.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

Senser schreef op 22 september 2004 @ 16:28:
Dus ook geen problemen bij het verwijderen van de netstroom (BSOD) ?

Hebben jullie (behalve Eastern dan..) SP2 over de Dell installatie (met XP1) heengezet of was dit een kale installatie?
Gewoon van het net getrokken en over XP-SP1 geinstalleerd. Nog nooit een BSOD gehad, zowel met SP1 als SP2, ook bij het verwijderen van de netstroom

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• WeAreLegion
  • Niet online
CamU schreef op 22 september 2004 @ 16:46:
[...]

Volgens mij is dat nog steeds niet helemaal legaal zeg maar ;)

Ik heb em gewoon over mijn Dell installatie heengegeooid en heb er verder geen problemen meer mee. Heb wel even de driver van mijn grafische chip moeten updaten, maar dat is alles.
Dat zal dan wel, ik dokte 70 euro meer voor windows xp pro dan verwacht ik ook een cd en geen boekje met een key. En als ze dat niet zint dan komen ze maar langs zou ik zeggen. Ik zal vannvond gewoon even SP2 gewoon installeren kijken wat ie doet.

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Eerder had ik nog een paar vraagjes gesteld maar geen reactie, dus nu nog es proberen ;)

Bij gewoon surfen, staat de fan dan volledig af, of springt het na bepaalde tijd op ?

Voor mij is stilte vrij belangrijk dus daarmee dat ik dit zeker wil weten. (90 % van de tijd gebruik ik hem gewoon voor research-praktijken & tekstverwerking.)

Ook springt hij bij mijn doeleinde eigenlijk dan altijd terug op 600 Mhz (Speedstep)?

System Specs!

• Senser
Ik heb een OEM Windows XP Pro SP1 CD meegeleverd gekregen.

Ik kan SP2 wel slipstreamen, maar omdat ik een XP Pro SP1 CD meegeleverd heb gekregen, heb je uiteindelijk na het slipstreamen een XP SP2 CD op basis van XP + SP1.

Mooier is (volgens mij..) een 'schone' XP CD + SP2 slipstreamen? Of maakt dit niets uit?

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Dat maakt volgens mij niet veel uit, aangezien alle fixes uit SP1 toch ook in SP2 zitten. Eventuele oudere versies van die SP1 worden dan toch zowieso overschreven...

System Specs!

• Senser
@TheForce,

Ik meende ergens gelezen te hebben dat het slipstreamen met SP2 op basis van XP + SP1 minder goed was, maar ik kan me vergissen.

Over die fan, de laptop is echt superstil. Je hoort hem nauwelijks, alleen bij hoge belasting. Zeker niet bij tekstverwerken en surfen. :)

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb wel een versie liggen geslipstreamed SP2 over SP1 en dat werkt prima verder nog geen problemen tegen gekomen. Maaruh Senser hoe komt het dat jij wel een CD er bij kreeg ? of is dat die backup cd van dell zelf?

• Icey
Ik heb ook gewoon een windows xp sp1 cd erbij gekregen, enkel groen plaatje erop maar het verschilt vrij weinig met een normale xp cd.

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb alleen zo backup cd gehad. Blauw volgens mij (ben kleurenblind) waar op staat Besturings System, Reeds op uw computer geinstalleerd

• Senser
Inderdaad, zat gewoon een installatie cd bij het systeem. De kleur weet ik zo niet, CD ligt op de zaak.

Zal eens een slipstream installatie maken en kijken of dat het probleem oplost... :)

• CamU
The.Force schreef op 23 september 2004 @ 13:27:
Eerder had ik nog een paar vraagjes gesteld maar geen reactie, dus nu nog es proberen ;)

Bij een hoge stress draait je fan volgens mij ook harder.
Zou ik niet weten, maar volgens mij slaat je fan gewoon af als je vrijwel niets met je computer doet, dus bij gewoon surfen zal ie niet al te hard draaien
..

Als je op full power surft en je systeem heeft niet genoeg aan 600 Mhz zal ie automatisch hoger schakelen. Als full power maar 600 Mhz vereist zal ie dus ook niet hoger schakelen. Als full power meer vereist zal dat wel gebeuren.

Verwijderd

De fan springt aan op temperatuur, niet op cpu load.
Als ie op 600 mhz staat (kan je ook geforceerd op laten staan met SpeedswitchXP) slaat de fan nauwelijks tot niet aan.
De fan heeft trouwens maar 2 standen, langzaam en snel. Afhankelijk van de temperatuur kiest de laptop een stand (vanaf 60 graden traag en vanaf 70 graden snel ofzo).

• Icey
3 standen zelfs, start maar eens de system check partitie op, dan gaat ie een 2 uur durige test alles testen, daaronder ook de fan. Er zijn drie standen, en dan zie je dus ook het rpm. Verder checked ie echt alles :P, beeldscherminstellingen etc.

Overigens heb ik zojuist mijn 2e dell 510m besteld, mijn huidige in januari bestelde heb ik zoveel schik van dat ik er over een weekje of iets meer een 2e heb.

• CamU
Icey schreef op 23 september 2004 @ 22:13:
3 standen zelfs, start maar eens de system check partitie op, dan gaat ie een 2 uur durige test alles testen, daaronder ook de fan. Er zijn drie standen, en dan zie je dus ook het rpm. Verder checked ie echt alles :P, beeldscherminstellingen etc.

Overigens heb ik zojuist mijn 2e dell 510m besteld, mijn huidige in januari bestelde heb ik zoveel schik van dat ik er over een weekje of iets meer een 2e heb.
Ik ben ook tevreden met mijn laptop maar heb je er echt 2 nodig Icey? ;) Of ga je je huidige verkopen en neem je de 2e voor jezelf?

• Icey
Voor de buurman, die is er verliefd op geworden. Ga maar eens opzoek naar een laptop die relatief licht is, snel is, alles heeft wat je nodig heb voor een goed internet/office systeempje etc.

Vorige week was er hier een verjaardag, en ik had niks te doen, pakte laptop en ging internetten... hij stond echt verbaasd te kijken :P. Ik kon beneden internetten, op het netwerk... en dus heb ik een uurtje met hem staan praten. Hij haalde zijn mail op etc etc. Normaal zat ie dus op zolder op een grote logge pc die traag is zegmaar.

Met andere woorden, hij vind het princiepe van ff mail ophalen terwijl hij met zijn vrouw op de bank tv zit te kijken geweldig. En ik had zijn telefoon en pda zonder dat ik iets instelde binnen 5 seconden geconnect met mijn laptop, heerlijk toch?

Ik besteld gelijk met hem wat onderdelen voor mezelf mee denk ik, dell heeft goedkope dingen als je een pc besteld, maar als je ze los wilt hebben ben je een vermogen kwijt :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Jah das dus ook probleem met die media bay batterij. Ik wil graag zo ding hebben voor school maar vind het nog al een bedrag en het is me ook niet echt duidelijk hoe lang hij nou mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
Kan iemand mij even uitleggen wat het "slipstreamen" van een servicepack is? Ik heb SP2 over SP1 heengezet en heb ook BSOD bij het ontkoppellen van de netstroom. Kan je dat met "slipstreamen" oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Slipstreamen betekend dat je een windows XP cd pakt en de SP2 update en deze samenvoegt op 1 nieuwe cd. Je kan dit bijvoorbeeld doen met n-lite (zie meuktracker) werkt erg makkelijk als je er niet zoveel verstand van heeft. Ik gebruik dat meestal omdat het gewoon lekker simpel is en wil niet al te veel moeite doen voor zo iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Ik zie net dat er als wireless kaartje nu de optie van Intel Prowireless 2200 b/g (centrino) is bijgekomen! Welke zou ik het beste nemen, de intel of toch maar gewoon het Dell 1350 kaartje?

Dat Intel kaartje is trouwens wel Dell Recommended....

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Vraagje, stel ik besteld met de buurman mee een mooie cover voor mijzelf, wat krijg ik dan?

1) Buurman met een mooie cover al op zijn laptop bij aflevering?

2) Buurman met de standaard cover en een losse mooie cover voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Volgens mij wordt ie er apart bijgeleverd (zal wel nog in een extra folie verpakking zitten)...

Er staat trouwens op de website Back Cover Color "Inserts" ! Je krijgt trouwens geloof ik ook nog een handleiding erbij met hoe dat je hem erin moet klikken ;)

[ Voor 82% gewijzigd door The.Force op 24-09-2004 13:49 ]

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Zo, ik heb er ook eentje besteld. Helaas niet voor mezelf, alhoewel, andermans geld uitgeven is misschien nog wel leuker. :) Hij gaat gebruikt worden door mijn schoonvader voor zijn nieuwe zaak. Hij reist heel NL door en ik dacht dus meteen aan iets lichts, zoveel mogelijk wireless en goede batterijduur, kortom een Centrino (de Intel marketeers kunnen trots zijn op zichzelf ;)). Daarnaast bied Dell goede ondersteuning (andere A-merken overigens ook) en vind ik het "customizing" principe erg leuk. Het is geworden:
- 1.6 Ghz Dothan, 256mb, 40 Gig, XGA (standaard dus..)
- 6 cell batt & internal Bluetooth
- XP Pro, Office SBE en Norton IS

Benieuwd wanneer hij hem krijgt, kan ik mooi op zoek naar buren met open accesspoints. Korting was gratis verzend + 70,- euro extra korting (overigens standaard acties momenteel).

[ Voor 8% gewijzigd door Verbal Kint op 24-09-2004 14:06 ]

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Probeer die 256 mb nog omtezetten naar 512.

256 - 32 mb ram videokaart = 224mb ram. Wat vrij krap is voor windows xp, en norton (norton slikt alles op :X)... het is voldoende, maar het is niet aantebevelen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icey schreef op 24 september 2004 @ 10:19:
Vraagje, stel ik besteld met de buurman mee een mooie cover voor mijzelf, wat krijg ik dan?

1) Buurman met een mooie cover al op zijn laptop bij aflevering?

2) Buurman met de standaard cover en een losse mooie cover voor mij?
ze klikken hem erop bij Dell (tenminste bij mij zat ie erop).
Je kan ze d'r gewoon afhalen, je krijgt er een instructieblaadje bij. 't is dus geen onderdeel van de behuizing.
Mijn i8600:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.leenheer1/laptop/topnocover.jpg
zonder cover

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.leenheer1/laptop/top.jpg
met cover

Dat Dell logo zit ook in de cover :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Is het mogelijk om een "Microsoft IntelliMouse Explorer for Bluetooth" aan te sluiten zonder dat usb ding van Microsoft maar dan met die ingebouwde Bluetooth ontvangen in laptop?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 16:50:
Hey,

Is het mogelijk om een "Microsoft IntelliMouse Explorer for Bluetooth" aan te sluiten zonder dat usb ding van Microsoft maar dan met die ingebouwde Bluetooth ontvangen in laptop?

Thanks
Interessante vraag!

Al bij een winkel gevraagd? (Je zou zelfs langs kunnen gaan met je laptop) :P

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:52

PnD

like in Pinda ^_^

Dan wordt je laptop dus ook dikker door die cover, of is dat minimaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PnD schreef op 24 september 2004 @ 19:30:
Dan wordt je laptop dus ook dikker door die cover, of is dat minimaal?
Hooguit een millimeter of 2, niet echt noemenswaardig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik mijn laptop nu ondertussen een week of 3 en heb hem tot nu toe bijna iedere dag aan, een kleine tussen analyse dus!

Aller eerst het piepje van de hardeschijf heb ik in het begin ook gehad. Super irritant maar na verloop van tijd is het ook weer over gegaan en heb het nu al een aantal dagen niet meer gehoord.

De constructie van de laptop is tot nu toe goed gebleken alleen zit de baterij los (dwz er zit speling aan de rechterkant) heeft iemand ervaring mbt de behuizing en de langere termijn (gebruikers van het 1e uur miss).

Power en perfomance :
Dit is een super multi-tasking machine >:) !! en ook het scherm is heerlijk ik kan alles er op kwijt.

Mobiliteit:
De accu (6 cell) gaat lekker lang mee valt me echt niet tegen draai ongeveer 3 uur met wifi en scherm meestal op vol (kan dus zuiniger).

Ik ben benieuwt of er een aantal mensen hun ervaringen kunnen of willen plaatsen vooral mbt de constructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 23:31:
De constructie van de laptop is tot nu toe goed gebleken alleen zit de baterij los (dwz er zit speling aan de rechterkant) heeft iemand ervaring mbt de behuizing en de langere termijn (gebruikers van het 1e uur miss).
Daar heb ik ook "last" van. Maar dat is niet echt storend imo..

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 16:50:
Hey,

Thanks
Voor zo ver ik weet is dit mogelijk, als de bluetooth adapter HID functies ondersteunt. Kijk even na in de handleiding of je d'r iets van kan vinden, of bij de drivers misschien. Je hebt een vrij grote kans op succes in dat geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 23:31:
Sinds januari dit jaar, ik heb ook 'speling', hij zit niet los maar je kan hem 2 mm van voor naar achter bewegen. Ik maak mij er niet druk om, en ik denk niet dat jij dat ook hoeft te doen. Ik sleep mijn laptop overal mee naar toe, dus dat zit wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 07:09
Wat kunnen jullie zeggen over de stevigheid en krasvastheid van de behuizing? Ik zit erover te denken om er zoeen te kopen, en dit vind ik wel belangrijke punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Krasvastheid is aan jou de keuze, ik heb een goede rugtas, en heb enkel door mij gemaakte krasjes op de cover (hint, nooit je jas in een tas met laptop proppen...). Maar ik krijg van mijn buurman zo'n mooie graplite swirl cover.

Voor de rest zie ik nog nergens krassen zitten, en ik gebruik hem de hele dag, neem hem mee naar school dagelijks, bij mensen thuis, bij vrienden dvdtje kijken etc.

Laptop heeft al aardig wat lanpartys meegemaakt en overleefd, en het zit allemaal nog prima in elkaar.

Behuizing = goed, krassen = jou manier van omgaan :). En ik heb hem al sinds januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Is er al een oplossing voor de BSOD onder SP2 als je de netstroom ontkoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
wrcveen schreef op 28 september 2004 @ 16:43:
Is er al een oplossing voor de BSOD onder SP2 als je de netstroom ontkoppeld?
Ik heb geformat, winxp geinstalleerd en gelijk sp2 eroverheen, probleem opgelost. Slipstream install werkt ook..

Die bsod kwam gewoon omdat mijn windows xp al een tijdje werd gebruikt, een verse install en dan sp2 lost het blijkbaar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
@Icey,

Wil je eens kijken welke versie van GV3.SYS jij nu na die herinstallatie gebruikt? Is dat nog steeds dezelfde versie als voorheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Senser schreef op 28 september 2004 @ 21:18:
@Icey,

Wil je eens kijken welke versie van GV3.SYS jij nu na die herinstallatie gebruikt? Is dat nog steeds dezelfde versie als voorheen?
5.1.2600.2180

En ik heb dezelfde windows sp2 update gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icey schreef op 28 september 2004 @ 21:31:
[...]

5.1.2600.2180

En ik heb dezelfde windows sp2 update gebruikt :)
Ik heb een oudere versie van gv3.sys, na installatie van SP2 (5.1.2600.1143). En heb ook het probleem van BDOD met DRIVER_IRQL.... na het ontkoppelen van de netspanning op een Dell 510m. Is er geen andere mogelijkheid dit te fixen. BIOS updaten bijv. Windows XP opnieuw installeren lijkt me zoveel tijd te kosten, met alle drivers etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Reinstall is zo gebeurd, ik heb een mooie mapje gemaakt met alle drivers en een batchbestandje... windows install, batch bestandje uitvoeren, rebooten, ff alle windows opties uitzetten en klaar...

Ik dacht wellicht is het mogelijk om gv3.sys te kopieren, maar ik kan hem nergens op mijn hdd vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij bent net wat handiger als ik :) (dat was ik vroeger ook, maar dan op DOS systemen) en ik heb er de tijd niet voor en wil er doodgewoon niet die tijd instoppen. Ik heb het systeem net weer teruggezet op SP1. Ik wacht even af tot er een smart oplossing beschikbaar is. Het is een reproduceerbaar probleem op Dell 510m. Heeft iemand dit al gerapporteerd aan Dell? Anders doe ik het (heb 3jaar collect return service...).

Trouwens gek dat je het bestandje niet kan vinden, op mijn systeem staan er raar maar waar een heleboel, maar allemaal die oudere. In ieder geval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 23:09:
Trouwens gek dat je het bestandje niet kan vinden, op mijn systeem staan er raar maar waar een heleboel, maar allemaal die oudere. In ieder geval bedankt!
Ik vind er ook 28(!) op mijn systeem, geen idee welke ik nodig heb en waar hij hoort te staan om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wrcveen schreef op 28 september 2004 @ 23:14:
[...]

Ik vind er ook 28(!) op mijn systeem, geen idee welke ik nodig heb en waar hij hoort te staan om het op te lossen.
Jij hebt het blijkbaar ook nog niet opgelost :/ Laten we gewoon Dell vragen voor een oplossing. Kost mij teveel tijd zo. Mijn systeem werkt nu gewoon weer (alles teruggezet met systeemherstel (had ook nog een Norton Ghost backup liggen in case of..) en is voorlopig veilig genoeg (Norton Internet Security 2004, ik werk achter een router met een lokaal IP, scheelt ook een heleboel).
Morgen weer een dag :O. Groeten.

• Movinghead

Movinghead

ing.

weet iemand hoe veel vermogen (mw) de wireless card 1450 heeft van dell?

• Senser
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 23:09:
Jij bent net wat handiger als ik :) (dat was ik vroeger ook, maar dan op DOS systemen) en ik heb er de tijd niet voor en wil er doodgewoon niet die tijd instoppen. Ik heb het systeem net weer teruggezet op SP1. Ik wacht even af tot er een smart oplossing beschikbaar is. Het is een reproduceerbaar probleem op Dell 510m. Heeft iemand dit al gerapporteerd aan Dell? Anders doe ik het (heb 3jaar collect return service...).
Ik heb dit enige tijd geleden al bij Dell aangekaart. Maar ik raad je aan hetzelfde te doen. Hoe meer mensen met het probleem, hoe sneller een oplossing.

Zelf heb ik eigenlijk ook weinig zin aan een complete herinstall. Systeem werkt goed nu..

Verwijderd

Senser schreef op 29 september 2004 @ 12:50:
[...]

Ik heb dit enige tijd geleden al bij Dell aangekaart. Maar ik raad je aan hetzelfde te doen. Hoe meer mensen met het probleem, hoe sneller een oplossing.

Zelf heb ik eigenlijk ook weinig zin aan een complete herinstall. Systeem werkt goed nu..
Gisteravond reeds gedaan, maar krijg geen bevesting van Dell via de mail van "in behandeling"....
Trouwens, ik hoor van een bekende dat er best veel problemen zijn met SP2. Misschien moeten we gewoon wachten op SP2a of SP2b.... :). Kunnen we die JPG-bug vermijden door Firefox te gebruiken? Of zal MS met een aparte pach voor SP1 gebruikers komen (er zijn ook veel bedrijven die wachten met SP2 te installeren...)

• CamU
Zie de frontpage van T.net. In dat artikel staat een link naar een update voor XP SP1 en de JPG bug.

[ Voor 45% gewijzigd door CamU op 29-09-2004 17:16 ]

Verwijderd

Ik heb vanochtend even een kop koffie over m'n 510m heengegooid (per ongeluk), doet het nog prima. Even afgenomen met een doek, ook onder het toetsenbord. Na een half uurtje drogen weer aangezet en deed het nog prima. De harde schijf was trouwens helemaal niet nat geworden, die zit dus wel goed beschermd.
Heeft iemand trouwens een idee hoe ik onder de knoppen van het touchpad kan schoonmaken? Dat voelt nu allemaal een beetje kleverig aan.
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.