[Ervaringen] Dual Xeon workstations - Deel 3

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 6.187 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

lintweaker schreef op 27 oktober 2004 @ 21:47:
Yes! Ik heb nu eindelijk mijn dual nocona systeempje draaien (ik heb alleen mijn PCIe videokaart nog niet binnen)....Op het eerste gehoor is het systeem vrij stil :)

Config zover:

Asus NCT-D met 2x2800 nocona met 2x swiftech MCX604-V CPU koelers
1G Kingston ECC reg. DDR2
Procase 460W MPT-460 EPS voeding (2x fans)

Weer nog even geduld hebben :X
Graag je ervaringen!!

Ben erg benieuwd wat er nou waar is van Lindenhurst probs die er zouden zijn (PCI-e + DDR2) aangezien ik ook weer mijn zinnen heb gezet op een nieuwe dual-machine (nu VP6 + 2xP3 866 die overigens nog prima meekan! Ook met MAX 7). Schijnt dat de probs opgelost zouden moeten zijn met de nieuwe C4 stepping van de E7525 chip (geloof dat dat het nummertje is) die vanaf september implanted zou moeten worden.

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 14:59
Dexter schreef op 30 oktober 2004 @ 17:13:
[...]

Graag je ervaringen!!

Ben erg benieuwd wat er nou waar is van Lindenhurst probs die er zouden zijn (PCI-e + DDR2) aangezien ik ook weer mijn zinnen heb gezet op een nieuwe dual-machine (nu VP6 + 2xP3 866 die overigens nog prima meekan! Ook met MAX 7). Schijnt dat de probs opgelost zouden moeten zijn met de nieuwe C4 stepping van de E7525 chip (geloof dat dat het nummertje is) die vanaf september implanted zou moeten worden.
Bij deze dan! Ik heb vandaag mijn hele systeem dan eindelijk in elkaar (de kast zit dicht ;) ). Na wat aanloop problem, mijn XFX 6600GT wilde af en toe geen beeld geven met opstart (verholpen door nieuwe Asus BIOS), draait alles nu als een trein!.

Het wachten op de 2 2800GHz nocona Xeons was denk ik wel de moeite, ik hen nu direct de E0 stepping (o.a. met NX bit). Het revisie nummer van de E7525 kan ik even niet vinden, output van lspci:

00:00.0 Host bridge: Intel Corp. Workstation Memory Controller Hub (rev 09)
00:00.1 Class ff00: Intel Corp. Memory Controller Hub Error Reporting Register (rev 09)
00:02.0 PCI bridge: Intel Corp. Memory Controller Hub PCI Express Port A0 (rev 09)
00:03.0 PCI bridge: Intel Corp. Memory Controller Hub PCI Express Port A1 (rev 09)
00:04.0 PCI bridge: Intel Corp. Memory Controller Hub PCI Express Port B0 (rev 09)
00:1c.0 PCI bridge: Intel Corp. 6300ESB 64-bit PCI-X Bridge (rev 02)
00:1d.0 USB Controller: Intel Corp. 6300ESB USB Universal Host Controller (rev 02)
00:1d.1 USB Controller: Intel Corp. 6300ESB USB Universal Host Controller (rev 02)
00:1d.4 System peripheral: Intel Corp. 6300ESB Watchdog Timer (rev 02)
00:1d.5 PIC: Intel Corp. 6300ESB I/O Advanced Programmable Interrupt Controller (rev 02)
00:1d.7 USB Controller: Intel Corp. 6300ESB USB2 Enhanced Host Controller (rev 02)
00:1e.0 PCI bridge: Intel Corp. 82801BA/CA/DB/EB/ER Hub interface to PCI Bridge (rev 0a)
00:1f.0 ISA bridge: Intel Corp. 6300ESB LPC Interface Controller (rev 02)
00:1f.1 IDE interface: Intel Corp. 6300ESB PATA Storage Controller (rev 02)
00:1f.3 SMBus: Intel Corp. 6300ESB SMBus Controller (rev 02)
02:00.0 Ethernet controller: Broadcom Corporation: Unknown device 1677 (rev 01)
03:00.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation: Unknown device 0140 (rev a2)
04:02.0 RAID bus controller: 3ware Inc 3ware ATA-RAID
05:01.0 Multimedia audio controller: Creative Labs SB Audigy (rev 04)
05:01.1 Input device controller: Creative Labs SB Audigy MIDI/Game port (rev 04)
05:01.2 FireWire (IEEE 1394): Creative Labs SB Audigy FireWire Port (rev 04)
05:02.0 USB Controller: VIA Technologies, Inc. VT82xxxxx UHCI USB 1.1 Controller (rev 61)
05:02.1 USB Controller: VIA Technologies, Inc. VT82xxxxx UHCI USB 1.1 Controller (rev 61)
05:02.2 USB Controller: VIA Technologies, Inc. USB 2.0 (rev 63)
05:03.0 FireWire (IEEE 1394): Texas Instruments TSB43AB22/A IEEE-1394a-2000 Controller (PHY/Link)

Mijn 3Ware 9500S-4LP is een stuk blijer nu hij in een 64-bit slot zit...

Als je nog mee wilt weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
ik heb in nocona vs opteron artikels gelezen dat de Opteron vaak een lichte overwinning boekt omdat het DDR2 geheugen in nocona systemen hoge timings heeft, wat vertragend werkt.

heb jij daar iets van kunnen merken in de dingen die jij doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

@ lintweaker:

Ben ook wel benieuwd naar het geheugen, de voeding en koelingen die je gebruikt op je nocona's. Ik wilde namelijk vooralsnog voor exact dezelfde setup gaan, allen dan met een ATi PCI-e kaart

Heb ook nog zitten denken aan dat andere bord van Asus met die 875 chip, maar ik wil wel naar PCI-e, want mijn 32Mb DDR Radeon is ook wel aan vervanging toe na 4 jaar (bijna 5) trouwe dienst.

En ik zou wel wat Sandra scores willen zien opdat ik die (deels voor de gein, maar ook om te kijken wat de werkelijke winst is) kan vergelijken met mijn systeem.

[ Voor 21% gewijzigd door Dexter op 31-10-2004 13:13 ]

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
Dexter schreef op 31 oktober 2004 @ 12:56:
@ lintweaker:

Ben ook wel benieuwd naar het geheugen, de voeding en koelingen die je gebruikt op je nocona's. Ik wilde namelijk vooralsnog voor exact dezelfde setup gaan, allen dan met een ATi PCI-e kaart

Heb ook nog zitten denken aan dat andere bord van Asus met die 875 chip, maar ik wil wel naar PCI-e, want mijn 32Mb DDR Radeon is ook wel aan vervanging toe na 4 jaar (bijna 5) trouwe dienst.

En ik zou wel wat Sandra scores willen zien opdat ik die (deels voor de gein, maar ook om te kijken wat de werkelijke winst is) kan vergelijken met mijn systeem.
CPU koeling:: 2x swiftech MCX604-V CPU koelers
Geheugen: Kingston KVR400D2R3K2/1G (2x 512Mb kit DDR2 Reg. ECC)
Voeding: Enhance 460W MPT-460 EPS
Kast: Coolermaster Stacker
Video: XFX 6600GT PCIe
RAID: 3Ware 9500S-4LP met 4x Samsung 160GB SATA (447GB RAID5)

Met alle fans in dit systeem is hij nog erg stil.

Voor Sandra scores moet ik nog draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
ff snel wat Sandra cijfertjes:

Arithmetic:

SiSoftware Sandra

Benchmark Results
Dhrystone ALU : 16435MIPS
Whetstone FPU : 6827MFLOPS
Whetstone iSSE2 : 11688MFLOPS

Memory bandwitdth:

RAM Bandwidth Int Buff'd iSSE2 : 2190MB/s
RAM Bandwidth Float Buff'd iSSE2 : 2283MB/s

Multimedia:

Integer x8 iSSE2 : 40367it/s
Float x4 iSSE2 : 53267it/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Thnx man voor de info!

Waar heb je het geheugen en de voeding gehaald als ik vragen mag?

En kunnen we niet een keer soort van klein databeestje maken met wat specs van enkele XEON gebruikers?

En dat DDR2 geheugen, dat is niet standaard ECC? Ik zag namelijk je geheugen bij informatique in de list staan, maar daar zie ik ook gewoon DDR2. Maar dat laatste zou dus niet werken op die ASUS NCD-T plank?

En koeling, waarom niet gewone standaard Intel Boxed coolers?

[ Voor 45% gewijzigd door Dexter op 31-10-2004 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
Dexter schreef op 31 oktober 2004 @ 16:04:
Thnx man voor de info!

Waar heb je het geheugen en de voeding gehaald als ik vragen mag?

En kunnen we niet een keer soort van klein databeestje maken met wat specs van enkele XEON gebruikers?

En dat DDR2 geheugen, dat is niet standaard ECC? Ik zag namelijk je geheugen bij informatique in de list staan, maar daar zie ik ook gewoon DDR2. Maar dat laatste zou dus niet werken op die ASUS NCD-T plank?

En koeling, waarom niet gewone standaard Intel Boxed coolers?
No problemo. Het geheugen heb ik bij pcone.nl de voeding bij Informatique. De NCT-D heeft perse DDR2 ECC registered geheugen nodig. Normaal DDR2 werkt niet, dit is voor de nieuwe i915/i925 borden.

De Intel boxed koelers staan er om bekend wat meer lawaai te produceren. De swiftech koeler koelen beter bij minder lawaai. Kost ook wel weer wat natuulijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:34
Die geheugenbenchmark valt me eerlijk gezegd nogal tegen lintweaker; m'n FSB533 bak met registered PC2100 doet dat zelfs beter. Kun je nog wat instellen/tweaken qua geheugenparameters? En probeer ook eens wat anders dan Sisoft om je geheugen te benchen, b.v. Sciencemark2 (die geeft ook latencies weer namelijk) :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Ik houd me aanbevolen ;)

Overigens zie ik bij informatique wel een EPS voeding, maar niet van Enhance?

[ Voor 63% gewijzigd door Dexter op 31-10-2004 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonite
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 20:48

demonite

the way is up

Zijn er hier mensen die hun dual cpu systeem ook hebben uitgerust met een dual GPU?

Ik ben erg benieuwd naar de performance van een dual 6800 ultra in SLI in combinatie met dual Xeon..

Ergens op tweakers viste ik deze link tussen de reacties uit:
http://www.iwill.net/sppage/2004_10/2004_10.htm

Heeft iemand 1 van die mobo's al ergens gesignaleerd? (of misschien weet iemand betere mobo's voor dual cpu/dual gpu workstations?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Die mobo's zijn pas zeer recentelijk aangekondigd, dus het lijkt me sterk dat die al meteen op de markt zouden zijn. Even wachten denk ik nog...

Uitgebreide specs van dit overigens erg lekkere plankje staan op:

http://www.iwill.net/product_2.asp?p_id=55

Lijkt me de ultieme plank als ik het zo zie: Intel GLAN, SATA RAID, mogelijkheid tot NON-ECC DDR2 memory...allemaal mooie spulletjes die bijvoorbeeld de Asus NCD-T niet heeft, maar wel gebaseerd op de laatste technieken en natuurlijk met dual PCI-e. Maar ik vrees dat er ook wel dik prijskaartje aan zal hangen.

[ Voor 99% gewijzigd door Dexter op 01-11-2004 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonite

demonite

the way is up

Jammer dat er maar 8GB aan ram in past... De chipset ondersteunt 2x zoveel. In de opteron versie, de DK8ES, zitten wel 8 sloten voor een max van 16GB...

Eerlijk gezegd had ik verwacht dat de 64bits cpu ondersteunende mobo's veel meer geheugen zouden ondersteunen als 4 tot 8 GB.. Maar bij enkele mobo's zie ik een max van 16 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Mja, maar meer dan 8Gb lijkt me ook meer iets voor servers, en afgaande op de titel van het topic gaat toch ook beetje om workstations hier. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Dexter op 01-11-2004 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonite

demonite

the way is up

Ik zit trouwens net te kijken naar het SLI systeem van Alienware...
Het "Alienware Exclusive X2 Dual Xeon PCI Express Graphics Motherboard"
Afbeeldingslocatie: http://www.alienware.com/images/prod_info_img/motherboards/dnta_092_SML.jpg

Lijkt trouwens wel verdacht veel op de IWill DN800 SLI
Afbeeldingslocatie: http://www.iwill.net/product_imgs/55/product.jpg

@Dexter: Tja het is maar net wat je met je workstation doet... Als je echt 64bit nodig hebt (zoals o.a. het geval is met geofysische applicaties) wil je natuurlijk wel een hoeveelheid ram die daar bij past.. dus meer als 4 GB, en dan niet maar een beetje meer maar een heleboel meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 20:50
demonite schreef op 01 november 2004 @ 16:13:
Lijkt trouwens wel verdacht veel op de IWill DN800 SLI
Laat het nou net zijn dat IWill de leverancier van Alienware is. :)
Zo zijn tevens de moederborden van Arima afkomstig van Iwill.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Hoe zit dat eigenlijk met het gebruik van 1 proc op die XEON planken? Moeten er persé 2 tegelijk op of zijn er zoals in the old days ook nog adapters voor in het lege socket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
Dexter schreef op 01 november 2004 @ 17:02:
Hoe zit dat eigenlijk met het gebruik van 1 proc op die XEON planken? Moeten er persé 2 tegelijk op of zijn er zoals in the old days ook nog adapters voor in het lege socket?
Als je er maar 1 in wilt doen dan kan dat. Je kan gewoon 1 socket leeglaten (tenminste op de NCT-D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Hoe warm worden die jongens eigenlijk?

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lintweaker schreef op 01 november 2004 @ 19:33:
Als je er maar 1 in wilt doen dan kan dat. Je kan gewoon 1 socket leeglaten (tenminste op de NCT-D).
Op de PC-DL kan dat ook.

Je moet even in de handleiding kijken welke van de twee sockets je de processor dan in moet steken, want in de andere werkt het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 23:42:
[...]

Op de PC-DL kan dat ook.

Je moet even in de handleiding kijken welke van de twee sockets je de processor dan in moet steken, want in de andere werkt het niet :)
Als ik in de BIOS kijk zie ik ze meestal rond 47 graden. Ik heb nog geen programma geinstalleerd om ze real time te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Héla, ik ben nieuw hier, heb gisteren de 3 delen ens doorlezen en daarom dat ik mij heb geregistreerd.

Gisteren bij iemand mijn nieuwe config gaan halen

1* Asus PC - DL
2* 2.4Ghz XEON 533Mhz 512 L2
2*Akasa cooler met 70mm copperfan
1* 460watt fortron psu
1* mini baybus voor 4 fans te bedienen

Dit moet in mijn midi lianli, vanavond assembleren, morgen zullen enkele pics volgen

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog een probleempje, ik heb de klip gebroken die mijn akasa koeler op het socket moet houden.

Hier is een foto van hoe hij zou moeten zijn:

http://sts.smartbit.be/benches/klip.JPG

Als iemand zoiets heeft liggen, die mag het altijd laten weten,

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

GEBROKEN!?! Hoe krijg je *dat* voor elkaar. Zijn doorgaans degelijke metalen klemmen. Als je nou in je profiel eens een woonplaats zouvermelden zouden mensen gericht kunnen reageren op de vraag of iemand ze nog heeft liggen. Veel handiger als een tweaker 2 straten verderop een heeft liggen, dan iemand aan het andere uiteinde van Nederland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kippenijzer schreef op 04 november 2004 @ 16:40:
GEBROKEN!?! Hoe krijg je *dat* voor elkaar. Zijn doorgaans degelijke metalen klemmen. Als je nou in je profiel eens een woonplaats zouvermelden zouden mensen gericht kunnen reageren op de vraag of iemand ze nog heeft liggen. Veel handiger als een tweaker 2 straten verderop een heeft liggen, dan iemand aan het andere uiteinde van Nederland...
ik heb het niet gebroken, ik heb de config van een kameraad gekocht en bij het demonteren had hij het gebroken...

Ik heb mijn profiel aangepast, excuses daarvoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 13:28
Ik denk dat er weinig mensen zijn die zo'n klip als reserve hebben liggen. Misschien iemand die van boxed koeler naar de Coolermaster is gegaan. Vind je er geen, dan kun je eens kijken op www.magna.nl voor een nieuwe boxed koeler. Die kosten 5 euro of zoiets. Daar zit alle losse atributen bij, dus ook je klem.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alvast bedankt voor het antwoord, zal daar ens een kijkje nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlPha.BeYoNdeR
  • Laatst online: 01-07 22:58
kheb eindelijk eens wat verse pics gemaakt van me eigen Dual Xeon PC

Het draait nog steeds gewoon perfect na 2 jaar.. Ik zie voorlopig nog geen Upgrade in de toekomst... Ook al zit ik erg aan een Dual Opteron config met Tyan Thunder K8W te denken (Heb nog nooit eerder AMD gehad)

maja goed.. hiero wat pics :) Ik zal trouwens eens wat foto's maken waarbij de zijkant erop zit.. en dan neon lights enzo

Afbeeldingslocatie: http://the-wizz.com/roblow/DSCF0016.JPG

Afbeeldingslocatie: http://the-wizz.com/roblow/DSCF0015.JPG

kweet ut, et ziet er uit als een puinzooi.. Maar waar in zo'n chieftec kan ik nix kwijt, et zijn 7 hardeschijven in totaal dus heb die haredschijf brackets er maar uitgesloopt.

Pics zijn gemaakt met Fuji S7000, en ik zal er nog meer maken als ik et een beetje opgeruimd heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Ah, kijk...plaatjes...die doen het altijd goed. Afgezien van de impressive number harde schijven vroeg ik me af wat voor temps je haalt met deze passieve koeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heh, leuk dat jij hier ook nog rondrent, Alpha :P

Was jij niet een van de eersten, zo niet de enige met een dual Xeon op GoT destijds ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlPha.BeYoNdeR
ik was inderdaad een van de eerste 3 mensen ofzo met een Xeon systeem op GoT. BalusC had me toen zelfs nog toegevoegd op icq om te praten of het wel een goede keuze is en hoe et bevalt :)

De temperaturen van dit systeem vallen echt uiteen.. Dit heeft vooral te maken met de ambient temp. in me kamer.. Dit zit meestal rond de 45 graden..

Omdat ik 7 hardeschijven in deze pc heb hangen is het eigenlijk niet echt om de geluidsprocutie te doen om geen coolers voor deze processors te gebruiken, ik vraag me eigenlijk af of om bijvoorbeeld Zalman CPS-7000 coolers erop te kunnen plaatsen? Weet iemand trouwens of deze passen op een Socket 603/604 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is 45 graden in je kamer ?! Euh....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dexter schreef op 04 november 2004 @ 19:50:
Ah, kijk...plaatjes...die doen het altijd goed. Afgezien van de impressive number harde schijven vroeg ik me af wat voor temps je haalt met deze passieve koeling?
Waarschijnlijk zijn die te hoog. Onderstaande machine was (per ongeluk) uitgeleverd met passive 2U cooling. De fans staan in bestelling omdat de huidige koeling met 4 x 92mm net niet voldoende is bij volle CPU load. Het is eigenlijk ook niet aan te raden om passive 2U koeling toe te passen in een workstation tenzij de fans echt heel dicht (of tegenaan) de heatsinks staan zoals bij dual Xeon 2U enclosures meestal het geval is.

Ook maar een paar plaatjes... omdat ze het altijd goed doen. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.manticorelabs.com/Homepages/Arena/PA230418.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.manticorelabs.com/Homepages/Arena/PA230419.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.manticorelabs.com/Homepages/Arena/PA230421.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.manticorelabs.com/Homepages/Arena/PA230429.jpg

--Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Kijk, dat zie ik hier graag, dual Xeon pics :P

Wat voor doos (functie, specs) is dat trouwens Stefan, hij ziet er aardig gevuld uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Psies, plaatjes doen het goed, maar aangevuld met specs doen ze het nog beter ;)

Weet ik waarvan ik eventueel zit te kwijlen :9~ (hoewel kwijlen in de buurt van zulks een electronica altijd een gevaarlijke onderneming blijft natuurlijk :X)

[ Voor 31% gewijzigd door Dexter op 05-11-2004 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Kan aan mij liggen, maar zijn dat geen passieve *1U* koelingen? Die "schakering" erop zie ik volgens mij nooit bij de 2U modellen (2U passief zijn nl. gewoon de normale blokken zonder de fans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abbadon schreef op 05 november 2004 @ 13:48:
Wat voor doos (functie, specs) is dat trouwens Stefan, hij ziet er aardig gevuld uit.
De kast is een Chieftec Arena 2000. Daar is online niet erg veel over te
vinden maar de volgende site heeft een berg images staan:

http://www.hardwareluxx.d...b=get_topic&f=14&t=000037

De machine is redelijk gevuld maar nog niet helemaal af:

Chieftec Arena 2000 met 8 x 92mm
Intel SE7225GP2 met 2GB RAM, 1gbit NIC
2 x 3Ghz Xeon, 800 FSB, EMT64 met 2U passieve koeling
4 x SATA Raptor in Chieftec hotswap RAID enclosure
2 x SATA 400GB
2 x IDE/ATA 400GB
SATA disks zitten op een LSI MegaRAID SATA150-6
SB Audigy 2
NEC DVD-RW 3500
Plextor DVD player
ASUS AX800 met 2 x DVI
Extra 10/100 mbps NIC

--Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kippenijzer schreef op 05 november 2004 @ 14:14:
Kan aan mij liggen, maar zijn dat geen passieve *1U* koelingen? Die "schakering" erop zie ik volgens mij nooit bij de 2U modellen (2U passief zijn nl. gewoon de normale blokken zonder de fans)
Nee, het is echt 2U want ze zijn te hoog voor 1U (heb het niet gemeten maar dik 8cm hoog zijn ze zeker wel). De Boxed Xeon kit was ook gelabeled als 2U. De foto is denk ik niet al te duidelijk omdat ze daarop best wel plat lijken. :)

--Stefan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Dat bedoel ik dus, want van het plaatje kon ik dergelijke specs met toch wel een erg hoog "jummie" gehalte niet achterhalen.

Waar gebruik je hem vooral voor? 3D of andere dingen? En waarom de keuze voor de Intel plank? Specs of leverbaarheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dexter schreef op 05 november 2004 @ 14:57:
Waar gebruik je hem vooral voor? 3D of andere dingen? En waarom de keuze voor de Intel plank? Specs of leverbaarheid?
De machine is eigenlijk bedoeld als extra workstation om een groot aantal Virtual Machines op te kunnen draaien (maar niet allemaal tegelijk) met als doel het testen van de software die we onwikkkelen. Vandaar ook de lading disks en opslag.

De keuze voor Intel... tja... om een aantal redenen eigenlijk. Sinds de eerste dual Pentium Pro's doe ik eigenlijk al duals van Intel en dat is al die jaren goed bevallen en is altijd probleemloos geweest. Een aantal duals van Tyan hebben het hier niet langer dan een 14-15 maanden uitgehouden en daar waren toch vaak nog wel wat haken en ogen die om de hoek kwamen kijken. Oorspronkelijk ging ik voor een NCT-D van ASUS totdat ik zag dat Intel ook 800FSB dual Xeon's op de markt had. Niet te weten op dat moment dat het GP2 board zo nieuw was dat het een van de eerste boards is die uitgeleverd zijn. Een andere reden is dat de meeste fabrikanten (zoals LSI) altijd van de Intel boards uitgaan als referentie en dus compatibiliteit vaak geen problemen oplevert. Daarnaast is er de 3 jaar garantie en de mogelijkheid tot advance-replacement bij problemen (eerst nieuw board sturen en binnen een maand de oude terug sturen).

De machine is momenteel nog niet helemaal goed. De LSI controller (de 2e inmiddels) doet erg vreemd (extreem hoge disk-write delays en hoge buildup van de avg. queue length) en het moederbord zelf vertoond ook wat vreemde zaken zoals; hij is van P03 naar P05 geflashed (de BIOS) en sindsdien is het niet meer mogelijk te flashen naar P03 of P04 (Intel onderzoekt de situatie nu in het lab). De koeling was nooit bedoeld om passief te zien dus over een uurtje komt de leverancier langs om de juiste fans erop te zetten. Benchmarks moeten dus nog even wachten tot het probleem met de LSI en de BIOS opgelost is. Ik moet wel zeggen dat van de tientallen Intel duals dit de eerste is die toch nogal wat rare dingen vertoond (misschien hebben we een defect moederbord te pakkken).

--Stefan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

pff dat was me ff leeswerk,

Op dit moment heb ik een AMD 1800+.

Ik zit te denken aan de volgende config met in het achterhoofd houdend dat ik over 2,5 a 3 jaar weer alles vervangen. de overstap komt omdat ik toe ben aan een nieuw systeem en voor een paar honderd euries nieuwe onderstaande cpu's kan krijgen (als setje)

2x Intel XEON 2.66GHz
Asus PC-DL Deluxe
2x 256MB DDR333 (overgehouden uit mijn vorige systeem)
Tagan EPS 480Watt
NEC DVD writer
GeForce FX5700

Ik heb zitten twijfelen om een moederbord met PCI-E te nemen maar die zijn me nog iets te duur. daarom een AGP videokaart. is nog niet zeker dat het die is.

Het moederbord gaat maar tot DDR333 is dat een belemmering, hoewel dit het nieuwste Asus bord is. Als ik meer wil kan ik toch altijd het bordje vervangen toch..

Wat is het stroomverbruik van dat setje tegenover AMD 3000 bijvoorbeeld?

[ Voor 13% gewijzigd door Movinghead op 05-11-2004 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
Ah, eindelijk ook een digitale camera...ik zal binnenkort ook eens
wat pics online zetten van mijn dual rig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlPha.BeYoNdeR
Ik zou graag een andere PC nemen.. Owk al ken ik gewoon geen stabielere pc's als deze soort van Configs die gewoon nooit fouten geven of vastlopen.

Het enige probleem waar ik nu mee zit is..

Je raakt het aan de straatstenen niet kwijt, je zal de verkoopprijs veel en veel lager moeten leggen as de aankoopprijs. Daarom ben je gedwongen om minstens 2/3 jaar met een pc als dit te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 13:41
Ja maar daar koop je hem toch ook voor ?
Voor langere tijd...anders had je beter een single cpu kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn slechts weinig mensen die een dualconfig de prijs waard vinden, en nog minder mensen die hem nuttig gebruiken. Ik heb dit apparaat nu bijna een jaar, en het is voor een groot deel zelfs samengesteld uit relatief oude hardware.

2x 2.67 + PC-DL uit januari 2004
Asus Ti-4600 uit oktober 2002
Harde schijf (WD1200JB), 1 GB Corsair uit september 2002
Soundblaster Live! uit december 1998 (!)
PC-TV uit januari 1999 (!)
En nog wat andere zut

Er zitten dus best veel oudere onderdelen in deze PC; toch heb ik nog steeds niet het gevoel dat ik moet upgraden. Deze bak gaat nog wel minstens een jaartje mee. Misschien komt er nog eens een extra GB aan geheugen bij, of een (tweedehands) Radeon 9800XT/6800GT of iets dergelijks. Dat zie ik wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Laatst online: 20:38
Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 17:00:
Er zijn slechts weinig mensen die een dualconfig de prijs waard vinden, en nog minder mensen die hem nuttig gebruiken. Ik heb dit apparaat nu bijna een jaar, en het is voor een groot deel zelfs samengesteld uit relatief oude hardware.

2x 2.67 + PC-DL uit januari 2004
Asus Ti-4600 uit oktober 2002
Harde schijf (WD1200JB), 1 GB Corsair uit september 2002
Soundblaster Live! uit december 1998 (!)
PC-TV uit januari 1999 (!)
En nog wat andere zut

Er zitten dus best veel oudere onderdelen in deze PC; toch heb ik nog steeds niet het gevoel dat ik moet upgraden. Deze bak gaat nog wel minstens een jaartje mee. Misschien komt er nog eens een extra GB aan geheugen bij, of een (tweedehands) Radeon 9800XT/6800GT of iets dergelijks. Dat zie ik wel :)
laat me even weten of die radeon kaart bij jouw werkt

als ik zon radeon based kaartje in mijn bord stop (pch-dl van asus) met 3.7gb ram dan heb ik maar 3gb ram meer :'(

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, met wat pech moet je nog een jaar wachten als je wilt weten of een 9800XT in deze bak werkt :P

En dat je van 4GB minder overhoudt is normaal; er gaat zowiezo al dik 300 MB af (reden weet ik niet precies, heeft iets te maken met gereserveerde adressen). Dat een grafische kaart echter ook nog zoveel geheugen wegvreet als je 4GB in je bak hebt wist ik niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

Is DDR333 bij een nieuw systeem wel acceptabel, als je op een FSB van 533 zit?

Of kan je DDR400 op 333MHz laten lopen?

Wat denken jullie van mijn config

2x Intel XEON 2.66GHz
Asus PCH-DL
Tagan EPS 480Watt
NEC ND-2510A writer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
Movinghead schreef op 07 november 2004 @ 17:43:
Is DDR333 bij een nieuw systeem wel acceptabel, als je op een FSB van 533 zit?

Of kan je DDR400 op 333MHz laten lopen?

Wat denken jullie van mijn config

2x Intel XEON 2.66GHz
Asus PCH-DL
Tagan EPS 480Watt
NEC ND-2510A writer
ALs je dit nieuw gaat kopen dan wil ik je adviseren om 2x 2.4 te kiezen. Als je die op 200Mhz draait instelt dan heb je ook DDR400. Alleen dan heb je DDR400. Qua stabiliteit of warmte hoef je het ook niet te doen, je kan namelijk je muliplier lager zetten zodat je niet overklokt op de cpu. Maar uh, je bent een tweaker, dus een beetje ;) overklokken kan gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

johoo schreef op 07 november 2004 @ 17:55:
[...]

ALs je dit nieuw gaat kopen dan wil ik je adviseren om 2x 2.4 te kiezen. Als je die op 200Mhz draait instelt dan heb je ook DDR400. Alleen dan heb je DDR400. Qua stabiliteit of warmte hoef je het ook niet te doen, je kan namelijk je muliplier lager zetten zodat je niet overklokt op de cpu. Maar uh, je bent een tweaker, dus een beetje ;) overklokken kan gerust.
nou feit is dat ik de 2.66GHz cpu's kan kopen voor een paar honderd euro per 2 dus die wil ik er eigenlijk wel opzetten,

maar ik kan dus gewoon ddr400 geheugen gebruiken (ik wil geheugen erbij kopen maar ddr400 is op dit moment goedkoper) op een mobo voor ddr333?

[ Voor 6% gewijzigd door Movinghead op 07-11-2004 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Movinghead schreef op 07 november 2004 @ 18:17:
maar ik kan dus gewoon ddr400 geheugen gebruiken (ik wil geheugen erbij kopen maar ddr400 is op dit moment goedkoper) op een mobo voor ddr333?
Dat kan gewoon. Mijn Corsair XMS3200 is ook DDR400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Movinghead schreef op 07 november 2004 @ 18:17:
[...]

nou feit is dat ik de 2.66GHz cpu's kan kopen voor een paar honderd euro per 2 dus die wil ik er eigenlijk wel opzetten,

op dat pcH-dl bordje kan dat ja, ik heb dat zelf ook :) ook ddr400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
Uhm, misschien heb ik de PCH-DL nog niet helemaal door, maar je hebt DDR400 alleen als je 200 (800) Mhz draait. Je kan volgens mij de 2.66 helaas niet dmv de bekende moosemod op 200 Mhz krijgen.

De geheugenmodules kunnen dan wel DDR400 zijn, de chipset wil dan helaas niet een versnelling hoger schakelen. Ik dacht dat je die optie dus niet had in de bios als je 133 (533) draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

wat trekt een xeon eigenlijk aan power resources?

Ik bestel denk ik bij magna 2 intel xeon cooler met fan,

of is een coolermaster aan te raden?

of zijn 2 heatsinks beter, met extra case fans?

[ Voor 138% gewijzigd door Movinghead op 07-11-2004 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu een lianli midi tower.

ik heb vanvoor 2 akasa casefans steken. Dat is alles wat ik heb aan airflow.
Als cpu cooler heb ik akasa coolers met 7cm fans op van evercool. Deze lopen op de stilste stand (via fanbus)

Mijn 2.4 533 @ 2.880 worden niet warmer dan 42°, dat vind ik perfect. misschien nog een exhaust fan, dan zal de temp nog wel wat zakken.

Nog een vraagje.

Ik heb een PC-DL van asus. Mijn vcore bedraagt 1.46volt. Ik vind da echt aan de zwakke kant, daarom dat ik volgens mij niet hoger kan dan 2880 Mhz. Weet iemand hoe ik dat kan oplossen, iemand al ervaring met een vmod?

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

Welke bord van asus is nu eigenlijk beter,

het PC-DL Deluxe of het PCH-DL bord?

Want als ik zo kijken is het PCH-DL bord nieuwer.

En hoe zit het met dat geheugen bugje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
KLokt de volgende processor goed icm de pc-dl?

2400DP/512/533/1,50v
SL73L Costa Rica3327A446-0664

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 09:24:
ik heb nu een lianli midi tower.

ik heb vanvoor 2 akasa casefans steken. Dat is alles wat ik heb aan airflow.
Als cpu cooler heb ik akasa coolers met 7cm fans op van evercool. Deze lopen op de stilste stand (via fanbus)

Mijn 2.4 533 @ 2.880 worden niet warmer dan 42°, dat vind ik perfect. misschien nog een exhaust fan, dan zal de temp nog wel wat zakken.

Nog een vraagje.

Ik heb een PC-DL van asus. Mijn vcore bedraagt 1.46volt. Ik vind da echt aan de zwakke kant, daarom dat ik volgens mij niet hoger kan dan 2880 Mhz. Weet iemand hoe ik dat kan oplossen, iemand al ervaring met een vmod?

Greetz
Heb je deze 2.4 op 200 of 133 Mhz lopen. Probeer eens Moosemod, dus op 200 Mhz booten. Je moet dan wel de multiplyer voordat je op 200Mhz lager zetten, bv op 14 of 15. Dan kom je al vanzelf hoger. Als ik je snelheid zo zie dan denk ik dat je de FSB in de bios hebt verhoogd naar 160 Mhz. Probeer dus wat ik hierboven heb staan.

Wanneer je alsnog een naar jou dunken te lage spanning hebt kijk dan op http://www.datamine.tk/forum/ hoe je met soldeerwerk een hogere spanning kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
pleasure schreef op 08 november 2004 @ 15:04:
KLokt de volgende processor goed icm de pc-dl?

2400DP/512/533/1,50v
SL73L Costa Rica3327A446-0664
Perfecte cpu, dit is de M0 uitvoering. Deze zijn perfect overklokbaar. 3400+ moet haalbaar zijn zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
Movinghead schreef op 08 november 2004 @ 14:28:
Welke bord van asus is nu eigenlijk beter,

het PC-DL Deluxe of het PCH-DL bord?

Want als ik zo kijken is het PCH-DL bord nieuwer.

En hoe zit het met dat geheugen bugje?
Zoek de verschillen op de Asus site. Maar hier enkele steekwoorden.

IntelR 6300ESB IO Controller Hub ipv Intel 82801ER IO Controller Hub (ICH5R)

2 x 64bit/66MHz/3V PCI Slot+3 x 32-bit/33MHz/5V PCI Slot ipv 5 x 32-bit/33MHz/5V PCI Slots

En welk geheugen bugje bedoel je? De adressering van 4 gig? Dat bugje is bij beide. Zou liggen aan de 875 chipset.

Ze zijn beide goed, ik zou gaan voor de PCH-DL omdat je daar in de bios weer iets meer kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlPha.BeYoNdeR
Movinghead schreef op 07 november 2004 @ 22:43:
wat trekt een xeon eigenlijk aan power resources?

Ik bestel denk ik bij magna 2 intel xeon cooler met fan,

of is een coolermaster aan te raden?

of zijn 2 heatsinks beter, met extra case fans?
Als je kijkt naar de pics van mijn pc... er hangen 7 hardeschijven aan.. alle pci sloten zijn nu gevuld... een dvd-brander.. 2x xeon zonder coolers.. en dan nog 4 case-fans.. en nog een Geforce 6800GT

mijn voeding is een Enhance 430 Watt WTX voeding van 130 euro toen ik em kocht paar jaar geleden. Weet niet of je die nu ergens nog kan vinden? want ik heb zelfs gisteren nog een 8e hardeschijf eraan gehangen en hij werkt gewoon nog perfect.

Ken geen betere voeding die zo'n goed percentage van z'n vermogen haalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

AlPha.BeYoNdeR schreef op 08 november 2004 @ 21:47:
[...]

Als je kijkt naar de pics van mijn pc... er hangen 7 hardeschijven aan.. alle pci sloten zijn nu gevuld... een dvd-brander.. 2x xeon zonder coolers.. en dan nog 4 case-fans.. en nog een Geforce 6800GT

mijn voeding is een Enhance 430 Watt WTX voeding van 130 euro toen ik em kocht paar jaar geleden. Weet niet of je die nu ergens nog kan vinden? want ik heb zelfs gisteren nog een 8e hardeschijf eraan gehangen en hij werkt gewoon nog perfect.

Ken geen betere voeding die zo'n goed percentage van z'n vermogen haalt
kwa voeding pak ik een Tagan 480 Watt EPS als ik zo de reviews lees zijn die goed voor server en heeft tlange kabels. verder ik heb vandaag 2 orginele intel xeon coolers besteld bij magna, ik kan ze met of zonder fan gebruiken volgens hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johoo schreef op 08 november 2004 @ 19:21:
[...]

Heb je deze 2.4 op 200 of 133 Mhz lopen. Probeer eens Moosemod, dus op 200 Mhz booten. Je moet dan wel de multiplyer voordat je op 200Mhz lager zetten, bv op 14 of 15. Dan kom je al vanzelf hoger. Als ik je snelheid zo zie dan denk ik dat je de FSB in de bios hebt verhoogd naar 160 Mhz. Probeer dus wat ik hierboven heb staan.

Wanneer je alsnog een naar jou dunken te lage spanning hebt kijk dan op http://www.datamine.tk/forum/ hoe je met soldeerwerk een hogere spanning kan krijgen.
mousemod is dus enkel in bios multiplier op 12 of 13 zetten en dan fsb op 200 en mem op 1:1 als ik het dus goed begrijp?
Dus niks solderen en andere werkzaamheden? :/

ben juist hierop uitgekomen:
http://www.datamine.tk/forum/forum_posts.asp?TID=16&PN=1
mijn jumpers staan dus op cpu auto detection, best omzetten of moet ik op deze manier ook mijn hoogste overclock krijgen?

ik heb nu ook de laatste bios van asus afgehaald, 1007, is dit een goeie, of zijn er betere versies?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

Wat gebruiken jullien om je temp waardes uit te lezen dat asus tooltje?

[ Voor 105% gewijzigd door Movinghead op 09-11-2004 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Niet online
Ik kan nu aan een goed overklokbare xeon 2.4 533 fsb komen. Later komt er dan nog een bij. Ik vraag em enkel af welk moederbord meer geschikt is voor het overklokken; pch-dl of pc-dl van Asus? Wat is eigenlijk het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Wat is eigenlijk het verschil?
Heb je überhaupt op de Asussite gekeken? 8)7 Daar staan gewoon complete lijsten specificaties voor Asus mobo's. Kop op, een beetje inzet, logica en researchvermogen wordt hier op GoT echt wel van je verwacht.

[ Voor 29% gewijzigd door BalusC op 10-11-2004 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Niet online
BalusC schreef op 10 november 2004 @ 10:58:
[...]
Heb je überhaupt op de Asussite gekeken? 8)7 Daar staan gewoon complete lijsten specificaties voor Asus mobo's. Kop op, een beetje inzet, logica en researchvermogen wordt hier op GoT echt wel van je verwacht.
Uh, daar heb ik al gekeken, maar ik bedoel op het gebied van overklokken en dat zetten ze er helaas niet bij :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Neem dan dit topic door of de forums op www.2cpu.com voor ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGroove
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 11:03
Is al weer een tijdje geleden dat ik hier een bericht had gepost. Maar ik heb pas sinds deze week het moederbord (asus PC-DL) binnen.

Helaas werkt de moosemod methode niet bij mij :'( , ik heb al van alles geprobeerd. CPU's omgewisseld. UWire mod voor verhogen van Vcore gedaan (1,5 en 1,6V), ik heb ook de grease-mod (solderen) gedaan voor het licht verhogen van de VDimm voltage. Geheugen omgewisseld. Maar niets helpt.

De insert truuk (alle jumpers verwijderen en insert inhouden tijdens booten) werkt wel, ik kan in dat geval met 18*166 = 3,0 Ghz booten. Gisteren een aantal uur Prime95 in winxp gedraaid, ging allemaal zonder problemen. De processors lijken dus goed overclockbaar.

Ik had graag 14x200 of 15x200 gedraaid, maar dit lijkt niet te lukken. Nog iemand hier die goede tips heeft?

Hierbij nog mijn specs:

Asus PC-DL
2 x Xeon 2,4 Ghz (D1 stepping)
4 x 512 MB PC3200 memory (Elpida 3-3-3)
Matrox G550

@Movinghead:
Ik gebruik Motherbord Monitor (http://mbm.livewiredev.com/) voor het uitlezen van de temps. Ben ik via de PC-DL users site (http://www.datamine.tk/) aangekomen. Op deze site kun je alle info voor de PC-DL vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
Mr.Groove! schreef op 10 november 2004 @ 14:26:
Is al weer een tijdje geleden dat ik hier een bericht had gepost. Maar ik heb pas sinds deze week het moederbord (asus PC-DL) binnen.

Helaas werkt de moosemod methode niet bij mij :'( , ik heb al van alles geprobeerd. CPU's omgewisseld. UWire mod voor verhogen van Vcore gedaan (1,5 en 1,6V), ik heb ook de grease-mod (solderen) gedaan voor het licht verhogen van de VDimm voltage. Geheugen omgewisseld. Maar niets helpt.

De insert truuk (alle jumpers verwijderen en insert inhouden tijdens booten) werkt wel, ik kan in dat geval met 18*166 = 3,0 Ghz booten. Gisteren een aantal uur Prime95 in winxp gedraaid, ging allemaal zonder problemen. De processors lijken dus goed overclockbaar.

Ik had graag 14x200 of 15x200 gedraaid, maar dit lijkt niet te lukken. Nog iemand hier die goede tips heeft?

Hierbij nog mijn specs:

Asus PC-DL
2 x Xeon 2,4 Ghz (D1 stepping)
4 x 512 MB PC3200 memory (Elpida 3-3-3)
Matrox G550

@Movinghead:
Ik gebruik Motherbord Monitor (http://mbm.livewiredev.com/) voor het uitlezen van de temps. Ben ik via de PC-DL users site (http://www.datamine.tk/) aangekomen. Op deze site kun je alle info voor de PC-DL vinden.
Je bent de eerste waarvan ik hoor dat de moosemod niet werkt. Je doet het toch wel goed he? Eerst met de normale jumperinstelling opstarten. Dan in je bios de multi zo laag mogelijk zetten. Probeer maar 12x. Je doet de cpu in principe dan niet overklokken. Opnieuw opstarten kun je even kontroleren of hij nu inderdaad zo laag staat.

Daarna pc uit, bedie jumpers eraf en 1 terug zetten op de goede plaats en opstarten.

Als dat niet lukt wat gebeurd en dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGroove
johoo schreef op 10 november 2004 @ 16:45:
Je bent de eerste waarvan ik hoor dat de moosemod niet werkt. Je doet het toch wel goed he? Eerst met de normale jumperinstelling opstarten. Dan in je bios de multi zo laag mogelijk zetten. Probeer maar 12x. Je doet de cpu in principe dan niet overklokken. Opnieuw opstarten kun je even kontroleren of hij nu inderdaad zo laag staat.

Daarna pc uit, bedie jumpers eraf en 1 terug zetten op de goede plaats en opstarten.

Als dat niet lukt wat gebeurd en dan precies?
Ja apart hè, ik had zelf ook niet gedacht dat het niet zou werken. Ik doe het zoals jij beschrijft en zoals ik ook 2cpu heb gelezen.
De onderdelen gaan wel aan (moederbord, harde schijven e.d.), het beeldscherm blijft echter zwart.

Misschien ligt het aan het geheugen en de lage VDimm spanning van de PC-DL.
Het is wel balen, ik heb eigenlijk speciaal 2,4 Ghz Xeons aangeschaft om 200FSB te kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

Wat voor OS draaien jullie eigenlijk op jullie dual xeon systemen?

Ik zit te twijfelen aan XP Pro SP2 of Windows 2003 server te installeren en te veredelen tot desktop (meer RAID functies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dus ook hetzelfde probleem als Mr Groove aan de hand. Ik heb gebood op 12*150 = 1800mhz en dat ging perfect, toen pc uitgezet en jumpers verzet.

ikzelf heb ook 2*2.4Ghz D1 stepping

Opgestart en het scherm bleef zwart, de pc deed niet eens meer een POST. IS het nodig om aan de cpu en socket die modding te doen? want dat heb ik nog niet geriskeerd. Wat voor materiaal kan je nemen om dat éne pinnetje te isoleren van de cpu? Dit kan toch geen dik materiaal zijn, want dan past de cpu toch niet meer in de socket?? of ben ik hier mis? :/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGroove
@silentpower:
Ben ik gelukkig niet de enige...

De uwire mods om de vcore voltage te verhogen heb ik al geprobeerd. Ik heb dit gedaan met een koperdraadje uit een (kwaliteits) audiokabel. Niet erg heel erg moeilijk, wel veel gepriegel. Dit mocht bij mij echter niet baten.

Je zou je processors kunnen omwisselen, alleen CPU1 wordt tijdens de cold boot gecheckt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Movinghead schreef op 10 november 2004 @ 17:50:
Wat voor OS draaien jullie eigenlijk op jullie dual xeon systemen?
Windows XP Pro SP2.

Indien ik niet XP _nodig_ had voor de ondersteuning van HyperThreading, zou ik er Windows 2000 SP4 opzetten. HyperThreading uitzetten is geen optie; het maakt mijn computer, afhankelijk van de toepassing, 10 to 30% trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.Groove! schreef op 10 november 2004 @ 18:02:
@silentpower:

De uwire mods om de vcore voltage te verhogen heb ik al geprobeerd. Ik heb dit gedaan met een koperdraadje uit een (kwaliteits) audiokabel. Niet erg heel erg moeilijk, wel veel gepriegel. Dit mocht bij mij echter niet baten.

Je zou je processors kunnen omwisselen, alleen CPU1 wordt tijdens de cold boot gecheckt.
dus jij hebt ookal gedaan wat op deze website staat?

Dit heb ik nog niet geprobeerd, maar ik vraag mij af met welk materiaal zij dat doen (Wrap Wire Sleeve ) wat is dat in het nederlands?

En dan een u-wire nemen en in het socket leggen. Dit is dus enkel nodig met de bovenste cpu dus, of met ze allebei?

Eerst duidelijk vragen, voordat ik mijn systeem naar de z*k help ;)

Tnx alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGroove
silentpowerschreef op 10 november 2004 @ 19:10:
dus jij hebt ookal gedaan wat op deze website staat?

Dit heb ik nog niet geprobeerd, maar ik vraag mij af met welk materiaal zij dat doen (Wrap Wire Sleeve ) wat is dat in het nederlands?

En dan een u-wire nemen en in het socket leggen. Dit is dus enkel nodig met de bovenste cpu dus, of met ze allebei?

Eerst duidelijk vragen, voordat ik mijn systeem naar de z*k help

Tnx alvast
Ik heb alleen de u-wire mod (http://www.datamine.tk/forum/forum_posts.asp?TID=14&PN=1) gedaan. Eerst gemod naar 1,55V en daarna geprobeerd met 1,6V. Voor deze voltages is geen wrap wire sleeve nodig.

Wrap wire sleeve is volgens mij dat je het plastic omhulsel van een klein snoer (bijv. gedeelte van een IDE kabel) strak om een pin krijgt en daarmee afsluit.

Het verhogen van de voltages heeft mij niet aan 200FSB geholpen, misschien dat het wel heeft geholpen om stabiel op 18 x 166 te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan in mijn bios maar tot 165 fsb gaan, volgens mij moet dat gaan, met een voltage van 1.5 in bios een fsb van 200 of meer halen.

Daarvoor is niet dadelijk meer voltage nodig.

Als de cpu op een lagere multiplier draait, gaat hij volgens mij hoger gaan dan met een lage multiplier. Ik weet toch niet zeker als ik dat ga proberen, vind ik nogal risicovol.

Ik draai nu stabiel op 18*160fsb en 4/5 dus de ram op 200 mhz. 165 * 18 is niet stabiel bij mij...

• Eldee
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-07 04:01
Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 18:25:
[...]
Indien ik niet XP _nodig_ had voor de ondersteuning van HyperThreading, zou ik er Windows 2000 SP4 opzetten. HyperThreading uitzetten is geen optie; het maakt mijn computer, afhankelijk van de toepassing, 10 to 30% trager.
Heb je de RegHack van
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\LicensedProcessors
al geprobeerd?
Ik heb er geen bewijs van, maar volgens mij moet dat werken. Ik kan het nu niet testen, want ik heb voor m'n 2 dual bordjes, maar 2 XEON's die daarop passen. Misschien ga ik deze week nog ergens 2 XEON's scoren, en dan ga ik 't toch eens testen.
Weet iemand toevallig wie op dit moment 2,4 2,6 of 2,8 XEONs op voorraad heeft tegen een redelijke prijs in vergelijking met de PW. Ik zie nu alleen Alternate, maar die is eur 35,- ps duurder voor een 2,4

[ Voor 10% gewijzigd door Eldee op 11-11-2004 10:41 . Reden: exacte RegKey ]

• afterburn

afterburn

No more...

Ik heb net mijn NCCH-DL binnen gekregen, en het is een rev 1.02 board voor de geinteresseerden. Vanavond lekker bouwen!

Computer specs

Verwijderd

Eldee schreef op 11 november 2004 @ 10:30:
Heb je de RegHack van
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\LicensedProcessors
al geprobeerd?
Als het al werkt, behandelt Win2k de 2 extra processoren als zijnde échte processoren, terwijl Windows XP weet dat het HT procs zijn. XP gaat hier efficiënter mee om. Dat is bewezen in reviews die ik over de P4 HT gelezen heb; Windows XP draait sneller/laat programma's sneller draaien op de HT proc dan Windows 2000. (Vanwege XP's bekendheid met HT en dus betere efficiëntie, zoals ik zei.)

Hoevéél dit uitmaakte, weet ik niet meer uit mijn hoofd.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2004 17:09 ]

• johoo
Mr.Groove! schreef op 10 november 2004 @ 18:02:
@silentpower:

Heb je het ook al eens geprobeerd met 1 enkele cpu? Wat voor voeding gebruik je?

• MrGroove
@johoo:

Ja ik heb het ook met een enkele CPU geprobeerd (met beide), maar hielp niet.
Ik heb een Tagan 480W voeding (met 24 en 8 pins aansluiting).

Ik denk dat mijn geheugen het niet trekt, ik kan namelijk ook niet met ClockGen een FSB van hoger dan 190Mhz instellen. Ik heb met Tweak865 de CAS settings van het geheugen al heel hoog gezet.
Dat wordt een VDimm mod denk ik.... 8)

Wat ook kan is dat mijn processors beide gewoon niet op 18*200Mhz willen booten ook niet voor heel even (want dat gebeurt).

Het blijft een beetje balen :|, ik heb de onderdelen bij elkaar gezocht om 200FSB stabiel te kunnen draaien. Alleen de Coolermaster heatpipes waren al 100 euro bij elkaar. Ach het blijft wel een mooi machientje en 3Ghz stabiel draaien is ook niet verkeerd. Ik moet alleen de vinger bij de Insert knop houden tijdens het opstarten B)

@iedereen:
Hoe zit dit eigenlijk met de mensen bij wie de Moosemod werkt, kunnen jullie ook 200FSB met ClockGen instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Inbouwen en aansluiten ging als een trein. Heb ook een aantal fotos gemaakt die ik later zal plaatsen als de machine helemaal geinstalleerd is. Ben op het moment nog bezig om de ideale stripesize voor mijn array te vinden. Is trial en error, dus moet een paar keer het array opnieuw aanmaken en de boel weer installeren. Lang leve laptops van de baas. :)

Valt me ook niet tegen dat alles in m'n Antec Sonata past. Dit is niet de grootste kast, en er zit best wel wat in. Misschien koop ik nog wel een CMStacker, zodat ik wat meer ruimte heb.

Wat me wel al is opgevallen is de ongeloofelijke herrie de stock Intel koelers maken. Jeez. Zelfs met QFAN aan is de herrie nog niet veel minder. Iemand ervaring met een stel goede, maar rustige koelers die op de NCCH-DL passen?

Is er inmiddels al een programmatje die de temperatuur sensors van dit board kan uitlezen? Tis toch wel irritant dat je elke keer als je wilt checken moet rebooten om naar de BIOS te gaan. Temps lijken zo idle rond de 40-42 graden te blijven; vind ik best wel redelijk.

Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen als ik er echt op ga werken.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

Ik heb mijn PC-DL nog niet binnen helaas Alternate heeft leveringsproblemen. :(

mijn xeon's liggen er al wel 2.8GHz@512kb en vandaag mijn coolers binnegekomen dus nog ff wachten :(

maar zat in de manual van het moederbord alvast te lezen en met had het over die thermal plaat onder de cpu socket hoe wordt dat gemonteerd? heeft iemand daar toevallig een foto van? Maakt dat geen sluiting??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Heb wat (slechte) foto's gemaakt tijdens het in elkaar zetten van de doos.

Afbeeldingslocatie: http://gallery.crashdot.com/albums/xeon/xeon_005.sized.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gallery.crashdot.com/albums/xeon/xeon_006.sized.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gallery.crashdot.com/albums/xeon/xeon_007.sized.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gallery.crashdot.com/albums/xeon/xeon_008.sized.jpg

Het past allemaal net. Denk dat ik binnenkort nog een CM Stacker ga kopen, en dan waterkoeling ga bouwen. De koelers maken nogal wat lawaai. Zie ook 2 posts hierboven met wat vragen.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 09:30
@afterburn:
Zijn dan de stock-coolers van Nocona's?
Ik was namelijk van plan om een 80mm>60mm fan-adapter op de stock-heatsinks te plaatsen en dan redelijk stille 80mm koelers te gebruiken. Als ik dat plaatje zie, gaat dan niet zo 1-2-3 lukken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:43

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Lijken mij idd Nocona boxed coolers. Had van de week een nieuwe servert onder m'n handen (Asus NCCH-DL met dual Xeon 3,0 1MB Nocona's), en daar zaten die koeltorentjes op :) Lawaaiig zijn ze inderdaad wel.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Zijn inderdaad de stock nocona koelers die er op zitten.

Is het trouwens iemand van hier die donderdag rond 5 uur bij Alternate een NCCH-DL heeft opgehaald? Ze hadden er 4 in bestelling, 3 binnen gekregen en toen ik mijn board ging ophalen werd er nog eentje klaargezet bij de kassa.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

Ik baal op dit moment aardig :( k heb mijn Asus PC-DL Deluxe bord besteld bij alternate afgelopen dinsdag, k had nog niks binnen gekregen dus maar eens gaan bellen. Hoor ik net dat de moederborden vrijdag geleverd hadden moeten zijn, maar niet gelevert zijn. waarschijnlijk moet ik dus een week wachten:(

Oja ik denk dat ik vanmiddag ook nog een 6800LE bestel dan zijn mijn graphics ook weer beter :) zou dat nog gaan op de tagan van 480 watt?

[ Voor 20% gewijzigd door Movinghead op 13-11-2004 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Movinghead, hangt natuurlijk helemaal af van wat je allemaal in je bak hebt maar je moet 't imo extreem bont maken wil zo'n Tagan 480 het niet meer trekken. Zou me dus maar geen zorgen maken :)

Kijk, afterburn begrijpt 't , die plaatst pics :+ Leuke hardware, maar waarom zou je het in een Stacker plaatsen? Laat de Xeon's koelen door langzamere fan's of andere (stillere) HSF's en je hebt met die Sonata toch een vrij stille oplossing? (of maakt die PSU ook een boel herrie?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Nog een plaatje, maar dan van de voorkant.

Afbeeldingslocatie: http://gallery.crashdot.com/albums/xeon/xeon.sized.jpg
Met mooi zicht op de 3 hotswap scsi bays.
Kijk, afterburn begrijpt 't , die plaatst pics Leuke hardware, maar waarom zou je het in een Stacker plaatsen? Laat de Xeon's koelen door langzamere fan's of andere (stillere) HSF's en je hebt met die Sonata toch een vrij stille oplossing? (of maakt die PSU ook een boel herrie?)
Paar redenen:
- De sonata heeft niet echt veel ruimte meer, en er passen geen full-length pci sloten in. Tenminste niet in de PCI-X sloten. Ik ben nog niet tevreden over de performance van mijn scsi array. Ik heb nog wel een andere u160 raid controller liggen, maar die is te lang voor deze kast.
- Stillere HSF's heb ik nog niet echt gezien, en gezien het design van de stock koelers denk ik dat een andere fan niet zo veel zal schelen. Waterkoeling is dan een andere oplossing.

De originele voeding is echt heel stil, maar de Enermax 650W eps voeding die er nu in zit beduidend luidruchter. Ben er wel van overtuigd dat de koelers de meeste herrie maken. Ik kan ook duidelijk horen wanneer QFan de fans langzamer of harder laat draaien adh van de temperatuur. Het liefts zou een stel fans met zo'n nieuwe 4-polige mobo stekker erop zetten, maar waar?? Ik heb ze nog nergens gezien en xeon koelers zijn ook niet echt mainstream te noemen.

Alle tips, hints en links dus nog steeds welkom

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 09:30
Bij tweakfreaks ben ik wel globalwin heatsinks tegengekomen voor socket 604:
http://www.tweakfreaks.nl...ath/87_9/products_id/4974
Maar dan ben je per blok alleen al € 60,- kwijt. Dan nog een 60>80 fanadapter en twee (stille) fans...
Loopt de teller weer lekker op 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Die link wijst naar een Swiftech koeler voor socket 604, maar ik ben bang dat die niet gaat passen. De sockets zitten vrij dicht bij elkaar. Zoals je op de foto's kanzien zitten de stock koelers net niet tegen elkaar aan. :)

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
afterburn schreef op zondag 14 november 2004 @ 00:19:
Die link wijst naar een Swiftech koeler voor socket 604, maar ik ben bang dat die niet gaat passen. De sockets zitten vrij dicht bij elkaar. Zoals je op de foto's kanzien zitten de stock koelers net niet tegen elkaar aan. :)
die swiftechs passen anders prima, ik heb ze er zelf ook op zitten (dual config) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Of je zet er twee van die grote Coolermaster heatpipe coolers op. Kosten hier € 55,- 't stuk.

Afbeeldingslocatie: http://ecd.coolermaster.com/upload/P_img_6.gif

Met die 12cm fan in je kast moet je al een heel eind komen zonder extra fan's op de koelers zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlPha.BeYoNdeR
En nog meer pics van ut systeem :P

Afbeeldingslocatie: http://the-wizz.com/roblow/DSCF0028.JPG

Afbeeldingslocatie: http://the-wizz.com/roblow/DSCF0030.JPG

Afbeeldingslocatie: http://the-wizz.com/roblow/DSCF0034.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-08 20:06
Hmm.. Ik dacht altijd dat dual voor mij onbetaalbaar was. Maar nu ben ik een beetje in dit forum aan het kijken en ook op google en pricewatch, en dan blijkt dat er toch wel interresant geprijsde dingen tussen zitten..

Asus PC-DL Deluxe, i875P (Sata, G-Lan, Raid) / Asus PCH-DL (kom er niet uit of deze nou ECC moet hebben of mág hebben) (-+175€)

Adapterkabelset ATX naar SSI / EPS (€ 9,99)

520Watt ATX psu (heb ik)

CM Stacker case +cooling (heb ik)

1Gig DDR 333 unbuffered non-ECC (heb ik)

2x Intel Xeon 2,8GHz (S604, 512KB, 533MHz FSB) (2x260=520€)
Ik neem aan dat die boxed zijn en dus met cooler,

Voor 800€ ben ik dan klaar. Voorlopig hang ik dan een ATA schijf eraan en koop ik zo snel mogelijk 2 74GB raptors :)
Wat denken jullie?

Ik lees nu ook dat als je 2.4Ghz Xeon's neemt je deze vrij makkelijk naar 800FSB kan clocken. 8)

Xeons op 800MHz Busspeed (PC-DL deluxe)

[ Voor 10% gewijzigd door kutkip op 14-11-2004 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Je geheugen past gewoon, ecc is nooit verplicht (owkee, zeg nooit nooit, serverworks moederborden en exclusieve *kuch* compaq *kuch* shit), en registered past juist niet op de PC-DL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Even een berichtje voor de al dan niet potentiele NCCH-DL kopers die balen dat ze de temperatuur niet kunnen uitlezen: dat kan dus wel!

Je moet er alleen wel wat shit voor installeren.
- Als eerste IIS of PWS
- Als tweede SNMP
Beiden beschikbaar in de additional components van 2000/XP

Daarna installeer je ASWM, wat op de CD staat die bij het bord zit. Je kan vervolgens via http://localhost:2623/ bij het management console en kan je allerlei informatie en statistiekjes van je machine bekijken. Zoals: temperatuur, fan speed, voltages, disks, netwerk, processor, draaiende processen enz.

Screenie:
Afbeeldingslocatie: http://gallery.crashdot.com/albums/xeon/aswm.sized.jpg

Computer specs

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.