Kom maar op

Ik ben van plan een PCH DL van Asus te nemen. Hier kom tzt nog een raidcontrollertje in met wat harde schrijven, maar vanwege het budget, is dat voor een andere keer. Hier komen dan 2 2,4's in. Ik hoop deze nog een beetje naar 3,0ghz te kunnen krijgen, misschien nog meer.
Wacht er niet te lang mee, want ik denk dat de 2.4 processoren niet zo lang meer nieuw verkrijgbaar zullen zijn. De eerste tijd wel nog, maar in mei volgend jaar wordt het wellicht moeilijk....
Hier kan dus alle soorten, smaken en typen geheugen in. Ik weet dat registered of ECC niet hoeft (of kan), maar verder is het ook niet kieskeurig? Mijn reepje 512MB PC3200 van Infeneon kan hier prima in?
Dit zegt de Asus site:
4 x 184-pin DIMM sockets
.Each DIMM socket supports 64MB to 1GB PC2700 DDR unbuffered memory (ECC and non-ECC)
.Supports ECC-based 128MB to 4GB memory capacity
Het lijkt er dus op dat er gewoon standaard geheugen (unbuffered) ingaat, en buffered geheugen (=registered) geheugen niet ondersteund wordt. Het unbuffered geheugen kan wel/niet ECC hebben. Wil iemand even corrigeren, mocht ik ernaast zitten...
Wat is eigenlijk nu het verschil tussen 603 en 604 pinnen? En hoe stil zijn de Xeon boxed koelers? Vanwege het geld doe ik het daar eerst maar effe mee, maar ik wil wel even weten wat me te wachten staat

603 pinnen = 400 MHz FSB
604 pinnen = 533 MHz FSB
Dat is gedaan om te voorkomen dat een 533 MHz proc in een 400 MHz bord past, waarna het 400 MHz bord op 533 zou moeten lopen om de processor volledig te benutten. Eigenlijk had Intel dit ook moeten doen bij de 800MHz FSB procs (605 pinnen dus?), om te voorkomen dat ze in 533 MHz borden passen, maar dat hebben ze om de een of andere reden niet gedaan. Een 400MHz proc past echter gewoon in een 533 MHz FSB bord, al benut je dan je bord niet volledig.
"Hoe stil zijn de boxed coolers" vraag je?
Je kunt beter vragen: "Hoe lang duurt het voordat ik doof ben?"
Zet er met een fanadapter 80mm fans op, of desnoods koelers van een andere fabrikant.
Dan nog het voeding gebeuren, de mijne (Antec 430 Truepower) is in principe zwaar genoeg (voldoende amps op de resp. lijnen), dus hier wil ik het mee gaan proberen. Nu heeft het Asus mobo EPS aansluitingen. Ik begreep half dat je die toch aan kon sluiten, is dat zo en hoe succesvol en verstandig is dat? Ik zag het volgende staan op ebay:
[
afbeelding]
Is dit een slimme zet, en zoja, waar vind ik die in Nederland? In de pricewatch kon ik ze niet vinden.
-
een tevreden Xeon gebruiker in spe 
Hierin kan ik je niet helpen. Het convertortje zou best goed kunnen werken, zeker als je voeding genoeg vermogen heeft. Het zijn slechts stekkertjes om het vermogen op de goede pinnetjes te krijgen. Ik zou het proberen. Iwill's oplossing, te vinden op hun site, waarbij je gewoon niet alle EPS pinnen aanlsuit, zou ik vermijden.
[
Voor 4% gewijzigd door
Anoniem: 41851 op 21-11-2004 21:32
]