[Ervaringen] Dell Inspiron 510M - Deel 2

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.492 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Vandaag is mijn 510m in productie gegaan :D

Ik kan niet wachten om er mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 19:13
Pensmaster-B schreef op 03 september 2004 @ 20:45:
Vandaag is mijn 510m in productie gegaan :D

Ik kan niet wachten om er mee te werken.
Je kan beter spellen gaan spelen of dvd's kijken. Werken is niet leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
Eastern schreef op 03 september 2004 @ 21:53:
[...]

Je kan beter spellen gaan spelen of dvd's kijken. Werken is niet leuk ;)
DVD's kijken gaat wel, maar om deze laptop nu voor spellen te gaan gebruiken is misschien niet helemaal de bedoeling. Voor spellen kun je beter een 8600c of 9100 nemen ;)

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Jah idd, ik heb nu een jewel notebook, echt alles er op en er aan :) maar die vreet te veel stroom dus heb hem moeten verkopen en nieuwe moeten kopen voor school en dat is dus een 510 geworden ze zijn er mee bezig op moment :LD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand al of er custom covers zijn te vinden voor de 510?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 16:46
Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 23:15:
weet iemand al of er custom covers zijn te vinden voor de 510?
De mail daarvoor is onderweg, ze zijn wel te bestellen als je een nieuwe koopt.. maar nog niet los.

Als ik maandag avond nog geen mail heb ga ik dinsdag bellen met mijn personal-dell-service-manager :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aaaaaaaaaaaaarggg! :( een kleine week geleden heb ik dus de order geplaatst en daarna ook gelijk betaald! na 2 mailtjes ontvangen te hebben met daarin een IR nr. heb ik vandaag maar eens gebelt hoe het stond, in het gesprek met een vriendelijke mevrouw van dell kwam dus uiteindelijk naar voren dat de order nog niet vrij gegeven was omdat de betaling nog niet was aangekomen... wat ik dus ondertussen een week geleden al gedaan had. Maar goed na wat gegevens achter gelaten te hebben en de belofte in mijn zak dat ze het asap in orde zou maken kreeg ik nog geen uur later een mailtje met de vraag waar het geld bleef (miss. toeval) het vreemde alleen is dat het bedrag wat ze nog van me wouden hebben ongeveer 80 euro lager is dan het door mij overgemaakte bedrag!

wat ik vreemd vind is dat het zo langs elkaar heen gaat in een bedrijf die zijn bestaans recht aan deze manier van verkopen ontleent!

ik hoop dat alles snel in orde komt want zolang ik geen orderbevestiging heb duurt het ook alleen maar langer voordat ik mijn laptop krijg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 17:20:
....

wat ik vreemd vind is dat het zo langs elkaar heen gaat in een bedrijf die zijn bestaans recht aan deze manier van verkopen ontleent!

ik hoop dat alles snel in orde komt want zolang ik geen orderbevestiging heb duurt het ook alleen maar langer voordat ik mijn laptop krijg!
Dat is niet helemaal waar wat je zegt, want Dell is juist gebaseerd op een verkooptechniek waar vrijwel geen verkopers aan te pas komen Het kan dus best voorkomen dat jij eerst een telefoniste spreekt en vervolgens een (waarschijnlijk geautomatiseerd, wij hebben hetzelfde gehad) mailtje krijgt . Neemt niet weg dat het gewoon vervelend is en dat ik als ik jou was eventjes bij de bank zou informeren wanneer het geld is overgeschreven. Bij ons ging er ook een tijdje overgeen van de datum waarop wij het sein tot overmaken gaven en de datum waarop Dell het geld ontving. En dat is iets wat je alleen de banken kunt verwijten. Succes ermee iig.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Dell als reactie op de prijs van een media bay accu:
Wij hebben de 8 cell battery beschikbaar hierbij de link :

http://dellware.euro.dell...?s=nlbsd&l=nl&m=eur&c=&n=
&cu=nlbsd&v=d&cc=&ogn=&kcd=&ad=&mc=&rs=&cuid=&cg=&pch=1&pn=0&demo=&gc=&sbc=none&
co=&cl=C166&model=D10755&brand=Inspiron

Mvg,

Dell BV
Een 8 Cell is uiteraard beter dan de 4cell, de vraag is alleen hoeveel beter? Nu trek ik 1 dag op de accu @ school net niet, daarom leek zo'n media bay accu ideaal... 2 accus meenemen en switches is 3x niks.

Als reactie op waarom er geen mediabay accu is:
Helaas heb ik alleen die 2 accu oplossingen die op de site staan
Volgens mij heb ik dus een 1e lijns, die gewoon de site voorleest ipv uit te zoeken waarom we in nld geen media bay accu hebben voor de dell510m

Verder zijn de covers wel los beschikbaar en kosten 25 euro ex p/stuk... Dus 25 euro + 18 euro verzendkosten en dan nog eens 19% btw maakt.... *kassa* +- 51 euro voor een stukje plastic..

Ik vind die covers mooi, maar niet voor 120 gulden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb volgens mij een 6 cell baterij er in laten zetten. Als goed is komt mijn 510m deze weken binnen. De site geeft tenmisnte aan dat hij verzonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:17
Ik heb op mijn 510M sinds gisteren XP SP2 NL geinstalleerd en sindsdien een aantal maal een BSOD gehad.

Fout wordt veroorzaakt door GV3.SYS (zie MS Article Q332179). Zijn er meer mensen die hier tegenaan gelopen zijn?

Dell Tech Support in Nederland heeft hier (nog) geen oplossing voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je goed DVD's bekijken of is dat met hapering?

Met of zonder netstroom?

Hoelang gaat hij dan mee?

Kan je het gesharede geheugen vergroten naar bijvoorbeeld 128MB en heeft dit nut?

thankz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Senser schreef op 08 september 2004 @ 14:28:
Ik heb op mijn 510M sinds gisteren XP SP2 NL geinstalleerd en sindsdien een aantal maal een BSOD gehad.

Fout wordt veroorzaakt door GV3.SYS (zie MS Article Q332179). Zijn er meer mensen die hier tegenaan gelopen zijn?

Dell Tech Support in Nederland heeft hier (nog) geen oplossing voor...
Service Pack 2 NLD werkt meer dan prima op mijn dell510m, ik heb hem sinds de release draaien, en mijn laptop word de hele dag gebruikt... Thuis, en op school (information engineering)... en ik heb totaal 0,0 problemen gehad.

Zoiezo heb ik nog nooit een vastloper gehad, en ik hem mijn dell510 sinds begin dit jaar :).
Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 18:07:
Kan je goed DVD's bekijken of is dat met hapering?

Met of zonder netstroom?

Hoelang gaat hij dan mee?

Kan je het gesharede geheugen vergroten naar bijvoorbeeld 128MB en heeft dit nut?

thankz
Of je goed dvds kan kijken, sorry maar ik vind dit nogal een domme vraag... dat je zoiets vraagt bij een 6 jaar oude laptop snap ik, maar je praat hier over een centrino die gelijkwaardig is aan een pentium 4 2,x ghz.

Ik zit te fotoshoppen, dreamweaveren & javaprogrammeren tegelijk, terwijl ik het netwerk platleech en een dvd afspeel zonder haperingen zegmaar... Beetje abrupt voorbeeld, maar ik vind het dan ook een domme vraag.

Hoe lang hij meegaat is afhankelijk van hoe je het scherm insteld. CPU usage is practisch 0,0 tijdens het afspelen van een dvd, dus met je scherm op gemiddeld haal je rond de 3 uur... kan iets minder zijn, maar heb zelf nog nooit zo'n lange dvd gezien :P.

Shared geheugen is of 32 (bij 256 mb), of 64 (bij +256mb), vergroten kan niet, maar dat heeft zoiezo geen nut. De dell510m is geen brute gamemachine, alhoewel ik wel redelijk kan battlefielden om normale settings, zolang het niet te druk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
Icey schreef op 08 september 2004 @ 18:15:
[...]
Service Pack 2 NLD werkt meer dan prima op mijn dell510m, ik heb hem sinds de release draaien, en mijn laptop word de hele dag gebruikt... Thuis, en op school (information engineering)... en ik heb totaal 0,0 problemen gehad.

Zoiezo heb ik nog nooit een vastloper gehad, en ik hem mijn dell510 sinds begin dit jaar :).
Vastlopers heb ik ook nog niet eerder gehad, tot de upgrade naar SP2 dus.

Kun jij nakijken welke versie van GV3.SYS jij gebruikt? Je kunt kijken welke driver en welke versie gebruikt wordt, door onder Apparaatbeheer de driver-eigenschappen van de Processor op te vragen.

In mijn geval gaat het om de orginele door Dell meegeleverde driver van 7-11-2002 (5.1.2600.0), zie ook Q332179.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Afbeeldingslocatie: http://www.i-cey.net/got/centrino.GIF

Ik heb overigens weinig origineels van dell af, dell loopt wat achter..

Verse install, intel chipset, proset en grapics drivers (ik heb trouwens de nieuwe intel-extreme 2, is net wat sneller merk ik :))

[ Voor 69% gewijzigd door Icey op 08-09-2004 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
@Icey, je gebruikt een nieuwere versie van de GV3.SYS.

Ik zet m'n Ghost image wel even terug en dan doe ik een nieuwe installatie poging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
Na image restore en XP SP2 herinstallatie is het probleem hopelijk opgelost. Nog geen BSOD gezien en de versie van GV3.SYS is nu geupdate naar 5.1.2600.1143.

Vreemd dat dit bij de eerste poging niet gelukt is.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:52

PnD

like in Pinda ^_^

Ik heb zo nu en dan nog een bsod als ik mijn scherm dichtgeklapt heb en open doe.. wel bij een 500m trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Hoe lang duurt het ongeveer voordat je hem binnen heb? hij is 6 sep verstuurd
Bij de tracker van UPS staat dat hij trouwens in Eindhoven is op moment. Wanneer word hij dan afgeleverd en hoe zit het als je niet thuis ben?

[ Voor 50% gewijzigd door WeAreLegion op 08-09-2004 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 19:13
Niet thuis => volgende dag

Bij mij op donderdag verstuurd, dinsdag in huis. Bij niet thuis wordt hij de volgende dag bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ok hopen dat hij dan morgen word gebracht dan is er 1 iemand thuis me vriendin tot half 5 vrijdag niemand :(

• CamU
SP2 heeft bij mij ook voor wat problemen gezorgd, ik heb dan wel een Engelse versie van XP Home en ook een engelstalige SP2. Toch zou dit natuurlijk nooit een oorzaak van de problemen mogen zijn. Ik heb problemen gehad met de graphics driver (denk ik) want mijn scherm heeft een aantal keren echt ongelofelijk vreemd gedaan. Alles vliegt ineens in een heel lage resolutie en het scherm begint te flikkeren en uiteindelijk helpt alleen een reboot nog. Ik heb zojuist de drivers van intel geinstalleerd en hoop dat deze het probleem zullen verhelpen. Verder vind ik mijn laptop nogal traag aanvoelen en heb ik zeker 2 keer last gehad van een memory leak (want bij normaal gebruik (muziek streamen en een website of 2 bezoeken) vind ik een commit charge die oploopt tot hoog in de 700 MB niet normaal. Het is dat ik hier geen format kan uitvoeren (zit nu in de VS en heb slechts de XP cd bij me, office en alles ligt thuis) maar ik weet wel dat ik voortaan eventjes wacht voordat ik klakkeloos een SP installeer (stom stom stom, ik weet het :) ). Maar goed, ik hoop dat de meeste problemen nu verholpen zijn met deze nieuwe drivers, ik wacht het iig geduldig af.

• Senser
@Camu, problemen die jij beschrijft ben ik nog niet tegengekomen.

@PnD, welke melding krijg je bij die BSOD precies? Ligt de oorzaak toevallig ook in GV3.SYS?

Zelf heb ik het probleem met de BSOD's nog steeds. Helemaal simuleren kan ik het probleem nog niet, maar als de processor een tijdje flink heeft lopen draaien en ik haal dan de laptop van de voeding af, crasht het systeem. :(

Via het schermpje van Systeemeigenschappen (Windows-toets+Pauze) staat de kloksnelheid van de CPU op 100% (1,7 ghz van 1700 mhz). Hij zakt dus niet meer terug. Zie voor meer info over dit probleem ook MS Article Q330512.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Ik draai ook SP2 en nergens problemen mee, commit charge van 250MB.

alleen als ik afmeld is het windows xp balkje zwart gekleurd, maar neit echt storend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Woei heb hem vandaag binnen :) alles er op en er aan. Zit trouwens ook een leuk brandertje in die Nec 6100 DL :D . Verder heb ik er 1 gb in gezet van me oude laptop dat werkte ook prima. Erg makkelijk disign aan de onderkant moet ik zeggen. Kan ik trouwens gewoon SP2 over heen zetten. CLean install is beter volgens mij maar geen zin om dat te doen hij draait verder prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
WeAreLegion schreef op 10 september 2004 @ 20:04:
Woei heb hem vandaag binnen :) alles er op en er aan. Zit trouwens ook een leuk brandertje in die Nec 6100 DL :D . Verder heb ik er 1 gb in gezet van me oude laptop dat werkte ook prima. Erg makkelijk disign aan de onderkant moet ik zeggen. Kan ik trouwens gewoon SP2 over heen zetten. CLean install is beter volgens mij maar geen zin om dat te doen hij draait verder prima
Ja hoor, je kunt er gewoon SP2 overheen zetten. Bij mij lijkt het erop dat mijn eerder gemelde problemen idd door de videodrivers kwamen, want sinds ik de laatste intel versie heb geinstalleerd heb ik geen problemen meer met SP2 gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ok dan zal ik dat straks even doen. :) hoorde trouwens dat SP2 ook verbeterde support heeft voor wireless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
WeAreLegion schreef op 10 september 2004 @ 23:25:
Ok dan zal ik dat straks even doen. :) hoorde trouwens dat SP2 ook verbeterde support heeft voor wireless.
Ik heb nog geen ervaringen met SP2 en wireless (zit hier alleen op LAN) maar ik weet dat Icey er wel al ervaringen mee heeft (ik geloof een aantal posts terug heeft ie daar wat over geschreven). Ik weet alleen dat de interface er wat anders uitziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Klik hier voor screenshot

SP2 is een verbetering, enige nadeel is de langere opstarttijd, (ik start en stop veel, van ene les naar de andere, werkgroep etc etc). Maar als ie eenmaal is opgestart is hij veel prettiger. Door de optimalisatie van explorer (waar heel windows op draaid zegmaar) is alles wel sneller, IE opstarten is sneller, laadtijden zijn korten, etc etc.

Een aantal functies zijn HEEL erg goed uitgewerkt, de windows Firewall werkt UITSTEKEND, uit zichzelf meer dan prima, maar ook goed zelf mee in te stellen. MSN bestanden verzenden en ontvangen snapt hij prima (een ramp bij andere firewalls), pcs overnemen etc etc.

Wifi is verbeterd door de grafische interface, verder ietsjes beveiligd, etc. Certificaten (werken we mee op school) zijn beter uitgewerkt, dus ik ben tevreden. Het mooiste systeem vind ik het icoontje in de taakbalk, normaal geeft hij aan wel/niet verbonden. Nu zie je wat hij aan het doen is, verfifieren op het netwerk, dhcp opvragen etc etc. Dus hoef je niet eindeloos op f5 te rammen tot je dhcp ip adres heb, want je ziet het gewoon 'lopen'.

Verder werkt hier alles zonder problemen, dus wat dat betreft ben ik blij.

Het word tijd voor een dell510m meeting :P. Kijk trouwens niet naar die gare SSID van mij, een normaal mens ziet het niet (ssid broadcasting uit), maar ik vond het toch belangrijk om iets ingewikkels te hebben, wat toch makkelijk is ;).

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb SP2 wel op me PC geinstalleerd maar dat was gewoone en nieuwe installatie dat werkt altijd goed (well bij mij althans) maar wou ff weten of het probleem is als je gewoon het bestand zelf installeerd. Maar goed zal morgen even doen. Tis een erg fijne laptop. En word ook niet warm dat vind ik erg fijn. Me huidge laptop kan je zowat niet op typen omdat hij zo ontzettend bloedheet word

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 19:53

Rannasha

Does not compute.

Hebben er nog meer mensen last van een constante ruis door de speakers (en oordopjes als die aangesloten zijn). De ruis is onafhankelijk van het ingestelde volume en ik heb al, zonder succes, de nieuwste geluids-drivers geinstalleerd.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Pensmaster-B
  • Niet online
Donderdag is UPS langs geweest, alleen er was niemand aanwezig.
UPS liet een briefje achter met daarop de notatie dat ze de volgende dag opdezelfde tijd langs zouden komen.

Ik de volgende middag wachten op het pakketje.... komt er niks :S

De volgende dag ( zaterdag ) bel ik UPS op, waarbij ze me vertellen dat ook al zegt UPS dat het verzonden is, wil dit nog niet zeggen dat het aankomt.

Dus ik zeg van : ja en hoe zit het dan met mijn vrije middag die ik moest nemen om het pakje in onvangst te nemen ?

Ja zegt UPS maandag komen ze, maar dat is niet zeker.
Als men het weer te druk heeft kan het ook dinsdag woensdag enz worden.

Nouw ik vind dit werkelijk waar ongeloofelijk voor zo'n pakket bedrijf, dit slaat werkelijk waar nergens op.

Ze zeggen van het pakketje is verstuurd, maar god mag weten of het aankomt.

Ik ben dan ook zeer pissed. en ga zeker een klacht naar dell sturen

Verwijderd

Wat kan Dell doen aan een fout van UPS? Dell is verantwoordelijk voor het systeem, UPS voor het transport ervan.

• Icey
Een klacht naar Dell sturen omdat UPS aan het fucken is...

Dat is hetzelfde als mij bellen omdat de bakker om de hoek geen brood meer heeft :P

Je moet een klacht naar UPS sturen, alhoewel ik nooit echt gezeik met ze gehad heb, en ik verstuur vaak met UPS.

• Pensmaster-B
  • Niet online
Ik moet de klacht naar dell sturen zodat hun dit kunnen verhalen bij UPS.
Dat is mij verteld door UPS.

• WeAreLegion
  • Niet online
hehe denk niet dat Dell hier veel aan doet hoor :) dit is gewoon UPS die loopt te klote. Al ging het bij mij gewoon prima. Maar jah gewoon een brief sturen naar UPS

• Icey
Ik dacht gelukkig te kunnen zijn met het feit dat ik totaal geen problemen had met mijn dell510m... helaas dus niet, godver.

Ik ben vandaag naar de stad gefiets, een tweaker melde hierboven dat hij ruis had, en ik wou kijken of dat bij mij ook het geval was. Ik ben bij een hele dure audiospeciaal zaak gaan luisteren, die jongens hebben er verstand van, dus uiteindelijk wist ik zeker dat de ruis van de laptop afkomstig was.

We praten hier over versterkers, en kabels waarvan menig persoon een leuke dodge viper kan aanschaffen... En de ruis was teveel van het goede. Ik heb nu ook een koptelefoon op, en de ruis is echt niet te harden. Alles geprobeerd en niks helpt. Tijdens het booten van windows is er overigens geen ruis. Op de speakers hoor ik geen ruis, koptelefoon wel.

Toen ik de stekker eruit haalde om te kijken of het wellicht aan de aarding lag kreeg ik mijn eerste error sinds dat ik hem heb (januari dit jaar), en toevallig een Gv3.sys error...

Mijn lol kan niet meer op... en dell gaat het morgen maar fixen

Godver, voor het eerst een koptelefoon op, heb goede muziek opstaan en hoor die fucking ruis erdoorheen...

[ Voor 4% gewijzigd door Icey op 11-09-2004 14:25 ]

• Icey
Ga je trouwens naar het dell forum, en dan inspiron, en dan audio... dan kom je alleen dit soort topics tegen:

http://forums.us.dell.com...board?board.id=insp_audio

* PLEASE HELP WITH STATIC/CLICKING NOISE
* Constant fuzzy buzzing sound with headphones plugged in?
* Audio and Mic port distort sound
* 8200 Sound buzzing and clicking/ticking

Etc etc etc etc

• WeAreLegion
  • Niet online
Hmmm ik zal het zo eens op die van mij testen :) ik heb gewoon simpele koptelefoontjes voor me mp3 speler van ministery of sound. (wel goeie koptelefoon trouwens) en zalman ding voor me pc. Maar als dit zo is dan is het wel donders irritant.

• Icey
Huppakee weer een mailtje naar dell gestuurd, na het weekend wel bellen :)

Geluid helemaal dempen heb je het nogsteeds, alleen in mindere maten, das eigenlijk best wel erg :(

[ Voor 42% gewijzigd door Icey op 11-09-2004 14:35 ]

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb 't net even getest op mijn 510m, maar de ruis vind ik wel meevallen. Je hoort wel wat ruis, maar niet meer dan normaal. Als ik muziek opzet hoor je 't helemaal niet erdoorheen ofzo. Misschien helpt 't bij jullie als je je mic ingang mute?

edit: je CD-audio muten scheelt een hoop ruis!

[ Voor 13% gewijzigd door Gardocki op 11-09-2004 14:41 ]

They made me do it.

• Icey
Microfoon kan ik niet mute, alleen een knopje selecteren :(

Cd audio had ik al uitstaan.

Voor de 2e keer de stekker eruit gehaald, en pats, 2e vastloper in een jaar tijd.

Dus, ik ga nu formatteren, reinstallen, en spreek jullie over een uurtje wel weer.

[ Voor 49% gewijzigd door Icey op 11-09-2004 15:06 ]

Verwijderd

die vastlopers komen door SP2, heb ik ook gehad op m'n I8600.

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb nu koptelefoon er in zitten, En het zijn geen kloot merk oordopjes maar ik hoor geen ruis hoor. Ik heb gewoon standard dingen aanstaan, FireFox en noem maarop winamp 5.05. En nieuwe fatboy slim. Maar geen ruis.

PS ik las iets over een piep van hdd dat heb ik wel

• Movinghead

Movinghead

ing.

waar zit de microfoon eigenlijk verstopt in de laptop of moet ik persee een externe mic gebruik,

Wat voor merk hoofdtelefoon gebruik je? Sennheiser/ Shure ?

• WeAreLegion
  • Niet online
IK gebruik een Ministery of Sound koptelefoon. Ik heb tijdje rond gekeken. En deze werd aan geraden door een sennheiser dealer :P.

[edit]

Heb trouwens die patch gedaan voor HDD en nu hoor ik hem ook niet meer bij opstarten enzo :) dus dat is wel mooi en verder nogmaals getest maar heb geen ruis nou ja ik kan het niet horen dus voor mijn gevoel heb ik het niet :)

[ Voor 49% gewijzigd door WeAreLegion op 11-09-2004 15:45 ]

• Movinghead

Movinghead

ing.

WeAreLegion schreef op 11 september 2004 @ 15:28:
IK gebruik een Ministery of Sound koptelefoon. Ik heb tijdje rond gekeken. En deze werd aan geraden door een sennheiser dealer :P.

[edit]

Heb trouwens die patch gedaan voor HDD en nu hoor ik hem ook niet meer bij opstarten enzo :) dus dat is wel mooi en verder nogmaals getest maar heb geen ruis nou ja ik kan het niet horen dus voor mijn gevoel heb ik het niet :)
Goede sennheiser dealer dan, als hij niet gewoon een verkopertje is van senneheiser, als je bij een gespecialiseerde geluidszaak komt, zeg even voor podia, show, concerten, dan kom je eigenlijk alleen maar sennheiser/ shure/ of custom made in ear monitors tegen. :P

• WeAreLegion
  • Niet online
jah ok dat snapt die vent ook wel :) maaruh ik ben ook maar student en ik wou goed geluid maar geen crappy headphone :) en ze gebruiken ook dat merk veel snappie :P

• Icey
Reinstall windows XP + SP1, alle drivers netjes installeren, en klaar ben ik..

Cpu klokt zichzelf terug, en staat dus niet de hele tijd op 1400mhz. En ik kan de stekker uit mijn systeem trekken zonder dat hij vastloopt.

Nu nog die ruis oplossen, sommige mensen horen het wellicht niet, maar ik vind het knap storend.

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

CD Audio muten helpt een boel bij de ruis. Ik zit nu in een kamer met wat achtergrondgeluid en de ruis valt niet meer op tenzij ik er echt op concentreer.

Een oplossing voor die hoge pieptonen die soms uit het appparaat komen is er zeker nog niet, right?

• Movinghead

Movinghead

ing.

kan je die cpu ook permanent op 100% laten lopen.

• WeAreLegion
  • Niet online
Die hoge pieptonen is je hdd over het algemeen. Ik heb die nieuwe firmwareg ebruikt en nu is het weg. En Icey ik hoor ruis meestal gelijk maar heb het nu echt niet.

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Ok, die nieuwe firmware heb ik al een tijdje op m'n HDD staan, toch maar eens een keer flashen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel hebben jullie ongeveer van de originele aanschafprijs weten te zeuren? Ik had afgelopen vrijdag zo'n Dell knakker aan de lijn en hij bood aan om er 30 E vanaf te doen, mits ik afzag van die *super* gratis printer. Nou wil ik die printer helemaal niet, maar ik wil ook geen 80 E dokken voor verzending. Ik was dus benieuwd hoeveel we eraf kunnen zeiken.

Volgens die accountmanager kon hij echt niet verder gaan omdat ik een basis systeem had, met slechts een upgrade voor de batterij (6-cells) en een b/g netwerk kaart. Hierdoor was er zo weinig marge dat er geen ruimte was om meer korting te geven. Dit systeem moest overigens 1300 E rond kosten.

Overige specs:
1,6ghz
512 mb RAM
40GB Harddisk
Combo Drive
XP home

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb helemaal niks afgedingt. Ik vind dat persoonlijk echt onzin. Je koopt al online dat is over het algemeen al goedkoper dan dat je het in de winkel koopt. En dan ook nog gaan afdingen via de telefoon das gewoon imho echt not done. Maar goed daar zijn we nederlanders voor he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Prima dat jij de grootste computerbouwer ter wereld z'n extra marge gunt (die al veel hoger ligt dan een gemiddelde webshop) maar ik vind het onzin om meer te betalen dan nodig is. Als je met een beetje zeiken 50 E extra van de prijs weet af te krijgen dan doe ik dat. Heb ik helemaal geen morele bezwaren bij, helemaal niet bij een kolos als Dell. Kijk, bij een webshop die linea recta uit het magazijn van Ingram Micro levert met een marge van tussen de 5 en 7% is er inderdaad weinig van de prijs af te krijgen. Maar multinational zoals Dell met gigantische inkoopkortingen bij Intel en andere leveranciers, die dan ook nog eens zogenaamd de tussenhandel er tussenuit heeft gehaald, nee, elke stuiver die ik daar op kan besparen is meegenomen. Al helemaal omdat ze me continu lastig vallen met die tering folders die je overal tegenkomt.

Ontopic: maar ik ben al vaak genoeg replies gelezen van mensen die wel lopen te bargainen bij Dell, en daar ben ik eigenlijk meer in geinteresseerd :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Gem dingen ze rond de 80 euro af :) de verzendkosten niet betalen meestal tegen inleveren van de printer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

waar kan je eigenlijk TV out aanzetten>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

ik zit er over na te denken om de Dell 510m aan te schaffen. Ik heb veel gelezen over deze laptop op dit forum. Ik moet zeggen dat ik veel mensen hoor klagen over piepende geluiden of ruisend geluid, oof zelfs losse toetsen. Maar wat is nou de algemene indruk van deze laptop?

Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

goede laptop is mijn indruk, alles wat ik wil zit erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
De mensen die er geen problemen mee hebben vind je niet op het forum, dus je leest eigenlijk alleen maar problemen hier...

Hetzelfde is kijken in het RMA boek van een winkel om te zien of ze wel goed werkende producten verkopen :P.

Losse toetsen was volgens mij alleen de eerste batches... Piepende geluiden was afkomstig uit bepaalde type hdds, maar dat is opgelost met een firmware update...

Enige probleem wat er nu nog ligt is ruis op de koptelefoon uitgang, maar dat is niet bij iedereen. En niet compatibe met SP2 van windows XP.

Maar in het algemeen is het een geweldige laptop, zeker als ik kijk naar sommige klasgenoten die iedere dag 7,5 kilo acer laptops meezuilen, waarvan alleen de adapter even veel weegt als mijn complete laptop. En hun non-mobiles trekken maar een uurtje op de accu :P.

Je moet alleen opletten dat je een 6, of 8cell accu neemt, en geen 4, die 4cell gaat niet lang op de accu mee.

TVout aanzetten kan gewoon met rechtermuisknop, of bij de intel extreme graphics opties.. eitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

Hij is wel degelijk compatible met SP2 voor Windows XP heb die hier ook op zitten en geen enkel probleem met SP2,

heb die optie tvout nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Movinghead schreef op 12 september 2004 @ 16:07:
Hij is wel degelijk compatible met SP2 voor Windows XP heb die hier ook op zitten en geen enkel probleem met SP2,

heb die optie tvout nog niet gevonden.
Trek de stekker eens uit je laptop, zodat hij op zijn accu draaid, zonder verder de pc aan en uit te zetten...

Dus stekker eruit, en doorwerken... Sla wel ff je word documentjes op, want als het goed is krijg ook jij een mooi blauw scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Niet online
Icey schreef op 12 september 2004 @ 16:18:
[...]

Trek de stekker eens uit je laptop, zodat hij op zijn accu draaid, zonder verder de pc aan en uit te zetten...

Dus stekker eruit, en doorwerken... Sla wel ff je word documentjes op, want als het goed is krijg ook jij een mooi blauw scherm.
Bij mij geen blauw scherm. Op Windows XP Home EN SP2..

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

niks aan het handje geen enkel blauw scherm, zit zelfs nog een externe hdd aan werkt super,

kan je btw ook met een utility instellen dat als ik op de spanning zit dat de processor gewoon op 100% draait en niet zichzelf regelt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Tis idd een geweldige laptop :) ik heb er zelf nog geen SP2 opstaan doe ik zo wel even (staat nu toch nog niks belangrijks op mocht het niet werken). Maar verder erg goed. Ik had nog vraagje heeft iemand enig idee hoeveel het kost om een 2e batterij er in te zetten? het moet wle mogelijk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
WeAreLegion schreef op 12 september 2004 @ 17:18:
Tis idd een geweldige laptop :) ik heb er zelf nog geen SP2 opstaan doe ik zo wel even (staat nu toch nog niks belangrijks op mocht het niet werken). Maar verder erg goed. Ik had nog vraagje heeft iemand enig idee hoeveel het kost om een 2e batterij er in te zetten? het moet wle mogelijk zijn
Media bay accu, niet te krijgen in europa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Er staat in de handleiding van het boekje ook nog iets van een xtra batterij. Dan moet je een klepje open maken waar je 1ste baterij zit. moet je maar eens kijken. Dus geen media bay ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Niet online
WeAreLegion schreef op 12 september 2004 @ 18:14:
Er staat in de handleiding van het boekje ook nog iets van een xtra batterij. Dan moet je een klepje open maken waar je 1ste baterij zit. moet je maar eens kijken. Dus geen media bay ofzo
Dat is volgens mij de batterij om je bios-settings te onthouden..
Icey schreef op 12 september 2004 @ 17:19:
[...]

Media bay accu, niet te krijgen in europa
Erg jammer. Ik heb er ook wel interesse in.

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Dat denk ik niet hoor. Dit staat bij specificaties van de m510
Hoofdbatterij
32 W/u - Lithium-ion-batterij van 4 cellen met ExpressChargeTM -technologie
Geschatte oplaadtijd: een (1) uur om op te laden tot 80%
Geschatte gebruikstijd: 2,5 uur per batterij

Tweede hoofdbatterij (optioneel):
53 W/u - Lithium-ion-batterij van 4 cellen met ExpressChargeTM -technologie
Geschatte gebruikstijd: 3 uur per batterij

Tweede batterij voor modulaire bay:
48 W/u Lithium-ion-batterij voor modulaire bay
Volgens mij kan je er dus wel 2 in doen. Ik zal anders wel even naar dell bellen. Heb daarnamelijk wel intresse in :) is wel handig voor school

Aha, Wil je dan even aub in handleiding kijken op bladzijde 45 onderste pic wat ze daar mee bedoelen. Staat als Kop : Removing and Installing a Reserve Battery

[ Voor 11% gewijzigd door WeAreLegion op 12-09-2004 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Niet online
WeAreLegion schreef op 12 september 2004 @ 19:22:
Dat denk ik niet hoor. Dit staat bij specificaties van de m510

[...]

Volgens mij kan je er dus wel 2 in doen. Ik zal anders wel even naar dell bellen. Heb daarnamelijk wel intresse in :) is wel handig voor school
Die eerste 2 kunnen alleen in je hoofdbatterijcompartiment. Die laatste kan op de plaats waar normaal je dvd-rom speler inzit, maar die batterij is dus niet leverbaar in Europa..

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
Ben blij dat ik niet de enige ben met een vastlopend systeem, des te eerder is er een oplossing. :)

Ik ga ook maar terug naar SP1, totdat er een goede fix voor is. Heb afgelopen vrijdag nog contact gehad met Dell. Ik raad iedereen aan dat ook te doen en het probleem aan te kaarten.

Over de ruis uit de speakers, hier heb ik (nog) geen last van..

[ Voor 3% gewijzigd door Senser op 12-09-2004 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
Tom S. schreef op 12 september 2004 @ 16:23:
[...]

Bij mij geen blauw scherm. Op Windows XP Home EN SP2..
Je krijgt ook niet altijd een BSOD, maar volgens mji pas als de processor gepiekt heeft naar de 100%. Hij zakt namelijk niet meer terug en blijft op maximale snelheid draaien. Als je dan de stekker eruit trekt, krijg je een BSOD..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Als ik dit zo hoor dan wacht ik ook nog wel even met installeren van SP2 :) Hij draait verder prima dus het is eigenlijk niet echt nodig op moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Niet online
Senser schreef op 12 september 2004 @ 19:31:
[...]

Je krijgt ook niet altijd een BSOD, maar volgens mji pas als de processor gepiekt heeft naar de 100%. Hij zakt namelijk niet meer terug en blijft op maximale snelheid draaien. Als je dan de stekker eruit trekt, krijg je een BSOD..
Net weer even getest, maar ik krijg echt geen BSOD. Processor klokt zichzelf ook netjes weer terug.

Misschien is het probleem processor afhankelijk? Ik heb de 1.7Ghz Dothan..

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 21:12

The.Force

*Bauer Addict

Gewoon wat vraagjes tussendoor: waarom hebben jullie voor de 510m gekozen en vb. niet voor de 8600C ?

Een 'Banias' 1.5 Ghz tegenover een 'Dothan' 1.6 Ghz zou dat veel geven?

Die extra upgrade van een 4200 rpm --> 5400 rpm: hoeveel kostte die precies?

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Niet online
The.Force schreef op 12 september 2004 @ 20:07:
Gewoon wat vraagjes tussendoor: waarom hebben jullie voor de 510m gekozen en vb. niet voor de 8600C ?
De 8600C is zwaarder en een duurder. Hij heeft wel een betere videokaart, dus als je goed wil kunnen gamen kom je automatisch op de 8600C uit. Anders gewoon de meer mobiele 510M..
Geen idee. Dan zou je wat benchmarks op moeten zoeken..
Niks. Je krijgt tegenwoordig standaard een 5400rpm schijf bij de 510M.

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
The.Force schreef op 12 september 2004 @ 20:07:

Zoals Tom S. al zegt: ik heb gekozen voor de 510m vanwege de m (mobiliteit). Deze laptop is redelijk compact en levert volgens mij gewoon goede kwaliteit voor z'n geld. Ik heb een Dothan 1.6 met 512 MB en het werkt allemaal vlotjes, ik heb expres niet gekozen voor de 8600 omdat die iets groter en zwaarder is. De videokaart is wel een stuk beter in de 8600 dus bij gamen kom je daar inderdaad bij uit (als je naar Dell's kijkt dan). Ik weet niet meer wat mijn upgrade kostte, volgens mij zat de grote HD bij mij in de actie (moet ik even nazoeken). Je koopt zeker geen kat in de zak met deze laptop!

[ Voor 3% gewijzigd door CamU op 12-09-2004 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
NOu ja zelfde verhaal hier eigenlijk. Ik heb een laptop met 3,2ghz 1gbddr400 en een radeon 9600pro maar das veels te zwaar voor me school Is totaal niet meer mobiel. en word heet, en zuipt stroom. Vandaar dat ik deze aan me ouders heb verkocht (als vervanging voor hun oude desktop) en ik heb nu een 510m gekocht met 1,7ghz dothan en 1gb ddr400 (heb ik omgewisseld vanoude laptop) en het werkt erg smooth :)

offtopic:
Heeft iemand perongeluk specs van die printer die je er bij krijgt? ik kan het echt nergens vinden. En op de dell site staat ie er niet eens meer tussen.

[ Voor 18% gewijzigd door WeAreLegion op 12-09-2004 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
Tom S. schreef op 12 september 2004 @ 19:43:
[...]

Net weer even getest, maar ik krijg echt geen BSOD. Processor klokt zichzelf ook netjes weer terug.

Misschien is het probleem processor afhankelijk? Ik heb de 1.7Ghz Dothan..
Hoe kun je zien welke processor je hebt? Ik heb ook een 1.7 Ghz processor, alleen welke precies??

Ik had er ook niet altijd last van, kon er niet echt een lijn in ontdekken. Maar het kwam wel zo vaak voor dat terug naar SP1 toch wel nodig was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Senser schreef op 12 september 2004 @ 22:25:
[...]

Hoe kun je zien welke processor je hebt? Ik heb ook een 1.7 Ghz processor, alleen welke precies??

Ik had er ook niet altijd last van, kon er niet echt een lijn in ontdekken. Maar het kwam wel zo vaak voor dat terug naar SP1 toch wel nodig was..
Makkelijkste manier (dus zonder extra software) is ff op F2 drukken tijdens het booten en in de BIOS kijken. Als er 1024 KB L2 cache staat is het een Banias, bij 2048 KB is het een Dothan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gem dingen ze rond de 80 euro af de verzendkosten niet betalen meestal tegen inleveren van de printer.
1.7ghz ipv 1.6, 1 gig geheugen ipv 512, b/g kaart ipv b, 2 jaar collect and return ipv 1, gratis bezorgen ipv 80 euro..

Ik schat mijn korting in op 150 - 200 euro...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Even een vraagje: Waar kijken jullie naar de cpu speed? met een programmatje of gewoon bij system eigenschappen. Als ik bij de laatst genoemde kijk dan komt ie eigenlijk nooit boven de 100 a 200mhz uit (doe ik ook niet zoveel hoor beetje firefoxen, winamp en that's it eigennlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op 13 september 2004 @ 09:32:
Even een vraagje: Waar kijken jullie naar de cpu speed? met een programmatje of gewoon bij system eigenschappen. Als ik bij de laatst genoemde kijk dan komt ie eigenlijk nooit boven de 100 a 200mhz uit (doe ik ook niet zoveel hoor beetje firefoxen, winamp en that's it eigennlijk)
op 100 mhz :?
minimaal is 600 voor een P-M :x
Ik gebruik speedswitch XP op m'n laptop, die kan het laten zien. Toms HWG heeft ook een tooltje ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Jups, hij staat op 100mhz :) erg grappig omte zien :D (als ik trouwens met cpuz ofzo kijk dan staat ie op 598mhz dat klopt beter hehe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 11:06:
[...]

op 100 mhz :?
minimaal is 600 voor een P-M :x
Ik gebruik speedswitch XP op m'n laptop, die kan het laten zien. Toms HWG heeft ook een tooltje ervoor.
Met Speedswitch XP gaat het ding bij mij terug tot 11 mhz ofzo. Met het THG tooltje blijft de proc op 130mhz steken, wellicht is dat progsel iets zwaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
11mhz? Hoe krijg je dat voor mekaar :P

De FBS = 100mhz, die staat vast en kan niet varieren.

De Multiplier staat tussen de 6, en de 14 (bij een 1400) in stapjes van 2. Dus hou zou moeten switches tussen 600, 800, 1000, 1200 en 1400 volgens mij. Uiteraard heb je wat afrondingsproblemen, maar 11mhz is zelfs te langzaam om de muis aan te sturen zegmaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextro
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Ik ben aan het proberen om bootsplash (op debian) werkende te krijgen op m'n dell 510m. Maar door het buggy zijn van videobios krijg ik het dus niet in gang.

Zowel bootsplash als gensplash krijg ik dus niet in gang. Framebuffer werkt wel naar behoren. Heeft iemand hier al geprobeerd om dit in gang te krijgen?

btw, SP2 werkt hier al meer dan een week perfect zonder BSOD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Bij mij staat dat speedswitch XP nu op me laptop en hij laat zien dat hij op 100mhz :) dus jah het zal wel kloppen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op 13 september 2004 @ 18:48:
Bij mij staat dat speedswitch XP nu op me laptop en hij laat zien dat hij op 100mhz :) dus jah het zal wel kloppen dan :)
100 mhz kan echt niet da's onmogelijk voor een P-M. Post eens een screenshot :?
edit:
je hebt toch wel realtime speed calculation aangezet he?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Laat ik eerst die opties eens na kijken. Maaruh ook al gebruik ik dat proggie niet (dat werkt volgens mij wel beter dan windows xp zelf) dan geeft system eigenschappen het nog aan.

[edit]

Ja dus staat aan.

Afbeeldingslocatie: http://lordhades.tweakdsl.nl/100mhz.JPG

[ Voor 20% gewijzigd door WeAreLegion op 13-09-2004 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Dextro schreef op 13 september 2004 @ 16:14:
Ik ben aan het proberen om bootsplash (op debian) werkende te krijgen op m'n dell 510m. Maar door het buggy zijn van videobios krijg ik het dus niet in gang.

Zowel bootsplash als gensplash krijg ik dus niet in gang. Framebuffer werkt wel naar behoren. Heeft iemand hier al geprobeerd om dit in gang te krijgen?

btw, SP2 werkt hier al meer dan een week perfect zonder BSOD.
Een ramp... ik kreeg alleen maar groen beeld en niet verder willen booten... komt doordat het mem dat die videokaart opslikt dynamsch is volgens mij.

Kijk hier ook eens, wellicht vind je wat leuks: http://projects.nudieman.com/500m/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 21:41
Ik heb nu ook een 510M via PC Prive kunnen aanschaffen.

Ervaring na 1 avond:
  • Uitstekende wireless ontvangst, beter als met een losse wifi kaart.
  • Toetsenbord zoals eerder al opgemerkt is wat "kermis" achtig. Bij het indrukken heb je het gevoel dat de toetsen niet helemaal goed vast zitten, vooral aan de linkerkant.
  • Laptop wordt absoluut niet warm, ook niet bij flinke belasting. Mijn vorige laptop (Fujitsu Siemens Lifebook P3 450) werd warmer. Fan draait wel langzaam, ook als je op batterijspanning werkt.
  • Windows XP NL SP2 slipstream geinstalleerd: geen problemen, geen bluescreens (bij bezoeken windowsupdate.com geen nieuwe updates :> ).
  • Geluid is geweldig! Zit een bepaalde diepte in, niet helemaal correct, maar het klinkt over het algemeen goed.
  • Soms komen er uit de speakers rare piepgeluiden. Best wel hard. Zal nog even zien waaraan dat precies ligt.
Ben er erg tevreden over! En dat voor €1280 incl. BTW....
(heb de centrino uitvoering met standaard 802.11B kaart).

[ Voor 9% gewijzigd door Arnout op 14-09-2004 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
@Method,

Het toetsenbord is een bekend probleem, deze kun je laten vervangen. Dat heb ik ook gedaan, typt een stuk fijner.

Over die warmte, misschien ligt het aan mij, maar ik vind de laptop na een uurtje werken best irritant warm worden. Zeker aan de onderzijde, waar het geheugen zit, wordt hij behoorlijk heet. Ook aan de polsen voelt dit na een tijdje niet echt prettig. :|

De installatie van Windows XP SP2 is opzich ook geen probleem. Je ondervindt pas problemen zodra je de netvoeding uit de laptop trekt. En ook pas na enige tijd werken. Ik kon er rustig een dag op werken zonder probleem, maar zodra ik van netspanning op accu overging, ging het mis. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Warm? dat ding word echt niet warm joh. Als je dat warm vind mag je eens langs komen en me oude laptop proberen. Dan vind je die 510m in eens een oase van koelte gewoon. Perhaps dat je het niet gewend ben maar om nou te zeggen dat geheugen bloed heet word. het word wamrpjes jah maar meer als dat ook niet

en wat betreft van dat toetsenbord is dat bij elke 510m of bij sommige batches die van de band afkomen? Nou vind ik het persoonlijk wle fijn typen als het zo aanvoelt dus stoor me er niet echt aan.

[ Voor 25% gewijzigd door WeAreLegion op 14-09-2004 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 21:41
Vooral Shareaza was dé app die m'n vorige laptop tot flinke warmte dreef (veel netwerkverkeer, veel kleine paketten, processor belasting door bereken hash, veel harde schijf activiteit). Bij deze laptop niet eens merkbare warmte! Alleen de harde schijf werd een beetje warm.
Misschien dat je speedstep settings oid niet goed staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
@MetHod, LordHades,

Zoals ik al zei, het kan aan mij liggen hoor. Op kantoor heb ik een extern toetsenbord, maar als ik een dagje thuis werk, dan wordt de warmte op een gegeven moment gewoon irritant aan de polsen.

Ander voorbeeld: met de laptop op schoot zitten is na één uurtje of wat niet echt prettig meer.

Speedstep settings heb ik niet veranderd, hij clockt ook netjes terug als de machine idle is. Hij draait nu op 594 mhz bijvoorbeeld.

Over het toetsenbord, nadat deze vervangen was door Dell is alles uitstekend, daarvoor was het een echte rammelplank. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister was ie er eindelijk!

pros:
scherm!! (1400x1050 = zeer goed werken)
lawaai (welk lawaai?)
warmte (de blower gaat alleen aan bij een beetje gamen)
snelheid (heerlijk vlot!)

cons:
de dvd brander combo is niet echt snel met het afspelen van normale cd-roms /cd's
daarnaast weigerde hij tot 2 keer toe open te gaan!
2e nadeel.... dual layer dvd's zijn onbetaalbaar!!!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senser schreef op 14 september 2004 @ 12:31:
@MetHod, LordHades,

Zoals ik al zei, het kan aan mij liggen hoor. Op kantoor heb ik een extern toetsenbord, maar als ik een dagje thuis werk, dan wordt de warmte op een gegeven moment gewoon irritant aan de polsen.

Ander voorbeeld: met de laptop op schoot zitten is na één uurtje of wat niet echt prettig meer.

Speedstep settings heb ik niet veranderd, hij clockt ook netjes terug als de machine idle is. Hij draait nu op 594 mhz bijvoorbeeld.

Over het toetsenbord, nadat deze vervangen was door Dell is alles uitstekend, daarvoor was het een echte rammelplank. :)
sja je moet een keuze maken, of passief koelen en dus warm worden, of continu de fan aan laten staan en herrie hebben. Ik heb toch liever het eerste.
m'n I8600 heeft trouwens een ventilatieroostertje aan de onderkant, ik weet niet of dat bij deze ook zo is (lijkt me wel, ze zijn nagenoeg hetzelfde), die moet je vooral niet afdekken, dan wordt ie heet omdat de fan dan nauwelijks lucht aan kan zuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Tjah ik heb er geen last van, en op me schoot houden gaat prima, word nou niet echt warm dat het irritant word zeg maar. Maar goed ik ben natuurlijk me andere laptop gewend en die word echt bloedheet.

offtopic:
Ik ga zo voor het eerst een DL dvd branden voor me xbox ben benieuwd of dat werkt :) hoop het wel want die dingen zijn zowat niet te betallen gewoon 16 euro brrrr

[ Voor 32% gewijzigd door WeAreLegion op 14-09-2004 17:31 ]

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.