Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Overigens, ik zag 2 weken terug in de Media Markt in Utrecht Dawn of War liggen voor 4,99 euro of iets van die strekking. (Meer dan 5 euro was het zeker niet.. wellicht zelfs iets van 2,99 euro).

Ik had hem bijna meegenomen maar ik heb hem al :) Maar zo'n geweldig spel kan je niet laten liggen voor dat geld.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06-2022
Een modje op het Relic DoW fora had het erover dat er wat groots zit aan te komen deze week nog op Fileplanet.

http://forums.relicnews.c...php?t=177170&page=4&pp=15
Spannend , miscchien wel een leuk demo'tje =)!

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort krijg ik origineel weer binnen, heb nu de 2 uitbreidingen maar wil toch graag online met alle rassen. Moet nu wel opnieuw installen is alweer half jaar geleden dat ik voor het laatst gespeeld heb O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
demo van Soulstorm is te downloaden. Moet alleen nog een snelle mirror vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 15:29
Mirror voor Soulstorm o.a. hier: http://www.gamershell.com/news/44623.html.

Eerste indruk: meer van hetzelfde, gedateerd, maar toch wel leuk om te doen. Je kan met de Dark Eldar spelen in de demo, maar niet met de andere kant (Sisters of Battle). Vliegdingen en zieltjes verzamelen zijn wel een aardige toevoeging.

Kwam nog een bug tegen: lange battle van anderhalf uur gedaan, alles weggevaagd, maar geen 'victory' en het einde van de battle. Hele kaart uitgekamd, geen spoor van tegenstanders meer. Dit vind ik gewoon slordig als dit bij expansion nummer 3 nog kan.

Weet niet of ik dit ga aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik ga em meteen kopen als de officieel uit is !! Heb de overige ook allemaal origineel geweldig spel ! beste RTS die er is.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Blijf het ook 1 van de beste RTS games ooit vinden. De actie is onovertroffen. Het zweet staat soms op je voorhoofd als 3 harde AI's m'n net 1 minuut geleden opgezette basis overvallen. Je hebt ook echt het gevoel dat je stukje bij beetje terein wint, inplaats van een paar tankjes die om de zoveel minuten je basis proberen plat te leggen. Je bent vrijwel continu in gevecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:26:
Had wat op ign rondgestruind op zoek naar een "moderne" game die leuk zou zijn. (vorige pc dateert van zes jaar terug)

Kwam ik op dit spel uit. Op de gok maar geinstaleerd.

Kun je voorstellen hoe aangenaam verrast ik was toen ik allemaal dingen herkende uit jeugdheldbordspel starquest.

Wss niet zo raar maar toch, echt leuk om die armored marine suits met adelaar voorop te zien. De orc's, evil tegenhangers van de marines en skeletten.

Alleen de robocop 2 robot zat nu opeens bij de goeie :)
Ik vind het nogal een verschil tussen Robocop 2's robot en de Dreadnaught.

Robocop 2 Robot:
Afbeeldingslocatie: http://www.robocoparchive.com/info/cain21.jpg

Warhammer 40k Dreadnaught (Space Marines):
Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/v2/gaming/warhammerdow/dreadnought.jpg

Chaos heeft ook dreadnaughts, maar niet in dit spel.

En de 'goeie' zijn ironisch genoeg niet de space marines in de lore Warhammer 40k. Het imperium is door en door corrupt en totalitair (denk nazi duitsland++). De Tau en Eldar zijn wat dat betreft moreel superieur. Ik vind zowieso het hopelose toekomstbeeld dat 40k schets best mooi, in al zijn grimmigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 13:58
Geen enkel ras is eigenlijk goed lijkt me. :p

Space Marines zijn fanatiek, xenofoob en totalitair, beetje a la nazi-duitsland inderdaad.

IG zijn beetje kleine broertjes ervan, althans toch de leiding, die arme recruten zijn te druk bezig met overleven. Ze hebben niet de Space Marine genetische voordelen, dus al dat ideologische gezwets zal de individuele tropper weinig boeien denk ik. :p

De Tau *lijken* moreel de "goeden", maar als je dan ziet wat ze bijvoorbeeld na het winnen van de DC campaign met de overblijvende mensen deed. Beetje Space-stalinisten eerder dan nazi's. ;p

Eldar lijken net zoals de Tau het dichtste bij goed te staan, maar ze zijn uiteindelijk nogal arrogant en zelfzuchtig. Misschien noodgedwongen omdat ze aan het uitsterven zijn, maar ach.

Chaos, Dark Eldar, Tyranids en Necron hebben natuurlijk veel minder morele dilemma's. ;)

Het is allesinds leuk dat alle facties zo grijs zijn. Geen zwart-wit (blauw-rood meestal in RTS ;p) goed-slecht tegenstellignen tussen partijen. Had voor DoW enkel vaagweg van WH40k gehoord, maar ben er gaandeweg meer over beginnen lezen. Echt boeiend, zou eigenlijk eens wat papieren leesvoer van WH40k moeten aanschaffen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:14
Gisteren voor 15 euro DoW en WA gekocht. Ben benieuwd.
Ben een RPG speler en speelde vroeger Warhammer RP. Dat is dit niet, dat weet ik, maar het Warhammer universe trekt me.

Was iig al blij dat hij op breedbeeld wil spelen.

Later dit topic maar eens doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Baha schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 19:19:
Echt boeiend, zou eigenlijk eens wat papieren leesvoer van WH40k moeten aanschaffen. :)
Naar een gamesWorkshop gaan en een Codex kopen van een ras.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Demo is geweldig! lang zitte spelen.
DAW is voor mij HET beste RTS die er bestaat, ik speel het een lange tijd heel casual samen met goede vriend kunnen we 2 Insanes aan.
3 wil maar nie lukken :)
ik kan in mijn eentje net een insane aan :P zijn er nog mensen die meer aan kunnen?
Lijkt me bijna onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ROFLASTC schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 10:24:
[...]

Zoiezo voor wat background material tips, schiet me anders een PM'etje aangezien ik bijzonder veel BL (black library) spul heb gelezen.

Dit spel heb ik nog nooit gespeeld, aan alle reacties te zien is t best cool. Zijn de rassen een beetje goed vertegenwoordigt... als in IG = numbers, Marines = overal goed in maar 'duur', Tau = firepower, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 15:51:
[...]

Zoiezo voor wat background material tips, schiet me anders een PM'etje aangezien ik bijzonder veel BL (black library) spul heb gelezen.

Dit spel heb ik nog nooit gespeeld, aan alle reacties te zien is t best cool. Zijn de rassen een beetje goed vertegenwoordigt... als in IG = numbers, Marines = overal goed in maar 'duur', Tau = firepower, etc?
jah de rassen zijn zker goed vertegenwoordigt, 40k is ook populair door de heel verschillende rassen.
ik speel zelf met tau en die hebbe de grootse fire power :D

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2008 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ROFLASTC schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 10:24:
[...]

Nee, ik zou gewoon een van de Warhammer novels kopen. Aanraders van mijn kant:

Warhammer 40k:
The Eisenhorn Omnibus (over inquisition, zeer serieus en grimmig)
The Founding (Gaunt's Ghosts, imperial guard, word als een van de beste series in W40K gezien)
Hero of the Imperium (Ciaphas Caine, imperial guard, humoristisch)

Boeken over Ragnar Blackmane (Space Marine)
* Space Wolf
* Ragnar’s Claw
* Grey Hunter
* Wolfblade
* Sons of Fenris
* Wolf's Honour

Warhammer Fantasy:
Gotrek & Felix novels, deze zijn echt geweldig. Geen hoogwaardige literatuur, gewoon hack&slash met Warhammer humor. ^^

Verder is er nog een hele sloot novels in beide categorieen, maar ik vind tot nog toe bovenstaande de beste.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2008 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuus
Net gespeeld, heb toch wel wat gemengde gevoelens met de demo, Dark Eldar zijn leuk, maar niet leuker als de andere rassen imo

-In Battle one is die "rush/snelle aanval" zo jammer van de cpu, ze blijven ook maar komen als je tever scout, iets minder zou fijner zijn.
-Dark Eldar gebouwen lijken teveel op elkaar(en nemen meer grond in als de andere rassen? me base is zo slordig :P)
Het is peanuts die powers los te laten dankzij die soul research van de Slave Chambers, Nerf!!11 =)
-Dark Eldar Archon vind ik maar een fragile mietje :x
-De wijze hoe de gebouwen gebouwd worden vind ik niet de mooist, die paarse glow fibe whatever ziet er crappy uit.
Maar dit spel wordt natuurlijk wel weer gekocht, Warhammer blijft leuk, en helemaal de sfeer in de real life shops :D
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 15:41: ik speel het een lange tijd heel casual samen met goede vriend kunnen we 2 Insanes aan.
3 wil maar nie lukken :)
ik kan in mijn eentje net een insane aan :P zijn er nog mensen die meer aan kunnen?
Nooit echt geprobeerd, vind het leuk wat rond te scouten spel op me gemak lekker spelen en genieten _/-\o_
maar als je ooit iemand nodig hebt voor een 3v3 Insane Ai, geef me een gil =)

[ Voor 27% gewijzigd door motormuus op 18-01-2008 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 16:12:
[...]

Zit er een bepaalde volgorde in waarin je de novels moet lezen (omdat er anders geen touw aan vast te knopen is) of kan je gewoon elke novel pakken om mee te beginnen? :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 16:12:
[...]

Warhammer 40k:
The Eisenhorn Omnibus (over inquisition, zeer serieus en grimmig)
The Founding (Gaunt's Ghosts, imperial guard, word als een van de beste series in W40K gezien)
Hero of the Imperium (Ciaphas Caine, imperial guard, humoristisch)

Boeken over Ragnar Blackmane (Space Marine)
* Space Wolf
* Ragnar’s Claw
* Grey Hunter
* Wolfblade
* Sons of Fenris
* Wolf's Honour
Mijn persoonlijke favoriet is de Eisenhorn omnibus (orly?) en de spinoff, Ravenor, is ook erg vet.

De Ghosts novels staan ook als een huis, gaan over een Imperial Guard regiment (Tanith first and only) en er staat een bijschrijving op het boek: 'He makes war so real you want to duck'. Dat vond ik na het uitlezen van de boeken een aardig kloppende visie.

De space wolf boeken ben ik verdeeld over. Deel 1 was te vet, daarna werdt het steeds minder maar Sons of Fenris was dan weer heel goed. Is ook met een andere schrijver erbij.

Als je iets meer bekend met de achtergrond bent dan is de Horus Heresy (nog steeds lopend) een soort van kroon op het werk voor de schrijvers die hier aan meewerken. Dus ook een tip.

Je moet de meeste boeken die in een serie lopen ( alle bovenstaande ) wel op een volgorde lezen, maar de Gaunts Ghosts novels, evenals de Eisenhorn boeken zijn in omnibus verkrijgbaar. Dat maakt het wel zo gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuus
Welke GoT'rs hebben zin om vanavond wat casual multiplayer te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
* Sons of Fenris
* Wolf's Honour

waar heb je die gekocht, op bol.com staan ze niet namelijk, wil wel graag de engelse originele hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuus
batsma schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 15:28:
* Sons of Fenris
* Wolf's Honour

waar heb je die gekocht, op bol.com staan ze niet namelijk, wil wel graag de engelse originele hebben.
Duik gewoon eens een Gameworkshop in. hebben ze daar gegarandeerd =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
niemand soulstorm retail al gespeeld? Vind de graphics wat matigjes. Wel "verlopen" powerplants na een tijdje? Want de lichtjes erop gaan van groen naar geel>rood als ze al een tijd draaien.

edit:

hier is die dus:

Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y110/Darkwind212/DSC00790.jpg

==

Afbeeldingslocatie: http://www.gamereplays.org/community/uploads/post-90027-1205171981.jpg

dawn of war 2 met COH engine?

[ Voor 56% gewijzigd door PainkillA op 11-03-2008 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08 22:12
Ja, speel nu soulstorm single player. Graphics zijn nog gewoon hetzelfde ;-)

Ja, powerplants verlopen nu net zoals strategic points. Kan makkelijk verholpen worden door ze te slopen met DEL en daarna opnieuw neer te zetten ;-) Maar als ze verlopen doe je er sowieso te lang over. Is mij nog maar 1x gebeurd, bij aanval op een stronghold. Je kan veel te simpel rushen in dit spel op normale gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.A.Heerkes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-04 09:08
Faka schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 15:41: ik speel het een lange tijd heel casual samen met goede vriend kunnen we 2 Insanes aan.
3 wil maar nie lukken
ik kan in mijn eentje net een insane aan zijn er nog mensen die meer aan kunnen?
Het is ook onmogleijk om 2 insanes aan te kunnen, je komt gewoon firepower te kort en de Insane AI krijgt een 60% aan extra resources. als je het over de Insane AI van DOW vanilla zou hebben, dan denk ik dat het mischien mogelijk was maar dan moet je microen als een gek, maar die nieuwe AI's sinds DC hebben micro dus ze beschermen/dansen ''met'' elke squad die ze maar hebben.

trouwens als je een keer online wilt spelen geef mij ook eens een seintje voor Insane ;) C.A.Heerkes[AT]hotmail[DOT]com

Over Soulstorm: ik ben eerlijk gezegd niet zo blij met het geleverde werk met SS, de textures lijken teveel op elkaar ''helemaal van die Sisters, als die squads lijken het selfde van ver'', maarjah we moeten ook realistisch zijn, deze uitbreiding is niet door Relic zelf gemaakt omdat ze het te druk hebben met DOW2 en een X360/PS3 RTS project. al in al is het wel leuk maar is niet zo verslavend als de vorige uitbreidingen, en helemaal door die Aircrafts die behoren niet tot deze engine, deze engine is meer gebaseerd op CCombat en het breekt de hele balance van de hele game. speel maar Campaign en spawn alleen maar AC en je hebt de game zo uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

http://www.gametrailers.c...36578.html?e3i=1&type=mov

DOW2 Meer bling 'n bang maar een nieuw ras?

[ Voor 39% gewijzigd door ROFLASTC op 16-07-2008 18:38 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Tyranids waarschijnlijk.... die zitten er nog niet in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Dieter schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 18:48:
Tyranids waarschijnlijk.... die zitten er nog niet in!
Uit de comments op de pagina van het filmpje lees ik dat ook. Zou vet zijn als die erin zitten.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek al een tijdje naar leuke, cheape RTS game (ik lees hier een euro of 5 :P), en deze lijkt mij heel stoer (als ik zo door de lore heen blader). Maarrr, ik heb een vraagje: in hoeverre is de multi-player rush-like zoals Starcraft? Ook al ben ik weg van de opzet van Starcraft en de singleplayer, heb ik een hekel aan de multiplayer. De manier waarop daar gerushed wordt voelt héél erg aan als abuse, amper écht een basis bouwen, geen écht leger (alleen maar een horde mannekes) etc etc. Mijn vraag is dan natuurlijk: in hoeverre is dit het geval met DoW? Moet je daar wel echt een basis maken en upgraden en een gebalanceerd leger etc etc en niet zo kortzichtig rushen zoals ik zie in Starcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 19:34
Damn, die Warhammer (40K) trailers zijn altijd zo goed!

[ Voor 66% gewijzigd door D-Three op 16-07-2008 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:06

Vrijdag

De Zwarte

ROFLASTC schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:30:
[...]

Uit de comments op de pagina van het filmpje lees ik dat ook. Zou vet zijn als die erin zitten.
Tyranids verplaatsen zich in hyves/wolken. De wolk die je op het einde ziet duidt op Tyranids :9

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Afbeeldingslocatie: http://img236.imageshack.us/img236/376/necronprincess4vo.jpg

...errm juist ja...

anyway Ik kan niet achterhalen wat de capaciteiten van mijn PC moeten zijn wil ik DoW2 kunnen spelen. Weet iemand het al?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 14:29
ROFLASTC schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 10:56:
[afbeelding]

...errm juist ja...

anyway Ik kan niet achterhalen wat de capaciteiten van mijn PC moeten zijn wil ik DoW2 kunnen spelen. Weet iemand het al?
Het is gebouwd op de Company of Heroes engine. Dus ik zou zeggen als je COH kunt spelen dan kun je waarschijnlijk ook DOW2 zonder al te veel problemen draaien. Nu denk ik wel dat er extra bling in de engine zit en je misschien moet je een aantal grafische opties op medium zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is bijna een schaamteloze bump, samen met wat gravedigging, maar ik kan het niet laten om mijn vraag van een halve maand geleden even te quoten:
Maarrr, ik heb een vraagje: in hoeverre is de multi-player rush-like zoals Starcraft? Ook al ben ik weg van de opzet van Starcraft en de singleplayer, heb ik een hekel aan de multiplayer. De manier waarop daar gerushed wordt voelt héél erg aan als abuse, amper écht een basis bouwen, geen écht leger (alleen maar een horde mannekes) etc etc. Mijn vraag is dan natuurlijk: in hoeverre is dit het geval met DoW? Moet je daar wel echt een basis maken en upgraden en een gebalanceerd leger etc etc en niet zo kortzichtig rushen zoals ik zie in Starcraft.
Ik heb een paar demo's gedownload, ben nu wel wat meer op de hoogte van de manier van spelen (die capture points vind ik een geweldig idee, behalve dat je wint als je zoveel onder controle hebt, ik vernietig liever) maar natuurlijk kan er online heel anders gevochten worden. Dus kan iemand mij verlichten op dit gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 19:34
Sinds gisteren heeft deze trailer wat extra aan het einde :)
http://www.gametrailers.com/player/38608.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

OOO Lord have mercy !!1111 :9

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:06

Vrijdag

De Zwarte

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Wow, hebben! :D

• motormuus
Binnenkort zal Warhammer 40k het respect krijgen dat het verdient.
Het is zo ongelovelijk goed, de diepte/verhaal in de vijanden, alle spinoff verhalen van iedereen in het universum. Boeken miniatuurtjes games en alles.

http://wh40k.lexicanum.com/wiki/Main_Page heerlijke site over het w40k universum, echt een juweeltje =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuus
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:08:
[...]

Ik vind ze véél vetter dan de Zerg :D
Gamesworkshop knakker die ik op vakantie in dublin tegenkwam zei dat, GWS problemen had met de tyranids looks en daarom niet eerder in een game kwamen.
Andere bedrijven claimde dat hun die typische alienlook hadden ontwikkeld zoals Blizzard en de firma achter de Alien films, dingen met copyright bla bla.

Geen idee wie eerst was, maar ik ga zeker wel smullen met die griezels ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morew0rk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03-2022
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 14:18:
Dit is bijna een schaamteloze bump, samen met wat gravedigging, maar ik kan het niet laten om mijn vraag van een halve maand geleden even te quoten:

[...]

Ik heb een paar demo's gedownload, ben nu wel wat meer op de hoogte van de manier van spelen (die capture points vind ik een geweldig idee, behalve dat je wint als je zoveel onder controle hebt, ik vernietig liever) maar natuurlijk kan er online heel anders gevochten worden. Dus kan iemand mij verlichten op dit gebied?
MP dow is wel aardig, maar de strategie is lang niet zo diepgaand als die van SC. als het 'abuserig' voelt dat je in SC zo snel onder de voet wordt gelopen, komt dat omdat de strategie in SC in de loop van de jaren zo sterk is ontwikkeld dat een ervaren speler een noob in notime van de kaart veegt.

DoW speelt naar mijn gevoel veel minder goed dan een RTS zou moeten spelen... Ik vind de interface vervelend en er schort nog veel meer aan het technische design van het spel. 't Is naar mijn beleving echt een geval van 'style over substance'. Maar het kon gekker I guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 17:11
Iemand anders die ook al met de DoW2 beta kan beginnen(kortom iedereen met soulstorm)? Voeg me toe op steam en geef me vanmiddag (na 17.15 :( ) even een boodschap.

http://steamcommunity.com/id/pica

[ Voor 18% gewijzigd door pica op 21-01-2009 09:05 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Jongens, komt deze ook naar de X360 ? zou echt geweldig zijn namelijk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeanLucPicard schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 09:05:
Iemand anders die ook al met de DoW2 beta kan beginnen(kortom iedereen met soulstorm)? Voeg me toe op steam en geef me vanmiddag (na 17.15 :( ) even een boodschap.

http://steamcommunity.com/id/pica
Ik schiet je wel even aan. Maar dat wordt pas rond een uur of 9 ben ik bang :P. Dit is voor mij de titel die mij gaat bezighouden tot SC2 :).
Dieter schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 09:43:
Jongens, komt deze ook naar de X360 ? zou echt geweldig zijn namelijk ...
Reken er maar niet op. RTS games horen naar mijn mening sowieso alleen op de PC thuis. De snelheid waarmee ik in SC door shortcuts heenga zou niet te doen met een controller :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Heb de beta gespeeld online, beetje mixed feelins aan overgehouden. Heb er eigenlijk ook nog niet echt een oordeel over. Vanavond nog maar ff paar potjes doen. Beta komt wel redelijk compleet over kwa units enzo.

Blijft toch beetje vreemd tactishe om te gaan met je orcs :P

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:40

On_E

Housemusic

Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:46:
[...]
Reken er maar niet op. RTS games horen naar mijn mening sowieso alleen op de PC thuis. De snelheid waarmee ik in SC door shortcuts heenga zou niet te doen met een controller :P.
RTS games kunnen prima op de 360, even wennen aan de controls, maar het werkt prima.

Wat DoW2 betreft, een early review schreef dat het een stap terug was van Company of Heroes en zelfs van DoW1, dus ik wacht reviews van bekendere sites af.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
On_E schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 10:44:
[...]

RTS games kunnen prima op de 360, even wennen aan de controls, maar het werkt prima.

Wat DoW2 betreft, een early review schreef dat het een stap terug was van Company of Heroes en zelfs van DoW1, dus ik wacht reviews van bekendere sites af.
totdat je met een 360 tegen een pc gamer een potje gaat doen.. :)
zolang idereen dezelfde handicapt heeft werkt het inderdaad "prima".

Mijn eerste eerste indruk was ook "thats it?"
Meer negatiefe dan positiefe indruk. De gevechten voelen en zien er precies hetzelfde uit als DoW1 alleen met een dekking systeem en aanzienlijk minder units.

Had wel een paar leuke flank acties maar meer diepgang heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simcon
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 17:06
Ik heb nou ook wat potjes DOW2 achter de rug, ik heb zelf nooit DOW1 gespeeld maar wel aardig wat COH. In het begin moest ik even wennen, vooral aan de wat hogere snelheid van actie dan COH.

Nou ben ik niet de meeste doorgewinterde rts speler (eigenlijk alleen coh online gespeeld) maar ik moet zeggen dat ik het het wel een vet spel vind en me er zeker een lange tijd mee ga vermaken.
Heb al potje gehad die eindigde met 0-2 op de vp teller echt geweldig ouderwets heen en weer gejengel met vp's net als in coh, maar dan in een thema die mij iets meer aanspreekt dan WO2.

Vermaak me tot nu het best met de kommando nob, die orcs zijn echt grappig, maar heb nog niet alle classes geprobeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Voor zover ik begrijp is DOW2 meer een vervolg op COH dan op DOW qua gameplay:) (wat ik als positief ervaar want ik vond COH echt erg goed)

Wat ik me afvroeg was; heeft iemand een site waar alle units van elk ras staan? ik heb dit zelf nog niet kunnen vinden

[ Voor 195% gewijzigd door Mag op 24-01-2009 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:02
Ik zit ook in de beta voor DoW2, en heb dit weekend een aantal potjes gespeeld.

Aan de ene kant ben ik heel positief over het spel:
Je speelt met weinig units, winnen doe je door je units tactisch in te zetten. Er is altijd wel ergens actie.
Ook kan je geen basis bouwen, maar dit stoort eigenlijk niet. Dit dwingt mensen om erop uit te gaan (dus geen turtlers).

Aan de andere kant denk ik dat het weinige aantal units dat je tot je beschikking hebt ervoor zorgt dat ik snel op het spel uitgekeken zal zijn. Nu is het spel nog nieuw en leuk, maar als je dit een week of 2 a 3 speelt denk ik dat je het wel weer gezien hebt.

Ik ben er nog niet over uit of ik hem ga kopen...

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
beta gespeeld dit weekend

in begin was echt yeey leuk mooie gfx coole units

maar eigenlijk ... tis meer tikkertje spelen met je resource nodes
city maps heb je nog het meeste strategie
maar in open maps .. sjezus dat is echt run for zeh node .. omg almost dead .. retreat ( spam zeh X button )

het mist een beetje het massieve war gevoel, wat je zou moeten krijgen van warhammer imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuus
Zit ook in de beta, fokke nl =)

In het begin had ik echt niets van "wtf het is traaaaag en waar blijven me resources?" maar na een tijdje spelen begon ik te wennen aan kleinschalige gevechten en het vrij trage resource inkomen.

City maps zijn leuk om te spelen, turrets plaatsen en de vijandige infantry naar je toe trekken om ze in de pan te hakken.
Maar als de vijand ineens met een dikke Walker of Tank unit aankomt heb je een probleem want het duurt zeker lang om met een anti-unit te komen als je niet genoeg resources hebt (zeker 5 minuten) en dikke kans dat je aardig wat slachtoffers krijgt =)!

De grote open maps zijn verschrikkelijk vind ik, en vrij lastig om strategische punten op te zetten, omdat alles vrij open is en ze een ander route gewoon pakken.

Ik ga vanavond weer ff spelen met me techmarine, tot straks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Na een kleine negatieve eerste indruk moet ik me mening toch bijstellen. Het is best een vet en leuk spel, vooral de Kommando is echt een vette hero, erg komishe maar toch keiharde actie. Het is wel ff wennen ben toch niet deze gameplay style gewend. Loop vaak me me hero voorop en dan kom je ineens bij een een vijandelijk opstelling, is je hero meteen pinned en dood. (weet dat de Kommando stealth heeft)

Vanavond nog maar ff avondje spelen en wat beter worden, eerste spel waarin me broertje een keertje beter in is dan ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
evilpin0 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 13:51:
Na een kleine negatieve eerste indruk moet ik me mening toch bijstellen. Het is best een vet en leuk spel, vooral de Kommando is echt een vette hero, erg komishe maar toch keiharde actie. Het is wel ff wennen ben toch niet deze gameplay style gewend. Loop vaak me me hero voorop en dan kom je ineens bij een een vijandelijk opstelling, is je hero meteen pinned en dood. (weet dat de Kommando stealth heeft)

Vanavond nog maar ff avondje spelen en wat beter worden, eerste spel waarin me broertje een keertje beter in is dan ik :(
Wat is je Windows live account, kunnen we wat potjes doen als je wil. Ik kan me nog wel herinneren dat je vrij goed in strategie games was :P .

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
JeanLucPicard schreef op maandag 26 januari 2009 @ 14:26:
[...]

Wat is je Windows live account, kunnen we wat potjes doen als je wil. Ik kan me nog wel herinneren dat je vrij goed in strategie games was :P .
.
wc3 was het toch? :P Speel op de xbox live (tweede) account van me broertje, heb de naam niet bedacht :P
Xlive account: Mansolein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
evilpin0 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 14:29:
[...]

.
wc3 was het toch? :P Speel op de xbox live (tweede) account van me broertje, heb de naam niet bedacht :P
Xlive account: Mansolein
Ja, en Generals ook geloof ik. Mijn live profielnaam is picahontas geloof ik. Ik ben wel pas na werk thuis.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osorkon!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-01 18:56
Vandaag voor eerste keer de beta gespeeld, valt reuze goed mee vind ik! echt plezant, spijtig dat je maar 100units kan hebben, heb je snel vol vind ik toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Misschien dat het tijd wordt voor een DOW2 topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Gister avond echt non-stop gespeeld, nu ik heb een beetje door heb is het echt vet. Alleen zijn de space marines wel erg sterk, in een 1v1 heb ik meestal de upperhand totdat ze met een assault squad + dreadnaught aan komen zetten, een Deff Dread kan gewoon niks tegen de dreadnaught en een assault squad ripped je Tankbusta’s in no time.

Maar wat is de Kommando vet :) kilde gisteren bijna 3 Tyrant squads tegelijk met High explosive shells (shotgun). Heerlijke speelstijl, doet me beetje denken aan de BladeMaster van WC3. In het begin is orc door het feit dat je gewoon achter hun verdeging kan sneaken en easy een heavy bolter squad en soort gelijk kan killen het sterks. Helaas in T3 worden ze wat minder goed. Probeerde gisteren ook een Force Commander met nog ca 25% hp te killen, hij was het zelfde lvl als me kommando (full hp) maar zelf met explosive shells werd me kommando geslacht, de Force Commander was ook imuun voor Knockback. Beetje onzin maarja Kommando izt sneakiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-05-2024
Warhammer 40,000: Dawn of War II Collector's Edition krijgt 4 edities die bij 4 verschillende winkels is te koop namelijk free recordshop- bol.com-Dynabyte-dixons.
Ja welke moet je nu kopen, kan moelijk alle 4 kopen.

persbericht
THQ heeft vandaag bekend gemaakt dat fans, die het sci-fi RTS van ontwikkelaar Relic voorbestellen een Special Edition met 'in-game bonus content' zullen krijgen en de mogelijkheid zullen hebben hun Squads individueel aan te passen, door middel van extras uit vier verschillende in-game content pakketen.

Alle voorbestellers van Dawn of War II zullen hun spel als limited collector's steelbook ontvangen, welke een code bevat om een pakket met exclusieve in-game content te activeren, waaronder nieuwe wapens, nieuwe Space Marine episodes en nieuwe kleuren, de army painter colours, om je leger een uniek uiterlijk te geven. Spelers zullen de mogelijkheid hebben uit een set van vier in-game uitrustingspakketten te kiezen; afhankelijk van de winkel waar ze de voorbestelling doen. De speciale collectors edition is verkrijgbaar voor 49.95 .

Voor spelers die van grote wapens, de echte big guns, en van heavy equipment houden is de Destroyer Wargear Set de juiste keuze. Dit pakket bevat uitrusting voor Arvitus en zijn eenheid van Devastator Marines, zoals een unieke set van de Devastator armour, een heavy bolter en een missile launcher. Spelers die deze versie kiezen hebben daarnaast nog toegang tot de Novamarines episode en vier exclusieve army painter colours. Het Destroyer Wargear set exclusief verkrijgbaar bij BOL.COM.

De perfecte keuze voor stealth fans zal de Sniper Wargear Set zijn. Deze versie bevat een unieke armour set, een shotgun en een sniper rifle, om Cyrus's scout squad mee uit te rusten. In deze set vind je ook nog de Angels of Redemption episode en vier exclusieve army paint kleuren. De Sniper Wargear set is alleen verkrijgbaar bij Dynabyte.

Seargent Thaddeus en zijn Assault Marines storten zich in het gevecht met hun jump packs. Rust hem uit met een unieke armour, bolt pistol en chain sword, door de Vanguard Wargear Set te kiezen. Deze versie komt met de Brazen Claes episode en vier nieuwe army paint kleuren. Exclusief verkrijgbaar bij Dixons.

De Sternguard Wargear Set voor Seargent Tarkus en zijn Tactical Marines is de beste keuze voor flexibiliteit op het slagveld. Rust Tarkus met een unieke armour uit, met een bolter en master craftet grenades en bereid hem zo voor op de moeilijkste tegenstanders. Deze versie bevat ook de Taurans episode en vier army paint kleuren voor een uniek uiterlijk van je leger. De Sternguard Wargear set is uitsluitend verkrijgbaar bij Free Recordshop

Ontwikkeld door, de met prijzen bekroonde, 'Relic Entertainment'; opent Dawn of War II een nieuw hoofdstuk in de bekende RTS serie en neemt spelers mee naar de brute frontlinies om, in een oorlog om de redding van de galaxy, een elite strike force aan te voeren.

Dawn of War II legt de focus op snelle RTS action gameplay en brengt het science fiction universum van Warhammer 40000 op een ongekende manier tot leven. Vecht met je vijanden op slagvelden, die verscheurd zijn door intense mêlee en ranged gevechten. Voer je squads aan en ontwikkel je jonge soldaten tot de meest gevechtservarene veteranen in het helaal. Dawn of War II zal in Europa in februari 2009 verschijnen.

Asus rampage extreme - 4 core 9500 - 2x2gig ocz -2x 4870x2 -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuus
Ah, handige post hierboven mij, heb zelf de sniper uitvoering betsteld bij dynabit.
http://forums.relicnews.com/showthread.php?t=209865 staan dezelfde info maar dan met wat plaatjes erbij, en een andere exclusieve preorder voor australia en nog een ander land dacht ik.

Hoop wel dat de overige chapters/exclusive content, vrij wordt gegeven met een 6 maand of iets, die andere squads lijken me ook heeeerlijk =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-05-2024
deze set is dus niet verkrijgbaar in nederland vind ik wel jammer want het is wel de beste set er zit een Bonus Multiplayer Map in

6. Artificer Wargear Set
From the battle standard of the Blood Ravens to a mighty heavy bolter and a deadly chainsword, these five exclusive pieces of wargear give all your squads the edge against their countless enemies. Also includes an exclusive multiplayer map, the Marauders armor pattern, and four additional army painter colors.

a) Items:
-- "Purifier of Tombs" Plasma Gun
-- "Honored Silence" Sniper Rifle
-- "Snarl of Wolf" Chainsword
-- "Scourge of Xenos" Heavy Bolter
-- "Blood Ravens" Battle Standard

b) Unique Chapters
-- Marauders

c) 4 Exclusive colors:
-- Scaly Green
-- Platinum
-- Golden Purple
-- Metallic Red

d) Bonus Multiplayer Map

e) Available at:
-- Best Buy (US)
-- EBGAMES (Australia) NOTE: This is listed as Collector's Edition, not as preorder bonus.
-- Gamesman (New Zeland) NOTE: This is listed as Collector's Edition, not as preorder bonus.
-- THQ Digital Download.
Afbeeldingslocatie: http://www.ebgames.com.au/images/products/146462_detail.jpg

Asus rampage extreme - 4 core 9500 - 2x2gig ocz -2x 4870x2 -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
die speciale items zoals hierboven zijn toch gewoon gerepainte versies? Niet kwa stats beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-06 13:09
Ik heb gisterenavond drie games gespeeld, drie maal verloren :$

Ik vind het grafisch heel knap, het speelt zeer vlot, en de strategische mogelijkheden lijken me zeer groot - moest ik ze nu nog onder de knie krijgen ;)

Ik heb alles kunnen instellen op High en Ultra. Bij sommige settings kon ik Ultra niet selecteren. Ligt dit aan de beta, of is het doordat je systeem geanalyseerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
een tutorial zou ook wel mooi zijn aangezien ik net als orcs tegen tyrants ging en ik binnen 3 min al verloren had. Zat nog een beetje te kijken wat alles was en opeens staat er al een leger voor de deur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
mattderi schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 10:51:
Ik heb gisterenavond drie games gespeeld, drie maal verloren :$

Ik vind het grafisch heel knap, het speelt zeer vlot, en de strategische mogelijkheden lijken me zeer groot - moest ik ze nu nog onder de knie krijgen ;)

Ik heb alles kunnen instellen op High en Ultra. Bij sommige settings kon ik Ultra niet selecteren. Ligt dit aan de beta, of is het doordat je systeem geanalyseerd wordt?
Zou mogelijk een DX10 ding kunnen wezen, dit is puur een gok though, kan het ook niet controleren aangezien ik op werk zit :P .

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
nu snap ik waarom betas bijna nooit open zijn, teamgames zijn nu bijna onspeelbaar. Elke harry met p3 700mhz probeert het ff uit...wat dus meteen de game verpest. Niveau ligt ineens bizar laag. Alleen 1v1 potjes zijn af en toe nog leuk met een redelijk tegenstander...jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
JeanLucPicard schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:31:
[...]

Zou mogelijk een DX10 ding kunnen wezen, dit is puur een gok though, kan het ook niet controleren aangezien ik op werk zit :P .
hier met dx10 en boven de aanbevolen systeemeisen alsnog geen ultra bij alle settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-06 13:09
PainkillA schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 12:23:
[...]

hier met dx10 en boven de aanbevolen systeemeisen alsnog geen ultra bij alle settings.
Ik heb ook dx10.

Ik heb ook Company of Heroes gespeeld, in dx10. Daar kon ik alles op Ultra zetten, en haalde ik een goede framerate in de performance test. In het spel zelf was het echter niet te doen, en moest ik mijn settings verlagen.

Met DoW II heb ik wel de indruk dat het soepeler draait dan Company of Heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:01

BaT

Ik zie net dat iedereen mee kan doen met de beta van DoW2. Ik ben hem iig nu via Steam aan het binnen halen, later op de avond maar eens lekker testen. Ben een echte fan van Relic, elke strategie game die ze hebben gemaakt heeft me wel weten te bekoren; Homeworld en Company of Heroes zijn voor mij dan ook echte RTS klassiekers.

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evilpin0 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:35:
nu snap ik waarom betas bijna nooit open zijn, teamgames zijn nu bijna onspeelbaar. Elke harry met p3 700mhz probeert het ff uit...wat dus meteen de game verpest. Niveau ligt ineens bizar laag. Alleen 1v1 potjes zijn af en toe nog leuk met een redelijk tegenstander...jammer.
ja sorry, alhoewel ik geen harry heet. Heb een paar potjes gespeeld, erg vermakelijk, maar ik krijg in het begin het bericht dat ik de game laat laggen.
Settings all low/off en zelfs het geluid op 22khz :') en de muziek uit.
7300gt 2*512mb amd64x2 3800+

Vind het erg jammer dat ik de demo niet vloeiend kan spelen, maar om nou te gaan upgraden voor een demo.

Ik zag trouwens dat de humans maar 1 tier 3 unit hebben. en de orc 3.
Ik vond de orc units fijner, recht toe recht aan knallen, terwijl de humans allerlei guns moeten opstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:01

BaT

Zo net ff de beta gedaan, skirmish welteverstaan, aangezien ik niet precies wist hoe en wat.... en ik moet zeggen dat ik het een beetje tegen vind vallen. Grafisch vindt ik het niet eens zo bijzonder en de interface kwam ook nogal druk over.

Gameplay technisch gezien was het steeds van point terug naar point lopen ,nogal saai imho... nee ik laat deze daarom mooi links liggen, ik vind persoonlijk Company of Heroes leuker om te spelen en grafisch doet ie totaal niet onder ... integendeel : ik vind CoH er mooier uitzien dan DoWII!

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vervelend is dat ik elke keer als ik een game heb gelaad in eruikt knal. Ik zal het zo maar eens op een lagere resolutie spelen (e6850, 2g mem, 8800GT).

nah van alles geprobeerd te hebben kan ik nog steeds het spel niet spelen. Elke keer als het spel geladen is en ik een button moet clicken om te beginnen crashed het naar mijn desktop. Iemand anders hier ervaring mee?

edit: denk dat ik het probleem gevonden heb, op het moment dat ik het spel opstart en in het hoofdmenu kom krijg ik een paarse achtergrond waarop staat: out of video memory.
dit vind ik zeer vreemd omdat mijn videocard beter is dan wat ze bij de reccomended specs neer hebben gezet. nu nog maar eens ff de nieuwste drivers downloaden kijken wat er dan gebeurd.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2009 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand zei of er een dow2 topic geopend zou moeten worden, maar sinds die tijd zjin er maar 3 posts over het spel geweest. spelen jullie het nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Als DoW 2 je echt aantrekt, zou ik ook een kijkje nemen bij Company of Heroes. Ik heb ze allebij gespeelt maar Company of Heroes oogt echt veel completer en tactischer dan DoW 2. Verder wel leuk spel, alleen kwa tactische mogelijkheden wel mager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
SniperFox schreef op zondag 01 februari 2009 @ 01:02:
Als DoW 2 je echt aantrekt, zou ik ook een kijkje nemen bij Company of Heroes. Ik heb ze allebij gespeelt maar Company of Heroes oogt echt veel completer en tactischer dan DoW 2. Verder wel leuk spel, alleen kwa tactische mogelijkheden wel mager.
dow 2 krijgt gratis dlc en word met de tijd steeds groter. dow 1 had dmv uitbreidingen al ong 4 extra rassen erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbieus
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 21:56
ik vind DoW 2 qua, balance (ja beta, maar toch), en tactische mogenlijkheden zeer beperkt. (for now)
misschien komt er in de " non-beta" wat leuks bij, maar voor nu....
*gaat terug naar Dow 1*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm... dow2.. ik heb het een paar keer gespeeld.. Het is op zich wel vet.. de gameplay is heel anders dan andere rts'en. In het begin is het capturen van dingen echt super irritant ookal heb jij een super groot leger, kan de ander 1 mannetje naar een hoek sturen en dingen van jou capturen..

De balance is niet echt goed...Ik heb het gevoel dat de tyranids het beste zijn (door knockback) en de tech marins het slechts (static defense en hun tier3 zuigt.. )

En de automatch komt in de buurt van CnC3 kwa slechtheid :+ Maar dat komt vast omdat het een beta is...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2009 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 10:57:
Hmm... dow2.. ik heb het een paar keer gespeeld.. Het is op zich wel vet.. de gameplay is heel anders dan andere rts'en. In het begin is het capturen van dingen echt super irritant ookal heb jij een super groot leger, kan de ander 1 mannetje naar een hoek sturen en dingen van jou capturen..

De balance is niet echt goed...Ik heb het gevoel dat de tyranids het beste zijn (door knockback) en de tech marins het slechts (static defense en hun tier3 zuigt.. )

En de automatch komt in de buurt van CnC3 kwa slechtheid :+ Maar dat komt vast omdat het een beta is...
Heeten ze tyranids ja? Ik noem de rassen Hu, Orc (wciii), Scrin (CnC3) en Zerg (scii)
En de automatch is lang niet zo slecht als die van CnC3, Daar moest je xtallen minuten wachten, en als je dan geen verbinding kreeg duurde het 2 minuten voordat je opnieuw kon zoeken. Ik vind het wel jammer dat ik tegen 20+ ranks gepit word.

Gisteren een paar unranked potjes gespeelt waarmee ik normaal wciii mee speel.
1 keer met de zerg gespeeld, en al beschrijvingen lezend gewonnen :D
En 1 keer met de orc, waarmee ik in het begin veel mee heb gespeeld (3wins 16losses) vooral de jumpjet unit en de teleport van de mekboy konden mij bekoren. Daarmee flits je in een keer midden in het strijdveld met knockback. Nog een paar Waagh's erbij gooien en ik had de all out attack van mijn tegenstander op mijn victory point tegengehouden. (hij had de eco, ik had 2 victory points)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2009 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Ik heb mijn preorder maar gecanceled, de balans is compleet zoek. Het devies is zoveel mogelijk overpowered units spammen, want de counters werken toch niet.

Dus als je nog aan de beta meedoet: speel spacemarines medic, geef je begin scouts shotgun, en spam heavy machinegunners die elkaar coveren tot je dreadnoughts hebt, en als je ze hebt, spam dat dan. Gegarandeerde win, tenzij je tegen een andere space marine moet die hetzelfde doet natuurlijk

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbieus
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 21:56
JeanLucPicard schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:49:
Ik heb mijn preorder maar gecanceled, de balans is compleet zoek. Het devies is zoveel mogelijk overpowered units spammen, want de counters werken toch niet.

Dus als je nog aan de beta meedoet: speel spacemarines medic, geef je begin scouts shotgun, en spam heavy machinegunners die elkaar coveren tot je dreadnoughts hebt, en als je ze hebt, spam dat dan. Gegarandeerde win, tenzij je tegen een andere space marine moet die hetzelfde doet natuurlijk
als je tegenstander een farseer heeft, en die gaat melee units spammen, of als je tegenstander in late game zit, warlock is en een avatar heeft, ben je ook lekker de sjaak :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb door de hype rond DoW2 maar eens DoW1 uit de kast getrokken.

Echt een tof spel, al moet ik wel even in de 'Warhammer-wereld' komen, maar dat lukt mij wel. Space Marines rock :P
Binnenkort ook even een kijkje nemen bij de Dark Crusade. Maar eerst even een aantal levels verder spelen :)

Al is het wel suf dat er geen optie is voor antialising enzo :/
Niet dat je het echt ziet ofzo, maar het gaat om het idee, natuurlijk :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:22
Jeuj! Kreeg van play het bericht dat mijn DoW2 vandaag de bus op is gegaan. Kan niet wachten!

Waar ik ook wel benieuwd naar ben, is of ze deze keer weer met een stel boeken gaan komen die gebasseerd zijn op het spel. Vond dat met DoW 1 ook wel erg leuk namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Het niet kunnen saven in dow2 is voor mij voldoende redenen om hem niet te kopen... Ik haat dit soort games.. I doe graag de dingen in mijn tempo en heb geen zin om 4x hetzelfde te moeten doen alleen omdat ik geen tijd heb om een missie uit te spelen. En dit geldt zeker voor de skirmish missies die veel langer (kunnen) duren dan de single player... Gewoon belachelijk... Hoe kunnen ze dat nu uit de game laten?

Verder lijkt me zo aan de MP weinig aan te zijn en heel eenzijdig zonder variatie.. Wat trouwens ook heel erg geldt voor de hele single player campain... wat niet meer inhoudt dan ga van put a-g en kill alles wat je tegenkomt en op het eind, kill een boss.

grafisch is het wel ok... alhowel de details van de textures erg slecht zijn en het geheel heel erg "washed out" over komt... en nee, ligt niet aan mijn brakke systeem (specs in mijn sig). Het lijkt me alsof ze de havok engine van coh hebben gebruikt maar hem wat gedown tuned hebben om wat meer performance te geven om mindere systemen...

[ Voor 44% gewijzigd door Darth Malak op 18-02-2009 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Ligt die al in de winkel? Haal ik hem zo ff op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:22
Heb hem bij play.com besteld :) dus of hij in de winkels ligt kan ik je niet zeggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Na de patch halverwege de patch die suppression makkelijker te counteren maakte is het gelukkig een stuk beter geworden, heb besloten hem toch maar aan te schaffen.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
bij cdwow is dow2 31 euro inclusief verzenden...

edit: bij play.com 30 maar kun je alleen met creditcard betalen, geen ideal of paypal :(

[ Voor 48% gewijzigd door PainkillA op 18-02-2009 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Mag schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 20:19:
Voor zover ik begrijp is DOW2 meer een vervolg op COH dan op DOW qua gameplay:) (wat ik als positief ervaar want ik vond COH echt erg goed)

Wat ik me afvroeg was; heeft iemand een site waar alle units van elk ras staan? ik heb dit zelf nog niet kunnen vinden
DOW2 lijkt in de verste verte niet op COH tenzij je die victory points bedoelt... In DOW2 SP heb je geen basebuilding, slechts een handjevol units waarmee je continue alles killed en uiteindelijk een boss.. Bij MP zijn er verschillende modes en is het ongeloofelijk veel tikkertje spelen (mooie omschrijving van iemand anders hier)... Je bent alleen maar heen en weer aan het rennen om vicotry points en power nodes in je bezit te houden.. Aangezien je maar een beperkt aantal units e.d. kunt maken en geen defensive structures of iets dergelijks hebt ben je alleen maar heen en weer aan het rennen... Vrij waardeloos. En verder dus opnieuwe: nergens kunnen saven behalve op de region map in SP... :(

[ Voor 3% gewijzigd door Darth Malak op 18-02-2009 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
K dit is dus echt klote, netjes gekocht net. Voer me key in krijg ik de melding : Sorry but the following items are not availible for purchase in your country.

Remind me om voortaan me stuff lekker via de illigale manier binnen te halen

edit: mhja game is nog niet geunlocked, wat een bullshit man ship hem dan ook niet naar de winkel, kinderachtig gedoe levert alleen maar irritaties op.

Begin langzamerhand een hekel aan steam te krijgen, mij als klant zien ze iig nooit meer.

[ Voor 34% gewijzigd door evilpin0 op 18-02-2009 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-03 11:25
Release is inderdaad de 20e pas, zoals de meeste shops netjes aanhouden, ik zag hem bij FRS ook al in de bakken liggen, maar volgens mij mogen ze hem officieël pas verkopen vanaf de 20e.

* PSN=Chef_NL** *

• Astennu
Ik hoop dat er wel dingen gaan bij komen aan game modes al vrees ik dat dit het is en blijft. Had graag een classic mode gehad dat je toch een base kan bouwen.

Ik vind DOW1 in dat opzicht wel wat leuker. Vooral omdat we daar al meer races voor hebben. Maar die gaan voor DOWII ook wel komen alleen dat zal nog wel 2 jaar duren voordat we ze alle 10 hebben.

Ik heb de beta best veel gespeeld en vind het ook een erg leuk spel. Vraag me alleen af of je er niet te snel op uit gekeken bent. Aangezien er geen base te bouwen is.

+ de balance is nu nog wat ver te zoeken ze hebben in de laatste beta patch te veel verandert.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• PainkillA
evilpin0 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:42:
K dit is dus echt klote, netjes gekocht net. Voer me key in krijg ik de melding : Sorry but the following items are not availible for purchase in your country.

Remind me om voortaan me stuff lekker via de illigale manier binnen te halen

edit: mhja game is nog niet geunlocked, wat een bullshit man ship hem dan ook niet naar de winkel, kinderachtig gedoe levert alleen maar irritaties op.

Begin langzamerhand een hekel aan steam te krijgen, mij als klant zien ze iig nooit meer.
wees blij dat ie nu al geshipped word zodat je op de release date GELIJK kan spelen ipv nog een dag of 3 wachten voordat je pakje er is of download klaar is via steam.

• evilpin0
Zie op de steam site dat die gereleased is...dus hoop dat die het zo doet als ik thuis ben.

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-03 11:25
Er staat ook bij dat hij pas vrijdag morgen speelbaar is, dus ik ben bang dat je nog pech hebt.

* PSN=Chef_NL** *

• evilpin0
inderdaad... "Warhammer® 40,000™: Dawn of War® II is now available on Steam for customers in most parts of the world. European customers will be able to play, starting Friday morning (GMT)."

Nutteloosheid tentop

• Astennu
+ Steam is veel te duur geworden. Je kunt het spel inc doosje en boekje al voor 37 euro krijgen. Bij steam betaal je gewoon 45 of 49 euro. Idioot gewoon. Dit is allemaal sinds ze naar euro's over gegaan zijn eerst waren de prijzen nog wel interessant.

• evilpin0
Heb hem ook niet op steam gekocht, gewoon in de winkel. Ik was een grote fan van steam tot het beruchte $ = € akefietje.

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Steam is idd veel te duur geworden, koop er zelf ook niks meer. Hier is hij zelfs maar 28 euro http://www.thehut.com/hut...roduct?switchcurrency=EUR .
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste